• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:06

Kheos

FP ProMod
Smeldor schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:01:
[...]
Buiten dodgen en je powers gebruiken zit er niet veel variatie in.
het is net maar wat je er uit haalt :)
je kunt allemaal leuke dingen doen door te blokken, of te ontwijken, of te rollen... het spel beloont met leuke moves en finishers.
eens je een tactiek hebt gevonden die werkt voor je, heb je (had ik toch) snel de neiging om dat opnieuw en opnieuw toe te passen (al kan dat nooit 'altijd' met 'alle' tegenstanders werken), maar dat wil niet zeggen dat er niet meer in zit.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-12 14:49

westergas

rikkie_pc

Combat is vele malen beter dan bijvoorbeeld Skyrim maar weer niet te vergelijken met Dark Souls 3 (in het voordeel van de laatste genoemde ;) ) Persoonlijk vind ik de gameplay, dus niet alleen de combat, te makkelijk. Je hoeft eigenlijk nooit echt zelf na te denken of skills te hebben.

Toch wat mij betreft een van de mooiste games ooit. Het verhaal, dialogen, humor, graphics en de keuzes die je moet maken....geweldig!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:45
Heb de game vorig jaar voor de xbox one gekocht maar heb begin het jaar een pc in elkaar geschroefd en daarna de Xbox niet meer aangekeken, sinds vrijdag de GOTY op de PC gekocht en ik zit er weer helemaal in!

En wat speeld the witcher verdraaid lekker op 60fps en wat ziet het er fantastisch uit op de PC!

Die framerate issues op de Xbox waren zo vreselijk irritant..

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
schumi1986 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:53:
Heb de game vorig jaar voor de xbox one gekocht maar heb begin het jaar een pc in elkaar geschroefd en daarna de Xbox niet meer aangekeken, sinds vrijdag de GOTY op de PC gekocht en ik zit er weer helemaal in!

En wat speeld the witcher verdraaid lekker op 60fps en wat ziet het er fantastisch uit op de PC!

Hogere fps maakt het ook zo dat het spel makkelijker te spelen is :>
Een vriend van mij heeft hem op de PS4. echer niet uit gespeeld omdat de laat tijden gewoon te lang zijn. :/

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 07:57
Zo, wat een geweldige game is de Witcher toch. Zojuist eindelijk uitgespeeld met 121 uur op de klok. Ook het einde verliep precies zoals ik hoopte:

spoiler:
Nilfgaard wint de oorlog, Temeria hersteld als autonome staat, Ciri verder door het leven als een Witcher en Gerald gelukkig met Triss (hoewel ik achteraf misschien liever voor Yenn had gegaan)

Heb direct de expansion pass aangeschaft, dat hebben ze bij CD Projekt Red verdiend :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HStyles schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:10:
[...]

Een vriend van mij heeft hem op de PS4. echer niet uit gespeeld omdat de laat tijden gewoon te lang zijn. :/
Op de ps4 deed ik ook extra mijn best om niet dood te gaan idd O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Stinow schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:18:
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties zeg!

Ik heb ervoor gekozen om hem te halen (gisterenavond). Dus inmiddels begonnen en het ziet er tot dusver prachtig uit! Het vechten voelt heel vloeiend en uitgebreid en
Toch wel de game of the year edition hoop ik?
(daar zitten beide DLC's bij en geloof me, die ga je willen spelen als de main game bevalt) :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Smartt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-12 13:56
dubbeldekkert schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:37:
Zo, wat een geweldige game is de Witcher toch. Zojuist eindelijk uitgespeeld met 121 uur op de klok. Ook het einde verliep precies zoals ik hoopte:

spoiler:
Nilfgaard wint de oorlog, Temeria hersteld als autonome staat, Ciri verder door het leven als een Witcher en Gerald gelukkig met Triss (hoewel ik achteraf misschien liever voor Yenn had gegaan)

Heb direct de expansion pass aangeschaft, dat hebben ze bij CD Projekt Red verdiend :)
Zo voel ik er ook over - net begonnen met de 3e expansion. Wat een pracht en praal weer. Ik had in de main game wel alle 'verkeerde' opties aangeklikt blijkbaar. Hele spel de brave borst willen spelen, maar blijkbaar daardoor toch alles in het honderd laten lopen. Toch prachtig dat dit zo werkt en dat je keuzes daadwerkelijk van invloed zijn op het verloop.

Net als het einde bij de HoS expansion.
spoiler:
Ik had het niet zo op Olgierd, dus liet hem sterven aan het einde. Was de game opeens over. Savegame vlak daarvoor herstart, andere keuze gemaakt - zat er nog een complete scène achter die me wel met een beter gevoel achter liet :)

Ook die grappen in de game kan ik wel waarderen (voor de zekerheid even in spoiler tags):

HoS:
spoiler:
Guard die aangeeft dat hij hersteld is van een pijl in zijn knie, prachtige knipoog naar Skyrim

B&W
spoiler:
In het begin: sjawl met initialen DLC, 'De La Croix'.. jahoor ;)

Wat zijn de mooiste easter eggs/grappen die jullie zijn tegen gekomen?

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Smartt schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:32:
[...]

Het spel zit echt bomvol met referenties (ongeveer elke grafsteen in Blood&Wine bijvoorbeeld), maar het meest bijgebleven zijn voor mij een referentie aan "bring out the Gimp" (Pulp Fiction) in Crow's Perch, Hattori Hanzo (Kill Bill) in Novigrad, in Where the Cat and the Wolf Play een leuke aan Schrodingers kat, en ik heb het idee dat Junior (van de quest Get Junior etc) een referentie was aan Junior in Sin City.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:46

nFo

schumi1986 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:53:

Merk alleen in Novigrad dat de frame rate af en toe inzakt.
Alleen de interface wordt zo traag als stroop als je een vrachtwagen vol meuk verzamelt hebt.
En de laadtijden mag ook wel wat sneller, dus vooral niet dood gaan.

Waar kan je de ability punten het beste voor gebruiken ?
Heb nog 14 punten over, maar geen idee wat ik het beste kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mtdaOQ8a5OgbzvGFbAbzOeKp/full.png

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11 08:00
Ik zou adviseren om een keer een full alchemy build te proberen, ik zie weinig mensen het doen terwijl het toch wel wat toffe kanten heeft:

- Oneindige blade oil charges en per hit 15% poison chance
- Potion duration aanzienlijk verlengd (thunderbolt duurt echt 8 minuten op het einde)
- Iedere potion activeert een random 2e potion zonder toxicity kosten
- Iedere potion healt automatisch 25% hp
- Sterkere bombs
- 5 extra bombs en bombs exploderen in een cluster van 6 fragmenten
- +50% crit kans voor iedere mob die je killed als je toxicity boven de 0 is
- 200% extra crit dmg als je adrenaline bar vol is en je de correcte oil aan hebt

Je doet in het begin wat minder damage met je zwaarden (de laatste 2 zijn late game opties maar perfect te combineren met AP gain gear zoals de Ursine kit) en hierdoor is het dan wat lastiger, maar het speelt echt lekker weg.

Vooral met een volledig rode build word de game zelfs op Death March echt heel easy als je een beetje kunt dodgen, met deze build moet je de bombs en oils veel meer gebruiken (en de patterns ervoor zien te vinden) en is het allemaal net wat uitdagender en veelzijdiger.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Feihcretsam schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:54:
...
- Iedere potion activeert een random 2e potion zonder toxicity kosten
...
dus soms ook cat? O-)
iets wat je liever niet hebt, overdag in de volle zon :)

• Feihcretsam
Kheos schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:56:
[...]

dus soms ook cat? O-)
iets wat je liever niet hebt, overdag in de volle zon :)
Voor de grote patch die met Blood & Wine kwam gebeurde dat wel inderdaad :P ... erna gelukkig niet meer

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:46

nFo

Ik koop die potion of clearance wel even, is even kijken wat het wordt.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Feihcretsam schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Voor de grote patch die met Blood & Wine kwam gebeurde dat wel inderdaad :P ... erna gelukkig niet meer
ah, goed om te weten. Thanks!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12 09:59

KipCurreh

Nightcrawler

Smartt schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:32:
[...]

De quest 'The Tower Outta Nowhere' heeft ook een leuke knipoog..

spoiler:
Aangezien de toren een defensief mechanisme heeft genaamd Defensive Regulatory Magicon (DRM) en de enige manier om dit te omzeilen is dat je een boek vindt met de naam Gottfried's Omni-Openings Grimoire (GOG)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Kheos

Kheos

FP ProMod
bassGunner schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:01:
[...]
Het spel zit echt bomvol met referenties (ongeveer elke grafsteen in Blood&Wine bijvoorbeeld)
zelfs de naam van dat kerkhof is een easter egg: Mère-Lachaiselongue is een referentie naar het beroemde kerkhof in Parijs "Père-Lachaise"

• Feihcretsam
Ik kom er net toevallig weer een tegen, in het ridder tournooi dat je in Blood and Wine kunt doen heet de huidige kampioen sir Gregoire, net zoals in Game of Thrones seizoen 1 waarin de huidige kampioen sir Gregor (the mountain) heet. In de game is het ook een boom van een vent :+

En deze natuurlijk:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o0OcvmK.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Feihcretsam op 06-01-2017 22:47 ]

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-12 08:39
HStyles schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:10:
[...]

Ikzelf had hem op Xbox one, maar wederom aangeschaft op pc vanwege de lage fps op Xbox en de frame rate drops die behoorlijk vaak voorkomen...

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Zo, voor de 2de keer de main story uitgespeeld (nu op Death March)

Niet echt veel verschil van eind met de vorige keer, al heb ik deze keer wel echt gekozen voor 1 van de 2 vrouwen ;)

spoiler:
- Radovid is dead, Nilfgaard wint de oorlog maar geeft Temeria wel een bepaalde vrijheid
- Cerys is koningin van Skellige en zorgt daar voor stabiliteit.. Madman Lugos is dead
- De red baron overleeft het deze keer wel en zorgt voor zijn vrouw die jammer genoeg gek geworden is
- Ciri leeft nog en kiest het pad van de witcher
- Geralt leeft nog lang en gelukkig met Yennefer...

...maar niet voor lang, want dan is het nu eindelijk tijd voor de DLC's ! 8)

-Eerste indrukken-
Die Runewright vraagt wel heel veel geld, Arachnomorphen zijn niet leuk om tegen te vechten...

:)

• bassGunner
Wow, mijn 2e playthrough had exact dezelfde uitkomsten. Vond ik ook wel de mooiste zo. De eerste keer had ik de 'bittersweet' ending m.b.t Ciri, dat had ook wel wat op zich.

Geniet van de DLC's! Zijn beide pareltjes.

Ik ga nu, na een TLOU onderbreking, ook weer verder met 2e x HoS :)

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 17:26
Als je nog geen games uit de witcher serie hebt gespeeld, zou je dan direct met 3 beginnen?

ik ben nu met 1 begonnen, maar wat een taaie kluif is dat zeg. Besturing en combat is echt matig. Ben nu na de keep in het eerste dorpje, maar heb eigenlijk al geen zin meer om verder te spelen.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Het eerste deel is zoals je hebt gemerkt aardig verouderd en gaat eigenlijk enkel nog om de storyline/immersion en niet meer om de gameplay. #2 kan nog goed mee (muv het inventory system) en is IMHO voor het verhaal van deel 3 'belangrijker' dan #1. Persoonlijk zou ik #1 ook niet meer zo snel terug pakken, maar #2 wel (begin vorig jaar nog gedaan, net voor de laatste DLC release).

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Rudolf schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:18:
Als je nog geen games uit de witcher serie hebt gespeeld, zou je dan direct met 3 beginnen?

ik ben nu met 1 begonnen, maar wat een taaie kluif is dat zeg. Besturing en combat is echt matig. Ben nu na de keep in het eerste dorpje, maar heb eigenlijk al geen zin meer om verder te spelen.
als je besturing en combat matig vind, kun je idd rechtstreeks aan 3 beginnen (of aan 2). Maar persoonlijk zou ik nog even volhouden tot je vlotjes archespores om kunt leggen. Ik kan me herinneren dat je vanaf dan sterk genoeg bent om leuke dingen te gaan doen in combat. Als het je dan nog niks lijkt, zou ik hem wegleggen (maar ik vind 1 nog steeds een geweldig leuk spel :))

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-12 11:15
Pas weer begonnen met de DLC's (gelijk al heel wat uren in gestoken :P), man wat zijn de menu's traag op de PS4. Trager dan ik me kan herinneren in ieder geval, soms echt heel irritant.

PSN ID: Beest41

• Rudolf
Kheos schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:08:
[...]

als je besturing en combat matig vind, kun je idd rechtstreeks aan 3 beginnen (of aan 2). Maar persoonlijk zou ik nog even volhouden tot je vlotjes archespores om kunt leggen. Ik kan me herinneren dat je vanaf dan sterk genoeg bent om leuke dingen te gaan doen in combat. Als het je dan nog niks lijkt, zou ik hem wegleggen (maar ik vind 1 nog steeds een geweldig leuk spel :))
Zit er wel een goede verhaallijn in? ik heb nu nog geen idee wat er aan de hand is, maar als er een goed verhaal in zit, dan vind ik het vaak nog wel de moeite om door te spelen.

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Rudolf schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:18:

Ik zat in precies dezelfde situatie. Heb 1 amper aangeraakt. 2 niet gespeeld. The Witcher 3 heb ik nu al minimaal 200 uur inzitten. Verhaal is duidelijk te volgen. Je zal de referenties naar de voorgaande delen niet meekrijgen, maar dat is niet storend voor het vervolg van de game.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Rudolf schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Zit er wel een goede verhaallijn in? ik heb nu nog geen idee wat er aan de hand is, maar als er een goed verhaal in zit, dan vind ik het vaak nog wel de moeite om door te spelen.
wat vind jij een goede verhaallijn?
ja, je komt nog een boel interessante personages tegen
spoiler:
die je in the witcher II en III ook weer tegenkomt
, de verhaallijnen zijn heel gelaagd van simpele quest tot mainquest en tot overkoepelende verhaallijn
spoiler:
van oorlogen, macht, diplomatie, politiek,verraad...
er zitten de nodige twists en turns in...
maar de kracht zit em er vooral in de keuzes die je maakt en de gevolgen daarvan. Waar je nu nog maar zit in het spel merk je daar niks van, maar elke keuze heeft zijn gevolgen
spoiler:
als je die kerel helpt, gaat die vrouw drie hoofdstukken verder dood om die en die goeie reden. help je die kerel niet, dan gebeurt er dit en dit en gaat die kerel dood

• Rudolf
Kheos schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:54:
[...]

wat vind jij een goede verhaallijn?
ja, je komt nog een boel interessante personages tegen
spoiler:
die je in the witcher II en III ook weer tegenkomt
, de verhaallijnen zijn heel gelaagd van simpele quest tot mainquest en tot overkoepelende verhaallijn
spoiler:
van oorlogen, macht, diplomatie, politiek,verraad...
er zitten de nodige twists en turns in...
maar de kracht zit em er vooral in de keuzes die je maakt en de gevolgen daarvan. Waar je nu nog maar zit in het spel merk je daar niks van, maar elke keuze heeft zijn gevolgen
spoiler:
als je die kerel helpt, gaat die vrouw drie hoofdstukken verder dood om die en die goeie reden. help je die kerel niet, dan gebeurt er dit en dit en gaat die kerel dood
dan ga ik toch effe doorbijten. Klinkt wel goed.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Rudolf schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:30:
[...]

dan ga ik toch effe doorbijten. Klinkt wel goed.
bijt nog ff door tot je lekker in
spoiler:
vizima
zit, dan begint het pas echt. alles ervoor is eigenlijk maar intro.

• mtr33
Rudolf schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Verhaallijn door de serie heen is erg goed (#understatement) en maakt het spelen van alle delen zeker de moeite waard. Aanrader zijn ook de boeken (met name Last Wish & Sword of Destiny) voor total immersion. Have fun.

Verwijderd

Mrsrd13 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Ik zat in precies dezelfde situatie. Heb 1 amper aangeraakt. 2 niet gespeeld. The Witcher 3 heb ik nu al minimaal 200 uur inzitten. Verhaal is duidelijk te volgen. Je zal de referenties naar de voorgaande delen niet meekrijgen, maar dat is niet storend voor het vervolg van de game.
2 is het wel waard hoor. Verhaal is gewoon goed, combat wat minder maar 't is geen darksouls 1 op pc dus 't valt nog mee.

Verwijderd

Zo hier dan ook eindelijk begonnen met The Witcher 3. Had een paar uurtjes geclocked met deel 2 op de PC, maar die was eigenlijk toch niet recent genoeg om hem echt lekker te spelen. Game ook niet echt op de PC eerlijk gezegd.

Hoe dan ook nu dus begonnen aan deel 3 op de PS4 en bevalt me heel goed, kan er echt van genieten hoor! Hier ga ik echt veel vrije uurtjes aan besteden merk ik al :D

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12 20:44
Ik wil deel 2 toch wel een kans geven. Was een tijd geleden al begonnen met deel 3, maar toch kriebelt het bij mij om deel 2 te spelen.

• trekker22
  • Laatst online: 27-12 10:03
Jaar gedaan om Witcher 1 uit te spelen en vond die gfx en gameplay wel prima.

Nu aan Witcher 2 bezig en voelt ook leuk:-)

2018 aan Witcher 3 beginnen gok ik😋

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12 03:31
50 uur in de game. Ennnn ik raak mijn savegame kwijt (Gog, ik dacht dat die aan cloud sync deden ..)

Prachtige game .. maar om nou 50 uur overnieuw te spelen..

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-12 12:36

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Uit interesse, hoe ben je je save game kwijtgeraakt?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12 03:31
apNia schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:49:
Uit interesse, hoe ben je je save game kwijtgeraakt?
Windows opnieuw installeren en ervan uitgaan dat GOG cloud sync heeft. 8)7

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12 10:50

Madstorm

Derping all the way!

In het weekend ook weer eens (overnieuw) begonnen aan The Witcher 3. Ik had hem gekocht bij release en een 25 a 30 uur gespeeld, hierna niet weer aangeraakt. Hoop dat ik nu wat verder kom / of misschien zelfs kan uitspelen. Waar ik voorheen grote stukken lore oversloeg probeer ik nu alles mee te pakken, dit is toch wat het spel aantrekkelijk houd denk ik.

Wat ik me afvraag, is het voor mij nu al interessant om de DLC's aan te schaffen? Of kan ik eerst de basis spel 'uitspelen', en daarna met de DLC's bezig houden?

Ter info, ben inmiddels level 5 :9

[ Voor 5% gewijzigd door Madstorm op 06-02-2017 11:05 ]

I'm an Ironman!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-12 21:49
Madstorm schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:04:
In het weekend ook weer eens (overnieuw) begonnen aan The Witcher 3. Ik had hem gekocht bij release en een 25 a 30 uur gespeeld, hierna niet weer aangeraakt. Hoop dat ik nu wat verder kom / of misschien zelfs kan uitspelen. Waar ik voorheen grote stukken lore oversloeg probeer ik nu alles mee te pakken, dit is toch wat het spel aantrekkelijk houd denk ik.

Wat ik me afvraag, is het voor mij nu al interessant om de DLC's aan te schaffen? Of kan ik eerst de basis spel 'uitspelen', en daarna met de DLC's bezig houden?

Ter info, ben inmiddels level 5 :9
Je kan de DLC spelen terwijl je met de main quest bezig bent maar dan moet je nog wel heel erg veel levels groeien. Nu naar de DLC gaan is zelfmoord.
Ik speel zelf new game+ met de DLC en dan is advies level 62 voor heart of stone en level 64 voor blood and wine. dus gok in de normale game dat dit zo ergens boven level 30 ligt als advies.

Ik ben zelf level 65 en ben in beide DLC's bezig waarbij ik meerdere keren kansloos dood ga

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
Je kan ook los aan de DLC beginnen met een premade character op het juiste level.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik zou eerst de game zelf spelen, zie daar maar eens door te komen. De DLC kan daarna nog, is ie wellicht ook nog/weer goedkoper te verkrijgen. :)

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12 10:50

Madstorm

Derping all the way!

Duidelijk, ik speel eerst door, wanneer ik ver genoeg ben ga ik eens naar de DLC's kijken. :)

I'm an Ironman!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ja ... en nu? EN NU DAN? Na Blood and Wine, wat moet ik nou nog :( ? Ik heb beide DLCs opgepakt een jaar nadat ik de originele game heb uitgespeeld en kan je zo nog 10 quests opnoemen uit de main die indrukwekkend waren.

En dan? Dan speel je wat Mass Effect, wat Fallout, wat Skyrim, wat Final Fantasy, wat Dragon Age, wat GTA V en wat Dark Souls ... de laatste twee komen misschien in de buurt als contenders, maar gaan het sowieso nog niet close halen qua verhaal/memorabele momenten en daadwerkelijke character empathie (mede dankzij de voice acting en 180 graden keuze impact). En nee, ook die oldskool games als KOTOR, Planescape, BG2, FF7, Bioshock, Deus Ex, Shenmui, Golden Sun, Chrono Trigger en Soul Reaver om maar even terug te gaan redden het niet terwijl ik daar echt toffe en bewuste herinneringen aan heb.

Zoals een heel goed boek wat je echt niet wilde dat het uit ging. Ontzettend gaaf en jammer tegelijkertijd, met een goede afstand mijn all-time favoriete game. En dat zeg ik met gamen sinds 1995 en 100+ AAA titels in losse aankopen, console, Steam, Uplay, Epic games launcher, GOG, Origin. Superlatieven te kort, ze hebben een fanboy van me gemaakt :) .

Bye Geralt :'( .

[ Voor 15% gewijzigd door Cassius op 08-02-2017 13:51 ]

De meeste mensen deugen!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:20

Esumontere

Floep, banaan.

Cassius schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:21:
Ja ... en nu? EN NU DAN? Na Blood and Wine, wat moet ik nou nog :'( ? Ik heb beide DLCs opgepakt een jaar nadat ik de originele game heb uitgespeeld en kan je zo nog 10 quests opnoemen uit de main die indrukwekkend waren.

En dan? Dan speel je wat Mass Effect, wat Fallout, wat Skyrim, wat Final Fantasy, wat Dragon Age, wat GTA V en wat Dark Souls ... de laatste twee komen misschien in de buurt als contenders, maar gaan het sowieso nog niet close halen qua verhaal/memorabele momenten en daadwerkelijke character empathie (mede dankzij de voice acting en 180 graden keuze impact). En nee, ook die oldskool games als KOTOR, Planescape, BG2, FF7, Bioshock, Deus Ex, Shenmui, Golden Sun, Chrono Trigger en Soul Reaver om maar even terug te gaan redden het niet terwijl ik daar echt toffe en bewuste herinneringen aan heb.

Zoals een heel goed boek wat je echt niet wilde dat het uit ging. Ontzettend gaaf en jammer tegelijkertijd, met een goede afstand mijn all-time favoriete game. En dat zeg ik met gamen sinds 1995 en 100+ AAA titels in losse aankopen, console, Steam, Uplay, Epic games launcher, GOG, Origin. Superlatieven te kort, ze hebben een fanboy van me gemaakt :) .

NG+? 8)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 19:08

Zoals een heel goed boek wat je echt niet wilde dat het uit ging.
Als zal je dan ook niet als verassing komen dat the Witcher juist gebaseerd is op een boekenreeks :)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik ben echt save-op-save verder gegaan vanaf TW2. Gelukkig had ik TW2 saves nog in de Steam Cloud staan, die was ik geheel vergeten. Dus echt met één Geralt, ongelukkig keuzes en al, het verhaal doorlopen. Level 52 (of 53?) grandmaster (+6 relics) op "Blood and Broken Bones!" gedaan - eigenlijk alleen de non-Feline/Gwent/Bokstoernooi quests overgeslagen, de rest zoveel mogelijk meegepakt om maar te rekken in die mooie wereld _/-\o_ .

De meeste mensen deugen!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12 09:14
Ja ... en nu? EN NU DAN? Na Blood and Wine, wat moet ik nou nog :( ? Ik heb beide DLCs opgepakt een jaar nadat ik de originele game heb uitgespeeld en kan je zo nog 10 quests opnoemen uit de main die indrukwekkend waren.

...

Ik weet wat je bedoelt. Ik heb mijn hoop gevestigd op Xenoblade Chronicles X...

[ Voor 40% gewijzigd door jab76 op 08-02-2017 16:33 ]

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-12 09:45

Echt heel herkenbaar dit. Toen het spel uitkwam in 2015 heb ik het binnen no-time uitgespeeld. Vervolgens laten liggen en afgelopen december, na aanschaf van de 2 DLC, opnieuw begonnen. Wat een heerlijke game blijft dit toch. Ik probeer alles te doen wat men maar kan doen in deze game, om het einde zo ver mogelijk uit te stellen. Voor mij is dit ook de beste game ooit. _/-\o_

PSN: xMaurice93

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12 09:14
Voor mij helpt het om te bedenken dat ik dat gevoel al vaker heb gehad met andere games. Bijvoorbeeld bij: Ultima VII / Underworld, Might and Magic VI-VIII, Gothic I&II, Morrowind, Dragon Age Origins, The Witcher 1, Fallout 3, Skyrim, GTA V.
Er komt dus vast wel weer een volgende game die hetzelfde gevoel opwekt. En die is dan NOG beter dan The Witcher 3. Gaaf!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-12 14:49

westergas

rikkie_pc

Wellicht Cyperpunk 2077
Dan moet je alleen geen haast hebben om dit te spelen... ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 16:21
Ik ben aan dit spel begonnen laatst (helaas erg weinig tijd) en vond het direct erg leuk. Ik ben helemaal geen ervaren RPG-speler maar vond het erg fijn dat er zoveel wordt uitgelegd via tutorials. Ook vind ik de map erg fijn en niet cluttered.

Ik heb dus dragon age inquisition geprobeerd (was maar 9,99 voor de PS4) maar die beviel me totaal niet; als newbie werd ik daar echt in het diepe gegooid en had ik geen idee welk gebied ik nou moest ingaan. Met Witcher zie ik gewoon de level requirements per quest en gebied en zie ik gemakkelijk wat main en sidequests zijn.

Erg benieuwd om dit spel en de wereld te ontdekken!

Verwijderd

jab76 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:07:
Voor mij helpt het om te bedenken dat ik dat gevoel al vaker heb gehad met andere games. Bijvoorbeeld bij: Ultima VII / Underworld, Might and Magic VI-VIII, Gothic I&II, Morrowind, Dragon Age Origins, The Witcher 1, Fallout 3, Skyrim, GTA V.
Er komt dus vast wel weer een volgende game die hetzelfde gevoel opwekt. En die is dan NOG beter dan The Witcher 3. Gaaf!
Idem Dito, met nog een aantal titels erbij.
Maar hetzelfde heb ik als ik bijvoorbeeld 5 seizoenen van een goede tv serie kijk en het daarna klaar is, dan heb ik ook het gevoel van.
Wat nu??? :/ ..

• maghribier
  • Laatst online: 00:05
Ik ben verder gegaan vanaf mijn witcher 2 save game. Ik heb nu zo'n irritante tatoeage uit deel 2. Kan ik die ik deel 3 ook laten verwijderen?

• mtr33
maghribier schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:14:
Ik ben verder gegaan vanaf mijn witcher 2 save game. Ik heb nu zo'n irritante tatoeage uit deel 2. Kan ik die ik deel 3 ook laten verwijderen?
Yep; dat kan met een debug console commando of (kon voor GOTY?) met een potion (te vinden op nexusmods).

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12 19:25
Rond kerst een nieuwe laptop gekocht (1070 erin, kwam vanaf een 4.5 jaar oude AMD 7970), vorige week ging mijn nieuwe tweede beeldscherm kapot dus ik heb mezelf maar een 21:9 ultrawide 1440p scherm kado gedaan. Eerste spel wat ik erop probeer is de Witcher 3... Allemachtig wat imposant. Ik zit echt met open mond rond te kijken in White Orchard, de grafische pracht en setting is ongeëvenaard. Voelt alsof ik dit spel voor het eerst weer speel. Om maar te zwijgen over het verhaal en de gameplay... Met afstand mijn favoriete spel of all time.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12 18:26
Afgelopen weekend de game uitgespeeld, inclusief alle DLC. Wat een verhaal, wat een game. Zeker één van mijn all-time favorites.

Het einde vond ik ergens nog wel een domper. Na de credits van Blood and Wine:
spoiler:
Kun je terug naar Corvo Bianco en daar kom je dan diegene tegen waar je eigenlijk het meeste een romance mee hebt gehad. Ik had verwacht dat Geralt zou aangeven ook rustig aan te willen doen en dat dan de game volledig voorbij zou zijn (of dat je een optie had om nog door te gaan), maar ik kan nu gewoon tegen Yennefer zeggen dat ik later wel terug kom om te praten en ze blijft netjes zitten (iets dat je ook niet gewend bent van haar).

Of heb ik dan nog zaken niet afgerond?

Latin capital letter y with diaeresis

• bassGunner
YdieresiS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:38:
Of heb ik dan nog zaken niet afgerond?
Nee, dat hoort zo. Inderdaad een beetje vreemd, maar ach. Heb je wel altijd gezelschap ;)

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 12:13
Voor mij voelde het einde nooit als een einde aan...

"No witcher ever died in his bed"...

spoiler:
Maar nu loopt die daar maar wat rond... Het einde gaf mij echt geen "end feeling"... :( Misschien ook omdat er altijd nood zal zijn aan een Witcher ?

Voor mij zou het "mooiste" einde geweest zijn dat Geralt sterft in een battle met een draak ofzo... :) Zo "50 jaar" later, als hij er oud & afgeleefd uit ziet...." en dan erna nog een kleine teaser met een jonge witcher die zijn lijk vindt... En zijn medaillon op pakt... En we zijn terug vertrokken voor een trilogie ;-)

• 418O2
Witcher worden niet ouder toch? Ze sterven niet in hun bed omdat ze onsterfelijk zijn tenzij vermoord, toch?

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12 18:26
QuZyX schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:15:
Voor mij voelde het einde nooit als een einde aan...

"No witcher ever died in his bed"...

spoiler:
Maar nu loopt die daar maar wat rond... Het einde gaf mij echt geen "end feeling"... :( Misschien ook omdat er altijd nood zal zijn aan een Witcher ?

Voor mij zou het "mooiste" einde geweest zijn dat Geralt sterft in een battle met een draak ofzo... :) Zo "50 jaar" later, als hij er oud & afgeleefd uit ziet...." en dan erna nog een kleine teaser met een jonge witcher die zijn lijk vindt... En zijn medaillon op pakt... En we zijn terug vertrokken voor een trilogie ;-)
Dat zou idd een veel beter einde zijn en ook een echt einde aan de trilogie.
Nu heb ik ook nog het idee dat:
spoiler:
Iemand weer een beroep kan doen op Geralt en vervolgens Geralt weer vrolijk verder gaat. Wat dus nog gewoon een vierde deel kan opleveren in de serie.

Ben benieuwd of hun volgende game een net zo episch verhaal kent als The Witcher trilogie. Wat meerderen al aangeven is dat je nu wel redelijk in een gat valt wat betreft welke game nu te spelen. Ik heb Watch Dogs 2 en Shadow of Mordor nog liggen, maar beide lijken mij qua verhaal niet zo episch en gedetailleerd als de Witcher games.

Latin capital letter y with diaeresis

• bassGunner
418O2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:52:
Witcher worden niet ouder toch? Ze sterven niet in hun bed omdat ze onsterfelijk zijn tenzij vermoord, toch?
Wat? Nee. Ze leven gewoon onnatuurlijk lang ten gevolge van de genetische mutaties die ze via de Trial of the Grasses hebben verkregen.

• 418O2
bassGunner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Wat? Nee. Ze leven gewoon onnatuurlijk lang ten gevolge van de genetische mutaties die ze via de Trial of the Grasses hebben verkregen.
zoiets dacht ik. Geralt is 100 in tw3 begreep ik na een snelle googleactie

• bassGunner
418O2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:47:
[...]

zoiets dacht ik. Geralt is 100 in tw3 begreep ik na een snelle googleactie
Dat klopt ook :)
Maar dus niet onsterfelijk.

• 418O2
bassGunner schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:50:
[...]

Dat klopt ook :)
Maar dus niet onsterfelijk.
Allright :)

Ik heb HoS uitgespeeld en nu dus alle main content uitgespeeld. Vond het einde van HoS een beetje klote, had de DLC's beter in de juiste volgorde moeten spelen

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

418O2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:52:
Ze sterven niet in hun bed omdat ze een riskant beroep hebben en dus altijd 'on the job' komen te overlijden. Geen natuurlijke dood dus.

Cunning linguist.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-12 21:11

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben nu een tijdje onderweg met de Heart of Stone explansion en heb enkele tienduizenden coins uitgegeven om het enchantment mannetje en zijn enchanting/enhancing skills volledig te unlocken.
Nu ben ik level 37, gebruik de mastercrafted Griffin set en heb mijn abilities gericht op het gebruik van signs.
Mijn vraag: heeft dat mannetje écht iets nuttigs te bieden? Voor nu zie ik er nog niet de meerwaarde van in.

Ik moet nog een ng+ run doen op Death March (laatste trophy voor de platinum), maar gezien ik eerst nog aan Blood & Wine moet beginnen zou DM daarna met een lvl40+ char en een Grandmaster Griffin set niet een heel groot probleem moeten zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• 418O2
In baw kan je een set vinden die echt baas is. Evenals een debiel goed zwaard. Dat kost je dan niets.

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 14-02-2017 08:14 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Beter :)
Een betere set dan de Grandmaster Griffin set?

Vandaag de Hearts of Stone expansion uitgespeeld. Op zich een leuk verhaal maar ik vond 'm toch behoorlijk tegenvallen en wel hierom:
-Heel weinig actie en te veel dialogen. Vrijwel de complete expansion bestaat uit lange dialogen; er wordt niet echt veel gevochten. Het leek wel of ik een tellatale game aan het spelen was en tussendoor veel geweldloze opdrachtjes moest doen.
-De puzzel met de spiegels was ik al heel snel klaar mee. Eerste keer natuurlijk verdwaald waardoor de tijd op was, na een 83uur durend loadingscreen opnieuw geprobeerd maar toen zat ik vast bij het spiegelgedeelte, ook daar de tijd op :( Waren de laadtijden na doodgaan op de PS4 een stuk korter dan was het een stuk minder frustrerend.

2 Missable trophies gemist in de DLC, maar ik heb nog een aparte save voor het
spoiler:
face your fears
gevecht, dus die kan ik nog wel oppikken.

Ik ben benieuwd naar BaW, die schijnt beter te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 15-02-2017 01:26 ]

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Blood and Wine is ontzettend veel beter qua immersie in het verhaal en de karakters - al moet ik zeggen dat ik het dialoog-heavy Hearts of Stone best kon waarderen, zeker met Olgierd zijn voice acting en ontwikkeling :) .

De meeste mensen deugen!

• 418O2
dvdkiwi schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 00:43:
Beter :)
Een betere set dan de Grandmaster Griffin set?
spoiler:

spoiler:
Ik ben benieuwd naar BaW, die schijnt beter te zijn.
vond ik in elk geval wel. Veel intenser. Zou wel even goed levelen voor je er aan begint, zit nogal een heftig gevecht in.

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 15-02-2017 09:27 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoe moet ik levellen voordat ik eraan begin?
Ik heb alles in de main game en HoS gedaan...

Zit er al in trouwens (ben level 39) ;)
Holy sh*t, wat een grote expansion, zeker in vergelijking met HoS.
Dit gaat wel even duren.

• 418O2
dvdkiwi schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:54:
Hoe moet ik levellen voordat ik eraan begin?
Ik heb alles in de main game en HoS gedaan...

Zit er al in trouwens (ben level 39) ;)
Holy sh*t, wat een grote expansion, zeker in vergelijking met HoS.
Dit gaat wel even duren.
Als in veel sidequests doen voor je aan de afrondende Quest begint

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat sowieso :)
Eerst zoveel mogelijk sidequests, treasure hunts, contracts en question marks, daarna komt de hoofdmissie wel een keer.

• bassGunner
dvdkiwi schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:18:
Dat sowieso :)
Eerst zoveel mogelijk sidequests, treasure hunts, contracts en question marks, daarna komt de hoofdmissie wel een keer.
Zeker :) enjoy!

M.b.t. de runesmith... is het geld niet echt waard nee. Vooral de extended Whirl en Preservation (armor table en grindstone bonus permanent) rune vond ik wel handig, maar heb je weinig aan met een Sign build.

Als je nog geld overhebt na de grandmaster gear en na Corvo Bianco te pimpen, kan je altijd nog naar die runes kijken :) ik vond de Ofier wel cool, dus ik kwam er wel graag.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nu baal ik dat ik 20,000 coins heb gespendeerd aan het upgraden van die runesmith tent.
Heb de diagrams van de Grandmaster Griffin gear compleet maar die set is behoorlijk prijzig om te craften :D
Zeker als je ook nog enkele components mist.
Dan maar even wat vraagtekentjes af in Toussaint; ik merk dat de loot boxes en treasures in deze DLC érg veel waarde bevatten.

• bassGunner
dvdkiwi schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:28:
Nu baal ik dat ik 20,000 coins heb gespendeerd aan het upgraden van die runesmith tent.
Heb de diagrams van de Grandmaster Griffin gear compleet maar die set is behoorlijk prijzig om te craften :D
Zeker als je ook nog enkele components mist.
Dan maar even wat vraagtekentjes af in Toussaint; ik merk dat de loot boxes en treasures in deze DLC érg veel waarde bevatten.
Haha, ja dat zei ik toch :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Paar hidden en guarded treasures gedaan en ik had het zo bij elkaar. Wat dat betreft kom je in deze DLC wel heel makkelijk en snel aan heel veel geld en materialen.
Grandmaster Griffin set gecraft en die bevalt goed, ook al is het een relatief lage level set; het levellen gaat behoorlijk hard.

Ik begin me wel steeds meer te irriteren aan de game:
-Onderwater zwemmen (en dan vooral subtiele bewegingen of bochtjes maken) is een drama;
-Roach die soms uit het niets een galop stopt en begint te hinniken (om offroad of over bruggen nog maar te zwijgen, waar ie lekker op de plaats blijft galopperen);
-Het dodgen wat niet altijd even goed werkt;
-Niet kunnen springen/klimmen terwijl je in combat bent, zelfs niet over een klein houten teiltje/tafeltje, ook niet tijdens het wegrennen (zie hier);
-De menu's die tergend traag zijn (creëren van een alchemy ingredient duurt 5-6 seconden, het overzetten van een item naar de stash duurt 7-8 seconden, laadtijden als je dood bent zijn serieus 60(!!) seconden);
-Het precies recht voor iets moeten staan om te looten/examinen;
-Fall damage. Dat gaat echt nergens over.

Prima game is het, maar dit soort zaken storen me ontzettend en dat is jammer.

[ Voor 63% gewijzigd door Superkiwi op 18-02-2017 10:30 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-12 13:19
dvdkiwi schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:20:
Paar hidden en guarded treasures gedaan en ik had het zo bij elkaar. Wat dat betreft kom je in deze DLC wel heel makkelijk en snel aan heel veel geld en materialen.
Grandmaster Griffin set gecraft en die bevalt goed, ook al is het een relatief lage level set; het levellen gaat behoorlijk hard.

-Onderwater zwemmen (en dan vooral subtiele bewegingen of bochtjes maken) is een drama;
-Roach die soms uit het niets een galop stopt en begint te hinniken (om offroad of over bruggen nog maar te zwijgen, waar ie lekker op de plaats blijft galopperen);
-Niet kunnen springen/klimmen terwijl je in combat bent, zelfs niet over een klein houten teiltje/tafeltje, ook niet tijdens het wegrennen (zie hier);
-De menu's die tergend traag zijn (creëren van een alchemy ingredient duurt 5-6 seconden, het overzetten van een item naar de stash duurt 7-8 seconden, laadtijden als je dood bent zijn serieus 60(!!) seconden);

Je speelt zeker op de console?

Ik was ook geschokt toen ik voor het eerst the witrcher 3 op een console speelde. Het menu is zo traag daar en het laden kan zo lang duren :(

Maar ik kan me in de andere dingen eigenlijk minder vinden, of ik stoor er er minder aan :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ja ik speel op de PS4 ;)
De laadtijden en trage menu's zijn wel de twee toppunten hoor, de rest valt best mee (maar moest het wel even kwijt) ;)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik had de GotY-versie op GOG gekocht, heb nu (level 16, net naar Skellige vertrokken) een stash vol met zooi die ik nooit meer ga gebruiken, zinvol die zooi geleidelijk te gaan verkopen?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als je het niet gebruikt wel ja ;)
Witcher gear zou ik nooit verkopen en lekker in je stash laten zitten.

Ik gebruik de stash eigenlijk alleen voor boeken, contracts en notes; elk boek, contract en note welke ik in de afgelopen 170 uur heb geloot en gelezen verdwijnt in de stash, begint een aardige berg te worden _O-
O, en alle verschillende trophies die je aan je paard kunt hangen verzamel ik ook in de stash.

*edit*
B&W ook uit, geëindigd op level 55 met een Grandmaster Griffin gear. Hoewel ik daar qua level al lang uitgegroeid ben hou ik 'm wel aan.
Ng+ begonnen op Death March, puur voor de story om die laatste trophy voor de platinum even binnen te harken.

*edit2*
En platinum 8)
Death March run kostte me 19,5 uur.

[ Voor 101% gewijzigd door Superkiwi op 27-02-2017 13:26 ]

• lowman83
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-11 23:16
*edit2*
En platinum 8)
Death March run kostte me 19,5 uur.
Hier eindelijk ook platinum binnen. Dacht even een speedrun op death march te gaan doen, met ook nog een 'paar andere' trophies te gaan. Niveau was goed te doen, maar jeutje wat een drag. Al die kaarten verzamelen, zinloze crossbow headshots, verplicht bepaalde dialoogkeuzes moeten maken (stimuleert niet echt de RPG gedachte). Lekkere werkverschaffing. 8)7

Ga nu het gesprek met mezelf aan.

PSN ID = LowmanTD

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Haha leuk he :P Congrats met je platinum!
Ik ben blij dat ik alles al gedaan had voordat ik aan de DM run begon, zodat ik me echt nergens zorgen over hoefde te maken.
Alle miscellaneous trophies vond ik eigenlijk best wel meevallen, niet echt lastig of zo.
De headshots las ik veel enge verhalen over, maar met deze tactiek heb ik het met een kwartiertje volbracht; eitje!

• dutchgio
  • Niet online
Ik heb gewoon een tweede playthrough op Death March gedaan en daarbij ook alle nog niet in de eerste keer behaalde trophies gedaan. Een speedrun voelt zo nutteloos, net als die headshots die ik op het laatst nog moest doen.
Die heb ik in Velen bij een kamp/kuil met bandieten gedaan.

De DLC al gekocht en gedownload, maar nog niet de tijd gehad om er aan te beginnen. Die schijnen ook van hoge kwaliteit te zijn...

• lowman83
Thx, jij ook :) Yes, die had ik gelukkig ook op tijd gevonden. Beter dan devil's pit.

PSN ID = LowmanTD

• lowman83
De DLC al gekocht en gedownload, maar nog niet de tijd gehad om er aan te beginnen. Die schijnen ook van hoge kwaliteit te zijn...
DLC hiervoor gedaan, zijn vet inderdaad! Met name B&W is een mooie nieuwe wereld (Toscane). Niet letten op trophies, gewoon ontspannen doorheen gaan.

PSN ID = LowmanTD

Verwijderd

Hallo..
Ik heb een vraagje, ik kan al uren mijn zwaard niet meer gebruiken. Weet niet waar dit aan ligt, ik selecteer mijn zwaard gewoon maar als ik op vierkantje, driehoekje druk slaat hij gewoon en pakt zijn zwaard niet... heb allerlei instellingen geprobeerd maar hij pakt maar geen zwaard,,, wie weet wat ik verkeerd doe?
ik speel ps4..

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:20

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:41:
Hallo..
Ik heb een vraagje, ik kan al uren mijn zwaard niet meer gebruiken. Weet niet waar dit aan ligt, ik selecteer mijn zwaard gewoon maar als ik op vierkantje, driehoekje druk slaat hij gewoon en pakt zijn zwaard niet... heb allerlei instellingen geprobeerd maar hij pakt maar geen zwaard,,, wie weet wat ik verkeerd doe?
ik speel ps4..
Dit is een bug die ik ook een aantal keer heb gehad op de pc, bijzonder irritant. Heb je geprobeerd het spel eens opnieuw te starten?

Verwijderd

Opgelost... spel verwijderd... en weer erop gezet.. inderdaad een bug ofzo..dank je voor de reactie esumontere!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:20:

Kan met persoonlijk niet echt vinden in de punten die je aangeeft, behalve het zwemmen dan.
Roach gebruik ik eigenlijk alleen maar voor Races dus daar kan ik niet goed over oordelen..

-Maar Dodgen heb ik persoonlijk 0.0 problemen mee, gewoon een kwestie van goed timen bij verschillende tegenstanders.(skill)
-Springen, tsjaah dat hoort nou eenmaal in deze gamereeks dat je dat niet kan doen tijdens combat, zelf geen problemen mee... De keren dat dat mij is overkomen in ruim 1000 uur is maybe op 1 hand te tellen.
-Alchemy kan inderdaad soms wel paar seconden duren, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch als je 10000 dingen in je inventory heb staan.
-Dat je bij iets in de buurt moet staan om iets te looten is toch ook logisch?, heb dat liever dan dat je dingen kan oprapen die een meter uit je buurt liggen, brengt een klein beetje realisme met zich mee.
-Zie bovenstaande, realisme.... Ik moet ook niet vol vanaf een schuurtje afspringen(Wederom in de 1000 uur dat ik Witcher 3 heb gespeeld ben ik maybe een handvol keren door fall damage dood gegaan)...iets van een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen..
Punten die jij aangeeft zijn echt gewoon dingen kwa smaak.

Zelf wel weer superveel plezier met mijn 6de of 7de playtrough.
Nu met een Heavy Armor/Alchemy/Combat Build, tot nu toe gaat het weer lekker.
Vandaag alle ? in Skellige bezocht, en zit al meteen weer aan de 70000 Coins, en dan moet ik nog beginnen aan de main quest in Skellige :+

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als je niet eens over een houten teiltje kan stappen in combat is gewoon raar.
De trage inventory heeft niks met smaak te maken, het ís gewoon traag.
Als je 10 cm voor iets staat en niet kan interacten met iets op een tafel voor je omdat de camera niet ver genoeg omhoog kan is irritant; een klein stapje naar achter doen kan niet want dan draai je weer om. Het hoeft helemaal geen meter te zijn maar het "perfect" uitlijnen kan soms ronduit irritant zijn, zeker in kleine ruimtes waar de camera soms erg vervelend kan doen.
Fall damage realistisch? Oneens. Een val van 3 meter overleef je IRL wel hoor.
En Roach... Roach staat erom bekend dat ie buiten de normale paden raar kan doen.

Om alles af te doen als "dingen qua smaak" vind ik wel heel kort door de bocht.

Geniet van je 6e of 7e playthough :)

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:38
Een aantal van jouw punten zijn op te lossen/aan te passen middels mods :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• bassGunner
dvdkiwi schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:47:
Als je 10 cm voor iets staat en niet kan interacten met iets op een tafel voor je omdat de camera niet ver genoeg omhoog kan is irritant; een klein stapje naar achter doen kan niet want dan draai je weer om. Het hoeft helemaal geen meter te zijn maar het "perfect" uitlijnen kan soms ronduit irritant zijn, zeker in kleine ruimtes waar de camera soms erg vervelend kan doen.
En Roach... Roach staat erom bekend dat ie buiten de normale paden raar kan doen.

Allemaal inderdaad ook valide punten. Inventory wordt inderdaad traag als poep, hoewel het gevoelsmatig op de PS4Pro met boost mode wel iets sneller lijkt te gaan nu. Op een PC met SSD zal het helemaal wel snel gaan.

Heb meestal niet zoveel problemen met de camera. Ook niet echt met Roach.
Maar het "perfect uitlijnen" met de controller om iets te kunnen looten is inderdaad erg irritant... Helemaal als er van die fcking kaarsjes omheen staan...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a4CnysK.png

:P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Remy!!!! schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:22:
Een aantal van jouw punten zijn op te lossen/aan te passen middels mods :)
Mods, wat zijn dat?

Ik speel PS4, wij doen niet aan mods ;)

Verwijderd

dvdkiwi schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:47:

Ben het er nog niet mee eens, maar meningen verschillen gelukkig ;) .

Als ik 1 mening van kritiek zou hebben, dan is het dat ik de muziek gekopieerd vind.
Sommige tracks lijken direct uit een Final Fantasy te komen en bij sommige heb ik weer het idee alsof ik Skyrim of Dragon Age aan het spelen ben.
Zulke herkenbare muziek dat het gewoon op een kopie lijkt.
Maakt verder niet uit, want het past perfect bij het spel, maar valt me wel altijd op :)

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Je speelt zeker op de console?

Ik was ook geschokt toen ik voor het eerst the witrcher 3 op een console speelde. Het menu is zo traag daar en het laden kan zo lang duren :(

Maar ik kan me in de andere dingen eigenlijk minder vinden, of ik stoor er er minder aan :)
HEHE mijn eerste gedachten ook had op pc hier echt geen last van :D

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12 11:25
Eindelijk begonnen met The Witcher 3. Had hem destijds zo goed als bij de release gekocht, maar het moederbord in mijn PC vond het leuk om ermee te stoppen (gelukkig nog net binnen de garantie). Dus toen nog geen 1 uur gespeeld, en daarna niet echt meer opgepakt (too many games to play :P).

Deze week dus echt ermee begonnen, en het is bijna jammer dat ik niet eerder begonnen ben :P. Het spel is heel erg tof en de quests zijn ook heel erg leuk en goed gedaan. Van het hunten van dieren tot het zoeken naar een koekenpan. Dit soort variatie hou ik wel van omdat je dan in ieder geval het gevoel hebt dat je andere quests aan het doen bent.

Als ik aan het rijden ben om m'n paard probeer ik zoveel mogelijk de sidequests te doen, voornamelijk omdat ze zo leuk zijn om te doen. Ik heb daarbij wel een vraag over quests, en dat gaat over de quests die je van zo'n prikbord kan pakken. Gisteren pakte ik 2/3 quests op van zo'n bord, maar uiteindelijk kon ik maar 1 quest terugvinden. Ik dacht misschien dat je maar 1 actieve quest van het prikbord kan pakken, maar toen ik één quest klaar wou ik er nog één pakken, maar na het klikken op "Take" verscheen er geen nieuwe quest in mijn questlog. Ook heb ik nog gekeken of ik een bepaalde brief/note in mijn inventory had zitten, maar dit was ook niet het geval. Doe ik iets verkeerd of zijn er bepaalde requirements voor het doen van deze quests?

In veel games die ik het laatste jaar gespeeld heb, heb ik weinig games gezien van deze kwaliteit. The Witcher 3 is al wel een tijdje uit, maar als je de reviews leest van bijv. de nieuwe Mass Effect, dan zie je wat echte kwaliteit is.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Diigii schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:44:
Eindelijk begonnen met The Witcher 3. Had hem destijds zo goed als bij de release gekocht, maar het moederbord in mijn PC vond het leuk om ermee te stoppen (gelukkig nog net binnen de garantie). Dus toen nog geen 1 uur gespeeld, en daarna niet echt meer opgepakt (too many games to play :P).

Deze week dus echt ermee begonnen, en het is bijna jammer dat ik niet eerder begonnen ben :P. Het spel is heel erg tof en de quests zijn ook heel erg leuk en goed gedaan. Van het hunten van dieren tot het zoeken naar een koekenpan. Dit soort variatie hou ik wel van omdat je dan in ieder geval het gevoel hebt dat je andere quests aan het doen bent.

Als ik aan het rijden ben om m'n paard probeer ik zoveel mogelijk de sidequests te doen, voornamelijk omdat ze zo leuk zijn om te doen. Ik heb daarbij wel een vraag over quests, en dat gaat over de quests die je van zo'n prikbord kan pakken. Gisteren pakte ik 2/3 quests op van zo'n bord, maar uiteindelijk kon ik maar 1 quest terugvinden. Ik dacht misschien dat je maar 1 actieve quest van het prikbord kan pakken, maar toen ik één quest klaar wou ik er nog één pakken, maar na het klikken op "Take" verscheen er geen nieuwe quest in mijn questlog. Ook heb ik nog gekeken of ik een bepaalde brief/note in mijn inventory had zitten, maar dit was ook niet het geval. Doe ik iets verkeerd of zijn er bepaalde requirements voor het doen van deze quests?

In veel games die ik het laatste jaar gespeeld heb, heb ik weinig games gezien van deze kwaliteit. The Witcher 3 is al wel een tijdje uit, maar als je de reviews leest van bijv. de nieuwe Mass Effect, dan zie je wat echte kwaliteit is.
Hey, het is goed om weten dat niet alle briefjes die op zo'n bord hangen een quest aanbieden..

De 'grote' papieren geven je een contract of treasure hunt (in je quest log even de quests en sidequests minimaliseren, zie je de contracts en treasure hunts)
de kleinere papiertjes geven je vnl. point of interests (de vraagtekens op je map)

Als je dus zo'n bord leeghaalt (ik nam ze altijd allemaal in 1x) krijg je wrs een contract of TH (1 of 2) en dan enkele ? op de map bij..

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt :)

• bassGunner
Inderdaad gewoon altijd alle briefjes van het prikbord pakken, zitten dan meestal 1 of 2 quests tussen die automatisch in je questlog komen.

Enjoy! :)

Ben zelf nu voor de tweede keer de Blood&Wine DLC aan het doen. Goed voor het zomergevoel!
Pagina: 1 ... 74 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic