• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-10 20:41
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:29:
Vraag me af wat medeTweakers hier hebben gedaan, het gaat om een stuk in het moeras (level 6-8 ongeveer):

spoiler:
De witches sturen jou naar een dorp en in dat dorp krijg je de opdracht naar een fluisterende boom te kijken. Eenmaal daar vind je een soort evil spirit onder de boom die wil dat jij hem een paard, veren en zijn botten brengt.Ik heb hem bevrijd, heeft iemand anders iets gedaan?
let op, dit is een behoorlijke spoiler, zelfs voor mensen die hier al voorbij zijn!

zoals de meeste dingen in the witcher 3 heeft je keuze gevolgen:

spoiler:
Kill je het beest, dan verdwijnen de kinderen in het stadje, maar blijft de vrouw van de red baron die daar dus ook zit levend. De baron gaat met zn vrouw naar een of andere doctor/healer toe. Hierna zie je hem dus niet meer. Een van zijn ondersten neemt de macht over, de omgeving blijft redelijk rustig.
Laat je hem leven, dan wordt deze stad/huizen volledig verwoest en van de kaart geveegd. Die geest gaat namelijk achter de witches aan. Bovendien gaat de vrouw van de baron hierbij dood. Zodra je hem het nieuws brengt pleegt hij zelfmoord. Door machtsvacuum proberen mensen de macht te grijpen. Overal oorlog en overvallen....

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:29:
Vraag me af wat medeTweakers hier hebben gedaan, het gaat om een stuk in het moeras (level 6-8 ongeveer):

spoiler:
De witches sturen jou naar een dorp en in dat dorp krijg je de opdracht naar een fluisterende boom te kijken. Eenmaal daar vind je een soort evil spirit onder de boom die wil dat jij hem een paard, veren en zijn botten brengt.Ik heb hem bevrijd, heeft iemand anders iets gedaan?
Hier ga je spijt van krijgen.. muhahaha :P

Zonnepanelen

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:56
Oh crap ik lees het nu ja -_- kut

• voxxel
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:39:
Oh crap ik lees het nu ja -_- kut
Dat is juist zo tof aan dit spel. Alles heeft gevolgen en eigenlijk zijn alle keuzes nadelig :P

Zonnepanelen

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
voxxel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:41:
[...]

Dat is juist zo tof aan dit spel. Alles heeft gevolgen en eigenlijk zijn alle keuzes nadelig :P
Ja dat zit wel goed in elkaar dus daar hou ik wel van. Kan niet wachten om vanavond weer wat progressie te maken. Lekker ronddwalen!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

voxxel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:41:
[...]

Geralt wil zo neutraal mogelijk blijven maar wordt telkens toch bij quests geforceerd een kant te kiezen waarbij er daardoor altijd een winnende en verliezende kant is, op welke manier dan ook. Veel zijn gewoon goede keuzes als je een enigszins goed persoon bent maar soms moet je ook the lesser of 2 evils kiezen. :) Die realiteit maakt het voor mij ook zo geweldig, dat het ook daadwerkelijk gevolgen heeft voor meer dan alleen de questgever of target.

Trouwens voor wie al bij de herbalist is geweest in white orchard:
spoiler:
is iemand er al achter of die vrouw het overleeft heeft die daar dood lag te gaan? Ik heb tenminste die chick swallow gegeven. Ze zou dan na enkele dagen beter zijn.
Lekkere herbalist was het trouwens ook :9 :D

[ Voor 18% gewijzigd door SouLLeSSportal op 26-05-2015 14:53 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10 21:32
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:51:
[...]

Geralt wil zo neutraal mogelijk blijven maar wordt telkens toch bij quests geforceerd een kant te kiezen waarbij er daardoor altijd een winnende en verliezende kant is, op welke manier dan ook. Veel zijn gewoon goede keuzes als je een enigszins goed persoon bent maar soms moet je ook the lesser of 2 evils kiezen. :) Die realiteit maakt het voor mij ook zo geweldig, dat het ook daadwerkelijk gevolgen heeft voor meer dan alleen de questgever of target.

spoiler:
is iemand er al achter of die vrouw het overleeft heeft die daar dood lag te gaan? Ik heb tenminste die chick swallow gegeven. Ze zou dan na enkele dagen beter zijn.
spoiler:
Doe mij die blonde witch in Velen maar! ;)

• Piet_Piraat7
Die impact van mijn keuzes is zeker wel gaaf, maar daardoor word ik toch een beetje geneigd om alvast op te zoeken wat de verstandigere keus is :p straks verpest ik een storyline/gebied echt met mijn keuze en kan ik niet meer terug

Verwijderd

Ik zit vast en denk dat het een bug is. Ik doe de missie "Family matters" en zoek met Witcher sence naar sporen in de kamer van de dochter van de Baron maar na dat ik alles heb opgespoord lijkt de missie te blijven hangen en gaat niet verder naar de volgende missie van de Baron. Of ik zie wat over het hoofd of is dit een bug?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:06:
Die impact van mijn keuzes is zeker wel gaaf, maar daardoor word ik toch een beetje geneigd om alvast op te zoeken wat de verstandigere keus is :p straks verpest ik een storyline/gebied echt met mijn keuze en kan ik niet meer terug
Ik zou het persoonlijk niet opzoeken. Dat is net de kracht van het spel !!
Als je echt veel tijd hebt kan je nog altijd eens een nieuwe playthrough doen met totaal ander karakter van Geralt ;)

Zelf heb ik W2 ook 2x doorlopen en je krijgt zelfs andere subquests en verhalen als je op een ander uur van de dag door bepaalde zones komt. Ik neem aan dat dat bij W3 ook nog steeds het geval is. Dus het gaat toch weer iedere keer net wat anders zijn.

• FlyLight3r
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:06:
Je speelt je eigen spel toch? Waarom volgen wat iedereen doet. Dat is het hele principe van keuzes wegnemen voor jezelf ;)

• Piet_Piraat7
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:12:
Ik zit vast en denk dat het een bug is. Ik doe de missie "Family matters" en zoek met Witcher sence naar sporen in de kamer van de dochter van de Baron maar na dat ik alles heb opgespoord lijkt de missie te blijven hangen en gaat niet verder naar de volgende missie van de Baron. Of ik zie wat over het hoofd of is dit een bug?
Misschien een tip:

spoiler:
je moet zowel de kamer van de dochter onderzoeken als die van hem en zijn vrouw. Pas als je over beide personen (vrouw en dochter) naar de Baron geweest bent gaat de missie verder dacht ik

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:12:
spoiler:
Heb je de kamer van zijn vrouw ook bekeken?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Is het nu "beter" met die nieuwe patch 1.04 ? Hoor hier en daar geruchten van framedrops ?

• FlyLight3r
SideShow schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:20:
Is het nu "beter" met die nieuwe patch 1.04 ? Hoor hier en daar geruchten van framedrops ?
In hoeverre maakt een framedrop echt uit op zon spel als dit? Ik vraag me dat wel eens af, stel je draait om met je paard en frames krijgen het even moeilijk. Telt dat dan als framedrop? Want ik weet niet of PS4 dit op 30 of 60 fps draait (ik merk dat verschil niet zozeer maar zeker omdat ik nu ook destiny speel wat ook 30 fps is). Maar ging het voor de patch om veel en vervelende framedrops of om het soort wat ik beschreef?

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:16:
[...]

Misschien een tip:

spoiler:
je moet zowel de kamer van de dochter onderzoeken als die van hem en zijn vrouw. Pas als je over beide personen (vrouw en dochter) naar de Baron geweest bent gaat de missie verder dacht ik
Chester schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:16:
[...]

spoiler:
Heb je de kamer van zijn vrouw ook bekeken?
Dit heb ik allemaal gedaan "boven" maar word telkens naar de kamer geleid waar ik als eerst naar sporen moet zoeken zoals
spoiler:
Wijn sporen en een stuk hout wat in die kast licht achter het schilderij
.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:29:
[...]

[...]

Dit heb ik allemaal gedaan "boven" maar word telkens naar de kamer geleid waar ik als eerst naar sporen moet zoeken zoals
spoiler:
.
spoiler:
Er is ook een geur die je kunt volgen, wat je naar de trappen brengt, waar je een medaillon vindt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
[...]

[...]

spoiler:
.
goed checken dat je niets 'roods' meer achter laat in witcher sense mode.. misschien heb je iets gemist

• Piet_Piraat7

spoiler:
.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je daar dan toch niet helemaal klaar bent, nog iets over het hoofd ziet. En anders is het gebugged...

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
Welke moeilijkheidsgraad spelen jullie eigenlijk?

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:43

KipCurreh

Nightcrawler

SCIxX schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:32:
2de hoogste, en dit is voor 't moment de juist keuze gebleken, uitdagend genoeg... misschien dat ik em de 2de maal op hoogst probeer :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

SCIxX schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:32:
zoals gewoonlijk altijd op hoogste moeilijkheidsgraad :P is wel behoorlijk pittig bij the witcher maar te doen zolang je de reccomended quests volgt.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:44
spoiler:
Ga nog maar eens naar je Journal en completed quests, zoek 'm daar op en lees hoe het afgelopen is.

Tip: ook als je quest voltooid is kunnen er nog dingen aan de quest-log toegevoegd worden; lees ze daarom ook na het voltooien nog eens.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Chester schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:30:
[...]

spoiler:
Er is ook een geur die je kunt volgen, wat je naar de trappen brengt, waar je een medaillon vindt.
Dit was het ook. Liep er al voorbij met cense maar keek niet naar de vloer.

• Nnoitra
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:00:

Dit was het ook. Liep er al voorbij met cense maar keek niet naar de vloer.
Vergeet niet je minimap in de gaten te houden; na het gebruik van je Witcher Sense verschijnen daar de rode vergrootglazen, oftewel; points of interest.

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
De controls van deze game. Perfect weergegeven..

https://youtu.be/GCUtsyG-B58?t=101

Hoe kan het dat een goed spel zo slecht stuurt ???

Als ik in het test team had gezeten had ik dit echt hoog gespeeld.
Het core element bewegen hebben ze verzaakt imo...

• Nnoitra
innerchild schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:05:

Dat mag hij, en jij ook, vinden.
Ik heb er geen enkel probleem mee en in dit topic heb ik ook nog niemand zien klagen.
En in de reviews heb ik het volgens mij ook niet voorbij zien komen.

Als je écht wilt dan kun je in elk spel wel een (of meer) negatief punt vinden (en dat opblazen).

Oh ja, als tester kun je dit zo hoog spelen als je wilt maar uiteindelijk is de tester niet diegene die bepaald. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 26-05-2015 16:16 ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

28 pagina's tevreden gamers, en 1 youtubefilmpje en het zou meteen kut zijn? Ik heb nauwelijks problemen met de besturing, op af en toe een glitch na.

Misschien gewoon eens leren gamen? :').

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10 21:32
Nnoitra schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:12:
[...]

Dat mag hij, en jij ook, vinden.
Ik heb er geen enkel probleem mee en in dit topic heb ik ook nog niemand zien klagen.
En in de reviews heb ik het volgens mij ook niet voorbij zien komen.

Als je écht wilt dan kun je in elk spel wel een (of meer) negatief punt vinden (en dat opblazen).
Vind het een kwestie van gewenning. Ook al moet ik wel toegeven dat het stroperig blijft!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Die man heeft nog nooit een 3rd person game gespeeld? Controles zijn prima.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36

Tja, het is wel een beetje clunky af en toe, maar de gast in die video overdrijft het extreem. Het grootste minpunt vind ik dat je niet "on the spot" om kan draaien. Als je in GTA 5 stil staat en in een bepaalde richting kijkt, en je tapt even kort in de tegenovergestelde richting, dan draai je gewoon om. Dat werkt hier helaas niet. Je moet dan altijd een soort half rondje lopen.

Maar als je er even een beetje aan gewend bent, en idd af en toe iets eerder stopt met lopen, dan heb je er weinig last van. Wat ook helpt is als je loot aan het oprapen bent van net geslachte enemies, is om goed de minimap te gebruiken om snel op de juiste plek te stoppen.

• HeatWave

HeatWave

Heel af en toe ren je een ding voorbij idd, maar ook dat went, je weet gewoon op een gegeven moment hoe Geralt zich gedraagt en je past je speelwijze erop aan.

Het komt nu vrijwel nooit meer voor dat ik ergens aan voorbij ros omdat ik op gevoel precies op tijd stop. Maar nee, geef de game maar de schuld hoor.

• Nnoitra
Joop schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:17:

Tja, het is wel een beetje clunky af en toe, maar de gast in die video overdrijft het extreem. Het grootste minpunt vind ik dat je niet "on the spot" om kan draaien. Als je in GTA 5 stil staat en in een bepaalde richting kijkt, en je tapt even kort in de tegenovergestelde richting, dan draai je gewoon om. Dat werkt hier helaas niet. Je moet dan altijd een soort half rondje lopen.
Wat voor impact heeft dit op de gameplay an sich?
Help mij het probleem te begrijpen :)

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:25
Het lijkt mij ook niet een probleem maar dat betekent niet dat precieze en of intuitieve besturing niet een factor in de game ervaring kan zijn. Kort geformuleerd het is niet erg om het beter te doen.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]
spoiler:
Gedeeltelijk (niet heel erg spoilerig) antwoord op de vraag:
spoiler:
Hoe het is afgelopen, hoor je pas later, ergens anders. Mooi hoe ook zo'n kleine quest later weer terugkomt.

Iets meer spoiler:
spoiler:
Bij het grote Nilfgaard-kamp rechts-onderin op de Velen kaart komt een soldaat naar je toe die je vertelt hoe het is afgelopen.

Nog iets meer spoiler:
spoiler:
Ja, ze overleeft het, maar ze heeft wel ernstige permanente schade opgelopen. Zo ernstig, dat de soldaat zegt dat het misschien wel beter was geweest om haar te laten sterven...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Joop
Nnoitra schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:18:
[...]

"Het grootste minpunt" moet je dan even zien in de context van "als je dan gaat inzoomen op de kleine details in de controls, dan vind ik dit het grootste minpunt". In de grand scheme of things is het amper een voetnoot waard, vind het verder een geweldige game. Maar wanneer is het dan lastig? Als je bijvoorbeeld net naast een loot spot staat maar net niet op de goede plek om A prompt te krijgen om de loot te pakken. Dan wil je even iets bijdraaien, maar in plaats daarvan doe je weer een stap, waardoor je nog net niet goed staat. Overigens speel ik met controller, misschien met muis/keyboard geen last van.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Nnoitra schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:59:
[...]

Ga nog maar eens naar je Journal en completed quests, zoek 'm daar op en lees hoe het afgelopen is.

Tip: ook als je quest voltooid is kunnen er nog dingen aan de quest-log toegevoegd worden; lees ze daarom ook na het voltooien nog eens.
spoiler:
Aha ik vroeg me net hetzelfde af, heb ze ook de swallow gegeven en als ik een kwartiertje later ging kijken liep ze al rond... Na een paar dagen nog eens terug geweest -ik wou eigenlijk kijken of ik die herbalist in bed zou kunnen krijgen- lag ze terug neer, maar wel levend...

Dus ga effe lezen :)

spoiler:
Doe trouwens ook men best om die blonde witch in bed te krijgen >:)

Verwijderd

Natuurlijk valt er altijd wel wat te zeuren en natuurlijk bestaat er geen perfect spel.

Besturing vind ik prima (heb veel slechter meegemaakt met andere spellen, moet je niet vergelijken met een spel waarbij besturing belangrijker is).
Enige wat mij af en toe een beetje stoord is dat men de animaties van de lippen bij tekst in het pools hebben. Het kan dan wel een pools bedrijf zijn, maar als je iets wereldwijd uitbrengt was het slimmer om het standaard op engels te hebben. Soms is de engelse vertaling ook vreemd. Dit vind ik een veel belangrijker punt, want dit spel is juist gericht op de verhalen.

Maarja, voor nu blijft het voor mij een geweldig spel waarbij ik na vele jaren (denk wel 10+ jaar) de tijd compleet vergeet. Dus voor mij doen ze toch echt wel iets goeds :)

• Nnoitra
KipCurreh schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:33:

spoiler:
Doe trouwens ook men best om die blonde witch in bed te krijgen >:)
Denk je dat je na al die hints nog je best moet doen?
Ik weet dat mannen (me included) hints vaak niet snappen, maar dit ligt er wel heel erg bovenop :p

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 26-05-2015 16:39 ]

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Nnoitra schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:38:
[...]
Denk je dat je na al die hints nog je best moet doen?
Ik weet dat mannen (me included) hints vaak niet snappen, maar dit ligt er wel heel erg bovenop :p
Haha had wel al de toon opgevangen jah, nu nog binnenhalen ;)

Qua controls (ik speel keyboard + muis) heb je ook soms dat je niet perfect voor een torch of loot container staat, maar dan corrigeer je toch gewoon ff... dit vind ik nu niet echt game-brekend imo

[ Voor 23% gewijzigd door KipCurreh op 26-05-2015 16:42 ]

• SideShow

SideShow

Administrator

Nnoitra schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:18:
[...]

Continue dat stroef gevoel? Dat is toch niet comfortabel? Het gevoel dat je het karakter niet 100% kan controleren. Soms je meerdere keren moeten herpositioneren vooraleer je iets kan looten. En inderdaad, je gewoonweg omdraaien kan reeds stroef zijn. Zoals ik reeds zei, zet ik Geralt dikwijls in wandelmodus omdat het probleem dan minder treffend is.

• Jeffreyoort
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 09:22
Hallo allemaal

ik ben pas op level 5 en heb me armor en me zwaarden allemaal nog level 1 weten julliewaar ik het beste kan zoeken voor een betere uitrusting ?

Alvast bedankt :)

• Joop
Enkele leuke dingen/tips om de immersion te verbeteren:
  • Geen Fast Travel. (Uitzonderingen daar gelaten.)
  • 's nachts slapen/meditaten en alleen op een veilige plek. Op zijn minst een kampvuur ergens of zo.
  • Normaal gesproken op medium snelheid (canter) paard rijden en wegen/paden gebruiken. Max snelheid (gallop) alleen bij spoed/vluchten of lange afstanden.
Meer mensen dit dit doen? Of andere soortgelijke dingen?

(Voor Skyrim had je leuke mods die je verplichtten om te eten/drinken/slapen en te beschermen tegen extreme regen/koud. Als je dat dan niet deed dan liep je health terug of andere effecten, met ultiem gevolg dood gaan. :) Hoop dat er voor Witcher 3 ook mods gaan komen.)

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nnoitra schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:19:
[...]
Client is niet nodig; je kunt gewoon naar gog en dan 'the witcher 3' gaan, heb je http linkjes.
Kan zijn dat je je moet registreren en je key in moet vullen om het spel aan je library toe te voegen.
Klopt volledig. Fel bedankt!!!

• SideShow

SideShow

Administrator

Trouwens, vreemd dat TotalBiscuit en AngryJoe geen reviews loslaten...
Van dragon age inq. konden ze niet rap genoeg zijn

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...]
spoiler:
spoiler:
Ik ben later terug gegaan en dan heb je een nieuwe dialoog optie waarin je kunt vragen waar Lena is. En dan krijg je de afloop te horen ;)

Nothing to see here!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Jeffreyoort schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:42:
Hallo allemaal

ik ben pas op level 5 en heb me armor en me zwaarden allemaal nog level 1 weten julliewaar ik het beste kan zoeken voor een betere uitrusting ?

Alvast bedankt :)
kisten looten, dozen looten, zakken looten, kasten looten, alles looten. Dan als je wat schematics hebt kan je de benodigdheden bij elkaar zoeken voorzover je die niet hebt. Dan blacksmith/ armorer zoeken en laten maken. Ze hebben ook wel wat wapens te koop soms die bij nood kunnen worden gekocht maar laten maken is goedkoper en veel beter qua stats over het algemeen.

• Nnoitra
SideShow schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:42:
Continue dat stroef gevoel? Dat is toch niet comfortabel? Het gevoel dat je het karakter niet 100% kan controleren. Soms je meerdere keren moeten herpositioneren vooraleer je iets kan looten. En inderdaad, je gewoonweg omdraaien kan reeds stroef zijn. Zoals ik reeds zei, zet ik Geralt dikwijls in wandelmodus omdat het probleem dan minder treffend is.
Ik heb dat gevoel helemaal niet, misschien dat ik het nog weet van deel 2..
Maar goed, hoe meer je er op gaat letten hoe irritanter het gaat worden en hoe meer jij je er aan gaat ergeren.
Ik zou zeggen; Let it go, let it go ;)
Misschien 'merk' je het na een tijdje al niet eens meer omdat je er aan gewend geraakt bent. :)
Jeffreyoort schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:42:
Ik had op level 6 nog level 1 gear.
Je komt vanzelf spul tegen tijdens het looten, of je kunt wat craften of bestaande gear en zwaarden upgraden.
Geduld is een schone zaak ;)

Verwijderd

Continue dat stroef gevoel? Dat is toch niet comfortabel?
Ik begin te vermoeden dat dit een console-specifiek probleem is, veroorzaakt door de lage framerate.
Dat verklaart in ieder geval waarom er voor sommigen hier de controls prima zijn, terwijl anderen claimen dat het dramatisch slecht is.
Trouwens, vreemd dat TotalBiscuit en AngryJoe geen reviews loslaten...
TotalBiscuit is partner/gesponsord door gog.com, die op zijn beurt in bezit is van CD Projekt Red. Hij kan geen onpartijdige review geven over The Witcher, daarom doet hij het ook niet.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03
Gisteren even een "rondje" Velen gedaan. Alle undiscovered locations nu bezocht en gecleared waar het kon. Staan nog wat hidden treasures/guarded treasures open waar level 25 of hoger monsters bij stonden.

Nu op naar Novigrad iig :)

• Rutix
Jaguar645 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:48:
Gisteren even een "rondje" Velen gedaan. Alle undiscovered locations nu bezocht en gecleared waar het kon. Staan nog wat hidden treasures/guarded treasures open waar level 25 of hoger monsters bij stonden.

Nu op naar Novigrad iig :)
:+ En dan nog is de kans groot dat je veel hebt gemist. Ik ben namelijk best wel veel plekjes tegen gekomen waar iets te doen was maar er geen "?" was.

Nothing to see here!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:47:
[...]

Ik begin te vermoeden dat dit een console-specifiek probleem is, veroorzaakt door de lage framerate.
Dat verklaart in ieder geval waarom er voor sommigen hier de controls prima zijn, terwijl anderen claimen dat het dramatisch slecht is.
Dit vind ik op de pc ook wel een punt, niet door framerate, geralt is gewoon lastig om lekker te richten op loot plekken, soms 3x draaien totdat die niet 180 maar 45 graden draait. :( iets ruimere richtrange voor looten zou wel handig zijn.

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Deem schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:14:
[...]

Die man heeft nog nooit een 3rd person game gespeeld? Controles zijn prima.
LOL Grapjas. Ik speel al 38 jaar spelletjes. You name it i played it. VOORAL 3rd person spellen. Daarom weet ik ook waar het probleem ligt. De controles zijn helemaal niet ok. Hoe blind moet je zijn.. Dat je er aan went is 1 ding...

[ Voor 9% gewijzigd door innerchild op 26-05-2015 16:52 ]

• Jeffreyoort
Thanks ! het is dus allemaal random. Dat word lekker rond dwalen :)
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:46:
[...]

kisten looten, dozen looten, zakken looten, kasten looten, alles looten. Dan als je wat schematics hebt kan je de benodigdheden bij elkaar zoeken voorzover je die niet hebt. Dan blacksmith/ armorer zoeken en laten maken. Ze hebben ook wel wat wapens te koop soms die bij nood kunnen worden gekocht maar laten maken is goedkoper en veel beter qua stats over het algemeen.

• HeatWave

HeatWave

innerchild schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:51:
[...]

LOL Grapjas. Ik speel al 38 jaar spelletjes. You name it i played it. VOORAL 3rd person spellen. Daarom weet ik ook waar het probleem ligt. De controles zijn helemaal niet ok. Hoe blind moet je zijn.. Dat je er aan went is 1 ding...
Het blijft jouw mening, prima, maar de rest stoort zich er niet aan, dus ja, aan wie zou het liggen? :').

• SideShow

SideShow

Administrator

HeatWave schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:53:
[...]

Het blijft jouw mening, prima, maar de rest stoort zich er niet aan, dus ja, aan wie zou het liggen? :').
De rest? Op elk forum dat je komt, lees je het probleem

Verwijderd

Rutix schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:49:
[...]

:+ En dan nog is de kans groot dat je veel hebt gemist. Ik ben namelijk best wel veel plekjes tegen gekomen waar iets te doen was maar er geen "?" was.
die plaatsen kan je invullen met vraagtekens door maps te kopen bij de vendors en die te lezen :)

• HeatWave

HeatWave

SideShow schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:54:
[...]

De rest? Op elk forum dat je komt, lees je het
Ja, maar voornamelijk van mensen die het zelf nog niet gespeeld hebben dus, gebaseerd op klachten van andere mensen.

De mensen die actief spelen hebben het namelijk voornamelijk over 1 ding, de inhoud van het spel en hoe geweldig het is.

• Nnoitra
innerchild schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:51:
[...]

Hij bedoeld, denk ik, die youtube knakker.
En kunnen we het even vriendelijk houden?
Dat er veel mensen zijn die vinden dat de controls prima zijn, wil niet zeggen dat al die mensen blind zijn.
Al jouw 38 jaar spelletjes ervaring is leuk, maar dat wil niet zeggen dat jij jouw mening de waarheid is.
En het wil ook niet zeggen dat de mening van 'de rest' de waarheid is.

Meningen verschillen; deal with it.

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 26-05-2015 17:00 ]

• Scifo83
  • Laatst online: 25-10 01:55
Mijn enige grootste ergernis is dat dat klote paard soms een totaal verkeerde richting opgaat of random stopt aan een kruispunt.

Met geralt heb ik zelf minder problemen. Ik highlight ff alle loots na een battle met mijn witcher vision en raap ze dan op.

Ik zou wel graag vrij in combat modus gaan als ik op een afstandje een vijand zie. Is wel vervelend dat geralt pas in combat modus ga op enkele meters. Ben ik soms te traag om mijn zwaard te trekken -.-

iRacing Profiel

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Damn, dit topic gaat snel! En moeilijk lezen ook met al die (begrijpelijke) spoilers.

Ben zelf nog maar level 6 en in Velen aan het questen. Progressie gaat traag als je focust op sidequest. Maar geniet er met volle teugen van. Heerlijk spel. Helaas al wel een aantal quest bugs tegen gekomen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Zullen we dan teruggaan naar het lootsysteem van TW2, waar het nog een stuk gevoeliger was, en je met je aanvalsknop moest looten, waardoor je je aanvalsanimatie moest afwachten iedere keer je nog eens wou proberen? :p

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Scifo83 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:56:
Mijn enige grootste ergernis is dat dat klote paard soms een totaal verkeerde richting opgaat of random stopt aan een kruispunt.

Met geralt heb ik zelf minder problemen. Ik highlight ff alle loots na een battle met mijn witcher vision en raap ze dan op.

Ik zou wel graag vrij in combat modus gaan als ik op een afstandje een vijand zie. Is wel vervelend dat geralt pas in combat modus ga op enkele meters. Ben ik soms te traag om mijn zwaard te trekken -.-
Ik trek men wapens eigenlijk altijd al zelf op voorhand, weet niet of dit mogelijk is op console ?

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Jeffreyoort schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:52:
Thanks ! het is dus allemaal random. Dat word lekker rond dwalen :)
[...]
niet helemaal, bij quests zitten vrijwel altijd interessante dingen in de kisten, niet vaak echt goede wapens al heb ik hier en daar wel een behoorlijk wapen gevonden (die ik al had overigens, gwe'leyn ofzo silver sword)

voor rond lvl 5 heb je deze http://www.gosunoob.com/witcher-3/best-starting-weapons/ (spoiler alertje dus niet klikken als je niet gedeelte quest wil meekrijgen. :) )
-SaveMe- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:58:
Damn, dit topic gaat snel! En moeilijk lezen ook met al die (begrijpelijke) spoilers.

Ben zelf nog maar level 6 en in Velen aan het questen. Progressie gaat traag als je focust op sidequest. Maar geniet er met volle teugen van. Heerlijk spel. Helaas al wel een aantal quest bugs tegen gekomen ...
welke dan? in spoiler tags gaarne dan ;)
Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad maar op voorhand de naam van de quest weten die niet lekker loopt is handig ivm saven enzo.

[ Voor 33% gewijzigd door SouLLeSSportal op 26-05-2015 17:15 ]

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:33
Joop schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:42:
  • 's nachts slapen/meditaten en alleen op een veilige plek. Op zijn minst een kampvuur ergens of zo.
  • Normaal gesproken op medium snelheid (canter) paard rijden en wegen/paden gebruiken. Max snelheid (gallop) alleen bij spoed/vluchten of lange afstanden.
Geen fast travel doe ik ook, al sinds Red Dead Redemption denk ik. Slapen dat hoeft Geralt toch niet? Hij is nonhuman! (Ik ben te gierig om iedere keer een alcohol kwijt te zijn.) Rustig rijden doe ik wel in dorpen enzo, maar eigenlijk loop ik het meeste, kan ik af en toe wat kruiden plukken.

Verder vond ik het jammer dat ik na het lezen van het notice board al die vraagtekens kreeg. Voor mijn gevoel zocht ik beter en vond ik meer toen ik nog niet precies wist waar ik heen moest. Maar blijkbaar kun je die vraagtekens uitzetten, dus dat ga ik maar doen. Ik gebruik wel de afwijkingen op de map graphic.

• Scifo83
  • Laatst online: 25-10 01:55
KipCurreh schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:01:
[...]

Ik trek men wapens eigenlijk altijd al zelf op voorhand, weet niet of dit mogelijk is op console ?
Ik speel ook op pc met keyboard. Maar heb een paar keer voorgehad dat ik mijn zwaard trok preventief en in combat modus deed geralt zijn zwaard weer weg. -.-

Zou het nog eens moeten testen, mss dat ik de rare game mechanics in het begin nog niet doorhad :p

iRacing Profiel

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

108rogar schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:17:
[...]

Geen fast travel doe ik ook, al sinds Red Dead Redemption denk ik. Slapen dat hoeft Geralt toch niet? Hij is nonhuman! (Ik ben te gierig om iedere keer een alcohol kwijt te zijn.) Rustig rijden doe ik wel in dorpen enzo, maar eigenlijk loop ik het meeste, kan ik af en toe wat kruiden plukken.

Verder vond ik het jammer dat ik na het lezen van het notice board al die vraagtekens kreeg. Voor mijn gevoel zocht ik beter en vond ik meer toen ik nog niet precies wist waar ik heen moest. Maar blijkbaar kun je die vraagtekens uitzetten, dus dat ga ik maar doen. Ik gebruik wel de afwijkingen op de map graphic.
man ik kom om in de dwarven spirit (lol) en zo vaak gebruik ik die potions ook weer niet. Daarnaast slaapt hij wel aangezien hij vaak genoeg wakker word in cutscenes etc.
Meditaten doe ik ook niet heel lang omdat je juist mooie sfeer hebt als zon op of ondergaat :)
Scifo83 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:19:
[...]

Ik speel ook op pc met keyboard. Maar heb een paar keer voorgehad dat ik mijn zwaard trok preventief en in combat modus deed geralt zijn zwaard weer weg. -.-

Zou het nog eens moeten testen, mss dat ik de rare game mechanics in het begin nog niet doorhad :p
komt soms als je ver genoeg van de spawn area bent van die mob, dan breken ze de combat af en doet geralt nogal snel zijn zwaard weg, maar dan soms ook weer niet terwijl iedereen in 3 stukken ligt. Lijkt nog niet helemaal 100% te werken dus.

• 108rogar
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:24:
man ik kom om in de dwarven spirit (lol) en zo vaak gebruik ik die potions ook weer niet. Daarnaast slaapt hij wel aangezien hij vaak genoeg wakker word in cutscenes etc.
Meditaten doe ik ook niet heel lang omdat je juist mooie sfeer hebt als zon op of ondergaat :)
Da's nou juist zonde, een hele fles alcohol terwijl je pas 1 Swallow hebt gebruikt bijvoorbeeld. :P

• Jeffreyoort
Bedankt ik ga het checken ! :)
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:12:
[...]

niet helemaal, bij quests zitten vrijwel altijd interessante dingen in de kisten, niet vaak echt goede wapens al heb ik hier en daar wel een behoorlijk wapen gevonden (die ik al had overigens, gwe'leyn ofzo silver sword)

voor rond lvl 5 heb je deze http://www.gosunoob.com/witcher-3/best-starting-weapons/ (spoiler alertje dus niet klikken als je niet gedeelte quest wil meekrijgen. :) )

[...]

welke dan? in spoiler tags gaarne dan ;)
Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad maar op voorhand de naam van de quest weten die niet lekker loopt is handig ivm saven enzo.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

108rogar schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:32:
[...]

Da's nou juist zonde, een hele fles alcohol terwijl je pas 1 Swallow hebt gebruikt bijvoorbeeld. :P
ja dan moet je ook nog niet gaan meditaten ;) doe ik pas als bijna alles op is na lange quest ofzo.

• Nnoitra
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:39:

ja dan moet je ook nog niet gaan meditaten ;) doe ik pas als bijna alles op is na lange quest ofzo.
Als er slechts 1 ding (helemaal) op is, kun je het volgens mij ook gewoon nog een keer maken (mits je de ingrediënten hebt).
En op hogere moeilijkheidsgraden is meditation voor health regeneration niet meer mogelijk, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

• 108rogar
Even voor de duidelijkheid, het meditaten met maar 1 gebruikte Swallow was in het kader van zelf opgelegde regels, zie Joop in "[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt"

• SCIxX
Wat ik me afvraagt, zijn de question marks alles? Of kun je ook interessante loot/events tegenkomen terwijl er geen question mark staat..?

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

108rogar schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:48:
Even voor de duidelijkheid, het meditaten met maar 1 gebruikte Swallow was in het kader van zelf opgelegde regels, zie Joop in "[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt"
Ja ok als je perse snachts moet meditaten zou dat kunnen maar aan de andere kant duurt een dag best wel lang dat je behoorlijk wat potions kan gebruiken. :) als je rekening houdt dat je dat zal gaan doen, dan gebruik je de boel ook gewoon sneller. nu doe ik dat niet zo snel.

• Nnoitra
SCIxX schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:52:
Wat ik me afvraagt, zijn de question marks alles? Of kun je ook interessante loot/events tegenkomen terwijl er geen question mark staat..?
Je kunt i.i.g. wel loot tegenkomen, in hoeverre dat altijd interessante loot is. Tot nu toe kleine dingetjes.
En ik ben 2x een event tegen gekomen waarvan ik niet zeker weet of deze aangegeven stond
a) een stel bandits te paard die gewoon de weg aan het volgen waren.
b) een knakker vastgebonden aan een paal met daar omheen bandits.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 26-05-2015 17:59 ]

• SCIxX
Nnoitra schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:58:
[...]

Je kunt i.i.g. wel loot tegenkomen, in hoeverre dat altijd interessante loot is. Tot nu toe kleine dingetjes.
En ik ben 2x een event tegen gekomen waarvan ik niet zeker weet of deze aangegeven stond
a) een stel bandits te paard die gewoon de weg aan het volgen waren.
b) een knakker vastgebonden aan een paal met daar omheen bandits.
Ik lees net dat je dus ook steeds weer nieuwe question marks kan krijgen.

"So far my map got marked with question marks doing these actions:

Reading notice board
Overhearing conversation
Talk to certain NPC
Read notice/book you loot
and obviously quests

Also be sure to visit Notice Boards more than once. Quite often you'll find new postings on boards you've already visited."

Genoeg te doen dus.

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 15:44
voxxel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:36:
[...]

Hier ga je spijt van krijgen.. muhahaha :P
Ik vind het persoonlijk de beste keuze. Heb em zelf ook gemaakt.
spoiler:
Door de geest te redden, red je alle gevangen kinderen en heb je een wezen dat ervoor zorgt dat de Crones belaagd worden. Dat je daarmee de Baron en de vrouw verliest is een klein offer.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:19
Wil ik weer een keer een story quest doen en naar Skellige; helemaal afgereisd naar Novigrad, kost die reis 1000. Kom ik aan met iets van 53...
Ennn we gaan weer side-questen. :+

Verwijderd

Mijn eerste echt vervelende bug: Zwaarden worden tijdelijk afgenomen in de quest waar je naar een villa toe gaat.

Quest is klaar...en mijn Relic Steel Sword is vervangen door een standaard Nilgraardian Sword.

Yay...sheibe. Gelukkig kon ik een nieuwe craften maar misschien handig voor mensen die nog de quest moeten doen: Even je beide zwaarden un-equippen voordat je naar binnen gaat.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:55:
Mijn eerste echt vervelende bug: Zwaarden worden tijdelijk afgenomen in de quest waar je naar een villa toe gaat.

Quest is klaar...en mijn Relic Steel Sword is vervangen door een standaard Nilgraardian Sword.

Yay...sheibe. Gelukkig kon ik een nieuwe craften maar misschien handig voor mensen die nog de quest moeten doen: Even je beide zwaarden un-equippen voordat je naar binnen gaat.
Dat is wel een serieuze bug. Zou ik even op de officiele forums posten ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nnoitra schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:55:
[...]
Hij bedoeld, denk ik, die youtube knakker.
En kunnen we het even vriendelijk houden?
Dat er veel mensen zijn die vinden dat de controls prima zijn, wil niet zeggen dat al die mensen blind zijn.
Al jouw 38 jaar spelletjes ervaring is leuk, maar dat wil niet zeggen dat jij jouw mening de waarheid is.
En het wil ook niet zeggen dat de mening van 'de rest' de waarheid is.

Meningen verschillen; deal with it.
amen.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Ik denk dat Yrden vs Wraiths bugged is. Volgens de Bestiary zouden ze vast komen te zitten in de cirkel, maar het doet helemaal niets. Of die ik iets fout?

edit: ah nvm.. zie nu pas dat ze geen damage nemen zonder Yrden.

[ Voor 17% gewijzigd door yinx84 op 26-05-2015 19:40 ]

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Is er al een ATI driver voor The Witcher 3? Of welke driver draait momenteel het beste?

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02:13
Rabbitto schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:50:
[...]

Ik vind het persoonlijk de beste keuze. Heb em zelf ook gemaakt.
spoiler:
Door de geest te redden, red je alle gevangen kinderen en heb je een wezen dat ervoor zorgt dat de Crones belaagd worden. Dat je daarmee de Baron en de vrouw verliest is een klein offer.
spoiler:
Alleen word niet alleen de Baron en de vrouw vermoord, maar er word ook nog eens een heel dorp afgeslacht. Weet niet of dit waar is hoor, maar heb het hier gelezen een paar pagina's terug

Maar wat een spelletje is me dit :9~
Laatste keer dat ik zo in een spel gezogen ben is denk ik Skyrim geweest. Er is zo belachelijk veel te doen dat ik soms niet weet wat ik moet doen. Ben nu level 15 na 51 uren spelen (volgens de xbox one, weet niet of dit klopt?). Maar zou best kunnen. :) Ik speel op de 2de moeilijkheidsgraad wat voor mij genoeg uitdaging bied. Een volgende speelsessie (die er weet ik nu al cker gaat komen) speel ik 1/2 niveautjes omhoog.
Ik lees dat sommige mensen problemen hadden met het krijgen van gold. Daar had ik in het begin ook veel last van. Maar nu ik bijna 15K heb, mag ik wel zeggen dat die zorgen verleden tijd zijn. :D
ALLES looten wat je tegenkomt. Al die rotzooi weer verkopen en je hebt binnen de kortste keren een dikke zak met centen. Ik heb nu zoveel geld dat ik niet weet wat ik ermee moet doen, maar het gaat vast nog een x goed van pas komen ghehe.

Enigste kleine minpuntjes die ik hier al vaker voorbij heb zien komen.
1. Besturing had iets soepeler gemogen, het is niet hinderlijk irritant maar soms met dingen looten bijv. wil het nog wel eens niet lekker werken.
2. Paardrijden is ook 'et ook niet helemaal :9
3. En het inventory systeem, ik vind het wel redelijk overzichtelijk, ik stoor me alleen aan al die note's en books die ik nu erin heb staan en waarvan ik niet zeker weet of ik ze nu moet verkopen of niet, ik denk dat ik ze ga lezen allemaal en dan toch ga verkopen, scheelt toch weer wat ruimte. Hier hadden ze dus wel een appart vakje voor mogen maken.

Verder een heerlijke game, 9,5/10 krijgt hij van mij. Geen 10 omdat geen enkel spel perfect is, en The Witcher 3 helaas een paar kleine schoonheids-foutjes heeft.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Update v1.03 is binnen voor de PS4.
500mb

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31

n8n

GluonC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:55:
[...]
spoiler:
Alleen word niet alleen de Baron en de vrouw vermoord, maar er word ook nog eens een heel dorp afgeslacht. Weet niet of dit waar is hoor, maar heb het hier gelezen een paar pagina's terug

Laatste keer dat ik zo in een spel gezogen ben is denk ik Skyrim geweest. Er is zo belachelijk veel te doen dat ik soms niet weet wat ik moet doen. Ben nu level 15 na 51 uren spelen (volgens de xbox one, weet niet of dit klopt?). Maar zou best kunnen. :) Ik speel op de 2de moeilijkheidsgraad wat voor mij genoeg uitdaging bied. Een volgende speelsessie (die er weet ik nu al cker gaat komen) speel ik 1/2 niveautjes omhoog.
Ik lees dat sommige mensen problemen hadden met het krijgen van gold. Daar had ik in het begin ook veel last van. Maar nu ik bijna 15K heb, mag ik wel zeggen dat die zorgen verleden tijd zijn. :D
ALLES looten wat je tegenkomt. Al die rotzooi weer verkopen en je hebt binnen de kortste keren een dikke zak met centen. Ik heb nu zoveel geld dat ik niet weet wat ik ermee moet doen, maar het gaat vast nog een x goed van pas komen ghehe.

1. Besturing had iets soepeler gemogen, het is niet hinderlijk irritant maar soms met dingen looten bijv. wil het nog wel eens niet lekker werken.
3. En het inventory systeem, ik vind het wel redelijk overzichtelijk, ik stoor me alleen aan al die note's en books die ik nu erin heb staan en waarvan ik niet zeker weet of ik ze nu moet verkopen of niet, ik denk dat ik ze ga lezen allemaal en dan toch ga verkopen, scheelt toch weer wat ruimte. Hier hadden ze dus wel een appart vakje voor mogen maken.

Verder een heerlijke game, 9,5/10 krijgt hij van mij. Geen 10 omdat geen enkel spel perfect is, en The Witcher 3 helaas een paar kleine schoonheids-foutjes heeft.
Ik verkoop lectuur allemaal bij dezelfde merchant. Mocht het een keer toch nodig zijn weet ik wie ik moet opzoeken.
Een soort gehuurde opslagbox.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

GluonC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:55:
[...]
spoiler:

Ik vond het paardrijden juist ideaal hij volgt gewoon het zandpad. Als je eraf wijkt dan gaat het wat minder soepel.

Wat me ook opvalt is dat het paard geen stamina gebruikt zolang je op de paden blijft

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Die Kaasquest, geweldig(is dat nog een referentie ergens naar?)

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
dutchgio schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:52:
Wil ik weer een keer een story quest doen en naar Skellige; helemaal afgereisd naar Novigrad, kost die reis 1000. Kom ik aan met iets van 53...
Ennn we gaan weer side-questen. :+
Je kan altijd zwemmen :P :+

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-10 14:50
Splitinfinitive schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:44:
[...]

Ik vond het paardrijden juist ideaal hij volgt gewoon het zandpad. Als je eraf wijkt dan gaat het wat minder soepel.

Wat me ook opvalt is dat het paard geen stamina gebruikt zolang je op de paden blijft
Dat paard gebruikt toch alleen stamina als je in galop bent? Ongeacht of je op een pad rijd?

n.a.

Verwijderd

arjen9551 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:12:
[...]

Dat paard gebruikt toch alleen stamina als je in galop bent? Ongeacht of je op een pad rijd?
Als je shift (of console button) gebruikt om automatisch te volgen gallopeerd hij zonder stamina te gebruiken :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:19
Ik zal niet ontkennen dat ik dat kleine bootje naast die grote waar je 1000 voor moet betalen heb gepakt en vanaf Novigrad die kant op wilde varen, maar dat mocht niet baten. :+
Misschien dat het vanaf dat gebied in Velen vlak bij de kust wel kan, maar dan mis je de quest denk ik zo. :o

• Rutix
arjen9551 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:12:
[...]

Als je met je paard sprint op een pad dan verbruik je geen stamina.

Nothing to see here!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heeft iemand een idee waar ik een weapon smith kan vinden die mijn griffon swords kan craften? Heb wel al een paar armor smiths gevonden, maar ben de weapon smith even kwijt :P Ben in Velen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• ye-roon
  • Laatst online: 04-10 09:55
Even een vraagje. Ik heb net een recipe voor Enhanced Petri's Philter gevonden, maar heb de originele nog niet, ik heb geen vraagtekens meer op de kaart zowat, iig niet in low level areas. Ik ben naar alle herbalists en alchemists geweest die ik ken, die verkopen het ook niet. Heeft iemand een idee waar dat recipe ligt?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• SideShow

SideShow

Administrator

Na patch 1.04 ziet er er allemaal precies wat scherper en beter uit? De textures dan
Ook het water is precies mooier?
Of beeld ik het me maar in

*edit: ook de indruk dat het probleem van de vage en blurry foliage ook opgelost is, zeker als je wat zit te tweaken zoals in deze thread
http://www.neogaf.com/for...read.php?t=1051500&page=5
http://abload.de/img/w1vcjsk.png

wow niet verwacht eigenlijk vorige week, maar witcher 3 is nu toch mn favoriete game van het moment :)

[ Voor 61% gewijzigd door SideShow op 26-05-2015 21:38 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Misschien een stomme vraag, maar hoe unlock ik Novigrad?

Als ik Novigrad selecteer blijf ik terugkeren naar de map van Velen. Echter als ik The Skellige Isles selecteer zie ik wel dat gebied? Is dit een gamebrekende bug? Want opnieuw opstarten helpt niet...

Never mind..... Ik vond Velen al enorm groot lijken :+ Heb nog echt zoveel vraagtekens openstaan in Velen, maar heb op dit moment weinig sidequests meer open staan. Dus ga maar naar het noorden :P

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-05-2015 21:42 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:39:
Misschien een stomme vraag, maar hoe unlock ik Novigrad?

Als ik Novigrad selecteer blijf ik terugkeren naar de map van Velen. Echter als ik The Skellige Isles selecteer zie ik wel dat gebied? Is dit een gamebrekende bug? Want opnieuw opstarten helpt niet...

Never mind..... Ik vond Velen al enorm groot lijken :+ Heb nog echt zoveel vraagtekens openstaan in Velen, maar heb op dit moment weinig sidequests meer open staan. Dus ga maar naar het noorden :P
ook een paar keer geprobeerd naar novigrad te reizen via fast travel. werd schijtziek ervan dat ik steeds weer naar 'vellen' ging. Toen ik het zag voelde ik me best wel stom. Werken als bouwkundige geen oog voor detail. :+ kijk maar uit over een jaar of tien

• voxxel
Joop schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:42:
Enkele leuke dingen/tips om de immersion te verbeteren:
Jaaaa ik :) Ik loop altijd zo rustig mogelijk (alleen normale galop/canter over grote wegen). Ik probeer echt zoveel mogelijk te genieten van de omgeving en ook in steden alles in me op te nemen. Het gaat niet snel, maar het voelt wel goed! Mediteren doe ik wel gewoon overal, maar dat vind ik ook bij de witcher passen.

Zonnepanelen

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:00

bAdmuTs

mAzE

Haha ik als level 5 (bijna 6) tegen een level 14 Forktail gaat hem niet worden, doe nauwelijks schade :).

[ Voor 5% gewijzigd door bAdmuTs op 26-05-2015 22:25 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Pagina: 1 ... 28 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic