• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-08 08:59
18 jaar na release nog een 3e expansion?

Ik heb mijn PC van de eerste playthrough niet meer en zelfs de console van mijn 2e playthrough is allang opgeruimd.

Hoeveel ik ook genoten heb van deze game, een 3e playthrough gaat mijn aandacht niet kunnen vasthouden. Helaas. Al kijk ik reikhalzend uit naar de witcher 4.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Boerekool_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:37:
[...]

Ik heb mijn PC van de eerste playthrough niet meer en zelfs de console van mijn 2e playthrough is allang opgeruimd.

Hoeveel ik ook genoten heb van deze game, een 3e playthrough gaat mijn aandacht niet kunnen vasthouden. Helaas. Al kijk ik reikhalzend uit naar de witcher 4.
11 jaar.

Dit wordt de overlap naar 4 waarin ciri de protagonist is, schijnt

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:27
Mooi, heb Witcher 3 eindelijk voor het eerst uitgespeeld inclusief alle DLC's nog niet zo lang geleden. Benieuwd wat ze hiermee doen, in ieder geval een opstap naar deel 4.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gratis voor de goty-edition? of helemaal gratis?

[ Voor 26% gewijzigd door Farabi op 27-05-2026 12:23 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPVEA61iKwVh-G-HX3ZGzj2Pxtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7mNjskm6CJCA1swfYc4kXhq.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Whahah holy shit de DLC na 12 jaar :P Alvast witcher 4 een beetje ophypen natuurlijk.
Maar het werkt wel want ik had hem nog op de backlog staan omdat ik hem nooit uitgespeeld had en wil dan gewoon eens goed opnieuw beginnen nu ik zo'n veel "betere gamer" ben dan toen haha en meer immersed kan raken in een fantasy wereld.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:29
dit doen ze echt ontzettend slim, ik hoop dat nog in the game kan komen, heb het een paar keer geprobeerd, iemand nog tips? (ik kan niet wennen aan de mechanics, terwijl RPG echt mijn ding is).

ze hypen de fans, en creeren nieuwe fans, en dan volgt the witcher 4 in next gen graphics.

goeie strategie van ze!

• 418O2
  • Niet online
fib3rlight schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:09:
dit doen ze echt ontzettend slim, ik hoop dat nog in the game kan komen, heb het een paar keer geprobeerd, iemand nog tips? (ik kan niet wennen aan de mechanics, terwijl RPG echt mijn ding is).

ze hypen de fans, en creeren nieuwe fans, en dan volgt the witcher 4 in next gen graphics.

goeie strategie van ze!
Thunderbolt en swallow als potions gebruiken en veel dodgen is wat mij als rpg n00b erdoor heeft geholpen.

• fib3rlight
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:11:
[...]

Thunderbolt en swallow als potions gebruiken en veel dodgen is wat mij als rpg n00b erdoor heeft geholpen.
ik moet er gewoon nog eens goed voor gaan zitten ofnie? :D

• 418O2
  • Niet online
fib3rlight schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:14:
[...]

ik moet er gewoon nog eens goed voor gaan zitten ofnie? :D
Voor mij was het een van de mooiste game ervaringen ooit.

• fib3rlight
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:20:
[...]

Voor mij was het een van de mooiste game ervaringen ooit.
ja ik snap ook echt niet hoe het kan, het is echt een fib3rlight game haha. maar het loopt stuk op de mechanics/hoe de game beweegt, ik weet het niet goed.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Wat vet!!!!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32

bonzz.netninja

Niente baffi

"coming to PC, Xbox Series X|S, and PlayStation 5 in 2027."

...en waar is de xbox one dan waar enorm veel spelers gewoon witcher 3 op hebben...want de console die destijds er was

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Timothy3000
Die is al jaren niet relevant meer.

• 418O2
  • Niet online
Heeft die de 4k update überhaupt gekregen?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

fib3rlight schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:21:
[...]

ja ik snap ook echt niet hoe het kan, het is echt een fib3rlight game haha. maar het loopt stuk op de mechanics/hoe de game beweegt, ik weet het niet goed.
Het is soms wat clunky hoe het kan voelen, zeker in het begin. Maar ik vond RDR2 bijvoorbeeld een stuk lastiger om in te komen. Dat koste me echt heel wat uren, maar dan ben je er ook echt in. Maar je moet gewoon het verhaal inkomen en ook wat eerste perks unlocken en wat eerste potions zoals inderdaad swallow. Dat is ook een van de eerste die je unlockt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• 418O2
  • Niet online
Rdr2 heeft ook wel een hele saaie eerste chapter

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:08
Yes! Zin in de DLC. Fantastisch nieuws! :D

• Timothy3000
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:44:
Rdr2 heeft ook wel een hele saaie eerste chapter
Die was juist fantastisch. Heerlijk sloom, typisch western.

• Changshan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:45
Boerekool_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:37:
[...]

Haha nee joh, hoe bedoel je! Het verhaal zit nog muurvast in mijn geheugen en mijn savegames zitten nog veilig in de cloud van Steam. Wellicht bij jou ook. Ik ga gewoon lekker mijn ene playthrough waar honderden uren in zitten, verder spelen. Waarom meerdere potjes als je ook completionist kan zijn...

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Deze dlc zal verhaal technisch wel een voorbereiding op TW4 zijn denk ik?

Denk ook wel dat dit betekend dat TW4 pas in 2028 (of later) uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 27-05-2026 23:54 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• 418O2
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:44:
Deze dlc zal verhaal technisch wel een voorbereiding op TW4 zijn denk ik?

Denk ook wel dat dit betekend dat TW4 pas in 2028 (of later) uitkomt.
Het is wel wat men aanneemt ja, een handover van Geralt naar Ciri. Maar ik vermoed dat het wel een deel van de marketing campagne gaat zijn dus dan zal er niet heel veel tijd tussen zitten, lijkt me. Max een jaar?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik ga er even gemakshalve van uit dat de originele schrijver van de boeken hier niets meer mee te maken heeft ?

Strava | AP | IP | AW | SM

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 20:44
^ volgens de verschillenden interviews over de jaren is er nog steeds een contractuele relatie tussen Sapkowski en de studio voor winstdeling, maar niet inhoudelijk m.b.t. feedback of input op de games.

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 17:20
Webgnome schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:54:
Ik ga er even gemakshalve van uit dat de originele schrijver van de boeken hier niets meer mee te maken heeft ?
Wel, "The Witcher 1" start eigenlijk na het laatste boek (of zo goed als). Toch lees je bepaalde zaken letterlijk in de boeken die ook in de games komen.

Maar sommige karakters zijn totaal anders in de boeken (origineel) dan in de games. Heel benieuwd hoe ze Ciri haar jeugd gaan meenemen in The Witcher 4, want die flashbacks zijn wel heel belangrijk om nog meer toe te groeien naar haar als karakter.

• 418O2
  • Niet online
mtr33 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:53:
^ volgens de verschillenden interviews over de jaren is er nog steeds een contractuele relatie tussen Sapkowski en de studio voor winstdeling, maar niet inhoudelijk m.b.t. feedback of input op de games.
Op zich is dat wel een mooi verhaal op zich.

Toen cdpr de rechten kocht boden hem ze een vast bedrag of een percentage van de omzet aan. Omdat de schrijver niet geloofde dat het zou werken nam hij het vaste bedrag.

Het is allemaal nogal uit de hand gelopen natuurlijk, volgens mij heeft cdpr hem toen alsnog een percentage gegeven

• QuZyX
418O2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:15:
[...]

Op zich is dat wel een mooi verhaal op zich.

Toen cdpr de rechten kocht boden hem ze een vast bedrag of een percentage van de omzet aan. Omdat de schrijver niet geloofde dat het zou werken nam hij het vaste bedrag.

Het is allemaal nogal uit de hand gelopen natuurlijk, volgens mij heeft cdpr hem toen alsnog een percentage gegeven
Je zoekt dit;

-> The Witcher author, CD Projekt end royalties dispute with new agreement

En het happy ending;

-> The Witcher author confirms he has no involvement with The Witcher 4, but says his contract with CD Projekt Red is 'excellent right now' | TechRadar

O+

• 418O2
  • Niet online
Hoe klein het percentage ook is, de franchise heeft al 1.6 miljard omgezet... Dus het is vast "excellent"

• fib3rlight
DaniëlWW2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:42:
[...]

Het is soms wat clunky hoe het kan voelen, zeker in het begin. Maar ik vond RDR2 bijvoorbeeld een stuk lastiger om in te komen. Dat koste me echt heel wat uren, maar dan ben je er ook echt in. Maar je moet gewoon het verhaal inkomen en ook wat eerste perks unlocken en wat eerste potions zoals inderdaad swallow. Dat is ook een van de eerste die je unlockt.
thx ik ga het proberen :D

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAxOxEQ6YIxGeoSRpolvjw5ZQMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfLkHFoPpABZcansnfxFsmwR.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gamescom is begonnen :) Komt straks gameplay voorbij van de aankomende DLC :D

https://www.twitch.tv/thegameawards

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Dit is zooo tof! Wat een surprise!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqF8zE39uvq-m7PIT5JAHZ827ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKHeshpIW2evqMLq7iK0cXkS.jpg?f=fotoalbum_large
Free upgrade coming September 29th

- Visual uplift
- New combat
- New movement & traversal
- New monster behavior
- Completely revamped skills
- And an insane list of more changes

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 25-08-2026 22:21 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oooh yes yes! Witcher 3 remastered!

Free upgrade voor alle mensen met Witcher 3 al in bezit.
Zooo veel updated QoL en nieuwe animaties, nieuwe finishers etc etc Wat lijp :D

En volgend jaar dan de uitbreiding

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oh shit :D Ook krijgt iedereen die de base game heeft de afgelopen 2 DLC's gratis haha wat ziek!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:27
En alles net uitgespeeld paar maanden terug haha, shitzooi. Had ik toch moeten wachten. DLC komt volgend jaar pas ergens uit dus pak ik dan wel weer op, geen zin om gelijk opnieuw te beginnen.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:33

defiant

Moderator General Chat
Ricmaniac schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:01:
Oooh yes yes! Witcher 3 remastered!

Free upgrade voor alle mensen met Witcher 3 al in bezit.
Zooo veel updated QoL en nieuwe animaties, nieuwe finishers etc etc Wat lijp :D

En volgend jaar dan de uitbreiding
Ik denk dat het dan weer tijd wordt voor een replay :) Hoe meer ik terugdenk, des te meer waardering krijg ik voor hoe goed dit spel eigenlijk was.

Ik vind het wel opvallend dat ze een remaster doen met hun oude engine en deze upgraden, terwijl Witcher 4 in unreal engine wordt gedaan. Of de remaster is ook in unreal.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

ddZ

Precies de reden waar CDPR één van mijn favoriete ontwikkelaars is, holy shit! Ik hoopte op wat sleutelwerk voor Songs Of The Past, maar een remaster? Wauw….

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:16

Vrijdag

De Goede

Zou je je oude saves kunnen importeren? Ik ben een tijdje terug op de PS5 eigenlijk opnieuw begonnen omdat importeren van mijn PS4 saves voor mij te veel gedoe was (jaja, neptweaker :+ ). Hoewel ik nu op wellicht een kwart zit, zou ik liever verder gaan dan nog eens opnieuw beginnen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11
Vrijdag schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:41:
Zou je je oude saves kunnen importeren? Ik ben een tijdje terug op de PS5 eigenlijk opnieuw begonnen omdat importeren van mijn PS4 saves voor mij te veel gedoe was (jaja, neptweaker :+ ). Hoewel ik nu op wellicht een kwart zit, zou ik liever verder gaan dan nog eens opnieuw beginnen.
Ik verwacht dat je gewoon verder kunt spelen vanaf je save.
Was iig op de PC bij alle voorgaande upgrades ook zo.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Er staat ook bij dat ze crossplatform mods ondersteunen.. ik weet even niet hoe ik dat voor me moet zien. Bedoelen ze letterlijk mods zoals op de pc maar dan op console :P ?

• 418O2
  • Niet online
Everything in the long list (best stuff is at the end IMO):

Cross platform mod support

Immersive meditation

Refined animations

New quest tracking

UI improvements

Looting rework

Refreshed motion blur

New accessibility features

Updated textures

Foliage shading rework

Tutorial modernization

HDR improvements

GTAO

Improved menu navigation

Ray tracing improvements

Global lighting rework

New shading model

Subsurface scattering

New tone mapper

PlayStation 5 Pro support

Xbox play anywhere support

Nintendo Switch 2 exclusive features

Nvidia DLSS 4.5

AMD FSR 4

Intel XESS 2.0

Path tracing on PC

Ray reconstruction on PC

Raytraced hair

Native DX12

Rendering parallelization

• 418O2
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:55:
Er staat ook bij dat ze crossplatform mods ondersteunen.. ik weet even niet hoe ik dat voor me moet zien. Bedoelen ze letterlijk mods zoals op de pc maar dan op console :P ?
Zou niet weten wat het anders zou moeten zijn

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
defiant schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:18:
[...]

Ik vind het wel opvallend dat ze een remaster doen met hun oude engine en deze upgraden, terwijl Witcher 4 in unreal engine wordt gedaan. Of de remaster is ook in unreal.
Tja, ze willen vast e.e.a. oppoetsen voor Songs of the Past. Beetje zonde om anno 2027 een nieuwe DLC uit te brengen met verouderde graphics.

Het is ook niet de eerste grote update, in 2022 was er al een Next Gen patch met verbeterde graphics.

March of the Eagles

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29
Tja, ga ik dan New Game of new game+ ?

Heb het origineel met de 2 dlc al een keer uitgespeeld.

Iemand advies?

• henkie196
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:36:
Tja, ga ik dan New Game of new game+ ?

Heb het origineel met de 2 dlc al een keer uitgespeeld.

Iemand advies?
Zou gaan voor NG+, kun je lekker vanaf het begin met alle abilities spelen die je gewend bent van end-game. Hoef je ook niet meer alle recipes voor potions op te zoeken, alleen de witcher gear schematics.

Ben wel benieuwd of de oude mods nog compatibel zijn met deze update.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 26-08-2026 07:35 ]

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
WAUW!!! _/-\o_

Dat gaat zeker weer een play through worden ondanks ik de game al 2x uitgespeeld heb. Ik draag CD projekt red dan ook een warm hart toe. En dan moet ik ook zeggen dat de next gen update ook al steengoed was. Dit nieuws maakt mijn dag goed en die dag is pas net begonnen ;)

• fib3rlight
dit gaat voor mij absoluut een echte serieuze poging worden om er nu wel in te komen!! 3x eerder niet gelukt.

• QuZyX
What a time to be alive!!! 😁😁😁

Ik zie net dat ik 2 kopies heb op GOG.com, misschien dat ik hem toch eens koop op Steam voor de achievements 🤭

Spijtig dat je dit gewoon niet kan "syncen" 🤔 Iemand ervaring mee hoe jullie dit aanpakken?

• henkie196
  • Niet online
QuZyX schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:23:
What a time to be alive!!! 😁😁😁

Ik zie net dat ik 2 kopies heb op GOG.com, misschien dat ik hem toch eens koop op Steam voor de achievements 🤭

Spijtig dat je dit gewoon niet kan "syncen" 🤔 Iemand ervaring mee hoe jullie dit aanpakken?
Kan je met GoG galaxy geen achievements krijgen? Maar anders zou je toch gewoon saves tussen de steam en Gog versies moeten kunnen swappen, dat zou ook al wat achievements makkelijk moeten unlocken, zou ik denken?

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:30
Goed excuus om hem opnieuw te spelen!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

spijkerhoofd schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:32:
[...]

Goed excuus om hem opnieuw te spelen!
Heb je een excuus nodig om dit pareltje opnieuw te spelen? :+ :P

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29
henkie196 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:35:
[...]

Zou gaan voor NG+, kun je lekker vanaf het begin met alle abilities spelen die je gewend bent van end-game. Hoef je ook niet meer alle recipes voor potions op te zoeken, alleen de witcher gear schematics.

Ben wel benieuwd of de oude mods nog compatibel zijn met deze update.
Het is ondertussen wel al weer 5 jaar terug dat ik het speelde.

Maar veel zin in om deze weer op te starten!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 15:37

westergas

rikkie_pc

henkie196 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:35:
[...]

Zou gaan voor NG+, kun je lekker vanaf het begin met alle abilities spelen die je gewend bent van end-game.
Gewend? Ik zou echt niet meer weten hoe dat allemaal werkt ;)
Twijfel of ik weer zo veel tijd ga vrijmaken voor een spel wat ik al een keer heb uitgespeeld maar het is zeker interessant.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• jimh307
  • Niet online
fib3rlight schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:12:
dit gaat voor mij absoluut een echte serieuze poging worden om er nu wel in te komen!! 3x eerder niet gelukt.
En al zou je het verhaal kennen; de ambiance zoals ten zuiden van Novigrad, zo immersive. Sinds de next gen update de camerapositie veranderde, is het veel meer een belevenis. Ook de wachters zijn veel makkelijker neer te halen als je iets te ijverig aan het looten bent :P of een quest net te hoog is voor jouw level, geen probleem.

Ik durf op mijn 51ste al te zeggen dat TW3 het beste spel is wat ik ooit gespeeld heb en ook voor de jaren erna...deel 4 komt ook nog. Assassin's Creed titels komen 'soms' wel in de buurt van TW3, maar halen het niet. Vooral Toussaint is als een toast kaviaar zo geweldig.

En laten we eerlijk zijn. Er komt nog steeds een nieuwe DLC uit en het spel is al 11 jaar oud. Dit heb ik nog nooit gezien in een andere titel.

• henkie196
  • Niet online
westergas schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:26:
Gewend? Ik zou echt niet meer weten hoe dat allemaal werkt ;)
Twijfel of ik weer zo veel tijd ga vrijmaken voor een spel wat ik al een keer heb uitgespeeld maar het is zeker interessant.
Is voor mij ook al even geleden, maar in ieder geval is het met NG+ wel makkelijker in het begin (al was het alleen maar omdat start met goeie gear) en hoef je geen potion recipes e.d. meer op te zoeken. Kan je meer focusen op het verhaal / side quests, als je wilt.

• fib3rlight
jimh307 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

En al zou je het verhaal kennen; de ambiance zoals ten zuiden van Novigrad, zo immersive. Sinds de next gen update de camerapositie veranderde, is het veel meer een belevenis. Ook de wachters zijn veel makkelijker neer te halen als je iets te ijverig aan het looten bent :P of een quest net te hoog is voor jouw level, geen probleem.

Ik durf op mijn 51ste al te zeggen dat TW3 het beste spel is wat ik ooit gespeeld heb en ook voor de jaren erna...deel 4 komt ook nog. Assassin's Creed titels komen 'soms' wel in de buurt van TW3, maar halen het niet. Vooral Toussaint is als een toast kaviaar zo geweldig.

En laten we eerlijk zijn. Er komt nog steeds een nieuwe DLC uit en het spel is al 11 jaar oud. Dit heb ik nog nooit gezien in een andere titel.
haha cool, ik ben heel benieuwd, het ziet er veelbelovend uit iig.

• jimh307
  • Niet online
fib3rlight schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:33:
[...]

haha cool, ik ben heel benieuwd, het ziet er veelbelovend uit iig.
;) Komt helemaal goed. Je kunt ook wachten op de nieuwe DLC.

[ Voor 14% gewijzigd door jimh307 op 26-08-2026 15:35 ]

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/engHKGO0Als4HlNcYntzkF-eZpQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4p4vsl1x1MzPyScBSoPf0JVe.jpg?f=user_large

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En hier is de Songs of the Past trailer:

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 26-08-2026 18:50 ]

March of the Eagles

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:49
Zijn de saves compatible met de nieuwe versie? Dan kan ik misschien binnenkort al beginnen met het eerste gebied.

• Changshan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:45
Voor mij persoonlijk is de huidige visuele presentatie van W3 al het hoogst haalbare. De art direction icm huidige graphics zorgen daarvoor. Ik ben daardoor dus ook wel weer een beetje huiverig over alle beloften, waarvan sommige best ambitieus klinken.

De nieuwe en gratis content leveren zowel de spelers als de dev veel op, daar kan ik zo inkomen: het is niet puur een overbrugginkje. Het maakt mensen ook echt klaar voor deel 4; deels door oude DLC weg te geven (= uitbreiding fanbase) en deels met nieuwe DLC die wellicht zelfs 3 en 4 met elkaar verbindt (lees: bestaande fanbase klaarmaakt voor de overgang Geralt-Ciri). Commercieel lijkt me dat goed te verantwoorden.

Voor de grafische veranderingen zie ik die ruimte niet zo, zeker afgezet tegen de risico's. Voor UI/inventory management en movement (ook genoemd) is wat mij betreft wél meer vanzelfsprekende ruimte voor verbetering.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:08
Ja,hè? Het begint gewoon weer te kriebelen! :D TW3 is één van de beste games die ik ooit heb gespeeld en ik zou het geen straf vinden om deze opnieuw te spelen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ga wel sowieso wachten tot die update in september :P wil die full remaster experience haha. Ben benieuwd hoe de combat speelt met die update. Hoe merkbaar het verschil is.

• Rijstbal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:53
Heel erg benieuwd naar de Switch 2 upgrade.

• jimh307
  • Niet online
Changshan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:42:
Voor mij persoonlijk is de huidige visuele presentatie van W3 al het hoogst haalbare. De art direction icm huidige graphics zorgen daarvoor. Ik ben daardoor dus ook wel weer een beetje huiverig over alle beloften, waarvan sommige best ambitieus klinken.
Het schijnt altijd beter te kunnen, maar ik snap wat je bedoeld. Ik geef hem een nieuwe playthrough met alles op ultra+, een hoge framerate en dat alleen al is genieten geblazen. Ik probeer hem zonder ray tracing deze keer, maar wel alles op ultra+.

• fib3rlight
spelen jullie op PC of Console?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

• jimh307
  • Niet online
Op de PC via Bazzite Linux. De microstutter doe ik vroeger altijd had onder Windows is onder Linux niet meer te zien en dat is heel voornaam voor mij. Omdat Linux lichter en efficiënter qua opbouw is blijft er meer kracht over voor dit spel. Het knapste vind ik de natuur in het spel en de grasdichtheid.
edit:
Nadeel, de DX12 variant moet DLSS ingeschakeld hebben of het ziet er niet uit. Ik gebruik TAAU op DX11 met 120fps vloeiend :9

[ Voor 14% gewijzigd door jimh307 op 26-08-2026 22:14 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ricmaniac schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:36:
[...]

Heb je een excuus nodig om dit pareltje opnieuw te spelen? :+ :P
Ik zat net drie uurtjes in mijn nieuwer playthrough. Nu heb ik reden om dat nog even uit te stellen :P

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:16

Vrijdag

De Goede

Consolekeizer hier 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Edmin schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:34:
[...]

Ik zat net drie uurtjes in mijn nieuwer playthrough. Nu heb ik reden om dat nog even uit te stellen :P
Oké volledig valide reden hahah

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
GeForce now :+

Strava | AP | IP | AW | SM

• henkie196
  • Niet online
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic