Poehee, een lang weekend gamen en je bent 30 pagina's verder.
Anyways, over technische dingen als laadtijden: Nergens last van, de game draait van m'n EVO 840, alles op ultra(minus hairworks) 60fps en de game is geladen voordat het "filmpje" in het loading screen is afgelopen. Pro-tip: Je kan de skip knop(spatie default, X op xbox controller, vierkantje op ps4 controller) indrukken tijdens dat recap filmpje in het laad scherm om het te skippen zodra de game geladen is.
Maar voor hoe groot de game is en hoe zwaar vind ik de laad tijden enorm mee vallen.
Goed terug naar de game. Ik speel Death March! ben nu zo'n 50 uur bezig. En ik ben level 15, yup, level 15! Dat is toch best wel een minpuntje aan dit spel. Het gevoel van progression is errug langzaam.
Waar ik in het begin vooral wat puntjes in Signs stopte voor surviveabillty, ben ik echt verliefd geworden op die signs. De alternate form van Yrden is gewoon te goed als je tegen een groep piraten aan het vechten bent waarvan er 4 met pijl en boog schieten. Pijlen die blijkbaar door gebouwen en bomen heen kunnen clippen.... Maja, ff een advanced Yrden op de grond, geen last meer van pijlen
Ik gebruikte igni vooral voor croud control, tot ik er achter kwam dat de "burn" damage een percentage van monster health er afhaald per tick. Ik heb zo level 20-25 monsters weten te doden, gewoon puur doordat ik ze in de fik zet. Ze zijn dan 1) snel dood door de dot tick, 2) panicked waardoor ze mij niet aanvallen. Zeker met de alternate form, waardoor de damage nog hoger is. Igni is OP.
Ik heb nu de Griffin school level 14 swords en de level 15 armor set. Het is echt te geniaal. Voor de mensen die weten waar ik ongeveer in main story ben: Ik heb net een verfrissende duik genomen in een kanaal.
Dan nog even een update over de game en wat ik er van vind. De game start erg langzaam, ik kwam er niet zo in. Niet zoals met TW2. Tot ik wat main quests deed in act 1, holy shit, wat een writing, wat een story, wat een keuzes.
Keuzes dat is sowieso waar deze game om draait. Er is geen goed of slecht, je kiest altijd voor de lesser of 2 evils. Voorbeeldje uit einde act 1, even in spoilers:
spoiler:De Crones vragen je om wat te doen aan een spirit in een boom. Je praat met de spirit en ze doet zich vriendelijk voor en vraagt of je haar wil helpen. Je hebt 2 keuzes, haar helpen zodat je de orphans in crooback bog redt of haar dood maken. Mijn eerste keuze was haar helpen. Het gevolg daarvan is dat een plaatsje helemaal door haar vernietigd word, Anna word beschuldigt van het laten ontsnappen van de kindjes en word veranderd in een water hag, uiteindelijk zelfs de dood van de Baron. Op dit punt heb ik een save gemaakt.
En heb ik een save geladen voor de keuze van de spirit. Ik heb de spirit toen kopje kleiner gemaakt, de kindjes worden niet geredt, je redt wel de vrouw van de baron en de baron gaat niet dood.
Dus wat doe je, redt je onschuldige kindjes maar zorg je voor dat een hele stad word uitgemoord en daar weer nieuwe weeskindjes onstaan? Of laat je de onschuldige kindjes dood gaan? Lesser of 2 evils dus..
Ik ben uiteindelijk bij mijn eerste keuze gebleven, spirit bevrijd dus. Rede is dat ik vast en zeker nog iets met die crones moet doen (lees bestiary, er staat: weak for igni..) en die spirit is de vijand van de crones. Misschien krijg ik wel hulp

.
Nou ja, de hele game zit dus vol met dat soort beslissingen. I'm loving it.
Nu weer aant werk, vanavond weer verder