Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:02
Davith78 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:32:
Bijna alsof CDPR de patch niet goed getest heeft ofzo.
Er zijn miljoenen mensen die spelen op console en een gigantische diversiteit aan PC hardware.
Daarnaast zijn er zoveel quests en keuze mogelijkheden dat je onmogelijk alles kunt testen.
Geen enkele tester zal zeggen iets complex voor 100% te kunnen testen, zeker niet in een paar weken.
Het is jammer dat het voorkomt, maar het was ook niet te voorkomen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-10 08:26
Arrahant schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Duidelijk, welke game niet though?!
Ben ik dan de enige die Motion blur wel mooi vindt? Het voegt juist wat realisme toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
rwbk schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:54:
[...]

Ben ik dan de enige die Motion blur wel mooi vindt? Het voegt juist wat realisme toe.
Ik vind juist van niet; het is té aanwezig.

Informatieve post over blur: http://www.avsforum.com/f...al-life.html#post23783729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
rwbk schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:54:
[...]

Kwestie van smaak natuurlijk. Het is wel zo dat de mensen die een game grotendeels voor de graphics spelen, motionblur ronduit haten. Je haalt niet uit je machine wat er in zit, je verbloemt. Het is een manier om te verdoezelen dat je game niet volledig smooth loopt en of je pc niet up-to-date is. Ik ben het wel met je eens dat er soms hele mooie toevoeging zijn voor motionblur, het geeft soms wat extra dimensie aan snelheid weer (denk aan racegames). En realisme, yeah why not, als je zelf heel hard je hoofd rond draait zie je ook niet alles scherp. Toch is het voor de frames-per-second-neukers not done :P (zonder iemand op z'n teentjes te willen trappen hoor, snap het wel, je hebt de hardware dus haal er uit wat er in zit)

In de W3 heb ik niet aanstaan (want media verplicht je hiertoe), maar ben nu wel nieuwschierig hoe dat aanvoelt :D Ben zelf sowieso meer van gameplay dan gamelooks.
Nnoitra schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:10:
[...]

Ik vind juist van niet; het is té aanwezig.

Informatieve post over blur: http://www.avsforum.com/f...al-life.html#post23783729
Is er iets in te stellen aan de hoeveelheid motion blur, of is het aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gisteren 2 uurtjes zitten gamen met de patch. Door de motionblur uit te zetten is het nog net wat mooier, de stash is handig voor witcher gear, de sorteermogelijkheden maken het allemaal wat overzichtelijker, de alchemy-tag een stuk duidelijker wat er nog nodig is voor iets :) Er zouden wat frameratedrops bij zijn gekomen, maar heb er niet meer of minder gezien dan de afgelopen weken naar mijn gevoel. Meer of minder bugs nog niet gemerkt.
Heb ook het idee dat Gerald iets 'strakker' reageert met de alternative moveset.

Ben er blij mee *O*

[ Voor 11% gewijzigd door BlackEyedAngel op 22-07-2015 10:42 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Laatst online: 16-10 20:49

Twammo

PSN: rtwouda

Ik zag dat mijn PS4 de patch ook geïnstalleerd heeft. Heb nog geen mogelijkheid gehad om er mee aan de slag te gaan. Hoe zijn de ervaringen tot nu toe op de PS4 met de nieuwe patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Eerste indruk is goed, zie boven :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Laatst online: 16-10 20:49

Twammo

PSN: rtwouda

Ah, ik nam aan dat je het op de pc speelt. aangezien je de motionblur uitzet. Ik wist niet dat dit ook op de PS4 kon. :). vanavond maar even proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Twammo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:15:
Ik zag dat mijn PS4 de patch ook geïnstalleerd heeft. Heb nog geen mogelijkheid gehad om er mee aan de slag te gaan. Hoe zijn de ervaringen tot nu toe op de PS4 met de nieuwe patch?
Goed! Movement is inderdaad een stuk beter. Voor mij iig veel makkelijker om een groep enemies in de pan te hakken. Verder nog geen andere bugs of problemen tegen gekomen. Motion blur ook uitgezet, een beetje blur vind ik niet erg maar ik vond het hier wat overdreven geimplementeerd. Gewone blur wel aangelaten, maar ik heb nog niet echt door hoe dat gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik ga het vanavond uitproberen, 7,5 gig patch kan alleen maar goed zijn ;) Afgezien van een paar bugjes, maar die zaten er toch al in ook in de main ('vanilla') content. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 11:34
ThomasXIV schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:10:
E: Heb gek genoeg wel het idee dat de draw distance van gras e.d. verlaagd is? Ben ik de enige die dat heeft opgemerkt? Game lijkt ook wat soepeler te lopen, trouwens.
Jeroenneman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:40:
Misschien ben ik gewoon blind, maar sinds patch 1.07 staat de muis gevoeligheid veel te hoog. Waar kan ik deze weer omlaag schroeven?
Alle settings worden gereset naar default bij grote nieuwe patches. Dus als je die achteraf had aangepast, zijn die instellingen terug weg. Voor muis gevoeligheid werkt hardware cursor optie bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Neverwinterx schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:17:
[...]

[...]

Alle settings worden gereset naar default bij grote nieuwe patches. Dus als je die achteraf had aangepast, zijn die instellingen terug weg. Voor muis gevoeligheid werkt hardware cursor optie bij mij goed.
Ik speel op de Xbox One, dus instellingen zijn niet te veranderen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-10 11:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De patch zelf is iets meer dan 2GB groot (1 heel klein bestandje en een groter bestand).
Voor de installatie is 7GB nodig. Ik vermoed dat tijdens de installatie flink wat bestanden worden gewijzigd en deze ruimte slechts tijdelijk nodig is. Het lijkt dus allemaal meer dan het is.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nyarlathotep schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:25:
De patch zelf is iets meer dan 2GB groot (1 heel klein bestandje en een groter bestand).
Voor de installatie is 7GB nodig. Ik vermoed dat tijdens de installatie flink wat bestanden worden gewijzigd en deze ruimte slechts tijdelijk nodig is. Het lijkt dus allemaal meer dan het is.
Vergeet niet een stuk compressie op het 2GB bestand om de downloaders met datalimieten en trage verbindingen te vriend te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nnoitra schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Vergeet niet een stuk compressie op het 2GB bestand om de downloaders met datalimieten en trage verbindingen te vriend te houden ;)
Tegenwoordig zijn alle games al gecomprimeerd. De winst die ze behalen met nogmaals comprimeren is minimaal en is alleen voor het gemak dat je één bestand binnenhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nyarlathotep schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:49:

Tegenwoordig zijn alle games al gecomprimeerd. De winst die ze behalen met nogmaals comprimeren is minimaal en is alleen voor het gemak dat je één bestand binnenhaalt.
Vooral textures en dergelijke zijn gecomprimeerd, niet alles.
Consoles halen een patch van 7Gb binnen en de steam patch schijnt 5.1Gb te zijn.
Als de GOG versie dan 'maar' 2Gb is, dan durf ik wel te stellen dat er compressie plaats vind.
Ook is dat wat ze hier zeggen: https://www.reddit.com/r/...46/107_out_on_gog_galaxy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Nnoitra schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:50:
[...]
Vooral textures en dergelijke zijn gecomprimeerd, niet alles.
Consoles halen een patch van 7Gb binnen en de steam patch schijnt 5.1Gb te zijn.
Als de GOG versie dan 'maar' 2Gb is, dan durf ik wel te stellen dat er compressie plaats vind.
Ook is dat wat ze hier zeggen: https://www.reddit.com/r/...46/107_out_on_gog_galaxy/
Mijn GoG client haalde 7,5 gig binnen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
BastiaanNL schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Mijn GoG client haalde 7,5 gig binnen.. 8)
Idem hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Neverwinterx schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:17:
[...]

[...]

Tja, hiervoor had ik de muis perfect ingesteld. Met hardware cursor dus. Nu draait de camera daarbij veel te snel, maar ligt de snelheid in menu's wel prima.

Bugje in de nieuwe patch?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gisteren wat verder gekomen met de paardenraces, en in de laatste ronde bleef de tegenstander gewoon stilstaan bij de start 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik wil een kaart halen voor de Wolf School armor in Kaer Muire, maar daar is niemand meer :'). Kan me herinneren dat:

spoiler:
Ik die baas daar in de storyline heb afgeslacht

Iemand een idee hoe ik die kaart krijg? Las op een website dat je van die blacksmith één van de kaarten moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 11:21
ThomasXIV schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:01:
Ik wil een kaart halen voor de Wolf School armor in Kaer Muire, maar daar is niemand meer :'). Kan me herinneren dat:

spoiler:
Ik die baas daar in de storyline heb afgeslacht

Iemand een idee hoe ik die kaart krijg? Las op een website dat je van die blacksmith één van de kaarten moet kopen.
Of je die kaart nog kunt bemachtigen, weet ik zo niet. Maar ook zonder de kaarten kun je de armor / wapens vinden. Je zou dan wel moeten "cheaten" door een online guide te gebruiken. Als je wel een deel van de Wolf armor vindt, kan het ook zijn dat je daar een brief bij vindt die je weer wijst naar het volgende item. Dat komt ook wel eens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:01
geert1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Of je die kaart nog kunt bemachtigen, weet ik zo niet. Maar ook zonder de kaarten kun je de armor / wapens vinden. Je zou dan wel moeten "cheaten" door een online guide te gebruiken. Als je wel een deel van de Wolf armor vindt, kan het ook zijn dat je daar een brief bij vindt die je weer wijst naar het volgende item. Dat komt ook wel eens voor.
Of gewoon alle hidden treasures zoeken :+

spoiler:
Ik heb trouwens 2 dagen geleden het spel uitgespeeld (de main storyline dan) en kreeg helaas het slechte einde ;( Ik ging samen met Ciri veel te veel samen doen ipv haar zelf de ruimte geven om dingen te doen. Bij mn volgende playthrough ga ik het anders aanpakken :+

[ Voor 21% gewijzigd door jesse111 op 24-07-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Na de laatste patch een paar dagen gespeeld op de PS4. Maar is echt niet leuk/lekker spelen meer met al die framedrops. Kom ook meer en vervelendere bugs tegen dan voorheen. Voorlopig even iets anders dan maar. :/

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:39
Hmmm. Op mijn Xbox One wil mijn save game niet meer laden. Rondgekeken en blijkt dat dit een bekende bug is. Een harde reset van de console mocht niet baten. Iemand enig idee?

Soms wil ik even een uurtje gamen. Maar telkens als ik dat wil, kom ik weer iets tegen. Vorige keer de 7.5gb mandatory update, waardoor ik lang moet wachten, nu weer dit. Ik begin de Xbox in zijn geheel echt zat te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Spel uitgespeeld op PC, tussentijds de difficulty verhoogd naar Death March, maar krijg geen achievement voor. Niet voor any difficulty, niet voor Bones or Death March en niet voor Death March zelf... Daarnaast lijkt de tijd die ik eraan gespendeerd heb (117 uur) ook niet te kloppen. En natuurlijk Skelliges Most Wanted quest die bugged is.

Edit: lees dat de achievements sinds 1.07 bugged zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 25-07-2015 10:48 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Misha schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:57:
Soms wil ik even een uurtje gamen. Maar telkens als ik dat wil, kom ik weer iets tegen. Vorige keer de 7.5gb mandatory update, waardoor ik lang moet wachten, nu weer dit. Ik begin de Xbox in zijn geheel echt zat te worden
Ik game ook minder dan ik zou willen, af en toe een paar uurtjes. Daarom heb ik besloten om hem op instant on te laten staan zodat de updates in ieder geval automatisch worden binnen gehaald. Scheelt imo toch weer kostbare tijd als je eindelijk weer eens kunt gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
Weet iemand of er een patch 1.08 komt? Rondlopen om Novigrad op de Xbox One is echt hels met die framerate. Daarvoor ging het allemaal vrij soepeltjes maar Novigrad en the Bogs is echt superslecht ineens. Of ben ik de enige die dat opmerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
Even een handige tip:

Na de 1.07 patch word ook de difficulty naar 'just the glory' gezet.

Net weer terug naar het moeilijkst gezet, kwam er pas achter toen mijn leven na het mediteren ineens vol was.... Heb alweer uren gespeelt op easy blijkbaar,

Word pas echt over de zeik als ik nu de achievement van uitspelen niet kan halen. :(

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
LuisjeNL schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:00:
Even een handige tip:

Na de 1.07 patch word ook de difficulty naar 'just the glory' gezet.

Net weer terug naar het moeilijkst gezet, kwam er pas achter toen mijn leven na het mediteren ineens vol was.... Heb alweer uren gespeelt op easy blijkbaar,

Word pas echt over de zeik als ik nu de achievement van uitspelen niet kan halen. :(
Bij mij is de difficulty gewoon hetzelfde gebleven als diegene waar ik mee begon. Was jij toevallig op "just the glory" begonnen?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Nee op blood and broken bones, daarna omhooggegooid;)

Vind het gewoon raar dat dat zonder een melding gebeurt

[ Voor 35% gewijzigd door LuisjeNL op 26-07-2015 15:07 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
LuisjeNL schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:06:
Nee op blood and broken bones, daarna omhooggegooid;)

Vind het gewoon raar dat dat zonder een melding gebeurt
Ik weet niet of het door de patch komt dan want mijn difficulty is gewoon hetzelfde gebleven (death march)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Zit op Xbox overigens;) nou het is iig niet voor de patch gebeurd.

Miss heb ik net even extra pech:p
Misschien dat andere pech gevallen er nu voortijdig achter komen.

Op andere fora is er ook al wat over te vinden.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat zijn die paardenraces toch stom... Clunky besturing en 9 van de 10 keer neem je een verkeerde afslag omdat de route óók op de minimap slecht zichtbaar is...
Ik probeer nu de stadsrace uit te rijden maar steeds als ik wat verder kom neem ik een verkeerde afslag en is het meteen klaar. Net als de quest zelf... En dan weer naar een laadscherm staren. Ik hoop dat dit de laatste race is :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
De laatste zijn op de skellige Islands, misschien proberen je minimap op 'vast' te zetten? Dan beweegt alleen je pointer

Rewards zijn wel fijn, 100 saddlebags en 80 stamina;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou, die Erasmus Vegelbud race heb ik opgegeven. Waar de andere races makkelijk gingen is deze niet te doen. Één meter van het pad en je bent gediskwalificeerd. Dan nog de talloze paaltjes en hekjes waar je achter blijft hangen. En je tegenstanders die nota bene wachten tot je los bent 8)7

Niets dan lof voor dit spel, maar die races hadden er gewoon niet in moeten zitten. Erg slecht uitgewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-10 21:54
Eh, je hoeft niet te racen hoor. Sla ze gewoon over! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
108rogar schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:09:
Eh, je hoeft niet te racen hoor. Sla ze gewoon over! :)
Dat doe ik inderdaad. Het paardrijden vind ik prima voor gewoon in het spel, maar de besturing is te stroef voor fatsoenlijk racen naar mijn mening. Winnen op zich is zelden een uitdaging, maar het geneuzel met kleine obstakels maakt het onhandig en niet vermakelijk. Grote saddlebags en een goed zadel vind je ook zonder de races wel. En er is zat content zonder de races.

[ Voor 8% gewijzigd door geert1 op 27-07-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nyarlathotep schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:42:

Niets dan lof voor dit spel, maar die races hadden er gewoon niet in moeten zitten. Erg slecht uitgewerkt...
Bijna allemaal in 1x gewonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ach, ik geef het later nog wel een kans. Zonde om de races allemaal links te laten liggen nu ik al zo ver ben. En ik ben iemand die echt álles wilt doen in het spel.

Na een hele berg side quests te hebben gedaan heb ik de main questline weer opgepakt. Ondertussen ben ik al lvl 25 en zijn de main quests nu van het nivo level 16. Niet helemaal goed geplanned dus. Maar het maakt de quests er natuurlijk niet minder leuk door :)

Ook de gwent verzameling is flink uitgedijt. Alleen... Ik moet nu naar Kaer Morhen om met Lambert te kaarten maar ik kan er niet heen! Kan dat pas vanaf een bepaald moment in de main quest line?

Ook merk ik wel eens dat ik na een potje kaarten géén reward krijg. Nu weet ik dat als je al eens een kaart gewonnen hebt van iemand dit niet nog een keer kan. Maar dan krijg je altijd crafting components of alchemy spul. Maar een paar keer kreeg ik niets, maar wist ik ook niet zeker of ik al een kaart van ze had gewonnen. Zijn er hier meer mensen die dit hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Ik vind die races juist enorm leuk en makkelijk, ik lig altijd helemaal vlak.
Op de een of andere manier block ik mn tegenstander zo erg tijdens de start, dat ie gewoon rondjes gaat lopen met zn paard.

Als ik dus klaar ben met de race, staat mijn tegenstander nog bij de start rondjes te draaien op zijn paard :+

Soms heb ik ook dat de tegenstander gewoon afstapt van zijn paard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Kaer morhen moet je eerst vrijspelen dmv je main Quest;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Zat gisteren in een bootje te zeilen, en opeens hoorde ik het zeil-muziekje van The Legend of Zelda: The Wind Waker in m'n hoofd opkomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:12

spaceboy

Op grote hoogte

BlackEyedAngel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:47:
Zat gisteren in een bootje te zeilen, en opeens hoorde ik het zeil-muziekje van The Legend of Zelda: The Wind Waker in m'n hoofd opkomen :D
:D
Ik vond The Wind Waker fijner qua zeilen. En de boot kon ook niet stuk. Ben wel benieuwd hoe Link het zou afleggen tegen een water hag met een aantal drowners...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 11:34
Enkel voor diegenen die het spel uitgespeeld hebben:

spoiler: ending
Nog mensen die zich ergeren aan het feit dat wat er met Ciri gebeurt, wordt bepaald aan de hand van enkele belachelijke micro keuzes waaraan je niet op voorhand kan zien wat het effect ervan is? Een beetje hetzelfde probleem als de originele mass effect: die twee korte zinnetjes op het schermen weerspiegelen totaal niet goed wat die keuze inhoudt. Je moet ze echt alle alletwee uitproberen en als je dan weet waar je op moet letten, dan kan je zien wat de goeie keuze is. En dat voor een reeks keuzes die het einde van het spel bepaalt, is toch een serieus minpunt.
Ook vreemd dat zoiets zo'n effect heeft: enkele banale keuzes die je even goed op een andere manier kan interpreteren/uitleggen (het thrashen van dat lab kan je even goed beschouwen als roekeloos onnadenkend gedrag), bepalen volledig wat er met haar gebeurt. Als je die "slechte" keuzes maakt, waarom zou ze daarom doodgaan in wat ze daar doet in de toren, slaagt toch nergens op.
Ik heb de goeie keuzes gemaakt, maar dan omdat ik dat toevallig tegen kwam online toen ik iets op zocht over een bug. Ik denk niet dat ik die keuzes goed gemaakt zou hebben, moest ik geen voorkennis hebben gehad en zonder gewoon beide opties telkens uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-10 17:57
Neverwinterx schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:30:

Nog mensen die zich ergeren aan het feit dat wat er met Ciri gebeurt, wordt bepaald aan de hand van enkele belachelijke micro keuzes waaraan je niet op voorhand kan zien wat het effect ervan is? Een beetje hetzelfde probleem als de originele mass effect: die twee korte zinnetjes op het schermen weerspiegelen totaal niet goed wat die keuze inhoudt. Je moet ze echt alle alletwee uitproberen en als je dan weet waar je op moet letten, dan kan je zien wat de goeie keuze is. En dat voor een reeks keuzes die het einde van het spel bepaalt, is toch een serieus minpunt.
Ook vreemd dat zoiets zo'n effect heeft: enkele banale keuzes die je even goed op een andere manier kan interpreteren/uitleggen (het thrashen van dat lab kan je even goed beschouwen als roekeloos onnadenkend gedrag), bepalen volledig wat er met haar gebeurt. Als je die "slechte" keuzes maakt, waarom zou ze daarom doodgaan in wat ze daar doet in de toren, slaagt toch nergens op.
Ik heb de goeie keuzes gemaakt, maar dan omdat ik dat toevallig tegen kwam online toen ik iets op zocht over een bug. Ik denk niet dat ik die keuzes goed gemaakt zou hebben, moest ik geen voorkennis hebben gehad en zonder gewoon beide opties telkens uit te proberen.
Geen last van, maar had dan ook het goede einde :+ :P Vond de keuzes over het algemeen niet micro, ik merkte dat het vrij cruciale punten waren, maar dat is wellicht persoonlijk. Wel met je kritiekpunt eens over dat lab: heb ik haar ook niet laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55
My god, NG+.... Als ik al m'n gwent cards mag houden dan :p Laten we zien wat het toevoegd aan de game. Behalve de optie om de story misschien anders te doen en al een headstart te hebben ivm met gear/potions/skill points etc. Zou wel mooi zijn als dingen zich anders kunnen afspelen en het dus een soort van "alternate universe" is. Er is niet voor niets iets met "Time and Space" ^^

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wil van NG+ dat ie een stuk moeilijker is.. dat potions, oils en decotations echt nodig zijn.. ik liep er doorheen op death march... op laatst geen potions of oils meer nodig en dat was echt jammer.. skulls killen was ook easy :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Neverwinterx schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:30:

Volledig mee eens !
spoiler:
Heb na het uitspelen een uur bezig geweest met alles uit te zoeken wat ik had "misdaan" om het "slechte" einde te hebben...

Uiteindelijk dan toch voldoening gevonden in mijn keuzes... maar voelde mij echt wel k*t na het einde... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:22
Sinds patch 1.07 en aanpassing van de alchemy menu dat je ze kan pinnen. Krijg ik telkens als ik dit menu open opnieuw die tooltip te zien waardoor ik twee keer op space moet drukken om het weer weg te krijgen. Erg irritant is dit. Is dit een bekende bug? of weet iemand hoe ik dit kan fixen zodat ik het niet meer te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

jantje 2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:01:
Sinds patch 1.07 en aanpassing van de alchemy menu dat je ze kan pinnen. Krijg ik telkens als ik dit menu open opnieuw die tooltip te zien waardoor ik twee keer op space moet drukken om het weer weg te krijgen. Erg irritant is dit. Is dit een bekende bug? of weet iemand hoe ik dit kan fixen zodat ik het niet meer te zien krijg.
Heb ik ook. Lijkt me een bug. Of je moet het een keer gepint hebben.. wellicht dat het dan verdwijnt?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Op de PS4 heb ik dit ook, maakt niet uit of ik het wegdruk of dingen pin, elke keer verschijnt het wel opnieuw. Lijkt me ook een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
ye-roon schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:27:
My god, NG+.... Als ik al m'n gwent cards mag houden dan :p Laten we zien wat het toevoegd aan de game. Behalve de optie om de story misschien anders te doen en al een headstart te hebben ivm met gear/potions/skill points etc. Zou wel mooi zijn als dingen zich anders kunnen afspelen en het dus een soort van "alternate universe" is. Er is niet voor niets iets met "Time and Space" ^^
Ben alleen al met de tweede playthrough op Death march begonnen...
Om dan nog een derde te starten met NG+...
Het was de bedoeling om in deze save uiteindelijk de platinium te halen.
Het lijkt er ook op dat het nog wel een paar weken duurt voordat ze het toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Details over New Game Plus, de laatste van de 16 gratis DLC:
  • Enemies will be stronger obviously.
  • What carries over? Player experience (if you're below level 30 when finishing the vanilla game, you will be bumped to level 30 for the start of NG+), items (excluding: quest items, books & letters, Gwent cards, usable items, trophies) and alchemy recipes.
  • When starting New Game Plus you can select any difficulty level.
  • You can obtain the Death Match achievement when playing the NG+ mode.
  • What's the starting level of the character when beginning NG+? The same that you had when finishing the game, if above 30, otherwise you start at 30. You also get a free Clearing Potion at the start so you can reset your skills and try a different build.
Bron: Community manager Marcin Momot van CD Project RED, via hun forum.

Bijna alles precies zoals ik verwachtte: je karakterlevel, uitrusting en alchemie-formules gaan mee naar de nieuwe playthrough, en de vijanden worden geschaald naar level 30+. Het enige wat mij opvalt: Gwent-kaarten gaan niet mee. Dat wordt dus kiezen tussen alles opnieuw verzamelen, of Gwent negeren tijdens de NG+. En de blauwdrukken voor wapens en uitrusting worden niet expliciet genoemd, dus dat is nog onduidelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door geert1 op 28-07-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
geert1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:06:
Details over New Game Plus, de laatste van de 16 gratis DLC:

[...]

Dat wordt dus kiezen tussen alles opnieuw verzamelen, of Gwent negeren tijdens de NG+.
Of nu toch maar eens aan je Gwent verzameling beginnen :P Krijg er steeds meer spijt van dat ik in het begin de kaarten wat links heb laten liggen :( zit nu 80 in de game en heb echt geen zin om te backtracken. In een nieuwe playthrough was ik dat wel van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:59
ye-roon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:54:
[...]

ivm een secret scene in de dream die er blijkbaar in zit was ik van plan vanavond opnieuw te starten, ik test dan direct deze theorie. Het lijkt me echt lomp als ze dit ineens gepatched hebben of zo. Zeker omdat het me veel hardache had gescheelt om Sun and Stars al te hebben :)
Hele late quote, maar zat er nu zo'n secret scene in? Kan als ik google namelijk niets terug vinden..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 14:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Na een paar weken pauze door drukte nu weer verder gegaan met The Witcher, wat een vette game is het toch! Soms wordt ik een beetje moedeloos van alle vraagtekens op de map maar ik ga rustig door. Vraag me wel af of de in game counter voor gespeelde uren wel klopt, volgens de game heb ik al 6 dagen gespeeld. Nu heb ik veel gespeeld maar 144 uur in game lijkt me wel erg veel, ik ben nog maar lvl15.

Waar ik wel last van heb is dat ik te weinig tijd aan sidequests kan besteden waardoor mijn level te veel uitloopt, kheb er nu ook weer 2-3 op "grijs" staan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Chaoss schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 02:15:
Vraag me wel af of de in game counter voor gespeelde uren wel klopt, volgens de game heb ik al 6 dagen gespeeld. Nu heb ik veel gespeeld maar 144 uur in game lijkt me wel erg veel, ik ben nog maar lvl15.
Heb dat ook gemerkt, dat dat niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 00:51
QuZyX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:38:
[...]

Heb dat ook gemerkt, dat dat niet klopt...
Het is ook geen gameplay timer maar een dagenteller die je in de speelwereldtijd hebt doorgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Razorbite schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:44:
[...]

Het is ook geen gameplay timer maar een dagenteller die je in de speelwereldtijd hebt doorgebracht.
Dat lijkt me niet, ik heb veeeeel meer dan 5 in-game dagen doorgespeeld, op 1 avondje spelen wordt het al 5x nacht/dag. Als de counter dit zou bijhouden dan zou hij zeker op een paar 100 moeten staan.

Volgens zou het wel de echte speeltijd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55
Puc van S. schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:12:
[...]

Hele late quote, maar zat er nu zo'n secret scene in? Kan als ik google namelijk niets terug vinden..
Nee, was een grote troll op reddit.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Razorbite schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:44:
[...]

Was ook mijn eerste gedacht... maar dit kan volgens mij niet aangezien het veel vaker dag/nacht is geworden :)

Ofwel is het echt pure playtime... En worden de reizen (cutscenes) enzo niet meegeteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Chaoss schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:17:
[...]

Dat lijkt me niet, ik heb veeeeel meer dan 5 in-game dagen doorgespeeld, op 1 avondje spelen wordt het al 5x nacht/dag. Als de counter dit zou bijhouden dan zou hij zeker op een paar 100 moeten staan.

Volgens zou het wel de echte speeltijd moeten zijn.
Het zou best wel eens kunnen kloppen, als je je voornamelijk bezig houdt met de sidequests level je niet heel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Is het mogelijk dit spel te begrijpen als je deel 1 en 2 niet gespeeld hebt?

Waarmee kan je de gameplay vergelijken? Skyrim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:40
QuZyX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:32:

[...]

Was ook mijn eerste gedacht... maar dit kan volgens mij niet aangezien het veel vaker dag/nacht is geworden :)

Ofwel is het echt pure playtime... En worden de reizen (cutscenes) enzo niet meegeteld..
Ik speel zelf op de Xbox one en heb het idee dat wanneer ik het spel afsluit met de home button (dus zonder eerst naar main menu te gaan), de counter gewoon doorloopt. Dit was bij AC: Unity toen ook het geval. In mijn geval heeft de counter 2x een nacht dus doorgelopen wanneer ik daar rekening mee hou, lijkt het wel te kloppen.

Bovenstaande geldt uiteraard niet voor de PC lijkt me. 'In-game dagen' klopt in mijn geval ook niet, aangezien het veel vaker dag/nacht geweest is.
Bv202 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:20:

Ik heb 1 en 2 niet gespeeld. En ok, je mist her en der misschien een verwijzing. Maar noodzakelijk, wat mij betreft zeker niet.

Vergelijking met Skyrim is er alleen gezien het 'open-world RPG' gebeuren. Maar beiden heb wel een echt eigen setting/game mechanics. Beide ook hun pro's en cons.

[ Voor 25% gewijzigd door arjen9551 op 30-07-2015 11:34 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 16:36

westergas

rikkie_pc

Ik raad het niet aan. Deel 1 is wat verouderd (nog wel de moeite waard imo) maar deel 2 is zo'n mooi spel...waarom zou je die niet spelen?

Gameplay is het beste te vergelijken met deel 2 :+
Zonder gekheid...ik was geen fan van Skyrim (understatement) en al helemaal niet van de combat mechanics. TW3 is echt vele malen beter imo. Op alle fronten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Het maakt het verhaal misschien even een tikkeltje moeilijker maar daar zijn wel een aantal Recaps op youtube voor.
Zoiets bijvoorbeeld: YouTube: Witcher Story Recap: Watch Before You Play The Witcher 3: Wild Hunt
Gelukkig niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

westergas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:27:
[...]

Ik raad het niet aan. Deel 1 is wat verouderd (nog wel de moeite waard imo) maar deel 2 is zo'n mooi spel...waarom zou je die niet spelen?
1 woord: backlog. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb TW 1 en 2 ook niet gespeeld en tot dusver mis ik het ook niet.

Gisteravond voor de 2'de keer sexy time gehad, dit keer met Triss, dit keer mijn partner achteraf niet afgeslacht, dat was de vorige keer een beetje een foutje (en geen zin om een relaod te doen).

Verder ben ik net lvl 16 geworden, moest dus snel mijn lvl 11-12 quests maar eens gaan afronden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Chaoss schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:25:
Ik heb TW 1 en 2 ook niet gespeeld en tot dusver mis ik het ook niet.

spoiler:
Gisteravond voor de 2'de keer sexy time gehad, dit keer met Triss, dit keer mijn partner achteraf niet afgeslacht, dat was de vorige keer een beetje een foutje (en geen zin om een relaod te doen).

Verder ben ik net lvl 16 geworden, moest dus snel mijn lvl 11-12 quests maar eens gaan afronden :P
De moderator spielerij weet toch wel wanneer je spoiler tags moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Wat spoil ik dan? dat je met alle vrouwelijke hoofdpersonen sex kan hebben is algemeen bekend lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:09

Esumontere

Floep, banaan.

Chaoss schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:47:
Wat spoil ik dan? dat je met alle vrouwelijke hoofdpersonen sex kan hebben is algemeen bekend lijkt mij?
spoiler:
Het feit dat je met Triss sex kan hebben is zeker niet algemeen bekend, bijvoorbeeld bij mensen die geen van de spellen nog hebben gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

spoiler:
Ik wist niet dat Triss in dit deel zit en al helemaal niet dat je één van je bedpartners af kan slachten.
Zijn echt wel spoilers als je je best doet om zo min mogelijk van het verhaal mee te krijgen.

Ik vermijd dit topic verder, is wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Nou voor mij is het wel een spoiler(tje).

spoiler:
Zit toevallig net in een reeks van quests met Triss waarin ik me afvroeg of ik haar in bed kan krijgen, en wat ik er dan voor moet doen :/ Geen hints daarvoor trouwens, ik ondervind het wel uit desnoods in mn volgende playthrough. Heb al een paar keer ontwijkend naar haar gereageerd dus de boot kon wel eens gevaren zijn :-(

Uit de vorige delen weet ik inderdaad dat ze het goddelijke belittekende lijf van Geralt niet kan weerstaan. :F Maar goed of ze in dit deel nog altijd happig is was nog wat onduidelijk. Er is toch duidelijk wat spanning omtrent de terugkeer van Yennefer en Geralts "relatie" met haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

westergas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:07:
[...]

spoiler:
Ik wist niet dat Triss in dit deel zit en al helemaal niet dat je één van je bedpartners af kan slachten.
Zijn echt wel spoilers als je je best doet om zo min mogelijk van het verhaal mee te krijgen.

Ik vermijd dit topic verder, is wel zo veilig.
Als je echt zó weinig van het verhaal wil meekrijgen, dan moet je uberhaupt niet in dit topic rondsnuffelen naar mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-10 12:49
Maar dat je ze daarna gaat afslachten is misschien weer een 2e iets om te spoilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Je kunt dus met NG+ de hele game nogmaals weer van voren af aan spelen, het hele verhaal weer doorlopen, maar dan met je 30+ level. Met behoudt van uitrusting tegen sterkere tegenstanders die geschaald worden. En je skills die je had kun je opnieuw indelen. Dus uiteindelijk als je wellicht level 50 bent heb je in elke tree wel iets op max of zelfs meerdere dingen.

Ligt het nu aan mij, maar wat is hier nu de lol van... Komt toch op hetzelfde neer als de vanilla game?

En als de DLC uitkomt, kun je daar dan met level 50+ aan beginnen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het idee is dat je andere/meer loot/uitrusting gaat verzamelen en dat je in de verhaallijnen andere keuzes gaat/kunt maken. Je zou dan de single player opniew kunnen doen vanaf lvl1 maar door een NG+ optie is het missiën interessanter omdat de vijanden ook gelijk sterker zijn.

Overigens heeft het voor mij ook niet echt toegevoegde waarde, als ik nog een playthrough zou doen zou ik even lief weer vanaf lvl 1 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ja inderdaad, en ik ben nu al met een tweede playthrough begonnen na de patch, dan zou ik daarna dus nóg een keer overnieuw moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Opzich niet erg, de game is goed, maar ik heb al bizar veel uren in mijn eerste playthrough zitten, ik wil ook wel weer eens iets anders gaan spelen :P

Maar er zijn genoeg mensen erg blij met de NG+ optie als ik zo op internet rondlees. Veel andere RPG/grind games hebben ook zo'n optie zoals bv Diablo, blijkbaar toch een markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 20:35
Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Wil sowieso nog een tweede playthrough doen en dan is het fijn als je gewoon opnieuw kan beginnen, maar wel met je mastercrafted gear en eerder opgebouwde coins :).

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tja...door een gefrituurde SSD ben ik nood gedwongen opnieuw begonnen nadat ik er 14 uurtjes in had zitten. (GOG editie, geen cloud save :( )Dit heb ik in een uurtje of 6 in kunnen halen maar heb dit wel als irritant ervaren. Je "moet" er echt weer doorheen.

Voor mijn geen NG+ dus, hoe bizar goed het spel ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik ben ook eigenlijk geen voorstander en denk niet dat ik ooit gebruik van ga maken. Speel nu al anderhalve maand en nog lang niet klaar, volgende playthrough komt in de voorjaar 2016 wel wanneer de uitbreidingen er zijn, en nog wat meer patches in die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
InF.Inc schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:48:
Je kunt dus met NG+ de hele game nogmaals weer van voren af aan spelen, het hele verhaal weer doorlopen, maar dan met je 30+ level. Met behoudt van uitrusting tegen sterkere tegenstanders die geschaald worden. En je skills die je had kun je opnieuw indelen. Dus uiteindelijk als je wellicht level 50 bent heb je in elke tree wel iets op max of zelfs meerdere dingen.

Ligt het nu aan mij, maar wat is hier nu de lol van... Komt toch op hetzelfde neer als de vanilla game?

En als de DLC uitkomt, kun je daar dan met level 50+ aan beginnen ofzo?
Het gros van de gamers speelt een spel maar één keer door. Sterker nog, een flinke meerderheid speelt spellen überhaupt zelden uit. Alleen grote fans spelen een game meerdere keren door en voor hen is NG+ een leuke optie. Het is daarmee alsnog vooral meer van hetzelfde, maar het voelt toch alsof je eerdere prestaties deels meegedragen worden (je level, uitrusting en dergelijke). En de Witcher-games bevatten interessante keuzes, die ook bijdragen aan de herspeelwaarde doordat je de tweede keer zaken anders kunt doen. Dit is dus een extraatje voor wie het leuk vindt; niet voor alle spelers.

Hoe het gaat werken met de uitbreidingen is nog niet bekend. Je zult deze sowieso met een karakter van rond level 25-35 kunnen doorspelen, want daar komen spelers op uit als ze de hoofdgame hebben uitgespeeld. Misschien komt er ook een opgeschaalde versie van de expansions, die aansluit op de NG+, maar dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Ik ben van plan om NG+ te gaan doen en me dan voornamelijk te focussen op andere opties die het verhaal anders maakt.
Ook ga ik iets meer met Gwent doen, ik heb dat zowat helemaal overgeslagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
De patch notes voor patch 1.08 zijn bekend. De vaart zit er nog altijd in bij CD Project RED!

http://forums.cdprojektred.com/threads/54899-Patch-1-08-Notes

De achievements die niet haalbaar waren door eerdere patches, zullen met deze patch weer werken. Maar wel alleen als je ze behaalt na het installeren van deze patch (1.08 moet nog uitkomen, komt "quite soon").

Verder weer een aantal fixes voor zeldzame issues met quests en items, betere performance (niet nader gespecificeerd) en de nodige voorbereidingen voor de New Game Plus-modus die volgt in de periode na de patch. Er wordt zelfs een tijdelijke oplossing geboden voor mensen die hun Witcher-gear niet meer konden dragen door de aangepaste level requirements. Ook zou de Zoltan Gwent-kaart weer verkrijgbaar moeten zijn in 1.08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
•In patch 1.07, the level requirements for certain items were scaled up, leaving some players stuck with only unusable gear. With patch 1.08, we are introducing the Wolven Hour potion. This potion will be available in everyone's inventory once they install the patch. It will reduce level requirements on all gear for a period of one hour. This will give players time to level up or find alternative equipment using the gear that was available to them in patch 1.05 but became unusable after patch 1.07. After one hour, the potion's effects will cease and the requirements for all gear will revert to their original, pre-potion values.

Toch zalig hoe ze het oplossen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
QuZyX schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:41:
•In patch 1.07, the level requirements for certain items were scaled up, leaving some players stuck with only unusable gear. With patch 1.08, we are introducing the Wolven Hour potion. This potion will be available in everyone's inventory once they install the patch. It will reduce level requirements on all gear for a period of one hour. This will give players time to level up or find alternative equipment using the gear that was available to them in patch 1.05 but became unusable after patch 1.07. After one hour, the potion's effects will cease and the requirements for all gear will revert to their original, pre-potion values.

Toch zalig hoe ze het oplossen... :)
Dan heb je dus een uur om iets anders te zoeken? Das verdorie een quest op zich! I'm not even mad, thats amazing... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Was ook geen feestje als je op een belangrijk punt in het spel zit en je kan ineens geen enkel uitrustingsstuk gebruiken:(

Moet zeggen dat ze daar niet goed over nagedacht hebben!

Oplossing voor mij was niet met een bepaald persoon spreken en snel de missie afmaken zonder iets met mijn inventory te doen(was ook bijna een lvl hoger)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wat mij betreft een absoluut geniaal stukje dialoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-10 11:19
geert1 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:25:
De patch notes voor patch 1.08 zijn bekend. De vaart zit er nog altijd in bij CD Project RED!

http://forums.cdprojektred.com/threads/54899-Patch-1-08-Notes

De achievements die niet haalbaar waren door eerdere patches, zullen met deze patch weer werken. Maar wel alleen als je ze behaalt na het installeren van deze patch (1.08 moet nog uitkomen, komt "quite soon").

Verder weer een aantal fixes voor zeldzame issues met quests en items, betere performance (niet nader gespecificeerd) en de nodige voorbereidingen voor de New Game Plus-modus die volgt in de periode na de patch. Er wordt zelfs een tijdelijke oplossing geboden voor mensen die hun Witcher-gear niet meer konden dragen door de aangepaste level requirements. Ook zou de Zoltan Gwent-kaart weer verkrijgbaar moeten zijn in 1.08.
Gelukkig, kan nu niet verder met de 'Brothers in Arms' quest (en dus de main story) omdat er geen interactie met Roche mogelijk is... Gelukkig nog meer dan genoeg sidequests te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Druss schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:57:
[...]

Dan heb je dus een uur om iets anders te zoeken? Das verdorie een quest op zich! I'm not even mad, thats amazing... :*)
Dat zeggen ze ja, maar in principe is het een oplossing voor armor die omhoog geschaald wordt, en die je niet meer draagt na een bepaalde missie waarin dat automatisch aangepast wordt.
Vervolgens potion erop, en je kunt die, te hoge armor weer aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 09:04
Siebsel schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:35:
[...]

Gelukkig, kan nu niet verder met de 'Brothers in Arms' quest (en dus de main story) omdat er geen interactie met Roche mogelijk is... Gelukkig nog meer dan genoeg sidequests te doen :)
Was die niet in 1.07 al opgelost?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-10 11:19
batumulia schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:43:
[...]

Was die niet in 1.07 al opgelost?
Blijkbaar niet (en volgens sommigen juist geïntroduceerd). Er zijn meerdere bugs betreffende Roche trouwens, maar veel ervan worden opgelost volgens de patchnotes.
- Fixes an issue where players were unable to finish the "Hey, You Wanna Look at my Stuff?" quest.
- Fixes an issue where players were unable to talk to Roche during the "An Eye for an Eye" quest.
- Fixes an issue where Roche would stay at his camp instead of going to the Oxenfurt Bridge in the "Get Junior" quest.
- Fixes an issue where players were unable to talk to Roche during the "Brothers in Arms" quest.
En van die laatste heb ik last :+ :F Moet trouwens wel toegeven, dit is pas de eerste echte (game breaking) bug die ik tegen gekomen ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Siebsel op 04-08-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 11:54

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik wou het spel na een tijdje terug oppikken, maar ik sterf elke keer het spel net ingeladen is. Mijn laatste 3 saves hebben last van deze bug.

Ik zat net:

spoiler:
In een grot bij Vernon.

Zowel de autosave, quicksave en gewone save hebben het. Toch wel een vreemde bug. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik iets anders gespeeld heb, omdat ik geen zin heb om een stuk opnieuw te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ETzPliskin schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:28:
Ik wou het spel na een tijdje terug oppikken, maar ik sterf elke keer het spel net ingeladen is. Mijn laatste 3 saves hebben last van deze bug.

Ik zat net:

spoiler:
In een grot bij Vernon.

Zowel de autosave, quicksave en gewone save hebben het. Toch wel een vreemde bug. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik iets anders gespeeld heb, omdat ik geen zin heb om een stuk opnieuw te spelen :+
Hoezo sterf je? Ben je poisoned ofzo? Of zit je op een rotplek waar je in elkaar wordt gebeukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 11:54

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

spaceboy schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Hoezo sterf je? Ben je poisoned ofzo? Of zit je op een rotplek waar je in elkaar wordt gebeukt?
Nee, ik sta gewoon tussen wat friendly NPC's volgens mij, geen poison of vijanden in de buurt. Ik zie niet precies hoe ik sterf, want de moment dat het spel is ingeladen, hoor ik Geralt sterven, en zie ik hem nog net naar de grond gaan terwijl er al een fade is naar het 'continue' scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ETzPliskin schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:28:
[...]

Nee, ik sta gewoon tussen wat friendly NPC's volgens mij, geen poison of vijanden in de buurt. Ik zie niet precies hoe ik sterf, want de moment dat het spel is ingeladen, hoor ik Geralt sterven, en zie ik hem nog net naar de grond gaan terwijl er al een fade is naar het 'continue' scherm...
Takke zeg. Dat is wel heel nasty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Uitgespeeld op level 36! Aantal side quests open die bugged zijn.

Nu beginnen met batman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:09

Esumontere

Floep, banaan.

ETzPliskin schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:28:

Ik zat net:

spoiler:
In een grot bij Vernon.

Lijkt een bekende bug te zijn, die gefixt wordt in 1.08:
Fixes an issue where Geralt would sometimes die after traveling to Velen in the quest "Something Ends, Something Begins."
http://www.gamespot.com/a...tch-notes-h/1100-6429358/
Pagina: 1 ... 53 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic