Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ik iedereen hierboven bedankt. Best stom dat ik dat niet eerder heb gezien
Ik heb het idee dat het flink veel geld kost, voor bonussen die nou niet direct geweldig zijn. Ook snap ik niet helemaal waarom je alleen gear met 3 slots kunt aanleveren bij de runewright. Ben je dan al die drie slots kwijt aan één spreuk?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
ik nietJeroenneman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:05:
Mensen die hier een beetje actief bezig zijn met de runewright?
Vind ik ook.Ik heb het idee dat het flink veel geld kost, voor bonussen die nou niet direct geweldig zijn.
Yup.Ben je dan al die drie slots kwijt aan één spreuk?
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch. Is er een manier om de subtitles (van het verhaal in de game) wat te vergroten? Ze zijn namelijk nogal klein, ik denk de helft van normale subs bij een film bijv., en ik zit wat verder van de TV af.
Bvd
Op de pc kun je wel de HUD scale instellen bij options, mischien dat deze dan ook de subtitles meeneemt?remzor schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:17:
Gisteren een PS4 aangeschaft, incl. The Witcher 3. Toen al even de eerste tutorials doorlopen, goede eerste indruk.
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch. Is er een manier om de subtitles (van het verhaal in de game) wat te vergroten? Ze zijn namelijk nogal klein, ik denk de helft van normale subs bij een film bijv., en ik zit wat verder van de TV af.
Bvd
anders een grotere TV halen
Gisteren eens die merchant geupgrade naar mastercrafted. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er een Add sockets mogelijkheid is maar dat ik mijn wolven mastercrafted geen slots kan krijgenJeroenneman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:05:
Mensen die hier een beetje actief bezig zijn met de runewright?
Ik heb het idee dat het flink veel geld kost, voor bonussen die nou niet direct geweldig zijn. Ook snap ik niet helemaal waarom je alleen gear met 3 slots kunt aanleveren bij de runewright. Ben je dan al die drie slots kwijt aan één spreuk?
[ Voor 36% gewijzigd door Splitinfinitive op 09-01-2016 21:42 ]
Probleem is dat ik het een erg mooie game vind en het verhaal leuk, maar die controls zijn zo clunky, laadtijden zijn echt bizar lang (ps4) en ik kom voor mijn gevoel gewoon niet verder.
Ik wil dus graag verder met de game want hij is niet voor niks zo goed maar bovenstaande zorgt er wel voor dat ik het maar afsluit en iets anders ga doen als ik weer eens dood ga.
Heb al wat guides gelezen en volgens mij moet ik eerst in White Orchard zoveel mogelijk dingen doen om wat te levelen, maar Joost mag weten waar 😂
Je weet dat je de difficulty gewoon lager kunt zetten?Fuff schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:42:
Ik vind het een echt frustrerende game. Ik speel het hard (blood and broken bones) en ga echt vaak dood. Heb het gevoel alleen maar rond rijd op z'n paard. Heb er denk ik al 20 uur inzitten en ben net level 4 geworden.
Probleem is dat ik het een erg mooie game vind en het verhaal leuk, maar die controls zijn zo clunky, laadtijden zijn echt bizar lang (ps4) en ik kom voor mijn gevoel gewoon niet verder.
Ik wil dus graag verder met de game want hij is niet voor niks zo goed maar bovenstaande zorgt er wel voor dat ik het maar afsluit en iets anders ga doen als ik weer eens dood ga.
Heb al wat guides gelezen en volgens mij moet ik eerst in White Orchard zoveel mogelijk dingen doen om wat te levelen, maar Joost mag weten waar 😂
Ik heb m ook een tijdje op allerlaagst gehad. Je bent een Witcher, een badass, die monsters in de pan hak als baantje. Dan wil ik niet elk gevecht moeten voorbereiden, maar soms ook gewoon ff lekker hakken. Dat gaat prima op de lagere difficulty settings.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[ Voor 8% gewijzigd door Kwistnix op 09-01-2016 23:22 ]
Is een veel gehoorde klacht en de font grootte is met een patch wel iets groter gemaakt, maar ook ik vind het nog veel te klein. Kan je helaas niets aan doen. Op PS4 heb je wel een zoom optie die standaard uit staat in de systeem opties. Als je die aan zet kan je in iedere game inzoomen met playstation knop + square.remzor schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:17:
Is er een manier om de subtitles (van het verhaal in de game) wat te vergroten? Ze zijn namelijk nogal klein, ik denk de helft van normale subs bij een film bijv., en ik zit wat verder van de TV af.
Bvd
Als dat zo'n beetje alle witcher contracts zijn hoop ik dat Blood and Wine er een aantal toevoegd.
Wel kom je soms dingen tegen die nergens aangegeven staan maar dat zijn er volgens mij ook niet zoveel. Over het algemeen is er een zee van content alleen had ik zelf persoonlijk graag wat minder treasure hunts gehad en wat meer witcher contracts. Vooral i.v.m. met de oorlog e.d. dat er veel monsters vrij spel hebben.
Ik heb een 65" UHD TV, groter lijkt me dus niet echt noodzakelijkSplitinfinitive schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:40:
Op de pc kun je wel de HUD scale instellen bij options, mischien dat deze dan ook de subtitles meeneemt?
anders een grotere TV halen
Hmm, oke; ik ben dus niet de enige. Het zoomen is voor mij geen optie, tijdens elk filmpje en elke conversatie. Dan maar ff extra focussen en de muurbeugel steeds naar voren trekkenKwistnix schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:25:
Is een veel gehoorde klacht en de font grootte is met een patch wel iets groter gemaakt, maar ook ik vind het nog veel te klein. Kan je helaas niets aan doen. Op PS4 heb je wel een zoom optie die standaard uit staat in de systeem opties. Als je die aan zet kan je in iedere game inzoomen met playstation knop + square.
Thanks voor jullie reacties.
Ja maar het probleem zit hem niet in de moeilijkheidsgraad ben ik achter gekomen. Heb even de movement alternative gedaan en ben gaan oefenen met die controls en het gaat nu wel lekker eigenlijk. Ik ga niet meer onnodig dood en dat zorgt voor veel minder frustratie. Ben nu al bijna 2 levels verder en ben voor mijn gevoel niet meer doelloos aan het rondrijden. In white orchard nu zoveel mogelijk doen om wat te levelen voordat ik doorga met de main quest.Jeroenneman schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:46:
[...]
Je weet dat je de difficulty gewoon lager kunt zetten?
Ik heb m ook een tijdje op allerlaagst gehad. Je bent een Witcher, een badass, die monsters in de pan hak als baantje. Dan wil ik niet elk gevecht moeten voorbereiden, maar soms ook gewoon ff lekker hakken. Dat gaat prima op de lagere difficulty settings.
Was dus vooral frustratie van mijn kant, vind het namelijk ontzettend mooie wereld waar je in leeft.
Er is een mod die meer random encounters en monster quests toevoegt. Ik ben even de naam vergeten.Splitinfinitive schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:43:
iemand trouwens enig idee hoeveel witcher contracts er zijn, ik ben volgens mij al in elk dorp e.d. wel gekeken en bordjes kaal geplukt maar voor mijn gevoel heb ik mischien 15/20 witcher contracts gedaan. Met Hearts of stone zijn er ook geen bij gekomen volgens mij. ik ben ook zo'n beetje elk punt op de map rond geweest.
Als dat zo'n beetje alle witcher contracts zijn hoop ik dat Blood and Wine er een aantal toevoegd.
Wel kom je soms dingen tegen die nergens aangegeven staan maar dat zijn er volgens mij ook niet zoveel. Over het algemeen is er een zee van content alleen had ik zelf persoonlijk graag wat minder treasure hunts gehad en wat meer witcher contracts. Vooral i.v.m. met de oorlog e.d. dat er veel monsters vrij spel hebben.
3.6 GB
EDIT: De enorme changelog staat hier.
EDIT2:
Zojuist de maingame uitgespeeld. Wat een briljant, prachtig spel.
Nu op naar HoS!
Niet mee eens. Het runeword om alle gear als 'medium' te beschouwen in combinatie met een mastercrafted ursine set is echt bijzonder nuttig want snelle stamina-regen + heavy armor stats. Daarnaast vind ik oneindige gear-upgrades ook behoorlijk fijn.
Maar het is natuurlijk afhankelijk van je speelstijl; als je veel met signs speelt dan zijn de runewords minder nuttig dan voor iemand die veel hakt.
[ Voor 137% gewijzigd door Esumontere op 12-01-2016 00:12 ]
Dit vond ik ook super raar.. eigenlijk stelde Eredin niks voor vergeleken met Imlerith terwijl je zou denken big boss zal dan toch wel sterker moeten zijn ..Esumontere schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:10:
EDIT2:
Zojuist de maingame uitgespeeld. Wat een briljant, prachtig spel.
spoiler:Ik vond echter het gevecht met Eredin nogal tegenvallen. Waar ik bij Imlerith zeker 10 pogingen nodig had, had ik Eredin in de eerste poging zo neer, zonder enige moeite. Oke, ik was misschien enigszins overleveled (level 34) en had een full mastercrafted Ursine gearset aan, maar toch.
Nu op naar HoS!
Een collega van me zegt dat een vriend van hem de game heeft uitgespeeld op lv 50.. is dat uberhaupt mogelijk? Al dan niet met NG+ en/of de uitbreiding? Weet niet zeker wat ik er van moet denken nl..
[ Voor 3% gewijzigd door BlackEyedAngel op 12-01-2016 12:06 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Precies hetzelfde hier de eerste keer. Dat was echt wel een anti climax. er waren monsters die meer tegenstribbelden. maar ja de big boss is niet altijd de sterkste. en zijn ze soms alleen leiders door hun charisma ofzo.n2theb schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:12:
Mooie changelog! Ik had 2 quest bugs en deze zijn in deze changelog meegenomen en fixed. Binnenkort het spel maar weer is opstarten en aan H&S beginnen.
[...]
Dit vond ik ook super raar.. eigenlijk stelde Eredin niks voor vergeleken met Imlerith terwijl je zou denken big boss zal dan toch wel sterker moeten zijn ..
als je bekijkt dat je ongeveer aan lvl 35 bent eer je de game uit krijgt, en dan helemaal opnieuw kunt beginnen via NG+ en uitbreidingen vanaf die lvl, lijkt het mij wel mogelijk ja...BlackEyedAngel schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:01:
Nou heb ik al een tijdje niet meer gespeeld sinds ik hem uitgespeeld heb in juli maar wil toch ff checken:
Een collega van me zegt dat een vriend van hem de game heeft uitgespeeld op lv 50.. is dat uberhaupt mogelijk? Al dan niet met NG+ en/of de uitbreiding? Weet niet zeker wat ik er van moet denken nl..
Ik meen gelezen te hebben dat er zelfs helemaal geen lvl cap is ! Weet niet of iemand dit kan bevestigen ?
Als je NG+ blijft doen kan je wel ver komen lijkt me.KipCurreh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:28:
[...]
als je bekijkt dat je ongeveer aan lvl 35 bent eer je de game uit krijgt, en dan helemaal opnieuw kunt beginnen via NG+ en uitbreidingen vanaf die lvl, lijkt het mij wel mogelijk ja...
Ik meen gelezen te hebben dat er zelfs helemaal geen lvl cap is ! Weet niet of iemand dit kan bevestigen ?
De armor en wapens houden wel redelijk op qua level dat ze nodig hebben lijkt me?
Trespasser DLC van DA3 was ook niet verkeerdSplitinfinitive schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:50:
Iemand enig idee waar je veel balise fruit kan scoren. Bijna geen enkele alchemist heeft ze
Oh BTW hearts of stone was echt waar voor het geld IMHO. Zo moet dlc enige konkurent tot nu toe is de citadel dlc van ME3 (recente games)
die heb ik nog niet gespeeldBjorn89 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:58:
[...]
Trespasser DLC van DA3 was ook niet verkeerd
* split moet echt zijn backlog eens leeg gaan maken.
Ik dacht dat die stond op level 70.KipCurreh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:28:
[...]
als je bekijkt dat je ongeveer aan lvl 35 bent eer je de game uit krijgt, en dan helemaal opnieuw kunt beginnen via NG+ en uitbreidingen vanaf die lvl, lijkt het mij wel mogelijk ja...
Maar het game uitspelen, haal je wel als level 35 hoor... (zonder HoS), althans mijn 1ste playthrough... nu bezig met de 2de ;-)
Volgens mij zit ik ook op de 35 ofzo. Met 25 begonnen aanQuZyX schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:40:
[...]
Ik dacht dat die stond op level 70.
Maar het game uitspelen, haal je wel als level 35 hoor... (zonder HoS), althans mijn 1ste playthrough... nu bezig met de 2de ;-)
Oneindige upgrades? Hoe werkt dat dan?Esumontere schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:10:
[...]
Niet mee eens. Het runeword om alle gear als 'medium' te beschouwen in combinatie met een mastercrafted ursine set is echt bijzonder nuttig want snelle stamina-regen + heavy armor stats. Daarnaast vind ik oneindige gear-upgrades ook behoorlijk fijn.
Maar het is natuurlijk afhankelijk van je speelstijl; als je veel met signs speelt dan zijn de runewords minder nuttig dan voor iemand die veel hakt.
Ik hoop bij de nieuwe DLC ook weer op meer wapens en gear. HoS heeft echt een paar superleuke wapens, vooral qua effecten in combat.
*Gisteren ook begonnen met Fallout 4, maar het pakt me nog niet echt. De wereld van TW3 is zoveel mooier en levendiger. (en geen loading screen voor elke fkin deur)
Verwijderd
Ik ben vorige week begonnen met deze fantastische game! Ondertussen al een goede 70 uur speltijd er inzitten en ik ben blij dat het einde nog steeds niet in zicht is
Ik heb wel 1 "probleempje": Ik heb namelijk het gevoel dat mijn game micro-stuttered, wanneer ik te voet of te paard wandel. Het is alsof de stutter een animation bug is.. Want voor de rest draait het spel fantastisch! Ik draai gemiddeld 90+ fps (alles maxxed, buiten hairworks off) en deze micro-stutters hebben absoluut geen invloed op m'n fps...
Ik had gelezen dat er een Oktober een patch is geweest die animation bug fixed. Ik vermoed dat dat over dit probleem ging? Maar dat zou willen zeggen dat het nu wel gefixed is en zo voelt het voor mij niet aan...
Kent er iemand een fix? Heeft iemand hier nog last van? Tips?
Ik speel op PC met xbox controller btw.
PS: Het is misschien een kleinigheid, maar ik ben vrij gevoelig voor dit soort zaken. (its a curse!)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 13:59 ]
Geef eens de specificaties van je pc?Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:59:
Hey allen,
Ik ben vorige week begonnen met deze fantastische game! Ondertussen al een goede 70 uur speltijd er inzitten en ik ben blij dat het einde nog steeds niet in zicht is![]()
Ik heb wel 1 "probleempje": Ik heb namelijk het gevoel dat mijn game micro-stuttered, wanneer ik te voet of te paard wandel. Het is alsof de stutter een animation bug is.. Want voor de rest draait het spel fantastisch! Ik draai gemiddeld 90+ fps (alles maxxed, buiten hairworks off) en deze micro-stutters hebben absoluut geen invloed op m'n fps...
Ik had gelezen dat er een Oktober een patch is geweest die animation bug fixed. Ik vermoed dat dat over dit probleem ging? Maar dat zou willen zeggen dat het nu wel gefixed is en zo voelt het voor mij niet aan...
PS: Het is misschien een kleinigheid, maar ik ben vrij gevoelig voor dit soort zaken. (its a curse!)
Runeword Preservation: Armorer’s table and grindstone bonuses never expireJeroenneman schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:44:
[...]
Oneindige upgrades? Hoe werkt dat dan?
Verwijderd
Trust me, daar ligt het niet aan, want zoals ik zei; ik heb een constante fps van 90+ met alles op max, enkel hairworks off.. Dat zegt genoeg denk ik..Esumontere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:41:
[...]
Geef eens de specificaties van je pc?
[...]
Splinternieuw systeem (maand oud):
i7 6700k
MSI GTX 980 TI Lightning (OC'ed)
16 GB DDR4 2800
SSD 500GB
Windows 10
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 15:01 ]
Verwijderd
- In plaats van Full Screen Mode, instellen op Borderless Windowed Mode.
- Hardware Cursor aanzetten in plaats van off. (ondanks dat ik met een controller speel)
Het is trouwens door vele spelers ook bevestigd dat noch patch 1.10, noch 1.11, noch 1.12 dit probleem verhelpt. Probleem is dat niet iedereen dit merkt of er aandacht aan geeft, aangezien het zeker niet gamebreaking is. Eerder een annoyance, wat jammer is bij een voor de rest UITMUNTEND spel!
Wie weet ligt het wel aan het feit dat ik even terug op een 60 Hz scherm moet spelen zonder G-SYNC... (M'n ROG PG279Q terug binnen gedaan wegens overtollig backlight bleeding, slechte uniformiteit en oranje gloed in rechteronderhoek). Momenteel speel ik dus op m'n TV (50 inch, 60hz) wat naar mijn smaak veel te groot is om 1080p op te spelen. En het is eigenlijk feitelijk echt geen gameTV.. Deze week krijg ik m'n nieuw ROG exemplaar dus dan eens zien of het probleem grotendeels verholpen is, want ik neem aan dat m'n TV dit probleem enkel maar uitvergroot.
Ik heb al redelijk wat topics doorzocht maar nog geen concrete oplossing gevonden. Het is ook geen onoverkomelijk probleem maar als iemand hier een oplossing heeft zou het mooi zijn.
Kan prima aan je systeem liggen hoor. Had je bijvoorbeeld CrossFire of SLI gehad, kunnen de fps nog zo hoog zijn, maar toch microstutter. Dit is niet het geval nu, maar die conclusie trok ik wel uit je eerste post.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:00:
[...]
Trust me, daar ligt het niet aan, want zoals ik zei; ik heb een constante fps van 90+ met alles op max, enkel hairworks off.. Dat zegt genoeg denk ik..Maar als je het toch wilt weten:
Splinternieuw systeem (maand oud):
i7 6700k
MSI GTX 980 TI Lightning (OC'ed)
16 GB DDR4 2800
SSD 500GB
Windows 10
Heb je toevallig de game mode aan staan?
Ik zal het anders vanavond eens voor je testen (heb ook een MX)
Don't trust an atom, they make up everything.
Speel op de moeilijkste of een-na-moeilijkste graad en veel plezier!Origins schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:34:
Ìk ga morgen beginnen met het verhaal, nog tips van de veteranen hier?
Dat zou ik zeker niet doen. Ik zou lekker op beginnen op "Story and Sword!". Naar mate je stijgt in level, meer skills en gear vrij speelt en went aan de wat jij kan en de verschillende vijanden kunnen, dan kan je overwegen om verder te gaan op "Blood and Broken Bones!". Gelijk op dat niveau starten of op "Death March!" is gegarandeerd een recept voor frustratie en weinig plezier.Esumontere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:09:
[...]
Speel op de moeilijkste of een-na-moeilijkste graad en veel plezier!
Helemaal mee eens. In tegenstelling tot heel veel andere games is bij The Witcher 3 de hoogste moeilijkheidsgraad de leukste om te spelen. Anders zijn (zeker later in het spel) de gevechten gewoon te simpel.Esumontere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:09:
[...]
Speel op de moeilijkste of een-na-moeilijkste graad en veel plezier!
En nee, ik ben geen pro-gamer, de meeste games speel ik op normaal niveau of soms eentje hoger. Maar TW3 moet je gewoon gelijk op het hoogste niveau zetten.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Maar het was gewoon te makkelijk. Alle bossfights gingen zonder dood te gaan...
Dan had je het niveau omhoog moeten zetten dat kon gewoon in options. Maar een tweede playthrough kan toch ook altijd nog. Ik had het juist andersom, eerst ontiegelijk moeilijk en naar veel doodgaan toch maar iets omlaag gezet.418O2 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:37:
Ik heb op het laagste nivo gespeeld en daar heb ik wel wat spijt van. Ik had nog nooit een RPG gedaan dus dat leek me wel geschikt.
Maar het was gewoon te makkelijk. Alle bossfights gingen zonder dood te gaan...
Heb je al eens geprobeerd Vsync uit te zetten? ik heb hetzelfde dat het ietsie houterig lijkt te gaan. Bij mij was het weg toen ik vsync uitzette alleen kon ik het screentearing minder uitstaan als de 'microstutter'Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:25:
Net nog wat verder opzoekwerk verricht en ga vanavond thuis volgende zaken eens proberen:
- In plaats van Full Screen Mode, instellen op Borderless Windowed Mode.
- Hardware Cursor aanzetten in plaats van off. (ondanks dat ik met een controller speel)
Het is trouwens door vele spelers ook bevestigd dat noch patch 1.10, noch 1.11, noch 1.12 dit probleem verhelpt. Probleem is dat niet iedereen dit merkt of er aandacht aan geeft, aangezien het zeker niet gamebreaking is. Eerder een annoyance, wat jammer is bij een voor de rest UITMUNTEND spel!
Wie weet ligt het wel aan het feit dat ik even terug op een 60 Hz scherm moet spelen zonder G-SYNC... (M'n ROG PG279Q terug binnen gedaan wegens overtollig backlight bleeding, slechte uniformiteit en oranje gloed in rechteronderhoek). Momenteel speel ik dus op m'n TV (50 inch, 60hz) wat naar mijn smaak veel te groot is om 1080p op te spelen. En het is eigenlijk feitelijk echt geen gameTV.. Deze week krijg ik m'n nieuw ROG exemplaar dus dan eens zien of het probleem grotendeels verholpen is, want ik neem aan dat m'n TV dit probleem enkel maar uitvergroot.
(ik heb wel maar een 780)
Heeft de Witcher 3 geen config file ofzo waar je dit mischien vast kunt zetten door alleen read only te zetten? mischien is het dan wel permanent opgelost. Mischien iets van Mousewheel acceleration ofzo?GWBoes schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:41:
Heeft iemand anders problemen gehad met een overgevoelige scrolwiel? één tikje van het scrolwiel van mijn Logitech revolution mx staat namelijk gelijk aan de halve alchemy lijst doorscrollen. Als ik alt-tab uit het spel ga en in setpoint de scrolafstand op 1 regel zet is het goed maar de volgende keer dat ik het spel op start moet ik dat weer doen ondanks dat hij dan al op 1 regel staat.
Ik heb al redelijk wat topics doorzocht maar nog geen concrete oplossing gevonden. Het is ook geen onoverkomelijk probleem maar als iemand hier een oplossing heeft zou het mooi zijn.
mischien de tip hieronder?
http://www.gog.com/suppor...turning_speed_is_too_fast
[ Voor 75% gewijzigd door Splitinfinitive op 13-01-2016 22:58 ]
Verwijderd
Ah yes, heb je gelijk in. SLI of CF zou inderdaad voor dit soort hiccups kunnen zorgen.Esumontere schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:18:
[...]
Kan prima aan je systeem liggen hoor. Had je bijvoorbeeld CrossFire of SLI gehad, kunnen de fps nog zo hoog zijn, maar toch microstutter. Dit is niet het geval nu, maar die conclusie trok ik wel uit je eerste post.
V-Sync staat uit en Frame Cap op Unlimited.Splitinfinitive schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:51:
[...]
Heb je al eens geprobeerd Vsync uit te zetten? ik heb hetzelfde dat het ietsie houterig lijkt te gaan. Bij mij was het weg toen ik vsync uitzette alleen kon ik het screentearing minder uitstaan als de 'microstutter'
(ik heb wel maar een 780)
Ik heb gisteren eens met alle instellingen liggen spelen en heb iets werkelijks belachelijks gemerkt: Als ik V-Sync ENABLE krijg ik screen tearing.... Serieus... Ik weet dat V-Sync net dient om screen tearing te verhelpen (en introduceer je input lag) en toch zeg ik wat ik zie: Vsync enabled = screen tearing op mijn TV.. Te vreemd voor woorden...
Hetzelfde als ik mijn Frames Cap op 60 ipv unlimited. Als ik Cap op 60 krijg ik ook screen tearing en geen screen tearing bij Cap op unlimited.. WTF..?!
De enige modus waarbij ik geen screen tearing ervaar is vsync uit en frame cap op unlimited..

Ik begin meer en meer te denken dat deze micro stutter (al is het eerder camera judder), dus effectief door de animatie komt, en doordat ik momenteel op een 50" 60hz 1080p TV speel ipv m'n kickass 27" 165hz 1440p G-Sync IPS moni wordt dit effect versterkt. Want als ik youtube beelden bekijk is die judder bij iedereen aanwezig. (des te kleiner het scherm en/of des te groter de resolutie, des te minder het opvalt)
Vandaag of morgen krijg ik m'n nieuwe monitor (nieuw exemplaar) dan zal ik het met zekerheid kunnen zeggen. Ben benieuwd!
Als er in tussentijd nog suggesties zijn, laat maar komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 10:19 ]
Config file is er wel, daar staat echter niks in wat betreft scroll wheel sensitivity oid wat daar mee te maken kan hebben. De tip in de link levert ook niks op.Splitinfinitive schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:51:
Heeft de Witcher 3 geen config file ofzo waar je dit mischien vast kunt zetten door alleen read only te zetten? mischien is het dan wel permanent opgelost. Mischien iets van Mousewheel acceleration ofzo?
mischien de tip hieronder?
http://www.gog.com/suppor...turning_speed_is_too_fast
Die stond wel aan maar had geen effect.Sporedd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:08:
[...]
Heb je toevallig de game mode aan staan?
Ik zal het anders vanavond eens voor je testen (heb ook een MX)
Ik heb uiteindelijk wel een oplossing gevonden, blijkbaar geeft smooth scrolling een ongewenst effect. Die nu ook maar uitgezet, om eerlijk te zijn merk ik ook geen verschil met of zonder, de meeste browsers hebben tegenwoordig toch al smooth scrolling al ingebouwd.
maar ben ik nou zo blind of??
moet de herbalism skill hebben om Cat potion te maken (donker zien)
kennelijk heb je daar bronze talet voor nodig....
geen idee hoe ik aan beiden kom, zelf na googlen....
Die hele ingame techtree is vrij onduidelijk?
geef toe dat ik weinig RPG ervaring heb, maar als internet het me niet kan uitleggen?
(ben na avondje spelen klaar in Witcher 1, chapter 1 om de crypt in te gaan, heb ik nodig of:
- cat potion: requires herbalism / kopen
- torches: vind ik nergens??
Edit ff wat guides gelezen en is stuk duidelijker nu!
[ Voor 29% gewijzigd door trekker22 op 16-01-2016 14:06 ]
Verwijderd
Asitis schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:20:
Is er al wat meer bekend over de Blood & Wine DLC? Ik kom overal alleen maar dezelfde twee artworks en "begin 2016" tegen.

beter dan de hoofdgame
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 20:59 ]
alleen als ik wordt aangevallen trekt geralt wel zijn zwaard maar kan ik ook geen Signs doen??
bug in me save game en moet ik terug in de tijd?
zie toevallig dit staan voor witcher 3:
http://forums.cdprojektre...84&viewfull=1#post1725184
is er ook een console voor witcher 1?
[ Voor 30% gewijzigd door trekker22 op 17-01-2016 10:58 ]
Zou wel zalig zijn om The Witcher reeks op een waardige manier af te sluiten... Al vond ik het einde van de maingame ook wel "afsluitend" (heb de DLC nog niet gespeeld...Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:59:
[...]
soort van althans...
beter dan de hoofdgame
![]()
Nu nog maar eens spelen, met dlcs en op iets moeilijkere difficulty
"Wij van wc eend"Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:59:
[...]
soort van althans...
beter dan de hoofdgame
![]()
* split kan wel niet wachten
Je hebt gewoon alle wijven in het spel lopen naaienDe_Bastaard schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:03:
Gisteren uitgespeeld. Had op een ending met Triss gehoopt, maar blijkbaar wat verkeerde keuzes tussendoor gemaakt...
Nu nog maar eens spelen, met dlcs en op iets moeilijkere difficulty
Haha, sommige dan wel ;-)Viper® schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:15:
[...]
Je hebt gewoon alle wijven in het spel lopen naaien
Valt wel mee toch! Ik speel voor het eerst een witCher spel, op bloos and broken bones.Kwistnix schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:22:
[...]
Dat zou ik zeker niet doen. Ik zou lekker op beginnen op "Story and Sword!". Naar mate je stijgt in level, meer skills en gear vrij speelt en went aan de wat jij kan en de verschillende vijanden kunnen, dan kan je overwegen om verder te gaan op "Blood and Broken Bones!". Gelijk op dat niveau starten of op "Death March!" is gegarandeerd een recept voor frustratie en weinig plezier.
Ben niet eens erg handig met de controles met vechten maar loopt prima. Valt me ook op dat je best missies kan doen die officier iets boven je niveau liggen. Nu ben ik pas lvl5 ofzo dus wellicht komt die frustratie nog
mixing a drink and music
Ik pak die lilleke boogschutters sowieso als eerste altijd.Kwistnix schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:47:
Bij mij ging 't vooral mis op laag level bij grote groepen. Monsters zijn vaak nog wel te doen, maar bandits met 2 of 3 archers is andere koek. Arrow blocking skill helpt daar heel veel, maar die had ik natuurlijk niet gekozen. Ben inmiddels al weer een aardig eind op weg op Blood and Broken Bones en vind het ook prima te doen.
Maar dat kan wel eens knap lastig zijn als je een groep melee tegenstanders van je af moet houden en er meerdere boogschutters zijn. Ik gebruikte Roach dan wel eens. Vol galop er op de archer af en neerhakken. Als je gewend bent aan die vertraagde tijd bij horse combat, dan mis je bijna nooit en ze zijn vaak in een keer dood of zo goed als.
Had het witcher einde
Ik gebruik voor veel personages de alternative kleren, het viel me op dat er op het laatste gedeelte wat cutscenes inzitten die pre-rendered zijn waardoor ze deze dus helaas niet dragen.
Nu maar eens beginnen met de Hearth of stone dlc
Fallout 4 weet me niet echt vast te houden. Deels door het feit dat de quests ongeinspireerde bagger zijn, omdat je nauwelijks keuzes kunt maken, maar ook omdat de wereld er gewoon shit uitziet.
Polygon weet het mooi te verwoorden:
http://www.polygon.com/20...98/fallout-4-vs-witcher-3
Fallout ging van RPG naar FPS, The Witcher ging van kleine werelden met clunky combat, naar een volledig open wereld, ZONDER laadschermen, met extreem goede quests.
Precies exact dit dus, sluit ik mij bij aan.Kwistnix schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:58:
Aye, Fallout 4 als RPG is een bittere teleurstelling. Zeker als je het vergelijk met The Witcher 3. Ik vind echter niet dat de wereld van Fallout 4 er slecht uit ziet. Ik heb mij uren en uren kunnen vermaken met gewoon ronddwalen in die wereld en nieuwe locaties verkennen. Het is waar, uiteindelijk leidt dat tot niet veel meer dan een herhaling van: meet new people, kill them, take their stuff. Toch vond ik dat best lang vermakelijk, maar na een playthrough van vele uren heb ik het dan ook wel gezien. Er is voor mij weinig reden om het allemaal nog eens een keer te doen. Daarvoor zijn de quests niet goed genoeg, de personages niet interessant genoeg en het verhaal kon mij al helemaal niet boeien. Dat is jammer en een gemiste kans. Ik had Fallout 4 als gedoodverfde winnaar van GOTY 2015 ingeschat, dat is ie voor mij niet geworden. The Witcher 3 wel.
+1Xecuter NL schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:18:
[...]
Precies exact dit dus, sluit ik mij bij aan.
Mooie vergelijking zijn de "vul" quests. Bij FO4 heb je bijvoorbeeld die automatisch gegenereerde "red deze outpost" quests die je op een gegeven moment gewoon negeert. In Skyrim had je soortgelijke quest (volgens mij noemde ze het radiant quests) waarbij je vaak naar een generieke grot toe moest om een bepaald item op te halen en naar een random npc moest brengen. Ook die missies negeerde je op een gegeven moment.
In de witcher hebben ze dat naar mijn mening beter opgelost. De vraagtekens op je map (die je pas krijgt wanneer je het message board van een dorpje in dat gebied bezocht had) waren altijd wel interessant om te bezoeken. Als je een place of power vond had je weer een abilty point te verbruiken bijvoorbeeld. Alleen de vraagtekens op zee in Skellige laat volgens mij iedereen links liggen
Daarnaast had je de witcher quests die ten eerste in je quest log netjes apart gesorteerd zijn, ten tweede goed in het verhaal passen (want dat is het werk van een witcher waar je bij Skyrim als "chosen one" eigenlijks boodschappen voor andere aan het doen bent), maar vaak genoeg ook een onverwacht einde hebben wat ook impact op je hoofdverhaallijn kan hebben. Bijvoorbeeld:
Nu net mijn tweede playthrough afgerond met nu ook de Hearts of Stone uitbreiding erbij. Je kan hierbij echt merken dat ze al een stuk beter geworden zijn in hoe de wereld in te richten en hoe de quests te bouwen. Sowieso sluit het nieuwe stuk wereld naadloos aan op het bestaande.
Maar het voelt allemaal veel realistischer aan met hoe het ingericht is. Alsof er daadwerkelijk mensen wonen. Ook de main quest line van de uitbreiding heeft leuke hoogtepunten.
Is mijn eerste Witcher-game en ben al helemaal verkocht! Wat een sfeer, wat een vrijheid en ongelooflijk goed uitgewerkte (side)quests. Soms wel nog wat wennen (ben geen doorwinterde gamer)... Na ca. 4u playtime ben ik lvl3. Side-quests die ik nu accepteer, adviseren lvl 6 of zelfs lvl 10. Ben er nog niet aan begonnen maar moet je deze richtlijnen best volgen?
Kwam onlangs een 4-tal zombies (ken de extacte naam niet) tegen en kreeg het verdomd lastig om deze met de grond gelijk te maken. Hoe level je dus het beste? Gewoon wat ronddolen en vechten, of toch nog meer sidequests zoeken meer gericht naar het huidige level?
Invisible_man schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:44:
[...]
spoiler:Zo loop je Letho (witcher personage uit the Witcher 2) in een witcher quest tegen het lijf die dan in Kear Moarhen met je mee kan vechten.
Toen leek dat een goede beslissing, maar achteraf gezien mis ik hem wel in the Witcher 3. Het is niet alsof er in de plaats iemand anders is gekomen.
drowners waarschijnlijk?Jelliuz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:40:
Kwam onlangs een 4-tal zombies (ken de extacte naam niet) tegen en kreeg het verdomd lastig om deze met de grond gelijk te maken. Hoe level je dus het beste? Gewoon wat ronddolen en vechten, of toch nog meer sidequests zoeken meer gericht naar het huidige level?
zorg er eerst en vooral voor dat je goed weet (geldt voor alle vijanden natuurlijk) wat hun zwakke plekken zijn, welk type zwaard je best gebruikt, welke potions, welk spells...
in het begin gaat levelen vrij traag, maar na een bepaald level gaat het best wel lekker.
en doe vooral wat je zelf wil
vechten, questen, ronddolen... levelen doe je toch wel
persoonlijk heb ik altijd rond mijn level gequest en als ik er een aantal open had, probeerde ik altijd eerst die met het laagste level af te maken zodat quests nooit veel te makkelijk zouden worden.
Drowners, inderdaad.Kheos schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:46:
[...]
drowners waarschijnlijk?
zorg er eerst en vooral voor dat je goed weet (geldt voor alle vijanden natuurlijk) wat hun zwakke plekken zijn, welk type zwaard je best gebruikt, welke potions, welk spells...
in het begin gaat levelen vrij traag, maar na een bepaald level gaat het best wel lekker.
en doe vooral wat je zelf wil
vechten, questen, ronddolen... levelen doe je toch wel
persoonlijk heb ik altijd rond mijn level gequest en als ik er een aantal open had, probeerde ik altijd eerst die met het laagste level af te maken zodat quests nooit veel te makkelijk zouden worden.
Excuses voor de leek-vragen maar is dat dan een beetje "gokken" in begin, welk soort zwaard je best gebruikt, zilver of ijzer? Ik probeer me nu te focussen op de main quest en onderweg hier en daar iets mee te pikken.. Maar thanks for the advice!
Wil ook vermijden dat quests te moeilijk worden, een het frustrerend begint te worden is het leuke er ook af vind ik. Geldt ook zo bij te makkelijke quests natuurlijk. Gulden middenweg vinden dus.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Niet echt gokken hoor, het is vrij simpel...Jelliuz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:52:
[...]
Excuses voor de leek-vragen maar is dat dan een beetje "gokken" in begin, welk soort zwaard je best gebruikt, zilver of ijzer?
Steel is enkel voor humans en non humans (dwarfs, elves, etc...) en wilde dieren zoals wild dogs/wolves/bears
Silver is voor alle andere monsters
En ik denk idd dat Geralt wel automatisch het goede zwaard neemt als hij in combat mode stapt
Je moet er ook gewoon lekker side-quests meepakken en ook die Gear Quests als je ze hebt. Dan heb je er veel meer en langer lol vanJelliuz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:52:
[...]
Drowners, inderdaad.![]()
Excuses voor de leek-vragen maar is dat dan een beetje "gokken" in begin, welk soort zwaard je best gebruikt, zilver of ijzer? Ik probeer me nu te focussen op de main quest en onderweg hier en daar iets mee te pikken.. Maar thanks for the advice!
Wil ook vermijden dat quests te moeilijk worden, een het frustrerend begint te worden is het leuke er ook af vind ik. Geldt ook zo bij te makkelijke quests natuurlijk. Gulden middenweg vinden dus.
Dacht ik ook.BlackEyedAngel schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:55:
ik dacht dat Geralt automatisch het juiste zwaard pakte (iron of silver) afhankelijk van de vijand?
Gisteren nog een beer geslacht onderweg.. Dacht dat ik geen kans maakte maar met wat heen-en-weer geloop toch weer een beer minder. :-) Zelf dat soort momenten blijven memorabel.
Gear Quests volgens mij nog niet tegengekomen. Heb na 4u spelen enkel een beter sword en armor gevonden, ofwel loot ik niet genoeg :-)418O2 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:07:
[...]
Je moet er ook gewoon lekker side-quests meepakken en ook die Gear Quests als je ze hebt. Dan heb je er veel meer en langer lol van
Altijd alles looten. Alle zwaarden die zwakker zijn dan wat je hebt wegpleuren. En horse races altijd doen, want daar krijg je vaak wel handige dingen voor Roach.Jelliuz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:12:
[...]
Dacht ik ook.
Gisteren nog een beer geslacht onderweg.. Dacht dat ik geen kans maakte maar met wat heen-en-weer geloop toch weer een beer minder. :-) Zelf dat soort momenten blijven memorabel.
[...]
Gear Quests volgens mij nog niet tegengekomen. Heb na 4u spelen enkel een beter sword en armor gevonden, ofwel loot ik niet genoeg :-)
staat dat ook niet in je bestiarium?Jelliuz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:52:
[...]
Excuses voor de leek-vragen maar is dat dan een beetje "gokken" in begin, welk soort zwaard je best gebruikt, zilver of ijzer?
ja, tenzij het te gevaarlijk is om te wisselen. Dus als je tegelijkertijd met monsters en mensen vecht, gaat Geralt niet steeds van zwaard wisselen. Bij vecht dan met wat hij in zijn handen heeft, en als het gevecht de goede kant op gaat wisselt hij zodra er een 'pauze' valt, als je even van het gevecht wegloopt, als je tegenstander omver is gevallen...BlackEyedAngel schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:55:
ik dacht dat Geralt automatisch het juiste zwaard pakte (iron of silver) afhankelijk van de vijand?
Kheos schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:41:
[...]
spoiler:of niet, omdat je zo stom was om Letho te doden in the Witcher 2. Ik heb daar toen echt lang over getwijfeld, maar uiteindelijk besloten dat dat de enige manier was om hem te 'straffen' voor al zijn acties.
Toen leek dat een goede beslissing, maar achteraf gezien mis ik hem wel in the Witcher 3. Het is niet alsof er in de plaats iemand anders is gekomen.
Allright! Horseraces ben ik zelfs nog niet tegengekomen ..418O2 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:16:
[...]
Altijd alles looten. Alle zwaarden die zwakker zijn dan wat je hebt wegpleuren. En horse races altijd doen, want daar krijg je vaak wel handige dingen voor Roach.
't Is nog wat zoeken in begin.
Ja, zo doe ik het ookInvisible_man schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:25:
[...]
spoiler:Ja, je kan ook echt merken dat zijn rol in het gevecht bij Kear Moarhen minimaal is en het ook zo is gemaakt dat zijn aanwezigheid puur optioneel is. Maar goed, dat is de consequentie van het bestaan van een karakter af te laten hangen van savefiles van de voorgaande game. In mijn geval was het zelfs zo dat ik the Witcher 2 gespeeld heb aan de hand van een safefile uit the Witcher 1 en nu dus the Witcher 3 met een safefile uit deel 2. Eigenlijks een best coole functie als je bedenkt dat the Witcher 1 van 2007 is en ik dus de safefile al bijna tien jaar steeds weer meeneem
Val je die grote bidsprinkhaan in het begin van the witcher I aan, dan gebeurt er dit en dit, anders gebeurt er dit en dan. Kies je voor die elf in the witcher II gebeurt er dit, kies je voor Roche gebeurt er dat.
Maar als je er voor kiest Letho te laten leven in the witcher II, helpt hij bij de slag bij Kaer Morhen en als je hem dan dood gebeurt er... helemaal niks
Maar er zijn ondertussen heel veel updates geweest dus misschien dat ik opnieuw ga beginnen maar ik wilde weten of ik de dlc ook gewoon alvast kan invullen(code) of merk je nog weinig van de dlc in het begin?
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Ja inderdaad, kwam met level 15 ofzo eens in dat gebied. Werd keihard afgeslachtKwistnix schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:34:
Merk je heel weinig van. Quests zijn sowieso > level 30 en dat is echt vanilla end-game.
Heb de dlc echter niet helemaal na het einde gespeeld, maar ongeveer op drie kwart. Dan is dat gebied een leuke uitdaging. Wel ga je doordat je dan veel meer xp krijgt veel sneller levelen (alleen even tien minuten monster slachten was alweer een level erbij) waardoor de rest van de game weer makkelijker wordt.
Dit weekend aan deel 3 begonnen. Om my god wat een spel. Sfeer, uitwerking, verhaal. Goede combat.
Ik heb er nu 20 uur in zitten en er zit nog wel 50 uur in denk ik. En dan nog de side quests
Ik heb de sidequests voor een bepaald punt in de game al zoveel mogelijk gedaan. Ik verwachtte (en dat bleek terecht) dat als je klaar bent, je niet nog gaat zitten klooien met sidequests. Daarbij vervallen er een aantal voor de missie Isle of Mists (geen spoiler, maar goed om te weten)Adlermann schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:15:
Ik ben vorige week toevallig (gratis he) aan the witcher 2 begonnen, i n1 ruk uitgespeeld (met nachrust)
Dit weekend aan deel 3 begonnen. Om my god wat een spel. Sfeer, uitwerking, verhaal. Goede combat.
Ik heb er nu 20 uur in zitten en er zit nog wel 50 uur in denk ik. En dan nog de side quests
Ik heb er wel wat gedaan, maar misschien wel een goede tip. Ook voor het levelen, want dat gaat nogn iet zo snel. En ik heb betere gear nodig.418O2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:22:
[...]
Ik heb de sidequests voor een bepaald punt in de game al zoveel mogelijk gedaan. Ik verwachtte (en dat bleek terecht) dat als je klaar bent, je niet nog gaat zitten klooien met sidequests. Daarbij vervallen er een aantal voor de missie Isle of Mists (geen spoiler, maar goed om te weten)
Het beste tot nu toe
Inderdaad over de ontwerpen is volgens mij echt goed nagedacht zo ook de monsters. Maar als ik mij niet vergis zit er keu veel research in lore van Europa en is daar veel van over genomen.Adlermann schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:23:
[...]
Ik heb er wel wat gedaan, maar misschien wel een goede tip. Ook voor het levelen, want dat gaat nogn iet zo snel. En ik heb betere gear nodig.
Het beste tot nu toe
spoiler:Die drie heksen. Wow, wat freaky gemaakt en mooie character designs.
Novigrad is als ik mij niet vergis zelfs gebaseerd op Amsterdam. Wat CD project Red ook heeft gedaan (althans dat zeggen ze) is acteurs ingezet die ook echt de taal die ben hun karakter hoort spreken.Invisible_man schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:14:
Wat mij overigens wel opvalt zijn de vele Nederlandse namen (Dijkstra bijvoorbeeld). Ik vraag mij dan ook af waar die link vandaan komt aangezien de boeken waar het op gebaseerd is uit Polen komen. Alleen worden die namen in de game wel vreselijk uitgesproken.
Diekstra
wil-helm
Verder heeft Sapkowski de northen realms gebaseerd op europa. En vroegah waren die hollanders nog redelijk aanwezig in de geschiedenis boeken e.d.
Alleen vraag ik mij wel een beetje af wat de Nilfgardians moeten voorstellen. Omdat die Charlatan van Emhir ook afschuwelijk nederlands klinkt als je in Vizima bent.
Inderdaad is veel architectuur gebaseerd op Nederlandse steden uit ik geloof de 18e eeuw. Net als flink wat namen (Bloedzuigers in deel 2 bijvoorbeeld).
Vergeet ook niet dat we in die tijden een behoorlijk sterke legermacht hadden, op zee voornamelijk maar ook zeker ons mannetje stonden op land. Maar het belangrijkste was handel en politiek.Nyarlathotep schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:50:
Dat doet mij er aan denken dat ik dat artbook die bij de CE zit eens door moet bladeren. Daar wilde ik mee wachten tot ik het spel had uitgespeeld (nu alweer wat maandjes terug).
Inderdaad is veel architectuur gebaseerd op Nederlandse steden uit ik geloof de 18e eeuw. Net als flink wat namen (Bloedzuigers in deel 2 bijvoorbeeld).
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Als je deze game op 90+ fps kan draaien, waarom heb je Hairworks uit staan dan in hemelsnaam?Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:59:
Hey allen,
Ik ben vorige week begonnen met deze fantastische game! Ondertussen al een goede 70 uur speltijd er inzitten en ik ben blij dat het einde nog steeds niet in zicht is![]()
Ik haal die 90fps niet met Hairworks uit gok ik; ik hem hem full aanstaan en zit rond de 60fps. En alleen vanwege die Hairworks heb ik de kop van dat beest met die haren aan mn zadel hangen. Ik heb veel betere trophies, maar deze ziet er het beste uit. Met Hairworks uit is het geen porum imo dat ding aan je paard.
Ik vind het echt wel een toevoeging en zeker meehelpen qua immersion zegmaar.
Ergo: als je pc het trekt zet dat in godsnaam gewoon aan man
Verwijderd
Ik heb de microstutter kunnen fixen trouwens door een hard fps cap in te stellen.
Nu heb ik spijtig genoeg sinds kort een ander "probleempje".
Namelijk wanneer ik door m'n inventory aan het scrollen ben (dewelke ondertussen wel vrij groot is geworden) ondervind ik fps-drops, dewelke dus resulteren in wat je zou kunnen omschrijven als inventory-lag. Aangezien ik het spel op m'n SSD heb geïnstalleerd verbaasd me dit zeer!
Specc: i7 6700k - 16 GB DDR4 RAM - 500 GB SSD - GTX 980 TI
Op deze inventory lag na draait het spel perfect. Iemand die hier nog last van heeft gehad en misschien een fix weet? Zo vreemd dat dit maar sinds kort is..
Ik heb al wat rond ge-googled, maar heb niets gevonden buiten m'n steam-game files te verifyen; wat ik vanavond eens zal doen.
Don't trust an atom, they make up everything.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Eerste helft dit jaar als het goed isChaoss schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:07:
Benieuwd wanneer er meer over de volgende DLC bekend wordt, ook wel benieuwd wanneer deze uitkomt en wat hij gaat kosten. Heb wel zin om even weer TW3 te spelen, een complete rerun is me echter teveel werk/tijd.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Rivatuner (zit bij MSI afterburner)Sporedd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:26:
Hoe heb je deze hardcap ingesteld?
Verwijderd
Als ik naar m'n FPS counter kijk zie ik effectief fps drops wanneer ik World Map of Inventory open...
Hier heb ik ook last van bij Blade and Soul. In het begin draaide het top. Vanaf level ~40 kreeg ik plots fps drops wanneer ik m'n inventory open deed of over een item hoverde om de tooltip te checken... Geeft een zeer lastig gevoel van lag/stutter!
Buiten deze issues draaien games perfect.....
Is het game of pc gerelateerd? Ik vind het zo vreemd dat ik hier weinig over terugvindt op het net. Alsof praktisch niemand anders er last van heeft.. Blijkbaar was het wel een probleem bij PS4 gebruikers; maar ik heb een beest van een PC, dus voor mij zou dit issue zich niet mogen voordoen, me dunkt...
PC: i7 6700k - 16 GB DDR4 RAM - 500 GB DDR - GTX 980 TI
PLEASE HALP!
Neuh, het laden van de map/inventory duurt ff maar dat valt te verwachten omdat het totaal iets anders is dan het renderen van een gamewereld. FPS counters maken spellen imho alleen maar minder leuk omdat je er constant naar zit te kijken ipv te genieten van de game.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:19:
Maar dus, niemand anders die hier last van heeft; van "lagish feeling" in world map/inventory?? Dit is bij mij nog maar onlangs opgetreden.. Misschien doordat ik ontzettend veel crafting items en books in m'n inventory heb?
Als ik naar m'n FPS counter kijk zie ik effectief fps drops wanneer ik World Map of Inventory open...
Hier heb ik ook last van bij Blade and Soul. In het begin draaide het top. Vanaf level ~40 kreeg ik plots fps drops wanneer ik m'n inventory open deed of over een item hoverde om de tooltip te checken... Geeft een zeer lastig gevoel van lag/stutter!
Buiten deze issues draaien games perfect.....
Is het game of pc gerelateerd? Ik vind het zo vreemd dat ik hier weinig over terugvindt op het net. Alsof praktisch niemand anders er last van heeft.. Blijkbaar was het wel een probleem bij PS4 gebruikers; maar ik heb een beest van een PC, dus voor mij zou dit issue zich niet mogen voordoen, me dunkt...
PC: i7 6700k - 16 GB DDR4 RAM - 500 GB DDR - GTX 980 TI
PLEASE HALP!
500 GB DDR? Da's gek
Verwijderd
En ja, uiteraard bedoelde ik 500 GB SSD.
En neen, ik kom dus niet uit de toekomst
Ben direct eens gaan kijken naar het dlc gebied. Is op het eerste zicht toch een stuk moeilijker zo te zien? Het spel uitgespeeld op death march zonder veel problemen, maar nu toch al paar keer dood geweest.
Dat is de ervaring van velen; er zit een flinke sprong in de moeilijkheidsgraad. Maar da's ook weer mooi, want dan is het verbeteren van je gear, je skills en je eigen speelvaardigheden weer meer nodig en urgent. Net als het gebruik van alchemy (potions, bombs, weapon oils).jaybrown schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:01:
Deze week is er uiteindelijk ook een eind gekomen aan mijn witcher-avontuur. Heb er zo'n 150u over gedaan.
Ben direct eens gaan kijken naar het dlc gebied. Is op het eerste zicht toch een stuk moeilijker zo te zien? Het spel uitgespeeld op death march zonder veel problemen, maar nu toch al paar keer dood geweest.
Zelf wacht ik op Blood & Wine (de tweede DLC die nog flink groter wordt dan de eerste), om ze dan beide te gaan spelen. Samen is dat meer content dan menig losstaande game, en de ontwikkelaar geeft aan dat de tweede DLC volgens hen zelfs beter is dan de main game qua verhaal ("wij van WC-eend", maar toch veelbelovend). Zin in!
De grootste challenge wordt toch wel de trilogie van deze reeks perfect afsluiten... "Goed of ca va" is absoluut niet genoeg... Plus dan nog eens het feit de verschillende einde's in The Witcher 3 een enorm invloed kunnen hebben op het feit hoe ze de reeks kunnen afsluiten...geert1 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:21:
[...]
Dat is de ervaring van velen; er zit een flinke sprong in de moeilijkheidsgraad. Maar da's ook weer mooi, want dan is het verbeteren van je gear, je skills en je eigen speelvaardigheden weer meer nodig en urgent. Net als het gebruik van alchemy (potions, bombs, weapon oils).
Zelf wacht ik op Blood & Wine (de tweede DLC die nog flink groter wordt dan de eerste), om ze dan beide te gaan spelen. Samen is dat meer content dan menig losstaande game, en de ontwikkelaar geeft aan dat de tweede DLC volgens hen zelfs beter is dan de main game qua verhaal ("wij van WC-eend", maar toch veelbelovend). Zin in!
Ik ben ECHT benieuwd.. maar ook een beetje bang... Want... wat als Geralt nu eens echt dood gaat
Verwijderd
En qua romance heb ik geen van beide, aangezien ik met beide onder de wol ben gekropen..

Het einde geeft een triest, maar toch ook wel voldaan gevoel!
Het romance einde daarentegen vind ik kort en slecht afgewerkt. Al van het begin wou ik voor Triss gaan (love them redheads-en zij was super in TW2), maar ik wou Jennefer op een vriendelijke manier afwijzen..
Het romantic end was toch wel lackluster storytelling imo.
Ze hadden hier zoveel met kunnen doen, bv: Als je niet had gekozen voor 1 van de 2 tijdens het spel
De romances spelen zo'n grote rol tijdens het spel, dat het abrupte einde van dit aspect een wrange nasmaak geeft. Jammer/gemiste kans.
Voor de rest fenomenaal spel!
Ben ook al even aan Heart of Stone begonnen en dien Olgierd lijkt me een zalig personage! Kan niet wachten om verder de wereld in te duiken.
Sneaky spoiler tag ninja editVerwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:15:
Heb dit weekend de main game uitgespeeld.
[ Voor 17% gewijzigd door Nnoitra op 08-02-2016 12:21 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Verwijderd
Was dan ook echt wel een achterlijke typo.. DT-regels-derp, Kappa xD
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 14:09 ]
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic