QuZyX schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:29:
Sta aub open voor de prachtige wereld die dit game biedt...
Sta open om het verhaal op te bouwen met vrolijke hoogtes en droevige laagtes...
Neem de tijd om te investeren in jouw karakter, om je 'dochter' Ciri te leren kennen, om met jouw mede witchers zalige memories op te bouwen, om afscheid te nemen van enkele karakters die je heel even op de tanden doen bijten om te vechten tegen de tranen, om luidop achter je scherm te lachen van de dingen die ziet en leest,...
Zijn allemaal emoties die ik heb meegemaakt en die dit game TOP hebben gemaakt voor mij.. Zelf heb ik sowieso een uitgebreide fantasy maar dankzij The Witcher 3 heb ik mij volledig laten opnemen in het verhaal.. Met een paar héél emotionele momenten als gevolg.. Een prachtige ervaring die elk uur meer dan waard was!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:27:
Deze game moet je echt niet snel uit willen spelen. Ja er zijn bugs, irritante dingen, combat kan soms wat minder zijn etc. Dat wordt ruim gecompenseerd door de atmosfeer van de verschillende delen van de wereld, alle dialogen op de achtergrond, main, secondary, witcher en hidden quests, verschillende technieken voor verschillende monsters, humor etc. Deze game is een absoluut meesterwerk qua verhaal. Ik heb heel wat games gespeeld, maar niks komt in de buurt bij deze wereld. Dan is er nog de Heart of Stone DLC die er rustig overheen gaat qua verhaal, en Blood en Wine die de kwaliteit van de base game matched, en een geheel nieuwe regio introduceert die weer vol zit.
Alles bij elkaar is het zo'n 120-150 uur, afhankelijk van hoe snel je er door geen wil gaan. 150 uur dus, want de details maken de game alleen maar beter.

Inmiddels 25 uur op de teller en ik kan me er niet meer toezetten het spel verder te spelen helaas

. Het is niet wat ik ervan had verwacht na alle reviews gelezen/bekeken te hebben.
Wat ik vooral teleurstellend vind is dat ik valse verwachtingen van de game had gekregen na de vele loffe reacties en reviews.
Een voorbeeld: er wordt overal beschreven dat er "zoveel te doen is" in de game en dat je je met andere activiteiten kan bezig houden wanneer je geen zin hebt om de (main) quests te voltooien...echter, al dat andere is ook wederom een quest in een of andere vorm. Bij verveling in de main quests heb ik de notice boards geraadpleegd en een aantal "question" marks bezocht op de map (White Orchid of whatever inmiddels volledig geëxplored), hier en daar een side quest gedaan, etc. etc., maar de gameplay van deze nevenactiviteiten is allemaal naar mijn gevoel hetzelfde: loop/travel van punt A naar B en vind persoon/item X, om daarna (soms) terug te (moeten) keren naar punt A waar je de nevenactiviteit begon.
Ik hoopte dat er daadwerkelijke andere activiteiten gedaan konden worden dan het uitvoeren van de main quest, maar helaas werd in reviews niet aangegeven dat (bijna) alle nevenactiviteiten (lees: ":there are so many other things you can do if you are bored out of questing in The Witcher 3', of iets soortgelijks, wat je in bijna alle reviews tegen kunt komen over deze game) óók quests zijn min of meer (maar niet of in geringe mate in relatie staan tot het verhaal/mainquest, waardoor ze als 'nevenactiviteit' bestempeld worden).
Wat ik hoopte te vinden in de game na het lezen van "there are so many other things to do" in diverse reviews, waren dingen als een "jobs" systeem, activiteiten die horen bij het alledaagse leven (bijvoorbeeld vissen, jagen, ik noem maar wat),
op zijn minst een trading systeem/user market place, diverse soorten minigames
* die redelijk diepgaand zijn, etc. etc.
*:
gwent is een leuke minigame, maar ik had gehoopt dat er meerdere minigames (met soortgelijke diepgang) bestonden binnen The Witcher 3 dan alleen gwent.
En verder:
- je hebt weinig mogelijkheden om de armor van de character aan te passen. Die paar armor sets die aanwezig zijn zijn (visueel gezien) niet denderend.
- Ik ben nu al overpowered (dit schijnt een bekend probleem te zijn bij vele andere spelers, na het internet geraadpleegd te hebben).
-
alles duurt zo.ontzettend.lang.om.te.voltooien...Ik heb het idee gekregen dat de developers heel veel filler content hebben toegevoegd om de game langer te maken dan nodig is (zij het met vele subquests binnen de main quests, het voortdurend travelen van A naar B, de lange dialogen of het feit dat het skippen van een dialoog slechts alléén díe scene skipt, waardoor je continue de spatiebalk zit te spammen om een simpelweg iets te kopen van een merchant).
- geen/amper xp van enemies/monsters (non quest gerelateerd, bijv als je gewoon zin hebt om wat monsters in de open wereld te slayen)
- slechts een aantal signs (die naar mijn mening niets voor stellen en je eigenlijk prima zonder kan)
- combat systeem is één spamfestijn (enige wat ik doe is evaden en de linker muisknop spammen

en ik kom ermee weg ook, mede door de overpoweredness)
- overpowered zonder iets te hoeven doen, en ik heb helemaal niet zo heel veel side quests gedaan (ik speel op
blood and broken bones moeilijkheidsgraad)
- geen user market
- control van Geralt is some behóórlijk clunky, soms geldt dit ook voor de camera
Het grootste probleem en de afganger voor mij is dat alles zo ontzettend traag loopt (advancen in het verhaal).
Waar ik nu ben na 25 uur spelen is: Quest Family matters (Baron):
spoiler:Ik heb net de dochter van de Baron gevonden
. Ik weet niet of dit ver is, maar wat ik tot nu toe van de game heb gezien kon me niet echt bekoren en als 25 uur al zo is, dan vermoed ik dat de komende 100 uur van hetzelfde zal zijn.
Nadat de wow-factor van de visuele beauty van de game weggeëbd is begon ik me steeds meer te vervelen tot ik nu op het punt ben beland waarop alles in de game een sleur begint te worden.
Ik had na de eerste 5 uur de game alweer voor gezien gehouden, maar heb het (mezelf gedwongen) om minimaal 20 uur te spelen om mezelf te troosten en de prijs van de game te rechtvaardigen (20 euro betaald voor dit gedrocht

).
Ach, even kort samen gevat: wat een k*t game zeg!.....