Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Mrjraider schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:28:
Even een vraagje:
Ik ben intussen een heel eind verder dan dat ik een half jaar terug was toen ik besloot eens te beginnen. Intussen opnieuw begonnen en in Novigrad aanbeland en ik heb twee main quests op de lijst staan die ongeveer naar het zelfde toe werken; Get Junior en Count Reuven's Treassure. Beide leiden uiteindelijk naar Dandilon maakt het wat uit welke ik als eerste doe? Of moet ik ze sowieso allebei doen? Ik kan niet vinden of een quest failed of niet; als ik een van beide (nog) niet doe. Ik spaar de ability points dus ik doe eigenlijk zoveel mogelijk en probeer vanzelfsprekend zoveel mogelijk verhaal mee te pakken :)
Voor 't verhaal zou ik ze zeker beiden doen. Ze lopen deels synchroon, maar let wel op dat Gangs of Novigrad failed als je te ver komt in Get Junior zonder een bepaald persoon geproken te hebben. De treasure quest kun je 't best eerst afgerond hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mtr33
Loondijke schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:28:
[...]

Oké. Iets om in de gaten te houden dus. Ik ben iemand die eerst alle message boards afgaat en zo zoveel mogelijk vraagtekens op de map krijgt. Ik ga dan heel de map af en verken alles op die manier.

Maar als dit zegt voor quests die ik mis door tijd of iemand die ik niet aanspreek, dan is dat niet de manier om te spelen in TW3.
De game is niet gemaakt voor 100% completion maar draait om keuzes, waarmee ook bepaalde quests anders uit kunnen pakken of kunnen failen. Enkel en alleen voor de immersion is op z'n minst lezen van de notice aan te raden, je ziet dan vanzelf of je de quest best onmiddellijk kunt doen of ook later. Kritieke quests staan sowieso niet op notice boards.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Skibby
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-03 14:39
Vandaag, na bijna 200 uur ook de laatste DLC Blood and Wine uitgespeeld, alles inclusief alle sidequests en contracts (zonder fails) op deathmarch. Ik moet zeggen dat dit de mooiste en beste game is die ik ooit gespeeld heb en anno 2019 visueel nog helemaal state of the art.

De mate van detail is zo bizar hoog... glimwormpjes in Toussant, the ripples over het water als je aard uitvoert bij een meertje...de baard en haargroei (had ik in begin niet eens door)... de NPC's die gesprekken met elkaar hebben waar soms echt nuttige info bijzit...vallende sterren snachts bij heldere hemel... en ga zo maar door.

En dan zijn de verhalen ook nog eens prachtig, in White Orchard dacht ik nog waar gaat het allemaal over maar vanaf de story met de Red Baron in Velen ben je hooked.

[Voor 3% gewijzigd door Skibby op 28-07-2019 21:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 04-04 22:33

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik ben vanmiddag aanbeland op de eilanden van Skellige.. moet zeggen dat dit spel sowieso een "fck ik ben alweer vier uur aan het gamen" gehalte heeft. Op een gegeven moment zit je zo in je spel dat de tijd vliegt. Volgende week kijken of ik ergens de GOTY editie kan verkrijgen met de DLC, Ik had niet verwacht dat dit spel mij zo zou boeien! Ik had het spel veel eerder moeten hebben/spelen :D

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:29:
Ik ben vanmiddag aanbeland op de eilanden van Skellige.. moet zeggen dat dit spel sowieso een "fck ik ben alweer vier uur aan het gamen" gehalte heeft. Op een gegeven moment zit je zo in je spel dat de tijd vliegt. Volgende week kijken of ik ergens de GOTY editie kan verkrijgen met de DLC, Ik had niet verwacht dat dit spel mij zo zou boeien! Ik had het spel veel eerder moeten hebben/spelen :D
Als ik me niet vergis zijn de save files van de eerste uitgave niet compatible met de GOTY uitgave.

De ‘expansion pass’ met beide DLC is regelmatig in de aanbieding voor €9,99.
(Volgens psprices om de 2 maanden in de aanbieding, dus als het meezit volgende maand weer voor de PS4)

[Voor 13% gewijzigd door Ike. op 28-07-2019 22:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 04-04 22:33

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ike. schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:23:
[...]

Als ik me niet vergis zijn de save files van de eerste uitgave niet compatible met de GOTY uitgave.

De ‘expansion pass’ met beide DLC is regelmatig in de aanbieding voor €9,99.
(Volgens psprices om de 2 maanden in de aanbieding)
Ook raar zie wel. Die expansion pass kom ik vanzelf wel eens tegen. Spel nog lang niet uit :+

At the end of the line a survivor will be born

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ben inmiddels aan mijn tweede playthrough bezig.
Nu ben ik weer zo dom geweest... Om één Gwent kaart in White Orchard te laten liggen (omdat ik die al had).
Nu weet ik dat je voor de Gwent completion volgens mij gewoon álle kaarten moet kopen en winnen, ook al heb je deze al? Plus dat je voor veel kaarten bonussen krijgt ingame als je meerdere exemplaren op het speelveld legt.
Nu is die dame uit de Inn verdwenen en kan ik deze niet (meer) kopen. Het gaat dus niet om de Zoltan kaart (die je eventueel onder de boom kan vinden) maar om een andere, common kaart.

Ben ik nu f*cked of kan ik deze op een andere manier nog vinden?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02-04 16:04

westergas

rikkie_pc

@Nyarlathotep Je kan je deck altijd compleet maken, google maar.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

westergas schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:50:
@Nyarlathotep Je kan je deck altijd compleet maken, google maar.
Zag inderdaad zojuist in een Reddit draadje dat je eventueel kaarten bij de Merchants aldaar kan kopen die je bent misgelopen. ik hoop het :)

Mijn eerste playthrough was in 2015, en toen waren er volgens mij geen opties....

• mtr33
Nyarlathotep schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:59:
Ben ik nu f*cked of kan ik deze op een andere manier nog vinden?
1Kun je nog terug naar de merchant bij de Woesong Brigde? Die heeft afaik de common cards later nog in de verkoop (is de vent die je gered hebt van de Griffin; de neef van de innkeeper).

EDIT @Nyarlathotep below: de innkeeper is dan wel weg, maar de merchant bij de signpost verkoopt nu haar kaarten. Het boek kun je kopen in de rariteitenwinkel bij St. Gregory's Bridge in Novigrad, maar dat geeft enkel weer hoeveel kaarten je nog kunt vinden in een regio, niet exact wie ze heeft.

[Voor 105% gewijzigd door mtr33 op 09-08-2019 08:08]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

mtr33 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:58:
[...]

1Kun je nog terug naar de merchant bij de Woesong Brigde? Die heeft afaik de common cards later nog in de verkoop (is de vent die je gered hebt van de Griffin; de neef van de innkeeper).
Ja, alleen de innkeeper daar is weg. En zij had toen nog een kaart...

Ach, ik zie het wel. Ik weet dat je ergens een boek kan krijgen of kopen waar alle kaarten plus locaties in staan.

Ik koop nu in ieder geval alle kaarten op die men heeft, ook al heb ik ze al. Heb nu al 3 decoys, die zijn zo handig...

• Rendiertje
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:06
Heb het spel gisteren maar weer eens gedownload nadat ik er erg veel uren in gezeten heb.

Adviezen om het spel op een 'nieuwe' manier te spelen?
Ik ga sws even kijken naar het downloaden van nieuwe (texture) mods. O-)

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Run

Rendiertje schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:30:
Heb het spel gisteren maar weer eens gedownload nadat ik er erg veel uren in gezeten heb.

Yennefer en Triss verleiden, dan krijg je op een gegeven moment een leuke side quest 8)

It takes two fools to argue.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rendiertje schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:30:

Ik ga sws even kijken naar het downloaden van nieuwe (texture) mods. O-)
Deathmarch. Totaal andere game als een groepje drowners je in twee seconden kan afmaken. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens mij gaat er wat mis met Roach. :Y)
https://tweakers.net/ext/f/68GOjfDTLxJHX2nC5ra9r8gl/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/G7ZIF7UZ7CKwTyZypuDi6mPq/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/E9STgcTOUZ5ILN1k6Og1PVMx/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/epCJV7DsQN2UYlJViYr0SPMF/full.jpg

Nieuwe desktop wallpapers zijn ook binnen. Ik hang hier gewoon in de lucht. Roach is soms echt het allerbeste stuk van deze geweldige game. _O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:16

Skybullet

It's go season

Ik ben dit spel een week ofzo geleden begonnen, ik had hem al een jaar of twee in origin staan en nooit gespeeld :+ . Op aanraden van een collega begonnen aan dit spel dus, wat mijn 2de rpg ooit is ( ooit een uur of 10-20 gestopt in skyrim, wat me totaal niet pakte).
Maargoed the witcher 3 doet dat zeker wel en ik blijf spelen. Ben nu level 9 en kan niet genoeg krijgen. In het begin was ik wel totaal verloren, had ik geen enkel idee wat de bedoeling was, hoe alles werkte en wat nu alles precies allemaal is. Ik heb wel tips en tricks videos gekeken om me op weg te krijgen ( met tips als; loot alles, ga naar de vraagtekens toe en kies de juiste skillpoints )

Alleen nu ik net lekker opweg ben begin ik een beetje onzeker te worden over het spelverloop. Ik doe nu een combinatie van af en toe een main quest, tussendoor een paar vraagtekens en dan weer een keer een side quest. Alleen ik merk dat ik vet snel level, terwijl ik nu dus level 9 ben heb ik nog hoopjes quests; main, side, treasure, monster contracts. Die allemaal tussen level 6 en 10 zijn. ( zo heb ik bijvoorbeeld net iets met een pratende boom gedaan maar moet ik nogsteeds naar de baron toe die level 6 is )

Ik ben al gestopt met de vraagtekens bezoeken en heb de moeilijkheidsgraad van het 2de naar het 3de niveau gezet. Omdat ik bang ben dat ik straks een te hoog level ga zijn voor al die quests en dan maar blijf voorlopen in level in de rest van het spel. Doe ik iets fout of maakt dit niet uit ?

Spel ziet er trouwens bloed mooi uit zeg op 1440p ultra alles :9~

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05:08
@Skybullet zorg dat je de sidequests wegpoetst voor je te overskilled bent.

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Skybullet schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:07:
Ik ben dit spel een week ofzo geleden begonnen, ik had hem al een jaar of twee in origin staan en nooit gespeeld :+ .
:N
Op aanraden van een collega begonnen aan dit spel dus, wat mijn 2de rpg ooit is ( ooit een uur of 10-20 gestopt in skyrim, wat me totaal niet pakte).
Maargoed the witcher 3 doet dat zeker wel en ik blijf spelen. Ben nu level 9 en kan niet genoeg krijgen. In het begin was ik wel totaal verloren, had ik geen enkel idee wat de bedoeling was, hoe alles werkte en wat nu alles precies allemaal is. Ik heb wel tips en tricks videos gekeken om me op weg te krijgen ( met tips als; loot alles, ga naar de vraagtekens toe en kies de juiste skillpoints )

Alleen nu ik net lekker opweg ben begin ik een beetje onzeker te worden over het spelverloop. Ik doe nu een combinatie van af en toe een main quest, tussendoor een paar vraagtekens en dan weer een keer een side quest. Alleen ik merk dat ik vet snel level, terwijl ik nu dus level 9 ben heb ik nog hoopjes quests; main, side, treasure, monster contracts. Die allemaal tussen level 6 en 10 zijn. ( zo heb ik bijvoorbeeld net iets met een pratende boom gedaan maar moet ik nogsteeds naar de baron toe die level 6 is )

Ik ben al gestopt met de vraagtekens bezoeken en heb de moeilijkheidsgraad van het 2de naar het 3de niveau gezet. Omdat ik bang ben dat ik straks een te hoog level ga zijn voor al die quests en dan maar blijf voorlopen in level in de rest van het spel. Doe ik iets fout of maakt dit niet uit ?

Spel ziet er trouwens bloed mooi uit zeg op 1440p ultra alles :9~
Je kan eigenlijk niet alle sidequests doen zonder XP te verliezen omdat je en hoger level bent. Er zijn botweg veel te veel sidequestst om dat te bereiken. Gewoon alles spelen, maar als je moet kiezen liever eerst een aantal main quests omdat die meestal meer XP opleveren. :)

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:16

Skybullet

It's go season

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:57:
Je kan eigenlijk niet alle sidequests doen zonder XP te verliezen omdat je en hoger level bent. Er zijn botweg veel te veel sidequestst om dat te bereiken. Gewoon alles spelen, maar als je moet kiezen liever eerst een aantal main quests omdat die meestal meer XP opleveren. :)
Ik was juist net bang dat de grote xp drops bij het completen van main quests er voor zou zorgen dat ik staks level 20 ben terwijl ik nogsteeds sidequests en andere contracts op een veel lager niveau nog open heb staan.

Ik doe nu mijn best dus om zo weinig mogelijk quests te doen en vraagtekens te bezoeken op de map maar ben al level 10 en moet nogsteeds de baron ontmoeten :+ .

Maar in hoeverre dit uitmaakt weet ik niet, de combat is al een stuk uitdagender sinds ik hem op "blood and broken bones" heb gezet. Ik ga zelfs dood soms als ik niet nadenk en maar hersenloos hak :D

Ik denk dat ik maar gewoon lekker doorspeel zoals ik nu doe, combinatie van quests, contracts en places of interest. Al vind ik keuzes maken nog echt heel moeilijk. ik heb geen idee wat het uit gaat maken verder in het spel wat ik nu kies en dat maakt me een beetje nerveus haha. Helpt ook niet dat ik nog vrij weinig tot niks snap van het verhaal :X

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Skybullet schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:22:
[...]

Ik was juist net bang dat de grote xp drops bij het completen van main quests er voor zou zorgen dat ik staks level 20 ben terwijl ik nogsteeds sidequests en andere contracts op een veel lager niveau nog open heb staan.
Ik was het zat en heb er maar een mod voor geïnstalleerd. Er zijn te veel sidequests om zelfs maar in de buurt te blijven. Als je alle main quests doet, dan blijf je aardig op niveau.
Ik doe nu mijn best dus om zo weinig mogelijk quests te doen en vraagtekens te bezoeken op de map maar ben al level 10 en moet nogsteeds de baron ontmoeten :+ .

Maar in hoeverre dit uitmaakt weet ik niet, de combat is al een stuk uitdagender sinds ik hem op "blood and broken bones" heb gezet. Ik ga zelfs dood soms als ik niet nadenk en maar hersenloos hak :D

Ik denk dat ik maar gewoon lekker doorspeel zoals ik nu doe, combinatie van quests, contracts en places of interest. Al vind ik keuzes maken nog echt heel moeilijk. ik heb geen idee wat het uit gaat maken verder in het spel wat ik nu kies en dat maakt me een beetje nerveus haha. Helpt ook niet dat ik nog vrij weinig tot niks snap van het verhaal :X
Verhaal kom nog wel, desnoods in de tweede of derde playthrough. Zitten veel te veel details in voor de eerste keer. Zeker Velen is complex. Novigrad is minder complex, maar duurt langer met heel veel sidequests die allemaal verbonden zijn aan de main quests. Skellige, tja Skellige is bijzonder. Dat zie je wel als je daar eindelijk bent. Maar eerst de Baron maar eens doen. ;)

Verder is blood and broken bones alsnog makkelijk als je eenmaal gewent bent. Ik speel al minstens een jaar op deathmarch met upscaling. Paar drowners zijn al gevaarlijk. :P

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-04 16:00
Zo, even in een Steam Sale de GOTY gehaald voor €14,99 en geen spijt van. Was even bang dat de graphics wat gedateerd zijn maar het is zelfs nog een lichte uitdaging op 4K te spelen (30-35FPS), maar ziet er schitterend uit dan.

Ik speel nu op moeilijkheidsniveau 3 maar vind het toch nog wel pittig allemaal. Wat is nu de gouden regel? Zorgen dat je qua level altijd net even boven de creatures van de quests zit? Of moet ik die magie bewust veel gebruiken (hak nu toch nog veel met zwaard in de rondte).

• Catch22
DeNachtwacht schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:01:
Zo, even in een Steam Sale de GOTY gehaald voor €14,99 en geen spijt van. Was even bang dat de graphics wat gedateerd zijn maar het is zelfs nog een lichte uitdaging op 4K te spelen (30-35FPS), maar ziet er schitterend uit dan.

Ik speel nu op moeilijkheidsniveau 3 maar vind het toch nog wel pittig allemaal. Wat is nu de gouden regel? Zorgen dat je qua level altijd net even boven de creatures van de quests zit? Of moet ik die magie bewust veel gebruiken (hak nu toch nog veel met zwaard in de rondte).
Spells en potions moet je wel echt gebruiken, tenzij je het jezelf moeilijk wil maken.

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:09

Ik gebruikte altijd minimaal dat shield ding (quen) en veel oils. (Mijn Geralt wordt altijd een tank ofzo).

En veel health restore potions met damage potions.

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over HBO, dan WO. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• Flozem
  • Laatst online: 11:43
Quen is ook mijn favoriete spreuk. En oils.

• DeNachtwacht
Adlermann schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:14:
[...]

Ik gebruikte altijd minimaal dat shield ding (quen) en veel oils. (Mijn Geralt wordt altijd een tank ofzo).

En veel health restore potions met damage potions.
Hoezo is die Quen zo goed? ik heb het idee dat ik juist met die blast altijd makkelijk volk kan wegblazen en zo wat bescherming heb tegen aanval met 3-4 creeps tegelijk.

• Kwistnix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-04 23:00
DeNachtwacht schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:01:
[...]

Hoezo is die Quen zo goed? ik heb het idee dat ik juist met die blast altijd makkelijk volk kan wegblazen en zo wat bescherming heb tegen aanval met 3-4 creeps tegelijk.
Signs en hun nut zijn dan ook erg situatie afhankelijk. Voor crowd control is een Aard blast/sweep inderdaad effectiever.

• Adlermann
  • Laatst online: 14:09
DeNachtwacht schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:01:
[...]

Eerste hit of eerste twee doen geen damage dan, en ik speel echt heel agressief aanvallend. Dus dat heb ik wel nodig ;)

En helemala upgraden, zodat hij ontploft etc (het is wel even geleden dat ik hem gespeeldf heb)

(Ik type btw met een verband om een vinger, dus heel lekker gaat het allemaal niet qua typo's :))

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over HBO, dan WO. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• DeNachtwacht
Aahhh thanks. Die signs maakt inderdaad al heel wat uit. Maar hoezo spelen potions ook een rol dan? Ik heal nu constant met allerlei soorten voedsel dat ik overal loot. Samen met de abolity van health regen komt het wel goed?

• Catch22
DeNachtwacht schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:49:
Aahhh thanks. Die signs maakt inderdaad al heel wat uit. Maar hoezo spelen potions ook een rol dan? Ik heal nu constant met allerlei soorten voedsel dat ik overal loot. Samen met de abolity van health regen komt het wel goed?
Ik had altijd swallow en thunderbolt. Dan krijg je extra focus en health tijdens gevechten. Soms wel handig :)

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:04
Als je quen wat upgrade healt het ook (active shield), ik gebruik niet echt potions en verder weinig signs behalve dus quen, en axii voor de extra gespreks opties

• DeNachtwacht
Hmm, ik blijf er toch wel tegenaan lopen dat mijn levels achterlopen op wat de quests zijn die ik krijg. Met een level 4 character zijn alle quests al op in het eerste gebied en moet ik door naar Velen, terwijl alle quests die ik daar krijg level 7-31 vereisen. Ligt dit nu aan mij? Wat doe ik fout?

• Catch22
DeNachtwacht schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:52:
Hmm, ik blijf er toch wel tegenaan lopen dat mijn levels achterlopen op wat de quests zijn die ik krijg. Met een level 4 character zijn alle quests al op in het eerste gebied en moet ik door naar Velen, terwijl alle quests die ik daar krijg level 7-31 vereisen. Ligt dit nu aan mij? Wat doe ik fout?
Doe je de sidequests via de announcement Borden?

• DeNachtwacht
Catch22 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:52:
[...]

Doe je de sidequests via de announcement Borden?
Yup, daarom vind ik het zo vreemd. Ik heb beide uitbreidingen er ook al in staan, vermoedelijk zijn dat de hogere quests

• Catch22
DeNachtwacht schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:20:
[...]

Yup, daarom vind ik het zo vreemd. Ik heb beide uitbreidingen er ook al in staan, vermoedelijk zijn dat de hogere quests
De uitbreidingen spelen zich niet af in velen, maar 1 van die gebieden ligt er wel vlak bij als ik het me goed herinner

• Ulti23
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 03-04 10:44

Ulti23

Quality Time

DeNachtwacht schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:52:
Je doet niets fout. Ik zal hem ff in spoiler tags zetten:

spoiler:
Gewoon doorspelen en doen wat je leuk vind. Ik speel nu al mijn 5e playthrough en ik begin altijd als ik in Vellen aankom om eerst richting de spy Hendrik te gaan. Dan soms een ? en dan ga ik niet eerst naar de baron, maar naar de witch Keira en daar haar quest te volgen. Eer je daarmee klaar bent ben je al ruim lvl 5 en heb je enkele leuke items erbij. Dan naar de Baron en doe daar een stukje van de main quest, tot de botchling. Vanaf daar weer terug naar Keira. Je kunt dan de quest van de Pellar en Keira combineren, die vinden plaats op hetzelfde eiland. Als je deze lijn volgt, kom je helemaal in de wereld van de Witcher. Tevens speel je dan het eerste stukje van de questlijn van Ciri. Daarna ben je zeker lvl 7 en kun je wat meer ? gaan spelen. Je pikt dan ook automatisch wat sidequests op, net wat je wil. Nogmaals, gewoon spelen en doen wat je wil. Ontdek vooral de wereld, die is immens en zwaar immersive! EN dan op naar de Crones, die questline is ook gruwelijk ;)

Quest en keuzes die je onderweg tegenkomt zijn bijvoorbeeld, priest eternal fire en verbranden van lijken, dialoog in de eerste inn, opties bij de Pontar, contract bij de Pontar, keuzes bij de Witch Keira, ga je door de voordeur naar de baron, of via een grot ongezien? De game heeft zoveel mogelijkheden :)

Maak je vooral geen zorgen over overlevelen, dat gebeurt toch. Het blijft ook leuk om contracts te hunten als je wat hoger lvl bent. Je zult merken dat je na je eerste playthrough makkelijk een 2e kunt doen en dan een andere route te volgen, bijvoorbeeld
spoiler:
spy hendrik, baron, oxenfurt, crones en dan naar keira. Tevens heb je meerdere keuzes onderweg. Eer je naar Novigrad gaat ben je alweer een uur of 10 verder
.

Geniet er vooral van! EN speel op death march en leer parryen en signs te gebruiken. Ff doorbijten in het begin, maar goed te doen en veel vetter allemaal ;)

Of zoals iemand op reddit wel eens zei:

Als je alle sidequests en ? doet raakt je overleveld voor de main quests, maar doe je eerst de main quests raak je overleveld voor alle sidequests en ?... Aan het einde maakt het dus geen ruk uit, aangezien je toch wel doorleveld naar waar je moet zijn. Probeer het een beetje bij te houden in je questlog, maar skip geen low level sidequest want ook hier zitten geniale en goed geschreven questlines in.

[Voor 14% gewijzigd door Ulti23 op 26-11-2019 14:03]

I pitty the fools who took my game-station.....

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ga naar de skilltree, naar de bruine skills en neem Gourmet. Eet iets en 20 minuten healen. Dat helpt enorm. ;)

Qua levelen ga je op een gegeven moment door alle uitstekende sidequests, makkelijk over het niveau van de meeste quests. Begin in ieder geval niet aan een quest als je een rode schedel (5+ levels hoger) krijgt. Als een vijand nog een level geeft en rood is, dan kan je die verslaan. Puur rood zonder level en dan ben je zo goed als kansloos. Denk aan insta killed als je geraakt word en je doet zelf misschien 1% damage.

Verder zijn de signs eigenlijk zwak. Je zwaarden zijn veel belangrijker. Quen is handig omdat het een schild is. Igni en Aard zijn handig tegen groepen en Igni is vernietigend tegen sommige monsters die extreem makkelijk branden. Yrden is voornamelijk tegen wraights bedoeld en ik gebruik Axii dus echt nooit. Het is alleen handig tegen vijanden met schilden, maar je kan maar beter leren counterattacken. Heb je meer aan. :)
Potions geven bonussen. Eerste playthrough is wennen. Begin met Swallow en lees verder wat ze allemaal doen. Decoctions zijn een tweede en die kunnen zeer krachtig zijn. Een truc is om in de groene skilltree, meteen alle niveau's van Acquired Tolerance te pakken. Zo kan je veel meer potions en decoctions tot je nemen. Tweede is Highend Tolerance zodat je nog meer kan innemen zonder jezelf te vergiftigen.

Oh en welkom bij de beste game van het decennium. ;)

[Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-11-2019 01:11]

• QuZyX
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:27
Onlangs is er een "Witcher" film uitgekomen door Fans voor Fans gemaakt... Heb hem gisteren bekeken via YouTube en oh my!

Je kan de film hier vinden;

https://www.youtube.com/watch?v=5GLtk2cLRu4

Het is geen "high end" movie echter vind ik het verhaal wel goed! Tevens een prachtige erkenning van wat een project door fans kan betekenen.. Zeker de moeite waard om volledig te bekijken, vond het echt wel goed ! :)

Film is volledig in het Pools echter kan je perfect terecht bij de Engelse ondertiteling (Nederlands vond ik niet zo correct / aangenaam om te lezen).

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Afgelopen weekend een LAN party gehad en ongeveer elke 'vrije' minuut aan The Witcher besteed (lees 3/4 van de LAN :9)

Maar wat blijft dit toch een heerlijk spel! Tot nu toe nog nooit echt heel veel tijd in gestopt (had pas ~40 uur gespeeld sinds release) maar afgelopen weekend flinke stappen gemaakt.
Een van de hoogtepunten was toch wel:
spoiler:
The Battle of Kaer Morhen. Zelden een missie/scene in een game meegemaakt die zo goed in elkaar steekt als dit. Daarnaast was de hele voorbereiding ook super tof om te doen. Gisterochtend gestopt op Skellige voordat je het laboratorium moet gaan vinden

Ik heb de main game nog niet eens uitgespeeld en moet nog aan de DLC's beginnen maar ik zit nu al te bedenken welke keuzes ik in een volgende play trough anders ga doen
spoiler:
zoals het doden van Keira Metz bij The Tower of Mice bijvoorbeeld, leek toen de juiste keuze maar ik ben nu toch wel heel benieuwd naar een mogelijke rol verder in het spel. Maar daarnaast ook omdat ik destijds de boeken nog niet zover had gelezen dat ik haar relatie met Geralt scherp had

• sten123
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:52

sten123

PSN: MisterxBee

The GOTY edition voor de PS4 is nu in de aanbieding voor 14.99 in de playstation store.

Ook maar weer opnieuw begonnen na het kijken van de serie.
Nu maar rustig door het verhaal heenlopen en genieten van de game. 8) 8)

PSN: MisterxBee

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:33
sten123 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:16:
The GOTY edition voor de PS4 is nu in de aanbieding voor 14.99 in de playstation store.

Dat hebben ze slim gedaan, hier zat ik dus op te w8en:)

Zo maar even binnenhalen

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:44

Phydomir

Dennis

sten123 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:16:

Same, maar dan op de PC. Ook 15 euro voor alles. Had hem al volledig op de PS4 maar de laadt tijden zijn daarop echt zo verschrikkelijk lang. Inmiddels als weer 22 uur inzitten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 03-04 09:27
Net als half de wereld ook mijn witcher 3 nog eens opgestart na het zien van de serie :-) Heb er ooit 20 uurtjes in gestoken 1.5 jaar geleden en hoewel dolenthousiast daarna in een periode gevallen zonder veel te kunnen gamen waardoor ik kortere spellen gespeeld heb. Het was toch even wennen weer. Vechtstijl is toch iets moeilijker dan in de gemiddelde game waar je met counters meestal wel alles kan blokkeren.

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 04-04 22:57
Van mij uit ook weer begonnen, dacht dat ik het nooit uitgespeeld had, maar de main story herkende ik toch volledig, incl. de slotmissie! Toch grappig hoe je geheugen je soms in de steek laat (de leeftijd?) maar wel fijn dat ik hem heb kunnen herbeleven. Gisteren Heart of Stone afgerond, deze was ik eerder nog niet klaar mee, dus toch wat nieuwe stof. Nu begonnen met Blood & Wine, dit is dus wel echt nieuw voor mij!
Nog even een paar dingen afronden in de main game (question marks en sidequests) om genoeg geld te krijgen voor de enchants...

PS4 PSN: Dazzler2120

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dazzler2120 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:03:
Van mij uit ook weer begonnen, dacht dat ik het nooit uitgespeeld had, maar de main story herkende ik toch volledig, incl. de slotmissie! Toch grappig hoe je geheugen je soms in de steek laat (de leeftijd?) maar wel fijn dat ik hem heb kunnen herbeleven. Gisteren Heart of Stone afgerond, deze was ik eerder nog niet klaar mee, dus toch wat nieuwe stof. Nu begonnen met Blood & Wine, dit is dus wel echt nieuw voor mij!
Nog even een paar dingen afronden in de main game (question marks en sidequests) om genoeg geld te krijgen voor de enchants...
Wacht maar, in Beauclair ga je pas echt failliet. Het goede nieuws is dat je daar ook veel makkelijker geld kan verdienen. :P

Overigens is die runewright een gigantische oplichter en zijn de meeste enchantments niet zo sterk, tenminste als je de bonussen niet stacked met de rest. Craften is bij hem ook duurder dan bij de andere twee meesters. ;)

• Dazzler2120
Gaat voor mij om een paar upgrades (levity voor de cat school techniques bijvoorbeeld). Voor de rest craft ik niks bij de runewright gelukkig :') Maar heb nog heel veel sidequests, witcher contracts etc open staan, dus dat moet wel met een paar uurtjes verzameld zijn!

• bram1984
  • Laatst online: 12:55
Lointje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:42:
Net als half de wereld ook mijn witcher 3 nog eens opgestart na het zien van de serie :-) Heb er ooit 20 uurtjes in gestoken 1.5 jaar geleden en hoewel dolenthousiast daarna in een periode gevallen zonder veel te kunnen gamen waardoor ik kortere spellen gespeeld heb. Het was toch even wennen weer. Vechtstijl is toch iets moeilijker dan in de gemiddelde game waar je met counters meestal wel alles kan blokkeren.
Yep hier ook voor € 15,- de GOTY op PS4 aangeschaft na kijken serie. Ik heb de game 2 jaar geleden al eens gespeeld tot aan Velen, maar kon er niet inkomen destijds. Nu met de serie zijn veel dingen een stuk duidelijker. De controls waren een andere reden die mij lieten stoppen, maar daar bijt ik nu even doorheen. Ben nu bezig met de Keira quest en zit er helemaal in. Ik blijf me wel afvragen hoe goed het was geweest als de game qua besturing en animatie op het niveau van bijvoorbeeld Uncharted 4 zat. Dat had je tegen de perfectie aan gezeten.

@DaniëlWW2 Dank voor die Gourmet tip. Was me nog niet opgevallen. Volgens mij heb ik nog 1 of 2 skillpoints om te besteden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:19:
Gaat voor mij om een paar upgrades (levity voor de cat school techniques bijvoorbeeld). Voor de rest craft ik niks bij de runewright gelukkig :') Maar heb nog heel veel sidequests, witcher contracts etc open staan, dus dat moet wel met een paar uurtjes verzameld zijn!
Dat is altijd een leuke ja. Een van de simpelste en meest effectieve dingen, en dat is dan 30.000 crowns graag. De oplichter. :P

• Dazzler2120
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Dat is altijd een leuke ja. Een van de simpelste en meest effectieve dingen, en dat is dan 30.000 crowns graag. De oplichter. :P
En iedere crown waard om vervolgens op deathmarch NG+ totaal niet bezig te zijn met upgrade van gear tot legendary grandmaster ursine gear ;-)
Maar goed, einde maand toetsen, dus even maandje pauze om flink te studeren... |:(

[Voor 9% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-01-2020 13:09]

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01-04 14:51
Ik zit een beetje in dubio... was een hele tijd terug een 2de walkthrough begonnen. Recent weer opgepakt en ben nu lvl 7.

MAAR!! Ik heb dus Keira keihard geklapt na de tower of mice queeste, echter lees ik een paar paginas terug dat ik dat beter niet had kunnen doen. Vraag is dus ook, begin ik opnieuw en gooi ik een x aantal uur weg, of laat ik het voor wat het is? :X

• QuZyX
low_n_slow schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:19:
Ik zit een beetje in dubio... was een hele tijd terug een 2de walkthrough begonnen. Recent weer opgepakt en ben nu lvl 7.

MAAR!! Ik heb dus Keira keihard geklapt na de tower of mice queeste, echter lees ik een paar paginas terug dat ik dat beter niet had kunnen doen. Vraag is dus ook, begin ik opnieuw en gooi ik een x aantal uur weg, of laat ik het voor wat het is? :X
"geklapt" ? Als in "vermoord" ? Dat is inderdaad een mindere evolutie in het game.. beter je haar laat leven ;) Ze vindt een leuke partner later ingame :9

• low_n_slow
QuZyX schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:20:
[...]

"geklapt" ? Als in "vermoord" ? Dat is inderdaad een mindere evolutie in het game.. beter je haar laat leven ;) Ze vindt een leuke partner later ingame :9
Vandaar mn vraag of ik overnieuw begin (geen save beschikbaar) of dat ik door ga O-)

• Dazzler2120
Mwa ligt eraan hoeveel tijd je er in wilt investeren, ik zou zeggen, leer van je keuzes en eventueel foute blinde keuzes die je nu maakt, en gebruik dat voor de NG+. Ik had voor Keira ook niet de best mogelijke ending. Zelfde geldt voor andere karakters. Volgende playthrough meer geluk :')
Moet wel eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd veel van dit soort beslissingen even google om de impact te lezen. Maakt het verhaal niet per sé leuker erop.

[Voor 21% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-01-2020 13:27]

• JohnnyDon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-04 09:55
low_n_slow schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:19:

Gewoon verder spelen. Dat is juist het leuke aan dit spel, je kan opnieuw een walkthrough doen en ineens een heel ander einde krijgen

• low_n_slow
JohnnyDon schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:29:
[...]

Gewoon verder spelen. Dat is juist het leuke aan dit spel, je kan opnieuw een walkthrough doen en ineens een heel ander einde krijgen
Haha ja maar de vorige keer had ik Keira dus ook vermoord. Dus vandaar dat ik mega twijfel.
Ach fuck it, ik begin gewoon opnieuw. Rete nieuwsgierig naar hoe het uitpakt als ik haar laat leven d:)b

• Dazzler2120
low_n_slow schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Haha ja maar de vorige keer had ik Keira dus ook vermoord. Dus vandaar dat ik mega twijfel.
Ach fuck it, ik begin gewoon opnieuw. Rete nieuwsgierig naar hoe het uitpakt als ik haar laat leven d:)b
Andere tip, meer verschillende saves maken ;-) dan hoef je niet opnieuw te beginnen een volgende keer haha

• low_n_slow
Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Andere tip, meer verschillende saves maken ;-) dan hoef je niet opnieuw te beginnen een volgende keer haha
Ja ik wilde mn oude saves niet weggooien dus knalde alles in 1 save. Niet handig zo blijkt nu ;w

• JohnnyDon
[...]

hahaha minst geliefde karakter... of gewoon voor de lol? O-)

• JohnnyDon
Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Hoe ik het doe is altijd 2 saves en sla mijn game op de oudste save dan heb ik constant 2 relevante saves waarvan 1 backup voor de nieuwste save

• Dazzler2120
JohnnyDon schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:39:
[...]

Hoe ik het doe is altijd 2 saves en sla mijn game op de oudste save dan heb ik constant 2 relevante saves waarvan 1 backup voor de nieuwste save
Dit is een goede mogelijkheid. Ik heb een lijst met 100 saves ofzo, ben niet zo 'opgeruimd' met dit soort dingen.

• low_n_slow
JohnnyDon schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:37:
[...]

hahaha minst geliefde karakter... of gewoon voor de lol? O-)
:D
Nou ze gebruikt 'ons' eerst en daarna loopt ze over naar de Darkside. Niet geheel gek dat wrs iedereen haar aan hun zwaard rijgt he })
Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Dit is een goede mogelijkheid. Ik heb een lijst met 100 saves ofzo, ben niet zo 'opgeruimd' met dit soort dingen.
Dat heeft de PS4 niet :(

[Voor 29% gewijzigd door low_n_slow op 07-01-2020 13:43]

• Dazzler2120
Dan zou ik het verhaal van Keira nog eens goed volgen... Ze kiest zeker niet voor de Dark side nameljik ;)
spoiler:
ze is echt in het discrediet geraakt als mage, daarbij heeft Radovid het niet op magiers. Als je haar zegt om niet naar Radovid te gaan, kan het zijn dat ze het onderzoek zelf doorzet en een belangrijke ziekte geneest.

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
Ik vond het indertijd heel vervelend dat ik de keuze had gemaakt om mijn saveames van The Witcher 2 had geimporteerd in The Witcher 3 omdat
spoiler:
Letho
bij mij niet meer leefde in The Witcher 2, terwijl die anders wel was meegekomen.

• QuZyX
Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:44:
Dan zou ik het verhaal van Keira nog eens goed volgen... Ze kiest zeker niet voor de Dark side nameljik ;)
spoiler:
ze is echt in het discrediet geraakt als mage, daarbij heeft Radovid het niet op magiers. Als je haar zegt om niet naar Radovid te gaan, kan het zijn dat ze het onderzoek zelf doorzet en een belangrijke ziekte geneest.
spoiler:
en ze gaat mee naar Kaer Morghen waarbij ze het lief wordt van … 8) 8)

• Dazzler2120
QuZyX schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:08:
[...]

spoiler:
spoiler:
vraagje, gebeurt dat in beide good side choices? Ook als je het onderzoek wel van haar afneemt? Of alleen als je haar het onderzoek wel laat behouden? Ik vertrouwde het niet, dus ik heb de papers wel afgenomen, en kan me niet herinneren dat ze iets met Lambert opgebouwd heeft...

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Run

spoiler:
Keira kan later nog van pas komen (big battle op het einde) maar is geen vereiste voor een goede afloop.

It takes two fools to argue.

• bram1984
Ik las recentelijk ergens dat het aangemoedigd wordt om van de gebaande paden (als in fysieke wegen) af te wijken, omdat er in de wildernis een hoop te vinden is. Zijn die gewoon de standaard vraagtekens op de map of is er daarnaast nog meer te vinden?

• Dazzler2120
bram1984 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:37:
Ik las recentelijk ergens dat het aangemoedigd wordt om van de gebaande paden (als in fysieke wegen) af te wijken, omdat er in de wildernis een hoop te vinden is. Zijn die gewoon de standaard vraagtekens op de map of is er daarnaast nog meer te vinden?
Over het algemeen de vraagtekens, maar je hebt in Skellige bijvoorbeeld niet alle vraagtekens unlocked, dus dan kan het baten om rond te rijden buiten de paden als je de kaarten niet wilt kopen.

• bram1984
Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Over het algemeen de vraagtekens, maar je hebt in Skellige bijvoorbeeld niet alle vraagtekens unlocked, dus dan kan het baten om rond te rijden buiten de paden als je de kaarten niet wilt kopen.
Thanks.

Wel jammer dat je die zaken niet wat meer dynamisch ontdekt, zoals bijvoorbeeld in Far Cry 5 en RDR2. Dan had je wat minder in de map hoeven zitten. Of dat je via een on-screen kompas alles ziet wat er in de buurt is, zoals in AC.

• caspar M
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:12
bram1984 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:50:
[...]

Thanks.

Wel jammer dat je die zaken niet wat meer dynamisch ontdekt, zoals bijvoorbeeld in Far Cry 5 en RDR2. Dan had je wat minder in de map hoeven zitten. Of dat je via een on-screen kompas alles ziet wat er in de buurt is, zoals in AC.
Daar heb je mods voor op Nexus

• Dazzler2120
@caspar M heb je wat aanbevelingen?

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:54
Nu voor de 3e keer door het spel heen aan het gaan. Hiervoor 2 x op PC, 1 keer normaal en 1 keer new game+. Nu op de PS4 Pro, blijft een machtig spel om te zien. Voor het eerst nu ook bezig met Gwent en aan het proberen heel Skellige (inclusief alle eilanden) te bezoeken. Wat een heerlijk spel is het toch! <3

• bram1984
caspar M schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Daar heb je mods voor op Nexus
Ongetwijfeld, maar ik speel niet op de PC.

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:42
Wat zijn de must have mods voor de pc?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

QuZyX schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:08:
[...]

spoiler:
spoiler:
Lambert Lambert, what a prick. :+

• Raznov
bram1984 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:37:
Ik zoek meestal naar zwermen vogels in de lucht. Dit komt veelal wel overeen met een punt waar een vraagteken opduikt. Werkt natuurlijk minder in de bosrijke Velen achtige omgevingen.

• low_n_slow
[...]

Update: opnieuw begonnen! Maar dan als NG+. Heel vet dat je met al je spullen opnieuw begint. Nu veel makkelijker alles exploren!

Heb nog wel een paar vraagjes, waar jullie misschien antwoord op hebben:

- Ik hoefde dus niet meer dat beest uit de openingscenes te killen. Hoezo werd dat opeens geskipt?

- Niet alle teksten zijn geel (en dus nieuw), betekend dat ik de witte kan skippen omdat ik ze al in mn vorige walkthrough heb gedaan?

- Bij het maken van de NG+ werd een vraag gesteld over the witcher 2 saves, die heb ik niet maar wat was het effect/nut van die vraag?

- Is er nog een mogelijkheid om je punten opnieuw in te delen?

thnx d:)b

• Dazzler2120
low_n_slow schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Update: opnieuw begonnen! Maar dan als NG+. Heel vet dat je met al je spullen opnieuw begint. Nu veel makkelijker alles exploren!

Heb nog wel een paar vraagjes, waar jullie misschien antwoord op hebben:

- Ik hoefde dus niet meer dat beest uit de openingscenes te killen. Hoezo werd dat opeens geskipt?

- Niet alle teksten zijn geel (en dus nieuw), betekend dat ik de witte kan skippen omdat ik ze al in mn vorige walkthrough heb gedaan?

- Bij het maken van de NG+ werd een vraag gesteld over the witcher 2 saves, die heb ik niet maar wat was het effect/nut van die vraag?

- Is er nog een mogelijkheid om je punten opnieuw in te delen?

thnx d:)b
Als je witcher 2 hebt gespeeld, daar heb je bepaalde keuzes gemaakt. Als je wilt dat deze keuzes overdragen naar the Witcher 3, dan moet je daar ja selecteren.
Behoud je bij NG+ ook de witcher gear die je al had?

• low_n_slow
Dazzler2120 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:42:
[...]

Als je witcher 2 hebt gespeeld, daar heb je bepaalde keuzes gemaakt. Als je wilt dat deze keuzes overdragen naar the Witcher 3, dan moet je daar ja selecteren.
Aangezien ik nooit deel 2 heb gespeeld, mis ik dan iets ten opzichte van de keuzes?

Met NG+ selecteer je een savegame waarbij je het spel al uitgespeeld hebt (addons niet per se benodigd). Het is dus met behoud van je gehele inventory, gear en opgebouwd character.

• Zeara
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:07
low_n_slow schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Gele teksten zijn er om verder te gaan met het gesprek of belangrijke startpunten voor een Q. Witte teksten zijn voor extra informatie. Ik dacht dat witte teksten soms invloed kunnen hebben op de gele, extra opties ofzo. Maar je kunt de tekst die ze zeggen ook altijd skippen met spatie, in de animatie. Dan gaat het wat sneller ;)

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
low_n_slow schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:21:
[...]
Aangezien ik nooit deel 2 heb gespeeld, mis ik dan iets ten opzichte van de keuzes?

Met NG+ selecteer je een savegame waarbij je het spel al uitgespeeld hebt (addons niet per se benodigd). Het is dus met behoud van je gehele inventory, gear en opgebouwd character.
wat ik eerder al zei:
in the Witcher 2 heb je bijvoorbeeld de keuze om
spoiler:
Letho in leven te laten of niet
.
Afhankelijk wat je daar kiest
spoiler:
kom je Letho ook tegen in The Witcher 3
of niet.
Ook is er een quest in The Witcher 2 waar Geralt
spoiler:
met een kater wakker wordt met een tattoo
.
Afhankelijk van je keuzes daar blijft die of verdwijnt die. Maar als die blijft, komt die ook mee naar The Witcher 3.

Hier een compleet overzicht:
https://witcher.fandom.com/wiki/Saved_game_import

[Voor 4% gewijzigd door Kheos op 08-01-2020 11:56]

• Maduth
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:59

Maduth

Probeersel

He Allemaal,

Ik ben wat games aan het uitproberen weer en door Netflix kwam ik dus in contact met de Witcher. Nu kan ik deze voor 15 euro kopen maar zou mijn oude systeem dit spel kunnen spelen?

Sapphire HD6950
Intel Core i7 2600 Boxed
Asus P8Z68-V

Ik heb 8g intern en de upgrade heb ik nog steeds niet gedaan. Dat gaat voorlopig nog niet komen. Dochter krijgt een switch dus die moet eerst aangeschaft worden :+

• Catch22
Maduth schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:43:
He Allemaal,

Ik ben wat games aan het uitproberen weer en door Netflix kwam ik dus in contact met de Witcher. Nu kan ik deze voor 15 euro kopen maar zou mijn oude systeem dit spel kunnen spelen?

Sapphire HD6950
Intel Core i7 2600 Boxed
Asus P8Z68-V

Ik heb 8g intern en de upgrade heb ik nog steeds niet gedaan. Dat gaat voorlopig nog niet komen. Dochter krijgt een switch dus die moet eerst aangeschaft worden :+
https://www.eurogamer.net...ardware-for-the-witcher-3

Wordt wel heel krap. Hij is er overigens ook voor de switch

• Dazzler2120
Maduth schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:43:
He Allemaal,

Sapphire HD6950
Intel Core i7 2600 Boxed
Asus P8Z68-V

Ik heb even hier gekeken; https://www.systemrequire...of-the-year-edition/14077 - als ik dit zo zie zou jouw systeem het niet (goed) kunnen runnen. Wss framedrops / geen hoge framerates. Voor 15 euro kan je het altijd proberen uiteraard.
Anderzijds, als je al een switch gaat halen, waarom haal je het niet voor de Switch dan?

• Maduth
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:59

Maduth

Probeersel

Ik wist niet dat hij voor de switch was 😇

• Raznov
Maduth schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:41:
Ik wist niet dat hij voor de switch was 😇
Switcher. Op zich mooi voor onderweg, maar zelf heb ik toch voor de PS4 versie gekozen ivm HDR en 4K belevenis. Witcher op de Switch ziet er toch net even wat minder uit, maar natuurlijk blijft de gameplay en het verhaal het zelfde.

• prutsger
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 14:22
Speelt heerlijk op de switch. Had hem al ooit in een Steam-sale voor 15,- of zo opgepikt maar laptop draaide hem niet zo lekker. In de kerstsale opgepikt voor de switch en het speelt heerlijk. Grafisch vind ik het ook echt prima te pruimen, maar daar ben ik ook niet zo kritisch in dat ik ga lopen vergelijken met andere systemen, ik geniet gewoon van de gameplay en het verhaal. Nu een uur of 20 bezig schat ik en lekker Velen aan het uitkammen.

Tegelijkertijd ook de serie op Netflix aan het kijken en begonnen aan het eerste boek. Boek geeft toch wel heel veel extra duidelijkheid hoor.

• bram1984
prutsger schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:23:
Speelt heerlijk op de switch. Had hem al ooit in een Steam-sale voor 15,- of zo opgepikt maar laptop draaide hem niet zo lekker. In de kerstsale opgepikt voor de switch en het speelt heerlijk. Grafisch vind ik het ook echt prima te pruimen, maar daar ben ik ook niet zo kritisch in dat ik ga lopen vergelijken met andere systemen, ik geniet gewoon van de gameplay en het verhaal. Nu een uur of 20 bezig schat ik en lekker Velen aan het uitkammen.

Tegelijkertijd ook de serie op Netflix aan het kijken en begonnen aan het eerste boek. Boek geeft toch wel heel veel extra duidelijkheid hoor.
Portable mode bedoel je dan, neem ik aan? Ik twijfelde ook om hem misschien op de Switch te halen, maar toen ik zag hoe slecht het er op TV uitzag (ik heb een 65 inch OLED), heb ik de PS4 versie maar gehaald. Vooral de pop-in is echt niet best. Complete bomen die ineens in het beeld springen.

• prutsger
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 14:22
bram1984 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:45:
[...]

Portable mode bedoel je dan, neem ik aan? Ik twijfelde ook om hem misschien op de Switch te halen, maar toen ik zag hoe slecht het er op TV uitzag (ik heb een 65 inch OLED), heb ik de PS4 versie maar gehaald. Vooral de pop-in is echt niet best. Complete bomen die ineens in het beeld springen.
Pas 1x even portable gespeeld (ik laat de dochter van 3,5 maar niet meekijken :P ) maar meestal gewoon op de TV, 42" niet supergoed scherm. Vind het er echt niet slecht uitzien.
Pop-in herken ik helemaal niet, heb er niet specifiek op gelet maar als het zo erg was als jij omschrijft was het mij wel opgevallen. Ik zal er de volgende sessie eens op letten.

• bram1984
prutsger schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:38:
[...]

Pas 1x even portable gespeeld (ik laat de dochter van 3,5 maar niet meekijken :P ) maar meestal gewoon op de TV, 42" niet supergoed scherm. Vind het er echt niet slecht uitzien.
Pop-in herken ik helemaal niet, heb er niet specifiek op gelet maar als het zo erg was als jij omschrijft was het mij wel opgevallen. Ik zal er de volgende sessie eens op letten.
Haha die van mij keken gisteren mee toen ik een onderonsje had met Keira. Ze kunnen meer hebben dan je denkt. ;)

Nou, ik weet even niet meer welke comparison video het was, maar het viel mij behoorlijk op. Als er 1 ding is die mij uit een game kan trekken, dan is het wel pop-in.

• Ashrah
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24
Dazzler2120 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:42:
[...]

Zou onderstaande even bekijken als je je wil voorbereiden op NG+

YouTube: Witcher 3: Preparing for New Game Plus (NG+)
low_n_slow schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:21:
[...]
Eerste keer dat je in Vizima komt word je gevraagd een samenvatting te geven van passed events, hierbij kan je de gebeurtenissen uit W2 alsnog bepalen.

[Voor 25% gewijzigd door Ashrah op 10-01-2020 14:21]

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
ben ik de enige die moeite heeft met de gevechten op het makkelijkste niveau? er gaat te veel van mijn levensbalk weg, nadat ik een slag krijg.

nee, doe maar het 'verhaal-niveau' van HZD please :P

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13:50

dvdkiwi

Hoi doei

Quen quen quen, dat is alles wat je nodig hebt.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:13:
ben ik de enige die moeite heeft met de gevechten op het makkelijkste niveau? er gaat te veel van mijn levensbalk weg, nadat ik een slag krijg.

Je kunt ook weglopen van de betreffende vijanden en later terugkomen. Er zijn in het begin een boel monsters (en mensen) simpelweg te sterk voor je.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hamazaki
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:15:
Quen quen quen, dat is alles wat je nodig hebt.
ja, dat bedoel ik. als ik dat elke keer moet gebruiken, dan is het niet meer makkelijk :9

• henkie196
  • Niet online

Nope, heb ik ook. Quen helpt een boel, en ook dodge of uit de weg rollen, maar Geralt is een beetje fragiel in de Witcher 3. Twee goeie hits van een drowner en ik ben dood, was in de vorige games wel ietsjes anders.

Ben zelf pas vorige maand of zo begonnen met m'n eerste keer voor de Witcher 3, nadat ik eindelijk Witcher 1 & 2 nog een keer doorgespeeld had. Leuk dat het sandbox idee van de vorige Witchers nu echt goed doorgevoerd is. Jammer dat ik zo weinig tijd heb om te spelen (daarom ben ik pas net in Velen ruim een maand nadat ik gestart ben).

Heb wel even gauw een mod voor inventory op max (standaard mod in de vorige Witcher games voor mij), en nadat ik even die weapon durability heb aangekeken, ook maar gauw een mod daarvoor gevonden. Die weapon en armour durability lijkt vooral veel geld te kosten (gewone zwaarden zijn genoeg te vinden, maar om alleen al het zilveren zwaard een beetje in vorm te houden kost meer dan je verdient, heb ik het idee), vind ik qua gameplay niet veel toegevoegde waarde hebben (meer micro management, net als die inventory space), dus dat mag van mij uit.

Wat zijn overigens een beetje goede abilities om punten in te stoppen? Gezien het combat gedeelte vooralsnog voor de meeste moeite zorgt, stop ik op het moment vooral dingen in de light attack en Quen. De rest lijkt me vooral nice to have, maar een stuk minder voordelen te hebben.

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13:50

dvdkiwi

Hoi doei

Vast aardiger bedoeld dan het overkomt. :) Knip je vanwege op de man.

[Voor 78% gewijzigd door exactor it op 13-01-2020 13:03]

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Hamazaki
  • Niet online
je kan ook gewoon niets zeggen.

Je kunt het ook houden bij een topic report. :)

[Voor 80% gewijzigd door exactor it op 13-01-2020 13:05]

• JohnnyDon

Heb je 'Enemy upscaling' aanstaan?

Had een gevecht met een boss die me iedere keer one shotte totdat ik 'Enemy upscaling' uitzette, toen was het ineens niet meer onmogelijk... |:(

• Hamazaki
  • Niet online
JohnnyDon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Heb je 'Enemy upscaling' aanstaan?

Had een gevecht met een boss die me iedere keer one shotte totdat ik 'Enemy upscaling' uitzette, toen was het ineens niet meer onmogelijk... |:(
huh, wat is dat dan? kan je dat in het menu uitzetten?
Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True