Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mocht iemand Roach wat liefde willen geven, als je aan de rechterkant gaat staan en op de jump knop drukt kun je hem ff aaien :P

Linkerkant veeg je het zadel af.

Tip van reddit, nooit eerder geweten.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:49

Snippertje

Light up your life

CHKYBSTRD schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:03:
[...]

Ik gun iedereen wat jij ervaart daarom vind ik het zelf ook erg jammer. Hopelijk kunnen ze nog wat aanpassingen doen met een update. ;)
Helemaal eens hoor. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik na wat langer spelen nog wat hicks ups en gekke performance dingen ben tegengekomen. (Drops, spikes, etc.) Het is echt een geweldig spel en ik ben ook heel blij dat ze bepaalde mods hebben geïntegreerd. Al heb ik de eerste alweer geïnstalleerd (Extra gore :+)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Ik lees op Reddit en Facebook dat mensen minder problemen met performance ervaren als ze Resizeable BAR aanzetten in de BIOS. Iemand hier al eens getest of er verschil in FPS is als ReBAR aan staat? Bij mij stond het al maanden aan, dus ik kan het niet echt vergelijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Negakinu op 15-12-2022 15:25 ]

too old, too cold

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aKa72OBl7UQfA4852Ey8iPf_1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3nvIioUU0LiOp0G3Jf6Lpf3w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUPQpS69RAjQvdDFeiDfaKyA1WE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e0QAVNlqE7po016aZkO28RZO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9n8iuNputl4vo1dxvffl_civzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4rDrJKUyMvGa9Er7BAPvTa90.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8mZHJW0txDObcV4tcXRccxYBNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C9Sed6gh9PCW8GOZMgXmqWth.png?f=fotoalbum_large

O+ :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:33
pff 2 uurtjes gespeeld (opnieuw begonnen) en zit er meteen weer helemaal in, wat een heerlijke game zeker nu het zo soepeltjes speelt (performance mode ps5).

Had de game paar jaar geleden gekocht en wegens tijdgebrek maar op ongeveer 20 % gekomen, gaat genieten worden deze winter:)

Playstation 5

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:12
Stylze schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:32:
pff 2 uurtjes gespeeld (opnieuw begonnen) en zit er meteen weer helemaal in, wat een heerlijke game zeker nu het zo soepeltjes speelt (performance mode ps5).

Had de game paar jaar geleden gekocht en wegens tijdgebrek maar op ongeveer 20 % gekomen, gaat genieten worden deze winter:)
Same! Op PS4 nooit echt in gekomen, de tijd niet gegund denk ik maar ik heb gister wat uurtjes op PS5 erin zitten en die vlogen voorbij. Ik heb ook nog geen enkele conversatie geskipt waarbij ik er normaliter bij zo’n RPG wel gauw doorheen klik als ik het heb gelezen maar nu wil ik er ook naar luisteren. Wellicht dat het anders wordt want dit soort huge games zijn meestal niet voor mij gemaakt omdat ik het vaak te groot en eentonig vind. Met name Ubisoft games zoals AC en Far Cry, die trek ik echt niet meer maar The Witcher 3 lijkt vooralsnog van een heel ander kaliber en dat stemt me positief.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 00:02

jmk

ItalianStyle schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:42:
Ik vind de TW3 er ook erg mooi uitzien met ultra+ en alle RT effecten, ik mis alleen HDR op de pc. Wat ik raar vind dat het lopen wat ik als laggy ervaar terwijl de muis dat niet heeft bij rondkijken.
Ik merkte inderdaad ook bij animaties dat het heel langzaam leek te gaan. Alles vloeiend totdat een bepaalde animatie zou starten, en dan een framedrop van enkele seconden.

Voor het eerst gezien toen Ciri even de helm wilde ophalen aan de andere kant van de muur aan het einde van de tutorial. ze verdween gewoon terwijl je haar wel hoorde.

Ik had waarschijnlijk mijn RT instellingen veel te hoog staan. Ik wilde deze wat naar beneden halen bij de boom met kampvuur waar de crystal skull ligt maar dat lukte niet, ik had toen maar 1 frame per 4 seconde. Ik heb daarna alleen maar crashes gehad met RT aan.

Ik ga dit even proberen:
https://support.gog.com/h...sh-to-desktop?product=gog

Staan veel tips in, die kan ik proberen. 'Verdachten' die hoog op mijn lijstje staan:
- Tweede monitor met hele andere framerate
- GEFORCE EXPERIENCE  gebruikt om mijn Witcher 3 instellingen aan te passen
- Windowed-mode

Yippie kayak, other buckets!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

De lightning zonder Ray Tracing is zo goed dat Ray Tracing eigenlijk bar weinig toevoegt aan dit spel. Binnen in inn's is Ray Tracing wel echt een gigantische upgrade. Jammer dat HBAO+ verwijderd is want dit zag er imo zels beter uit dan Ray Tracing.

[ Voor 19% gewijzigd door BroWohsEdis op 15-12-2022 18:36 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01
Krijg de game op pc na de update niet eens gestart, proces witcher3.exe zie ik wel in de taakbeheer maar verder gebeurd er niets.
Via GOG launcher kon ik gelukkig weer terug naar 1.32 en werkt de game weer.
Lees alleen berichten over crashen maar niet over helemaal niet willen starten, iemand misschien nog tips?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BroWohsEdis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:35:
De lightning zonder Ray Tracing is zo goed dat Ray Tracing eigenlijk bar weinig toevoegt aan dit spel. Binnen in inn's is Ray Tracing wel echt een gigantische upgrade. Jammer dat HBAO+ verwijderd is want dit zag er imo zels beter uit dan Ray Tracing.
ik zie op de PS5 qua lighting ook weinig verschil tussen ray tracing en performance mode. het enige wat me op raytracing houd is de kleurtint. Zonder raytracing is de toning veel te blauw.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• jmk

jmk

shaiwa887 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:58:
Krijg de game op pc na de update niet eens gestart, proces witcher3.exe zie ik wel in de taakbeheer maar verder gebeurd er niets.
Via GOG launcher kon ik gelukkig weer terug naar 1.32 en werkt de game weer.
Lees alleen berichten over crashen maar niet over helemaal niet willen starten, iemand misschien nog tips?
je kan de tips in mijn link(twee posts boven je) even checken.

CDPR is er echt mee bezig maar misschien kan je nu zelf al wat doen. Mocht je weten wat voor jou de oplossing is en je post het hier is dat wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:56
Misschien dat ik er gruwelijk overheen kijk maar ik kan nergens in de opties de mogelijkheid vinden om mijn controller op ps4 te zetten op de pc versie van Witcher 3 goty.

Als ik vervolgens dan uit nood deze mod installeer: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/7203

Lijkt het wel of het spel wel de 4.0 versie start, maar niet de grafische ultra opties meer geeft.

Weet een van jullie hoe ik zonder mod, de pc versie de ps4 button prompts kan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Magic schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:19:
[...]

ik zie op de PS5 qua lighting ook weinig verschil tussen ray tracing en performance mode. het enige wat me op raytracing houd is de kleurtint. Zonder raytracing is de toning veel te blauw.
Was in de DF vergelijking al duidelijk dat het verschil met en zonder RT heel klein is en je ze eigenlijk al naast elkaar moet zetten om de verschillen te zien. De schaduwen zien er iets anders uit met RT, maar als je ze los van elkaar zou zetten kan je niet eens zeggen welke RT is en welke niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
Sipio schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:46:
Mocht iemand Roach wat liefde willen geven, als je aan de rechterkant gaat staan en op de jump knop drukt kun je hem ff aaien :P

Kan volgens mij ook pas sinds de next-gen versie, dus neem het je zelf niet kwalijk dat je Roach nooit eerder wat liefde hebt gegeven ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Nnoitra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:13:
[...]

Kan volgens mij ook pas sinds de next-gen versie, dus neem het je zelf niet kwalijk dat je Roach nooit eerder wat liefde hebt gegeven ;)
Haha idd, ik las het later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Dat kon in Red Dead Redemption 2 ook, wellicht hebben ze het idee daar vandaan? :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
Snippertje schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:07:
Ik heb even een video gemaakt waarin ik wat dingen test en beetje aan het klooien ben. Heb time stamps toegevoegd. Haperen in het begin is volgens mij omdat ik direct een nieuwe opname startte, toch die AV1 maar eens gaan gebruiken :) Maar leuk ook om met fiilters te spelen etc.

[YouTube: Witcher 3: Next Gen settigs testing with 4090 (DSR, Filters, Frame Generation, DLSS) | 4k HDR]
Nice. Maar hoe krijg je die Nvidia performance overlay in de opname? Als ik live ga met Shadowplay met de performance overlay aan staat is het niet zichtbaar in de opname.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Nou... vind je dat nog steeds met onderstaande vergelijkingen?

https://imgsli.com/MTM5ODQ0

https://imgsli.com/MTM5ODQ1

https://imgsli.com/MTM5ODQ2

https://imgsli.com/MTM5ODQ4

https://imgsli.com/MTM5ODYx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:13
Magic schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:19:
[...]

Krimglas schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:23:
[...]

Was in de DF vergelijking al duidelijk dat het verschil met en zonder RT heel klein is en je ze eigenlijk al naast elkaar moet zetten om de verschillen te zien. De schaduwen zien er iets anders uit met RT, maar als je ze los van elkaar zou zetten kan je niet eens zeggen welke RT is en welke niet.
Ik zie duidelijk verschil hoor.
Ik vind de performance mode veel te licht in tegenstelling tot de RT mode.
Dat licht veranderd ook de kleur en wat me zelfs begon te irriteren is dat met name de nachten te licht zijn in de performance mode.
Het stoorde me dermate dat ik helemaal om ben naar RT mode en de 30fps maar slik zoals het is.
Foto's zeggen niet alles, zeker niet als je in je achterhoofd houdt dat het afgespeeld wordt op een OLED scherm met HDR aan.

Hier een scene in RT mode :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IP7eQavpx85AkjYAkUT0hl5qARU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1PzTTmw3DGOQ1kLwBgEi0hCT.png?f=fotoalbum_large

Zelfde scene in Performance mode :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTh1xKtUdMovVnrgyDV6C9Zoi3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xwSvAZ95a5sNWPE0F4kQmrZL.png?f=fotoalbum_large

Een closeup van RT mode :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY9R0uXAw5skyCt7rB6hDN_RhfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHgY0JQ4nGjG4mG4798FsMEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Een closeup van perf mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPlkpPLG0ul1XPzfTPVaBj1F4Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWyLDv8mav00F3Uz3yJkFrYA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 16-12-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:00
Waar moet ik precies op letten? Zie niet zo snel verschil, afgezien van Geralt's armor.

[ Voor 20% gewijzigd door Poulske op 16-12-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
PepieNL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:17:
[...]
Hier een scene in RT mode :

Zelfde scene in Performance mode :

Een closeup van RT mode :

Een closeup van perf mode:
Bewijzen deze vergelijkingen niet juist mijn punt? De verkleinde screenshots zien er effectief identiek uit. Als ik beiden op een apart scherm open ziet de de performance mode er inderdaad iets lichter uit, maar als ik niets wil zien s'nachts kan ik toch gewoon mij gamma instellingen een tikje lager zetten :?. Dan heb ik jouw RT graphics, maar op 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:13
Krimglas schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:55:
[...]

Bewijzen deze vergelijkingen niet juist mijn punt? De verkleinde screenshots zien er effectief identiek uit. Als ik beiden op een apart scherm open ziet de de performance mode er inderdaad iets lichter uit, maar als ik niets wil zien s'nachts kan ik toch gewoon mij gamma instellingen een tikje lager zetten :?. Dan heb ik jouw RT graphics, maar op 60fps.
Daar zat ik idd ook al mee te spelen gisteravond, gamma en brightness :P
Maar dan wordt alles donkerder hehe, ook de skyboxes en de delen waar wel direct licht op valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 14:54
Veel audio issues in de nieuwe versie. Sound effects die wegvallen, muziek die ineens verdwijnt. Op XSX. Anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:37
Ik snap niet hoe ik de upgrade doe. Wil iemand mij helpen? Ik heb de PS4 GOTY editie blijkbaar ooit gekocht en ik heb een PS5. Als ik naar de playstore ga staat er dat ik € 17,99 moet betalen :?

Edit: blijkbaar heb ik de 4.0 versie al. Alleen heb ik onder Graphics niet de optie voor Performance mode?

[ Voor 21% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-12-2022 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:00:
Ik snap niet hoe ik de upgrade doe. Wil iemand mij helpen? Ik heb de PS4 GOTY editie blijkbaar ooit gekocht en ik heb een PS5. Als ik naar de playstore ga staat er dat ik € 17,99 moet betalen :?
If you own the Digital Edition of the game then simply go into your library and the PS5 edition of the game will be there. If you have the game physically there are a few extra steps to getting the PS5 version:

Put the disc in for the PS4 version of the game 
Hover over The Witcher 3 icon on the PS Home Screen and scroll down 
On the right there will be an option for the PS5 version of the game 
Select this, proceed to check out (it’s free) and then you’re ready to download

It is worth noting, if you have the physical version of the game, you will have to keep your disc in the console to play the PS5 edition as this acts as a key for access.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
Zo, ff een gepuzzel om die ps4 save over te zetten. Ben lvl 42 en zat in t blood and wine gedeelte. Ff wat oude witcher contracts oppakken van rond de lvl 20-30 om de mechanics weer onder de knie te krijgen. Heb nog wel wat moeite met de camera en moet weer ff wennen aan t vechten in deze game. Maar ik merk dat ik er meteen weer in zit. Ff dit doen, ff dat doen, mooe game dit!

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 16-12-2022 15:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 10:51
4acesNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:33:
[...]

Ja, save games van GotY ps4 kunnen worden overgezet naar de ps5 complete edition.

GoG = de eigen site/ store van Cd project..
Thanks, het is inmiddels gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42
Kriebelt bij mij ook wel weer, ik heb wel een uur of tien in het spel zitten maar kwam er nooit helemaal in. Te groot verschil in difficulty tussen gewone mobs en eindbazen, weinig nut om gear op te zoeken als je eenmaal een goede set had (weet even de detail niet meer maar het kwam erop neer dat ik weinig drive voelde om betere gear te zoeken) en een magic system dat vrij nutteloos was in gebruik tegen gewone mobs.

Dat laatste is denk ik de reden dat ik moeite had met de bosses - omdat ik nooit magic nodig had tegen mobs leerde ik het niet en je hebt het tegen de eindbazen wel nodig vermoed ik. Ik las onlangs dat er een mod is die de impact van magic wat vergroot, misschien die eens proberen. Het is wel een enorm mooi spel met prachtige characters, leuke quests en een goed verhaal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:23:
[...]

Dat kon in Red Dead Redemption 2 ook, wellicht hebben ze het idee daar vandaan? :p
'good boah'

... Heb nog ff een foutje gemaakt om RDO op te starten om de toegevoegde sneeuw te zien.
Van het paard rijden daar terug naar Roach.. Ouch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:57:
Veel audio issues in de nieuwe versie. Sound effects die wegvallen, muziek die ineens verdwijnt. Op XSX. Anderen ook last van?
Mij nog niet opgevallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:49

Snippertje

Light up your life

ItalianStyle schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:47:
[...]

Nice. Maar hoe krijg je die Nvidia performance overlay in de opname? Als ik live ga met Shadowplay met de performance overlay aan staat is het niet zichtbaar in de opname.
Ik denk deze setting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTeru1MWVmP4rHdRWHZ3htQf5gI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A5P59IaGNpzERmFMyVBeCSaY.png?f=fotoalbum_large

Hier nog een gameplay video (HDR versie duurt wat langer):

Ik ben weer hooked :+

Overigens toch weer een paar mods gepak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuAN093RfnWMRKvA--AQ5pjdpaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDsyAUINeJehC9TlaAYAH26z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Snippertje op 16-12-2022 18:18 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01
jmk schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:48:
[...]
je kan de tips in mijn link(twee posts boven je) even checken.

CDPR is er echt mee bezig maar misschien kan je nu zelf al wat doen. Mocht je weten wat voor jou de oplossing is en je post het hier is dat wel handig.
Helaas, deed helemaal niets, nog steeds hetzelfde, die Galaxy.dll is bij mij Galaxy64.dll maar als je die even renamed krijg je een melding dat de game die nodig heeft.
Run as admin nog ergens tegen gekomen als tip wat ook niet werkte.
Laatste updates voor Visual C++ runtime geinstalleerd maar ook dat mocht niet helpen.
Gelukkig kan je via de Gog Launcer weer terug naar 1.32, die is nu bezig :(
[Edit]Kleine aanvulling nog, Nvidia Experience weigert de configuratie aan te passen en wil dat de game eerst een keert gestart is maar dat lukt dus niet, is dus niet op die manier aan te passen.
Gelukkig via de GOG launcher weer makkelijk terug te zetten naar 1.32

[ Voor 16% gewijzigd door shaiwa887 op 16-12-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

shaiwa887 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:44:
[...]

Helaas, deed helemaal niets, nog steeds hetzelfde, die Galaxy.dll is bij mij Galaxy64.dll maar als je die even renamed krijg je een melding dat de game die nodig heeft.
Laatste updates voor Visual C++ runtime geinstalleerd maar ook dat mocht niet helpen.
Balen voor je. Ik heb mijn secundaire monitor losgekoppeld, de on screen overlay van NVIDIA uitgezet en mijn schermmodus op 'full screen gezet'. Daarna nieuwe game begonnen. Mijn vermoeden is dat savegames corrupt kunnen worden door een crash.Geen crashes meer gehad vandaag :)

Bij RT alleen dit aangezet: Ray Tracing Global Illumination – On
Anti-aliasing – DLSS (Balanced)
Verder veel settings op very high gezet, het blijft jammer dat ik niet alles op ultra kan zetten.
ik speel het met een 5800x CPU en een rtx 3070 videokaart op 3440x1440 ultra wide.
Meestal redelijk soepel, met een paar framedrops maar niets dramatisch. Wel heel mooi, heel sfeervol.

De performance mag beter ik ga even een video checken die uitlegt welke setting veel opleveren zonder veel te kosten of juist andersom, zoals deze gast heel goed doet:
https://www.youtube.com/@...search?query=Optimization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Ik ben zelf nog geen performance problemen tegen gekomen. Overlay van RTSS gefixed en ik haal behoorlijk wat fps, zelfs met RT dingen aan op 4k en de rest op maximale instellingen. Dit is dan wel weer met een RTX 4090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:16
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:50:
Kriebelt bij mij ook wel weer, ik heb wel een uur of tien in het spel zitten maar kwam er nooit helemaal in.
Ik speel het spel nu voor het eerst en stond ook op het punt er mee te kappen. Tot ik besloot terug te gaan naar het eerste gebied en daar nog wat extra xp/levels te scoren. (Places of Power inkoppen) Daarna werd de moeilijkheidsgraad een stuk leefbaarder en was ik wel hooked. :P

Spells gebruik ik eigenlijk alleen als shield en heel soms die magic trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
Het omzeilen van beveiligingen bespreken we hier niet.

[ Voor 89% gewijzigd door Bart ® op 17-12-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

shaiwa887 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:44:
[...]

[Edit]Kleine aanvulling nog, Nvidia Experience weigert de configuratie aan te passen en wil dat de game eerst een keert gestart is maar dat lukt dus niet, is dus niet op die manier aan te passen.
Gelukkig via de GOG launcher weer makkelijk terug te zetten naar 1.32
Ik merkte dat ik alleen crashes kreeg bij het laden van een savegame.
Ook na het laden van een savegame die ik vers was beginnen, de door de tutorial heen.
Er moest dus iets mis zijn met mij installatie.Mogelijk mod(instellingen) van een oude versie.

In de GOG Galaxy heb ik synchronisatie uitgezet (sync local saves via Manage Installation-> Features)
Ook heb ik alle samegames weggegooid, maar dit mocht niet baten.
Daarna heb ik deze directory hernoemd:
c:\Users\jmk\Documents\The Witcher 3 naar c:\Users\jmk\Documents\The Witcher 3.old

Geen fout meer na het laden van een samegame. :)

Achteraf had ik liever gezien dat ze versie 4 als een standalone game hadden uitgebracht die ze dan automatisch hadden toegevoegd aan je bibliotheek als je er 'recht' op had.

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 17-12-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Negakinu schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:23:
Ik lees op Reddit en Facebook dat mensen minder problemen met performance ervaren als ze Resizeable BAR aanzetten in de BIOS. Iemand hier al eens getest of er verschil in FPS is als ReBAR aan staat? Bij mij stond het al maanden aan, dus ik kan het niet echt vergelijken.
Ik heb dit vandaag aangezet, dank je voor de tip. Ik moest de firmware van mijn BIOS en videokaart updaten, kostte veel tijd.

Ik ben benieuwd of framedrops nog meer/minder voorkomen, en of ik dat goed kan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48

scorpie

Supra Addict

Ik heb ooit The Witcher 3 GOTY edition gekocht op mn ps4 via de store, en via m'n ps5 kon ik die gewoon downloaden en draaien natuurlijk. Daar heb ik nu een shitload aan tijd inzitten. Maar nu heb ik zowel de GOTY edition, én de complete edition op m'n ps5, beiden met version 4.00, maar m'n savegames zijn (uiteraard?) alleen maar te spelen via de "ps4" versie van de GOTY edition op m'n ps5. Zit er nu wel of geen verschil tussen de games? Ik heb ze beiden eventjes gestart en rondgelopen, maar ik kon er niet zo gauw verschil in zien.

Beide zijn version 4.00, maar bij de GOTY edition staat een ps4 icoontje (van backwards compatibility), en bij de complete edition staat het ps5 logo.. :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 09:13
God, als ik al die verhalen hier lees over de PS gebruikers met hun savegames en updates dan ben ik wel blij hoe MS dit heeft aangepakt.

Verder hier ook weer helemaal hooked. Zelf besloten om niet verder te gaan met New Game+ maar helemaal overnieuw te beginnen. Mooi om te zien dat ik me zoveel van de game nog exact herinner, ondanks dat ik deze 7 jaar geleden voor het eerst heb doorlopen.

Vind dat hij ook nog aardig overeind blijft met de nieuwe graphics, heerlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Op PC toch weer een debakel qua performance en crashes. De threads op reddit zijn niet mals. Ikzelf heb ook flinke performance problemen in 4K met een 10900K en een 3080. Wilde er vandaag vol in duiken maarja deze performance van ~40 fps is bedroevend.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55
scorpie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:18:
Ik heb ooit The Witcher 3 GOTY edition gekocht op mn ps4 via de store, en via m'n ps5 kon ik die gewoon downloaden en draaien natuurlijk. Daar heb ik nu een shitload aan tijd inzitten. Maar nu heb ik zowel de GOTY edition, én de complete edition op m'n ps5, beiden met version 4.00, maar m'n savegames zijn (uiteraard?) alleen maar te spelen via de "ps4" versie van de GOTY edition op m'n ps5. Zit er nu wel of geen verschil tussen de games? Ik heb ze beiden eventjes gestart en rondgelopen, maar ik kon er niet zo gauw verschil in zien.

Beide zijn version 4.00, maar bij de GOTY edition staat een ps4 icoontje (van backwards compatibility), en bij de complete edition staat het ps5 logo.. :?
De goty edition is dus de ps4 versie. Je kan eventueel de saves overzetten naar de ps5 versie en daarna de ps4 versie deinstalleren.

zie https://support.cdprojekt...le-to-the-next-gen-update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48

scorpie

Supra Addict

RedNas74 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:38:
[...]

De goty edition is dus de ps4 versie. Je kan eventueel de saves overzetten naar de ps5 versie en daarna de ps4 versie deinstalleren.

zie https://support.cdprojekt...le-to-the-next-gen-update
Ja zoiets vermoedde ik al :). Deze guide had ik nog niet gevonden, dank! _/-\o_

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
dubbeldekkert schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:28:
God, als ik al die verhalen hier lees over de PS gebruikers met hun savegames en updates dan ben ik wel blij hoe MS dit heeft aangepakt.

Verder hier ook weer helemaal hooked. Zelf besloten om niet verder te gaan met New Game+ maar helemaal overnieuw te beginnen. Mooi om te zien dat ik me zoveel van de game nog exact herinner, ondanks dat ik deze 7 jaar geleden voor het eerst heb doorlopen.

Vind dat hij ook nog aardig overeind blijft met de nieuwe graphics, heerlijk :)
Voor de PlayStation 4 waren alleen de save files van de originele uitgave niet te gebruiken met de GOTY uitgave.
“The save files on consoles won’t be compatible between different game versions (GOTY vs regular version) as they are treated by systems as separate products. This is something that’s not up to us. Sorry.”
Misschien dat dit met de cloud update nu wel mogelijk is? Ik denk het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Techno Overlord schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:29:
Op PC toch weer een debakel qua performance en crashes. De threads op reddit zijn niet mals. Ikzelf heb ook flinke performance problemen in 4K met een 10900K en een 3080. Wilde er vandaag vol in duiken maarja deze performance van ~40 fps is bedroevend.
En ondertussen loopt het spel hier prima (@4K, Ultra+ en RT), op enkele stutters na bij het betreden van een nieuw gebied na een 'fast travel' of bij het verlaten van het menu. Maar goed, ik denk dat de RTX 4090.i.c.m. DLSS 3.0 aardig wat klappen op weet te vangen. (y)

Vanmiddag het spel en de gpu zelfs nog even mogen laten stoeien met Nvidia Ansel. Dat vond de gpu niet altijd even fijn, want die moest aardig wat werk verzetten, maar geen enkele crash. Wel mooie plaatjes. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVpAuZXq5cwMnsMhwRlHzpKBsgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGLkxo7wsrKXJOIGbovmBetQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBGC5DiRvP6pmrmcOqKLAdtTm6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NSc05yMUkobeYPATHh3eRHc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06rB7yAXJan3Hn6FrVtWdJydy2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8EAcXHwkDBDZM2vSo7m1DbM.jpg?f=fotoalbum_large

Beautiful Toussaint. O+ _/-\o_

Edit:
Ray Tracing is ook wel echt mooi en noticeable op Xbox Series X hoor!

Aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnrsFMp3rwPiBWpKkzHElTPoIVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GK4VTD65P3u6U9kIPm3Er4Y8.png?f=fotoalbum_large

Uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zD7BQStCGtN_MNVYAaeFhRhB2RI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a3Xzmxx4d3w1WUHElMlBJV9G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Yonix op 17-12-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 16:03
Voor RTX op PC is dan een 3XXX kaart nodig? Want ik krijg de opties niet voorgeschoteld op een 2080TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Xfade schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:06:
Voor RTX op PC is dan een 3XXX kaart nodig? Want ik krijg de opties niet voorgeschoteld op een 2080TI.
Nee hoor, zou moeten werken. Meest recente drivers geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 16:03
Yonix schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 23:01:
[...]

Nee hoor, zou moeten werken. Meest recente drivers geïnstalleerd?
Hm opgelost, hij runde de dx11 executable.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:56
Zojuist aan dit spel begonnen op de XSX voor de eerste keer, gewacht op de next-gen update.

Speel het liefst met raytracing aan maar 30 fps is toch bijna niet meer te doen voor mij, voorheen gaf ik er niet zoveel om maar als performance mode is zoveel vloeiender.. 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:19

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik haal met DX12 ongeveer de helft van de framerate die ik haal met DX11 (met een 5600X en RX6700XT), dus ik speel hem maar mooi op DX11.

Wel op Linux, dus ik zit ook met VKD3D ipv DXVK, dat zou ook nog een effect kunnen hebben.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nieuwe patch voor de PC:
We’ve just released a hotfix for The Witcher 3: Wild Hunt on PC which should improve overall stability and performance of the game, and fix GOG & Steam overlays. The game version won’t change.

Our teams are working on further improving the experience on all platforms.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:26
XWB schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:40:
Nieuwe patch voor de PC:

[...]
Performance hier is iets beter, maar nog niet heel stabiel. Best wel eens wat framedrops bij welke settings dan ook.
Draai op een amd 3900x, rtx 3080 met 32gb en (resolutie 3440*1440) RTX trekt ie op een 30 fps met flink wat gestotter er door heen :/ :O
Hopelijk gaan ze verder optimaliseren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45

Is dan ook nieuw :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
XWB schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:40:
Nieuwe patch voor de PC:

[...]
Ik had enkel last van (heel even wat) stutters na een fast travel of bij het verlaten van het menu (de map), die zijn nu verdwenen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:04
Sinds gisteren gestart met dit spel op PS5. Nooit eerder The Witcher gespeeld. Het is wel overweldigend dit spel. Ik verzuip een beetje in de menus.

Wat wil dit trouwens zeggen ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nSUUK2uLGQpuK1Jjfskunu3kbo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yo9JQhwQrlGd7FEP8CtBoJaG.png?f=user_large

Je kan ook enorm veel spullen looten maar ik weet niet goed welke zaken ik moet houden en welke niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
^ je kunt max 130 dragen en je inventory weegt nu 73.
Quest items moet je natuurlijk houden, de rest 'kun' je verkopen als het minder goed is dan wat je al gebruikt, crafting supplies waarvan je er erg veel hebt, boeken die je gelezen hebt, maar dismantle alles voor verkoop. Shells > pearls. Prijzen verschillen per (soort) koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 14:42
RedNas74 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:44:
[...]

Ik heb de disc versie met de expansion pass ooit los gekocht. Ik kon gewoon de 2 dlcs los erbij downloaden. Heb nu de game compleet met alles op de ps5.
Echt? Ik krijg zojuist eindelijk reactie vanuit PlayStation: 'je bent niet in het bezit van de complete edition waardoor je deze niet kan downloaden. Upgraden van een spel geldt alleen voor de standaard versie. De aangekochte expansion pass zal hierbij niet geupgrade worden.'

Dus ik heb destijds een expansion pass gekocht, waar ik nu dus niets aan heb....

Edit:

Ik zie op Reddit dat meer mensen dit probleem hebben gehad: https://www.reddit.com/r/...g_trouble_with_witcher_3/

Blijkbaar werkt het wel als ik de PS4 versie installeer, dlc download en daarna upgrade. Vanavond eens testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Speculaes op 20-12-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Yonix schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:00:
[...]

Ik had enkel last van (heel even wat) stutters na een fast travel of bij het verlaten van het menu (de map), die zijn nu verdwenen. (y)
Dat had ik ook, is met de patch opgelost.

Performance zonder ray tracing is prima, overal waar ik tot nu toe gekomen ben zit de framerate tussen 80 en 100 fps. Ik ben nog wel even bezig alvorens ik een New Game+ begin, denk ik :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHoDc7RDlPcxIOqVusAN9PMchck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HW2RUipxREYU8BHzfvP1FPHZ.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nog een mooie vergelijkingsvideo voor de next gen-update :)

Overigens durf ik de game niet op te starten :X :P Misschien van het voorjaar als we kapotregenen ofzo :+ Dan zijn de laatste issues weggewerkt ook, win-win.

[ Voor 35% gewijzigd door 2Dutch op 20-12-2022 16:32 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-05 16:59
Heb hem ook weer op de PS5 aangeslingerd, maar waren er meer mensen die een beetje schrokken van de houterigheid van Geralt? en statisch aanvoelende physics?
Zal wel door AC origins/odyssey/valhalla's komen die ik erna gehad heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55
Speculaes schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:03:
[...]

Echt? Ik krijg zojuist eindelijk reactie vanuit PlayStation: 'je bent niet in het bezit van de complete edition waardoor je deze niet kan downloaden. Upgraden van een spel geldt alleen voor de standaard versie. De aangekochte expansion pass zal hierbij niet geupgrade worden.'

Dus ik heb destijds een expansion pass gekocht, waar ik nu dus niets aan heb....

Edit:

Ik zie op Reddit dat meer mensen dit probleem hebben gehad: https://www.reddit.com/r/...g_trouble_with_witcher_3/

Blijkbaar werkt het wel als ik de PS4 versie installeer, dlc download en daarna upgrade. Vanavond eens testen.
Vreemd. Op de product pagina van de ps5 versie staat er bij mij onderaan Add ons, en daar onder blood and wine en hearts of stone. Deze kon ik vanaf daar kosteloos downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Rebbelx schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:03:
Sinds gisteren gestart met dit spel op PS5. Nooit eerder The Witcher gespeeld. Het is wel overweldigend dit spel. Ik verzuip een beetje in de menus.

Wat wil dit trouwens zeggen ?
[Afbeelding]

Je kan ook enorm veel spullen looten maar ik weet niet goed welke zaken ik moet houden en welke niet ?
Dat is de inventory weight zoals onder je comment gezegd inderdaad.
Ik loot echt alles in dit spel, sommige dingen dismantle ik en andere verkoop ik, het craften van armors en zwaarden kan behoorlijk duur worden.
Speel ook tegen iedere merchant gwent voor de kaarten en het geld.

edit: Performance is echt volledig brak, lijkt wel erger dan voor de update. Elke keer bij het snel draaien van de camera of het gebruiken van witcher senses ga ik (binnen) van 110 naar 50-55 fps. FPS schommelt ook extreem met weinig CPU en GPU utilisatie.

[ Voor 12% gewijzigd door BroWohsEdis op 20-12-2022 22:40 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-05 22:30

ilm

Iemand die weet of ik de cloud saves kan aanzetten voor de steam versie zonder te installeren. Ik vermoed van niet, maar wie weet...

Ik wil new game+ starten op Xbox. Even installeren op de pc is nu niet ontzettend veel werk, maar ik heb tegenwoordig enkel een integrated Intel gpu. Geen idee of tw3 zelfs maar gaat opstarten daarmee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ilm schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:36:
Iemand die weet of ik de cloud saves kan aanzetten voor de steam versie zonder te installeren. Ik vermoed van niet, maar wie weet...

Ik wil new game+ starten op Xbox. Even installeren op de pc is nu niet ontzettend veel werk, maar ik heb tegenwoordig enkel een integrated Intel gpu. Geen idee of tw3 zelfs maar gaat opstarten daarmee...
Gaat niet.
Je moet het spel starten met de laatste update -> cloud save aanzetten en je GOG account linken -> laatste save laden -> zodra je het je spel saved wordt je laatste nieuwe save file geupload naar de cloud.

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 20-12-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changshan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-03 13:25
Hebben andere mensen ook dat FSR (zelfs in quality-modus) in dit spel erg wazig oogt? Ik ben met mijn 6900XT helaas afhankelijk van FSR voor toepassing van RT, zolang die zo'n gigantische impact op de performance houdt. Anders tips?

Ook van RT Shadows ben ik niet erg onder de indruk nog, maar dat geeft Digital Foundry ook al wel een beetje aan. Dus qua RT voorlopig alleen Global Illumination + Ambient Occlusion, áls ik het al aanzet.

(Zag het performance-topic, maar dat lijkt vrij dood...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Speel hier lekker op performance ipv quality. Ziet er prima uit en draait een stuk soepeler op de XSX.
Ben nu level 22 en zit quests te doen van level 12/13 zijn er toch wel veel die je kan doen :+

Alleen jammer dat ik Gwent nog volledig ken, in mijn eerste run wat jaartjes terug moest ik er toch wel inkomen met abilities en nu weet ik direct wat ik wil :p

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Ik vind RT reflections ook mooier, het ziet op het water gedetailleerder uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPM_xZzkd5uIRrVYPkOSDQvUNs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/imc1qSqHHy4UaNKsP7B3avod.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyOJDi_CVy2GwmipVY1Z63lY4Ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XYZjzhXCtx6Ey866f4LFnGO5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 14:42
RedNas74 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:19:
[...]

Vreemd. Op de product pagina van de ps5 versie staat er bij mij onderaan Add ons, en daar onder blood and wine en hearts of stone. Deze kon ik vanaf daar kosteloos downloaden.
Het is hier bij mij uiteindelijk opgelost door eerst de PS4-versie te downloaden, toen de DLC downloaden en daarna weer naar de PS Store te gaan voor de PS5-versies.

Bij PlayStation support zeiden ze alleen dat het allemaal niet mogelijk was, nou wel dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

nvm. :)

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-12-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 18:45
Yonix schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:27:
[...]

Vanmiddag het spel en de gpu zelfs nog even mogen laten stoeien met Nvidia Ansel. Dat vond de gpu niet altijd even fijn, want die moest aardig wat werk verzetten, maar geen enkele crash. Wel mooie plaatjes. :*)
Er zit nu toch ook een camera mode op?
Lijkt erg uitgebreid wat ik zag.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Bad Brains schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:40:
[...]

Er zit nu toch ook een camera mode op?
Lijkt erg uitgebreid wat ik zag.
Klopt, naar Ansel bied nog aanvullende functies / filters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Changshan
Haha, ik zag je post nog net en kan het aanraden hoor. Oók/juist als je de huidige standaarden wat meer gewend bent. Ik was erg bang voor 'fetch quests' (had alleen wat ervaring met Witcher I, dat ik in die zin vond tegenvallen), maar alle quests voelden juist uniek aan voor mij.

De besturing zul je nog lang clunky blijven vinden, dus je moet dan voor het verhaal spelen en daar je bevrediging uithalen! Mijn manier van coping: af en toe ctrl indrukken om te wandelen op stukken waar je anders snel valt (wandelen is wat te langzaam, gewoon lopen gaat wat houterig en snel), muiswiel gebruiken om snel tussen signs (spells) te wisselen die je dan met Q kan afvuren. Zo hou je een simpele besturing om de houterigheid wat te counteren, want de rest is gewoon het bekende werk dat bij bijna elke third person game terugkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Changshan schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:17:
[...]

Haha, ik zag je post nog net en kan het aanraden hoor. Oók/juist als je de huidige standaarden wat meer gewend bent. Ik was erg bang voor 'fetch quests' (had alleen wat ervaring met Witcher I, dat ik in die zin vond tegenvallen), maar alle quests voelden juist uniek aan voor mij.

De besturing zul je nog lang clunky blijven vinden, dus je moet dan voor het verhaal spelen en daar je bevrediging uithalen! Mijn manier van coping: af en toe ctrl indrukken om te wandelen op stukken waar je anders snel valt (wandelen is wat te langzaam, gewoon lopen gaat wat houterig en snel), muiswiel gebruiken om snel tussen signs (spells) te wisselen die je dan met Q kan afvuren. Zo hou je een simpele besturing om de houterigheid wat te counteren, want de rest is gewoon het bekende werk dat bij bijna elke third person game terugkomt.
Toch bedankt voor je reactie. ;)
Met een controller zou die clunky besturing dus goed te doen mee zijn als ik het goed begrijp.
Het klinkt best goed allemaal en hij is ook zo aangeschaft, meer een kwestie van keuzes maken. Heb nu alweer een uur of 20 zitten in Origins en ik weet dat er na een open World game meestal een pauze aan zit te komen in dat genre voor mij. Vraag mij dus af of de overstap nu het waard is of is het zonde om nu te stoppen met Origins.
Waarschijnlijk kan niemand helpen met die keus vandaar het deleten van mijn vorige post. :)

Edit: Ik ga het ervaren, aan het downloaden. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-12-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-05 06:44
Nou fantastisch, Nieuwe update "fix" geinstalleerd en nu komt gpu gebruik niet meer hoger dan 80%. Van alles geprobeerd, alles staat op max op 1440p. RT uit. Frame rate ook onbeperkt. Voor de Fix werd de gpu wel 95-99% gebruikt.

edit; ik las problemen over dx12, game in dx11, gestart, de gpu gebruikt dan wel 99% maar de fps is dan lager.. snap er niets van :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKfRE1X4hfLmwuOM77jFw2NLkV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IseYgrdi4pXPR7ZV6fXvH5w6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Tweakwondo op 21-12-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 07:10
mtr33 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:26:
^ je kunt max 130 dragen en je inventory weegt nu 73.
Quest items moet je natuurlijk houden, de rest 'kun' je verkopen als het minder goed is dan wat je al gebruikt, crafting supplies waarvan je er erg veel hebt, boeken die je gelezen hebt, maar dismantle alles voor verkoop. Shells > pearls. Prijzen verschillen per (soort) koper.
Dismantlen kost ook geld toch?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Melantrix schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:08:
[...]

Klopt :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Daarnet nog even op pc gespeeld en het viel mij op dat ik kort last had van stutters, terwijl die gisteren - na het installeren van de patch - juist verdwenen waren. :S

Daarbij vielen mij ook wat inconsistenties op die waarschijnlijk toe te schrijven zijn aan het gebruik van Ray Tracing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiaxHYGnAHwR1nX7rXp-XVk8gdQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L4E2eEyCexr8Ma0OYlFCinQl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53lT8_o8v-UrJRMgKd_RhKTQudM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eE4vR37DMd75MIyGHGXTpVCb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhwgmcO5nUO9gPAJeUoK4PeduLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I9T6tlwGcLZTuWHcdARD4Sxz.png?f=fotoalbum_large
^Zie de gekke blauwe gloed die verschijnt op verschillende reflecterende onderdelen van Geralt zijn armour.

Maar goed, verder speelde het prima en blijf ik onwijs onder de indruk van deze update. Zoveel pracht en praal! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7nn6DP_JBWmUCePjAwKolIp0VQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aT9cN65EyYxWnHLVIq8JxvOM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2KL4VhzuxPxwNkX6dwHZ3NS4uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRUwQgLqczIlGXPLqByszMr5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changshan
Melantrix schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:08:
[...]

Het kost je wat, maar levert je in sommige gevallen iets op dat meer waard is, in veel gevallen crafting material én je verliest weight, want wat cruciaal is: álle consumables, readables en crafting materials wegen niks! Je bent dus vrij om toch nog te hoarden, naast die 130 weight limit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mijn eerste stappen in de game gezet. Besturing is inderdaad wat trager en wat clunky maar niet van het nivo storend.
Voor nu vooral een hoop leren als nieuwkomer. Dat kaart spel sla ik in ieder geval over na het eerste potje.
De performance mode op PS5 loopt gewoon perfect ik ga RT niet eens aanraken. :P
Eerste indruk is goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:30
Changshan schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:26:
Hebben andere mensen ook dat FSR (zelfs in quality-modus) in dit spel erg wazig oogt? Ik ben met mijn 6900XT helaas afhankelijk van FSR voor toepassing van RT, zolang die zo'n gigantische impact op de performance houdt. Anders tips?

Ook van RT Shadows ben ik niet erg onder de indruk nog, maar dat geeft Digital Foundry ook al wel een beetje aan. Dus qua RT voorlopig alleen Global Illumination + Ambient Occlusion, áls ik het al aanzet.

(Zag het performance-topic, maar dat lijkt vrij dood...)
Yep, TAAU is veel scherper dan FSR2 op Quality bij mij (RX6800). Je kan proberen of Radeon Image Sharpening helpt bij FSR?

Het spel is in ieder geval onspelbaar als ik de FPS niet cap op 30. Veel microstutters omdat ik b.v. de 60fps niet haal.

Ik vind het het ook niet waard visueel gezien als RT met alle toeters en bellen aanstaat, zeker niet als het me +70% framerate kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:26
Als de volgende update echt de performance verbeterd wil ik weer opnieuw beginnen. Heb op enkele vraagtekens in Skellige na paar jaar terug alles wel gehad.
Adviseren jullie newgame of newgame+ en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik vond newgame+ een tegenvaller. De balans is zoek en de levels met Ciri worden op hogere moeilijksgraden zo goed als onmogelijk (omdat zij niet meelevelt, maar de tegenstanders wel). Niettemin op Death March uitgespeeld maar echt leuk was dat richting het einde niet meer.

Met de nieuwe update hou je bovendien meer skill points over, zodat je ook zonder newgame+ heel veel kan combineren en uitproberen. Dat is wat ik komende tijd ga doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cocytus op 21-12-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

Changshan schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:01:
[...]

Het kost je wat, maar levert je in sommige gevallen iets op dat meer waard is, in veel gevallen crafting material én je verliest weight, want wat cruciaal is: álle consumables, readables en crafting materials wegen niks! Je bent dus vrij om toch nog te hoarden, naast die 130 weight limit.
Nu we het toch hebben over wat je het beste kan sparen, verkopen of dismantlen...

Waar geven jullie geld aan uit?
-Ik aan alle kaarten die ik kan kopen.
-Ook: Die witte bloemetjes waar je white Gull van kan maken(altijd tekort)
-Andere kruiden/planten/wortels die ik nodig heb voor olie en potions.
Het is echt heel zonde om geld te hebben als je het niet uitgeeft, dus als jullie nuttige dingen weten, hoor ik het graag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
jmk schreef op donderdag 22 december 2022 @ 00:06:
[...]

Nu we het toch hebben over wat je het beste kan sparen, verkopen of dismantlen...

Het is echt heel zonde om geld te hebben als je het niet uitgeeft, dus als jullie nuttige dingen weten, hoor ik het graag!
Brothels.. :+.. 8)

• Changshan
Weer een fix, nog met weinig toelichting behalve dit berichtje (maar ik verwacht dat er meer in zit, is nl 1,5 gig hier):

https://www.thewitcher.co...er-pc-hotfix-is-available

• Changshan
jmk schreef op donderdag 22 december 2022 @ 00:06:
[...]

Uiteindelijk raak je je geld wel kwijt met de blauwe quests (DLC), waar de nodige upgrades voor veel geld worden verkocht! Dat kan geloof ik tot aan 70K oplopen. Ik hield na het basisspel als completionist doorlopen te hebben wel wát over, maar niet veel, toen ik deze kostenpost eenmaal achter me had...

Verder zorgde ik vooral dat alles waar ik geld aan uitgaf, aansluitend was. Dus ook de speciale witchergear eerst uitkiezen obv mijn gekozen skills (later had ik wel alle sets natuurlijk, te verleidelijk). Maar het meeste ontgroei je behoorlijk snel door te levelen, moet ik zeggen...

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Wat vinden jullie zo sterk aan dit spel? Ik heb er zo'n 25 uur in zitten op de pc, maar voor m'n gevoel is het verhaal voor mij nog niet echt tastbaar (lastig uit te leggen). Ik heb geen voorkennis van 1 en 2 verder en ik zie zoveel namen en zaken voorbij komen, dat ik denk ik wat "lore" mis.

Ligt dit aan mij en lees ik gewoon niet genoeg? Leeft de wereld niet genoeg voor me? Meer mensen die zich hierin herkennen? Zelda BOTW heb ik verder wel die klik en pak ik wel verder op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:26

KipCurreh

Nightcrawler

StealthyPeanut schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:52:
Wat vinden jullie zo sterk aan dit spel? Ik heb er zo'n 25 uur in zitten op de pc, maar voor m'n gevoel is het verhaal voor mij nog niet echt tastbaar (lastig uit te leggen). Ik heb geen voorkennis van 1 en 2 verder en ik zie zoveel namen en zaken voorbij komen, dat ik denk ik wat "lore" mis.

Ligt dit aan mij en lees ik gewoon niet genoeg? Leeft de wereld niet genoeg voor me? Meer mensen die zich hierin herkennen? Zelda BOTW heb ik verder wel die klik en pak ik wel verder op.
25u lijkt mij wel al genoeg om toch al iets mee te hebben gekregen..

Vraagje, heb je de Red Baron questlijn al afgewerkt ?
Als deze niets of weinig teweeg brengt, zal het misschien toch niet iets voor jou zijn ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 22:17

Ulti23

Quality Time

StealthyPeanut schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:52:

Voorkennis heb je eigenlijk niet direct nodig. Ja, er komen wat karakters terug die in eerdere games ook zaten, maar het verhaal binnen de Witcher 3 staat op zich. Met 25 uur op de teller denk ik dat je inderdaad toch wel al wat dieper in Velen moet zitten (wellicht al in Novigrad?) waar de speurtocht naar Ciri begint. Als je de main quest hebt gevolgd, neem ik aan dat

spoiler:
je de spion inmiddels hebt gevonden, vandaar uit vertakt de main quest een beetje. Ga je naar de witch in Midcopse, of ga je naar de Bloody baron? Vanuit de bloody baron kom je weer bij de pellar, maar met de witch kom je weer in een ander stuk van het verhaal met de mysterieuze elf. Dan ontvouwt het verhaal zich en dienen ook meerdere side quest aan (het eiland, forefathers eve etcetera) Als je dit volgt ga je dwars door Velen heen, pik je meteen diverse vraagtekens mee, kun je treasure hunts doen, witcher contracts aannemen en kom je vanzelf bij de crones. Ik persoonlijk vind dit deel van de main quest en de bijbehorende side quests erg sterk geschreven en je leert zo diverse karakters kennen. Vooral het stuk met de witch en de wild hunt, of met de Baron en de botchling, super vet. Dat je de witch dan niet kent met de historie uit The Witcher 2, das niet erg. Eenmaal bij de crones wordt het alleen maar beter 8) .

Als hetgeen wat in spoiler tags staat al voorbij is gekomen, zit je al in Novigrad en heb je Triss en Dijkstra al gevonden en je zit nog steeds niet in het verhaal en de game, dan denk ik niet dat de witcher iets voor jou is ;)

Voor mij is het nu de 5e playthrough en ben weer helemaal vers begonnen. Zit er weer helemaal in. Ow ja, speel op death march, leer parryen en afweren en gebruik signs als Quen en Axi. Maar je kan meerdere kanten op met een build :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-05 10:29
Vraagje. Maakt het nog uit wélke editie van de PS4 game ik op m'n PS5 installeer, om te profiteren van de next gen update? Zag net de basis-PS4-versie (zonder uitbreidingen) liggen hier voor een tientje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Spud82 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:34:
Vraagje. Maakt het nog uit wélke editie van de PS4 game ik op m'n PS5 installeer, om te profiteren van de next gen update? Zag net de basis-PS4-versie (zonder uitbreidingen) liggen hier voor een tientje...
Maakt niet uit. Beide hebben de update.
PS4 GOTY uitgave is voordeliger als je ook de DLC wilt spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 23-12-2022 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-05 10:29
Ike. schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:07:
[...]

Maakt niet uit. Beide hebben de update.
PS4 GOTY uitgave is voordeliger als je ook de DLC wilt spelen.
Thanks! Ja ik weet het.. Maar met dit soort grote spellen is er een grote kans dat ik zover niet kom, dus ik begin wel voor een prikkie met de base-game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik ben maar gewoon voor de complete edition gegaan op PS5 ook al weet ik niet hoe ver ik kom natuurlijk. Het idee dat het klaar ligt is het al waard. ;)
Na meerdere uren kan ik zeggen dat de game goed weet vast te houden terwijl ik amper nog iets aan de main quest heb gedaan. Lekker bezig geweest met side quests en 2 zwaarden gemaakt (Viper) die volgens mij sterk zijn op laag level.
Blij dat ik zo lang heb gewacht en gelijk met next gen aan de slag kan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Changshan
Die eerste regio is ook echt een lekker inkomertje. Het verhaal grijpt je daar nog niet zo bij de keel, wat je de kans geeft om eens goed het spel te leren kennen en rond te banjeren. En je weet meteen een belangrijke les voor de regio's erna: hoe hard de main quest ook aan je trekt, pak eerst de sides met een lager level! Er staan hele modellen online voor de volgorde, maar vuistregel is om van onder naar boven te werken in je journal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Changshan Inderdaad de game geeft je tijd om in te komen zonder meteen in een main story rollercoaster te zitten. Laat zoveel mogelijk side quests eerst doen nou net mijn favoriete speelstijl te zijn in dit soort games. :) Ik vond het al een groot plus punt dat je niet meteen overleveled bent na een rits sidequests.
Ik wil geen volgordes gaan opzoeken en neem aan dat het helemaal goed gaat wanneer ik zo door ga. Of is het wijzer om iets van een volgorde op te zoeken om achter de hand te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie nog een PC versie zoekt, op Steam de complete edion voor €10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Changshan
Hmmm, dat ik me herinner is er pas bij Skellige een onderverdeling die nóg iets complexer is (extra hiërarchisch laagje in de sidequests), waarbij je moet oppassen dat je niet een verborgen questreeks mist (iets met een spook in een vuurtoren, wat eerst moet worden afgehandeld). Dus je komt met deze tactiek een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Changshan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:31:
[...]

Uiteindelijk raak je je geld wel kwijt met de blauwe quests (DLC), waar de nodige upgrades voor veel geld worden verkocht! Dat kan geloof ik tot aan 70K oplopen. Ik hield na het basisspel als completionist doorlopen te hebben wel wát over, maar niet veel, toen ik deze kostenpost eenmaal achter me had...

Verder zorgde ik vooral dat alles waar ik geld aan uitgaf, aansluitend was. Dus ook de speciale witchergear eerst uitkiezen obv mijn gekozen skills (later had ik wel alle sets natuurlijk, te verleidelijk). Maar het meeste ontgroei je behoorlijk snel door te levelen, moet ik zeggen...
Mwah, op de een of andere manier heb ik altijd aan het einde van de game zat geld over :)

Meestal zijn de zwaarden die je onderweg vind op ten duur goed.

Inclusief new game+ heb ik dit behaald zonder tweaks! :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RTB3hpayQs-LATLmC642c2PR1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dkXiBUanJ7J3hkf1hlrkcez6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:27
Werkt dit goed?
Ik krijg bijv rond de 40fps in 4k met rt met een 3080 en i713700k.
Zou ik hiermee richting de 60 stabiel gaan?

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Pagina: 1 ... 90 ... 92 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic