Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Olie heb ik niets mee gedaan. Had wel standaard (enhanced) swallow en en een focusdrankje in mijn inventory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 16:49

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
Jelliuz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:28:
[...]

Thanks, deze had ik gisterenavond ook snel gevonden via Google.
Ik sta er dan, in mijn Yrden-circle en kan inderdaad nu hits uitdelen die minimale schade toebrengen aan ons Jenny. Mijn gear is in orde, al heb ik geen olietjes aan mijn zwaard hangen (denk niet dat dat iets uitmaakt op dit moment?). Ik moet steeds dodgen en het lijkt zo een heel lange strijd te worden. Zelf kan mijn Gerald maar een 3tal hits verdragen vooraleer deze K.O. is.
Spectre oil ;)

Ik zou toch een beetje meer naar je alchemy gaan kijken, een gevecht begin je best met de juiste oils en/of bombs.. 't is meestal gewoon zoeken naar de formule, daarna moet je 't maar 1 craften dus...

Als je 't niet zeker weet hoe een vijand aan te pakken -> Bestiary
Zegt direct welke oils/bombs/signs te gebruiken

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

KipCurreh schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Spectre oil ;)

Ik zou toch een beetje meer naar je alchemy gaan kijken, een gevecht begin je best met de juiste oils en/of bombs.. 't is meestal gewoon zoeken naar de formule, daarna moet je 't maar 1 craften dus...

Als je 't niet zeker weet hoe een vijand aan te pakken -> Bestiary
Zegt direct welke oils/bombs/signs te gebruiken
Op story en sword hoeft dat niet echt hoor. Daar red je het ook vrij snel met je zwaard en signs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuZyX schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:28:
[...]

Speelt de Wild Hunt Gwent ? :P :P

Volgens mij heb ik voor de rest iedereen al tegen gekomen... Of misschien hier en daar nog op Skellige.. :o
Inderdaad ook alle Gwent gerelateerde quests doen.
Alle Merchants die deze kaarten verkopen, of erom spelen.

En sommige Gwent Quests worden pas beschikbaar zodra je bepaalde quests heb afgerond.

IK vind persoonlijk Gwent een vermakelijk spelletje, MAAR het was een k*tkarwei om ze allemaal te krijgen.
Het is wel al snel te makkelijk om alles te winnen met Gwent, zodra je voor de eerste keer in een stap zet in novigrad ben je met de juiste tactiek al onoverwinnelijk.

Spycards+Decoys is een gegarandeerde win. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-10 13:30
QuZyX schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:28:
[...]

Speelt de Wild Hunt Gwent ? :P :P

Volgens mij heb ik voor de rest iedereen al tegen gekomen... Of misschien hier en daar nog op Skellige.. :o
De innkeeper van Harviken in Skellige kon ik in mijn walkthrough niet vinden. Blijkt dat dit een bekende bug is. Deze innkeeper verkoopt ook kaarten en was de laatste die ik nog nodig had.

Hier een filmpje hoe je hem kunt spawnen:
YouTube: How to get harviken innkeeper to spawn in witcher 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:31:
[...]

Inderdaad ook alle Gwent gerelateerde quests doen.
Alle Merchants die deze kaarten verkopen, of erom spelen.

En sommige Gwent Quests worden pas beschikbaar zodra je bepaalde quests heb afgerond.

IK vind persoonlijk Gwent een vermakelijk spelletje, MAAR het was een k*tkarwei om ze allemaal te krijgen.
Het is wel al snel te makkelijk om alles te winnen met Gwent, zodra je voor de eerste keer in een stap zet in novigrad ben je met de juiste tactiek al onoverwinnelijk.

Spycards+Decoys is een gegarandeerde win. :P
Klopt. Dat is wel de tactiek. Enkel in dat Passiflora toernooi kom je even een deck tegen dat precies zo werkt en die meer/betere spy kaarten dan ik op dat moment had dus toen had ik wel wat geluk nodig met het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-10 09:39
Exclusive501 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:57:
[...]

Klopt. Dat is wel de tactiek. Enkel in dat Passiflora toernooi kom je even een deck tegen dat precies zo werkt en die meer/betere spy kaarten dan ik op dat moment had dus toen had ik wel wat geluk nodig met het delen.
Yeah ik speel ook altijd een stel spy-cards in de eerste ronde (die ik dan soms expres verlies), en daarna vol 2 rondes knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grecio schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:59:
[...]

Yeah ik speel ook altijd een stel spy-cards in de eerste ronde (die ik dan soms expres verlies), en daarna vol 2 rondes knallen.
Altijd alle spycards meteen erin gooien, die weer terug halen met de decoy's.
En repeat.

Begin bijna elke 2de ronde dan met 16 cards, waarvan je er meestal uiteindelijk maar 6 nodig heb :P .

Maar altijd leuk om een ronde met 300 tegen 20 te winnen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Exclusive501 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:06:
[...]

Op story en sword hoeft dat niet echt hoor. Daar red je het ook vrij snel met je zwaard en signs.
Het is me gisteren uiteindelijk gelukt na een 7-tal keer proberen :P
Dan richting Novigrad vertrokken. Oh man, dat spel blijft me echt verbazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 20:31
Ik ben begonnen aan een new game +. Ik ben zelf lvl 39 en ben begonnen op de allerhoogste moeilijkheid.
Maar damn dat valt even tegen. Nu in dat stuk tegen de griffioen. Een slag van dat beest en ik ben dood. Het lukt me ook niet om te dodgen want hij is ineens heel snel bij me.
Zijn er tips om dat beest neer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Met pijl en boog raken, ze vliegen dan niet meer.
Veel bommen gooien, van afstand
2x achter elkaar dodgen, de afstand is dan veel groter
Wegrennen een klein stukje totdat je health weer een beetje omhoog is gegaan.
Cirkeltje omheen lopen.
Igni en/of Quen.
Wanneer je mediteert heeft het beest ook weer 100% health geloof ik, dus dat heeft volgens mij geen zin.

Bovenstaand al mijn truukjes met moeilijke vijanden, swords and story hier, kan niet echt meepraten over die moeilijkheidsgraad...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:10
mike0001 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:23:
Ik ben begonnen aan een new game +. Ik ben zelf lvl 39 en ben begonnen op de allerhoogste moeilijkheid.
Maar damn dat valt even tegen. Nu in dat stuk tegen de griffioen. Een slag van dat beest en ik ben dood. Het lukt me ook niet om te dodgen want hij is ineens heel snel bij me.
Zijn er tips om dat beest neer te krijgen?
Had met deze monster ook problemen dit zijn de tips die ik gekregen heb van jullie ook:
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:00:
[...]

Ik ben er vandaag ook mee begonnen.

Alleen ik doe het op new game +, dus ik was al level 40 toen ik bij de griffin was.
Hoe ik het deed was
Quen casten
Slaan
Ontwijken
Slaan
Stukje vlees eten eventueel
And repeat.

Ben tot nu nog maar 1 keer doodgegaan op death march, en dan was toen ik van een rots naar beneden viel en nog maar een klein stukje health over daardoor.
Maar uiteraard was ik gevallen bij een paar drowners die het maar al te graag af maakten.
Super bedankt :)
janus_freggel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:38:
[...]

Ik ben toevallig dit weekend ook opnieuw begonnen op Death March. Ik weet dat bij de eerste pt ik op makkelijk vrij veel moeite had met deze griffin.

Dit keer vooraf de bommetjes gemaakt.
swallow potion kan je ook al hebben, deze moet je namelijk voor een sidequest maken.

Dus schieten, aard sign casten als hij voor je staat, bom erop. verder veel dodgen, zodat je de aanvallen van achter/zijkant doet.
Als het gevecht zich verplaatst kan je meditate doen, dus je potion weer aanvullen mocht het nodig zijn (ik heb ze zelf niet gebruikt)
Het is echt goed te doen als je op tijd weg duikt en je quen sign op houd :)

Waar ik wel moeite mee heb in death march is het vechten tegen groepen bandits of andere groepen. quen sign gebruik ik het meest, heb de punten ook in quen, fast attack en poition zitten (deze laatste omdat die echt veel uitmaakt bij death march, waar je deze op een makkelijker stand vrijwel niet nodig hebt en ik ook vrijwel geen potions gebruikte.
Iemand tips om voor een goede build voor death march en specifiek tegen meerdere vijanden tegelijk?
Super bedankt

Beide tips hebben mij al een stukje vooruit geholpen. ZIt al in de helft van de Griffin zonder enige vorm van schade te krijgen.

Ondertussen heb ik hem verslaan in level 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 20:31
MiAnVaSa schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:50:
[...]

Had met deze monster ook problemen dit zijn de tips die ik gekregen heb van jullie ook:

[...]

[...]

Super bedankt

Beide tips hebben mij al een stukje vooruit geholpen. ZIt al in de helft van de Griffin zonder enige vorm van schade te krijgen.

Dank je wel, ik ga het eens proberen. Ik word er gek van dat ik na een keer slaan al meteen dood ben. een niveau lager en dat is zeer zeker niet het geval. Maar goed. we gaan weer ons best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
@Mike: heb het niveau ook niet verlaagd. Uiteindelijk was dit een van de moeilijkste boss om te vermoorden. Daarna ging het zeer vlot, probeer ook alle sidequest uit te voeren.

Veel succes, hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

MiAnVaSa schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:50:
[...]

[...]

[...]

Super bedankt

Als je meer skill points hebt kan je de 3e fast attack skill unlocken. Dat is echt een superskill zowel gericht tegen een singletarget als tegen een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-10 09:29
Afgelopen weekend eindelijk uitgespeeld (tussendoor tijdje laten liggen toen Fallout uitkwam :P). Wat een geweldige game! Ik heb geen guides gebruikt en had daardoor niet het (in mijn ogen) perfecte einde. Met name inzake de oorlog.

spoiler:
Ciri leefde wel, maar werd Witcher. Gezien Radovid nu blijkbaar de oorlog heeft gewonnen, zou het misschien beter zijn als ze op de troon had gezeten. Ergens heb ik blijkbaar iets fout gedaan in die oorlog. Heb me daar ook nooit zo op gefocussed.

Dus meteen NG+ gestart op Death March. Moeilijkheidsgraad wel een tandje harder zeg! (vergeleken met B & Broken bones in de 1e PT).

Overigens nog een vraag over een quest met Radovid:
spoiler:
Op een gegeven moment startte er een quest met een complot om hem te vermoorden. Die quest is echter nooit verder gekomen bij mij dan een schoenenverkoper die ik ergens heb gered uit een grot met elementals. heb ik daarvoor dan ergens een questline gemist? Ik neem aan dat hij ook daadwerkelijk vermoord kan worden? Dit werd geiniteerd vanuit Dijkstra die ook nog leefde op het eind bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-10 11:24
KingKoning schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:14:

spoiler:
Ciri leefde wel, maar werd Witcher. Gezien Radovid nu blijkbaar de oorlog heeft gewonnen, zou het misschien beter zijn als ze op de troon had gezeten. Ergens heb ik blijkbaar iets fout gedaan in die oorlog. Heb me daar ook nooit zo op gefocussed.
Het verschil zit hem niet in je acties in de oorlog maar in:
spoiler:
Of je na het gevecht bij kear Moarhen wel of niet langs de keizer gaat met haar.

Maar ik vind het einde wat jij nu gehad hebt beter dan de gene waar ze op de troon beland.
Overigens nog een vraag over een quest met Radovid:
spoiler:
Op een gegeven moment startte er een quest met een complot om hem te vermoorden. Die quest is echter nooit verder gekomen bij mij dan een schoenenverkoper die ik ergens heb gered uit een grot met elementals. heb ik daarvoor dan ergens een questline gemist? Ik neem aan dat hij ook daadwerkelijk vermoord kan worden? Dit werd geiniteerd vanuit Dijkstra die ook nog leefde op het eind bij mij.
Dat is inderdaad wat verwarrend:
spoiler:
Je kan deze quest pas verder afmaken als je met de main quest voorbij een bepaald punt bent, uit mijn hoofd na het gevecht bij Kear Moarhen, maar dat weet ik niet zeker meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

KingKoning schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:14:Overigens nog een vraag over een quest met Radovid:
spoiler:
Invisible_man geeft het al een beetje aan maar ik weet wel het precieze moment waarop je de quest krijgt.
spoiler:
Op het moment dat jij Philippa Eilhart bij Dijkstra "ophaalt" vraagt hij jou hem te ontmoeten in een loods in de haven.
De missie heeft de naam "Reason of State" in je questmenu.
spoiler:
Vanuit daar kan je vervolgens een rol spelen in het plot om Radovid uit te schakelen en dit heeft natuurlijk een grote invloed op het einde.

Zelf was mijn einde (dus ook spoilers aangaande de uitkomst van de oorlog voor je eventuele NG+ ;)):
spoiler:
Ciri wordt Witcher, Nilfgaard wint de oorlog door de moord op Radovid maar ik verraad Roche en Ves (en dus ook Thaler) uiteraard niet. Ze hebben me nota bene geholpen in Kaer Morhen dus zou wel erg dom zijn om dan weg te lopen. Daarom dus Dijkstra vermoord waardoor Temeria soevereiniteit behoud na de oorlog. Cerys is verder de nieuwe Koningin van Skellige. Tussendoor ook de meeste "goede" beslissingen gemaakt (Kill the creature in Whispering Hillock, Keira Metz naar Kaer Morhen gestuurd, Whoreson Junior vermoord en de mages geholpen Novigrad te ontsnappen) Tot slot laat ik (natuurlijk) Geralt van zijn oude dag genieten met Triss <3

Ik vond de sidequest "Reason of State" wel teleurstellend.
spoiler:
Zelfs na het vermoorden van Radovid hoor je mensen in de wereld nog regelmatig dingen roepen als "Long live Radovid". Zeker als je kijkt naar hoe andere quests echt een invloed hebben op de wereld om je heen (Novigrad op lockdown bijvoorbeeld) is het raar om te zien dat er niks veranderd als je nota bene een koning vermoord. Daarnaast vond ik de beslissing om Dijkstra te moeten vermoorden (of niet maar dan ben je echt niet goed snik wat mij betreft :P) ook maar dom. Echt vlak daarvoor zegt hij nog dat hij niet kan vechten. Vervolgens ziet hij hoe Geralt al zijn mannen afslacht en vecht alsnog tot de dood :F
Het klinkt dus als een veelbelovende en interessante quest maar uiteindelijk is het voor mij de meest teleurstellende in het spel. ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Exclusive501 op 22-03-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Thanx beide voor deze info!

Blijkbaar heb ik die quest "Reason of State" dan totaal gemist... Nadat ik
spoiler:
Phillippa ophaalde bij Dijkstra
heb ik geen nieuwe quest gehad. Ik weet nog wel dat hij niet blij met me was dus misschien dat het daar ergens mee te maken heeft. daarvóór had ik al het stuk met de schoenenverkoper gedaan. Zal eens kijken of hij bij "Failed" staat, of hoe hij precies getriggered moet worden.
Voor NG+ me maar is goed inlezen in hoe dat precies moet.
Mijn doel is om nu het perfecte einde te maken, en ondertussen natuurlijk genieten. Een extra PT is bij deze game alleen maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Geen probleem :)
Mijn doel is om nu het perfecte einde te maken, en ondertussen natuurlijk genieten. Een extra PT is bij deze game alleen maar goed :)
De vraag is natuurlijk of er wel een perfect einde is. Er is echter zeker wel een slechtste einde.
spoiler:
Waar Ciri het niet overleeft en Gerald op de destructieve toer gaat om wraak te halen bij de laatste van de overgebleven drie heksen van het moeras.

Heb die wel eens op Youtube bekeken (het eindfilmpje), maar daar zou je na z'n meeslepend spel echt een negatief gevoel aan overgehouden hebben.

Maar wat mij betreft zijn de andere endings een beetje om het even. Het verschil wat ik in mijn tweede play through vooral maakte, was naast de vechtstijl (tweede keer meer signes dan zwaarden en medium ipv light armor), vooral met welke vrouwen ik door het leven ging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Invisible_man schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:19:
[...]

[...]

De vraag is natuurlijk of er wel een perfect einde is. Er is echter zeker wel een slechtste einde.
spoiler:
Waar Ciri het niet overleeft en Gerald op de destructieve toer gaat om wraak te halen bij de laatste van de overgebleven drie heksen van het moeras.

Heb die wel eens op Youtube bekeken (het eindfilmpje), maar daar zou je na z'n meeslepend spel echt een negatief gevoel aan overgehouden hebben.

Maar wat mij betreft zijn de andere endings een beetje om het even. Het verschil wat ik in mijn tweede play through vooral maakte, was naast de vechtstijl (tweede keer meer signes dan zwaarden en medium ipv light armor), vooral met welke vrouwen ik door het leven ging 8)
Kijk, dat zijn de belangrijke zaken :P Moet zeggen dat ik zelf redelijk grondig te werk ben gegaan en uiteindelijk bleek dat ik in mijn eerste playthrough letterlijk met iedere vrouw (dames van lichte zeden daar gelaten) waarmee je naar bed kan gaan ik ook de virtuele lakens gedeeld had. Uit mijn hoofd: Yen en Triss natuurlijk (overigens wel zo slim gedaan om bij Yen maar 1x te doen zodat ik wel gewoon "trouw" was gebleven aan Triss) en verder
spoiler:
Keira, Die vrouw bij dat Gwent toernooi in de Passiflora en zo'n vrouw op Skellige na een robbetje knokken.
Dat zijn in ieder de gene die ik me herinner (buiten Hearts of Stone om).

Wat betreft eindes vind ik het
spoiler:
Witcher einde
ook het leukst. Zo'n beetje light-hearted einde kon ik na al dat geweld en treurnis wel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Exclusive501 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Kijk, dat zijn de belangrijke zaken :P Moet zeggen dat ik zelf redelijk grondig te werk ben gegaan en uiteindelijk bleek dat ik in mijn eerste playthrough letterlijk met iedere vrouw (dames van lichte zeden daar gelaten) waarmee je naar bed kan gaan ik ook de virtuele lakens gedeeld had. Uit mijn hoofd: Yen en Triss natuurlijk (overigens wel zo slim gedaan om bij Yen maar 1x te doen zodat ik wel gewoon "trouw" was gebleven aan Triss) en verder
spoiler:
Keira, Die vrouw bij dat Gwent toernooi in de Passiflora en zo'n vrouw op Skellige na een robbetje knokken.
Dat zijn in ieder de gene die ik me herinner (buiten Hearts of Stone om).
In Hearts of Stone zit er inderdaad ook nog één (bootje op het meer _/-\o_ ). In TW2 kreeg je dan ook nog één of andere trophy per "doelwit", maar dat was dan ook weer net een beetje te 8)

In mijn tweede playthrough wat meer trouw gebleven aan Yen, geeft toch weer een andere uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Invisible_man schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:09:
[...]

In Hearts of Stone zit er inderdaad ook nog één (bootje op het meer _/-\o_ ). In TW2 kreeg je dan ook nog één of andere trophy per "doelwit", maar dat was dan ook weer net een beetje te 8)

In mijn tweede playthrough wat meer trouw gebleven aan Yen, geeft toch weer een andere uitkomst.
Wat "romances" betreft hebben toch alleen de Yen en Triss effect op elkaar? Voor zover ik weet maakt het verder niet zo veel uit wat Geralt allemaal uitspookt :P

spoiler:
Maar voor mij is het moment met Triss in de haven van Novigrad wel heel mooi gedaan. Dat ze er dan toch staat. Dat was ook het moment dat ik Dijkstra toch wel wat meer een oké gast ging vinden (maar dat mocht dus niet al te lang duren :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-10 10:16
Ik heb nu wat uren gewandeld in Skelligard (dat vikingen eiland) maar nog geen blacksmith/ armourer gevonden. Speel je die pas vrij nadat je bepaalde mainquests hebt gedaan? Ik vind het vrij irritant. Ik heb dat stadje waar het begrafenis/ afscheids ritueel plaats vind ook al uitgekamd. Wel een kapper en een herbalist maar geen armour te koop/ kunnen laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Laatst online: 30-09 17:11
Die zitten boven in het kasteel. Dat grote complex, boven het stadje.
Wanneer je binnenkomt via de Hoofdingang, meteen rechts, links.

Daar zitten zowel een Armorer als Swordsmith bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
RoytjeP schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:08:
Die zitten boven in het kasteel. Dat grote complex, boven het stadje.
Wanneer je binnenkomt via de Hoofdingang, meteen rechts, links.

Daar zitten zowel een Armorer als Swordsmith bij elkaar.
ik zal daar straks eens gaan kijken, ik dacht dat dat daarboven (over de brug) alleenmaar voor de main quest was :o... Blijft vreemd dat er beneden geen Armorer is natuurlijk.

op welke difficulty speel jij het btw? Nog tips mbt HP? ik speel het op hard en als mijn HP op is moet ik 3 x een potion drinken, tijd versnellen en 2 x een potion drinken. Voedsel heb ik niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Morguh, vind het heel vervelend om te vragen, maar komt ie dan hé....
Ben nu in eerste dorpje, heb alle gwent kaarten van shopkeeper opgekocht (white orchard), maar ze geeft me geen dialoog om tegen haar te spelen.....

(speel B&BB)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
MetalSonic schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:02:
[...]

ik zal daar straks eens gaan kijken, ik dacht dat dat daarboven (over de brug) alleenmaar voor de main quest was :o... Blijft vreemd dat er beneden geen Armorer is natuurlijk.

op welke difficulty speel jij het btw? Nog tips mbt HP? ik speel het op hard en als mijn HP op is moet ik 3 x een potion drinken, tijd versnellen en 2 x een potion drinken. Voedsel heb ik niet veel.
Er een gewoonte van maken dat je continue kratten en kisten plundert en je zou al heel wat meer voedsel moeten hebben. Daarnaast kan je ook investeren in verbeterde potions en skllpoints en mutagens steken in zaken die je vitality omhoog halen en je sneller laten healen.
zion schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 02:09:
Morguh, vind het heel vervelend om te vragen, maar komt ie dan hé....
Ben nu in eerste dorpje, heb alle gwent kaarten van shopkeeper opgekocht (white orchard), maar ze geeft me geen dialoog om tegen haar te spelen.....

(speel B&B)
In de herberg is aan één van de tafels een gast te vinden die gwent speelt. De shopkeeper zelf inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
In de herberg is aan één van de tafels een gast te vinden die gwent speelt. De shopkeeper zelf inderdaad niet.
Had hem gevonden, daarvoor mijn dank, eerste ronde verloren [n00b], maar spelletje wel gewonnen uiteindelijk, maar geen kaart gekregen volgens mij, kan ik dan beter reloaden of gewoon doorgaan (heb er ondertussen minstens 2 uur extra inzitten)

en hoe doe je een balanced deck in elkaar zetten, iemand een link naar tips?

[ Voor 12% gewijzigd door zion op 23-03-2016 08:40 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

zion schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:24:
[...]

Had hem gevonden, daarvoor mijn dank, eerste ronde verloren [n00b], maar spelletje wel gewonnen uiteindelijk, maar geen kaart gekregen volgens mij, kan ik dan beter reloaden of gewoon doorgaan (heb er ondertussen minstens 2 uur extra inzitten)

In het begin heb je nog niet heel veel keuze qua kaarten en moet je ook nog gewoon de "poor fucking infantry" gebruiken. Later merk je vanzelf wel wat het beste is (spy kaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
MetalSonic schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:02:
[...]

Er zijn zat smithies in heel Skellige. In Kaer Trolde op Ard Skellig idd alleen bovenin bij de burcht. Overigens kwam daar bij vaak alleen de armouer tevoorschijn, ik moest mediteren om ook de smithie te zien (bekende bug).

Mbt HP... inderdaad veel voedsel verzamelen. Als je een swallow potion neemt (zorg ook dat je de Enhanced en Superior versie krijgt) dan krijgt je sneller HP terug als je tegelijkertijd wat eet. Dat helpt al veel.

Ik speelde ook op B&BB, dat was in het begin wel pittig maar na een tijdje wordt het echt makkelijker. Ben toen halverwege naar Deathmarch gegaan. Let wel op al je skills te activeren, zo wist ik zelf neit dat ik ook de 'general skills' (die gele) moest activeren. Verder: match de mutagens met dezelfde skills. En let erop dat je je gear steeds repareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

[...]

Ik heb deze guide gebruikt. Je bent dan behoorlijk OP, maar het is nog steeds enorm leuk om het te spelen. Je kan de moeilijkheidsgraad van gwent onafhankelijk van andere difficulty settings aanpassen trouwens.

[ Voor 28% gewijzigd door jmk op 23-03-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
jmk schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Ik heb deze guide gebruikt. Je bent dan behoorlijk OP, maar het is nog steeds enorm leuk om het te spelen. Je kan de moeilijkheidsgraad van gwent onafhankelijk van andere difficulty settings aanpassen trouwens.
hoe dan? (difficulty gwent aanpassen) voor de rest: bedankt voor de guide!

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
bassGunner schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:58:
[...]

Er zijn zat smithies in heel Skellige. In Kaer Trolde op Ard Skellig idd alleen bovenin bij de burcht. Overigens kwam daar bij vaak alleen de armouer tevoorschijn, ik moest mediteren om ook de smithie te zien (bekende bug).

Mbt HP... inderdaad veel voedsel verzamelen. Als je een swallow potion neemt (zorg ook dat je de Enhanced en Superior versie krijgt) dan krijgt je sneller HP terug als je tegelijkertijd wat eet. Dat helpt al veel.

Ik speelde ook op B&BB, dat was in het begin wel pittig maar na een tijdje wordt het echt makkelijker. Ben toen halverwege naar Deathmarch gegaan. Let wel op al je skills te activeren, zo wist ik zelf neit dat ik ook de 'general skills' (die gele) moest activeren. Verder: match de mutagens met dezelfde skills. En let erop dat je je gear steeds repareert.
Wat bedoel je met gele mutagens activeren? Je doet toch X en dan in een vakje? of moet je nog meer doen :+ ... Die van Enhanced swallow maken is een goede tip.. Daar moet ik eens achteraan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
[...]

Uiteindelijk ga je toch alle decks volledig krijgen, en eerlijk gebruikte ik bijna 95% van de tijd de Nilfgaard deck eens die min of meer compleet is..

Verder gwoon veel spy+decoy tactiek toepassen en je verliest nooit meer.. Enkel de finale van de Passiflora was nog best lastig te noemen, verder meestal een walkover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Even een vraagje voor de ervaren witcher spelers ik heb net begonnen met hearts of stone dlc en vroeg me af of het goed was om alle mastercrafted feline gear te gebruiken? of beter iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Heb uiteraard al gegoogld en dingen daarvan geprobeerd maar mijn kruisboog werkt nog steeds niet. Hij is equiped en staat in het fast menu. Maar als ik hem heb geselcteerd en op RB druk dan komt hij niet tevoorschijn. Ik kan wel bommen gooien maar geen pijlen schieten. Iemand tips?

edit uiteindelijk maar gesaved en opnieuw geladen toen werkte de crossbow weer, beetje suf maar vooral opgelucht dat hij nu weer werkt. Vooral op Skellige erg handig tegen de vogels :')

[ Voor 25% gewijzigd door MetalSonic op 23-03-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Nix_R schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:56:
Even een vraagje voor de ervaren witcher spelers ik heb net begonnen met hearts of stone dlc en vroeg me af of het goed was om alle mastercrafted feline gear te gebruiken? of beter iets anders?
Ligt aan je speelstijl. In principe is Feline armor wel goed als jij je instelt op een Geralt die voornamelijk met zwaardvechten als zijn tegenstanders neer krijgt. Feline werkt het beste in combinatie met fast attack dus daar moet je dan al je skill points in stoppen. Verder zou ik je Quen dan upgraden. Maarja, hanteer je dus een andere speelstijl dan is andere armor aan te raden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02
Ik heb m'n eerste playthrough met de Feline set en inderdaad een combat build gedaan. M'n tweede playthough met Griffin armor en een sign/combat hybride build (nadruk op signs). Ik vond dat meer overpowered aanvoelen, vooral tegen mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Invisible_man schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:19:
[...]

[...]

spoiler:

soort van spoiler alert, maar ook weer niet echt:

jep ik had dat einde de eerste keer, zo hard genoten van de game en was er verslaafd aan en zat er helemaal in, was er best zuur van dat einde, helemaal omdat ik zo m'n best had gedaan voor haar. gelukkig de 2e poging het beter gedaan.

en opzich is een speciale witcher build te maken niet echt nodig omdat je op een gegeven moment al aardig overpowered word en out leveled, dan maakt een gerichte build je alleen maar nog sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Laatst online: 01-05 14:56
Exclusive501 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:40:
[...]

Ligt aan je speelstijl. In principe is Feline armor wel goed als jij je instelt op een Geralt die voornamelijk met zwaardvechten als zijn tegenstanders neer krijgt. Feline werkt het beste in combinatie met fast attack dus daar moet je dan al je skill points in stoppen. Verder zou ik je Quen dan upgraden. Maarja, hanteer je dus een andere speelstijl dan is andere armor aan te raden :P
Bedankt voor je reactie!
Mijn speelstijl is wel echt met het zwaarden doe niet heel veel met de signs gebruik wel het meeste Quen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03
Nix_R schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Mijn speelstijl is wel echt met het zwaarden doe niet heel veel met de signs gebruik wel het meeste Quen dan!
Probeer ook de Blizzard potion erbij te gebruiken. Hierdoor versterk je je reflexen, waardoor het lijkt alsof de vijanden in slow-motion op je af komen en aanvallen. Kwam eerlijk gezegd pas nu erachter met mijn NG+...

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
Nix_R schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:56:
Prima om mee te beginnen, maar tijdens HoS kan je 2 betere armor sets vinden: de Full Moon voor een zwaard-build en de Ofieri set voor een Sign-build
En de runesmith kan je gebruiken om medium armor als light armor (of heavy) te laten tellen en vice versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

zion schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:23:
[...]

hoe dan? (difficulty gwent aanpassen) voor de rest: bedankt voor de guide!
Onder options/gameplay, laatste optie.
Zichtbaar nadat je een savegame hebt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
bassGunner schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:25:
[...]

Prima om mee te beginnen, maaf tijdens HoS kan je 2 betere armor sets vinden: de Full Moon voor een zwaard-build en de Ofieri set voor een Sign-build
En de runesmith kan je gebruiken om medium armor als light armor (of heavy) te laten tellen en vice versa
Is voor dat laatste een speciale runestone ofzo? Ik zou wel een betere gear willen dan de mastercrafted feline voor de volgende uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Laatst online: 19-10 16:05
Klein vraagje... heeft Ciri/Triss/Yennefer invloed op HoS ? Ik zit in mijn 2de playthrough en vroeg mij dat af...

geen spoiler aub... nog niet aan HoS kunnen beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Jack O10 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:57:
[...]

Is voor dat laatste een speciale runestone ofzo? Ik zou wel een betere gear willen dan de mastercrafted feline voor de volgende uitbreiding.
Nou, het wordt vanzelf wel uitgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
bassGunner schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Nou, het wordt vanzelf wel uitgelegd ;)
Oke, dan maar eens kijken binnenkort. Hopen dat de expansion snel gaat komen! Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

QuZyX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:45:
Klein vraagje... heeft Ciri/Triss/Yennefer invloed op HoS ? Ik zit in mijn 2de playthrough en vroeg mij dat af...

geen spoiler aub... nog niet aan HoS kunnen beginnen :(
Nee. Geen invloed.
Jack O10 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:10:
[...]

Oke, dan maar eens kijken binnenkort. Hopen dat de expansion snel gaat komen! Tnx!
Hearts of Stone is al uit. Binnenkort komt ook nog Blood and Wine.

Overigens heb je wel behoorlijk wat geld nodig voor de Runesmith. Om alles te unlocken 30K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
Jack O10 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:10:
[...]

Ergens rond begin juni 2016 wellicht, volgens sommige bronnen.
Release Date: Early June, Devs said they don't want to push things sooner because they want the Fans to miss The Witcher more and more. Development will be over around the end of April and early May, but might be pushed later for release. We gonna see gameplay movies around end of May
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
[...]

Overigens heb je wel behoorlijk wat geld nodig voor de Runesmith. Om alles te unlocken 30K.
[/quote]

Hearts of Stone heb ik eind vorig jaar uitgespeeld ja, maar nog geen motivatie gehad om al dat geld bij elkaar te verzamelen.
KipCurreh schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:07:
[...]

Ergens rond begin juni 2016 wellicht, volgens sommige bronnen.

[...]

Bron
Ben benieuwd, lekker rustig qua hoeveelheid andere games ook in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Laatst online: 19-10 16:05
Exclusive501 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Nee. Geen invloed.

[...]

Wow... ik had op een gegeven moment 55K+ begin ik mijn Witcher gear te maken en zie ik de centjes zo naar beneden gaan :D

Maar je moet uw "legendary" gear verkopen aan die Elf in novigrad, die betaald een pak meer dan de andere NPC's. En je kan uw zwaarden daar maken dus dubbele winst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

QuZyX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Wow... ik had op een gegeven moment 55K+ begin ik mijn Witcher gear te maken en zie ik de centjes zo naar beneden gaan :D

Maar je moet uw "legendary" gear verkopen aan die Elf in novigrad, die betaald een pak meer dan de andere NPC's. En je kan uw zwaarden daar maken dus dubbele winst ;-)
Het werkt zo dat smiths het meeste betalen voor zwaarden, armorers voor armor, etc.

Het grote voordeel van de elf die jij bedoeld is gewoon dat die (blijkbaar) zoveel knaken heeft verdiend met het verkopen van Dumplings dat die behoorlijk diepe zakken heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Exclusive501 op 24-03-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
QuZyX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Ja ik had ook iets van 60-70k dus ik was blij dat ik wat geld kon dumpen bij de runesmith. Die Ofieri zijn wel toffe gasten dus ik deed het graag :)

Damn, heb ook weer zin in een 2e playthrough onderhand. Denk dat ik een NG+ ga starten op Deathmarch. Ben level 40 dus dan moet het goed te doen zijn in het begin. Maar zou liever Blood&Wine starten met een NG save, even bewaren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Geld is niet echt een ding in TW3. Ik had tegen het einde van mijn normale PT ook iets van 50K. Gaat in NG+ Wel weer hard als je begint met craften, maar dan nog.

Er zijn overigens ook zat glitches die je miljoenen op kunnen leveren. Ik ben daar zelf niet zo van, maar mocht je echt om geld verlegen zitten is er nog een niet gepatchte glitch die je in White Orchard snel heul veul geld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
Als je alle main questen hebt uitgevoerd, kan je dan nog wat side questen uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
MiAnVaSa schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:26:
Als je alle main questen hebt uitgevoerd, kan je dan nog wat side questen uitvoeren?
Ja absoluut. Maar sommige Side quests zijn niet meer beschikbaar na de main quest. Soms krijg je daar ook melding van. Maar als je alle Side quests wilt doen dan zou ik die zoveel mogelijk tijdens je main quest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik ben nu in het spel op het moment (lichte spoiler)
spoiler:
dat je vrienden moet verzamelen om tegen de wild hunt te vechten (ook nog bezig met vinden van Ciri) in het Witcher'rs Fotress Kaer nog wat
dit is toch niet de laatste main quest missie? Want 't voelt als een eind gevecht ofzo maar dat zou vreemd zijn omdat ik nu level 24 ben en ik ook side quests zie van level 35 :o

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 26-03-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:11

Esumontere

Floep, banaan.

MetalSonic schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:58:
Ik ben nu in het spel op het moment (lichte spoiler)
spoiler:
dat je vrienden moet verzamelen om tegen de wild hunt te vechten (ook nog bezig met vinden van Ciri) in het Witcher'rs Fotress Kaer nog wat
dit is toch niet de laatste main quest missie? Want 't voelt als een eind gevecht ofzo maar dat zou vreemd zijn omdat ik nu level 24 ben en ik ook side quests zie van level 35 :o
Je bent nog niet aan het einde, maar dat duurt niet heel lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Esumontere schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:57:
[...]

Je bent nog niet aan het einde, maar dat duurt niet heel lang meer.
Hmm das even een flinke tegenvaller, ik hoopte dat de latere main quests missies een level vereiste van bijvoorbeeld 40-50 maar ik ben dus al heel ver... Je kan dus gewoon nog heel lang door side questen dat ik witcher contracts zie met een level eis van 35 om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
MetalSonic schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:17:
[...]

Hmm das even een flinke tegenvaller, ik hoopte dat de latere main quests missies een level vereiste van bijvoorbeeld 40-50 maar ik ben dus al heel ver... Je kan dus gewoon nog heel lang door side questen dat ik witcher contracts zie met een level eis van 35 om maar wat te noemen.
Dat valt ook wel mee, vanaf jouw level gaat het hard, je krijgt veel meer XP voor quests dus je bent in no time level 35. Althans dat was mijn ervaring.

En je bent idd vrij ver maar als je daar bent op level 24 dan heb je echt nog veel Side quests om te doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Fuff schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:06:
[...]

Dat valt ook wel mee, vanaf jouw level gaat het hard, je krijgt veel meer XP voor quests dus je bent in no time level 35. Althans dat was mijn ervaring.

En je bent idd vrij ver maar als je daar bent op level 24 dan heb je echt nog veel Side quests om te doen !
Ik ben er nu op level 24 zijnde, en ik heb volgens mij nog iets van 10 side quests waarvan een gedeelte ergens ligt rond 15-20... Maar echt side quests waar ik goed voor wil gaan zitten "verkennen van een dream cave, een vuur toren bij 't water die behekst is etc etc " ........

Hoe sluit de eerste DLC hier eigenlijk op aan? Gaat de levelcap dan omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:11

Esumontere

Floep, banaan.

MetalSonic schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:23:
[...]

Ik ben er nu op level 24 zijnde, en ik heb volgens mij nog iets van 10 side quests waarvan een gedeelte ergens ligt rond 15-20... Maar echt side quests waar ik goed voor wil gaan zitten "verkennen van een dream cave, een vuur toren bij 't water die behekst is etc etc " ........

Hoe sluit de eerste DLC hier eigenlijk op aan? Gaat de levelcap dan omhoog?
Er is geen levelcap :)
De DLC is een losstaand verhaal in een stuk van de originele wereld wat voor de uitbreiding vrij leeg was. Het is echter wel bedoeld voor hogere levels (30+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dit spel is best wel groot... Ik heb nu bijna 4 dagen gespeeld (96 uur). Ik ben nu level 35 en moet de main quest nog voltooien. Ik dacht ik doe even de side quests afmaken en de vraagtekentjes...Dat blijken er dus nog 122 te zijn. Dawn, dat zijn er echt nog veel!

Ik moet nog beginnen aan de eerste grote DLC. Ik heb hier nog wel even een paar uurtjes speeltijd aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

iemand trouwens enig idee wanneer blood and wine op de markt komt? ik zie wel H1 staan maar dat was volgens mij eerst Q1, ik ben blij dat ze de tijd ervoor nemen maar ik heb mijn witcher fix nodig >:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
Sinds gisteren Witcher 3 uitgespeeld op Death March heber zo'n 95 uren over gedaan, maar heb niet alle side questen en contracten uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Splitinfinitive schreef op zondag 27 maart 2016 @ 03:19:
iemand trouwens enig idee wanneer blood and wine op de markt komt? ik zie wel H1 staan maar dat was volgens mij eerst Q1, ik ben blij dat ze de tijd ervoor nemen maar ik heb mijn witcher fix nodig >:D
Juni heb ik gelezen op reddit.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

MiAnVaSa schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:14:
Sinds gisteren Witcher 3 uitgespeeld op Death March heber zo'n 95 uren over gedaan, maar heb niet alle side questen en contracten uitgevoerd.
Nog niet bekend maar de verwachting is inderdaad Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Net het spel uitgespeeld op 't 1 na moeilijkste niveau. Hard zeg maar :)... Mooi hoe de main quest afloopt, het wordt aan het einde gelukkig niet nog onnodig gerekt. En na 120 uur playtime vind ik 't ook wel fijn om even een Witcher break te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MetalSonic schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:59:
Net het spel uitgespeeld op 't 1 na moeilijkste niveau. Hard zeg maar :)... Mooi hoe de main quest afloopt, het wordt aan het einde gelukkig niet nog onnodig gerekt. En na 120 uur playtime vind ik 't ook wel fijn om even een Witcher break te nemen!
Er is niet zoiets het als het einde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:09:
[...]

Er is niet zoiets het als het einde ;)
Ik bedoel 't einde van de main quest (ja ik hap) :9 .. Je kan inderdaad lekker doorspelen. Ben nu een level 34 witcher.. Met een Nilfgaard armour (goud) en nilfgaard schoenen (goud) weet iemand of ik er ook nog een gouden broek bij kan doen? :D

Even over de laatste keuzes (ZWARE SPOILERS)
spoiler:
Gaaf dat je vlak voor Ciri de keuze maakt om de White Frost aan te pakken nog snel een keuze moet maken. Sowieso is dat systeem heel tof, 't dwingt je om zo'n beetje op emotie te handelen _O_... Ik zei maar good luck omdat ik wist dat ze toch wel zou gaan. Wat kan Geralt nou tegen Ciri beginnen?... Verder voor Triss gekozen. Keira Metz had ik ergens in het begin van het spel vermoord, ik snap niet hoe iemand haar in leven kon laten toen bekend werd dat zij in ziektes wilde handelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
MetalSonic schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:15:
[...]

Ik bedoel 't einde van de main quest (ja ik hap) :9 .. Je kan inderdaad lekker doorspelen. Ben nu een level 34 witcher.. Met een Nilfgaard armour (goud) en nilfgaard schoenen (goud) weet iemand of ik er ook nog een gouden broek bij kan doen? :D

Even over de laatste keuzes (ZWARE SPOILERS)
spoiler:
Gaaf dat je vlak voor Ciri de keuze maakt om de White Frost aan te pakken nog snel een keuze moet maken. Sowieso is dat systeem heel tof, 't dwingt je om zo'n beetje op emotie te handelen _O_... Ik zei maar good luck omdat ik wist dat ze toch wel zou gaan. Wat kan Geralt nou tegen Ciri beginnen?... Verder voor Triss gekozen. Keira Metz had ik ergens in het begin van het spel vermoord, ik snap niet hoe iemand haar in leven kon laten toen bekend werd dat zij in ziektes wilde handelen
Haha @Keira: zelfde beredenering hier hoor :+

En er is geen 'eind' van de main quest in de zin dat deze afhankelijk is van je keuzes, jouw einde is anders dan het eind van een ander. Daar werd op gedoeld geloof ik ;)

Zit eraan te denken HoS te kopen, zag hem voor €12 voorbij komen namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Fuff schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:48:
[...]

Haha @Keira: zelfde beredenering hier hoor :+

En er is geen 'eind' van de main quest in de zin dat deze afhankelijk is van je keuzes, jouw einde is anders dan het eind van een ander. Daar werd op gedoeld geloof ik ;)

HoS wordt wel goed ontvangen volgens mij. 't is dat ik even Witcher moe ben anders had ik hem waarschijnlijk meteen gekocht. Iets voor Witcher 3 heb ik ook al Witcher 2 uitgespeeld... O-)

Ik heb even op Youtube gekeken en er zijn inderdaad heel veel soorten eindes, gaaf hoe dit spel dat heeft gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
MetalSonic schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:15:
[...]
spoiler:
Keira Metz had ik ergens in het begin van het spel vermoord, ik snap niet hoe iemand haar in leven kon laten toen bekend werd dat zij in ziektes wilde handelen
spoiler:
Dat wilde ze niet. Ze wilde de onderzoeksnotities gebruiken om een geneesmiddel te vinden om als ruilmiddel te gebruiken bij onderhandelingen met Radovic (zegt ze). Naïef, want die zou meer geïnteresseerd zijn in de onderzoeksnotities zelf om heel andere redenen.

Ik heb een andere aanpak gekozen met een andere uitkomst.
spoiler:
Ik heb haar overtuigd om de onderzoeksnotities aan mij over te dragen en haar gevraagd naar Kaer Morhen te gaan. Daar helpt ze dan tegen de Wild Hunt.

En nog een mogelijkheid
spoiler:
Als je haar met de onderzoeksnotities laat gaan naar Radovic, dan lacht ie haar in haar gezicht uit en wordt ze gespiest publiekelijk ten toon gesteld. Zo'n beetje de donkerste uitkomst die er is :P
Zo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Wat betreft Keira dezelfde keuze gemaakt als Kwistnix en uiteraard voor Triss gegaan :P
Ik zou het doen. Echt goede DLC met een hele leuke questline. Net als in het spel zit zitten er zeker duistere momenten in maar er zijn ook een aantal momenten/missies die juist wat luchtiger zijn wat verrassend goed uitpakt. Ik heb bij één van de quests echt continue in een deuk gelegen.

Daarnaast zitten er wat leuke nieuwe dingen om te ontdekken, wat witcher contracts en flink wat nieuwe gear (waaronder gear die beter is dan welke gear ook in de main game).

Als je van The Witcher 3 hebt genoten is Hearts of Stone echt gegarandeerd een goede koop. Bovendien kan je, als je hem nu aanschaft, gewoon heel erg op je gemak uitspelen en kan je later dit jaar (waarschijnlijk juni) aan de slag met Blood and Wine waarin een heel nieuw gebied aan de spelwereld wordt toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
Zo, dit weekend terug begonnen met een New Game +, deze keer op Death March.. Eerste pt was de op 1 na hoogste moeilijkheid, maar vond dit relatief makkelijk worden naargelang het spel vorderde.

Na een paar maand stilte terug even wennen aan de combat, maar na een paar uurtjes witcher je weer terug als voorheen :)
Dat overwhelming gevoel als je de eerste stappen in Velen zet en eerst alle notice boards gaat afschuimen ! Bijna niet te geloven dat ik deze allemaal gedaan heb (samen met alle ?) in de eerste pt.

Ik ga deze keer resoluut voor Yen, rest van de keuzes maak ik als ik ze tegenkom, zuiver op gevoel op dat moment.. Ik herinner me wel nog 1 beslissing bij de Witches van Crookback Bog waarvan ik achteraf sterk twijfelde of dat wel de goede was :)

spoiler:
Ik had nl. die geest in die boom losgelaten zonder dat ik 't echt doorhad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
KipCurreh schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:36:
Zo, dit weekend terug begonnen met een New Game +, deze keer op Death March.. Eerste pt was de op 1 na hoogste moeilijkheid, maar vond dit relatief makkelijk worden naargelang het spel vorderde.

Na een paar maand stilte terug even wennen aan de combat, maar na een paar uurtjes witcher je weer terug als voorheen :)
Dat overwhelming gevoel als je de eerste stappen in Velen zet en eerst alle notice boards gaat afschuimen ! Bijna niet te geloven dat ik deze allemaal gedaan heb (samen met alle ?) in de eerste pt.

Ik ga deze keer resoluut voor Yen, rest van de keuzes maak ik als ik ze tegenkom, zuiver op gevoel op dat moment.. Ik herinner me wel nog 1 beslissing bij de Witches van Crookback Bog waarvan ik achteraf sterk twijfelde of dat wel de goede was :)

spoiler:
Ik had nl. die geest in die boom losgelaten zonder dat ik 't echt doorhad
Ik heb dezelfde ervaring bij NG+. De game overtuigde me al meteen door me te laten starten in Kaer Morhn, waarbij ik dacht K*T weer die tutorial. En vervolgens alsnog door te skippen naar White Orchard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:36
Afgelopen week begonnen met m'n tweede pt. Deze game staat toch zeker wél in mijn top 3 beste games aller tijden. Wat een heerlijk spel!

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ik ben ook pas begonnen met een NG+ op Death March. Playthrough nummertje 3.
Beginnen met een mastercrafted griffin set en twee zwaarden uit Hearts of Stone is stiekem toch wel fijn :P
En alle potions, oils, bombs, decotions, geld e.d. natuurlijk.
Ben al weer bijna klaar met questline van de Bloody Baron.

[ Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 30-03-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 16:21

el-jorge

turn around and feel the vibe

Kwistnix schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:32:
Ik ben ook pas begonnen met een NG+ op Death March. Playthrough nummertje 3.
Beginnen met een mastercrafted griffin set en twee zwaarden uit Hearts of Stone is stiekem toch wel fijn :P
En alle potions, oils, bombs, decotions, geld e.d. natuurlijk.
Ben al weer bijna klaar met questline van de Bloody Baron.
welke zwaarden gebruik je dan? gecraft of gevonden?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Gevonden en gekregen.
spoiler:
Ik gebruik nu nog 't Viper Venomous Silver Sword dat je tegen 't eind van Hearts of Stone kan vinden, wanneer je Olgierd besluit te helpen. Daarnaast gebruik ik Iris - het zwaard van Olgierd zelf, dat hij je geeft aan 't eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tweede playtrough, damn. Ben al maanden bezig met het spel omdat ik steeds maar weinig uur kan besteden. Ben nu ergens rond Skellige en de quest van Myst dacht ik, geen idee hoe lang het hierna nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Nog best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Dat ligt er maar net aan hoeveel side quests je al gedaan heb en/of van plan bent nog te doen. Vanaf Skellige is het theoretisch in een paar uur te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KingKoning schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:07:
Dat ligt er maar net aan hoeveel side quests je al gedaan heb en/of van plan bent nog te doen. Vanaf Skellige is het theoretisch in een paar uur te doen.
Denk dat ik het met name bij de hoofdlijn hou, hooguit wat sidequest om nog een hoger level te halen als het te lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:25
Zojuist the witcher 3 Premium edition ps4 binnen gekregen van bol.com. Klopt het dat er geen kartonnen hoesje meer omheen zit bij de 'nieuwe' uitgave (waarop wat prijzen staan vermeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ook weer eens begonnen, ik ging eigenlijk wachten tot de laatste dlc, maar kon het niet meer laten :3
Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat bij dit spel. Gwent is ook zo verslavend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Exorcist schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:45:
[...]

Denk dat ik het met name bij de hoofdlijn hou, hooguit wat sidequest om nog een hoger level te halen als het te lastig wordt.
Dat is echt zonde. Die sidequests zijn vaak erg leuk en goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:00:
[...]

dit ^
Veel van die side quests hebben betere verhalen dan de main quests van andere spellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Misschien een beetje een domme vraag en wellicht issie ook al langs gekomen, maar aangezien ik al meer dan driekwart jaar niet meer gespeeld heb zit ik een beetje met het volgende.

Destijds was ik geloof ik bij Skelige in de buurt en kreeg ik op een gegeven moment de melding let op als je nu verder gaat kan je niet meer terug.

Toen ben ik terug gegaan in plaats van verder, want ik had nog best een hoop sidequests staan.
Daar heb ik er een deel van gedaan, maar ook een deel niet. Vervolgens nieuwe SSD geplaatst en mn OS opnieuw geinstalleerd en eigenlijk is het er sindsdien niet meer van gekomen om verder te spelen, dus ik weet niet meer precies wat die melding op dat punt was.

Raak ik ALLE quests kwijt als ik verder ga? Alle monsterquests alle secondary quests, alle Gwent quests, alle armorquests en alle overige quests?

Of gaat dat alleen over alle main quests die nog open staan?

Tevens de vraag of ik wel nog terug kan ik alle gebieden als ik verder ga met die quest waar ik die melding kreeg toen?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

vosss schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:44:
Misschien een beetje een domme vraag en wellicht issie ook al langs gekomen, maar aangezien ik al meer dan driekwart jaar niet meer gespeeld heb zit ik een beetje met het volgende.

Destijds was ik geloof ik bij Skelige in de buurt en kreeg ik op een gegeven moment de melding let op als je nu verder gaat kan je niet meer terug.

Toen ben ik terug gegaan in plaats van verder, want ik had nog best een hoop sidequests staan.
Daar heb ik er een deel van gedaan, maar ook een deel niet. Vervolgens nieuwe SSD geplaatst en mn OS opnieuw geinstalleerd en eigenlijk is het er sindsdien niet meer van gekomen om verder te spelen, dus ik weet niet meer precies wat die melding op dat punt was.

Raak ik ALLE quests kwijt als ik verder ga? Alle monsterquests alle secondary quests, alle Gwent quests, alle armorquests en alle overige quests?

Tevens de vraag of ik wel nog terug kan ik alle gebieden als ik verder ga met die quest waar ik die melding kreeg toen?

Heb 'm vanmiddag toevallig weer een gooi gegeven en ook dit punt bereikt. Niet alle voorgaande sidequests gaan verloren, ik failde er maar drie. Wel heb ik allereerst gezorgd dat ik wel alle (side)quests had gedaan om met genoeg man die kant op te gaan.
418O2 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:00:
[...]

Zal er na het uitspelen nog verder mee gaan. Dacht eigenlijk dat ik er klaar mee was vandaag na Skellige maar blijkbaar niet :+, volgende week maar weer 's een poging. Niet echt een spel voor een doordeweekse avond.

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 03-04-2016 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Exorcist schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:45:
Niet echt een spel voor een doordeweekse avond.
Het is wel een spel voor uren aan een stuk te spelen en niet even snel een uurtje ofzo.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

vosss schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:57:
[...]

Het is wel een spel voor uren aan een stuk te spelen en niet even snel een uurtje ofzo.

:)
Absoluut. Het lukt me echter niet vaak om tijd vrij te maken in beide gevallen, dus ik doe er wel lekker lang mee zo :P. Fallout van de week ook aangeschaft maar dat is kastvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik deed vaak even twee uurtjes spelen.

Die side quests zijn ook voor bepaalde nivos. Als je veel verder bent dan het level waar het voor is, zijn ze vaak te makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

vosss schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:44:

Je raakt slechts sidequests vrij die ook een beetje raakvlak met de main quests hebben. Alle Witcher contracts e.d. blijven gewoon open en kan je nog gewoon doen (zelfs voor het einde van het spel). Welke quests je wel kwijt kan raken kan je wel vinden op internet maar het zijn in principe alle quests waarbij vrienden van Geralt (characters uit eerdere Witcher games) in voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een probleem met de Undvik quest op Skellige. Waarschijnlijk komt dit omdat ik eerder deze quest voor de helft heb gedaan en toen iets anders oppakte. Ben al bij het dorpje bij het meer geweest, de sporen door de grotten gevolgd en met een omweg weer terug bij het dorpje gekomen. Daar een groepje tegengekomen maar daarna dus andere dingen gaan doen.
Als ik nu terugga kan ik bij dat kleine huisje waar je begint met spoorzoeken wel de rode gloed zien maar er wordt niet meer op gereageerd. Door de grot lopen en weer terug naar het dorpje helpt ook niet want dan is er niemand meer. En ik hoor de reus wel slapen maar ik kan er niet bijkomen.

Heb ik het nu voor mezelf verpest? :'( Een zoektocht over internet hielp me ook niet verder.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinjalonde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09-2023
Vrijdag schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:58:
Ik heb een probleem met de Undvik quest op Skellige. Waarschijnlijk komt dit omdat ik eerder deze quest voor de helft heb gedaan en toen iets anders oppakte. Ben al bij het dorpje bij het meer geweest, de sporen door de grotten gevolgd en met een omweg weer terug bij het dorpje gekomen. Daar een groepje tegengekomen maar daarna dus andere dingen gaan doen.
Als ik nu terugga kan ik bij dat kleine huisje waar je begint met spoorzoeken wel de rode gloed zien maar er wordt niet meer op gereageerd. Door de grot lopen en weer terug naar het dorpje helpt ook niet want dan is er niemand meer. En ik hoor de reus wel slapen maar ik kan er niet bijkomen.

Heb ik het nu voor mezelf verpest? :'( Een zoektocht over internet hielp me ook niet verder.
Om Hjalmar te vinden moet je de voetstappen in de sneeuw volgen, kan zijn dat die niet rood worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Limits of the possible! *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 19-10 17:59
Goed ik wist dat Nilfgaard niet geliefd was, maar om die nu meteen vanuit de NAVO te bombarderen..
Zonder dat iemand er in de bewoonde wereld iets van merkt zal er deze middag een enorm luchtgevecht en bombardement worden uitgevoerd om een eind te maken aan een oplaaiend conflict in de fictieve regio Nilfgaard

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 06-10 18:42
Puc van S. schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:34:
Goed ik wist dat Nilfgaard niet geliefd was, maar om die nu meteen vanuit de NAVO te bombarderen..

[...]
Lijkt wel April Fools dlc ofzo, haha

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Pagina: 1 ... 65 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic