Arrieknarrie123 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:20:
Misschien is dit al eerder gevraagd, maar ik stel de vraag toch maar:
(Eerst een korte ode aan TW3)
Ik ben echt enorm fan van The Witcher 3. Ik heb het spel op mijn laptop 2 jaar terug uitgespeeld en heb afgelopen jaar de "Game of The Year" edition op mijn PS4 uitgespeeld inclusief de expansions.
Sindsdien kijk ik wekelijks in dit topic om als het ware mee te genieten van de (veelal) positieve reacties van andere mensen die het spel spelen / hebben gespeeld. Puur om weer even mee te genieten van de game, want zó goed was die.
Nu ben ik tijdens de kerst begonnen met de boekenreeks, daarvan heb ik nu de volgende boeken gelezen uit de reeks:
The Last Wish
Blood of the Elves
Time of Contempt
Baptism of Fire
The Tower of Swallows
Lady of the Lake
Nu moet ik alleen nog Sword of Destiny lezen en dan is het écht voorbij.
Lady of the lake was al het laatste boek in de boekenreeks voor wat betreft de chronologische volgorde, dus ik heb het einde alvast gelezen.
Nu richting mijn vraag...
Ik heb the Witcher 2 en 3 gespeeld, vervolgens veel online gezocht naar vergelijkbare games en heb de volgende games gespeeld die werden aangeraden om te doen na zo'n topper als TW3:
Shadow of Mordor + Shadow of War (Leuke spellen, redelijk veel van hetzelfde maar speelt leuk weg)
Horizon Zero Dawn (Tof spel, best van genoten)
Skyrim Remasterd (weliswaar paar jaar te laat aan begonnen, maar wauw!)
AC Origins (die vond ik mehh)
AC Odyssey (erg tof)
Nu kijk ik meerdere keren per week levenloos in de PS4 store en heb ik oprecht geen idee wat ik nou moet spelen. Ik dacht misschien aan RDR2 of Outward om te proberen.
Weten jullie raad?
Ik kan je wel alvast zeggen dat Outward niet voor iedereen is
Eerst en vooral is Outward meer een indie title (denk gemaakt door een team van 10 man).
Character models zijn matig, graphics zijn best ok (vooral op PC), sfeer is wel fenomenaal.
Combat is Dark Souls-achtig, ietsje clunky wel. Kwestie van wennen imo
Jouw lijstje staat vol van de AAA Action-RPG games waar de quest structuur heel uitgelijnd is, sommige zeggen zelfs dat je nogal bij het handje wordt gehouden van wat je allemaal moet gaan doen..
Persoonlijk vind ik dit niet erg, eerder handig voor wat ik verwacht van zo'n game..
Outward is meer een klassiekere RPG, waar je eigenlijk volledig los gelaten wordt en kan doen wat je wilt
Je dient dan ook zelf je doelen te stellen, ipv een quest lijstje af te handelen.. Er zit wel een quest log in, maar die is echt beperkt, en meeste mensen spelen zelfs met een pen+papier om quests hints bij te houden
Er zitten wel 3 main stories in die je kan volgen, maar het merendeel van de game bestaat vooral uit exploren, survival en doodgaan
Er zit ook geen map tracker in, geen fast travel en/of mount in.. Dus je gaat veel lopen, en vooral op basis van geheugen en grote landmarks bepalen waar je precies bent op de map.
Ik heb het geprobeerd maar na 10u moet ik tot de conclusie komen dat vooral de missiestructuur (of het gebrek aan) niet echt iets voor mij is.. Jammer wel, want verder vind ik het wel echt sfeervol, en merk je dat de game gemaakt is door passionele mensen die zelf graag gamen.
Ik wil je dan ook zeker niet afschrikken, want kan natuurlijk best dat jij dit wel beter gaat verteren dan mij..
Maar als ik me baseer op jouw lijstje, vrees ik een beetje dat je hetzelfde gaat tegenkomen als mij (ik heb ook Witcher 2 & 3, Shadow of Mordor, Skyrim en AC: Odyssey gespeeld

)
[
Voor 19% gewijzigd door
KipCurreh op 24-05-2019 10:02
]