Signs zijn dan ook vrij zwak, en met reden. Je moet heel veel skillpoints spenderen om er eentje sterk te maken. Meestal is het dus Quen spammen en dat is het wel. Igni kan leuk zijn tegen groepen of bepaalde monsters die zeer makkelijk branden. Bijvoorbeeld een Fiend of Leshen. Pas als je de game echt beheerst, ga je Yrnen, Axi en Aard ook waarderen. Die zijn namelijk situatie gebonden. Ik met mijn honderden uren deathmarch, gebruik alles. Axi het minst, maar die andere vier gebruik ik regelmatig.
- Eindbazen worden op een gegeven moment (lvl 15) best lastig voor me en dan moet ik een level omlaag om ze neer te krijgen. Vind ik cheating maar ja. Andere beasties van mijn eigen level zijn no problem.
Dit is gewoon een "git gut" probleem.

Deze game is niet zo moelijk. Leer parry te gebruiken en tegen welke monsters het werkt. Idem voor counterattacks. Verder dodgen en snel toeslaan. De speelstijl is niet eindeloos hakken want je hebt nooit zoveel health of DPM als de meeste monsters.
Ik had ook het idee dat wapens en armor verzamelen vrij nutteloos was omdat er maar weinig drops zijn die daadwerkelijk nuttig waren. Het hoeft van mij ook geen Borderlands te worden waarbij je elke vijf minuten een upgrade vindt maar er lijkt zo weinig om voor te spelen te zijn.
In het begin is het ook vrij nutteloos. De meeste zwaarden in het begin zijn bijna uitwisselbaar. Je zoekt naar eentje die net iets betere stats heeft omdat ze willekeurig zijn en je pakt een nieuwe bij een nieuw lv. Maar het veranderd zodra je voorbij lv 20 gaat. Vanaf dat punt kan je relic zwaarden gaan gebruiken die heel wat unieke stats geven. In principe zoek je naar zwaarden die een hoge base damage hebben en een of twee specifieke traits. Een set die ik persoonlijk zeer goed vind zijn hier te vinden in die twee kisten.
Zuiden van Velen, naast "Army Group Center". Deze twee hebben drie runestone slots en hebben bleeding. Ik geef de voorkeur aan bleeding over de andere effecten omdat het tegen zoveel verschillende monsters werkt. Je kan bleeding ook unlocken met skillpoints, maar dat zijn er heel erg veel voordat je die unlocked. Stack deze zwaarden met de beste bleeding runestones en eentje zit dan op 25% en de ander iets lager. Ze matchen als set en op deze manier zijn ze beter dan zelfs de meeste Witcher zwaarder. Ik gebruik alleen wel een mod op PC die mijn gear schaalt met levels. Elk leven iets anders is op een gegeven moment niet echt fijn meer.
Met Blood and Wine veranderen er ook dingen. Daar zitten een aantal zeer goede zwaarden tussen en daar kan je met nieuwe mutaties de crit kans flink verhogen. In B&W gaat het meer om crit damage stacken en dat vraagt om andere zwaarden. Crit en bleeding is overigens nog steeds heel erg sterk.
Ik hoor nooit zoveel geklaag over de moeilijkheidsfactor van dit spel dus ik denk dat ik structureel fout speel. Speel trouwens op het tweede difficulty level.
Zeer zeker ja.
Ik denk dat je te agressief speelt. Je moet je vijanden leren te anticiperen en zorg ervoor dat je nooit omsingeld raakt. Zelfs drowners of nekkers overleef je dan niet. Een of twee snelle aanvallen en ontwijken. Zware aanvallen zijn voor veel monsters of mensen gewoon niet zinvol omdat ze te langzaam zijn. Verder pak mijn Gourmet truc. Unlock Gourmet als (bruine skill) en eet iets. 20 minuten healing en dat helpt enorm. Je kan het altijd verwijderen als je het moeilijker wil maken.
[
Voor 3% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 25-02-2020 13:50
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.