Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nnoitra schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:04:
[...]

Die is 2 patches terug al gefixt (PC).
Oh? Bij mij deed hij het pas op 1.08 (PC).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-10 18:17
InF.Inc schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:34:
Oh? Bij mij deed hij het pas op 1.08 (PC).
Klopt, maar inmiddels zijn we 2 patches/versies verder: 1.08.02 :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-10 11:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook de Skellige's most Wanted quest nog staan. Ik begrijp dat die nog steeds bugged is?
Daar wacht ik nog even mee, al vermoed ik dat ik het spel bijna uit heb gespeeld. Dan is het een gevalletje 'jammer'. Ben nu level 34 en heb bijna geen side quests meer...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:39
Goed. Ik vind The Witcher 3 tof. Ik geniet van de combat, de omgevingen, de dialogen, de karakters, de monsters, het hunten etc... maar wanneer gaat dat verhaal nou eens beginnen? :+ Ben inmiddels lvl 24 en heb nog steeds het idee dat ik een proloog aan het spelen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Nyarlathotep schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:42:
Ik heb ook de Skellige's most Wanted quest nog staan. Ik begrijp dat die nog steeds bugged is?
Daar wacht ik nog even mee, al vermoed ik dat ik het spel bijna uit heb gespeeld. Dan is het een gevalletje 'jammer'. Ben nu level 34 en heb bijna geen side quests meer...
Zo jammer, de beste spontane quest die ik ben tegen gekomen en dan zon game breaking bug erin!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nyarlathotep schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:42:
evilpin0 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:54:

Zo jammer, de beste spontane quest die ik ben tegen gekomen en dan zon game breaking bug erin!
Die is gefixt.
Als je de GOG versie hebt, moet je nog wel even de DLC opniew downloaden/installeren.
Heb je Galaxy draaien, dan even een checkforceren.

In versie 1.08 is hij wel gefixt, maar in de DLC(installer) zelf is ook iets gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misha schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:50:
Goed. Ik vind The Witcher 3 tof. Ik geniet van de combat, de omgevingen, de dialogen, de karakters, de monsters, het hunten etc... maar wanneer gaat dat verhaal nou eens beginnen? :+ Ben inmiddels lvl 24 en heb nog steeds het idee dat ik een proloog aan het spelen ben
Dan ben je net als ik voornamelijk side quests aan het spelen toevallig?
Zelf ben ik nu bijna alleen met de mail questline bezig omdat ik zo goed als alle side quests, treasure hunts en contracts heb gedaan. Nu zit er ineens veel meer vaart in het verhaal.
Ook ga ik veel sneller level up... Gisteren 3 levels in even zoveel uur ongeveer :D

Ik zal die Skellige's Most Wanted DLC opnieuw installeren! Dan kan ik deze ook afronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Nyarlathotep schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Dan ben je net als ik voornamelijk side quests aan het spelen toevallig?
Zelf ben ik nu bijna alleen met de mail questline bezig omdat ik zo goed als alle side quests, treasure hunts en contracts heb gedaan. Nu zit er ineens veel meer vaart in het verhaal.
Ook ga ik veel sneller level up... Gisteren 3 levels in even zoveel uur ongeveer :D

Ik zal die Skellige's Most Wanted DLC opnieuw installeren! Dan kan ik deze ook afronden :)
Het varieert. Ik vind de main story juist wat schraal. Sidequests doe ik enkel als ze in de buurt liggen of ik even wat gebieden wil ontdekken

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:09

Gilraen

The audacity!

Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:54:
Ik denk dat ie bij mij nu sowieso wel f*cked is. In het quest log staat een vinkje achter 'Talk to Triss about the statue' maar ik zie géén vervolgstap.
Kan me ook niet voorstellen dat die nog tevoorschijn gaat komen. Jammer maar helaas...
Ja ik heb ook pech geloof ik, denk dat ik nu niet meer de kans krijg om die soldier statue quest af te maken, want heb de eindquest van Triss nu voltooid. Nouja, jammer dan inderdaad.

Ik heb net trouwens de 'No place like home' quest gedaan. Oh man... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wat een top quest, zo leuk gedaan! Een van de grappiste (zo niet dé) tot nu toe!

[ Voor 4% gewijzigd door Gilraen op 20-08-2015 20:41 ]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nu staat er een nieuwe patch online, 1.08.2 én de game+ modus. Die 1.08.2 patch is nodig om game+ te installeren. Eens kijken...

Lastig om te zien trouwens welke DLC ik nu wel en niet heb. Ze staan niet allemaal in The Witcher 3 map. En op GOG klopt de nummering niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nyarlathotep schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:44:
Nu staat er een nieuwe patch online, 1.08.2 én de game+ modus. Die 1.08.2 patch is nodig om game+ te installeren. Eens kijken...

Lastig om te zien trouwens welke DLC ik nu wel en niet heb. Ze staan niet allemaal in The Witcher 3 map. En op GOG klopt de nummering niet...
In de bestandsnaam, zoals je 'm bij GOG kunt downloaden, staat een nummer en die klopt (volgens mij) wel, alleen de volgorde in de download lijst niet :)

Als je niet zeker weet of je ze allemaal wel hebt;
In-game --> downloadable content --> installed..
En anders gewoon alles nog een keer downloaden/installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 23-08-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had het gevonden... Maar op GOG kloppen sommige nummers echt niet. Zelfs de bestandsnaam klopt niet. Zo had ik de alternate look van Ciri nog niet geïnstalleerd. Volgens mij is dat DLC11, maar er is een andere DLC met die bestandsnaam. Ach ja... Ik heb ze nu allemaal :)

De Skellige Most Wanted quest was grappig, maar wel erg kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:44

BlackEyedAngel

Just a decent guy

PS4
Ik kan die quest niet afmaken ivm de bekende bug ermee :(

[ Voor 4% gewijzigd door BlackEyedAngel op 24-08-2015 10:02 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:19
Ik ben na 80 uur in de game nog steeds bezig met Act I haha. Ik moet nog naar Skellige toe. Probeer hier in Novigrad en Velen zoveel mogelijk te doen.
Zijn er meerdere die zo spelen? Want ik heb namelijk nu het idee dat ik het main verhaal beetje begin te missen ofzo... Ik doe zoveel sidequests dat de verhalen door elkaar lopen?

spoiler:
Ik heb bijvoorbeeld al Triss als meiske uitgekozen, terwijl ik Yennifer nog niet eens in Skellige heb gezien

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kuhr89 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:11:
Ik ben na 80 uur in de game nog steeds bezig met Act I haha. Ik moet nog naar Skellige toe. Probeer hier in Novigrad en Velen zoveel mogelijk te doen.
Zijn er meerdere die zo spelen? Want ik heb namelijk nu het idee dat ik het main verhaal beetje begin te missen ofzo... Ik doe zoveel sidequests dat de verhalen door elkaar lopen?

spoiler:
Ik heb bijvoorbeeld al Triss als meiske uitgekozen, terwijl ik Yennifer nog niet eens in Skellige heb gezien
Ja, zo heb ik ook gespeeld. Sommige verhaallijntjes zijn dan wat moeilijker te volgen. En toen ik weer aan de main quest begon waren die quests 10 levels of meer onder dat van mijzelf omdat ik zoveel side quests had gedaan.
Ik denk dat je het beste kunt proberen om de levels een beetje gelijk te houden. Je hoeft niet bang te zijn dat je te snel door de main quest heen gaat want het is best veel.
En je krijgt op een bepaald punt (nee, lang niet het einde) een melding dat je voorbij dat punt bepaalde side quests niet meer kunt doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Ik ben van plan om dit spel eens uit te proberen. Nog tips voor een noob? :p

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 13:42

Scrummie

Think different

Ktenolix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:09:
Geniet ervan :). Denk niet dat iets moet, maar alles mag. Dwaal af, ontdek, bekijk die ene boom van wat dichterbij, ga dat ene kleine dorpje in, neem je tijd, geef aandacht aan de side quests, maar bovenal: geniet van deze prachtige game in zowel visueel als verhalend opzicht.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 16-10 16:49

KipCurreh

Nightcrawler

Ktenolix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:09:
Laat je vooral niet ontmoedigen, het kan nogal overweldigend overkomen in het begin ;)
Gewoon de game op je eigen tempo ontdekken, en voor je het weet ben je volop sidequests, POI's, treasure hunts aan 't doen alsof het niks is :D

En gewoon je eigen gevoel volgen bij keuzes die je zal moeten maken, herinner dat het bij The Witcher nooit wit/zwart is, maar altijd grijs vs grijs... Je keuze heeft altijd een gevolg, en kan soms pijnlijk uitdraaien :)

Als je geïnteresseerd bent in het kaartspel Gwent en je wilt alle kaarten in je deck krijgen (achievement ;)) is 't aan te raden om vanaf het begin (White Orchard) alle Innkeepers/Merchants af te schuimen voor cards.. Dus eerst kijken of ze er verkopen, indien ja allemaal kopen.. En daarna diezelfde merchant uitdagen voor een potje en winnen, krijg je nog een kaart bij..

Verder zoveel mogelijk dingen doorzoeken (kisten, zakken, merchants, whatever,...) voor formulas/manusscripts voor potions/oils/etc..., deze komen zeker van pas..
Voor je een monster gaat aanvallen, best even kijken in de bestiary wat zijn zwakte is... Meestal een oil (hanged man venom tegen humans, necrophage oil tegen necrophages, etc etc) en een type bom... Op den duur weet je dit wel uit het hoofd dan :)

Ik zelf heb niet zo zeer gekeken naar gear diagrams, aangezien de treasure hunts voor de witcher gear zorgen, en deze toch meestal de beste gear is in het spel.. Upgraden van zodra mogelijk (lvl-wise)

Probeer ook zoveel mogelijk quests in je lvl range te doen, als je 5+ lvl's boven de quest lvl range zit krijg je hier geen exp meer voor...
Persoonlijk sprak ik tegen bijna iedereen om quests te krijgen, nam ik alles van de Message boards (contracts, POI's, etc) en dan in je menu begin je alles af te werken volgens lvl

Ik kan nog zo uren doorgaan, maar eens je een paar uur ver bent in de game loopt het wel vanzelf, je zal wel zien :)

Imo, beste game dit jaar, dus geniet ervan !

[ Voor 52% gewijzigd door KipCurreh op 25-08-2015 15:52 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 11:21
Goeie tips KipCurreh! Ik wil daar nog aan toe voegen:

Je kunt de moeilijkheidsgraad van het spel wijzigen op elk moment vanuit de opties. Voel je dat het spel op een bepaald moment te makkelijk wordt (dat merken veel spelers; de moeilijkheidscurve is niet perfect gebalanceerd), zet 'm dan vooral een standje hoger. Op een te lage moeilijkheidsgraad hoef je nergens om te denken en geen oils / potions / concoctions te gebruiken omdat je toch wel wint. Het spel wordt een stuk interessanter met een beetje uitdaging. Zelf begon ik op "Story & Sword" (tweede moeilijkheidsgraad) en stelde ik halverwege bij naar "Blood & Broken Bones" (derde moeilijkheidsgraad). Dat heeft voor mij de ervaring verbeterd. Je kunt ook nog door naar "Death March" (de hoogste graad).

Verder: Maak je niet te druk om geld. Aan het begin lijkt het even alsof je best veel moet sparen en verzamelen, maar later in de game komt er genoeg loot om te verkopen en verdien je geld zat. Ik zit nu op 35.000 en heb weinig meer om het aan uit te geven.

Tenslotte: Sla ook over wat je niet aanstaat. Persoonlijk ben ik geen fan van de paardenraces; die verlies je eigenlijk alleen door onhandigheden van het spel en zelden doordat de tegenstander echt beter is. Dus heb ik even niet de completionist uitgehangen en deze races overgeslagen na de eerste paar. Bespaar jezelf dus frustratie en verveling wanneer deze toeslaat; er is zat content die wel leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 08:48

amx

Ik twijfel erover de Witcher 3 kopen.
Ik heb een 120GB SSD met nog 48 GB ruimte over.
Kan iemand die de base game (35 GB) en alle patches geïnstalleerd heeft me vertellen hoeveel ruimte de game inneemt?

[ Voor 10% gewijzigd door amx op 25-08-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:20
amx schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:29:
Kan iemand die de base game (35 GB) en alle patches geïnstalleerd heeft me vertellen hoeveel ruimte de game inneemt?
Mijn 'Grootte op schijf' is 31.00GB, GOG versie. Meest recente patch net geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Thanks for the tips! Hopelijk reageert de tweaker die hem verkoopt vandaag nog, dan heb ik em morgen. :9

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Hafermaut schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

Mijn 'Grootte op schijf' is 31.00GB, GOG versie. Meest recente patch net geïnstalleerd.
Vergeet niet dat je véél meer ruimte moet hebben als je de downloadable versie koopt, want; je moet 'm ook nog downloaden/opslaan. Dat is zo'n 23Gb.
De laatste patch is ook weer een download van 2.1Gb en zal tijdens het installatieprocess ook oon GB of 8 nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:28

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je geen HDD voor je games/data? Het spel heeft qua framerates e.d. nogal weinig baat bij een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 08:48

amx

Esumontere schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Heb je geen HDD voor je games/data? Het spel heeft qua framerates e.d. nogal weinig baat bij een SSD.
Als het niks uitmaakt, is dat misschien wel beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Esumontere schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Zelfs in-game heb je tegenwoordig soms al voordeel van een SSD, vanwege steeds zwaardere streaming van assets als je door de wereld beweegt. Ik weet niet of dat hij The Witcher 3 het geval is, maar de laadtijden van het spel zijn er sowieso flink korter door (o.a. bij elke quick travel). Games die je veel speelt op een SSD zetten heeft dus vaak toch wel voordeel hoor, ook al is het soms niet enorm.
Het spel is bij mij 31,7 GB, gepatched tot de laatste versie. Als het spel vanaf een disk wordt geïnstalleerd, zou het niet veel meer ruimte in moeten nemen dan dat (eerder wat minder, voor versie 1.0). Installeer je een gedownloade versie, dan zou ik het installatiebestand op een tweede schijf zetten (er vanuit gaande dat je die hebt) en van daaruit installeren naar de SSD. Hetzelfde kan met de patches: handmatig downloaden naar een andere schijf en vanaf daar installeren naar je SSD. Dan past het wel in 48GB. Het hangt een beetje af van welke versie je haalt: de Steam-versie doet het installeren en patchen automatisch en dan kun je niet jongleren tussen twee schijven.

Ook nog een vraag aan de spelers hier: Hebben jullie in de eerste playthrough de Mastercrafted Witcher Gear kunnen dragen, oftewel hebben jullie level 34 behaald? Ik heb nu redelijk grondig alles gedaan wat ik kon vinden (ongeveer de helft van de points of interest, alle sidequests en contracts die ik kon vinden, alle treasure hunts), met nog enkele hoofdquests over, en ben level 31. Welk level hebben jullie behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
geert1 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:36:

Ook nog een vraag aan de spelers hier: Hebben jullie in de eerste playthrough de Mastercrafted Witcher Gear kunnen dragen, oftewel hebben jullie level 34 behaald? Ik heb nu redelijk grondig alles gedaan wat ik kon vinden (ongeveer de helft van de points of interest, alle sidequests en contracts die ik kon vinden, alle treasure hunts), met nog enkele hoofdquests over, en ben level 31. Welk level hebben jullie behaald?
Ik ben nu lvl 34 (en een half) en heb net
spoiler:
Avalac'h z'n ding laten doen met de Sunstone

Alle 'points of interest' en dergelijk op land heb ik gedaan, 90% van de '?' op het water in Skellige sla ik over.

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 26-08-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gisteren net lv 34 geworden en Mastercrafted Wolf Gear aan het dragen, en aan het einde bijna, zelfde plek als Nnoitra

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Nnoitra schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:40:
[...]
Ik ben nu lvl 34 (en een half) en heb net
spoiler:
Avalac'h z'n ding laten doen met de Sunstone

Alle 'points of interest' en dergelijk op land heb ik gedaan, 90% van de '?' op het water in Skellige sla ik over.
BlackEyedAngel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:41:
Gisteren net lv 34 geworden en Mastercrafted Wolf Gear aan het dragen, en aan het einde bijna, zelfde plek als Nnoitra
Bedankt voor de antwoorden! Ik zit nog net iets eerder in de game, dus ik blijf zoveel mogelijk doen en hoop dan ook nog even de ultieme uitrusting te kunnen dragen.

Edit: Enkele quests verder zit ik nu op lvl 34 en loop ik in m'n mastercrafted gear rond :9

[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 27-08-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
01.08.03
Introduces a retro-active fix to some of the achievements that were amended in the patch 1.08. This time for real.
_/-\o_

------------------------------------------------------------------------------

En toen was het einde daar *sniff*.

Bij dit spel past maar 1 smiley --> _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Nnoitra op 26-08-2015 22:42 ]

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-10 17:57
Nnoitra schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:12:
01.08.03

[...]
_/-\o_

------------------------------------------------------------------------------

En toen was het einde daar *sniff*.

Bij dit spel past maar 1 smiley --> _/-\o_
Ben ik het niet mee eens ;) : deze past er ook goed bij ;w
nog weken aan het nagenieten en jammer dat het afgelopen is

• Nnoitra
ptholemy schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Ben ik het niet mee eens ;) : deze past er ook goed bij ;w
nog weken aan het nagenieten en jammer dat het afgelopen is
De ;w is voor mij nog niet van toepassing; ik heb nog een "New game +" ronde te gaan en zo rond die tijd zal de eerste uitbreiding er ook wel zijn :)

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

real life serpentine steel en silver sword gemaakt :D

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 16:21

el-jorge

turn around and feel the vibe

Kuhr89 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:11:

spoiler:
Ik ben rond hetzelfde punt. En speel op dezelfde manier. Ik speel vaak een aantal sidequests en vervolgens een aantal main missions achter elkaar. Zo raak ik er niet echt uit. Ik ben wel redelijk overpowered, maar heb nog genoeg sidequests die te hoog zijn qua niveau.

Hoe zit dat straks met de new game +, zijn dan alle monsters altijd gelijk aan je eigen level?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 20:35
Dat is volgens mij nog niet bekend. Wel was al bekend dat als je lager dan level 30 bent als je NG+ start, je met level 30 begint.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gisteren uitgespeeld, 2,5 maand plezier aan gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 23:30
Heb hem ook gisteren uitgespeeld, mijn eerste ervaring met RPG en ik moet zeggen het was erg vet!
Nu denk ik erover om hem opnieuw te spelen met New Game + maar heb ik de neiging om The Witcher 2 eerst te gaan spelen...

Heeft dit ook echt een meer waarde voor het verhaal/verloop van The Witcher 3?
Maar ook kwa gameplay twijfel ik, had begrepen dat The Witcher 2 een stuk pittiger zou zijn en mijn ervaring met RPG is dus niet echt groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

SebaSlash schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:10:
Heb hem ook gisteren uitgespeeld, mijn eerste ervaring met RPG en ik moet zeggen het was erg vet!
Nu denk ik erover om hem opnieuw te spelen met New Game + maar heb ik de neiging om The Witcher 2 eerst te gaan spelen...

Heeft dit ook echt een meer waarde voor het verhaal/verloop van The Witcher 3?
Maar ook kwa gameplay twijfel ik, had begrepen dat The Witcher 2 een stuk pittiger zou zijn en mijn ervaring met RPG is dus niet echt groot...
Je zult een kleine stap terugzetten in graphics en combat, maar zeker de moeite waard om de voorafgaande zaken te hebben meegemaakt, al is het voor het verhaal niet essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dayum, echt vervelend dat een quest soms echt een totaal andere wending neemt door kleine misstappen.

Echt geweldig. Ik dacht dat ik al ver in het spel was, maar nu loop ik alweer 2 dagen rond in Skellige, en dat is me toch prachtig.

Stormig, ruw weer, die maanstralen door de bomen en veel meer wild in de natuur.

Echt, beste value for money in een lange tijd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ongeveer op 80%. Geniet er nog steeds van!

Met welke armor spelen jullie? Ik heb eigenlijk de hele tijd Griffin aan. Maar speel nu op de 2e 'moeilijk'heidsgraad. Ik neem aan wanneer je het moeilijker maakt, je meer van armor moet wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:42:

Met welke armor spelen jullie? Ik heb eigenlijk de hele tijd Griffin aan. Maar speel nu op de 2e 'moeilijk'heidsgraad. Ik neem aan wanneer je het moeilijker maakt, je meer van armor moet wisselen?
Ik speelde op het laatst met Wolf armor, daarvoor meestal met Griffin.
De moeilijkheidsgraad is niet echt bepalend voor welk armor je moet gebruiken, het hangt van je speelstijl af.

Nou ja, in theorie dan.
Hoe zwaarder je Armor (tot aan heavy), hoe langzamer je stamina (en adrenaline points) weer aangevuld worden. Als je veel signs gebruikt en je build daarop gebaseerd is moet je vooral geen Heavy spul gebruiken, maar light.

Met medium armor zit je mooi in het midden; best of both worlds, soort van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 16:36

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:42:

Bedoel je de standaard Griffin set of de enhanced/superior set? Ik zit rond de 25% en heb al beter armour gevonden dan Griffin. Niet qua looks helaas ;) Of het echt uitmaakt...geen idee eigenlijk. Speel op blood and broken bones en de combat is niet bijzonder moeilijk.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:24:
[...]

Bedoel je de standaard Griffin set of de enhanced/superior set? Ik zit rond de 25% en heb al beter armour gevonden dan Griffin. Niet qua looks helaas ;) Of het echt uitmaakt...geen idee eigenlijk. Speel op blood and broken bones en de combat is niet bijzonder moeilijk.
Ik heb nu superior. Mastercrafted kan ik pas over 4 levels dragen >:)

Over moeilijkheid:
Wanneer je bijv. tegen een giant vecht, heb je volgens mij meer aan heavy armor dan aan light? Dus zou je dan meerdere sets bij je moeten hebben om te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

oops verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door westergas op 01-09-2015 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Ik heb nu superior. Mastercrafted kan ik pas over 4 levels dragen >:)

Over moeilijkheid:
Wanneer je bijv. tegen een giant vecht, heb je volgens mij meer aan heavy armor dan aan light? Dus zou je dan meerdere sets bij je moeten hebben om te switchen?
En ik quote mijn reactie op je vorige post mbt dit onderwerp:
Nnoitra schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:22:

De moeilijkheidsgraad is niet echt bepalend voor welk armor je moet gebruiken, het hangt van je speelstijl af.

Nou ja, in theorie dan.
Hoe zwaarder je Armor (tot aan heavy), hoe langzamer je stamina (en adrenaline points) weer aangevuld worden. Als je veel signs gebruikt en je build daarop gebaseerd is moet je vooral geen Heavy spul gebruiken, maar light.

Met medium armor zit je mooi in het midden; best of both worlds, soort van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bah... Gisteren a.d.h. van een guide de ontbrekende Gwent kaarten verzameld. Waren er nog maar een stuk of 6. Althans, dat dacht ik. Je moet om de quest te halen dus echt álle kaarten hebben. Niet alleen de unieke kaarten, maar ook écht alle kaarten. Van veel kaarten zijn er meer te vinden, dus die moet je allemaal hebben. Daar heb ik dus echt geen zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Nyarlathotep schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:39:
Bah... Gisteren a.d.h. van een guide de ontbrekende Gwent kaarten verzameld. Waren er nog maar een stuk of 6. Althans, dat dacht ik. Je moet om de quest te halen dus echt álle kaarten hebben. Niet alleen de unieke kaarten, maar ook écht alle kaarten. Van veel kaarten zijn er meer te vinden, dus die moet je allemaal hebben. Daar heb ik dus echt geen zin in...
Ga vooral niet tegen je zin zaken lopen afwerken, zou ik zeggen. Games zijn er voor het plezier toch? En je kunt prima plezier hebben aan Gwent zonder alle kaarten.

Dat gezegd hebbende: het overgrote deel van de kaarten kreeg ik door potjes te spelen tegen merchants. Dat vond ik toch al leuk, en dan is het verzamelen meer een extraatje. Daarna met behulp van gwentcards.com de collectie afgemaakt, wat qua tijdsinvestering heel erg meeviel. Maar zoals gezegd: doe waar je plezier in hebt want dit spel biedt genoeg content, ook als je enkele aspecten overslaat.

Gisteren het spel uitgespeeld, na 132 (!) uur als ik Gog Galaxy mag geloven. Er zit wel best wat AFK-tijd bij, maar alsnog meer dan 100 uur plezier van mijn (vrij complete) playthrough. Wat een game! Ondanks kleine zwaktes ben ik zelden zo ondergedompeld geweest in een game. Na afloop de verschillende eindes opgezocht en ik ben blij met hoe het verhaal voor mij afliep:
spoiler:
Radovid dood, Dijkstra dood, Ciri als witcher, Geralt bij Jen, Temeria als zelf geregeerd land onder Nilfgaard, Emhyr in leven, Cerys als leider van Skellige.

Wie wil weten wat er allemaal beïnvloedbaar is (hevige spoilers): klik.

Het enige nadeel aan zo'n fenomenaal spel, is dat andere open-wereld-games moeilijk zullen kunnen voldaan aan de nu gezette standaard. Andere studio's lijken stukken minder efficiënt met een budget om te gaan en hebben weinig focus op unieke, verhaalgedreven content. Dit soort zaken treffen we gelukkig wel aan in isometrische cRPG's zoals Pillars of Eternity, maar het zal niet vaak voorkomen dat we dit zien in een AAA-game met zulke productiewaarden en graphics. Misschien kan de volgende Mass Effect dit evenaren, of anders CD Project's volgende project: Cyberpunk 2077. En de uitbreidingen voor The Witcher 3 natuurlijk, waar ik nu al zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is er eigenlijk een bijzondere beloning als je die gwent quest afmaakt?

Mijn fout was door wel met merchants en innkeepers te spelen, maar niet te kijken of ze kaarten te koop hadden...
Die innkeepster in het begingebied is vertrokken dus kan sowieso de quest niet afronden. Jammer maar helaas :)

GOG houdt bij mij geen uren bij omdat ik de cliënt niet gebruik, maar ik zit zeker wel over de 150 uur heen. Ik nader nu wel de endgame... En hoewel ik het spel graag opnieuw zou spelen is het voor mij té lang en tijdrovend. Ik heb GTA V nog klaarliggen, en straks ook Torment: Tides of Numenara. En de nieuwe Deus Ex in maart volgend jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik ken geen enkele andere RPG waar ik zoveel tijd in hebt gestoken als bij The Witcher 3. Heerlijk spel is het toch!

Ik zit nu ergens 100+. Elke side quest die ik tegen kom even ga ik spelen en een potje Gwent sla ik niet af. Ik ben nu net voorbij de missies, dat ik van Kaer Morghan vandaan bondgenoten moet zoeken. Maar eerst nog 50 side quests voltooien uit mijn lijstje.. :') Daarnaast heb ik gekozen voor Triss, maar als ik het uit hebt gespeeld dan ga ik toch maar kiezen voor Yennefer. Ik vind haar karakter namelijk veel leuker haha!

[ Voor 40% gewijzigd door n2theb op 01-09-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 14:13
Hier de game in 20 uur uitgespeeld, vette game :) Heb zo beetje elke Witcher Contract gedaan die ik tegen kwam, secondary questen van oude vrienden/companions/aka side story's. Overige secondary questen om paar handen te tellen. Ook de Mastercrafted Feline gear gehaald en Gwent questen gedaan. Vuistvecht tournament heb ik overgeslagen, die questen er voor waren wel leuk :) Paard racen 3 keer gedaan, daarna was ik er wel klaar mee. Nu maar wachten op de DLC, dan slingeren we de game weer aan!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

JerX schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:12:
Hier de game in 20 uur uitgespeeld, vette game :) Heb zo beetje elke Witcher Contract gedaan die ik tegen kwam, secondary questen van oude vrienden/companions/aka side story's. Overige secondary questen om paar handen te tellen. Ook de Mastercrafted Feline gear gehaald en Gwent questen gedaan. Vuistvecht tournament heb ik overgeslagen, die questen er voor waren wel leuk :) Paard racen 3 keer gedaan, daarna was ik er wel klaar mee. Nu maar wachten op de DLC, dan slingeren we de game weer aan!
Dan heb je aardig door gespeeld!! Ik snap eigenlijk niet hoe je dit in 20 uur hebt uitgespeeld. Maar misschien komt het doordat ik gewoon echt de wereld aan het verkennen bent en elk stukje van de kaart gezien wil hebben voordat ik door ga . :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
n2theb schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:14:
[...]

Dan heb je aardig door gespeeld!! Ik snap eigenlijk niet hoe je dit in 20 uur hebt uitgespeeld. Maar misschien komt het doordat ik gewoon echt de wereld aan het verkennen bent en elk stukje van de kaart gezien wil hebben voordat ik door ga . :P
Ik geloofde het zelf ook niet toen ik de gamestats checkte... ik ben ook niet naar elk stukje op de kaart geweest. Alleen naar de plekken voor questen geweest of als ik in de buurt was van een nieuw stadje.

Edit: skippen van dialogen werkt wel erg lekker, vooral met de Witcher Contracts.

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 01-09-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
JerX schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:16:
[...]

Ik geloofde het zelf ook niet toen ik de gamestats checkte... ik ben ook niet naar elk stukje op de kaart geweest. Alleen naar de plekken voor questen geweest of als ik in de buurt was van een nieuw stadje.

Edit: skippen van dialogen werkt wel erg lekker, vooral met de Witcher Contracts.
Tsja, zo kún je het ook spelen..

Beetje als een weekend lang naar Disney Land gaan, alleen in Space Mountain en een willekeurige andere achtbaan gaan en verder alleen maar op een terrasje zitten. Zoveel te doen/zien en het meeste overslaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Nnoitra schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:23:
[...]

Tsja, zo kún je het ook spelen..

Beetje als een weekend lang naar Disney Land gaan, alleen in Space Mountain en een willekeurige andere achtbaan gaan en verder alleen maar op een terrasje zitten. Zoveel te doen/zien en het meeste overslaan. :+
Met de secondary en main quest heb ik wel alles gekeken en beluisterd. Sowieso de standaard animaties van iets oppakken of (weg)lopen skipte ik ook. Heb wel wat beters dan rinse repeat bekijken :P De Contracts waren gewoon vaak 1 pot nat in een ander jasje, alleen de non monster verhalen waar boeiend om te bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door JerX op 01-09-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
[...]

Het kan natuurlijk kloppen dat je in 20 uur al die content hebt gespeeld, maar hou er rekening mee dat de speeltijd zoals in-game vermeld voor lang niet iedereen klopt. Misschien kun je het staven door terug te denken aan hoeveel sessies je hebt gespeeld en hoe lang per sessie ongeveer. De enige speeltijdindicatie die enigszins betrouwbaar is, is die van GOG Galaxy (voor wie dat gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
geert1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:36:
[...]

Het kan natuurlijk kloppen dat je in 20 uur al die content hebt gespeeld, maar hou er rekening mee dat de speeltijd zoals in-game vermeld voor lang niet iedereen klopt. Misschien kun je het staven door terug te denken aan hoeveel sessies je hebt gespeeld en hoe lang per sessie ongeveer. De enige speeltijdindicatie die enigszins betrouwbaar is, is die van GOG Galaxy (voor wie dat gebruikt).
Hmm, het gevoel zegt ook niet 20 uur... GOG had ik soms aan, dus denk niet dat ik het daarmee goed kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die GoG stats kloppen bij mij ook voor geen meter. Ik kan niet geloven dat je zo veel gedaan hebt in 20 uur, zelfs als je veel dingen skipped (zonde trouwens).
Is dit wel het type spel voor jou als je zo door alles heen rushed? Er is zo toch geen voldoening te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Nyarlathotep schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:38:
Die GoG stats kloppen bij mij ook voor geen meter. Ik kan niet geloven dat je zo veel gedaan hebt in 20 uur, zelfs als je veel dingen skipped (zonde trouwens).
Is dit wel het type spel voor jou als je zo door alles heen rushed? Er is zo toch geen voldoening te behalen?
Ik heb er prima voldoening uitgehaald hoor :) Heb nog zat andere games om te spelen, vandaar dat ik een beetje rush :P Ik wacht nu op de DLC's en dan pak ik hem weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

[...]

Ik heb zo het gevoel dat de tijd via GOG gemeten wordt als je het spel daarmee opstart. Als je het met een gemaakte snelkoppeling het spel opstart niet. Kan het mishebben hoor, maar dit gevoel kreeg ik toen ik zag dat ik x aantal uur gespeeld had en dat niet zichtbaar was in de client.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar een nieuw game begonnen want ik begon op de makkelijkste moeilijkheidsgraad wat na een tijdje spelen toch echt wat te makkelijk werd omdat mijn level veel hoger was dan veel opdrachten.
Ik heb gisteren meer dan 10 minuten er over gedaan om die eerste Griffin met level 2 te killen en zo vind ik het net niet te moeilijk of te makkelijk. Iemand misschien tips voor als het echt moelijker word en dan bedoel ik vooral de gevechten want ik denk dat ik wat te veel rush?

Spoiler want ik dood hier de eerste Griffin. En hoop op tips omdat ik denk dat ik nog al eens fouten maak en te veel rush. Zoals je ziet zit voor mij de hoogste moeilijkheid er nog niet in en zo wil ik wel dit soort games kunnen uitspelen.

http://www.twitch.tv/pcgamerd/v/13936818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Damn, ze mogen wel eens duidelijker aangeven wanneer je een quest niet meer kunt doen.

Gelukkig heb ik meerdere savegames, maar het is toch vervelend als je een belangrijke quest opeens niet meer kunt halen, omdat je te ver bent met het verhaal.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik heb een enorme backlog, geniet wel van deze game, maar wil zometeen aan Bloodborne beginnen. Ben dus benieuwd waar ik sta in de game. Ben nu in Kaer Morhen met Uma. Op hoeveel procent van de game zit ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:04
Het ligt eraan hoeveel side-quests je nog meepakt, maar ik zou zeggen op zo'n 75%-80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Menace_1981 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:11:
Ik heb een enorme backlog, geniet wel van deze game, maar wil zometeen aan Bloodborne beginnen. Ben dus benieuwd waar ik sta in de game. Ben nu in Kaer Morhen met Uma. Op hoeveel procent van de game zit ik?
volgens galaxy zit je op 55-60 maar denk dat je meer richting 3/4 zit ivm veel side quests al gedaan enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgespeeld met het happy end. Nu op mn gemak alle side quests doen en de wereld verder verkennen. :Y

Gelukkig komt er nog DLC :)

• Nnoitra
Ik twijfel..
Zal ik een nieuwe game starten met iets andere opties dan uit mijn Witcher 2 save; zoals Letho wel laten leven
Of zal ik voor NewGame+ gaan..

Keuzes keuzes.
Misschien moet ik sowieso eerst maar even een andere game spelen, voor de afwisseling.

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

n2theb schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:08:
Ik ken geen enkele andere RPG waar ik zoveel tijd in hebt gestoken als bij The Witcher 3. Heerlijk spel is het toch!

Ik zit nu ergens 100+. Elke side quest die ik tegen kom even ga ik spelen en een potje Gwent sla ik niet af. Ik ben nu net voorbij de missies, dat ik van Kaer Morghan vandaan bondgenoten moet zoeken. Maar eerst nog 50 side quests voltooien uit mijn lijstje.. :') Daarnaast heb ik gekozen voor Triss, maar als ik het uit hebt gespeeld dan ga ik toch maar kiezen voor Yennefer. Ik vind haar karakter namelijk veel leuker haha!
Volgens mij zit ik ook wel al tegen de honderd uur, zou me niet verbazen in ieder geval.. Heb niet vanaf dag 1 via GOG galaxy gespeeld, dus aan die stats kan ik het niet echt zien, maar toch een flink vermoeden :)

De laatste RPG waar ik zoveel tijd in heb gestopt was denk ik Dragon Age 1. Heb ook wel +100 uur in Mass Effect 1 zitten, maar dat zijn dan wel meerdere playthroughs.

Ik geniet er echt enorm van. Heb net
spoiler:
the battle of Kaer Morhen
gehad, en ben nu de hort op met de companions daarna, dus denk dat ik het einde wel nader. Heb alle sidequests inmiddels gedaan, behalve die fist fights, en heb niet alle treasure/smuggler caches question marks op Skellige ontdekt (zijn er gewoon teveel en wordt te repetitief). Verder is het nu puur main quests wat er resteert denk ik. Echt een topspel.

En wat een vette quest zeg, die tussen de vorige spoiler tags. Die fight tussen
spoiler:
Eskel en die Wild Hunt sidekick
werd mooi filmisch neergezet, kippenvel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gilraen op 03-09-2015 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 23:30
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 01:55:
[...]

Je zult een kleine stap terugzetten in graphics en combat, maar zeker de moeite waard om de voorafgaande zaken te hebben meegemaakt, al is het voor het verhaal niet essentieel.
De keus is nu wel erg makkelijk gemaakt, op GOG Galaxy zijn The Witcher games met hoge kortingen te verkrijgen.
Heb net The Witcher 2 voor 2,69 gekocht, de eerste Wicher voor 1,49, The Witcher Adventure Game 60% korting en voor de mensen die The Witcher 3 nog niet hebben is nu 30% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:08

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:58:
Ik ben maar een nieuw game begonnen want ik begon op de makkelijkste moeilijkheidsgraad wat na een tijdje spelen toch echt wat te makkelijk werd omdat mijn level veel hoger was dan veel opdrachten.
Ik heb gisteren meer dan 10 minuten er over gedaan om die eerste Griffin met level 2 te killen en zo vind ik het net niet te moeilijk of te makkelijk. Iemand misschien tips voor als het echt moelijker word en dan bedoel ik vooral de gevechten want ik denk dat ik wat te veel rush?

Spoiler want ik dood hier de eerste Griffin. En hoop op tips omdat ik denk dat ik nog al eens fouten maak en te veel rush. Zoals je ziet zit voor mij de hoogste moeilijkheid er nog niet in en zo wil ik wel dit soort games kunnen uitspelen.

http://www.twitch.tv/pcgamerd/v/13936818
Waarom een hele nieuwe game? Je kan altijd de moeilijkheid aanpassen.
Tips om monsters te verslaan? Lees de bestiary, daar wordt aangegeven waar ze niet goed tegen bestand zijn. Welke potions/oils handig zijn, bommen etc. Verder vooral veel dodgen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:30:
[...]

Waarom een hele nieuwe game? Je kan altijd de moeilijkheid aanpassen.
Tips om monsters te verslaan? Lees de bestiary, daar wordt aangegeven waar ze niet goed tegen bestand zijn. Welke potions/oils handig zijn, bommen etc. Verder vooral veel dodgen :P
De moeilijkheid had ik aan kunnen passen maar een nieuwe game starten doe ik liever omdat ik dan alle bug uit het begin niet meer mee hoef te maken waar door ik gear moet missen.

De bestiary volg ik ook en gebruik de potions en oil nu met een hogere moeilijkheid want nu komt het pas van pas wat niet het geval was met easy game enkel het verhaal volgen. Stom ook dat ik daar voor heb gekozen omdat ik dacht dat de game erg moeilijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:36:
[...]

De moeilijkheid had ik aan kunnen passen maar een nieuwe game starten doe ik liever omdat ik dan alle bug uit het begin niet meer mee hoef te maken waar door ik gear moet missen.

De bestiary volg ik ook en gebruik de potions en oil nu met een hogere moeilijkheid want nu komt het pas van pas wat niet het geval was met easy game enkel het verhaal volgen. Stom ook dat ik daar voor heb gekozen omdat ik dacht dat de game erg moeilijk zou zijn.
Ahja dat kan ook inderdaad.

Spel is veel makkelijker dan de eerste twee en zeker de eerste was erg pittig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Je kunt ook nog altijd slechte armor en slechte wapens met minder DMG equipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben nu lvl 17 en speel nog steeds met een lvl 1 silver sword vanwege 20% meer XP van monsters :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:01
SebaSlash schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:18:
[...]

De keus is nu wel erg makkelijk gemaakt, op GOG Galaxy zijn The Witcher games met hoge kortingen te verkrijgen.
Heb net The Witcher 2 voor 2,69 gekocht, de eerste Wicher voor 1,49, The Witcher Adventure Game 60% korting en voor de mensen die The Witcher 3 nog niet hebben is nu 30% korting
Bedankt voor de tip! Heb ze beide ook gekocht omdat ik nog meer te weten wil komen over het verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Vrijdag schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:04:
Ik ben nu lvl 17 en speel nog steeds met een lvl 1 silver sword vanwege 20% meer XP van monsters :')
Je had onderhand ook al de Griffin School of Cat School silver sword kunnen hebben, geeft dezelfde XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

bassGunner schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:58:
[...]

Je had onderhand ook al de Griffin School of Cat School silver sword kunnen hebben, geeft dezelfde XP
Hmz, ik weet niet of ik daar de diagram al voor heb eigenlijk. Volgens mij wel, zou er eens naar kijken. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Vrijdag schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:19:
[...]

Hmz, ik weet niet of ik daar de diagram al voor heb eigenlijk. Volgens mij wel, zou er eens naar kijken. Thx!
Die diagrams kun je via de Treasure Hunt quests bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

bassGunner schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:22:
[...]

Die diagrams kun je via de Treasure Hunt quests bemachtigen.
Ik weet het, heb er al een heleboel. Moet thuis eens even kijken want tot nu toe werkt het zilveren zwaard ook wel prima. Speel op de tweede moeilijkheidsgraad dus tja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
  • Laatst online: 07-09 13:05
Ik weet niet of ik de laatste/langzaamste ben maar gisteren eindelijk de game uitgespeeld na 162 uur (en ja ik ben meteen begonnen na de opening) :-). Vond de eerste 2 Witcher games al fantastisch maar deze game gaat toch wel in mn top 3 games aller tijden, fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:12

spaceboy

Op grote hoogte

martinimayhem schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:53:
Ik weet niet of ik de laatste/langzaamste ben maar gisteren eindelijk de game uitgespeeld na 162 uur (en ja ik ben meteen begonnen na de opening) :-). Vond de eerste 2 Witcher games al fantastisch maar deze game gaat toch wel in mn top 3 games aller tijden, fantastisch!
Haastige spoed is zelden goed. Gefeliciteerd met het uitspelen. Ik ben halverwege de 2e playthrough (ik wil hem eigenlijk wel platinum, daar is de game goed genoeg voor).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wat een spel...zelfs de greyed-out side quests (waar je dus geen moer meer voor krijgt, zowel XP als loot) speel ik met veel plezier. Spellen die mij het meeste pakten (in willekeurige volgorde)

TW3
FFVII
MGS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
De eerste uitbreiding Hearts of Stone komt 18 oktober.

Teaser: YouTube: The Witcher 3 - Hearts of Stone Expansion Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo, lees dat je een gwent deck kunt kopen als je de expansion pass al hebt, als bewijs daarvoor moet je een screenshot aanleveren om te bewijzen dat je de expansion pass hebt. Ik heb 'm via Xbox Live gekocht voor de One (The Witcher 3 + Expansion Pass), maar op mijn digitale bon (via mail) staat enkel "The Witcher 3", en ook op mijn xbox is het tot nu toe niet mogelijk om het te laten zien met mijn naam er bij, dat is namelijk een vereiste... Iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 15:18
martinimayhem schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:53:
Zo langzaam is dat niet. Ik heb er meer dan 200 uur over gedaan.

Wilde een begin maken met de 2e playthrough, maar heb toch eerst maar andere games opgepakt.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-10 11:19
ThomasXIV schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:12:
Zo, lees dat je een gwent deck kunt kopen als je de expansion pass al hebt, als bewijs daarvoor moet je een screenshot aanleveren om te bewijzen dat je de expansion pass hebt. Ik heb 'm via Xbox Live gekocht voor de One (The Witcher 3 + Expansion Pass), maar op mijn digitale bon (via mail) staat enkel "The Witcher 3", en ook op mijn xbox is het tot nu toe niet mogelijk om het te laten zien met mijn naam er bij, dat is namelijk een vereiste... Iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak?
Ik heb als bewijs een screenshot gestuurd van mijn PSN overzicht waar ook alle DLC/aankopen zoals de season pass bij staat. Wellicht dat er voor de Xone ook zo'n soort overzicht is als je ingelogd bent (gewoon via je browser)?

Anyway, heb vannacht m'n token ontvangen en zojuist de set besteld voor 19 euro incl. verzenden.

• Nnoitra
Siebsel schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:54:

Ik heb als bewijs een screenshot gestuurd van mijn PSN overzicht waar ook alle DLC/aankopen zoals de season pass bij staat. Wellicht dat er voor de Xone ook zo'n soort overzicht is als je ingelogd bent (gewoon via je browser)?

Anyway, heb vannacht m'n token ontvangen en zojuist de set besteld voor 19 euro incl. verzenden.
Ik heb een screenshot van de orderbevestiging die ik van GOG kreeg meegestuurd als bewijs.
Daarin stond mijn Username. Al vraag ik mij af wat ze daar exact mee doen qua controle. Ik denk; vrij weinig.
Vanochtend 05:52 de code ontvangen en zojuist besteld!

@ThomasXIV --> Gewoon proberen met die digitale bon :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 10-09-2015 10:05 ]

• Siebsel
  • Laatst online: 17-10 11:19
Ik betwijfel hoe streng ze zijn, is voor hen natuurlijk ook gewoon omzet draaien. Denk dat ze alleen een stormloop willen voorkomen of eerst checken hoeveel animo er is.

• Chaoss
  • Laatst online: 11:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Deze week The Witcher maar weer eens opgepakt wat een briljante game is het toch, even wat vraagtekens op de map doen en wat low level quests die nodig eens gedaan moeten worden en hop weer 8 uren in de game gestopt :

Dit is by far 1 van mijn top 3 games waar de meeste tijd in zit en gaat zitten, ik zit alnop 120 uur en dan ben ik nog niet eens op Skellige geweest 8)7

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Na 160 uur uitgespeeld. Alle questen die ik vond gedaan, buiten sommige POI's in Skellige ook alles afgegaan van plekjes.

Had wel grappige bug, een bepaalde baas (voorlaatste) die na een cutscene tussendoor er enkel nog maar onnozel stil staat en zich laat afslachten. Ook op het einde zijn er meerdere vijanden die je niet kan killen, maar is denk ik de bedoeling zodat je snel wat doorwandeld.

Had trouwens het
spoiler:
Ciri wordt Witcher einde
.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 18-10 23:44
30% korting op steam nu, voor de mensen die net als ik geen COC(?) versie willen maar gewoon de steamvariant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Avalaxy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:24:
30% korting op steam nu, voor de mensen die net als ik geen COC(?) versie willen maar gewoon de steamvariant.
GOG :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Chaoss schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:20:
Deze week The Witcher maar weer eens opgepakt wat een briljante game is het toch, even wat vraagtekens op de map doen en wat low level quests die nodig eens gedaan moeten worden en hop weer 8 uren in de game gestopt :

Dit is by far 1 van mijn top 3 games waar de meeste tijd in zit en gaat zitten, ik zit alnop 120 uur en dan ben ik nog niet eens op Skellige geweest 8)7
Oke dat is wel heel veel uur speeltijd voordat je naar Skellige bent geweest! Welk level zit je? Ik kwam op Skellige al aardig wat questst tegen waarvoor mijn level al te hoog is (lvl 21 nu uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Avalaxy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:24:
COC-versie kan wel hoor, kwestie van Ciri in de sauna de juiste zinnetjes laten uitkramen :+

Vandeweek heel ff snel weer the Witcher 3 aangezet en een 'donkere' missie gedaan
spoiler:
Carnal Sins

Wat een ontiegelijk vette game blijft het toch :> Gelukkig komt het gameweer eraan ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Oeh, nu ik het einde nader toch wel spijt van sommige keuzes.

Maar natuurlijk wel super dat de game je zo kan "straffen" voor bepaalde keuzes, ook al leverden die in de korte termijn meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de game aangeschaft via Steam, vanavond maar snel installeren en een nachtje weinig slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:17:
Zojuist de game aangeschaft via Steam, vanavond maar snel installeren en een nachtje weinig slapen ;)
'een nachtje weinig slapen' ?
Wahahaha _O-

Grapjas.
Dit gaat je de komende tijd een slaaptekort vanjewelste opleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 11:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
westergas schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:01:
[...]

Oke dat is wel heel veel uur speeltijd voordat je naar Skellige bent geweest! Welk level zit je? Ik kwam op Skellige al aardig wat questst tegen waarvoor mijn level al te hoog is (lvl 21 nu uit mijn hoofd).
Vandaag naar Skellige gegaan ben lvl19 of net 20. Punt is dat ik ook op het vaste land nog genoeg quests, treasure hunts en contracts heb om te doen veel daarvan staan op groen en een paar op grijs.

Blijkbaar ontkom je er niet aan dat je qua level uitloopt op de quests die je hebt. Zeker als je ook veel vraagtekens doet blijf je natuurlijk maar door levellen en voor de vraagtekens vind ik niet erg als ik een te hoog level ben dat voelt wel lekker machtig als je de creatures gemakkelijk verslaat. Voor de "echte" Quest is het wel jammer als de uitdaging eruit gaat.

Maar op het vaste land heb ik wel veel gedaan ik gok zo'n 80% van alle vraagtekens.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

Nnoitra schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:03:
[...]

Ik heb een screenshot van de orderbevestiging die ik van GOG kreeg meegestuurd als bewijs.
Daarin stond mijn Username. Al vraag ik mij af wat ze daar exact mee doen qua controle. Ik denk; vrij weinig.
Vanochtend 05:52 de code ontvangen en zojuist besteld!

@ThomasXIV --> Gewoon proberen met die digitale bon :)
Ik heb ook mijn Gwent deck besteld... Had de code vrij vlot in de mail trouwens, na het sturen van een snippet van m'n order confirmation. Wel grappig dat de 2 decks met die kortingscode 10 euro kosten, maar de verzendkosten nog nagenoeg evenveel zijn... Maar toch te leuk om te laten liggen!

Pagina: 1 ... 55 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic