• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:11
Beide bedankt voor de tip :)! Dan is dat voor mij duidelijk. Het viel mij op dat enkele briefjes ook een zegel erop hadden staan (die waren inderdaad ook groter), en deze werd ook netjes toegevoegd in mijn questlog.

Dan neem ik de volgende keer alle briefjes mee. Ik ben nu op de volgende locatie:

spoiler:
Je staat op het punt om naar een andere stad te gaan om Yennefer daar te zoeken, nadat is gebleken dat ze maar op één dag afstand van Geralt ligt. Dus wanneer je op het punt staat om weg te gaan komt ze je al tegemoet in de stad. Vervolgens rij je samen naar de andere stad waarbij je onderweg geambushed wordt. Ik ben nu aangekomen in de stad en ik heb van die noble gear aangetrokken omdat iemand je wil spreken :P. Dus vanaf dit punt ga ik vanavond verder.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Diigii schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:26:
Beide bedankt voor de tip :)! Dan is dat voor mij duidelijk. Het viel mij op dat enkele briefjes ook een zegel erop hadden staan (die waren inderdaad ook groter), en deze werd ook netjes toegevoegd in mijn questlog.

Dan neem ik de volgende keer alle briefjes mee. Ik ben nu op de volgende locatie:

spoiler:
Je staat op het punt om naar een andere stad te gaan om Yennefer daar te zoeken, nadat is gebleken dat ze maar op één dag afstand van Geralt ligt. Dus wanneer je op het punt staat om weg te gaan komt ze je al tegemoet in de stad. Vervolgens rij je samen naar de andere stad waarbij je onderweg geambushed wordt. Ik ben nu aangekomen in de stad en ik heb van die noble gear aangetrokken omdat iemand je wil spreken :P. Dus vanaf dit punt ga ik vanavond verder.
Aha, je bent dus net van White Orchard naar Vizima gegaan? Dan heb je bijna de proloog klaar, zometeen begint het spel pas echt ;)

Heb je wel alle quest en vraagtekens gedaan in WO? Hoeft niet perse hoor, kan later ook nog, maar de extra XP kan je wel gebruiken zometeen. Welke moeilijkheidsgraad speel je?

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:47

KipCurreh

Nightcrawler

Diigii schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:26:

spoiler:
Bereid je dan maar voor, het spel begint pas echt als je weg gaat uit Vizima :)
Het kan nogal overweldigend lijken in het begin, maar gewoon alles lekker verkennen en questen..

Let op dat je enkel nog XP krijgt van quests die max 5 lvls onder de jouwe liggen (ben je bv lvl14 en doe je een quest van 8, krijg je bijna niks... een quest van lvl 9 dan nog juist wel)

Veel succes, en geniet vooral van de 100+ uren die je er nog gaat insteken 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Vorig jaar een PS4 met Witcher 3 aangeschaft, geweldige game, maar meer dan 20uur erin steken lukte maar niet. Recent een PC met een GTX1080 en een 27" 1440p 144hz monitor aangeschaft en Witcher gedownload van Steam. En my god, wat een praal van een game. Ben overnieuw begonnen en ditmaal alle vraagtekens en sidequests aan het doen.
Geweldig hoe de game eruit ziet, met alles op Ultra haal ik 60-70fps gemiddeld. Echt stukken soepeler en mooier dan de PS4.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:33

Case_C

[Team Carrack]

Gisteren mijn Game+ incl. DLC uitgespeeld :) . De happy end van B&W dlc als laatste afsluiter, over de hele moot is het in mijn ogen de beste RPG ooit. Vraag me af of ze ooit nog terug gaan komen in de Witcher universe... CDProjectRed dan. Gelukkig kan ik nog verder in de boeken. :)

De teller staat voor steam op 230 uur, wie weet komt daar nog wat bij om her en der wat sidequests nog af te ronden. :p

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martijn19 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:05:
Vorig jaar een PS4 met Witcher 3 aangeschaft, geweldige game, maar meer dan 20uur erin steken lukte maar niet. Recent een PC met een GTX1080 en een 27" 1440p 144hz monitor aangeschaft en Witcher gedownload van Steam. En my god, wat een praal van een game. Ben overnieuw begonnen en ditmaal alle vraagtekens en sidequests aan het doen.
Geweldig hoe de game eruit ziet, met alles op Ultra haal ik 60-70fps gemiddeld. Echt stukken soepeler en mooier dan de PS4.
De game is ook niet heel sterk geoptimaliseerd als je kijkt hoe Horizon er op de PS4 uitziet (ook wel begrijpelijk, want exclusief). Die ziet er aanzienlijk beter uit (volgens mensen met een GTX1080 zelfs beter dan TW3 op die kaart) en draait ook nog eens een stuk stabieler. Moet ik wel bij zeggen dat TW3 aanzienlijk verbeterd is sinds de release, want dat was niet al te best toen.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik ben so very late to the party ;)

Met de 10 euro korting de GOTY gekocht gisteren. Ik heb er nu wel zin in. Heel lang heeft TW3 in mn hoofd rond gespookt en nu lekker beginnen. Komende tijd komen er geen games uit die mijn interesse hebben (buiten Full Throttle :) ) dus kan vooruit ;)

misschien ook maar meteen op de hoogste moeilijkheidsgraad beginnen.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21

vhal

ಠ_ಠ

Is dit spel vergelijkbaar met DA:Inq? Of is dit wel een game waar wat tempo in zit?

De GOTY editie met de 10€ bon is natuurlijk verleidelijk (effectief kost de game dus maar 14€) maar ik heb geen trek om weer een DA:Inq achtige game te spelen waar ik niet doorheen kom.

Nu ik Horizon Zero Dawn gewend ben op de PS4 (pro), ligt de lat al weer hoger qua speelbaarheid en graphics en als ik @bram1984 zijn reactie lees, dan ga ik weer twijfelen :P

Strava

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

westergas

rikkie_pc

vhal schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:36:
Is dit spel vergelijkbaar met DA:Inq?
Gelukkig niet. Ik kon DA:I totaal niet volgen en vond de combat al net zo'n mysterie. Graphics meh. TW3 is echt een klasse hoger imo.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• bram1984
vhal schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:36:
Is dit spel vergelijkbaar met DA:Inq? Of is dit wel een game waar wat tempo in zit?

De GOTY editie met de 10€ bon is natuurlijk verleidelijk (effectief kost de game dus maar 14€) maar ik heb geen trek om weer een DA:Inq achtige game te spelen waar ik niet doorheen kom.

Nu ik Horizon Zero Dawn gewend ben op de PS4 (pro), ligt de lat al weer hoger qua speelbaarheid en graphics en als ik @bram1984 zijn reactie lees, dan ga ik weer twijfelen :P
Ach Witcher 3 ziet er voor een open wereld prima uit. Het is en blijft een multiplatform game, dus dat moet je wel meenemen in je beoordeling. Horizon is grafisch iets unieks op een console.

Je moet alleen wel even door de gameplay van TW3 heen. Helemaal als je de smoothness van HZD gewend bent. Mij lukte het helaas niet, maar wellicht jou wel. Want los daarvan schijnt TW3 behoorlijk goed te zijn. ;)

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

westergas

rikkie_pc

bram1984 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:00:
[...]

Ach Witcher 3 ziet er voor een open wereld prima uit.
Het hebben het over de PS4 versie neem ik aan? Op de PC zat ik af en toe met open mond naar het scherm te kijken.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:02

Superkiwi

Hoi doei

Ik op de PS4 ook. Hoe de laaghangende zon door de bomen scheen en een goudkleurige gloed over het landschap legde, machtig mooi!
Grafisch is er The Witcher echt nauwelijks iets aan te merken, zelfs niet op de console ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• bassGunner
Vooral de lichteffecten bij zonsopgang en -ondergang blijven fraai inderdaad. Verder vind ik ook de textures overal van hoog niveau, en de cutscenes zijn erg prachtig. Een aantal zaken zijn wat minder fraai, zoals de pop-in van schaduwen en rare flikkerende effecten van schaduwen, vooral rond de gevels van gebouwen. Maar ik vind het ook nog steeds een van de mooiste spellen op de PS4 :) En met maxed out settings op een PC is het nog steeds een van de mooiste spellen overall.

@Scrisissszzz : het is zeker aan te raden om ten minste op Blood&Broken Bones te beginnen, maar gelijk Deatch March is ook prima :) de eerste 10 levels ofzo is dan pittig, maar als je eenmaal wat goede gear en skills hebt wordt het sowieso een eitje

• Scrisissszzz
bassGunner schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:09:
Vooral de lichteffecten bij zonsopgang en -ondergang blijven fraai inderdaad. Verder vind ik ook de textures overal van hoog niveau, en de cutscenes zijn erg prachtig. Een aantal zaken zijn wat minder fraai, zoals de pop-in van schaduwen en rare flikkerende effecten van schaduwen, vooral rond de gevels van gebouwen. Maar ik vind het ook nog steeds een van de mooiste spellen op de PS4 :) En met maxed out settings op een PC is het nog steeds een van de mooiste spellen overall.

@Scrisissszzz : het is zeker aan te raden om ten minste op Blood&Broken Bones te beginnen, maar gelijk Deatch March is ook prima :) de eerste 10 levels ofzo is dan pittig, maar als je eenmaal wat goede gear en skills hebt wordt het sowieso een eitje
Ok, dan doe ik dat gewoon. Na Bloodborne en alles Souls games ben ik dood gaan wel gewend ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• bassGunner
Scrisissszzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:30:
[...]

Ok, dan doe ik dat gewoon. Na Bloodborne en alles Souls games ben ik dood gaan wel gewend ;)
Mooi zo. Enige nadeel is dat (op consoles) je dan weer minutenlang naar een laadscherm moet kijken elke keer :)

Op welk platform ga je spelen eigenlijk? Op consoles is het aan te raden om de "alternative movement response" o.i.d. aan te zetten, vond ik persoonlijk wel een game-changer. En kijk even wat je van de motion blur vindt, die is behoorlijk dik aangezet en is een kwestie van persoonlijke smaak.
Ohja, en als je Gwent wat onder de knie begint te krijgen dan kan je die ook nog moeilijker instellen :)

• Scrisissszzz
bassGunner schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:46:
[...]

Mooi zo. Enige nadeel is dat (op consoles) je dan weer minutenlang naar een laadscherm moet kijken elke keer :)

Op welk platform ga je spelen eigenlijk? Op consoles is het aan te raden om de "alternative movement response" o.i.d. aan te zetten, vond ik persoonlijk wel een game-changer. En kijk even wat je van de motion blur vindt, die is behoorlijk dik aangezet en is een kwestie van persoonlijke smaak.
Ohja, en als je Gwent wat onder de knie begint te krijgen dan kan je die ook nog moeilijker instellen :)
Ok, thnx ik ga het checken, ga m spelen op de PS4

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21

vhal

ಠ_ಠ

Scrisissszzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:30:
[...]

YOU DIED staat nog net niet ingebrand in mijn oude plasma :X Blijft overigens wel een fijne game (DS3).

Ik geef TW3 wel een kans, eerst HZD maar eens uitspelen

Strava

• bram1984
bassGunner schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:46:
[...]

Dat gwent heb ik echt nooit begrepen. Dan ga je een epische en diepe open wereld RPG spelen met een intrigerend verhaal, vol met lore en sidequests. En dan ga je je tijd verdoen aan een in-game kaart spelletje. :+

Ik heb er zelf destijds hooguit 5 minuten aan besteed omdat ik snel weer verder wilde met de wereld ontdekken.

Ik heb dergelijke minigames in openwereld spellen überhaupt nooit begrepen, maar ieder z'n ding uiteraard.

• bassGunner
bram1984 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:13:
[...]

Dat gwent heb ik echt nooit begrepen. Dan ga je een epische en diepe open wereld RPG spelen met een intrigerend verhaal, vol met lore en sidequests. En dan ga je je tijd verdoen aan een in-game kaart spelletje. :+

Ik heb er zelf destijds hooguit 5 minuten aan besteed omdat ik snel weer verder wilde met de wereld ontdekken.

Ik heb dergelijke minigames in openwereld spellen überhaupt nooit begrepen, maar ieder z'n ding uiteraard.
Ik vond er eerst ook niks aan en heb het de eerste helft van het spel compleet genegeerd. Maar ik was een keer een beetje stoned, gaf het nog een poging en vond het toen opeens briljant. Daarna was ik hooked en heb ik alle resterende Gwent kaarten en spelers opgezocht. 't Is best een aardig spelletje, en juist een leuke afwisseling van het killen van monsters en bad guys. Alleen als je uiteindelijk een goed deck hebt dan wordt het wel wat simpel en repetitief. Heb zelf ook nooit andere kaartspellen als Hearthstone etc gespeeld, en ondanks dat ik vroeger SW:KOTOR heb grijs gespeeld heb ik toen ook nooit Pazaak gespeeld :)

Dus ja, je moet er even inkomen, maar dan is Gwent echt wel vermakelijk en echt goed gedaan als extraatje in een al zo'n episch groot spel.

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:13:
[...]

Heerlijk juist joh.
Gwent in the Witcher
Blitzball in Final Fantasy x.
Golfen in GTA
En zo kan ik nog wel even doorgaan, ik vind het juist relaxt als je net een uur heb lopen vechten en onderzoeken om dat even te onderbreken met een mini-game.

En Gwent heb ik echt tientallen uren gespeeld, heb de Beta op de PS4 ook flink wat gespeeld van Gwent(maar daar mag nog wat aan gewerkt worden).

• Scrisissszzz
Ok Death March is in t begin erg pittig idd... Net alleen tijd gehad voor de intro en de eerste paar ghouls maar daar had ik al 4 pogingen voor nodig haha.. ik hou mn hart vast...

Moet dan nog wel heel erg aan de controls enzo wennen en eraan denken dat ik kan blocken enz....

De eerste levels gaan zo iig aardig wat tijd kosten ;)

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:05
Dodge dodge dodge! Ik speel op een na moeilijkste en de eerste 10 lvls waren idd lastig, daarna wel erg makkelijk.
En Gwent is geweldig! :)

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11 08:00
Scrisissszzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:50:
Ok Death March is in t begin erg pittig idd... Net alleen tijd gehad voor de intro en de eerste paar ghouls maar daar had ik al 4 pogingen voor nodig haha.. ik hou mn hart vast...

Moet dan nog wel heel erg aan de controls enzo wennen en eraan denken dat ik kan blocken enz....

De eerste levels gaan zo iig aardig wat tijd kosten ;)
Dodgen is echt met afstand het meest effectieve dat je kunt doen. Als je dat goed weet te timen dan ''dans'' je door groepen vijanden heen dmv dodges. Erg nice :D

En Quen.... altijd Quen gebruiken

• Scrisissszzz
Feihcretsam schreef op donderdag 13 april 2017 @ 06:06:
[...]

Dodgen is echt met afstand het meest effectieve dat je kunt doen. Als je dat goed weet te timen dan ''dans'' je door groepen vijanden heen dmv dodges. Erg nice :D

En Quen.... altijd Quen gebruiken
Ja dacht bij poging 3 ineens aan Quen idd haha... komt goed het is gewoon even inkomen ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32
En afwisselen met yrden bij geesten. En zorgen dat je je potions voor elkaar hebt

• Scrisissszzz
418O2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 07:51:
En afwisselen met yrden bij geesten. En zorgen dat je je potions voor elkaar hebt
Ja die potions moet je ergens leren hoe je ze moet maken denk ik toch? Zo snel mogelijk doen want van een beetje brood en water heal je voor geen meter merk ik. En mediteren doen de echte mannen niet ;)

• 418O2
Scrisissszzz schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:28:
[...]

Ja die potions moet je ergens leren hoe je ze moet maken denk ik toch? Zo snel mogelijk doen want van een beetje brood en water heal je voor geen meter merk ik. En mediteren doen de echte mannen niet ;)
Heeft op dm ook minder zin.

Thunderbolt en swallow moet je sowieso hebben. Daar moet je inderdaad recepten voor hebben. Herbalists afgaan dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 13-04-2017 08:30 ]

• Scrisissszzz
418O2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:29:
[...]

Heeft op dm ook minder zin.

Thunderbolt en swallow moet je sowieso hebben. Daar moet je inderdaad recepten voor hebben. Herbalists afgaan dus :)
Healen geen zin bedoel je? Het is denk ik sowieso betere gear vinden dan je starting gear. En daar heb je tijd genoeg voor in die game volgens mij haha

• 418O2
Scrisissszzz schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:37:
[...]

Healen geen zin bedoel je? Het is denk ik sowieso betere gear vinden dan je starting gear. En daar heb je tijd genoeg voor in die game volgens mij haha
Meditaten heeft op death march minder zin

• bassGunner
Zo snel mogelijk Swallow maken, en dan vooral dat gebruiken om te healen. Als je samen met Swallow wat eet of drinkt, dan heal je ook weer sneller. En dan steeds meditaten om de Swallow (en andere potions) weer aan te vullen. Verder vooral alle huizen plunderen om genoeg eten en drinken bij je te hebben :)
Het hele inventory systeem is nogal onoverzichtelijk in het begin, daar moet je je weg wat in vinden...

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Je hebt toch die "bruine" Sun & Stars ability, die je ook buiten gevechten sneller laat healen?
Aanrader.

• bassGunner
dvdkiwi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:57:
Je hebt toch die "bruine" Sun & Stars ability, die je ook buiten gevechten sneller laat healen?
Aanrader.
Ja maar da's flauw ;)

...en heb je inderdaad tijdens combat weinig aan

[ Voor 11% gewijzigd door bassGunner op 13-04-2017 16:51 ]

• Mutatie
dvdkiwi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:57:
Aanrader.
Daar heb je in gevechten niks aan, en buiten gevechten eet en drink je je health wel vol. Jammer van de ability point, al is het niet zo'n probleem die opnieuw in te delen.
Quen rules! Vooral active, dan heb je bijna geen heal middelen meer nodig. Bij zwaardere gevechten swallow en food&drink.
Eerst had ik wat moeite met genoeg eten en drinken (is duur in het begin) maar nu heb ik mn inventory voller dan de gemiddelde stamkroeg :P

Verwijderd

Je neemt de Ekidna Decoction eventueel i.c.m Ekimmara Decoction en je zit nooit zonder health.

Normale etenswaren gebruik ik nooit in de game.
Decoctions + Swallow en that's it.

Alchemy goed levelen en je wandelt zonder enige moeite door de game, enige keren dat ik doodga is als ik iets te overmoedig ben en denk die laatste hit bij een monster van 20 levels hoger nog kan doen voordat ik moet dodgen..

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12 17:36

jmk

Goeie tip Jan!

Yippie kayak, other buckets!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:25

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Alchemy is sowieso echt fantastisch op de langere termijn. Clusterbombs, random potions, alles. Complete waanzin wat je kan aanrichten met zo'n build.

Hilarisch. Video bevat geen spoilers overigens.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Verwijderd

Voxalizer schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:10:
Alchemy is sowieso echt fantastisch op de langere termijn. Clusterbombs, random potions, alles. Complete waanzin wat je kan aanrichten met zo'n build.

[video]

Hilarisch. Video bevat geen spoilers overigens.
Inderdaad.

Blade Oils die nooit opgaan en je tegenstanders vergiftigen.
Mutagens die dubbel tellen.
1000 Health erbij per Decoction.
Alchemy tree i.c.m Euphoria Mutation is complete Overkill.
Monsters op het hoogste niveau die 15 levels hoger zijn kosten geen enkele moeite..

Combat Tree is leuk voor 3 of 4 skills.
Sign Tree pak ik een paar Quen dingen, maar gebruik de rest nooit.
Alchemy Tree zit bij mij vrijwel alle skillpoints.

• Scrisissszzz
Damn death march is pittig in t begin. Ben net bezig, een gast moet ik helpen zn broer zoeken op een slagveld. Kom ik langs een monster nest. Man die beesten zijn me al een uur af aan t slachten...

Heel veel zin in deze game.. maar t vechtsysteem onder de knie krijgen pffff. Zeker nu zonder healing items enz. Maar ik heb ze eindelijk. Steeds eentje slaan en wegrennen.

En dan op dat slagveld nog meer ghouls die je dood hebben in 2 of 3 hits. Damn.... iemand nog wat tips voor t begin? Of moet ik er maar doorheen ploegen? Healing items die meer dan 5% healen zou fijn zijn...

[ Voor 52% gewijzigd door Scrisissszzz op 16-04-2017 21:49 ]

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Scrisissszzz schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:27:
Damn death march is pittig in t begin. Ben net bezig, een gast moet ik helpen zn broer zoeken op een slagveld. Kom ik langs een monster nest. Man die beesten zijn me al een uur af aan t slachten...

Heel veel zin in deze game.. maar t vechtsysteem onder de knie krijgen pffff. Zeker nu zonder healing items enz. Maar ik heb ze eindelijk. Steeds eentje slaan en wegrennen.

En dan op dat slagveld nog meer ghouls die je dood hebben in 2 of 3 hits. Damn.... iemand nog wat tips voor t begin? Of moet ik er maar doorheen ploegen? Healing items die meer dan 5% healen zou fijn zijn...
Doorheen bijten. Je hebt in het eerste gebied toegang tot echt heel veel herbs, regel Swallow Potion voor healing. Er is zo'n herbalist wiens tuintje aardig te plunderen is.

Ga op zoek naar Places of Power, Of check een map waar ze zijn in White Orchard. Is misschien wat lame maar deze eerste extra skill points zijn goud waard op Death March. Sterke vijanden in de buurt van die Places zijn vaak weg te lokken of soms zien ze je niet eens.

Ik heb zelf Death March ook gedaan en het begin was veruit het moeilijkst. Zodra je een aantal punten in Quen hebt en meer potions kunt gebruiken is het echt prima te doen. Zorg wel altijd dat je een oude save hebt waar je naar terug kan just in case.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Scrisissszzz
Voxalizer schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:35:
[...]

Doorheen bijten. Je hebt in het eerste gebied toegang tot echt heel veel herbs, regel Swallow Potion voor healing. Er is zo'n herbalist wiens tuintje aardig te plunderen is.

Ga op zoek naar Places of Power, Of check een map waar ze zijn in White Orchard. Is misschien wat lame maar deze eerste extra skill points zijn goud waard op Death March. Sterke vijanden in de buurt van die Places zijn vaak weg te lokken of soms zien ze je niet eens.

Ik heb zelf Death March ook gedaan en het begin was veruit het moeilijkst. Zodra je een aantal punten in Quen hebt en meer potions kunt gebruiken is het echt prima te doen. Zorg wel altijd dat je een oude save hebt waar je naar terug kan just in case.
Thnx ja heb nu shallow potions en een bom vrij gespeeld zodat ik die nests kan opblazen. Nu eerst de vraagtekens allemaal afgaan.

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:27
Vandaag begonnen aan een new game plus. Vind het erg jammer dat al m'n gear volledig gemod (grandmaster feline) en swords na een uur of 2 spelen al 'minder' zijn dan zooi die ik nu loot.

Simpel sword wat ik van een ghoul loot heeft al 50 attack damage meer, natuurlijk zijn mn attributes nog wel beter.

Is het nou het idee dat ik in ng+ weer de bekende armor sets/ swords ga farmen, zijn die dan ook geboost?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12 09:24
Na maanden afgelopen week ook weer eens opgepakt. Ik zat destijds op dat punt van luister vriend als je verder gaat dan kan je sommige dingen niet meer halen. En ik had destijds nog een hoop dingen te halen, maar zoveel dat ik er dus ff geen zin meer in had.

Zoals gezegd afgelopen week weer opgepakt en alles wat openstond afgewerkt en verder gegaan.

spoiler:
Kutwijven

:'(

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

co2301 schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:44:
Is het nou het idee dat ik in ng+ weer de bekende armor sets/ swords ga farmen, zijn die dan ook geboost?
De bekende (groene) sets hebben inderdaad een boost gekregen in ng+ :)

• Scrisissszzz
In Vizima aangekomen. Net dat Gwent geprobeerd. Snap er geen fuck van haha. Iedere keer in de 2e ronde heeft mn tegenstander ineens veel dikkere kaarten dan ik. Stijgt zn strength ineens met 25 ofzo in 1 move...

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:29
Scrisissszzz schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:47:
In Vizima aangekomen. Net dat Gwent geprobeerd. Snap er geen fuck van haha. Iedere keer in de 2e ronde heeft mn tegenstander ineens veel dikkere kaarten dan ik. Stijgt zn strength ineens met 25 ofzo in 1 move...
Haha, die speler in Vizima is vrij sterk als je nog geen kaarten uit Velen/Novigrad hebt. Die zou ik dus eventjes laten voor wat het is en later hiervoor terugkomen :)

PSN: xMaurice93

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik heb pas 1x TW:3 uitgespeeld, op de normale moeilijkheidsgraad, maar het kriebelt altijd wel weer als ik een RPG speel. Ontzettend genoten van de game en de DLC's. Ongeveer 140 uurtjes er in gestoken en tot level 60 ongeveer geraakt. Zou toch wel max. level (100?) willen halen voor de lol, en wellicht nog een Death March playthrough voor de achievements :)

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47

Kheos

FP ProMod
hahaha! ik weet precies wat je bedoelt!

En achteraf gezien was dat best een logisch resultaat 7(8)7.
Alsof het spel dan zegt:"hey kerel, wat had je dan gedacht?"

Bij mijn volgende playthrough maak ik daar toch in elk geval een andere keuze :).

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:41
ik heb vorige week bij de paas-aanbieding Witcher 3 GOTY aangeschaft op de PS4. Had in het verleden wel de reviews gelezen maar twijfelde vaak of ik deze titel wel zou moeten aanschaffen.. Had nog een paar andere titels waar ik ook nog druk mee was en vond dat ik met W3 erbij teveel had liggen.

Nu ben ik een aantal uur bezig geweest met The Witcher 3 en het valt mij flink tegen. Dit is niet om de game te bashen, maar ik heb het gevoel dat ik een shitload aan info en content over mij heen heb gekregen en geen idee heb wat ik er allemaal mee moet doen. Ik heb in het verleden wel vaker RPG's gespeeld maar dus niet van dit niveau. Ook moet ik erg wennen aan de gameplay die imo stroef speelt.

Ik heb net Horizon Zero Dawn afgesloten en dat speelde als een zonnetje. Ja, appels en peren... en beide mag je niet met met elkaar vergelijken. Maar het illustreert misschien wel mijn gevoel op dit moment. Overweldigd door de content en niet weten waar je moet beginnen, en het wennen aan de gameplay.

Ik speel met de gedachten om The Witcher 3 te laten voor wat het is. Schijnbaar is het niet de game die ik had gehoopt te zijn. Maar die 25 euro die ik eraan besteed heb is nu ook weer zonde om als verlies te zien (digitale aanschaf). En ik kan mij niet voorstellen dat ondanks alle lovende kritieken, dit een ruk game is.

So please.... HELP!!!!

in een notendop. Hoe kan ik deze game het beste benaderen, waar moet ik beginnen en krijg ik plezier om verder te verdiepen in The Witcher 3.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Campo di Casa schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:26:
ik heb vorige week bij de paas-aanbieding Witcher 3 GOTY aangeschaft op de PS4. Had in het verleden wel de reviews gelezen maar twijfelde vaak of ik deze titel wel zou moeten aanschaffen.. Had nog een paar andere titels waar ik ook nog druk mee was en vond dat ik met W3 erbij teveel had liggen.

Nu ben ik een aantal uur bezig geweest met The Witcher 3 en het valt mij flink tegen. Dit is niet om de game te bashen, maar ik heb het gevoel dat ik een shitload aan info en content over mij heen heb gekregen en geen idee heb wat ik er allemaal mee moet doen. Ik heb in het verleden wel vaker RPG's gespeeld maar dus niet van dit niveau. Ook moet ik erg wennen aan de gameplay die imo stroef speelt.

Ik heb net Horizon Zero Dawn afgesloten en dat speelde als een zonnetje. Ja, appels en peren... en beide mag je niet met met elkaar vergelijken. Maar het illustreert misschien wel mijn gevoel op dit moment. Overweldigd door de content en niet weten waar je moet beginnen, en het wennen aan de gameplay.

Ik speel met de gedachten om The Witcher 3 te laten voor wat het is. Schijnbaar is het niet de game die ik had gehoopt te zijn. Maar die 25 euro die ik eraan besteed heb is nu ook weer zonde om als verlies te zien (digitale aanschaf). En ik kan mij niet voorstellen dat ondanks alle lovende kritieken, dit een ruk game is.

So please.... HELP!!!!

in een notendop. Hoe kan ik deze game het beste benaderen, waar moet ik beginnen en krijg ik plezier om verder te verdiepen in The Witcher 3.
Als je het na een aantal uur spelen het niets vind ga je het ook niets vinden denk ik. Als je het qua gameplay gaat vergelijken met Horizon kom je idd bedrogen uit. Echter de lore erachter en de storylines, zowel voor de mainquests als de sidequests zijn erg tof en super uitgewerkt. Horizon heeft op dat vlak veel gekeken naar The Witcher, maar komt op dat vlak wat tekort. En tips om het te spelen... ik zou dan eerst even gewoon lekker de mainstory line volgen totdat je lekker in de game zit en daarna gaat richten op de uitgebreide wereld met de vele loot en de ontzettend toffe sidequests.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:39:
[...]
Als je het na een aantal uur spelen het niets vind ga je het ook niets vinden denk ik.
Daar ben ik het niet mee eens; bij mij duurde het ook even (minimaal een uur of 10) voordat ik eenmaal een beetje in de game zat, het begin vond ik allemaal maar erg traag en vaag.
Geen spijt dat ik doorgespeeld heb, want het is wel een toppertje ;)

Qua soepelheid van de besturing en dergelijke moet ik Campo di Casa gelijk geven: in Horizon werken een hoop zaken (oa het looten om maar een voorbeeld te noemen) een heel stuk soepeler en fijner.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het duurt erg lang voordat je er echt in zit inderdaad. Dat vond ik ook het grote nadeel van TW3, wat dat betreft deed TW2 het beter met de 'intro' en het meer lineaire karakter. Ik zou het nog even geven, neem aan dat je nog in de eerste regio zit, daarna werd het voor mijn gevoel wat overzichtelijker.

Je bent overigens niet de enige die het een stroeve game vindt waar de gameplay vaak toch net niet helemaal lekker werkt. Ik heb laatst geprobeerd een tweede playthrough te doen maar dat kwam er domweg niet van, werd er zo gek van dat ik het er maar bij heb neergelegd. Bij aankoop was ik zo hyped dat ik er doorheen keek denk ik. Het is natuurlijk ook een kwestie van wennen.

[ Voor 38% gewijzigd door Thomas op 22-04-2017 14:24 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12 17:36

jmk

Campo di Casa schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:26:

So please.... HELP!!!!

Het verhaal en vooral de Lore is best ontoegankelijk in het begin. Ik liep daar zelf ook tegenaan in het begin. Er wordt soms best veel gerefereerd aan The Witcher 1 en 2. Die had ik niet gespeeld en wilde dat op dat moment ook niet doen.

Wat ik gedaan heb is deze tekst gelezen. Daarna rol je wat makkelijker in de game. (lees wel eerst even de spoiler warning over deel 1 en 2)

The Witcher 3 heeft zijn nadelen maar wel 1 van de beste RPG's die ik ooit heb gespeeld. Het verhaal is echt heel goed. Zeker met de vele uitkomsten per subplot. Er zit veel uitdaging in alles goed te doen en de juiste keuzes te maken.

Ik zou het echt even volhouden, zeker omdat je hem al hebt gekocht.

Yippie kayak, other buckets!

• Campo di Casa
Thanks voor de reacties. Goed om te lezen dat ik niet de enigste ben die daar dus tegen aan loopt. Ik ben gisteren nog verder gegaan met The Witcher 3 en puur gefocust op de main-story. Niet meteen aandacht geschonken aan wat bepaalde loot doet etc.Het craften etc komt later wel.

Ik merkte dat het daardoor wat beter ging en het gevoel kreeg dat ik ook progress maakte i.p.v. domweg rond te lopen en niet wetende wat je aan het doen bent. Vanmorgen de 'Tekst' gelezen van het linkje (Thanks @jmk ) en kreeg ik wat meer info over de wereld van The Witcher. Qua verhaal zit ik nu bij de Bloody Baron.

spoiler:
Net een praatje gemaakt met de dochter van de Baron.

Het spelletje Gwent begin ik nu ook een beetje door te krijgen.

De side-quests laat ik ff links liggen tenzij mijn lvl veel lager komt dan wat ik tegen kom in de main-quest.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

* Cassius mompelt iets over de beste sidequests die er zijn in een rpg

De meeste mensen deugen!

• bassGunner
Campo di Casa schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:58:
Thanks voor de reacties. Goed om te lezen dat ik niet de enigste ben die daar dus tegen aan loopt. Ik ben gisteren nog verder gegaan met The Witcher 3 en puur gefocust op de main-story. Niet meteen aandacht geschonken aan wat bepaalde loot doet etc.Het craften etc komt later wel.

Ik merkte dat het daardoor wat beter ging en het gevoel kreeg dat ik ook progress maakte i.p.v. domweg rond te lopen en niet wetende wat je aan het doen bent. Vanmorgen de 'Tekst' gelezen van het linkje (Thanks @jmk ) en kreeg ik wat meer info over de wereld van The Witcher. Qua verhaal zit ik nu bij de Bloody Baron.

spoiler:
Net een praatje gemaakt met de dochter van de Baron.

Het spelletje Gwent begin ik nu ook een beetje door te krijgen.

De side-quests laat ik ff links liggen tenzij mijn lvl veel lager komt dan wat ik tegen kom in de main-quest.
Nice, je bent dan net begonnen met wat over het algemeen gezien wordt als de beste questline van het spel. De sfeer druipt er vanaf. Enjoy! En als je daarna nog steeds niet in het spel zit, dan weet ik het ook niet meer... ;)

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:34
Ik ben zelf in het lange paasweekend begonnen aan The Witcher 3. Ik heb het gevoel vanaf heb begin er helemaal ingezogen te worden. Ik heb Witcher 1 en 2 nooit gespeeld. Inderdaad wordt er soms naar verwezen maar dat stoort me niet en het verhaal en de personages vind ik erg leuk.

Het is inderdaad een grote wereld maar ontoegankelijk wil ik het niet noemen. Het is misschien allemaal wat overweldigend, main quest, side quests, contracts, alchemy, magic, gwent. enz. maar je kunt eee hoop gewoon op je gemak ontdekken. Zo is de game volgens mij ook bedoeld, gewoon dingen gaan doen die je interessant vind en zo de wereld ontdekken. Je hoeft ook niet alles in 1 keer te doen. Alchemy en magic ben ik me paas in gaan verdiepen toen ik al bij level 10 was of zo. Gwent nog eigenlijk helemaal niet naar gekeken (dat onderbreekt te veel, maar op een gegeven moment zal ik het questen wel even zat zijn en dan ga ik Gwent spelen)..

Eigenlijk wou ik dat meer van dit soort grote RPG's waren waar je helemaal in kunt verdrinken. Ik weet niet al dat ik deze game nog een paar keer wil spelen (hogere moeilijkheidsgraad en gewoon om te zien wat er gebeurd als ik andere keuzes maak bij de quests).

I

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Destiny schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:43:
Het is misschien allemaal wat overweldigend, main quest, side quests, contracts, alchemy, magic, gwent. enz. maar je kunt eee hoop gewoon op je gemak ontdekken.
Let wel op dat sommige side-quests maar éénmaal beschikbaar zijn. Mocht je die falen om wat voor reden dan ook, dan moet je terug naar een savepoint daarvoor of compleet overnieuw beginnen (lees: nieuwe playthrough). De game geeft daarnaast op een aantal momenten aan dat er een belangrijke gebeurtenis plaats gaat vinden. Save op dat moment ALTIJD even apart je game.

• Campo di Casa
Arcastin schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:40:
[...]

Let wel op dat sommige side-quests maar éénmaal beschikbaar zijn. Mocht je die falen om wat voor reden dan ook, dan moet je terug naar een savepoint daarvoor of compleet overnieuw beginnen (lees: nieuwe playthrough). De game geeft daarnaast op een aantal momenten aan dat er een belangrijke gebeurtenis plaats gaat vinden. Save op dat moment ALTIJD even apart je game.
Dat is ook de reden dat ik mij ff heb verdiept in Gwent toen ik met de Baron quest bezig was. Las per toeval dat je een speciale kaart van hem kon winnen bij een potje Gwent. Maar dat kan alleen zolang je nog niet klaar bent met de quest.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:52

Esumontere

Floep, banaan.

Campo di Casa schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:39:
[...]

Dat is ook de reden dat ik mij ff heb verdiept in Gwent toen ik met de Baron quest bezig was. Las per toeval dat je een speciale kaart van hem kon winnen bij een potje Gwent. Maar dat kan alleen zolang je nog niet klaar bent met de quest.
spoiler:
Als je het probeert na de quest hoef je hem niet meer te verslaan; de kaart ligt dan op zijn bureau

• Destiny
Arcastin schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:40:
[...]

Ik save regelmatig en heb ook wat saves van "straregische punten" in het spel. Ik heb inderdaad wat quests gefailed (ik zal niet alle gwent kaarten krijgen omdat ik die van de Baron niet heb) ,Dat vind ik niet zo erg,,,het lijkt me onmogelijk om alle quests te doen (zeker in je eerste playthrough) .

Juist het fijne an dit soort RPG's is dat je een behoorlijke mate van vrijheid hebt in wat je doet en hoe je het doet. Ik doe geen reload als ik quest fail (tenzij ik vast zou komen te zitten) .Zo lang het spel verder gaat, ga ik ook verder, zo hoort het voor mij bij een RPG.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Destiny schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:22:
[...]

(ik zal niet alle gwent kaarten krijgen omdat ik die van de Baron niet heb)
Zoals Esumontere hierboven al zei,

spoiler:
Je kan de Gwent card van de Baron nog steeds vinden in zijn kamer, ook al is de Family quest al afgelopen.. Gewoon ff witcher sense in zijn kamer en een gouden doosje op zijn bureau zou rood moeten oplichten. Hierin zit de kaart

Nu ik eraan denk ;

spoiler:
Ik denk dat je enkel met het tornooi in de Passiflora kaarten kunt laten liggen..

maar kan ook verkeerd zijn

• Destiny
KipCurreh schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:16:
[...]

Zoals Esumontere hierboven al zei,

spoiler:
Je kan de Gwent card van de Baron nog steeds vinden in zijn kamer, ook al is de Family quest al afgelopen.. Gewoon ff witcher sense in zijn kamer en een gouden doosje op zijn bureau zou rood moeten oplichten. Hierin zit de kaart

Nu ik eraan denk ;

spoiler:
Ik denk dat je enkel met het tornooi in de Passiflora kaarten kunt laten liggen..

maar kan ook verkeerd zijn
Dank je wel maar ik lees geen spoilers. Ik wil het gewoon zelf ontdekken :)

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:50

dragonhaertt

@_'.'

Destiny schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:43:
Ik heb Witcher 1 en 2 nooit gespeeld. Inderdaad wordt er soms naar verwezen maar dat stoort me niet en het verhaal en de personages vind ik erg leuk.
Er wordt ook heel veel gerefereerd naar de boeken, die verder los-staan van de spelenreeks en zich afspelen vóór de gebeurtenissen in de games. Totaal niet storend als je niet doorhebt waar het exact over gaat, maar als je de boeken hebt gelezen is het wel heel mooi om de subtiele hints en verwijzingen naar de gebeurtenissen te vinden. (vooral tussen Geralt, Triss, Jennifer en de kleine eigenwijze)

Ik heb zelf ook de boeken pas gelezen toen ik halverwege het spel was, en deel 1 en 2 nooit gespeeld. De wereld is goed in elkaar gezet en één van de meest complete universums die ik ken, inclusief achtergrondverhalen en politiek. (na de boeken van Brandon Sanderson, GROTE aanrader als je van fantasy boeken houdt.)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Destiny
dragonhaertt schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:04:
[...]

Er wordt ook heel veel gerefereerd naar de boeken, die verder los-staan van de spelenreeks en zich afspelen vóór de gebeurtenissen in de games. Totaal niet storend als je niet doorhebt waar het exact over gaat, maar als je de boeken hebt gelezen is het wel heel mooi om de subtiele hints en verwijzingen naar de gebeurtenissen te vinden. (vooral tussen Geralt, Triss, Jennifer en de kleine eigenwijze)

Ik heb zelf ook de boeken pas gelezen toen ik halverwege het spel was, en deel 1 en 2 nooit gespeeld. De wereld is goed in elkaar gezet en één van de meest complete universums die ik ken, inclusief achtergrondverhalen en politiek. (na de boeken van Brandon Sanderson, GROTE aanrader als je van fantasy boeken houdt.)
Die moeten moet ik ook nog een keer lezen. Die wereld bevalt me wel. Ook in het spel is er werk gemaakt van de personages zoals de Bloody Baron. Hij is niet zomaar een questgiver. Hij heeft een heel levensverhaal. Het eigenlijk een schurk maar ook wel weer heel menselijk.

Het enige wat een beetje storend is dat het wel lijkt dat Geralt op iedere straathoek wel iemand kent (zeker als het om mooie sorceresses gaat :) )

• 418O2
Destiny schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:19:
[...]

Die moeten moet ik ook nog een keer lezen. Die wereld bevalt me wel. Ook in het spel is er werk gemaakt van de personages zoals de Bloody Baron. Hij is niet zomaar een questgiver. Hij heeft een heel levensverhaal. Het eigenlijk een schurk maar ook wel weer heel menselijk.

Het enige wat een beetje storend is dat het wel lijkt dat Geralt op iedere straathoek wel iemand kent (zeker als het om mooie sorceresses gaat :) )
Geralt is ook al best oud natuurlijk, rond de 100

• Destiny
418O2 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:25:
[...]

Geralt is ook al best oud natuurlijk, rond de 100
Ziet ie er nog best goed uit...maar er zitten wel flinke krassen op :)

• 418O2
Destiny schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:34:
[...]

Yennefer is nog ouder. Maar ja, zijn ook geen echte mensen natuurlijk

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:50

dragonhaertt

@_'.'

Destiny schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:19:
[...]

Maar hij kent ook praktisch alle mooie sorceresses, en al deze eerste ontmoetingen en verhalen zitten in de boeken. Ze hebben in de games goed hun best gedaan alle bekende personages uit de verhalen toe te voegen, en dat zijn er redelijk wat.
De eerste twee boeken bevatten ook alleen korte verhalen, waarbij vaak nieuwe personages worden geïntroduceerd. Hou wel in je achterhoofd dat Geralt al bijna 100 jaar is, de landen afreist en voor iedereen onder contract monsters doodmaakt. En daarbij is hij de beste in wat hij doet, dus redelijk bekend.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Destiny schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:34:
[...]
Dat komt door Yennifer denk ik :9

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:45
Over die boeken, kan je ze ergens kopen hier in België ? Of zijn die digitaal verkrijgbaar ? Maar leest dat dan makkelijk ?

• 418O2
QuZyX schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:21:
Over die boeken, kan je ze ergens kopen hier in België ? Of zijn die digitaal verkrijgbaar ? Maar leest dat dan makkelijk ?
Staat allemaal wel op amazon

• henkie196
  • Niet online
QuZyX schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:21:
Volgens mij ben ik ze wel tegengekomen bij FNAC, zoek maar eens op Andrzej Sapkowski. Alhoewel de boeken waarschijnlijk stukken goedkoper op amazon te krijgen zijn, boeken zijn in de UK over het algemeen een stuk goedkoper, bv.

Digitaal vast ook wel te krijgen, maar ik vind het persoonlijk alleen fijn lezen op een e-reader.

• vosss
https://arstechnica.com/g...s-that-go-great-together/

The Witcher: Enhanced Edition Director's Cut gratis af te halen op bovenstaande link. Link is nog 22 en een half uur geldig.

Voor iedereen die hem nog niet heeft gespeeld; dikke aanrader :)

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12 22:46
Ik heb TW 3 ongeveer een maand geleden uitgespeeld, WAT een geweldig spel is dat zeg...
Voorheen heb ik eigenlijk geen tot weinig RPG's gespeeld, maar TW 3 brengt daar misschien wel verandering in voor de toekomst, de graphics, het verhaal, ik had tijdens het spel genoeg "kippenvelmomentjes" en bij het einde van het spel had ik het al helemaal zwaar. De welbekende "leegte" sloeg toe daarna. Toen dacht ik, als het spel zelf al zo geweldig is, moet ik de DLC's ook kopen, dus dat heb ik tijdens een Steam aanbieding direct gedaan en gisteren HoS uitgespeeld.
Vond het een erg leuke DLC en heb er ook veel uren van kunnen genieten, vanaf vandaag dus met B&W starten en ik heb het gevoel dat ik die nóg leuker ga vinden.

Ik wilde wel alvast vragen aan de mensen hier: Welk spel kan ik hierna spelen? Ik speel TW 3 op mijn (redelijk oude) laptop en heb daarnaast nog een PS4 (daarop heb ik FIFA, ESO, Ass.Creed). Ik las dat Skyrim ook een heel goed spel is, zou dit misschien iets voor mij zijn?

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Arrieknarrie123 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:05:
Ik heb TW 3 ongeveer een maand geleden uitgespeeld, WAT een geweldig spel is dat zeg...
Voorheen heb ik eigenlijk geen tot weinig RPG's gespeeld, maar TW 3 brengt daar misschien wel verandering in voor de toekomst, de graphics, het verhaal, ik had tijdens het spel genoeg "kippenvelmomentjes" en bij het einde van het spel had ik het al helemaal zwaar. De welbekende "leegte" sloeg toe daarna. Toen dacht ik, als het spel zelf al zo geweldig is, moet ik de DLC's ook kopen, dus dat heb ik tijdens een Steam aanbieding direct gedaan en gisteren HoS uitgespeeld.
Vond het een erg leuke DLC en heb er ook veel uren van kunnen genieten, vanaf vandaag dus met B&W starten en ik heb het gevoel dat ik die nóg leuker ga vinden.

Ik wilde wel alvast vragen aan de mensen hier: Welk spel kan ik hierna spelen? Ik speel TW 3 op mijn (redelijk oude) laptop en heb daarnaast nog een PS4 (daarop heb ik FIFA, ESO, Ass.Creed). Ik las dat Skyrim ook een heel goed spel is, zou dit misschien iets voor mij zijn?
Skyrim is een heel goede RPG, maar niet te vergelijken van gameplay met The Witcher imo..

Als je iets meer in de richting van The Witcher gameplay wilt gaan, en je hebt een PS4, zou ik zowiezo Horizon - Zero Dawn uitproberen

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Skyrim is ook een goede RPG, maar wel van een hele andere soort. The Witcher blinkt uit in de verhaallijn, interessante quests, emotie, humor, etc. Skyrim in mijn optiek absoluut niet, ook al heb ik me daar wel mee vermaakt. Dus als je een spel wilt spelen voor het verhaal en de kippenvelmomentjes, dan ga je dat niet echt meemaken bij Skyrim, behalve als je je eerste draak tegenkomt :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

Horizon zero dawn is een goede ja, mass effect series heb je ook wel dat verhaal niet zo sterk als witcher tough.. Dragon age inquisition vond ik ook erg tof..

Maar heel eerlijk er is geen spel wat in de buurt komt van TW3 kwa dit soort momenten, het erin gezogen worden en niet meer los kunnen laten.

• Campo di Casa

Misschien iets van Final Fantasy? Ik heb daar goeie herinneringen aan op de PS2 met FF7 en FF8. Weet niet hoe deze reeks nu is op de PS4 maar lijkt mij niet dat ze veel hebben ingeleverd qua kwaliteit.

En zoals hierboven ook al is genoemd; Horizon Zero Dawn. Echt een fijne toegankelijke RPG met een gameplay waarbij je de vingers aflikt :) En dan grafisch.... lift echt het niveau flink omhoog voor games op de PS4.

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 12:37
Ok, ben dan eindelijk begonnen met Witcher 3 nadat ik ooit Witcher 1 helemaal grijsgespeeld had.
Wat was witcher 1 fantastisch zeg. Nog steeds vind ik Vizima een van de beste game steden ooit, samen met Balmora :). Witcher 2 vond ik toch n stuk minder.

Dit spel echter lijkt echt te gek te zijn. Ben net lvl 5 en net met mijn 1e Foglet gevochten. Wat een coole vijand is dat zeg. Lekker tactisch dodgen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Zijn er mensen die dit spel graag zouden hebben voor de PS4? En hem nooit eerder hebben gedaan?

Dan zou ik je graag mijn code geven voor de 10 euro korting. Je hebt de GOTY editie dan voor maar 15 euro!

Moet je wel heel snel zijn want over een paar minuten is de game uit de actie.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

FerdiV schreef op donderdag 27 april 2017 @ 00:12:
Moet je wel heel snel zijn want over een paar minuten is de game uit de actie.
Hahaha het lijkt Tell Sell wel :+

• vosss
Iemand ervaring met Sweetfx mbt The Witcher 3?

Ik wilde er gisteren eentje proberen waarbij het geheel er wat grittier uitziet zegmaar in plaats van die olijke kleurtjes allemaal, echter krijg ik het niet aan de gang.

Ik heb Sweetx 2.0 geprobeerd en een oudere versie, maar beide werken niet.
Sowieso als ik de game via de GOG client start werkt het in zijn geheel niet. Als ik via de executable opstart dan laadt Sweetfx wel, maar als ik dan een savegame wil openen dan zegt ie iets in de strekking van deze savegame is gemaakt met een nieuwere versie van de game en ik kan hem niet openen.

Iemand die weet hoe ik dat kan verhelpen? De game wordt up-to-date gehouden via de GOG client en bij een eerdere installatie heb ik het wel eens werkend gehad, maar dat is meer dan een jaar geleden.

:)

=edit=
Ik heb meerdere verschillende Sweetfx presets geprobeerd, maar die starten allemaal niet als ik via de GOG client opstart. Wel als ik de exe start, maar dan geven ze allemaal dezelfde foutmelding met savegames laden ;(

[ Voor 12% gewijzigd door vosss op 27-04-2017 12:08 ]

• vosss
Shao Kahn schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:55:
Ok, ben dan eindelijk begonnen met Witcher 3 nadat ik ooit Witcher 1 helemaal grijsgespeeld had.
Wat was witcher 1 fantastisch zeg. Nog steeds vind ik Vizima een van de beste game steden ooit, samen met Balmora :). Witcher 2 vond ik toch n stuk minder.

Dit spel echter lijkt echt te gek te zijn. Ben net lvl 5 en net met mijn 1e Foglet gevochten. Wat een coole vijand is dat zeg. Lekker tactisch dodgen.
Je gaat hier zo veel plezier aan beleven! Have fun en tot over 150 uur ofzo :D

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:45
vosss schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:09:
[...]

Je gaat hier zo veel plezier aan beleven! Have fun en tot over 150 uur ofzo :D
Vergeet niet te slapen! :P :P

150 uur met de uitbreidingen ? Het zal nipt worden! ;)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:52

Esumontere

Floep, banaan.

QuZyX schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:23:
[...]

150 uur met de uitbreidingen ? Het zal nipt worden! ;)
Ik heb in ruim 99 uur de game plus uitbreidingen uitgespeeld op blood&broken bones. Heb wel Gwent overgeslagen.

• vosss
Esumontere schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:24:
[...]

Ik heb in ruim 99 uur de game plus uitbreidingen uitgespeeld op blood&broken bones. Heb wel Gwent overgeslagen.
Ik moet nog beginnen aan HoS en daarna die andere grotere DLC.
Geen idee op hoeveel uur ik nu zit.

=edit=
86 uur en 57 minuten, al weet ik niet of daar een herinstallatie bijgeteld wordt. Ik heb hem een keer gespeeld tot het punt van let op als je verder gaat kan je niet meer terug en toen had ik nog zoveel open staan dat ik niet verder wou en toen heb ik hem een jaar ofzo aan de kant gelegd en onlangs weer opgepakt. En opnieuw moeten installeren. Geen idee of de eerste uren er dus ook bij zitten in dat tellertje van GOG :)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:19
vosss schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:07:
Iemand ervaring met Sweetfx mbt The Witcher 3?

Ik wilde er gisteren eentje proberen waarbij het geheel er wat grittier uitziet zegmaar in plaats van die olijke kleurtjes allemaal, echter krijg ik het niet aan de gang.

Ik heb Sweetx 2.0 geprobeerd en een oudere versie, maar beide werken niet.
Sowieso als ik de game via de GOG client start werkt het in zijn geheel niet. Als ik via de executable opstart dan laadt Sweetfx wel, maar als ik dan een savegame wil openen dan zegt ie iets in de strekking van deze savegame is gemaakt met een nieuwere versie van de game en ik kan hem niet openen.

Iemand die weet hoe ik dat kan verhelpen? De game wordt up-to-date gehouden via de GOG client en bij een eerdere installatie heb ik het wel eens werkend gehad, maar dat is meer dan een jaar geleden.

:)

=edit=
Ik heb meerdere verschillende Sweetfx presets geprobeerd, maar die starten allemaal niet als ik via de GOG client opstart. Wel als ik de exe start, maar dan geven ze allemaal dezelfde foutmelding met savegames laden ;(
Ik gebruik Reshade, een implementatie van Sweetfx die wél werkt op windows 8/10. Werkt prima. Ik gebruik een iets aggressievere sharpening filter, wat curves voor extra contrast en verder niets.

• Mutatie
Ik zit op 144 uur in de main game :D , nog aantal side quests open en de main amper aangeraakt op het een na moeilijkst. Velen en skellige bijna helemaal clear, nog paar dingetjes. Ook veel gwent gespeeld maar het toernooi moet nog.
En daarna de DLC's nog
*O*

[ Voor 8% gewijzigd door Mutatie op 28-04-2017 20:09 ]

• vosss
GromuhlDjun schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:20:
[...]

Ik gebruik Reshade, een implementatie van Sweetfx die wél werkt op windows 8/10. Werkt prima. Ik gebruik een iets aggressievere sharpening filter, wat curves voor extra contrast en verder niets.
Whoop whoop! Reshade werkt wel! Thanks! Geen idee wat ik nu precies gebruik maar het ziet er nu een stuk echter uit zegmaar. Minder vrolijke kleurtjes. Past veel beter bij het spel imo.

Nogmaals dank :)

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:11
Ik wil ook the witcher gaan aanschaffen, maar ik twijfel nog over welk platform. Ik heb een goede PC(6600k, 1070GTX) en een PS4 pro. Op de PS4 is wel relaxt op de bank spelen met een controller, en trophies natuurlijk:). Maar ik lees ook wel heel veel verhalen over hoe mooi en geweldig het wel niet is op de PC. Wat zou de beste keuze zijn?

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:23
Omisys schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:43:
Ik wil ook the witcher gaan aanschaffen, maar ik twijfel nog over welk platform. Ik heb een goede PC(6600k, 1070GTX) en een PS4 pro. Op de PS4 is wel relaxt op de bank spelen met een controller, en trophies natuurlijk:). Maar ik lees ook wel heel veel verhalen over hoe mooi en geweldig het wel niet is op de PC. Wat zou de beste keuze zijn?
Persoonlijk zou ik voor de PS4 Pro gaan. Idd lekker relaxed op de bank en een controller lijkt mij fijner voor dit soort type games waar je veel moet ontwijken. The Witcher 3 draait al vrij goed op de normale PS4 (met de laatste patches) en nu de Pro de boost mode heeft verwacht dat je nog minder last hebt van een lagere framerate tijdens extreme momenten. Komt niet heel vaak voor hoor :)

• bram1984
In de base game zitten volgens mij niet heel veel verschillen op de framerate na, maar als je mods gaat gebruiken kun je op de PC natuurlijk een beter resultaat halen uiteindelijk. Verder geen idee wat je met een 1070 haalt, want ik game niet op de PC, maar just sayin'.

• bassGunner
Ik vond het heerlijk chill gamen op de PS4, maar aan de andere kant is een 60 fps ervaring ook niet te versmaden... Als je dat niet belangrijk vindt zou ik lekker voor de PS4 gaan.

• 418O2
Ik zou hem op de PC spelen als ik de keus had. Op de PS4 is het laden echt hemeltergend traag

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:04
Op de PS4 is wel relaxt op de bank spelen met een controller, en trophies natuurlijk:).
Ik weet niet of je PC in de buurt van de bank staat, maar een controller is geen probleem, Ik heb mijn PS3 controller nog niet wireless aan de praat, maar met kabel speelt het prima.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-12 16:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het één sluit het ander niet uit. Je kunt je PC ook aan je TV hangen en een controller gebruiken vanaf je bank.

En op Steam en GoG Galaxy heb je ook gewoon achievements.

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 02-05-2017 20:35 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Je kunt ook een bank bij je PC zetten natuurlijk. :+

Ik zou hem lekker op de PC spelen. Zo'n 1070 draait de game op 60 FPS en met betere graphics. De menu's zijn nogal traag op de PS4, ongeacht of het de vanilla of de pro is. Werkt ook net wat lekker met muis + tobo lijkt me. Bovendien lange loading times. Ik heb hem zelf op de PS4 gespeeld en hoewel ik er echt ontzettend van heb genoten had ik altijd zoiets van "ooit ga ik deze nog eens op mijn PC spelen".

Waar ik overigens ooit wel aan begonnen ben maar het is niet zoals de eerste keer en er zijn momenteel zoveel andere games. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Voxalizer op 02-05-2017 22:09 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Koop een Xbox controller, sluit deze aan op je PC en speel de game maxed out. ;)
Oke, behalve hairworks, serieus, f*ck Nvidia hairworks. :+

Maar ik ben bijna bij een zeer tragisch moment aangekomen. Ik moet alleen nog een paar vraagtekentjes in Novigrad en dan ben ik uitgespeeld. :'(
Deze game is echt heel, heel erg goed.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Voor de mensen die The Witcher 3 via de pc op de TV willen spelen raad ik deze font mod aan, anders kan de tekst soms nogal klein zijn.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• bassGunner
Of je speelt The Witcher 3 gewoon lekker op 8K/60fps...
Pagina: 1 ... 75 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic