• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-12 16:21
SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:49:
[...]

het is gelukkig dan ook geen sail simulator, puur een vervoersmiddel, net als het paard al is die wel beter uitgewerkt :)

achteruit varen met een zeilboot is ook een beetje lastig :+
offtopic:
nee, achteruitvaren met een zeilboot is prima te doen. Zeker met een boot waar het zeil midden tegen de mast is bevestigd. Gewoon neus in de wind en de wind zorgt vanzelf dat je achteruit geduwd wordt.

bij een modernere boot waar de giek aan de mast is bevestigd is het ietsje lastiger, maar nog altijd te doen. Gewoon roer in in de tegengestelde richting duwen als je zeil, daarna je giet in de wind duwen en vasthouden. wordt je vanzelf achteruitgeduwd. Zodra je wilt draaien roer omgooien en wegwezen.

de zeilterm hiervoor is Deinzen

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
lordprimoz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:54:
[...]

offtopic:

Afbeeldingslocatie: http://artofstyle.hucklebury.com/wp-content/uploads/2013/04/Dwight-Schrute-of-The-Office-with-creepy-geek-in-short-sleeve-shirt-and-tie-look-239x300.jpg

nee, achteruitvaren met een zeilboot is prima te doen. Zeker met een boot waar het zeil midden tegen de mast is bevestigd. Gewoon neus in de wind en de wind zorgt vanzelf dat je achteruit geduwd wordt.

bij een modernere boot waar de giek aan de mast is bevestigd is het ietsje lastiger, maar nog altijd te doen. Gewoon roer in in de tegengestelde richting duwen als je zeil, daarna je giet in de wind duwen en vasthouden. wordt je vanzelf achteruitgeduwd. Zodra je wilt draaien roer omgooien en wegwezen.

fixed

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42

spaceboy

Op grote hoogte

lordprimoz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:32:
[...]

spoiler:
ik vondt het vooral grappig dat ik met de boot naar skellige was gegaan en na de crash direct gefloten en stond roach opeens voor me. Of hij had de boot voor me genomen of hij is gezwommen xDD
Als je goed had gelezen had je gezien dat Geralt élk paard Roach noemt... ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 14:21
spaceboy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:59:
[...]

Als je goed had gelezen had je gezien dat Geralt élk paard Roach noemt... ;)
spoiler:
elk paard wat zijn eigendom is, gezien je throphy aan het zadel van Roach hangt, is ieder paard wat je oproept dus je eigen paard ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

lordprimoz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:54:
[...]

offtopic:

ja akkoord je kan achteruit gaan, maar echt varen is het niet zoals je ingame doet, met zeil open en wind in de rug, (vanuitgaande dat je dat hebt), dat bedoelde ik. :P

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Verwijderd

Maichel schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:08:
[...]

Hahaha wtf..ik dacht al, dikke spoilers! Had het laatste zinnetje nog niet gezien :D
Dan nog kan het een spoiler zijn, want nu weet je dat het niet zo is :)

• Puc van S.
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Or is it.... 8)

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Op het einde word je paard niet door Micky Mouse genomen. Gebeurd ook niet, moet dit nu ook in spoilers dan? :)

Als je het zo bekijkt moet het hele topic in spoilers, lijkt me overdreven ;)

PSN: Maichel

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 22:13
Een schaamteloze repost omdat het topic erg hard gaat en ik het antwoord nog steeds niet op internet kan vinden. :X
WickedWizard schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:51:
Ik hoop dat iemand hier iets meer duidelijkheid kan geven over het volgende, want op internet kon ik verder vrij weinig harde info vinden.

Spoilers voor The Witcher 2: Assassins of Kings.

Ik heb nog nooit een Witcher game gespeeld. Heb vorige week deze game opgepikt voor de PS4. Ik ben van plan om aan het begin van de game 'do not simulate' te kiezen, waardoor ik geen beslissingen uit de tweede Witcher game hoef te maken (aangezien ik die dus toch nooit gespeeld heb). Dan krijg je in The Witcher 3 een 'standaard' verhaal, zoals dat door CDR bepaald is, voorgeschoteld. Weet iemand hier welke keuzes er dan worden gemaakt, welk pad wordt er bv. gevolgd in deel 2 (Roche of Iorveth?) en blijft Letho leven of laat je hem sterven bv.?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

WickedWizard schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:16:
Een schaamteloze repost omdat het topic erg hard gaat en ik het antwoord nog steeds niet op internet kan vinden. :X

[...]
one way to find out! play the game... is toch veel leuker te zien hoe het verhaal zich ontwikkeld ipv het al te weten, tenzij je de voorgaande game al hebt gespeeld?
Wat maakt het dat je dit wil weten eigenlijk? als je het voorgaande niet gespeeld hebt maakt het toch niet uit welke keuze er wordt gemaakt?

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-12 11:44

[...]
Ik heb zelf gekozen voor de simulate optie zonder Witcher 1 en 2 gespeeld te hebben. Heb weinig gemerkt van deze keuze.

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 15:05

Scrummie

Think different

Ik wist niet wat er met die vraag bedoeld werd :P. Later las ik hier wat over vragen, en toen ik ondervraagd werd, ging er een belletje rinkelen en dacht ik "oh, ja". Had nog nooit eerder Witcher games gespeeld en niet bekend met de lore, dus vragen op gevoel beantwoord :).

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• WickedWizard
SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:19:
[...]

one way to find out! play the game... is toch veel leuker te zien hoe het verhaal zich ontwikkeld ipv het al te weten, tenzij je de voorgaande game al hebt gespeeld?
Wat maakt het dat je dit wil weten eigenlijk? als je het voorgaande niet gespeeld hebt maakt het toch niet uit welke keuze er wordt gemaakt?
Tja ik bezit niet over voldoende tijd om de komende weken, maanden (?) in te plannen dat ik deel 2 en 3 achter elkaar ga spelen met andere games die ook mijn aandacht verdienen. :) Ik vraag het hier omdat ik aan de ene kant benieuwd ben wat CDR als 'canon' beschouwt en aan de andere kant of hun 'canon' keuzes zijn waar ik tevreden over zal zijn bij het spelen van Witcher 3. Ik zou het jammer vinden om er dan achter te komen dat ze een andere keus voor me hebben gemaakt dan ik zelf zou hebben gedaan. Dan kun je zeggen; maak die keuze dan lekker zelf?! Maar als nieuweling die voor het eerst een Witcher game gaat proberen ben ik toch wel benieuwd wat CDR zelf als 'canon' beschouwt voor deze game.

Nouja ik zal maar even kijken welke vragen worden gesteld en welke keuzes ik naar waarschijnlijkheid in deel 2 zou hebben gemaakt. Hoor van veel mensen dat de kracht van deze games ligt in het maken van je eigen keuzes en het beleven van de consequenties daarvan. Ik lees nog even verder. :)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Waar ik op doel is dit: Als ik zeg dat letho leeft, weet je dan waarom dit wel of niet gebeurd is als je the witcher 2 niet hebt gespeeld? En welke keuze had je dan gemaakt als je niet het verhaal en achtergrond weet die in het spel zit?

Ja je zou met playthrough vids een en ander kunnen achterhalen maar dan zou ik gewoon deel 2 spelen. is stuk minder uitgebreid dan deel 3 en wel leuk genoeg om te spelen.

• WickedWizard
SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:29:
Waar ik op doel is dit: Als ik zeg dat letho leeft, weet je dan waarom dit wel of niet gebeurd is als je the witcher 2 niet hebt gespeeld? En welke keuze had je dan gemaakt als je niet het verhaal en achtergrond weet die in het spel zit?

Ja je zou met playthrough vids een en ander kunnen achterhalen maar dan zou ik gewoon deel 2 spelen. is stuk minder uitgebreid dan deel 3 en wel leuk genoeg om te spelen.
Nee natuurlijk niet, het is ook niet hetzelfde als wanneer je het zelf speelt. De hele context loop je mis. Er zijn echter wel andere mensen in een vergelijkbare positie zoals ik die zich hetzelfde afvragen en websites waar je kunt lezen welke belangrijke keuzes in Witcher 2 te maken zijn met wat meer context erbij om die keuze wat beter te begrijpen. Maar het is uiteraard bij lange na niet dezelfde ervaring als bij het doorspelen van deel 2 zelf. En ja, ik kan ook deel 2 gaan spelen en daarna pas deel 3. Dat is een keuze die je moet maken. Maar ik ben iemand die in RPG's de tijd neemt om zoveel mogelijk te ontdekken van de wereld en ik weet gewoon dat ik met deze 2 games dan geen tijd ga hebben voor andere spellen in de komende weken en maanden. Het is niet zo dat ik elke dag tijd heb om te spelen en wanneer ik dat wel heb is dat misschien voor een uurtje of twee, hooguit drie.

Andere vraag: Is deel 2 door te spelen door het skippen van zijmissies (behalve noodzakelijk ivm leveling, quest rewards etc.) en het volgen van de main story line en hoeveel uur schat je dat dit kost? Rond/meer dan/minder dan 20-30 uur?

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

als je niveau op makkelijk houdt moet je een heel eind komen in 30 uur ja. het is stuk anders ingedeeld dan nummer 3, veel meer in beperkte gebieden die veel kleiner zijn, je zal lang niet zoveel extra dingen tegenkomen als je nu doet.

De meeste die ik tegenkom op internet deden er op hard 25-30 uur over voornamelijk main + wat side quests.

[ Voor 18% gewijzigd door SouLLeSSportal op 27-05-2015 16:54 ]

• Chester
  • Niet online
WickedWizard schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:47:
[...]

Nee natuurlijk niet, het is ook niet hetzelfde als wanneer je het zelf speelt. De hele context loop je mis. Er zijn echter wel andere mensen in een vergelijkbare positie zoals ik die zich hetzelfde afvragen en websites waar je kunt lezen welke belangrijke keuzes in Witcher 2 te maken zijn met wat meer context erbij om die keuze wat beter te begrijpen. Maar het is uiteraard bij lange na niet dezelfde ervaring als bij het doorspelen van deel 2 zelf. En ja, ik kan ook deel 2 gaan spelen en daarna pas deel 3. Dat is een keuze die je moet maken. Maar ik ben iemand die in RPG's de tijd neemt om zoveel mogelijk te ontdekken van de wereld en ik weet gewoon dat ik met deze 2 games dan geen tijd ga hebben voor andere spellen in de komende weken en maanden. Het is niet zo dat ik elke dag tijd heb om te spelen en wanneer ik dat wel heb is dat misschien voor een uurtje of twee, hooguit drie.

Andere vraag: Is deel 2 door te spelen door het skippen van zijmissies (behalve noodzakelijk ivm leveling, quest rewards etc.) en het volgen van de main story line en hoeveel uur schat je dat dit kost? Rond/meer dan/minder dan 20-30 uur?
Zelfs met side quests er bij heb je 2 in ongeveer 20 tot 25 uur uit.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-10 01:55
Op hoeveel mag je de speelduur van 3 rekenen als je enkel met het hoofdverhaal bezig bent?

*ik stel de vraag omdat mijn vriendin zich zorgen maakt :D

iRacing Profiel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ligt eraan, denk overigens dat je dat op de moeilijkere difficulty niet eens red, maar als je alleen de main quest volgt speel je waarschijnlijk ook op easy. ;)
Het idee van open wereld/RPG is nou juist dat je niet zo vast zit aan een (lineaire) main story.

Maar grote kans dat je de credits dan al vrij snel ziet ja. ;)
IMHO speel je de game dan 'verkeerd'. :)

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 27-05-2015 17:22 ]

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Scifo83 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:18:
Op hoeveel mag je de speelduur van 3 rekenen als je enkel met het hoofdverhaal bezig bent?

*ik stel de vraag omdat mijn vriendin zich zorgen maakt :D
De devs claimen ongeveer 50 uur. Als ik een beetje rondkijk zou ik schatten 30-50 uur. En dan nog 50+++ uren aan sidemissies etc.

Zonnepanelen

Verwijderd

Voor zover ik gemerkt heb is die 30-50 uur alleen haalbaar als je het spel al door en door kent, en bewust zo snel mogelijkalles af werkt.

Ik kan het mis hebben, maar voor mij zal het vele uren meer worden. Eerst nu eens uit proberen te spelen, en dan opnieuw beginnen, om als uittdaging een z efficient mogelijk hoog level te halen, dat wordt me volgende doel :) Zeker nu ik zie dat ik op level 22 nog zoveel level 10- quests heb en gebieden die ik nog kan ontdekken, zelfs in Velen.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:44
Pff ga al richting de 30 uur en moet
spoiler:
Hendrik nog vinden. :9

Er is gewoon zo ontiegelijk veel te doen.

Klein minpuntje: de camera 'auto adjust' steeds. Erg irritant als ik op m'n paard rij en rond wil kijken...
Leek me logisch dat het een instelling is, maar kon niets vinden.

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12 00:47
Gtoniser schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:28:
[...]

Het enige wat ik in Novigrad heb gedaan tot nu toe is met iedereen Gwent spelen ;) doe dus waar je zin in hebt zou ik zeggen.
Ik ben juist bezig met alles in Novigrad, en heb de Bloody Baron b.v nog niet gedaan. Toen ik er eenmaal aankwam ben ik blijven hangen, genoeg daar te doen alleen al.

spoiler:
Haha, de mensen waar je het mee oneens bent sturen wel vaak een hitsquad op je af (Red Flame Priest, de gast die je vraag te cheaten bij de INN en nog random thug aanvallen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bjorn89 op 27-05-2015 18:30 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
voxxel schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:45:
[...]

De devs claimen ongeveer 50 uur. Als ik een beetje rondkijk zou ik schatten 30-50 uur. En dan nog 50+++ uren aan sidemissies etc.
50 uur is wel overdreven, als je alleen op hoofsmissies richt ben je echt wel een x door heen. Maar zo zonde omdat te doen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Pff, ben nu level 13, maar het zuidoosten van Velen is nog echt out of my league :P Level 20 gastjes zijn nog niet aan mij besteed.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:17
Iemand de patchnotes al gezien voor de PS4 patch van vandaag?

edit:
http://www.product-review...otes-improve-performance/

[ Voor 46% gewijzigd door M617573 op 27-05-2015 20:07 ]

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19
Dit zijn in iedergeval de keuzes uit The Witcher 2, met wat info.
http://www.gamespot.com/a...in-the-witc/1100-6427400/
Hoewel de url anders doet vermoeden zegt het niets over de impact in deel 3.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• WickedWizard
Nnoitra schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:20:
[...]

Dit zijn in iedergeval de keuzes uit The Witcher 2, met wat info.
http://www.gamespot.com/a...in-the-witc/1100-6427400/
Hoewel de url anders doet vermoeden zegt het niets over de impact in deel 3.
Bedankt voor de link, heb nog een andere erg behulpzame pagina gevonden die nog wat meer context en uitleg geeft bij de personages in kwestie en de gevolgen van je keuze in deel 2 zelf. :) http://www.usgamer.net/ar...oices/witcher-2-questions

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12 19:30
Weet iemand waar Gedyneith is? Is ergens in Skellige lees ik, maar niet precies waar :(

Edit: gevonden!

[ Voor 9% gewijzigd door Michielodc op 27-05-2015 21:02 ]

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12 11:38
Mavado schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:46:
Iemand de patchnotes al gezien voor de PS4 patch van vandaag?

edit:
http://www.product-review...otes-improve-performance/
Nice! Goed te zien dat ze nog meer uit de ps4 kunnen pushen. Ben benieuwd wat de grote patches in de toekomst nog zullen brengen, ben nog wel even bezig vermoed ik namelijk.....

PSN ID = OTL002

• dutchgio
  • Niet online
Dacht even dat ze al weer een patch hadden uitgebracht maar bovenstaande het dus om de patch van gisteren. ;)

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:54
Zo! Na 6 dagen playtime (schaam schaam) eindelijk de main quest uitgespeeld. Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen dit al in 30 uur voor elkaar hebben weten te krijgen. Dan begrijp je volgens mij echt niet wat het "doel" is van een dergelijke game!

Gek genoeg ben ik de game nog lang niet beu, wat normaal wel het geval is na deze hoeveelheid uren. Ik ga lekker verder met de geniale side quests e.d! :)

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07

PBP

SparksNL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:38:
Zo! Na 7 dagen playtime (schaam schaam) eindelijk de main quest uitgespeeld. Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen dit al in 30 uur voor elkaar hebben weten te krijgen. Dan begrijp je volgens mij echt niet wat het "doel" is van een dergelijke game!

Gek genoeg ben ik de game nog lang niet beu, wat normaal wel het geval is na deze hoeveelheid uren. Ik ga lekker verder met de geniale side quests e.d! :)
Zeker je PS4 in standby gehad :P ? Ik dacht ook al 'hoe kom ik aan zoveel uren'. Klokje tikt door als je ps4 op standby staat 8)7

• SparksNL
PBP schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:43:
[...]

Zeker je PS4 in standby gehad :P ? Ik dacht ook al 'hoe kom ik aan zoveel uren'. Klokje tikt door als je ps4 op standby staat 8)7
Uhm, nee? :P

Ik zat er overigens wel een dag naast zie ik nu, ik zit op 6 dagen playtime zie ik nu :P

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07

PBP

SparksNL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:46:
[...]

Uhm, nee? :P

Ik zat er overigens wel een dag naast zie ik nu, ik zit op 6 dagen playtime zie ik nu :P
6 dagen speeltijd is bizar veel als de game 8dagen uit is. Eet en slaap je dan wel :+

• SparksNL
PBP schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:48:
[...]

6 dagen speeltijd is bizar veel als de game 8dagen uit is. Eet en slaap je dan wel :+
Ik had de game als één van de eerste verwacht ik. Meeste mensen hadden de game pas op dinsdag, ik al op vrijdagochtend.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Net pas aangekomen in Velen, toen zag ik dat ik volgens de game al 4 dagen en 23 speeltijd erop heb zitten. Tikt die tijd door als je t spel suspend en de console in restmode knalt ofzo??

Edit... hierboven staat het al.. mijn excuses.... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Scrisissszzz op 27-05-2015 22:34 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• dutchgio
  • Niet online
Ja, dus dat klopt niet helemaal. ;)
Zou handig zijn als ze dat ook nog aanpassen.
In pauze menu (rest mode) de playtime ook op pauze zetten..

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 18:58

bAdmuTs

mAzE

Kan bijna met een 2de gwent deck (Nilfgaard) spelen, nog maar 6 kaartjes :). Lekker verslavend is het eigenlijk ook, het zal vast nog wel eens op de markt komen :D.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Chaoss
  • Laatst online: 00:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Vanavond alleen maar besteed aan het afwerken van vraagtekens, ging lekker vlot. Maar ik moet echt een paar saddlebags zien te regelen want ik blijf aan het heen en weer reizen.

Standaard heb ik al 40 vd 60kg in gebruik, paar zwaardjes oppakken en ik ben al weer overbeladen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• dutchgio
  • Niet online
Bij mij zat die van 60 helemaal vol.
Moest ik verplicht Roach roepen elke keer om fatsoenlijk voort te bewegen.
Waren niet eens allemaal wapens, heel veel smithing stuff voor de volgende keer dat ik een smith tegen kom. :+
Nu gelukkig een nieuwe sadle bag aangeschaft en kan weer even vooruit.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

dutchgio schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 01:12:
Bij mij zat die van 60 helemaal vol.
Moest ik verplicht Roach roepen elke keer om fatsoenlijk voort te bewegen.
Waren niet eens allemaal wapens, heel veel smithing stuff voor de volgende keer dat ik een smith tegen kom. :+
Nu gelukkig een nieuwe sadle bag aangeschaft en kan weer even vooruit.
Je hoeft ook niet zoveel loot qua aantallen mee te nemen, meestal 4-6 van alles bewaren is genoeg. ga regelmatig naar dorpjes met iig een merchant en je kan dan de junk tab flink leeggooien, ook veel eten mee is niet nodig, als je wat hoger lvl hebt dan heb ik tenminste die auto heal optie aan en in nood de swallow potion. Saddlebags zijn blijkbaar lastig te vinden bij anderen maar ik kom ze toch echt regelmatig tegen bij armorers. Die van de baron heeft er iig vrijwel altijd een. :)

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Nice en mn carry weight is nu max 160 :D

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:06
ASNNetworks schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:12:
Nice en mn carry weight is nu max 160 :D
Heb je een saddleback van 90 kunnen scoren? Waar?

Ik ben inmiddels in Novigrad aangekomen. Spel gaat gewoon lekker verder. Ik heb de nodige potjes Gwent gespeeld en maar 1 krijg ik niet op de knieën maar dat komt wel.

Iphone 5 -- eerste Iphone

• OMD
  • Laatst online: 21:47

OMD

Mouse_NL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 03:12:
[...]

Heb je een saddleback van 90 kunnen scoren? Waar?

Ik ben inmiddels in Novigrad aangekomen. Spel gaat gewoon lekker verder. Ik heb de nodige potjes Gwent gespeeld en maar 1 krijg ik niet op de knieën maar dat komt wel.
Verders in Novigrad hebben saddlebags van 100 dus dan heb je 160 in totaal. Wanneer de king of beggars je wat zegt dan heb je daar een merchant die er meestal wel één heeft.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12 14:39
Geweldige game, maar er zijn twee puntjes bij de Gwent gameplay die ik iets beter uitgewerkt had willen zien:

- Een manier om te zien of je een bepaalde NPC al hebt verslagen en dus of je al een speciale kaart van hem/haar hebt gekregen
- Een indicatie van het niveau van de Gwent speler. Ik had een beetje verwacht dat dit per gebied gelijk was, maar dat viel vies tegen... Tegen de ene NPC win ik met gemak, loop ik iets verder naar de volgende komt de ene "legendary' of 10-attack kaart na de ander.

Ik vind Gwent heel leuk en wil mijn deck sterker maken. Tot nu toe heb ik wel de Baron verslagen, maar die andere Gwent-spelers die ik moet verslaan voor de quest zijn nog veel te sterk.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:08
Ik heb er gisteravond eens even een missie van gemaakt om de Griffin gear te vinden. Heb nu alle normale en ben nu het upgrade path aan het doen naar Enhanced (waar ik alle diagrammen al van heb).

Maar nu zit ik toch te twijfelen of ik niet voor de Feline gear ga. Die is bruikbaar vanaf level 14 wat ik gisteren net geworden ben. Ik gebruik mijn signs niet overdreven veel en sla liever om me heen met mijn zwaard.

Gwent heb ik gewoon nog niet een keer gespeeld, moet ik toch eens doen, maar ik ben bang dat het spel verwacht dat ik er al beter in zou zijn.

Geld is ondertussen ook geen probleem meer. Heb op dit moment net iets meer dan 4000 en wanneer ik teveel zak ga ik gewoon wat side-quests doen. Daar verdien je altijd lekker geld mee.

Dat vind ik dus het grote verschil met een game als Destiny (mijn vorige verslaving). Hier voelt het niet als grinden. Er is zoveel te doen in Velen en Novigrad en sinds ik de Saddlebag van 100 op de kop heb kunnen tikken, speelt het een stuk handiger. Dat overburdened is echt irritant ;)

Wat ik echter wel graag zou zien is een soort almanac app. Waar ik kan kijken tijdens het spelen. Ik zou graag kunnen kijken welke spullen waarin dismantelen en welke ingredienten er voor crafting nodig is. Dit kom ik dus heel erg tegen in het maken van die Armor en weapon sets. Is er al iemand een lijst tegengekomen hiervoor (dus buiten de game?).

[ Voor 5% gewijzigd door sorted.bits op 28-05-2015 08:45 ]

• Jeffreyoort
  • Laatst online: 19-09 09:22
hallo allemaal :)

ik speel momenteel the witcher 3 op de ps4 omdat mijn pc dat niet aan kan. nou heb ik gister een nieuwe videokaart gekocht en krijg ik the witcher 3 erbij! is het de moeite waard om aan de pc versie te gaan beginnen?

Bedankt :)

• GMacD
Jeffreyoort schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:44:

ik speel momenteel the witcher 3 op de ps4 omdat mijn pc dat niet aan kan. nou heb ik gister een nieuwe videokaart gekocht en krijg ik the witcher 3 erbij! is het de moeite waard om aan de pc versie te gaan beginnen?

Eigen inzicht?
niemand hier weet hoever je bent, hoeveel tijd je er al in hebt gestoken, of je liever met kebo/muis speelt of controller etc etc etc :F

• Razorbite
  • Laatst online: 20-12 11:47
Jeffreyoort schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:44:

De meningen verschillen hierover. Qua gamepla maakt het niets uit. Enkel wat grafische dingetjes zoals drawdistance. Veel mensen vinden overigens de keyboard/muis combinatie prettiger, maar ook dat is subjectief!

Vraag me wel af: is je nieuwe videokaart zo goed dat je pc m nu wel kan draaien? (Heb je wel genoeg RAM, 8gb en een redelijke processor?)

[ Voor 7% gewijzigd door Razorbite op 28-05-2015 08:47 ]

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57
Razorbite schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:46:
[...]

De meningen verschillen hierover. Qua gamepla maakt het niets uit. Enkel wat grafische dingetjes zoals drawdistance. Veel mensen vinden overigens de keyboard/muis combinatie prettiger, maar ook dat is subjectief!

Vraag me wel af: is je nieuwe videokaart zo goed dat je pc m nu wel kan draaien? (Heb je wel genoeg RAM, 8gb en een redelijke processor?)
Ik speel op PC met controller. De game speelt persoonlijk fijner in een meer relax achterover houding dan een rechtop hoofd dicht bij het scherm, beide armen ondersteunt muis/tobo houding.

@Jeffrey: Maja, wat mensen hier al zeggen, hoe ver ben je in de game? 20+ uur? Lekker uitspelen op de PS4. Ga je het later nog een keer spelen en wil je betere graphics, speel het dan op de PC. Of verkoop je nvidia key op de pricewatch, er zijn er genoeg die nog zo'n key willen ^^

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Jeffreyoort
  • Laatst online: 19-09 09:22
ik heb een Intel Core i5-4690K en 8 gb ram. ik ga hem gewoon even checken en kijken of er veel verschil in zit als de rest van mijn systeem het nog aan kan. ik krijg hem er toch gratis bij.

[...]

[...]

• Razorbite
ye-roon schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:52:
[...]

Ik speel op PC met controller. De game speelt persoonlijk fijner in een meer relax achterover houding dan een rechtop hoofd dicht bij het scherm, beide armen ondersteunt muis/tobo houding.

Maja, wat mensen hier al zeggen, hoe ver ben je in de game? 20+ uur? Lekker uitspelen op de PS4. Ga je het later nog een keer spelen en wil je betere graphics, speel het dan op de PC. Of verkoop je nvidia key op de pricewatch, er zijn er genoeg die nog zo'n key willen ^^
Fair point. Voor mij geldt dat ik de besturing fijner vind werken met de muis, m.n. i.v.m. de camera die je m.i. zo beter onder controle houdt. Heb het overigens ook met een controler geprobeerd!
Jeffreyoort schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:54:
ik heb een Intel Core i5-4690K en 8 gb ram. ik ga hem gewoon even checken en kijken of er veel verschil in zit als de rest van mijn systeem het nog aan kan. ik krijg hem er toch gratis bij.

[...]

[...]
En wat is je videokaart dan? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Razorbite op 28-05-2015 08:56 ]

Verwijderd

Vooral: Hoe vaak kan je de televisie voor jezelf opeisen? Niet onbelangrijk voor een rpg met 200 uur content :)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:56:
Vooral: Hoe vaak kan je de televisie voor jezelf opeisen? Niet onbelangrijk voor een rpg met 200 uur content :)
En dit is precies waarom ik een extra 27" monitor in de woonkamer heb staan. Op een gegeven moment wil mijn vrouw ook wel weer eens wat TV kijken ;) (ik speel op de Xbox One).

[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 28-05-2015 09:00 ]

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:31
Gisteren begonnen met dit spel. Heerlijk om te spelen, zitten ontzettend veel aspecten in deze game. Ik denk dat ik er al een dagtaak aan heb om uit te vogelen hoe alles werkt.

PSN: xMaurice93

• GMacD
sorted.bits schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:43:
Ik heb er gisteravond eens even een missie van gemaakt om de Griffin gear te vinden. Heb nu alle normale en ben nu het upgrade path aan het doen naar Enhanced (waar ik alle diagrammen al van heb).

Maar nu zit ik toch te twijfelen of ik niet voor de Feline gear ga. Die is bruikbaar vanaf level 14 wat ik gisteren net geworden ben. Ik gebruik mijn signs niet overdreven veel en sla liever om me heen met mijn zwaard.

Gwent heb ik gewoon nog niet een keer gespeeld, moet ik toch eens doen, maar ik ben bang dat het spel verwacht dat ik er al beter in zou zijn.

Geld is ondertussen ook geen probleem meer. Heb op dit moment net iets meer dan 4000 en wanneer ik teveel zak ga ik gewoon wat side-quests doen. Daar verdien je altijd lekker geld mee.

Dat vind ik dus het grote verschil met een game als Destiny (mijn vorige verslaving). Hier voelt het niet als grinden. Er is zoveel te doen in Velen en Novigrad en sinds ik de Saddlebag van 100 op de kop heb kunnen tikken, speelt het een stuk handiger. Dat overburdened is echt irritant ;)

Wat ik echter wel graag zou zien is een soort almanac app. Waar ik kan kijken tijdens het spelen. Ik zou graag kunnen kijken welke spullen waarin dismantelen en welke ingredienten er voor crafting nodig is. Dit kom ik dus heel erg tegen in het maken van die Armor en weapon sets. Is er al iemand een lijst tegengekomen hiervoor (dus buiten de game?).
Heb wel verschillende lijsten gezien met de beste armor, waar je het kan vinden en wat je qua craft materiaal nodig hebt, helaas geen (companion) app of iets dergelijks..maar aan de andere kant, vind ik het ook gewoon leuk om het ingame allemaal uit te zoeken.
Wat betreft gear, zou ik ook gewoon gaan voor hetgeen wat bij je stijl past.. heb nu zelf enhanched griffin gear wat goed bij mij past.

Vind het ook echt een topgame.. zelf ook veel uren in destiny gestopt maar was de grind echt zat! 1 guest van witcher heeft al meer story dan heel destiny _/-\o_

• Basekid
  • Laatst online: 20:10
Ik merk dat deze game toch te heftig is om te spelen via steam in-home streaming. Krijg erg vaak lag (de ontvangende PC is een GT210 e8400, mijn eigen een i5 3350 970gtx)

Jammer

Verwijderd

Basekid schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:27:
Ik merk dat deze game toch te heftig is om te spelen via steam in-home streaming. Krijg erg vaak lag (de ontvangende PC is een GT210 e8400, mijn eigen een i5 3350 970gtx)

Jammer
Wat voor CPU heb je? Bij gpu intensieve games (bij Witcher 2 moest ik dit doen :p) kan het helpen om op je gamepc hardware encoding uit te schakelen. Steam gebruikt dan een van de cores van je cpu, wat geen/amper performance verlies betekent als je voldoende cores hebt.

*edit*
ik quote je cpu al. 4 cores dus. Probeer het eens, kan nooit kwaad :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 09:34 ]

• ye-roon
GMacD schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:27:
[...]

Heb wel verschillende lijsten gezien met de beste armor, waar je het kan vinden en wat je qua craft materiaal nodig hebt, helaas geen (companion) app of iets dergelijks..maar aan de andere kant, vind ik het ook gewoon leuk om het ingame allemaal uit te zoeken.
Wat betreft gear, zou ik ook gewoon gaan voor hetgeen wat bij je stijl past.. heb nu zelf enhanched griffin gear wat goed bij mij past.

Vind het ook echt een topgame.. zelf ook veel uren in destiny gestopt maar was de grind echt zat! 1 guest van witcher heeft al meer story dan heel destiny _/-\o_
Precies, kies de het armor waar je het meeste profijt van hebt. Ik gebruik zelf ook Enhanced Griffin omdat ik nu vooral signs gebruik. Al heb ik screenshots gezien van Ursine armor. Ik denk dat ik later respec zodat ik meer combat focussed ben of zo, want hot damn dat armor ziet er vet uit :) Also, het OP-ness van Igni is leuk als je het net gaat gebruiken, maar het word op het moment best wel saai, igni, alles staat in de fik, ff wachten, igni, ff wachten enz enz tot alles dood is.

Witcher vergelijken met Destiny. :) Ik was zo snel bored in Destiny, niet normaal gewoon. Ik vind RNG niet erg, maar zo RNG als Destiny. Pfff. Ik speel graag diablo, das ook rng, maar destiny... Genoeg over destiny, nadat: een mmo vergelijken met een single player game. Kan niet echt imho :)

Verwijderd

Ik was zo snel bored in Destiny, niet normaal gewoon. Ik vind RNG niet erg, maar zo RNG als Destiny. Pfff. Ik speel graag diablo, das ook rng, maar destiny... Genoeg over destiny,
Destiny spelers willen eigenlijk stiekem gewoon Borderlands spelen :p

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11 20:14
Zou iemand mij in spoiler of een PM kunnen uitleggen wat die griffin gear is en vanaf welk level praten jullie dan over? Ben zelf net 7 en heb wat gear gecraft toen ik lvl 6 was zodat ik op level 6 volle gear had. Heb nu nog alles door elkaar aan (heavy, light, medium). Maar die griffin vanaf welk level komt dat? :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
Lipst3r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:45:
Zou iemand mij in spoiler of een PM kunnen uitleggen wat die griffin gear is en vanaf welk level praten jullie dan over? Ben zelf net 7 en heb wat gear gecraft toen ik lvl 6 was zodat ik op level 6 volle gear had. Heb nu nog alles door elkaar aan (heavy, light, medium). Maar die griffin vanaf welk level komt dat? :)
Ligt google er uit??? ;)
http://www.gosunoob.com/w...rmor-griffin-school-gear/

PSN: Wauzer010

• GMacD
spoiler:
heel kort gezegd zijn er 3 soorten witcher school gears die je kan upgraden tot hogere levels, feline, griffin en bear. Elke type heeft een voordeel voor bepaalde speelstylen zoals zwaardvechten/light armor, signs/medium armor of tank/heavy armor

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12 07:13
zoh deze game is onwijs zwaar, met alles op low haalt mijn flaptop met een gtx 850m videokaartje net 32fps.

meh dit gaat mn laatste laptop zijn weer terug naar de desktops hoor dat die intussen ook fluisterstil zijn.

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12 09:28

Madstorm

Derping all the way!

Ben erg enthousiast aan TW3 begonnen (op 19 mei), het eerste gedeelte in White Orchard (dacht ik) heb ik met veel plezier gespeeld, en heb dan ook alles gedaan wat op de map stond. Nadat dit gedaan was kon ik verder naar Velen (volgens mij).
Maar ik loop nu een 2 a 3 uurtjes hier rond en begin me een beetje te 'vervelen', niet omdat er niks te doen is, maar omdat er denk ik 'te veel' te doen is. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Ik kom op een groep monster/mensen af, en begin te vechten, dit loopt goed (of slecht) af. Doe hier en daar een Quest, en na 20 minuten spelen heb ik het wel weer even gehad.

Zal denk ik wel aan mij liggen, en ik blijf ook wel doorspelen. Maar gaat voor nu niet zo soepel als ik gehoopt had, maar misschien is dit iets waar je 'even' doorheen moet.

I'm an Ironman!

• GMacD
Madstorm schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:52:
Ben erg enthousiast aan TW3 begonnen (op 19 mei), het eerste gedeelte in White Orchard (dacht ik) heb ik met veel plezier gespeeld, en heb dan ook alles gedaan wat op de map stond. Nadat dit gedaan was kon ik verder naar Velen (volgens mij).
Maar ik loop nu een 2 a 3 uurtjes hier rond en begin me een beetje te 'vervelen', niet omdat er niks te doen is, maar omdat er denk ik 'te veel' te doen is. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Ik kom op een groep monster/mensen af, en begin te vechten, dit loopt goed (of slecht) af. Doe hier en daar een Quest, en na 20 minuten spelen heb ik het wel weer even gehad.

Zal denk ik wel aan mij liggen, en ik blijf ook wel doorspelen. Maar gaat voor nu niet zo soepel als ik gehoopt had, maar misschien is dit iets waar je 'even' doorheen moet.
Denk dat je je niet 'gek' moet laten maken door alle POI's enzo op de map..als je de mainquest volgt en bijbehorende sidequests, kom je sowieso heel veel dingen vanzelf wel tegen of krijg je kans op de kleinere quests te completen.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Je moet daar een beetje doorheen bijten inderdaad, en zoals GMacD zei, je komt vanzelf een boel dingen tegen! Ik ben in Velen gewoon begonnen met de mainquest omdat ik door de bomen het bos niet echt meer zag, en uiteindelijk best veel gedaan daar, idem met de hoofdlocaties van andere delen van het spel.

• Basekid
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Wat voor CPU heb je? Bij gpu intensieve games (bij Witcher 2 moest ik dit doen :p) kan het helpen om op je gamepc hardware encoding uit te schakelen. Steam gebruikt dan een van de cores van je cpu, wat geen/amper performance verlies betekent als je voldoende cores hebt.

*edit*
ik quote je cpu al. 4 cores dus. Probeer het eens, kan nooit kwaad :)
Ah, dacht juist dat hardware encoding goed was :)

• Basekid
GMacD schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:55:
[...]

Denk dat je je niet 'gek' moet laten maken door alle POI's enzo op de map..als je de mainquest volgt en bijbehorende sidequests, kom je sowieso heel veel dingen vanzelf wel tegen of krijg je kans op de kleinere quests te completen.
Of de POIs gewoon uitzetten, geeft meer rust.

Wat niet weet wat niet deert :)

• FlyLight3r
ThomasXIV schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:57:
Je moet daar een beetje doorheen bijten inderdaad, en zoals GMacD zei, je komt vanzelf een boel dingen tegen! Ik ben in Velen gewoon begonnen met de mainquest omdat ik door de bomen het bos niet echt meer zag, en uiteindelijk best veel gedaan daar, idem met de hoofdlocaties van andere delen van het spel.
Ik probeerde te beginnen met point of interests maar hier is geen beginnen aan zeker omdat er ook een paar bij zitten die je dan nog lang niet aan kan. Vervolgens maar questlijn beetje gevolgd en hier en daar pak je keer route iets anders zodat je langs POI komt :). Zo werkt het erg goed voor mij ;)

• Puc van S.
Basekid schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Of de POIs gewoon uitzetten, geeft meer rust.

Wat niet weet wat niet deert :)
Juist, je hoeft niet alles te doen, ik probeer het per speelsessie af te wisselen (bv of poi's afgaan, of sidequests af te gaan, om mainquests af te gaan)

Heb wel al verschillende keren gehad dat ik op het moment dat ik de poi's/sidequests afging ik ineens weer midden een en nieuw stuk van de mainquest terecht kwam :P
spoiler:
gwent spelen in de kingfisher, waardoor ik ineens naar een ballade over Geralt en Yen moest luisteren en en passant nog even voor moordenaar uit werd gemaakt...

Verwijderd

Basekid schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Hardware encoding IS goed in de meeste gevallen, maar als je videokaart geen ademruimte meer heeft gaat je game er onder lijden :)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lipst3r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Ik probeerde te beginnen met point of interests maar hier is geen beginnen aan zeker omdat er ook een paar bij zitten die je dan nog lang niet aan kan. Vervolgens maar questlijn beetje gevolgd en hier en daar pak je keer route iets anders zodat je langs POI komt :). Zo werkt het erg goed voor mij ;)
Precies. Ik wissel het af, points of interests, witcher gear, gewoon een beetje ronddwalen (vooral in Skellige is dat leuk), sidequests die los staan van de main quest en side quests die met de mainquest verbonden zijn... Als ik de main quest heb uitgespeeld ga ik wel _alles_ doen :P.

• Nnoitra
  • Laatst online: 23:19
Basekid schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:57:

Is het ook, maar als je GFX kaart het al zwaar zat heeft met de game zelf blijft er weinig GPU-kracht over voor het encoderen van de video stream.
Als de CPU minder te doen heeft, kun je proberen om over te schakelen naar software encoding. Dan krijgt je CPU wel meer te doen maar dan kan je GFX zich bezig houden met alleen het spel.

Onder het motto: niet geschoten is altijd mis!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12 15:46

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ja, zo doe ik het ook, sessie mainquest, soms wat sidequests, soms wat ronddwalen en meuk verzamelen die je nog nodig hebt. Voor jezelf afwisselen tussen echt het spel spelen en soms wat tijd verspillen :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• ye-roon
spoiler:
Griffin gear bestaat uit 2 level 7 zwaarden en een level 8 medium armor set. De griffin set is focussed op Signs. Je hebt het nodig om naar de enhanced Griffin set te kunnen gaan.

Je hebt vast wel eens een diagram opgepakt die er groen uit zag in plaats van het standaard geel. Goed kans dat dit er 1 was. Je kan in je crafting lijstje kijken(via gamepad: start, helemaal naar links, A, dan naar rechter optie [Crafting]). Als daar bij boots/gloves/armor/pants/silver/steel iets tussen staat van "griffin" "feline" of "ursine" dan heb je al wat gevonden.

Je kan bij de meeste armor en weaponsmiths zogenaamde Maps kopen, zodra je die map dan leest vanuit je inventory dan start je een quest die onder de "treasure hunts" geplaatst word. Die quest lijdt je dan naar de recipes. Zo zijn er meerdere quests, die je soms naar de hele set lijden, soms naar een paar onderdelen en dan word de rest via andere quest geregeld.

Vaak zijn de armor/wapen recipes voorzien van een journal of stukje papier in dezelfde chest of eentje vlakbij, zodra je die opstart start die treasure hunt quest vanzelf

• FlyLight3r
ye-roon schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:15:
[...]

spoiler:
Griffin gear bestaat uit 2 level 7 zwaarden en een level 8 medium armor set. De griffin set is focussed op Signs. Je hebt het nodig om naar de enhanced Griffin set te kunnen gaan.

Je hebt vast wel eens een diagram opgepakt die er groen uit zag in plaats van het standaard geel. Goed kans dat dit er 1 was. Je kan in je crafting lijst je kijken(via gamepad: start, helemaal naar links, A, dan naar rechter optie [Crafting]). Als daar bij boots/gloves/armor/pants/silver/steel iets tussen staat van "griffin" "feline" of "ursine" dan heb je al wat gevonden.

Je kan bij de meeste armor en weaponsmiths zogenaamde Maps kopen, zodra je die map dan leest vanuit je inventory dan start je een quest die onder de "treasure hunts" geplaatst word. Die quest lijdt je dan naar de recipes. Zo zijn er meerdere quests, die je soms naar de hele set lijden, soms naar een paar onderdelen en dan word de rest via andere quest geregeld.

Vaak zijn de armor/wapen recipes voorzien van een journal of stukje papier in dezelfde chest of eentje vlakbij, zodra je die opstart start die treasure hunt quest vanzelf
Ahh i see. Ik zal vanavond maar eens kijken :). Ondertussen dus net level 7 en bezig met 1 mainquest van lvl 6 nu. Toch is het soms wel heel verwarrend. Quests met lvl 10 en 12. Ga je die dan wel of niet doen? Want ik heb al beesten geslacht die veel hoger level waren met 2 vingers in de neus. Maargoed :D. Ik zit toch al dik over de 20 uur en pas lvl 7 dus :P. Ik geniet er erg van dus dit wordt denk ik wel playthrough van +100 uur. Lang geleden dat ik zo ''verliefd'' was op een game :9~

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier op level 20 en ik geloof dat ik de 50 uur al makkelijk ben gepasseerd :P.

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ben pas level 6 en een uurtje of 30 denk ik, de 100 moet lukken :). Heb ook pas 1 skillpoint gebruikt, hou wel van een beetje uitdaging :+, ga ze pas gebruiken als het echt nodig is.

Doe meestal eerst een aantal main quests (wil niet te ver in het verhaal komen waardoor je quests afsluit) en daarna een hele tijd side quests/gear verzamelen en verkennen.

[ Voor 6% gewijzigd door bAdmuTs op 28-05-2015 10:38 ]

• ye-roon
Lipst3r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:18:
[...]

Ahh i see. Ik zal vanavond maar eens kijken :). Ondertussen dus net level 7 en bezig met 1 mainquest van lvl 6 nu. Toch is het soms wel heel verwarrend. Quests met lvl 10 en 12. Ga je die dan wel of niet doen? Want ik heb al beesten geslacht die veel hoger level waren met 2 vingers in de neus. Maargoed :D. Ik zit toch al dik over de 20 uur en pas lvl 7 dus :P. Ik geniet er erg van dus dit wordt denk ik wel playthrough van +100 uur. Lang geleden dat ik zo ''verliefd'' was op een game :9~
Ik ben level 15 met +/- 60 uur ... Wel op Death March, blijkbaar krijg je dan minder xp of zo.

Maar om even hier op te reageren. Ik was level 4 toen ik uit start zone kwam. Toen heel lang, heel moeilijk gehad, omdat alles zo hoog was, toen een quest line gedaan van een sorceress (ik was inmiddels net level 5 denk ik), einde van die quest + bonus quest was ik level 8. Daarna niet veel moeite meer gehad. Dus ik deed 1 main quest en sindsdien ben ik hoger level dan elke main quest..

Maar met Quen en Axii kan je best veel monsters gewoon verslaan. Groepjes bandits verslaan kan lastig zijn gezien archers veel schade doen en door bomen, huizen, alles heen kunnen schieten. Tip daarvoor: ren door de vijanden zodat de archers hun melee wapen pakken, kill dan wat melee gasten, ren weer naar boog dudes, repeat. Het is alleen zo dat het heel lang duurt.

Neem dan igni OP. Mja, tis niet echt moeilijk meer :)

• Chester
  • Niet online
Na 15 levels op de PS4, ben ik gisteren opnieuw op de PC begonnen. Zelfs als je heel veel dialog skipt, duurt het zo een 4 uur om in White Orchard alles te doen >.<

De laadtijden en popins werden me een beetje te veel op de PS4, vooral wanneer je vaker fast-travel gebruikt, of veel in Novigrad zit. Nu is het lekker 40 à 50fps op 2560x1600, en de langste laadtijd is kleiner dan de kortste laadtijd op de PS4 *O*

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Puc van S.
ye-roon schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:39:
[...]

Maar met Quen en Axii kan je best veel monsters gewoon verslaan. Groepjes bandits verslaan kan lastig zijn gezien archers veel schade doen en door bomen, huizen, alles heen kunnen schieten. Tip daarvoor: ren door de vijanden zodat de archers hun melee wapen pakken, kill dan wat melee gasten, ren weer naar boog dudes, repeat. Het is alleen zo dat het heel lang duurt.
Tip voor humans met archers: Neem de parry arrow skill, of gebruik andere melee gastjes om de arrows te blokken (en meteen damage aan hun te doen :P regelmatig gehad dat zo iemand de helft van hun HP verloor omdat ze een arrow in hun rug kregen!)

• FlyLight3r
ye-roon schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:39:
[...]

Ik ben level 15 met +/- 60 uur ... Wel op Death March, blijkbaar krijg je dan minder xp of zo.

Maar om even hier op te reageren. Ik was level 4 toen ik uit start zone kwam. Toen heel lang, heel moeilijk gehad, omdat alles zo hoog was, toen een quest line gedaan van een sorceress (ik was inmiddels net level 5 denk ik), einde van die quest + bonus quest was ik level 8. Daarna niet veel moeite meer gehad. Dus ik deed 1 main quest en sindsdien ben ik hoger level dan elke main quest..

Neem dan igni OP. Mja, tis niet echt moeilijk meer :)
Ik zweer op Axii en Quen inderdaad. Igni, aard en die ander gebruik ik niet tot nauwlijks. Soms bij bandits gebruik ik eens aard om hier en daar even 1 op de grond te krijgen zodat ik wat meer control heb :)

Ja ik heb die witchquest gisteren afgerond nu en inderdaad (krijg je ineens 2x 100 XP voor 2 rattennesten slopen met 1 igni........) terwijl als je heel banditcamp uitmoord je misschien 20 krijgt ofzo haha.. maargoed :9

Vanavond ben ik van plan de baron kant op te gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door FlyLight3r op 28-05-2015 10:56 ]

• voxxel
Ik ben level 11 en vind de difficulty van Death March erg wisselend. De main quest is erg goed te doen, net de bloody baron main quest en side quests afgerond. Ik wil nu alle contracts en andere side quests doen die ik nog open heb staan. Maar de eerste contract van level 8 is een stuk moeilijker dan een level 11 main quest. Ook liep ik nogal hard tegen de lamp op zoek naar een stuk van de griffin witcher gear (de 1e heb ik al). Niet dat het heel erg is, als het niet lukt ga ik gewoon verder met de main quest.

Zonnepanelen

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-12 13:29

npolm

P8

Ik ben level 5 nog maar en aangekomen in Novigrad. De quests hier zijn allemaal nog 'certain death' dus daar ga ik denk ik niet aan beginnen, maar heb de gwent kaarten al in bezit en natuurlijk even bij het huis van lichte zeden geweest :)

|- Rotterdam -|

• batsenbv.
Zelf na +/-1 (Weekend LAN) dag spelen rond de level 10. Vind het zelf een zeer vermakelijk spel waar ik uren meebezig kan zijn. Heerlijk om alles uit te kunnen zoeken om verder te kunnen komen. Van het weekend een WTF momentje gehad. Liep vast op een Quest omdat ik niet wist waar ik zoeken moest, bleek uiteindelijk dat ik gewoon verder moest gaan met een andere main quest om die ene Quest te voltooien.

Gisteren ook maar eens wat gold gemaakt omdat ik er achter kwam ik hier vaak te kort van had. Binnen 30 minuten van 441 gold naar 27K :).

• Razorbite
batsenbv. schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:35:
Zelf na +/-1 (Weekend LAN) dag spelen rond de level 10. Vind het zelf een zeer vermakelijk spel waar ik uren meebezig kan zijn. Heerlijk om alles uit te kunnen zoeken om verder te kunnen komen. Van het weekend een WTF momentje gehad. Liep vast op een Quest omdat ik niet wist waar ik zoeken moest, bleek uiteindelijk dat ik gewoon verder moest gaan met een andere main quest om die ene Quest te voltooien.

Gisteren ook maar eens wat gold gemaakt omdat ik er achter kwam ik hier vaak te kort van had. Binnen 30 minuten van 441 gold naar 27K :).
27.000?????

• batsenbv.
Ja er is een exploit binnen Witcher 3 om extra gold te krijgen. Ga hier verder geen spoilers los laten omdat ik niet weet hoe ik alles binnen het spoiler veld krijg |:(

• Razorbite
batsenbv. schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Ja er is een exploit binnen Witcher 3 om extra gold te krijgen. Ga hier verder geen spoilers los laten omdat ik niet weet hoe ik alles binnen het spoiler veld krijg |:(
FIFA praktijken dus! :9

• Puc van S.
[...]

code:
1
[spoiler][/spoiler]

• batsenbv.
Ja maar dan zonder kennis van zaken haha :)

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

[...]

spoiler:
Koeien killen exploit?

• FlyLight3r
batsenbv. schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:35:
Ieder natuurlijk zijn eigen spel maar, dit is toch gewoon saai xD. Hups veel geld.. zorg weg kopen wat je wil ... alles gewoon verkopen, als ik mats van 450 per stuk nodig heb ''maak'' ik wel even geld.

Ik vind het zonde :)

• Maichel
  • Laatst online: 18-12 14:53

PSN: Maichel

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-11 21:14
bAdmuTs schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:42:
[...]

spoiler:
Koeien killen exploit?
spoiler:
Ik las ook iets over een merchant die alles voor max prijzen koopt van je..

PSN: Wauzer010

• Chaoss
  • Laatst online: 00:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
OMD schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:54:
[...]

Verders in Novigrad hebben saddlebags van 100 dus dan heb je 160 in totaal. Wanneer de king of beggars je wat zegt dan heb je daar een merchant die er meestal wel één heeft.
Zijn die buiten Novigrad ook te krijgen? ben nog niet verder dan Vellen.

Anders eerst maar een saddlebag van 30 of 60, alles beter dan niets.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• batsenbv.
Puc van S. schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:40:
[...]

code:
1
[spoiler][/spoiler]
Kijk die zal ik eens gaan toepassen in het vervolg. Lees dit forum dagelijks dus ben ook wel van plan dagelijks te gaan posten :)

• voxxel
Chaoss schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Zijn die buiten Novigrad ook te krijgen? ben nog niet verder dan Vellen.

Anders eerst maar een saddlebag van 30 of 60, alles beter dan niets.
In Crows Perch worden grotere verkocht, tenminste daar had ik er 1 van 70.

Zonnepanelen

• batsenbv.
Lipst3r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:42:
[...]

Ieder natuurlijk zijn eigen spel maar, dit is toch gewoon saai xD. Hups veel geld.. zorg weg kopen wat je wil ... alles gewoon verkopen, als ik mats van 450 per stuk nodig heb ''maak'' ik wel even geld.

Ik vind het zonde :)
Ik snap je volkomen waarom je dit saai vind. Ik heb er voor gekozen dit toch maar te doen zodat ik wat speel ruimte heb. Speel zelf op 2de moeilijkheidsgraad en het is de eerste game sinds jaren op een controller. Er zal vast en zeker een 2de speelronde komen op het moeilijkste niveau als ik alles begrijp en onder de knie heb.
Pagina: 1 ... 31 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic