PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:25:
ja klopt, maar aard is simpeler, met beetje aim werkt crossbow hetzelfde maar weet niet of je dan ook de harpie stunned dat die met een finisher kan worden afgemaakt.
Ik geloof dat jullie, net als ik in het begin, de kruisboog verkeerd gebruiken.mike0001 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:48:
Kruisboog nog nooit gebruikt. Verschrikkelijk onding vind ik dat persoonlijk.
Je hoeft niet zelf te aimen! Het kan wel, maar het hoeft niet!
Als je gewoon 1x clickt/schiet dan is er een auto-aim mechanisme; bijna altijd raak!
Sires/harpies vallen dan gewoon uit de lucht, liggen even voor pampus op de grond.
Piece of koekje!
Overigens dacht ik dat die horn alleen maar werkte bij Sirens?
Auto-aim werkt ook onder waterChaoss schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:19:
Ik schier harpies altijd met de kruisboog, ding heeft autoaim, vallen ze uit de lucht kun je zo neersteken.
Leren omgaan met de kruisboog is wel verstandig, want het is onderwater het enige wapen wat je kunt gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door Nnoitra op 21-10-2015 09:23 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Het is idd een erg handige hoornDruss schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:02:
[...]
[...]
.... deze game blijft me verbazen....![]()
Maarja, gevonden en verkocht als zijnde rommel....
Lore lezen Drussie, lore lezen...
Verwijderd
Ik heb net alles in velen/novigrad gedaan(op een aantal side quests na).
Heb nog geen voet gezet in Skelligen(ofzo), en ik krijg al dingen te horen en te zien die nog niet eens gebeurd zijn...
Spoilers van het spel in het spel... jammer..
Nog niets gehoord daarvan in het spel nog niets meegemaakt..
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 23:28 ]
Toen begonnen met craften, maken van grondstoffen etc. Tussendoor had ik nog alchemy diagrams en ingrediënten nodig. Uiteindelijk dus erg lang mee bezig geweest ik denk zo'n 7 uur
Maar ik had heb nu wel een volledig mastercrafted Griffin armour en mastercrafted Ursine armour beide incl de zwaarden
Verwijderd
Ik heb het spel van mijn ps4 afgelazerd..
Ik vind het totaal niet erg als er fouten in het spel zitten, ik ploeter me wel door de framerate issues en de crashes..
Maar Bugs waardoor ik een quest niet kan afmaken(enemy maar doelloos blijft staan en die ik daarom niet kan doden en daardoor mijn quest niet kan doen.)
Nee dan ben ik er klaar mee.
Zonde.....Want ondanks de problemen had ik er veel plezier in.
Maar het blijkt maar weer....
Een echte open wereld RPG zonder grote bugs op de console blijkt weer onmogelijk..
Het zijn toch geen gamebreaking bugs of zie ik dat verkeerd? ik ben er eigenlijk geen 1 tegen gekomen ja er zijn 2 quests die bugged zijn maar 99% doet het verder welVerwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 02:14:
Nee,
Ik heb het spel van mijn ps4 afgelazerd..
Ik vind het totaal niet erg als er fouten in het spel zitten, ik ploeter me wel door de framerate issues en de crashes..
Maar Bugs waardoor ik een quest niet kan afmaken(enemy maar doelloos blijft staan en die ik daarom niet kan doden en daardoor mijn quest niet kan doen.)
Nee dan ben ik er klaar mee.
Zonde.....Want ondanks de problemen had ik er veel plezier in.
Maar het blijkt maar weer....
Een echte open wereld RPG zonder grote bugs op de console blijkt weer onmogelijk..
Precies dit ja. Ik heb het spel 2x volledig doorgespeeld en ik ben 2 bugged (side) quests tegengekomen, aan het einde (sinds 1.10) wat van die lag-issues (wat bij mij werd opgelost door een reboot van de PS4) en verder alleen maar lol aan gehad. Jammer dat je 't opgeeft in elk geval. Voor mij is dit een spel wat in m'n alltime top-10 staat.WeAreLegion schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:16:
[...]
Het zijn toch geen gamebreaking bugs of zie ik dat verkeerd? ik ben er eigenlijk geen 1 tegen gekomen ja er zijn 2 quests die bugged zijn maar 99% doet het verder wel

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Overigens zijn de Quest gerelateerde bgs niet aan de console te wijten, de PC versie heeft dezelfde bugs..
Gisteravond toch maar de uitbreiding gekocht, dan heb ik tenminste nog wat aan mijn mastercrafted armourer.
Vond de addon erg leuk om te doen. Het is wat anders dan main verhaal, maar het smaakt echt naar meer. Kan niet wachten op 2e addon met het nieuwe gebied.Chaoss schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:55:
Hier ook geen gamebreaking bugs, kleine Hughes kon ik met een reload oplossen dat is in 300 uur misschien 3x gebeurd. Daarnaast heb ik wel geteld 1 sidequests open staan die ik niet kan afronden ivm een bug, als ik dat weg zet tegen de 120 quests die ik zonder problemen heb gedaan dan vind ik dat acceptabel.
Overigens zijn de Quest gerelateerde bgs niet aan de console te wijten, de PC versie heeft dezelfde bugs..
Gisteravond toch maar de uitbreiding gekocht, dan heb ik tenminste nog wat aan mijn mastercrafted armourer.
Edit:
Er is ook een nieuwe patch (1.11) komt er aan vandaag of morgen denk ik. Hier een PDF met wat er veranderd is.
http://wpc.4d7d.edgecastc...tch_1_11_changelog_en.pdf
[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 22-10-2015 13:42 ]
Volgens mij komt de arachas behemoth niet meer samen met de andere araches als je ze mustert.
Verwijderd
Dus eventjes kijken of ik nu mijn quest wel kan afmaken.
Heb nu nog een paar sidequests en vraagtekens te doen. Ben inmiddels ook wel een beetje klaar met The Witcher kheb er zo giga veel uren inzitten
Verwijderd
en mijn radar is niet meer permanent zwart...ook zeer blij mee..
Of krijg je niet voor alle questen XP? Heb savegames teruggepakt, opnieuw gestart etc, maar krijg helemaal niets...
Herkenbaar voor iemand of zie ik iets over het hoofd? Speel PS4.
Wat zou er niet moeten werken aan die quest? Ik heb die volgens mij vorige week gedaan of zo, dus op 1.10 (of de patch daarvoor). Ik kwam geen problemen tegen.n2theb schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:56:
Een deze dagen dus maar is testen of de quest Most Wanted eindelijk werkt! Iemand die dit al getest heeft?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Bij mij loopt die nog steeds vast...Compizfox schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 01:19:
[...]
Wat zou er niet moeten werken aan die quest? Ik heb die volgens mij vorige week gedaan of zo, dus op 1.10 (of de patch daarvoor). Ik kwam geen problemen tegen.
Is dat die weerwolf die in een loop terecht komt als hij dood gaat?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
ja dat is de most wanted quest die ik bedoelspaceboy schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:47:
[...]
Is dat die weerwolf die in een loop terecht komt als hij dood gaat?
Most Wanted DLC daarvoor kan je bij steam of GoG een updated versie downloaden die de bug fixt. Heeft niks met de game zelf te makenn2theb schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:30:
[...]
ja dat is de most wanted quest die ik bedoel
Where is my ANY key
En bij ps4 ook weer opnieuw?cefas schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:48:
[...]
Most Wanted DLC daarvoor kan je bij steam of GoG een updated versie downloaden die de bug fixt. Heeft niks met de game zelf te maken
Verwijderd
Iemand oplossingrn ervoor? Baal ervan
Moeilijk he, spoiler tagsspaceboy schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:47:
[...]
spoiler:Is dat die weerwolf die in een loop terecht komt als hij dood gaat?
Tjonge, nou! Dit is echt een mega spoiler zeg! Nu weet je dat er
[ Voor 3% gewijzigd door spaceboy op 26-10-2015 06:59 ]
Ja,spaceboy schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 06:58:
[...]
Tjonge, nou! Dit is echt een mega spoiler zeg! Nu weet je dat erspoiler:in het spel zitten...weerwolven
Beetje jammer om dat zo blunt te vermelden, hiervoor zijn spoilertags uitgevonden.
Vanaf waar in die questline speel je verder?n2theb schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:30:
[...]
ja dat is de most wanted quest die ik bedoel
Net voor het gevecht of eerder?
Bij mij ging het (als ik het mij goed herinner), na het opnieuw installeren van de DLC, pas goed toen ik een save game iets verder terug in de questline pakte.
Ik speel net voor het gevecht en verder terug is niet haalbaar want dan moet ik een groot deel van het verhaal weer opnieuw spelen. Ik zal van de week de DLC opnieuw installeren, wie weet werkt het dan wel weer.Nnoitra schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:51:
[...]
Vanaf waar in die questline speel je verder?
Net voor het gevecht of eerder?
Bij mij ging het (als ik het mij goed herinner), na het opnieuw installeren van de DLC, pas goed toen ik een save game iets verder terug in de questline pakte.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Het werkt inderdaad! Thanks in ieder geval.batumulia schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:15:
Je moet inderdaad even de Most Wanted DLC opnieuw installeren om van de bug af te komen. Is ook gemeld door de ontwikkelaar.
Verwijderd
Ik ben er vandaag ook mee begonnen.MiAnVaSa schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:48:
Ben begonnen met The Witcher 3 op Death march niveau (wil niet van niveau veranderen), kan er iemand mij tips geven om de griffin te verslaan? Dit is de manier dat ik het nu probeer. Als de griffin in de lucht is knal ik die naar beneden met de pijl en boog, daarna gooi ik me samum (bom) doe ik een heavy attack. Daarna probeer ik dit opnieuw maar iedere keer sla die mij en ben ik dood ook maak ik gebruik van de IGNI. Heb bijna niets om mij te genezen. Heb geen enkele potion.
Alleen ik doe het op new game +, dus ik was al level 40 toen ik bij de griffin was.
Hoe ik het deed was
Quen casten
Slaan
Ontwijken
Slaan
Stukje vlees eten eventueel
And repeat.
Ben tot nu nog maar 1 keer doodgegaan op death march, en dan was toen ik van een rots naar beneden viel en nog maar een klein stukje health over daardoor.
Maar uiteraard was ik gevallen bij een paar drowners die het maar al te graag af maakten.
Moet zeggen dat ik van alle bossfights die doodgraver uit de HoS dlc toch wel het irritanst vond.
Ik ben toevallig dit weekend ook opnieuw begonnen op Death March. Ik weet dat bij de eerste pt ik op makkelijk vrij veel moeite had met deze griffin.MiAnVaSa schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:48:
Ben begonnen met The Witcher 3 op Death march niveau (wil niet van niveau veranderen), kan er iemand mij tips geven om de griffin te verslaan? Dit is de manier dat ik het nu probeer. Als de griffin in de lucht is knal ik die naar beneden met de pijl en boog, daarna gooi ik me samum (bom) doe ik een heavy attack. Daarna probeer ik dit opnieuw maar iedere keer sla die mij en ben ik dood ook maak ik gebruik van de IGNI. Heb bijna niets om mij te genezen. Heb geen enkele potion.
Dit keer vooraf de bommetjes gemaakt.
swallow potion kan je ook al hebben, deze moet je namelijk voor een sidequest maken.
Dus schieten, aard sign casten als hij voor je staat, bom erop. verder veel dodgen, zodat je de aanvallen van achter/zijkant doet.
Als het gevecht zich verplaatst kan je meditate doen, dus je potion weer aanvullen mocht het nodig zijn (ik heb ze zelf niet gebruikt)
Het is echt goed te doen als je op tijd weg duikt en je quen sign op houd
Waar ik wel moeite mee heb in death march is het vechten tegen groepen bandits of andere groepen. quen sign gebruik ik het meest, heb de punten ook in quen, fast attack en poition zitten (deze laatste omdat die echt veel uitmaakt bij death march, waar je deze op een makkelijker stand vrijwel niet nodig hebt en ik ook vrijwel geen potions gebruikte.
Iemand tips om voor een goede build voor death march en specifiek tegen meerdere vijanden tegelijk?
Als je goed had opgelet, had je bijna 4 weken geleden die quest al af kunnen ronden --> Nnoitra in "[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt"n2theb schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:55:
[...]
Het werkt inderdaad! Thanks in ieder geval.
Ik heb al eerder de dlc geinstalled en zonder succes dus bij mij werkte het toch echt pas sinds de laatste update.Nnoitra schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:17:
[...]
Als je goed had opgelet, had je bijna 4 weken geleden die quest al af kunnen ronden --> Nnoitra in "[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt"
Dafuq; wazige shizzlen2theb schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:18:
[...]
Ik heb al eerder de dlc geinstalled en zonder succes dus bij mij werkte het toch echt pas sinds de laatste update.

Naja, het werkt; beter laat dan nooit
Ik ben al blij zat dat nu 1 bug eruit is, maar nu de andere bug met The Nobleman Statuette nog..Nnoitra schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:19:
[...]
Dafuq; wazige shizzle![]()
Naja, het werkt; beter laat dan nooit
Persoonlijk denk ik dat het meer tactiek en techniek is, dan build (net zoals bij dat Griffin gevecht dat hier zoveel wordt aangehaald).janus_freggel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:38:
Iemand tips om voor een goede build voor death march en specifiek tegen meerdere vijanden tegelijk?
Wat ik goed vind werken is eerst de boog/-kruisoogschutters aanvallen. Die staan meestal ergens alleen en hebben weinig verdediging, maar kunnen erg venijnige prikken uitdelen vanop een afstand. Ik ontwijk hun pijlen tot ik dicht genoeg ben, en dan igni, mep, mep. Tegen dan zijn hun vriendjes dicht genoeg genaderd om ze allemaal nog eens in brand te steken (boogschutter incluis).
(Igni werkt trouwens ook zeer goed tegen vijanden met een schild).
Verder moet je hun patronen leren herkennen en daarop inspelen.
Als het dan nog niet lukt kun je proberen het stealthy aan te pakken en ze bombarderen met gifgasbommen en een voor een snipen met je kruisboog.
En ik ben toch wel van mening dat je als je role played je moet investeren in de skills die je gebruikt, tevens heb je in death march die skill points gewoon nodig. zonder oils was ik zoveel vaker dood gegaan, net als zonder quen of fast attack
En als je weet hoelang de laadtijd is na doodgaan op de PS4 ;-)
(vandaar mijn build vraag ;-) )
dan snap ik je vraag niet: je wil investeren in de skills die je gebruikt, en je gebruikt Quen, fast attack en oils, en je vraagt waarin je je skill points zou moeten investeren...janus_freggel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:26:
ik hou toch wel een beetje vast aan Quen, fast attack en oils, puur omdat ik niet zoveel skill points heb om ook axii, igni en marksman uit te bouwen, of wel?
En ik ben toch wel van mening dat je als je role played je moet investeren in de skills die je gebruikt, tevens heb je in death march die skill points gewoon nodig. zonder oils was ik zoveel vaker dood gegaan, net als zonder quen of fast attack
En als je weet hoelang de laadtijd is na doodgaan op de PS4 ;-)
(vandaar mijn build vraag ;-) )

Crowd control heb je niet nodig joh. Zelfs niet op death march. Gewoon Quen en af en toe die lui met schild omver blazen. Verder beetje dodgen en rammen maar... Zó moeilijk is 't allemaal niet, die Witcher 3...janus_freggel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:36:
haha welke skills raden jullie nog meer aan voor death march en dan met name voor croud control ;-)? (zit nu pas op level 5 overigens hoor)
dat dusspaceboy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:30:
[...]
Crowd control heb je niet nodig joh. Zelfs niet op death march. Gewoon Quen en af en toe die lui met schild omver blazen. Verder beetje dodgen en rammen maar... Zó moeilijk is 't allemaal niet, die Witcher 3...
build is leuk om je manier van spelen wat extra in de verf te zetten, maar het hangt toch echt vooral af van techniek en tactiek
dan straks toch maar wat marksman skills erbij halen om al eerder veel schade te doen
Super bedanktVerwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:00:
[...]
Ik ben er vandaag ook mee begonnen.
Alleen ik doe het op new game +, dus ik was al level 40 toen ik bij de griffin was.
Hoe ik het deed was
Quen casten
Slaan
Ontwijken
Slaan
Stukje vlees eten eventueel
And repeat.
Ben tot nu nog maar 1 keer doodgegaan op death march, en dan was toen ik van een rots naar beneden viel en nog maar een klein stukje health over daardoor.
Maar uiteraard was ik gevallen bij een paar drowners die het maar al te graag af maakten.
Super bedanktjanus_freggel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:38:
[...]
Ik ben toevallig dit weekend ook opnieuw begonnen op Death March. Ik weet dat bij de eerste pt ik op makkelijk vrij veel moeite had met deze griffin.
Dit keer vooraf de bommetjes gemaakt.
swallow potion kan je ook al hebben, deze moet je namelijk voor een sidequest maken.
Dus schieten, aard sign casten als hij voor je staat, bom erop. verder veel dodgen, zodat je de aanvallen van achter/zijkant doet.
Als het gevecht zich verplaatst kan je meditate doen, dus je potion weer aanvullen mocht het nodig zijn (ik heb ze zelf niet gebruikt)
Het is echt goed te doen als je op tijd weg duikt en je quen sign op houd
Waar ik wel moeite mee heb in death march is het vechten tegen groepen bandits of andere groepen. quen sign gebruik ik het meest, heb de punten ook in quen, fast attack en poition zitten (deze laatste omdat die echt veel uitmaakt bij death march, waar je deze op een makkelijker stand vrijwel niet nodig hebt en ik ook vrijwel geen potions gebruikte.
Beide tips hebben mij al een stukje vooruit geholpen. ZIt al in de helft van de Griffin zonder enige vorm van schade te krijgen.
Ondertussen heb ik hem verslaan in level 2.
Niemand problemen hiermee? Zou mijn savegame corrupt kunnen zijn? Als ik nieuwe game start dan heb ik er geen last van. Vraag is natuurlijk wat het veroorzaakt. Misschien een gebugde quest?Qoriox schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:47:
Iemand problemen met XP in de nieuwe patch? Als in geen XP krijgen voor questen? Heb paar contracts gedaan en de master armor quest: krijg geen enkel puntje XP... dat lijkt me niet de bedoeling. Ben zelf 23, quests zijn rond 24. Had verwacht wel iets te krijgen?
Of krijg je niet voor alle questen XP? Heb savegames teruggepakt, opnieuw gestart etc, maar krijg helemaal niets...
Herkenbaar voor iemand of zie ik iets over het hoofd? Speel PS4.
Boeken beginnen langzaam in het nederlands te verschijnen. Ik vind het tot nu toe een leuke serie. Leest lekker weg.Druss schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:12:
[...]
Kijk das leuke informatie! Heb moeite de boeken via normale weg te vinden moet ik zeggen en heb zelfs alleen the Last Wish (via de iets minder legale manier) op m'n e-lezer gekregen.
Zijn ze ook allemaal de moeite waard? En is the Last Wish uberhaubt wel een/de goede Witcher titel in de reeks?
Edit: ben vanavond voor het eerst geragedquit sinds lange tijd. Ben met HoS begonnen en op weg naar een van de nieuwe missies kom ik een hidden treasure tegen met wat Harpies.. ik wordt daar gewoon afgeslacht... tot 5 keer toe... Harpies...Welliswaar level 34 Harpies, maar Harpies nontheless..
The Witcher 1 - De laatste wens en het zwaard der voorzienigheid. Dit zijn losse verhalen, maar zijn het zeker waard om mee te beginnen.
De reeks begint als volgt.
The Witcher 2 - Het bloed van de Elfen
The Witcher 3 - De jaren van verachting
The Witcher 4 - De Vuurdoop
Volgens mij moeten er nog 2 komen. Hopelijk komen die snel.
Spielerei...
Okay tof! The Last Wish heb ik in hardcopy pocketvorm, dus daar ga ik mee beginnen. Volgende week ga ik maandag 4 weken op vakantie dus mn ereader kan wel wat extra vulling gebruiken. Ik ga es even op zoek of ik de andere delen (uiteraard volledig via de legale wegel-jorge schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:35:
[...]
Boeken beginnen langzaam in het nederlands te verschijnen. Ik vind het tot nu toe een leuke serie. Leest lekker weg.
The Witcher 1 - De laatste wens en het zwaard der voorzienigheid. Dit zijn losse verhalen, maar zijn het zeker waard om mee te beginnen.
De reeks begint als volgt.
The Witcher 2 - Het bloed van de Elfen
The Witcher 3 - De jaren van verachting
The Witcher 4 - De Vuurdoop
Volgens mij moeten er nog 2 komen. Hopelijk komen die snel.

Kan je eigenlijk niet vergelijken.Aws schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:11:
Hoe vergelijkt dit spel zich met Dragon Age? Ik kon maar niet echt in Dragon Age komen en uiteindelijk na 5 uurtjes gameplay gestopt. Nu zit eraan te denken om Witcher 3 te kopen voor de PS4, vandaar mijn vraag.
Maar Dragon age komt pas na een uur of 10 echt op gang, dus misschien even doorzetten?
Ook bij the witcher moet je wel even doorzetten, want met 5 uur ben je nog nergens
Ik heb Dragon Age na een uurtje of 2 weggelegd. Ik kon er ook niet inkomen. Witcher 3 heb ik (vrijwel vanaf 't begin van het spel) 2x uitgespeeld: was een feestje.Aws schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:11:
Hoe vergelijkt dit spel zich met Dragon Age? Ik kon maar niet echt in Dragon Age komen en uiteindelijk na 5 uurtjes gameplay gestopt. Nu zit eraan te denken om Witcher 3 te kopen voor de PS4, vandaar mijn vraag.
Ik had hetzelfde... maar ben nu wel volop bezig met Dragon Age... Zoek gewoon een class die je graag speelt... Ik was begonnen als warrior en vond het niet goed... nu als mage veel leuker !Aws schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:11:
Het leuke(re) aan DA dan The Witcher is dat je altijd in groep travelt/vecht...
Geloof mij, even doorspelen! Een paar uur is veel te weinig om feeling te krijgen van zo'n soort game.
Beide zijn derdepersoons open wereld RPG's met hoofd-quests en bijzaken, beide bevatten keuzes die het verhaal beïnvloeden en beide hebben een uitgebreid achtergrondverhaal waar je in kunt duiken. Het zijn dus grofweg soortgelijke games, maar ook met veel verschillen:Aws schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:11:
In Dragon Age speel je met een team van max 4 personen; in The Witcher ben je alleen. De zijmissies in The Witcher zijn grotendeels uniek en verhaalgedreven, waar ze in Dragon Age meer generiek zijn (dingen verzamelen en vrijspelen zoals in veel andere open wereld games). Het vechtsysteem is in beide games ook heel verschillend. De gameplay voelt anders aan, evenals de speelwereld en de karakters. Beide hebben crafting, maar op heel verschillende manieren uitgevoerd.
Ik heb The Witcher 3 uitgespeeld en ben op zo'n 80% met Dragon Age: Inquisition + DLC. Beide zijn erg sterke games op hun eigen manier, maar beide hebben ook zwakten. Uiteindelijk steekt The Witcher 3 er voor mij bovenuit, maar het scheelt niet veel. Voor RPG-fans zijn ze beide erg de moeite waard naar mijn mening.
- Je kan geen fast travel doen als je op je paard zit. Klopt dit?
- Je kan maar 1 quest tegelijk zien. Erg lastig omdat je hierdoor meer bezig bent met paardrijden en fast travel dan andere dingen
- Crossbow doet echt helemaal geen dmg (als je er geen punten in stopt). Dus onder water 0 help.
- Ik heb zoveel zooi in mijn tasjes maar geen idee wat nu echt zooi en en wat misschien gebruikt gaat worden voor alchemy of crafting
- Bij crafting zie je vaak staan dat de craftsman een te lage skill heeft. Is dat gewoon dat je in een andere stad een craftsman vind die een hogere skill heeft? Zelf doe je volgens mij niets levelen
- Zijn die hele dure potions die bijv 1700sec actief blijven nuttig?
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
DA:I kon ik totaal niet inkomen, gameplay boeit me niet. Ondanks dat het beide RPG's zijn niet te vergelijken imo.Aws schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:11:
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
thewizard2006 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:26:
Nu ook aan het spelen en het is een leuk spel. Ik heb wel een paar vragen waar ik niet uitkom. Wellicht weten jullie of het gewoon aan mij ligt of niet
- Je kan geen fast travel doen als je op je paard zit. Klopt dit?
Ja
- Je kan maar 1 quest tegelijk zien. Erg lastig omdat je hierdoor meer bezig bent met paardrijden en fast travel dan andere dingen
Wat is je vraag?Ik vind het juist wel duidelijk. Je bent 1 ding aan het doen (active quest) en via fast travel kun je ook in 1x naar het dichtsbijzijnde fast travel punt springen.
- Crossbow doet echt helemaal geen dmg (als je er geen punten in stopt). Dus onder water 0 help.
Ik vond de crossbow een kansloos wapen, onder water met auto-aim bijzonder effectief. En het is ook handig met vliegende monsters.
- Ik heb zoveel zooi in mijn tasjes maar geen idee wat nu echt zooi en en wat misschien gebruikt gaat worden voor alchemy of crafting
Inderdaad. Ik hield altijd zoveel mogelijk "zooi" tenzij ik geld nodig had, dan verkoop je een deel van de dure dingen. Maar inderdaad, het meeste is crap.
- Bij crafting zie je vaak staan dat de craftsman een te lage skill heeft. Is dat gewoon dat je in een andere stad een craftsman vind die een hogere skill heeft? Zelf doe je volgens mij niets levelen
Klopt.
- Zijn die hele dure potions die bijv 1700sec actief blijven nuttig?
Ja. Maar zijn ze nodig? Neuj.
Hierdoor zit je veel meer onnodig op je paard en ben je aan het lopen zonder dat het nodig is. Het spel duurt al lang en zo duurt het nog langer
Gelukkig welthewizard2006 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:22:
Het spel duurt al lang en zo duurt het nog langer

Ik zet meestal een marker ergens in een groepje vraagtekens en dan kom je vanzelf de rest wel tegen. Af en toe even nieuwe marker zetten op de map.
Zo vind ik de minimap ook overzichtelijk blijven.
PSN, Twitter: NNY1980
Verder ben ik 200% blij met het spel, en ik merk nu al dat de keuzes aan me vreten!
En dat is dan nog maar de eerste mini-quest.. Laat staan de honderden quests die nog volgen

niet game breaking maar zit er wack uit
Wacht maar tot jeRies schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:45:
Dat van het questen vind ik ook wel vervelend, ik ben ook net met de game begonnen en merk dat ik inderdaad veel onnodig heen en weer loop omdat ik niet wist dat een bepaalde quest zo dichtbij was.
Verder ben ik 200% blij met het spel, en ik merk nu al dat de keuzes aan me vreten!Zelfs de allerleerste quest
spoiler:waar je de smid moet helpen om een brandstichter te vinden. In de eerste plaats denk je: 'Ja, die pyromaan moet ik vinden!'. Vervolgens vind je hem, geef je hem aan, en blijkt hij direct te worden opgehangen en blijkt de Smid alleen maar om zijn geld te geven en zich niet om het lot van het dorp bekommert.
En dat is dan nog maar de eerste mini-quest.. Laat staan de honderden quests die nog volgen![]()
En dan zit je nog maar in het begin van de game... Er staat jou nog zoveel te wachten! Heerlijke game
[ Voor 4% gewijzigd door Ulti23 op 30-10-2015 14:01 ]
I pitty the fools who took my game-station.....
Meeste quests haal je op via de notificatieborden. Sommige quests kan je zomaar tegenaan lopen, je ziet dan in de minimap een gele questmarker geloof ik.Ries schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:45:
Dat van het questen vind ik ook wel vervelend, ik ben ook net met de game begonnen en merk dat ik inderdaad veel onnodig heen en weer loop omdat ik niet wist dat een bepaalde quest zo dichtbij was.
Verder ben ik 200% blij met het spel, en ik merk nu al dat de keuzes aan me vreten!Zelfs de allerleerste quest
spoiler:waar je de smid moet helpen om een brandstichter te vinden. In de eerste plaats denk je: 'Ja, die pyromaan moet ik vinden!'. Vervolgens vind je hem, geef je hem aan, en blijkt hij direct te worden opgehangen en blijkt de Smid alleen maar om zijn geld te geven en zich niet om het lot van het dorp bekommert.
En dat is dan nog maar de eerste mini-quest.. Laat staan de honderden quests die nog volgen![]()
En gek genoeg kom je ook wel eens een rood opgloeiend item tegen maar die niks doen. In Velen liggen bij de landerijen ook ergens een stapeltje lijken maar daar gebeurt niks mee. Is wsl. gewoon een bugje. Andere dingen kan je pas doen als je daar speciale items voor hebt.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dus ik ben op zoek naar een save-game die gaat tot de quest in de baron questline waar je de geest van die doodgeboren baby moet volgen om zijn vrouw en kind te vinden. Heeft iemand misschien zoiets voor mij?
Ik heb een hoop saves dus die zit er vast wel bij. PB me ff als je het nog nodig hebt dan gooi ik hem wel ff ergens online.FrankoNL schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:48:
Ik ben zo handig geweest om mijn pc te herinstalleren zonder de savegames op te slaan (Ik dacht dat GoG cloud save had.)
Dus ik ben op zoek naar een save-game die gaat tot de quest in de baron questline waar je de geest van die doodgeboren baby moet volgen om zijn vrouw en kind te vinden. Heeft iemand misschien zoiets voor mij?
heb deel 1 los gedownload.pirke schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:32:
Gisteren heb ik de witcher trilogy aangeschaft. Deel 1 en 2 voor iets van 2 euro erbij op steam. Ben nu aan deel 1 begonnen en voor een spel uit 2008 ziet het er nog prima uit. Ik had al gelezen dat het erg lineair zou zijn, maar ik wil de lore graag meemaken en tot nu toe vermaak ik mee prima
hoe snel kun je hier door heen om rap naar deel 2/3 te gaan?
wil de hele reeks wel spelen, maar niet al te veel tijd aan 1 en 2 besteden
Verwijderd
Heb de Griffin in 1 try dood, maar ben wel al 2 keer doodgegaan..
Zo'n groepje Nekkers van level 6 is toch wel pittig als level 1 zijnde...
Veel succes ben ook sinds kort bezig met Death March, en ook gestart vanaf level 0. Alle tips die ik tot nu toe tegengekomen ben in deze thread zijn zeker handig.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:47:
Ben nu ook begonnen aan mijn Death March playtrough(vanaf 0 begonnen, dat leek me meer een uitdaging dan new game+)
Heb de Griffin in 1 try dood, maar ben wel al 2 keer doodgegaan..
Zo'n groepje Nekkers van level 6 is toch wel pittig als level 1 zijnde...
Verwijderd
Heb hem wel al uitgespeeld op Normal, dus ik weet wel wat er allemaal komt..MiAnVaSa schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:36:
[...]
Veel succes ben ook sinds kort bezig met Death March, en ook gestart vanaf level 0. Alle tips die ik tot nu toe tegengekomen ben in deze thread zijn zeker handig.
Dat scheelt wel
Gewoon nog voorzichtiger spelen en nog meer dodgen, en ASAP armor enchanten
Ng + doen. Zelfs met lvl 38 heb ik moeite met lvl 32. Dmg is in ng+ stuk pittigerbejaim schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:46:
Ik heb het spel op "Blood en Broken Bones" nu bijna uitgespeeld. Nu wil ik hierna het spel opnieuw spelen op "Death March" maar is nou leuker vanaf 0 of via new game plus ? Als je namelijk op nieuw start met een "new game plus" game zijn enemy's al lvl 30 en aangezien mijn lvl nu al steeds veel hoger is ben ik bang dat het toch te makkelijk word.
Zonde om snel te doen! Ook van genieten. Met name deel 2 heeft 2 aparte verhaallijnen, waardoor het eigenlijk 2 spellen in 1 wordentrekker22 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:16:
[...]
heb deel 1 los gedownload.
hoe snel kun je hier door heen om rap naar deel 2/3 te gaan?
wil de hele reeks wel spelen, maar niet al te veel tijd aan 1 en 2 besteden
Ik heb het op nog geen enkele niveau uitgespeeld, maar meteen op Death March begonnen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Heb hem wel al uitgespeeld op Normal, dus ik weet wel wat er allemaal komt..
Dat scheelt wel![]()
Verwijderd
Een plek in het water waar elke 5 seconden 3 drowners van level 10 spawnen.
Niet echt geschikt om te levelen in de latere levels, maar als level 5 t/m 10 is het wel een leuk plekje om even snel een level omhoog te jumpen haha..
Pas maar op als die dadelijk gepatcht word krijg je een Drowners Defence Force van lvl 30 op je dakVerwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:19:
Ik heb voor de eerste keer in een spel zelf een eindeloze spawnpoint gevonden..
Een plek in het water waar elke 5 seconden 3 drowners van level 10 spawnen.
Niet echt geschikt om te levelen in de latere levels, maar als level 5 t/m 10 is het wel een leuk plekje om even snel een level omhoog te jumpen haha..
Ik heb beide spellen meerdere malen uitgespeeld, het grote verschil voor mij is dat in W3 geen 'opbrekende quests' zitten zoals in DA:I waar je diespaceboy schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:18:
[...]
Ik heb Dragon Age na een uurtje of 2 weggelegd. Ik kon er ook niet inkomen. Witcher 3 heb ik (vrijwel vanaf 't begin van het spel) 2x uitgespeeld: was een feestje.
Beide zijn mooie en leuke spellen, ik zou zeker beide spellen spelen. En in het geval van Dragon Age, zou ik ook Origins spelen, DA2 voegt ook wel wat toe maar Origins is de betere van de 2.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Zit er een point of no return aan te komen en zo ja krijg je daar een waarschuwing voor? En zijn er nog sidequests die vervallen na de main quest? Dan doe ik die sowieso van te voren.
PSN, Twitter: NNY1980
JaNny schreef op maandag 02 november 2015 @ 06:47:
Heb een vraag voor degene die hem al uitgespeeld hebben. Ik heb het idee dat ik het einde nader en wil eerst alle sidequests voltooien. Hoe ver ben ik in de game volgens jullie?
spoiler: titleBen net met Uma in kaer morhen aangekomen en heb Yen geholpen met die ye olde skype set.
Zit er een point of no return aan te komen en zo ja krijg je daar een waarschuwing voor? En zijn er nog sidequests die vervallen na de main quest? Dan doe ik die sowieso van te voren.
Ja
Nee (ja kan zlefs doorspelen na het einde, bijv de over ige quests)

Verwijderd
Probeerde wat te googlen hierover maar meningen verschillen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 09:40 ]
Maar merk dat ik in mijn 'volwassen' bestaan steeds minder tijd heb voor dit soort extreem grote games. Zijn zoveel plekken en (side) quests etc. etc.
Gisteren nog een uur of 4 zitten spelen. Maar dat is dan ook voor het eerst sinds maanden. Ik ga hier wat meer tijd voor vrij maken. Heb het spel pas sinds mei

Fully agreed... Hier ook mijn probleem.. Ik probeer dan al mijn vrije tijd te spenderen aan gamingGeteisem schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:53:
Maar merk dat ik in mijn 'volwassen' bestaan steeds minder tijd heb voor dit soort extreem grote games. Zijn zoveel plekken en (side) quests etc. etc.
Ja. Die goede oude tijd..QuZyX schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:07:
[...]
Fully agreed... Hier ook mijn probleem.. Ik probeer dan al mijn vrije tijd te spenderen aan gaming(met alle gevolgen vandien
haha
)

Uh, armor enchanten?Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:58:
Ik ben nu level18 maar heb nog nergens gevonden waar ik dat kan doen. Zie ik nu iets gigantisch over het hoofd?
Wat me verder ook opvalt is dat de quests waar wordt aangeraden om l23/24/25 te zijn voor mij als groen worden weergegeven terwijl ik dus level18 ben. Ik kan de quests opzich ook wel doen maar dat lijkt een beetje scheef. Klopt dit?
Loop nu rond in mijn enhanced griffin set. Misschien dat dit veel uitmaakt?
En nog een vraagje. Op de notification boards hangen vaak iets van 6 briefjes ofzo. Als het een quest is dan is hij wat groter met een rood lint eraan (dacht ik). Maar wat doen al die kleine briefjes? Die verschijnen niet op mijn quest log. Of moet je dan toevallig net de juiste persoon aanspreken om iets te activeren ofzo?
is gewoon vulling en voor de lokale bewoners. zou wel gek zijn dat alle lokale bewoners alleen maar berichten voor witchers posten hethewizard2006 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:31:
[...]
En nog een vraagje. Op de notification boards hangen vaak iets van 6 briefjes ofzo. Als het een quest is dan is hij wat groter met een rood lint eraan (dacht ik). Maar wat doen al die kleine briefjes? Die verschijnen niet op mijn quest log. Of moet je dan toevallig net de juiste persoon aanspreken om iets te activeren ofzo?
Verwijderd
Je kan je armor enchanten als je de DLC heb (volgens mij).thewizard2006 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:31:
[...]
Uh, armor enchanten?
Ik ben nu level18 maar heb nog nergens gevonden waar ik dat kan doen. Zie ik nu iets gigantisch over het hoofd?
Wat me verder ook opvalt is dat de quests waar wordt aangeraden om l23/24/25 te zijn voor mij als groen worden weergegeven terwijl ik dus level18 ben. Ik kan de quests opzich ook wel doen maar dat lijkt een beetje scheef. Klopt dit?
Loop nu rond in mijn enhanced griffin set. Misschien dat dit veel uitmaakt?
Dan is er een side-quest "enchanting start up costs".
Heb trouwens wel weer een bugje te pakken.
Een swordsmith die ik uit een cage haal en de key van de leader heb gepakt....
Deze Swordsmith wilt niet uit de cage komen en blijft gewoon lekker staan, jammer
Je kan natuurlijk ook gewoon glyphs in je armor stoppen, misschien dat dat werd bedoelt? Net zoals je runes in je zwaarden kan duwenVerwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:17:
[...]
Je kan je armor enchanten als je de DLC heb (volgens mij).
Dan is er een side-quest "enchanting start up costs".
edit: oh, never mind
[ Voor 3% gewijzigd door bassGunner op 02-11-2015 15:25 ]
Ooooooooodrrrrriiiiin!! Heeere boy!ptholemy schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:47:
[...]
is gewoon vulling en voor de lokale bewoners. zou wel gek zijn dat alle lokale bewoners alleen maar berichten voor witchers posten heSoms zit er wel iets grappigs tussen, bijv. een verwijzing naar voorgaande delen. kwam ergens een post it tegen van zo'n soldaat uit witcher 2 die gedeserteerd was. die zocht nu weer werk of zoiets.

Verwijderd
Dat klopt.bassGunner schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:24:
[...]
Je kan natuurlijk ook gewoon glyphs in je armor stoppen, misschien dat dat werd bedoelt? Net zoals je runes in je zwaarden kan duwen
Maar met Enchanting heb je toch iets leukere opties (vind ik persoonlijk).
Eruption: Foes given Burning status explode upon death and cause splash damage.
Possession: When an opponent affected by Axii dies the effect transfers to a nearby target and the duration extends by 2s for each blow the target lands.
Invigoration: When vitality is full, vitality regeneration effects add 50% damage to your next strike.
Dat zijn toch wel leuke dingen om erop te hebben
Nice!Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:27:
[...]
Dat klopt.
Maar met Enchanting heb je toch iets leukere opties (vind ik persoonlijk).
Eruption: Foes given Burning status explode upon death and cause splash damage.
Possession: When an opponent affected by Axii dies the effect transfers to a nearby target and the duration extends by 2s for each blow the target lands.
Invigoration: When vitality is full, vitality regeneration effects add 50% damage to your next strike.
Dat zijn toch wel leuke dingen om erop te hebben
Hoewel die laatste... als dat op alleen 1 strike slaat dan valt dat ook wel wat tegen
Verwijderd
Volgens mij telt het zolang je volle vitality heb;).bassGunner schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:31:
[...]
Nice!![]()
Hoewel die laatste... als dat op alleen 1 strike slaat dan valt dat ook wel wat tegen
En aangezien ik altijd zorg dat ik Quen aan heb staan heb ik bijna altijd een volle Vitality.
Dat i.c.m een hoge Critical hit chance armor en Critical hit damage armor.
Dat tikt best wel aardig aan
Volgens mij geven sommige van de gewone notificaties ook extra points of interest op je map.ptholemy schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:47:
[...]
is gewoon vulling en voor de lokale bewoners. zou wel gek zijn dat alle lokale bewoners alleen maar berichten voor witchers posten heSoms zit er wel iets grappigs tussen, bijv. een verwijzing naar voorgaande delen. kwam ergens een post it tegen van zo'n soldaat uit witcher 2 die gedeserteerd was. die zocht nu weer werk of zoiets.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Pas Witcher 2 nog eens uitgespeeld, dus heb ook een mooie save klaar liggen (al is die invloed niet zo groot heb ik begrepen).
Welke moeilijkheidsgraad zal ik beginnen? Ik vind het mooi als je je wel goed moet voorbereiden op een gevecht, en dat onvoorbereid beginnen flink wordt afgestraft. Maar het hoeft ook niet dat elk gevecht een uitputtingsslag wordt ook wanneer je wel goed voorbereid bent.
De paar punten van kritiek die ik hier en daar heb opgevangen over deze game zijn vooral dat ergens een punt komt waarop de meeste tegenstanders vrij triviaal worden, en dat je zwemt in het geld en dus alles wat je wilt zonder probleem kan kopen. Zijn jullie het hier mee eens? En zo ja, kunnen jullie mods aanbevelen die dit een beetje corrigeren?
Zijn er los daarvan al wat volwassen mods (zonder al te veel bugs e.d.) die jullie kunnen aanbevelen?
Verwijderd
Op de PC met muis en tobo kreeg ik Story and Sword niet geregeld.Ktistes schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:33:
Welke moeilijkheidsgraad zal ik beginnen? Ik vind het mooi als je je wel goed moet voorbereiden op een gevecht, en dat onvoorbereid beginnen flink wordt afgestraft. Maar het hoeft ook niet dat elk gevecht een uitputtingsslag wordt ook wanneer je wel goed voorbereid bent.
Nu ik 'm op mijn PS4 heb, voelt het een beetje te makkelijk aan.
Als je toch voor de achievements wilt gaan, zou ik gewoon op Deathmarch beginnen.
Je kan de difficulty toch elk moment aanpassen.
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic