• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-02 12:42
Vandaag opnieuw TW3 GOTY geïnstalleerd op de PS4. Ik heb deze een tijd terug aangeschaft maar kon er niet aan wennen. Heb het toen na de Baron opgegeven op verwijderd van de PS4.

Omdat Destiny 2 een beetje tegen valt en nu tijd heb, toch maar weer TW3 een herkansing gegeven. Fresh start, moeilijkheid op super easy, puur voor het verhaal. Vanmiddag een beetje rushen tot the botchling en heb er nu meer plezier in dan de vorige keer.

Is er ook een bepaald punt waar je het beste eerst wat sidequests kan doen? Ik hoef niet alles uit de game te halen en trophys boeien mij ook niet.

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 13:59
Campo di Casa schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:00:

Is er ook een bepaald punt waar je het beste eerst wat sidequests kan doen? Ik hoef niet alles uit de game te halen en trophys boeien mij ook niet.
Moeilijk te zeggen om eerlijk te zijn... de side quests zijn vaak een mooie en goede toevoeging van het game. Hopelijk geraak je echt in de wereld geïntegreerd en ga je er in beginnen leven zonder te rushen... :)

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-12-2025
Als er een wereld is die je roept om te gaan lopen en rond te kijken is dit een van de beste ooit op game gebied.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19
Sidequests en contracts gewoon meepakken, zijn vaak de moeite wel waard

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Campo di Casa schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:00:

Je kan het beste steeds de main quest in de recommended level range doen, en dan tussen de main quests steeds wat side quests en contracts doen. Verder maakt het weinig uit. Laat in de main game komt er een soort point of no return, maar daar word je voor gewaarschuwd.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
QuZyX schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:38:
[...]

Moeilijk te zeggen om eerlijk te zijn... de side quests zijn vaak een mooie en goede toevoeging van het game. Hopelijk geraak je echt in de wereld geïntegreerd en ga je er in beginnen leven zonder te rushen... :)
Ben volgens mij 2 weken geleden begonnen met de GOTY edition.

Wat een fantastisch spel! De wereld is zo levendig en vol met kleine details.
Ik geniet elke seconden en wil zelfs elke sidequests doen! In sommige andere games voelen de sidequest leeg en nutteloos. Maar in TW3 zijn zelfs de sidequest van topkwaliteit! En de verhalen geweldig.
Na een sidequest vang je soms zelfs het e.e.a. op in het dorp, dan hebben mensen het erover.
Novigrad is zo'n gave stad als je daar voor het eerst inkomt na vooral velden/moeras uit Velen.
Dit is de komende 200 uur het enige spel wat ik wil spelen!

Enige minpunt vind ik Gwent. Ik snap daar niks van en vind het ultiem saai. Nou zeg ik al dat ik een quests gemist had bij the bloody baron.. Neem aan dat ik prima het spel kan spelen zonder gwent?

Overigens heb ik Gwent ook een tijdje zo gespeeld (in de hoop als vervanger voor RNG-HS).. maar het is echt saai.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 08:49
Predje schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:29:
....
Enige minpunt vind ik Gwent. Ik snap daar niks van en vind het ultiem saai. Nou zeg ik al dat ik een quests gemist had bij the bloody baron.. Neem aan dat ik prima het spel kan spelen zonder gwent?

Overigens heb ik Gwent ook een tijdje zo gespeeld (in de hoop als vervanger voor RNG-HS).. maar het is echt saai.
Gwent tegen de AI is vrij gemakkelijk zodra je een 'goede' strategie hebt gevonden. Zie m'n eerdere post.

• Predje
mtr33 schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:50:
[...]

Gwent tegen de AI is vrij gemakkelijk zodra je een 'goede' strategie hebt gevonden. Zie m'n eerdere post.
Dat het niet moeilijk is neemt niet weg dat het oersaai is. :)
Maar wel bedankt voor je tips! Wellicht groeit het nog..

• bassGunner
Predje schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:55:
[...]

Dat het niet moeilijk is neemt niet weg dat het oersaai is. :)
Maar wel bedankt voor je tips! Wellicht groeit het nog..
Ik vond er eerst ook niks aan, maar gaf het halverwege mijn eerste playthrough toch nog eens een kans, en was sindsdien opeens gwent-verslaafd :p
Is toch wel echt een geinig spelletje, en ook steeds een fijne afwisseling tussen het slachten van monsters en bandieten door.

• Predje
bassGunner schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:11:
[...]

Ik vond er eerst ook niks aan, maar gaf het halverwege mijn eerste playthrough toch nog eens een kans, en was sindsdien opeens gwent-verslaafd :p
Is toch wel echt een geinig spelletje, en ook steeds een fijne afwisseling tussen het slachten van monsters en bandieten door.
Voor afwisseling ga ik gewoon lekker naar de hoeren hoor! i.p.v. een potje kaarten! :+
Ach er is zo absurd veel te doen dan ik Gwent makkelijk kan negeren.

Nu ik echt op stoom ben met TW3 voelt HZD overigens een stuk minder! Had niet verwacht dat ik het zou zeggen! Maar TW3 heeft bij mij HDZ van de eerste plek gestoten.

• Campo di Casa
Predje schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:31:
[...]

Voor afwisseling ga ik gewoon lekker naar de hoeren hoor! i.p.v. een potje kaarten! :+
Ach er is zo absurd veel te doen dan ik Gwent makkelijk kan negeren.

Nu ik echt op stoom ben met TW3 voelt HZD overigens een stuk minder! Had niet verwacht dat ik het zou zeggen! Maar TW3 heeft bij mij HDZ van de eerste plek gestoten.
Kan je naar de hoeren bij The Witcher? :)

Ik heb de vorige keer vlak na HZD The Witcher3 gekocht en viel mij qua gameplay waarschijnlijk ook tegen omdat dit bij HZD wel erg soepel speelt. Nu al een tijdje HZD niet meer aangeraakt en alleen maar bezig geweest met Destiny 2. En bevalt W3 een stuk beter.

• Campo di Casa
QuZyX schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:38:
[...]

Ik zit nu bijna weer op het punt waarbij ik de vorige keer ben gestopt. Het rushen word nu ook wat minder en ga ik weer de teksten lezen. De moeilijkheid laat ik nog wel op het laagste niveau, tot ik het systeem qua spreuken etc een beetje onder de knie heb.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

The Witcher 3 is in mijn optiek echt de top van het laatste decennia. Elke open wereld RPG zal ik vergelijken met The Witcher. Zoveel detail in het verhaal en de side quests zijn soms beter dan de main story quests dus echt een tip om die niet over te slaan!!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Predje
Campo di Casa schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:03:
[...]

Kan je naar de hoeren bij The Witcher? :)

Ik heb de vorige keer vlak na HZD The Witcher3 gekocht en viel mij qua gameplay waarschijnlijk ook tegen omdat dit bij HZD wel erg soepel speelt. Nu al een tijdje HZD niet meer aangeraakt en alleen maar bezig geweest met Destiny 2. En bevalt W3 een stuk beter.
Had precies hetzelfde hoor! HZD blaasde me echt weg! Wat een graphics en wat een gameplay! Zeker 1 van de beste games die ik ooit gespeeld heb. De setting sprak me ook gigantisch aan en ik ben verliefd op Aloy!

Echter nu ik redelijk wat uren in TW3 zit en ik het echt kan vergelijken dan doet TW3 een aantal zaken zo absurd veel beter. De storytelling, voice acting zijn top-notch. De graphics en vooral oog voor detail is absurd!
In Velen zie ik nog wel eens een boerderijtje gecopy/paste (al in het interieur dan toch weer anders).
Maar in Novigrad is letterlijk elke steen anders! Mijn god wat vet! Zelden een game gehad waar ik alleen maar sloom rondloop, om me heen kijk en geniet! De wereld leeft echt! (soms wel heel zenuwachtige trillende bomen, maargoed).

Mijn Gerald loopt verder als een geile bok rond en probeert elke heks, hoer of gewoon vrouwelijke pessant te humpen. Keira al gehad, alle hoeren uit Novigrad.. nu wil ik Yen wel een keer! :P
Denk als ik een romance kon doen met 1 van de crones dat ik het ook had gedaan! :D

HZD is zeker een must play en nog staat wss nog wel op gedeelde eerste plek met TW3..
In het begin zou ik willen dat Gerald de souplesse van Aloy had.. maar als je het eenmaal door hebt en je gaat van button-bashen naar goed getimede slagen dan wordt Gerald ineens heel soepel en past deze stijl beter bij de game dan de snelle actie van HZD.

• Campo di Casa
Predje schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:42:
[...]

Had precies hetzelfde hoor! HZD blaasde me echt weg! Wat een graphics en wat een gameplay! Zeker 1 van de beste games die ik ooit gespeeld heb. De setting sprak me ook gigantisch aan en ik ben verliefd op Aloy!

Echter nu ik redelijk wat uren in TW3 zit en ik het echt kan vergelijken dan doet TW3 een aantal zaken zo absurd veel beter. De storytelling, voice acting zijn top-notch. De graphics en vooral oog voor detail is absurd!
In Velen zie ik nog wel eens een boerderijtje gecopy/paste (al in het interieur dan toch weer anders).
Maar in Novigrad is letterlijk elke steen anders! Mijn god wat vet! Zelden een game gehad waar ik alleen maar sloom rondloop, om me heen kijk en geniet! De wereld leeft echt! (soms wel heel zenuwachtige trillende bomen, maargoed).

Mijn Gerald loopt verder als een geile bok rond en probeert elke heks, hoer of gewoon vrouwelijke pessant te humpen. Keira al gehad, alle hoeren uit Novigrad.. nu wil ik Yen wel een keer! :P
Denk als ik een romance kon doen met 1 van de crones dat ik het ook had gedaan! :D

HZD is zeker een must play en nog staat wss nog wel op gedeelde eerste plek met TW3..
In het begin zou ik willen dat Gerald de souplesse van Aloy had.. maar als je het eenmaal door hebt en je gaat van button-bashen naar goed getimede slagen dan wordt Gerald ineens heel soepel en past deze stijl beter bij de game dan de snelle actie van HZD.
Vanmorgen zat ik mij ook weer te vergapen aan de omgeving. Liep ergens te dwalen in swamp vlak voor de missie waarbij je naar die heksen moet. Liep daar bij zon opkomst en verbaasde mij echt hoe tof de wereld van Witcher 3 is gemaakt. En dan zit ik nog maar net in de game. Had gelezen dat er veel mooiere gebieden zijn dus kijk er nu al naar uit.

En wat je ook zegt, als je wat meer oplet krijg je echt het gevoel dat deze wereld leeft ipv dat NPC’s met vaste scripts bezig zijn.

Wat dat betreft begint de game mij nu echt te pakken. Ik had ook eerst het gevoel dat het te groot en overweldigend zou zijn. Voelde een beetje zwaar aan omdat ik maar beperkte tijd heb om te gamen en ook druk was met andere games. Heb die andere games nu aan de kant gelegd en kan mij nu veel beter focussen op The Witcher.

Benieuwd wanneer ik de eerste tegen de grond mag trekken. :+

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 14:10

Barbas

Gallego!

Campo di Casa schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:43:
[...]

Vanmorgen zat ik mij ook weer te vergapen aan de omgeving. Liep ergens te dwalen in swamp vlak voor de missie waarbij je naar die heksen moet.
Dat is Velen als ik me niet vergis. Het lelijkste gebied van het spel imo :P

Zijn inderdaad prachtige omgevingen, Skellige is mijn favoriet!

Mejor así

• Cuqebaqer
Na de game incl dlc te hebben uitgespeeld ben ik nu weer gelijk opnieuw begonnen. Ga nu andere keuzes maken en kijken wat voor invloed het heeft. Heerlijke game is het toch.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Barbas schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:04:

Zijn inderdaad prachtige omgevingen, Skellige is mijn favoriet!
Ik vind Skellige juist het lelijkst omdat het daar vrij kaal is, minder kleuren. Maar het swamp gebeid is ook niet moeders mooiste.

Wat betreft vind ik Toussaint (Blood & Wine) het mooiste gebied, veel zon en kleur, ik hou van zon in games :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 14:10

Barbas

Gallego!

Ben nog niet toegekomen aan de DLC :D Dus ben benieuwd!

Mejor así

• QuZyX
Wacht tot je gaat beginnen drinken met jouw mede witchers (ik vertel geen namen).. dat was een zaaaaaalige quest/ervaring... Man man.. kbegin nog spontaan te lachen als ik er aan terug denk :D

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 21:47
zojuist alle gwent kaarten compleet, kan nu eindelijk in skellige verder met main quest :P

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:18

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik ben sinds vorige week als een verslaafde TW3 aan het spelen. Vlak na de release al eens geprobeerd maar toen kon het me niet pakken.

Ik was echter enorm enthousiast na het uitspelen van AC:O en was op zoek naar iets vergelijkbaars. Dit werd sterk aangeraden dus ik heb het een nieuwe kans gegeven!

En het pakt me nu wel! Man wat zijn alle quests goed uitgewerkt zeg! Weinig herhaling en het blijft pakken. Wat ik bij veel RPG's heb is dat het verhaal niet onderhoudend genoeg is om daar volledig op te leven en verlies ik geduld met levelen. Maar bij TW3 heb ik steeds weer de "oh cool, weer een level omhoog!" ervaring terwijl ik na 30 uur spelen pas level 15 ben. :X

Vooral de quest dat je met de magic lamp op zoek moet naar de spoken in die toren, wat een heerlijke quest was dat. Puur genieten!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Cuqebaqer
Als je die quest al vet vind. Brace yourself want donders wat komen er dan nog veel vette quests.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Cuqebaqer schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:04:
Als je die quest al vet vind. Brace yourself want donders wat komen er dan nog veel vette quests.
Precies waar ik op hoopte! d:)b

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Predje
Ik begin nou toch wel een beetje into Gwent te komen! Betekend wel dat ik nu 70% van de tijd Gwent zit te spelen omdat letterlijk iedereen en zijn hond Gwent speelt in TW3.

De ene tegenstander heeft ruk kaarten en is makkelijk te verslaan.
De andere tegenstander heeft feitelijk de beste kaarten ingame.

Gwent zelf vind ik vrij "statisch" spelen. Ik kom van HS en dat is 1 groot RNG clownfiesta.
In Gwent vind ik de tactics echt zeer beperkt. Je kunt maar 1 kaart per beurt spelen.
Je ziet al vrij snel wanneer je niet meer kunt winnen en er is dan ook totaal geen manier om terug te komen.

Heb "de echte" Gwent ook wel eens gespeeld.. ziet er allemaal leuk uit, maar het blijft heel voorspeelbaar, saai vergeleken met HS (HS haat is juist weer precies vanwege het RNG).. :P

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 22:07

LordKnox

Opperbaas.

Predje schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:42:
Ik begin nou toch wel een beetje into Gwent te komen! Betekend wel dat ik nu 70% van de tijd Gwent zit te spelen omdat letterlijk iedereen en zijn hond Gwent speelt in TW3.

De ene tegenstander heeft ruk kaarten en is makkelijk te verslaan.
De andere tegenstander heeft feitelijk de beste kaarten ingame.

Gwent zelf vind ik vrij "statisch" spelen. Ik kom van HS en dat is 1 groot RNG clownfiesta.
In Gwent vind ik de tactics echt zeer beperkt. Je kunt maar 1 kaart per beurt spelen.
Je ziet al vrij snel wanneer je niet meer kunt winnen en er is dan ook totaal geen manier om terug te komen.

Heb "de echte" Gwent ook wel eens gespeeld.. ziet er allemaal leuk uit, maar het blijft heel voorspeelbaar, saai vergeleken met HS (HS haat is juist weer precies vanwege het RNG).. :P
Ik ben ook wel hard aan het Gwenten geslagen. In het begin heb ik dat wat links laten liggen omdat die ingame spellen mij nooit zo interesseren. Nu vind ik de afwisseling juist wel leuk maar heb ik wel het gevoel dat ik in het begin wat kaarten gemist heb. En laat ik nou juist voor de missie gaan om alle Gwent-kaarten te verzamelen ;)

• Predje
LordKnox schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:56:
[...]

Ik ben ook wel hard aan het Gwenten geslagen. In het begin heb ik dat wat links laten liggen omdat die ingame spellen mij nooit zo interesseren. Nu vind ik de afwisseling juist wel leuk maar heb ik wel het gevoel dat ik in het begin wat kaarten gemist heb. En laat ik nou juist voor de missie gaan om alle Gwent-kaarten te verzamelen ;)
Dan moet je echt goed opletten, want je kunt kaarten missen die je nooit meer kunt halen. (of je moet opnieuw beginnen).

Ben nu ook maar overal kaarten gaan kopen in de hoop dat ik ook wat 10-kaarten krijg..
Ooit zit ik met een hand vol 4,5,6-kaarten en de tegenstander blijft maar lekker 8,10-kaarten opgooien..
Hoe moet je dan nog winnen?

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 22:07

LordKnox

Opperbaas.

Predje schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:59:
[...]

Dan moet je echt goed opletten, want je kunt kaarten missen die je nooit meer kunt halen. (of je moet opnieuw beginnen).

Ben nu ook maar overal kaarten gaan kopen in de hoop dat ik ook wat 10-kaarten krijg..
Ooit zit ik met een hand vol 4,5,6-kaarten en de tegenstander blijft maar lekker 8,10-kaarten opgooien..
Hoe moet je dan nog winnen?
De missies waar ik kaarten kan winnen, heb ik allemaal succesvol voltooid, dus volgens mij lig ik nog op schema.

• Predje
LordKnox schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:07:
[...]

De missies waar ik kaarten kan winnen, heb ik allemaal succesvol voltooid, dus volgens mij lig ik nog op schema.
Ik kwam er helaas te laat achter.. is wel een minpuntje voor de game imho..
Ik wil letterlijk elke cm van de game zien en doen en dan kom je erachter dat je alweer dingen hebt gemist.
Het is voor mij met beperkte gametijd ook niet een game die ik even 2 keer doe.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Is deze in 4K op de xbox one x?

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

vosss schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:49:
Is deze in 4K op de xbox one x?
De PS4 Pro heeft een 4k patch gehad dus ik ga er vanuit dat die voor de Xbox one X ook volgt.

• bassGunner
Blaat schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:57:

Vooral de quest dat je met de magic lamp op zoek moet naar de spoken in die toren, wat een heerlijke quest was dat. Puur genieten!
Ah, Tower of Mice, ofzo. Gave quest inderdaad, met veel verschillende mogelijke uitkomsten. Ook op langere termijn kan deze quest heftige gevolgen hebben....

M.b.t. gwent: je moet inderdaad goed opletten om geen kaarten te missen. Als je soms bij een quest een kaart mist kan je die daarna nog wel 'vinden' op de plek waar de quest was. Verder heb je het in-game boek "Miraculous Guide to Gwent", waar per regio je kan zien hoeveel kaarten je nog mist.
Ik heb zelf vorige week mijn 2e playthrough weer opgepakt en gelijk de laatste kaart opgesnord. In mijn eerste playthrough wel een paar kaarten gemist helaas.
Nu verder in Toussaint :)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik moet eigenlijk nog een keer een playthrough, volgens mij kon ik de Gwent-verzameling niet compleet maken vanwege een bug of misschien ook mijn eigen onkunde, en ik was wat de mist in gegaan qua relatie=-optimalisatie.... Verder had ik vrijwel alles gedaan denk ik, maar ik had hier en daar wel wat andere keuzes kunnen maken.

• bassGunner
begintmeta schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:03:
Ik moet eigenlijk nog een keer een playthrough, volgens mij kon ik de Gwent-verzameling niet compleet maken vanwege een bug of misschien ook mijn eigen onkunde, en ik was wat de mist in gegaan qua relatie=-optimalisatie.... Verder had ik vrijwel alles gedaan denk ik, maar ik had hier en daar wel wat andere keuzes kunnen maken.
Klinkt als meerdere goede redenen om het weer eens aan te slingeren :)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
bassGunner schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:11:
[...]

Klinkt als meerdere goede redenen om het weer eens aan te slingeren :)
Op zich wel, en het is een mooi spel, maar ik heb nog allerlei andere, nog nooit gespeelde, spellen liggen, en ik speel niet zoveel uren... :|

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
bassGunner schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:50:
[...]

Ah, Tower of Mice, ofzo. Gave quest inderdaad, met veel verschillende mogelijke uitkomsten. Ook op langere termijn kan deze quest heftige gevolgen hebben....

M.b.t. gwent: je moet inderdaad goed opletten om geen kaarten te missen. Als je soms bij een quest een kaart mist kan je die daarna nog wel 'vinden' op de plek waar de quest was. Verder heb je het in-game boek "Miraculous Guide to Gwent", waar per regio je kan zien hoeveel kaarten je nog mist.
Ik heb zelf vorige week mijn 2e playthrough weer opgepakt en gelijk de laatste kaart opgesnord. In mijn eerste playthrough wel een paar kaarten gemist helaas.
Nu verder in Toussaint :)
Ik moet ook eens goed uitzoeken welke kaart(en) ik mis, wist niet dat dat guide book er is. Ben toch best grondig geweest, heb het idee dat ik in het begin in white orchard een kaart gemist heb maar eigenlijk geen idee. Ik hoop echt dat ik ze nog compleet kan krijgen Het is de enige quest van the wild hunt die nog open staat :/

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Blaat schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:30:
[...]

De PS4 Pro heeft een 4k patch gehad dus ik ga er vanuit dat die voor de Xbox one X ook volgt.
Top. Ik overweeg een One X voor de kerst/sinterklaas/verjaardag wat er allemaal aan zit te komen.

Die 2 uitbreidingen, die zijn neem ik aan ook op de xbox? Ik heb ze wel gekocht op de pc destijds, maar niet aan toe gekomen. Spel zelf wel uitgespeeld; behalve dan die uitbreidingen.

• Cuqebaqer
De uitbreidingen vooral blood and wine is super vet. Tousaint ik verschrikkelijk mooi. Maar allebei zijn ze meer dan de moeite. Ze zijn gewoon op de xbox te spelen overigens.

• Campo di Casa
Hoeveel uur ben je gemiddeld kwijt aan de game zonder de DLC’s?

Ik zit nu op 60uur en ben lvl 19. In de game zelf zit ik op het punt om per boot te vertrekken naar Skellige. Maar de laatste 5 lvl’s Meer bezig geweest met de side quests en gebieden te ontdekken. Alleen daar ben je al tig uren mee bezig. Verbaast mij echt hoe groot deze game is. Nog niet eerder een game gespeeld waar zoveel valt te doen.

• 418O2
Campo di Casa schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:09:
Hoeveel uur ben je gemiddeld kwijt aan de game zonder de DLC’s?

Ik zit nu op 60uur en ben lvl 19. In de game zelf zit ik op het punt om per boot te vertrekken naar Skellige. Maar de laatste 5 lvl’s Meer bezig geweest met de side quests en gebieden te ontdekken. Alleen daar ben je al tig uren mee bezig. Verbaast mij echt hoe groot deze game is. Nog niet eerder een game gespeeld waar zoveel valt te doen.
https://howlongtobeat.com/game.php?id=10270

denk dat je gauw aan 100 uur zit als je een redelijke hoeveelheid sidequests mee pakt en niet door de game rushed. Heb het zelf niet geteld, maar het klinkt wel als het aantal uren dat ik er in heb zitten

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:08

Kheos

FP ProMod
Mutatie schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:53:
[...]
Ik moet ook eens goed uitzoeken welke kaart(en) ik mis, wist niet dat dat guide book er is. Ben toch best grondig geweest, heb het idee dat ik in het begin in white orchard een kaart gemist heb maar eigenlijk geen idee. Ik hoop echt dat ik ze nog compleet kan krijgen Het is de enige quest van the wild hunt die nog open staat :/
als ik me niet vergis
spoiler:
ligt die kaart onder die grote boom "The hanged man's tree".

• Cuqebaqer
Ik deed 350 over de main game en 50 uur over de eerste dlc en 150 over dlc 2 blood and wine. Ik heb alleen geen gwent gespeeld dit zou dud nog langer kunnen als je chill gwent gaat spelen. Nu met mijn nieuwe playtrough ga ik wel gwent spelen. Al met al heb je tussen kerst en oud en nieuw een warm deken en warme chocolade melk ga er even lekker voor zitten.

• Campo di Casa
Cuqebaqer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:23:
Ik deed 350 over de main game en 50 uur over de eerste dlc en 150 over dlc 2 blood and wine. Ik heb alleen geen gwent gespeeld dit zou dud nog langer kunnen als je chill gwent gaat spelen. Nu met mijn nieuwe playtrough ga ik wel gwent spelen. Al met al heb je tussen kerst en oud en nieuw een warm deken en warme chocolade melk ga er even lekker voor zitten.
Damn, dat zijn serieus wat uurtjes. Ben ook niet echt met gwent bezig maar zal dan ook wel richting de 300-350 uur gaan voor de main game.

En dan te bedenken dat ik de game incl DLC’s heb gekocht voor 20 euro. Game is echt zwaar het geld waard :)

• Megupe
Ik heb recent de main game uitgespeeld, redelijk wat side-missies gedaan(krijg er bijna geen nieuwe meer bij), bijna alle gear opgesnord en alle gwent kaarten binnen.
Ben daar 164 uur mee bezig geweest volgens steam.

En ik ben ook niet gelijk aan het begin begonnen met actief alle gwent kaarten verzamelen, maar het is me toch gelukt.

Heb nog wel iets van de helft aan vraagtekens open staan op de map en die zijn bijna allemaal in skellige.
spoiler: title
werd gek van continue weer drowners, syrens en die andere beesten moeten afslachten terwijl de beloning alleen wat loot in die onderwater kratten is

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Megupe schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:29:
werd gek van continue weer drowners, syrens en die andere beesten moeten afslachten terwijl de beloning alleen wat loot in die onderwater kratten is
terecht, dat stuk komt imho te laat in het spel.
Je zou vroeger
spoiler:
naar Skellige moeten kunnen, of die vaten hadden niet in Skellige moeten zijn. Je bent daar gewoon te sterk, het is geen uitdaging en de beloning is inderdaad te mager. Het is een bezigheidstherapie, en da's niet zo fijn.
Heel het Skellige stuk
vind ik ook het minste van het spel; het lijkt wat afgehaspeld.

• QuZyX
Skellige heeft wel enkele zalige "mountain missies"... Degene die ze gespeeld hebben, weten wel wat ik bedoel :)

• Predje
Pfff ik ben nu alsnog aan het Gwenten geslagen en win regelmatig.
Echter van tijd tot tijd kom je spelers tegen met alleen maar sterke kaarten, dan ben je volledig kansloos.
Gwent is wat dat betreft echt heel recht toe recht aan.. je deck moet gewoon sterke kaarten hebben.. dat is de enige tactiek. Afijn.

Nu ben ik dus door heel Novigrad/Velen aan het gaan om overal toch kaarten te winnen en kopen, gaat opzich lekker. Ondertussen probeer ik de ? op de map ook mee te pakken. Maar mijn god wat zijn het er veel en wat is de map groot! Ook nog even naar White Orchard terug gegaan.. lol dat is klein en weinig te doen.

Novigrad is feitelijk niet doorheen te komen. Ik heb nog 40 quests en steeds popt op "Find a boat to Skellige"... ben inmiddels lvl 19 met al 50 uur op de teller... het verveeld nog geen seconde!

Wat raden jullie aan? Eerst HEEL Novigrad doen of gewoon lekker door naar Skellige?

Vind het altijd jammer dan je als lvl 20 nog lvl2 quests aan het doen bent.. De verhaaltjes zijn voor ieder level natuurlijk gewoon top en feitelijk wil ik niets missen. Maar de gevechten worden echt poepsimpel.

• mtr33
Voor sommige Skellige quests moet je terug naar Novigrad/Velen & de basis XP op de eilanden zit geloof ik onder de 20, dus niet te lang wachten. Zet eventueel de enemy scaling aan voor zwaardere fights.

Als je redelijk de main story line volgt en side quests pakt in opvolgende moeilijkheidsgraad zou je vanzelf (en op tijd) aan betere kaarten moeten komen. Zo niet, dan kun je met wat tactiek toch vaak winnen van sterke NPCs. In m'n eerste playthrough heb ik zo 2 matches verloren en in de tweede geen enkele meer.

Locaties van goede kaarten:
spoiler:
Neutral - 15 - Cirilla Fiona Elen Rianno - Gwent Quest - Scoia’Tael Trader and Camp, Novigrad Forest
Neutral - 15 - Geralt of Rivia - Gwent Quest - Thaler at the Seven Cats Inn
Monsters - 10 - Draug - Gwent Quest - Crach an Craite, Kaer Trolde, Ard Skellig
Monsters - 10 - Imlerith - Win from NPC - Randomly earned
Monsters - 10 - Leshen - Gwent Quest - Ermion, Gedyneith, Ard Skellig
Nilfgaard - 10 - Black Infantry Archer (1 of 2) - Buy from Trader - Trader, Claywich Village (Rescue Trader first)
Nilfgaard - 10 - Black Infantry Archer (2 of 2) - Buy from Trader - Merchant, Lindenvale
Nilfgaard - 10 - Heavy Zerrikanian Fire Scorpion - Buy from Trader - Merchant, Lindenvale
Nilfgaard - 10 - Letho of Gulet - Gwent Quest - The Boatbuilder in Oreton
Nilfgaard - 10 - Menno Coehoorn - Gwent Quest - Innkeeper, Crossroads Inn
Nilfgaard - 10 - Morvran Voorhis - Gwent Quest - Marquise Serenity in Passiflora
Nilfgaard - 10 - Tibor Eggebracht - Gwent Quest - Olivier, Kingfisher Inn
Norther Realms - 10 - Esterad Thyssen - Gwent Quest - Dijkstra, Bathhouse
Norther Realms - 10 - John Natalis - Secondary Quest - Ravvy, Golden Sturgeon Tavern
Norther Realms - 10 - Philippa Eilhart - Win from NPC - Randomly Earned
Norther Realms - 10 - Vernon Roche - Gwent Quest - Hadko the Card Prodigy, Midcopse
Scoia'tael - 10 - Eithné - Gwent Quest - Zoltan, Rosemary and Thyme
Scoia'tael - 10 - Iorveth - Secondary Quest - Druid after the quest, in Gedyneith, Ard Skellig
Scoia'tael - 10 - Isengrim Faolitarna - Secondary Quest - Inside Zed's home during a quest
Scoia'tael - 10 - Milva - Secondary Quest - Win a match at the masquerade ball at Vegelbud Estate
Scoia'tael - 10 - Saesenthessis - Gwent Quest - Vernon Roche, Temerian Resistance Camp
Nilfgaard - 9 - Stefan Skellen - Win from NPC - Randomly Earned
Monsters - 8 - Kayran - Win from NPC - Randomly earned
Norther Realms - 8 - Catapult (1 of 2) - Buy from Trader - Innkeeperess, White Orchard Tavern
Norther Realms - 8 - Catapult (2 of 2) - Buy from Trader - Marquise Serenity in Passiflora
Neutral - 7 - Triss Merigold - Gwent Quest - Lambert, The Nowhere Inn
Neutral - 7 - Villentretenmerth - Win from NPC - Randomly earned
Neutral - 7 - Yennefer of Vengerberg - Gwent Quest - Stjepan, The Alchemy Inn, Oxenfurt
Nilfgaard - 7 - Shilard Fitz-Oesterlen - Win from NPC - Randomly Earned

• bassGunner
Predje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:54:
Pfff ik ben nu alsnog aan het Gwenten geslagen en win regelmatig.
Echter van tijd tot tijd kom je spelers tegen met alleen maar sterke kaarten, dan ben je volledig kansloos.
Gwent is wat dat betreft echt heel recht toe recht aan.. je deck moet gewoon sterke kaarten hebben.. dat is de enige tactiek. Afijn.
Gwent heeft toch wel wat meer diepgang dan dat hoor. Elk deck heeft zijn eigen sterke en zwakke punten. Zo hebben de Northern Realms en Nilfgaard veel spionnen, waarmee je makkelijk een potje kan winnen, helemaal als je ook wat decoys gebruikt om spionkaarten van de tegenstander te pakken. Het Monster deck heeft veel kaarten met de Muster ability zodat je snel heel veel kaarten op tafel kan leggen (beetje een Zerg-rush ;) ). De Elven hebben ook wat Muster kaarten en verder zijn die vaak heel flexibel, zodat je ze op zowel de infantry als de archer rij kan leggen. Maar de Elven vind ik zelf wel het zwakst eigenlijk. En daarnaast heb je dan na een tijdje ook veel hero kaarten die je voor alle decks kan gebruiken.

Maar over het algemeen ben je eigenlijk vrij onverslaanbaar als je een paar spies, decoys en healers hebt.
Nu ben ik dus door heel Novigrad/Velen aan het gaan om overal toch kaarten te winnen en kopen, gaat opzich lekker. Ondertussen probeer ik de ? op de map ook mee te pakken. Maar mijn god wat zijn het er veel en wat is de map groot! Ook nog even naar White Orchard terug gegaan.. lol dat is klein en weinig te doen.

Novigrad is feitelijk niet doorheen te komen. Ik heb nog 40 quests en steeds popt op "Find a boat to Skellige"... ben inmiddels lvl 19 met al 50 uur op de teller... het verveeld nog geen seconde!

Wat raden jullie aan? Eerst HEEL Novigrad doen of gewoon lekker door naar Skellige?

Vind het altijd jammer dan je als lvl 20 nog lvl2 quests aan het doen bent.. De verhaaltjes zijn voor ieder level natuurlijk gewoon top en feitelijk wil ik niets missen. Maar de gevechten worden echt poepsimpel.
Probeer in ieder geval de main quest steeds in de aanbevolen level range te doen, dan is de combat het leukst en krijg je ook de maximale XP. Daarbuiten maakt het niet zoveel. Zolang je je nog vermaakt in Novigrad kan je dat lekker blijven uitkammen :)

• Predje
bassGunner schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:58:
[...]

Gwent heeft toch wel wat meer diepgang dan dat hoor. Elk deck heeft zijn eigen sterke en zwakke punten. Zo hebben de Northern Realms en Nilfgaard veel spionnen, waarmee je makkelijk een potje kan winnen, helemaal als je ook wat decoys gebruikt om spionkaarten van de tegenstander te pakken. Het Monster deck heeft veel kaarten met de Muster ability zodat je snel heel veel kaarten op tafel kan leggen (beetje een Zerg-rush ;) ). De Elven hebben ook wat Muster kaarten en verder zijn die vaak heel flexibel, zodat je ze op zowel de infantry als de archer rij kan leggen. Maar de Elven vind ik zelf wel het zwakst eigenlijk. En daarnaast heb je dan na een tijdje ook veel hero kaarten die je voor alle decks kan gebruiken.

Maar over het algemeen ben je eigenlijk vrij onverslaanbaar als je een paar spies, decoys en healers hebt.
Ik heb lange tijd gedacht dat ik het spelletje niet begreep en dat ik de diepere lagen niet zag.
Maar nu blijkt dat het een heel simpel "plat" spel is.

Beste kaarten spelen = win, geen andere tactiek.

Tuurlijk, lekker met wat spies een grotere hand verzamelen en met healers lekker tempo maken.

Maar als je tegenstander 3 golden 10-kaarten neergooit kun je doen wat je wil.. je verliest.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Predje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:07:
[...]

Ik heb lange tijd gedacht dat ik het spelletje niet begreep en dat ik de diepere lagen niet zag.
Maar nu blijkt dat het een heel simpel "plat" spel is.

Beste kaarten spelen = win, geen andere tactiek.

Tuurlijk, lekker met wat spies een grotere hand verzamelen en met healers lekker tempo maken.

Maar als je tegenstander 3 golden 10-kaarten neergooit kun je doen wat je wil.. je verliest.
er zit toch meer diepgang in dan je nu doet uitschijnen hoor.
Bewust kiezen welke ronde je wint of verliest maakt bijvoorbeeld ook al heel veel verschil.
Welke kaarten je met welke combineert in je deck, welke kaarten je in je hand krijgt en welke je uiteindelijk tijdens het spel in welke volgorde speelt maken ook een enorm verschil...

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:18

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Vertel dat maar aan de tegenstanders die ik, ondanks dat zij 3 10-kaarten op tafel gooiden, toch heb verslagen :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• bassGunner
Kheos schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:30:
[...]

er zit toch meer diepgang in dan je nu doet uitschijnen hoor.
Bewust kiezen welke ronde je wint of verliest maakt bijvoorbeeld ook al heel veel verschil.
Welke kaarten je met welke combineert in je deck, welke kaarten je in je hand krijgt en welke je uiteindelijk tijdens het spel in welke volgorde speelt maken ook een enorm verschil...
Dit inderdaad. Ik probeer meestal de eerste of de tweede ronde de tegenstander uit te lokken zoveel mogelijk kaarten op tafel te leggen, dan zelf de ronde te verliezen om dan de volgende ronde hard terug te slaan.
Bij goede tegenstanders zijn het vaak leuke potjes waar er over en weer gegooid wordt met spies, decoys, scorch, healers, etc. Soms best spannend eigenlijk :P

En als je in Toussaint komt kan je je hart ophalen aan het Skellige deck!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Voor mij is Gwent een irritante optie waar ik soms per ongeluk op druk met het praten met NPC's waardoor ik tijd/gold verspil. :X

Maar ja, eerste playthrough he, misschien volgende ronde.

• Megupe
bassGunner schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:58:
Probeer in ieder geval de main quest steeds in de aanbevolen level range te doen, dan is de combat het leukst en krijg je ook de maximale XP. Daarbuiten maakt het niet zoveel. Zolang je je nog vermaakt in Novigrad kan je dat lekker blijven uitkammen :)
Ik heb juist de side quests in de aanbevolen range gedaan, want als je paar levels te hoog bent dan krijg je daar heel weinig XP en geld voor. Voor main quests haal je toch het standaard XP onafhankelijk van je level.
En ik heb best veel side-quests gedaan, uiteindelijk was ik net level 30-34 rondom de eindquest van de main.

• bassGunner
Megupe schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:57:
[...]

Ik heb juist de side quests in de aanbevolen range gedaan, want als je paar levels te hoog bent dan krijg je daar heel weinig XP en geld voor. Voor main quests haal je toch het standaard XP onafhankelijk van je level.
En ik heb best veel side-quests gedaan, uiteindelijk was ik net level 30-34 rondom de eindquest van de main.
Nee dus, in de main quest krijg je ook geen XP meer als je 6 levels te hoog bent, net zoals bij side quests. Alleen krijg je voor side quests sowieso weinig XP dus maakt het daar minder uit.

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 11:40
[...]

Ik lach me dood als de tegenstander dat doet. Ik zelf omit ook de golden 10 kaarten uit mijn hand want daar werken geen verdubbelaar op. Villenthrethmith (sp) > gold 10.
Een standaard 6 kaart is voor mij al beter dan een golden 10, want die 6 kaart word bij mij bijna altijd 12.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Campo di Casa
Ik ben nu ook maar wat vaker Gwent gaan spelen. Vond het tot nu toe maar vervelend. Tot ik voor Zoltan 3 kaarten moest fixen. Heb de kaarten gehouden en kies nu wat vaker voor Gwent als de mogelijkheid er is. Baal er nog steeds een beetje van dat ik kaarten ben mis gelopen tijdens de missie op het decadent feestje waarbij je iemand moet helpen ontsnappen. Op dat feestje wel meegedaan met Gwent maar werd finaal weg gespeeld doordat ik weinig en slechte kaarten in mijn decks had zitten.

Probeer nu dus nog maar betere decks te krijgen zodat ik niet weer kansloos ben bij een verplicht potje Gwent.

Met een beetje tactiek heb ik nu al een paar potjes weten te winnen die op voorhand kansloos waren.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Campo di Casa schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 05:37:
Ik ben nu ook maar wat vaker Gwent gaan spelen. Vond het tot nu toe maar vervelend. Tot ik voor Zoltan 3 kaarten moest fixen. Heb de kaarten gehouden en kies nu wat vaker voor Gwent als de mogelijkheid er is. Baal er nog steeds een beetje van dat ik kaarten ben mis gelopen tijdens de missie op het decadent feestje waarbij je iemand moet helpen ontsnappen. Op dat feestje wel meegedaan met Gwent maar werd finaal weg gespeeld doordat ik weinig en slechte kaarten in mijn decks had zitten.

Probeer nu dus nog maar betere decks te krijgen zodat ik niet weer kansloos ben bij een verplicht potje Gwent.

Met een beetje tactiek heb ik nu al een paar potjes weten te winnen die op voorhand kansloos waren.
Ja die quest heb ik dus compleet vermeden om die reden. Gelukkig verdwijnt ie ook als je verder in de main questline komt.

Helaas werd ik later in het spel wel gefuckt daarmee.

spoiler:
In de Dead-Man's party (hearts of stone) quest, moet je de dag vol maken met activiteiten op een huwelijk. Daar stond ook een gwent tafel tussen die ik niet als zodanig herkende. Toen ik met een van de deelnemers had gepraat was het te laat... Ik kreeg niet de kans om te weigeren mee te doen en ik was natuurlijk volledig kansloos. :(

Als klap op de vuurpijl mocht ik na een complete slachting 5% van mijn gold inleveren, en laat ik nou net dik aan het sparen zijn om de Runewright van gold te voorzien.

Bijna 1000 crowns weg...

Man wat was ik pissed.. :( :(

Daarna gelijk geragequit. Ik haat het als spellen je zo naaien.

• Mutatie
  • Nu online
Kheos schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:31:
[...]

als ik me niet vergis
spoiler:
ligt die kaart onder die grote boom "The hanged man's tree".
Yessss, alle Gwent kaarten verzameld in mn eerste playthrough! *O*
Blijkbaar had de Merchant at the bridge in White Orchard een kaart voor me te koop (zou zweren dat hij die eerder niet had) En een kaart gemist in Vizima castle.
Skellige deck is ook compleet, nu dat tournooi nog, wel even wennen en een goed deck in elkaar zetten. Ik heb eigenlijk alleen met northern realms gespeeld.
oOo

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Mutatie schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:59:
[...]

Yessss, alle Gwent kaarten verzameld in mn eerste playthrough! *O*
Blijkbaar had de Merchant at the bridge in White Orchard een kaart voor me te koop (zou zweren dat hij die eerder niet had) En een kaart gemist in Vizima castle.
Skellige deck is ook compleet, nu dat tournooi nog, wel even wennen en een goed deck in elkaar zetten. Ik heb eigenlijk alleen met northern realms gespeeld.
oOo
Ik had eerst het spel uitgespeeld en ben dan verder blijven verzamelen tot ik alle kaarten had en bij die zoektocht heb ik 2 of 3 dorpen ontdekt waar ik nog nooit eerder geweest was. Crazy!

• Gruijters
  • Laatst online: 23-10-2025
Iemand een idee wanneer de XBOX X patch uitkomt?

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:01
Gruijters schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:26:
Iemand een idee wanneer de XBOX X patch uitkomt?
Coming soon! :D

Hij is uit!

[ Voor 21% gewijzigd door timadriaans op 21-12-2017 07:59 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
waar kan ik in dit spel medicatie kopen ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

lennox-06 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:32:
waar kan ik in dit spel medicatie kopen ?
Overal. Voedsel en drinken werkt als 'medicatie'. Of bedoel je tegen gif?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Farabi
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:46:
[...]

Overal. Voedsel en drinken werkt als 'medicatie'. Of bedoel je tegen gif?
Tijdens een battle wil ik direct een medicatie gebruiken dat mijn gezondheidsbalk ineenkeer volraakt. Heb je dit niet?

• Feihcretsam
  • Laatst online: 18-11-2025
lennox-06 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:49:
[...]

Tijdens een battle wil ik direct een medicatie gebruiken dat mijn gezondheidsbalk ineenkeer volraakt. Heb je dit niet?
Dit is een potion die je kunt craften,White Raffard's Decoction heet hij. Tevens heb je Swallow die health restored, maar langzaam over tijd en niet in 1x. Ten slotte heb je bij de Alchemy (groene) talents een talent waarin je 5 points kunt steken om 25% health te krijgen bij iedere potion die je drinkt.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Iedereen hier weet het al wel gok ik maar blood and wine... wat een epic DLC/expansion en ik ben nog niet eens op een kwart gok ik. 😊 mocht iemand zo gek zijn die nog niet te hebben gehaald, wintersales op gog voor de witcher content.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Farabi
  • Niet online
Hoe complete ik de quest ‘investigate al remaining leads in velen en find barons wife’? Op youtube word ik niet wijzer van. Waar moet ik allemaal kijken?

Ik heb nog wat rooie rook in de slaapkamer van de baron, maar ik heb alles al ‘ge-eximaned’. Moet ik buiten velen ook nog ergens kijken?

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 24-12-2017 14:58 ]

• mtr33
lennox-06 schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:41:
Hoe complete ik de quest ‘investigate al remaining leads in velen en find barons wife’? Op youtube word ik niet wijzer van. Waar moet ik allemaal kijken?

Ik heb nog wat rooie rook in de slaapkamer van de baron, maar ik heb alles al ‘geximaned’. Moet ik buiten velen ook nog ergens kijken?
spoiler:
Die aanwijzing is niet echt een quest op zich. Gewoon doorgaan met de overige quests (Hunting a Which) en je komt vanzelf de benodigde aanwijzingen tegen waarmee je verder kunt.

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Zo, net de witcher 3 wildhunt (GOTY, incl alle DLC) gekocht voor 20 euro. Ik heb nog nooit een van de vorige delen gespeeld (ondanks dat ik ze een jaar geleden beide had gekocht), dus weet niet wat me te wachten staat haha.

Natuurlijk wel wat youtube video's gekeken, maar nooit langer dan 5 minuten gekeken omdat het een 'ver van mijn bed show' was. De reviews zijn allen lovend, dus daar ligt het niet aan.

Wat betreft delen 1 en 2: ik heb in het verleden (lees: 1 jaar geleden) geprobeerd the witcher 1 te spelen, maar ben er nooit echt in gekomen en heb na de introductie het spel maar uitgezet. De graphcis vielen me tegen (maar goed, het is een oud spel) en de gameplay was tenenkrommend. Echter, ik heb daar slechts 68min in gestoken. In the witcher 2 heb ik 0 (nul) minuten gestoken; sterker nog, ik heb 'm nooit geinstalleerd haha.

Ik ga nu even joggen buiten en hopelijk is de download straks klaar. Heel erg benieuwd!

• Predje
8x4 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:18:
Zo, net de witcher 3 wildhunt (GOTY, incl alle DLC) gekocht voor 20 euro. Ik heb nog nooit een van de vorige delen gespeeld (ondanks dat ik ze een jaar geleden beide had gekocht), dus weet niet wat me te wachten staat haha.

Natuurlijk wel wat youtube video's gekeken, maar nooit langer dan 5 minuten gekeken omdat het een 'ver van mijn bed show' was. De reviews zijn allen lovend, dus daar ligt het niet aan.

Wat betreft delen 1 en 2: ik heb in het verleden (lees: 1 jaar geleden) geprobeerd the witcher 1 te spelen, maar ben er nooit echt in gekomen en heb na de introductie het spel maar uitgezet. De graphcis vielen me tegen (maar goed, het is een oud spel) en de gameplay was tenenkrommend. Echter, ik heb daar slechts 68min in gestoken. In the witcher 2 heb ik 0 (nul) minuten gestoken; sterker nog, ik heb 'm nooit geinstalleerd haha.

Ik ga nu even joggen buiten en hopelijk is de download straks klaar. Heel erg benieuwd!
Hopelijk heb je voorlopig geen belangrijke dingen te doen... ik ben al maanden HOOKED :)

• Mutatie
  • Nu online
Predje schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:32:
[...]

Hopelijk heb je voorlopig geen belangrijke dingen te doen... ik ben al maanden HOOKED :)
Maanden? Pfff ik het hele jaar al :P
Oke toegegeven, tussendoor wel een minigame zoals Horizon uitgespeeld maar daarna weer verder gegaan met The Witcher DLC :+

• 8x4
  • Niet online

8x4

Nou, het heeft even een paar uur geduurd, maar eenmaal 'in' gekomen kan ik niets anders zeggen dan: wat een ongelooflijk spel! Ik heb er werkelijk spijt van dat ik dit niet eerder gekocht heb.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke, ik heb misschien een probleem. :P
Ik ben echt niet iemand die makkelijk veel tijd in een game stopt. 50 uur, misschien 100 en dan ben ik het meestal wel zat. De Witcher 3 is de afgelopen negen maanden iets meer geweest, maar 500+ uur. O-)

Oh en hier ben ik toch een beetje trots op. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yTQHp5PWO9TZsIf6F4yrxhjO/full.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• 8x4
  • Niet online

8x4

(vanmiddag weer ene uurtje of 2 gespeeld). Ik heb nu zo'n uur of 6, 7 erop zitten.

Het verhaal is enigszins boeiend, combat is "okay" en de graphics zijn heel goed. Echter, behalve questen en monsters slayen, is er nog wat anders te doen? Bijv jobs, market place, minigames (andere dingen dan dat kaartspel), dungeons, etc etc? Zo nee, dan ga ik teleur gesteld raken in de game :/.

Ps: qua main quest ben ik nu pas aangekomen bij dat 2e stadje, nadat ik te horen kreeg dat Ciri terug is en Yenever (of whatever ze ook moge heten) heb ontmoet in dat kasteel van die emperor/koning. Moet de game (en indien van toepassing, alle andere dingen die mogelijk zijn behalve questen en combat/vechten) zich nog openbaren, of heb ik de core van de game op dit punt al gezien? :(

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

8x4 schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:43:
(vanmiddag weer ene uurtje of 2 gespeeld). Ik heb nu zo'n uur of 6, 7 erop zitten.

Het verhaal is enigszins boeiend, combat is "okay" en de graphics zijn heel goed. Echter, behalve questen en monsters slayen, is er nog wat anders te doen? Bijv jobs, market place, minigames (andere dingen dan dat kaartspel), dungeons, etc etc? Zo nee, dan ga ik teleur gesteld raken in de game :/.

Ps: qua main quest ben ik nu pas aangekomen bij dat 2e stadje, nadat ik te horen kreeg dat Ciri terug is en Yenever (of whatever ze ook moge heten) heb ontmoet in dat kasteel van die emperor/koning. Moet de game (en indien van toepassing, alle andere dingen die mogelijk zijn behalve questen en combat/vechten) zich nog openbaren, of heb ik de core van de game op dit punt al gezien? :(
Er is crafting, gear verzamelen, genoeg bazen etc. Verder is de wereld echt in leven. Velen is totaal anders dan White Orchard, enorm veel te verkennen. Novigrad en het zuiden van Redenia zijn weer helemaal anders, en wacht maar tot je na enkele tientallen uren in Skellige komt. Maar aangezien je nu in Velen bent, zal het verhaal gaat nu in rap tempo omhoog in kwaliteit, en kwantiteit. ;)

Dit is ook het moment dat je sidequests moet gaan doen voor de gehele beleving. In deze game is het hartstikke zonde in iets van 20 uur door het verhaal te gaan en het daarbij te laten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• 8x4
  • Niet online

8x4

Hmm okay, ik zal dan nog geen conclusies trekken en proberen het spel verder te ontdekken. Wel fijn te weten dat het verhaal in 20 uur te doen is (zodat, indien ik op het spel uitgekeken raak, ik het nog in een ree"ele tijd kan afronden (heb helaas niet meer de tijd en zin om honderden uren in games te steken, in tegenstelling tot vroeger). :)

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05-2025
8x4 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:18:

Haha hier hetzelfde! Veel over deze game gehoord en voor 20 euro inclusief alle dlcs kon ik hem niet laten 'liggen'. Heb wel TLOU en CoD:WW2 nog liggen, dus de download heeft hier opzich geen haast :)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

8x4 schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:51:
Hmm okay, ik zal dan nog geen conclusies trekken en proberen het spel verder te ontdekken. Wel fijn te weten dat het verhaal in 20 uur te doen is (zodat, indien ik op het spel uitgekeken raak, ik het nog in een ree"ele tijd kan afronden (heb helaas niet meer de tijd en zin om honderden uren in games te steken, in tegenstelling tot vroeger). :)
Je zal sowieso een aantal sidequests moeten en willen doen om bepaald lvl te hebben. Gelukkig zijn die vaak behoorlijk goed dus op niveau van de main quest. Je moet hem niet willen uitspelen om het maar gespeeld re hebben, daar doe je de game geen recht mee aan. The bloody baron ben je alleen al uurtje of 4 mee bezig en heeft een geweldige diepgang.

• 418O2
Wat @SouLLeSSportal zegt. Als je in 20 uur erdoor wil kan je beter niet eens beginnen. De side quests dragen heel erg bij aan de sfeer en het verhaal.

Denk zelfs dat dat ervoor zorgt dat je het leuker gaat vinden

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 26-12-2017 11:42 ]

• QuZyX
Sta aub open voor de prachtige wereld die dit game biedt...
Sta open om het verhaal op te bouwen met vrolijke hoogtes en droevige laagtes...

Neem de tijd om te investeren in jouw karakter, om je 'dochter' Ciri te leren kennen, om met jouw mede witchers zalige memories op te bouwen, om afscheid te nemen van enkele karakters die je heel even op de tanden doen bijten om te vechten tegen de tranen, om luidop achter je scherm te lachen van de dingen die ziet en leest,...

Zijn allemaal emoties die ik heb meegemaakt en die dit game TOP hebben gemaakt voor mij.. Zelf heb ik sowieso een uitgebreide fantasy maar dankzij The Witcher 3 heb ik mij volledig laten opnemen in het verhaal.. Met een paar héél emotionele momenten als gevolg.. Een prachtige ervaring die elk uur meer dan waard was! :)

Opgelet; dit gaat over een heel emotionele gebeurtenis in het game; als je die ten volle wilt meemaken, NIET lezen!!
spoiler:
De moment Vesemir sterft en ze afscheid moeten nemen heb ik minuten naar mijn scherm zitten kijken met waterige ogen... Mijn wereld stond even stil... dit was zo mooi gebracht, zo zuiver, zo oprecht.. Het kwam héél hard aan maar was een prachtig eerbetoon aan "onze Papa Witcher"..

Succes ermee! :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het enige dat ik hier nog aan kan toevoegen is dat als je deze game goed speelt, deze soundtrack toch behoorlijk wat emoties op moet roepen. :'(

Deze game moet je echt niet snel uit willen spelen. Ja er zijn bugs, irritante dingen, combat kan soms wat minder zijn etc. Dat wordt ruim gecompenseerd door de atmosfeer van de verschillende delen van de wereld, alle dialogen op de achtergrond, main, secondary, witcher en hidden quests, verschillende technieken voor verschillende monsters, humor etc. Deze game is een absoluut meesterwerk qua verhaal. Ik heb heel wat games gespeeld, maar niks komt in de buurt bij deze wereld. Dan is er nog de Heart of Stone DLC die er rustig overheen gaat qua verhaal, en Blood en Wine die de kwaliteit van de base game matched, en een geheel nieuwe regio introduceert die weer vol zit.

Alles bij elkaar is het zo'n 120-150 uur, afhankelijk van hoe snel je er door geen wil gaan. 150 uur dus, want de details maken de game alleen maar beter. ;)

• Kheos

Kheos

FP ProMod
QuZyX schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:29:
Sta open om het verhaal op te bouwen met vrolijke hoogtes en droevige laagtes...

Neem de tijd om te investeren in jouw karakter, om je 'dochter' Ciri te leren kennen, om met jouw mede witchers zalige memories op te bouwen, om afscheid te nemen van enkele karakters die je heel even op de tanden doen bijten om te vechten tegen de tranen, om luidop achter je scherm te lachen van de dingen die ziet en leest,...

Zijn allemaal emoties die ik heb meegemaakt en die dit game TOP hebben gemaakt voor mij.. Zelf heb ik sowieso een uitgebreide fantasy maar dankzij The Witcher 3 heb ik mij volledig laten opnemen in het verhaal.. Met een paar héél emotionele momenten als gevolg.. Een prachtige ervaring die elk uur meer dan waard was! :)

Opgelet; dit gaat over een heel emotionele gebeurtenis in het game; als je die ten volle wilt meemaken, NIET lezen!!
spoiler:
De moment Vesemir sterft en ze afscheid moeten nemen heb ik minuten naar mijn scherm zitten kijken met waterige ogen... Mijn wereld stond even stil... dit was zo mooi gebracht, zo zuiver, zo oprecht.. Het kwam héél hard aan maar was een prachtig eerbetoon aan "onze Papa Witcher"..

Succes ermee! :)
dat, vooral omdat ik de eerste twee ook heb gespeeld.

of het moment dat
spoiler:
Triss op die boot stapt met die magiërs om waarschijnlijk voorgoed weg te varen en je staat nog wat met Dijkstra te kletsen en halverwege een Dijkstra anecdote zegt die ineens: "Geralt, behind you" en Triss staat daar. :'(

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kheos schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:11:
[...]

dat, vooral omdat ik de eerste twee ook heb gespeeld.

of het moment dat
spoiler:
Triss op die boot stapt met die magiërs om waarschijnlijk voorgoed weg te varen en je staat nog wat met Dijkstra te kletsen en halverwege een Dijkstra anecdote zegt die ineens: "Geralt, behind you" en Triss staat daar. :'(
Afbeeldingslocatie: https://i.warosu.org/data/sci/img/0084/53/1478290396522.jpg

• 8x4
  • Niet online

8x4

QuZyX schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:29:

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:27:
Deze game moet je echt niet snel uit willen spelen. Ja er zijn bugs, irritante dingen, combat kan soms wat minder zijn etc. Dat wordt ruim gecompenseerd door de atmosfeer van de verschillende delen van de wereld, alle dialogen op de achtergrond, main, secondary, witcher en hidden quests, verschillende technieken voor verschillende monsters, humor etc. Deze game is een absoluut meesterwerk qua verhaal. Ik heb heel wat games gespeeld, maar niks komt in de buurt bij deze wereld. Dan is er nog de Heart of Stone DLC die er rustig overheen gaat qua verhaal, en Blood en Wine die de kwaliteit van de base game matched, en een geheel nieuwe regio introduceert die weer vol zit.

Alles bij elkaar is het zo'n 120-150 uur, afhankelijk van hoe snel je er door geen wil gaan. 150 uur dus, want de details maken de game alleen maar beter. ;)
Inmiddels 25 uur op de teller en ik kan me er niet meer toezetten het spel verder te spelen helaas :'(. Het is niet wat ik ervan had verwacht na alle reviews gelezen/bekeken te hebben.
Wat ik vooral teleurstellend vind is dat ik valse verwachtingen van de game had gekregen na de vele loffe reacties en reviews.
Een voorbeeld: er wordt overal beschreven dat er "zoveel te doen is" in de game en dat je je met andere activiteiten kan bezig houden wanneer je geen zin hebt om de (main) quests te voltooien...echter, al dat andere is ook wederom een quest in een of andere vorm. Bij verveling in de main quests heb ik de notice boards geraadpleegd en een aantal "question" marks bezocht op de map (White Orchid of whatever inmiddels volledig geëxplored), hier en daar een side quest gedaan, etc. etc., maar de gameplay van deze nevenactiviteiten is allemaal naar mijn gevoel hetzelfde: loop/travel van punt A naar B en vind persoon/item X, om daarna (soms) terug te (moeten) keren naar punt A waar je de nevenactiviteit begon.

Ik hoopte dat er daadwerkelijke andere activiteiten gedaan konden worden dan het uitvoeren van de main quest, maar helaas werd in reviews niet aangegeven dat (bijna) alle nevenactiviteiten (lees: ":there are so many other things you can do if you are bored out of questing in The Witcher 3', of iets soortgelijks, wat je in bijna alle reviews tegen kunt komen over deze game) óók quests zijn min of meer (maar niet of in geringe mate in relatie staan tot het verhaal/mainquest, waardoor ze als 'nevenactiviteit' bestempeld worden).

Wat ik hoopte te vinden in de game na het lezen van "there are so many other things to do" in diverse reviews, waren dingen als een "jobs" systeem, activiteiten die horen bij het alledaagse leven (bijvoorbeeld vissen, jagen, ik noem maar wat), op zijn minst een trading systeem/user market place, diverse soorten minigames* die redelijk diepgaand zijn, etc. etc.

*: gwent is een leuke minigame, maar ik had gehoopt dat er meerdere minigames (met soortgelijke diepgang) bestonden binnen The Witcher 3 dan alleen gwent.

En verder:
- je hebt weinig mogelijkheden om de armor van de character aan te passen. Die paar armor sets die aanwezig zijn zijn (visueel gezien) niet denderend.
- Ik ben nu al overpowered (dit schijnt een bekend probleem te zijn bij vele andere spelers, na het internet geraadpleegd te hebben).
- alles duurt zo.ontzettend.lang.om.te.voltooien...Ik heb het idee gekregen dat de developers heel veel filler content hebben toegevoegd om de game langer te maken dan nodig is (zij het met vele subquests binnen de main quests, het voortdurend travelen van A naar B, de lange dialogen of het feit dat het skippen van een dialoog slechts alléén díe scene skipt, waardoor je continue de spatiebalk zit te spammen om een simpelweg iets te kopen van een merchant).
- geen/amper xp van enemies/monsters (non quest gerelateerd, bijv als je gewoon zin hebt om wat monsters in de open wereld te slayen)
- slechts een aantal signs (die naar mijn mening niets voor stellen en je eigenlijk prima zonder kan)
- combat systeem is één spamfestijn (enige wat ik doe is evaden en de linker muisknop spammen :( en ik kom ermee weg ook, mede door de overpoweredness)
- overpowered zonder iets te hoeven doen, en ik heb helemaal niet zo heel veel side quests gedaan (ik speel op blood and broken bones moeilijkheidsgraad)
- geen user market
- control van Geralt is some behóórlijk clunky, soms geldt dit ook voor de camera

Het grootste probleem en de afganger voor mij is dat alles zo ontzettend traag loopt (advancen in het verhaal).

Waar ik nu ben na 25 uur spelen is: Quest Family matters (Baron):
spoiler:
Ik heb net de dochter van de Baron gevonden
. Ik weet niet of dit ver is, maar wat ik tot nu toe van de game heb gezien kon me niet echt bekoren en als 25 uur al zo is, dan vermoed ik dat de komende 100 uur van hetzelfde zal zijn.

Nadat de wow-factor van de visuele beauty van de game weggeëbd is begon ik me steeds meer te vervelen tot ik nu op het punt ben beland waarop alles in de game een sleur begint te worden.

Ik had na de eerste 5 uur de game alweer voor gezien gehouden, maar heb het (mezelf gedwongen) om minimaal 20 uur te spelen om mezelf te troosten en de prijs van de game te rechtvaardigen (20 euro betaald voor dit gedrocht :p).

Ach, even kort samen gevat: wat een k*t game zeg!.....

• QuZyX
8x4 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 02:43:
[...]

[...]

Volgens mij is dit gewoon jouw type game niet... Kan gebeuren, ik ervaar dat zelf soms ook bij een aantal TOP games...

Bv. Total War, Divinity reeks,... Ik weet dat het pareltjes zijn maar het spreekt mij zo weinig aan.. :(

Nu goed, spijtig je het niet weten waarderen hebt, maar het is een persoonlijk smaak :) Toch bedankt om het te kopen, des te meer kans ze een nieuwe Witcher game maken! :D

• Feihcretsam
  • Laatst online: 18-11-2025

Het grootste probleem en de afganger voor mij is dat alles zo ontzettend traag loopt (advancen in het verhaal).

spoiler:
. Ik weet niet of dit ver is, maar wat ik tot nu toe van de game heb gezien kon me niet echt bekoren en als 25 uur al zo is, dan vermoed ik dat de komende 100 uur van hetzelfde zal zijn.
Je bent nog niet op 5% van het spel, zit in de zone die by far het lelijkst en saaist is van de game en noemt hier de aller eerste (of tweede als je de Witch quest al gedaan hebt) main quest die het spel bied na de ''intro'' zone van White Orchard.

Je hebt alleen het topje van het topje van de ijsberg gezien, veel van jouw kritiek is onterecht als je het spel verder doorspeelt. Maar dat zou ik niet doen, sommige dingen die je zegt kan ik me in vinden en ik denk dat dit totaal geen spel voor jou is. Dingen zoals het XP systeem en dat alles met quests gedaan word bijvoorbeeld, dit klopt helemaal en was voor mij ook erg wennen. Ik verwachtte een soort Skyrim/Fallout/WoW achtige RPG ervaring maar dat is het totaal niet, het is iets heel anders en nieuws waarbij een non open world story driven game gecombineerd word met een open wereld.

Ikzelf ben 2x hard afgeknapt op dit spel, 1 keer in het eerste gebied en 1 keer precies op het punt waar jij nu zit, alleen had ik de andere quest gekozen ipv de Baron quest. Pas toen ik het spel een 3e keer oppakte omdat ik nogsteeds van iedereen hoorde dat dit het beste spel ooit zou zijn snapte ik het principe achter het spel en was ik verkocht, honderden uren erin gestoken hierna.

• 8x4
  • Niet online

8x4

Feihcretsam schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:11:
Je bent nog niet op 5% van het spel, zit in de zone die by far het lelijkst en saaist is van de game en noemt hier de aller eerste (of tweede als je de Witch quest al gedaan hebt) main quest die het spel bied na de ''intro'' zone van White Orchard.

Je hebt alleen het topje van het topje van de ijsberg gezien, veel van jouw kritiek is onterecht als je het spel verder doorspeelt. [...] Ik verwachtte een soort Skyrim/Fallout/WoW achtige RPG ervaring maar dat is het totaal niet, het is iets heel anders en nieuws waarbij een non open world story driven game gecombineerd word met een open wereld.
Ik had ook eenzelfde verwachtingen (soort van Skyrim/Fallout achtige game, beide die ik wel leuk vond (WoW nooit gespeeld)) haha.
Ongetwijfeld is The Witcher 3 met mijn progressie nog lang niet echt op gang gekomen, maar als er zoveel uur nodig is om 'op gang te komen' dan is er mijns inziens toch iets mis met de wijze waarop een spel gemaakt/opgebouwd is. Ik twijfel er niet aan dat het spel hierna beter zal worden, maar om 30-50 uur te investeren in iets wat ik niet leuk vind om daarna pas het spel te begrijpen en leuk te vinden? Hmm, die bereidheid heb ik helaas niet. (In die opzichte kan zelfs gesteld worden dat zelfs staren naar een muur leuk kan zijn, zolang je het maar lang genoeg doet waardoor je het vanzelf leuk gaat vinden :9).
Feihcretsam schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:11:
Ikzelf ben 2x hard afgeknapt op dit spel, 1 keer in het eerste gebied en 1 keer precies op het punt waar jij nu zit, alleen had ik de andere quest gekozen ipv de Baron quest. Pas toen ik het spel een 3e keer oppakte omdat ik nogsteeds van iedereen hoorde dat dit het beste spel ooit zou zijn snapte ik het principe achter het spel en was ik verkocht, honderden uren erin gestoken hierna.
QuZyX schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:50:
Volgens mij is dit gewoon jouw type game niet...
Dat denk ik inderdaad ook. Helaas had ik dat niet op kunnen maken uit de vele reviews.
QuZyX schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:50:Toch bedankt om het te kopen, des te meer kans ze een nieuwe Witcher game maken! :D
:D

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:18

Superkiwi

Hoi doei

8x4 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:50:
[...]
Ongetwijfeld is The Witcher 3 met mijn progressie nog lang niet echt op gang gekomen, maar als er zoveel uur nodig is om 'op gang te komen' dan is er mijns inziens toch iets mis met de wijze waarop een spel gemaakt/opgebouwd is. Ik twijfel er niet aan dat het spel hierna beter zal worden, maar om 30-50 uur te investeren in iets wat ik niet leuk vind om daarna pas het spel te begrijpen en leuk te vinden? Hmm, die bereidheid heb ik helaas niet.
Het kan ook zijn dat het gewoon je game niet is toch?
De 30 tot 50 uur die je noemt is wel wat aan de ruime kant imo; na een uurtje of 10 spelen zou je toch al wel in de game moeten zitten, als dat dan nog niet het geval is denk ik dat het inderdaad gewoon jouw game niet is.
Maakt ook helemaal niet uit, want niet iedereen vindt hetzelfde leuk natuurlijk. En jezelf dwingen om iets leuk te vinden werkt al helemaal niet. Wellicht pak je 'm over een jaar weer eens op en vind je het dan wél tof, zou zomaar kunnen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-01 16:16

el-jorge

turn around and feel the vibe

Al eens helemaal uitgespeeld incl. DLC op de pc (wel met een ps4 controller), vooral vanwege de betere graphics, en omdat ik W1+ W2 al op de PC had gespeeld.

Zit te twijfelen om op de PS4 de GOTY te halen en nog een keer doorheen te gaan. Zou dat qua graphics een flinke teruggang zijn? En ondanks dat ik hem op de pc met een ps4 controller gespeeld heb, gebruikte ik in de menu vaak mijn muis en tobo. Zijn de menu's ondertussen wat beter, zodat je daar niet eeuwen bezig bent op de console??

Spielerei...

• bassGunner
el-jorge schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:20:
Al eens helemaal uitgespeeld incl. DLC op de pc (wel met een ps4 controller), vooral vanwege de betere graphics, en omdat ik W1+ W2 al op de PC had gespeeld.

Zit te twijfelen om op de PS4 de GOTY te halen en nog een keer doorheen te gaan. Zou dat qua graphics een flinke teruggang zijn? En ondanks dat ik hem op de pc met een ps4 controller gespeeld heb, gebruikte ik in de menu vaak mijn muis en tobo. Zijn de menu's ondertussen wat beter, zodat je daar niet eeuwen bezig bent op de console??
Graphics zijn wel beduidend minder als je op de PC op Ultra hebt gespeeld, op de consoles zijn het medium-high settings. De ps4pro spuugt nu checkerboarded 4K uit, de standaard ps4 1080p. De menu’s zijn wel wat verbeterd maar als je een volle inventory hebt dan blijft dat wel tergend traag. En verder is het op de ps4 natuurlijk 30fps terwijl je op de PC zo hoog kan gaan als je portomonnee dik is.

@8x4 : tja, jammer, maar dan zal het je game niet zijn waarschijnlijk. Ik had in het begin ook mijn bedenkingen, maar was na het voltooien van de hele Bloody Baron questline, zoals velen met mij, toch wel definitief om. Dat is toch wel het summum van verhaalvertelling, sfeer, emotie en karakterontwikkeling. Dus als je het dan nog niks vindt... helaas! En zoals gezegd kan je het anders altijd later nog een tweede poging geven.

[ Voor 17% gewijzigd door bassGunner op 29-12-2017 16:08 ]

• Kheos

Kheos

FP ProMod
[...]

[...]

Inmiddels 25 uur op de teller en ik kan me er niet meer toezetten het spel verder te spelen helaas :'(. Het is niet wat ik ervan had verwacht na alle reviews gelezen/bekeken te hebben.
Wat ik vooral teleurstellend vind is dat ik valse verwachtingen van de game had gekregen na de vele loffe reacties en reviews.
Een voorbeeld: er wordt overal beschreven dat er "zoveel te doen is" in de game en dat je je met andere activiteiten kan bezig houden wanneer je geen zin hebt om de (main) quests te voltooien...echter, al dat andere is ook wederom een quest in een of andere vorm. Bij verveling in de main quests heb ik de notice boards geraadpleegd en een aantal "question" marks bezocht op de map (White Orchid of whatever inmiddels volledig geëxplored), hier en daar een side quest gedaan, etc. etc., maar de gameplay van deze nevenactiviteiten is allemaal naar mijn gevoel hetzelfde: loop/travel van punt A naar B en vind persoon/item X, om daarna (soms) terug te (moeten) keren naar punt A waar je de nevenactiviteit begon.

Ik hoopte dat er daadwerkelijke andere activiteiten gedaan konden worden dan het uitvoeren van de main quest, maar helaas werd in reviews niet aangegeven dat (bijna) alle nevenactiviteiten (lees: ":there are so many other things you can do if you are bored out of questing in The Witcher 3', of iets soortgelijks, wat je in bijna alle reviews tegen kunt komen over deze game) óók quests zijn min of meer (maar niet of in geringe mate in relatie staan tot het verhaal/mainquest, waardoor ze als 'nevenactiviteit' bestempeld worden).

Wat ik hoopte te vinden in de game na het lezen van "there are so many other things to do" in diverse reviews, waren dingen als een "jobs" systeem, activiteiten die horen bij het alledaagse leven (bijvoorbeeld vissen, jagen, ik noem maar wat), op zijn minst een trading systeem/user market place, diverse soorten minigames* die redelijk diepgaand zijn, etc. etc.

*: gwent is een leuke minigame, maar ik had gehoopt dat er meerdere minigames (met soortgelijke diepgang) bestonden binnen The Witcher 3 dan alleen gwent.

En verder:
- je hebt weinig mogelijkheden om de armor van de character aan te passen. Die paar armor sets die aanwezig zijn zijn (visueel gezien) niet denderend.
- Ik ben nu al overpowered (dit schijnt een bekend probleem te zijn bij vele andere spelers, na het internet geraadpleegd te hebben).
- alles duurt zo.ontzettend.lang.om.te.voltooien...Ik heb het idee gekregen dat de developers heel veel filler content hebben toegevoegd om de game langer te maken dan nodig is (zij het met vele subquests binnen de main quests, het voortdurend travelen van A naar B, de lange dialogen of het feit dat het skippen van een dialoog slechts alléén díe scene skipt, waardoor je continue de spatiebalk zit te spammen om een simpelweg iets te kopen van een merchant).
- geen/amper xp van enemies/monsters (non quest gerelateerd, bijv als je gewoon zin hebt om wat monsters in de open wereld te slayen)
- slechts een aantal signs (die naar mijn mening niets voor stellen en je eigenlijk prima zonder kan)
- combat systeem is één spamfestijn (enige wat ik doe is evaden en de linker muisknop spammen :( en ik kom ermee weg ook, mede door de overpoweredness)
- overpowered zonder iets te hoeven doen, en ik heb helemaal niet zo heel veel side quests gedaan (ik speel op blood and broken bones moeilijkheidsgraad)
- geen user market
- control van Geralt is some behóórlijk clunky, soms geldt dit ook voor de camera

spoiler:

Nadat de wow-factor van de visuele beauty van de game weggeëbd is begon ik me steeds meer te vervelen tot ik nu op het punt ben beland waarop alles in de game een sleur begint te worden.

Ik had na de eerste 5 uur de game alweer voor gezien gehouden, maar heb het (mezelf gedwongen) om minimaal 20 uur te spelen om mezelf te troosten en de prijs van de game te rechtvaardigen (20 euro betaald voor dit gedrocht :p).

het moet jouw spel inderdaat niet zijn, want jouw ervaring komt helemaal niet overeen met de mijne.
lang duren om te voltooien? ik heb (buiten de races) nooit op Roach gezeten en heb zo weinig mogelijk gefast-travelled om toch maar zoveel mogelijk van de wereld te ontdekken. Zoals al eerder aangehaald hier: zelfs na het uitspelen van het spel heb ik nog een aantal dorpjes ontdekt waar ik nog nooit was geweest.
de enige filler vond ik sommige stukken van Skellige; en ik weet dat er een boel mensen het daar niet mee eens zijn :)

Combat spamfestijn? hebben we het over hetzelfde spel? knoppen rammen was voor mij de snelste manier om dood te gaan. er zat veel meer tactiek in (pijlen ontwijken, bommen gooien, blokken, counteren, signs...)

en thank god dat het niet op Skyrim lijkt (heb ik niet eens kunnen uitspelen. wat een fucking saai spel was dat zeg! Dan was Morrowind toch wel 100 keer beter.) Elder scrolls zijn notoir voor hun generieke quests. Totaal niet zoals bij de witcher. Daar help je mensen (wat dan later misschien enorm in je nadeel blijkt) of bevrijd je dorpjes (maar zijn die het wel waard? heeft het monster hier geen gelijk?), heeft elke sub van een sub van een subquest een ton meer background, immersie, gevoel dan de hele mainquest van fallout 3,4 en vegas tesamen.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:00
[...]
Voor mij is het sterke punt van Witcher 3 juist de verhalen rond de quests, die echt boeien in tegenstelling tot veel fetch quests van andere RPG's. Als dat niet jouw ding is en je de dialoog gewoon wegklikt dan kan ik me voorstellen dat het tegenvalt.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
108rogar schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:00:
[...]

Voor mij is het sterke punt van Witcher 3 juist de verhalen rond de quests, die echt boeien in tegenstelling tot veel fetch quests van andere RPG's. Als dat niet jouw ding is en je de dialoog gewoon wegklikt dan kan ik me voorstellen dat het tegenvalt.
Dat!

In (zo goed als) alle andere RPG's zijn alle elementen van die quest compleet inwisselbaar.
Wie de questgiver is, maakt geen enkel verschil. Of het nu gaat over een family heirloom, of een openstaande schuld, of de halsketting van de grootmoeder... de quest is hetzelfde. Ga naar A, verkrijg B, ga naar C of terug naar A. Dat is het wel zowat.
Niet in de witcher. Daar is het allemaal zo opgezet dat je in elke quest meegesleept wordt.
Ik herinner mij
spoiler:
een kerel die door drowners werd aangevallen en die ik had gered. Later kom ik die opnieuw tegen en blijkt dat een enorme klootzak te zijn, waardoor ik die heb moeten doden.

Of een quest
spoiler:
met een kerel die een kar met lijken had, en die werd besmet en later heb ik ook die weer moeten doden.
Of een quest
spoiler:
waarbij dorpelingen een of andere dikke halfgod aan het aanbidden waren, maar die offers die ze brachten konden ze zich eigenlijk niet meer veroorloven
.
spoiler:
Een psychopaat die aan het moorden slaat en pamfletten achterlaat als dwaalspoor zodat anderen beschuldigd werden.

En nog vele, vele anderen.
Ik heb al zeker een jaar geen witcher meer gespeeld, dus sommige van die quests zijn misschien al twee jaar geleden, maar ik herinner me ze nog levendig.
NIet omdat die quests zo geniaal waren, maar omdat ze zo meeslepend waren. Bij elke stap afwegen: is dit nu het beste? voor Geralt? voor de questgiver, het dorp? de wereld?

Ik wil
spoiler:
die arme zieke man niet doden, want die probeert ook maar rond te komen in een door oorlog verscheurde wereld, maar ik moet wel want hij is een gevaar voor de rest.
Had ik die
spoiler:
klootzak nu maar laten liggen bij die drowners, dan had hij ondertussen minder kwaad gedaan.
Wat als ik de
spoiler:
verkeerde had beschuldigd in verband met de moorden op die prostituees?

Quests met intriges, valse sporen, meerdere eindes, dynamiek tussen persoonlijkheden...

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De diepgang in de verhalen en dynamiek is er, maar de quests zelf zijn behoorlijk repetitief.

Dat kan beter bij deel 4!

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Requiem19 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:38:
De diepgang in de verhalen en dynamiek is er, maar de quests zelf zijn behoorlijk repetitief.

Dat kan beter bij deel 4!
er komt geen deel 4, en hoezo repetitief?
wat is dan een RPG waar de quests minder repetitief zijn dan the witcher 3?

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-02 22:16

Trouble

Everything is awesome

Ik heb de afgelopen 2 dagen The Witcher 3 uitgespeeld, inclusief beide DLC's. Heerlijk spel, prachtig gemaakt. Dat de keuzes die je maakt tijdens het spelen later weer terugkomen, of ze nu de juiste keuze waren of niet, vond ik heel tof.

Ben in juni begonnen, en dit is een van de weinige games die me echt mee hebben gesleept in het verhaal. Zou het zo weer spelen (en wie weet, ga ik over een tijdje eens kijken of Death March me ook nog steeds kan boeien :D Heb nog wat achievements om te halen ;))

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Kheos schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:00:
[...]

er komt geen deel 4, en hoezo repetitief?
wat is dan een RPG waar de quests minder repetitief zijn dan the witcher 3?
Witcher senses aan, volg spoor en kill iets.

Maakt het uit dat andere rpg's ook repetitief zijn? Mijn mening ziet op de W3, zonder vergelijking met andere games.

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Requiem19 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:11:
[...]

Witcher senses aan, volg spoor en kill iets.

Maakt het uit dat andere rpg's ook repetitief zijn? Mijn mening ziet op de W3, zonder vergelijking met andere games.
ja, dat klopt voor sommige quests.
Bij een groot deel quests gebruik je helemaal geen senses bijvoorbeeld.
(Then again, je bent een witcher. wat had je dan gedacht te doen? breien?).
Of is het verloop van de quests helemaal anders. Zeker als je het vergelijkt met Skyrim (hier al een aantal keer genoemd in dit topic)

tuurlijk maakt dat veel uit. dat heet omkadering en context.
Da's zoals Super Mario gewelddadig vinden. Kan best je mening zijn, maar als je het vergelijkt met andere platform games en andere games in het algemeen zul je zien dat Super Mario echt niet gewelddadig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Kheos op 30-12-2017 18:48 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic