Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 8x4
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 21:11
Nou, The Witcher 3 net eindelijk weer opnieuw geinstalleerd en ik ga proberen weer ene poging te wagen. De vorige keer ben ik na 58uur spelen gestopt (ik was bij die ene grote stad?); ik weet niet eens meer bij welke quest want ik 'rushte' teveel door alles heen :(.

Ik ga proberen dit keer wat rustiger aan te doen en het verhaal meer op me te laten inwerken. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien Oxenfurt of Toussaint, maar je bedoelt vast Novigrad. En inderdaad, ga vooral niet rushen, Doe side quests, 'spreek' met mensen. De meeste quests stellen ook echt wat voor als je in het verhaal op gaat, in tegenstelling tot sommige vergelijkbare games met 13-in-een-dozijn fetch / kill quests.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gnauw
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Inderdaad sidequest doen voelt in TW3 niet als werken maar als fun. Speel hem nu op de PC en naast het zeer vermakelijke verhaal zijn de graphics soms ook adembenemend. Wat een heerlijk spel is dit toch,

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik ben ondertussen al redelijk ver, nu met de Blood & Wine expansion bezig.
Maar klopt het dat je later in het spel niks meer hebt aan je ability points? Tenzij je natuurlijk een compleet andere build wilt gaan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-09 16:23
Naar lang wachten ook maar The Witcher 3 GOTY edition gekocht.
Hoor zoveel positieve verhalen en ben zelf een liefhebber van RPG dat ik het maar is ga proberen :)
Gisteren heel eventjes gespeeld maar hij ziet er wel echt prachtig uit zeg ( Xbox one X/ Samsung 4k HDR 10+ 100HZ tv )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:54
pascal073 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:33:
Hoor zoveel positieve verhalen en ben zelf een liefhebber van RPG dat ik het maar is ga proberen :)
Gisteren heel eventjes gespeeld maar hij ziet er wel echt prachtig uit zeg ( Xbox one X/ Samsung 4k HDR 10+ 100HZ tv )
Goed dodgen, leren hoe je potions maakt en de sidemissions en de mainstory tegelijk spelen en er van genieten :) Niet door het verhaal rushen of de sidemissions overslaan, dat is zonde.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-09 16:23
Catch22 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:41:
[...]

Goed dodgen, leren hoe je potions maakt en de sidemissions en de mainstory tegelijk spelen en er van genieten :) Niet door het verhaal rushen of de sidemissions overslaan, dat is zonde.
Ja was gisteren inderdaad even bezig maar ook gelijk voetbal aan het kijken en dat gaat niet samen dus vanavond maar is verder gaan :9~

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Exocet schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:04:
Ik ben ondertussen al redelijk ver, nu met de Blood & Wine expansion bezig.
Maar klopt het dat je later in het spel niks meer hebt aan je ability points? Tenzij je natuurlijk een compleet andere build wilt gaan maken.
Nou, je kan bizarre OP builds maken. Ga je misschien nodig hebben voor het einde van Blood & Wine. ;)
Zie: DaniëlWW2 in "[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt"
pascal073 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:33:
Bereid je voor om videogames voor je verpest te zien worden. :+
Neem de tijd met deze game. Leer het combat systeem inclusief dodging, parry en counterattack, leer potions stacken, verken de wereld, doe elke quest en geniet ervan. Als het voorbij is, dan ben je gewoon dood van binnen en dan wou je dat je opnieuw kon beginnen zonder dat je al wist hoe de game ging. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Catch22
DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:36:
Als het voorbij is, dan ben je gewoon dood van binnen en dan wou je dat je opnieuw kon beginnen zonder dat je al wist hoe de game ging. ;)
Nu is het natuurlijk zo dat je best een paar keer kan spelen met heel erg verschillende uitkomsten, dus eigenlijk weet je nooit hoe de game ging of had kunnen gaan :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Catch22 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:15:
[...]

Nu is het natuurlijk zo dat je best een paar keer kan spelen met heel erg verschillende uitkomsten, dus eigenlijk weet je nooit hoe de game ging of had kunnen gaan :)
Maar de meeste quests ken je al en het verloop veranderd ook niet dramatisch. Veel van de echt extreem bijzondere momenten in deze toch al uitzonderlijke game, herhaal je wel. ;)

Maar ik heb het nu sinds begin oktober volgehouden niet te spelen, en het begint weer tijd te worden. Binnenkort dus maar weer beginnen. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 02-05-2019 23:18 (13%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19:12
Ik ben ook weer met The Witcher begonnen. Een jaar of drie geleden heb ik enorm genoten van dit spel en heb hem toen ook platinum gehaald op de PS4. Maar sinds februari ben ik in het bezit van een redelijke game pc ( i7 8700, 2070 rtx ) waardoor het toch weer begon te kriebelen om hem nog eens te kopen :) Net weer begonnen dus en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Wat ziet deze game er goed uit op pc zeg, niet normaal :) Ik speel op 1440 p met alles op ultra en de framerate is stabiel rond de 60 fps. Het speelt veel fijner als op de console in ieder geval. Jammer eigenlijk dat ik de eerste walktrough niet heb beleefd op pc ;)

[PSN: Youri079] [Steam: Joet079] [Uplay: Joetje079] [Epic: Joet079]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:59

el-jorge

turn around and feel the vibe

Joetje079 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:32:
Ik ben ook weer met The Witcher begonnen. Een jaar of drie geleden heb ik enorm genoten van dit spel en heb hem toen ook platinum gehaald op de PS4. Maar sinds februari ben ik in het bezit van een redelijke game pc ( i7 8700, 2070 rtx ) waardoor het toch weer begon te kriebelen om hem nog eens te kopen :) Net weer begonnen dus en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Wat ziet deze game er goed uit op pc zeg, niet normaal :) Ik speel op 1440 p met alles op ultra en de framerate is stabiel rond de 60 fps. Het speelt veel fijner als op de console in ieder geval. Jammer eigenlijk dat ik de eerste walktrough niet heb beleefd op pc ;)
Grappig, ik precies andersom. 3 jaar geleden op de pc uitgespeeld (ivm witcher 2 save). Nu op de ps4 gekocht om vanuit de luie stoel te spelen. Vind de besturing wel minder vloeiend op de ps4 tov de pc, en ondanks 4K vond ik het op de pc mooier. Maar ik geniet er wel weer van.

Spielerei...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-10 10:51
DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:36:
Bereid je voor om videogames voor je verpest te zien worden. :+
Neem de tijd met deze game. Leer het combat systeem inclusief dodging, parry en counterattack, leer potions stacken, verken de wereld, doe elke quest en geniet ervan. Als het voorbij is, dan ben je gewoon dood van binnen en dan wou je dat je opnieuw kon beginnen zonder dat je al wist hoe de game ging. ;)
nou nou overdrijven is ook een vak. :P

T'is een zeer goed spel; maar heeft zeker ook zijn zwakke punten, vergeleken met andere spelen die vandaag de dag beschikbaar zijn. Ik irriteer me nog altijd hoe zwak het paardrijden is en hoe repetitief NPC's zijn in dorpjes. RDR2 is daar veel sterker in.

T'is jaren geleden voor mij dat ik dat 'dood van binnen' gevoel heb gehad met een spel; dat was toendertijd met Persona 4 op de PS2 emulator. Sindsdien niet meer gehad. Maar ik denk dat het voor ieder persoonlijk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koeral
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 28-07 08:27
Joetje079 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:32:
Ik hetzelfde, alleen dan op de PS4 waar de kwaliteit wel iets minder is maar nog steeds heel mooi! Afgelopen weekend het spel weer gedownload. De eerste keer ben ik overal veel te snel voorbij gegaan, dus wilde het nu wat beter doen. Ik besteedde amper tijd aan Gwent, de verschillende potions waar heel veel mogelijk is en side quests.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:01
Vandaag ook weer begonnen aan de the Witcher 3. 3 jaar geleden gekocht, toen maar een klein gedeelte van het verhaal gespeeld en daarna om onverklaarbare reden nooit meer opgepakt.

Ga proberen om ook de platinum trophy gelijk te halen. Meer mensen die al hebben gehaald? :)

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-10 19:44
Spel nog steeds de moeite waard te spelen anno 2019 ?

Zelf op de release gekocht. Maar nooit echt aan toe gekomen helaas. Ja, shame on me.

Gek genoeg deze week RDR2 uitgespeeld. En kreeg daarna meteen zin in The Witcher 3 (vraag me niet waarom).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ja, zeker nog de moeite waard. Volgens mij is er sinds 2015 niet echt een betere RPG uitgekomen :)

Vraagje, ik heb één Gwent card gemist in m'n playthrough - die van Geralt zelf :+ Die kun je van Thaler winnen, maar ik heb de betreffende questline niet gedaan en deze dus gemist. Nu weet ik dat veel kaarten sinds een bepaalde patch tóch nog te behalen zijn als het betreffende personage niet meer in de game zit, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn. Of weet iemand waar ik deze toch nog kan krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-10 11:25

westergas

rikkie_pc

Cocytus schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:44:
Ja, zeker nog de moeite waard. Volgens mij is er sinds 2015 niet echt een betere RPG uitgekomen :)
Volgens mij ook niet. Bizar toch??

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Is dat bizar? Er kan per definitie maar eens per 10 jaar een best game of the decade uitkomen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

el-jorge schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Grappig, ik precies andersom. 3 jaar geleden op de pc uitgespeeld (ivm witcher 2 save). Nu op de ps4 gekocht om vanuit de luie stoel te spelen. Vind de besturing wel minder vloeiend op de ps4 tov de pc, en ondanks 4K vond ik het op de pc mooier. Maar ik geniet er wel weer van.
Ff mijzelf qouten. Ik speel dus op de ps4 pro, en speel op 4K met HDR. Ik vind de draw distance behoorlijk klein, de meeste omgeving verschijnt behoorlijk laat. Ik ben benieuwd wat nu het beste is om te spelen. Kan je beter op 1080P spelen? En zo ja, hoe fix je dit dan?

Spielerei...

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:40

Aight!

'A toy robot...'

Nou vanavond ook maar eens aangeslingerd na de goede reacties in het PS 4 topic.

Moet zeggen dat ik het nog best lastig vindt, zoveel te doen. Was vergeten dat je ook af en toe moet blokken dus al een paar keer dood gegaan.

Maar hoeveel dingen je wel niet kan maken, ik raak nu al in de war en ben pas level 3.

Had zelfs moeite met die dame bij de Well. Na gelezen te hebben dat je het spook moet vangen, ging het ineens een stuk makkelijker! Hahaha.

Ik ben alleen low on cash zeg, dus moet maar even meer missies doen.

P.S steel voor demons/spoken, iron voor mens/beesten toch?

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Aight! schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:00:
Nou vanavond ook maar eens aangeslingerd na de goede reacties in het PS 4 topic.

Moet zeggen dat ik het nog best lastig vindt, zoveel te doen. Was vergeten dat je ook af en toe moet blokken dus al een paar keer dood gegaan.

Maar hoeveel dingen je wel niet kan maken, ik raak nu al in de war en ben pas level 3.

Had zelfs moeite met die dame bij de Well. Na gelezen te hebben dat je het spook moet vangen, ging het ineens een stuk makkelijker! Hahaha.

Als je net begonnen bent, zou ik vooral veel lezen over hoe je het moet aanpakken, nu kun je nog de juiste keuzes maken:
bijvoorbeeld: https://guides.gamepressu...tcher3/guide.asp?ID=30659
maar er zijn ook genoeg YouTube guides.

Kies ook nu al een build voor je karakter, wil je meer met potions aan de gang of vooral vechten. Dat is van belang voor het besteden van je ability points.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:20
(jarig!)
Aight! schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:00:

euhm het is al een tijdje geleden, maar ik dacht Silver voor alle demons/spoken en Steel voor human/beast..
Als je niet zeker bent, het loont echt de moeite om in de bestiary te kijken..

Daar staat bv ook in welke sign en/of potion het beste werkt tegen dat type monster.. En dat kan echt het verschil maken ;)
Zo zal die dame (type Wraith/Spectre wrs) kwetsbaar zijn voor Yrden en Silver sword + Wraith/Spectre oil..
(dit is allemaal uit men hoofd, dus mogelijks een beetje mis qua benamingen)

En in combat -> blocken, dodgen (roll) en light/heavy attack

Oh en het loont ook de moeite om de treasure hunts te doen voor witcher gear, wat zowat de beste sets in het spel zijn (gear + wapens). Je hebt Feline-Griffin-Ursa-Viper-Wolf sets, die elke hun eigen boost geven..
Die kan je dan ook upgraden
bv. Silver swords; https://witcher.fandom.com/wiki/The_Witcher_3_silver_swords
Als je op tier sorteert, de witcher items (groen) zijn diegene die je gaat willen craften 8)

Het is enorm overweldigend in het begin, maar je gewoon even vastbijten en verdiepen en je gaat er zo veel plezier aan beleven.. Dit is by far de beste RPG die ik in men leven heb gespeeld, mogelijks zelfs de beste game tout court _/-\o_

Veel plezier !

KipCurreh wijzigde deze reactie 17-05-2019 08:38 (21%)

Setup | Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Thnx voor de tips!

Heb nu net mijn eerste Griffin verslagen!

Maar heb nog steeds het gevoel dat ik wat doe haha. Komt denk ik vanzelf als ik meer uren erin heb zitten.

Eerst maar eens die hele map verkennen voordat ik verder ga :)

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:29

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

De map verkennen? Hol' up a minute!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22

Was deze al eens gepost?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Of deze? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Ik moest even lachen toen ze zeiden dat ze roach hadden getest :p maar toen werd het grappig

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Kakzooi, heb nog niet alles in de eerste area. (White Orchid)

En ben nu toch al door naar het volgende, volgende keer niet de main quest volgen. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gnauw
Aight! schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:40:

En ben nu toch al door naar het volgende, volgende keer niet de main quest volgen. :P
Je kan gewoon weer terug hoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Aight! schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:40:

gewoon terug gaan? Er is niks dat je tegen houd?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Webgnome schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:57:
[...]

gewoon terug gaan? Er is niks dat je tegen houd?
Alleen wel op tijd stoppen als je de DLC hebt :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Hahaha ja was nog niet verder gegaan dan de bad scene.

Zal vanmiddag wel weer eens verder spelen en eerst even alles uitpluizen voordat ik de main quest volg.

Begin eindelijk de combat een beetje onder de knie te krijgen. Paar keer slaan, terug trekken en blokken en dan weer toe slaan. En natuurlijk af en toe je spells gebruiken!

Gebruikte jullie veel potions eigenlijk?

Bizar hoe veel verschillende dingen je kan doen eigenlijk. Dacht dat ik hem wel kon vergelijken met Horizon Zero Dawn, maar qua complexiteit is de Witcher van een andere categorie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-10 17:04
Aight! schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:01:

Zal vanmiddag wel weer eens verder spelen en eerst even alles uitpluizen voordat ik de main quest volg.

Begin eindelijk de combat een beetje onder de knie te krijgen. Paar keer slaan, terug trekken en blokken en dan weer toe slaan. En natuurlijk af en toe je spells gebruiken!

Bizar hoe veel verschillende dingen je kan doen eigenlijk. Dacht dat ik hem wel kon vergelijken met Horizon Zero Dawn, maar qua complexiteit is de Witcher van een andere categorie.
Als je hem op normal speelt hoef je niet veel potions te gebruiken maar op hogere moeilijkheidsgraden is het wel handig om bepaalde effecten bij bepaalde enemies te gebruiken om net dat voordeel te hebben. Al moet ik zeggen dat ik het ook wel een beetje complex en gedoe vond dus had na wat experimenteren een paar favorieten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aight! schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:01:

Potions en al helemaal decoctions zijn geavanceerd. Voor een eerste playthrough zou ik beginnen met de gourmet skill. Even wat eten en 20 minuten lang heal. Verder natuurlijk swallow gebruiken als je main potion, De formules voor andere kan je vinden in schatkisten of kopen. Een aantal gebruik ik heel vaak, sommige echt zelden. Als je verder in de game bent dan ga je gevoel krijgen voor een speelstijl en skill tree build. :)

Zelf ga ik voor een hybride melee en alchemy build (voor extra toxicity en damage stacks) waar weer andere potions en decoctions bij horen dan bijvoorbeeld sign's. Je komt er wel achter. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13:43
Je kunt ook later nog je build resetten (speciale potion) en iets anders uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16-10 15:19
108rogar schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:21:
Je kunt ook later nog je build resetten (speciale potion) en iets anders uitproberen.
Kan handig zijn als je bepaalde achievements wilt halen in game ;)

• Sipio
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Vraagje, ik heb ontzettende last van arachnofobie, nou heb ik al veel info gezocht en zoals ik het begrijp worden de spinnen past toegevoegd in de dlc's, de base game kost nu 20 euro bij bol maar daar heb je ook de goty voor, ik neig dus zelf naar de base game maar dat duurt langer qua bezorgtijd.

Mijn vraag is eigenlijk of je met de goty de dlc's apart kunt installeren of worden die dan standaard toegevoegd?

En zijn de gebieden waar die spinnen zitten te vermeiden? Het zou mij niet veel uitmaken om wat quest te missen hiervoor de game is groot zat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sipio schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:04:
Vraagje, ik heb ontzettende last van arachnofobie, nou heb ik al veel info gezocht en zoals ik het begrijp worden de spinnen past toegevoegd in de dlc's, de base game kost nu 20 euro bij bol maar daar heb je ook de goty voor, ik neig dus zelf naar de base game maar dat duurt langer qua bezorgtijd.

Mijn vraag is eigenlijk of je met de goty de dlc's apart kunt installeren of worden die dan standaard toegevoegd?

En zijn de gebieden waar die spinnen zitten te vermeiden? Het zou mij niet veel uitmaken om wat quest te missen hiervoor de game is groot zat.
Je kan de main story van Hearts of Stone bijna helemaal spelen zonder spinnen. Ze zitten in twee main quests. De eerste maal zijn ze te vermijden. Dan mis je wat loot, maar niks bijzonders. De tweede keer zijn ze niet te vermijden, maar zijn ze wel wat vervaagd. Dat is dan alleen wel de allerbeste quest in de hele game. ;)

Maar je kan er altijd voor kiezen om Hearts of Stone niet te installeren. Tenminste via steam kan dat. Er komen ook wat groepen voor in de wereld, maar alleen in het noorden van Novigrad, ver van de bewoonde wereld. Je moet er dus naar op zoek om ze daar te vinden. Dit is een grot waar ze ook zijn. Bepaal zelf maar of je dit trekt. :)

Verder gaan monsters zoals een Arachas of Endrega's dan wel? Dat zijn ook behoorlijk creepy monsters. Ben zelf ook absoluut geen held met insecten, zeker spinnen, maar na de eerste schik maakte ik ze wel af en nu doen ze me niks meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KipCurreh
(jarig!)
man, met hier af en toe mee te lezen begint het toch weer te kriebelen om nog eens een playtrough te doen..

Enige nadeel is dat ik dan direct 100+ u kwijt ben, langs de andere kant zie ik niet in in welke game ik die dan wel zou moeten steken op dit moment >:)

Via steam kan je makkelijk aanvinken welke DLC er moet geïnstalleerd worden.. Voor PS4/XboX kan ik je niet helpen

KipCurreh wijzigde deze reactie 23-05-2019 14:16 (39%)

Setup | Steam

• Sipio
  • Niet online
Ik zou op de xbox gaan spelen dus mocht iemand weten of je daar ook de dlcs apart zou kunnen installeren zou mooi zijn.

@DaniëlWW2 Die endegras en Arachas zullen idd ook moeilijk worden ben ik bang maar die heb ik al wel online opgezocht daarvoor zou ik het wel willen proberen :+

Maar las van anderen met hetzelfde probleem als ik dat het voornamelijk de dlcs spinnen waren die voor een probleem zorgen.

Skyrim kon je mooi een mod installeren tegen die dingen maar volgens mij zijn er voor de Witcher geen mods op de xbox helaas.

De mudcrabs in fallout heb triggered mijn angst ook al een beetje maar daar wel doorheen gekomen gelukkig.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Sipio Als je de Endregas en Arachas aankan, dan gewoon de game kopen. Het is elke cent meer dan waard. Ik zou me niet tegen laten houden door wat enge spinnen. Je kan ze letterlijk in de fik steken. ;)

• Sipio
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:08:
@Sipio Als je de Endregas en Arachas aankan, dan gewoon de game kopen. Het is elke cent meer dan waard. Ik zou me niet tegen laten houden door wat enge spinnen. Je kan ze letterlijk in de fik steken. ;)
Haha ja ik weet het maar ik denk dat mijn controller de lucht in vliegt bij het aanzien, scheelt wel dat het 3rd person is, first person was zeker een no go geweest, zal het nog eens goed overdenken ;) (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 13-10 21:45

Japser

Jeej!

Sipio schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:20:
[...]

Haha ja ik weet het maar ik denk dat mijn controller de lucht in vliegt bij het aanzien, scheelt wel dat het 3rd person is, first person was zeker een no go geweest, zal het nog eens goed overdenken ;) (y)
Misschien is dit een oplossing: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1329 .

Description: replace arachnomorph monsters appearance with other monsters from the game

• Sipio
  • Niet online
Japser schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Misschien is dit een oplossing: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1329 .

Description: replace arachnomorph monsters appearance with other monsters from the game
Thanks Japser, maar ik wou hem voor de xbox kopen, Skyrim had wel zo'n soort mod voor de xbox maar voor zover ik weet zijn er voor Witcher geen xbox mods helaas.

• Japser
  • Laatst online: 13-10 21:45

Japser

Jeej!

Stom, helemaal overheen gelezen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Japser schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:50:
Stom, helemaal overheen gelezen...
No problem, bedankt voor het meedenken d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arvidterhaak
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 06-06 13:56
Misschien is dit al eerder gevraagd, maar ik stel de vraag toch maar:

(Eerst een korte ode aan TW3)
Ik ben echt enorm fan van The Witcher 3. Ik heb het spel op mijn laptop 2 jaar terug uitgespeeld en heb afgelopen jaar de "Game of The Year" edition op mijn PS4 uitgespeeld inclusief de expansions.

Sindsdien kijk ik wekelijks in dit topic om als het ware mee te genieten van de (veelal) positieve reacties van andere mensen die het spel spelen / hebben gespeeld. Puur om weer even mee te genieten van de game, want zó goed was die.

Nu ben ik tijdens de kerst begonnen met de boekenreeks, daarvan heb ik nu de volgende boeken gelezen uit de reeks:
The Last Wish
Blood of the Elves
Time of Contempt
Baptism of Fire
The Tower of Swallows
Lady of the Lake

Nu moet ik alleen nog Sword of Destiny lezen en dan is het écht voorbij.
Lady of the lake was al het laatste boek in de boekenreeks voor wat betreft de chronologische volgorde, dus ik heb het einde alvast gelezen.

Nu richting mijn vraag...

Ik heb the Witcher 2 en 3 gespeeld, vervolgens veel online gezocht naar vergelijkbare games en heb de volgende games gespeeld die werden aangeraden om te doen na zo'n topper als TW3:
Shadow of Mordor + Shadow of War (Leuke spellen, redelijk veel van hetzelfde maar speelt leuk weg)
Horizon Zero Dawn (Tof spel, best van genoten)
Skyrim Remasterd (weliswaar paar jaar te laat aan begonnen, maar wauw!)
AC Origins (die vond ik mehh)
AC Odyssey (erg tof)

Nu kijk ik meerdere keren per week levenloos in de PS4 store en heb ik oprecht geen idee wat ik nou moet spelen. Ik dacht misschien aan RDR2 of Outward om te proberen.

Weten jullie raad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KipCurreh
(jarig!)
arvidterhaak schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:20:
Misschien is dit al eerder gevraagd, maar ik stel de vraag toch maar:

(Eerst een korte ode aan TW3)
Ik ben echt enorm fan van The Witcher 3. Ik heb het spel op mijn laptop 2 jaar terug uitgespeeld en heb afgelopen jaar de "Game of The Year" edition op mijn PS4 uitgespeeld inclusief de expansions.

Sindsdien kijk ik wekelijks in dit topic om als het ware mee te genieten van de (veelal) positieve reacties van andere mensen die het spel spelen / hebben gespeeld. Puur om weer even mee te genieten van de game, want zó goed was die.

Nu ben ik tijdens de kerst begonnen met de boekenreeks, daarvan heb ik nu de volgende boeken gelezen uit de reeks:
The Last Wish
Blood of the Elves
Time of Contempt
Baptism of Fire
The Tower of Swallows
Lady of the Lake

Nu moet ik alleen nog Sword of Destiny lezen en dan is het écht voorbij.
Lady of the lake was al het laatste boek in de boekenreeks voor wat betreft de chronologische volgorde, dus ik heb het einde alvast gelezen.

Nu richting mijn vraag...

Ik heb the Witcher 2 en 3 gespeeld, vervolgens veel online gezocht naar vergelijkbare games en heb de volgende games gespeeld die werden aangeraden om te doen na zo'n topper als TW3:
Shadow of Mordor + Shadow of War (Leuke spellen, redelijk veel van hetzelfde maar speelt leuk weg)
Horizon Zero Dawn (Tof spel, best van genoten)
Skyrim Remasterd (weliswaar paar jaar te laat aan begonnen, maar wauw!)
AC Origins (die vond ik mehh)
AC Odyssey (erg tof)

Nu kijk ik meerdere keren per week levenloos in de PS4 store en heb ik oprecht geen idee wat ik nou moet spelen. Ik dacht misschien aan RDR2 of Outward om te proberen.

Weten jullie raad?
Ik kan je wel alvast zeggen dat Outward niet voor iedereen is ;)

Eerst en vooral is Outward meer een indie title (denk gemaakt door een team van 10 man).
Character models zijn matig, graphics zijn best ok (vooral op PC), sfeer is wel fenomenaal.
Combat is Dark Souls-achtig, ietsje clunky wel. Kwestie van wennen imo

Jouw lijstje staat vol van de AAA Action-RPG games waar de quest structuur heel uitgelijnd is, sommige zeggen zelfs dat je nogal bij het handje wordt gehouden van wat je allemaal moet gaan doen..
Persoonlijk vind ik dit niet erg, eerder handig voor wat ik verwacht van zo'n game..

Outward is meer een klassiekere RPG, waar je eigenlijk volledig los gelaten wordt en kan doen wat je wilt
Je dient dan ook zelf je doelen te stellen, ipv een quest lijstje af te handelen.. Er zit wel een quest log in, maar die is echt beperkt, en meeste mensen spelen zelfs met een pen+papier om quests hints bij te houden :)
Er zitten wel 3 main stories in die je kan volgen, maar het merendeel van de game bestaat vooral uit exploren, survival en doodgaan >:)
Er zit ook geen map tracker in, geen fast travel en/of mount in.. Dus je gaat veel lopen, en vooral op basis van geheugen en grote landmarks bepalen waar je precies bent op de map.

Ik heb het geprobeerd maar na 10u moet ik tot de conclusie komen dat vooral de missiestructuur (of het gebrek aan) niet echt iets voor mij is.. Jammer wel, want verder vind ik het wel echt sfeervol, en merk je dat de game gemaakt is door passionele mensen die zelf graag gamen.

Ik wil je dan ook zeker niet afschrikken, want kan natuurlijk best dat jij dit wel beter gaat verteren dan mij..
Maar als ik me baseer op jouw lijstje, vrees ik een beetje dat je hetzelfde gaat tegenkomen als mij (ik heb ook Witcher 2 & 3, Shadow of Mordor, Skyrim en AC: Odyssey gespeeld ;) )

KipCurreh wijzigde deze reactie 24-05-2019 10:02 (19%)

Setup | Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben er na ruim een halfjaar weer mee begonnen. Eerst moest ik weer mijn mods herinstalleren, maar nu heb ik HD textures ook aan de praat gekregen. Dat lukte me op een of andere reden nooit. Kost denk ik makkelijk 20fps, maar het is het waard. :*)

edit: na 850 uur heb ik alsnog wat nieuws ontdekt. Serieus, best game ever. :*)
spoiler: title
Als je met Lambert naar de circle of elements gaat en je zwaarden bij de trollen achterlaat, dan kan je ze volgen. Zit nog wat dialoog tussen de trollen terwijl ze naar hun huis lopen. Daar waarschuwen ze je niet hun huis in te gaan. Doe je dat wel, dan worden ze vijandig.

Echt deze game is zo bizar uitgebreid. Ze hebben werkelijk aan elk detail gedacht. :D

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 24-05-2019 11:14 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Vind hem nog best lastig, ben nu in act 3, maar ben al vaker doodgegaan omdat ik alles aan het verkennen ben :P.

- Schieten onder water vindt ik ook lastig, iemand tips?
- Groepen vijanden (meer dan 2) ga ik ook vaak dood aan, hoe kan ik die het beste neerhalen?

Ben nu pas level 5 en net Hendrik gevonden :). Vindt het zelfs spannend om hem te spelen!

Dat craften snap ik nu eindelijk een beetje. Recept vinden, materialen zoeken/kopen/craften en dan heb je mooie nieuwe gear :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aight! schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:53:
Niet mikken = onder water auto-aim. Dus middelste muisknop niet inhouden maar indrukken.
- Groepen vijanden (meer dan 2) ga ik ook vaak dood aan, hoe kan ik die het beste neerhalen?
Probeer een voor een te doden. En blokkeren / duiken. Of rennen en over een level of twee terugkomen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:43:
Ik ben er na ruim een halfjaar weer mee begonnen. Eerst moest ik weer mijn mods herinstalleren, maar nu heb ik HD textures ook aan de praat gekregen. Dat lukte me op een of andere reden nooit. Kost denk ik makkelijk 20fps, maar het is het waard. :*)

[Afbeelding]

Als je met Lambert naar de circle of elements gaat en je zwaarden bij de trollen achterlaat, dan kan je ze volgen. Zit nog wat dialoog tussen de trollen terwijl ze naar hun huis lopen. Daar waarschuwen ze je niet hun huis in te gaan. Doe je dat wel, dan worden ze vijandig.

Echt deze game is zo bizar uitgebreid. Ze hebben werkelijk aan elk detail gedacht. :D
Als ik deze screenshot zie, overweeg ik toch maar opnieuw op de pc te spelen. Heb net 20uur op de ps4 erdoor, voor mijn 2e playthrough (eerste op pc)

Spielerei...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aight! schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:53:
Vind hem nog best lastig, ben nu in act 3, maar ben al vaker doodgegaan omdat ik alles aan het verkennen ben :P.

Auto aim en er zit een gigantische damage buff onderwater op je pijlen.
Zorg dat je nooit omsingeld raakt. Blijf wegrennen, dodgen, quen schild en dood ze een voor een. Je zal ook relatief sterker worden tijdens de game waardoor groepen een steeds kleiner probleem worden.
Ben nu pas level 5 en net Hendrik gevonden :). Vindt het zelfs spannend om hem te spelen!

Dat craften snap ik nu eindelijk een beetje. Recept vinden, materialen zoeken/kopen/craften en dan heb je mooie nieuwe gear :P.
Je bent nog niet eens echt begonnen dan. ;)
el-jorge schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:58:
[...]

Als ik deze screenshot zie, overweeg ik toch maar opnieuw op de pc te spelen. Heb net 20uur op de ps4 erdoor, voor mijn 2e playthrough (eerste op pc)
Dit is wel met flink wat mods. De belangrijkste zijn:
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2358/?

Die tweede is in principe met weinig tot geen performance hits. Die eerste not so much. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Bedankt voor de tips! Is die autoaim ook op de ps4?

Dan maar de tutorial nog eens uitchecken. Haha

Ben er ook achter gekomen dat je in act 3 veel sterke vijanden heb, dus nu maar eerst even de main quest volgen voor wat exp!

En bandits op paarden :D!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aight! schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:46:
Bedankt voor de tips! Is die autoaim ook op de ps4?

Dan maar de tutorial nog eens uitchecken. Haha

Ben er ook achter gekomen dat je in act 3 veel sterke vijanden heb, dus nu maar eerst even de main quest volgen voor wat exp!

En bandits op paarden :D!
PS4: geen idee, ik heb het gekocht op Xbox en daarna PC :P

Main quest: gaat uplevelen niet juist beter met side quests?

Paarden: Aard FTW. Dan liggen ze snel naast hun paard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik weer ff niet waar je het vandaan haalt maar ik heb die Aard + freeze welke echt heerlijk is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

F_J_K schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Main quest: gaat uplevelen niet juist beter met side quests?
Ja ook, maar ik had bij sommige quest dat ik vijanden tegen kwam die te sterk waren :P.

Dus eerst weer een beetje het hoofdverhaal spelen :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aight! schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:53:
[...]
Ja ook, maar ik had bij sommige quest dat ik vijanden tegen kwam die te sterk waren :P.

Dus eerst weer een beetje het hoofdverhaal spelen :)
Of omdraaien, wegrennen en later terugkomen. Inderdaad zijn zeker niet alle vijanden zomaar te verslaan. Zowel tijdens quests als bij random ontmoetingen.

Maar de main quest volgen is ook zeker geen straf ;) Je wordt vanzelf gewaarschuwd als je te ver zou gaan en side quests vervallen. (En er zijn vast een paar side quests die je nooit zult krijgen vanwege %redenen%, al kan ik er zo 1-2-3 geen herinneren).

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Na het zien van de laatste reacties gisteren begonnen aan mijn tweede playthrough. :)

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-10 15:28
damn... na het lezen hier ook maar weer geinstalleerd! nog nooit uitgespeeld terwijl ik het eigenlijk het beste spel ooit vind.. kan/kon de rust nooit vinden om uit te spelen.
Hopelijk nu wel want dit spel verdient dat!

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo eerste Gollem ook dood! Dat gaat een stuk makkelijker dan vier of vijf van die kleine 'rot' monsters!

Ben nu wel benieuwd hoe het zit met die ice knights of hoe ze ook heten. Het wordt in ieder geval koud als ze er zijn :P

Ik moet wel zeggen, dat ik niet het geduld heb om alle boeken en notes te lezen...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gnauw
Zo game uitgespeeld. Wat een pareltje is het toch, van begin tot einde genoten. Nu maar even de DLC’s. Zit nu op 70 uur zal wel de 100 gaan halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hillard
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01-06 00:08
Ik speel het spel nu nog, blijft een heel mooi concept, met zoveel mogelijkheden en fantastische verhaallijn. De eerlijkheid gebied te zeggen dat mijn computer deze versie nog net redelijk draait, dus misschien tzt een kijken naar upgrade van de PC, aangezien de spellen vast ook zijn veranderd de afgelopen 5 jaar! ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben er naar maanden ook weer echt aan begonnen hoor. :P
Maar ik ben ook bezig om screenshots te maken van bijzonder mooie stukken in mijn gemodde game. Deze gebruik ik als wallpapers. Ik dacht laat ik eens delen. :)

https://tweakers.net/ext/f/WqtK7BH9gDwS3cNipBkyetXd/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Xsop608YwK1JMb4daJafzA0Y/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/tqT7OBFdoMmXoP5dRMrjiT15/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/cA9fh4yuzKaEJ9HJwPKJ9tKZ/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/2TC2XA6z248ofMZHE0d7ayYh/thumb.jpg

En deze vind ik denk ik het mooist. :)
https://tweakers.net/ext/f/EPIqMYbfYdNWASLtuPHj8Bwa/thumb.jpg

Grafische mods zijn:
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021
https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2358

In principe haal je het meeste uit de tweede mod die vrijwel geen frames kost. Met name weer effecten zijn echt spectaculair. Gewoon zon is beduidend minder. Ook erg fijn hieraan is dat het ook echt donker is in grotten. Je hebt echt een dosis cat potion of een fakkel nodig.

Die andere mod is meer voor mensen met overkill GPU's. Veranderd alle textures in zeer hoge resolutie textures.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 31-05-2019 22:12 (8%)

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Clever girl

Deze game ook maar eens aangeschaft. De GOTY editie kost maar € 15, en dat is inclusief de twee DLC.

Ik ben inmiddels 20 uur ver (level 13) maar er is nog zoveel te ontdekken :') Enig punt van frustratie zijn een aantal failed quests waar ik naar mijn gevoel niks aan kon doen. Ik was met een main quest bezig, en voor ik het doorhad stond deze secondary quest op failed:

Waar moet ik op letten om dit te voorkomen?

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:18
XWB schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 02:25:
Waar moet ik op letten om dit te voorkomen?
Goed in je journal blijven kijken :P
Meestal kun je ergens wel door afleiden wat een cut off pont voor een quest is. Als je 'm kunt lezen zonder spoilers is de Prima guide overigens een aanrader, maar met de quests goed lezen en logisch nadenken moet je 't meestal wel kunnen voorkomen.

De main quest heeft over hel algemeen geen time limit, side quests vaak wel dus is het raadzaam die dan voorrang te geven.

EDIT: voor eenieder die nog twijfelde: GOTY edition is weer €14.99 bij GOG.

mtr33 wijzigde deze reactie 01-06-2019 12:19 (26%)

• juggle
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:11

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Sinds vorige week ook aan mijn echte 2e playthrough begonnen op Broken Bones. Het is al even geleden dat ik de Witcher heb gespeeld maar het blijft mijn favoriete game.

Begin wel te merken dat ik (ongeveer 6 uur in de game) het vechten wel te makkelijk vind. Tenzij je natuurlijk ver boven je level zit is verder de combat erg makkelijk. Misschien dat ik nog een tandje opschaal maar het moet wel leuk blijven :-)

Zoek je papa's of mama's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19:17
Netflix heeft een poster voor de Witcher-serie uitgebracht :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-10 14:09

Ulti23

Quality Time

Volgens mij mist ie een zwaard... :/

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
Ulti23 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:26:
O God dat was me nog niet eens opgevallen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Clever girl

Hij mist wel meer. Waar zijn de littekens in het gezicht? Dit lijkt meer een uit de kluiten gewassen elf.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BerendjD
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-10 17:13
juggle schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:33:
Sinds vorige week ook aan mijn echte 2e playthrough begonnen op Broken Bones. Het is al even geleden dat ik de Witcher heb gespeeld maar het blijft mijn favoriete game.

Begin wel te merken dat ik (ongeveer 6 uur in de game) het vechten wel te makkelijk vind. Tenzij je natuurlijk ver boven je level zit is verder de combat erg makkelijk. Misschien dat ik nog een tandje opschaal maar het moet wel leuk blijven :-)
Ik ben pas ook weer begonnen aan een nieuwe playthrough, deze keer heb ik eerst the witcher 1 & 2 gespeeld om m'n saves te kunnen importen. (the witcher 1 moet je jezelf wel ff door heen zetten)

Deze keer heb ik de game op deathmarch gezet. geeft een leuke uitdaging, vooral bij groepen vijanden aangezien je soms moeilijk kan dodgen. Ik probeer zelf ook altijd quests boven mn level te spelen wat ook wel lastig kan zijn, maar wel heel rewarding aanvoelt

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 16:28
“As he took off his coat those around him noticed that he carried a sword—not something unusual in itself, nearly every man in Wyzim carried a weapon—but no one carried a sword strapped to his back as if it were a bow or a quiver.”

Geralt’s second sword, made of silver, disappears and reappears throughout The Witcher novels, but for the most part the blade is carried by his horse, Roach, throughout Geralt’s travels across The Continent - not on Geralt’s back.

In de boeken heeft hij het zilveren zwaard dus niet op zijn rug maar mag Roach die bij zich houden ;)

Carthrax wijzigde deze reactie 02-07-2019 09:12 (7%)

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Carthrax schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:12:
[...]

“As he took off his coat those around him noticed that he carried a sword—not something unusual in itself, nearly every man in Wyzim carried a weapon—but no one carried a sword strapped to his back as if it were a bow or a quiver.”

Geralt’s second sword, made of silver, disappears and reappears throughout The Witcher novels, but for the most part the blade is carried by his horse, Roach, throughout Geralt’s travels across The Continent - not on Geralt’s back.

In de boeken heeft hij het zilveren zwaard dus niet op zijn rug maar mag Roach die bij zich houden ;)
Veel mensen hebben teveel de geralt van de games in het achterhoofd. Dat is gewoon een interpretatie. Ik hoop ook dat ze gewoon bij de miniserie/serie dicht bij de (awesome) boeken blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ulti23
  • Laatst online: 18-10 14:09

Ulti23

Quality Time

Carthrax schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:12:
[...]

Kijk, dat wist ik dan weer niet. Misschien toch de boeken maar eens gaan lezen O-)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online

Om hier nog even op terug te komen, had inmiddels gewoon de base game gekocht en zit er al een kleine 50u in (wat een prachtige game btw) maar had eigenlijk begrepen dat er alleen Endregas in de base game zaten, een aantal daarvan inmiddels verslagen met moeite, maar nu heb ik begrepen dat er ook Arachas in de base game zitten,(ik dacht dat die ook alleen in de expansions zaten) ik heb zo'n idee dat dat helaas ook iets teveel van het goede is voor mij, zou iemand mij kunnen vertellen of deze te vermijden zijn, welke quest? Of waar je ze ongeveer tegen het lijf zou kunnen lopen? Ik zit echt helemaal in het geweldige verhaal en zou het erg jammer vinden als ik zou moeten stoppen met de game vanwege die beesten, of is het echt onvermijdelijk ze tegen te komen? Bedankt alvast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mtr33
Sipio schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, had inmiddels gewoon de base game gekocht en zit er al een kleine 50u in (wat een prachtige game btw) maar had eigenlijk begrepen dat er alleen Endregas in de base game zaten, een aantal daarvan inmiddels verslagen met moeite, maar nu heb ik begrepen dat er ook Arachas in de base game zitten,(ik dacht dat die ook alleen in de expansions zaten) ik heb zo'n idee dat dat helaas ook iets teveel van het goede is voor mij, zou iemand mij kunnen vertellen of deze te vermijden zijn, welke quest? Of waar je ze ongeveer tegen het lijf zou kunnen lopen? Ik zit echt helemaal in het geweldige verhaal en zou het erg jammer vinden als ik zou moeten stoppen met de game vanwege die beesten, of is het echt onvermijdelijk ze tegen te komen? Bedankt alvast.
Waar je ze in de open wereld allemaal tegenkomt weet ik zo niet, maar in elk geval bij Contract: Missing Brother en bij de guarded treasure en Bloodrot Pit (beiden Gustfield). Endragas o.a. in de Hermits cave (Harviken) en rond Trottheim op Skellige en twe nesten bij Ursten.

Als gezegd is het installeren van de 'no more spiders' mod veruit de beste remedie, daarmee ben je ze allemaal kwijt. IMHO daarmee de moeite waard om 'm op de PC te spelen.

Sterkte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
mtr33 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:05:
[...]

Waar je ze in de open wereld allemaal tegenkomt weet ik zo niet, maar in elk geval bij Contract: Missing Brother en bij de guarded treasure en Bloodrot Pit (beiden Gustfield). Endragas o.a. in de Hermits cave (Harviken) en rond Trottheim op Skellige en twe nesten bij Ursten.

Als gezegd is het installeren van de 'no more spiders' mod veruit de beste remedie, daarmee ben je ze allemaal kwijt. IMHO daarmee de moeite waard om 'm op de PC te spelen.

Sterkte.
Tnx 👍 de namen van die quest zal ik iig onthouden, ik zal kijken hoever ik kom.

Van de mods wist ik maar speel hem op de xbox dus helaas niet mogelijk (bij Skyrim was de no spider mod wel mogelijk ook op de xbox dus erg jammer dat het voor de Witcher niet mogelijk is)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Sipio Er zijn nog wel een paar plekken waar je een Arachas tegen kan komen. Witcher contract: Contract: Skellige's Most Wanted heeft er ook eentje. Verder ook in het oosten van Novigrad. Daar moet je toch al oppassen omdat er een dorpje is dat overlopen is door Arachnomorph's. Bij dat dorpje is een kapel met begraafplaats. Dat is de enige plek in de game waar je twee Arachas bij elkaar kan vinden. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Voxalizer
  • Laatst online: 18-10 16:21

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb enigzins moeite om me te verplaatsen in zo’n probleem... Maar aangezien Geralt tijdens combat redelijk zijn eigen targets zoekt (tenzij je handmatig lock-on gebruikt), kun je ze niet gewoon killen met je ogen dicht? Een vast ritme vinden in je attacks, bijvoorbeeld Quen casten, twee quick attacks achter elkaar en dan een dodge, vervolgens weer twee quick attacks, etc.

Verder kun je gameplay wise een build maken waarbij je vooral bommen gebruikt, ik heb er eerder in dit topic een filmpje van gepost. Hiermee krijg je op een gegeven moment zulke enorme clusterbom-explosies dat je hele beeld gevuld is met rook, vuur en rondvliegende rotzooi dat je letterlijk je vijanden (of het nou mensen, drowners of spinnen zijn) simpelweg niet meer ziet. Op Death March moeilijkheidsgraad werkt dit misschien wat minder maar op easy en normal is het vanaf level 11 al vrij sterk. Misschien een idee?

Lastig probleem, fascinerend eigenlijk. Ik ben momenteel met een derde playthrough bezig maar ik kan me eigenlijk geen spinnen herinneren. Endregas zijn geen spinnen, dus tja. Arachas zeggen me eigenlijk niet zoveel, al impliceert de naam wel dat het een spinnensoort is.

Sterkte iig. ;)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Sipio
  • Niet online
@DaniëlWW2 tnx d:)b ook weer iets om te onthouden.

@Voxalizer Bedankt voor de tip d:)b, ik weet niet of het mij zou lukken op die manier maar we zullen zien als ik die dingen daadwerkelijk aantref,.. En ik begrijp heel goed dat mijn probleem wellicht wat vreemd over komt, het is ook erg moeilijk uit te leggen waarom precies, ik weet uiteraard dat het maar een game is, het is niet echt en het zijn maar pixels etc maar de aanblik van zulke kruiperige beesten doet mij al verstijven van angst, ik kan er ook niet goed naar kijken al zouden het alleen maar plaatjes zijn, en omdat ik dan soort van 'in' een game zit en ze moet bevechten wordt die angst alleen maar erger, het hoeven ook niet per se spinnen te zijn, als het iets is wat er ook maar een beetje op lijkt dan ben ik al getriggerd, de rad scorpions uit Fallout bijvoorbeeld heb ik ook moeite mee maar die kon ik gelukkig van een afstand afmaken dat scheelt dan gewoon, wou toevallig vd week Fallout 76 nog kopen totdat ik de creatures opzocht online en een plaatje zag van die grote zwarte teken, game is gelijk een no no helaas.

Maar ik snap helemaal dat het voor de meesten mischien raar overkomt, ik zeg tegen mezelf ook altijd van komop stel je niet aan maar ik klap gewoon dicht bij het aanzien van dat soort spinachtige insecten.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Na dik even half jaar ook weer eens begonnen. Intussen level 11 in Velen. Na het bekijken van enkele filmpjes is het vrij simpel: doe en ontdek alles met een ? en save elke 15 minuten haha

At the end of the line a survivor will be born

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:43
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:43:

[Afbeelding]

Kan je mij iets meer vertellen over de mods die je gebruikt (incl HD texture?) en waarom je ze gebruikt?

Ik ben een paar keer begonnen aan TW3, maar nooit echt lang gespeeld. Geen idee waarom echt, maar er kwamen altijd games voorbij die me op dat moment gaver leken. Daarnaast vind ik 3rd person met muis+tobo niet heel erg fijn werken. Misschien toch maar een controller overwegen.......

Loondijke wijzigde deze reactie 15-07-2019 10:18 (6%)

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Loondijke schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Kan je mij iets meer vertellen over de mods die je gebruikt (incl HD texture?) en waarom je ze gebruikt?
Nou 1080P met een RX Vega 56. Ik heb meer dan genoeg GPU over en The Witcher 3 heeft op veel plekken, vrij lage kwaliteit textures. Verder vind ik het lichtcontrast veel te zwak. In de nacht is het alsnog gewoon helder. Nu is het echt donker en dat vind ik veel beter. Dat doen die twee mods eigenlijk.

In principe heb je ook alleen https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2358 nodig. Die andere mod is behoorlijk zwaar, maar levert niet extreem veel op als je niet textures zit te vergelijken. :)
Ik ben een paar keer begonnen aan TW3, maar nooit echt lang gespeeld. Geen idee waarom echt, maar er kwamen altijd games voorbij die me op dat moment gaver leken. Daarnaast vind ik 3rd person met muis+tobo niet heel erg fijn werken. Misschien toch maar een controller overwegen.......
Ik peins er niet eens over om deze game niet met mijn XBOX controller te spelen. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuZyX
Sipio schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:00:

Maar ik snap helemaal dat het voor de meesten mischien raar overkomt, ik zeg tegen mezelf ook altijd van komop stel je niet aan maar ik klap gewoon dicht bij het aanzien van dat soort spinachtige insecten.
Mijn moeder doet altijd haar ogen toe als er spinnen komen in films.. Maar een film loopt door natuurlijk.. dus ik versta ergens wat je bedoeld..

Tevens bij een game zit je volledig in die wereld dus is het natuurlijk nog erger.. Feit is wel dat er in héél veel games altijd spinnen zitten.. Want bij Dragon Age (wat ook vol spinnen zit/zat) is er een speciale remover gemaakt in de tijd..

Los daarvan, zelf heb ik het moeilijk om die wolven te killen.. Meestal zet ik het op het lopen.. En als ik een Tijger moet killen (bv. in Far Cry Primal) word ik helemaal zot.. Heb een enorme appreciatie voor alle dieren en is echt lastig om dan te killen.. Zo zie je maar dat iedereen wel 'iets' heeft ;-)

• Loondijke
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:23:
[...]

Nou 1080P met een RX Vega 56. Ik heb meer dan genoeg GPU over en The Witcher 3 heeft op veel plekken, vrij lage kwaliteit textures. Verder vind ik het lichtcontrast veel te zwak. In de nacht is het alsnog gewoon helder. Nu is het echt donker en dat vind ik veel beter. Dat doen die twee mods eigenlijk.

In principe heb je ook alleen https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2358 nodig. Die andere mod is behoorlijk zwaar, maar levert niet extreem veel op als je niet textures zit te vergelijken. :)
Gisteren nog een uurtje gespeeld. Ik denk dat ik het gewoon een paar uurtjes ga spelen om het een kans te geven. Ik heb TW1 en TW2 nooit gespeeld, dus ik weet weinig van dat hele universum. Ik ben nog een beetje op zoek naar een leuke YT-episode of reeks waar ik hier meer over te weten kom. Tips zijn welkom!
Ik peins er niet eens over om deze game niet met mijn XBOX controller te spelen. :P
Dat is ook een goede optie nog ja! Binnenkort eens testen met een X360 controller.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Loondijke schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:58:
[...]

Gisteren nog een uurtje gespeeld. Ik denk dat ik het gewoon een paar uurtjes ga spelen om het een kans te geven. Ik heb TW1 en TW2 nooit gespeeld, dus ik weet weinig van dat hele universum. Ik ben nog een beetje op zoek naar een leuke YT-episode of reeks waar ik hier meer over te weten kom. Tips zijn welkom!
YouTube: xLetalis
YouTube: Proper Bird
Dat is al je lore wel. Verder zou ik weinig tot niks over het verhaal opzoeken. Gewoon spelen en accepteren dat er een grote emotionele leegte overblijft als je eindelijk klaar bent. ;)

Maar gewoon opnieuw beginnen en gewoon White Orchard op je laten inzinken. Dat is voor de meeste mensen al genoeg. :P
Dat is ook een goede optie nog ja! Binnenkort eens testen met een X360 controller.
Ik speelde tot ik mijn XBOX One kocht, alleen maar met een 360 controller. Werkt perfect. Oke bijna perfect want soms laat de game alle symbolen in die van de Playstation. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 16-07-2019 09:07 (7%)

• Loondijke
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:06:
[...]

YouTube: xLetalis
YouTube: Proper Bird
Dat is al je lore wel. Verder zou ik weinig tot niks over het verhaal opzoeken. Gewoon spelen en accepteren dat er een grote emotionele leegte overblijft als je eindelijk klaar bent. ;)

Maar gewoon opnieuw beginnen en gewoon White Orchard op je laten inzinken. Dat is voor de meeste mensen al genoeg. :P

[...]

Ik speelde tot ik mijn XBOX One kocht, alleen maar met een 360 controller. Werkt perfect. Oke bijna perfect want soms laat de game alle symbolen in die van de Playstation. :P
Top! Dank je. Die ga ik eens bekijken.

Ik hoef ook niet alles te weten, maar het is wel fijn als je de omgeving, karakters en achtergrond een klein beetje kent :> .

Gisteren trouwens ook het HD pack en die lightning pack geinstalleerd. Dat is wel even een verschil ja! En nog steeds op max settings gewoon +75fps. Voor deze game meer dan genoeg :) .

Kan ik ergens controleren of die lightning aan staat? Die texture pack kan ik ingame selecteren, maar die lightning niet.

Loondijke wijzigde deze reactie 16-07-2019 09:22 (5%)

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:56
Loondijke schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:22:
[...]
Ik hoef ook niet alles te weten, maar het is wel fijn als je de omgeving, karakters en achtergrond een klein beetje kent :> .
of als je ze beetje bij beetje ingame leert kennen :)

• Sipio
  • Niet online
QuZyX schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:45:
[...]

Mijn moeder doet altijd haar ogen toe als er spinnen komen in films.. Maar een film loopt door natuurlijk.. dus ik versta ergens wat je bedoeld..

Tevens bij een game zit je volledig in die wereld dus is het natuurlijk nog erger.. Feit is wel dat er in héél veel games altijd spinnen zitten.. Want bij Dragon Age (wat ook vol spinnen zit/zat) is er een speciale remover gemaakt in de tijd..

Los daarvan, zelf heb ik het moeilijk om die wolven te killen.. Meestal zet ik het op het lopen.. En als ik een Tijger moet killen (bv. in Far Cry Primal) word ik helemaal zot.. Heb een enorme appreciatie voor alle dieren en is echt lastig om dan te killen.. Zo zie je maar dat iedereen wel 'iets' heeft ;-)
Haha ja herkenbaar, ik kill ook nooit geen beesten tenzij het echt niet anders kan, in Red Dead Redemption ook alleen het noodzakelijke gedaan, ik heb zelfs nieuwe saves ingeladen toen ik per ongeluk het paard van een vijand dood schoot, dan vind ik het gewoon zielig en voor mijn gevoel helpt dan een nieuwe save inladen wel een beetje alsof het nooit gebeurd is, de wolven in The Witcher ga ik ook vol in gallop voorbij :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
Ja. Ik denk dat TW3 mij nu wel te pakken heeft! In White Orchard is alles verkend en "uitgespeeld" en sta pas aan het begin van een gigantisch avontuur. Best wat leuke gear gevonden en gecraft. Combat gaat me nu ook beter af en krijg het spel meer in de vingers nu.

Wel nog een paar vragen:
- De Billboard messages neem ik altijd op, maar vaak krijg ik er geen quest ofzo bij. Kan dat kloppen of moet ik nog wat doen? Soms staat er op zo'n briefje echt iets om te doen, maar als ik hem pak komt hij niet in mijn inventory of quest overzicht ofzo.

- Door de gigantische mogelijkheden met alchemy en craften zie ik door de bomen het bos niet helemaal meer. Ik loot alles onderweg wat ik tegenkom en heb aardig wat binnen, maar welke grondstoffen zijn (na salvagen) altijd de moeite waard en welke kan je gewoon altijd verkopen? Ik ben nogal van het bewaren "voor het geval dat". Maar nu zit er zoveel in mijn bag en stash, dat ik wel keuzes moet gaan maken :+.

Ik ben nog steeds veel aan het lezen en YT-filmpjes aan het kijken om de namen, gebieden, enemies en storyline wat meer te begrijpen, maar dit is echt een goede game. Echt GOTY waardig wat mij betreft! En dit is pas het topje van de ijsberg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mac-rolec
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:50
Loondijke schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:43:
Ja. Ik denk dat TW3 mij nu wel te pakken heeft! In White Orchard is alles verkend en "uitgespeeld" en sta pas aan het begin van een gigantisch avontuur. Best wat leuke gear gevonden en gecraft. Combat gaat me nu ook beter af en krijg het spel meer in de vingers nu.

Wel nog een paar vragen:
- De Billboard messages neem ik altijd op, maar vaak krijg ik er geen quest ofzo bij. Kan dat kloppen of moet ik nog wat doen? Soms staat er op zo'n briefje echt iets om te doen, maar als ik hem pak komt hij niet in mijn inventory of quest overzicht ofzo.

- Door de gigantische mogelijkheden met alchemy en craften zie ik door de bomen het bos niet helemaal meer. Ik loot alles onderweg wat ik tegenkom en heb aardig wat binnen, maar welke grondstoffen zijn (na salvagen) altijd de moeite waard en welke kan je gewoon altijd verkopen? Ik ben nogal van het bewaren "voor het geval dat". Maar nu zit er zoveel in mijn bag en stash, dat ik wel keuzes moet gaan maken :+.

Ik ben nog steeds veel aan het lezen en YT-filmpjes aan het kijken om de namen, gebieden, enemies en storyline wat meer te begrijpen, maar dit is echt een goede game. Echt GOTY waardig wat mij betreft! En dit is pas het topje van de ijsberg.
- Veel billboard messages zijn geen quest maar geven alleen een bepaalde locatie aan. Je krijgt alleen een extra vraagteken om te exploren op je map.

- Je paard uitrusten met saddlebags zodat je veel kan dragen. :) Verder kijken welke oils potions belangrijk zijn voor monsters (zie bestiary bv). Kwa craften focussen op Witcher gear. Alle armor/wapens wat geen witcher gear is geen grondstoffen aan verspillen.

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mtr33
GOTY is weer €15 bij GOG.

@Loondijke: message lezen en feitelijk doen wat erop staat om de quest te beginnen (inderdaad vaak gepaard met een nieuw ? op de kaart). Wat je craft/salvaged hang een beetje af van je speelstijl (bombs/potions/gear) maar de meeste items kun je blind verkopen, als niet beter dan wat je hebt.

Als de echt in de game/lore wilt duiken: lees de boeken (en speel natuurlijk deel 1-2, maar da's meer ter verdieping ende vermaak.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-10 17:25

Yonix

Gamertag: Yonix360

Deze hoort hier wel thuis, me dunkt:

Intel i9-9900K | Asus ROG Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120GB + 500GB) | Samsung 860 EVO/QVO (1TB + 1TB) | ViewSonic XG2703-GS | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

• QuZyX
Gemengde gevoelens ! Weet het (nog) niet... Is een moeilijke om aan het niveau van de games te komen..

Langs de andere kant is dat niet nodig want ze baseren zich op de boeken.. vandaar het gemengde gevoelens zijn.. sowieso een must watch !

• Loondijke
mtr33 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:37:
GOTY is weer €15 bij GOG.

@Loondijke: message lezen en feitelijk doen wat erop staat om de quest te beginnen (inderdaad vaak gepaard met een nieuw ? op de kaart). Wat je craft/salvaged hang een beetje af van je speelstijl (bombs/potions/gear) maar de meeste items kun je blind verkopen, als niet beter dan wat je hebt.

Als de echt in de game/lore wilt duiken: lees de boeken (en speel natuurlijk deel 1-2, maar da's meer ter verdieping ende vermaak.
Bedankt voor jouw reactie! Maar als ik op dat moment geen tijd heb om die message te doen, maar hem wel heb gelezen: komt er dan een ? op de map?

Of zitten er ook messages tussen, waar geen ? voor op de map komt en als ik die message dan gelezen heb en niet doe, dan kan ik die nooit meer doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtr33
Loondijke schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor jouw reactie! Maar als ik op dat moment geen tijd heb om die message te doen, maar hem wel heb gelezen: komt er dan een ? op de map?

Of zitten er ook messages tussen, waar geen ? voor op de map komt en als ik die message dan gelezen heb en niet doe, dan kan ik die nooit meer doen?
Op het moment dat je een notice van 't bord haalt verschijnt de ? maar in enkele gevallen komt deze pas nadat je iemand hebt gesproken of op een nadere wijze de quest bent ingerold Da's AFAIK maar een heel klein aantal. Ik kan me voorstellen dat een time related quest kan verlopen zonder dat je een ? hebt gezien, maar kan me niet herinneren of dat ook kon bij notice board triggered quests. Vaak/strategisch saven en je quest list goed in de gaten houden of er een is verlopen zodat je maar kort terug hoeft in de game.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loondijke
mtr33 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:06:
[...]

Op het moment dat je een notice van 't bord haalt verschijnt de ? maar in enkele gevallen komt deze pas nadat je iemand hebt gesproken of op een nadere wijze de quest bent ingerold Da's AFAIK maar een heel klein aantal. Ik kan me voorstellen dat een time related quest kan verlopen zonder dat je een ? hebt gezien, maar kan me niet herinneren of dat ook kon bij notice board triggered quests. Vaak/strategisch saven en je quest list goed in de gaten houden of er een is verlopen zodat je maar kort terug hoeft in de game.
Oké. Iets om in de gaten te houden dus. Ik ben iemand die eerst alle message boards afgaat en zo zoveel mogelijk vraagtekens op de map krijgt. Ik ga dan heel de map af en verken alles op die manier.

Maar als dit zegt voor quests die ik mis door tijd of iemand die ik niet aanspreek, dan is dat niet de manier om te spelen in TW3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Even een vraagje:
Ik ben intussen een heel eind verder dan dat ik een half jaar terug was toen ik besloot eens te beginnen. Intussen opnieuw begonnen en in Novigrad aanbeland en ik heb twee main quests op de lijst staan die ongeveer naar het zelfde toe werken; Get Junior en Count Reuven's Treassure. Beide leiden uiteindelijk naar Dandilon maakt het wat uit welke ik als eerste doe? Of moet ik ze sowieso allebei doen? Ik kan niet vinden of een quest failed of niet; als ik een van beide (nog) niet doe. Ik spaar de ability points dus ik doe eigenlijk zoveel mogelijk en probeer vanzelfsprekend zoveel mogelijk verhaal mee te pakken :)

At the end of the line a survivor will be born

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True