Eh ja, dat klopt, het was ook niet als een directe reply op jouw post bedoeldRemy!!!! schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:58:
Maakt dat alles juist niet nog kleiner?
Ik speel hem ook weer sinds een weekje op de Pro met laatste patches en boost mode, en hij loopt behoorlijk goed qua framerate, nauwelijks/geen stotteringen gezienD. Ninjai schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:01:
[...]
Persoonlijk zou ik voor de PS4 Pro gaan. Idd lekker relaxed op de bank en een controller lijkt mij fijner voor dit soort type games waar je veel moet ontwijken. The Witcher 3 draait al vrij goed op de normale PS4 (met de laatste patches) en nu de Pro de boost mode heeft verwacht dat je nog minder last hebt van een lagere framerate tijdens extreme momenten. Komt niet heel vaak voor hoor
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Heb de "marsh"quest gedaan in Velen maar merk dat er teveel quests zijn om binnen je lvl af te krijgen. Mijn plan was om de laagst gelevelde questst weg te werken maar er blijven er maar bijkomen. Ben nog niet eens in Novigrad geweest. daar zullen ook wel 8000 questst te vinden zijn.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Wat betreft de main quests, krijg je sowieso volle XP, ongeacht jouw level (correct me if I'm wrong).
Ik ben gewoon gestopt met op mijn level en het level van quests letten en gewoon gaan doen wat ik op dat moment boeiend vond. Ik vond Novigrad bijvoorbeeld erg tof en even een change of scenery met de bossen en vlaktes van Velen en ben daar dus vooral gaan questen, later teruggegaan naar Velen.Shao Kahn schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:46:
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
De XP en rewards heb je dan vrij weinig aan, maar op een gegeven moment kwam ik tot de conclusie dat je in feite toch niks anders wil gebruiken dan Witcher gearsets en wapens... Dus zoveel heb je uberhaupt niet meer aan gear die je eventueel als questrewards krijgt.
Edit: De level curve in deze game is sowieso een beetje scheef, of laten we zeggen: erg ruim. Volgens mij is het niet te doen om de game te doorspelen en constant effectief aan je levelrange te zitten. Ik denk dat het ook niet de insteek van de game is.
Overigens kun je tegenwoordig in de opties van de game aanzetten dat monsters met je meescalen met je level. Je krijgt er geen betere XP of rewards voor maar je bent iig niet constant mobs aan het oneshotten als je overlevelled bent.
[ Voor 25% gewijzigd door Voxalizer op 04-05-2017 12:27 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Thanks.Voxalizer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:23:
[...]
Ik ben gewoon gestopt met op mijn level en het level van quests letten en gewoon gaan doen wat ik op dat moment boeiend vond. Ik vond Novigrad bijvoorbeeld erg tof en even een change of scenery met de bossen en vlaktes van Velen en ben daar dus vooral gaan questen, later teruggegaan naar Velen.
De XP en rewards heb je dan vrij weinig aan, maar op een gegeven moment kwam ik tot de conclusie dat je in feite toch niks anders wil gebruiken dan Witcher gearsets en wapens... Dus zoveel heb je uberhaupt niet meer aan gear die je eventueel als questrewards krijgt.
Edit: De level curve in deze game is sowieso een beetje scheef, of laten we zeggen: erg ruim. Volgens mij is het niet te doen om de game te doorspelen en constant effectief aan je levelrange te zitten. Ik denk dat het ook niet de insteek van de game is.
Overigens kun je tegenwoordig in de opties van de game aanzetten dat monsters met je meescalen met je level. Je krijgt er geen betere XP of rewards voor maar je bent iig niet constant mobs aan het oneshotten als je overlevelled bent.
Het gaat me echter niet om loot, de questst zijn vermakelijk genoeg en hebben op de een of andere mnaier allemaal met het hoofdverhaal te maken, maar ik wil niet straks in Skellige aankomen en volledig overpowered zijn en in geen enkele quest meer een uitdaging kunnen vinden. Als ik constant onder mijn level speel is het wellicht te gemakkelijk.
Nou, daar is dus die scaling voor die je ergens in de gameplay opties kan vinden.Shao Kahn schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:34:
[...]
... maar ik wil niet straks in Skellige aankomen en volledig overpowered zijn en in geen enkele quest meer een uitdaging kunnen vinden. Als ik constant onder mijn level speel is het wellicht te gemakkelijk.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Maar ik ga dat wel eens proberen, thanks! Weet iemad zo de achterliggende mechanics?
edit,: vijanden lager dan jouw level worden eenvoudigweg op jouw level gezet. ok, we'll see.
[ Voor 20% gewijzigd door Shao Kahn op 04-05-2017 13:46 ]
Nope, als je meer dan 5 levels boven het recommended level is, krijgt je er helemaal geen XP meer voor. Aangezien je verreweg de meeste XP krijgt voor de main quests, is het dus aan te raden om ervoor te zorgen dat je die steeds in de juiste range doet. De sidequests, onctracts etc leveren veel minder XP op, dus daar zou ik me niet zo druk om maken als je die onder je level doet. Op een gegeven moment heb je inderdaad zo'n belachelijke lijst quests dat het anders niet te doen is. Dus, een beetje letten op de main quest, verder niet teveel nadenken en gewoon van de quests genietenQuZyX schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:55:
Wat betreft de main quests, krijg je sowieso volle XP, ongeacht jouw level (correct me if I'm wrong).
Uiteindelijk ben je toch belachelijk sterk (zelfs op death march) dus maakt een beetje gemiste XP ook weinig uit.
M.b.t. level scaling: je krijgt dan wel een beetje het probleem dat bijvoorbeeld een horde wolven echt opeens belachelijk sterk is. Je moet wel goed opletten dan. Vond deze optie niet zo heel realistisch/immersive, heb zelf gewoon op death march zonder scaling gespeeld. Vooral in de DLC's wordt het dan vanzelf wel pittig.
Wel vond ik het een beetje jammer dat je eigenlijk maar drie areas hebt in het spel: Velen, Novigrad en Skellige (waar ik nog niet geweest ben trouwens). Na vooraf gehoord te hebben dat het een gigantische gameworld is vond ik dat wel een klein beetje tegenvallen. Niet om te stoken maar b.v. Dragon Age Inquisition heeft veel minder te doen in zijn areas, en de quests zijn minder goed, maar de verschillen tussen de areas maken het wel afwisselender om in te spelen in visuele zin.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb je de GOTY-edition? Anders moet je zeker de twee DLC's erbij kopen namelijk Heart of Stone en Blood & Wine. Heart of Stone voegt geen nieuwe area toe maar Blood & Wine wel en die lijkt op Zuid-Frankrijk, een frisse afwisseling van wat je gewend bent in de maingame.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:28:
Ik heb inmiddels een uur of 50 in het spel zitten. De afwisseling tussen de quests is erg goed moet ik zeggen, ze voelen allemaal anders. Sommigen zijn echt heel sterk, de Family Matters line is fantastisch, met name het stukjespoiler:is erg emotioneel.met de baby
Wel vond ik het een beetje jammer dat je eigenlijk maar drie areas hebt in het spel: Velen, Novigrad en Skellige (waar ik nog niet geweest ben trouwens). Na vooraf gehoord te hebben dat het een gigantische gameworld is vond ik dat wel een klein beetje tegenvallen. Niet om te stoken maar b.v. Dragon Age Inquisition heeft veel minder te doen in zijn areas, en de quests zijn minder goed, maar de verschillen tussen de areas maken het wel afwisselender om in te spelen in visuele zin.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ben je gewoon aan t verkennen, kom je vijanden tegen die je met 1 pijl doodmaken.. moet ik me focussen op een bepaald deel van de map ofzo?
[ Voor 18% gewijzigd door Scrisissszzz op 05-05-2017 18:17 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik zou eerst alle (side) quests in White Orchard afronden en dan focussen op Velen en omstreken. Veel vraagtekens in White Orchard opzoeken en dat levert loot op om te verkopen voor beter spul. Witcher gear is later ook aan te raden om te verzamelen en te gebruiken dan armor die je kunt kopen.Scrisissszzz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:07:
Na een maand bijna geen tijd de game weer opgepakt. Net pas in Velen, pas lvl3. Maar wat een verschil met t begin. Doodgegooid met waypoints enz en alles is zwaar boven mijn lvl haha... eerst maar alles afgaan en hopen op iets van rond lvl5 a 6 want alles mept me in 2 hits dood. Heb ook amper gear gevonden nog
Ben je gewoon aan t verkennen, kom je vijanden tegen die je met 1 pijl doodmaken.. moet ik me focussen op een bepaald deel van de map ofzo?
Er zijn gebieden waar je idd beter nog niet moet komen maar daar kom je vanzelf achter als je de levels van een vijand ziet. Dan ga je op zoek naar gebieden en quests die nog wel in je straatje liggen.
[ Voor 14% gewijzigd door D. Ninjai op 05-05-2017 20:40 ]
Netflix is begonnen met de productie van een nieuwe televisieserie gebaseerd op The Witcher. Er waren al eerder berichten dat Netflix iets wilde doen met de boekenreeks van de Poolse schrijver Andrzej Sapkowski, maar nu is dus bekend dat het een televisieserie wordt. De Poolse studio Platige Image neemt de productie voor haar rekening.
"Ik ben blij dat Netflix een adaptatie maakt van mijn verhalen" schrijft Sapkowski in een statement. "Waarbij ze trouw blijven aan het materiaal en de thema's waar ik 30 jaar aan gewerkt heb. Ik ben enthousiast over onze samenwerking en ook ben ik enthousiast over het team dat we bij elkaar hebben verzameld om de personages tot leven te brengen."
Sapkowski zal intensief betrokken zijn bij de serie als creative consultant, wat een contrast is ten opzichte van zijn relatie met CD Projekt Red, die The Witcher vertaalde naar een succesvolle reeks games. Verder zijn ook Sean Brown (The Mummy, Ben-Hur, The Expanse) en Jason Brown (The Expanse) verbonden aan het project. Ook Tomek Baginski, die de cinematics maakte voor de Witcher-games, heeft als director zijn medewerking toegezegd.
Wanneer de serie uitkomt en wie erin meespelen is nog niet bekend.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
nieuws: Netflix gaat dramaserie van The Witcher maken
Ik hoop dat ze er een goede serie van maken. Ben wel heel benieuwd.
Latin capital letter y with diaeresis
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Als de Netflix-serie de boeken volgt overlapt het niet met de games (heb ik begrepen, ik heb de boeken nog niet gelezen).westergas schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:13:
Van mij had het niet gehoeven. Beetje hetzelfde als een live action versie van een anime.
Ik kijk er wel naar uit. Binnenkort maar eens aan de boeken beginnen ook.
Het wordt geen game verfilming maar een boekverfilming. Dan is de track record ineens een stuk beter.bassGunner schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:25:
Ben benieuwd, maar heb geen hoge verwachtingen gezien de track record van game verfilmingen...
[ Voor 28% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-05-2017 16:28 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maar man man man wat heb ik ongelooflijk genoten van deze game + dlc's!!
De graphics, het verhaal, DE GRAPHICS...
Ik heb op aanraden van mensen hier Horizon Zero Dawn gekocht, dus die ga ik maar gauw spelen, ben benieuwd!
Haha da's waar. Maar toch, eerst maar even zienSnoeiKoei schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:28:
[...]
Het wordt geen game verfilming maar een boekverfilming. Dan is de track record ineens een stuk beter.
In totaal een 228u playtime ;
- 1 playtrough op Blood and broken bones zonder DLC
- 1 playtrough op Death March met DLC
67/78 steam achievements (86%) gehaald, zonder er echt naar te spelen
En dan vergeet ik nog 95% van alle quests die ik heb afgewerkt
Wat een avontuur toch... Voor mij de beste game die ik ooit gespeeld heb, en dit zal wrs nog even zo blijven..
Dank je wel Geralt
[ Voor 3% gewijzigd door KipCurreh op 05-06-2017 11:50 ]
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
KipCurreh schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:49:
Gisteren dan Blood & Wine volledig uitgespeeld, het einde van een geweldig avontuur..
In totaal een 228u playtime ;
- 1 playtrough op Blood and broken bones zonder DLC
- 1 playtrough op Death March met DLC
67/78 steam achievements (86%) gehaald, zonder er echt naar te spelen
spoiler:Ik heb een frog prins bevochten, in een schilderij opgezogen geweest, een gangwar uitgevochten in Novigrad, redelijk veel vrouwelijk schoon aan men degen geregen, een nieuwe leider in Skellige op de troon gezet, een reus bevochten, in een theaterstuk meegespeeld om een doppler te vinden, een complot tegen Radovid gestuurd, de Red Baron en zijn vrouw verenigd tegen een prijs, de Crones van Crookback Bog bestreden, De Wild Hunt verslaan, samengewerkt met een Higher vampire, in een sprookjesboek opgeslorpt worden, naar andere dimensies gereisd, een plotseling verschenen toren met eigen defensiesysteem verslagen, etc etc....
En dan vergeet ik nog 95% van alle quests die ik heb afgewerkt![]()
Wat een avontuur toch... Voor mij de beste game die ik ooit gespeeld heb, en dit zal wrs nog even zo blijven..
Dank je wel Geralt
Heb er nog 2 toegevoegd die bij mij zwaar blijven hangen... Maar het is inderdaad een prachtige game...
Stel je voor dat je deze in CO-OP zou kunnen spelen. Eén persoon Geralt, Eén persoon Ciri... Ofwel een open world met allemaal Witchers... Dat er verschillende scholen zijn, dat je kan kiezen welke school (School of the Wolf zal vol zitten
Haha idd, maar dat zat al iets verder aangezien de 2 DLC's ertussen zaten, en dat scheelt al wat van tijdQuZyX schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:43:
[...]
spoiler:En... een ferme dochter gered (of net niet) van een Emperor ;-) Afscheid genomen van een vaderfiguur (dat was een heavy scene)
Heb er nog 2 toegevoegd die bij mij zwaar blijven hangen... Maar het is inderdaad een prachtige game...
Stel je voor dat je deze in CO-OP zou kunnen spelen. Eén persoon Geralt, Eén persoon Ciri... Ofwel een open world met allemaal Witchers... Dat er verschillende scholen zijn, dat je kan kiezen welke school (School of the Wolf zal vol zitten),.. mogelijkheden genoeg!
Met Blood & Wine heb ik me echt wel geamuseerd, als dit een maatstaf voor DLC zou kunnen zijn
MMO The Witcher ? Hallo CD Projekt ?
[ Voor 98% gewijzigd door Fiddle op 06-06-2017 21:00 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
- Siri is dood of 'onbekend' (kennelijk heeft ze geen positieve motiverende herinneringen). Dit omdat ik haar telkens niet "enabled" heb. Leek mijn namelijk de juiste keuze om haar telkens veilig en in toom te houden (rebelse tiener gedrag) aangezien het lot van de wereld van haar afhing. Achteraf blijkt dus dat ze hierdoor het benodigde zelfvertrouwen miste om haar laatste taak te doen,(Hoe had ik dit moeten zien aankomen)
- Radovic wint de oorlog en breid zijn heksenjacht/crusade verder uit op alle andere non-humans. Dit omdat ik (denk ik) niet één van de twee missies ben aangegaan tegen Radovic.
- Jenifer is nergens te bekennen. Deze kan ik niet helemaal verklaren omdat alles tussen mij en Jenifer eigenlijk koek en ei was. (vlak voor de end-fight nog met Jenifer afgesproken om samen rond te reizen of iets dergelijks "when this is all over".
- Vervolgens raak ik na het doden van de laatste Crone terneergeslagen in een depressie en wordt ik
overspoeld wordt door monsters...
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Hoe een geweldige ervaring dit spel was, wat een zure nasmaak ik er aan over hou...
En stel dat ik een aantal zaken wil fixxen (in ieder geval Ciri) moet ik dan naar een save-game heel ver terug?
[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 06-06-2017 21:16 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
over de spoiler ??KipCurreh schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:17:
[...]
Haha idd, maar dat zat al iets verder aangezien de 2 DLC's ertussen zaten, en dat scheelt al wat van tijd![]()
Met Blood & Wine heb ik me echt wel geamuseerd, als dit een maatstaf voor DLC zou kunnen zijn![]()
spoiler:oa. Het meisje met de zwavelstokjes in het sprookjesboek die nu overgegaan was naar het verkopen van allerhande verslavende goederen, hilarisch
MMO The Witcher ? Hallo CD Projekt ?
zit het verhaal in het spel verwerkt , en zo ja waar in de buurt
ik ben nu net die geest aan het volgen van de bloodbaron
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Zit in de Blood & Wine DLC, main quest... Daar zit jij nog heeeeeel ver vanafravw schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:14:
[...]
over de spoiler ??
zit het verhaal in het spel verwerkt , en zo ja waar in de buurt
ik ben nu net die geest aan het volgen van de bloodbaron
Tsja, dat zijn de gevolgen van je keuzes. Het hoeft niet zo te zijnFiddle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:11:
Eindelijk deze geweldige game uitgespeeld (non-DLC), maar wat een zure nasmaak. Ik kreeg het meest negatief mogelijke einde voorgeschoteld. Het is heel goed dat een spel je zo kan meeslepen dat het wat met je doet hoe het eindigd, KUDOS voor de makers, maar wat een downer! Ik heb vervolgens nagelezen wat mij tot dit einde leidde
spoiler:Naar mijn weten de "juiste keuzes" gemaakt, maar ik voel mij bestraft met het meest negatief mogelijke einde.
- Siri is dood of 'onbekend' (kennelijk heeft ze geen positieve motiverende herinneringen). Dit omdat ik haar telkens niet "enabled" heb. Leek mijn namelijk de juiste keuze om haar telkens veilig en in toom te houden (rebelse tiener gedrag) aangezien het lot van de wereld van haar afhing. Achteraf blijkt dus dat ze hierdoor het benodigde zelfvertrouwen miste om haar laatste taak te doen,(Hoe had ik dit moeten zien aankomen)
- Radovic wint de oorlog en breid zijn heksenjacht/crusade verder uit op alle andere non-humans. Dit omdat ik (denk ik) niet één van de twee missies ben aangegaan tegen Radovic.
- Jenifer is nergens te bekennen. Deze kan ik niet helemaal verklaren omdat alles tussen mij en Jenifer eigenlijk koek en ei was. (vlak voor de end-fight nog met Jenifer afgesproken om samen rond te reizen of iets dergelijks "when this is all over".
- Vervolgens raak ik na het doden van de laatste Crone terneergeslagen in een depressie en wordt ik
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Hoe een geweldige ervaring dit spel was, wat een zure nasmaak ik er aan over hou...
En stel dat ik een aantal zaken wil fixxen (in ieder geval Ciri) moet ik dan naar een save-game heel ver terug?
oke dan kom ik hem vanzelf wel tegen .. ik heb alle DLC en ook over 5 weken 2 weken vrij dus dna kan ik is langer gamen ..KipCurreh schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:25:
[...]
Zit in de Blood & Wine DLC, main quest... Daar zit jij nog heeeeeel ver vanaf
was al een heel stuk verder maar ben op nieuw begonnen maar van de week pas B&W dlc gekocht
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat klopt.. had ook die mega negatieve ervaring... echt wel KUT...418O2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:29:
[...]
Tsja, dat zijn de gevolgen van je keuzes. Het hoeft niet zo te zijn
Had dezelfde reactie als Fiddle..
QuZyX schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:12:
[...]
Dat klopt.. had ook die mega negatieve ervaring... echt wel KUT...
Had dezelfde reactie als Fiddle..
Ben nu En eerlijk waar, snijd er nu leuk doorheen. Nu alweer level 10. Doe nu dingen een klein beetje anders
Minder dwalen door de velden, minder schattenjacht, alleen qwent om de kaart te bemachtigen
Doe voornamelijk meer monsters killen en heb nu serieus veel coins uitgegeven aan diagrammen runestones en glyth bij de pellar.
Kom nu al een nieuwe questline tegen omdat ik ergens een andere beslissing had genomen. Het is niet 2x hetzelfde spel maar nog steeds supertof
Da's IMHO net de kracht van de "The Witcher" games, in tegenstelling tot pakweg "The Elder Scrolls" games. Bij die laatste zijn de gevolgen van de keuzes veel directer, veel duidelijker en veel braver (en ja, ik veralgemeen hier om een punt te maken, er zijn vast uitzonderingen binnen TES).Fiddle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:11:
Eindelijk deze geweldige game uitgespeeld (non-DLC), maar wat een zure nasmaak. Ik kreeg het meest negatief mogelijke einde voorgeschoteld. Het is heel goed dat een spel je zo kan meeslepen dat het wat met je doet hoe het eindigd, KUDOS voor de makers, maar wat een downer! Ik heb vervolgens nagelezen wat mij tot dit einde leidde
spoiler:Naar mijn weten de "juiste keuzes" gemaakt, maar ik voel mij bestraft met het meest negatief mogelijke einde.
Bijvoorbeeld: een quest van twee broers die een ring kwijt zijn. Je duikt een kerker in, vind die ring en dan krijg je de keuze aan welke broer je die ring geeft. Broer A geeft je een magisch zwaard en broer B een magische helm. That's it.Na een paar uur spelen zijn die helm en zwaard toch weer waardeloos geworden want heb je betere gear en die broers kom je toch nooit meer tegen. Op geen enkel moment kun je een slechte keuze maken en alles blijft netjes beperkt tot de quest zelf. Worst case blijkt een van die broers een dief ofzo en krijg je maar 100 goudstukken ipv iets ter waarde van 500 goudstukken. Ok, dan restoren we een game van 2 minuten daarvoor en geven we die ring aan de andere broer. Op geen enkel moment heb je voeling met die broers of de beloning of de gevolgen ervan. Is dat realistisch? absoluut niet.
Langs de andere kant heb je dus "The Witcher' waarbij je die voeling telkens wel hebt en elke beslissing wel degelijk uitmaakt. Concreet over hoe met Ciri omgaan: wie kinderen heeft, weet vast wel dat opvoedingskeuzes soms totaal omgekeerde of onverwachte gevolgen hebben. Dat maakt het nu net realistisch en meeslepend.
Welke als ik vragen magaljooge schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:58:
... Reden: ik had ook een negatieve ervaring en dat rotgevoel gaat niet over. Maar wel van een hele andere aard dan 1 van de situaties die fiddle schetste![]()
Ja ik snap het, keuzes hebben echt impact. Ik ben ook gewend uit vorige games dat het vrij duidelijk is waar de keuzes heen leiden (meestal gewoon goed of slecht, eerlijk of oneerlijk, etc). Het lag er in andere games altijd dik bovenop. Bij de Witcher dacht ik telkens voor een happy-end te kiezen, maar kennelijk was het allemaal niet zo zwart/wit. Zoals nu blijkt vind ik dit een kracht van het spel, maar in mijn geval ook een valkuil.Kheos schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:02:
[...]
Da's IMHO net de kracht van de "The Witcher" games, in tegenstelling tot pakweg "The Elder Scrolls" games. Bij die laatste zijn de gevolgen van de keuzes veel directer, veel duidelijker en veel braver (en ja, ik veralgemeen hier om een punt te maken, er zijn vast uitzonderingen binnen TES).
...
Langs de andere kant heb je dus "The Witcher' waarbij je die voeling telkens wel hebt en elke beslissing wel degelijk uitmaakt. Concreet over hoe met Ciri omgaan: wie kinderen heeft, weet vast wel dat opvoedingskeuzes soms totaal omgekeerde of onverwachte gevolgen hebben. Dat maakt het nu net realistisch en meeslepend.
[ Voor 65% gewijzigd door Fiddle op 07-06-2017 19:49 ]
Een tweede playthrough kan dus compleet anders zijn als je andere keuzes maakt.
[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 07-06-2017 20:14 ]
Haha, ik had dit ook. Vrolijk alle vrouwen regelen... krijg ik straf.aljooge schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:45:
[...]
Geniet van het leedvermaak.![]()
https://www.youtube.com/watch?v=QwkBnW85CEw
Haha dat was inderdaad to good to be truealjooge schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:45:
[...]
Geniet van het leedvermaak.![]()
https://www.youtube.com/watch?v=QwkBnW85CEw
Cunning linguist.
Heb door tijdgebrek Witcher 3 niet uitgespeeld maar ga hem nu een keer uitspelen.
En dan wil ik de DLC ook direct erachter aan doen.
Wat een briljante game is het.
Ik heb het inmiddels uitgespeeld, inclusief BaW en HoS.leuk spel, deed me weer wat terugdenken aan de Pen&Paper-spellen die ik vroeger speelde.begintmeta schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:55:
Ik had de GotY-versie op GOG gekocht, heb nu (level 16, net naar Skellige vertrokken) een stash vol met zooi die ik nooit meer ga gebruiken, zinvol die zooi geleidelijk te gaan verkopen?
Wel wat keuzes gemaakt die ik in een replay eventueel anders zou maken, maar dat maakt het inderdaad juist ook interessant.
Leuk artikel over landscape design van o.a. The Witcher 3.
De 4 decoctions die ik (probeer) te gebruiken: Succubus, Ekimara, Water Hag en Arachas
[ Voor 27% gewijzigd door Tyoi op 10-06-2017 22:51 ]
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Heb de GOTY editie met die expansies erbij.
Was eerst begonnen met FF15 maar die heb ik na een uurtje of 20 aan de kant gelegd, wat een boutgame (ik verwachtte FF, kreeg een halfslachtige boyband-roadtrip onzin).
Zit pas een paar uurtjes in TW3 maar wát een game, nu al. Ben met de main story tot dat kasteel gekomen waar je iets moet vragen over die vrouw die hij zoekt, daarna al volledig afgedwaald in het doen van sidequests, contracts en het random uitmoorden van monster camps voor loot.
Heb je Alchemy trouwens echt nodig? Lijkt dat je wel erg veel plantjes moet verzamelen om iets te kunnen maken. Als dat niet echt nodig is sla ik dat liever over
Ja!. Het zal wellicht zonder kunnen, maar die potions zijn vaak erg nuttig. Ik heb ze welliswaar niet allemaal gebruikt. Zoveel heb je roch niet nodig? Overigens hoef je een potion maar één keer te maken. Daarna worden ze iedere keer als je mediteert weer aangevuld (als je alcohol hebt, maar dat is overal te vinden).Krukar schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:05:
=
Heb je Alchemy trouwens echt nodig? Lijkt dat je wel erg veel plantjes moet verzamelen om iets te kunnen maken. Als dat niet echt nodig is sla ik dat liever over
Ik plukte her en der wat plantjes en had bijna altijd wel genoeg. Als je wat tekort komt kun je altijd bij een vendor nog wat plantjes kopen (of de tuin van een herbalist plunderen
Ahh dat van die refills had ik nog niet uitgevonden, dat maakt wel veel verschilDestiny schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:33:
[...]
Ja!. Het zal wellicht zonder kunnen, maar die potions zijn vaak erg nuttig. Ik heb ze welliswaar niet allemaal gebruikt. Zoveel heb je roch niet nodig? Overigens hoef je een potion maar één keer te maken. Daarna worden ze iedere keer als je mediteert weer aangevuld (als je alcohol hebt, maar dat is overal te vinden).
Ik plukte her en der wat plantjes en had bijna altijd wel genoeg. Als je wat tekort komt kun je altijd bij een vendor nog wat plantjes kopen (of de tuin van een herbalist plunderen)
Thanks!
Vanavond maar weer eens verder.
Als je die namen niet hebt meegekregen dan ga je misschien iets te snel door het spel heenKrukar schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:05:
dat kasteel gekomen waar je iets moet vragen over die vrouw die hij zoekt,
* F_J_K is nu ook net in Kaer Morhen aangeland, in een tweede play through. Nu op PC: ik had eerder de Xbox-versie gekocht maar nu ook de PC-versie, om het mooi op 4k mee te maken,
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zelf ben ik wat terughoudend in het zomaar gaan dwalen en monsters killen. Al die locaties staan op google natuurlijk, maar heb zo het gevoel dat als ik een griffin oid kill ik ergens een sitequest mis en geen puntjes en coins ervoor krijg. Ik trek liever de borden leeg om nieuwe sitequests te vinden en op die manier hetzelfde monster tegen te komen.Krukar schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:05:
Ook maar eens begonnen met deze game op de PS4 (ja ik weet het, laat...).
Heb de GOTY editie met die expansies erbij.
Was eerst begonnen met FF15 maar die heb ik na een uurtje of 20 aan de kant gelegd, wat een boutgame (ik verwachtte FF, kreeg een halfslachtige boyband-roadtrip onzin).
Zit pas een paar uurtjes in TW3 maar wát een game, nu al. Ben met de main story tot dat kasteel gekomen waar je iets moet vragen over die vrouw die hij zoekt, daarna al volledig afgedwaald in het doen van sidequests, contracts en het random uitmoorden van monster camps voor loot.
Maar misschien heb ik het mis,
ik denk het wel
sla me niet dood, maar als de normale quest is:
1)iemand vraagt om een monster te doden
2)je dood het monster
3)je krijgt je beloning
en jij komt dat monster ineens tegen en je dood het, kun je gewoon je beloning claimen bij de questgever (die kom je dan nog wel eens ergens tegen)
in sommige gevallen verschijnt het monster dan zelfs niet eens.
Er zijn toch enkele potions die heel belangrijk kunnen zijn jah...Krukar schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:05:
Diegene die ik veel gebruikte ;
- Alle oils (meer damage tegen het desbetreffende type monster)
- Swallow (health potions)
- Thunderbolt (Attack power)
- White Raffard's (Instant health)
- Killer Whale (langer onder water blijven)
- Golden Oriole (clearen van poison)
- White honey (clearen van toxicity en alle potion effects)
- Black blood (dmg tegen undead en vampies)
- De meesten bombs
Decoctions gebruikte ik dan bijna nooit; en potions als Cat, Petri's filter etc ook niet...
Het hangt van je speelstijl af natuurlijk, maar de meeste komen toch wel van pas...
Gewoon het meeste plukken wat je tegenkomt, en desnoods bijkopen bij een herbalist..
Als ik je 1 tip mag geven, kijk welke soorten alcohol je nodig hebt om potions te maken, daar lag bij mij het grote pijnpunt (White Gull is heel belangrijk).. De meeste kan je kopen bij Innkeeps
http://witcher.wikia.com/...d_Hunt_-_Guide_to_Alchemy
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Heb je dan je scherm erg licht staan? Bij mij is Cat namelijk het meest gebruikte potion, haha. Vooral in grotten en andere donkere stukken is de game dan ook écht donker bij mij. Met een fakkel in de hand vechten is ook niet echt een optie aangezien het gebruik van magic daar weer lastiger door wordt.KipCurreh schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:13:
[...]
en potions als Cat, Petri's filter etc ook niet...
Het hangt van je speelstijl af natuurlijk, maar de meeste komen toch wel van pas...
Zondagavond heb ik na 95 uur de storyline afgerond.
Ik heb zoveel mogelijk side-quests gedaan en kreeg gisteren de achievement (gog) "completed all Witcher contracts"
Weet iemand of er ook een achievement is voor alle side-quests ? of een statistiek hoeveel je er hebt gedaan / nog moet ? Het Gwent trok me totaal niet aan dus die quests staan helaas nog in mijn Log.
Ik wil graag zo goed als alle quests gedaan hebben, voor ik me nu in HoS ga storten.(al heb ik een vermoeden dat ik een heel eind ben al; ik kom al een hele tijd geen uitroeptekens meer tegen)
Verder viel het me op dat, toen ik eenmaal full - Mastercrafted witcher gear aanhad.. ik wel behoorlijk OP ben geworden. Wordt dat in HoS / BaW anders of zal ik de difficulty maar gewoon eens omhoog gaan zetten ? (nu: Story and sword)
Heeeeeeel licht nu ook weer niet (denk ik), maar ik zag meestal wel goed jah...Voxalizer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:23:
[...]
Heb je dan je scherm erg licht staan? Bij mij is Cat namelijk het meest gebruikte potion, haha. Vooral in grotten en andere donkere stukken is de game dan ook écht donker bij mij. Met een fakkel in de hand vechten is ook niet echt een optie aangezien het gebruik van magic daar weer lastiger door wordt.
Ik gebruikte gewoon ook veel de torch en igni om dingen in de fik te steken
Eens je in lekkere Witcher gear zit en je redelijk wat lvl bent, ben je idd vrij OP en dit blijft zo in beide DLC imo..Gwindorian schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:54:
Verder viel het me op dat, toen ik eenmaal full - Mastercrafted witcher gear aanhad.. ik wel behoorlijk OP ben geworden. Wordt dat in HoS / BaW anders of zal ik de difficulty maar gewoon eens omhoog gaan zetten ? (nu: Story and sword)
Heb zowel op Blood & Broken Bones en Death March een playtrough gedaan, en het blijft hetzelfde.. Gewoon meer dmg als ze je hitten.. Ben dan ook in DM enkele keren neer gegaan maar dat mag wel in dit soort games imo..
Dus als ik van jou was zou ik eentje omhoog gaan (Blood & Broken Bones) en kijken of het je ligt..
Op dit moment op vakantie lees ik de boeken en die kan ik iedereen van harte aanbevelen! Al ben ik pas bij boek 2 (korte verhalen over Geralt), er zit zoveel herkenbaarheid in, veel achtergrond informatie en ook de pluche eenhoorn ;-) De Engelse vertaling is verder goed te begrijpen en dat klinkt een stuk beter dan "de Hekser"
Hopelijk komt die ps4 pro patch voordat ik klaar ben met de huidige pt
Bij mij hielp het om de PS4 z'n database opnieuw op te laten bouwenNukaWorldNL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:44:
Volgens mij begint mijn game te glitchen. Heb sinds gisteren dat het geluid na een tijd wegvalt. Dan hoor je diegene niet meer praten of de muziek is helemaal gestopt. Best kut want het voegt heel wat toe tijdens een scene. Heb de game al vaak afgesloten en de PS4 Pro opnieuw gestart, maar toch begint het na een tijdje weer opnieuw.
https://www.reddit.com/r/...uild_your_database_every/
Gwent trok me ook totaal niet, maar die quests heb je wel nodig om voor de volle 100% te gaan, helaas.Gwindorian schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:54:
Wat een fantastische game is dit zeg !!
Zondagavond heb ik na 95 uur de storyline afgerond.
Ik heb zoveel mogelijk side-quests gedaan en kreeg gisteren de achievement (gog) "completed all Witcher contracts"
Weet iemand of er ook een achievement is voor alle side-quests ? of een statistiek hoeveel je er hebt gedaan / nog moet ? Het Gwent trok me totaal niet aan dus die quests staan helaas nog in mijn Log.
Ik wil graag zo goed als alle quests gedaan hebben, voor ik me nu in HoS ga storten.(al heb ik een vermoeden dat ik een heel eind ben al; ik kom al een hele tijd geen uitroeptekens meer tegen)
Ik speelde op 1 niveau hoger en ben ook vaak dood gegaan. In de uitbreidingen zitten een aantal fors sterkere tegenstanders, ik ben in de uitbreidingen vaker dood gegaan dan in de main story
Met name omdat er nogal wat tegenstanders zijn die er in 1x 30% van je HP af meppen, en dan 4 daar van.. tsja...
Moet wel zeggen dat ik de dodge "cheat" knop nooit gebruikt heb, ik rolde altijd uit de weg en dan kan je nog geraakt worden...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Thanks voor de reacties nog allemaal.
Niet zo heel veel tijd gehad om te spelen, maar ik zit inmiddels al een tijdje in het 2de gebied, wat is dat enorm groot
In het begin met m'n paard een beetje rond sprinten, was een flinke tijd aan het lopen. Kijk ik even op de map, heb ik de afstand tussen 2 dorpjes afgelegd
Dat Gwent boeit me niet zo, maar voor de rest doe ik echt alles aan sidequests enzo. Heb het idee dat ik hier nog wel een tijdje ben, en dan is er nog een map van zo'n beetje dezelfde grootte? (Skellige) en die DLC's nog... i.i.g een geweldige game, soort skyrim+++
Had nog een best mooie map gevonden online:
[ Voor 16% gewijzigd door Krukar op 22-06-2017 09:55 ]
Die map zat ook gewoon bij de normale blu-ray release van het spel. Leuk om erbij te houden inderdaadKrukar schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:53:
[afbeelding]
Geniet ervan in elk geval! Gewoon lekker rondbanjeren en quests doen, prima!
Wel grappig dat die Gwent-game o zo populair is, terwijl hier mensen (moi incluis) ingame dat Gwentgedoe vermijden. Vond het dice poker uit de eerdere delen leuker, veel relaxter even snel tussendoor
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dat is de kaart die in fysieke vorm bij de retail-versie van het spel zat.Krukar schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:53:
Was eigenlijk vergeten dat ik hier had gepost....
Thanks voor de reacties nog allemaal.
Niet zo heel veel tijd gehad om te spelen, maar ik zit inmiddels al een tijdje in het 2de gebied, wat is dat enorm groot
In het begin met m'n paard een beetje rond sprinten, was een flinke tijd aan het lopen. Kijk ik even op de map, heb ik de afstand tussen 2 dorpjes afgelegd
Dat Gwent boeit me niet zo, maar voor de rest doe ik echt alles aan sidequests enzo. Heb het idee dat ik hier nog wel een tijdje ben, en dan is er nog een map van zo'n beetje dezelfde grootte? (Skellige) en die DLC's nog... i.i.g een geweldige game, soort skyrim+++
[afbeelding]
Helaas is hij aardig stilistisch getekend en staan er alleen plaatsen op die in TW3 voorkomen. Ik vind deze twee kaarten eigenlijk beter:
https://i.imgur.com/NM5a81g.jpg
https://i.imgur.com/u4tYqS4.jpg
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Sowieso voor PC versie gaan. Heb zelf een GTX 1070 en een i5 6500... Echt wow. De graphics zijn fantastisch. Ik speel op 1080p en alles wat ultra kan op ultra. Inclusief hairworks en mijn fps zitten tussen de 60 a 90 fps. De PS4 versie zou ik links laten liggen. Ik speel ook vanuit mijn zetel met een xbox 360 controller.Omisys schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:43:
Ik wil ook the witcher gaan aanschaffen, maar ik twijfel nog over welk platform. Ik heb een goede PC(6600k, 1070GTX) en een PS4 pro. Op de PS4 is wel relaxt op de bank spelen met een controller, en trophies natuurlijk:). Maar ik lees ook wel heel veel verhalen over hoe mooi en geweldig het wel niet is op de PC. Wat zou de beste keuze zijn?
Heb in mijn eerste playthrough ook Gwent vermeden als de pest, maar ben het toch gaan spelen in Blood and Wine uit nieuwsgierigheid. En nu speel ik bijna dagelijks een aantal potjes in de open beta van de stand-alone game.2Dutch schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:41:
Moet binnenkort ook eens even nog wat laatste dingetjes doen..en dan weer overnieuw beginnen..de vraag is eerst 2 weer en dan 3..of savegame fakenErger me aan die fugly tattoo in mijn nek in 3 namelijk
Wel grappig dat die Gwent-game o zo populair is, terwijl hier mensen (moi incluis) ingame dat Gwentgedoe vermijden. Vond het dice poker uit de eerdere delen leuker, veel relaxter even snel tussendoor
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Gaat toch nog even duren, heb ik ook nog wel tijd voor wat Gwent-tutorials. Dat zal wel een boel schelen ookConscience NL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:20:
Heb in mijn eerste playthrough ook Gwent vermeden als de pest, maar ben het toch gaan spelen in Blood and Wine uit nieuwsgierigheid. En nu speel ik bijna dagelijks een aantal potjes in de open beta van de stand-alone game.Heb voor de gein laatst weer eens een potje Gwent in W3 gespeeld en dat is toch behoorlijk anders (een stuk beperkter, logisch ook) dan de stand-alone game. Maar die Gwent tournaments in W3 zijn alsnog best vet hoor, toch wel een aanrader.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ps4 goty editie werkt hier perfect hoor, werkt erg fijn met de ps4 controller.Bennemans360 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:51:
[...]
Sowieso voor PC versie gaan. Heb zelf een GTX 1070 en een i5 6500... Echt wow. De graphics zijn fantastisch. Ik speel op 1080p en alles wat ultra kan op ultra. Inclusief hairworks en mijn fps zitten tussen de 60 a 90 fps. De PS4 versie zou ik links laten liggen. Ik speel ook vanuit mijn zetel met een xbox 360 controller.
Waarom zou je die links laten liggen
Ja moest die nu echt goedkoper zijn of je PC staat ergens op een veel oncomfortabelere plek dan je ps4. Maar sowieso is de PC betere keuze. Je kan alles maxed out draaien inclusief hairworks en rond de 60 a 90 fps halen. ( In Novigrad haal ik gemiddeld 75 FPS ) Zelfs in de diepste bossen met super veel fauna en flora en een hoop wolven waarop hairworks actief is haal ik 60 FPS.Krukar schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:51:
[...]
Ps4 goty editie werkt hier perfect hoor, werkt erg fijn met de ps4 controller.
Ook speel ik met xbox360 controller en die werkt ook zeer soepel. Zoals de meeste spellen veranderd de controller layout direct naar dat van een Xbox. Ben net the witcher 3 aan het spelen gelijk op console maar dan veel beter en sneller.
Aja en mods natuurlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Bennemans360 op 28-06-2017 07:59 ]
het laden op de ps4 is wel echt moeilijk sloom, als ik mocht kiezen zou ik nu op de pc spelen (die had ik niet toen ik TW3 kocht dus had geen keus)Krukar schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:51:
[...]
Ps4 goty editie werkt hier perfect hoor, werkt erg fijn met de ps4 controller.
Inderdaad, ik ook hoor. Vooral inventory management is traag als poep. En de combat zal denk ik heel wat lekkerder zijn met 60 fps. Maar toch heb ik goed genoten van TW3 op de peasant PS4. Nu wachten de op de Pro patch, dan weer even verder gaan met de 2e playthrough418O2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:44:
[...]
het laden op de ps4 is wel echt moeilijk sloom, als ik mocht kiezen zou ik nu op de pc spelen (die had ik niet toen ik TW3 kocht dus had geen keus)
60fps? Rare beperking. Gewoon 100+ fpsbassGunner schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:40:
[...]
Inderdaad, ik ook hoor. Vooral inventory management is traag als poep. En de combat zal denk ik heel wat lekkerder zijn met 60 fps. Maar toch heb ik goed genoten van TW3 op de peasant PS4. Nu wachten de op de Pro patch, dan weer even verder gaan met de 2e playthrough
Cunning linguist.
Hehe ok, ook goed. Als het maar V- of G-synced is. (toch? ben al lang uit PC gaming...)
wat gebruik je qua potions, olie, zwaarden, magie... tegen die wraiths?TheDuJa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:00:
Na een lange tijd deze game maar weer opgepakt, ik zit nu in Velen en ben bezig met de Keira Metz questline. Damn wat is deze game soms moeilijk, ik speel op de een na laatste moeilijkheidsgraad maar ik kom niet voorbij de wraiths in de cave. Ook merk ik dat level'en echt niet snel gaat en heb ik het gevoel dat mijn zwaarden nog veel te slecht zijn
Qua potions gebruik ik een combi van swallow en Thunderbold, olie tegen wraiths heb ik nog niet, zwaard is ook niet heel bijzonder en magie doe ik een combinatie van Quen en Yrden.Kheos schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:07:
[...]
wat gebruik je qua potions, olie, zwaarden, magie... tegen die wraiths?
Check even je zwaarden. Ik had hetzelfde probleem tijdens deze quests. Bleek dat ik nog een level 2 silver sword gebruikte (terwijl dit geloof ik level 6 of 7 quests zijn). Met een beter zwaard ging het een stuk makkelijker.TheDuJa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:00:
Na een lange tijd deze game maar weer opgepakt, ik zit nu in Velen en ben bezig met de Keira Metz questline. Damn wat is deze game soms moeilijk, ik speel op de een na laatste moeilijkheidsgraad maar ik kom niet voorbij de wraiths in de cave. Ook merk ik dat level'en echt niet snel gaat en heb ik het gevoel dat mijn zwaarden nog veel te slecht zijn
Een na laagste moeilijkheidsgraad? Story & sword? Dat moet normaal toch echt niet zo moeilijk zijn.TheDuJa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:00:
Heb je in White Orchard alles gedaan? Ook de Viper gear daar gevonden? In principe is Witcher gear altijd het best. De eerstvolgende Witcher gear die je kan vinden is de Griffin set, maar dat is pas rond level 10 ofzo.
Maar misschien ben je ook wat underlevelled, probeer eerst wat quests te doen die wat meer rond je eigen level zijn anders.
Sowieso is het best een complexe game, qua crafting, alchemy, signs en ook qua skills/perks. Het is wel zinvol om ook een guide hiervoor te raadplegen om even door te hebben hoe alles werkt. Zo kwam ik er destijds ook best laat achter dat je nieuwe skills eerst moet activeren voor ze werken, en ook de gele, "algemene" skills (even de naam kwijt).
En voor wraiths moet je vooral Yrden gebruiken. Voor de Hounds in de Keira Metz questline kan je Quen, Axii en Igni gebruiken.
Laatst begonnen aan The Witcher 2, via GOG
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik speel op blood and broken bones, in White Orchard heb ik echt alles gedaan. Ook heb ik de Viper steel sword, het zilver sword had ik niet genoeg geld voor. Ook gebruik ik goede skills en runestones en ben ik level 6 terwijl het een level 7 quest is. 1 voor 1 is ook geen probleem, ze komen alleen steeds alle 3 tegelijk op me af. Erg vervelend.bassGunner schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:03:
[...]
Een na laagste moeilijkheidsgraad? Story & sword? Dat moet normaal toch echt niet zo moeilijk zijn.
Heb je in White Orchard alles gedaan? Ook de Viper gear daar gevonden? In principe is Witcher gear altijd het best. De eerstvolgende Witcher gear die je kan vinden is de Griffin set, maar dat is pas rond level 10 ofzo.
Maar misschien ben je ook wat underlevelled, probeer eerst wat quests te doen die wat meer rond je eigen level zijn anders.
Sowieso is het best een complexe game, qua crafting, alchemy, signs en ook qua skills/perks. Het is wel zinvol om ook een guide hiervoor te raadplegen om even door te hebben hoe alles werkt. Zo kwam ik er destijds ook best laat achter dat je nieuwe skills eerst moet activeren voor ze werken, en ook de gele, "algemene" skills (even de naam kwijt).
En voor wraiths moet je vooral Yrden gebruiken. Voor de Hounds in de Keira Metz questline kan je Quen, Axii en Igni gebruiken.
Het probleem is dat ik dus al in de cave zit en er niet meer uit kanF_J_K schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:04:
Ik heb eigenlijk nooit gelet op het level van het zwaard, alleen op de damage en de extra's. Maar inderdaad dan nog. Maar goed, als je niet voorbij een monster komt, ga eerst wat rondreizen en sidequest doen en je krijgt meer XP, meer geld en kans op interessante loot.
Laatst begonnen aan The Witcher 2, via GOGWat minder mooi maar toch ook prima te doen. Geen echte open wereld, maar vooralsnog iets uitdagender, tenminste: ik ga iets vaker dood door monsters.
Ah ok. Ja ik heb de eerste keer ook op B&BB gespeeld. In het begin inderdaad best pittig, vanaf level 10 ofzo wordt het een eitjeTheDuJa schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:14:
[...]
Ik speel op blood and broken bones, in White Orchard heb ik echt alles gedaan. Ook heb ik de Viper steel sword, het zilver sword had ik niet genoeg geld voor. Ook gebruik ik goede skills en runestones en ben ik level 6 terwijl het een level 7 quest is. 1 voor 1 is ook geen probleem, ze komen alleen steeds alle 3 tegelijk op me af. Erg vervelend.
Ja ik weet in welk stuk je zit. In dat geval, gewoon veel Quen spammen, en voorzichtig, een voor een de wraiths/hounds aanpakken. En veel dodgen/rollen. Heb geduld, succes! Je krijgt een leuke beloning van Keira naderhand
Dank! Weet je ook een manier om foglets te slim af te zijn? Ik heb er nog geen vermoord en daarom komen ze dus ook niet in m'n bestiary..bassGunner schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:31:
[...]
Ah ok. Ja ik heb de eerste keer ook op B&BB gespeeld. In het begin inderdaad best pittig, vanaf level 10 ofzo wordt het een eitje
Ja ik weet in welk stuk je zit. In dat geval, gewoon veel Quen spammen, en voorzichtig, een voor een de wraiths/hounds aanpakken. En veel dodgen/rollen. Heb geduld, succes! Je krijgt een leuke beloning van Keira naderhand
Wat ik ook vaak doe ik dat ik ze Igni als je ze door de mist ziet bewegen, als ze in de fik staan blijven ze ook zichtbaar, en zijn ze even in paniekF_J_K schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:18:
Moon dust-bom maakt ze zichtbaar. Al kom ik er meestal met goed kijken naar de mist, en patronen zien in waar ze uitkomen. Of gewoon blind om je heen meppen(En af en toe afstand nemen).
Verder kan Quen natuurlijk ook altijd. Of Aard om ze omver te blazen (moet je wel genoeg sign power hebben).
maar je hebt wel een zilver zwaard, toch? want anders ga je het wel heel lastig hebbenTheDuJa schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:14:
[...]
Ook heb ik de Viper steel sword, het zilver sword had ik niet genoeg geld voor.
Ja tuurlijkKheos schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:44:
[...]
maar je hebt wel een zilver zwaard, toch? want anders ga je het wel heel lastig hebben
Opzich is het een hele sterke game, maar de combat staat mij heel erg tegen. Het constant wisselen tussen de signs is erg vervelend en erg onhandig, zeker als je met 6 vijanden aan het vechten bent.. Dan naar het schild, dan weer naar igni, enz. Werkt allemaal niet zo soepeltjes.
Ik merk ook dat ik nog veel in de bestiary moet kijken voor de spells die ik moet gebruiken afhankelijk van de vijanden die ik tegen komt. Dat vind ik dan wel weer leuk om op te zoeken, geen simpele hack n slash
Nofi, maar kan je niet een controller aan je PC hangen? of ben je dat niet gewend. Ik speel hem zelf op de PS4 en vind die scheme iig prima. Aan de andere kant ben ik Shadow of Mordor via steam op de PC aan het spelen, en ik krijg bijkans kramp in mn vingers. 't is dat ik zo'n beetje bij de eindbaas ben, anders zou ik nu ook nog naar de controller overstappen.Iemand tips voor de controls op de PC?
Wat een heerlijke game trouwens. Schiet totaal niet op en kom gister net hier aan
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Heb je ook nog White Raffard’s Decoction die meteen een bak met health teruggeeft. Late game kan je ook nog een fortuin gooien in die afzetter van een runewright en een upgrade kopen die je meer damage laat doen als je extra vitality opbouwt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wel de mogelijkheden om ze seperaat te spelen.
Ze unlocken op een bepaald level, ben even vergeten welke levels precies..ik meen 32 voor de eerste expansion, laat in de game pas. Je kunt ze theoretisch wel doen voordat je de standaard game hebt uitgespeeld en achteraf de game zelf nog uitspelen. Ik zou aanraden om eerst de standaard game uit te spelen en hierna de expansions in volgorde te doen. Veel plezierDeruxian schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:08:
Witcher complete edition gekocht op Steam. Ben begonnen met 'fresh start'. Kom in gaandeweg vanzelf de 2xpansions tegen? Bij het opstarten kwam er een verhaal dat ik ze ook eerst uit kon schakelen in het opties menu, maar het deze optie niet kunnen vinden.
Wel de mogelijkheden om ze seperaat te spelen.
Quests van de expansions worden met een eigen icon aangeduid, dat zie je vanzelf.
Watje, niks uitdagenders dan die doden als je zwaar underleveled bent.F_J_K schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:21:
Dat ja. Er zijn geloof ik ook wat buurten die met Hearts of Stone meekwamen waar je eerder langs kunt, maar je wordt vanzelf weggejaagd door de
spoiler:big ass spiders (Arachnomorphs).
Quests van de expansions worden met een eigen icon aangeduid, dat zie je vanzelf.
Ja, volslagen kansloos want ze maken je volledig af, maar toch.
Qua ideale gameroute zou ik het liefst tot ongeveer lv 30 spelen en
Oh en @Deruxian zoek eens wat mods op. Er zijn een aantal goede die de gameplay niet aanpassen, maar de game wel beter maken. Simpele dingen of wat grafische tweaks.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic