Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Ik ben benieuwd met wat voor een soort builds de mensen hier spelen. Ik ben zelf voornamelijk gericht op fast attack, een sterke versie van Quen en dat in combinatie met de gear van Cat school. Deze gear is sowieso light armor waardoor ik ook bosses met rode schedels vaak wel kan verslaan zolang het bij één vijand blijft, zoals een elemental bijvoorbeeld door gewoon Quen te casten, veel opzij te duiken en tussendoor telkens een paar hits te plaatsen. Quen is hierbij noodzakelijk voor als ik net even de verkeerde kant, of iets te laat duik zodat ik niet in één klap neer ben. Dankzij de light armor kan ik deze relatief snel opnieuw casten.

Ik begrijp dat je (correct me if I'm wrong) gewoon al je skills kan respeccen als je dat wilt dus ik ben wel benieuwd naar de verschillende speelstijlen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik speelde ook met een Cat School build, gericht op critical chance/damage. Bijna alle punten in Fast Attack en Defense skills. Van de Signs alleen paar puntjes in Axii Delusion en Puppet (Jedi mind tricks, altijd leuk). Aan het einde ook wat punten in Alchemy gedaan, Poisoned Blades en Heightened Tolerance, om lekker wat decoctions en potions te kunnen stacken. En later ook wat puntjes in Battle Trance, om de adrenalin points wat te boosten. Gecombineerd met de Hearts of Stone skill Battle Frenzy geeft dat een lekkere crit chance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02
Exclusive501 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:23:
Ik begrijp dat je (correct me if I'm wrong) gewoon al je skills kan respeccen als je dat wilt dus ik ben wel benieuwd naar de verschillende speelstijlen van anderen.
Ja en nee. Je kan respeccen, maar hebt daar een redelijk dure potion voor nodig, dus je kan het niet zonder meer doen wanneer je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03
Kwistnix schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:28:
[...]

Ja en nee. Je kan respeccen, maar hebt daar een redelijk dure potion voor nodig, dus je kan het niet zonder meer doen wanneer je wil.
Mwoah wat is duur? Aan het eind van het spel had ik ongeveer 35K goud ofzo, en liep ik ook nog eens rond met cat gear etc. En dan loopt Gerald nog soms te zeuren dat ie niet genoeg goud heeft als je een witcher contract doet :P

Ik had trouwens voornamelijk de rode mutagen gebruikt (dus 9 rode skills) en dan 1 blauwe mutagen (3 blauwe skills) Ben nu NG+ aan het doen, dus probeer andere build (sword oils maxen en potions maxen). Tevens speel ik hem nu op de originele taal (Pools) en het valt me op dat de lip-synchronisatie echt super is dan.

Spel uitgespeeld op Death March btw, en nu maar weer op dat niveau overige trophies binnen krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ikkuh84 op 23-02-2016 13:38 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Bedankt voor de reacties allen. Ja ik weet niet precies hoe duur die potion is maar ik zwem echt op dit moment in het goud voor mijn gevoel. Het enige waar ik soms voor betaal is het craften van een armorset, reparen van wat gear, wat van die maps naar witcher gear kopen en dat is het wel zo'n beetje.

Later thuis maar even de naam van die potion opzoeken en kijken waar ik die kan krijgen om alvast in te slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Exclusive501 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:51:

Later thuis maar even de naam van die potion opzoeken en kijken waar ik die kan krijgen om alvast in te slaan :+
Potion of Clearance, kan je o.a. kopen in Gildorf (ofzo), dat rijke deel van Novigrad, vlakbij die hoerentent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

demokert schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:02:
Voor diegene die de eerste addon (Hearts of Stone) nog willen aanschaffen voor de PS4, 50% korting bij Bol.com momenteel:

https://www.bol.com/nl/p/..._all&originalSection=main
Thnx! Vanavond maar bestellen :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

bassGunner schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:56:
[...]

Potion of Clearance, kan je o.a. kopen in Gildorf (ofzo), dat rijke deel van Novigrad, vlakbij die hoerentent :)
Ah bedankt. Na die laatste aanwijzing weet ik het wel te vinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik speel voornamelijk met spells, en vooral met vuur en dat schild. Zit nu level 38 en heb toevallig de ofieri set gecrafd van de expansion. Ik heb in m'n slots 9 spells geupgrade en 3 combat. Maar misschien ga ik m'n build nog resetten met die potion. Maar heeft niet echt zin als je zo goed als klaar bent met het spel. Zijn er eigenlijk nog veel high level quests ( zo rond lvl 38)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nieuwevolger schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:58:
Ik speel voornamelijk met spells, en vooral met vuur en dat schild. Zit nu level 38 en heb toevallig de ofieri set gecrafd van de expansion. Ik heb in m'n slots 9 spells geupgrade en 3 combat. Maar misschien ga ik m'n build nog resetten met die potion. Maar heeft niet echt zin als je zo goed als klaar bent met het spel. Zijn er eigenlijk nog veel high level quests ( zo rond lvl 38)?
Niet echt nee. Er is nog wel een Level 48 Archgriffin op een eiland (duh) in Skellige die een leuke uitdaging vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
bassGunner schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:59:
[...]

Niet echt nee. Er is nog wel een Level 48 Archgriffin op een eiland (duh) in Skellige die een leuke uitdaging vormt.
Had ook niet anders verwacht, kan niet wachten op de nieuwe expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 17-10 16:11
Of wil je het goedkoper en kan je even wachten: gewoon op je wishlist zetten in steam (kan mss ook in gog) - als het in prijs daalt krijg je een mailtje en dan kan je het kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb het spel na wat maanden wat anders (gebeurt vaak bij mij :P ) weer opgepakt en was even bang dat hij in WQHD niet zo lekker zou draaien, maar niks daarvan: kan veel op ultra laten of high en het draait soepel genoeg (40+ fps) en ziet er nog steeds prachtig uit. Echt na 2 minuten had ik al zoiets van: hier gaat mijn avond/weekend :+

Vooral vergeleken met Fallout 4 waar ik wat teleurgesteld over ben, heb je hier echt bergen en bergen (letterlijk :P ) te ontdekken en zijn de omgevingen zo mooi en wisselen de plekken ook zo prachtig qua licht, weer en wat de bevolking uitspookt. Heerlijke game, sure hier en daar wat gekke dingen zoals je paard die in een boom kan staan waar jij dan toch vrolijk op kunt springen enzo, maar niks schokkends waar ik me aan erger. Heerlijke tijdvreter :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:12:
Heb het spel na wat maanden wat anders (gebeurt vaak bij mij :P ) weer opgepakt en was even bang dat hij in WQHD niet zo lekker zou draaien, maar niks daarvan: kan veel op ultra laten of high en het draait soepel genoeg (40+ fps) en ziet er nog steeds prachtig uit. Echt na 2 minuten had ik al zoiets van: hier gaat mijn avond/weekend :+

Vooral vergeleken met Fallout 4 waar ik wat teleurgesteld over ben, heb je hier echt bergen en bergen (letterlijk :P ) te ontdekken en zijn de omgevingen zo mooi en wisselen de plekken ook zo prachtig qua licht, weer en wat de bevolking uitspookt. Heerlijke game, sure hier en daar wat gekke dingen zoals je paard die in een boom kan staan waar jij dan toch vrolijk op kunt springen enzo, maar niks schokkends waar ik me aan erger. Heerlijke tijdvreter :)
Inderdaad, wat een top game :)

In het begin had ik de smaak niet goed te pakken omdat ik niet goed begreep hoe ik nou makkelijk kon levelen. Bleek dat ik de suggested level van de main quest vrij serieus nam, terwijl je prima op level 4 een quest van level 6 of 7 kan doen, daardoor bleef ik dus wat hangen.
Inmiddels helemaal los en ben in een paar dagen van level 17 naar level 35 gegaan en ik ben bijna klaar met de main quest.

Wat fantastisch zeg :o, echt smullen.

Speel het op Blood and Broken Bones moeilijkheidsgraad en vind eigenlijk dat het wel wat moeilijker had gekund. Ik heb bijvoorbeeld op level 19 een treasure hunt (Morvudd) van suggested level 29 gehaald. En ben toen slecht 2 x dood gegaan >:)

Voor iedereen die twijfelt, doe die quest waarvan ze zeggen dat die 5 levels hoger is, je kan het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Ik moet zeggen dat ik The Witcher 3 de leukste RPG van de afgelopen 3 jaar vind. Fallout 4 was voor mij ook een grote teleurstelling, vooral omdat de quests niet zo leuk waren en er ook niet zoveel quests zijn lijkt het. Het "hele bouw een settlement" gedoe vind ik helemaal niets. The Witcher 3 is daarentegen een echte, pure RPG. Het is zelfs meer een RPG dan Skyrim dat was.

Het spel is zeer uitgebreid, met al zijn signs, decotions, rune stones en oils. Het feit dat je wapens schade oplopen en weer gerepareerd moeten worden is ook goed gedaan. De uitgebreidheid van alle voice acting is ook heel vet. Het is echt een enorm grote, epische game. De gevechten zijn leuk om te doen en je voelt vaak echt voldoening omdat je ergens moeite voor moest doen. Kijk, dat maakt een goede RPG een goede RPG.

Toch zitten er een paar enorme nadelen aan:
- Bewegen tijdens gevechten: Niet over ook maar een kleine drempel heen kunnen springen. Vast blijven zitten op plekken waar een pijl in de grond zit. Je hebt er geen last van als je op een vlakke ondergrond vecht maar op plekken waar veel dingen staan is het echt heel lastig en soms heel nep. Dit haalt heel erg de geloofwaardigheid van het spel naar beneden.
-Bewegen in gebouwen: Je loopt automatisch ipv rennen omdat het anders onbeleefd zou zijn. In verlaten hutjes geldt dit gedrag soms ook, waardoor je de shift onnodig moet indrukken. Nu komt het rare: Wanneer je een balkon opkomt mag je wel rennen! Je rent dus langzaam in een huis richting balkon. Eenmaal op het balkon sprint je keihard je dood tegemoet. Ik ben zo 5x doodgegaan. Je verwacht het gewoon niet.
- Zonder waarschuwing val je zo de afgrond in op plekken waar je rustig de rand wil verkennen. Je zou dit kunnen ondervangen met een angstreflex die niet heel storend is.
- Je kan niet naar beneden kijken en niet naar boven kijken, je hebt een enorm kleine kijkhoek. Dit is vooral voor granaatwerpen heel onlogisch en storend. Als je op een richel staat kan je niet handig naar beneden kijken. Kom je te dicht bij de rand, je bent zo dood. Ook trappen kan je bijna niet selecteren en moet je om dit te doen soms op een andere plek gaan staan. Dit is niet geloofwaardig.
- Je hebt enorm snel fall damage. Waarom? icm met het onhandig bewegen lijkt het me juist wel handig niet snel dood te vallen.
- Klimmen is bijna niet mogelijk. Je kan alleen op vooraf gescripte stukjes jezelf optillen op een rand, daar houd het wel mee op.
Bovenstaande problemen had ik niet met Skyrim. Dat spel heb ik helemaal grijsgespeeld. Het bewegen in Skyrim was misschien niet heel realistisch en zeer "vergevend" maar je kwam wel makkelijker van A naar B.

Ik hoop dat ze het bewegen in het algemeen goed onder de loep nemen in Cyberpunk. Zo niet, dan koop ik het wel maar scheld ik wat vaker ;)

Wat ik nog het meest hoop: Dat Bethesda weer eens een pure TES RPG maakt.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-10 09:29
Ik ben het grotendeels wel met je eens. Het is een prachtige game, met een aantal sublieme quests. Maar er valt best het eea over op te merken. De main quest is heel sterk en goed uitgewerkt.

Het meerendeel van de secondary quests echter (met name Treasure Hunts en Witcher contracts) zijn echter wel terug te voeren op

"Ga naar plek"
"Gebruik witcher senses"
"Dood beest" en/of "Zoek Kist"

De alom geroemde quests zijn dus toch ook wel vrij repetatief, alleen wat je in ieder geval niet heb is dat je meerdere keren quests op dezelfde locaties heb. Dat is iets wat me aan Fallout 4 mateloos stoort.

Dit heeft er wel toe geleid dat ik TW3 even heb weggelegd toen ik Fallout 4 kocht, echter inmiddels zit ik er weer vol in. Moet hem nu maar is uit gaan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:11

Esumontere

Floep, banaan.

KingKoning schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:00:
Ik ben het grotendeels wel met je eens. Het is een prachtige game, met een aantal sublieme quests. Maar er valt best het eea over op te merken. De main quest is heel sterk en goed uitgewerkt.

Het meerendeel van de secondary quests echter (met name Treasure Hunts en Witcher contracts) zijn echter wel terug te voeren op

"Ga naar plek"
"Gebruik witcher senses"

De alom geroemde quests zijn dus toch ook wel vrij repetatief, alleen wat je in ieder geval niet heb is dat je meerdere keren quests op dezelfde locaties heb. Dat is iets wat me aan Fallout 4 mateloos stoort.

Dit heeft er wel toe geleid dat ik TW3 even heb weggelegd toen ik Fallout 4 kocht, echter inmiddels zit ik er weer vol in. Moet hem nu maar is uit gaan spelen :P
Klopt, het zijn meestal dat soort quests. Echter, CDPR heeft om elke quest een verhaal verzonnen; stadjes die getreiterd worden, familieleden die ontvoerd zijn, mensen die gek doen en zelfmoord plegen, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
KingKoning schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:00:

"Ga naar plek"
"Gebruik witcher senses"

Voor het Witcher gear vind ik dit normaal... :)

maar voor de treasure hunt... zeker in Skellige is het gewoon niet te doen om alle "?" af te lopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
Ik heb een beetje een dip bij the witcher 3. Ik zit in novigrad, heb daar nu een aantal quests gedaan etc. Maar ik vind het maar niets dit. Beetje dip in verhaal / snelheid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 16:36

westergas

rikkie_pc

Adlermann schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:24:
Ik heb een beetje een dip bij the witcher 3. Ik zit in novigrad, heb daar nu een aantal quests gedaan etc. Maar ik vind het maar niets dit. Beetje dip in verhaal / snelheid oid.
Ieder zijn ding. Ik vond het een geweldig spel en kon echt niet stoppen met spelen :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
westergas schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:35:
[...]

Ieder zijn ding. Ik vond het een geweldig spel en kon echt niet stoppen met spelen :)
Tot aan dit kon ik ook niet stoppen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Adlermann schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:45:
[...]

Tot aan dit kon ik ook niet stoppen haha
Ik heb dit ook. Na 2-3 uur vind ik geen enkele game meer leuk. Misschien moet je gamen een beetje combineren met...Life? :P Dan is gamen weer leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Adlermann schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:24:
Ik vond de hele Novigrad act ook veruit de minste hoor, steeds achter wat gangsters aanhollen, was allemaal wat vergezocht ook imho. Maar je moet ff doorbijten, want hierna op Skellige wordt het weer geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20

Niku

Alagaesii

Vraagje van waar ik het antwoord erop nergens goed kan vinden: is het mogelijk om cutscenes te skippen?Volgens mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Niku schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:22:
Vraagje van waar ik het antwoord erop nergens goed kan vinden: is het mogelijk om cutscenes te skippen?Volgens mij niet toch?
Als je op een toets ramt komt onder in beeld welke je moet gebruiken om te skippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

418O2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:23:
[...]

Als je op een toets ramt komt onder in beeld welke je moet gebruiken om te skippen
Mm, het lukt me niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
als je totaal niet van hack-en-slash houdt, is dit dan nog steeds een niet te missen game?

(mordor vond ik dan wel weer OK, en dat is toch ook hack-en-slash)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:37:
als je totaal niet van hack-en-slash houdt, is dit dan nog steeds een niet te missen game?

Je kunt ook vechten zonder je zwaarden al te vaak te gebruiken. Je kunt als Mad Bomber en/of met je signs flink schade toebrengen. Maakt het ingewikkelder maar daardoor misschien ook leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

Niku schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:22:
Sommige cutscenes kun je pas na een korte periode skippen. Op de PS4 is dat dacht ik vierkantje of rondje. Of X :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Op de de lvl 48 mob verslagen ( zelf lvl 38)
Welke uitdaging ?
geen oil gebruikt.
me dps staat was wel iets van 2950 ofzo en had het zwaard uit hearth of stone wat op kan laden
paar slagen was ie dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vrijdag schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:45:
[...]

Sommige cutscenes kun je pas na een korte periode skippen. Op de PS4 is dat dacht ik vierkantje of rondje. Of X :P
Of driehoekje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
CynicRelief schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:37:

Als je wel van fantasy houd is het nog steeds een natte droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nieuwevolger schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Als je wel van fantasy houd is het nog steeds een natte droom.
Ik hou niet van fantasy en niet zo van hack n slash, maar toch vond ik de witcher heel erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
ik hou ook niet van fantasy, en oeverloos gepuzzel met rpg-dingetjes, maar the witcher ga ik ook ooit maar es proberen (aan m'n backlog toevoegen that is ...); mordor viel me tenslotte ook 100% mee m.b.t. hack-en-slash en fantasy, wat zeg ik, ik vind mordor persoonlijk tot nog toe een van m'n beste PS4-spelervaringen, maar dit terzijde

[ Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 04-03-2016 11:29 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:58
Het grootste nadeel is dat er veel te veel te doen is. Bijna onmogelijk om alle vraagtekens weg te werken. En als je geen fast travel gebruikt loop je onderweg nog tegen nieuwe quests aan die niet eens op de kaart stonden (geen ? of !). De side quests zijn meestal mooi uitgewerkt, maar veel vd contracten zijn inderdaad "ga daarheen en dood monster", maar dat is dan ook z'n beroep.

Overigens vind ik uitspraken door Geralt waarbij hij zegt geen geld te hebben een beetje onzin met 30-50k in z'n binnenzak... :)

In het begin was het veel zwaardvechten, daarna met olie erbij, maar nu is het voornamelijk signs. Cast een advanced yrden en je bent klaar. Alleen bij grote groepen of zeer sterke monsters moet ik nog wat vuur gebruiken. Ik deel zelden nog een klap uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
pirke schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 05:35:
Het grootste nadeel is dat er veel te veel te doen is. Bijna onmogelijk om alle vraagtekens weg te werken. En als je geen fast travel gebruikt loop je onderweg nog tegen nieuwe quests aan die niet eens op de kaart stonden (geen ? of !). De side quests zijn meestal mooi uitgewerkt, maar veel vd contracten zijn inderdaad "ga daarheen en dood monster", maar dat is dan ook z'n beroep.

Overigens vind ik uitspraken door Geralt waarbij hij zegt geen geld te hebben een beetje onzin met 30-50k in z'n binnenzak... :)

In het begin was het veel zwaardvechten, daarna met olie erbij, maar nu is het voornamelijk signs. Cast een advanced yrden en je bent klaar. Alleen bij grote groepen of zeer sterke monsters moet ik nog wat vuur gebruiken. Ik deel zelden nog een klap uit :)
Met een max geupgrade igni zijn mensen inderdaad heel makkelijk te verslaan, je brand soms wel de helft van de levens weg. Hearth of stones heeft nog wel een paar uitdagende bosses, maar zijn uiteindelijk goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
weet iemand toevallig of the witcher wild hunt + season pass ergens goedkoop te krijgen is?

Zag op G2A €60 voor steam en eentje van €35 voor GOg maar emt die laatste ben ik niet bekend, is dat een beetje een betrouwbare bedoeling?

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-10 21:54
Ik ben heel blij met GOG, Ze hebben niet zo veel als Steam, maar alles wat ze hebben is zonder DRM, geen gedoe met clients ofzo (is er wel maar vrijblijvend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:11

Esumontere

Floep, banaan.

jimz93 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:43:
weet iemand toevallig of the witcher wild hunt + season pass ergens goedkoop te krijgen is?

Zag op G2A €60 voor steam en eentje van €35 voor GOg maar emt die laatste ben ik niet bekend, is dat een beetje een betrouwbare bedoeling?
G2A is niet betrouwbaar. GOG is van CDPR (de developer van The Witcher 3) dus zou toch wel betrouwbaar moeten zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

rwbk schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:34:
[...]

De gratis "DLC" zijn eigenlijk gewoon kleine updates met wat skins voor characters een nieuwe modus en nieuwe missies.
Mocht je ooit aan die nieuwe missies toekomen. Tegen de tijd dat ik denk een DLC te doen heb ik er 200 uur opzitten ofzo. Ben het dan wel zat denk ik haha. (side missies, treasure hunts etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Laatst online: 16-10 08:26
CMSTRR schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:48:
[...]

Mocht je ooit aan die nieuwe missies toekomen. Tegen de tijd dat ik denk een DLC te doen heb ik er 200 uur opzitten ofzo. Ben het dan wel zat denk ik haha. (side missies, treasure hunts etc).
Ben nu opnieuw begonnen. Maar nu op de PC. Heb er weer zin in. Kijk alleen op tegen een aantal quests XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

rwbk schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:00:
[...]

Ben nu opnieuw begonnen. Maar nu op de PC. Heb er weer zin in. Kijk alleen op tegen een aantal quests XD
Als tip geef ik mee af en toe handmatig op te slaan. Bij mij (en na zoeken ook anderen) crasht hij random naar desktop wanneer je in inventory, meditation etc menu switch of dingen doet. Zeer irritant.
Dit is heel random en kan soms na 30min gebeuren en soms voor 2 uur helemaal niet.

[ Voor 9% gewijzigd door CMSTRR op 06-03-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 20:04
Esumontere schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Klopt, het zijn meestal dat soort quests. Echter, CDPR heeft om elke quest een verhaal verzonnen; stadjes die getreiterd worden, familieleden die ontvoerd zijn, mensen die gek doen en zelfmoord plegen, noem maar op.
Klopt, mij viel idd juist op dat de verhalen best goed uitgewerkt zijn, beter dan de meeste rpgs. Uiteraard krijgt het altijd iets repeterends al heeft dat vooral te maken met het idioot hoge aantal quests.
Vooral in het begin vond ik veel Secondary quests erg vet. Ook conform de boeken trouwens, als je het spel leuk vindt zijn die zeker een aanrader!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:28
Heb zojuist die secondary quest: family matters afgerond (met die Baron). Dat was best vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

aaaido schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:08:
Heb zojuist die secondary quest: family matters afgerond (met die Baron). Dat was best vet :)
Nu is dat nog zelfs een primaire secondary quest (beetje kromme benaming maar for lack of a better name). Je hebt ook de secondary quests waarin je gewoon een random boer of iets dergelijks tegenkomt en ook daar zit vaak een verhaal achter. Zelfs al is het een quest die je in een kwartiertje eventjes doet er is bijna altijd wel een brief of dagboek of iets te vinden waardoor de quest een beetje backstory krijgt. Bovendien zijn er ontzettend vaak twee kanten aan een verhaal en gebeurd het vaak genoeg dat iemand bepaalde zaken gerust weg laat/verdraaid om er zelf wat beter vanaf te komen (net als in het echt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
QuZyX schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Voor het Witcher gear vind ik dit normaal... :)

maar voor de treasure hunt... zeker in Skellige is het gewoon niet te doen om alle "?" af te lopen... :)
Vorige week uitgespeeld :) Heel erg gaaf spel. Enige sidequests zijn Gwent gerelateerd, dat laat ik mooi links liggen.
Inmiddels alle vraagtekens in Novigrad, Velen, White Orchard afgelopen, m.u.v. de bug door de Letho quest (het vraagteken in Velen links van Lurch) :X

Maar ik moet nog 90 vraagtekens in Skellige, doe er ongeveer 20 per uur gok ik, sommige zijn wat ver varen, maar die op het land zijn vrij snel te clearen. Vermaak me er wel mee, vind de muziek op Skellige echt prachtig namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Fuff schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Vorige week uitgespeeld :) Heel erg gaaf spel. Enige sidequests zijn Gwent gerelateerd, dat laat ik mooi links liggen.
In het begin dacht ik ook dat ik het niks vond, maar ben Gwent uiteindelijk wel gaan waarderen. Heb het Passiflora toernooi gewonnen. Toen dacht ik; nu is "collect 'm all" vast een peace of cake,
maar dat is echt nog een enorme grind. Die sla ik dus ook over. Rest van de Gwent quests zijn echter wel leuk. Het is echt een goed uitgewerkt spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Het Passiflora toernooi is inderdaad wel de moeite waard, ook als Gwent niet echt je ding is. De hele quest om het toernooi heen is ook gewoon leuk.

[ Voor 19% gewijzigd door Exclusive501 op 09-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik vond kaart spelletjes ook niet echt boeiend tot ik Gwent ging spelen, zeker met een goed monster deck op een later tijdstip heb ik er echt een hoop plezier van gehad. Quests e.d. allemaal gedaan. Ik weet zo niet of ik alles compleet had of niet, staat me bij dat er ergens een paar bugs zaten waardoor dat toen niet mogelijk was. (Later gepatched?) Ook had ik van die 'sets' zelfs dubbele?! (die crones set?) dus ipv 3 kon ik er 4 neerleggen in 1 keer.

Ik heb The Witcher 3 geloof ik 3 keer uitgespeeld. En elke keer toen ik weer speelde kwam ik weer nieuwe quests tegen, van kleine tot grote chains als je het goed doet bij bepaalde npc's dan kwamen er echt een aantal flinke chains vrij
spoiler:
Zoals die koning afmaken was super maar wel pittig

Blijft 1 van mijn favo spellen van 2015 samen met Dragon Age Inquisition.
(Nu maar wachten op de volgende Mass Effect... )

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
vraagje, ben net pas begonnen met The Witcher, maar wanneer ik grondstoffen voor alchemy of crafting nodig heb, komt er ook ergens een hint waar ik deze kan vinden of welke mobs deze droppen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
SirLenncelot schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:09:
vraagje, ben net pas begonnen met The Witcher, maar wanneer ik grondstoffen voor alchemy of crafting nodig heb, komt er ook ergens een hint waar ik deze kan vinden of welke mobs deze droppen?
Volgens mij niet, althans niet wanneer deze niet vereist zijn voor het voltooien van een quest. Wat ik deed is in het alchemy panel vastpinnen wat ik wilde brouwen, deze komen dan bij merchants en herbalists tevoorschijn zodat je snel ziet of ze worden aangeboden of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Nope. Als je veel kisten e.d. loot krijg je echter wel vanzelf een behoorlijk voorraadje. Daarnaast kan je dan, als je eenmaal gaat craften, vaak bij de betreffende smith of herbalist etc ook nog wel het nodige kopen. Je kan ingrediënten, zoals Fuff aangeeft, ook pinnen waardoor je het meteen ziet als een verkoper dit verkoopt.

Mocht je bepaalde recipes nog zoeken op een bepaald moment (als je bijvoorbeeld wel de enhanced maar niet de basis versie ergens van hebt) een tip: als je vanuit Oxenford een beetje het noordoosten aanhoud kom je langs een Herbalist die zo'n beetje alles verkoopt. De beste potion is overigens de White Raffard, houd die in de gaten ;)

Daarnaast worden, zolang je strong alcohol (zoals bijv. Dwarven Spirit) in je inventory hebt, al je bommen en oils en dergelijke automatisch aangevuld als je gaat mediteren. Je hoeft iedere potion en bom dus maar 1x te maken :) Dus veel looten is het devies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Vind ik het leukste van het spel, niks handje vasthouden maar zelf zoeken :)
Als je iets nodig hebt kun je die zoals aangegeven is, vastpinnen zodat die eruit springt bij Merchants etc. Veel kan je ook uit de info halen van de grondstof of van de monsters. sommige rare elementen droppen ook niet altijd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-10 20:42
Vind ik het leukste van het spel, niks handje vasthouden maar zelf zoeken :)
Als je iets nodig hebt kun je die zoals aangegeven is, vastpinnen zodat die eruit springt bij Merchants etc. Veel kan je ook uit de info halen van de grondstof of van de monsters. sommige rare elementen droppen ook niet altijd.
Jup, na meer dan 10 uur spelen heb ik nog niets zitten craften, alleen één keer een potion gemaakt voor een sidequest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:28
Ben nu in Novigrad die Dendeloin ofzo aan het zoeken. Dat is dan weer een beetje saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Niekserr schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:28:
[...]

Jup, na meer dan 10 uur spelen heb ik nog niets zitten craften, alleen één keer een potion gemaakt voor een sidequest :P
Swallow en bombs zijn wel handig hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Exclusive501 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:33:
[...]

Nope. Als je veel kisten e.d. loot krijg je echter wel vanzelf een behoorlijk voorraadje. Daarnaast kan je dan, als je eenmaal gaat craften, vaak bij de betreffende smith of herbalist etc ook nog wel het nodige kopen. Je kan ingrediënten, zoals Fuff aangeeft, ook pinnen waardoor je het meteen ziet als een verkoper dit verkoopt.

Mocht je bepaalde recipes nog zoeken op een bepaald moment (als je bijvoorbeeld wel de enhanced maar niet de basis versie ergens van hebt) een tip: als je vanuit Oxenford een beetje het noordoosten aanhoud kom je langs een Herbalist die zo'n beetje alles verkoopt. De beste potion is overigens de White Raffard, houd die in de gaten ;)

Daarnaast worden, zolang je strong alcohol (zoals bijv. Dwarven Spirit) in je inventory hebt, al je bommen en oils en dergelijke automatisch aangevuld als je gaat mediteren. Je hoeft iedere potion en bom dus maar 1x te maken :) Dus veel looten is het devies!
White Raffard is inderdaad een hele goede potion, Alleen zo jammer dat er zo weinig nekker hearts te looten zijn of bijna niet te koop zijn. Ik heb echt heel lang moeten sparen voor die dingen. (nekker hearts heb je nodig om de potion te brouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
aaaido schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:11:
Ben nu in Novigrad die Dendeloin ofzo aan het zoeken. Dat is dan weer een beetje saai...
Dat is juist leuk :) Komen lekker veel sidequests bij die ik persoonlijk inhoudelijk erg goed vond. Ook het hele verhaal rond Dandelion vind ik echt pakkend geschreven en vormgegeven. Ik heb dan ook zeer weinig geskipped van alle cutscene's.
jmk schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:20:
[...]

White Raffard is inderdaad een hele goede potion, Alleen zo jammer dat er zo weinig nekker hearts te looten zijn of bijna niet te koop zijn. Ik heb echt heel lang moeten sparen voor die dingen. (nekker hearts heb je nodig om de potion te brouwen).
Klopt inderdaad, ik moest even denken welke potion dit is, maar deze is echt prima. Ik gebruik meestal (enhanced) swallow want die White Raffard gaat zo snel op, en upgraden van die potion duurt even !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

White Raffard is gewoon een potentiële life saver en de enige manier om in een gevecht per direct een flink stuk health terug te krijgen. Je zou dus wel kunnen redeneren dat het een stukje uitdaging weg neemt maar het is nu niet zo dat je die potion of continue kan gebruiken en bovendien is het natuurlijk altijd optioneel ;)
aaaido schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:11:
Ik heb zelf echt genoten van Novigrad. Voor mij was het ’t perfecte moment voor het verhaal om het platteland in te ruilen voor de grote stad. Bovendien kom je in Novigrad zo veel leuke en interessante personages tegen, waaronder de leukste van allemaal,
spoiler:
Triss
<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Exclusive501 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:43:
waaronder de leukste van allemaal,
spoiler:
Triss
<3
Haha daar ben ik ook meteen voor gegaan. Veeeeel leuker dan
spoiler:
Yenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 16:49

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
KingKoning schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:42:
[...]

In het begin dacht ik ook dat ik het niks vond, maar ben Gwent uiteindelijk wel gaan waarderen. Heb het Passiflora toernooi gewonnen. Toen dacht ik; nu is "collect 'm all" vast een peace of cake,
maar dat is echt nog een enorme grind. Die sla ik dus ook over. Rest van de Gwent quests zijn echter wel leuk. Het is echt een goed uitgewerkt spel.
Haha had net hetzelfde voor, maar toch nog redelijk op tijd begonnen met het op te pikken.. Denk dat ik vanaf Novigrad echt er serieus mee begonnen was (dus ook alle merchants spelen & afkopen)...

Om die achievement te halen, ben ik op 't eind dus ook volledig terug naar White Orchard gegaan om alle merchants etc te bezoeken, gelukkig was ik er vrij snel rond.. Denk dat ik de laatste in Crow's Perch gehaald heb uiteindelijk.. Weer een paar uurtjes erbij 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-10 17:01
Het duurt wel vrij lang voordat je met Gwent verschillende speelbare decks hebt. Ik ben nu level 16 in Novigrad, heb al veel gespeeld maar mijn enige speelbare deck is nog steeds Northern realms. Nilfgaard begint er langzaam op te lijken, Monster en Elf deck heeft nog niet genoeg kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 20:31
KingKoning schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Haha daar ben ik ook meteen voor gegaan. Veeeeel leuker dan
spoiler:
Yenn
Gewoon allebei "doen" is ook leuker later in het verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

MonkeySandwich schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:51:
Het duurt wel vrij lang voordat je met Gwent verschillende speelbare decks hebt. Ik ben nu level 16 in Novigrad, heb al veel gespeeld maar mijn enige speelbare deck is nog steeds Northern realms. Nilfgaard begint er langzaam op te lijken, Monster en Elf deck heeft nog niet genoeg kaarten.
Wel een beetje eens alhoewel het wel hard kan gaan op een gegeven moment. Toen ik echt even een Gwent momentje nam en wat verschillende merchants afging en wat Gwent questjes deed kon ik ze vrij rap allemaal spelen.

Ik gebruik echter nog altijd Northern Realms. Dat deck is (als je het mij vraagt) gewoon het beste en meest constante deck. Alleen in het Passiflora toernooi in de eerste ronde gebruikte ik wat anders (ik dacht Nilfgaard).
mike0001 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Gewoon allebei "doen" is ook leuker later in het verhaal :+
You scum :P

spoiler:
Overigens is het wel mogelijk om met Yenn "te paard" te gaan en toch met Triss te eindigen.
Maar dat is niet wat jij bedoeld :P

Overigens vind ik het wel dat deze game dat wat beter aanpast dan bijvoorbeeld Mass Effect waar je gewoon vrij, zonder problemen, je gang kan gaan en als je mogelijke love interests je dat amper kwalijk nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Exclusive501 op 11-03-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Exclusive501 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Wel een beetje eens alhoewel het wel hard kan gaan op een gegeven moment. Toen ik echt even een Gwent momentje nam en wat verschillende merchants afging en wat Gwent questjes deed kon ik ze vrij rap allemaal spelen.

Ik gebruik echter nog altijd Northern Realms. Dat deck is (als je het mij vraagt) gewoon het beste en meest constante deck. Alleen in het Passiflora toernooi in de eerste ronde gebruikte ik wat anders (ik dacht Nilfgaard).

[...]

You scum :P

spoiler:
Overigens is het wel mogelijk om met Yenn "te paard" te gaan en toch met Triss te eindigen.
Maar dat is niet wat jij bedoeld :P
Haha ik bedoel inderdaad iets anders. Een interessant idee van beide wat voor Gerald iets anders afloopt dan hij (en dus ik ook haha) had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

mike0001 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:09:
[...]

Haha ik bedoel inderdaad iets anders. Een interessant idee van beide wat voor Gerald iets anders afloopt dan hij (en dus ik ook haha) had gehoopt.
Hahaha, ik dacht al dat jij die "fout" had gemaakt toen je erover begon :P Echt geniaal bedacht door CDPR _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Exclusive501 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:11:
[...]

Hahaha, ik dacht al dat jij die "fout" had gemaakt toen je erover begon :P Echt geniaal bedacht door CDPR _/-\o_
Super goed gedaan inderdaad. Ik vind de verhaallijn (naast de prachtige beelden) ook echt van hoge klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik ben best benieuwd wat mede forummers vinden van 'Family Matters'? Zelf vind ik deze quest legendarisch en één van de beste quests ooit in games. Vinden jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Soccer98 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 17:58:
Ik ben best benieuwd wat mede forummers vinden van 'Family Matters'? Zelf vind ik deze quest legendarisch en één van de beste quests ooit in games. Vinden jullie dit ook?
Zeker een goede questline, maar ik vond persoonlijk de quests in HoS nog leuker. Vooral omdat de omgevingen wat abstracter zijn.

Maar eigenlijk waren alle quests in TW3 van hoog niveau.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Zeker een goede quest hoor maar bijvoorbeeld de Kings's Gambit questline op Skellige vind ik ook heel sterk of A Matter of Life and Death in Novigrad. Zoveel sterke quest. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik vind het een geweldig goede quest, alleen nogal hard. Het heeft geen goed einde lijkt wel. Dat heb ik met meer quests. Waarom moet er nou altijd iemand dood vraag ik me dan af. Het is vooral een hele goede quest omdat het verhaal je niet loslaat, ook niet na het einde van de quest.

Als ik een willekeurig kaartje leg met een nieuwe handelaar in Skellige krijg ik niet altijd een kaart meer van hen. Is dat normaal? Ik ben nu level 30 en speel zoveel mogelijk van gasten waar ik nog nooit van gewonnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Klopt. De abrupte impact van de quest dreunt nog even na na de quest. Ook omdat het het Velen-verhaal afrond.

Over je gwent vraag. De kaarten die je krijgt van handelaren zijn een soort van willekeurig. Dus niet vast aan een specifieke handelaar. Dus kan je in de ene playthrough en Redanian Soldier krijgen, en in de andere playthrough een totaal andere kaart van dezelfde persoon. Waarschijnlijk heb je dus alle handelaren in Velen en Novigrad al gedaan en dus daar al alle kaarten verzameld, waardoor je op Skellige niks krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

jmk schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:53:
Als ik een willekeurig kaartje leg met een nieuwe handelaar in Skellige krijg ik niet altijd een kaart meer van hen. Is dat normaal? Ik ben nu level 30 en speel zoveel mogelijk van gasten waar ik nog nooit van gewonnen heb.
Als je nog nooit van iemand hebt gewonnen krijg je wel altijd een kaart. Het kan echter wel een kaart zijn die je al hebt en is vaak genoeg echt een hele standaard kaart. Van de handelaren die echt in Gwent quests worden aangegeven krijg je vaak wel een wat bijzonderdere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Exclusive501 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:13:
[...]

Als je nog nooit van iemand hebt gewonnen krijg je wel altijd een kaart. Het kan echter wel een kaart zijn die je al hebt en is vaak genoeg echt een hele standaard kaart. Van de handelaren die echt in Gwent quests worden aangegeven krijg je vaak wel een wat bijzonderdere kaart.
Ik ben gewend steeds een kaart te krijgen wanneer ik een potje win. Dat is inderdaad niet zo'n fantastische kaart maar toch. Nu krijg ik niets na het winnen van een potje. Ik vroeg me af of dat komt omdat ik alle "normale" kaarten heb gewonnen en daarom geen kaart meer krijg. Het gat dus om gewone handelaren.

Ik hoop niet dat het een bug is, daarom vraag ik het. Ik zit trouwens nu heel ver in het gewone spel. Ik moet Final Preparations nog afmaken. Ik heb deze main quest net gedaan en ben nu alle side-quests aan het afronden:
spoiler:
Ciri heeft 2 Crownes gedood(1 is ontsnapt), Gerald een generaal van de Hunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 17-10 07:52
Wie heeft ook Witcher 1 gespeeld?

Daar vind ik het verhaal echt niet zo spannend/meelevend. Speel hem wel uit, maar ben wel benieuwd of deel 2 en 3 me meer weten te pakken.

Spel is leuk om te spelen maar geen mega doorspeel must. (Game is ook meer als10 jaar oud...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Witcher 3 > Witcher 2 > Witcher 1 in mijn beleving - so good times ahead trekker :D !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:27
trekker22 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:22:
Wie heeft ook Witcher 1 gespeeld?

Daar vind ik het verhaal echt niet zo spannend/meelevend. Speel hem wel uit, maar ben wel benieuwd of deel 2 en 3 me meer weten te pakken.

Spel is leuk om te spelen maar geen mega doorspeel must. (Game is ook meer als10 jaar oud...)
Ik had hem ooit goedkoop opgepikt, geen idee meer waarom. Ik zal wel een goede review hebben gelezen ofzo. Ik heb toen de intro gespeelt en gestop. Vervolgens kwam TW2 uit en toen heb ik hem toch maar weer doorgespeeld vanwege de save game. Wel weer jammer dat er niks mee werd gedaan... ten minste ik heb er bar weinig van gemerkt. Twee is dan meer de moeite waard, ook om de save game mee te nemen.

Ik vind deeltje een ook de minste... Voor mij is het ook 3 > 2 >1. Wat wel mooi is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah Witcher 1 was ook erg mooi voor die tijd toen, 2 was nog mooier maar 3 is toch wel het beste kwa verhaal/gameplay/design en graphics, voor mijn gevoel waren 1 en 2 een 'proef project'.

Ik heb 1 en 2 wel maar ik heb gewoon een 'let's play' op youtube gekeken.. Had 2 al eens eerder gespeeld maar ik ergerde me zo aan de besturing/invisible walls... en de stroeve combat dat ik het snel zat was.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 17-10 07:52
Morgen chapter 4 van Witcher 1 maar aan beginnen dan. Weer leuke nieuwe verrassende omgeving.

Witcher 1 voelt aan van loop naar persoon x dan locatie Y en report Back aan persoon ...
Niet top maar wel leuk. Ook qua toch al keuzes maken.

Van de week een gtx 970 bestellen voor Witcher 2/3.
Dank voor de motivaties om door te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
jmk schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:47:
[...]

Ik ben gewend steeds een kaart te krijgen wanneer ik een potje win. Dat is inderdaad niet zo'n fantastische kaart maar toch. Nu krijg ik niets na het winnen van een potje. Ik vroeg me af of dat komt omdat ik alle "normale" kaarten heb gewonnen en daarom geen kaart meer krijg. Het gat dus om gewone handelaren.
Als je alle standaard kaarten van de merchants hebt verzameld, krijg je idd geen kaarten meer als beloning, maar andere random items etc...
Je moet dus maar eens kijken of je na het winnen ofwel geld of items krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

KipCurreh schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:02:
[...]

Als je alle standaard kaarten van de merchants hebt verzameld, krijg je idd geen kaarten meer als beloning, maar andere random items etc...
Je moet dus maar eens kijken of je na het winnen ofwel geld of items krijgt
Ok bedankt voor al jullie reacties! Dan weet ik dat er niets mis is met mijn savegame. Als het goed is moet ik nog 1 tournament doen in Novigrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 06-10 18:42
The Witcher 1 is qua gameplay enzo natuurlijk vooral een oude game. Maar ik vind hem zeker wel de moeite waard gewoon voor de personages en lore die je daar al in oppikt. Maakt van 2 en 3 toch iets meer een weerzien van oude bekenden.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

jmk schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:53:
[...]

Ik vind het een geweldig goede quest, alleen nogal hard. Het heeft geen goed einde lijkt wel. Dat heb ik met meer quests. Waarom moet er nou altijd iemand dood vraag ik me dan af. Het is vooral een hele goede quest omdat het verhaal je niet loslaat, ook niet na het einde van de quest.

Omdat er niet altijd een happy ending "kan" zijn. En dat is het mooie.

Er is ook een quest waarbij je een dorp moet helpen. Ik heb die quest wel 5x gedaan, om telkens op een andere manier te "falen". Maar dat is dus precies hoe het leven soms loopt. En dat hebben ze mooi vertaald naar een spel. Optie A is crap, optie B is crap, deal with it.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

trekker22 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:39:
Morgen chapter 4 van Witcher 1 maar aan beginnen dan. Weer leuke nieuwe verrassende omgeving.

Witcher 1 voelt aan van loop naar persoon x dan locatie Y en report Back aan persoon ...
Niet top maar wel leuk. Ook qua toch al keuzes maken.

Van de week een gtx 970 bestellen voor Witcher 2/3.
Dank voor de motivaties om door te gaan!
Heb in dat spel ook wel eens gewoon rustig een rondje over de map gelopen, beetje sfeer proeven en naar details kijken. Onthaast ook een beetje het heen-en-weer-gedoe met die quests ;) Heb zelfs een speciale editie van The Witcher 1 gehaald toen (demo helemaal grijsgespeeld): met medaillon en een shirt, zo gaaf vond ik het spel :D Eigenlijk zou ik dat de volgende keer gewoon moeten doen als er leuke extra's bij zitten :)
Maar ben nog lang niet klaar met 3..nog lange niet, nog lange niet :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Spel toch weer een kans gegeven, constant opgegeven naar de gryphon van White Orchard afgemaakt te hebben. Nu ben ik op het stuk waar:

spoiler:
Kind baron dood, spook van gemaakt, gevolgd, dochter in stad gevonden, nu op zoek naar de vrouw

En gek genoeg pakt het me nu wel, weet niet waarom.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 09:04
corset schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:21:
Spel toch weer een kans gegeven, constant opgegeven naar de gryphon van White Orchard afgemaakt te hebben. Nu ben ik op het stuk waar:

spoiler:
Kind baron dood, spook van gemaakt, gevolgd, dochter in stad gevonden, nu op zoek naar de vrouw

En gek genoeg pakt het me nu wel, weet niet waarom.
Ik moet dan wel zeggen dat het hele Bloody Baron verhaal een van de beste arches die ik in een game heb gezien. Dat hele gebeuren was zo goed uitgewerkt, dat kom je niet vaak tegen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
batumulia schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:24:
[...]

Ik moet dan wel zeggen dat het hele Bloody Baron verhaal een van de beste arches die ik in een game heb gezien. Dat hele gebeuren was zo goed uitgewerkt, dat kom je niet vaak tegen.
Het is nogal.. hard en "this is it", het doet niet lief, schattig en romantisch wat veel andere games wel proberen te doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
De 'Family Matters' quest blijft inderdaad wel even hangen, no matter welke keuze je maakt denk ik...

spoiler:
Ik had de keuze gemaakt om de spirit een kans te geven en vrij te laten (later spijt van gehad maar ach).. Daarna veranderen de Crones Anna in een afzichtelijk ding, dat geen kans heeft om te overleven.. Bij terugkeer blijkt dat de baron zichzelf heeft verhangen.. En ik kreeg net een goeie band met hem

Moet toegeven, was toch even slikken op dat moment... En dat is wat deze game, en deze quest in particular zo geweldig maakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Kan je ergens zien welke Gwent kaarten je nog nodig hebt ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuZyX schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:20:
Kan je ergens zien welke Gwent kaarten je nog nodig hebt ? :o
Helaas niet.

Enige manier om alles te checken met een lijst met alle kaarten die in het spel zitten(Kan je zo vinden op het internet)
En dat te vergelijken met je inventory :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:53:
[...]

Helaas niet.

Enige manier om alles te checken met een lijst met alle kaarten die in het spel zitten(Kan je zo vinden op het internet)
En dat te vergelijken met je inventory :(
Speelt de Wild Hunt Gwent ? :P :P

Volgens mij heb ik voor de rest iedereen al tegen gekomen... Of misschien hier en daar nog op Skellige.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
QuZyX schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:28:
[...]

Speelt de Wild Hunt Gwent ? :P :P

Volgens mij heb ik voor de rest iedereen al tegen gekomen... Of misschien hier en daar nog op Skellige.. :o
http://gwent-cards.com/

Ook alle gwent-gerelateerde quest zoals het tornooi in de passiflora etc ? En die van de baron enz...
'Big city players', 'A dangerous game', 'Shock therapy', 'A matter of life and death'..

Zou toch maar even de lijst overlopen ;)

spoiler:
Zelfs al is de baron dood alvorens je hem bespeeld hebt, je kan de kaart in zijn kamer terugvinden

succes met de hunt 8)

-edit-
't jeukt toch weer om nog eens een playtrough te gaan doen.. Zodra ik klaar ben met XCOM2 vlieg ik er weer in, tegen dan is het miss ook niet meer zo lang wachten voor 'Blood and wine' 8)

[ Voor 19% gewijzigd door KipCurreh op 15-03-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Zelf ben ik nu ongeveer een goeie maand aan het spelen (heel rustig aan, paar uurtjes per week) en gisterenavond aan "Jenny O' the Woods" beland. Wow, heftigste tegenstander tot nu toe denk ik.. (is een Witcher contract).

Iemand tips? Had het opgegeven naar een 5-tal keer geprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jelliuz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:14:
Zelf ben ik nu ongeveer een goeie maand aan het spelen (heel rustig aan, paar uurtjes per week) en gisterenavond aan "Jenny O' the Woods" beland. Wow, heftigste tegenstander tot nu toe denk ik.. (is een Witcher contract).

Iemand tips? Had het opgegeven naar een 5-tal keer geprobeerd te hebben.
Je moet die sign gebruiken voor de magic trap (yrden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Je moet die sign gebruiken voor de magic trap (yrden?)
Thanks, deze had ik gisterenavond ook snel gevonden via Google.
Ik sta er dan, in mijn Yrden-circle en kan inderdaad nu hits uitdelen die minimale schade toebrengen aan ons Jenny. Mijn gear is in orde, al heb ik geen olietjes aan mijn zwaard hangen (denk niet dat dat iets uitmaakt op dit moment?). Ik moet steeds dodgen en het lijkt zo een heel lange strijd te worden. Zelf kan mijn Gerald maar een 3tal hits verdragen vooraleer deze K.O. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jelliuz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:28:
[...]

Ik sta er dan, in mijn Yrden-circle en kan inderdaad nu hits uitdelen die minimale schade toebrengen aan ons Jenny. Mijn gear is in orde, al heb ik geen olietjes aan mijn zwaard hangen (denk niet dat dat iets uitmaakt op dit moment?). Ik moet steeds dodgen en het lijkt zo een heel lange strijd te worden. Zelf kan mijn Gerald maar een 3tal hits verdragen vooraleer deze K.O. is.
Je moet je yrden om de tegenstander heen zetten :P

Het is een kwestie van hitten en dodgen, rinse repeat..

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 15-03-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Jelliuz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:28:
[...]

Je moet zorgen dat je de tegestander raakt terwijl deze in de Yrden cirkel staat. En wat heel belangrijk is het dodgen. Als je eenmaal de tegenstander 2x hebt geraakt is het meestal niet verstandig om nog een derde hit te plaatsen (soms kan dit overigens wel maar dat is dan niet bij zo'n geest). Als je zelf niet te greedy bent (dus niet teveel hits achter elkaar wilt plaatsen) is het dodgen goed te doen. Daarnaast kan je ook nog, mocht je toevallig wel geraakt worden, wat fruit ofzo in je mik gooien om langzaam te healen tijdens het gevecht. Patience is the name of the game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
Bedankt, Exclusive & Catch! Zal vanavond nog eens een poging doen. Maar nu je 't zegt ... ik bleef zélf in de Yrden circle staan... snapte het principe niet zo goed, dus bedankt voor de verduidelijking.

Zal me ook maar eens moeten bezighouden met wat basic alchemy.. niet? Heb haast zelden potions of dergelijke hulpmiddelen bij de hand. Ik ben mijn skilltree zodanig aan het uitbouwen dat deze enkel focust op DPS (alles in quick- en strong attack). :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Jelliuz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:04:
Bedankt, Exclusive & Catch! Zal vanavond nog eens een poging doen. Maar nu je 't zegt ... ik bleef zélf in de Yrden circle staan... snapte het principe niet zo goed, dus bedankt voor de verduidelijking.

Zal me ook maar eens moeten bezighouden met wat basic alchemy.. niet? Heb haast zelden potions of dergelijke hulpmiddelen bij de hand. Ik ben mijn skilltree zodanig aan het uitbouwen dat deze enkel focust op DPS (alles in quick- en strong attack). :-)
Welke moeilijkheidsgraad speel je? Op de lagere moeilijkheden zijn, zolang je een beetje steady leveled oils enzo niet echt nodig (al hoewel het uiteraard wel kan helpen).

Potions zijn echter wel handig. Bijvoorbeeld Swallow healed beter dan al het eten en White Raffard restored zelfs een groot deel van je health per direct. Overigens kan je in je Bestiary (mocht je moeite met bepaalde tegenstander hebben) zien wat de zwaktes zijn van een bepaald beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
Exclusive501 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Welke moeilijkheidsgraad speel je? Op de lagere moeilijkheden zijn, zolang je een beetje steady leveled oils enzo niet echt nodig (al hoewel het uiteraard wel kan helpen).

Potions zijn echter wel handig. Bijvoorbeeld Swallow healed beter dan al het eten en White Raffard restored zelfs een groot deel van je health per direct. Overigens kan je in je Bestiary (mocht je moeite met bepaalde tegenstander hebben) zien wat de zwaktes zijn van een bepaald beest.
"Story & Sword". Tot op heden nog geen echte uitdaging gehad hoor, als was het nu wel even lastig. Ben halfweg lvl 9 nu. Probeer zo veel mogelijk sidequests te doen in Velen, alvorens ik naar Novigrad of The Skellige Isles vertrek :) Ben nog niet buiten Velen geweest dus..

Swallow gebruik ik dan weer wel vaak, was die al vergeten.
Pagina: 1 ... 64 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic