• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb het andersom...
spoiler:
Ben level 9 en probeer nu die Shrieker quest. Staat op recommended level 8. Ben er nu al 2 uur mee bezig. Fucking frustrerend man. Al mijn potions, bommen en consumables jank ik er doorheen, ik dodge als een dolle, gebruik signs, ren steeds weg, maar een ding is zeker: IK word geslacht...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

spaceboy schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:25:
Ik heb het andersom...
spoiler:
Ben level 9 en probeer nu die Shrieker quest. Staat op recommended level 8. Ben er nu al 2 uur mee bezig. Fucking frustrerend man. Al mijn potions, bommen en consumables jank ik er doorheen, ik dodge als een dolle, gebruik signs, ren steeds weg, maar een ding is zeker: IK word geslacht...
heb je de beastiry gelezen? soms staan daar wel wat belangrijke dingen in. Had ik met wraiths, niet kapot te krijgen tot ik dat ding over hun las. Toen appeltje eitje

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29

spaceboy

Op grote hoogte

Splitinfinitive schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:27:
[...]

heb je de beastiry gelezen? soms staan daar wel wat belangrijke dingen in. Had ik met wraiths, niet kapot te krijgen tot ik dat ding over hun las. Toen appeltje eitje
Ja, heb ik gelezen. Gek genoeg heb ik hem precies net te grazen. Geen idee wat ik anders deed...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:02

bAdmuTs

mAzE

Ik heb het andersom...
spoiler:
Die heb ik gedaan toen ik bijna level 5 was, geen probleem :P.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

spaceboy schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:30:
[...]

Ja, heb ik gelezen. Gek genoeg heb ik hem precies net te grazen. Geen idee wat ik anders deed...
luck is your greatest ally :+

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10 10:49
Ah damn, net voor de 5e keer een rage-quit gehad bij #$%$#¥ Jenny O' The Woods! Dan kan het toch wel een verdomd irritant spel zijn als je dan ook nog even een minuut mag wachten voordat het laden klaar is. Zelfde bij die Werewolf, klopt ook geen snars van dat geadviseerde level...

Maar verder heerlijk spel hoor :P

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 11:11
Ik hoop dat iemand hier iets meer duidelijkheid kan geven over het volgende, want op internet kon ik verder vrij weinig harde info vinden.

Spoilers voor The Witcher 2: Assassins of Kings.

Ik heb nog nooit een Witcher game gespeeld. Heb vorige week deze game opgepikt voor de PS4. Ik ben van plan om aan het begin van de game 'do not simulate' te kiezen, waardoor ik geen beslissingen uit de tweede Witcher game hoef te maken (aangezien ik die dus toch nooit gespeeld heb). Dan krijg je in The Witcher 3 een 'standaard' verhaal, zoals dat door CDR bepaald is, voorgeschoteld. Weet iemand hier welke keuzes er dan worden gemaakt, welk pad wordt er bv. gevolgd in deel 2 (Roche of Iorveth?) en blijft Letho leven of laat je hem sterven bv.?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
RonG schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:33:
Ah damn, net voor de 5e keer een rage-quit gehad bij #$%$#¥ Jenny O' The Woods! Dan kan het toch wel een verdomd irritant spel zijn als je dan ook nog even een minuut mag wachten voordat het laden klaar is. Zelfde bij die Werewolf, klopt ook geen snars van dat geadviseerde level...

Eitje, die jenny. Of kwam dat omdat ik level 14 was😳

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Zo, *trots*, mn eerste moonwraith verslaan die 5 levels hoger is dan ik
Moest toch eerst 2 keer doodgaan voordat ik de mechanics doorhad ... dan was een een eitje
Speel wel maar op de 2de moeilijkheidsgraad, maar toch... is eerste keer.
De bandits en pirates zijn meestal wel niet moeilijk, tenzij ze hoger level zijn dan mezelf en met een groep zijn. Maar voor lower levels kom ik zelfs niet meer van mn paard ... gewoon overal langs lopen en kop afhakken :D Bevalt me wel dat mechanisme op je paard

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:02

bAdmuTs

mAzE

patch 1.02 vs 1.04

Het was me wel al opgevallen dat de textures scherper waren maar als ik die vergelijking zo zie, netjes hoor _/-\o_. Draait bij mij ook niet of nauwelijks slechter.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• SideShow

SideShow

Administrator

bAdmuTs schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:15:
patch 1.02 vs 1.04

Het was me wel al opgevallen dat de textures scherper waren maar als ik die vergelijking zo zie, netjes hoor _/-\o_. Draait bij mij ook niet of nauwelijks slechter.
Lol .. goeie video vooral om te vergelijken, compressie overal
Neen, maar het is me ook opgevallen, spel ziet er iets beter uit met nieuwste patch. Ze mogen zo blijven doorgaan ;)

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-10 19:22

n8n

Heb soms dat m'n paard tegen een onzichtbare muur loopt midden op een pad. Zeer hinderlijk als er meerdere monsters op je hielen zitten van level 9000

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22
Ik heb het andersom...
spoiler:
Horse = win. Zeker bij dat type mobs. Duurt ff voor je het onder controle hebt, maar kan zonder ook maar 1 hp te verliezen.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Morrar schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:39:
[...]

Horse = win. Zeker bij dat type mobs. Duurt ff voor je het onder controle hebt, maar kan zonder ook maar 1 hp te verliezen.
Klopt ja. Heb deze gewoon wat later gedaan, verdomd lastig was 'ie (te voet).

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:37:
Natuurlijk valt er altijd wel wat te zeuren en natuurlijk bestaat er geen perfect spel.

Besturing vind ik prima (heb veel slechter meegemaakt met andere spellen, moet je niet vergelijken met een spel waarbij besturing belangrijker is).
Enige wat mij af en toe een beetje stoord is dat men de animaties van de lippen bij tekst in het pools hebben. Het kan dan wel een pools bedrijf zijn, maar als je iets wereldwijd uitbrengt was het slimmer om het standaard op engels te hebben. Soms is de engelse vertaling ook vreemd. Dit vind ik een veel belangrijker punt, want dit spel is juist gericht op de verhalen.

Maarja, voor nu blijft het voor mij een geweldig spel waarbij ik na vele jaren (denk wel 10+ jaar) de tijd compleet vergeet. Dus voor mij doen ze toch echt wel iets goeds :)
Mijn vriendin is pools, en ze zegt dat bepaalde zinnen totaal niet vertaalbaar zijn(compleet andere structuur/taalgroep) zo wordt er ook ontzettend veel gescholden in de Witcher boeken, en is Pools best creatief met het aantal scheldwoorden. Dat vertaald zich nu eenmaal minder lekker in het Engels.

Ik vind het knap dat de scripts/texten zo goed zijn geschreven, beter dan menig Hollywood movie/serie. Ik stoor me er persoonlijk niet zo aan

Iemand anders by the way ook al the Emmentaler gevonden, :P?
Ik word helemaal gestoord van die Foglet's, vind ze tot nu toe de meest irritante tegenstanders :(

[ Voor 5% gewijzigd door Bjorn89 op 27-05-2015 00:44 ]

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Kan je ook van horse veranderen?

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
innerchild schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:05:
De controls van deze game. Perfect weergegeven..

https://youtu.be/GCUtsyG-B58?t=101

Hoe kan het dat een goed spel zo slecht stuurt ???

Als ik in het test team had gezeten had ik dit echt hoog gespeeld.
Het core element bewegen hebben ze verzaakt imo...
Ik heb er ook geen problemen mee? Ze hebben meermaals aangegeven dat Gerard lichtelijk log loopt omdat het realistischer is, het is geen voetballer met een kleine draaicirkel(hoe flexibel hij ook is), hij is volgens bronnen 6'5(bijna 2 meter). Dus dat hij log oogt en gedraagt vind ik helemaal niet zo raar.

Kleine bugs zoals her resheaten van het zwaard vind ik een stuk irritanter.

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 11:11
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:22:
Heeft iemand een idee waar ik een weapon smith kan vinden die mijn griffon swords kan craften? Heb wel al een paar armor smiths gevonden, maar ben de weapon smith even kwijt :P Ben in Velen.
Ik kijk meestal even gauw op deze map:
http://www.ign.com/maps/t...-wild-hunt/velen-novigrad
Staat echter niet het level van de crafter bij, dus je moet er soms een paar langs :)
spoiler:
Voor de Griffin swords kun je in Oxenfurt terecht
RonG schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:33:

Haha ja die quit ken ik :p ben er ondertussen achter dat het toch meer aan de greed ligt om 't klusje snel te klaren. Als ik echt ga opletten en na elke 2 hits weg rol en wacht op mn shield is het vrij eenvoudig allemaal.. je bent dan alleen 5 minuten bezig aan een fight :)

• x3rius
Ben ik trouwens de enige die vind dat Geralt niet echt veel kan hebben als ie ergens van af springt? Soms ga ik echt belachelijk veel af voor een klein stukje, of zelfs in een keer dood..

Zijn daar nog speciale trucjes of iets voor? (Ja nergens van af lopen :p) Schuine stukken kan ie gelukkig glijden zonder damage

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 10:38
x3rius schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:34:
Ben ik trouwens de enige die vind dat Geralt niet echt veel kan hebben als ie ergens van af springt? Soms ga ik echt belachelijk veel af voor een klein stukje, of zelfs in een keer dood..

Zijn daar nog speciale trucjes of iets voor? (Ja nergens van af lopen :p) Schuine stukken kan ie gelukkig glijden zonder damage
Voordat je landt op B (O) drukken voor een koprolletje. Ik speel met controller, dus weet zo uit mijn hoofd de toetsen ervoor niet.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10 21:32
Kartale schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:51:
[...]

Voordat je landt op B (O) drukken voor een koprolletje. Ik speel met controller, dus weet zo uit mijn hoofd de toetsen ervoor niet.
Space
xamirz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:48:
Kan je ook van horse veranderen?
Bump: dit vraag ik me ook af! (en ook wat het nut ervan dan is :) )

[ Voor 29% gewijzigd door Razorbite op 27-05-2015 07:41 ]

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-10 13:54
Volgens mij zit ik vast in baron quest... (Family Matters)

spoiler: title
Ik was op het punt waar ik Tamara heb gevonden in Oxenfurt, en dat ze haar moeder, Anna, wil vinden met behulp van de Eternal Fire, maar daar komt niks uit. Ik ben terug gegaan naar de Baron, maar die zegt dat ik Anna moet vinden. Mijn Quest log zegt dat ik alle overige sporen van Anna moet na gaan, maar er zijn geen markers meer voor deze quest. Kortom, ik moet die moeder vinden (Die volgens mij door een monster het bos is in gesleurd) maar ik weer niet hoe.

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Xanthian schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:43:
Volgens mij zit ik vast in baron quest... (Family Matters)

spoiler: title
Ik was op het punt waar ik Tamara heb gevonden in Oxenfurt, en dat ze haar moeder, Anna, wil vinden met behulp van de Eternal Fire, maar daar komt niks uit. Ik ben terug gegaan naar de Baron, maar die zegt dat ik Anna moet vinden. Mijn Quest log zegt dat ik alle overige sporen van Anna moet na gaan, maar er zijn geen markers meer voor deze quest. Kortom, ik moet die moeder vinden (Die volgens mij door een monster het bos is in gesleurd) maar ik weer niet hoe.
Als je een andere quest hebt gedaan, kan je hiermee verder ;)

• Xanthian
GMacD schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:45:
[...]

Als je een andere quest hebt gedaan, kan je hiermee verder ;)
Ik dacht het al, maar ik wist het niet zeker. Maar bedankt :). Ben benieuwd welke quest het is, maar daar komen we vanzelf achter.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

x3rius schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:27:
[...]

Ik kijk meestal even gauw op deze map:
http://www.ign.com/maps/t...-wild-hunt/velen-novigrad
Staat echter niet het level van de crafter bij, dus je moet er soms een paar langs :)
spoiler:
Voor de Griffin swords kun je in Oxenfurt terecht
Hmz, ben gisteren in Oxenfurt geweest, maar kon enkel een armorer vinden. Vanavond nog eens proberen.

Heb er nu 43 uur in zitten en ben nog niet eens Velen uit. Wil eerst alle vraagtekens weg hebben in Velen. Denk dat ik er nog iets van 25 moet in Velen :). Denk dat ik daarna wel wat overleveled ben, maar op death march blijft het opletten, want met een paar slagen lig je toch neer :P

Wat ik hierboven ook las is Geralt erg gevoelig fall damage. Gisteren had ik een vrij pittig gevecht gewonnen. Heal mezelf naar 100%. Loop ik wat te looten, val ik ineens van een brugje. echt 0.5% health over. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:10
Iemand gaf mij een tip om vraagtekens te verkennen voor nieuwe gear ipv alles zelf maken; thanks daarvoor :) ik ben level 10 in Velen en kom geen grote obstakels tegen bij het verkennen van de vraagtekens, wel veel goede loot

• Razorbite
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:56:
[...]

Hmz, ben gisteren in Oxenfurt geweest, maar kon enkel een armorer vinden. Vanavond nog eens proberen.

Heb er nu 43 uur in zitten en ben nog niet eens Velen uit. Wil eerst alle vraagtekens weg hebben in Velen. Denk dat ik er nog iets van 25 moet in Velen :). Denk dat ik daarna wel wat overleveled ben, maar op death march blijft het opletten, want met een paar slagen lig je toch neer :P

Wat ik hierboven ook las is Geralt erg gevoelig fall damage. Gisteren had ik een vrij pittig gevecht gewonnen. Heal mezelf naar 100%. Loop ik wat te looten, val ik ineens van een brugje. echt 0.5% health over. :)
Toch nog net die ene klap van een lvl 1 Drowner

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 11:42
Trouwens voor wie al bij de herbalist is geweest in white orchard:
spoiler:
is iemand er al achter of die vrouw het overleeft heeft die daar dood lag te gaan? Ik heb tenminste die chick swallow gegeven. Ze zou dan na enkele dagen beter zijn.
Lekkere herbalist was het trouwens ook :9 :D

[/quote]

spoiler:
Later in Velen komt je erachter dat ze nog leeft. Echter is ze wel een beetje tikkie tikkie geworden. Een soldaat geeft je een beloning voor het redden van de vrouw (dacht ik) al zegt hij iets van "ik weet niet of ik blij moet zijn dat ze leeft of dat ik je moet vervloeken omdat ze gedoomed is"

• RonG
Ok, dit gaat een beetje cryptisch omschreven worden, maar ga het toch proberen. Vraagje over die ability points; ik heb 3 verschillende abilities geupgrade voor attack (quick, strong en die pijlen afweren) en die in een rijtje van 3 geactiveerd.

Nu ben ik toe aan de volgende 'branch', de volgende rij. Daar begonnen met quick weer te upgraden, maar als ik die wil activeren, maakt het dan uit als ik die omwissel voor de quick attack uit de eerste branch? Of verlies je dan die voordelen daarvan?

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-10 13:21
RonG schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:20:
Ok, dit gaat een beetje cryptisch omschreven worden, maar ga het toch proberen. Vraagje over die ability points; ik heb 3 verschillende abilities geupgrade voor attack (quick, strong en die pijlen afweren) en die in een rijtje van 3 geactiveerd.

Nu ben ik toe aan de volgende 'branch', de volgende rij. Daar begonnen met quick weer te upgraden, maar als ik die wil activeren, maakt het dan uit als ik die omwissel voor de quick attack uit de eerste branch? Of verlies je dan die voordelen daarvan?
Volgens mij verlies je dan de voordelen daarvan ja. Ik had ook een ability gekozen waarmee je iemand kon beinvloeden tijdens een gesprek en ik kreeg pas daadwerkelijk de keuze om dat te doen toen ik de ability in een slot gezet had.

• RonG
kloos2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:28:
[...]

Volgens mij verlies je dan de voordelen daarvan ja. Ik had ook een ability gekozen waarmee je iemand kon beinvloeden tijdens een gesprek en ik kreeg pas daadwerkelijk de keuze om dat te doen toen ik de ability in een slot gezet had.
Ja en toch twijfel ik erover, ik heb namelijk voor Ignii ook de 2e branch maar daar kan ik beide soorten uitvoeren terwijl ik er maar 1 actief heb (met kort R2 indrukken en lang R2 indrukken). Met die attacks is het wat lastiger te controleren, het is mij dus nog niet helemaal duidelijk.

• ye-roon
  • Laatst online: 04-10 09:55
mike0001 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:20:
Trouwens voor wie al bij de herbalist is geweest in white orchard:
spoiler:
is iemand er al achter of die vrouw het overleeft heeft die daar dood lag te gaan? Ik heb tenminste die chick swallow gegeven. Ze zou dan na enkele dagen beter zijn.
Lekkere herbalist was het trouwens ook :9 :D

[/quote]

spoiler:
Later in Velen komt je erachter dat ze nog leeft. Echter is ze wel een beetje tikkie tikkie geworden. Een soldaat geeft je een beloning voor het redden van de vrouw (dacht ik) al zegt hij iets van "ik weet niet of ik blij moet zijn dat ze leeft of dat ik je moet vervloeken omdat ze gedoomed is"
Ik heb deze quest dus totaal gemist. Je moet die quest doen of zo om informatie te krijgen over een bepaalde herb toch? Anyways, ik had die herb al in me inventory dus toen Vesemir aangaf dat ik die moest gaan halen zei Geralt: Oh heb ik al. Ik kwam er toevallig gisteren achter dat deze herbalist bestond omdat ik op zoek ging naar herbalists voor een potion recipe. Ik kreeg wel een hoop spul van haar als dankje voor het helpen... Thanks lady, this is the first time we meet and you are giving me free stuff. Ondanks dat ze digitaal is, bestaat uit polygonen, i have to say, she's got a nice booty.

Moving on.

Dat recipe, Petri's Philter. Inmiddels gevonden met wat hulp op reddit. Iemand vond het random, ik heb dit vanmorgen gechecked en confirmed. Dus heb je het nog niet als random loot gevonden (ja dat kan, ik heb superior griffin armor diagram kunnen kopen als random loot van een blacksmith bv). Dit is de gegarandeerde plek waar je het kan vinden, wil je het niet weten maar zelf vinden, niet klikken, want spoilers: http://imgur.com/a/C798i

Edit: zucht, 3 dagen niet gepost, waar anderen op de karma ranglijst veel gepost hebben, paar postjes op dinsdag en ben weer de spam koning van dit topic :(

[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 27-05-2015 08:46 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
ye-roon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:44:

Edit: zucht, 3 dagen niet gepost, waar anderen op de karma ranglijst veel gepost hebben, paar postjes op dinsdag en ben weer de spam koning van dit topic :(
Je bent het alweer hoor ;)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

pfff eindelijk verder in de missie van de baron, god wat heb ik dat stuk vaak over moeten doen :( maar we zijn weer vrolijk op weg en leveltje hoger :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• SideShow

SideShow

Administrator

Bjorn89 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:55:
[...]

Ik heb er ook geen problemen mee? Ze hebben meermaals aangegeven dat Gerard lichtelijk log loopt omdat het realistischer is, het is geen voetballer met een kleine draaicirkel(hoe flexibel hij ook is), hij is volgens bronnen 6'5(bijna 2 meter). Dus dat hij log oogt en gedraagt vind ik helemaal niet zo raar.

Kleine bugs zoals her resheaten van het zwaard vind ik een stuk irritanter.
Natuurlijk, lopen is moeilijk en tijdens een gevecht dodged en rolt hij als een ballerina

Neen, ik denk het niet ;) Dit is gewoon cluncky en ook ik heb er hard aan moeten wennen.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

uchiha tijntje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:56:
[...]

Er zit een blacksmith in oxenfurt, gister nog even langsgeweest :)

• Xanthian
De controls zijn inderdaad niet het beste gedeelte van de Witcher. Af en toe pakt hij geen zwaard als je naar groep wolven rent. En het is helemaal irritant als je wolven en ghouls tegelijk gaat vechten, dan pakt hij constant een ander zwaard. Ik heb het twee keer meegemaakt en het is rete irritant.

Maar het speel maakt het op veel punten weer goed.

• FlyLight3r
SideShow schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:01:
[...]

Natuurlijk, lopen is moeilijk en tijdens een gevecht dodged en rolt hij als een ballerina

Neen, ik denk het niet ;) Dit is gewoon cluncky en ook ik heb er hard aan moeten wennen.
Het is idd niet zo ''controleerbaar'' als bij Bloodbourne. Maar toch vind ik altijd in dit soort combat (god of war heeft dat ook) als je slaat met je zwaard dan kiest je character altijd een bepaalde animatie in de richting van je target. Ook als je hem niet specifiek geselecteerd zal die altijd de persoon/beest raken. Het is niet zoals bij Mount & Blade bijvoorbeeld dat jij echt met de muis je eigen zwaard moet positioneren op de keel van de tegenstander bijvoorbeeld :P. Het in combat bewegen vind ik wel ok alleen als de tegenstander afstand maakt en je wilt erachteraan dan blijft hij vaak wel zo half door de knieën langzaam naar voren ''kruipen'' terwijl ik dan denk KEREL REN! Maarja je kan niet alles hebben.

Het bewegen out of combat moest ik ook wel aan wennen zeker met de quickstep start die hij heeft is het simpel even omdraaien out of the picture maar daar loop je dan klein rondje en ben je er ook. Went vanzelf :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Xanthian schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:07:
De controls zijn inderdaad niet het beste gedeelte van de Witcher. Af en toe pakt hij geen zwaard als je naar groep wolven rent.
Dat heb ik niet alleen met wolven maar ook met andere vijanden gehad, erg irritant heeft me al een paar keer het leven gekost.

Ook het oppakken van loot, het aansteken van kaarsen of het mounten van je paard is vaak een drama :P

Maar ik meende dat de 1.03 update voor de PS4 iig het oppakken van loot gemakkelijker zou maken? heb gisteravond niet gespeeld dus ik weet niet of 1.03 inmiddles beschikbar is voor de PS4.

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 27-05-2015 09:11 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• FlyLight3r
Chaoss schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:10:
[...]

Dat heb ik niet alleen met wolven maar ook met andere vijanden gehad, erg irritant heeft me al een paar keer het leven gekost.

Ook het oppakken van loot, het aansteken van kaarsen of het mounten van je paard is vaak een drama :P

Maar ik meende dat de 1.03 update voor de PS4 iig het oppakken van loot gemakkelijker zou maken? heb gisteravond niet gespeeld dus ik weet niet of 1.03 inmiddles beschikbar is voor de PS4.
Ik dacht dat ik gisteren 1.04 zelfs binnen heb gehaald. Of ik heb niet goed gelezen :)

EDIT: Nope 1.03 :P

• Piet_Piraat7
Als een enemy blockt, krijg jij dan damage? Soms lijkt het alsof ik geraakt wordt als ik iemand sla die blockt met zwaard of shield

• FlyLight3r
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:25:
Als een enemy blockt, krijg jij dan damage? Soms lijkt het alsof ik geraakt wordt als ik iemand sla die blockt met zwaard of shield
Ik denk eerder dat het die animatie is die lijkt alsof je een klap krijgt. Kan het zijn dat de tegenstander een counterattack doet?

• Piet_Piraat7
Lipst3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:30:
[...]

Ik denk eerder dat het die animatie is die lijkt alsof je een klap krijgt. Kan het zijn dat de tegenstander een counterattack doet?
Hm nee niet dat ik weet. Maar als een vijand blockt met zijn shield en ik heb mijn Quen up (shield is dat toch) dan zie ik daar wat vonken van af springen alsof ik damage krijg

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Iemand de Interactive Map-App al geprobeerd? Opzich lees ik niet al teveel goeds, maar het idee is wel handig.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:28
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Hm nee niet dat ik weet. Maar als een vijand blockt met zijn shield en ik heb mijn Quen up (shield is dat toch) dan zie ik daar wat vonken van af springen alsof ik damage krijg
Hoort zo.

No offence, maar ik zou eens wat Witcher documentatie lezen of hoe de game werkt en welke sign wat doet.
(je stelt soms wel wat simpele vragen, heb ik het idee)
En google is je vriend!
Beetje eigen initiatief om antwoorden op (simpele) vragen te vinden wordt vaak wel gewaardeerd ;)
Zo had je heel simpel deze link kunnen vinden: http://www.gamespot.com/a...signs-guide/1100-6427393/

Je doet met zo'n geweldig spel je naam toch geen eer aan heh ? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Nnoitra op 27-05-2015 09:47 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/716415927284960893/73F66651BB85264B1935143FEA4FFF5AD777FB1F/

Tegen een random vendor in Velen, niet eens een van de quest npc's 8)7
Tweede poging toch gewonnen en 10 coins en een crappy lvl 1 kaartje gekregen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 09:40 ]

• x3rius
Kartale schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:51:
[...]

Ah kijk, thnx! Dat verklaart, vanavond even testen dan :p

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:39:
[afbeelding]

Nu had je dus als laatste kaart die sneeuw in moeten zetten, dan halverrt ineens z'n hele voorste linie. >:)
Zo heb ik het wel uit weten te spelen tegen een vendor. Had veel meer en betere kaarten opgelegd dan mij, en de laatste 2 die hij oplegde waren "clear weather". Had geen effect, ik gooide de sneeuw als allerlaatste op en zijn linie storte in, ik win. :9
Het kan goed lastig zijn, je hebt ook een beetje mazzel nodig. ;)

• Xanthian

Tegen een random vendor in Velen, niet eens een van de quest npc's.
Tweede poging toch gewonnen en een crappy kaartje gekregen :/
Is dat niet die merchant die je fog kaart geeft? Die is inderdaad vrij nutteloos :)

Is Velen eigenlijk het grootste gedeelte van the Witcher of is echt nog veel meer?

• FlyLight3r
dutchgio schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:44:
[...]

Nu had je dus als laatste kaart die sneeuw in moeten zetten, dan halverrt ineens z'n hele voorste linie. >:)
Zo heb ik het wel uit weten te spelen tegen een vendor. Had veel meer en betere kaarten opgelegd dan mij, en de laatste 2 die hij oplegde waren "clear weather". Had geen effect, ik gooide de sneeuw als allerlaatste op en zijn linie storte in, ik win. :9
Gisteren in Velen tegen iemand gespeeld. Maar ik heb allemaal kaartjes van 4 5 6.. hij legt er zo 5 neer van 10.. hoe komen jullie aan die kaarten enzo? :) Zal me nog wel even verdiepen in dat spel want ik leg maar wat neer :+

Verwijderd

Dat is waar, maar die kaart had ik de ronde daarvoor al gebruikt. Hij speelde heel agressief :). Tweede poging heb ik hem kunnen dwingen om al zijn speciale kaarten in de tweede beurt te verspillen.
hoe komen jullie aan die kaarten enzo?
Die win je dus van de speciale npc's, vermeld in de Gwent gerelateerde quests.
Ik heb momenteel ook maar zeer weinig van die kaarten (zoals iedereen de eerste 30 uur in het spel :p), wat ervoor zorgt dat je het erg tactisch moet spelen tegen npc's die wel een hele collectie speciale kaarten hebben.

Spies (icoon van een oog) in de eerste ronde helpen enorm, liefst gecombineerd met decoys: Laat de tegenstander de eerste ronde winnen en grijp zoveel mogelijk extra kaarten.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 09:50 ]

• ye-roon
  • Laatst online: 04-10 09:55
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:25:
Yup, als je iemand slaat die zijn shield up heeft krijg je stagger damage. Het breekt je Quen iig in 1 hit. Dus dat moet wel een hoop damage doen. Al krijg je niet echt health damage volgens mij, vooral stagger damage en dat breekt je Quen ook blijkbaar. Misschien dat het een oversight is van de developer, maar denk dat dit intended is.

Offtopic:
[quote]Lipst3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:58:
[...]

Je bent het alweer hoor ;)
[/quote]
Dat is precies wat ik zei, je hoeft het niet te herhalen en gezien het in small schrift stond ook zeker niet te quoten. Gebruik je energie liever voor inhoudelijke dingen aub.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-10 14:44

npolm

P8

dutchgio schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:44:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:47:
Dat is waar, maar die kaart had ik de ronde daarvoor al gebruikt. Hij speelde heel agressief :). Tweede poging heb ik hem kunnen dwingen om al zijn speciale kaarten in de tweede beurt te verspillen.

[...]

Die win je dus van de speciale npc's, vermeld in de Gwent gerelateerde quests.
Ik heb momenteel ook maar zeer weinig van die kaarten (zoals iedereen de eerste 30 uur in het spel :p), wat ervoor zorgt dat je het erg tactisch moet spelen tegen npc's die wel een hele collectie speciale kaarten hebben.

Spies (icoon van een oog) in de eerste ronde helpen enorm, liefst gecombineerd met decoys: Laat de tegenstander de eerste ronde winnen en grijp zoveel mogelijk extra kaarten.
Die sneeuwkaart zit toch in de deck en is discarded, die kun je toch niet gebruiken? Tenzij j een spy gebruikt?

[ Voor 37% gewijzigd door npolm op 27-05-2015 10:17 ]

|- Rotterdam -|

• dutchgio
Lipst3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:46:
[...]

Gisteren in Velen tegen iemand gespeeld. Maar ik heb allemaal kaartjes van 4 5 6.. hij legt er zo 5 neer van 10.. hoe komen jullie aan die kaarten enzo? :) Zal me nog wel even verdiepen in dat spel want ik leg maar wat neer :+
Je kunt kaarten winnen via die gwen quests, en kopen. ;)
Heb zelf ook nog alleen maar slechte kaarten. Het is wel leuk om als 'underdog' erin te gaan en na een paar pogingen met slim spelen toch te winnen. :*)

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-10 19:22

n8n

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:47:
De eerste ronde gebruiken om m uit z'n tent te lokken, als je medics hebt, leg hoge - geen Hero - kaarten neer en zorg dat je alle spies gebruikt in die eerste ronde. Vaak is de opponent dan al door veel sterke kaarten heen. Gebruik je decoy voor medics, dan kan je een extra revive doen.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Tip voor gwent, je kan kaarten bij merchants kopen en als je gwent quests doen ( gewoon van makkelijk tot moeilijk) krijg je vanzelf zeldzame kaarten, ik begin al een mooie deck te krijgen en win alles. ( de computer maakt ook soms nog wel eens domme beslissingen.)

• FlyLight3r
offtopic 8)7
ye-roon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:49:

[/quote]
Dat is precies wat ik zei, je hoeft het niet te herhalen en gezien het in small schrift stond ook zeker niet te quoten. Gebruik je energie liever voor inhoudelijke dingen aub.[/small]
Ik heb het dan gewoon verkeerd gelezen. En je hoeft mij niet te vertellen waar ik wel en niet energie in moet stoppen vriend. Anders reageer je gewoon even volwassen ofzo

Ontopic :)
Nieuwevolger schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:52:
Tip voor gwent, je kan kaarten bij merchants kopen en als je gwent quests doen ( gewoon van makkelijk tot moeilijk) krijg je vanzelf zeldzame kaarten, ik begin al een mooie deck te krijgen en win alles. ( de computer maakt ook soms nog wel eens domme beslissingen.)
Ik zal eens op zoek gaan dan. Het spel lijkt me wel leuk om onder de knie te krijgen :)

• Michielodc
  • Laatst online: 23-10 23:27
Las gister op reddit dat er een speciale vendor is die trophies koopt! Heb er al een stuk of 4 bij normale vendors verkocht http://orcz.com/Witcher_3:_Trophy_Buyer

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 21:52
Rutix schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:49:
[...]

:+ En dan nog is de kans groot dat je veel hebt gemist. Ik ben namelijk best wel veel plekjes tegen gekomen waar iets te doen was maar er geen "?" was.
Oh ja dat is zeker waar :P je komt vaak zat ineens mensen tegen die wat zeggen waardoor je een ? erbij hebt. Heb in ieder geval enorm veel fast travel punten zo dus dan kan er later een stuk makkelijker heen en weer gehopt worden als het moet :)

Wat is Novigrad trouwens een grote stad zeg. Zoveel districten en zoveel (mini) quests zijn er te doen.

• FlyLight3r
Michielodc schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:57:
Las gister op reddit dat er een speciale vendor is die trophies koopt! Heb er al een stuk of 4 bij normale vendors verkocht http://orcz.com/Witcher_3:_Trophy_Buyer
spoiler:
Ik heb die gryphin kop aan mn paard hangen, maar ben nu net in Velen en hij hangt er nog aan? Blijft die gewoon hangen of ??

• Michielodc
  • Laatst online: 23-10 23:27
Lipst3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:11:
[...]

spoiler:
Ik heb die gryphin kop aan mn paard hangen, maar ben nu net in Velen en hij hangt er nog aan? Blijft die gewoon hangen of ??
De trophy die jij selecteert in je inventory hangt aan je paard als het goed is! Dus gaat pas weg als je een andere selecteert.

• X-Kiwi
  • Laatst online: 22-10 20:05
Heb nu zo'n 5 avonden (15uur?) in het spel zitten - en kom er maar niet in.
Loop meestal maar wat doelloos rond in het enorme gebied, alles afmaken wat ik tegen kom (lekker nutteloos want met 1xp per kill is grinden niet handig) en plantjes te verzamelen (loop alles te voet en pluk echt alles - maar gebruik er niets van). Level 10 mobs en quests kan ik vreemd genoeg nu al aan (lvl 4).

Het verhaal zal vast en zeker prachtig zijn - maar het voelt alsof je WoW voorgeschotelt krijgt, maar dan de de hele kaart al mag verkennen, je alles over craften, gemcutting, enchanting etc maar zelf uit mag zoeken. Heb het spel de laatste twee keren al met tegenzin aangezet, want 'het zal wel beter worden'...maar denk dat ik hem maar weer moet verkopen.

Ter context, ik het vele uren gespendeerd in WoW, GW2, LineAge, Redmoon, Tera, Rift, DragonAge etc, en eigenlijk alleen GW2 viel daarbij tegen. Teveel open wereld en opties is ook niet handig?

Kiwi !

Verwijderd

X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:19:
Ter context, ik het vele uren gespendeerd in WoW, GW2, LineAge, Redmoon, Tera, Rift, DragonAge etc, en eigenlijk alleen GW2 viel daarbij tegen. Teveel open wereld en opties is ook niet handig?
euh, dit is totaal geen MMO :?

• Basekid
  • Laatst online: 31-10 18:56
Loop meestal maar wat doelloos rond in het enorme gebied, alles afmaken wat ik tegen kom (lekker nutteloos want met 1xp per kill is grinden niet handig) en plantjes te verzamelen (loop alles te voet en pluk echt alles - maar gebruik er niets van). Level 10 mobs en quests kan ik vreemd genoeg nu al aan (lvl 4).

Het verhaal zal vast en zeker prachtig zijn - maar het voelt alsof je WoW voorgeschotelt krijgt, maar dan de de hele kaart al mag verkennen, je alles over craften, gemcutting, enchanting etc maar zelf uit mag zoeken. Heb het spel de laatste twee keren al met tegenzin aangezet, want 'het zal wel beter worden'...maar denk dat ik hem maar weer moet verkopen.

Met random mobs killen krijg je geen XP nee. Probeer sidequests te doen (je kan makkelijk quests die 2-3 levels boven je eigen level zijn doen). Ga bij dorpjes de noticeboards af of praat met mensen. Dan gaat het allemaal lekker snel :)

• X-Kiwi
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:21:
[...]

euh, dit is totaal geen MMO :?
Los van het MMO deel, zijn het wel RPG's, dus een wereld verkennen, een verhaal volgen, zelf zaken craften. Ik zie meer overeenkomsten dan verschillen.

Kiwi !

• FlyLight3r
X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Los van het MMO deel, zijn het wel RPG's, dus een wereld verkennen, een verhaal volgen, zelf zaken craften. Ik zie meer overeenkomsten dan verschillen.
Als je quests in dorpjes stadjes aanneemt krijg je verhalen, en dan heb je mainquests als hoofdlijn. Soms loop je beetje rond en gather je wat plantjes maar snap niet heel goed met wat je bedoelt met ''kom er niet in''.

Mss is het idd teveel zelf uitzoeken en ligt dat je niet? Want dat kan natuurlijk :)

• Razorbite
Lipst3r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:25:
[...]

Als je quests in dorpjes stadjes aanneemt krijg je verhalen, en dan heb je mainquests als hoofdlijn. Soms loop je beetje rond en gather je wat plantjes maar snap niet heel goed met wat je bedoelt met ''kom er niet in''.

Mss is het idd teveel zelf uitzoeken en ligt dat je niet? Want dat kan natuurlijk :)
Teveel zelf uitzoeken? Volgens mij krijg je bij iedere quest een marker. En ja, af en toe moet je ff goed lezen.. :)

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10 19:38
Basekid schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:21:
[...]

Met random mobs killen krijg je geen XP nee. Probeer sidequests te doen (je kan makkelijk quests die 2-3 levels boven je eigen level zijn doen). Ga bij dorpjes de noticeboards af of praat met mensen. Dan gaat het allemaal lekker snel :)
Dat is niet waar, Je krijgt XP door bijna alles wat je doet. Je krijgt wel degelijk XP als je enemies killed.

Ben nu level 14 en ik ben nog steeds niet in Novigrad geweest. Heel veel random locaties unlocked.

Vraagje in de buurt van het plaatsje LUNCH heb ik een vraagteken dat blijft staan. Er is een merchant en een Herbalist. Maar het ? blijft staan. Is dit een bug?

Iphone 5 -- eerste Iphone

• GMacD
veel side quests/contracts zijn trouwens optioneel.. als je de main questline volgt en daarbij behoredende sidequests alleen, zal je denk ik weinig 'last' hebben van het random rondlopen/exploren en nutteloos mobs killen

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022

X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Wat verwacht je dan van een RPG? Je hebt duidelijk al ervaring en de tutorials voor craften zijn toch duidelijk? Dat het zoeken van de juiste ingrediënten niet echt duidelijk is, kan ik nog best begrijpen. Je kan ook elke quest selecteren in je log en dan krijg je op je map een indicator waar je heen moet gaan. Dus je "kan" bij het handje gehouden worden (ik vermoed dat je dat wil aangezien je je een beetje "lost" voelt)

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:35
waar kan ik dierenhuiden verkopen? en ik heb momenteel de ''magic'' armor set geloof ik is die een beetje goed? ben inmiddels lvl 10 echt een gaaf spel al loop ik nog wel met een lvl 4 steelsword en ben ik bijna altijd broke :(

• Spud82
  • Laatst online: 31-10 21:19

Ik herken dit wel een beetje. Bij mij heeft dit vooral te maken met de korte sessies die ik 's avonds doe, ook zo'n 2 of max 3 uur. Je komt zowat nergens aan toe dan. Binnenkort maar eens een hele zaterdag vrij houden, want dit spel leent zich voor marathonsessies.

• Basekid
  • Laatst online: 31-10 18:56
Mouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:26:
[...]

Dat is niet waar, Je krijgt XP door bijna alles wat je doet. Je krijgt wel degelijk XP als je enemies killed.

Ben nu level 14 en ik ben nog steeds niet in Novigrad geweest. Heel veel random locaties unlocked.

Vraagje in de buurt van het plaatsje LUNCH heb ik een vraagteken dat blijft staan. Er is een merchant en een Herbalist. Maar het ? blijft staan. Is dit een bug?
Ja je hebt gelijk dat je XP krijgt van enemies, maar dit is zo goed als 0 vergeleken met de main en sidequests. Je kan ze dus niet echt farmen

• Mouse_NL
Ambition88 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:30:
waar kan ik dierenhuiden verkopen? en ik heb momenteen de ''magic'' armor set geloof ik is die een beetje goed? ben inmiddels lvl 10 echt een gaaf spel al loop ik nog wel met een lvl 4 steelsword en ben ik bijna altijd broke :(
In de stad bij de Armor merchant daar kreeg ik het meeste voor.

• GMacD
Basekid schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:30:
[...]

Ja je hebt gelijk dat je XP krijgt van enemies, maar dit is zo goed als 0 vergeleken met de main en sidequests. Je kan ze dus niet echt farmen
farmen is voor peasants! :+

• FlyLight3r
GMacD schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:31:
[...]

farmen is voor peasants! :+
En jij maar plukken en doorlopen! Bedankt he :9

Verwijderd

Farmen is bij definitie slechte gameplay, dus het is goed dat het ontmoedigd wordt door er geen xp aan toe te kennen.

• Mouse_NL
Basekid schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:30:
[...]

Neen je kan geen XP farmen.Neen diat is gelukkig niet mogelijk op deze manier. Je zal toch echt locaties moeten bezoeken en sideauests moeren doen. Let op want met vernietigen van monsternesten en het vinden van schatten, daar krijg je mooie XP voor.

• Razorbite
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:33:
Farmen is bij definitie slechte gameplay, dus het is goed dat het ontmoedigd wordt door er geen xp aan toe te kennen.
Farmen is voor pauper freemium spellen

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Je krijgt weliswaar niet veel XP voor random killen, maar vraagtekens en andere points of interest zoals Abandoned sites etc leveren weldegelijk XP op als je ze voltooit, van 20 tot 50 XP vaak.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Piet_Piraat7
Vraagje voor de mensen die al verder zijn dan Velen; ben ik te hoog level als ik dit volledige gebied verken en uitspeel? Ik hou er van om alles te ontdekken en te doen in een gebied voor ik pas verder ga, maar het zou zonde zijn als het gebied daarna te makkelijk wordt (ik speel op niveau 2/4)

• GMacD
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:37:
Vraagje voor de mensen die al verder zijn dan Velen; ben ik te hoog level als ik dit volledige gebied verken en uitspeel? Ik hou er van om alles te ontdekken en te doen in een gebied voor ik pas verder ga, maar het zou zonde zijn als het gebied daarna te makkelijk wordt (ik speel op niveau 2/4)
als het te makkelijk is, gewoon niveau omhoog schroeven.. ga je lekker op 3/4 of 4/4 spelen?

• Piet_Piraat7
GMacD schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:39:
als het te makkelijk is, gewoon niveau omhoog schroeven.. ga je lekker op 3/4 of 4/4 spelen?
Oh nog helemaal niet gekeken of dat kon, thanks :) ben gewend van spellen dat je het alleen omlaag kan schroeven

• Mouse_NL
Iemand al voor me gekeken:

Bij het stadje Lunch, links hiervan in de buurt gaat een ? niet weg ondanks dat ik daar geweest ben en er een merchant en herbalist is. Het is het plekje waar een gast op een podium staat. Ik weet niet waarom het ? blijft staan

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Dat is geen damage maar geeft aan dat hij succesvolle block heeft uitgevoerd, soms wordt je daardoor stunned/stagggered dat je even niet kan aanvallen of dodgen etc. :)
Effect is wel wat verwarrend maar als je dat weet is het herkenbaar.

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-10 20:41
Mouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:42:

Bij het stadje Lunch, links hiervan in de buurt gaat een ? niet weg ondanks dat ik daar geweest ben en er een merchant en herbalist is. Het is het plekje waar een gast op een podium staat. Ik weet niet waarom het ? blijft staan
staat er misschien een rood pijltje bij de vraagteken als je er in de buurt bent? Dan zit de POI namelijk op een ander niveau( onder de grond)

• X-Kiwi
Denk dat ik mij inderdaad 'lost' voel in dit spel. Ik wil gewoon ALLES qua game begrijpen (vecht-mechanics, talent trees, handel, vervoer), als ik het speel. En bij TW3 lijkt het gewoon uitgestort te worden met 'hier heb je 1200 opties die men in een RPG wil hebben, succes'.

Voorbeelden:

Dus welke zaken móet je houden - en welke spullen zijn vendor? (weet ik nu nog niet, want zelfs trash is weer te extracten..is dit nuttig?)

Hoe werken de signs nou precies..want je kan ze (met 3 sec cooldown) gewoon spammen? Geloof dat nog steeds niet want dat voelt verkeerd..het moet het gevecht ondersteunen en niet de hoofdmoot zijn.

Als ik sprint (ik gebruik m'n paard niet, want geen plantjes etc) hoor je na verloop van tijd een *plop* en ga je in een langzamer tempo verder ...maar direct kun je weer verder sprinten. Je kan dus ongelimiteerd rennen? Waar is die witte balk boven je health bar dan voor?

Het hele idee van mediteren vind ik belachelijk...tijd verschuift wat en opeens heb je je bommen weer? Serieus? Die dingen hoor je gewoon in voorraad te craften (heb ik dus ook gedaan, maar dus nutteloos). Dit heb ik opgelost met een hogere moeilijkheidsgraad.

Ik kan pas het level van de tegenstander zien als ik er mee in gevecht ben. Een groep tegenstanders kan lvl 2 zijn, maar ook lvl 15 (auw). Ook quests...ik werd door een blacksmith meegenomen voor een lvl 24 quest. Levels horen mee te schalen of per gebied te zijn, niet random.

Verder een overdaad aan crafting / alchemy waarbij ik nog onvoldoende nut zie, op wat oils en potions na. Beetje te veel opties.

Quests wil ik gewoon 5 a 10 stuks in mijn log. Niet sommige in een boek (want die gooi ik gegarandeerd weg). Al begin ik daar beter in te worden.

Niet als complete rant te noemen hoor, zijn ook voldoende goede zaken aan het spel, maar ik mis gewoon overzicht.

Kiwi !

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Mouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:42:

Als het goed is staat er een pijltje naar beneden bij, alleen kon ik zelf ook geen grot vinden, dus er zou een ingang moeten zijn..

• Mouse_NL
lordprimoz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:43:
[...]

staat er misschien een rood pijltje bij de vraagteken als je er in de buurt bent? Dan zit de POI namelijk op een ander niveau( onder de grond)
Neen niks ik ben er al een paar keer geweest maar dat ding gaat niet weg.

Ik ga nu weer kijken want wordt er knettergek van. Heeft iemand het wel unlocked? Graag de oplossing.

En heb ik nog een vraagje. Ik heb ergens (en weet niet meer waar) een kist gevonden nadat ik planken heb verschoven. Alleen de kist gaat niet open want ik heb een sleutel er voor nodig. Weey iemand waar deze plek ook al weer is en waar wellicht de sleutel is?

[ Voor 35% gewijzigd door Mouse_NL op 27-05-2015 10:53 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
X-Kiwi schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:45:
Denk dat ik mij inderdaad 'lost' voel in dit spel. Ik wil gewoon ALLES qua game begrijpen (vecht-mechanics, talent trees, handel, vervoer), als ik het speel. En bij TW3 lijkt het gewoon uitgestort te worden met 'hier heb je 1200 opties die men in een RPG wil hebben, succes'.

Voorbeelden:

Dus welke zaken móet je houden - en welke spullen zijn vendor? (weet ik nu nog niet, want zelfs trash is weer te extracten..is dit nuttig?)
Extracten als je de zooi nodig hebt, anders gewoon verkopen.
Hoe werken de signs nou precies..want je kan ze (met 3 sec cooldown) gewoon spammen? Geloof dat nog steeds niet want dat voelt verkeerd..het moet het gevecht ondersteunen en niet de hoofdmoot zijn.
Als jij je talents zo kiest dat signs de hoofdmoot zijn, dan kan dat gewoon. Ligt er maar net aan hoe jij wilt spelen
Als ik sprint (ik gebruik m'n paard niet, want geen plantjes etc) hoor je na verloop van tijd een *plop* en ga je in een langzamer tempo verder ...maar direct kun je weer verder sprinten. Je kan dus ongelimiteerd rennen? Waar is die witte balk boven je health bar dan voor?
Klopt, buiten combat kun je heel snel weer sprinten/signs casten. Witte balk is je XP, als het vol is ga je een level omhoog
Het hele idee van mediteren vind ik belachelijk...tijd verschuift wat en opeens heb je je bommen weer? Serieus? Die dingen hoor je gewoon in voorraad te craften (heb ik dus ook gedaan, maar dus nutteloos). Dit heb ik opgelost met een hogere moeilijkheidsgraad.
Dat kwam naar voren uit de playtests. In de vorige witchers moest je ook alle ingredienten van een potion weer opnieuw farmen, en ze vonden dat je te veel bezig was met plantjes zoeken ipv spelen.
Ik kan pas het level van de tegenstander zien als ik er mee in gevecht ben. Een groep tegenstanders kan lvl 2 zijn, maar ook lvl 15 (auw). Ook quests...ik werd door een blacksmith meegenomen voor een lvl 24 quest. Levels horen mee te schalen of per gebied te zijn, niet random.
Dat vind ik juist vet. Je zit in een grote wereld, je zoekt maar uit of je er kunt overleven.
Verder een overdaad aan crafting / alchemy waarbij ik nog onvoldoende nut zie, op wat oils en potions na. Beetje te veel opties.
Mee eens. Er is erg veel alchemy, maar dat hoort nu eenmaal bij een Witcher :P
Quests wil ik gewoon 5 a 10 stuks in mijn log. Niet sommige in een boek (want die gooi ik gegarandeerd weg). Al begin ik daar beter in te worden.
Boek lezen, dan komt het in je quest log, en kun je je boek verkopen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Razorbite
[b][message=44306156,noline]

1. het laatste vakje in je inventory kun je verkopen. Daar kun je verder niets mee.
2. Sprinten kost sign power. Zodra die balk leeg is stop je met sprinten en moet je repoweren.
3. Je ziet dat gerald opstaat, hij heeft dus gerust en zn bommen bij gecraft. Zo idioot is dat toch niet?
4. Als je van een klein afstandje wacht zie je ook het level, zonder dat je hoeft te vechten.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Voorbeelden:

Niet als complete rant te noemen hoor, zijn ook voldoende goede zaken aan het spel, maar ik mis gewoon overzicht.
Heb je uberhaupt de tutorials wel doorgelopen? want alles en letterlijk zo'n beetje alle vragen van jou worden daar in beantwoord.
The Witcher is geen handje vasthouden rpg nee, dus je moet zelf beslissingen afwegen, high lvl mobs uit de weg gaan, dat maakt juist dat het spel spannend blijft.
Ik hoor alleen maar ik wil een simpele rpg waar ik niet hoef na te denken. Dat is helaas dit spel niet.

out combat genereert je stamina Geel balkje, heel snel idd, maar in combat niet.

Verwijderd

Ik kreeg zojuist ook 2 gratis DLC pakketjes binnen. Missing miners DLC en iets voor Jennifer haar uiterlijk.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Razorbite schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:53:
[...]

1. het laatste vakje in je inventory kun je verkopen. Daar kun je verder niets mee.
2. Sprinten kost sign power. Zodra die balk leeg is stop je met sprinten en moet je repoweren.
3. Je ziet dat gerald opstaat, hij heeft dus gerust en zn bommen bij gecraft. Zo idioot is dat toch niet?
4. Als je van een klein afstandje wacht zie je ook het level, zonder dat je hoeft te vechten.
Niet helemaal waar, pure silver komt ook daar terecht en kan je gewoon silver ingot van maken, huiden kun je dismantelen in leer en fur. Echt niet zomaar alles verkopen ;)

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20

Voorbeelden:

Wat ik doe is gewoon alle quest items bewaren, boeken en papieren pleur ik weg zodra ik ze gelezen heb, alles wat ik verzamel voor Alchemy bewaar ik ook tenzij het veel waard is, verkoop ik alles op 1 na. zwaarden dismantel ik en verkoop de losse onderdelen, alles wat ik vind en hogere waarden heeft gebruik ik als wapens/armour.
Signs duren een tijdje voor ze opgeladen zijn om weer te gebruiken. Ik gebruik Quen af en toe bij grote bazen. Bij mensen / kleine monsters alleen igni.
Die balk boven is je xp bar geloof ik.
Dan moet je het spel op moeilijk zetten, dan moet je ze wel zelf bijvullen geloof ik.
Want? Bij de quest staat gewoon een suggested level.. Als je level 7 bent ga niet aan een quest beginnen van level 18
Ik gebruik ook niet alles.. Is ook meer voor als je het spel op deathmarch zet.

Freedom for everyone..

• X-Kiwi
SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Heb je uberhaupt de tutorials wel doorgelopen? want alles en letterlijk zo'n beetje alle vragen van jou worden daar in beantwoord.
The Witcher is geen handje vasthouden rpg nee, dus je moet zelf beslissingen afwegen, high lvl mobs uit de weg gaan, dat maakt juist dat het spel spannend blijft.
Ik hoor alleen maar ik wil een simpele rpg waar ik niet hoef na te denken. Dat is helaas dit spel niet.

out combat genereert je stamina Geel, heel snel idd, maar in combat niet.
Heb alle tutorials doorlopen ja. Nooit iets gehoord of gelezen dat sprinten je sign bar leeg trekt, of dat die witte balk bovenin je XP is, etc. Had trouwens niet het idee dat (meest vergelijkbare game uit mijn ervaring) DragonAge nou zoveel makkelijker was, maar voor mijn gevoel wel logischer.

Kiwi !

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:56:
Ik kreeg zojuist ook 2 gratis DLC pakketjes binnen. Missing miners DLC en iets voor Jennifer haar uiterlijk.
En een update.

Correctie ..... het stadje heeft geen LUNCH maar LURTCH

• dutchgio
Mouse_NL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:48:
[...]

Neen niks ik ben er al een paar keer geweest maar dat ding gaat niet weg.

Ik ga nu weer kijken want wordt er knettergek van. Heeft iemand het wel unlocked? Graag de oplossing.

En heb ik nog een vraagje. Ik heb ergens (en weet niet meer waar) een kist gevonden nadat ik planken heb verschoven. Alleen de kist gaat niet open want ik heb een sleutel er voor nodig. Weey iemand waar deze plek ook al weer is en waar wellicht de sleutel is?
Als het goed is zijn er een paar bandieten, als je die verslaat dan "clear" je het gebied en wordt dat plaatsje bewoond.
Maar als er al iemand op dat podium staat lijkt me dat je dat al hebt gedaan en de question mark niet weg gaat.

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-10 14:44

npolm

P8

[afbeelding]

Sorry voor de herhaling, maar wil het nu toch weten... die sneeuwkaart kan men toch niet gebruiken, mits je een spy ofzo gebruikt?? Dit valt toch niet meer te winnen gewoon?

|- Rotterdam -|

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 15:44

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dat zelf uitzoeken en dat er in het begin nog een hoop onduidelijk is zijn juist wat de game zo goed maakt! Dik pluspunt in mijn optiek. Je ontdekt steeds meer, wat goed werkt tegen wat en waarom... Super. Ook dat je niet direct de levels kan zien is juist een toffe mechanic, ergens ook wel realistisch. Als het te moeilijk is kun je altijd nog wegrennen.

Ik heb er een uurtje of 20 inzitten momenteel, enige grote minpunten op de PS4 vind ik de ietwat onhandige besturing en de lange laadtijden. Vooral de combinatie van deze twee maken het af en toe irritant om op een hoge moeilijkheidsgraad door te blijven spelen. En dan klagen mensen over laadtijden in Bloodborne, deze in TW3 zijn volgens mij dubbel zo lang.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Pagina: 1 ... 29 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic