• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik zou zelf toch kiezen om eerst de main game uit te spelen, en dan pas over te schakelen naar HoS. Dan blijf je lekker in de flow van het hoofdverhaal. Ik vond het sowieso al moeilijk om in die flow te blijven, omdat er zoveel sidecontent is.
Maar goed, verschillende meningen dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door bassGunner op 26-07-2017 09:01 ]

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 13:59
Wel, ik bekijk het een beetje zoals Star Wars, ik kijk ze ook altijd als "4 - 5 - 6 - 1 - 2 - 3".

De reden hiervoor is; de makers hebben ze zo gemaakt en "in den tijd" had je geen keuze.. Dus de gamers die begonnen met Witcher 3 speelden "main - hos - baw" (in die volgorde)

In HoS zit er trouwens een hint op het einde
spoiler:
Als je de man of glass vraagt om help ivm. Ciri geeft hij wat tips dacht ik eens ergens gelezen te hebben (kan het mometneel niet opzoeken)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@QuZyX
spoiler:
Laat Olgierd zijn ziel genomen worden door Gaunter O'Dimm/Man of Glas/master mirror/de duivel en dan verteld hij het Ciri Witcher einde als zesde beloningsoptie. De meeste opties zijn ook niet zo goed dus deze is wel leuk.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Feihcretsam schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:14:
[...]

Ze unlocken op een bepaald level, ben even vergeten welke levels precies..ik meen 32 voor de eerste expansion, laat in de game pas. Je kunt ze theoretisch wel doen voordat je de standaard game hebt uitgespeeld en achteraf de game zelf nog uitspelen. Ik zou aanraden om eerst de standaard game uit te spelen en hierna de expansions in volgorde te doen. Veel plezier :D
Duidelijk, gewoon lekker doorspelen dus!

Had nog een vraagje, ik zag opeens dat terwijl ik aan het vechten was, Geralt er een arm afhakte in slow motion? Heeft dit betrekking op de kansen die sommige wapens geven op dismemberment? Is het iets waar je zelf controle over hebt?

@DaniëlWW2 Ik heb even wat gezocht over mods maar het is allemaal iets meer vernsnipped dan met skyrim lijkt het. Daar waren paar essentiele mods. Eigenlijk alleen friendly HUD lijkt iedereen aan te raden. Of mis ik verder nog essentiele mods?

[ Voor 13% gewijzigd door Deruxian op 27-07-2017 14:00 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deruxian schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:58:
@DaniëlWW2 Ik heb even wat gezocht over mods maar het is allemaal iets meer vernsnipped dan met skyrim lijkt het. Daar waren paar essentiele mods. Eigenlijk alleen friendly HUD lijkt iedereen aan te raden. Of mis ik verder nog essentiele mods?
Ik draai er nog een paar zoals:
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/995/?
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2084/?
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/820/?

Stuk voor stuk toch een aardige verbetering. Met name de weermod en signs zijn behoorlijk. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:32
DaniëlWW2 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:38:
@TheDuJa je kan ook mijn totale BS trucje proberen om de game heel makkelijk te maken. Koop voor een skilpunt de 20 minuten heal met eten perk, een algemene die meteen beschikbaar is. Eet wat en je hebt 20 minuten lang heal i.p.v 5 of 10 seconden. Dit is dus mijn default eerste keuze, want deze is zo goed. Combineer dit met swallow als backup en een paar keer slaan en dan dodge en je gaat echt nooit meer dood. Later in de game kan je ook nog stacken met andere postions en Superior Golden Oriole. Zo kan je sneller health terugwinnen dan je kan verliezen tijdens een gevecht. :P

Heb je ook nog White Raffard’s Decoction die meteen een bak met health teruggeeft. Late game kan je ook nog een fortuin gooien in die afzetter van een runewright en een upgrade kopen die je meer damage laat doen als je extra vitality opbouwt.
ik heb the witcher 3 goty edition voor de ps4.
en ben ook maar eens begonnen eraan. alleen ik zie die health perk nergens (in general zou hij moeten staan?)

moet je die eerst unlocken? of is hij alleen op bepaalde dingen beschikbaar?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03
Dirtyrockers schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:11:
[...]

ik heb the witcher 3 goty edition voor de ps4.
en ben ook maar eens begonnen eraan. alleen ik zie die health perk nergens (in general zou hij moeten staan?)

moet je die eerst unlocken? of is hij alleen op bepaalde dingen beschikbaar?
Die moet je brouwen

http://witcher.wikia.com/...d_Hunt_-_Guide_to_Alchemy

Ik gebruikte vooral swallow en thunderbolt.

• bassGunner
418O2 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Die moet je brouwen

http://witcher.wikia.com/...d_Hunt_-_Guide_to_Alchemy

Ik gebruikte vooral swallow en thunderbolt.
Hij bedoelt volgens mij de Gourmet skill. Zou ergens onderaan bij de general skills moeten staan. Zelf zou ik de game te makkelijk vinden met die skill trouwens. Zo heb ik ook nooit de Sun & Star skill gebruikt.

Gewoon een beetje lijden (met lange ij) de eerste paar levels, wordt vanzelf makkelijker ;)

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:32
bassGunner schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Hij bedoelt volgens mij de Gourmet skill. Zou ergens onderaan bij de general skills moeten staan. Zelf zou ik de game te makkelijk vinden met die skill trouwens. Zo heb ik ook nooit de Sun & Star skill gebruikt.

Gewoon een beetje lijden (met lange ij) de eerste paar levels, wordt vanzelf makkelijker ;)
idd de gourmet skill.. vind het iig raar dat hij er bij mij niet tussen staat.

• bassGunner
Dirtyrockers schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:
[...]

idd de gourmet skill.. vind het iig raar dat hij er bij mij niet tussen staat.
Hm, volgens mij werd die geintroduceerd met de Blood and Wine DLC, maar die heb jij dus ook..? Post eens een screenshot van je general skills tab anders?

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01 17:00
Het is eigenlijk zo kut als je meerdere games tegelijk speelt. Zo heb ik deze game ALWEER een maand niet gespeeld en het nadeel is weer dat ik niet meer in het verhaal zit. Dat is al de zoveelste keer pfff. Ik weet echt niet of ik uberhaupt deze game nog ga uitspelen.

Kijk bijvoorbeeld de Fallout games blijven me wel gewoon pakken, maar dat is omdat simpelweg de wereld mij veel meer boeit. Dan kom je veel makkelijker weer in zo'n game.

Baal er wel van :(

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-02 19:05
NukaWorldNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:27:
Het is eigenlijk zo kut als je meerdere games tegelijk speelt. Zo heb ik deze game ALWEER een maand niet gespeeld en het nadeel is weer dat ik niet meer in het verhaal zit. Dat is al de zoveelste keer pfff. Ik weet echt niet of ik uberhaupt deze game nog ga uitspelen.

Kijk bijvoorbeeld de Fallout games blijven me wel gewoon pakken, maar dat is omdat simpelweg de wereld mij veel meer boeit. Dan kom je veel makkelijker weer in zo'n game.

Ik speel ook wel veel games door elkaar maar door the Witcher zal ik voorlopig die andere games niet meer aanraken :P Vorig jaar was ik ooit eens begonnen aan dit spel maar toen greep het me totaal niet en ben ik na een uurtje of 5-6 afgehaakt. Maar door een maat van mij die er pas geleden mee begonnen is en mij vertelde dat het na verloop van tijd echt beter wordt ben ik een nieuwe walktrough gestart en nu heeft het me dus wel gegrepen :*)
Wat een gaaf spel is dit. Ik was begonnen met de standaard editie maar heb eergisteren toch maar de game of the year editie gekocht omdat de DLC ook onwijs goed schijnt te zijn. Helaas kon ik de save van de standaard editie niet overzetten naar de goty editie dus moest ik de eerste uurtjes weer opnieuw doen maar eigenlijk was dat nog niet eens zo'n straf :) Hier gaan zeker nog heel veel uurtjes in zitten.

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

_/-\o_ zo herkenbaar! :)

Steam || Diablo 3

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:19
Ik probeer ook zoveel mogelijk game eerst uit te spelen en daarna een nieuwe op te starten. Maar soms heb je zin in iets anders :) Of je begint aan de main quest en je hou je meer bezig met de side quest of de map te verkennen alvorens je verder speelt.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:39

Daarom doe ik dat ook niet, tenzij het een compleet ander soort game is die je minder lang speelt zoals een rpg en een aktie game. Over het algemeen schaf ik de volgende game pas aan als de huidige uit is.
Discipline :+

• NukaWorldNL
Mutatie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

Daarom doe ik dat ook niet, tenzij het een compleet ander soort game is die je minder lang speelt zoals een rpg en een aktie game. Over het algemeen schaf ik de volgende game pas aan als de huidige uit is.
Discipline :+
Ik ga dat denk ik toch nu ook doen ja. Ik ben nu ook bezig om Dying Light (main quest en side quests van vanilla game) uit te spelen en dat is ook voor nu de enige game die ik speel. Eerst speel ik deze game uit en dan ga ik weer verder met The Witcher 3. Na een tijdje begin ik wel weer aan The Following, maar ik moet mezelf echt aanleren om 1 game eerst uit te spelen :+ Of een grote rpg game/open world game en een kleinere PSN game tussendoor, maar geen 2 grote games meer afwisselend en zeker geen 2 rpg games door elkaar :+

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-11-2025
Kwam deze net tegen op YT :)

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Eergisteren de Wild Hunt main story uitgespeeld. Wat een game zeg!
Helaas wel het slechts mogelijk einde voorgeschoteld gekregen.. Nu beginnen aan de DLC's :) Op wat technische mankementen na (X1) een geweldige spelervaring gehad tot op heden.

• bassGunner
Gruijters schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:50:
Helaas wel het slechts mogelijk einde voorgeschoteld gekregen.. Nu beginnen aan de DLC's :) Op wat technische mankementen na (X1) een geweldige spelervaring gehad tot op heden.
Haha, balen dat je het slechte einde had. Heavy stuff.
Geniet van de dlc's! Goeie shit allebei :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gruijters schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:50:
Als ik het slechte einde had gekregen dan was gaming in het algemeen voor mij gewoon volledig verpest. :P
Gelukkig de eerste keer meteen het beste einde. :Y

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:39
Hier ook uitgespeeld. Wat een game, een van de beste ooit! Mede omdat het zo rauw overkomt, de wereld is ook echt levend en diep, De sidequests geweldig. Zo'n 170 uur over gedaan _/-\o_
Alles gedaan, behalve dat ik geloof ik een gwent kaart heb gemist in het begin, die quest is nog open
Zo te zien had ik het beste einde?
spoiler:
Ciri leeft, mooi zwaardje voor dr opgehaald, en lekker chill wonen met Triss (hot redhead O+ ) :9

Binnenkort de DLC's maar aanschaffen, jammer dat de goty niet werkt met de savegame blijkbaar.
Voor de PS4, is de seasonpass wat ik moet hebben?

• Gruijters
DaniëlWW2 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Als ik het slechte einde had gekregen dan was gaming in het algemeen voor mij gewoon volledig verpest. :P
Gelukkig de eerste keer meteen het beste einde. :Y
Hehe, ik moet zeggen dat ik er wel een aantal dagen, nu nog steeds, een beetje van slag van was haha. Naar mijn weten had ik continue wel de juiste keuzes gemaakt. Het lijntje tussen de verschillene eindes is behoorlijk dun.
Toch denk ik dat het einde dat ik had, het meeste impact zal maken en zal me nog lang heugen.

• Gruijters
Mutatie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:29:
Hier ook uitgespeeld. Wat een game, een van de beste ooit! Mede omdat het zo rauw overkomt, de wereld is ook echt levend en diep, De sidequests geweldig. Zo'n 170 uur over gedaan _/-\o_
Alles gedaan, behalve dat ik geloof ik een gwent kaart heb gemist in het begin, die quest is nog open
Zo te zien had ik het beste einde?
spoiler:
Ciri leeft, mooi zwaardje voor dr opgehaald, en lekker chill wonen met Triss (hot redhead O+ ) :9

Binnenkort de DLC's maar aanschaffen, jammer dat de goty niet werkt met de savegame blijkbaar.
Voor de PS4, is de seasonpass wat ik moet hebben?
Klopt, een seasonpass is een 'bundel' van alle DLC's en extra content wat beschikbaar is of wat nog gaat komen. In het geval van The Witcher komt er niets meer extra's, maar in dit geval heb je wel in één keer alle beschikbare extra content.

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 13:12
Ik had in mijn eerste playthrough een redelijk goed einde, maar was toch niet echt tevreden met alle uitkomsten.
spoiler:
Ik was single, onder andere.

Toch beide DLCs gespeeld, ook daar niet helemaal tevreden over het einde.

Dus ben ik toen maar opnieuw begonnen :+

Ik heb bij deze tweede playthrough wel wat opgezocht hoe ik ervoor kon zorgen dat ik het juiste einde kon krijgen, de eerste keer had ik hem toch al helemaal blind gespeeld. Dat is inmiddels gelukt. HoS deze week tot een bevredigend einde weten te brengen, en nu gaan we eens kijken of ik ook bij BaW mijn ideale einde kan vrijspelen. Deze vond ik toch wel het lastigst.
spoiler:
Detlaff vond ik erg moeilijk, terwijl ik toch op de eenvoudigste difficulty speel. Oké, het was half 6 's ochtends toen ik daar was, na een speelsessie vanaf ~10 uur dus ik was niet meer helemaal fit, dat zou meegespeeld kunnen hebben 8)7

Ik had met mezelf afgesproken dat ik na de tweede keer de main game uitspelen ermee zou stoppen, maar na een korte interlude met een paar andere spellen kon ik er toch niet vanaf blijven en bleef het verlangen branden om tenminste ook de DLCs nog een keer te doen. Het is lang geleden dat een game me zoveel gegrepen heeft dat ik er twee playthroughs van doe en ik er nog steeds geen genoeg van heb.

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Is er ook ergens een overzicht te vinden van de quest logs? Vind het verhaaltechnisch best leuk geschreven, ook doordat het vanuit Dandelion's perspectief is. De quest log ingame vind ik wat onoverzichtelijk en staat allemaal wat door elkaar lijkt het. Heb al wat gegoogled maar kan het niet direct vinden.

• bassGunner
Deruxian schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:24:
Is er ook ergens een overzicht te vinden van de quest logs? Vind het verhaaltechnisch best leuk geschreven, ook doordat het vanuit Dandelion's perspectief is. De quest log ingame vind ik wat onoverzichtelijk en staat allemaal wat door elkaar lijkt het. Heb al wat gegoogled maar kan het niet direct vinden.
Bedoel je een overzicht in-game of op internet ofzo? In-game is inderdaad nogal onoverzichtelijk. Op internet zijn er uiteraard diverse wiki's maar ik heb nooit de questlogs daar gevonden...

Overigens zijn de quests in-game wel geordend per spelgebied, en zie je ook of het bij de DLC's hoort etc. Soms toch wel leuk om even na te lezen, als je een quest af heb.

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

bassGunner schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Bedoel je een overzicht in-game of op internet ofzo? In-game is inderdaad nogal onoverzichtelijk. Op internet zijn er uiteraard diverse wiki's maar ik heb nooit de questlogs daar gevonden...

Overigens zijn de quests in-game wel geordend per spelgebied, en zie je ook of het bij de DLC's hoort etc. Soms toch wel leuk om even na te lezen, als je een quest af heb.
Ja klopt meer als naslagwerk en als leidraad voor de main story. Lijkt me handig om ze uit te printen en rustig af en toe er bij te pakken. Zelfde geldt voor sommige tekst uit boeken.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:38:
@TheDuJa je kan ook mijn totale BS trucje proberen om de game heel makkelijk te maken. Koop voor een skilpunt de 20 minuten heal met eten perk, een algemene die meteen beschikbaar is. Eet wat en je hebt 20 minuten lang heal i.p.v 5 of 10 seconden. Dit is dus mijn default eerste keuze, want deze is zo goed. Combineer dit met swallow als backup en een paar keer slaan en dan dodge en je gaat echt nooit meer dood. Later in de game kan je ook nog stacken met andere postions en Superior Golden Oriole. Zo kan je sneller health terugwinnen dan je kan verliezen tijdens een gevecht. :P

Heb je ook nog White Raffard’s Decoction die meteen een bak met health teruggeeft. Late game kan je ook nog een fortuin gooien in die afzetter van een runewright en een upgrade kopen die je meer damage laat doen als je extra vitality opbouwt.
Jajaja, zo doe ik het dus ook :)
En je hebt nog veel meer truukjes om het nog eenvoudiger te maken. Zelf ben ik bezig met de 2e playthrough en daarbij had ik in de eerste playthrough de eindbaas bevochten met level 50. Nu ga ik voor level 100.

Het spel is wel een van de titels die ik het mooiste vind. Alle details zijn zo goed geplaatst dat het verder ook een must is om naar te kijken.

• Gruijters
Nu bezig met Hearts of Stone. Wel iets pittiger dan het einde van de Wild Hunt main story vind ik.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-02 13:45
Dat is het zeker. Was voor mij flink wennen de eerste boss. Eigenlijk alle bosses in Hearts of Stone zijn net even anders dan de main. Maar goed ook. Uiteindelijk wel goed te doen.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 21:29
Sinds kort de PC versie weer aan het spelen in 4K en wat is dat onzettend mooi. Ik loop nu alleen tegen een game-breaking bug aan, namelijk een vijand die niet dood gaat (waterhag). Dit is in de missie "Ladies of the woods" en ik kan nu gewoon niet verder. De vijand heeft een lege HP balk en ik heb al verschillende mods/aanpassingen geprobeerd, oudere save-games geladen, etc. maar ik kan gewoon niet verder op dit punt.

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor, want ik ben echt ten einde raad? Dit is overigens de steam versie (zonder DLC/mods) en volledig gepatched.

• dyrc
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:06:
De vijand heeft een lege HP balk en ik heb al verschillende mods/aanpassingen geprobeerd, oudere save-games geladen, etc. maar ik kan gewoon niet verder op dit punt.

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor, want ik ben echt ten einde raad? Dit is overigens de steam versie (zonder DLC/mods) en volledig gepatched.
wat je nog kan proberen: enemy upscaling aanzetten in de menu opties, en je difficulty wijzigen.
wat ik begrijp van de bug (die veel mensen ervaren, al sinds launch) is dat de enemy een negative value heeft voor zn hp bar, en dat daarom de "kill" niet triggert als de hp bar leeg is. met wijzigen van difficulty en enemy upscaling krijgen sommigen de enemy weer in de positieve hitpoints en wordt de enemy weer killable.
er zijn ook succesverhalen van delete game + reinstall (terwijl je de savegame bewaart).

succes met proberen!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
NL-RaVeR schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:06:
Sinds kort de PC versie weer aan het spelen in 4K en wat is dat onzettend mooi. Ik loop nu alleen tegen een game-breaking bug aan, namelijk een vijand die niet dood gaat (waterhag). Dit is in de missie "Ladies of the woods" en ik kan nu gewoon niet verder. De vijand heeft een lege HP balk en ik heb al verschillende mods/aanpassingen geprobeerd, oudere save-games geladen, etc. maar ik kan gewoon niet verder op dit punt.

Kleine kans, maar misschien staat er n save game online rond dat punt in de game. Of download de console mod zodat je "killall" kunt invoeren.

Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1555/?

Succes

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 21:29
Het is gelukt!! Uiteindelijk gefixed in combinatie met een een aantal dingen van @dyrc:
1) Upscaling aanzetten
2) Difficulty wijzigen (1 stap omhoog bij mij)
3) 300 ft van de locatie weglopen
4) Medidate voor 12 uur

Vervolgens kwam ik terug op de locatie en had de hag weer een HP balk en was hij killable :D. Of al die opties echt nodig zijn, geen idee. Maar op deze manier werkt het in ieder geval bij mij weer.

De oplossing die @CrapperDeCrap aandroeg werkt in ieder geval niet. Dit had ik gisteravond al uitgebreid geprobeerd. In ieder geval bedankt voor de aangedragen oplossingen heren, ik kan me weer vermaken met The Witcher :D

• CrapperDeCrap
NL-RaVeR schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:32:
Het is gelukt!! Uiteindelijk gefixed in combinatie met een een aantal dingen van @dyrc:
1) Upscaling aanzetten
2) Difficulty wijzigen (1 stap omhoog bij mij)
3) 300 ft van de locatie weglopen
4) Medidate voor 12 uur

Vervolgens kwam ik terug op de locatie en had de hag weer een HP balk en was hij killable :D. Of al die opties echt nodig zijn, geen idee. Maar op deze manier werkt het in ieder geval bij mij weer.

De oplossing die @CrapperDeCrap aandroeg werkt in ieder geval niet. Dit had ik gisteravond al uitgebreid geprobeerd. In ieder geval bedankt voor de aangedragen oplossingen heren, ik kan me weer vermaken met The Witcher :D
Viel spass!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Jammer dat ik die mods niet eerder opgemerkt heb :( Ziet er toch net wat mooier uit @DaniëlWW2

Gister weer uitgespeeld, man man wat blijft het mooi...Hele tijd terug nog met mijn 2x290x en nu met een GTX1080 @ Ultra+. Weer een heerlijke 80+ uur er in zitten en genoten. Heb het heel even op de bank geprobeerd met Steam link/controller maar kon daar maar niet aan wennen.

Ook Blood and Wine/Hearts of Stone gedaan, allemaal erg mooi weer... Erg jammer dat het afloopt :(
Zou best een 4de Witcher willen hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• jimh307
  • Niet online
Dat een vijand niet dood gaat heb ik nog niet meegemaakt. Ik ben ook al voor de 2e keer bezig.
Vooral het upgraden van je gear geeft mooie effecten. Zeker de optie dat je weer nieuwe health krijgt als je een adrenaline punt hebt is geweldig. Dan hakt die vijand je aan flarden en dan heb je ineens weer een volle healthbar. Best wel leuk.

In het begin toen ik het spel nét had kon ik er maar niet inkomen. Ik had hem gedownload van Steam en ik heb het spel 3 maanden niet aangeraakt omdat ik de bediening en het menu maar niet kon doorgronden. Toen ging ik er een avond goed voor zitten en nu is het een van mijn lievelingsspellen. Je moet het hele spelen even onder de knie krijgen. Ik speel ook Skyrim en sommige vragen wat het verschil tussen beide is. Beide zijn een RPG, maar ik vind TW3 meer diepgang hebben en je moet meer doen om een gevecht te winnen. Een gevecht moet je voorbereiden zoals de juiste potions & oils vinden en je moet regelmatig even met een weapon-repair-kit je wapens maken. In Skyrim loop ik met een boog rond en na 1 a 2 schoten ligt de vijand al voor pampus. TW3 vergt meer interactie en voorbereiding. Ik heb dan ook altijd een gevoel van voldoening als ik me voor de 100% moest geven in een gevecht. In Skyrim heb ik die voldoening helemaal niet. Dan hebben we het ook even over de grafische pracht en praal die het spel biedt. Elk grassprietje beweegt en op mijn gtx1080 is het echt adembenemend mooi. Alles op ultra behalve hairworks niet en het gaat vloeiend op 1440p. Alleen na het starten van het spel heb ik de eerste minuut enkele haperingen/hikjes, maar daarna ook helemaal niet meer.

TW3 is wel het mooiste spel dat ik ooit gespeeld heb. In 2011 was Skyrim een magnus opus, maar dat is nu TW3. Laten we het dan niet hebben over toussaint... schitterende uitbreiding die op grafisch gebied zijn weerga niet kent. Ook alle vijanden zijn mooi gemaakt en heel divers; lekker Slavisch en luguber. Ook het hele merchandise aspect zit goed in elkaar.
Het spel pakt je in de houtgreep want even 10 minuten spelen is er niet bij. Ik neem er ruim de tijd voor want na 10 minuten zit je pas in het spel gezogen. Skyrim zuigt je ook in de wereld, maar dat maak je beter los omdat de quests daar niet lang duren. In TW3 kan een goede quest makkelijk een avond kosten...al is dat geen straf.

Knap staaltje werk uit Polen!!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
Vooral ook impressed met de voice acting van TW3, echt zo knap dat ze zelfs kleinste side quests unieke met unieke dialogen hebben opgenomen etc.

Beste spel dat ik in lange tijd heb gespeeld.

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17
Ik heb een tijdje niet gespeeld, ik haakte een beetje af toen ik merkte dat de witcher gear eigenlijk alle andere gear overbodig maakt. Vind ik jammer in een spel waarin looten toch een belangrijke component is. Craften wordt daardoor ook vrij zinloos, net als blueprints e.d. zoeken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• CrapperDeCrap
jimh307 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:15:
Dat een vijand niet dood gaat heb ik nog niet meegemaakt. Ik ben ook al voor de 2e keer bezig.
Vooral het upgraden van je gear geeft mooie effecten. Zeker de optie dat je weer nieuwe health krijgt als je een adrenaline punt hebt is geweldig. Dan hakt die vijand je aan flarden en dan heb je ineens weer een volle healthbar. Best wel leuk.

In het begin toen ik het spel nét had kon ik er maar niet inkomen. Ik had hem gedownload van Steam en ik heb het spel 3 maanden niet aangeraakt omdat ik de bediening en het menu maar niet kon doorgronden. Toen ging ik er een avond goed voor zitten en nu is het een van mijn lievelingsspellen. Je moet het hele spelen even onder de knie krijgen. Ik speel ook Skyrim en sommige vragen wat het verschil tussen beide is. Beide zijn een RPG, maar ik vind TW3 meer diepgang hebben en je moet meer doen om een gevecht te winnen. Een gevecht moet je voorbereiden zoals de juiste potions & oils vinden en je moet regelmatig even met een weapon-repair-kit je wapens maken. In Skyrim loop ik met een boog rond en na 1 a 2 schoten ligt de vijand al voor pampus. TW3 vergt meer interactie en voorbereiding. Ik heb dan ook altijd een gevoel van voldoening als ik me voor de 100% moest geven in een gevecht. In Skyrim heb ik die voldoening helemaal niet. Dan hebben we het ook even over de grafische pracht en praal die het spel biedt. Elk grassprietje beweegt en op mijn gtx1080 is het echt adembenemend mooi. Alles op ultra behalve hairworks niet en het gaat vloeiend op 1440p. Alleen na het starten van het spel heb ik de eerste minuut enkele haperingen/hikjes, maar daarna ook helemaal niet meer.

TW3 is wel het mooiste spel dat ik ooit gespeeld heb. In 2011 was Skyrim een magnus opus, maar dat is nu TW3. Laten we het dan niet hebben over toussaint... schitterende uitbreiding die op grafisch gebied zijn weerga niet kent. Ook alle vijanden zijn mooi gemaakt en heel divers; lekker Slavisch en luguber. Ook het hele merchandise aspect zit goed in elkaar.
Het spel pakt je in de houtgreep want even 10 minuten spelen is er niet bij. Ik neem er ruim de tijd voor want na 10 minuten zit je pas in het spel gezogen. Skyrim zuigt je ook in de wereld, maar dat maak je beter los omdat de quests daar niet lang duren. In TW3 kan een goede quest makkelijk een avond kosten...al is dat geen straf.

Knap staaltje werk uit Polen!!
Speel m ook met n 1080 op 1440p ook zonder hairworks, maar met deze mod:

http://www.nexusmods.com/...0%26id%3D1021%26gid%3D952

Maakt alles nog mooier en de game loopt er net zo soepel om. Aanrader!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47
ik zit met een gtx1070 helaas nog op een 1080p en 60Hz te spelen, toch maar eens een scherm updaten als ik het zo lees. Moet wel zeggen dat ik het nu al mooi vind, en vloeiende graphics uiteraard, maar denk dat er met mijn systeem nog een schepje grafische kracht bovenop kan.

• CrapperDeCrap
Megupe schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:49:
ik zit met een gtx1070 helaas nog op een 1080p en 60Hz te spelen, toch maar eens een scherm updaten als ik het zo lees. Moet wel zeggen dat ik het nu al mooi vind, en vloeiende graphics uiteraard, maar denk dat er met mijn systeem nog een schepje grafische kracht bovenop kan.
Op 1080p is de game ook prachtig, gooi die mod uit m'n vorige bericht erover heen. Dat maakt n groter verschil dan van 1080p naar 1440p, imo. En maak dan n wandeling door Novigrad.

[ Voor 3% gewijzigd door CrapperDeCrap op 16-08-2017 20:38 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 20:26
Deruxian schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:45:
[...]

Ja klopt meer als naslagwerk en als leidraad voor de main story. Lijkt me handig om ze uit te printen en rustig af en toe er bij te pakken. Zelfde geldt voor sommige tekst uit boeken.
Deze kopen:

Je gaat daar op zeker geen spijt van krijgen. Prachtig naslagwerk. _O_

[ Voor 9% gewijzigd door vosss op 16-08-2017 20:45 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 20:26
Ow wel even opletten dat je niet per ongeluk ergens een ebook koopt! De hardcover offline variant is degene die je wilt hebben :)

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
vosss schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:47:
Ow wel even opletten dat je niet per ongeluk ergens een ebook koopt! De hardcover offline variant is degene die je wilt hebben :)
shit, heb nu de offline paperback versie :(

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
(jarig!)
gnauw schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

shit, heb nu de offline paperback versie :(
https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=1

Hier stond er eentje....

• prutser001

prutser001

CrapperDeCrap schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:09:
[...]

Inderdaad die mod maakt het net even wat mooier, 4K DSR is net iets te zwaar op max instellingen ;) (35-67fps) Af en toe kreeg ik wat framedrops/lag in drukkere gebieden (Novigrad/Oxenfurt) maar buiten dat loopt het heerlijk. De textures lijken net wat belangrijker dan de resolutie waar je op speelt.

Hairworks vind ik trouwens best de moeite, bij een hoop gesprekken sta je toch in beeld, en dan als het een beetje waait dan geeft dat toch een beetje extra.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• jimh307
  • Niet online
CrapperDeCrap schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:09:
[...]

En nu? Ik schakel anti-aliasing helemaal uit in de game en ik gebruik nu FXAA. Nu kan ik wel hairworks draaien zonder dat het spel gaat haperen :Y)
Videokaart gaat wel iets harder blazen, maar dat betekend tenminste dat ie aan de bak moet ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:35:
Ik heb een tijdje niet gespeeld, ik haakte een beetje af toen ik merkte dat de witcher gear eigenlijk alle andere gear overbodig maakt. Vind ik jammer in een spel waarin looten toch een belangrijke component is. Craften wordt daardoor ook vrij zinloos, net als blueprints e.d. zoeken.
Gear stats maken alleen weinig uit. Armour is vrij zinloos, bepaalde percentages tegen typen aanvallen is al wat nuttiger. Het enige dat echt telt is damage van je zwaarden. Verder als je HoS hebt dan is er de rune guy. Oke, kost een belachelijke 30.000 crowns, de vuile afzetter, maar dan kan je elke set speciale upgrades geven.

Overigens zijn early game de Temerian en Nilfgaardian sets erg goed en dat is geen Witcher gear. Late game, 30LV30+ kan je die opnieuw kopen met betere stats. Niet zo goed als Ursine gear, die is gewoon OP, maar niet slecht. Dan zijn er nog sets zoals full moon die ook goed zijn. ;)

Overigens begin ik een probleem te hebben met deze game...

Vandaag de game voor de derde maal uitgespeeld sinds april, aantal uren wil je niet weten. Verder ontdek ik nog steeds nieuwe dingen in de game. Nieuwe verbogen quests, easter eggs, kleine dingetjes. Echt bizar voor een game waar ik nu al een paar honderd uur in heb zitten. Ben dan ook nog eens een gamer die het meestal wel heeft gezien met een game na een uur of 100 en wat anders zoek. Zelden haal ik meer dan 300 uur in een game. Meer hints over hoeveel tijd ik er nu in heb zitten de afgelopen geef ik maar niet. ;)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb ongeveer een jaar geleden The Witcher 3 gekocht maar ben er wegens tijdgebrek mee gestopt en heb de game toen ook verkocht.

Nu is echter de digitale Game of the year versie (dus incl. Alle DLC) te koop in de PS store voor 24,99, maar wat ik graag wil weten is of ik mijn orginele save game kan gebruiken.

Iemand ervaring hier mee?

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:19
Unidentified schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:32:
Ik heb ongeveer een jaar geleden The Witcher 3 gekocht maar ben er wegens tijdgebrek mee gestopt en heb de game toen ook verkocht.

Nu is echter de digitale Game of the year versie (dus incl. Alle DLC) te koop in de PS store voor 24,99, maar wat ik graag wil weten is of ik mijn orginele save game kan gebruiken.

Nee, je kan je save niet meenemen. Maar is zeker zijn prijs waard.

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-02 19:05
Unidentified schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:32:

Ik kan uit ervaring vertellen dat het niet werkt ;) De game of the year editie wordt ook gezien als een nieuwe game aangezien er ook een nieuwe trophy lijst verschijnt na het installeren. Dus in feite kan je de game 2x platinum halen mocht je er zin in hebben ;)

Zojuist heb ik trouwens mijn tweede walktrough op Death March afgerond. In het begin was ik een beetje huiverig dat het te moeilijk zou zijn maar achteraf gezien viel het allemaal reuze mee. Op een gegeven moment wordt het zelfs makkelijk (vanaf level 10-15 ca) Ik heb zelfs voor de zekerheid een aantal keer gekeken kijken bij options of hij niet per ongeluk terug was gezet naar normal of easy :9
Van de week even die laatste trophies halen en dan binnenkort maar eens aan de DLC beginnen, want die schijnt ook wel de moeite te zijn :)

• prutser001

prutser001

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:09:
[...]

Gear stats maken alleen weinig uit. Armour is vrij zinloos, bepaalde percentages tegen typen aanvallen is al wat nuttiger. Het enige dat echt telt is damage van je zwaarden. Verder als je HoS hebt dan is er de rune guy. Oke, kost een belachelijke 30.000 crowns, de vuile afzetter, maar dan kan je elke set speciale upgrades geven.

Overigens zijn early game de Temerian en Nilfgaardian sets erg goed en dat is geen Witcher gear. Late game, 30LV30+ kan je die opnieuw kopen met betere stats. Niet zo goed als Ursine gear, die is gewoon OP, maar niet slecht. Dan zijn er nog sets zoals full moon die ook goed zijn. ;)

Overigens begin ik een probleem te hebben met deze game...

Vandaag de game voor de derde maal uitgespeeld sinds april, aantal uren wil je niet weten. Verder ontdek ik nog steeds nieuwe dingen in de game. Nieuwe verbogen quests, easter eggs, kleine dingetjes. Echt bizar voor een game waar ik nu al een paar honderd uur in heb zitten. Ben dan ook nog eens een gamer die het meestal wel heeft gezien met een game na een uur of 100 en wat anders zoek. Zelden haal ik meer dan 300 uur in een game. Meer hints over hoeveel tijd ik er nu in heb zitten de afgelopen geef ik maar niet. ;)
Idd, heb hem nu ook zo'n 4 keer uitgespeeld en elke keer toch weer nieuwe dingen en om wat voor reden mis ik soms ook weer dingen
spoiler:
De quest dat Roach kan praten
.

Nu ook een keer de moeite genomen om de treasure hunts te doen en de sets te craften, zelfs de moeite genomen om zo'n beetje alle sets te craften en een beetje uit te proberen (bleef toch hangen op Wolf set - Grandmaster crafted). Wapens met die Runes, heb 0.0 Vitality drain waardoor ik die 'swirl' constant kan doen zolang ik maar wat raak en dan nog :)

Ik snap eerlijk gezegd de geldproblemen niet, ik zat aan het einde van mijn PT op 800K ofzo voordat ik aan HoS/BaW begon zelfs na all huis upgrades zat ik op meer dan 1mil. (Gwent is leuke inkomsten ;) )

Nu aan New Game+ begonnen maar erger me erg aan mijn inventory, dit lijkt een beetje bugged te zijn. Zo had ik b.v. al de 'Buckweed' (spul voor die Griffin in White Orchard) Ook zit ik op 100 van de 170 hoe? Joost mag het weten, ik zie nergens iets buiten een paar stenen/runes wat misschien 20 'gewicht' is. Zo heb ik nog wel meer dingen in mijn inventory zitten die quest gerelateerd zijn. Ik snap niet helemaal wat de levels betekenen, zo heb ik eerst Blood and Wine gedaan en toen Hearts of Stone. In Hearts of Stone kreeg ik een zwaard aan het einde wat maar lvl 37 was terwijl ik al 50+ was. Ben nu lvl 59 ofzo en kom weinig weerstand tegen, de meeste monsters gaan plat in 3-4 klappen en Bleed/Poison doet wonderen.

Steam geeft aan dat ik hem maar 146 uur gespeeld heb maar dit klopt niet helemaal want hij is toen verandert van 'gewone versie' naar GOTY editie?!

• Dr. Strangelove
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:09:
[...]

Ik heb ook bedacht dat ik het spel maar gewoon neem zoals het komt; als je teveel weet van wat erin zit ga je daar geforceerd naar op zoek en gaat de lol er een beetje af. Ik had dat met WoW ook in het jagen op sets, waardoor ik eindeloos dezelfde instances deed en eigenlijk een hoop van het exploratie-element van het spel miste. Dit spel biedt heel veel exploratie dus misschien daar maar gewoon van gaan genieten, in elk geval tot de main quest line klaar is.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:57:
[...]

Ik heb ook bedacht dat ik het spel maar gewoon neem zoals het komt; als je teveel weet van wat erin zit ga je daar geforceerd naar op zoek en gaat de lol er een beetje af. Ik had dat met WoW ook in het jagen op sets, waardoor ik eindeloos dezelfde instances deed en eigenlijk een hoop van het exploratie-element van het spel miste. Dit spel biedt heel veel exploratie dus misschien daar maar gewoon van gaan genieten, in elk geval tot de main quest line klaar is.
Dat zeker doen, maar gear maakt echt weinig uit. Je kan bij zwaardmakers ook steeds zwaarden van je levl kopen, die upgraden steeds. Soms zijn ze dan beter dan Witcher gear. ;)

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-02 12:46
prutser001 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:17:
[...]

Idd, heb hem nu ook zo'n 4 keer uitgespeeld en elke keer toch weer nieuwe dingen en om wat voor reden mis ik soms ook weer dingen
spoiler:
De quest dat Roach kan praten
.
Haha, wat cool. Die quest heb ik dus ook gemist, maar net even gekeken. Geniaal.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De game is trouwens weer 50% off bij steam. :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CD Projekt Red, echt geweldig dit. :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3lEthFpaXCM]

• 418O2
moet je wel de officiele linken, zonder spam :P

• Mr.C4
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:55:
[...]

moet je wel de officiele linken, zonder spam :P

[video]
Zitten hier spoilers in?
Ben nog bezig met Witcher 3.

• 418O2
Mr.C4 schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:41:
[...]

Zitten hier spoilers in?
Ben nog bezig met Witcher 3.
Nee, hoogstens een aantal karakters. Waarvan je een deel niet kent als je de DLC niet hebt gespeeld.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
er komt een ps4 pro patch uit voor 4K, weet iemand toevallig of er een verbetering komt op 1080P ?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iets anders dat ik nu al een tijdje wil delen maar steeds vergeet. Ik kwam er dus achter dat als je gaat sprinten op roach, en je op een weg zit, Roach deze weg automatisch blijft volgen. Dat is echt extreme aandacht voor detail. :*)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08

Esumontere

Floep, banaan.

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:02:
Iets anders dat ik nu al een tijdje wil delen maar steeds vergeet. Ik kwam er dus achter dat als je gaat sprinten op roach, en je op een weg zit, Roach deze weg automatisch blijft volgen. Dat is echt extreme aandacht voor detail. :*)
Dat werkt alleen als je niet zelf probeert te sturen :)

• NukaWorldNL
Waar ik een paar dagen geleden achterkwam (of het was pure toeval) is als je doodgaat (je gaat dan niet dood in dit geval) met een nilfgaardian guard naast je dat er dan gold van je wordt gestolen. Echt deze game blijft me verbazen qua kleine details wat die wereld echt super levendig maakt.

• Mr.C4
  • Niet online
NukaWorldNL schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:14:
Waar ik een paar dagen geleden achterkwam (of het was pure toeval) is als je doodgaat (je gaat dan niet dood in dit geval) met een nilfgaardian guard naast je dat er dan gold van je wordt gestolen. Echt deze game blijft me verbazen qua kleine details wat die wereld echt super levendig maakt.
Ja als je bijvoorbeeld dingen steelt/loot terwijl de guards je zien. Er wordt zoveel gold van je gestolen dat het loont om je save game te reloaden.

• QuZyX
Klopt... Spijtig die Guards altijd zo overpowered zijn.. (20 levels boven de jouwe)... Anders kon je (voor de fun), eens op rampage gaan :D

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-02 11:50
QuZyX schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:08:
Klopt... Spijtig die Guards altijd zo overpowered zijn.. (20 levels boven de jouwe)... Anders kon je (voor de fun), eens op rampage gaan :D
En als je ze dan doodt, dan staan ze gewoon op alsof er niets aan de hand is. 8)7

• KingKoning
  • Laatst online: 11-02 07:06
Zo. Heb deze game vorig jaar uitgespeeld, nooit de DLC gespeeld. 2 weken terug maar eens gekocht in een sale van GoG.
Nu net Heart of Stone uitgespeeld en gisteravond begonnen aan Blood & Wine.

Geweldig! Weer helemaal back in het Witcher 3 gevoel :D

Heb alleen wel de stomme fout gemaakt in HoS om
spoiler:
de new moon armor allemaal te verkopen. Blijkt achteraf beste armor set in de game.... Nou ja, dan maar ophalen in NG+....

Ik zat nog in de mindset van de main game, dat alle wapens en armor buiten witcher gear eigenlijk doelloos is, dat blijkt in de DLC toch net anders te liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 11-09-2017 16:11 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:09
De armor kun je eventueel ook wel met de command line terughalen.

Zelf heb ik niet het idee dat de desbetreffende armor de beste is, maar dat ligt misschien aan speelstijl. Zelf heb ik gebruik gemaakt van Ursine armor in een Quen build. Dat is een lekkere combinatie :9

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

KingKoning schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:10:
Zo. Heb deze game vorig jaar uitgespeeld, nooit de DLC gespeeld. 2 weken terug maar eens gekocht in een sale van GoG.
Nu net Heart of Stone uitgespeeld en gisteravond begonnen aan Blood & Wine.

Geweldig! Weer helemaal back in het Witcher 3 gevoel :D

Heb alleen wel de stomme fout gemaakt in HoS om
spoiler:
de new moon armor allemaal te verkopen. Blijkt achteraf beste armor set in de game.... Nou ja, dan maar ophalen in NG+....

Ik zat nog in de mindset van de main game, dat alle wapens en armor buiten witcher gear eigenlijk doelloos is, dat blijkt in de DLC toch net anders te liggen.
Je kan gewoon terugkopen. Ook zijn er alsnog individuele onderdelen van die set te vinden in het noorden en oosten van Novigrad, Redenia dus. Daar zitten als ik het me goed herinner ook hogere stat items tussen dan je in de quest krijgt. ;)

Overgens is Blood and Wine echt uitzonderlijk als DLC. HoS is story based, Blood and Wine is zowel story als gameplay, en is eigenlijk vergelijkbaar met een extra regio in de main game qua content, dan bedoel ik meer Skellige dan Velen of Novigrad/Redenia. :Y

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
DaniëlWW2 schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:41:
[...]

Overgens is Blood and Wine echt uitzonderlijk als DLC. HoS is story based, Blood and Wine is zowel story als gameplay, en is eigenlijk vergelijkbaar met een extra regio in de main game qua content, dan bedoel ik meer Skellige dan Velen of Novigrad/Redenia. :Y
Helemaal mee eens, sterker nog: Als Blood and Wine als losse game zou uitkomen (als je even doet alsof TW 3 niet bestaat) dan zou denk ik niemand merken dat het een DLC is. Meer high quality content dan in de meeste full games die uitkomen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Feihcretsam schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:17:
[...]

Helemaal mee eens, sterker nog: Als Blood and Wine als losse game zou uitkomen (als je even doet alsof TW 3 niet bestaat) dan zou denk ik niemand merken dat het een DLC is. Meer high quality content dan in de meeste full games die uitkomen.
Menige uitgever zou het als losse game verkopen ja, en dan nog met DLC erbij. Toussant is ook gewoon en geweldige regio. Een uitzonderlijk hilarische satire op Frankrijk en ridderlijkheid. :*)

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-02 13:20
Er is ook een documentaire vrij gegeven over het ontstaan van de gamereeks.

Is wel in het Pools, maar je kunt Engelse ondertitels selecteren. Documentaire duurt bijna twee uur en heeft naar het schijnt een jaar gekost om te maken.

Enjoy!

Latin capital letter y with diaeresis

• KingKoning
  • Laatst online: 11-02 07:06
DaniëlWW2 schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:41:
[...]

Je kan gewoon terugkopen. Ook zijn er alsnog individuele onderdelen van die set te vinden in het noorden en oosten van Novigrad, Redenia dus. Daar zitten als ik het me goed herinner ook hogere stat items tussen dan je in de quest krijgt. ;)
het gaat ook om die losse onderdelen, ik heb al bij meerdere merchants gezocht maar kan niet echt meer vinden waar ze gebleven zijn :+
Nu ja, ik ben nu ook al vrij OP en ik heb hiermee een goede reden om na BaW nog aan een NG+ te gaan.
En anders zou ik ze nog kunnen console commanden zoals @Goudstalen ook al aangaf, gezien ik de spullen heb gehad zie ik dat niet als cheaten :P
Maar eens: Nu nog slechts een uurtje BaW gespeeld. Prachtig! Beetje het gevoel weer wat ik had toen ik in de main game voor het eerst in Skellige kwam. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door KingKoning op 12-09-2017 12:58 ]

• QuZyX
Wat is het voordeel van NG+

Heb het allemaal maanden geleden uitgespeeld maar zou nog eens willen herbeginnen.. Begrijp alleen niet goed de meerwaarde van een NG+...

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:09
De meerwaarde is dat je (bijna) alles dat je hebt verzameld in je vorige playthrough mee kan nemen. Dus je bent niet al je skills, wapens, armor en ingrediënts kwijt. Je kan dus het verhaal opnieuw beginnen op het level waar je de vorige keer mee geïndigd bent.
Daardoor worden tegenstanders ook een stuk sterker, en kun je betere gear krijgen in NG+.

• bassGunner
lennox-06 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:36:
er komt een ps4 pro patch uit voor 4K, weet iemand toevallig of er een verbetering komt op 1080P ?
Nope, is nog niets van bekend. Hopelijk komt de patch snel. Goede reden voor een nieuwe playthrough :)

• QuZyX
Goudstalen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:40:
De meerwaarde is dat je (bijna) alles dat je hebt verzameld in je vorige playthrough mee kan nemen. Dus je bent niet al je skills, wapens, armor en ingrediënts kwijt. Je kan dus het verhaal opnieuw beginnen op het level waar je de vorige keer mee geïndigd bent.
Daardoor worden tegenstanders ook een stuk sterker, en kun je betere gear krijgen in NG+.
Wordt het dan tevens niet ingewikkelder om al die skills & mogelijkheden nog te kennen? Allé, kzou ze al niet 100% meer weten :D

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-02 18:04

Kheos

FP ProMod
QuZyX schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:08:
[...]

Wordt het dan tevens niet ingewikkelder om al die skills & mogelijkheden nog te kennen? Allé, kzou ze al niet 100% meer weten :D
maar je kunt toch duidelijk zien welke skills je hebt, welke niet, en wat deze skills doen?

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Ondertussen ook aardig wat TW3 uurtjes erop zitten. Speel het spel af en aan, soms heb ik er zin in en dan speel ik het zo een hele luie zondag en soms heb ik er geen zin in en speel ik het 2 weken niet.

Vrijdagavond aangekomen in Skellige nadat ik wel zo'n beetje klaar ben met Velen/Novigrad denk ik, voor nu in ieder geval.
Van te voren het idee dat het gewoon een eilandje zou zijn met wat quests erop, dat was toch wel even jawdropping toen het scherm geladen was :D

Ziet er echt fantastisch uit, super muziek (zowel battle als normale), ben de eerste 3 uurtjes alleen maar bezig geweest met rondvaren en willekeurig plekken verkennen, geweldig!

In Velen/Novigrad vond ik het spel nog gewoon een goede RPG, maar het Skellige gebied maakt het toch imho wel buitenklasse, benieuwd wat me na Skellige nog te wachten staan :)

• 418O2
Meer dan genoeg :) Helemaal als je de DLC er achteraan knalt. Skellige is echt prachtig :D

• bassGunner
Prachtig inderdaad op Skellige. Vooral ook die melancholische muziek op Ard Skellig (Fields of Ard Skellig heet die track) is altijd even slikken... ;)

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
418O2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:54:
Meer dan genoeg :) Helemaal als je de DLC er achteraan knalt. Skellige is echt prachtig :D
Yep heb de GOTY edition, zat bij m'n ps4 package, zitten beide DLC's dus in.

Enige minpuntje wat ik nog zou kunnen bedenken is dat ik na Velen/Novigrad nu wel lvl 24 ben en Skellige dus tot nu toe erg makkelijk is, vind ik op niet zo erg en misschien had ik wel eerder naar Skellige moeten gaan, maar dan was ik waarsch. weer een hoop Velen quests voorbij gegaan qua level.

Kan in ieder geval die irritante vliegende dingen boven het water met 1 kruisboog pijl afslachten, dat scheelt :P

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Ik heb hem ook gekocht (GOTY) in de Steam Sale. Wat een leuke game. Speel op niveau 3 of 4 geloof ik. Ik kom alleen niet voorbij een stuk en vraag mij af of ik hem kan skippen? Mijn savegame slots (2) zijn beide op hetzelfde punt.

Het gaat om de
spoiler:
Botchling

Ik word er helemaal gek van. Denk nu 50x geprobeerd maar ik kom niet voorbij de 2e wave. Heb youtube video's gekeken, heb van alles geprobeerd, maar de niet te blokken aanvallen hebben mij in een paar hits down. Ik kan echt geen 10+ van die wraiths killen, niet in een long shot.

spoiler:
Die Botchling is het probleem niet,de aanvallen kun je ontwijken, maar die Wraiths zijn echt onmogelijk. Niet te blokken, alleen met Q af en toe te stunnen maar in de 2e wave spawnt het hele scherm vol en ben je 99% stunned. Gaat eigenlijk helemaal nergens over als je het niveau bekijkt van de game tot aan dat punt; overal easy doorheen grinden en nu ineens van easy naar onmogelijk 8)7

Denk dat ik de game nu opzij ga leggen, want heb geen andere 'savepoint' en ga niet weer uren dezelfde gameplay doen. Ik ben lvl 3 by the way, misschien er te snel doorheen gelopen...

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 01-11-2017 20:08 ]

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
Dat is inderdaad een moeilijk stuk. Ben er zelf ook een aantal keer doodgegaan. De truc tegen die wraiths die ik dacht dat het beste werkte was achteruit springen/ontwijken. Als ze terugkomen nadat ze zijn verdwenen doen ze altijd een dubbele aanval die je kan ontwijken door 2x naar achter te springen. Heb je deze ontweken dan kan je een paar hits landen om het daarna weer te herhalen.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

RedHat schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:04:
Ik heb hem ook gekocht (GOTY) in de Steam Sale. Wat een leuke game. Speel op niveau 3 of 4 geloof ik. Ik kom alleen niet voorbij een stuk en vraag mij af of ik hem kan skippen? Mijn savegame slots (2) zijn beide op hetzelfde punt.

Het gaat om de
spoiler:
Botchling

Ik word er helemaal gek van. Denk nu 50x geprobeerd maar ik kom niet voorbij de 2e wave. Heb youtube video's gekeken, heb van alles geprobeerd, maar de niet te blokken aanvallen hebben mij in een paar hits down. Ik kan echt geen 10+ van die wraiths killen, niet in een long shot.

spoiler:
Die Botchling is het probleem niet,de aanvallen kun je ontwijken, maar die Wraiths zijn echt onmogelijk. Niet te blokken, alleen met Q af en toe te stunnen maar in de 2e wave spawnt het hele scherm vol en ben je 99% stunned. Gaat eigenlijk helemaal nergens over als je het niveau bekijkt van de game tot aan dat punt; overal easy doorheen grinden en nu ineens van easy naar onmogelijk 8)7

Denk dat ik de game nu opzij ga leggen, want heb geen andere 'savepoint' en ga niet weer uren dezelfde gameplay doen. Ik ben lvl 3 by the way, misschien er te snel doorheen gelopen...
Waarom niet even difficulty tijdelijk omlaag gooien? Tot je voorbij die missie bent?

Cunning linguist.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
RamonK schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:12:
Dat is inderdaad een moeilijk stuk. Ben er zelf ook een aantal keer doodgegaan. De truc tegen die wraiths die ik dacht dat het beste werkte was achteruit springen/ontwijken. Als ze terugkomen nadat ze zijn verdwenen doen ze altijd een dubbele aanval die je kan ontwijken door 2x naar achter te springen. Heb je deze ontweken dan kan je een paar hits landen om het daarna weer te herhalen.
Die tactiek probeer ik ook, maar er zijn er te veel die teleporten en als ik dan naar achter ga teleporten ze achter mij en stunnen mij. Dan loopt die Botchling er tussen. Gewoon veel te druk / chaotisch en 90% van de tijd kan ik niets doen vanwege de stun effects.

Nu zie ik zelfs lvl 6 mensen er moeite mee hebben, terwijl ik nog maar lvl 3 ben 8)7 En heb helemaal niet eens echt gerushed maar gewoon de verhaallijn gevolgd. Nouja, erg klote want vond het wel een hele toffe game om te spelen. Maar overal 0x doodgaan en dan na ruim 50 pogingen nog niet een punt voorbij komen zorgt er wel voor dat mijn zin om het nog een keer te proberen verlies. Ook vooral omdat na al die keren ik geen aanknopingspunt heb om misschien nog een paar % er extra uit te persen zodat ik het wel haal, er is gewoon totaal geen aanknopingspunt.

Op die YouTube filmpjes spawnen er ook maar 2 Wraiths (of hoe ze heten), bij mij in de 2e wave een stuk of 8~10 8)7
Waarom niet even difficulty tijdelijk omlaag gooien? Tot je voorbij die missie bent?
Kan dat voor 1 enkele missie?

Want ik liep overal met gemak doorheen, het moet niet nog makkelijk worden (op die 1e missie na dan).

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 01-11-2017 20:19 ]

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
Bart ® schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:15:
[...]

Als je dat doet dan krijg je alleen maar de achievement voor de laagste difficulty als je hem uitspeelt

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 19:49
Als ik zo lees heb je er niet voor gekozen om van die botchling een lubberkin te maken, maar om aan te vallen. Wellicht gaat de andere optie je beter af?

• Bart ®
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

RamonK schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:17:
[...]

Als je dat doet dan krijg je alleen maar de achievement voor de laagste difficulty als je hem uitspeelt
En welke achievement krijg je ook alweer als je het spel helemaal niet uitspeelt omdat je vast zit?

Cunning linguist.

• Dr. Strangelove
Ik heb al meerdere bazen gehad waar ik het niet tegen redde. Gewoon de difficulty tijdelijk omlaag gegooid. Ik heb weinig tijd om te gamen en ik wil lol hebben en progressie boeken. De tijd dat ik een week lang op een enkel lastig segment in een game bezig was ligt ver achter me. I blame the kids :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-11-2017 21:59 ]

• bassGunner
Kwistnix schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:23:
[...]

Als ik zo lees heb je er niet voor gekozen om van die botchling een lubberkin te maken, maar om aan te vallen. Wellicht gaat de andere optie je beter af?
Dit inderdaad. @RedHat , dit is je straf voor het willen vermoorden van baby’s ;)

Hoewel je met de andere optie ook met wraiths moet knokken. Is ook wel het eerste echte lastige stuk in het spel. Je bent inderdaad wel erg laag qua level. Ga anders eerst even wat sidequesten enzo.
En verder: yrden, quen, wraith oil en git gud :>

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-02 18:04

Kheos

FP ProMod
RedHat schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:16:
[...]

Die tactiek probeer ik ook, maar er zijn er te veel die teleporten en als ik dan naar achter ga teleporten ze achter mij en stunnen mij. Dan loopt die Botchling er tussen. Gewoon veel te druk / chaotisch en 90% van de tijd kan ik niets doen vanwege de stun effects.

Nu zie ik zelfs lvl 6 mensen er moeite mee hebben, terwijl ik nog maar lvl 3 ben 8)7 En heb helemaal niet eens echt gerushed maar gewoon de verhaallijn gevolgd. Nouja, erg klote want vond het wel een hele toffe game om te spelen. Maar overal 0x doodgaan en dan na ruim 50 pogingen nog niet een punt voorbij komen zorgt er wel voor dat mijn zin om het nog een keer te proberen verlies. Ook vooral omdat na al die keren ik geen aanknopingspunt heb om misschien nog een paar % er extra uit te persen zodat ik het wel haal, er is gewoon totaal geen aanknopingspunt.

Op die YouTube filmpjes spawnen er ook maar 2 Wraiths (of hoe ze heten), bij mij in de 2e wave een stuk of 8~10 8)7

[...]

Kan dat voor 1 enkele missie?

Want ik liep overal met gemak doorheen, het moet niet nog makkelijk worden (op die 1e missie na dan).
je bent idd gewoon te laag in level. ik raakte er op level 4 ook nooit doorheen (al had ik wel die andere optie gekozen) en toen wat sidequests gaan doen, ff level omhoog, iets betere gear, potions, olie... en opnieuw proberen en toen was het een eitje.

• Shao Kahn
  • Laatst online: 21-01 11:40
Heb maingame gedaan, HoS uitgespeeld em, nu bezig met BaW.
Toussaint is echt prachtig. ieder vergezicht zou zo een schilderij kunnen zijn.

Moet wel zeggen dat de uitdaging wel weg is als sword/ Quen) build. Speel op 1 na moeilijkste difficulty, heb niet de allerbeste armour en heb ook nog niks ge-enchant ( al heb ik wel tienduizenden gold betaald voor alle smith upgrades:D) en ook gebruik ik geen oils of decoctions.

Beetje dodgen, quen en hakken, en dan komt alles wel goed. Parry gebruik ik niet. Ja, ik ga wel eens dood, maar dat is meestal gewoon een gevolg van slecht spelen van mijn kant. Vond Witcher 1 & 2 toch wel pittiger.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Mrsrd13
  • Nu online
Shao Kahn schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:14:

Moet wel zeggen dat de uitdaging wel weg is als sword/ Quen) build. Speel op 1 na moeilijkste difficulty, heb niet de allerbeste armour en heb ook nog niks ge-enchant ( al heb ik wel tienduizenden gold betaald voor alle smith upgrades:D) en ook gebruik ik geen oils of decoctions.

Beetje dodgen, quen en hakken, en dan komt alles wel goed. Parry gebruik ik niet. Ja, ik ga wel eens dood, maar dat is meestal gewoon een gevolg van slecht spelen van mijn kant. Vond Witcher 1 & 2 toch wel pittiger.
In het menu heb je de optie op enemies mee te laten schalen naar jou level. Probeer dit eens.

• QuZyX
Shao Kahn schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:14:

HoS en BaW zijn in principe wel veel uitdagender dan de gewone game vond ik...
Maar Qen is toch wat overpowered.. zeker als je hem op tijd kan casten.

De eindbaas van BaW is wel wat anders... Maar Sssst, ik zeg niets! ;)

• bassGunner
En je kan hem ook gewoon lekker op Death March zetten toch?

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 22:07

LordKnox

Opperbaas.

Mrsrd13 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:41:
[...]

In het menu heb je de optie op enemies mee te laten schalen naar jou level. Probeer dit eens.
Mja, daarmee krijg je wel het probleem dat elke tegenstander altijd pittig wordt. Als jij level 20 bent, zijn zelfs de wilde honden dan moeilijk omdat die ook level20 zijn. Ik zou ervoor kiezen om andere quests te gaan doen om meer te ranken. En tip voor de toekomst, zorg dat je nooit savegames op hetzelfde punt hebt. Mijn savegames hebben altijd een paar uur ruimte ertussen.

• QuZyX
Je maakt toch altijd elke keer een nieuwe SAVE game aan per keer dat je opslaat ? Volgens mij was het maximum 100 stuks :-)

Dus zo kan ik 1u, 5u, 20u,... teruggaan :)
Pagina: 1 ... 77 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic