• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21

JSchut

.....

Ik ben opnieuw begonnen en ben nu bijna net zover als ik de vorige keer gekomen was. (Niet ver want ben pas level 5) Zit er weer helemaal in! Vorige keer gestopt omdat ik geen tijd had en helemaal uit het verhaal was. Toen besloten op de GOTY editie te wachten.

Heerlijk spel. Wel betrap ik mij erop dat ik graag alles verken en dat is in het tweede gebied niet altijd even handig :P In White Orchard heb ik geen problemen gehad met exploren. Hier kan je redelijk hoge levels tegenkomen kwam ik achter haha.

Ik krijg nu best wel wat side quests die al level 10 zijn. Mijn hoofquest is pas level 6 en heb een paar sidequests van level 5-6. Zal allemaal dus wel loslopen.

Gister een mooi zwaard gevonden wat best een dikke upgrade was. Perongeluk verkocht aan een vendor :D Weet niet eens meer welk vendor. Bedacht mij ineens o ja ik had dat zwaard nog maar die moest ik eerst even repareren. Toen kwam ik er pas achter wat ik gedaan had. Naja gelukkig gebeurd me dit op dit level en niet meer richting de endgame :P

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

XtremeKingZ schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:04:
Zelfs in de guide hebben ze "easter eggs" verstopt. Kwam er gisteren toevallig 1 tegen op blz 780. Hier staan alle mensen met wie je het bed kan delen. Vooral de laatste optie is leuk bedacht :+
Als alle hoertjes zijn opgesomd is dat een volle bladzijde :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• XtremeKingZ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-05-2025
F_J_K schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

Als alle hoertjes zijn opgesomd is dat een volle bladzijde :o
Geen woord aan gelogen :9 , bladzijde 780 & 781 staan vol met alle girls en bijbehorende kosten om Little Geralt een leuke avond te geven 8)

1.6 | Small Number | Huge Memories

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 16:20
Hoe zie je hoeveel uur je erin hebt gezet?

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01 17:00
Man baal nu wel van The Witcher 3 wat betreft quests. Ik hou er van om rond te lopen en tussendoor quests te pakken/doen, maar schijnbaar is dit spel niet echt gemaakt om uitgebreid te gaan exploren. Zat op internet te zoeken en blijkbaar hebben meer mensen dit. Ik heb nu al 2 quests gehad waarbij een objective al niet meer gedaan kon worden of een andere afloop hebt dan je eigenlijk kon doen.

Bij deze 2 missies heb ik het al gehad en dat is nog maar het begin.

spoiler:
The Beast of White Orchard: ik had al eerder dat nest gevonden en blijkbaar is nu een objective met de soldiers al failed
Missing in Action: ik had die broer al gevonden tijdens het exploren voordat ik met Dune had gepraat, maar als je eerst met Dune praat en dan zijn broer zoekt dan kan je zijn redder ook meenemen. Nu ligt die redder omdat ik die broer al eerder heb gevonden en Dune blijkbaar naar hem toe is gegaan dood op de vloer. Kreeg trouwens ook helemaal geen keuze bij Dune om die redder te laten leven.

Zulke dingen haat ik echt. Zo krijg ik echt het gevoel dat je juist niet moet exploren

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:27

Esumontere

Floep, banaan.

NukaWorldNL schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:15:
Man baal nu wel van The Witcher 3 wat betreft quests. Ik hou er van om rond te lopen en tussendoor quests te pakken/doen, maar schijnbaar is dit spel niet echt gemaakt om uitgebreid te gaan exploren. Zat op internet te zoeken en blijkbaar hebben meer mensen dit. Ik heb nu al 2 quests gehad waarbij een objective al niet meer gedaan kon worden of een andere afloop hebt dan je eigenlijk kon doen.

spoiler:
The Beast of White Orchard: ik had al eerder dat nest gevonden en blijkbaar is nu een objective met de soldiers al failed
Missing in Action: ik had die broer al gevonden tijdens het exploren voordat ik met Dune had gepraat, maar als je eerst met Dune praat en dan zijn broer zoekt dan kan je zijn redder ook meenemen. Nu ligt die redder omdat ik die broer al eerder heb gevonden en Dune blijkbaar naar hem toe is gegaan dood op de vloer. Kreeg trouwens ook helemaal geen keuze bij Dune om die redder te laten leven.

Zulke dingen haat ik echt. Zo krijg ik echt het gevoel dat je juist niet moet exploren
Je zou dit ook als een stukje realisme kunnen zien. Voorbeeldje: Als jij iemand schoffeert op internet, en diegene vervolgens een van de interviewers op een sollicitatie is, krijg je die baan natuurlijk ook niet. ;)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 11:47

spoiler:

Het begin is het wat s trakker dan later. Ik heb echt wel uren zitten zwerven door Velen. Dat kan prima.
je moet alleen niet key characters af gaan maken die je toevallig tegenkomt ;)

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
IMHO juist realistisch: al je acties hebben, soms onvoorziene, gevolgen. In de praktijk valt het mer die onvoorzienbaarheid erg mee, zolang je niets doet wat zich later tegen je keert. Het is natuurlijk primair een story/quest driven game, de verhaallijn prevaleert logischerwijs boven free roaming. Het mooie is dat je die beperking amper als zodanig ervaart. De wereld is erg groot en je kunt vele quests op meerdere & soms zeer creatieve manieren uitvoeren.

• JSchut

JSchut

.....

Ik dacht dat ik al op het punt was waar ik gestopt was. Maar telkens was het: O verrek dit had ik ook al gedaan. :D

Ben er nu wel vrij zeker van dat ik op hetzelfde punt zit. Inmiddels wel weer uur of 10/12 verder haha.

Ik was hier:
spoiler:
Had net de dochter van de Baron gevonden.

Ik ben nu hier:
spoiler:
Broken Flowers. Ik moet Dandelion zoeken.

Best een stuk waarvan ik niet meer wist dat ik het gedaan had. Gelukkig maar dat ik opnieuw ben begonnen.

Waar ik wel van baal is dat ik een keuze gemaakt heb waarvan ik de uitkomst niet had verwacht. Maar ik ga niks terug draaien. Ik blijf gewoon doorspelen. Keuzes zijn er om gemaakt te worden :P

spoiler:
Ik heb Keira haar versier poging afgeslagen. (Geen idee of dat invloed heeft)
Vervolgens wiegerde ik haar te laten gaan met de documenten en dat leide er toe dat ze mij aanviel en ik haar dus heb moeten vermoorden.

Beetje dom kind vond ik het. Maar dood hoefde ze nou ook weer niet.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik zou weer overnieuw beginnen, want dan heb je toch wat gemist gezien die laatste spoiler. :+

spoiler:
er is oviergens ook een optie om de documenten zelf te houden en Keira levent te houden.. :)

• JSchut

JSchut

.....

dutchgio schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:30:
Ik zou weer overnieuw beginnen, want dan heb je toch wat gemist gezien die laatste spoiler. :+

spoiler:
er is oviergens ook een optie om de documenten zelf te houden en Keira levent te houden.. :)
Ik heb niks gemist. :+ Ik heb een keuze gemaakt waar ik spijt van heb.

In het echte leven kun je dat ook niet terug draaien ;) Vandaar dat ik het zo laat.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-02 20:47

Ulti23

Quality Time

spoiler:

Don't worry! Je krijgt op een gegeven moment zoveel quests, die kun je zowat niet in 1 playthrough doen. En na je 1e playthrough komt newgame+, kun je het net allemaal weer anders doen ;)

spoiler:
Zit je in Skellige, lekker exploren, kom je bij een vuurtoren welke haunted is, triggered een quest, slacht je het beest af, wil je je reward gaan halen in een of andere kroeg, 5 minuten later zit ik in de gevangenis.... Tja, had misschien beter eerst het contract kunnen ophalen, dan had ik het misschien van te voren geweten....

Nee, onwetendheid en keuzes maken deze game meesterlijk, ben nu alweer bezig met mijn 3e playthrough en wordt nog steeds verrast :)

I pitty the fools who took my game-station.....

• JSchut

JSchut

.....

Ulti23 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
Don't worry! Je krijgt op een gegeven moment zoveel quests, die kun je zowat niet in 1 playthrough doen. En na je 1e playthrough komt newgame+, kun je het net allemaal weer anders doen ;)
Ik heb nu idd ook zat quests. In het begin had ik het zelfde gevoel, maar het wordt veel beter.
Ulti23 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
Nee, onwetendheid en keuzes maken deze game meesterlijk, ben nu alweer bezig met mijn 3e playthrough en wordt nog steeds verrast :)
Daarom draai ik mijn keuzes niet terug. Daar zijn het keuzes voor :)
Maakt het spel voor mij echt heel tof. Soms baal ik van een keuze. Maar dat hoort er ook bij.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 11-10-2016 13:25 ]

• JSchut

JSchut

.....

Inmiddels level 17. En ik ben nu level 11 quests aan het doen :D

Ik heb zoveel quests dat ik het gewoon niet meer red om ze binnen de level range te completen. Aangezien ik het leuk vind om al die quests te doen doe ik ze maar gewoon. Ookal krijg ik zo goed als geen XP.

En dat is zonder te exploren. In White Orchard heb ik alle vraagtekens gedaan. De gebieden erna totaal niet. Alleen als ik onderweg wat tegenkom. Veel te druk met al die quests :P

Wat ik wel apart vind:
spoiler:
Ik heb een main quest om naar skellige te gaan. Deze is level 16. Dus ik vermoed dat het niet slim is om daar veel eerder heen te gaan. Maar nu kreeg ik een follow up secondary quest van level 11 waarbij ik naar Skellige moet. Echter kan ik daar nog niet naartoe omdat ik de main quest nog niet gedaan heb. 5 levels verschil is toch best groot.

Of heeft die main quest gewoon een te hoog level dan dat nodig is?

[ Voor 11% gewijzigd door JSchut op 14-10-2016 08:39 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
JSchut schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:38:
Inmiddels level 17. En ik ben nu level 11 quests aan het doen :D

Ik heb zoveel quests dat ik het gewoon niet meer red om ze binnen de level range te completen. Aangezien ik het leuk vind om al die quests te doen doe ik ze maar gewoon. Ookal krijg ik zo goed als geen XP.

En dat is zonder te exploren. In White Orchard heb ik alle vraagtekens gedaan. De gebieden erna totaal niet. Alleen als ik onderweg wat tegenkom. Veel te druk met al die quests :P

Wat ik wel apart vind:
spoiler:
Ik heb een main quest om naar skellige te gaan. Deze is level 16. Dus ik vermoed dat het niet slim is om daar veel eerder heen te gaan. Maar nu kreeg ik een follow up secondary quest van level 11 waarbij ik naar Skellige moet. Echter kan ik daar nog niet naartoe omdat ik de main quest nog niet gedaan heb. 5 levels verschil is toch best groot.

spoiler:
Isle of mists?

Zo ja, dan zou ik zorgen dat je wel rond dat nivo zit. Dat is vrij lastig
spoiler:
Daarbij vervallen een hoop missies als je daar heen gaat, je gaat dan richting het einde

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-02 11:19

KipCurreh

Nightcrawler

spoiler:

spoiler:
Dit is wellicht de quest om Ciri te zoeken in Skellige.. Ik denk dat ze deze main quest net iets te hoog gezet hebben qua level om een beetje de volgorde Velen/Novigrad/Skellige te promoten..
Het eerste stuk van de Skellige main quest bestaat enkel uit wat praten en een manier zoeken om daar te geraken (boot).. Daarna kan je makkelijk gewoon terug porten naar het vasteland om de lvls gelijk te trekken..
Er zijn ook enkele lagere lvl quests in Skellige (11-14) dus ja

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• JSchut

JSchut

.....

418O2 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:08:
[...]

spoiler:
Isle of mists?

Zo ja, dan zou ik zorgen dat je wel rond dat nivo zit. Dat is vrij lastig
spoiler:
Daarbij vervallen een hoop missies als je daar heen gaat, je gaat dan richting het einde
Ik zit nog steeds in Novigrad.
KipCurreh schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

spoiler:
Dit is wellicht de quest om Ciri te zoeken in Skellige.. Ik denk dat ze deze main quest net iets te hoog gezet hebben qua level om een beetje de volgorde Velen/Novigrad/Skellige te promoten..
Het eerste stuk van de Skellige main quest bestaat enkel uit wat praten en een manier zoeken om daar te geraken (boot).. Daarna kan je makkelijk gewoon terug porten naar het vasteland om de lvls gelijk te trekken..
Er zijn ook enkele lagere lvl quests in Skellige (11-14) dus ja
Ah ok. Dan gaan we daar eerst maar even naartoe :)

[ Voor 48% gewijzigd door JSchut op 14-10-2016 10:01 ]

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06-2025

DarthDavy

Excellent!

JSchut schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:53:
[...]

Ik zit nog steeds in Novigrad.

[...]

Ah ok. Dan gaan we daar eerst maar even naartoe :)
Je kan ook wachten. Ik heb altijd zoveel mogelijk in één gebied gedaan voor naar het andere gebied te gaan, want je kan zeker constant switchen tussen Skellige en Novigrad, maar dan zit je ook constant tegen laadschermen aan te kijken en dat haat ik. :P

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• JSchut

JSchut

.....

DarthDavy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Je kan ook wachten. Ik heb altijd zoveel mogelijk in één gebied gedaan voor naar het andere gebied te gaan, want je kan zeker constant switchen tussen Skellige en Novigrad, maar dan zit je ook constant tegen laadschermen aan te kijken en dat haat ik. :P
Ik vind het vervelend dat ik quests aan het doen ben die geen xp oplevern :P

Laadtijden ook natuurlijk.

Ik ben was nu alle quests te doen lager dan level 16 om daarna naar Skellige te gaan. Maar daar zit nu dus ook een quest bij die naar Skellige wijst. Ik ga er iig even naar toe en dan kijk ik wel even wat ik ga doen.

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024

Wat ik wel apart vind:
spoiler:

spoiler:
Bedoelde je niet Follow the Thread of iets met Pearl? Ik zou zelf eerst alle belangrijke quests doen in Novigrad, dus de main quests en alle quests van je homies die je later ook komen helpen in Kaer Morhen (en dus nodig voor de quest Brothers in Arms: Velen). En daarna gewoon de main quest naar skellige. Heb ik zelf net ook zo gedaan, en was level 18 :)
Het is het handigste om de main quests steeds rond je eigen level te doen, daar krijg je de meeste xp. Het is niet zo erg om de andere quests zwaar onder je level te doen, want dat scheelt niet zoveel qua xp. Het is toch wel handig om wat op internet rond te kijken wat de beste volgorde is qua main quests, je kan anders quests, keuzes of allies missen uiteindelijk. En xp dus. Maar goed, ik ben hier zelf ook altijd een beetje OCD in :)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

DarthDavy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Dat heb ik ook gegaan (eerst quests in Novigrad afmaken, dan naar Skellige) maar achteraf bleek dat toch niet zo handig omdat je dan quests zit te doen in Skellige waar je veel te hoog level voor bent.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-02 07:38
YdieresiS schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:54:
The quest: From Ofier’s Distant Shores uit Hearts of Stone is bugged bij mij.

spoiler:
Op het moment dat ik de hatch heb gevonden, naar beneden ga en de knights neerknuppel, zit er niet de goede loot in de kist die je daar moet hebben. De quest gaat dus niet verder.

Is schijnbaar al een bekend issue (http://forums.cdprojektre...ores-bug-Possible-Spolier) sinds versie 1.1 (als ik het me goed herinner) en deze is helaas nog niet gepatched in 1.31. Meer mensen hier daar ook al last van gehad? En eventueel een work arround gevonden om de quest wel te kunnen halen? Op het internet is er niet veel anders te vinden dan dat je een nieuwe game start om deze quest te kunnen doen en de trophy te halen, er lijken geen andere opties te zijn om deze quest te kunnen halen als hij eenmaal bugged is.

--edit--
In 1.22 is er wel iets aangepast hiervoor:
Fixes issue whereby diagrams required to progress in the “From Ofier’s Distant Shores” quest could not be looted from a chest.

Maar voor mij werkt het dus helaas niet.
Ook met de laatste patch bestaat deze bug nog, ik liep er net tegenaan. Ik zocht me wild maar de quest bleef open. Even zoeken en het blijkt inderdaad een lang lopend issue te zijn. Je mag toch wel verwachten dat zoiets een jaar na het uitkomen van deze DLC opgelost is. ik speel op PS4 overigens.

• JSchut

JSchut

.....

Toch maar naar Skellige gegaan en daarna weer doorgegaan met alle lage quest. Al begin ik dat nu wel beu te worden haha. Ik ben level 21 en mijn main quest is level 16. Nu heb ik ook allemaal level 14-16 side quests e.d. Deze leveren niks op. Al kom je zo wel op plekken waar leuke loot ligt. Dit is dan ook de reden dat ik ze allemaal doe.

Ook heb ik de Cat school gear (Feline) gemaakt. De complete set inclusief wapens. Nu heb ik volgens mij ookal de quest voor de upgrade. Die is wel rond mijn level.

Doen jullie ook alle low level quests die geen xp e.d. geven? Of misschien beter om ze toch maar te skippen.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

JSchut schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:20:
Toch maar naar Skellige gegaan en daarna weer doorgegaan met alle lage quest. Al begin ik dat nu wel beu te worden haha. Ik ben level 21 en mijn main quest is level 16. Nu heb ik ook allemaal level 14-16 side quests e.d. Deze leveren niks op. Al kom je zo wel op plekken waar leuke loot ligt. Dit is dan ook de reden dat ik ze allemaal doe.

Ook heb ik de Cat school gear (Feline) gemaakt. De complete set inclusief wapens. Nu heb ik volgens mij ookal de quest voor de upgrade. Die is wel rond mijn level.

Doen jullie ook alle low level quests die geen xp e.d. geven? Of misschien beter om ze toch maar te skippen.
Ik doe ze eigenlijk ook allemaal hoor, ook al zijn ze al een paar lvls te laag.. Momenteel probeer ik zoveel mogelijk binnen de exp grenzen van 5 lvls verschil te blijven, maar soms lukt dit idd niet..

Voor de main quests blijf ik wel zeker binnen de exp grenzen, deze geven nl teveel exp om mis te lopen :)

• JSchut

JSchut

.....

KipCurreh schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:31:
[...]

Ik doe ze eigenlijk ook allemaal hoor, ook al zijn ze al een paar lvls te laag.. Momenteel probeer ik zoveel mogelijk binnen de exp grenzen van 5 lvls verschil te blijven, maar soms lukt dit idd niet..

Voor de main quests blijf ik wel zeker binnen de exp grenzen, deze geven nl teveel exp om mis te lopen :)
Als je ze al outleveled maakt dat in principe toch niet meer uit. Dan loop je toch al ver voor :P

Ik denk dat ik alle witcher contracts en treasure hunts wel ga doen maar dat ik de veel te lage level quests nu maar ga laten lopen.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:37
Marcel schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:35:
[...]

Ook met de laatste patch bestaat deze bug nog, ik liep er net tegenaan. Ik zocht me wild maar de quest bleef open. Even zoeken en het blijkt inderdaad een lang lopend issue te zijn. Je mag toch wel verwachten dat zoiets een jaar na het uitkomen van deze DLC opgelost is. ik speel op PS4 overigens.
Ik heb ook nog niet iets gevonden dat je dit issue kunt omzeilen. Het blijft bestaan als je het eenmaal hebt. Ik probeer hem af en toe ook nog. In andere chests vind ik wel de goede loot, maar in deze niet. Enige oplossing om de bijbehorende trophy te halen, is de dlc opnieuw starten en alleen die quest uitvoeren (in de hoop dat hij dan niet bugged is).

Latin capital letter y with diaeresis

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02-2025
Ga nu aan de uitbreidingen beginnen, main quest uitgespeeld en aardig wat spijt van de keuzes die ik gemaakt heb en hoe het allemaal afloopt. Nu paar uur bezig in Heart of Stone en ben het alweer vergeten, hierna ook Blood & Wine nog :)

Nog nooit heeft een game het voor elkaar gekregen om mij zo in een wereld te trekken als deze game..

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:25
Volgens mij zit ik al meer dan 300 uren in het spel. Ik geloof dat ik het einde tegemoet ga van B&W. Ondertussen level 49.

Ben nu nog mijn laatste openstaande quests aan het clearen in Velen en dan moet ik er aan beginnen. Het begin van het einde :) :(

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik heb de game al op de PC en feitelijk alleen het basis spel gespeeld zonder DLC en zonder expansions.

Nu heb ik sinds 2 weken een Xbox One en denk er over om ook daarop te gaan spelen. Is het verstandig om eerst het spel nog eens te spelen, of optie 2 met alle DLC erbij of optie 3 alle DLC en expansions?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• NukaWorldNL
Man wat een spel dit. Wist niet of dit spel me wel zou pakken, omdat ik eigenlijk alleen maar Fallout/Skyrim (mede door de first person view) achtige RPG's leuk vind, maar ik zit echt helemaal in dit spel. Quests voelen ook boeiend aan en man die muziek is ook super _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit: Ik zou lekker opnieuw beginnen op de Xbox One en dan lekker fris beginnen met alle DLC's :)

[ Voor 19% gewijzigd door NukaWorldNL op 23-10-2016 19:01 ]

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

NukaWorldNL schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:59:
Man wat een spel dit. Wist niet of dit spel me wel zou pakken, omdat ik eigenlijk alleen maar Fallout/Skyrim (mede door de first person view) achtige RPG's leuk vind, maar ik zit echt helemaal in dit spel. Quests voelen ook boeiend aan en man die muziek is ook super _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit: Ik zou lekker opnieuw beginnen op de Xbox One en dan lekker fris beginnen met alle DLC's :)
Precies wat ik gedaan heb :), thanks. Expansions volgen later wel.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• JSchut

JSchut

.....

Ik zit er ook helemaal in. Soms wel vervelend want ik wil maar door blijven spelen :D

Ik ben nu bij The Isle of Mists. Al de quests die ik kon doen heb ik al gedaan (Die onder het level van de main quest zaten)

Wel wat quests gefailed. Waaronder de Gwent quest. Wel alle andere Gwent quests gedaan inclusief de High roller. Het is best een makkelijk kaartspel. Verlies ook bijna nooit. Alleen die gast in het begin op dat bankje op de binnenplaats ben ik later voor teruggegaan. Die was toen in het begin echt te moeilijk.

Wellicht in mijn tweede playtrough maar eerder serieus beginnen met Gwent. Al heb ik nog even te gaan en dan ook de expansions nog. Geen idee hoe lastig platinum is voor deze game. Maar die collect all Gwent cards ga ik waarschijnlijk toch nooit completen.

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-02 15:58
Ik ben zaterdag begonnen aan The Witcher. Ben meteen begonnen op Death March moeilijkheid dus ik ga er van uit dat ik vaak dood ga - en dat is tot nu toe ook zo :+ Langzaam maar zeker begin ik de controls onder de knie te krijgen (speel op de PS4) en ook het gebruik van igni/signs of hoe dat ook heet begin ik langzaam maar zeker te snappen.

Nu ben ik 2 places of power tegen gekomen waardoor ik 2 ability points vergaard heb. Kom ik er achter dat ik nog maar 1 slot heb op level 1 en dus voorlopig nog maar 1 ability kan gebruiken. Om het gebruik van voedsel te beperken heb ik gekozen voor de ability Sun and Stars dacht ik (iedere 1 seconde krijg ik 10 vitailty erbij). Als 2e ability had ik de ability gekozen waarbij ik 500 extra vitality kreeg zodat ik het wat langer uit kan houden in een gevecht. Helaas kan ik die nu nog niet gebruiken.

Nu zo vlug mogelijk proberen level 2 te worden zodat ik die 2e ability ook kan gebruiken zodat ik iets meer overlevingskansen heb.

Ook leuk, kom je in White Orchard een of andere tegenstander tegen van level 7. Ik heb toen maar een 180-je gemaakt - nu nog maar even niet aanvallen.

Ik ben nu alle '?' plekjes aan het bezoeken om te kijken of dat een haalbare uitdaging is en af en toe van de wegen afwijken. Al met al een leuke uitdaging op Death March maar nog niet frustrerend dus ik ga nog even verder zo :)

PSN ID: MrMichel_75

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Ngangatar schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:51:
Ik heb de game al op de PC en feitelijk alleen het basis spel gespeeld zonder DLC en zonder expansions.

Nu heb ik sinds 2 weken een Xbox One en denk er over om ook daarop te gaan spelen. Is het verstandig om eerst het spel nog eens te spelen, of optie 2 met alle DLC erbij of optie 3 alle DLC en expansions?
Als je graag uberlange laadtijden wilt moet je vooral dit spel op je xbox gaan spelen.
Los staat dat je met 30fps zit

Verschikkelijk als je eens doodgaat en weer ff een drol kan leggen in je wc. Terug komen en nog steeds het laadscherm in beeld te hebben

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-01 08:40

Remcom00

hij is gek

Gwent!
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/82304cde5c07a28c149ed0021960a365.jpg

hoidoei

• JSchut

JSchut

.....

Zo main story uitgespeeld. Was een hele ervaring :)

Nu nog wat losse witcher contracts en treasure hunts doen. Twijfel nog of ik eerst alle ? op de kaarten moet gaan doen of eerst de DLC's in en deze afmaken.

Waarschijnlijk ga ik geen NG+ doen. Ik vind het een hele vette game hoor. Maar speel bijna nooit een game twee keer uit. (Uitzonderingen daar gelaten ;))

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Tot dusver mijn ervaring met Gwent :+

hoidoei

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-01 13:00
December 2015 deze game gekocht. Blijkbaar was ik te druk met Fallout.
Toen in Mei 2016 weer een poging gewaagd.. ook niet van gekomen.

Nu Skyrim Special Edition uit was, was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. Het was natuurlijk gewoon de game die ik vanaf 2011 al ken. Toen ben ik toch de Witcher weer gaan proberen..

Damn!! Ik ben echt veel te laat begonnen! Wat een prachtige game.. Wat een verhaal, en de keuzes die je kan maken.. Mijn mond valt echt wagenwijd open. Inmiddels level 9 en heel veel beschikbare quests. Ik heb wel een mod geïnstalleerd waardoor ik van lage level quests ook nog wel een beetje XP krijg, zodat het nog wel een beetje loont om alle quests te doen, en dat zijn er (nu al) écht enorm veel.

Ik had er een handje van om snel te googlen 'wat als' bij bepaalde quests, maar daar ben ik na White Orchard snel mee gestopt en de game is hierdoor nog eens 100x epischer geworden. Echt prachtig dat er geen goed of kwaad is, maar je puur handelt op je gevoel of je juiste interpretatie van bepaalde gesprekken.

Ik ben er inmiddels al 2 keer ingetuind door beslissingen te maken waarbij ik eigenlijk gepiepeld werd. Voortaan dus beter opletten en luisteren naar de manier van praten of andere kleine hints die mij beter moeten inlichten :D

Al met al heb ik echt geen flauw idee hoe ik ooit deze game links heb kunnen laten liggen. Skyrim en Fallout 4 zijn echt total garbage vergeleken met dit, en dat terwijl ik beide games honderden uren heb gespeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 07-11-2016 15:35 ]

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:59
Divak schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:34:

Al met al heb ik echt geen flauw idee hoe ik ooit deze game links heb kunnen laten liggen. Skyrim en Fallout 4 zijn echt total garbage vergeleken met dit, en dat terwijl ik beide games honderden uren heb gespeeld.
Wees bij dat het zo is... bij mij was het omgekeerd waardoor de twee andere gewoon niet meer gespeeld worden :P

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Remcom00 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:55:
[video]
Tot dusver mijn ervaring met Gwent :+
Ik vind het 'bord' / speelveld en de kaarten er veel minder mooi uitzien dan in het spel.

Ik heb sinds gisteren alle gwentkaarten verzameld incl. DLC. 8)

• NukaWorldNL
Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet echt fan ben van de combat. Ik vind het toch wel jammer dat je dit spel niet sneakend kan spelen zoals je bij bijvoorbeeld een Fallout of Skyrim wel kan. Het is zeker een goed spel hoor, maar toch persoonlijk mis ik bepaalde dingen die ik weer goed/lekker vind aan Bethesda games.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

NukaWorldNL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:35:
Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet echt fan ben van de combat. Ik vind het toch wel jammer dat je dit spel niet sneakend kan spelen zoals je bij bijvoorbeeld een Fallout of Skyrim wel kan. Het is zeker een goed spel hoor, maar toch persoonlijk mis ik bepaalde dingen die ik weer goed/lekker vind aan Bethesda games.
dat is niet de stijl van de school of the wolf ;)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:17:
[...]

dat is niet de stijl van de school of the wolf ;)
Nee klopt, maar ook ik moet bekennen dat ik liever skyrim opnieuw start dan Witcher 3.
Wat voor mij o.a. naast combat een verschil maakt is toch het zelf kunnen kiezen van je persoonlijkheid.
Ook enorm belangrijk is hoe kut eigenlijk de verhalen binnen skyrim zijn, waar de w3 toch een behoorlijk verhaal neergezet heeft. Nadeel bij w3 is dat er omheen gewerkt word, en als je het verhaal al kent zijn de quests niet meer zo ... dringend?

• QuZyX
Mijn advies, vergelijk Skyrim niet met The Witcher 3 en omgekeerd.

Het zijn twee uitzonderlijk goeie games met elk hun sterke eigenschappen, als je dit gaat vergelijken, gaat je altijd pro's en contra's vinden.

Voor mij was The Witcher 3 perfect, veel beter dan Skyrim waar je gewoon TE veel vrijheid krijgt. Ik heb liever wat begeleiding in games... Wat mij het meeste aantrok was de karakters... Ciri was een personage waarvan ik dacht, "damn ik herken mezelf daarin" of "damn.. ik voel me een echte vaderfiguur zoals Geralt"...

Op een gegeven moment verdwijnt er een personage in de game, ik zat naar mijn scherm te kijken met pijn & verdriet... Het was zo onfair, zo hard,... En weinig games (Mass Effect ook) hebben die emoties los gemaakt bij mij. De moment dat dit gebeurt, kan je gewoon niet beter hebben in een game.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

QuZyX schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:15:
Mijn advies, vergelijk Skyrim niet met The Witcher 3 en omgekeerd.
Ik had aan het begin wel de neiging heel hard FUS RO DAH te roepen bij het casten van Aard sign. :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:07:
[...]

Nee klopt, maar ook ik moet bekennen dat ik liever skyrim opnieuw start dan Witcher 3.
Wat voor mij o.a. naast combat een verschil maakt is toch het zelf kunnen kiezen van je persoonlijkheid.
Ook enorm belangrijk is hoe kut eigenlijk de verhalen binnen skyrim zijn, waar de w3 toch een behoorlijk verhaal neergezet heeft. Nadeel bij w3 is dat er omheen gewerkt word, en als je het verhaal al kent zijn de quests niet meer zo ... dringend?
Herspeelbaarheid van the witcher is idd beperkt, helemaal als je kijkt dat met mods je zoveel meer opties heb in skyrim. Maar dat zal je altijd houden in een vastgelegd verhaal vs een open wereld zonder direct vastgelegd verhaal (naast de main story line.).

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-01 13:00
Herspeelbaarheid vind ik ook niet zo belangrijk bij een game die al 200 uur duurt om alles uit te spelen. In Skyrim heb ik ook 200 uur zitten maar heb ik elke quest inmiddels al 6 keer gedaan.

Skyrim is leuk voor het modden, de Witcher is voor mij echt speciaal door de persoonlijke keuzes en het effect op het verhaal, wat op zichzelf ook al super goed is. Daar kan Skyrim niet aan tippen.

De combat in Skyrim vind ik trouwens ook erg houterig en belabberd, dus dat is in allebei de games niet het beste punt.

Verwijderd

Divak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:53:
Herspeelbaarheid vind ik ook niet zo belangrijk bij een game die al 200 uur duurt om alles uit te spelen. In Skyrim heb ik ook 200 uur zitten maar heb ik elke quest inmiddels al 6 keer gedaan.

Skyrim is leuk voor het modden, de Witcher is voor mij echt speciaal door de persoonlijke keuzes en het effect op het verhaal, wat op zichzelf ook al super goed is. Daar kan Skyrim niet aan tippen.

De combat in Skyrim vind ik trouwens ook erg houterig en belabberd, dus dat is in allebei de games niet het beste punt.
Ja absoluut. Probleem is dat ik m in de eerste 2 dagen dat ie uit was heb uitgespeeld, bam in een keer door het verhaal heen. Mja, het was wel een dik verhaal. Weerhoud me wel ervan om toch weer replay te doen, want er zaten ook stukken in die ik niet leuk vind.

• NukaWorldNL
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik merk dat ik steeds meer mijn interesse in The Witcher 3 begin te verliezen (had dat ook destijds met Dragon Age 3). Weet niet precies waarom want in het begin vond ik het echt wel tof, maar het pakt me niet echt meer. Heb bijvoorbeeld ook geen zin meer om al die vele contracts, treasure hunts etc te gaan doen.

En ja ik weet dat ik de game niet moet vergelijken met andere games, maar ik mis gewoon bepaalde dingen die bij mij ervoor zorgen dat ik een game echt blijf spelen. Dan kom ik toch weer uit bij Fallout of Skyrim. Ik vind het gewoon leuker als je in first person view kan spelen, stealthy het spel kan spelen en kan nog wel meer dingen verzinnen.

Nogmaals het is zeker een goed spel en begrijp dat die vele awards heeft gewonnen, maar ik denk toch dat dit spel het toch niet helemaal voor mij is.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:43

Format-C

Tracing Rays

Ik ben/was echt super fan van Fallout en Skyrim. Maar merk dat ik nu bij Fallout 4 wel een beetje het gevoel had van dit is meer van hetzelfde. Oblivion, Skyrim en Fallout 3 helemaal uitgespeeld. Ik kan me er echter niet toe zetten Fallout 4 op te starten momenteel. Ben er een heel klein beetje zat van.

Vanmiddag the Witcher 3 opgepikt voor 25 euro.

Ben echt heel heel benieuwd als ik alle reviews en ervaringen lees. En denk dat ik me er wel mee ga vermaken. Hou van dit soort games. :)

Heb nu even geen zin om te gamen. Maar vanavond na VI start ik hem op en zal wel zien. Vanmiddag even de tutorial gespeeld.

Zit door een blessure nog noodgedwongen 2 weken thuis, en dacht ik haal dit spel maar om deze tijd te overbruggen. :D

Edit: ps: zijn alle dlc's gratis voor deze game? Speel op de xbone.

(Ik koop trouwens nooit dlc's. Alleen eventueel game of the year editions ofzo)

Edit2: nvm. DLC'S al gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 14-11-2016 19:01 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• NukaWorldNL
Nou zit er inmiddels toch weer in hoor haha. Ik laat die vraagtekens lekker gaan en doe nu gewoon alleen de echte quests (Main Quest, Secondary Quest en Witcher Contracts). Die quests zijn tenminste tof om te spelen :)

• 418O2
Format-C schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:46:
Ik ben/was echt super fan van Fallout en Skyrim. Maar merk dat ik nu bij Fallout 4 wel een beetje het gevoel had van dit is meer van hetzelfde. Oblivion, Skyrim en Fallout 3 helemaal uitgespeeld. Ik kan me er echter niet toe zetten Fallout 4 op te starten momenteel. Ben er een heel klein beetje zat van.

Vanmiddag the Witcher 3 opgepikt voor 25 euro.

Ben echt heel heel benieuwd als ik alle reviews en ervaringen lees. En denk dat ik me er wel mee ga vermaken. Hou van dit soort games. :)

Heb nu even geen zin om te gamen. Maar vanavond na VI start ik hem op en zal wel zien. Vanmiddag even de tutorial gespeeld.

Zit door een blessure nog noodgedwongen 2 weken thuis, en dacht ik haal dit spel maar om deze tijd te overbruggen. :D

Edit: ps: zijn alle dlc's gratis voor deze game? Speel op de xbone.

(Ik koop trouwens nooit dlc's. Alleen eventueel game of the year editions ofzo)

Edit2: nvm. DLC'S al gevonden.
Je had voor iets meer de GotY kunnen halen. DLC's zijn wel erg tof. Ik heb net Blood and Wine uitgespeeld. Zeker 30 uur gameplay. Nu HoS doen (jaja, verkeerde volgorde).

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Haha in de 2de playtrough terug aan de quest 'The Tower outta Nowhere' gekomen...
Geweldig grappig als je weet naar wat ze verwijzen _/-\o_

spoiler:
De toren is beveiligd met een Defensive Regulatory Magicon (DRM) en om de mage die opgesloten zit te bevrijden van deze beveiliging moet je de Gottfried's Omni-opening Grimoire (GOG) vinden...

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:19

westergas

rikkie_pc

KipCurreh schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:41:
Haha in de 2de playtrough terug aan de quest 'The Tower outta Nowhere' gekomen...
Geweldig grappig als je weet naar wat ze verwijzen _/-\o_

spoiler:
De toren is beveiligd met een Defensive Regulatory Magicon (DRM) en om de mage die opgesloten zit te bevrijden van deze beveiliging moet je de Gottfried's Omni-opening Grimoire (GOG) vinden...
Deze is ook leuk ;)

YouTube: The Witcher 3: Blood and Wine - "DLC" Handkerchief Easter Egg

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
spoiler:
Gisteren Blood and Wine uitgespeeld. Jezus wat was dat een goede DLC zeg, vond het nog leuker dan de main game. Zo mooi gedaan. Die unseen elder wilde ik eigenlijk naar toe maar uiteindelijk toch maar naar Syanna gegaan.

Ga nu beginnen aan Hears of Stone. Die O'Dimm is vet zeg :D Maar volgens mij een beetje evil.

[ Voor 3% gewijzigd door Brogala op 24-11-2016 16:24 ]

Verwijderd

Iemand enig idee of witcher 3 een pro patch krijgt? :O

• bassGunner
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:54:
Iemand enig idee of witcher 3 een pro patch krijgt? :O
Nope, CDPR heeft gezegd zich volledig op Gwent en Cyberpunk te willen richten... kan zelf ook bevestigen dat de Pro geen voordelen biedt voor The Witcher. Heb soms zelfs het idee het soms wat slechter loopt en soms er wat minder uit ziet, maar dat kan ook een mindfuck zijn... in elk geval maakt de Pro niet zo'n bak herrie als de oude PS4 in TW3... :)

• 418O2
bassGunner schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:29:
[...]

Nope, CDPR heeft gezegd zich volledig op Gwent en Cyberpunk te willen richten... kan zelf ook bevestigen dat de Pro geen voordelen biedt voor The Witcher. Heb soms zelfs het idee het soms wat slechter loopt en soms er wat minder uit ziet, maar dat kan ook een mindfuck zijn... in elk geval maakt de Pro niet zo'n bak herrie als de oude PS4 in TW3... :)
Ook geen kortere laadtijden? Want dat is echt abnormaal slecht op de ps4 imo

• bassGunner
418O2 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:32:
[...]

Ook geen kortere laadtijden? Want dat is echt abnormaal slecht op de ps4 imo
Ja, wel ietsje sneller, maar niet echt een dramatisch verschil. Digital Foundry had wel een aardig verschil getest trouwens.
Wat me vooral tegenviel is dat het inventory menu nog steeds even irritant traag is zodra je wat meer zooi verzameld hebt.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 10:09
Divak schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:34:
December 2015 deze game gekocht. Blijkbaar was ik te druk met Fallout.
Toen in Mei 2016 weer een poging gewaagd.. ook niet van gekomen.

Nu Skyrim Special Edition uit was, was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. Het was natuurlijk gewoon de game die ik vanaf 2011 al ken. Toen ben ik toch de Witcher weer gaan proberen..

Damn!! Ik ben echt veel te laat begonnen! Wat een prachtige game.. Wat een verhaal, en de keuzes die je kan maken.. Mijn mond valt echt wagenwijd open. Inmiddels level 9 en heel veel beschikbare quests. Ik heb wel een mod geïnstalleerd waardoor ik van lage level quests ook nog wel een beetje XP krijg, zodat het nog wel een beetje loont om alle quests te doen, en dat zijn er (nu al) écht enorm veel.

Ik had er een handje van om snel te googlen 'wat als' bij bepaalde quests, maar daar ben ik na White Orchard snel mee gestopt en de game is hierdoor nog eens 100x epischer geworden. Echt prachtig dat er geen goed of kwaad is, maar je puur handelt op je gevoel of je juiste interpretatie van bepaalde gesprekken.

Ik ben er inmiddels al 2 keer ingetuind door beslissingen te maken waarbij ik eigenlijk gepiepeld werd. Voortaan dus beter opletten en luisteren naar de manier van praten of andere kleine hints die mij beter moeten inlichten :D

Fallout 4 was dan ook best wel een matig spel. Was echt zwaar teleurgesteld als diehard 1&2 fan. Het hele verhaal, de karakters, de quests, het voelde allemaal heel cliche en repetitief. Alsof er totaal geen liefde in de game gestoken was.

Dat hele simcity gedoe kon me overigens ook totaal niet bekoren.

• SmokingSig
  • Laatst online: 10-02 16:36
Speel ik witcher 3 komen ze met vrangen van witcher 2 af ingame. Heb maar wat aangeduid -.-

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

SmokingSig schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:44:
Speel ik witcher 3 komen ze met vrangen van witcher 2 af ingame. Heb maar wat aangeduid -.-
Voordat je start kun je aangeven of je die vragen wel of niet wilt, of zelf je Witcher 2 save importeren.

hoidoei

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 12:06
Stoffa schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:47:
[...]

Fallout 4 was dan ook best wel een matig spel. Was echt zwaar teleurgesteld als diehard 1&2 fan. Het hele verhaal, de karakters, de quests, het voelde allemaal heel cliche en repetitief. Alsof er totaal geen liefde in de game gestoken was.

Dat hele simcity gedoe kon me overigens ook totaal niet bekoren.
Teleurstellend was 't zeker. Ondanks dat toch ook erg veel uurtjes in Fallout 4 gestoken (nog steeds speel ik 'm af en toe). Het settlement onderdeel is echt de aller grootste fout geweest wat mij betreft. Zodra je dat volledig negeert is 't spel zoveel leuker om te spelen. Gewoon ronddwalen in de wastes, zoals 't hoort en niet iedere 5 minuten overladen met allerlei zooi heen en weer fast travelen. Maar zelfs dan steekt FO4 maar bleekjes af bij Witcher 3 qua diepgang van de quests, gevolgen van keuzes e.d.
Doordat FO4 zo'n tegenvaller was en in combinatie met het actief voorkomen van pre-release reviews ben ik heel erg voorzichtig geworden met spellen van Bethesda (als producent).

• SmokingSig
Remcom00 schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:55:
[...]

Voordat je start kun je aangeven of je die vragen wel of niet wilt, of zelf je Witcher 2 save importeren.
Huh nooit gezien. Kan ik dat nog aanzetten?

• dutchgio
  • Niet online
"Emulate witcher 2 save'' of iets in die richting. Dat wordt weldegelijk gevraagd.
Je eigen safe gebruiken kan alleen op de PC.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchgio op 28-11-2016 18:58 ]

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

SmokingSig schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:36:
[...]

Huh nooit gezien. Kan ik dat nog aanzetten?
Denk niet dat je dat nog kan aanpassen.
Wat ik gewoon heb gedaan is wel die optie aanzetten waarmee je de vragen krijgt en dan opzoeken in een guide wat voor invloed ze hebben.
Volgens mij heeft het ook niet heel veel invloed, denk alleen op wat dialoog, aantal characters die er niet echt toe doen die wel of niet leven en misschien wat side-quests.

hoidoei

• QuZyX
Heeft inderdaad weinig invloed op je spelervaring; Als je het niet weet, zal je er niet op letten tijdens de dialogen of als je bepaalde karakters tegen komt...

Witcher 1 vind ik trouwens veel interessanter wat betreft de Wild Hunt, in het 2de deel komt die veel minder voor...

• 418O2
BaW
spoiler:
http://www.gosunoob.com/w...ight-best-sword-location/
Gister deze opgepikt, nondeju. Met de multiplier is het echt een beestachtig wapen

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

de dlc zijn nu nog in de aanbieding met 33% korting geloof ik vanuit gog.com, mocht je die niet hebben.

• SmokingSig
Jezus net een Earth elemental gekilled. Zijn level was '??'. Ikzelf slechts level 8. Heeft me 15 minuten gekost xD

• Adlermann
Oh zojuist van gog de goty versie grkregen omdat ik ook alle uitbreidingen had.
Dat is erg praktisch van ze :)

• QuZyX
Adlermann schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:49:
Idem :D Cool hé :p

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Adlermann schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:49:
Ik ook. Heeft die GOTY-editie nog wat extra's of?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:07

jmk

SouLLeSSportal schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:16:
de dlc zijn nu nog in de aanbieding met 33% korting geloof ik vanuit gog.com, mocht je die niet hebben.
Game of The Year Edition net gekocht voor € 29,99. RED verdient het gewoon.

De Sci Fi opvolger waar ze nu mee bezig zijn koop ik direct. Ze hebben zich bewezen.

Yippie kayak, other buckets!

• Adlermann
Compizfox schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:00:
[...]

Ik ook. Heeft die GOTY-editie nog wat extra's of?
Volgens mij niet. Gewoon een bundeling. Scheelt wat handmatig downloaden en installeren.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:14
Mijn god zeg wat hebben ze met de moeilijkheidsgraad gedaan in Hearts of Stone? Ik kom maar niet voorbij die %*#$£{^
spoiler:
kikker
! Hij is echt onmogelijk en ik kan mijn karakter niet aanpassen tijdens het gevecht juist nu ik Igni nodig heb. Heb mastercrafted Ursine gear maar sla geen deuk in een pakje boter. De laatste eindbaas van The Wild Hunt was niks vergeleken met dit alsof ze opeens Ninja Gaiden zijn gaan maken :(

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
D. Ninjai schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:03:
Mijn god zeg wat hebben ze met de moeilijkheidsgraad gedaan in Hearts of Stone? Ik kom maar niet voorbij die %*#$£{^
spoiler:
kikker
! Hij is echt onmogelijk en ik kan mijn karakter niet aanpassen tijdens het gevecht juist nu ik Igni nodig heb. Heb mastercrafted Ursine gear maar sla geen deuk in een pakje boter. De laatste eindbaas van The Wild Hunt was niks vergeleken met dit alsof ze opeens Ninja Gaiden zijn gaan maken :(
Yup, die was tricky first time round. Vastzetten met Yrden en G.Oriole gebruiken werken ook bij gebrek aan goede Igni. Northwind kan ook.

• westergas

westergas

rikkie_pc

spoiler:
kikker
!
Gewoon ff op easy zetten. Er zitten wel meer onmogelijke stukjes in TW3 helaas.

Sowieso is de daadwerkelijke gameplay niet het sterkste punt van deze serie imo, speel nu Dark Souls 3 en dan zie je hoe het ook kan. Niet te vergelijken. Waanzinnig spel hoor, TW3 maar voor mij persoonlijk werd het vechten een beetje bijzaak. Niet echt boeiend.

• D. Ninjai
Thanks voor de tips! Met yarden ging het al iets beter maar uiteindelijk moeilijkheidsgraad omlaag gegooid en veel quen gebruikt, dodgen en op zijn wangen gaan inhakken. Ik leun enorm op mijn zwaarden, quen en axii met deze build. Alchemy nog weinig mee gedaan en nu komen de tekortkomingen tevoorschijn dus ik ga wat plantjes zoeken voor de volgende keer.

• Adlermann
spoiler:
kikker
Ja, die was even lastig. Maar ik ben er neit langer dan 30 min mee bezig geweest denk ik (story and sword).

• bassGunner
spoiler:
kikker
Ik vond m eigenlijk wel goed te doen, twee keer op DM. Inderdaad veel Golden Oriole gebruiken, quen en dodgen. En cursed oil. Hij is vrij sloom dus je kan hem vrij makkelijk ontwijken. Het duurt vooral lang omdat het zo'n HP spons is, dus je moet wel lang geconcentreerd blijven...

Er komen nog wel meer leuke bossfights aan in HoS, die ik persoonlijk veel lastiger vond... :9
spoiler:
(Caretaker, Painting Wraith...)

[ Voor 3% gewijzigd door bassGunner op 11-12-2016 15:58 ]

• D. Ninjai
bassGunner schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:56:
[...]

Ik vond m eigenlijk wel goed te doen, twee keer op DM. Inderdaad veel Golden Oriole gebruiken, quen en dodgen. En cursed oil. Hij is vrij sloom dus je kan hem vrij makkelijk ontwijken. Het duurt vooral lang omdat het zo'n HP spons is, dus je moet wel lang geconcentreerd blijven...

Er komen nog wel meer leuke bossfights aan in HoS, die ik persoonlijk veel lastiger vond... :9
spoiler:
(Caretaker, Painting Wraith...)
Respect dat je dit op DM hebt gedaan! En ik was er al bang voor dat dit niet de laatste uitdagende eindbaas zal zijn. Maar het is zo'n groot verschil met de maingame waar ik al snel overpowered was voor alle missies met mijn build dat ik dit niet had verwacht. Ik was niet zo van de alchemy en de bombs en nu krab ik achter mijn oren dat het ik beter wel had kunnen doen voor HoS. Zo is de Superior Northern Wind bomb ook erg handig tegen deze baas. Volgens mij vond een grote groep de maingame te makkelijk en heeft CD Projekt flink de moeilijkheidsgraad opgeschroeft in de DLC om de groep tegemoet te zien. Uiteraard niets mis mee.

Verder echt een fantastische game. Wil niet weten hoeveel uur ik erin heb zitten, zo verslavend. Ben Skyrim gewend maar dat is een lege en vergeetbare game vergeleken met dit.

• bassGunner
Ja, ze hebben inderdaad de moeilijkheidsgraad flink omhoog geschroefd in HoS (en ook in Blood and Wine trouwens), wel goede move, als end-game content :)

Haha ik ben toevallig nu weer aan Skyrim begonnen, de SE op de PS4. Die combat is zo irritant clunky, ik weet niet hoe lang ik dit nog trek voordat ik weer terug naar The Witcher ren... :/

• QuZyX
bassGunner schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:08:
Ja, ze hebben inderdaad de moeilijkheidsgraad flink omhoog geschroefd in HoS (en ook in Blood and Wine trouwens), wel goede move, als end-game content :)

Haha ik ben toevallig nu weer aan Skyrim begonnen, de SE op de PS4. Die combat is zo irritant clunky, ik weet niet hoe lang ik dit nog trek voordat ik weer terug naar The Witcher ren... :/
De moeilijkheidsgraad omhoog was een ware verwelkoming. Zelf speelde ik op "normal"... want ik heb het niet graag moeilijk. Maar voor mij was het een leuke ervaring omwille van het feit dat je u weer witcher voelde ;-) Je moest terug investeren in je personage (skills) en dat was een goed gevoel.

Zelf ben ik ooit aan Skyrim begonnen maar vond mijn draai niet :( Dat vind ik wel spijtig.. want het verhaal (met de draken) spreekt me wel aan... Maar The Witcher steekt er zo hard bovenuit... lastig :p

• Kheos
  • Laatst online: 23:39

Kheos

FP ProMod
ik vond de hogere moeilijkheidsgraad ook een welkome verandering, maar het was wel even schrikken.
Op het einde van de main game walste ik zowat overal over (bazen incluis) dus toen ik de eerste everzwijnen in HoS tegenkwam dacht ik: "aha! die zal ik eens eventjes snel..." en toen was ik dood :)

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:08

Barbas

Gallego!

Gisteren dit spel uitgespeeld op de ps4. Wat heb ik genoten van The Witcher 3 zeg. Goed verhaal, veel keuzes bij de dialogen, vette monsters, Veel keuzes in main quests, side quests, contracts en treasure hunts. Heb ook nergens gehad dat ik het spel eentonig vond worden of repetitief. Grote wereld. Wat ik wel minder vond was het paardrijden. Op de één of andere manier vind ik de besturing daarvan niet prettig aanvoelen.

Heb de voorgaande delen trouwens nooit gespeeld. Duurde even voordat ik erin kwam maar eenmaal erin, zat ik er ook echt helemaal in! Had de eindbaas moeilijker verwacht maar dat ging me redelijk soepel af. Nu een nieuwe game+ gestart, met behoudt van mijn character, en andere keuzes maken in de verhaallijn.

Mejor así

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 15:27
Vraag:

Ik overweeg sterk om deze game te kopen. Heb vroeger véél RPG's gespeeld sinds Planescape Tornment, Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Mass Effect en WoW op de PC. Verder recent DragonAge Inquisition gespeeld op de PS4 die ik FAN-TAS-TISCH vond.

Echter, ik houd totaal niet van teveel gore. En dan met náme momenten waar (bewuste) martelingen e.d. plaats vinden waar je iemand ziet lijden zeg maar. Ik weet dat het een 'volwassen thema' game is, en volwassen ben ik ook al even ;) maar kan iemand mij vertellen of ik veel van dat soort momenten moet verwachten?

BTW: ik las al wel in een review dat er een finishing move effect uit te schakelen is.

Dank alvast!

• 418O2
In die finishers worden in wel ledematen afgehakt, maar het is vrij clean allemaal, niet overal bloed ofzo.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Stinow schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:50:
Vraag:

Ik overweeg sterk om deze game te kopen. Heb vroeger véél RPG's gespeeld sinds Planescape Tornment, Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Mass Effect en WoW op de PC. Verder recent DragonAge Inquisition gespeeld op de PS4 die ik FAN-TAS-TISCH vond.

Echter, ik houd totaal niet van teveel gore. En dan met náme momenten waar (bewuste) martelingen e.d. plaats vinden waar je iemand ziet lijden zeg maar. Ik weet dat het een 'volwassen thema' game is, en volwassen ben ik ook al even ;) maar kan iemand mij vertellen of ik veel van dat soort momenten moet verwachten?

BTW: ik las al wel in een review dat er een finishing move effect uit te schakelen is.

Dank alvast!
als je zegt: ik hou niet van gore, zou ik the witcher 3 helaas niet aanraden. "Helaas", want het is een geweldige game en "niet aanraden" want bij een aantal moves wordt er stevig in het rond gehakt. Nee, er spuiten geen liters bloed in het rond, maar tegenstanders verliezen wel onderdelen.

Maar als je zegt: ik hou niet van martelingen, zou ik the witcher 3 wel degelijk aanraden. Voor zover ik weet (en please refresh my memory in spoiler tags als ik iets vergeet) zitten er geen martelscenes in.

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-02 21:51
Kheos schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:04:
[...]

als je zegt: ik hou niet van gore, zou ik the witcher 3 helaas niet aanraden. "Helaas", want het is een geweldige game en "niet aanraden" want bij een aantal moves wordt er stevig in het rond gehakt. Nee, er spuiten geen liters bloed in het rond, maar tegenstanders verliezen wel onderdelen.

Maar als je zegt: ik hou niet van martelingen, zou ik the witcher 3 wel degelijk aanraden. Voor zover ik weet (en please refresh my memory in spoiler tags als ik iets vergeet) zitten er geen martelscenes in.
Wel een aantal hoor, ben zelf niet ver in het spel maar heb al wel wat gezien
spoiler: title
(de brandstapels in novigrad bijvoorbeeld)
.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Niekserr schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:07:
[...]

Wel een aantal hoor, ben zelf niet ver in het spel maar heb al wel wat gezien (de brandstapels in novigrad bijvoorbeeld).
ohja, die was ik al vergeten en die kun je ook niet omzeilen voor zover ik weet

• westergas

westergas

rikkie_pc

ik houd totaal niet van teveel gore. En dan met náme momenten waar (bewuste) martelingen e.d. plaats vinden waar je iemand ziet lijden zeg maar.
Ik vond dit erg meevallen, kan me geen overdreven choquerende scenes herinneren iig.
spoiler:
Alleen met Keira Metz kan het slecht aflopen. Al krijg je de daad zelf niet te zien. Wel het effect hiervan.

• Stinow
Dank voor jullie reacties!

Ik sneak / kijk even vluchtig op youtube. De gore vind ik idd nog tot daar aan toe. Speelde vroegerrrr ook veel Doom 2 en andere shooters ;).

Dat Novigrad plein ziet er wel nasty uit idd. Nougoed. Ik weet dat ik dat moet skippen als ik daar dan tzt ben ;).

Hoor zó veel goede verhalen over deze game.. ben ook erg nieuwsgierig.

• dutchgio
  • Niet online
Ook nog een stukje met Triss geloof ik, maar dat is enkel geluid op de achtergrond en zie je ook niks van.

• 418O2
Stinow schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:28:
Dank voor jullie reacties!

Ik sneak / kijk even vluchtig op youtube. De gore vind ik idd nog tot daar aan toe. Speelde vroegerrrr ook veel Doom 2 en andere shooters ;).

Dat Novigrad plein ziet er wel nasty uit idd. Nougoed. Ik weet dat ik dat moet skippen als ik daar dan tzt ben ;).

Hoor zó veel goede verhalen over deze game.. ben ook erg nieuwsgierig.
Er zit weinig in wat echt vies is ofzo hoor. Het is geen Mario, maar echte ranzigheid kom je niet echt tegen. Imo ymmv

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:37
dutchgio schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:28:
Ook nog een stukje met Triss geloof ik, maar dat is enkel geluid op de achtergrond en zie je ook niks van.
Volgens mij ligt dat ook aan je keuze, maar die knakker daar is wel een sick bastard.

Latin capital letter y with diaeresis

• QuZyX
Voor mij waren er ook een paar zware onderwerpen... Het "horror" gedeelte valt heel goed mee... maar sommige verhalen waren wel heavy... En zeker in de mainquest... Maar er zit heel veel humor & goede zaken in hoor! Maar hier en daar wel een triestig moment... Zelf eentje waar je heel stil van wordt...

Maar goed, dat maakt de game juist zo krachtig... Life aint Always sunshine either... Dus mijn mening ? Ga er gewoon voor! ;-)

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:07

jmk

Vraag:

Dank alvast!
De wereld waar de hoofdrolspeler in leeft is heel hard. Sommige mensen zijn echt enorm slecht en richten enorm veel fysieke en psychische schade aan. Je moet hier als speler echt mee omgaan. Gelukkig kan je in veel van die gevallen ook echt een keuze maken om dingen beter te maken. Of wraak te nemen. In die zin heeft het lijden van de vele karakters ook zin: Je doorvoelt alles en maakt daarom bepaalde keuzes.

Geweld wordt in die zin niet goedgepraat maar heeft echt een functie in het verhaal en de de ontwikkeling van de karakters. Om die reden is The Witcher ook zo goed, de verhalen hebben echt indruk op mij gemaakt.

Yippie kayak, other buckets!

• Stinow
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties zeg!

Ik heb ervoor gekozen om hem te halen (gisterenavond). Dus inmiddels begonnen en het ziet er tot dusver prachtig uit! Het vechten voelt heel vloeiend en uitgebreid en

spoiler:
de persoon die de tent van de blacksmith in de fik heeft gezet heeft inmiddels straf ;). wel stevige straf meteen, maar, het speelt zich natuurlijk ook 'even' geleden af :).

Indrukwekkend! :)

• Smeldor
  • Laatst online: 21:29
Stinow schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:18:
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties zeg!

Ik heb ervoor gekozen om hem te halen (gisterenavond). Dus inmiddels begonnen en het ziet er tot dusver prachtig uit! Het vechten voelt heel vloeiend en uitgebreid en

spoiler:
de persoon die de tent van de blacksmith in de fik heeft gezet heeft inmiddels straf ;). wel stevige straf meteen, maar, het speelt zich natuurlijk ook 'even' geleden af :).

Indrukwekkend! :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vechten in The Witcher 3 net wat beperkt vind. Buiten dodgen en je powers gebruiken zit er niet veel variatie in. Maar het verhaal,sfeer,muziek en setting is ongezien en ik vind het persoonlijk een van de beste RPG die ik ooit gespeeld heb.
Pagina: 1 ... 73 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic