"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik heb er totaal geen problemen mee en skip altijd die tutorials, misschien omdat ik de voorgaande ook gespeeld heb maar dit soort dingen is toch gewoon logisch nadenken en boerenverstand.X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:58:
[...]
Heb alle tutorials doorlopen ja. Nooit iets gehoord of gelezen dat sprinten je sign bar leeg trekt, of dat die witte balk bovenin je XP is, etc. Had trouwens niet het idee dat (meest vergelijkbare game uit mijn ervaring) DragonAge nou zoveel makkelijker was, maar voor mijn gevoel wel logischer.
Hey ik ren en ik zie stamina minder worden, als het op is hoor ik een geluidje, en loop ik langzamer. Wat oh wat is er toch gebeurd?
Dragon age is een rpg maar verder niet echt vergelijkbaar met the witcher, want party vs 1 person, realisme is daar stukken lager qua damage etc.
Nogmaals the witcher is geen handje vasthoud rpg, helemaal op hoogste niveau is het gewoon lastig en moet je goed nadenken wat wel en niet te doen.
Daarbij is het je eigen keuze als je 100 quests open hebt staan toch? Niemand verplicht je ze op dat moment aan te gaan.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Denk dat wij daarin verschillen ja. Ik heb liever alles voor de tijd duidelijk, dus levels van afstand te zien (niet realistisch, wel gebruikelijk), een crafting systeem waarbij je begint met het enige item wat je kan maken: een nutteloze zakdoek ofzo, en vanaf daar pas langzaam betere items.Voxalizer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:03:
Dat zelf uitzoeken en dat er in het begin nog een hoop onduidelijk is zijn juist wat de game zo goed maakt! Dik pluspunt in mijn optiek. Je ontdekt steeds meer, wat goed werkt tegen wat en waarom... Super. Ook dat je niet direct de levels kan zien is juist een toffe mechanic, ergens ook wel realistisch. Als het te moeilijk is kun je altijd nog wegrennen.
Ik heb er een uurtje of 20 inzitten momenteel, enige grote minpunten op de PS4 vind ik de ietwat onhandige besturing en de lange laadtijden. Vooral de combinatie van deze twee maken het af en toe irritant om op een hoge moeilijkheidsgraad door te blijven spelen. En dan klagen mensen over laadtijden in Bloodborne, deze zijn volgens mij dubbel zo lang.
De minpunten die je noemt, heb ik juist weer niet. Laadtijden zijn erg netjes op de PS4 (zeker vergeleken bij de 12min laadtijd van GTA V) en ook de besturing is heerlijk.
Kiwi !
Dát deel vind ik realistisch en heb ik ook geen problemen mee. Juist dat 1 seconde later je al weer op adem bent en kan sprinten is onrealistisch.SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:05:
[...]
Ik heb er totaal geen problemen mee en skip altijd die tutorials, misschien omdat ik de voorgaande ook gespeeld heb maar dit soort dingen is toch gewoon logisch nadenken en boerenverstand.
Hey ik ren en ik zie stamina minder worden, als het op is hoor ik een geluidje, en loop ik langzamer. Wat oh wat is er toch gebeurd?
Kiwi !
crafting kan wel wat duidelijker, dat ben ik met je eens, al ben ik niet van eerst bagger maken en later pas beter, wat ik mis is dat je van tevoren niet kan zien welk lvl een te halen blueprint is, dan koop je een armor of wapen, denk je eindelijk een mooie upgrade, bam 5 lvls hoger dan je nu bent, 200 crowns kwijt en nu nog nutteloze blueprint rijker.X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:08:
[...]
Denk dat wij daarin verschillen ja. Ik heb liever alles voor de tijd duidelijk, dus levels van afstand te zien (niet realistisch, wel gebruikelijk), een crafting systeem waarbij je begint met het enige item wat je kan maken: een nutteloze zakdoek ofzo, en vanaf daar pas langzaam betere items.
De minpunten die je noemt, heb ik juist weer niet. Laadtijden zijn erg netjes op de PS4 (zeker vergeleken bij de 12min laadtijd van GTA V) en ook de besturing is heerlijk.
maar dat zei je nietX-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:11:
[...]
Dát deel vind ik realistisch en heb ik ook geen problemen mee. Juist dat 1 seconde later je al weer op adem bent en kan sprinten is onrealistisch.
[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 27-05-2015 11:12 ]
Daarentegen is Geralt natuurlijk ook geen normaal mens maar een gemuteerde variant.. wie weet heeft die wel een snelle herstel ratio van zijn uithoudingsvermogen.X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:11:
[...]
Dát deel vind ik realistisch en heb ik ook geen problemen mee. Juist dat 1 seconde later je al weer op adem bent en kan sprinten is onrealistisch.
Het verschil in combat en out of combat is wel erg grootPuc van S. schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:12:
[...]
Daarentegen is Geralt natuurlijk ook geen normaal mens maar een gemuteerde variant.. wie weet heeft die wel een snelle herstel ratio van zijn uithoudingsvermogen.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
1 woord: handleidingX-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:58:
[...]
Heb alle tutorials doorlopen ja. Nooit iets gehoord of gelezen dat sprinten je sign bar leeg trekt, of dat die witte balk bovenin je XP is, etc.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Het verschil tussen combat en geen combat is dan ook groot, Als eens met een zwaard rondgelopen gefocust of je kan parryen/dodgen en slaan?SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:13:
[...]
Het verschil in combat en out of combat is wel erg groot
Er staat een pijltje naar beneden en ik moet dus inderdaad ondergronds. Maar ik kan echt niets vinden.dutchgio schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:59:
[...]
Als het goed is zijn er een paar bandieten, als je die verslaat dan "clear" je het gebied en wordt dat plaatsje bewoond.
Maar als er al iemand op dat podium staat lijkt me dat je dat al hebt gedaan en de question mark niet weg gaat.
Iphone 5 -- eerste Iphone
You just made my day.HeatWave schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:13:
Een wereld gebaseerd op fantasy, vol monsters, spoken etc. En je dan druk maken om realisme?.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Er zit in het menu ook een tabblad met "manual". Daarin kun je alles rustig nalezen.X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:08:
[...]
Denk dat wij daarin verschillen ja. Ik heb liever alles voor de tijd duidelijk, dus levels van afstand te zien (niet realistisch, wel gebruikelijk), een crafting systeem waarbij je begint met het enige item wat je kan maken: een nutteloze zakdoek ofzo, en vanaf daar pas langzaam betere items.
En het is toch juist leuk om nu al items van levels hoger te kunnen kopen/craften. Heb je tenminste iets om naartoe te levelen. Net zoals die high lvl mobs die je af en toe tegenkomt. (Sommige kun je door slimme strategie alsnog aan, als je weet wat je doet) Dan kun je daar over een paar uur weer naartoe, maar dan met betere gear en een stuk meer skills.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Een realistisch damage of gevecht systeem kan prima in een fantasy wereld?HeatWave schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:13:
Een wereld gebaseerd op fantasy, vol monsters, spoken etc. En je dan druk maken om realisme?.
Als een game fantasy wereld heeft betekent niet dat alles dan maar gewoon moet kunnen, je wil een bepaalde manier van spelen doorvoeren en dan kan je voor het 'simpele' Wow systeem gaan met spells/ablities casten totdat je vijand dood is, of je doet het wat realistischer als in de witcher met dodgen, blocken, tactisch positioneren, beperkte magie en vrij beperkte health boost mogelijkheden.
Je kan ook nog doorgaan naar mount & blade waar je ook letterlijk moet richten met je wapen en je vrij snel dood bent, geen health regen in combat etc.
[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 27-05-2015 11:24 ]
Met ^^SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:22:
[...]
Een realistisch damage of gevecht systeem kan prima in een fantasy wereld?
Als een game fantasy wereld heeft betekent niet dat alles dan maar gewoon moet kunnen, je wil een bepaalde manier van spelen doorvoeren en dan kan je voor het simpele Wow systeem gaan met spells/ablities casten totdat je vijand dood is, of je doet het wat realistischer als in de witcher met dodgen, blocken, tactisch positioneren, beperkte magie en vrij beperkte health boost mogelijkheden.
Je kunt een fantasiewereld maken, maar dan nog kan er realisme binnen die wereld zitten. Dat het fantasie is, betekent niet opeens dat alles mogelijk moet zijn. "Oh, het is een fantasiespel, Geralt moet kunnen vliegen!!"
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:45:
Denk dat ik mij inderdaad 'lost' voel in dit spel. Ik wil gewoon ALLES qua game begrijpen (vecht-mechanics, talent trees, handel, vervoer), als ik het speel. En bij TW3 lijkt het gewoon uitgestort te worden met 'hier heb je 1200 opties die men in een RPG wil hebben, succes'.
Voorbeelden:
Dus welke zaken móet je houden - en welke spullen zijn vendor? (weet ik nu nog niet, want zelfs trash is weer te extracten..is dit nuttig?)
Waarom zou het spel moeten aangeven welke items je moet bewaren? Kies er zelf voor of je alle boeken, letters, herbs, bewaard of weggooit. Ik bewaar ze tot op heden, omdat ik als hoarder bang ben dat ik over 40 uur wellicht die ene brief nog nodig heb.
Hoe werken de signs nou precies..want je kan ze (met 3 sec cooldown) gewoon spammen? Geloof dat nog steeds niet want dat voelt verkeerd..het moet het gevecht ondersteunen en niet de hoofdmoot zijn.
Zelf vind ik de cooldown ook wat te kort, alhoewel ik er op Death March wel blij mee ben, maar hoezo begrijp je niet hoe de signs nu precies werken? Je hebt een cooldown, als die klaar is, kun je hem casten, dan is er een cooldown, als die klaar is kun je hem casten. Niet zo moeilijk. Dat je vindt dat dit niet zo moet werken is natuurlijk een ander verhaal..
Als ik sprint (ik gebruik m'n paard niet, want geen plantjes etc) hoor je na verloop van tijd een *plop* en ga je in een langzamer tempo verder ...maar direct kun je weer verder sprinten. Je kan dus ongelimiteerd rennen? Waar is die witte balk boven je health bar dan voor?
Zoals aangegeven is dat XP..
Het hele idee van mediteren vind ik belachelijk...tijd verschuift wat en opeens heb je je bommen weer? Serieus? Die dingen hoor je gewoon in voorraad te craften (heb ik dus ook gedaan, maar dus nutteloos). Dit heb ik opgelost met een hogere moeilijkheidsgraad.
Je kunt het jezelf makkelijk of moeilijk maken. Ik raad iedereen aan om op death march te spelen. Dan regent je health in ieder geval niet als je mediteert en zijn de gevechten uitdagend genoeg. Zelfs op level 10 kun je door slecht defenden door level 5 drowners redelijk snel gekillt worden. Zelf gebruik ik mediteren voornamelijk om de nachten wat door te spoelen, want ik vind het fijner om lekker overdag de wereld te ontdekken..
Ik kan pas het level van de tegenstander zien als ik er mee in gevecht ben. Een groep tegenstanders kan lvl 2 zijn, maar ook lvl 15 (auw). Ook quests...ik werd door een blacksmith meegenomen voor een lvl 24 quest. Levels horen mee te schalen of per gebied te zijn, niet random.
Dit is het beste wat een RPG kan overkomen. Ik was van het weekend (level 10) aan het genieten van de omgeving. Ik zie ineens een of andere draak. Ik dacht, laat ik die eens een kopje kleiner maken. Loop naar hem toe, cast quen, neem een potion. En binnen 2 seconden was ik verbrand en zag ik het laadmenu. Dat zijn toch echt toffe zaken. Ik word echt gek van scaling in RPG's. Als ik level 20 ben wil ik alleen al naar die level 1 wolven kunnen kijken en dat ze bij wijze van spreken al dood neer vallen. Ik wil als ik level 20 ben niet tegen een pack of wolves dezelfde moeite moeten doen als toen ik level 1 was..
Verder een overdaad aan crafting / alchemy waarbij ik nog onvoldoende nut zie, op wat oils en potions na. Beetje te veel opties.
Zelf ben ik ook niet van het hele alchemy gebeuren. Dat heb ik in geen enkele RPG. Ik weet echter wel dat er veel mensen zijn die zich hier compleet in gaan verdiepen. Het hoeft toch niet zo te zijn dat elk element in een game nuttig moet zijn voor jou? Juist in een RPG is het van belang dat iedereen een beetje zijn eigen pad kan doorlopen. De ene richt zich op fightingskills, de andere op signs, de andere op alchemy. Dat is dan ook de charme. In Skyrim had ik ook geen behoefte aan al die diepgaande craftingmechanics. Maar dat betekent toch niet dat er teveel opties zijn? Als je daar geen behoefte aan hebt, dan laat je het toch links liggen? Je bent niet verplicht om er iets mee te doen..
Quests wil ik gewoon 5 a 10 stuks in mijn log. Niet sommige in een boek (want die gooi ik gegarandeerd weg). Al begin ik daar beter in te worden.
Niet als complete rant te noemen hoor, zijn ook voldoende goede zaken aan het spel, maar ik mis gewoon overzicht.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Heeft hij al gespeeldVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:28:
Het komt er op neer dat hij eigenlijk een offline MMO wil spelen. Kan je beter voor Dragon Age 3 gaan imo.
[b]uchiha tijntje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:26
Je weet dat als je eenmaal een brief gelezen hebt, zelfs al is het een quest item, dat die dan wanneer die niet noodzakelijk meer is in je normal loot gedeelte komt? Dan kan je hem verkopen/dismantelen, weggooien of wat je maar wil.Waarom zou het spel moeten aangeven welke items je moet bewaren? Kies er zelf voor of je alle boeken, letters, herbs, bewaard of weggooit. Ik bewaar ze tot op heden, omdat ik als hoarder bang ben dat ik over 40 uur wellicht die ene brief nog nodig heb.
[ Voor 56% gewijzigd door SouLLeSSportal op 27-05-2015 11:32 ]
Hmm volgens mij zie ik toch wat punten hooruchiha tijntje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:26:
Ik begrijp eigenlijk geen enkel punt die je noemt
....
Zelf vind ik de cooldown ook wat te kort
...
Zelf ben ik ook niet van het hele alchemy gebeuren
[...]
Kiwi !
Al is dat op zich heel logisch, dan moet Geralt gefocust blijven en concentreren op de vijand/ het gevecht. Loop je ontspannen rond kan hij zich focussen op zijn herstel.SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:13:
[...]
Het verschil in combat en out of combat is wel erg groot
Als ik lees wat voor RPG's je gewend bent Kiwi dan zie ik niet in waarom je het "lost voelen" zo vreemd vind, als je naar WoW, LineAge e.d. kijkt heb je ook gebieden waar je beter niet kan komen omdat dat te hoog level is, of kan je daar (ivm level restrictie) helemaal niet komen. Juist het vrij kunnen rondlopen, ook in gebieden waar je veel sterkere vijanden hebt is iets wat realistisch is en waar ik zelf ook van hou. Als je in een verkeerd gebied terecht komt kan je daar ook weer uit, op zich helemaal niet erg. Kom je een vijand tegen die (nog) te sterk blijkt, vlucht je ga je "trainen" om sterker te worden, of probeer je zijn zwakte te achterhalen en pak je daarna de vijand weer aan.X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:19:
Heb nu zo'n 5 avonden (15uur?) in het spel zitten - en kom er maar niet in.
Loop meestal maar wat doelloos rond in het enorme gebied, alles afmaken wat ik tegen kom (lekker nutteloos want met 1xp per kill is grinden niet handig) en plantjes te verzamelen (loop alles te voet en pluk echt alles - maar gebruik er niets van). Level 10 mobs en quests kan ik vreemd genoeg nu al aan (lvl 4).
Het verhaal zal vast en zeker prachtig zijn - maar het voelt alsof je WoW voorgeschotelt krijgt, maar dan de de hele kaart al mag verkennen, je alles over craften, gemcutting, enchanting etc maar zelf uit mag zoeken. Heb het spel de laatste twee keren al met tegenzin aangezet, want 'het zal wel beter worden'...maar denk dat ik hem maar weer moet verkopen.
Ter context, ik het vele uren gespendeerd in WoW, GW2, LineAge, Redmoon, Tera, Rift, DragonAge etc, en eigenlijk alleen GW2 viel daarbij tegen. Teveel open wereld en opties is ook niet handig?
Ik vind een heel frustrerend idee als een figuurlijke poort(wachter) je tegenhoudt omdat je nog niet sterk genoeg bent. Dat vind ik zelf wel uit.
Ja, de witcher is heel uitgebreid en geeft je veel vrijheden, maar juist daardoor is het ook een sterk spel. Er wordt wel van je verwacht dat je heel veel dingen uitprobeert / uitvind, maar ook daar zijn verschillende manieren voor:
- Zwakten van bepaalde monsters kan je d.m.v. boeken vinden (die je na lezen gewoon kan verkopen), maar ook door er genoeg van te verslaan.
- Signs helpen je in een gevecht, maar je moet ook bepaalde handigheid hebben/ ontwikkelen in gevechten, alleen met signs vechten is vaak geen optie, omdat je die niet snel/ vaak genoeg kan casten.
- Craften/ Potions maken is een mechanic die soms wel handiger is uitgevoerd in andere spellen, maar "autocraften" maakt e.e.e. soms ook frustrerend (andere spellen), omdat er best overlap zit in verschillende ingrediënten voor verschillende potions. Dat je niets van je plantjes gebruikt komt mogelijk ook omdat je op zoek bent naar mobs op je eigen level, of omdat je op te laag niveau speelt. Ga je tegen sterkere vijanden vechten, of zet je het niveau omhoog zal je sneller/ eerder potions gebruiken, of andere opties, om je wapen (tijdelijk) te versterken.
Op zich worden de mechanics wel uitgelegd, maar niet zo uitgebreid dat je alles in een naslagwerk meekrijgt, maar je moet juist dingen ontdekken (blueprints e.d.) die je vervolgens kan onthouden en gebruiken om items te maken.
Daarnaast, om te voorkomen dat je "on the fly" potions e.d. kan maken, maar het ook frustrerend is als je moet wachten op potions, is de meditation in het leven geroepen. Door potions te maken verstrijkt er in game tijd, waarna je potions klaar zijn en je weer op pad kan. Lijkt mij juist om te voorkomen dat je letterlijk moet wachten op potions maken een goede zet.
Heb jij overigens Witcher 1 en 2 gespeeld, of is dit je eerste? Beide eerste spellen zijn redelijk gebaseerd op dezelfde principes, waarbij het "vrije wereld" principe hier verder is doorgevoerd, maar je ook al in eerdere witchers op plekken kon komen waar je (gezien je level) beter nog niet heen kon.
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Mouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:48:
En heb ik nog een vraagje. Ik heb ergens (en weet niet meer waar) een kist gevonden nadat ik planken heb verschoven. Alleen de kist gaat niet open want ik heb een sleutel er voor nodig. Weey iemand waar deze plek ook al weer is en waar wellicht de sleutel is?
Volgens mij was het onderdeel van een treasure hunt verhaallijn, misschien kun je die activeren om de juiste locatie te vinden.
Tot je er achter komt dat 100% burn chance op igni zo verschrikkelijk sterk is dat Death March een lachterje wordSouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:05:
[...]
Ik heb er totaal geen problemen mee en skip altijd die tutorials, misschien omdat ik de voorgaande ook gespeeld heb maar dit soort dingen is toch gewoon logisch nadenken en boerenverstand.
Dragon age is een rpg maar verder niet echt vergelijkbaar met the witcher, want party vs 1 person, realisme is daar stukken lager qua damage etc.
Nogmaals the witcher is geen handje vasthoud rpg, helemaal op hoogste niveau is het gewoon lastig en moet je goed nadenken wat wel en niet te doen.
Daarbij is het je eigen keuze als je 100 quests open hebt staan toch? Niemand verplicht je ze op dat moment aan te gaan.
Maar ben het verder met je eens, DA en Witcher zijn bijna niet te vergelijken. Zelfs de vergelijking Witcher-Skyrim kan in mijn ogen niet. In DA is de hele mechanic dat je een party hebt, die reageren op wij jij doet en zegt en de combat is gemaakt om party skills te combineren. In Skyrim ben je een silent protagonist, random ras, random class, do what you want sandbox. Sure het heeft een main story, maar de content is vooral al het random stuff. Plus je hebt de mogelijkheid om companions mee te nemen. Witcher is veel meer story driven, zelfs de secondary quests zijn belangrijk voor de wereld en kunnen je iets geven voor main quests. Dan de contracts, je bent een witcher, een monster hunter. Dat hoort gewoon bij je beroep. Tuurlijk heb je stuff op de kaart, maar het is veel meer fixed en veel minder een sandbox.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Potverdikkie, was ik toch net te laat met aanpassen
Uitgespeeld ja, topspel!Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:28:
Het komt er op neer dat hij eigenlijk een offline MMO wil spelen. Kan je beter voor Dragon Age 3 gaan imo.

Meer magic, grotere tegenstanders (gewoon heerlijk het dreigende gevoel van 'er is een draak in dit gebied, die mij in 1 klap dood mept, maar ik WIL hem zien'), een duidelijk crafting systeem.
Maar The Witcher heeft wel een beter vechtsysteem.
Ben idd erg fan van MMO's, maar heb tegenwoordig met 40-50 uur werkweek + dochtertje geen tijd meer voor. Zoek nu dus met de PS4 de alternatieven op.
Kiwi !
I told youMouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:18:
[...]
Er staat een pijltje naar beneden en ik moet dus inderdaad ondergronds. Maar ik kan echt niets vinden.
Massive multiplayer online... Offline spelen. Juist.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:28:
Final Fantasy 14 is beschikbaar op de PS4.....X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:35:
[...]
Uitgespeeld ja, topspel!
Meer magic, grotere tegenstanders (gewoon heerlijk het dreigende gevoel van 'er is een draak in dit gebied, die mij in 1 klap dood mept, maar ik WIL hem zien'), een duidelijk crafting systeem.
Maar The Witcher heeft wel een beter vechtsysteem.
Ben idd erg fan van MMO's, maar heb tegenwoordig met 40-50 uur werkweek + dochtertje geen tijd meer voor. Zoek nu dus met de PS4 de alternatieven op.
Maar geen tijd voor een MMO? Dan ga je de witcher spelen? Ik heb er nu bijna 60 uur in zitten in een week. Het is een game die waarschijnlijk nog wel een stuk langer gaat duren voor mij.
Toevallig zat ik maandag avond even op mijn denk stoel over de tijd die deze game van me rooft. Ik denk dat als je de game op Story Mode of die daar boven speelt dat het best leuk speelt als je een paar uur per dag maximum kan spelen. Dan nog moet je oppassen niet volledig te verdwalen in de wereld. Maar de combat is dan relatief zo "makkelijk" dat het je in staat steld meer wat aggresiever te exploren dan als je op BaBB of DM speelt. Echter het gaat een stuk meer tijd kosten op die 2 dan op de lagere 2. Ondanks dit alles, Witcher 3 is tot nu toe de grootste time sync in tijden voor mij. Dus wens je success om dat allemaal te combineren. Je moet maar zo denken, ze ligt vanaf uurtje of 7 te slapen waarschijnlijk (even kijkend naar wanneer de kids van me zus op bed liggen).
Dat moet een Bug zijn. Want als ik filter kom ik hem niet tegen bij ?, dus moet het wel een bug zijn.
Dit deel 'Ja, de witcher is heel uitgebreid en geeft je veel vrijheden, maar juist daardoor is het ook een sterk spel. ' maakt het voor de een een top spel, en zorgt er voor de ander voor dat ze na 3-4 uur spelen zoiets hebben van 'wat heb ik nou de afgelopen uren gedaan??'jbdeiman schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:30:
[...]
Al is dat op zich heel logisch, dan moet Geralt gefocust blijven en concentreren op de vijand/ het gevecht. Loop je ontspannen rond kan hij zich focussen op zijn herstel.
[...]
Als ik lees wat voor RPG's je gewend bent Kiwi dan zie ik niet in waarom je het "lost voelen" zo vreemd vind, als je naar WoW, LineAge e.d. kijkt heb je ook gebieden waar je beter niet kan komen omdat dat te hoog level is, of kan je daar (ivm level restrictie) helemaal niet komen. Juist het vrij kunnen rondlopen, ook in gebieden waar je veel sterkere vijanden hebt is iets wat realistisch is en waar ik zelf ook van hou. Als je in een verkeerd gebied terecht komt kan je daar ook weer uit, op zich helemaal niet erg. Kom je een vijand tegen die (nog) te sterk blijkt, vlucht je ga je "trainen" om sterker te worden, of probeer je zijn zwakte te achterhalen en pak je daarna de vijand weer aan.
Ik vind een heel frustrerend idee als een figuurlijke poort(wachter) je tegenhoudt omdat je nog niet sterk genoeg bent. Dat vind ik zelf wel uit.
Ja, de witcher is heel uitgebreid en geeft je veel vrijheden, maar juist daardoor is het ook een sterk spel. Er wordt wel van je verwacht dat je heel veel dingen uitprobeert / uitvind, maar ook daar zijn verschillende manieren voor:
- Zwakten van bepaalde monsters kan je d.m.v. boeken vinden (die je na lezen gewoon kan verkopen), maar ook door er genoeg van te verslaan.
- Signs helpen je in een gevecht, maar je moet ook bepaalde handigheid hebben/ ontwikkelen in gevechten, alleen met signs vechten is vaak geen optie, omdat je die niet snel/ vaak genoeg kan casten.
- Craften/ Potions maken is een mechanic die soms wel handiger is uitgevoerd in andere spellen, maar "autocraften" maakt e.e.e. soms ook frustrerend (andere spellen), omdat er best overlap zit in verschillende ingrediënten voor verschillende potions. Dat je niets van je plantjes gebruikt komt mogelijk ook omdat je op zoek bent naar mobs op je eigen level, of omdat je op te laag niveau speelt. Ga je tegen sterkere vijanden vechten, of zet je het niveau omhoog zal je sneller/ eerder potions gebruiken, of andere opties, om je wapen (tijdelijk) te versterken.
Op zich worden de mechanics wel uitgelegd, maar niet zo uitgebreid dat je alles in een naslagwerk meekrijgt, maar je moet juist dingen ontdekken (blueprints e.d.) die je vervolgens kan onthouden en gebruiken om items te maken.
Daarnaast, om te voorkomen dat je "on the fly" potions e.d. kan maken, maar het ook frustrerend is als je moet wachten op potions, is de meditation in het leven geroepen. Door potions te maken verstrijkt er in game tijd, waarna je potions klaar zijn en je weer op pad kan. Lijkt mij juist om te voorkomen dat je letterlijk moet wachten op potions maken een goede zet.
Heb jij overigens Witcher 1 en 2 gespeeld, of is dit je eerste? Beide eerste spellen zijn redelijk gebaseerd op dezelfde principes, waarbij het "vrije wereld" principe hier verder is doorgevoerd, maar je ook al in eerdere witchers op plekken kon komen waar je (gezien je level) beter nog niet heen kon.
Heb geen eerdere delen van The Witcher gespeeld. Nooit erg boeiend gevonden eerlijk gezegd, want voldoende alternatieven. Nu mis ik met de PS4 toch wel wat RPG achtige games. De meeste zijn mij te duister (The order? Bloodborne?). Zou liever weer een Tales of Symphonia e.d. hebben.
Kiwi !
Heb jij het gevonden, want ik denk dat het een bug is nergens een ingang te bekennen.SC4RF4C3 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:45:
[...]
I told youlaat ff weten wanneer je een ingang hebt gevonden, ik moet em ook nog doen..
Inderdaad, geen tijd voor een MMO (guildverplichtingen om aanwezig / standby te staan voor raids, waarbij je via Ventrilo contact dient te houden, geen seconde de game op pauze kan zetten, (werkloze) vrienden proberen bij te houden met levelen, etc) en wel voor The Witcher of andere offline ervaringen. Dat het vele avonden kost, is alleen een pluspunt.ye-roon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:47:
[...]
Final Fantasy 14 is beschikbaar op de PS4.....
Maar geen tijd voor een MMO? Dan ga je de witcher spelen? Ik heb er nu bijna 60 uur in zitten in een week. Het is een game die waarschijnlijk nog wel een stuk langer gaat duren voor mij.
Toevallig zat ik maandag avond even op mijn denk stoel over de tijd die deze game van me rooft. Ik denk dat als je de game op Story Mode of die daar boven speelt dat het best leuk speelt als je een paar uur per dag maximum kan spelen. Dan nog moet je oppassen niet volledig te verdwalen in de wereld. Maar de combat is dan relatief zo "makkelijk" dat het je in staat steld meer wat aggresiever te exploren dan als je op BaBB of DM speelt. Echter het gaat een stuk meer tijd kosten op die 2 dan op de lagere 2. Ondanks dit alles, Witcher 3 is tot nu toe de grootste time sync in tijden voor mij. Dus wens je success om dat allemaal te combineren. Je moet maar zo denken, ze ligt vanaf uurtje of 7 te slapen waarschijnlijk (even kijkend naar wanneer de kids van me zus op bed liggen).
En ze slaapt inderdaad vanaf 19:00 ja
Kiwi !
dat gaat je denk ik niet lukken. De game heeft een min of meer geprogrammeerde voortgang (via barrières) om verder te gaan, bijvoorbeeld naar novograd ben je waarschijnlijk rond de level 10. Als je alles in velen eerst uit wil spelen gaat je dat niet lukken omdat je ook quests krijgt die zo'n hoog level zijn dat je dat niet haalt, dus dan moet je eerst wel de main quests verder spelen.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:37:
Vraagje voor de mensen die al verder zijn dan Velen; ben ik te hoog level als ik dit volledige gebied verken en uitspeel? Ik hou er van om alles te ontdekken en te doen in een gebied voor ik pas verder ga, maar het zou zonde zijn als het gebied daarna te makkelijk wordt (ik speel op niveau 2/4)
Bijvoorbeeld is er een sidequest missie die je krijgt in velen die level 33 is. Daar kwam ik als level 4 karakter op pijnlijke wijze achter toen ik tegen de eindbaas te staan kwam en elke keer in 1 klap dood was. Was onmogelijk te halen. Dus het is een beetje een mix van gebieden. Wat ik doe is de Poi's in een gebied even clearen als ik daar toevallig met een quest bezig ben. Ook krijg je nieuwe sidequests als je de main missie doet in velen. In novograd vind je oko vele nieuwe quests maar veel zijn er toch te hoog van kwa level, dus ga je automatisch eerst weer die sidequests of contracts doen in velen zelf.
Niet te druk om maken dus, komt allemaal vanzelf goed
Vaak genoeg gehad dat ik dacht "die quest ga ik NU afmaken". En een uur of 2 later was ik nog steeds onderweg naar de waypoint omdat ik afgeleid werd door vraagtekens of random dingen. Heerlijk is dat
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
dan doet een open world game het idd goedScrummie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:02:
Ik pak gewoon alle quests die er maar zijn, en ga dan kijken of het in mijn verhaal past en level req. Ik kom onderweg genoeg vraagtekens tegen, en kijk dan of ik ze pakken kan of dat het te hoog is voor mij. Ik weet zeker dat ik er wel weer tegenaanloop als ik zover ben.
Vaak genoeg gehad dat ik dacht "die quest ga ik NU afmaken". En een uur of 2 later was ik nog steeds onderweg naar de waypoint omdat ik afgeleid werd door vraagtekens of random dingen. Heerlijk is dat.
Thanksrobinez schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:00:
Niet te druk om maken dus, komt allemaal vanzelf goed
Even schaamteloos mezelf quoten, want nog niet echt antwoord op gehad en het gaat zo enorm hard in dit topicRonG schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:20:
Ok, dit gaat een beetje cryptisch omschreven worden, maar ga het toch proberen. Vraagje over die ability points; ik heb 3 verschillende abilities geupgrade voor attack (quick, strong en die pijlen afweren) en die in een rijtje van 3 geactiveerd.
Nu ben ik toe aan de volgende 'branch', de volgende rij. Daar begonnen met quick weer te upgraden, maar als ik die wil activeren, maakt het dan uit als ik die omwissel voor de quick attack uit de eerste branch? Of verlies je dan die voordelen daarvan?
Alleen hetgeen wat je in je active abilities hebt staan rechts, dat is wat je actief gebruikt. de rest heb je wel unlocked maar niet actief.RonG schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:10:
[...]
Even schaamteloos mezelf quoten, want nog niet echt antwoord op gehad en het gaat zo enorm hard in dit topic, en ben toch wel erg benieuwd. Iemand die dit zeker weet?
Is volgens mij al wel beantwoord. cba om het terug te zoeken, dus nogmaals:RonG schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:10:
[...]
Even schaamteloos mezelf quoten, want nog niet echt antwoord op gehad en het gaat zo enorm hard in dit topic, en ben toch wel erg benieuwd. Iemand die dit zeker weet?
De enige skills die actief zijn, zijn skills die je in die sloten hebt gestopt. Die dus op level 2, 4, 6, 8, 10, 12, 15, 18 etc unlocken. Het is dus effectiever om punten te stoppen in een skill die je al equipped hebt, dan in skill die je niet equipped. Tenzij je zeker weet dat je die gaat equippen zodra je een slot beschikbaar hebt.
Wat ik zelf doe is afwachten, skill points niet uitgeven tot ik weer nieuw slot beschikbaar heb. Dan max aantal punten in een skill stoppen en equippen.
Als je 2 punten in een skill hebt gestopt van de 5, alleen om naar beneden te gaan voor een tier 3 skill. Dan is het niet waard om die 2 punten skill te equippen als je in de tier 3 skill 3 punten of meer hebt en geen slots over hebt om te equippen. Dit omdat de passive van de skill met 3 slots hoger is dan die van 2 slots.
Dit klopt niet. Je hoeft niet een Tier 1 ability equipped te hebben als je de tier 2 ability wil gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld wel de alternate form van Yrden, maar niet de increased range/duration Tier 1 ability en ik kan netjes mijn turret plaatsen.Basekid schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:13:
Je moet echt elke ability (dus tier 1 en tier 2) in je active lijst hebben, anders werkt het niet
[ Voor 16% gewijzigd door ye-roon op 27-05-2015 12:19 ]
Dat begrijp ik ook wel, daarom stelde ik die vraag ook aan het einde, omdat je op basis van de eerste 2 delen een aardig beeld had gehad wat je zou moeten verwachten. Voor de 1 maakt de vrijheid de game, voor de ander is dat frustrerend omdat hij/ zij niet weet waar te beginnen en daardoor al snel wat meer doelloos rondloopt. Ik heb zelf (in de categorie MMORPG) heel lang Lotro gespeeld: Rechtlijnig (probeert je wel echt volgens verhaal te sturen), maar wel veel mogelijkheden en je kan in principe overal heen lopen, ook al zijn mobs daar veel sterker dan jij. Voordeel van zo'n spel is (daarmee sluit ik me volledig bij jou aan) dat je 'm even kan opstarten, een questje (of paar) doen, of even zorgen dat je naar een bepaalde plek komt en later weer verder spelen.X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:51:
[...]
Dit deel 'Ja, de witcher is heel uitgebreid en geeft je veel vrijheden, maar juist daardoor is het ook een sterk spel. ' maakt het voor de een een top spel, en zorgt er voor de ander voor dat ze na 3-4 uur spelen zoiets hebben van 'wat heb ik nou de afgelopen uren gedaan??'
Heb geen eerdere delen van The Witcher gespeeld. Nooit erg boeiend gevonden eerlijk gezegd, want voldoende alternatieven. Nu mis ik met de PS4 toch wel wat RPG achtige games. De meeste zijn mij te duister (The order? Bloodborne?). Zou liever weer een Tales of Symphonia e.d. hebben.
Het is in elk geval totaal niet te vergelijken met een ToS of daarop gelijkende games. Die hebben ook vaak een sterk verhaal, maar leiden je veel meer door het verhaal heen.
Verwijderd
Ik begrijp wel wat je bedoeld, echter zou ik een spel als dit wat je internationaal uitbrengt niet in het pools maken, en kiezen voor de taal van de grootste spelersgroep.Bjorn89 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:42:
[...]
Mijn vriendin is pools, en ze zegt dat bepaalde zinnen totaal niet vertaalbaar zijn(compleet andere structuur/taalgroep) zo wordt er ook ontzettend veel gescholden in de Witcher boeken, en is Pools best creatief met het aantal scheldwoorden. Dat vertaald zich nu eenmaal minder lekker in het Engels.
Ik vind het knap dat de scripts/texten zo goed zijn geschreven, beter dan menig Hollywood movie/serie. Ik stoor me er persoonlijk niet zo aan
Maarja, had het ook maar over een klein ding
dat laatste leek me wel logisch maar heb nog geen tier 2 of 3 abilitiesye-roon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:17:
[...]
Is volgens mij al wel beantwoord. cba om het terug te zoeken, dus nogmaals:
De enige skills die actief zijn, zijn skills die je in die sloten hebt gestopt. Die dus op level 2, 4, 6, 8, 10, 12, 15, 18 etc unlocken. Het is dus effectiever om punten te stoppen in een skill die je al equipped hebt, dan in skill die je niet equipped. Tenzij je zeker weet dat je die gaat equippen zodra je een slot beschikbaar hebt.
Wat ik zelf doe is afwachten, skill points niet uitgeven tot ik weer nieuw slot beschikbaar heb. Dan max aantal punten in een skill stoppen en equippen.
Als je 2 punten in een skill hebt gestopt van de 5, alleen om naar beneden te gaan voor een tier 3 skill. Dan is het niet waard om die 2 punten skill te equippen als je in de tier 3 skill 3 punten of meer hebt en geen slots over hebt om te equippen. Dit omdat de passive van de skill met 3 slots hoger is dan die van 2 slots.
[...]
Dit klopt niet. Je hoeft niet een Tier 1 ability equipped te hebben als je de tier 2 ability wil gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld wel de alternate form van Yrden, maar niet de increased range/duration Tier 1 ability en ik kan netjes mijn turret plaatsen.
Dat verklaard dat RonG wel allebei beide abilities kan gebruiken maar er maar 1, de tier 2 actief heeft staan.
Ik had dit gisteren ook, ik was wat aan het instellen bij character, ging terug en ineens stond m'n camera echt 2 cm van Geralt z'n hoofd af..Nieuwevolger schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:38:
Oei oei, nadat mijn camera opeens bijna first person werd door een bug, heb ik nu wel een hele lange laadscherm die niet voorbij gaat. Dit word mn eerste vast loper.
Gelukkig een save kunnen laden en daarna was alles weer normaal
Achterin gaan staan, Take Helm.Ambition88 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:51:
ik voel mij soms echt een retard, hoe kan je varen lol? ik zit in een boot probeer echt alle knoppen om hem te activere maar hij doet niks, dus ben ik maar gaan zwemmen xD
Achterin bij het roer gaan staan. Die kun je dan gebruiken.Ambition88 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:51:
ik voel mij soms echt een retard, hoe kan je varen lol? ik zit in een boot probeer echt alle knoppen om hem te activere maar hij doet niks, dus ben ik maar gaan zwemmen xD
I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
wauw seriously sommige dingen zijn obvious maar dan toch weer ''moeilijk'' te vinden als je het niet weet
GamiQ, de game notes app met game maps!
Kan toch gewoon, reverse?-SaveMe- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:56:
Nadeel van de boot is dat hij niet achteruit kan. Al een keer in een haventje aangelegd en kwam er toen niet meer weg daardoor ...
yup gewoon s (op de pc) en je gaat (langzaam) achteruit.
Waar danx3rius schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:27:
[...]
Ik kijk meestal even gauw op deze map:
http://www.ign.com/maps/t...-wild-hunt/velen-novigrad
Staat echter niet het level van de crafter bij, dus je moet er soms een paar langs
spoiler:Voor de Griffin swords kun je in Oxenfurt terecht
Never mind
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-05-2015 13:18 ]
Hmmmm, boot gaat niet achteruit bij mij als ik de stick terug doe ???

Wat? En ik maar denken dat het gebasseerd was op een waar gebeurd verhaalHeatWave schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:13:

je weet dat rechtsonderin uitleg staat van de knoppen he? volgens mij is het vierkantje ingedrukt houden ofzo..-SaveMe- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:07:
[...]
 ( op de ps4 dan..)
 ( op de ps4 dan..)
                                                Misschien eens kijken naar de button mapping-SaveMe- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:07:
[...]
Eh? Heb je alternative controls aangezet ofzo? Zoals hierboven al vermeld: op de PS4 is het in ieder geval (X) om vooruit te gaan en vierkantje om te remmen/achteruit te varen. Neem aan dat het op de X1 ook iets soortgelijks is...-SaveMe- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:07:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Redinox op 27-05-2015 13:12 . Reden: spuit 11.... ]
Ah thanks, moeilijk om op te zoeken en dit topic gaat zo hard! Reden waarom ik in de war was gebracht is omdat ik wel beide modi van Igni kan gebruiken terwijl ik er maar 1 geactiveerd heb, maar als ik Tier 2 van quick attack activeer (level 1/3) en Tier 1 quick attack (5/5) deactiveer zie ik toch echt dat m'n attack skill naar benenden gaat (in die cijferlijst rechtsonderin als je aan het activeren bent).ye-roon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:17:
[...]
Dit klopt niet. Je hoeft niet een Tier 1 ability equipped te hebben als je de tier 2 ability wil gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld wel de alternate form van Yrden, maar niet de increased range/duration Tier 1 ability en ik kan netjes mijn turret plaatsen.
-SaveMe- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:14:
Ik vaar de boot door de linker stick te gebruiken ??? Zal vanavond de knoppen eens bekijken en proberen ....

Ik heb het idee dat sommige mensen gewoon echt niet naar het scherm kijken als ze spelen

eerste keer dat je een boot in stapt krijg je al wat uitleg, daarnaast zie je rechtsonderin het scherm wat de vereiste knop is voor welke handeling ( uitstappen, stoppen/achteruit en sneller varen )
Mouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:03:
Ik zoek Arachas Venom Waar is dat ding te krijgen. Want gewone Venom heb ik wel deze kom ik niet tegen.
Maar goed, eerste keer dat ik in de boot stapte ging hij lekker aan de gang met halo controls (linkerstick sturen en varen), dus idd niet meer rechtsonder gekeken naar de knoppen
Ach, je heb iig weer 5 man over de zeik gekregen-SaveMe- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:18:
No trolls here
Maar goed, eerste keer dat ik in de boot stapte ging hij lekker aan de gang met halo controls (linkerstick sturen en varen), dus idd niet meer rechtsonder gekeken naar de knoppen
PSN: Wauzer010
Gaat makkelijk blijkbaarwauzer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:21:
[...]
Ach, je heb iig weer 5 man over de zeik gekregen
On topic:
ik zit nog maar in Velen en heb nog zoveel op de map niet gezien. Ben nog wel een poosje bezig denk ik. Wil eigenlijk de stad eens zien, maar kan al die vraagtekens niet alleen laten
Om het volgende stuk te spelen moet ik naar Novigrad. Is het raadzaam om eerst verder te gaan of Novigrad te exploren?
Het enige wat ik in Novigrad heb gedaan tot nu toe is met iedereen Gwent spelenMouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:26:
Twijfel:
Om het volgende stuk te spelen moet ik naar Novigrad. Is het raadzaam om eerst verder te gaan of Novigrad te exploren?
Ja ik weet wat ik doen kan maar de verleiding is zo groot dat ik explore in Novigrad en het spoil voor de rest van het verhaal.Gtoniser schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:28:
[...]
Het enige wat ik in Novigrad heb gedaan tot nu toe is met iedereen Gwent spelendoe dus waar je zin in hebt zou ik zeggen.
Wat jij wil, je kan die kant op gaan, er zullen vast quests etc zijn die je op je huidige level kan doen. of je blijft ergens anders, vrijheid blijheidMouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:26:
Twijfel:
Heb gelukkig vlak voor het gebeuren gesaved. En weer doorgaan.Noctonix schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:50:
[...]
Ik had dit gisteren ook, ik was wat aan het instellen bij character, ging terug en ineens stond m'n camera echt 2 cm van Geralt z'n hoofd af..
Gelukkig een save kunnen laden en daarna was alles weer normaal
Boot kan wel achteruit, vierkantje en dan naar achter sturen, gaat wel traag.-SaveMe- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:56:
Nadeel van de boot is dat hij niet achteruit kan. Al een keer in een haventje aangelegd en kwam er toen niet meer weg daardoor ...
Dat is logisch, die tier 1 skill geeft je 5-25% meer damage op je quick attack(ligt aan hoeveel punten je in de skill hebt). Dus als je die weg haalt dan mis je een klap damage. Echter je hoeft die skill niet equipped te hebben om die blade dance technique te gebruiken (dat is toch de tier 2? of is dat de tier 3? ik speel signs geen idee).RonG schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:14:
[...]
Ah thanks, moeilijk om op te zoeken en dit topic gaat zo hard! Reden waarom ik in de war was gebracht is omdat ik wel beide modi van Igni kan gebruiken terwijl ik er maar 1 geactiveerd heb, maar als ik Tier 2 van quick attack activeer (level 1/3) en Tier 1 quick attack (5/5) deactiveer zie ik toch echt dat m'n attack skill naar benenden gaat (in die cijferlijst rechtsonderin als je aan het activeren bent).
Denk dat ik mijn Novigrad side missions die ik al in mijn lijst heb ga doen.SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:30:
[...]
Wat jij wil, je kan die kant op gaan, er zullen vast quests etc zijn die je op je huidige level kan doen. of je blijft ergens anders, vrijheid blijheid
Verwijderd
Haha, hiervan raak ik niet van de leg hoor-SaveMe- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:23:
[...]
Gaat makkelijk blijkbaar
On topic:
ik zit nog maar in Velen en heb nog zoveel op de map niet gezien. Ben nog wel een poosje bezig denk ik. Wil eigenlijk de stad eens zien, maar kan al die vraagtekens niet alleen laten
Ik heb nu alleen het plaatje in mijn hoofd dat je met je linkerstick aan het klooien bent en puur op de wind langzaam van de kant af dobbert en je dan afvraagt waarom je niet achteruit kan. (niet lullig bedoeld overigens, niet geprobeerd te varen met de stick dus wie weet werkt dat dus ook)
dan is het minstens gelijkspel danwel winnen toch NET even wat gemakkelijker
waar kan je trouwens veel goeie kaarten bemachtigen? het al een aardig setje.. maar meer betere = beter
http://www.gwentcards.com/Dutch2007 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:48:
het is trouwens een goede tip om eerst 1e potje express te verliezen met t kaartspel
dan is het minstens gelijkspel danwel winnen toch NET even wat gemakkelijker)
waar kan je trouwens veel goeie kaarten bemachtigen? het al een aardig setje.. maar meer betere = beter
In Novigrad een contract aangenomen, maar niet getracked. Die was 'voor later'. Rij ik vervolgens verder is de quest ineens mislukt.
En zo mis ook nog gwent spelen met de baron, dat lukt waarschijnlijk ook niet meer.
Doe alle gwent quests die je hebt, je krijgt als tijd goeie kaarten van hun, als je normale potjes speelt krijg je toch meestal waardeloze kaarten.Dutch2007 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:48:
het is trouwens een goede tip om eerst 1e potje express te verliezen met t kaartspel
dan is het minstens gelijkspel danwel winnen toch NET even wat gemakkelijker)
Die zijn voor je 2e playthroughdutchgio schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:57:
Kun je 'failed quests' eigenlijk nog doen?
In Novigrad een contract aangenomen, maar niet getracked. Die was 'voor later'. Rij ik vervolgens verder is de quest ineens mislukt.
En zo mis ook nog gwent spelen met de baron, dat lukt waarschijnlijk ook niet meer.
Maar dan bewaren we die voor de 2e keer, dan ook meteen op de moeilijkste moeilijkheidsgraad. Speel nu op 3/4 na de eerste uren 2/4 gespeeld te hebben, iets meer uitdaging mag best wel.
De game hoort ook moeilijk te zijn, en lijkt gemaakt voor 3/4.
Kiwi !
Bijzaak, al kan je er wel goed geld mee verdienen laterX-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:02:
Is/blijft Gwent gewoon een bijzaak in het spel - of is het later ook noodzaak om verder te komen?
Verwijderd
De eindbaas van Witcher 3 is een Gwent kaartgevecht. Daarom is het belangrijk om een zo goed mogelijke deck te hebben tegen het eindeX-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:02:
Is/blijft Gwent gewoon een bijzaak in het spel - of is het later ook noodzaak om verder te komen?
just kidding, gewoon een leuke zijactiviteit
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 14:05 ]
Hahaha wtf..ik dacht al, dikke spoilers! Had het laatste zinnetje nog niet gezienVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:04:
[...]
De eindbaas van Witcher 3 is een Gwent kaartgevecht. Daarom is het belangrijk om een zo goed mogelijke deck te hebben tegen het einde
just kidding, gewoon een leuke zijactiviteit
PSN: Maichel
The witcher is best realistisch als je ziet hoe de bomen etc bewegen. Maar realiteit wat betreft het varen, ho maar.
Ten eerste komt de wind altijd van achter ( nou kan ik me dit wel voorstellen bij een game die niet als sail simulator gezien moet worden). Ten tweede kan je shift in houden, dan ga je sneller. Ik weet niet hoor, maar als je voor de wind vaart(voor de zeilers onder ons) dan gaat die boot echt niet sneller...
Als laatste, het sturen, dat gaat echt kaarsrecht in tegen de realiteit.... als normaal je roer naar rechts drukt dan gaat de boot naar links. Hier in de game betekent rechts dat je je roer naar links trekt. belachelijk! Ik zit constant de verkeerde kant op te sturen
Gelukkig maarlordprimoz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:20:
wat betreft dat verhaal een stukje terug over het varen.
The witcher is best realistisch als je ziet hoe de bomen etc bewegen. Maar realiteit wat betreft het varen, ho maar.
mee eens, het sneller varen vindt ik op zich nog niet zo erg, maar dat van het sturen... ze dus duidelijk nooit nagedacht over het feit dat dat totaal verkeerd is...Piet_Piraat7 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:22:
[...]
Gelukkig maarik zit niet te wachten op realistisch varen, voor mij is het gewoon een vervoersmiddel die mij zsm van punt A naar B moet brengen
Of geaccepteerd dat het totaal verkeerd is en het bewust gedaan. (zodat voor de user links altijd links is.)lordprimoz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:25:
[...]
mee eens, het sneller varen vindt ik op zich nog niet zo erg, maar dat van het sturen... ze dus duidelijk nooit nagedacht over het feit dat dat totaal verkeerd is...
Er staat ook nergens namelijk dat je het roer beweegt, alleen dat je de boot een bepaalde kant op navigeert, Geralt zorgt er zelf dan voor dat het roer in de juiste (tegenovergestelde kant van de knop op je controller) kant bewogen word.
Als je het al over totaal verkeerd hebt: Een paard wat als je op je vingers fluit ineens op 20meter van je staat? Stalkt Roach je soms en verbergt hij zich stiekem als je je omdraait?
[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 27-05-2015 14:29 ]
Puc van S. schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:28:
[...]
Of geaccepteerd dat het totaal verkeerd is en het bewust gedaan. (zodat voor de user links altijd links is.)
Er staat ook nergens namelijk dat je het roer beweegt, alleen dat je de boot een bepaalde kant op navigeert, Geralt zorgt er zelf dan voor dat het roer in de juiste (tegenovergestelde kant van de knop op je controller) kant bewogen word.
Als je het al over totaal verkeerd hebt: Een paard wat als je op je vingers fluit ineens op 20meter van je staat? Stalkt Roach je soms en verbergt hij zich stiekem als je je omdraait?
het is gelukkig dan ook geen sail simulator, puur een vervoersmiddel, net als het paard al is die wel beter uitgewerktlordprimoz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:20:
wat betreft dat verhaal een stukje terug over het varen.
Ten eerste komt de wind altijd van achter ( nou kan ik me dit wel voorstellen bij een game die niet als sail simulator gezien moet worden). Ten tweede kan je shift in houden, dan ga je sneller. Ik weet niet hoor, maar als je voor de wind vaart(voor de zeilers onder ons) dan gaat die boot echt niet sneller...
Als laatste, het sturen, dat gaat echt kaarsrecht in tegen de realiteit.... als normaal je roer naar rechts drukt dan gaat de boot naar links. Hier in de game betekent rechts dat je je roer naar links trekt. belachelijk! Ik zit constant de verkeerde kant op te sturen
Sturen maakt mij niet uit, waarom bewust voor 99% van de spelers lastiger maken door omgekeerde controls bij alleen varen invoeren als het zodanig weinig verschil maakt als je het gewoon besturingswijs links links houdt, zolang geralt maar visueel naar rechts stuurt ingame? dat doet die toch wel goed?
achteruit varen met een zeilboot is ook een beetje lastig
[ Voor 12% gewijzigd door SouLLeSSportal op 27-05-2015 14:51 ]
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic
:fill(white):strip_exif()/i/1403090908.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2001209691.jpeg?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2003151082.png?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2001088577.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2000954275.jpeg?f=thumbmini)
:strip_icc():strip_exif()/u/92290/crop5e2dc49c416f4_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/179419/Fa.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/8703/crop5645ada9b8637_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/331213/crop56ef13408ff38_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/349138/crop5c545d0a4f3cd_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/110261/knaakoranje.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/31962/image.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/453808/image.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/400080/crop589c3c3fabd37_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/421470/crop5851203431803_cropped.png?f=community) 
            /u/654175/crop5628bfffe5fdf_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/447823/crop6814b56313186_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/301853/crop5c583fbd1ce0c_cropped.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/45998/gakkie_got.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/345980/fallout_2.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/464054/34722.jpg?f=community) 
            /u/92071/Boxing-Gloves-icon.png?f=community)