Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Xbox One komt morgen waarschijnlijk binnen. Vorige week DA:I erbij besteld, ik dacht dat ik wel kon wachten totdat The Witcher goedkoper was, maar helaas. The Witcher vandaag in de korting erbij besteld. Nu komt het grote dilemma: of DA:I eerst spelen of The Witcher.

Ben bang dat DA:I een beetje onspeelbaar en saai wordt nadat ik The Witcher gespeeld heb :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Chaoss schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:38:
[...]

Vandaag naar Skellige gegaan ben lvl19 of net 20. Punt is dat ik ook op het vaste land nog genoeg quests, treasure hunts en contracts heb om te doen veel daarvan staan op groen en een paar op grijs.

Blijkbaar ontkom je er niet aan dat je qua level uitloopt op de quests die je hebt. Zeker als je ook veel vraagtekens doet blijf je natuurlijk maar door levellen en voor de vraagtekens vind ik niet erg als ik een te hoog level ben dat voelt wel lekker machtig als je de creatures gemakkelijk verslaat. Voor de "echte" Quest is het wel jammer als de uitdaging eruit gaat.

Maar op het vaste land heb ik wel veel gedaan ik gok zo'n 80% van alle vraagtekens.
Je kunt altijd de moeilijkheidsgraad nog hoger zetten tijdens het spelen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het inmiddels met de performance en "speelbaarheid" op de PS4 ? ik hoor en lees echt horror verhalen, hoewel men op het internet graag dingen groter maakt dan ze daadwerkelijk zijn :)

Heb hem liggen voor de PS4 maar vooralsnog niet de moed gehad om het te proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:14:
Hoe staat het inmiddels met de performance en "speelbaarheid" op de PS4 ? ik hoor en lees echt horror verhalen, hoewel men op het internet graag dingen groter maakt dan ze daadwerkelijk zijn :)

Heb hem liggen voor de PS4 maar vooralsnog niet de moed gehad om het te proberen !
Ik vind het nagenoeg 100% perfect lopen hoor. Heel soms met veel mist of rook hapert het iets maar dat is eerder regel dan uitzondering uitzondering dan regel. Wel zijn de laadtijden erg lang.

[ Voor 2% gewijzigd door bassGunner op 16-09-2015 09:09 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-10 07:49
Na aanschaf van een nieuwe game computer wilde ik even kijken wat mogelijk was. The witcher leek een goede optie en potentieel een leuk spel.

Heb nu een paar uur gespeeld en het bevalt erg goed. Is natuurlijk erg wennen qua controls, maar lijkt wel de euro's waard te zijn! Vette graphics en toffe verhalende manier van spelen.

Nu vroeg ik me af. Moet je wapens en gear vinden of kun je beter laten craften/ kopen?
En kun je nog terug naar vorige gebieden? Ik heb de Griphon gedaan maar ben nu als level 4 bezig met level 6 quests en dat gaat vaak maar net aan goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:17
hulkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:58:

Nu vroeg ik me af. Moet je wapens en gear vinden of kun je beter laten craften/ kopen?
Je vind/loot genoeg wapens, maar het gros is waardeloos.. Alleen de magic en relic zijn soms de moeite waard.
Van wat je kunt craften heb ik eigenlijk alleen de Cat/Griffin/Wolf school wapens gecraft; al de andere craftables zijn ook niet je-van-het.
En kun je nog terug naar vorige gebieden? Ik heb de Griphon gedaan maar ben nu als level 4 bezig met level 6 quests en dat gaat vaak maar net aan goed :)
Je kunt tijdens het hele spel gaan en staan waar je wilt! *O*

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 17-10 07:49
En failed missions, kun je die opnieuw doen of is het gewoon voorbij als ze eenmaal failed zijn?

... ben bang dat ik al snel te veel tijd ga doorbrengen in dit spel. Zat te doen en erg veel vrijheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
hulkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:51:
En failed missions, kun je die opnieuw doen of is het gewoon voorbij als ze eenmaal failed zijn?

... ben bang dat ik al snel te veel tijd ga doorbrengen in dit spel. Zat te doen en erg veel vrijheid :D
Failed = failed, geen herkansingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 11:21
hulkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:51:

Failed = failed, maar je kunt uiteraard een eerdere savegame pakken om 't opnieuw te proberen. Het spel maakt meerdere savegames aan, waardoor je altijd een stukje terug kan.

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:09

Gilraen

The audacity!

geert1 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:55:
[...]

Failed = failed, maar je kunt uiteraard een eerdere savegame pakken om 't opnieuw te proberen. Het spel maakt meerdere savegames aan, waardoor je altijd een stukje terug kan.
Ik vond eigenlijk dat er wel wat vaker geautosaved had mogen worden in dit spel. Dat is (naast de ridicule geforceerde fist fights met irritant camerawerk waarin simple civilians je in 2x doodmeppen...) eigenlijk 1 van de weinige dingen in dit fantastische spel waar ik commentaar op heb, en 1 van weinige dingen waar ik bij DA:I wel echt enorm enthousiast over was, dat daar erg veel autosaves gemaakt werden.

Heb bij de Witcher 3 wel een paar keer gehad dat ik een stukje terug wilde (bijv. een andere keus wilde maken in een cutscene) om er vervolgens achter te komen dat ik al een tijdje was vergeten te saven. Er zat dan niet altijd een autosave tussen.

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

• Nnoitra
Gilraen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:47:
[...]

Ik vond eigenlijk dat er wel wat vaker geautosaved had mogen worden in dit spel. Dat is (naast de ridicule geforceerde fist fights met irritant camerawerk waarin simple civilians je in 2x doodmeppen...) eigenlijk 1 van de weinige dingen in dit fantastische spel waar ik commentaar op heb, en 1 van weinige dingen waar ik bij DA:I wel echt enorm enthousiast over was, dat daar erg veel autosaves gemaakt werden.
Jij bent zeker niet van de "Super Mario" generatie :+
... om er vervolgens achter te komen dat ik al een tijdje was vergeten te saven. Er zat dan niet altijd een autosave tussen.
Dat is je eigen schuld :P

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

Nnoitra schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:54:
[...]

Failed = failed, geen herkansingen.
Ik heb doordat ik niet opgelet heb, de verkeerde save gebruikt en de high stakes quest hierdoor gefailed.. Ik was er mee bezig, maar kwam er achter dat ik toch te slechte kaarten had dus ik ging terug naar vorige save.. En toen het spel andere dag weer opgestart, had ik niet door dat hij dus de save waar ik dus failed was opgepakt. Nu dus al best ver in het gehele spel en geen zin om vanaf dat punt alles opnieuw te gaan doen.

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

Nnoitra schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:09:
[...]

Jij bent zeker niet van de "Super Mario" generatie :+

[...]

Dat is je eigen schuld :P
Zo te zien verschillen we 8 jaar, dus you tell me ;) Maar nee, nooit gespeeld nee. Maar dat heeft waarschijnlijk meer ermee te maken dat ik gewoon simpelweg nooit game consoles/handhelds van mijn ouders kreeg :) Mijn game-avontuur begon pas met de eerste pc die in huis kwam en GTA 1/de eerste Tomb Raiders. Edit: onee, dat was nog later. Het begon met Crystal Caves. Good times :)

Wat heeft Super Mario ermee te maken overigens dan?

En true, dat het mijn eigen schuld is als ik niet save, maar dat betekent niet dat de gamemaker niet alsnog een wat handigere autosave kan aanbieden. ;) Niet 'fout' dus wanneer ze dat niet doen, maar imo wel van toegevoegde waarde wanneer ze het wel doen, maar het staat je uiteraard vrij om die mening niet te delen :) Ik ben er gewoon typisch zoeen die vergeet te saven wanneer ik lekker opga in het verhaal en het rondstruinen. 8)7 (En ik vermoed trouwens dat ik daarin niet de enige ben..)

[ Voor 16% gewijzigd door Gilraen op 16-09-2015 11:14 ]

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Gilraen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:05:
[...]

En true, dat het mijn eigen schuld is als ik niet save, maar dat betekent niet dat de gamemaker niet alsnog een wat handigere autosave kan aanbieden. ;) Niet 'fout' dus wanneer ze dat niet doen, maar imo wel van toegevoegde waarde wanneer ze het wel doen, maar het staat je uiteraard vrij om die mening niet te delen :) Ik ben er gewoon typisch zoeen die vergeet te saven wanneer ik lekker opga in het verhaal en het rondstruinen. 8)7 (En ik vermoed trouwens dat ik daarin niet de enige ben..)
Als je bij super mario het niet haal dan moet je weer opnieuw begonnen. Ik denk dat hij dit er mee bedoelde. Maar ik snap jouw hekelpunt wel. Ik erger me af en toe ook aan het feit dat er soms gesaved mag worden als je quest net voltooid is en je lekker aan het rond trekken bent door gebieden. Als jij bezig bent met een quest dan wordt er tussendoor best vaak gesaved.

Andere kant bij GTA moet je ook zelf saven en als je dood bent moet je toch gewoon weer opnieuw de missie of iets doen. Daar ben ik uiteindelijk wel aan gewend dus het is misschien ook wel een luxe dat er een auto save in zit?

[ Voor 4% gewijzigd door n2theb op 16-09-2015 11:49 ]

• Nnoitra
Gilraen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:05:

Haha. Je gaat er iets dieper op in dan de bedoeling was ;)
Wat het er mee te maken heeft is dat in Super Mario (etc etc) ook niet halverwege de levels kon saven; ga je 10 pixels voor het einde dood, jammer dan. Begin maar overnieuw! En dat soms keer *tig <insert frustratie :+ >
Dat je tegenwoordig bijna overal en altijd kunt saven is wel makkelijk maar het kan wel gemakzucht een handje helpen; "Als ik het niet goed doe, load ik een save vlak voor dat punt en probeer ik het nog eens".
Als je de hele level overnieuw moet doen dat ben je eerder geneigd om te denken; laat maar.
Een mooi voorbeeld daarvan staat niet al te ver hierboven; een quest gefailed maar niet een oudere save pakken 'de level' (soort van) overnieuw doen om die quest alsnog te kunnen voltooien.
De autosaves sluiten dan weer aan op het bovenstaande :)
Tuurlijk vind ik het ook geweldig dat er autosaves zijn, maar ik heb mijzelf aangeleerd om regelmatig zelf te saven. Zeker bij games die geen oplopende autosave habben en het autosave slot steeds overschreven wordt.
Dus ja, ik ben ook stukje gemakzichtiger geworden tijdens het gamen: krijg ik een andere uitkomst dan gewenst? Reload een save net voor dat punt :+
Ik ga met de (gaming) tijd mee :*)
Maar als ik een groter stuk terug moet, dan doe ik dat ook (en heb ik dat ook gedaan in The Witcher 3) :)

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

Nnoitra schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:50:
[...]

Haha. Je gaat er iets dieper op in dan de bedoeling was ;)
Wat het er mee te maken heeft is dat in Super Mario (etc etc) ook niet halverwege de levels kon saven; ga je 10 pixels voor het einde dood, jammer dan. Begin maar overnieuw! En dat soms keer *tig <insert frustratie :+ >
Dat je tegenwoordig bijna overal en altijd kunt saven is wel makkelijk maar het kan wel gemakzucht een handje helpen; "Als ik het niet goed doe, load ik een save vlak voor dat punt en probeer ik het nog eens".
Als je de hele level overnieuw moet doen dat ben je eerder geneigd om te denken; laat maar.
Een mooi voorbeeld daarvan staat niet al te ver hierboven; een quest gefailed maar niet een oudere save pakken 'de level' (soort van) overnieuw doen om die quest alsnog te kunnen voltooien.
Haha ja sorry - was gewoon ff benieuwd :P Ahh check, ja dat soort spelletjes... die ken ik ook. Alleen op de een of andere manier vind ik dat bij dat soort spelletjes dan weer niet storend. Wel frustrerend, zeker, als je het dan bijna haalt en je gaat dood, en alles moet weer opnieuw. Maar op somehow vind ik bij dat soort spelletjes er dus juist weer bijhoren.
Nnoitra schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:50:
[...]

[...]
De autosaves sluiten dan weer aan op het bovenstaande :)
Tuurlijk vind ik het ook geweldig dat er autosaves zijn, maar ik heb mijzelf aangeleerd om regelmatig zelf te saven. Zeker bij games die geen oplopende autosave habben en het autosave slot steeds overschreven wordt.
Dus ja, ik ben ook stukje gemakzichtiger geworden tijdens het gamen: krijg ik een andere uitkomst dan gewenst? Reload een save net voor dat punt :+
Ik ga met de (gaming) tijd mee :*)
Maar als ik een groter stuk terug moet, dan doe ik dat ook (en heb ik dat ook gedaan in The Witcher 3) :)
Idd, heb het ook regelmatig gedaan in de Witcher. (Zo had ik bijvoorbeeld al een cruciaal stuk in de Triss questline af, zonder aan Yen begonnen te zijn. Dat werd dus ook een flink stuk opnieuw doen :) Maar voor andere keuzes in de storyline vind ik het 't zeker waard. Hoort er natuurlijk ook een beetje bij om zo te twijfelen over je keuzes, en dan toch te besluiten om te herspelen, in dit soort spellen.
n2theb schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:47:
[...]

Als je bij super mario het niet haal dan moet je weer opnieuw begonnen. Ik denk dat hij dit er mee bedoelde. Maar ik snap jouw hekelpunt wel. Ik erger me af en toe ook aan het feit dat er soms gesaved mag worden als je quest net voltooid is en je lekker aan het rond trekken bent door gebieden. Als jij bezig bent met een quest dan wordt er tussendoor best vaak gesaved.
Check, ben dus niet de enige :) maar goed, veel verder dan een 'kleine nuisance' gaat het natuurlijk ook niet. Inderdaad gewoon beter mezelf triggeren om te saven :P

[ Voor 12% gewijzigd door Gilraen op 16-09-2015 12:51 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 16:36

westergas

rikkie_pc

Gilraen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:49:

Idd, heb het ook regelmatig gedaan in de Witcher. (Zo had ik bijvoorbeeld al een cruciaal stuk in de Triss questline af, zonder aan Yen begonnen te zijn. Dat werd dus ook een flink stuk opnieuw doen :) Maar voor andere keuzes in de storyline vind ik het 't zeker waard. Hoort er natuurlijk ook een beetje bij om zo te twijfelen over je keuzes, en dan toch te besluiten om te herspelen, in dit soort spellen.
Voelt toch een beetje als cheaten. Vind het juist leuk om af en toe flink te balen van je beslissingen, probeer je het juiste te doen...loopt alles vreselijk mis. Net als in het echte leven ;)

Triss/Yen story kan ik beamen. ik kwam Yen pas tegen toen Triss achter de rug was. Is een fout in het spel imo aangezien het level van de triss quests veel lager is. Bijna onvermijdelijk dus.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 16:49

KipCurreh

Nightcrawler

westergas schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:25:
[...]

Triss/Yen story kan ik beamen. ik kwam Yen pas tegen toen Triss achter de rug was. Is een fout in het spel imo aangezien het level van de triss quests veel lager is. Bijna onvermijdelijk dus.
Haha tis een trieste story die wel meerdere witcher-3 spelers tegengekomen hebben :)
In het begin denk je van wat een bitch is die Yen, en Triss kennende van TW2 neig je toch meer naar haar.. Maar plots in Act 2 & 3 is Yen de supporting lieverd en zit je daar met je keuzes die je al veel te vroeg in de game hebt moeten maken, zonder die ongedaan te kunnen maken...

Just take it like a man, de cutscene is hilarisch...

Volgende playtrough weet ik wel te kiezen 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Nnoitra
KipCurreh schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:59:

Haha tis een trieste story die wel meerdere witcher-3 spelers tegengekomen hebben :)
In het begin denk je van wat een bitch is die Yen, en Triss kennende van TW2 neig je toch meer naar haar.. Maar plots in Act 2 & 3 is Yen de supporting lieverd en zit je daar met je keuzes die je al veel te vroeg in de game hebt moeten maken, zonder die ongedaan te kunnen maken...

Just take it like a man, de cutscene is hilarisch...

Volgende playtrough weet ik wel te kiezen 8)
Ik heb met mijn volle verstand voor Triss gekozen (op basis van deeltje 2); ik heb wat dit betreft even schijt aan de lore :p
Volgende playthrough is Yen aan de beurt :+

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Nnoitra schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:08:
[...]

Ik heb met mijn volle verstand voor Triss gekozen (op basis van deeltje 2); ik heb wat dit betreft even schijt aan de lore :p
Volgende playthrough is Yen aan de beurt :+
Ik dacht precies hetzelfde. Volgende playthough is Yen aan de beurt. En toch had ik een lichte twijfel in Skellige toen ze stond te flirten en ... Ik zal het niet verklappen voor het geval er mensen zijn die deze keuzes nog niet hebben hoeven maken. Maar ik dacht ik kan wel weer terug flirten, maar ik heb mijn keuze vast kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Pff, ik kies gewoon altijd voor Triss. Want rood haar :9
You can sleep with a blonde, you can sleep with a brunette. But you won't get sleep with a redhead!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert1
De keuze voor Yen of Triss is het enige dat ik achteraf gezien anders had willen doen. Heb gekozen voor Yen omdat zij Geralt's grote liefde is in de boeken, maar eigenlijk vind ik haar maar koud en manipulatief. Ze ziet Geralt ook niet als gelijkwaardig maar betrekt hem pas bij haar plannetjes wanneer het haar uitkomt. Triss daarentegen is veel menselijker, eerlijker en meer empathisch. Maar om daar nu een gehele tweede playthrough voor te starten: nee. Daarvoor zijn er te veel andere toffe games.

• Chaoss
  • Laatst online: 02:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik wil graag een master weaponsmith maar ik heb geen Hattori missie om te starten.

Ik heb metnlow lvl weaponsmiths het sproken en die hebben het dan over ene Hattori dus dat zou te Quest wel moeten triggeren lijkt me. Ik heb op internet gekeken waar zijn huis is maar dat zit op alle tijden vd dag op slot, geen Hattori te bekennen :(

Lijkt bugged ofzo?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Chaoss schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:14:
Ik wil graag een master weaponsmith maar ik heb geen Hattori missie om te starten.

Ik heb metnlow lvl weaponsmiths het sproken en die hebben het dan over ene Hattori dus dat zou te Quest wel moeten triggeren lijkt me. Ik heb op internet gekeken waar zijn huis is maar dat zit op alle tijden vd dag op slot, geen Hattori te bekennen :(

Lijkt bugged ofzo?
Hoever in het spel zit je?

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Speel het nu sinds een paar dagen, maar het valt mij op dat het spel op borderless window blijft draaien. Ondanks dat in de settings deze op full screen staat, ondanks het read-only zetten van de user.settings file. Waaraan ik dit merk? Aangezien m'n PC aan de plasma TV hangt, heb ik in Windows de optie "turn display off after" op 2 minuten staan, met als gevolg dat bij de langere cutscenes het beeld na twee minuten uitvalt, iets wat (tot nu toe) alleen gebeurt bij fake full screen applicaties. In geen enkel andere game is mij dit eerder overkomen, en hinderlijk is het wel.

Iemand hier ervaring mee en weet toevallig van een fix? Afgezien van de opties die ik op internet gevonden heb (read-only van file settings etc.) vind ik er verder niets over terug. Steam edition v1.08..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10 10:44
Als je in Windows Alt Enter duwt springt ie fullscreen, heb je dat al geprobeerd? Dit werkt met de meeste applicaties, ook games.

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Wanneer ik Alt+Enter duw, springt hij terug naar de desktop, minimized.. De performance bij het terugbrengen van het scherm is dan gelijk minder.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ben lvl 20, qua mainquest ben ik net op Skellige aangekomen. Ver genoeg lijkt me.

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Chaoss schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:39:
[...]

Ben lvl 20, qua mainquest ben ik net op Skellige aangekomen. Ver genoeg lijkt me.
Ik neem aan dat je al Google gebruikt hebt, maar heb je al gekeken op deze plek: http://www.gosunoob.com/w...ster-blacksmith-location/

En ze zeggen dat je ook nog kan kijken in Oxenfurt east-side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:55
Hey mensen! Wat een top spel! Enige issue wat ik heb is iets wat me vaak uit de immersion gooit, npc pop ins... Novigrad heeft er last van, maar ook gewoon als ik door het bos loopt of langs een outpost, knallen de npcs 5 meter voor me gezicht. IK las dat van Ultra naar High beter was maar ik zie geen verschil... ik run op patch 1.08, alles max(behalve hair works), 980 ti. Ik durf niet de forum topic door te spitten ivm spoilers, excuses as dit al is behandelt.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Lol ik had mijn "Of dumplings and swords" quest al eens gestrart, stond dus gewoon open bij mijn open quests. Achja met zoveel content raak je het overzicht wel eens kwijt. Quest zelf is lvl 24 maar gemakkelijk te doen op lvl21.

Ben nu met de master armourer quest bezig die is ook lvl 24. De eerste stone troll was vrij gemakkelijk te doen maar die Griffin is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Iemand bekend met de volgende bug?

290x in crossfire
dual screen
Beeld heeft een soort stotter/trilling
via de witcher 3 settings van monitor swithen lost het op

Een video van het probleem ( ik hoop dat het een beetje te zien is. Met eigen ogen valt het nog meer op

YouTube: Witcher 3 crossfire bug with dual screen setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

HStyles schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:05:
Iemand bekend met de volgende bug?

290x in crossfire
dual screen
Beeld heeft een soort stotter/trilling
via de witcher 3 settings van monitor swithen lost het op

Een video van het probleem ( ik hoop dat het een beetje te zien is. Met eigen ogen valt het nog meer op

YouTube: Witcher 3 crossfire bug with dual screen setup
Crossfire die niet lekker loopt? Crossfire is nooit een heel groot succes geweest met TW3. Heb je dit ook met 1 kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

westergas schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:51:
[...]

Crossfire die niet lekker loopt? Crossfire is nooit een heel groot succes geweest met TW3. Heb je dit ook met 1 kaart?
Dat is wel erg overdreven want ik heb nergens last van en ik heb ook 2 x 290x CFX en 3 monitoren.
Zelfs triple screen spelen gaat gewoon soepel wat mooi maar 'raar' is. En op zich is 1 kaart genoeg voor 1080p maar met 2 loopt het net wat beter.

Wat gebeurt er als je van fullscreen naar windowed fs en weer naar fullscreen switched?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Chaoss schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:15:
Lol ik had mijn "Of dumplings and swords" quest al eens gestrart, stond dus gewoon open bij mijn open quests. Achja met zoveel content raak je het overzicht wel eens kwijt. Quest zelf is lvl 24 maar gemakkelijk te doen op lvl21.

Ben nu met de master armourer quest bezig die is ook lvl 24. De eerste stone troll was vrij gemakkelijk te doen maar die Griffin is me nog niet gelukt.
Dus je probleem is bij deze opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:59
Misschien een domme vraag maar hoe kan ik in het Character menu meer Axii verkrijgen? Bij mij blijft ie maar op 0/20 staan. Ik heb voor een bepaalde Quest Level 3 Axii nodig om een koopman te overtuigen/betoveren.

Ik heb vast iets over het hoofd gezien.

Mijn laatste RPG in dit genre was The Faery Tale Adventure op de Amiga ergens in 1988 dus ben niet zo bekend meer met dit soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

vj_slof schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:31:
Misschien een domme vraag maar hoe kan ik in het Character menu meer Axii verkrijgen? Bij mij blijft ie maar op 0/20 staan. Ik heb voor een bepaalde Quest Level 3 Axii nodig om een koopman te overtuigen/betoveren.

Ik heb vast iets over het hoofd gezien.

Mijn laatste RPG in dit genre was The Faery Tale Adventure op de Amiga ergens in 1988 dus ben niet zo bekend meer met dit soort games.
Je moet bij je Character je punten gebruiken bij signs om Axii up te graden. Zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelcake.nl/wp-content/uploads/2015/05/witcher-3-axii.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door n2theb op 21-09-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog niet alles gelezen, vanavond even naar kijken, zit nu toevallig even te lunchen.

Vrijdag bij een vriend Witcher 3 gezien op de ps4 en leek me wel een aardig spel.
Even gekeken, PC versie is 29 euro. 35 voor de Premium en 55 voor de PS4.
Zelf zit ik redelijk vaak op de pc, de PS4 speel ik alleen Destiny en BF4 op.
Welk system zouden jullie adviseren.

Mocht ik de PC versie nemen moet ik gelijk een nieuwe videokaart. Heb nu nog een ati 5770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
n2theb schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:39:
[...]

Je moet bij je Character je punten gebruiken bij signs om Axii up te graden. Zie:

[afbeelding]
Dat snap ik maar ik heb 0 van 20 punten dus helemaal geen punten te verdelen. Hoe kan ik punten verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 20:54

Kheos

FP ProMod
vj_slof schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:14:
[...]

Dat snap ik maar ik heb 0 van 20 punten dus helemaal geen punten te verdelen. Hoe kan ik punten verdienen?
ofwel levelen, ofwel een 'place of power' vinden en daar dan 'power drawen'.

ter info: enkel de eerste keer je power drawt van een 'place of power' krijg je een ability punt. alle volgende keren je van dezelfde 'place of power' drawt, krijg je enkel het effect van die place of power, maar geen ability punt.

[ Voor 27% gewijzigd door Kheos op 21-09-2015 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

vj_slof schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:14:
[...]

Als je level stijgt krijg je punten, maar ook als je naar place of power gaat en daar 'drawt'

Update: Wat Kheos zegt!

[ Voor 4% gewijzigd door n2theb op 21-09-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53
Viper® schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:03:
Nog niet alles gelezen, vanavond even naar kijken, zit nu toevallig even te lunchen.

Vrijdag bij een vriend Witcher 3 gezien op de ps4 en leek me wel een aardig spel.
Even gekeken, PC versie is 29 euro. 35 voor de Premium en 55 voor de PS4.
Zelf zit ik redelijk vaak op de pc, de PS4 speel ik alleen Destiny en BF4 op.
Welk system zouden jullie adviseren.

Mocht ik de PC versie nemen moet ik gelijk een nieuwe videokaart. Heb nu nog een ati 5770.
Nja dat ligt er grotendeels aan wat je zelf wilt. De meeste zullen ook zeggen, bf4 ( shooters ) zijn niet voor de console dat moet op de PC.. Zelf vind ik het heerlijk spelen op de console, maar ook de PC.
In dit geval aangezien je ook nog een grafische kaart moet upgrade, zou ik nadenken over het feit of je nog meer games op je pc wilt gaan doen..
Koop je hem voor de console dan weet je dat die gewoon goed draait, spel erin en spelen maar.
PC lees je ''genoeg'' eventuele problemen met instellingen en patches en aanpassen van bepaalde bestandjes om het goed speelbaar te krijgen.

Mijn advies is gewoon: console, je koopt hem en je hebt er voor de rest geen omkijken naar, je kan gewoon goed van het spel genieten. Dit soort games spelen ook nog eens heerlijk met een controller, onderuit op de bank en gamen maar.
Wil je het grafische op zijn top hebben kies je voor de PC versie, maar hou er rekening mee dat je echt een dikke grafische kaart moet kopen wil je veel verschil in het grafische gedeelte zien.

Beiden heeft zijn voordelen, maar ik zou voor het gemak en kostenplaatje voor de console versie gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

westergas schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:25:
[...]

Voelt toch een beetje als cheaten. Vind het juist leuk om af en toe flink te balen van je beslissingen, probeer je het juiste te doen...loopt alles vreselijk mis. Net als in het echte leven ;)

Grappg hoe zoiets kan verschillen.. Voor mij voelt het niet als cheaten, maar juist eigenlijk als 'onderdeel' van de game-ervaring, om zo carefully mogelijk het best voelende decision-path uit te carven, zeg maar :) Desnoods dmv herladen en opnieuw spelen en kiezen/eindeloos dubben over wat de beste keus is :P Is bij de Witcher iets minder extreem dan bij bijvoorbeeld Mass Effect, maar kan nog steeds flink aarzelen erover.

Maar ook leuk om te zien idd (en frustrerend tegelijk) als het desondanks dan toch uiteindelijk finaal verkeerd uit kan pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
JeroenC schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:25:
[...]

Beiden heeft zijn voordelen, maar ik zou voor het gemak en kostenplaatje voor de console versie gaan :)
Altijd een pc gehad, pas sinds een half jaar een ps4, die staat dan ook gewoon op de studeerkamer, dus niks relaxt onderuit gamen op de bank.

Denk dat ik toch voor de ps4 versie ga. Weinig gezeik, spel erin en klaar.
Haal ik voor de pc wel Skyrim, dat draait nog wel enigszins en is al iets ouder. Plus daar is voor de pc enorm veel content voor zag ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
n2theb schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:19:
[...]

Als je level stijgt krijg je punten, maar ook als je naar place of power gaat en daar 'drawt'

Update: Wat Kheos zegt!
8)7 Ik voel me echt dom: ben Level 20. Krijg regelmatig punten, maar kan ze niet besteden aan Axii. Ik zie echt iets over het hoofd maar weet niet wat. Als ik op screenshots op het internet kijk zie ik dat mensen bij Axii bv 2/20, 8/20 of meer hebben staan. Bij mij blijft ie 0/20. Ben 2x een place of power tegengekomen maar ook daarna stijgt het maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
westergas schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:51:
[...]

Zoals in de video te zien is kan het probleem opgelost worden door even een van schermen te switchen en dan werkt het ook prima ( totdat ik ALT tab dan begint het weer en moet ik weer even heen en weer switchen van scherm :P :o )
Het komt ook alleen voor als ik 2 schermen en aangesloten EN crossfire enabled heb. Als het het een of ander is komt het niet voor.

"Wat gebeurt er als je van fullscreen naar windowed fs en weer naar fullscreen switched?"

Zelfde probleem, alleen van monitor 2 naar 1 gaan en dan weer terug lost het op

Toch beetje raar probleem

[ Voor 12% gewijzigd door HStyles op 21-09-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

vj_slof schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:49:
[...]

8)7 Ik voel me echt dom: ben Level 20. Krijg regelmatig punten, maar kan ze niet besteden aan Axii. Ik zie echt iets over het hoofd maar weet niet wat. Als ik op screenshots op het internet kijk zie ik dat mensen bij Axii bv 2/20, 8/20 of meer hebben staan. Bij mij blijft ie 0/20. Ben 2x een place of power tegengekomen maar ook daarna stijgt het maar niet.
Je hebt wel gewoon punten? Hoeveel punten heb je nu? Als je het wil besteden aan Axii moet je eerst zoveel punten besteden aan Signs voordat je axii kan vrijspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 20:54

Kheos

FP ProMod
[...]

kijk naar de screenshot van n2theb. wat is het verschil met jouw scherm?

je bent level 20, dus je hebt minstens 20 punten besteed/te besteden (schrappen wat niet past).
Als je nog nooit een punt gespendeerd hebt aan signs, is het logisch dat er 0/20 staat. Da's namelijk het aantal punten dat je besteed hebt, niet wat je nog kunt spenderen.

wat staat er naast points available? 0? jammer, dan moet je eerst levelen/ nieuwe place of power vinden
iets anders dan nul? steek die punten dan in axii...

zo moeilijk is het nu ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt Skills System Explained

Je moet skillpoints wel zelf toekennen, dit gaat niet automagisch.
En als ik mij niet vergis, dan moet je die axii ook nog actief maken door 'm in een slot rechts ervan te plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Nnoitra op 21-09-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wordt ook allemaal wel vrij duidelijk uitgelegd in het begin van de game, bij een RPG is het toch wel verstandig om een beetje op te letten als er iets uitgelegd wordt. :P

Als je bij points AVAILABLE nog 20 of meer hebt staan dan moet je hoog nodig eens je punten verdelen. Let op dat er meerdere tabbladen zijn waar je punten kunt verdelen, en dat je het effect pas merkt als je ze lijnrechte in de tree plaatst.

Je krijgt punten als je een level stijgt of bij een place of power, dat kan niet andere. Als je geen punten beschikbaar hebt dan heb je ze toch onder echt al verbruikt.

[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 21-09-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
ik heb idd al wat punten verdeeld maar en nooit 1 aan axii. Heb nu dus geen punten meer en zal
bovenstaande tips goed in me op nemen. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-10 11:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je hebt na één van de laatste patches als het goed is een potion in je bezit waarmee je al je punten opnieuw kan verdelen. En anders kun je deze potion kopen. De naam van de potion is mij even ontschoten, maar kun je vast wel in dit topique vinden...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Potion of Clearance. Kan je halen bij Keira of bij een vendor in Novigrad bij St. Gregory bridge in de buurt of andere plekken zie link hieronder. Drankje kost 1000 coins per potion.

Hier nog meer informatie over deze potion: http://www.gosunoob.com/witcher-3/skill-reset/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik kwam er pas gisteren achter dat je boeken ook kunt verkopen... Blijk ik echt tientallen kilo's van die meuk mee te zeulen...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Also is eenmaal de grootste zadeltassen hebt kun je gelukkig enorm veel meuk meeslepen. Ik heb dan altijd weer moeite om alles te verkopen, die handelaren hebben altijd te weinig geld. :P

Ik heb overigens sinds de laatste update meer last van crashes. Zeker al 2-3x een vastloper gehad waarbij de game wordt afgesloten en hij is al 2x in een loading screen blijven hangen waarbij ik de game zelf moest sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vrijdag schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:37:
Ik kwam er pas gisteren achter dat je boeken ook kunt verkopen... Blijk ik echt tientallen kilo's van die meuk mee te zeulen...
Boeken wegen als het goed is niets tot bijna niets. Echt het enige dat je in de gaten moet houden zijn de diverse stukken uitrusting: zwaarden, armor etc.
Waar ik pas laat achter kwam zijn diverse huiden (wolf, horse, troll b.v.) die je bijna achteloos oppakt. DIe zijn écht zwaar en moet je zo snel mogelijk verkopen en nooit meer meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nyarlathotep schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:43:
[...]

Boeken wegen als het goed is niets tot bijna niets. Echt het enige dat je in de gaten moet houden zijn de diverse stukken uitrusting: zwaarden, armor etc.
Waar ik pas laat achter kwam zijn diverse huiden (wolf, horse, troll b.v.) die je bijna achteloos oppakt. DIe zijn écht zwaar en moet je zo snel mogelijk verkopen en nooit meer meenemen!
Pfoeh, gewoon lekker die races doen in elk gebied. Heb nu zoveel inventory weight, dat alles er makkelijk in past.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:32
[...]
Ben ook van t weekend begonnen met dit spel en vind t erg goed tot dusver. Heb ook wat huiden maar hoezo nooit meer meenemen dan? Is t niet beter om ze op te rapen en te deconstructen voor craft items?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

JohnnyV76 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:03:
[...]

Ben ook van t weekend begonnen met dit spel en vind t erg goed tot dusver. Heb ook wat huiden maar hoezo nooit meer meenemen dan? Is t niet beter om ze op te rapen en te deconstructen voor craft items?
Je komt snel genoeg om in de crafting mats :P In het begin kan je nog een gedeelte deconstructen, maar is na 10-20 uur spelen echt niet meer nodig. De enige materialen die je weinig tegenkomt, zijn bv. de alcohols voor white gull en andere alchemy spullen, maar die kan je makkelijk vinden bij vendors (kosten wel wat).
Als je af en toe de moeite neemt om wat te plukken, en je kamt wat regio's uit en loot daar kistjes en kastjes kan je het merendeel gewoon vendoren.
PRO TIP: sea shells en consoorten ALTIJD deconstructen, krijg je pearls van die veeeel meer waard zijn :)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

In het begin zul je inderdaad nog wel eens wat deconstructen, maar al snel niet meer.
Ook heb je op een gegeven moment genoeg geld om die paar items die je mist te kopen bij de vendor / blacksmith.
Huiden kun je in het begin inderdaad óf direct deconstructen, of verkopen. Sommige huiden leveren aardig wat geld op.
En... Let goed op wat je waar verkoopt. De 'bijpassende' vendor geeft namelijk véél meer geld voor je spullen.
Alchemy spul (waar je ook snel erg veel van zal hebben) kun je het beste verkopen bij de herbalist. Veel spul levert echt veel geld op, dus als je b.v. 15 Nekker Hearts hebt kun je er zo 10 verpatsen voor veel geld.
Crafting components verkoop je aan de blackmsmith of armorer.
Wapens verkoop je aan de blacksmith.
Armor weer aan de armorer.

• Nnoitra
JohnnyV76 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:03:
[...]

In het begin moet je ALLES oprapen en meenemen, maar huiden enzo moet je niet 'kapot' maken maar verkopen!
Zeker in het begin het je geld nodig, en huiden zijn makkelijk te krijgen/vinden en leveren een leuk zakcentje op.
Later kun je die zooi laten liggen of 'kapot' maken.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nooit geld nodig gehad, ook niet in het begin. Eigenlijk alleen om je zwaard te repareren. Huiden deconstrucen voor "leather scraps" die kwam ik nog wel eens te kort gek genoeg. Diverse alcohols kom ik helemaal in om terwijl ik speel op "blood/broken bones" dus gebruik alcohol telkens bij mediteren.

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

westergas schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:10:
Nooit geld nodig gehad, ook niet in het begin. Eigenlijk alleen om je zwaard te repareren. Huiden deconstrucen voor "leather scraps" die kwam ik nog wel eens te kort gek genoeg. Diverse alcohols kom ik helemaal in om terwijl ik speel op "blood/broken bones" dus gebruik alcohol telkens bij mediteren.
Hoe bedoel je dat je je alcohol gebruik tijdens het mediteren?

• westergas

westergas

rikkie_pc

n2theb schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:49:
[...]
Hoe bedoel je dat je je alcohol gebruik tijdens het mediteren?
Vanaf Blood and Broken Bones word je health niet hersteld bij mediteren en gebruik je alcohol om potions te refreshen. Niet dat dit echt een probleem is, TW3 is zeker geen moeilijk spel qua combat.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Nou, dat viel bij mij toch wel mee. Ik ben er zoéén die redelijk dwangmatig alles wat gloeit afgaat en van sommige boeken had ik er al een stuk of vijftien/twintig. Da is dat gewicht wat je niet meteen ziet maar zo'n stapel gaat al gauw richting de vier à vijf kilo. Heb je dan een aantal van dat soort stapels, dan gaat het gewicht wel rap.
In Novigrad staat er af en toe een koopman vlakbij de brandstapels en er zit verderop nog een elf die wel een aardige prijs geeft voor boeken.

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

n2theb schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:28:
Potion of Clearance. Kan je halen bij Keira of bij een vendor in Novigrad bij St. Gregory bridge in de buurt of andere plekken zie link hieronder. Drankje kost 1000 coins per potion.

Hier nog meer informatie over deze potion: http://www.gosunoob.com/witcher-3/skill-reset/.
Wel mee oppassen, want het schijnt dat je de punten die je hebt verzameld via de Places of Power dus gewoon kwijt bent dan. (Dunno if it is true for sure/of nog steeds waar, maar wel op meerdere plekken gelezen.) Zou dat dus eerst even checken voor de zekerheid.

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Gilraen schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:58:
[...]

Wel mee oppassen, want het schijnt dat je de punten die je hebt verzameld via de Places of Power dus gewoon kwijt bent dan. (Dunno if it is true for sure/of nog steeds waar, maar wel op meerdere plekken gelezen.) Zou dat dus eerst even checken voor de zekerheid.
Volgens mij niet. Heb zelf ook geen skill points verloren na de Potion te drinken. Gewoon even je punten vooraf en achteraf tellen en saven voordat je de Potion drinkt.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Gilraen schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:58:
[...]

Hmm, heb dit zeker niet voorgehad, en had toch al aardig wat Places of power verzameld...

Save maar alvast vooraleer je het doet, maar uit mijn ervaring is er niks van risico

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

KipCurreh schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:27:
[...]

Hmm, heb dit zeker niet voorgehad, en had toch al aardig wat Places of power verzameld...

Save maar alvast vooraleer je het doet, maar uit mijn ervaring is er niks van risico
Ff uitgezocht, lijkt er idd op dat je die punten gewoon houdt: http://i.imgur.com/qPWfsRS.jpg
Zou uiteraard ook eigenlijk te gek voor woorden zijn als dat niet zo was...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:44
Nu een uurtje of 20 gespeeld. Het is even wennen voor een Elder Scrolls fanaat, maar nu begin ik het toch wel erg leuk te vinden :) Wat ik vooral erg positief vind (naast de verfrissend nieuwe, goed uitziende graphics) zijn de duistere verhaallijnen en plekken, het flexibelere combatsysteem waar je meer trucjes kunt doen (wegduiken, slim omgaan met je spells) en de keuzes die je krijgt en die je quests beïnvloeden. Klein negatief puntje is dat ik redelijk overwhelmed ben door de hoeveelheid verschillende items die ik heb en waarvan ik niet goed weet wat ik er mee moet. Qui UI vind ik het spel niet echt duidelijk.

• spaceboy
  • Laatst online: 18-10 11:01

spaceboy

Op grote hoogte

Avalaxy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:29:
Nu een uurtje of 20 gespeeld. Het is even wennen voor een Elder Scrolls fanaat, maar nu begin ik het toch wel erg leuk te vinden :) Wat ik vooral erg positief vind (naast de verfrissend nieuwe, goed uitziende graphics) zijn de duistere verhaallijnen en plekken, het flexibelere combatsysteem waar je meer trucjes kunt doen (wegduiken, slim omgaan met je spells) en de keuzes die je krijgt en die je quests beïnvloeden. Klein negatief puntje is dat ik redelijk overwhelmed ben door de hoeveelheid verschillende items die ik heb en waarvan ik niet goed weet wat ik er mee moet. Qui UI vind ik het spel niet echt duidelijk.
Dat is ook gelijk een manco (vind ik) aan Witcher 3. Er zijn een HELE berg items waar je eigenlijk niets aan hebt. Zeker als je een beetje fanatiek loot, dan heb je je inventory zo voor 80% vol met bende die je rechtstreeks verkoopt of dismantled. Ook het craften van materiaal vind ik een beetje jammer: je kunt wel allerlei grondstoffen maken, maar het gebeurt zelden dat je 't nodig hebt vind ik. Hooguit voor de witcher gear, maar dat gebeurt 3x in het spel ofzo. :P

Verder: supertoffe game dit! Zeker value for money!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Avalaxy
Oh, nog een klein minpuntje vind ik dat je met zo weinig NPC's gesprekken kunt hebben :P

• HStyles
Avalaxy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:26:
Oh, nog een klein minpuntje vind ik dat je met zo weinig NPC's gesprekken kunt hebben :P
Vind je ? Kan je in WOW bijv gesprekken hebben met NPC's ? meer dan Time is money friend krijg ik er niet uit
Je kan in de de witcher ook naar een hoerenhuis gaan, who needs talking. pixelpr0n!

• arjen9551
  • Laatst online: 22:54
Avalaxy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:26:
Ik ben ook nog steeds geen fan van dat de monsters niet meeschalen. Ik had redelijk wat sidequests en dergelijke gedaan en je bent dan al snel overpowered voor de main quest (en vice versa uiteraard). Wat aan de andere kant dan wel weer leuk is, is dat je nu zomaar in gebieden kan komen waar de monsters echt tig levels hoger zijn dan jijzelf en je wel moet rennen ;).

Al blijft het nog steeds een geweldig spel (ondertussen main quest uitgespeeld en nu de laatste restjes aan het wegwerken)!

n.a.

• Avalaxy
HStyles schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:55:
[...]

Kan je in WOW bijv gesprekken hebben met NPC's ?
WOW is een MMORPG, geen RPG.

Vergeleken met TES en Fallout vind ik dat wel heel weinig NPC's iets te zeggen hebben.
arjen9551 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:01:
[...]

Ik ben ook nog steeds geen fan van dat de monsters niet meeschalen. Ik had redelijk wat sidequests en dergelijke gedaan en je bent dan al snel overpowered voor de main quest (en vice versa uiteraard). Wat aan de andere kant dan wel weer leuk is, is dat je nu zomaar in gebieden kan komen waar de monsters echt tig levels hoger zijn dan jijzelf en je wel moet rennen ;).
Dat vind ik juist erg fijn. Houdt de spanning er in, plus ik vind het ook wel fijn om op z'n tijd lekker makkelijke beesten dood te slaan ipv altijd maar moeilijke vijanden te hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door Avalaxy op 24-09-2015 17:48 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ja in de Witcher heb je alleen gesprekken met npc's die te maken hebben met een quests, andere zeggen niets, 1 woord of een halve zin :P Overigens geen moeite mee, ik vind dat er meer dan genoeg gepraat wordt bij het afwerken van de quests

Positief vindt ik wel dat je veel npc's iets hoort zeggen als je ze voorbij loopt, niet altijd positief maar ook dat hoort er bij :P

Ben nu zelf druk op Skellige bezig maar dat is toch mijn minst favoriete gebied denk ik.

• Avalaxy
Als je betaalt om naar Skellige te komen, moet je dan weer betalen als je teruggaat naar het vasteland en weer terug wilt naar Skellige?

• arjen9551
  • Laatst online: 22:54
Avalaxy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:19:
Als je betaalt om naar Skellige te komen, moet je dan weer betalen als je teruggaat naar het vasteland en weer terug wilt naar Skellige?
Nope, je kan gewoon fast travel gebruiken :)

n.a.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gelukkig niet nee, ik travel zovaak heen en weer :P zodra je op Skellige waypoints unlocked kun je gewoon heen en weer fast travellen tussen elk willekeurig waypoint.

Die eerste trip is wel prijzig,
spoiler:
zeker omdat die gast je niet eens veilig overbrengt :P

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 24-09-2015 22:46 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Chaoss schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:44:
Gelukkig niet nee, ik travel zovaak heen en weer :P zodra je op Skellige waypoints unlocked kun je gewoon heen en weer fast travellen tussen elk willekeurig waypoint.

spoiler:
spoiler:
je kunt die 1000 bij het schipwrak, vlakbij waar je aanspoelt, terugvinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

spoiler:
Wanneer je één van je eerste merchants tegen kom in Skellige, kan je daar kaarten kopen en dan heb je voor een groot deel de waypoints vrijgespeeld in Skellige.

Persoonlijk vind ik het gebied van Skellige echt wel vet! Als je op bepaalde eilanden staat en dan naar het uitzicht kijkt, wel vet gemaakt!

[ Voor 12% gewijzigd door n2theb op 25-09-2015 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik geen missies wil krijgen die grijs zijn kan ik dan niet beter vanaf het begin van de game alle opdrachten oppakken, het word dan wel een hele lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:37:
Als ik geen missies wil krijgen die grijs zijn kan ik dan niet beter vanaf het begin van de game alle opdrachten oppakken, het word dan wel een hele lijst?
Je blijft dan als nog levelen dus grijs worden ze toch wel, alleen je moet zorgen dat je tegen het einde wel groot deel hebt gedaan van deze side quests, anders heb je kans dat je deze niet meer kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

spoiler:
spoiler:
je weet toch dat die rit helemaal gratis is? Die 1000 kan je terugvinden op het dode lichaam van de schipper zodra je op Skellige aanspoelt ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:37:
Je moet ze niet alleen oppakken maar ook doen anders worden ze alsnog grijs. Maar je ontkomt er bijna niet aan dat er af en toe quests in je lijstje grijs worden er is nu eenmaal enorm veel te doen in deze game. Maakt verder ook niet uit de quests worden er inhoudelijk niet anders van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Chaoss schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:05:
[...]

Je moet ze niet alleen oppakken maar ook doen anders worden ze alsnog grijs. Maar je ontkomt er bijna niet aan dat er af en toe quests in je lijstje grijs worden er is nu eenmaal enorm veel te doen in deze game. Maakt verder ook niet uit de quests worden er inhoudelijk niet anders van.
Precies en het mooie is...ook grijze quests zijn erg leuk om te doen. Boeit me niet dat je er qua gold/xp niets mee op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

westergas schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:13:
[...]

Precies en het mooie is...ook grijze quests zijn erg leuk om te doen. Boeit me niet dat je er qua gold/xp niets mee op schiet.
Precies! Dat moet de insteek zijn! Zo doe ik 't ook. Natuurlijk nog leuker om er ook punten/iets voor te krijgen, maar het moet om het spelplezier gaan. Ik baal ook altijd van die "failed quests"... maar ja, dat hoort erbij. Ben alleen erg benieuwd of ik m'n Gwent deck deze 2e playthrough compleet ga krijgen. Iets zegt me dat ik er wel weer 1 of 2 ga missen. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gled maakt me niet uit, heb rond de 30K, geld genoeg, koop zelden echt dure dingen :P Dat ik dan geen XP krijg maakt me ook niet uit want dan gaan er nog meer quests op grijs :P

Failed quests zijn inderdaad irritant, maar daar heb ik er nog maar 2 van. beide vrij lullige fails omdat ik niet snel genoeg achter iemand aan reed oid :P

Gwent speel ik helemaal niet, dus die quests blijven helaas open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Betrapte me er op dat ik van mezelf geen signs meer mocht gebruiken in combat, het werd gewoon te makkelijk. Dus nu toch maar op Death March gezet. Al een paar keer overleden sinds dien maar het blijft goed te doen. Wel wat beter opletten en oils/bombs e.d. gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

westergas schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:58:
Betrapte me er op dat ik van mezelf geen signs meer mocht gebruiken in combat, het werd gewoon te makkelijk. Dus nu toch maar op Death March gezet. Al een paar keer overleden sinds dien maar het blijft goed te doen. Wel wat beter opletten en oils/bombs e.d. gebruiken.
Ik speel mijn tweede playthrough ook op het hoogste niveau. Maar ik gebruik nooit bombs en nooit oils. Signs zijn wel erg belangrijk, maar eigenlijk gebruik ik alleen Quen (shield) en bij sommige tegenstanders (wraiths volgens mij) die spell trap sign. Verder is het (zelfs op het hoogste niveau) gewoon goed opletten met dodgen.

Wat dat betreft is het spel wel te makkelijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

n2theb schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:21:
[...]

Persoonlijk vind ik het gebied van Skellige echt wel vet! Als je op bepaalde eilanden staat en dan naar het uitzicht kijkt, wel vet gemaakt!
Ja vond ik ook, vooral de 1e keer dat ik de brug op ging in Kaer Trolde, echt gaaf! (En dan _moet_ je er natuurlijk ook meteen weer even afduiken..)

Heb gisteren het spel uitgespeeld. Op de GOG teller stond 138 uur, maar ik heb ook gespeeld zonder de GoG client, dus denk dat ik toch zeker wel op een uur of 160 (of meer) zit.. Ik had een goed einde.
spoiler:
Ciri koos ervoor om empress te worden. Had het vetter gevonden als ze Witcher werd, maar dit is wel een logischer bestaan denk ik voor iemand met haar krachten en bloedlijn. Een roemloos bestaan met het afslachten van monsters in verlaten dorpjes is dan misschien niet de meest logische keuze. Maar goed.. misschien wel vetter... toch :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gilraen op 28-09-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Even een trots momentje. Heel Velen & Novigrad nu klaar. Alle vraagtekens etc weggewerkt. Heb alleen nog 1 witcher contract open staan en misschien nog een paar merchants die ik af moet voor Gwent, maar zullen er echt maar weinig zijn. Skellige is eigenlijk gewoon teveel over het water.. Maar wie weet ga ik dat ook nog doen.. hehe! Ik ben nu zover dat de laatste voorbereidingen plaats gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
n2theb schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:03:
Even een trots momentje. Heel Velen & Novigrad nu klaar. Alle vraagtekens etc weggewerkt. Heb alleen nog 1 witcher contract open staan en misschien nog een paar merchants die ik af moet voor Qwent, maar zullen er echt maar weinig zijn. Skellige is eigenlijk gewoon teveel over het water.. Maar wie weet ga ik dat ook nog doen.. hehe! Ik ben nu zover dat de laatste voorbereidingen plaats gaan vinden.
Ik was van plan om ook alle "?" op het water in Skellige af te gaan, maar na een stuk of 10 was ik er wel klaar mee.
Tis, voor zover ik weet, alleen maar loot (waar je niets aan hebt) wat je op kunt duiken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Nnoitra schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:34:
[...]

Ik was van plan om ook alle "?" op het water in Skellige af te gaan, maar na een stuk of 10 was ik er wel klaar mee.
Tis, voor zover ik weet, alleen maar loot (waar je niets aan hebt) wat je op kunt duiken. :|
Idd heeeeeel weinig variatie op het water.... Na een paar keer die vervelende sirens afgeknald te hebben voor wat oninteressante loot, geef je het idd snel op...

Daarbij kwam nog dat sommige points heel ver zijn van een fast travel point, waardoor je snel overburdened geraakt (veel armor in die smugglers chaches etc) en dus nog teveel over en weer moet gaan...
Nee die POI's in Skellige (op het water dan) zijn niet echt de moeite waard imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

Inderdaad, ik dacht dat ik ook zo'n completionist zou zijn daarmee.. maar ik haakte al snel af :) En besides, die relic loot doet er toch niet zoveel meer toe zodra je je witcher gear hebt gecraft & daarna highest tier possible houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Gilraen schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:18:
Inderdaad, ik dacht dat ik ook zo'n completionist zou zijn daarmee.. maar ik haakte al snel af :) En besides, die relic loot doet er toch niet zoveel meer toe zodra je je witcher gear hebt gecraft & daarna highest tier possible houdt.
Welke witcher gear gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

n2theb schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:39:
[...]

Welke witcher gear gebruiken jullie?
Ik draag nu enhanced griffin, op de zwaarden na. Kwam toch weer wat beters tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

westergas schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:41:
[...]

Ik draag nu enhanced griffin, op de zwaarden na. Kwam toch weer wat beters tegen ;)
Griffin is toch slechter dan Ursine of heb jij liever lichtere gear?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1
n2theb schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:42:
[...]

Griffin is toch slechter dan Ursine of heb jij liever lichtere gear?
Ursine (Bear, heavy armor) geeft meer bescherming qua armor-waarde en qua resistance tegen specifieke soorten aanvallen zoals piercing damage en blungeoning damage. Maar: je stamina komt minder snel terug waardoor je minder spreuken kunt gebruiken en minder vaak kunt rollen (om te ontwijken) tijdens het vechten. De medium en light armor leveren in op armor-waarde en resistances, maar geven sneller herstel van stamina.

De één is dus niet echt beter dan de andere; het is meer een kwestie van wat past bij je speelstijl.

Daar komt bij dat, als je de sets upgrade tot Mastercrafted-niveau, de armor-waarden gelijkgetrokken worden. Het enige verschil dat dan overblijft, is dat de Ursine-set meer op resistances gericht is, en de andere sets op meer schade uit spreuken, zwaardslagen of een combi daarvan.

Conclusie: Kies wat je het beste past qua stamina-herstel, de specifieke stats van elke set en het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

geert1 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:07:
[...]

Ursine (Bear, heavy armor) geeft meer bescherming qua armor-waarde en qua resistance tegen specifieke soorten aanvallen zoals piercing damage en blungeoning damage. Maar: je stamina komt minder snel terug waardoor je minder spreuken kunt gebruiken en minder vaak kunt rollen (om te ontwijken) tijdens het vechten. De medium en light armor leveren in op armor-waarde en resistances, maar geven sneller herstel van stamina.

De één is dus niet echt beter dan de andere; het is meer een kwestie van wat past bij je speelstijl.

Daar komt bij dat, als je de sets upgrade tot Mastercrafted-niveau, de armor-waarden gelijkgetrokken worden. Het enige verschil dat dan overblijft, is dat de Ursine-set meer op resistances gericht is, en de andere sets op meer schade uit spreuken, zwaardslagen of een combi daarvan.

Conclusie: Kies wat je het beste past qua stamina-herstel, de specifieke stats van elke set en het uiterlijk.
Thanks voor de uitleg. Daar had ik wel over nagedacht, maar dringt tot mij door dat herstel bij een spreuk dan sneller gaat.. Hmm misschien toch maar overwegen om voor medium te gaan, welke is dat?
Pagina: 1 ... 56 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic