Dat klopt. Van veel briefjes krijg je inderdaad extra 'points of interest' op de map. Je kan dat ook wel afleiden uit de inhoud van de briefjes.BlaSfem0n schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:07:
[...]
Volgens mij geven sommige van de gewone notificaties ook extra points of interest op je map.
Opzich heb ik geen probleem om de Botchlings te vermoorden, maar vanaf wanneer de Wraiths komen ben ik zo dood. Maak gebruik van de YRDEN Signs voor Wraits. Zou liever op death march blijven spelen alvorens te veranderen van niveau.
Heb level 6.
Heb level 6.
Bedoel je de wraiths in de family matter quest?MiAnVaSa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:01:
Opzich heb ik geen probleem om de Botchlings te vermoorden, maar vanaf wanneer de Wraiths komen ben ik zo dood. Maak gebruik van de YRDEN Signs voor Wraits. Zou liever op death march blijven spelen alvorens te veranderen van niveau.
Heb level 6.
Heb ik ook moeite mee op level 6 waarvoor de quest is ik blijf dood gaan.
Maar omdat ik weiger lager te spelen dan Death March ben ik maar wat andere main en secondary quests gaan doen om zo hoger level te worden en betere gear te krijgen.
Ook maar meteen eens naar oxenfurt gegaan om daar en in de buurt van novigrad wat contracts en quests op te pakken die ik wel aan kan.
Op level 8 weer eens geprobeerd, maar weer zo dood ;-)
Nu door levelen naar level 9 en dan weer verder met die quest.
De manier is overigens wel YRDEN casten, juiste oil op je zwaard en wacht maar tot ze in de val lopen.
Je moet er wat voor over hebben om het op Death March uit te spelen zonder terug te schakelen ;-) Blijft alleen vervelend dat je zo lang moet laden nadat je dood bent gegaan (PS4)
Wat ik gemerkt (zoals jijzelf ook al aangeeft) heb is dat met Yrden en veel dodgen het wat simpeler wordt. Qeun voor de beveiliging en Tawny oil voor het snelle bijvullen van de stamina. Ik ben ook vrij vlot Moondust tegengekomen die werpen heeft ook best zin als lapmiddel zou een dimiterium bomb ook moeten werken maar daar kun je geen signs bij in de buurt gebruiken. Ik weet even niet welke decotion. Maar er is er een die een beetje van de damage die aanricht als health weer terug geeft. Alghoul volgens mij maar niet zeker. er is ook een adrenaline upgrade die de adrenaline omruilt voor health als je op een gegeven moment zonder raakt (battle trance of die daar onder). Die heeft mij tot nu ook al twee keer geholpenjanus_freggel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:17:
[...]
Bedoel je de wraiths in de family matter quest?
Maar omdat ik weiger lager te spelen dan Death March ben ik maar wat andere main en secondary quests gaan doen om zo hoger level te worden en betere gear te krijgen.
Ook maar meteen eens naar oxenfurt gegaan om daar en in de buurt van novigrad wat contracts en quests op te pakken die ik wel aan kan.
De manier is overigens wel YRDEN casten, juiste oil op je zwaard en wacht maar tot ze in de val lopen.
Je moet er wat voor over hebben om het op Death March uit te spelen zonder terug te schakelen ;-) Blijft alleen vervelend dat je zo lang moet laden nadat je dood bent gegaan (PS4)
Hoe zit het met de DLC?
Beter om eerst de base game uit te spelen? Of kun je apart aan de slag met HoS?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Je kan ervoor kiezen opnieuw te startenJeroenneman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:06:
Hoe zit het met de DLC?
Je kan ervoor kiezen alleen HoS te gaan spelen en krijgt dan een lvl30+ caracter
of je pakt een oude game op en gaat dan starten met HoS
Aan jou de keus ;-)
Ik ben helemaal opnieuw begonnen op Death March en zie tegen de tijd dat ik lvl 30 ben wel hoe HoS eruit ziet
Nou ik dacht eerst de DLC te spelen en door te gaan met de main quest waar ik ook al bijna op het einde was, maar ik raad je aan om eerst up te levelen via de main quest en dan de DLC te spelen want damn die is me toch pittig. Waar ik me normaal goed kon redden met Quen is het nu toch wel erg tactisch en goed oppassen hoe je een vijand verslaat.Jeroenneman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:06:
Hoe zit het met de DLC?
Ging in de DLC meer dood dan dat ik in de hele game zelf doodging

idemheplam schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:17:
[...]
Nou ik dacht eerst de DLC te spelen en door te gaan met de main quest waar ik ook al bijna op het einde was, maar ik raad je aan om eerst up te levelen via de main quest en dan de DLC te spelen want damn die is me toch pittig. Waar ik me normaal goed kon redden met Quen is het nu toch wel erg tactisch en goed oppassen hoe je een vijand verslaat.
Dat gevecht met
spoiler:
was het zwaarste gevecht dat ik tot dan toe heb geleverd. De bosses in de main quest gingen toch echt wel makkelijker neer.
Olgierd von Everec
Ja, het is de Family Matters Quest. Op de XO heb ik het probleem ook met de laadtijden nadat je dood zijt geweest.janus_freggel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:17:
[...]
Verwijderd
Ik had hem in 1 try.janus_freggel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:17:
[...]
Maar ik heb dan ook eerst 60% van alle vraagtekens op de map gedaan en side quest en contracten op mijn level waren.
Dus ik was al level 15 of 16 toen ik aan die quest begon..
Ben al lang niet meer dood gegaan in gevecht, gewoon blijven dodgen en zodra ik onder de 50% gezondheid zorg ik dat het eerst weer op 100 komt.
Enige keren dat ik doodga is als ik weer eens van een te hoge rots naar beneden val
Yrden upgraden helpt ook, en dan in de cirkel blijven en flink dodgen.
Ja waarschijnlijk, maar ik vind het zonde om in yrden te investerendutchgio schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:38:
Yrden upgraden helpt ook, en dan in de cirkel blijven en flink dodgen.
investeer nu alles in quen en fast attack en oils dus hou even niet over hiervoor.
Investeren jullie eigenlijk in potions of iets dergelijks? Ik heb eigenlijk alles op de casts gegooid op yrden na. Het viel me op dat Quen echt handig is als je die goed geupgrade hebt. Meestal gebruik ik de combi van Quen en Igni.
[ Voor 33% gewijzigd door n2theb op 05-11-2015 09:00 ]
Die specters ga je nog wel vaker tegenkomen....janus_freggel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:48:
[...]
Ja waarschijnlijk, maar ik vind het zonde om in yrden te investeren
investeer nu alles in quen en fast attack en oils dus hou even niet over hiervoor.
Hopelijk vanavond nog even met Geralt heersen. Nu eens eindelijk proberen naar een einde toe werken.
DLC wacht ik denk ik mee tot alles uit is. Eventueel een Game of the year edition.
Want als ik Fallout 4 binnen heb komt er waarschijnlijk weinig van de Witcher meer terecht voorlopig.
DLC wacht ik denk ik mee tot alles uit is. Eventueel een Game of the year edition.
Want als ik Fallout 4 binnen heb komt er waarschijnlijk weinig van de Witcher meer terecht voorlopig.

Deze week het spel besteld en binnengekregen, wat een geweldig mooi spel. Ik heb net de Griffin verslagen (dus ben volgens mij nog nergens
). Maar het ziet er erg goed uit. De combat is wat lastig (om te ontwijken etc.), maar voelt goed aan. Ben erg benieuwd wat mij allemaal te wachten staat. Ik snap nog vrij weinig van bepaalde dingen, bijvoorbeeld Gwent (hoe werkt dat
), wat allemaal junk is aan items en wat niet..
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Het is allemaal vrij overweldigend in het begin maar geloof me, alles went heel snel.Ktenolix schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:38:
Deze week het spel besteld en binnengekregen, wat een geweldig mooi spel. Ik heb net de Griffin verslagen (dus ben volgens mij nog nergens). Maar het ziet er erg goed uit. De combat is wat lastig (om te ontwijken etc.), maar voelt goed aan. Ben erg benieuwd wat mij allemaal te wachten staat. Ik snap nog vrij weinig van bepaalde dingen, bijvoorbeeld Gwent (hoe werkt dat
), wat allemaal junk is aan items en wat niet..
Veel plezier met deze fantastische game. Na de dood van de Grffin zit je denk ik nog onder de 1% completion
Ik zie jullie allemaal gebruik maken van de quens. Die gebruik ik echt alleen puur als ondersteuning maar meer ook niet. Doen totaal geen dmg bij mij. Heb er ook 0 punten in gestopt en eigenlijk alles in melee combat en wat potions. Is er een recommended build ofzo?
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Wraiths zijn freaking irritant maar er is een truc voor, je moet het patroon van hun aanvallen zien, dan kan je er vrij simpel op anticiperen.janus_freggel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:48:
[...]
Ja waarschijnlijk, maar ik vind het zonde om in yrden te investeren
Meestal teleporten ze 2 x voordat ze je met een 3x zwaardslag aanvallen. eerste teleport is van je weg, dan een direct achter je, die moet je gelijk dodgen. Daarna komt die laatste teleport en de triple zwaardslag. Zorg dat je dan direct na die 3de hit hen aanvalt en net ervoor iets gebruikt wat hen vertraagd, Yrden, anti ability zoals moondust of dimiterium bomb. Meestal heb je niet zoveel hits nodig tegen wraiths, ze zijn sterk qua attacks maar vrij zwak qua health.
Als laatste, lukt het nog niet, dan gewoon op hoger lvl weer proberen.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Die witcher 1 heb ik als ePub maar op kaft staat dan alleen "de laatste wens". Mis ik dan nog iets?? (Dit zijn 295 pagina's en laatste 2 hoofdstukken heten: stem van het gezond verstand 7 en bestiarium)el-jorge schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:35:
[...]
Boeken beginnen langzaam in het nederlands te verschijnen. Ik vind het tot nu toe een leuke serie. Leest lekker weg.
The Witcher 1 - De laatste wens en het zwaard der voorzienigheid. Dit zijn losse verhalen, maar zijn het zeker waard om mee te beginnen.
De reeks begint als volgt.
The Witcher 2 - Het bloed van de Elfen
The Witcher 3 - De jaren van verachting
The Witcher 4 - De Vuurdoop
Volgens mij moeten er nog 2 komen. Hopelijk komen die snel.
Edit: zie dat de te kopen versie 707 bladzijdes heeft dus ik mis denk ik het zwaard gedeelte
Edit2: zwaard gebeuren gevonden
Edit3: klopt dat dit boek ook "het zwaard van het lot" wordt genoemd. Is de 2e verhalenbundel.
[ Voor 10% gewijzigd door trekker22 op 05-11-2015 23:36 ]
Ik gebruik ook weinig Quen hoor. Gewoon de hele tijd blijven dodgen, vooral met de Fleet Footed skill. Af en toe een roll bij grote monsters.thewizard2006 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:27:
Ik zie jullie allemaal gebruik maken van de quens. Die gebruik ik echt alleen puur als ondersteuning maar meer ook niet. Doen totaal geen dmg bij mij. Heb er ook 0 punten in gestopt en eigenlijk alles in melee combat en wat potions. Is er een recommended build ofzo?
Er is niet echt een recommended build, je kan gewoon een beetje kiezen wat jezelf leuk vindt. De algemene mening is wel dat een Alchemy build verreweg het sterkst kan zijn. Signs zijn leuk en aardig maar heb je uiteindelijk niet heel veel aan, later in de game. Maar wat je ook kiest, uiteindelijk ben je toch belachelijk sterk dus maakt het niet zoveel uit, en kan je gewoon kiezen wat goed aanvoelt.
Daarnaast moet je niet vergeten al je skills te activeren, je kan dan ook maar maximaal 12 skills actief hebben. Je kan dus ook af en toe je build even veranderen. Oh, en match de skills met de juiste mutagens voor een leuke bonus.
Daarvoor is de bestiary dus. Zonder Yrden gewoon een stuk moeilijker. Met Heden echter opeens goed te doen. Geldt eigenlijk voor alle vijanden. Gewoon goed inlezen, en dan pas beginnen met aanvallen.SouLLeSSportal schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:37:
[...]
Wraiths zijn freaking irritant maar er is een truc voor, je moet het patroon van hun aanvallen zien, dan kan je er vrij simpel op anticiperen.
Meestal teleporten ze 2 x voordat ze je met een 3x zwaardslag aanvallen. eerste teleport is van je weg, dan een direct achter je, die moet je gelijk dodgen. Daarna komt die laatste teleport en de triple zwaardslag. Zorg dat je dan direct na die 3de hit hen aanvalt en net ervoor iets gebruikt wat hen vertraagd, Yrden, anti ability zoals moondust of dimiterium bomb. Meestal heb je niet zoveel hits nodig tegen wraiths, ze zijn sterk qua attacks maar vrij zwak qua health.
Als laatste, lukt het nog niet, dan gewoon op hoger lvl weer proberen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Is mij gelukt zonder de Wraiths te vermoorden. EN de botchlings heb ik vermoord zonder enige schade op te lopen. Had geen level 6 maar level 4.MiAnVaSa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:01:
Heb level 6.
[ Voor 7% gewijzigd door MiAnVaSa op 06-11-2015 09:31 ]
herkenbaar haha. Zelfs een stuk of wat wilde zwijnen deden mij al de das omheplam schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:17:
[...]
Nou ik dacht eerst de DLC te spelen en door te gaan met de main quest waar ik ook al bijna op het einde was, maar ik raad je aan om eerst up te levelen via de main quest en dan de DLC te spelen want damn die is me toch pittig. Waar ik me normaal goed kon redden met Quen is het nu toch wel erg tactisch en goed oppassen hoe je een vijand verslaat.
Ik heb alle gwent gerelateerde quests afgerond maar mijn deck is niet compleet
Moet ik nou echt handmatig alle spelers af?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Het gros van de kaarten krijg je door a) bij elke merchant even te checken of ze kaarten verkopen en b) tegen elke merchant en belangrijk personage te spelen om een kaart te winnen. De Gwent-gerelateerde quests geven je ook een aantal kaarten (die heb je gedaan), en je kunt er ten slotte nog enkele vinden in de wereld. Zie GwentCards.com als je specifieke kaarten zoekt.westergas schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:38:
Ik heb alle gwent gerelateerde quests afgerond maar mijn deck is niet compleetMoet ik nou echt handmatig alle spelers af?
Natuurlijk is dit totaal niet nodig om het spel uit te spelen, of zelfs om van Gwent te genieten want dat kan ook met minder kaarten. Ik zou 't alleen aanraden als je het leuk vindt om te zoeken en je verzameling compleet te maken.
Ik zie op GwentCards.com nu trouwens dat er 12 nieuwe kaarten zijn toegevoegd met de Hearts of Stone DLC. Dat wist ik nog niet. Ik wacht op de Blood & Wine-uitbreiding en ga ze dan beide spelen, inclusief nieuwe Gwent-kaarten
Verwijderd
Ik moet (volgens een lijst) nog 4 random Gwent cards
-Wyvern
-Fog
-Rain
-Clear Weather.
Voor de rest nog een paar die ik met de gwent missies moet winnen, maar voor de rest heb ik ze allemaal, nu alleen nog even op jacht naar die random 4
-Wyvern
-Fog
-Rain
-Clear Weather.
Voor de rest nog een paar die ik met de gwent missies moet winnen, maar voor de rest heb ik ze allemaal, nu alleen nog even op jacht naar die random 4
Verwijderd
Heeft echt niemand last hier van de framerate in deze game (XBONE)? Het kan ook zijn dat ik een hele grote zeikerd ben maar het haalt een beetje de fun weg. In Novigrad daalt de framerate soms naar 15/20 FPS voor m'n gevoel en ook tijdens het lopen in Velen daalt hij regelmatig. Het draaien van de camera gaat ook behoorlijk schokkig.
Heeft iemand een oplossing of herkent iemand dit? Moet ik er gewoon weer aan wennen?
Heeft iemand een oplossing of herkent iemand dit? Moet ik er gewoon weer aan wennen?
Ik heb er geen problemen mee met de framerate.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:16:
Heeft echt niemand last hier van de framerate in deze game (XBONE)? Het kan ook zijn dat ik een hele grote zeikerd ben maar het haalt een beetje de fun weg. In Novigrad daalt de framerate soms naar 15/20 FPS voor m'n gevoel en ook tijdens het lopen in Velen daalt hij regelmatig. Het draaien van de camera gaat ook behoorlijk schokkig.
Verwijderd
Klopt, dit zijn dezelfde boeken. ik weet het niet precies maar volgens mij zijn deze twee boeken in 2010 al eens vertaald en nu is het boek door een andere uitgever als een bundel uitgegeven. Twee boeken in een zeg maar.trekker22 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:24:
[...]
Die witcher 1 heb ik als ePub maar op kaft staat dan alleen "de laatste wens". Mis ik dan nog iets?? (Dit zijn 295 pagina's en laatste 2 hoofdstukken heten: stem van het gezond verstand 7 en bestiarium)
Edit: zie dat de te kopen versie 707 bladzijdes heeft dus ik mis denk ik het zwaard gedeelte
Edit2: zwaard gebeuren gevonden
Edit3: klopt dat dit boek ook "het zwaard van het lot" wordt genoemd. Is de 2e verhalenbundel.
Ik was zelf tijdens het lezen een beetje in de war omdat in "De laatste wens" Dandelions Nederlandse naam "Ridderspoor" is en in "Het zwaard der voorzienigheid" (en de boeken daarna) heet Dandelion Ranonkel... Dus in één boek verandert de naam van een personage
Ook verandert de naam van de druïde die we in de game kennen als "Ermion" (Die druïde op Skellige) in het eerste boek, in één van de verhalen, heeft hij zijn Poolse naam behouden "Myszowór" en later in de boeken daarna heeft hij een andere naam. Die naam ben ik even vergeten, maar Myszowór is in het Engels "Mouse sack" en in de Engelse boeken heet hij ook zo.
Ik had het een tijdje geleden uitgezocht en volgens mij komt dat omdat er twee verschillende personen zijn die het eerste en het tweede boek hebben vertaald vanuit het Pools.
Dus als je Het "Zwaard van het lot" gaat lezen: Ridderspoor = Ranonkel = Dandelion
dacht al dat er een 2e troubadour wasVerwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:30:
[...]
Klopt, dit zijn dezelfde boeken. ik weet het niet precies maar volgens mij zijn deze twee boeken in 2010 al eens vertaald en nu is het boek door een andere uitgever als een bundel uitgegeven. Twee boeken in een zeg maar.
Ik was zelf tijdens het lezen een beetje in de war omdat in "De laatste wens" Dandelions Nederlandse naam "Ridderspoor" is en in "Het zwaard der voorzienigheid" (en de boeken daarna) heet Dandelion Ranonkel... Dus in één boek verandert de naam van een personage.
Ook verandert de naam van de druïde die we in de game kennen als "Ermion" (Die druïde op Skellige) in het eerste boek, in één van de verhalen, heeft hij zijn Poolse naam behouden "Myszowór" en later in de boeken daarna heeft hij een andere naam. Die naam ben ik even vergeten, maar Myszowór is in het Engels "Mouse sack" en in de Engelse boeken heet hij ook zo.
Ik had het een tijdje geleden uitgezocht en volgens mij komt dat omdat er twee verschillende personen zijn die het eerste en het tweede boek hebben vertaald vanuit het Pools.
Dus als je Het "Zwaard van het lot" gaat lezen: Ridderspoor = Ranonkel = Dandelion
Maar dat 2e boek leest een stuk leuker weg als het eerste op een of andere manier!
Gisteren in de Mediamarkt de losstaande eerste uitbreiding gezien. Da's gewoon een voucher met een code
Maar wel leuk is dat daar twee Gwent kaartendecks bij zitten.
Niet gekocht (had ook al de Pipboy editie van Fallout 4 voor de Xone voor mijn vriendin gekocht) maar wel leuk dat ze het op die manier aanpakken. Alleen een beetje zuur misschien voor mensen die de seasonpass hebben. Misschien kan je die kaarten ook los kopen?
Niet gekocht (had ook al de Pipboy editie van Fallout 4 voor de Xone voor mijn vriendin gekocht) maar wel leuk dat ze het op die manier aanpakken. Alleen een beetje zuur misschien voor mensen die de seasonpass hebben. Misschien kan je die kaarten ook los kopen?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Welke Gwent set?Siebsel schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:10:
Iemand de Gwent set al binnen?
Deze: http://www.nedgame.nl/pla...one-expansion/2615861874/?
Die heb ik al even binnen (weliswaar de pc versie die ik nu niet meer kan vinden bij Nedgame).
Sinds een week, spontane crashes in game, alleen met harde reset eruit te krijgen. Is gebeurt sinds laatste nvidia driver update, daarvoor nooit een probleem gehad (naar 358.91) iemand anders zelfde problemen?
Ik heb al naar W10 geupgrade, nu dan maar drivers deinstalleeren en een versie van een maand geleden proberen.
2500k, Geforce 970, ASUS ROG 2560x1440
Ik heb al naar W10 geupgrade, nu dan maar drivers deinstalleeren en een versie van een maand geleden proberen.
2500k, Geforce 970, ASUS ROG 2560x1440
Nee, de versie die je los kon bestellen in de Witcher store voor seasonpass houders :-) die wordt namelijk vanuit de USA verstuurd.Racierox schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:23:
[...]
Welke Gwent set?
Deze: http://www.nedgame.nl/pla...one-expansion/2615861874/?
Die heb ik al even binnen (weliswaar de pc versie die ik nu niet meer kan vinden bij Nedgame).
Yup!Siebsel schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:10:
Iemand de Gwent set al binnen?
Ergens vorige week istie bezorgt
Jawel, soort van.Siebsel schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:45:
Nee, de versie die je los kon bestellen in de Witcher store voor seasonpass houders :-) die wordt namelijk vanuit de USA verstuurd.
De PC en PS4 hebben een retail versie waar exact dezelfde Gwent set bij in zit.
Voor de Xbox en PC waren alleen en voornamelijk als 'digital' te koop, via Origin, Steam, GoG (etc). Voor deze groep, en de ExpansionPass kopers, was er de optie om de Gwent set alsnog aan te schaffen.
[ Voor 59% gewijzigd door Nnoitra op 11-11-2015 20:24 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ja, dat was dus mijn vraag, heeft iemand die al binnen gekregenNnoitra schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:52:
[...]
Jawel, soort van.
De PC en PS4 hebben een retail versie waar exact dezelfde Gwent set bij in zit.
Voor de Xbox en PC waren alleen en voornamelijk als 'digital' te koop, via Origin, Steam, GoG (etc). Voor deze groep, en de ExpansionPass kopers, was er de optie om de Gwent set alsnog aan te schaffen.

Nu verwacht ik dat de postbezorging vanuit de US gewoon iets vertraging heeft opgelopen, maar ik was gewoon benieuwd of anderen die die set in de Witcher Store besteld hadden 'm al wel hebben of ook nog wachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Siebsel op 12-11-2015 09:11 ]
In de Order confirmation stond: "Estimated Arrival Date: Between 05/11/2015 and 10/11/2015"Siebsel schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:10:
Nu verwacht ik dat de postbezorging vanuit de US gewoon iets vertraging heeft opgelopen, maar ik was gewoon benieuwd of anderen die die set in de Witcher Store besteld hadden 'm al wel hebben of ook nog wachten.
Een "Your order has been shipped" mailtje op 28-10-2015.
En dinsdag 03-11-2015 had ik 'm binnen
Ik heb zonder probleem de physical Gwent edition voor PC met code voor DLC kunnen preorderen en op launch kunnen afhalen bij GameMania. De preorder mogelijkheid kwam pas laat ter beschikking, zo'n 3 weken voor hij uit kwam, maar voor de rest geen problemen. Niks bestellen vanuit the USA of zoiets...
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Het valt me op dat Hearts of Stone echt veel leukere vijanden heeft.
Zonder al te veel te spoilen: veel meer gebruik van magie en de omgeving, waardoor gevechten moeilijker worden, maar niet vervelend.
Zonder al te veel te spoilen: veel meer gebruik van magie en de omgeving, waardoor gevechten moeilijker worden, maar niet vervelend.
Dat was dus de Retail versie, die ik eerder noemde, welke de Gwent box er bij in had zitten.BlaSfem0n schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:05:
Ik heb zonder probleem de physical Gwent edition voor PC met code voor DLC kunnen preorderen en op launch kunnen afhalen bij GameMania. De preorder mogelijkheid kwam pas laat ter beschikking, zo'n 3 weken voor hij uit kwam, maar voor de rest geen problemen. Niks bestellen vanuit the USA of zoiets...
De 'USA' versie van de Gwent kaarten was voor de mensjes die "Hearts of Stone" of de ExpansionPass digitaal hadden gekocht.
Ik heb laatst mijn windows geupgrade naar win10. Dacht dat Gog galaxy de saves zou opslaan in de cloud maar dit werkt dus niet zo
. Heeft iemand mss een save game (pc) voor mij?
Ik ben nog in het begin, had net de quest voltooid Hunting a Witch.
Zou het natuurlijk niet erg vinden om een save te ontvangen die iets verder is of iets eerder is, scheelt me in ieder geval heel wat onnodige speeltijd.

Ik ben nog in het begin, had net de quest voltooid Hunting a Witch.
Zou het natuurlijk niet erg vinden om een save te ontvangen die iets verder is of iets eerder is, scheelt me in ieder geval heel wat onnodige speeltijd.
Ik merk tijdens gevechten dat vijanden soms een witte gloed rond hun hoofd krijgen. Weet iemand wat dit betekent? Kun je ze dan met een finisher afmaken ofzo? Heb het zowel bij beesten als mensen gezien.
Dan heb je met de mind trick gespeeld. (axii, charm sign) hierdoor blijven tegenstanders en dieren versuft achter of kan je zo onder controle krijgen.Ktenolix schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:09:
Ik merk tijdens gevechten dat vijanden soms een witte gloed rond hun hoofd krijgen. Weet iemand wat dit betekent? Kun je ze dan met een finisher afmaken ofzo? Heb het zowel bij beesten als mensen gezien.
Je doet het dus zelf
Ik gebruik Axii nooit als sign.mike0001 schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:12:
[...]
Dan heb je met de mind trick gespeeld. (axii, charm sign) hierdoor blijven tegenstanders en dieren versuft achter of kan je zo onder controle krijgen.
Je doet het dus zelf
Er zijn ook wapens die stun als perk hebben of je hebt zo'n steen in je wapen gestopt wat dat veroorzaakt.
PSN, Twitter: NNY1980
Ah, dat zou het kunnen zijn. Ik heb volgens mij stun in m'n zwaard.Nny schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:48:
Er zijn ook wapens die stun als perk hebben of je hebt zo'n steen in je wapen gestopt wat dat veroorzaakt.
Dat noemen ze een "rune" mijn beste vriendNny schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:48:
Fixed itQuZyX schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:54:
[...]
Dat noemen ze een "runestone" mijn beste vriend
Fixed itQuZyX schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:16:
[...]
Oops![]()
Ben momenteel bezig met Dragon Agoe Inq - en daar is het "rune"![]()
Thx voor de aanvulling
Sorry, kon het niet laten
Neem nog een bakkie
Haha... zalig..Nnoitra schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:30:
[...]
Fixed it
Sorry, kon het niet laten![]()
Neem nog een bakkie
Werken en op game fora zitten gaat dus niet samen
Zo, eindelijk sinds de launch van de game hem uitgespeeld. Kostte me redelijk wat tijd haha.
Heb nu alle Side quests, Witcher Gear hunts en missions gedaan. Ben nu level 34, dus moet nog wat monsters slagen voor level 35.
Had verwacht dat ik hoger in de levels zou zitten aan het einde. Misschien toch die Bug meegekregen. Weten jullie een locatie met hoge level monsters? Moet nog maar 130xp.
Heb nu alle Side quests, Witcher Gear hunts en missions gedaan. Ben nu level 34, dus moet nog wat monsters slagen voor level 35.
Had verwacht dat ik hoger in de levels zou zitten aan het einde. Misschien toch die Bug meegekregen. Weten jullie een locatie met hoge level monsters? Moet nog maar 130xp.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik was, zonder last te hebben van die XP bug, ook level 34 na de laatste missie (pre-DLC).Kuhr89 schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:59:
Zo, eindelijk sinds de launch van de game hem uitgespeeld. Kostte me redelijk wat tijd haha.
Je kunt voor een high level terug naar White Orchard gaan, en daar koeien gaan slachten, uurtje meditaten, koeien slachten, mediaten, repeat until "bovine defence force initiative".
Even opgezocht... bwahahaha, dat is een hilarische oplossingNnoitra schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:14:
[...]
Ik was, zonder last te hebben van die XP bug, ook level 34 na de laatste missie (pre-DLC).
Je kunt voor een high level terug naar White Orchard gaan, en daar koeien gaan slachten, uurtje meditaten, koeien slachten, mediaten, repeat until "bovine defence force initiative".
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
UIT!
Ruim 100 uur over gedaan...lvl35...mastercrafted wolf set...hoogste moeilijkheids dinges.
Ik had precies het einde wat ik wilde bleek achteraf. Toch leuk. atm geen behoefte aan NG+ of DLC. Voelt vreemd om na het einde nog iets van side quests of DLC te gaan doen. Het is gewoon....klaar...
En dan nu mijn PC verkopen en nooit meer gamen. Beter dan dit word het toch niet. Wat een mooie serie!
Ruim 100 uur over gedaan...lvl35...mastercrafted wolf set...hoogste moeilijkheids dinges.
Ik had precies het einde wat ik wilde bleek achteraf. Toch leuk. atm geen behoefte aan NG+ of DLC. Voelt vreemd om na het einde nog iets van side quests of DLC te gaan doen. Het is gewoon....klaar...

En dan nu mijn PC verkopen en nooit meer gamen. Beter dan dit word het toch niet. Wat een mooie serie!
Ik had hetzelfde gevoel... Ik voelde mij zo "leeg" als het uitgespeeld was... als in "en wat nu ??"westergas schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:09:
UIT!![]()
Voelt vreemd om na het einde nog iets van side quests of DLC te gaan doen. Het is gewoon....klaar...
Ga zelf nu voor de laatste quest. denk rond de 150 uur erin zit. Episch spel. Wat raden jullie aan voor de DLC? New game +? of gewoon na de main questline doorspelen met de DLC?
QuZyX schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:47:
[...]
Ik had hetzelfde gevoel... Ik voelde mij zo "leeg" als het uitgespeeld was... als in "en wat nu ??"
spoiler:
Ook tamelijk lomp dat je na de quest weer in de wereld word gepleurd, alsof er niets gebeurt is. Snap het wel hoor, voor nog openstaande quests maar toch...
Ik heb precies nog 10 seconden rond gelopen om vervolgens de PC uit te zetten.
Sluit Hearts of Stone wel een beetje aan bij het einde van het de verhaal lijn?
Ik heb precies nog 10 seconden rond gelopen om vervolgens de PC uit te zetten.
HoS staat los van de hoofdverhaallijn. Je kunt deze op elk moment spelen, voor of na het einde van de main quest maakt niets uit.westergas schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:16:
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Gisteren met plezier HoS uitgespeeld. Ik vond het een leuke aanvulling om nog wat langer in de omgeving rond te lopen.Herko_ter_Horst schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:05:
[...]
HoS staat los van de hoofdverhaallijn. Je kunt deze op elk moment spelen, voor of na het einde van de main quest maakt niets uit.
Wat is dat? Ben nu bijna tegen het eind en ben geen wolf armour tegen gekomen. Zit dat in een dlc verstopt?westergas schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:09:
mastercrafted wolf set...
De Wolf-set is inderdaad toegevoegd middels DLC, maar is wel gratis. De set zat in één van de 16 wekelijkse pakketjes die na de release uitkwamen. De Wolf-set is medium armor met kenmerken die zowel voor zwaardvechten als voor magie (signs) voordeel bieden. Een mix dus, waar de Griffin-set (ook medium) meer richting Sign Intensity gaat.Nny schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:06:
[...]
Wat is dat? Ben nu bijna tegen het eind en ben geen wolf armour tegen gekomen. Zit dat in een dlc verstopt?
Zo ziet ie eruit, en hier vind je de kenmerken en de locaties van de blauwdrukken.
Daar heb ik dan volledig overheen gekeken. Ziet er wel netjes uit! Dus weer wat te doen als ik thuis ben.geert1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:31:
[...]
De Wolf-set is inderdaad toegevoegd middels DLC, maar is wel gratis. De set zat in één van de 16 wekelijkse pakketjes die na de release uitkwamen. De Wolf-set is medium armor met kenmerken die zowel voor zwaardvechten als voor magie (signs) voordeel bieden. Een mix dus, waar de Griffin-set (ook medium) meer richting Sign Intensity gaat.
Zo ziet ie eruit, en hier vind je de kenmerken en de locaties van de blauwdrukken.
Angeloonie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:46:
[...]
spoiler:Ik heb net de Battle for Kaer Morhen gehad, ben volgens mij dus al redelijk dicht bij het einde? Kom ik dan nog bij die berg?
[ Voor 8% gewijzigd door heplam op 23-11-2015 13:19 ]
spoiler:
Ja dat komt nog.
Dat 'dicht bij het einde' valt dan wel weer mee.
Verhaal is wat raar opgezet maar de battle in Khaer Morhen is niet het einde.
Dat 'dicht bij het einde' valt dan wel weer mee.
Verhaal is wat raar opgezet maar de battle in Khaer Morhen is niet het einde.
Zo, ook uitgespeeld. Prachtig hoor, die epiloog. Ben echt wel geroerd. Ook wel een goed einde:
Nu nog 2 contracts, en verder wat rondbanjeren, van de wereld genieten en wat vraagtekens wegwerken.
spoiler:
-ciri emperor
-nilfgaard heerst
-geralt chillt lekker met triss in Kovir
-nilfgaard heerst
-geralt chillt lekker met triss in Kovir
Nu nog 2 contracts, en verder wat rondbanjeren, van de wereld genieten en wat vraagtekens wegwerken.
Ik heb alle vraagtekens in Novigrad en Velen weggewerkt. Die in Skellige ga ik niet eens aan beginnen. Dan alleen al kost me 50 uur om die weg te krijgen. Vet irritant allemaal in zee..
Ik leg de game nu een tijdje weg, wacht op de andere uitbreiding en zie dan weer verder. Mooie game, maar ben er nu eventjes klaar mee haha.
Ik leg de game nu een tijdje weg, wacht op de andere uitbreiding en zie dan weer verder. Mooie game, maar ben er nu eventjes klaar mee haha.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
zo laatste quests in HoS even afhandelen.. en dan kan hij in de kast!
Wachten op blood & wine....
Level 39. nog tig vraagtekens over..
Wachten op blood & wine....
Level 39. nog tig vraagtekens over..
Er zit ook niet echt afwisseling in die vraagtekens op zee, vooral smuggler's caches waar dan nog gear inzit waar je niet echt iets meer met bent (eens je in deftige witch hunter gear zit)... Zeker de moeite niet waard, ik spreek uit ervaringKuhr89 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:41:
Ik heb alle vraagtekens in Novigrad en Velen weggewerkt. Die in Skellige ga ik niet eens aan beginnen. Dan alleen al kost me 50 uur om die weg te krijgen. Vet irritant allemaal in zee..
Heb de game al een tijdje aan de kant liggen na men eerste walktrough, ik wacht nu tot Blood&Wine en dan begin ik gewoon volledig opnieuw met alle toeters en bellen... Dan zijn we weer zoet voor 100+ uurtjes avontuur
en misschien dan eens via de steam link
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
then again... ik heb al die vraagtekens 'moeten' doen om aan genoeg geld te geraken om al mijn uitgaven te betalenKipCurreh schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:35:
[...]
Er zit ook niet echt afwisseling in die vraagtekens op zee, vooral smuggler's caches waar dan nog gear inzit waar je niet echt iets meer met bent (eens je in deftige witch hunter gear zit)... Zeker de moeite niet waard, ik spreek uit ervaring

Ik wou perse alle gear en all zwaarden maxen, en dan kost het snel veel geld en om dan ook nog eens al die runword en signword te maxen... dure operatie
Precies mijn idee! speel nu na paar maanden weer NG+. Eerste keer dat ik een spel nog een keer doe. Leuk dat je dan meer details ziet. Super gamewestergas schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:09:
UIT!![]()
Dit weekend ook W3 halen voor de ps4 
mooie aanbieding voor 30 euro. Voor de pc is die maar 15 maar ik denk dat hij op de ps4 wat 'relaxter' weg gamed.
mooie aanbieding voor 30 euro. Voor de pc is die maar 15 maar ik denk dat hij op de ps4 wat 'relaxter' weg gamed.
Waar zag je die voor de 15eu? Een vriend van mij heeft het nog niet.Viper® schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:58:
Dit weekend ook W3 halen voor de ps4
http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=119&iid=1032Ircghost schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:01:
[...]
Waar zag je die voor de 15eu? Een vriend van mij heeft het nog niet.
Bij PC games onderaan
Thanks! Erg goede prijs inderdaadViper® schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:45:
[...]
http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=119&iid=1032
Bij PC games onderaan
Mss ff een domme vraag maarre: ik ben nog niet klaar met main quest, zit wel redelijk richting het einde en ben nu lvl 32. Ik dacht, omdat ik ook net HoS heb gekocht om die nu eerst te doen en daarna weer de mainquest. Is dat een optie? Of maak ik bijv. een eindgevecht van de main hierdoor te makkelijk?
Nee, als je HOS gaat doen kapt ie alle Mainquest lines af. Dus eerst de main quest doen.Japser schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:32:
Mss ff een domme vraag maarre: ik ben nog niet klaar met main quest, zit wel redelijk richting het einde en ben nu lvl 32. Ik dacht, omdat ik ook net HoS heb gekocht om die nu eerst te doen en daarna weer de mainquest. Is dat een optie? Of maak ik bijv. een eindgevecht van de main hierdoor te makkelijk?
Ik heb net na 200 uur het einde gehad! Zag op PSN dat de digital download 34 euro is! Dus ik denk, das beter, dan hoef ik geen disc meer te gebruiken. Disc verkocht, digital download binnengehaald, lekker new game+ starten.......
Helaas, de disc en digital download versie delen de savegames niet.... WHAAATTTT
Zaterdag ook W3 gehaald, voor de PS4 toch maar.
Zondag begonnen, ook maar besloten om alle side quests te doen, dus ik ben wel even bezig.
Was overigens bij de Werewolf missie (Hannah sister) maar die was toch vrij pittig op lvl5. Maar even door gegaan met andere quests, werewolf kom ik later wel terug.
Load times zijn trouwens wel gruwelijk op de ps4. Zelfs bij het doodgaan en het herladen van een save point, man man man.
ps. Vanavond eens kijken hoe het zit met craften etc.
Tot nu toe nog niks geupgrade/gecrafd oid. Gewoon betere gear aangezet. Schijnbaar moet ik me craftsman nog levelen.
Zondag begonnen, ook maar besloten om alle side quests te doen, dus ik ben wel even bezig.
Was overigens bij de Werewolf missie (Hannah sister) maar die was toch vrij pittig op lvl5. Maar even door gegaan met andere quests, werewolf kom ik later wel terug.
Load times zijn trouwens wel gruwelijk op de ps4. Zelfs bij het doodgaan en het herladen van een save point, man man man.
Tot nu toe nog niks geupgrade/gecrafd oid. Gewoon betere gear aangezet. Schijnbaar moet ik me craftsman nog levelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 30-11-2015 17:27 ]
Stel voor dat je de treasure hunts van rond jouw lvl gaat doet, en deze dan gaat craften... Er gaat imo niks boven witcher gear, welke je dan ook neemt.. Andere dingen lijkt mij een waste van tijd & resources.. Maar kan ook verkeerd zijn hoor...Viper® schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:24:
Verder hoef en kan je geen craftsman levelen hoor, er zijn gewoon craftsmen met verschillende levels in de werld te vinden (amateur, journeyman, enz...) Kwestie van de betere craftsmen te vinden dus..
Voor de master blacksmith en swordsmith dien je wel eerst een quest te doen om ze vrij te spelen.. Veel plezier
Toevallig inderdaad gisteren al de Viper school gear treasure hunt gedaan. Viper® Serpentine silver sword gemaakt in Oxenfurt. Had inderdaad de verkeerde craftsman, had die dwerg uit dat dorp.KipCurreh schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:42:
[...]
Stel voor dat je de treasure hunts van rond jouw lvl gaat doet, en deze dan gaat craften... Er gaat imo niks boven witcher gear, welke je dan ook neemt.. Andere dingen lijkt mij een waste van tijd & resources.. Maar kan ook verkeerd zijn hoor...
Verder hoef en kan je geen craftsman levelen hoor, er zijn gewoon craftsmen met verschillende levels in de werld te vinden (amateur, journeyman, enz...) Kwestie van de betere craftsmen te vinden dus..
Voor de master blacksmith en swordsmith dien je wel eerst een quest te doen om ze vrij te spelen.. Veel plezier
Disglair diagram heb ik ook al, maar die is pas lvl12 en ben pas 6 of 7. Waarschijnlijk ben ik lang bezig want ik doe ook gelijk alle side quests. Grote kans namelijk dat als ik door het hele verhaal ben dat ik daarna toch nooit meer alle side quests ga doen, dus dan maar gelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 01-12-2015 10:56 ]
Ik deed gewoon alle mogelijk dingen die rond je current lvl zijn, als er meer dan 5 lvl's (dacht ik) tussen komen krijg je er geen exp meer voor..Viper® schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:43:
[...]
Toevallig inderdaad gisteren al de Viper school gear treasure hunt gedaan. Viper® Serpentine silver sword gemaakt in Oxenfurt. Had inderdaad de verkeerde craftsman, had die dwerg uit dat dorp.
Disglair diagram heb ik ook al, maar die is pas lvl12 en ben pas 6 of 7. Waarschijnlijk ben ik lang bezig want ik doe ook gelijk alle side quests. Grote kans namelijk dat als ik door het hele verhaal ben dat ik daarna toch nooit meer alle side quests ga doen, dus dan maar gelijk.
Dus alle contracts, treasure hunts, side quests en main quests door elkaar
Verder gewoon goed uitkijken, er zijn veel diagrams/alchemy recipes verstopt in de wereld die zeker de moeite waard zijn..
En als je geïnteresseerd bent in het kaartspel Gwent en je wilt voor de achievement (of voor jezelf) alle kaarten halen, begin gelijk met tegen elke merchant te spelen en te winnen... Door te winnen krijg je een kaart, en zo komt je deck vanzelf wel compleet (ook de gwent related quests mee doen natuurlijk)
Doe je dit niet van in het begin, mag je alle merchants/vendors/blacksmiths backtracken om te zoeken tegen de welke je nog moest winnen... Geloof me, ik spreek uit ervaring
Na een lange pauze opnieuw begonnen want was compleet uit het verhaal. Voegt de dlc nog wat toe aan de main game of kan ik deze nog even laten liggen?
De eerste expansion is een nieuw avontuur en staat los van het "wild hunt" verhaal.MonkeySandwich schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:51:
Na een lange pauze opnieuw begonnen want was compleet uit het verhaal. Voegt de dlc expansion nog wat toe aan de main game of kan ik deze nog even laten liggen?
Speel 'm dus na het afronden van de 'main game'.
Je moet sowieso lvl 35(?) zijn om de DLC te kunnen doen, aangezien die missies vanaf ongeveer dat nivo zijn. Niet dat je het anders niet kan spelen, maar als je lvl 1 ofzo bent gaat het 'm niet worden.MonkeySandwich schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:51:
Na een lange pauze opnieuw begonnen want was compleet uit het verhaal. Voegt de dlc nog wat toe aan de main game of kan ik deze nog even laten liggen?
PSN: Maichel
Ik ben pas level 3 dus heb nog even te gaan. Het ging me er meer om of er nieuwe functies in de main game toegevoegd zijn, maar dit is dus niet zo. Ik ga eerst maar een poging doen om het spel zonder dlc uit te spelen.
Nieuwe gear en runeforging. Waar je redelijk veel centjes in moet investeren voor te unlocken, dus dat gaat em niet worden op level 3MonkeySandwich schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:05:
Ik ben pas level 3 dus heb nog even te gaan. Het ging me er meer om of er nieuwe functies in de main game toegevoegd zijn, maar dit is dus niet zo. Ik ga eerst maar een poging doen om het spel zonder dlc uit te spelen.
Hij is echter wel zeker de moeite waard, maar pas aanschaffen vanaf dat je 30+ bent in de main game.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Tijdens Black friday gekocht voor de xbox one, merk dat soms tijdens een gevecht dat de framerste echt helemaal instort en deze ook vrij laag blijft ook al is het gevecht al lang voorbij, echt super irritant! Het herladen van een save helpt dan wel..
Pff wat zijn er tegenwoordig toch weinig games die gewoon vanaf het begin lekker spelen
Pff wat zijn er tegenwoordig toch weinig games die gewoon vanaf het begin lekker spelen
[ Voor 23% gewijzigd door schumi1986 op 06-12-2015 16:56 ]
Dan heb je geluk, vroeger was het zover ik lees nog erger, o.a:http://www.vg247.com/2015/08/12/the-witcher-3-patch-1-08-delivers-better-frame-rate-but-dont-expect-miracles-report/schumi1986 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:52:
Tijdens Black friday gekocht voor de xbox one, merk dat soms tijdens een gevecht dat de framerste echt helemaal instort en deze ook vrij laag blijft ook al is het gevecht al lang voorbij, echt super irritant! Het herladen van een save helpt dan wel..
De Xbox heeft er nog wat meer last van dan de PS4. Inmiddels heb ik motion blur etc. uitstaan, maar impact is minimaal. Alleen bij de novigrad sewers was het dramatisch.
Had geen zin om m'n pc gpu te upgraden en in het gezeur met crashende games etc.
game is op de ps4 1 keer vastgelopen.
The Witcher aangeschaft omdat het zogenaamd een game is die je niet kan missen en ik wel van westerse RPG's houd. Net Fallout 4 'uit' en opzoek naar iets nieuws.
Ik loop alleen tegen de combat aan. Dit is vast een kwestie van even wennen en onder de knie krijgen. Vind het maar lastig want als ik net even lekker op een vijand inhak, word ik in mijn rug al aangevallen door een andere. Betekent dit dat je groepen moet vermijden en met range attacks moet aanvallen of wat is de tactiek?
Voelt gewoon niet helemaal lekker en heeft mijn eerste uur The Witcher een beetje verpest. Kan niet de bedoeling zijn.
Ik loop alleen tegen de combat aan. Dit is vast een kwestie van even wennen en onder de knie krijgen. Vind het maar lastig want als ik net even lekker op een vijand inhak, word ik in mijn rug al aangevallen door een andere. Betekent dit dat je groepen moet vermijden en met range attacks moet aanvallen of wat is de tactiek?
Voelt gewoon niet helemaal lekker en heeft mijn eerste uur The Witcher een beetje verpest. Kan niet de bedoeling zijn.
Veel rollen en ontwijken. Zeker niet midden in een groep gaan staan hakken. Moeilijkheid zou geen issue moeten zijn met dit spel, het is allemaal prima te doen.Xecuter NL schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:47:
The Witcher aangeschaft omdat het zogenaamd een game is die je niet kan missen en ik wel van westerse RPG's houd. Net Fallout 4 'uit' en opzoek naar iets nieuws.
Heb deze game voor €15 bij de gamemania gehaald vorige week.
Holy shizzle wat een game!!!
Ben nu net in Velen nadat ik alle vraagtekens weg heb gewerkt in het eerste gebied.
Maar duurt het levelen echt zo lang? ik bedoel ik geloof dat ik nu lvl 4 ben ofzo maar mijn god dat duurt lang zeg!
Maar wat een brute game.. echt nog nooit een witcher gespeeld maar het is terecht dat dit de game of teh year is/wordt.
Holy shizzle wat een game!!!
Ben nu net in Velen nadat ik alle vraagtekens weg heb gewerkt in het eerste gebied.
Maar duurt het levelen echt zo lang? ik bedoel ik geloof dat ik nu lvl 4 ben ofzo maar mijn god dat duurt lang zeg!
Maar wat een brute game.. echt nog nooit een witcher gespeeld maar het is terecht dat dit de game of teh year is/wordt.
Je krijgt voornamelijk XP door het oplossen van quests. XP die je van monsters krijgt is minimaal.
Voor de combat, leer dodgen en sidesteppen en ook wanneer je welke moet gebruiken. Bij grotere groepen tegenstanders proberen ruimte te creëren. Archers eerst uitschakelen of zorgen dat er iemand tussen jou en de archer zit, ze schieten met groot gemak hun maatjes neer
Ik speel zelf op Death March en dan is positiespel enorm belangrijk.
Voor de combat, leer dodgen en sidesteppen en ook wanneer je welke moet gebruiken. Bij grotere groepen tegenstanders proberen ruimte te creëren. Archers eerst uitschakelen of zorgen dat er iemand tussen jou en de archer zit, ze schieten met groot gemak hun maatjes neer
Ik speel zelf op Death March en dan is positiespel enorm belangrijk.
En dat maakt, wat mij betreft The Witcher 3 juist tot een topgameXecuter NL schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:47:
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Precies, hoe geloofwaardig is het nou helemaal als je niet van alle kanten wordt aangevallen? Het komt neer op wat tactiek en gewoon een beetje geluk.Thrace Grumble schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:35:
[...]
En dat maakt, wat mij betreft The Witcher 3 juist tot een topgameHelaas nog niet veel gespeeld zelf, iets met backlog/FFXIV
Bovenstaande is juist een van de punten waar ik me ontzettend aan erger in bv (de versies die ik heb gespeeld) de Assassin's Creed reeks, waar elke vijand bij wijze van netjes op zijn beurt wacht
Nog een tip:
Ik kon zelf ook niet wennen aan de trage bewegingen van Geralt tijdens combat. Na een van de patches kon je 'alternative movement' oid kiezen in de settings, Geralt beweegt dan veel directer. Ik kan niet meer zonder. Verder vond ik de motion blur zwaar overdreven, dus die ook gelijk uitgezet.
Het is ook best handig om even een tips/hints guide ergens te lezen op een game site, het is gewoon best een uitgebreide en complexe game.
Btw, totaal geen last van serieuze bugs, glitches of performance problemen op de ps4
Ik kon zelf ook niet wennen aan de trage bewegingen van Geralt tijdens combat. Na een van de patches kon je 'alternative movement' oid kiezen in de settings, Geralt beweegt dan veel directer. Ik kan niet meer zonder. Verder vond ik de motion blur zwaar overdreven, dus die ook gelijk uitgezet.
Het is ook best handig om even een tips/hints guide ergens te lezen op een game site, het is gewoon best een uitgebreide en complexe game.
Btw, totaal geen last van serieuze bugs, glitches of performance problemen op de ps4
Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic