Haha. Je gaat er iets dieper op in dan de bedoeling was
Wat het er mee te maken heeft is dat in Super Mario (etc etc) ook niet halverwege de levels kon saven; ga je 10 pixels voor het einde dood, jammer dan. Begin maar overnieuw! En dat soms keer *tig <insert frustratie

>
Dat je tegenwoordig bijna overal en altijd kunt saven is wel makkelijk maar het kan wel gemakzucht een handje helpen; "Als ik het niet goed doe, load ik een save vlak voor dat punt en probeer ik het nog eens".
Als je de hele level overnieuw moet doen dat ben je eerder geneigd om te denken; laat maar.
Een mooi voorbeeld daarvan staat niet al te ver hierboven; een quest gefailed maar niet een oudere save pakken 'de level' (soort van) overnieuw doen om die quest alsnog te kunnen voltooien.
En true, dat het mijn eigen schuld is als ik niet save, maar dat betekent niet dat de gamemaker niet alsnog een wat handigere autosave kan aanbieden.

Niet 'fout' dus wanneer ze dat niet doen, maar imo wel van toegevoegde waarde wanneer ze het wel doen, maar het staat je uiteraard vrij om die mening niet te delen

Ik ben er gewoon typisch zoeen die vergeet te saven wanneer ik lekker opga in het verhaal en het rondstruinen.

(En ik vermoed trouwens dat ik daarin niet de enige ben..)
De autosaves sluiten dan weer aan op het bovenstaande

Tuurlijk vind ik het ook geweldig dat er autosaves zijn, maar ik heb mijzelf aangeleerd om regelmatig zelf te saven. Zeker bij games die geen oplopende autosave habben en het autosave slot steeds overschreven wordt.
Dus ja, ik ben ook stukje gemakzichtiger geworden tijdens het gamen: krijg ik een andere uitkomst dan gewenst? Reload een save net voor dat punt
Ik ga met de (gaming) tijd mee
Maar als ik een groter stuk terug moet, dan doe ik dat ook (en heb ik dat ook gedaan in The Witcher 3)