It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Enige hint die ik op Google tegenkwam, was dat het manuscript supposedly tijdens de quest Towerful of Mice in Velen te vinden is, maar de betreffende chest was bij mij leeg. Althans.. hij lichtte wel op met Witcher sense, maar met looten was-ie leeg..
***Edit... heb het inmiddels gevonden
[ Voor 4% gewijzigd door Gilraen op 06-08-2015 22:50 ]
Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Al een paar weken geleden gemaakt adhv deze bestanden: https://www.reddit.com/r/...cards_now_in_highres_and/ Hier de link naar de indesign bestanden (plus .png) die zijn gebruikt (veel hogere kwaliteit): http://1drv.ms/1GylMB9
Van de 91 uur die ik tot nu toe in The Witcher 3 heb zitten heb ik ten minste 5 a 6 uur Gwent gespeeld, maar verder ben ik niet verslaafd
Misschien dat ik ze in de toekomst nog echt laat maken bij een drukker als ze niet in de officiele verkoop komen. Tot die tijd is dit goed genoeg.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Wauw! Heel gaaf! Daar heb je helemaal geen special edition voor nodig! Wat heb je er een tijd in gestopt! Ben zo vrij geweest je pakketjes te downloaden. Is Gwent "live" goed genoeg voor een avond vullend programma met vrienden? en zijn dat dan vrienden die de Witcher ook spelen?M_Aurelius schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:12:
Ik heb een paar weken geleden zelf de Gwent kaarten gemaakt om samen met vrienden te kunnen spelen. Elk deck heb ik 2 keer geprint met de tight bond kaarten 2 keer per deck en alle overige kaarten een keer. Voor weather effects en specials zoals decoys bepalen we per game hoeveel je er in je deck mag stoppen (ook bv max 2 spies anders is Nilfgaard flink OP). Tot nu toe al heel wat uurtjes zoet mee geweest al kostte het een potje of 10 om alle regels goed te stroomlijnen.
[afbeelding]
Al een paar weken geleden gemaakt adhv deze bestanden: https://www.reddit.com/r/...cards_now_in_highres_and/ Hier de link naar de indesign bestanden (plus .png) die zijn gebruikt (veel hogere kwaliteit): http://1drv.ms/1GylMB9
Van de 91 uur die ik tot nu toe in The Witcher 3 heb zitten heb ik ten minste 5 a 6 uur Gwent gespeeld, maar verder ben ik niet verslaafdIk heb de bestanden van de a4tjes met regels e.d. nog mocht iemand interesse hebben. Lettertype op de a4tjes heb ik zelf gedownload, staat ergens op The Witcher wiki. Ik heb de kaarten mbv een papiersnijder op maat gekregen. Dat was echt een (...) klus, maar het was het meer dan waard. Alle kaarten hebben een bijzondere afmeting maar ze passen in standaard ultra pro sleeves. Veruit de goedkoopste manier om ze te beschermen tegen de waterkringen van bierflesjes ed (alles geprint met inktjet printer).
Misschien dat ik ze in de toekomst nog echt laat maken bij een drukker als ze niet in de officiele verkoop komen. Tot die tijd is dit goed genoeg.
Laat ik een ding duidelijk maken: de kaarten heb ik niet zelf ontworpen! Er zijn een paar reddit users die ik daar heel erg dankbaar voor ben. Ik heb wel zelf de A4tjes gemaakt met de logos van de abilities en de beschrijvingen van de leadercards (en de pag met regels). Je kunt deze (inc de a4tjes met de kaarten) downloaden via deze link: http://www.megafileupload.com/59dj/Gwent.zip (als iemand een betere upload service heeft hoor ik het graag).Druss schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:50:
[...]
Wauw! Heel gaaf! Daar heb je helemaal geen special edition voor nodig! Wat heb je er een tijd in gestopt! Ben zo vrij geweest je pakketjes te downloaden. Is Gwent "live" goed genoeg voor een avond vullend programma met vrienden? en zijn dat dan vrienden die de Witcher ook spelen?
Je zult alleen zelf even de Vampire Katakan kaart moeten printen want die zit niet bij het oorspronkelijke pakket (wel in de zip die ik heb geupload).
Ja Gwent Live is zeker genoeg voor een avond "gamen". Je moet echter wel een aantal potjes spelen om een goede stijl te vinden. Wij hebben bijv een limiet gezet op het aantal spy cards want dat was op een gegeven moment gewoon niet leuk meer (3 nilfgaard spies + decoy + medic + leader ability gaf de mogelijkheid om wel 6 keer een spycard te spelen in een game). Ook hebben we een limiet op het aantal decoy kaarten en weather effects e.d, maar dat zul je zelf een beetje moeten tweaken. Van onze vriendengroep zijn er 2 heren die TW3 niet spelen maar met een paar potjes oefenen waren ze in no time in staat om games te winnen. We hebben zelfs een paar potjes 2 vs 2 gespeeld en dat ging verrassend goed. Het lastige is nog de puntentelling, dat is gewoon een heleboel hoofdrekenen.
Edit: zip bevat nu ook het Witcher lettertype "Mason"
Edit2: typos
Edit3: downloadlink geüpdatet
[ Voor 7% gewijzigd door M_Aurelius op 16-09-2015 09:21 ]
Leuk om te zien dat zoveel mensen met het idee lopen te spelen! Wie weet wordt CD Project Red dan gestimuleerd de kaarten echt uit te brengen.
Dat is ook wat mij tegenhoudt om het te laten drukken. Zelf naar een drukker gaan levert toch altijd mindere kwaliteit op dan de officiele kaarten kopen. Ik denk zelf dat CDproject wacht met het uitbrengen van het spel totdat de 2 uitbreidingen beschikbaar zijn. Ze hebben al aangegeven dat die uitbreidingen nieuwe Gwent kaarten zullen introduceren.Gilraen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:37:
Ha, wat vet! Leuk gedaan!! Ik zit ook al een tijdje met het idee te spelen om dat te doen, via diezelfde Redditposts. Heb ook nog gekeken hoeveel het kost om het echt via een drukker te laten doen, maar dat is een behoorlijk bedrag....
Leuk om te zien dat zoveel mensen met het idee lopen te spelen! Wie weet wordt CD Project Red dan gestimuleerd de kaarten echt uit te brengen.
Ja wie weet inderdaad. Would make sense. Waren er trouwens enige tijd terug niet al geruchten dat ze inderdaad met het idee zaten te spelen om Gwent kaarten echt uit te brengen?M_Aurelius schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:04:
[...]
Dat is ook wat mij tegenhoudt om het te laten drukken. Zelf naar een drukker gaan levert toch altijd mindere kwaliteit op dan de officiele kaarten kopen. Ik denk zelf dat CDproject wacht met het uitbrengen van het spel totdat de 2 uitbreidingen beschikbaar zijn. Ze hebben al aangegeven dat die uitbreidingen nieuwe Gwent kaarten zullen introduceren.
Voor zoiets, in officiële variant, zou ik best wat centjes neer willen leggen. En dat kost ongetwijfeld minder dan wanneer je het zelf laat drukken.
Dat ziet er inderdaad gewelig uit. Ik wacht het sowieso nog even af. Ik heb veel tijd gestoken in het maken van de decks die ik nu heb dus die ga ik gebruiken tot ze niet meer bruikbaar zijn Tegen die tijd is er hopelijk meer bekend over de officiele beschikbaarheid van Gwent.Gilraen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:04:
[...]
Ja wie weet inderdaad. Would make sense. Waren er trouwens enige tijd terug niet al geruchten dat ze inderdaad met het idee zaten te spelen om Gwent kaarten echt uit te brengen?
Voor zoiets, in officiële variant, zou ik best wat centjes neer willen leggen. En dat kost ongetwijfeld minder dan wanneer je het zelf laat drukken.
Wow, die persoon heeft er echt iets professioneels van gemaakt! Gaaf om te zien.Gilraen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:04:
[...]
Ja wie weet inderdaad. Would make sense. Waren er trouwens enige tijd terug niet al geruchten dat ze inderdaad met het idee zaten te spelen om Gwent kaarten echt uit te brengen?
Het lijkt me op zich ook wel leuk om Gwent in 't echt te spelen, maar er zullen dan wel enkele irritaties zijn. Zo veranderen de waarden van kaarten natuurlijk niet visueel wanneer je een Commander’s Horn speelt, of een kaart met Tight Bond of Morale Boost, waardoor beide partijen daar zelf constant om zullen moeten denken. Bij het spelen van kaarten die de "Muster"-vaardigheid hebben zul je zelf de bijbehorende kaarten uit het deck moeten opzoeken en erbij leggen. Ook het totaal aantal punten dat je op tafel hebt liggen, moet constant zelf uitgerekend worden. Heb je een Scorch-kaart, dan moet je eerst de tafel drie keer controleren voordat je weet wat nu de kaarten zijn die zullen verdwijnen. Voor echte tabletop-RPG-ers zal dat wellicht geen probleem zijn, maar ik zou me daar zelf wel aan ergeren. Dus voor mij toch maar digitaal denk ik.
paar rpg dobbelstenen lost dat vrij snel op gok ikgeert1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Wow, die persoon heeft er echt iets professioneels van gemaakt! Gaaf om te zien.
Het lijkt me op zich ook wel leuk om Gwent in 't echt te spelen, maar er zullen dan wel enkele irritaties zijn. Zo veranderen de waarden van kaarten natuurlijk niet visueel wanneer je een Commander’s Horn speelt, of een kaart met Tight Bond of Morale Boost, waardoor beide partijen daar zelf constant om zullen moeten denken. Bij het spelen van kaarten die de "Muster"-vaardigheid hebben zul je zelf de bijbehorende kaarten uit het deck moeten opzoeken en erbij leggen. Ook het totaal aantal punten dat je op tafel hebt liggen, moet constant zelf uitgerekend worden. Heb je een Scorch-kaart, dan moet je eerst de tafel drie keer controleren voordat je weet wat nu de kaarten zijn die zullen verdwijnen. Voor echte tabletop-RPG-ers zal dat wellicht geen probleem zijn, maar ik zou me daar zelf wel aan ergeren. Dus voor mij toch maar digitaal denk ik.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Je raakt er heel snel aan g'wentgeert1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Wow, die persoon heeft er echt iets professioneels van gemaakt! Gaaf om te zien.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Inderdaad.. uiteindelijk is het maar appearances natuurlijk, dus dit zal vast ook gewoon prima spelen. Enjoy!M_Aurelius schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:45:
[...]
Dat ziet er inderdaad gewelig uit. Ik wacht het sowieso nog even af. Ik heb veel tijd gestoken in het maken van de decks die ik nu heb dus die ga ik gebruiken tot ze niet meer bruikbaar zijn Tegen die tijd is er hopelijk meer bekend over de officiele beschikbaarheid van Gwent.
Dat zou makkelijk op te lossen zijn met bijvoorbeeld semi-transparante kaarten of een dunne plastic cover er overheen te leggen bijvoorbeeld. Dat die alleen _niet_ transparant is in de linkerbovenhoek, zodat het puntenaantal verandert. Ik zie daar best mogelijkheden in. Stel je voor dat er sowieso een bepaalde set covers horen bij kaarten voor het geval de Muster/Commanders Horn/Tight Bond etc. gespeeld wordt, zodat je alle mogelijke combinaties kunt maken.geert1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Dat zou dit ook wat gemakkelijker maken, dan geeft het niet dat je steeds minder goed kunt rekenenM_Aurelius schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:19:
[...]
Maar dat had misschien ook een beetje te maken met ons promillage
@SMD007: En het tsja, zorgen dat je je eigen kaarten terug krijgt, dat zou een kwestie zijn van gewoon een lijstje aflopen zo van 'what's in the box' en checken dat je alles hebt bij het inpakken.
Heb je gelijk in; dit geldt voor veel meer bord- en kaartspellen. Je moet de charme inzien van het handmatige werk denk ik.M_Aurelius schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:07:
Tja zo kun je natuurlijk wel 'nadelen' blijven opnoemen. Imo beschrijf je nu meer de algemene zaken rondom veel card games en niet specifiek gwent. Het is een card game dus je heb niet de voordelen van digitale sortering, automatische optelling en nog honderd andere handigheden. Het nadeel van achter je computer zitten is dat je niet samen met vrienden gezellig een spel kunt spelen met een biertje erbij. Maar je kunt het ook online spelen. Er zijn al meerdere sites die gwent speelbaar maken tegen iemand anders.
Iets met herplakbare stickertjes of een transparant hoesje met het juiste nummer erop kan wel werken, maar ik vermoed dat dat meer tijd kost dan zelf rekenen. Nog los van het produceren ervan.
Hoe dan ook, het spel is tof en de fysieke versie die hierboven gelinkt werd ziet er super uit. Ik hou 't zelf bij digitaal; ieder z'n eigen
Bij de (ultimate) collectors edition zaten toch ook al 2 decks (oig 2 pakjes) Gwent kaarten?Gilraen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:04:
[...]
YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt Collector's Edition Unboxing (Xbox One)
Ja klopt, maar dan alleen voor de Xbox en misschien trouwens ook alleen in de US (correct me if I'm wrong though..). Werd toen nog een heisa om gemaakt door fans dat het niet ook voor andere collectors editions was.Druss schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:06:
[...]
Bij de (ultimate) collectors edition zaten toch ook al 2 decks (oig 2 pakjes) Gwent kaarten?
YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt Collector's Edition Unboxing (Xbox One)
Edit: hier een filmpje van die decks die erbij kwamen.
[ Voor 9% gewijzigd door Gilraen op 07-08-2015 09:25 ]
Hahaha, ja ik zie inderdaad de exclusiviteit al terug op EbayGilraen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
Ja klopt, maar dan alleen voor de Xbox en misschien trouwens ook alleen in de US (correct me if I'm wrong though..). Werd toen nog een heisa om gemaakt door fans dat het niet ook voor andere collectors editions was.
http://www.ebay.com/sch/i....TRS0&_nkw=gwent&_sacat=0
Maar goed, wel mooi dat ze dus al een stapeltje hebben gedrukt, dat kunnen ze dan weer doen. Bij succes en wellicht na alle uitbreidingen best kans dat ze nog eens wat in de handel gooien. Tis een goed spel! En dat met het rekenen zie ik nog wel opgelost worden door een soort bordje waar je door middel van schuiven +1 of +4 of 1 kunt kiezen of zo.. ook het speelbord kan natuurlijk prima uitgebracht worden. Inclusief leadercard "slot" en de rubies die van het bord gespeeld kunnen worden (zonder stukgooien dan maar
Ja een soort draaischijven in de kaarten zou inderdaad cool zijn om de special cards effecten te kunnen doorvoeren. Zou 't vast wel wat duurder maken, maar dat is handiger dan klooien met plastic covertjes of losse kartonnen getalletjes ofzo.Druss schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:24:
[...]
Hahaha, ja ik zie inderdaad de exclusiviteit al terug op Ebay
http://www.ebay.com/sch/i....TRS0&_nkw=gwent&_sacat=0
Maar goed, wel mooi dat ze dus al een stapeltje hebben gedrukt, dat kunnen ze dan weer doen. Bij succes en wellicht na alle uitbreidingen best kans dat ze nog eens wat in de handel gooien. Tis een goed spel! En dat met het rekenen zie ik nog wel opgelost worden door een soort bordje waar je door middel van schuiven +1 of +4 of 1 kunt kiezen of zo.. ook het speelbord kan natuurlijk prima uitgebracht worden. Inclusief leadercard "slot" en de rubies die van het bord gespeeld kunnen worden (zonder stukgooien dan maar).
11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060
Edit: volgens gamefaq's wordt die idd vandaag released, zou dus goed kunnen

[ Voor 65% gewijzigd door BlackEyedAngel op 07-08-2015 16:24 ]
11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060
Hoop data voor zo'n korte lijst aan release notes. Zo iets zou je verwachten met een hele grafische overhaul oid.Angelo2510 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:04:
Ben een update van 7,6 GB aan het binnenhalen op de PS4
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
[ Voor 83% gewijzigd door M_Aurelius op 07-08-2015 21:59 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Mistral op 09-08-2015 21:35 ]
PERFORMANCE:
Overall improvements to performance, including some issues that may have been caused by 1.07.
UI:
[Japanese Only][PS4 Only] Fixes an issue where the background text of certain books would flicker.
Fixes an issue where part of the Kaer Morhen map would not display properly.
GAMEPLAY:
Fixes a rare issue where items would disappear from the stash.
Fixes a very rare issue which would cause Geralt to get stuck when trying to run.
The interaction pop-up will no longer appear on lootable objects that are empty.
Fixes an occasional glitch in one of the dwarf combat animations.
Heads chopped off during finishers will no longer disappear.
"Players can perform a roll just before landing to significantly reduce the damage caused by falling.
We've added a tutorial pop-up window explaining this to make it clearer."
In patch 1.07, the level requirements for certain items were scaled up, leaving some players stuck with only unusable gear. With patch 1.08, we are introducing the Wolven Hour potion. This potion will be available in everyone's inventory once they install the patch. It will reduce level requirements on all gear for a period of one hour. This will give players time to level up or find alternative equipment using the gear that was available to them in patch 1.05 but became unusable after patch 1.07. After one hour, the potion's effects will cease and the requirements for all gear will revert to their original, pre-potion values.
Fixes an issue where players were unable to compare their items with ones sold by merchants.
ACHIEVEMENTS:
Players will now be able to complete the Card Collector achievement.
Achievements are now working properly again and will be unlocked if players meet their requirements after installing this patch (PC version).
GRAPHICS:
Fixes an issue where interiors would sometimes not display properly on the minimap.
Fixes an issue where certain world elements would sometimes be missing and noticeable visual glitches would be present while in Novigrad.
QUEST:
Fixes an issue where players were unable to finish the "It Takes Three to Tango" quest, even though they had obtained wine at the Kingfisher.
Fixes an issue where Geralt would sometimes die after traveling to Velen in the quest "Something Ends, Something Begins."
The entrance to the area where the Sunstone is obtained will no longer be blocked off if the player exits it prematurely during "The Sunstone" quest.
Fixes an issue where players were unable to complete the "Get Junior" quest on certain occasions.
Fixes an issue where players were unable to finish the "Scavenger Hunt: Viper School Gear" quest due to a closed gate.
Fixes an issue where some players were unable to investigate rooms during the "Family Matters" quest, effectively blocking their progression.
Fixes an issue where players were unable to finish the "Hey, You Wanna Look at my Stuff?" quest.
Fixes an issue where players were unable to talk to Roche during the "An Eye for an Eye" quest.
Fixes an issue where Roche would stay at his camp instead of going to the Oxenfurt Bridge in the "Get Junior" quest.
Fixes an issue where, under certain circumstances, Yennefer would not appear in Oxenfurt during the "The Great Escape" quest.
Drowners will have a harder time killing Nidas during the "Black Pearl" quest.
Fixes an issue which led to an infinite loading screen during the "To Bait a Forktail..." quest under certain circumstances.
Fixes a rare issue where the basement was locked during the "King's Gambit" quest.
Fixes an issue where players were unable to free the merchant during the Person in Distress event in the Claywich area.
The trolls at the Circle of Elements will no longer attack Geralt if he opts for a peaceful resolution.
Fixes an issue where players were unable to talk to Roche during the "Brothers in Arms" quest.
Fixes an issue where Zoltan's card was unobtainable.
GENERAL:
Preparatory features paving the way for the introduction of New Game + in the future.
Iemand een idee hoe dat aan te pakken? Of ben ik eigenljik te laat? Ben hier en daar wat dorpjes afgegaan naar Vendors om te kijken of ze kaarten in het assortiment hebben, waar mogelijk alles gekocht (geld zat zo na 100 uur spelen).
Ben met de Gwent missie begonnen en die botenbouwer in Oreton verslagen (na 20+ pogingen) en de Letho kaart gewonnen. (Gelukkig hoeft hij niks terug als hij jou verslaat
Kortom, iemand tips and tricks? Of moet ik nu toch maar aan de slag met een walkthrough voor locaties e.d.?
Probeer zelf een monster deck samen te stellen, het kost even wat moeite maar met de guide (drgwent?! android app) is het redelijk goed te doen. Ik ben gewoon gaan jagen op die monster deck kaarten. Zodra je die 'Muster' kaarten hebt (en ik had er een aantal dubbel!?) dan plaats je gewoon in 1 klap 5 x 5 of 5 x 3 wat meestal de 'npc' al laat folden in de eerste ronde. Het is even werk en de enige die je echt tegenstand kunnen bieden zijn andere monster deck spelers.Druss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:43:
Ik wil eigenlijk midgame (+/- 80 uur) alsnog met mn Gwent verzameling beginnen. Aan het begin van het spel dacht ik er niet zo veel aan te vinden maar nu baal ik er echt van dat ik mn decks niet heb mee laten groeien. Overal kom je gave figuren tegen waar ik tegen wil spelen, en het lijkt me echt een leuk extra stukje tijdverdrijf om de het spel wat te varieren. Maar ja... ik heb de Northern Realms begin deck, en wordt altijd verslagen.
Iemand een idee hoe dat aan te pakken? Of ben ik eigenljik te laat? Ben hier en daar wat dorpjes afgegaan naar Vendors om te kijken of ze kaarten in het assortiment hebben, waar mogelijk alles gekocht (geld zat zo na 100 uur spelen).
spoiler:De quest voor de kaart van de Baron heb ik (na wat pogingen) overgeslagen, dus die zal wel verloren zijn voor mij
Ben met de Gwent missie begonnen en die botenbouwer in Oreton verslagen (na 20+ pogingen) en de Letho kaart gewonnen. (Gelukkig hoeft hij niks terug als hij jou verslaat) Daarna Soothsayer, en daarna had ik na 2 uur spelen een dikke rage-quit, ik wordt echt constant 2-0 verslagen. (Die vent speelt Monsters en hoe is dat in godsnaam eerlijk?) Ik heb duidelijk een betere deck kaarten nodig...
Kortom, iemand tips and tricks? Of moet ik nu toch maar aan de slag met een walkthrough voor locaties e.d.?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Okay... nou klinkt het toch een beetje of Gwent "stuk" is.. dat had ik niet verwacht. Ik had verwacht betere kaarten te gaan vinden voor de andere decks waarmee je wel de monsters kan verslaan?prutser001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:50:
[...]
Probeer zelf een monster deck samen te stellen, het kost even wat moeite maar met de guide (drgwent?! android app) is het redelijk goed te doen. Ik ben gewoon gaan jagen op die monster deck kaarten. Zodra je die 'Muster' kaarten hebt (en ik had er een aantal dubbel!?) dan plaats je gewoon in 1 klap 5 x 5 of 5 x 3 wat meestal de 'npc' al laat folden in de eerste ronde. Het is even werk en de enige die je echt tegenstand kunnen bieden zijn andere monster deck spelers.
Thanks voor de app tip! Helemaal tevreden, soort van walkthrough maar deze keur ik goed hahaha!
Edit: zie in de app dat ik toch wel wat kaarten al mis ben gelopen, Triss van Lambert bijvoorbeeld
[ Voor 5% gewijzigd door Druss op 10-08-2015 11:10 ]
Gwent is helemaal niet stuk en je kunt best wel een monster deck verslaan zonder dat je perse een monster deck nodig hebt, je moet gewoon een beetje tactisch denken/spelen en de sterktes van jouw deck en de zwaktes van de andere deck (in dit geval monsters) uitbuiten.Druss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:56:
[...]
Okay... nou klinkt het toch een beetje of Gwent "stuk" is.. dat had ik niet verwacht. Ik had verwacht betere kaarten te gaan vinden voor de andere decks waarmee je wel de monsters kan verslaan?
Thanks voor de app tip! Helemaal tevreden, soort van walkthrough maar deze keur ik goed hahaha!
Edit: zie in de app dat ik toch wel wat kaarten al mis ben gelopen, Triss van Lambert bijvoorbeelddamn..
Bijvoorbeeld: monsters staan heel zwak qua boogschutter-kaarten, en heeft vooral veel infanterie kaarten en een aantal goeie artillerie-kaarten, dus die kun je al vrij makkelijk tegengaan met biting frost en Torrential rain. Monsters staan heel sterk met hun munster abilitie, maar dat zorgt wel dat ze heel veel kleinere kaarten hebben liggen die dus heel zwak zijn tegen scorch (maar dan moet je daar wel je deck op inrichten en zorgen dat je je eigen kaarten niet scorcht
Northern Realms staan redelijk sterk met spies en en bond kaarten, dus daar kun je dan weer extra op inzetten. enzovoort, enzovoort...
Jouw deck zit nu onder het kantelpunt, dus je zult nu wat meer moeten spelen en betere kaarten verzamelen, maar eens je boven het kantelpunt geraakt kun je vrijwel elke match makkelijk winnen.
Het is maar net hoe je speelt. Ik heb inmiddels wel aardige decks voor alle factions, but prefereer toch Northern Realms. Monster decks hebben over het algemeen (dus niet altijd...) veel close combat kaarten, dus met een paar Frosts her en der, kun je die vrij snel waardeloos maken. Speel liever tegen een monster deck dan tegen Nilfgaard of (nog erger) Scoia'tael....Druss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:56:
[...]
Okay... nou klinkt het toch een beetje of Gwent "stuk" is.. dat had ik niet verwacht. Ik had verwacht betere kaarten te gaan vinden voor de andere decks waarmee je wel de monsters kan verslaan?
Edit: zie in de app dat ik toch wel wat kaarten al mis ben gelopen, Triss van Lambert bijvoorbeelddamn..
monsterdeck is juist vrij simpel te verslaan, gewoon voor "genoeg" frost en scorch kaarten zorgen.Druss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:56:
[...]
Ja das weer waar, maar meestal schakel ik mezelf dan ook uit.. Ik weet het, das allemaal tactiekRedinox schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:29:
[...]
Het is maar net hoe je speelt. Ik heb inmiddels wel aardige decks voor alle factions, but prefereer toch Northern Realms. Monster decks hebben over het algemeen (dus niet altijd...) veel close combat kaarten, dus met een paar Frosts her en der, kun je die vrij snel waardeloos maken. Speel liever tegen een monster deck dan tegen Nilfgaard of (nog erger) Scoia'tael....
Een paar unieke kaarten zul je misschien missen nu je er later aan begint, maar een redelijk deck bijelkaar zoeken moet nog makkelijk kunnen. Veel inn-keeprs en andere merchant uitdagen en je komt al een heel eind. En je kan nog zo'n goede tacktiek hebben, je komt altijd wel weer een deck tegen waarvan je denkt "wtf, hoe kunnen die kaarten zo vallen??" gevolgd door een ragequit...Druss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:31:
[...]
Ja das weer waar, maar meestal schakel ik mezelf dan ook uit.. Ik weet het, das allemaal tactiekMoet er nog even wat bedrevener in worden. Door de eerdere posts met de hardcopy kaarten eerder in deze thread werd ik eigenlijk te enthousiast om het ingame te laten liggen. Hopelijk is het nog niet te laat voor het beginnen van de verzameling.
Probleem is dan dat ik ook meteen de hele game rage-quit en niet alleen GwentRedinox schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:45:
[...]
Een paar unieke kaarten zul je misschien missen nu je er later aan begint, maar een redelijk deck bijelkaar zoeken moet nog makkelijk kunnen. Veel inn-keeprs en andere merchant uitdagen en je komt al een heel eind. En je kan nog zo'n goede tacktiek hebben, je komt altijd wel weer een deck tegen waarvan je denkt "wtf, hoe kunnen die kaarten zo vallen??" gevolgd door een ragequit...

GamiQ, de game notes app met game maps!
Ondanks dat je die kaarten misloopt heb ik nog steeds een heel goed deck weten samen te stellen, en het grootste deel is inderdaad tactiek. Frost/Scorch of zo'n enkel close combat Scorch kaart (even de naam krijt, maar heeft zo'n doodshoofdje) tegen Scoia'tael of Monsters en dat werkt prima met je Northern Realms deck.Trow in a few Spies/Medics/Decoys, het liefst met Tight Bond kaarten en dan win je wel.
Maar goed, zoals Redinox zegt, soms heb je echt ook gewoon zulke domme pech. Dan dan krijg je inderdaad echt zo'n hand waar je helemaal niets mee kan, of je speelt gewoon goed en dan heeft toch de tegenspeler nog 'net' even zo'n lucky finish ofzo. Heeeeel frustrerend
Overigens, was er niet sprake van dat CDProjekt iets wilde aanpassen waardoor je de missende kaarten alsnog kon verzamelen, om zo de achievement te halen?
[ Voor 10% gewijzigd door Gilraen op 10-08-2015 13:03 ]
Dat werkt bij mij toch niet echt omdat spelers met een monster deck over het algemeen meer kaarten in hun deck hebben en daar met munster handig gebruik van maken: ze leggen 1 vampier uit hun hand en er komen plots 4 uit hun deck aangevlogen, 1 arachas uit hun hand en 3 uit hun deck. Om hun dan te dwingen veel kaarten in de eerste ronde te leggen moet je daar echt wel lang mee meegaan en dus zelf genoeg kaarten tevoorschijn kunnen toveren met spies en medics. Je kunt dan wel je deck volsteken met spies en medics (en da's dan wel handig in de eerste ronde) maar dan heb je wel nog voldoende sterke kaarten nodig om het in ronde 2 en 3 te kunnen winnen. Dus dan heb je een deck met en veel spies en veel medics en veel sterke kaarten... knap als je dan de juiste kaarten op het juiste moment trekt, maar da's dan meer geluk dan kunde.-SaveMe- schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:27:
Die monster decks zijn juist heel makkelijk te verslaan, door ze te tricken zoveel mogelijk kaarten in de eerste ronde uit te spelen ...
Ya got to be kidding me!Gilraen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:01:
Ik ben ook pas mid-game met Gwent begonnen. Ik was toen ook al bepaalde missies voorbij waardoor ik m'n Gwent decks niet meer compleet kon maken.
spoiler:Gelukkig kan je de kaart van de Baron gewoon in z'n woning vinden nadat de missies voorbij zijn. Wel ben ik de kaar van de merchant in Downwarren kwijt. Na zo'n missie daar gebeurt er iets met het dorp - ik weet niet meer precies wat - waardoor of het hele dorp uitgemoord is, of het dorp grotendeels is gered, maar either way is de merchant weg. Naar ik hoorde had hij niet hele goede kaarten, maar toch blijft dit frustrerend.
Edit, zelf ff uitzoeken: jeeeeeeeep hier dus
Yep. Aaand you're most welcomeDruss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:33:
[...]
Ya got to be kidding me!
spoiler:Damn... soms voel ik me echt een RPG imbecielDaar kan ik volgens mij nog prima komen, ik neem aan in de kamer waar je eerder met hem kaarte?
Edit, zelf ff uitzoeken: jeeeeeeeep hier dusThanks for die spoiler!
En probeer
Oja, nog iets over eventuele missende kaarten:
[ Voor 32% gewijzigd door Gilraen op 10-08-2015 16:25 ]
Tot nu toe (lvl 33) win ik nog alles met 'Northern Kingdoms' kaarten, en bijna alle spellen in de 1e poging.Kheos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:49:
[...]
Dat werkt bij mij toch niet echt omdat spelers met een monster deck over het algemeen meer kaarten in hun deck hebben en daar met munster handig gebruik van maken: ze leggen 1 vampier uit hun hand en er komen plots 4 uit hun deck aangevlogen, 1 arachas uit hun hand en 3 uit hun deck. Om hun dan te dwingen veel kaarten in de eerste ronde te leggen moet je daar echt wel lang mee meegaan en dus zelf genoeg kaarten tevoorschijn kunnen toveren met spies en medics. Je kunt dan wel je deck volsteken met spies en medics (en da's dan wel handig in de eerste ronde) maar dan heb je wel nog voldoende sterke kaarten nodig om het in ronde 2 en 3 te kunnen winnen. Dus dan heb je een deck met en veel spies en veel medics en veel sterke kaarten... knap als je dan de juiste kaarten op het juiste moment trekt, maar da's dan meer geluk dan kunde.
Wat ik vaak doe is eerst 1 slappe opofferen, dan 1 hoge opofferen; kijken wat de tegenstander doet.
En als ik ze heb; dan een spy en dummy spelen.
In de 2e ronde 1 'special' (de laagste) en vaak geeft de tegenstander het dan al op.
In het laatste potje begin ik met de 'specials' en dan een scorch (als ik die heb).
Ik sluit dan af met ballista's en de leader ability 2x daarop.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Je hoeft gwent niet te spelen voor de story mode. Heb het 1 of 2x gespeeld en was niet echt mijn ding.bram1984 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:38:
Ik wil de game binnenkort gaan halen en heb dat Gwent eens opgezocht, maar dat is dus serieus een kaartspel in de game zelf. En volgens mij spelen nog veel mensen het ook. Verbazingwekkend. Levert het ook nog iets op? Anders is dat wel het laatste waar ik me meebezig ga houden.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik vind het ook juist wel wat toevoegen dat er in de grote en drukbevolkte wereld dus eigen spelletjes in zitten. Alsof die bevolking in zijn vrije tijd niets doet. Maar inderdaad, ik speel nu in het begin vooral het spel zelf en niet het spel in het spel.bram1984 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:41:
Weet ik, maar het fascineert me dat het toch blijkbaar populair is. Speel je een RPG met een van de grootste en meest bevolkte werelden die er is, ga je ingame kaarten.
Enige wat me nu irriteert is de trage speelsnelheid wanneer je een potje doet... Dat zou wel x4 mogen ofzo dat je niet telkens alle animaties hoeft te zien van hoe een kaart wordt gespeeld.
[ Voor 46% gewijzigd door Voxalizer op 11-08-2015 15:43 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Het dobbelen was vaak meer geluk dan wijsheid; bij gwent heb je toch wel iets meer invloed op hoe het loopt; dat maakt het voor mij veel leukerVoxalizer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:41:
Gwent is leuk, maar toch vind ik het jammer dat het dobbelen en armpje drukken uit TW2 niet in deel 3 zit. Ik vind die minigames in games altijd wel tof eigenlijk. Volgens mij heb ik toen ik nog GTA Online speelde meer op de golfbaan gestaan dan dat ik met andere dingen bezig ben geweest.
Het armpje drukken was voor mij ook een irritatiefactortje; ik zat op het eind met de gevoeligheid van mijn muis te spelen om maar in dat miniscule rode vakje te blijven
Het knokken in deeltje 3 vind ik een prima vervanger
Ja mee eens, dat zat ook in deel 1 verwerkt. Inclusief quest: YouTube: The Witcher - Fist FightNnoitra schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:48:
[...]
Het dobbelen was vaak meer geluk dan wijsheid; bij gwent heb je toch wel iets meer invloed op hoe het loopt; dat maakt het voor mij veel leuker
Het armpje drukken was voor mij ook een irritatiefactortje; ik zat op het eind met de gevoeligheid van mijn muis te spelen om maar in dat miniscule rode vakje te blijven![]()
Iets minder dodgen en gewoon rammen en hopen dat zijn healthbar sneller leeg was dan die van jou
[ Voor 7% gewijzigd door Druss op 11-08-2015 15:57 ]
Gelukkig is dat over het algemeen niet zo moeilijk, standaard blocken. block los laten wachten tot enemy slaat counteren 2 hits doen. rinse and repeat. Werkt altijd perfect ^^ Missies hebben volgens mij weinig meer waarde en had leuker geweest als het optioneel was en niet zo zeer als missie wordt aangeduid. Of er moet nog een grand scheme komen, die ik nog niet heb vrijgespeeldNnoitra schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:48:
[...]
Ik had alleen een beetje spijt dat ik er rond level 20, met wel redelijk veel gwent gespeeld te hebben, maar verder vrijwel niks geen kaarten gekocht instapte. Dan kun je ook niet meer terug, en is het dus behoorlijk lastig om er doorheen te komen.
Ik speelde het ook op level 20 al uit oid, maar mijn deck was toen al best goed. Ik mis alleen nog de
[ Voor 16% gewijzigd door Gilraen op 12-08-2015 10:27 ]
Lijkt me inderdaad dat Geralt een kaart is je die je wint, maar geen idee waar.
Om die kaart heb ik ook even specifiek moeten zoeken. Je vindt 'm hier:Gilraen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:25:
Ik kreeg bij het High Stakes tournament eigenlijk vooral het idee dat het lastig gemaakt werd door mij zo'n enorme slechte hand te geven... Amper decoys/spies/medics/tight bond cards, etc. Volgens mij waren de tegenstanders an sich helemaal niet zo moeilijk. Toen ik eindelijk een goede hand had kon ik die griet (hoe heet ze ook alweer, Madame nog wat geloof ik) redelijk makkelijk verslaan. Ik heb niet vaak zoveel pech gehad met m'n hand als in dat tournament geloof ik.. haha.
Ik speelde het ook op level 20 al uit oid, maar mijn deck was toen al best goed. Ik mis alleen nog despoiler:kaart trouwens. Misschien maar eens gaan googlen waar ik die kan halen.. Want ik neem aan dat die wel gewoon te winnen is ergens?Geralt
En inderdaad, het High Stakes tournament was voor mij ook de grootste uitdaging qua Gwent. Maar met enkele pogingen per tegenstander lukte het wel. Het is vaak even geluk hebben met de hand die je gedeeld krijgt. Volgens mij zijn er wel echt verschillende niveau's qua AI en decks van de tegenstanders, maar ik geloof niet dat je specifiek zelf slechtere kaarten gedeeld krijgt tijdens het tournament.
bij mij viel het best mee in 1x alles gewonnen, alleen laatste was lastig, er werd een stortvloed van spies van beide kanten gespeeldgeert1 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:44:
[...]
Om die kaart heb ik ook even specifiek moeten zoeken. Je vindt 'm hier:
spoiler:De Geralt of Rivia-kaart win je van Thaler in de Seven Cats Inn in Novigrad.
En inderdaad, het High Stakes tournament was voor mij ook de grootste uitdaging qua Gwent. Maar met enkele pogingen per tegenstander lukte het wel. Het is vaak even geluk hebben met de hand die je gedeeld krijgt. Volgens mij zijn er wel echt verschillende niveau's qua AI en decks van de tegenstanders, maar ik geloof niet dat je specifiek zelf slechtere kaarten gedeeld krijgt tijdens het tournament.
Oh dat had ik dus bij de.. 3e (denk ik). De vrouw in ieder geval. Daar gingen _echt_ een hoop kaarten over en weer haha!SouLLeSSportal schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:50:
[...]
bij mij viel het best mee in 1x alles gewonnen, alleen laatste was lastig, er werd een stortvloed van spies van beide kanten gespeeld
Maar de 'verzamel alle Gwent kaarten' quest staat nog open, en ik heb alle Gwent gerelateerde quests uitgespeeld. Ik gok dat het een gevalletje 'jammer' is? Kan ik nog terug? En... is er een manier in het spel zelf om er achter te komen waar ik nog kaarten moet halen?
In het begin speelde ik veel tegen innkeepers en merchants maar vergat ik vaak te kijken of ze ook kaarten verkochten. Daar ben ik in ieder geval wel wat misgelopen.
Tip dus als je weer opnieuw begint: Niet alleen spelen tegen merchants en innkeepers, maar kijk ook of ze kaarten verkopen!
Je gaat te zijner tijd in de game een moment krijgen die een pop up geeft dat je in de end game komt. En dat je sommige quests niet maar kan gaan doen.Nyarlathotep schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:54:
Ah gelukkig! Heb er pas 200 uur in zitten ofzo en ben pas level 26
Maar over de Gwent kaarten: ben ik echt aangewezen op Google als ik er achter wil komen waar ik nog kaarten moet halen die ik heb gemist? Dat vind ik wel jammer, maar aan de andere kant wil ik ze echt allemaal hebben
je spoiler tag mist een / aan het eindeNyarlathotep schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:18:
Aha, ik kreeg nu ook een melding dat ik bepaalde side quests niet meer kon doen, maar geen endgame melding gelukkig. Nu had ik al een vrij lege quest log en ben ik geen quests 'kwijtgeraakt'. Maar ik denk dat ik al weet waarom ik de melding kreeg:
Maar over de Gwent kaarten: ben ik echt aangewezen op Google als ik er achter wil komen waar ik nog kaarten moet halen die ik heb gemist? Dat vind ik wel jammer, maar aan de andere kant wil ik ze echt allemaal hebben
Als je bij dat gevecht bent heb je die melding die ik bedoel nog niet gehad.
Ook even voor mijn informatie, over die meldingen:rwbk schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:30:
[...]
je spoiler tag mist een / aan het einde
Als je bij dat gevecht bent heb je die melding die ik bedoel nog niet gehad.
Die bedoelde ik inderdaad. Als ik jou was zou ik nog even terug gaan en wat side quests gaan doen. Na het einde wordt de wereld terug gezet tot een bepaald punt zo gauw weet ik het niet. Dit houd dus in dat de gevolgen die jou einde hadden niet zichtbaar zullen zijn in de wereld.geert1 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:48:
[...]
Ook even voor mijn informatie, over die meldingen:
spoiler:Ik heb nu een quest waarbij me gevraagd werd om een boot te vinden en die mist in te varen om Ciri te gaan vinden. Dan volgt de melding dat er bepaalde quests niet meer zullen kunnen worden beëindigd. Ik heb nog een hele reeks contracts en high-level treasure hunts staan. Deze zitten rond level 28-30 en ik ben nog maar 25, dus ik wilde eigenlijk nog even wachten hiermee. Kan ik nog een stukje verder gaan met de hoofdquest en deze side quests doen vóór 't einde, of ben ik nu ongeveer bij het einde? En kun je ook na het einde doorspelen?
Ik had nog twee high level treasure hunt quests over, en drie contracts. Allen 30+. En die heb ik nog. Hoe het na afloop van dit stuk zit weet ik niet...
De melding geeft ook aan dat het aanbevolen character level 26 is. Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat je het beste alle openstaande quests van dat level of lager eerst af moet maken.
[ Voor 7% gewijzigd door Nyarlathotep op 12-08-2015 16:58 ]
Bedankt voor het verduidelijken! Ik ga dan inderdaad alles doen wat ik nog wil doen, voordat ik verder ga.rwbk schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:52:
[...]
Die bedoelde ik inderdaad. Als ik jou was zou ik nog even terug gaan en wat side quests gaan doen. Na het einde wordt de wereld terug gezet tot een bepaald punt zo gauw weet ik het niet. Dit houd dus in dat de gevolgen die jou einde hadden niet zichtbaar zullen zijn in de wereld.
Verwijderd
Ik wil al een tijdje aan dit spel beginnen, en ik hoor er ook fantastische verhalen over maar ik wil dit spel pas spelen zodra het spel gewoon optimaal is..(want dit is zo'n spel waar ik niet uitgehaald wil worden door problemen in het spel)
Zijn er nog grote bugs of grote framerate drops in dit spel?
Ik zou zeggen van niet. Persoonlijk had ik de game +/- 2 weekjes na release en heb non stop lekker kunnen gamen zonder game-breaking "features".. Wel eens een raar lopende NPC of dat soort kleine dingetjes maar niks waar ik niet voorbij kan kijken in zo gigantische wereld met dingen die wel goed gaan. Framedrops heb ik nooit gehad, maar een dikke pc is wel een beetje een must..Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:22:
Hoe zit het nou ondertussen met alle patches en updates van The Witcher 3 ?.
Ik wil al een tijdje aan dit spel beginnen, en ik hoor er ook fantastische verhalen over maar ik wil dit spel pas spelen zodra het spel gewoon optimaal is..(want dit is zo'n spel waar ik niet uitgehaald wil worden door problemen in het spel)
Verder zou je eventueel je tv met de motioninstellingen kunnen instellen, zodat het 60fps lijkt.. Dit schijnt voor sommige mensen te helpen, omdat de tv dan dingen bij bedenkt.
Ik weet het,, dit is niet de gamemode en de input lag schiet dan omhoog, maar bij sommige tv's is het met deze game dan nog prima gamen. Zolang je de instellingen maar weer goed zet bij snelle games etc.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Heb hem op de ps4 uitgespeeld. Ben geen game breaking bugs tegen gekomen. Kwam 1x wel vast te zitten tussen een stoel en een tafel. Maar dit was tijdens een free roam. Even opnieuw opstarten en weer verder spelen. FPS drops komen wel eens voor. Maar niet tijdens gevechten. Als ze voorkwamen was het bij cutscenes en toen ook maar zelden. Ik had de game vanaf week 2 geloof ik. En heb gespeeld tot aan patch 1.06. Heb hem daarna weer doorverkocht.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:22:
Wel merk ik (toeval of niet) dat sinds de patch naar 1.08 mijn beeld nu regelmatig even voor een seconde bevriest. Kan overal gebeuren, maar met name in de stad met veel NPCs die wat willekeurig aan het praten zijn. Ook komt het vaker voor naarmate de speelsessie langer duurt. Even de game restarten en het gaat weer een tijd goed. Moet nog eens goed online zoeken of meer spelers dit hebben, maar ik heb zo het idee dat er ergens een memory leak in zit. Beetje vergelijkbaar met issue van Skyrim en Fallout op PS3
Je had al lang kunnen beginnen. En een spel (zeker van deze omvang) is nooit 'optimaal'.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:22:
Ik zit ook al tegen de 200 uur en heb geen game breaking bug gezien. En dan speel ik ook nog op een verouderde pc.
Zoals hierboven ben ik wel eens blijven 'haken' ergens. Als je regelmatig de quicksave gebruikt heb je naast de vele checkpoints waar je spel wordt opgeslagen een goede backup.
er zijn wat bugs met quests die door de complexheid kans hebben dat het verkeerd ging, maar meeste zijn geloof ik nu wel opgelost met 1.08 patch, al zal er altijd kans zijn dat een en ander vastloopt. Je zult af en toe een CTD krijgen maar gezien het met een ssd iig vrij snel weer opgestart is vind ik dat niet zo'n groot probleem. Voor de rest gewoon spelen, het is echt maar dan ook echt een topspel, voor mij goty van 2015 hands down.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:22:
Die zag ik inderdaad, bedankt!dutchgio schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:18:
Potion die ze in de nieuwe patch hebben toegevoegd gebruiken, dat verlaagt de levels van armor etc., en dan de armor weer aandoen.
wat is het voordeel ?
De details:shakespeare schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:31:
wie gaat er beginnen met de new game plus mode ? ben zelf level 37 gaat hij dan terug naar 30 ? moet je alles weer opnieuw spelen ?
wat is het voordeel ?
je karakterlevel, uitrusting en alchemie-formules gaan mee naar de nieuwe playthrough, en de vijanden worden geschaald naar level 30+. Geralt's karakterlevel begint op 30, tenzij je in je eerste playthrough nog onder de 30 zat (dan gaat je huidige level mee). Verzamelde Gwent-kaarten gaan niet mee. Er is (voor zover bekend) geen nieuwe content in de NG+.
Het is daarmee een optie voor hardcore-spelers die het spel toch al meerdere keren wilden doorspelen; het is niet voor iedereen. Als jij al vraagt "moet je alles opnieuw spelen?", dan zou het goed kunnen dat NG+ niet voor jou is. Je speelt inderdaad alles opnieuw door. Ik zal er zelf waarschijnlijk ook niet veel mee doen.
NG+ is bedoeld voor spelers die opnieuw willen beginnen, maar met behoud van bovenstaande zaken. Je kunt dit doen om bijvoorbeeld deze redenen:
- Om andere beslissingen te nemen in de quests, of om je als Geralt heel anders op te stellen (door bijvoorbeeld zoveel mogelijk neutraal te blijven en niet in te grijpen, als je dat in de vorige playthrough wel deed).
- De NG+ kun je ook gebruiken om een heel andere set vaardigheden te kiezen (er is een clearing potion waarmee je kunt respeccen), bijvoorbeeld met veel meer nadruk op spreuken of juist zwaardvechten.
- Om door te levellen naar een hoger maximaal level dan je in één playthrough zou kunnen behalen. Wil je zien hoe Geralt vecht op level 50 met heel veel actieve vaardigheden, dan gebruik je deze modus.
- Ook voor het afwerken van achievements en het opzoeken van specifieke zaken die je de eerste keer gemist hebt, kan de NG+ een leuke modus zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door geert1 op 17-08-2015 11:08 ]
Ik vindt de game dusdanig vet dat ik hem wellicht nog een keer ga spelen, echter hoe zit het dan met de ADDons die uitkomen ? begin je deze allemaal neutraal met level 0 ?
Dus je gaat vanaf level 30+ NGM naar level 50 bijv ?
Als je eenmaal de new game modus start kan je dan nog terug naar je vorige save point ? ( als je begrijpt wat ik bedoel )
Als je met add-ons de aankomende uitbreidingen bedoelt: Het is nog niet bekend hoe dit precies zit, maar ik ga er vanuit dat de twee uitbreidingen aansluiten op het einde van een gewone playthrough. Met Geralt dus op level 25-35. Wellicht wordt de inhoud van de uitbreidingen ook meegeschaald na het doorspelen na een NG+ (je bent dan level 50-60 ongeveer), maar dat is nog niet zeker.shakespeare schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:15:
ok.
Ik vindt de game dusdanig vet dat ik hem wellicht nog een keer ga spelen, echter hoe zit het dan met de ADDons die uitkomen ? begin je deze allemaal neutraal met level 0 ?
Dus je gaat vanaf level 30+ NGM naar level 50 bijv ?
Als je eenmaal de new game modus start kan je dan nog terug naar je vorige save point ? ( als je begrijpt wat ik bedoel )
Sommige save-games blijven behouden, met name de handmatige saves. Zolang je dus nog een savegame hebt van rond het einde van je gewone playthrough, dan kun je hier altijd nog naar terug. Auto-saves en checkpoint-saves worden uiteindelijk wel automatisch overschreven door nieuwe, dus die zijn niet blijvend.
Is TW3 GOTY....voor mij persoonlijk wel. Misschien wel het mooiste spel wat ik ooit gespeeld heb maar dat weet ik pas als ik hem uit heb uiteraard. Wel gaat er zo veel tijd in zitten dat ik niet zeker weet op ik nog een keer overnieuw ga. Zeker aangezien de nieuwe MGS er aan zit te komen en ik naast gamen ook nog een leven hebshakespeare schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:31:
wie gaat er beginnen met de new game plus mode ? ben zelf level 37 gaat hij dan terug naar 30 ? moet je alles weer opnieuw spelen ?
wat is het voordeel ?
Drink de Wolven Hour potion?Jack O10 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:11:
Na de laatste twee updates is de required level 34 van mijn mastercrafted Feline trousers, boots en gauntlets. De laatste draag ik al, terwijl er een kruis doorheen staat, maat de boots en trousers kan ik niet dragen. Ik ben lvl 32, maar ik moet dus twee levels erbij trainen dmv. de paar sidequests die ik nog heb. Iemand tips?
Ik zit helaas al half in deNyarlathotep schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:09:
Gisteren een tweede bugje tegengekomen. Sidequest met de soldier statue. Triss kan deze weer 'omtoveren' zodat de soldaat weer soldaat is. Echter: na het gesprek om dit te gaan doen neemt ze mij mee naar een afgelegen locatie. En dan gebeurt er niets...

Kan me ook niet voorstellen dat die nog tevoorschijn gaat komen. Jammer maar helaas...
jammer!
Die is 2 patches terug al gefixt (PC).shakespeare schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:50:
helaas zo is de ene quest ( weet even niet hoe die heet ) dlc ook bugged met 3 enemies.. gollem.. skellige soldaat.. wherewolf ook bugged!
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic