Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:03
Xecuter NL schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:47:
The Witcher aangeschaft omdat het zogenaamd een game is die je niet kan missen en ik wel van westerse RPG's houd. Net Fallout 4 'uit' en opzoek naar iets nieuws.

Ik loop alleen tegen de combat aan. Dit is vast een kwestie van even wennen en onder de knie krijgen. Vind het maar lastig want als ik net even lekker op een vijand inhak, word ik in mijn rug al aangevallen door een andere. Betekent dit dat je groepen moet vermijden en met range attacks moet aanvallen of wat is de tactiek?

Voelt gewoon niet helemaal lekker en heeft mijn eerste uur The Witcher een beetje verpest. Kan niet de bedoeling zijn.
Als uitdagende combat niet jouw ding is maar je een kaartspelletje wel kan waarderen..
Dan is dit dé mod voor jou! :+
http://kotaku.com/witcher...th-gwent-games-1746541134

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 20:09
Nnoitra schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:02:
[...]

Als uitdagende combat niet jouw ding is maar je een kaartspelletje wel kan waarderen..
Dan is dit dé mod voor jou! :+
http://kotaku.com/witcher...th-gwent-games-1746541134
Haha, nee dat hearthstone gebeuren kan me gestolen worden. Ik heb al even wat combat tutorials bekeken, gevechten duren gewoon wat langer en moet dus meer geduld hebben ;)

Thanks for the tips hierboven in ieder geval allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Xecuter NL schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:10:
[...]

Haha, nee dat hearthstone gebeuren kan me gestolen worden. Ik heb al even wat combat tutorials bekeken, gevechten duren gewoon wat langer en moet dus meer geduld hebben ;)

Thanks for the tips hierboven in ieder geval allemaal.
Hearthstone ?!? Foei! :P
Gwent for the win! :*)

Vergeet ook niet signs te gebruiken.
Aard om iemand even weg te blazen (of meteen af te maken als ie op de grond ligt).
Axii om iemand even te verwarren of hem jou te laten helpen (skillpoints nodig).
Igni om iemand even in de hens te zetten, laat ie je ook wel even met rust.
Quen zodat je een klap on je rug wel kan hebben.

Wat ik in het begin bij groepen vooral deed is een paar quick attacks, weg rollen uit de drukte, weer een paar quick attacks op de dichtstbijzijnde vijand, weg rollen uit de drukte, etc etc.
Zo kun je, meestal, de vijanden voor je houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Gisterenavond de Hearts of Stone dlc uitgespeeld... Leuke bossfights, hier en daar een paar geinige lichte puzzel elementen en veel mogelijkheden tot roleplayen en situaties pratend oplossen. Ook het plot kon ik erg van genieten: de ontrafeling is goed gedaan, ik moest een paar kaar hardop lachen, en erg leuk om een nieuwe interpretatie van een echt bestaande mythe te ervaren. Al met al enorm van genoten!!

Tegelijkertijd was het leuk om The Witcher 3 na Fallout 4 weereens aan te raken omdat je dan goed de vergelijking tussen de twee games kunt maken...
The Witcher 3 voelt simpelweg zoveel rijker aangekleed aan met alle tussenfilmpjes. Zelfs de side content voelt hierdoor vaak rijker aangekleed aan dan de main quests in Fallout 4!! Krijgen jullie dit gevoel ook? Als je ziet hoe de trouwerij bijvoorbeeld in elkaar is gezet. Er wordt toch zo maar eventjes een geinige (voor TW3) nieuwe mechanic geintroduceerd, verschijdene geregiseerde tussenfilmpjes, het romantische subplot... Dat maakt het echt de moeite om te spelen!

Geralt blijft ook zo'n heerlijke protagonist. Hij is vaak zo heerlijk droog en sarcastisch in z'n opmerkingen en monologen. Ik vind het ook altijd prachtig hoe hij medelijden heeft met alle mensen die een gewelddadige aanpak forceren. Hij heeft meestal helemaal geen zin om een paar random bandieten in de pan te moeten hakken omdat ze zo nodig agressief moeten doen!!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Nnoitra schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:36:
[...]

.....

Wat ik in het begin bij groepen vooral deed is een paar quick attacks, weg rollen uit de drukte, weer een paar quick attacks op de dichtstbijzijnde vijand, weg rollen uit de drukte, etc etc.
Zo kun je, meestal, de vijanden voor je houden :)
Thanks, begin het al onder de knie te krijgen. Dus combat is: check!

Nu dan het volgende: bij the witcher 3 instappen is best lastig qua story line. Je merkt dat er al veel gebeurd is in deel 1 en 2. Nu heb ik daar geen idee van en dus de vraag:
Welke van de vele youtube filmpjes is een goede samenvatting van de story tot nu toe?

Heb deze gevonden, maar is dit een goede?

Thanks voor alle tp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Xecuter NL schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:46:
Nu heb ik daar geen idee van en dus de vraag:
Welke van de vele youtube filmpjes is een goede samenvatting van de story tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 21:29
Arrahant schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:41:
Gisterenavond de Hearts of Stone dlc uitgespeeld... Leuke bossfights, hier en daar een paar geinige lichte puzzel elementen en veel mogelijkheden tot roleplayen en situaties pratend oplossen. Ook het plot kon ik erg van genieten: de ontrafeling is goed gedaan, ik moest een paar kaar hardop lachen, en erg leuk om een nieuwe interpretatie van een echt bestaande mythe te ervaren. Al met al enorm van genoten!!

Tegelijkertijd was het leuk om The Witcher 3 na Fallout 4 weereens aan te raken omdat je dan goed de vergelijking tussen de twee games kunt maken...
The Witcher 3 voelt simpelweg zoveel rijker aangekleed aan met alle tussenfilmpjes. Zelfs de side content voelt hierdoor vaak rijker aangekleed aan dan de main quests in Fallout 4!! Krijgen jullie dit gevoel ook? Als je ziet hoe de trouwerij bijvoorbeeld in elkaar is gezet. Er wordt toch zo maar eventjes een geinige (voor TW3) nieuwe mechanic geintroduceerd, verschijdene geregiseerde tussenfilmpjes, het romantische subplot... Dat maakt het echt de moeite om te spelen!

Geralt blijft ook zo'n heerlijke protagonist. Hij is vaak zo heerlijk droog en sarcastisch in z'n opmerkingen en monologen. Ik vind het ook altijd prachtig hoe hij medelijden heeft met alle mensen die een gewelddadige aanpak forceren. Hij heeft meestal helemaal geen zin om een paar random bandieten in de pan te moeten hakken omdat ze zo nodig agressief moeten doen!!
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die beide games uitvoerig hebben gespeeld die het niet met je eens zullen zijn dat The Witcher 3 zoveel rijker voelt. Voor mij is ook duidelijk dat The Witcher 3 een nieuwe standaard heeft gezet, daarvoor was het DA:Inquisition en Fallout 4 zit qua niveau daar ook nog onder. FO is een vermakelijk spel, The Witcher 3 is een klassieker, imo. En dan moet ik de DLC nog spelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Xecuter NL
Thanks...snap nu enigzins waarom ik achter Yen aanzit :+ en dat we die Wild Hunt koning dus al eerder hebben ontmoet. Verder is het me toch een portie ingewikkeld verhaal, mede door de vele characters en namen, man hee, haha }:O

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteravond toch nog even aangezet na een paar dagen niet spelen. Ben bezig met de secondary quests en side quests. Main quest schiet niet echt op bij mij zo :P

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 09:04
Xecuter NL schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:09:
[...]

Thanks...snap nu enigzins waarom ik achter Yen aanzit :+ en dat we die Wild Hunt koning dus al eerder hebben ontmoet. Verder is het me toch een portie ingewikkeld verhaal, mede door de vele characters en namen, man hee, haha }:O
Wat voor mij de games ook leuker maakte was het lezen van de boeken. Maar daar moet je wel even tijd en zin in hebben :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

ph4ge schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:29:
[...]

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die beide games uitvoerig hebben gespeeld die het niet met je eens zullen zijn dat The Witcher 3 zoveel rijker voelt. Voor mij is ook duidelijk dat The Witcher 3 een nieuwe standaard heeft gezet, daarvoor was het DA:Inquisition en Fallout 4 zit qua niveau daar ook nog onder. FO is een vermakelijk spel, The Witcher 3 is een klassieker, imo. En dan moet ik de DLC nog spelen.
Pfoe, ik vind het moeilijk om de games te vergelijken. Als ik 1 game boven de andere zou moeten verkiezen, dan zou ik voor TW3 gaan. Desondanks vind ik toch dat Fallout op een paar punten een streepje voor heeft. Fallout geeft IMO meer vrijheid bijvoorbeeld, waar TW3 je toch min of meer langs een hele boel locaties sleepte waar je vaak vrij weinig te zoeken had als je er niet in de context van de main quest of een sidequest was, doet Fallout dat IMO beter. Overal waar ik kom zijn dingen te doen en lijkt het ook "zo te horen" om daar te zijn, dat had ik in TW3 minder.

Voorbeeldje, ik was al vrij vroeg naar Novigrad gegaan, en dat voelde als een ontzettend dode stad aan zonder het contact met alle NPC's die je hebt als je er "hoort" te zijn. Bovendien vind ik die stad sowieso te leeg, het zou een bloeiende stad moeten zijn vol met mensen en hun bezigheden, en, zij het vanwege de beperkingen van hardware, zo voelde die stad niet. Fallout daarentegen hoort nogal leeg te zijn, en is het ook, waardoor het wat authentieker aanvoelde.

Ook vind ik Fallout qua verhaal en mechanics toch wel heerlijk verfrissend, maar dat komt denk ik omdat ik geen enkele fallout heb gespeeld voor deel 4 (heb 3 even geprobeerd maar vond het niks). Ook vond ik TW3, ondanks de prachtige open wereld die juist ook veel toevoegt, toch net niet zo goed als deel 2. Dat was wat meer linear, maar dat sierde de game ontzettend goed; werkelijk alles klopte. TW3 blijft een geweldige game natuurlijk, maar CDPR kan absoluut nog wel wat verbeteren. Vind dat eigenlijk wel fijn, ze hebben de ruimte voor verbetering bovenop het feit dat ze al min of meer de beste RPG in jaren op de markt hebben gebracht, dus we kunnen nog betere games van de studio verwachten in de toekomst.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik ben ook echt verpest door TW3 ... DA:I, FO4, ME3, DD:OS ... allemaal voelen ze als 100x "zoek dit" "schiet dit neer" met vooral karakters die me echt aan mijn reet kunnen roesten, ik skip overal doorheen, lip sync is kut, verhaal is zwak, geen twists, argh. Wachten op de tweede expansion en dan nog een keer uitspelen in alle rust en wachten op CPR opvolger.

De meeste mensen deugen!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 13:49
Ik ben op zoek maar een leuke open world RPG game maar ik ben nogal nieuw in dit genre; ik heb een uurtje Skyrim geprobeerd maar de combat voelde erg houterig aan. Ik was aangenaam verrast door de combat van spellen als Mass Effect 2 en Borderlands, dat is een beetje de stijl die ik zoek maar dan een tikje meer RPG content.

TW3 krijgt erg goede reviews dus ik ben wel benieuwd naar deze game, maar is de combat wat vloeiender dan in b.v. Skyrim?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Veel vloeiender. Je kunt ook Dragon Age proberen. Het laatste deel was IMO echt uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 11:21
Cassius schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:34:
Ik ben ook echt verpest door TW3 ... DA:I, FO4, ME3, DD:OS ... allemaal voelen ze als 100x "zoek dit" "schiet dit neer" met vooral karakters die me echt aan mijn reet kunnen roesten, ik skip overal doorheen, lip sync is kut, verhaal is zwak, geen twists, argh. Wachten op de tweede expansion en dan nog een keer uitspelen in alle rust en wachten op CPR opvolger.
Ik zie je punt, maar zo extreem ervaar ik de verschillen niet. The Witcher 3 is inderdaad uitmuntend waar het gaat om beleving en gameplay: je hebt meer dan in de meeste games het gevoel deel te zijn van een levende wereld en de dingen die je doet hebben vaak enig gewicht en diepgang.

Maar toch doen andere RPG's ook weer een hoop goed naar mijn mening. Divinity: Original Sin vond ik met name een topper; die komt voor mij bijna op gelijke hoogte als TW3 (zeker de Enhanced Edition van D:OS), ook al zijn de productiewaarden wat lager. Mass Effect en DA:I hadden voor mij persoonlijk betere karakters en keuzes / gevolgen dan veel van die in TW3. En om er nog even een game bij te pakken: Pillars of Eternity vond ik qua lore, verhaal en karakters beter dan TW3.

Kijkend naar deze games als geheel is The Witcher 3 alsnog wel nét mijn favoriet en daarmee waarschijnlijk de beste RPG aller tijden voor mij. Maar anderen komen daar dicht in de buurt en gaan er op specifieke vlakken soms voorbij. Het is ook lastig vergelijken natuurlijk; elke game probeert weer net iets anders te bereiken. Ik heb nu nog net zoveel zin in aankomende titels als Torment: Tides of Numenera en Divinity: Original Sin 2.

De volgende van CDPR wordt Cyberpunk 2077 en daar ben ik ook enorm benieuwd naar. Dat spel wordt nog ambitieuzer dan The Witcher 3, krijgt een toffe setting en de ontwikkelaar heeft nu enorm veel geleerd over open wereld-gameplay en de hardware van de huidige platformen. Dat nemen ze mee voor de volgende titel. Mijn enige twijfels over deze volgende game, zijn dat de ontwikkelaar veel nadruk legt op de omvang van dit spel (wat kan leiden tot generieke content en kwantiteit over kwaliteit) en op verkoopcijfers (ze willen graag een hit op het niveau van Assassin's Creed, GTA en COD). Die beide dingen zijn enigszins verontrustend, maar ik vertrouw erop dat CD Project RED weet wat TW3 zo goed maakte en dat niet verkwist. De geruchten gingen dat Cyberpunk 2077 eind 2016 uit zou moeten komen, maar ik schat het op halverwege 2017. Dan maar 's kijken of ze zichzelf weer hebben weten te overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik verwacht dat CDPR wel snapt dat veel content echt veel content moet zijn, niet *verzamel/doodt een X aantal van Y* . Daar lag toch wel de kracht in TW3, had zelfs áls je iets moest verzamelen (zoals diagram voor een Witcher outfit) nooit het gevoel dat ik aan het grinden was. Alles had een context en genoeg variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Cassius schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:34:
True.

In TW3 had ik echt nooit last van "potver, alweer een fetch dit quest" of "pff, ik heb het hier wel gezien nu".

Ik vond elke quest toch weer vernieuwend telkens, ook al wordt dat "spoorzoeken" veel gebruikt, het wordt wel altijd goed ingezet, en de items en boeken die je vaak op slachtoffers vind, maken de quests zoveel rijker. Zelfs de meest kleine en korte quests hebben echt een "invulling". Een reden waarom iets gebeurt, waarom deze persoon hier aan zijn einde is gekomen. (brieven over een conflict, een ontdekking of simpele zaken zoals overspel).

Als je het puur objectief bekijkt zijn bijna alle quests in TW3 ook nog steeds gewoon "doe dit voor ons, dan krijg je geld/wapens" quests. Maar door de geniale wereld eromheen, en de altijd unieke redenen voor een quest blijven ze nieuw aanvoelen.

Met als hoogtepunt natuurlijk de quests waarbij je volledig overtuigt van het goede, alsnog bedrogen uit kunt komen. Dat vond ik echt super in het spel! Gewoon grimmige, volwassen zaken, waarbij beide opties gewoon klote uitkomen.

(In the Heart of the Woods bijvoorbeeld, damn, dat was een onverwacht einde)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 16:49

KipCurreh

Nightcrawler

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:47:
Ik ben op zoek maar een leuke open world RPG game maar ik ben nogal nieuw in dit genre; ik heb een uurtje Skyrim geprobeerd maar de combat voelde erg houterig aan. Ik was aangenaam verrast door de combat van spellen als Mass Effect 2 en Borderlands, dat is een beetje de stijl die ik zoek maar dan een tikje meer RPG content.

TW3 krijgt erg goede reviews dus ik ben wel benieuwd naar deze game, maar is de combat wat vloeiender dan in b.v. Skyrim?
Je kan de combat in TW3 natuurlijk moeilijk vergelijken met ME en Borderlands, aangezien deze 2 laatste meer aanleunen bij shooters...
Maar in vergelijking met Skyrim verloopt het allemaal veel vlotter, zeker weten..

Je speelt in 3rd person, je kan rollen/dodgen/parry-en, signs, granaten en potions gebruiken, kruisboog er ff tussen halen enz... Op youtube kan je tonnen gameplay vids vinden om te laten zien wat ik bedoel...
De voorbereiding voor een gevecht is ook belangrijk, aangezien je per soort monster wel enkele specifieke oliën kunt gebruiken op je zwaard, of zijn soorten monsters extra gevoelig voor bepaalde soorten granaten of signs..

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Van de week na enige afwezigheid van mijn GPU eindelijk weer The Witcher opgestart met het idee dat ik gelijk zou starten aan HoS, maar jezus, ik ben weer compleet mezelf verloren in het verhaal. Waar ik vaak denk "even" een uurtje of twee te spelen heb ik toch al gauw weer 4 uur op een avond die game aanstaan. Het blijft een geweldige game :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-10 21:26
Wat een heerlijke game zeg! Bewust ben ik later pas begonnen met spelen, toen TW3 uit kwam was ik nog bezig met een opleiding en wilde ik me daarop focussen, en dat is een goede keus geweest ook. Vandaag heb ik TW3 uitgespeeld maar manmanman wat een heerlijk verhaal! Op bepaalde momenten die ik niet uit zal spreken ivm spoilers zat ik echt te balen, of leefde ik oprecht mee! Ik heb lang naar deze game uit gekeken, en nu na het voltooien ervan mis ik het verhaal al! Als je ook maar iets met RPG's of open wereld games hebt, moet je deze game echt spelen!

Oja, en Gwent. Meest verslavende mini-game die ik in een game ben tegengekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Is er nog een reden om Gwent te spelen? Vind het maar afleiden van het afhakken van ledematen met een schaterlach... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Xecuter NL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:42:
Is er nog een reden om Gwent te spelen? Vind het maar afleiden van het afhakken van ledematen met een schaterlach... >:)
Gwent spelen is vooral voor de lol, en om meer Gwent-kaarten vrij te spelen. Er zijn enkele quests waarin Gwent een rol speelt, en die geven wat XP / gold en wat verhaal / cutscenes, maar ze zijn optioneel. Het kaartspel levert voor zover ik me kan herinneren niets op qua uitrusting of gameplayvoordeel.

Oftewel: als je deze minigame niks vindt, kun je 'm gerust links laten liggen. Zelf vond ik het eerst ook een afleiding; er was al zoveel te doen. Maar later in het spel heb ik het alsnog opgepakt, er plezier in gekregen en alle kaarten verzameld. Je zou 't dus later nog een kans kunnen geven, mocht je van gedachten veranderen (zolang je niet al te ver bent in het spel kun je alsnog alles verzamelen).

Gwent op de Witcher Wikia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ugh, en toen was HoS ook voorbij.

Tijd vliegt voorbij tijdens het spelen. "eventjes deze quest afmaken" zit er gewoon niet in. Heb nu denk ik al zo'n 20 uur zitten in puur de hoofdquest van HoS, dus nu kan ik rustig die runewright helpen en de herbalist.

*en dan nog alle quests uit de basegame...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Jeroenneman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:38:
Ugh, en toen was HoS ook voorbij.

Tijd vliegt voorbij tijdens het spelen. "eventjes deze quest afmaken" zit er gewoon niet in. Heb nu denk ik al zo'n 20 uur zitten in puur de hoofdquest van HoS, dus nu kan ik rustig die runewright helpen en de herbalist.

*en dan nog alle quests uit de basegame...
Ervaar precies hetzelfde. Waarschijnlijk wanneer ik met alles klaar ben kan ik gelijk door met de nieuwe uitbreiding die er aan zit te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-10 10:39
Bij mij is het ook zo gegaan;

Witcher 3 een paar uurtjes gespeeld. Ik vond het niet zo speciaal.
Toen kwam Fallout 4, deze heb ik meer dan 100 uur gespeeld en helemaal uitgespeeld.
Nu weer Witcher 3 opgestart.. en nu zie opeens hoe goed de game is.

Alles is zoveel mooier en beter uitgewerkt dan Fallout. De setting is helaas anders (heb liever Fallout), maar voor de rest is alles beter. De performance, de graphics, de cutscenes, de gesprekken, de keuzes. In Fallout 4 komt alles op hetzelfde neer, maar in de Witcher ben ik keer op keer bang dat ik een verkeerde keuze maak :D :D Ook de gesprekken zijn zoveel beter. In Fallout was ik al snel veel aan het skippen omdat het niet interessant was, hier kijk ik elk filmpje van begin tot eind :)

Alleen de combat is inderdaad wennen, maar dat komt gewoon omdat Fallout te simplistisch en makelijk is :P In Witcher heb je de potions en items hard nodig, in Fallout had ik op het eind echt honderden en honderden items aan drugs, chems, potions, alcohol en stimpacks welke ik nooit nodig achtte/gebruikte.

In de Witcher ga ik juist elke keer veel te snel door mijn water en brood heen :D Met deze game ga ik mij denk ik ook wel meer dan 100 uur vermaken!

[ Voor 10% gewijzigd door Divak op 19-12-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zo ook TW3 begonnen, al aantal uur ingestoken.

Wat een grote wereld en wat kan je veel doen. Moet wennen aan de combat, zoals Ries ook beschrijft, de potions en items heb je hard nodig. Ik had echt moeite met die Royal Griffin, de eerste, ik kwam er toen pas achter dat ik überhaupt die items had en kon gebruiken :+, slimme ikke. Toen lukte het ineens wel. Misschien ook niet handig om met amper level 2 dat te gaan doen, maar goed, het is wel gelukt na een keer of 5 :')

Vind vooral het verhaal erg leuk en ben ook bang wat mijn keuzes voor effect hebben :D Ik geniet er in elk geval wel erg van, mooi spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-10 09:39
Fuff schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:33:
Vind vooral het verhaal erg leuk en ben ook bang wat mijn keuzes voor effect hebben :D Ik geniet er in elk geval wel erg van, mooi spel.
Ik ben ook net begonnen. Die graphics... af en toe zit je gewoon te genieten van de omgeving. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Fuff schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:33:
Zo ook TW3 begonnen, al aantal uur ingestoken.

Wat een grote wereld en wat kan je veel doen. Moet wennen aan de combat, zoals Ries ook beschrijft, de potions en items heb je hard nodig. Ik had echt moeite met die Royal Griffin, de eerste, ik kwam er toen pas achter dat ik überhaupt die items had en kon gebruiken :+, slimme ikke. Toen lukte het ineens wel. Misschien ook niet handig om met amper level 2 dat te gaan doen, maar goed, het is wel gelukt na een keer of 5 :')

Probeer eens onder gameplay de movement op alternative, deze optie is later toegevoegd dus staat zover ik weet niet standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52
Grecio schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:00:
[...]

Ik ben ook net begonnen. Die graphics... af en toe zit je gewoon te genieten van de omgeving. Heerlijk.
En het geluid ook. Ik speel op een beamer met een surroundset in een relatief kleine kamer, ik word er echt helemaal ingezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Ik maak net trouwens een geniale Screenshot. Geen spoiler ofzo hoor.

Lol! : )

[ Voor 10% gewijzigd door Grecio op 22-12-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:03:
[...]

Probeer eens onder gameplay de movement op alternative, deze optie is later toegevoegd dus staat zover ik weet niet standaard aan.
Ga ik proberen, heb hem nu op "combat" staan, misschien is een andere layout inderdaad beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-10 23:44
Grecio schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:50:
Ik maak net trouwens een geniale Screenshot. Geen spoiler ofzo hoor.

Lol! : )
Sorry, mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Mijn paard wil stiekem meeluisteren met het gesprek en heeft zich vermomd als een morbide muurversiering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 18-10 23:44
Ah, nu zie ik hem. Ik zal er wel aan gewend zijn (Elder Scrolls speler he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Avalaxy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:22:
Ah, nu zie ik hem. Ik zal er wel aan gewend zijn (Elder Scrolls speler he).
Haha ahja ik ook wel hoor, maar deze ziet er zo mooi uit samen met die andere muur-ornamenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grecio schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:27:
[...]

Mijn paard wil stiekem meeluisteren met het gesprek en heeft zich vermomd als een morbide muurversiering.
Je paard heeft een naam hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:12:
[...]

Je paard heeft een naam hoor!!!
Geralt noemt al zijn paarden Roach 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
Viper® schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:33:
[...]

Geralt noemt al zijn paarden Roach 8)
Indeed... gelukkig was er geen naam voor de Unicorn 8)7 :*)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:13
Wel een ontzettend vet spel dit :) Ben het nu al enige tijd zo aan het spelen wanneer ik wat tijd heb, maar alle sidequests en andere dingen die je nog moet ontdekken zijn echt cool.

Heb nu net Imlerith omgelegd en ben weer in Novigrad en ben level 29. Gear kan wel nog stukken beter, maar dat komt t.z.t. wel :).

Waar ik wel tegen aan loop zijn de controls van Ciri. Ik kan bijv. niet echt een special ability kiezen als ik op Tab druk. Heeft iemand daar ook last van?

[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 24-12-2015 13:31 ]

• Belecthor
  • Laatst online: 12:25
Ik ben ook begonnen met dit spel. Ik vind het bizar hoe gedetailleerd en fantastisch dit spel in elkaar steekt. Ik kan wel een lijst maken met wat ik allemaal fantastisch vind aan dit spel, maar ik vermoed dat dit al genoeg gedaan is in dit topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb m pas aangeschaft, omdat ik even klaar was met Fallout 4. Witcher 2 kon ik nooit echt inkomen, dus ik heb wel even getwijfeld. Nergens voor nodig, wat een pareltje is dit spel! Zeker GOTY voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31

Kheos

FP ProMod
De_Bastaard schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:30:
Waar ik wel tegen aan loop zijn de controls van Ciri. Ik kan bijv. niet echt een special ability kiezen als ik op Tab druk. Heeft iemand daar ook last van?
spoiler:
je bedoelt Ciri; die geen witcher is en dus geen special abilities heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kwistnix schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:11:
Ik heb m pas aangeschaft, omdat ik even klaar was met Fallout 4. Witcher 2 kon ik nooit echt inkomen, dus ik heb wel even getwijfeld. Nergens voor nodig, wat een pareltje is dit spel! Zeker GOTY voor mij.
Ik zie 'm in veel GOTY lijstjes terug komen en persoonlijk begrijp ik daar werkelijk waar helemaal niets van. Ja, het universum is prachtig en het verhaal goed, maar gameplay lijkt ineens niet meer mee te tellen? Laat dat nu juist dat pure middelmaat zijn in The Witcher 3. De controls zijn clunky en daaraan gekoppeld zien de animaties er niet uit, en de combat wordt ook door tal van games beter gedaan.

Waar iedereen altijd roept: "als de gameplay maar goed is", lijkt dit principe voor deze game door heel veel sites totaal over boord gegooid te zijn. Want die is gewoon niet erg sterk, moet zelfs de grootste fanboy toegeven. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:02
bram1984 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 07:50:
[...]

Ik zie 'm in veel GOTY lijstjes terug komen en persoonlijk begrijp ik daar werkelijk waar helemaal niets van. Ja, het universum is prachtig en het verhaal goed, maar gameplay lijkt ineens niet meer mee te tellen? Laat dat nu juist dat pure middelmaat zijn in The Witcher 3. De controls zijn clunky en daaraan gekoppeld zien de animaties er niet uit, en de combat wordt ook door tal van games beter gedaan.

Waar iedereen altijd roept: "als de gameplay maar goed is", lijkt dit principe voor deze game door heel veel sites totaal over boord gegooid te zijn. Want die is gewoon niet erg sterk, moet zelfs de grootste fanboy toegeven. Erg vreemd.
Bij mij ook zeker GOTY want de gameplay vind ik ook top. Met de besturing heb ik geen probleem. Die is voor 2 minuten even wennen en gaat voor de rest vlot. Dat was bij bijvoorbeeld Dragon Age wel wat anders. Combat gedeelde is inderdaad niet het beste ooit gezien maar eens je ook dat door hebt kan je wel leuke dingen doen.

De rest van de gameplay is toch genieten. Van Gwent tot de vele goeie quest, van de aangename cutscenes tot de prachtige omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dan heb je wellicht weinig anders gespeeld, want er zijn dit jaar veel games uitgekomen die qua gameplay en controls een aanzienlijk hoger niveau halen. Persoonlijk vind ik het jammer dat dit niet beter beloond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:09

Esumontere

Floep, banaan.

bram1984 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 08:32:
Dan heb je wellicht weinig anders gespeeld, want er zijn dit jaar veel games uitgekomen die qua gameplay en controls een aanzienlijk hoger niveau halen. Persoonlijk vind ik het jammer dat dit niet beter beloond wordt.
Gameplay is meer dan alleen besturing en combat. Het gaat ook om levendigheid van de game, wat en hoeveel er te doen is, kwaliteit van de activiteiten, verhalen in de sidequests, algehele storyline, etc. En dat zijn dingen die imho in geen enkele game dit jaar beter zijn gedaan dan in the Witcher 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 16:36

westergas

rikkie_pc

In het zelfde genre? Dan ben ik benieuwd welke games je allemaal bedoelt, ik kan namelijk niets bedenken.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
westergas schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:40:
[...]

In het zelfde genre? Dan ben ik benieuwd welke games je allemaal bedoelt, ik kan namelijk niets bedenken.
An sich. Maar dit is niet het topic om te gaan vergelijken. Ik vind alleen dat deze game veel te veel praise krijgt, en dat wilde ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

bram1984 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:31:
[...]

An sich. Maar dit is niet het topic om te gaan vergelijken. Ik vind alleen dat deze game veel te veel praise krijgt, en dat wilde ik even kwijt.
Fair enough. Zal ook een kwestie van smaak zijn, ik had het zelfde met DA:I
TW3 is niet perfect maar fans zullen eerder geneigd zijn deze tekortkomingen door de vingers te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Een aspect van TW3 dat niet bijzonder is is de combat. Ik neem aan dat je er bijvoorbeeld op doelt dat Bloodborne meer GOTY awards had moeten winnen? :) Of Pillars of Eternity, of Undertale, of...? Als Kojima daarnaast MGS V had mogen afmaken was dat voor mij ook een serieuze kanshebber geweest.

Toch vind ik dat TW3 all in all het beste en meest complete pakket biedt en zodoende de beste game van het jaar is. Heel veel aspecten van de game zijn heel erg goed (en al vele malen uiteengezet). Ik heb een nieuwe PC voor de game gekocht en was wekenlang opgeslokt.

[ Voor 4% gewijzigd door Arrahant op 26-12-2015 17:40 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 12:25
[...]

Ik ben het flink met je mening oneens. Ik vind juist dat de gameplay in TW3 erg intuïtief aanvoelt en prettig werkt met muis en toetsenbord en de animaties vind ik ook goed. Ik heb tegelijk kort Dragon age Inquisition geprobeerd samen met TW3 en TW3 steekt met kop en schouders uit boven DA:I op het gebied van besturing (en de rest, maar dat is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gameplay is meer dan controls. Qua verhaal en omgeving is TW3 wel heel erg goed. Het is mijn eerste RPG en ben er al heel lang zoet mee.

Nu even levelen tot 25 en dan naar
spoiler:
Isle of Mists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
[...]

Ik vind de gameplay fantastisch. The Witcher 3 staat wat mij betreft met stip op 1 voor GOTY. Prima als jij dat niet zo ervaart, maar presenteer je mening alsjeblieft niet als een of ander objectief waarneembaar feit.

[ Voor 3% gewijzigd door Lan Mandragoran op 28-12-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
[...]

Ik zie je punt en tot op zekere hoogte heb je gelijk. De controls van The Witcher 3 zijn minder sterk dan die van bijvoorbeeld Bloodborne. Maar dat het spel daarom geen GOTY-awards verdient, daar ben ik het niet mee eens.

De controls zijn namelijk alsnog niet slecht. Ze zijn ietsje clunky (wat overigens al beter is geworden met de alternatieve controls die in een patch werden geïntroduceerd), maar er is wel aan te wennen. Het vechten is alsnog leuk om te doen en, afhankelijk van je moeilijkheidsgraad, behoorlijk uitdagend. Het is zeker niet perfect, maar puur de controls voor bewegen en vechten zou ik alsnog een krappe 7 geven (gebaseerd op muis + toetsenbord). En alle andere aspecten van het spel (verhaal, keuzes, karakters, de wereld, de quests, dialogen, crafting, geheimen, Gwent, sfeer, graphics) zijn allemaal een 8+. Pak je alles bij elkaar, dan moet de totaalscore wel hoog zijn. Natuurlijk is het persoonlijk, maar dat veel sites en polls uitkomen op dit spel als winnaar vind ik heel goed te verdedigen.

Bedenk je ook dat een game als Bloodborne enorm veel ontwikkeltijd bespaart door een veel kleinere focus op verhaal, cutscenes, karakters, dialogen, quests, enz, enz. Dat spel kiest specifiek voor hele goede combat en hele toffe world building en blinkt daarin uit. The Witcher 3 probeert veel meer te bereiken, en slaagt in bijna elk aspect daarvan. Overigens staat Bloodborne voor mij nu op 3 van dit jaar, met Pillars of Eternity op 2 en TW3 op 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Op elk element afzonderlijk, zal er altijd wel een game zijn die beter is dan The Witcher 3.

- gameplay
- graphics
- rpg elementen
- combat
- verhaal
- ...

Maar er is geen enkel game dat zo hoog scoort in totaal als dit game vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 17:11
Zwaar afkicken hier. Geheel uitgespeelt. Geen side-quests meer te doen.
Jammer dat je de Rune-words niet kunt combineren met de stones.
Alles geheel op Rune-words maakt niet zo'n sterke combi.

Ook jammer dat ik mijn volledige Viper set niet kan testen nu, want geen quests meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RoytjeP schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:15:

Ook jammer dat ik mijn volledige Viper set niet kan testen nu, want geen quests meer te doen.
Dlc al gekocht? Anders kan je new game+ doen met je nieuwe gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
Ja Hearts of Stone uitgespeelt, vandaar de volledige Viper set ;-).
New Game+ is toch geheel opnieuw, de base game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:30
RoytjeP schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:30:
Ja Hearts of Stone uitgespeelt, vandaar de volledige Viper set ;-).
New Game+ is toch geheel opnieuw, de base game?
ja met de wapens en alles wat je heb behaald in je eerdere game

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-10 15:33
Aantal maanden niet gespeeld, dacht ik vanavond ff snel te spelen, update van 18gig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb een game-breaking bug :(

spoiler:
Tijdens de quest Final Preparations, na het praten met Avallac'h, begint de quest Through Time and Space. De eerste keer dat ik deze quest probeerde te starten crashte het spel met foutmelding 'this program has stopped responding'. Na een 2e keer proberen kwam ik verder. Ik heb nu Ge'els opgepikt, maar zodra ik terug travel naar Novigrad crasht het spel volledig. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd en krijg het niet werkend :(

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Esumontere schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:00:
Ik heb een game-breaking bug :(
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? :(
Allereerst...het spel is bij mij nog nooit gecrashed. Daar ligt het dus niet aan. Ergens zit het op jouw PC dus niet helemaal lekker. Tijd voor een schone Windows install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
RoytjeP schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:15:

Die rune words, is dat die extra NPC die er bij komt als je Hearth Of Stone hebt ?

Ik ben opnieuw begonnen met mijn game en zit nog niet in dat gebied (momenteel Velen aan het uitkuisen :p). Kan je die ook gebruiken onder level 30 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

westergas schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:28:
[...]

Allereerst...het spel is bij mij nog nooit gecrashed. Daar ligt het dus niet aan. Ergens zit het op jouw PC dus niet helemaal lekker. Tijd voor een schone Windows install?
Dat lijkt me bijzonder sterk. Mijn pc is een maand geleden opnieuw geïnstalleerd, ik heb de game-cache opnieuw geverificeerd. Een schone windows install is ook wel een erg grote stap :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 19:35
Iemand enige idee waar ik deze mod elders dan bij Nexusmods kan downloaden?
The Witcher 3 HD Reworked Project
want bij nexusmods moet je betalen volgens mij en dat heb ik er voor 1 mod niet voor over.

[My Home Automations]

• RoytjeP
QuZyX schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:49:
[...]

Die rune words, is dat die extra NPC die er bij komt als je Hearth Of Stone hebt ?

Ik ben opnieuw begonnen met mijn game en zit nog niet in dat gebied (momenteel Velen aan het uitkuisen :p). Kan je die ook gebruiken onder level 30 ?
Die kan je gewoon gebruiken inderdaad dacht ik. Enige probleem zal geld zijn denk ik.
Geloof dat je totaal 30K (1x5K, 1x10X, 1x15K) aan hem moet betalen voordat je de meest uitgebreide goeie stones / words hebt.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:16
PuckStar schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:16:
want bij nexusmods moet je betalen volgens mij en dat heb ik er voor 1 mod niet voor over.
Hoezo betalen?
Als free-user kan ik hem gewoon downloaden hoor?

• QuZyX
Nog een vraagje over runes, die kon je toch samenvoegen tot grotere ? Of ben ik nu zo verkeerd ? :o Vind dat dus nergens meer terug... :(

• RoytjeP
Ja klopt. Lesser > 2x Lesser=Normaal > 2x Normaal = Greater Rune Stone
Moet je wel de recepten kopen / vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PuckStar schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:16:
Bij de registratie op Nexusmods kom je inderdaad een pagina tegen waar je kan betalen, en het komt inderdaad over op een manier dat als je niet iets kiest ook niet verder kan. Maar gewoon niks aanvinken en verder gaan met registratie. Beetje rare bedoeling maarja. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Esumontere schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:34:
[...]

Dat lijkt me bijzonder sterk. Mijn pc is een maand geleden opnieuw geïnstalleerd, ik heb de game-cache opnieuw geverificeerd. Een schone windows install is ook wel een erg grote stap :/
Het probleem is overigens opgelost door de full-screen mode op 'Full Screen' te zetten, in plaats van 'Borderless Window'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 07:52
vandaag maar weer eens begonnen aan Witcher 1 na een maand niet... (hopelijk 2016 meer tijd!)

Vechten is dat echt wennen of...? Buried Memories missie, waar ik in Crypte Outskirts een berg ghouls moet doden.

Echter als ik combos probeer te maken, dan lukt het me niet om ook tijdig te Dodgen indien nodig (zie ik dan te laat). En heb alleen een simpel zwaard (sommige zeggen Fast style, andere weer Strong style) of een bijl.

Hopelijk vanavond nog ff tijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:06
net de moeilijkste boss tot nu toe gehad... Jezus, wat een frustrerend gedoe, eigenlijk best een simpel mechanisme, maar holy crap, 1 foutje en ik was dood... leek meer op dark souls dan the Witcher. Had hier niet het geduld voor!

spoiler:
Imlerith... 2e fase is echt super lastig, dat heen en weer gespring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Nu online
Dat stuk is even doorbikkelen inderdaad, maar net als bij iedere bossfight is t een kwestie van aanvalspatronen herkennen en goed gebruik maken van signs, bombs en potions. Niet alle gevechten hoef jevin een keer te winnen natuurkijk. Beetje uitdaging mag wel toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
trekker22 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:11:
vandaag maar weer eens begonnen aan Witcher 1 na een maand niet... (hopelijk 2016 meer tijd!)

Vechten is dat echt wennen of...? Buried Memories missie, waar ik in Crypte Outskirts een berg ghouls moet doden.

Echter als ik combos probeer te maken, dan lukt het me niet om ook tijdig te Dodgen indien nodig (zie ik dan te laat). En heb alleen een simpel zwaard (sommige zeggen Fast style, andere weer Strong style) of een bijl.

Hopelijk vanavond nog ff tijd :-)
Heb je het over The Witcher 1 of de 3 ? Want als je het hebt over de 1, was dit nog een totaal andere combat dan nu.. Dat was toen met een "fast" "strong" "group" attack die je op voorhand moest instellen dacht ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
QuZyX schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Heb je het over The Witcher 1 of de 3 ? Want als je het hebt over de 1, was dit nog een totaal andere combat dan nu.. Dat was toen met een "fast" "strong" "group" attack die je op voorhand moest instellen dacht ik... :)
ja witcher 1; met toetsen inderdaad fast/strong/group.

maar hoe maak je combos, en zorg je tegelijkertijd dat je dodge zodat je niet wordt afgemaakt door die ghouls? Want mijn zwaard is dusdanig slap dat ik het nooit op tijd red. Of bergen levenspotions gebruiken>?

hier worden wisselende tips genoemd:
http://witcher.wikia.com/wiki/Thread:17783

maar welke is nu waar >:)

[ Voor 8% gewijzigd door trekker22 op 04-01-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Heb je de combos al unlocked? Voor zover ik me herinner, moet die met je levels eerst unlocken bij je abilities.

Zoiets dus: http://static5.gamespot.c...9-915112_20071105_003.jpg

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Zal vanavond eens kijken. Denk zelf dat ik beter eerst wat andere missies kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Ik kwam bij dat stuk half kapot en zonder potions en food. Na een poging of tien is het wel gelukt. Zolang je geduldig bent en de juiste signs gebruikt bij specifieke fases is het te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:40
tritimee schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:32:
net de moeilijkste boss tot nu toe gehad... Jezus, wat een frustrerend gedoe, eigenlijk best een simpel mechanisme, maar holy crap, 1 foutje en ik was dood... leek meer op dark souls dan the Witcher. Had hier niet het geduld voor!

spoiler:
Imlerith... 2e fase is echt super lastig, dat heen en weer gespring.
Wat dat betreft wordt die Heart of Stones DLC ook nog een mooie (mocht je die gaan spelen). Ik ben in die DLC denk ik vaker doodgegaan dan in het complete spel ;)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:06
Kwistnix schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:07:
Dat stuk is even doorbikkelen inderdaad, maar net als bij iedere bossfight is t een kwestie van aanvalspatronen herkennen en goed gebruik maken van signs, bombs en potions. Niet alle gevechten hoef jevin een keer te winnen natuurkijk. Beetje uitdaging mag wel toch? :)
Hou inderdaad van uitdaging, alleen dodged geralt vaak nogal lomp en onbestuurbaar. Gelukkig heb ik de moord gepleegd :D
arjen9551 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:45:
[...]

Wat dat betreft wordt die Heart of Stones DLC ook nog een mooie (mocht je die gaan spelen). Ik ben in die DLC denk ik vaker doodgegaan dan in het complete spel ;)
ha fijn, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Laatst online: 23-03 12:21
Heb de Witcher 3 al tijdje terug uitgespeeld, ga nog een playthrough doen. Is R.E.D creation kid al uit? Die zou dit jaar toch uitkomen?

Wil tweede playthrough met mods gaan doen, eerste eens Divinity Orginal Sin uitspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gister uitgespeeld, wow... Wel op newbienivo, maar wat gaaf.

Nu even wat sidequests doen en als de nieuwe dlc er is dan schaf ik ze beide aan en speel ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Er zijn volgens mij aardig wat soorten vampieren in de game. Ik ben nu bezig met mijn tweede playthrough en ik ben tot op heden maar een soort vampier tegen gekomen (Katakan).

Alleen nu komt mijn punt. Die vampier uit de trailer (die 'fuck off' vampier). Waar kan ik hem en zijn quest vinden? Ik ben in beide playtroughs niet die vampier tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Soccer98 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:46:
Er zijn volgens mij aardig wat soorten vampieren in de game. Ik ben nu bezig met mijn tweede playthrough en ik ben tot op heden maar een soort vampier tegen gekomen (Katakan).

Alleen nu komt mijn punt. Die vampier uit de trailer (die 'fuck off' vampier). Waar kan ik hem en zijn quest vinden? Ik ben in beide playtroughs niet die vampier tegen gekomen.
Er ligt een High Vampire te slapen in een doodskist in de catacomben van Novigrad. Je kan daar praten met een soort archeoloog. Verder ben ik ook wel wat ekimarra's tegengekomen hier en daar.

edit: dat was blijkbaar inderdaad de "fuck off" vampier. zie ook hier

[ Voor 11% gewijzigd door bassGunner op 05-01-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Nu online
bassGunner schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:13:

Er ligt een High Vampire te slapen in een doodskist in de catacomben van Novigrad.
spoiler:
De lijkschouwer in de Carnal Sins quest is ook een higher vampire. Vond ik een van de moeilijkste gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Kwistnix schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:01:
[...]

spoiler:
De lijkschouwer in de Carnal Sins quest is ook een higher vampire. Vond ik een van de moeilijkste gevechten.
spoiler:
Ohja. Heb ik helaas niet mee gevochten want ik had de verkeerde te pakken :( hij blijft me nu treiteren met flyers overal in Novigrad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Nu online
spoiler:
Die concerned citizen briefjes blijf je vinden, ongeacht of je de juiste gast hebt gepakt of niet. Ik tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe speelt de game op PS4 is het waard om hem daarop te halen? Hoe is de game opzich??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:27:
Hoe speelt de game op PS4 is het waard om hem daarop te halen? Hoe is de game opzich??
Als je deze topic even doorleest heb je snel genoeg antwoord op je vragen.

Het spel zelf is imo briljant en absoluut GOTY 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55
Als je bezorgt bent over de grafische kwaliteit. Dont be. Op alle platformen is deze game super mooi. Console versies hadden wat last van texture pop-ins bij de launch, maar dat was zo minor dat je het amper merkte, ik weet niet in hoeverre dit dmv patches is veranderd.

Wat wel een issue is, de initiele load tijd en load tijden van sommige areas. Je bent afhankelijk van de BD speed(ook als je de game digitaal op je hard disk/hybrid disk/ssd in je PS4 zou zetten. Althans, dat is wat ik begreep van een vriend van me. Hij heeft de game op PS4, ik op PC en hij was aan het flippen toen de game bijna insta loadde vanaf me SSD waar hij een minuut of zo aan het wachten was.

Maar laat al dat bovenstaande het liefst achterwegen. Zelfs als je om die zaken een game wel of niet zou spelen. Witcher 3 is terecht de GOTY2015 geworden en ik denk wel 1 van de beste(zo niet de beste) games ooit gemaakt. Daarmee zeker de moeite om te spelen.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 12:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Esumontere schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:28:
[...]

Als je deze topic even doorleest heb je snel genoeg antwoord op je vragen.

Het spel zelf is imo briljant en absoluut GOTY 2015.
Stiekem ben ik wel blij met deze vraag :P Ik heb de game ook gekocht afgelopen( en 1 en 2) Winter sale op steam en ga er deze week aan beginnen :D Recenties zijn erg goed maar ik probeer dit topic zoveel mogelijk te vermijden ivm spoilers etc.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 20:16

Nny

Gisteren de hele avond met Gwent bezig geweest, ben er helaas te laat mee begonnen dus een volledig deck zit er voor mij niet meer in. Zou toch een goudmijn zijn als ze dat ooit als stand-alone applicatie uitbrengen. Zal een goede concurrent voor Hearthstone zijn dan.

PSN, Twitter: NNY1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
ik speel ook op de PS4, ik heb er nog niet veel tijd inzitten (uur of 10 of zo) maar het speelt prima. Grafisch ziet het er echt prachtig uit, gisteren kwam een vriend langs en dat was het eerste wat hij zei, hoe mooi het er uit ziet.

Heb me een paar keer geërgerd aan de controls. Een keer met zwemmen bv dat ik verdronk omdat ik niet de goede kant op zwom (draaide constant om bv ipv hoger of lager te gaan zwemmen, dat moet met rondje/vierkantje en niet door omhoog en omlaag te sturen), na paar keer proberen had ik de controls door en ging het goed. Ook een paar keer gehad tijdens een gevecht dat dodge'n niet werkte waardoor ik dood ging. Dat is een kwestie van leren/wennen.

Waar ik me gisteren wel echt aan ergerde:
vlak voor een gevecht is een gesprek, daarin krijg je een item, dat leert het spel je hoe dat te gebruiken in het gevecht, prima allemaal maar als ik dat gevecht niet overleef krijg je dat gesprek weer helemaal opnieuw en ook weer hoe je dat item moet equippen en gebruiken. Dat gesprek kan je wel skippen door meerdere keren op vierkantje te drukken en dat equippen kost ook niet veel tijd maar het moet wel elke keer opnieuw en daar kan ik me echt aan ergeren.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Svennie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:21:
vlak voor een gevecht is een gesprek, daarin krijg je een item, dat leert het spel je hoe dat te gebruiken in het gevecht, prima allemaal maar als ik dat gevecht niet overleef krijg je dat gesprek weer helemaal opnieuw en ook weer hoe je dat item moet equippen en gebruiken. Dat gesprek kan je wel skippen door meerdere keren op vierkantje te drukken en dat equippen kost ook niet veel tijd maar het moet wel elke keer opnieuw en daar kan ik me echt aan ergeren.
Zie het als een straf, voor het dood gaan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zwemmen en vechten onder water vind ik ook schraal hoor. Verder speelt het prima en ziet het er goed uit op de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:20:
[...]

Als je bezorgt bent over de grafische kwaliteit. Dont be. Op alle platformen is deze game super mooi. Console versies hadden wat last van texture pop-ins bij de launch, maar dat was zo minor dat je het amper merkte, ik weet niet in hoeverre dit dmv patches is veranderd.

Wat wel een issue is, de initiele load tijd en load tijden van sommige areas. Je bent afhankelijk van de BD speed(ook als je de game digitaal op je hard disk/hybrid disk/ssd in je PS4 zou zetten. Althans, dat is wat ik begreep van een vriend van me. Hij heeft de game op PS4, ik op PC en hij was aan het flippen toen de game bijna insta loadde vanaf me SSD waar hij een minuut of zo aan het wachten was.

Maar laat al dat bovenstaande het liefst achterwegen. Zelfs als je om die zaken een game wel of niet zou spelen. Witcher 3 is terecht de GOTY2015 geworden en ik denk wel 1 van de beste(zo niet de beste) games ooit gemaakt. Daarmee zeker de moeite om te spelen.
Heb hem binnen maar nog niet gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Iemand enig idee waar je veel balise fruit kan scoren. Bijna geen enkele alchemist heeft ze :/

Oh BTW hearts of stone was echt waar voor het geld IMHO. Zo moet dlc enige konkurent tot nu toe is de citadel dlc van ME3 (recente games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 11:24
Splitinfinitive schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:50:
Iemand enig idee waar je veel balise fruit kan scoren. Bijna geen enkele alchemist heeft ze :/
Je moet ook bij de herbalisten kijken, niet de alchemisten. Alchemisten hebben het "fles"simbool op de kaart, herbalisten een takje. Maar verder heb ik er de gewoonte van gemaakt elk plantje wat direct op mijn pad ligt te plukken alsmede alle loot van de lijken te halen (behalve de heel simpele wapens waardoor je zo aan je weight cap zit). Heb nu zelden dat ik bij een recept ingrediënten mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31

Kheos

FP ProMod
Splitinfinitive schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:50:

Oh BTW hearts of stone was echt waar voor het geld IMHO. Zo moet dlc enige konkurent tot nu toe is de citadel dlc van ME3 (recente games)
ik heb daar ook een hele tijd achter lopen zoeken (op Skellige hebben ze dat volgens mij niet eens) maar ik dacht dat ik toen in White Orchard het een en ander kon vinden. Zowel in het wild als bij die herbaliste.
Pagina: 1 ... 61 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic