"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Nou vind ik dat persoonlijk wel prettig, maar kan me voorstellen dat ze dat een beetje proberen te voorkomen.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Verwijderd
Dat ligt ook maar net aan de sidequest. Ik ben ondertussen lvl 11 ofzo, en heb nog lvl 6 main quests.breagor schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:38:
en dan met story quest...die side quest leveren ook al geen donder op......:-(
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ja klopt. Iemand wel eens Kingdoms of Amalur: Reckoning gespeeld? Die had ook zoveel sidequests dat je gigantisch overleveled wordt.HeatWave schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:39:
Opzich toch niet zo gek? Meeste RPG's kan je zoveel sidequests doen dat je overpowered bent voor de mainquest.
Nou vind ik dat persoonlijk wel prettig, maar kan me voorstellen dat ze dat een beetje proberen te voorkomen.
Het is alleen even wenen dat het met de Witcher anders is. Normaal ga je in het begin altijd snel en later langzaam.
Loop er heen en je weet hetFitzChevalric. schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:08:
Wat is een wit vraagteken?
Dat is een point of interest. Die komen o.a. tevoorschijn op je map wanneer je een notice board bezoekt.FitzChevalric. schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:08:
Wat is een wit vraagteken?
+1 scherp
Ik ga trouwens sowieso niets opzoeken op internet. Dit soort games zijn gewoon het leukst als je overal tegenaan loopt. En ja, dan word je wat vaker afgeslacht of loop je voor niets 2x hetzelfde rondje. Maar uiteindelijk is het beloningsgevoel veel groter...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
kingfriko
|- Rotterdam -|
Oops , my bad , was op verkeerde gebruiker ingelogd , haha kan weer door waar ik was geblevenkingfriko schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:29:
Heel fijn , start het spel net op op de ps4 en kan helemaal overnieuw beginnen , savegame verdwenen , enigste optie is new game , erg fijnzal dat door een update komen ?
kingfriko
heb net een master armor gevonden ipv common maar hij is wel lvl 1
[ Voor 20% gewijzigd door Ambition88 op 21-05-2015 17:14 ]
[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 21-05-2015 17:33 ]
Lokaal in je Documenten map.mprkooij schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:33:
Weet iemand of je savegames worden opgeslagen in je GOG Galaxy account? Of worden deze gewoon in een map opgeslagen in Windows?
Winst = Papie = ZeroT0ne
Verwijderd
Er wordt voor zover ik weet niks geschaald. Je kunt de main story quests flink out-levelen.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:06:
Ik lees hier dat je gescaled word (of quest word gescaled) zodat je de main story niet out leveled. Heeft betere gear in dit geval genoeg invloed of zorgt de scaling dat gear upgrades amper relevant zijn?
Verwijderd
En ik heb mn eerste chick in de witcher gefixt

Dont make the same mistake as I did en geen geld hebben

[ Voor 21% gewijzigd door Msi92 op 21-05-2015 19:05 ]

Heb al geprobeerd hem even van fullscreen af te halen en naar borderless (of windowed) te zetten, en weer terug, maar dit helpt ook niet..
Nu moet ik dus mijn tweede scherm deactiveren zodat ik netjes op één scherm blijf -.-
[ Voor 6% gewijzigd door Madstorm op 21-05-2015 19:45 ]
I'm an Ironman!
Is er niet een optie in het menu voor een software muis aanwijzer? Dat zou als het goed is er voor moeten zorgen dat zoiets niet meer kan gebeuren.Madstorm schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:41:
Sinds de nieuwe patch wordt ik steeds alt tabbed, omdat mijn muis uit het spel naar mijn tweede scherm gaat. Zodra ik dan klik gaat hij terug naar Windows
Heb al geprobeerd hem even van fullscreen af te halen en naar borderless (of windowed) te zetten, en weer terug, maar dit helpt ook niet..
Nu moet ik dus mijn tweede scherm deactiveren zodat ik netjes op één scherm blijf -.-
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Meestal als je borderless fullscreen speelt kan de muis naar je tweede scherm gaan. Maar zodra je het op fullscreen hebt staan zou dit niet moeten gebeuren.batumulia schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:45:
[...]
Is er niet een optie in het menu voor een software muis aanwijzer? Dat zou als het goed is er voor moeten zorgen dat zoiets niet meer kan gebeuren.
De optie waar jij het over hebt zegt mij in ieder geval niks, en zie ik zo ook niet in het menu staan..
I'm an Ironman!
Dat is omdat ie net anders heet: Hardware Cursor (on/off).Madstorm schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:59:
[...]
Meestal als je borderless fullscreen speelt kan de muis naar je tweede scherm gaan. Maar zodra je het op fullscreen hebt staan zou dit niet moeten gebeuren.
De optie waar jij het over hebt zegt mij in ieder geval niks, en zie ik zo ook niet in het menu staan..
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ah, stom..Herko_ter_Horst schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:02:
[...]
Dat is omdat ie net anders heet: Hardware Cursor (on/off).
Maar dit had ik al geprobeerd, of die nou uit of aan staat, lost het probleem helaas niet op.
Maar ik zal dit even naar de juist topic zetten, dan vraag ik daar wel verder..
I'm an Ironman!
Die van mij is 9999ASNNetworks schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:05:
En inmiddels is mn max carry weight verhoogd naar 130
Ik speel dan ook zonder mods en cheats op de PS4
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Kan mijn weg er nog niet mee vinden, waarbij ik DragonAge helemaal top vond.
Heb bijna alle (side)quests in White Orchard gedaan - en nog steeds level 1. Moet bommen hebben om een nest te vernielen, maar geen materiaal hiervoor. Moet olie hebben om de noon-witch (ofzo) af te maken, maar weer geen materiaal.
En veel dingen worden gewoon niet uitgelegd (of ben ik traag van begrip?). Na het gebruiken van een sign zie ik een teller van 30min linksboven in het scherm staan, waarom? Waarom trilt de ps4 controller op schijnbaar nutteloze momenten? Waarom heeft de minimap rode stippen voor tegenstanders, maar zijn er ook rode stippen (markers?) die verdwijnen als je in de buurt komt?
Kiwi !
KruisboogBjorn89 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:24:
Kun je Drowners onderwater ook aanvallen, of alleen weg zwemmen? Die gasten zitten bij een Treasure bij een bootje maar ik krijg ze niet uit het water, en kan ze geen klap verkopen onder water helaas.
dan heb je je weapon of armor enhanced bij een grindstone ? dat verloopt weer na 30 minuten.X-Kiwi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:25:
Heb nu de eerste 5 uur er op zitten. Ben nog niet overtuigd of dit wel wat is eigenlijk.
Heb bijna alle (side)quests in White Orchard gedaan - en nog steeds level 1. Moet bommen hebben om een nest te vernielen, maar geen materiaal hiervoor. Moet olie hebben om de noon-witch (ofzo) af te maken, maar weer geen materiaal.
En veel dingen worden gewoon niet uitgelegd (of ben ik traag van begrip?). Na het gebruiken van een sign zie ik een teller van 30min linksboven in het scherm staan, waarom? Waarom trilt de ps4 controller op schijnbaar nutteloze momenten? Waarom heeft de minimap rode stippen voor tegenstanders, maar zijn er ook rode stippen (markers?) die verdwijnen als je in de buurt komt?
en als de controller trilt , even je witcher senses gebruiken , is er vast een aanwijzing of iets anders te vinden . en die rode stippen kunnen ook pijlen/cursors zijn of iets zich boven of onder je bevind , of het zijn wellicht clues ...
materialen voor potions enz . veel kruiden plukken en shoppen
[ Voor 12% gewijzigd door kingfriko op 21-05-2015 20:34 ]
kingfriko
Tip. Zet tutorials aan. Deze dingen worden allemaal uitgelegd in de tutorials.X-Kiwi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:25:
Heb nu de eerste 5 uur er op zitten. Ben nog niet overtuigd of dit wel wat is eigenlijk.
Ja die rode stippen lijken bij close up wel op kleine pijltjes. Het symbool wat ik bedoel is niet van de grindstone (die heb ik wel gebruikt en dat is een andere ding). Qua gatheren sla ik geen enkele plant of lijk over.kingfriko schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:30:
[...]
dan heb je je weapon of armor enhanced bij een grindstone ? dat verloopt weer na 30 minuten.
en als de controller trilt , even je witcher senses gebruiken , is er vast een aanwijzing of iets anders te vinden . en die rode stippen kunnen ook pijlen/cursors zijn of iets zich boven of onder je bevind , of het zijn wellicht clues ...
materialen voor potions enz . veel kruiden plukken en shoppen
Kiwi !
Staan aan - én ik heb alle tutorials van de start gevolgd.Tukker_T schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:36:
[...]
Tip. Zet tutorials aan. Deze dingen worden allemaal uitgelegd in de tutorials.
Kiwi !
Dan zou ik de tutorials die je in het menu kan vinden nogmaals doorkijken. Daar staat relatief veel in geschrevenX-Kiwi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:43:
[...]
Staan aan - én ik heb alle tutorials van de start gevolgd.
Die potions/olie zijn geen vereiste, alleen maar handig. Bommen moet je inderdaad hebben, maar ik kon vrij snel al bepaalde bommen maken... Dan heb je dat gemist denk ik.X-Kiwi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:25:
Niet te lang bij stilstaan en gewoon verder met waar je naar toe aan het gaan was.
Je moet wel een RPG kunnen spelen. Craften kun je ook niet meteen vanaf het begin.
Hmm er gaat wel echt iets mis als je nu nog level 1 bent. Na het doen van de eerste belangrijke quests tot de griffin zou je al (bijna) level 3 moeten zijn.X-Kiwi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:25:
Voor die bommen moet je of geluk hebben met lootchests of je kan bij een herbalist wat kopen. Voor die olie hetzelfde. De bloemen voor die olie kan je vinden vlak naast het huis van de questgiver.
Kan zelf nog niet spelen; mijn nieuwe videokaart is er nog niet. Wel al besteld, maar tot die tijd ga ik niet meer spelen.
X-Kiwi schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:25:
De bommen kun je al vrij vroeg vinden, gewoon vanalles looten. :-)
Verder wou ik je er even op wijzen dat The Witcher 3 een stuk makkelijker is dan zijn voorgangers(wat ik jammer vind) maar ik zal eerlijk toegeven dat ik niet goed genoeg ben voor de hoogste difficulty.
Je moet gewoon met veel dingen rekening houden, zo kun je in de beastiary zien wat de zwakheden zijn van een monster(zie spoiler), en alles wordt toch uitgelegd hoor.
Het duurt alleen even omdat er zoveel te leren is, en sowieso zijn games tegenwoordig veel te makkelijk(Dragon age Vs Dragon Age 3 bv), heb geduld en neem eens een uitdaging aan
[ Voor 20% gewijzigd door Bjorn89 op 21-05-2015 22:33 ]
Alleen lezen als je de quest al gedaan hebt!
Ook echt zeldzaam dat een quest hoe dan ook slecht afloopt. Je kan kiezen tussen de werewolf dood en de vrouw redden of beiden dood. Maar het is hoe dan ook een tragisch verhaal. Helaas ging ik dood nadat ik koos de vrouw te redden. Dat was wel even anticlimactisch na zo'n plottwist. Zo nog maar een poging.
Maar man, dat water is toch echt niet mooi, zeker als je nu het water van gta 5 gewend bent.
SideShow schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:35:
Hm, daarnet had ik een wit vraagteken in het water ... er was een bootje ofzo (geen spoiler :-) )
Maar man, dat water is toch echt niet mooi, zeker als je nu het water van gta 5 gewend bent.
voxxel schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:28:
Net vlak voor het einde dood gegaan in de quest Wild at Heart. Maar man, wat zit dit spel tof in elkaar.
Alleen lezen als je de quest al gedaan hebt!
spoiler:Ik zag de plottwist echt totaal niet aankomen, eerlijk gezegd dacht ik dat die vrouw de werewolf zou zijn. Ik vind het echt briljant dat die man zelf de werewolf is en dat hij zijn vrouw zonder het te weten heeft vermoord.
Ook echt zeldzaam dat een quest hoe dan ook slecht afloopt. Je kan kiezen tussen de werewolf dood en de vrouw redden of beiden dood. Maar het is hoe dan ook een tragisch verhaal. Helaas ging ik dood nadat ik koos de vrouw te redden. Dat was wel even anticlimactisch na zo'n plottwist. Zo nog maar een poging.
- De camerapositie is echt verrot, iets verder naar achter zou een stuk beter zijn. Heb je ook iets meer overzicht met de gevechten
- De besturing is nog steeds niet je van het, hij lijkt af en toe wel dronken.
- Om met iets te interacten moet je echt op de goede positie staan, er iets te ver vandaan of te dichtbij en hij doet het niet
. Dat in combinatie met de besturing is af en toe wel frustrerend.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
ASNNetworks schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:38:
[...]
spoiler:Ik zag het grappig genoeg weer wel aankomen. Ze probeerde me nog over te halen om het te laten rusten door me af te kopen (achter de rug van die man om dus) en vond het apart dat ze het niet belangrijk genoeg vond. Dat rook erg sterk naar een jaloers zusje, dus ik had al verwacht dat zij de onbekende vrouw was waarmee de zus/vrouw als laatst is gezien. Ik kreeg de werewolf steeds maar niet neer na de cutscene. Zijn healthregen was sterker dan mijn wapens damage konden doen, mn wapens waren gewoon niet goed tegen (had ook nog geen beast oil etc). Na 10+x geprobeerd te hebben dacht ik: fuck you bitch, waarom zou ik je ook reddenKill her, she deserves it. En daarna mocht ik hem ook killen. Ze verdienen elkaar dan maar lol.
Vooral de derde punt ben ik het mee eens. In de game mist gewoon een punt in het midden van je scherm waar Geralt zich op moet richten. Hij richt zich steeds op wat dichtbij is, als je 4 man ziet staan of 4 kistjes dan is het soms echt een gedoe om de juiste te kiezen. En owee als Geralt net 2 stappen te ver loopt, je kan de loot gewoon zien, maar niet pakken -_-. Was echt veel beter geweest als er gewoon een onzichtbaar crosshair in de game zat, waar Geralt zich dan op richt....bAdmuTs schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:40:
Er zijn een paar dingen die me af en toe wel irriteren van dit verder prachtige spel.
- De camerapositie is echt verrot, iets verder naar achter zou een stuk beter zijn. Heb je ook iets meer overzicht met de gevechten
- De besturing is nog steeds niet je van het, hij lijkt af en toe wel dronken.
- Om met iets te interacten moet je echt op de goede positie staan, er iets te ver vandaan of te dichtbij en hij doet het niet
. Dat in combinatie met de besturing is af en toe wel frustrerend.
Ik vind het paardrijden soms ook echt irritantASNNetworks schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:51:
[...]
Vooral de derde punt ben ik het mee eens. In de game mist gewoon een punt in het midden van je scherm waar Geralt zich op moet richten. Hij richt zich steeds op wat dichtbij is, als je 4 man ziet staan of 4 kistjes dan is het soms echt een gedoe om de juiste te kiezen. En owee als Geralt net 2 stappen te ver loopt, je kan de loot gewoon zien, maar niet pakken -_-. Was echt veel beter geweest als er gewoon een onzichtbaar crosshair in de game zat, waar Geralt zich dan op richt....
Nothing to see here!
Had ik net ook, Wild Hunt kan niet tegen de suspend feature. Moet je via settings je console resetten, daarna doet Wild Hunt het weer samen met je save-game.GluonC schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:32:
De game laad niet meer bij mij op de Xbox One. Ik kom niet eens meer in het hoofdmenu, hij staat al bijna een half uur op please wait dit kan niet goed zijn denk ik.
Moet mijzelf ook aanleren om Wild Hunt voortaan eerst vanuit dashboard af te sluiten voordat ik m'n console suspend, want daarna is afsluiten van Wild Hunt niet genoeg maar moet je echt resetten.
http://www.reddit.com/r/x...file_can_and_will_become/
[ Voor 7% gewijzigd door BinaryRun op 21-05-2015 23:28 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Scifo83 op 21-05-2015 23:29 ]

[ Voor 8% gewijzigd door bAdmuTs op 21-05-2015 23:47 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Merk ook dat het spel ruk loopt nadat ik m'n console gewoon heb laten slapen. Doe hem altijd even op reset voordat ik begin (gewoon de aan/uit knop 10 sec ingedrukt houden).BinaryRun schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:27:
[...]
Had ik net ook, Wild Hunt kan niet tegen de suspend feature. Moet je via settings je console resetten, daarna doet Wild Hunt het weer samen met je save-game.
Moet mijzelf ook aanleren om Wild Hunt voortaan eerst vanuit dashboard af te sluiten voordat ik m'n console suspend, want daarna is afsluiten van Wild Hunt niet genoeg maar moet je echt resetten.
http://www.reddit.com/r/x...file_can_and_will_become/
Velen is best interesant. Maar er is zo tyfus veel te doen. OMG. De hoeveelheid vraagtekens op de kaart. Ik had er 34, loop 1 dorpje binnen. Pak ff alle flyers, BAM 64 vraagtekens. Dit gaat een lange, lange game worden.
Op zich grappig, een van de eerste bounties die je op pakt, suggested level: 33. WTF? ik ben net level 4 man, doe ff rustig!
Okay, ik ben dan inmiddels bijna level 6 en heb iets met magische elf te maken gehad. Voor de mensen die al zo ver zijn, die weten genoeg, de andere, weten nog steeds helemaal niets.
Goed nog een gripe van dit spel: WAAROM KAN ME WAPEN EN ARMOR STUK? Ik hou er van te exploren en niet elke keer terug hoeven naar een smith, dit breekt immersion.
Nu even paar tips en truuks waar ik achter gekomen ben met de combat, wat het een heel stuk makkelijker maakt allemaal. Ik speel op Death March dus neem dat in acht. Ofcourse, het staat in spoiler tags.
Axii is zo goed, dat ik een boss er mee heb verslagen zonder geraakt te worden. Axii, hit, hit, Axii, hit, hit etc.
Voor jullie sign en alchemy specced mensen out there, ga nekkers killen. Nekkers droppen op grote schaal lesser blue en lesser green mutagen. Zo heb ik nu een greater blue mutagen in me skill slot zitten waar ook Axii en Quen zitten voor totaal 30% extra. Zodra ik level 6 ben, gaat er een andere sign magic in het derde slot en verplaats ik Sun and Stars naar de nieuwe slot waar nog geen mutagen zit.
Nu alleen nog bedenken welke combat skills ik ga gebruiken, waarschijnlijk quick attacks, al is een axii strong attack build ook wel mogelijk.
Voor nu, tijd om te slapen, morgen mooie dag varen, dan 's avonds maar weer is verder. Nu al zin in
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Valt mee hoor, ben net zo ver als jou. Ook ik ben ruim lvl 3,5 en moet de griffin nog, loop gewoon lekker rond te kijken wat er allemaal is. Verbaas me er over dat er zoveel dingen te doen zijn waar eigenlijk geen quest voor nodig is.bAdmuTs schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:46:
Haha helemaal vergeten mijn ability points te verdelen, pas 1 gedaan en heb er nog 7 over. Ben nu level 3,5 en moet nu de griffin doden. Ben een beetje traag volgens mij, misschien wat vaker te paard gaan
.
Skyrim ben ik mee bekend, en dat was al prachtig destijds dat de omgeving reageerde op wat je deed en quests zo beschikbaar kwamen. Maar hier maak je bijvoorbeeld een potion welke je iemand kunt geven wat leidt tot een verder verhaal/quest of een paar monsters afslachten waarna er een paar inwoners terug komen. Vind dat best prachtig, zit nu op 8 uur speeltijd en begrijp het steeds meer en het wordt steeds mooier/diepgaander.
Heb ook even de world map wat beter bekeken en damn.. die's huge! Hier gaan veel uur in zitten. Heb net voor TW3 deel 2 aangeslingerd voor het eerst en dat was erg wennen. TW is een aparte RPG, maar erg mooi; een RPG waar ik wel aan wil wennen.
Toegegeven, de besturing zoals hierboven genoemd is wat irri soms, maar dat wijt ik meer aan de consoles. Maargoed, voor mij is dit niet een dermate irritant punt dat het opvalt, wen je wel aan.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
En zijn er (nu al) guides die je daarin adviseren qua builds, als je warrior of mage hebt gekozen?
NB: ik ben een behoorlijke beginner voor The Witcher 3, maar wel een hardcore gamer light
Was even bang dat ik alle materialen niet had, maar door zooi te dismantelen zie je toch snel dat je eigenlijk gewoon alles hebt. Had dingen als monster eye en powdered monster tissue nodig... Is al die "nutteloze" loot van monsters toch nog ergens goed voor
E: Je kan niet tussen warrior of mage kiezen, het is altijd een hybride vorm. Ik vind signs ook fijn, maar hoe sterk je ze ook maakt, het blijft altijd een ondersteuning voor wat je met je zwaarden doet. Verstandig is gewoon in alles wat je handig lijkt te investeren. Gebruik zelf vooral quen, yrden en axii, dus dat is het enige wat ik in signs stop. De rest gaat naar melee, alchemy, etc.
E2: onderschat alchemy trouwens ook niet, dat is ook een intergraal onderdeel van het spel.
[ Voor 34% gewijzigd door Thomas op 22-05-2015 00:35 ]
Wat wil er niet lukken? Zonder iets meer info weten wij het ook nietAmaze86 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 00:15:
Iemand de sidequest Devils by well gedaan? Lijkt net of er een bug is...wil niet lukken.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Het valt me tot nu toe wel erg mee hoe moeilijk het is op Death March. In het begin ging ik regelmatig dood, maar nu ik de combat een beetje door heb is het echt goed te doen. Eigenlijk voelt het nu wel een beetje als wat normaal rond hard zou zitten ipv de hoogste stand. Ik ben nu net level 6 trouwens na deze quest. Hoe ervaren jullie de moeilijkheid?
Bfff ik wilde een uur geleden al gaan slapen maar nog ff "snel" deze quest afmakenvoxxel schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 01:45:
Net de level 5 questspoiler:gedaan van de main quest. Ongelofelijk hoe uitgebreid quests in deze game zijn. Ik blijf echt van de ene verbazing in de andere vallen.Hunting a Witch
spoiler:Het eerste stuk van de dungeon vond ik al aardig lang. Dan kom je bij het stuk dat je tegen de golem moet vechten, toen dacht ik dat het wel klaar was. Maar dan gaat het gewoon weer een heel eind door. Dat gevecht met de Nithral van de Wild Hunt is ook vrij gaaf
Het valt me tot nu toe wel erg mee hoe moeilijk het is op Death March. In het begin ging ik regelmatig dood, maar nu ik de combat een beetje door heb is het echt goed te doen. Eigenlijk voelt het nu wel een beetje als wat normaal rond hard zou zitten ipv de hoogste stand. Ik ben nu net level 6 trouwens na deze quest. Hoe ervaren jullie de moeilijkheid?
Ik ken het, ik wilde vroeg naar bedPuc van S. schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 01:54:
[...]
Bfff ik wilde een uur geleden al gaan slapen maar nog ff "snel" deze quest afmaken
spoiler:kom ik naast die golem in een andere kamer nog een gargoyel tegen... die mij toch afmaakte... uiteindelijk maar een iets oudere save geladen en die ontweken.. 8x doodgaan is niet goed voor het moraal..
Na ruim 20 uur eindelijk klaar met White Orchard. Griffin gekilled en volgens mij alle side quests gedaan.
Morgen, vandaag dus, op naar het volgende gebied.

Iphone 5 -- eerste Iphone
Haha, dat is precies de quest waar ik het hier boven over hadvoxxel schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 01:45:
Net de level 5 questspoiler:gedaan van de main quest. Ongelofelijk hoe uitgebreid quests in deze game zijn. Ik blijf echt van de ene verbazing in de andere vallen.Hunting a Witch
spoiler:Het eerste stuk van de dungeon vond ik al aardig lang. Dan kom je bij het stuk dat je tegen de golem moet vechten, toen dacht ik dat het wel klaar was. Maar dan gaat het gewoon weer een heel eind door. Dat gevecht met de Nithral van de Wild Hunt is ook vrij gaaf
Ik vond die Nithral fight wel een beetje cheap hoor. Eerst maak je hem voor 1/3 af en dan summoned hij hondjes en heeft hij full life. Dan maak je hem helemaal af, hondjes en full life. Daarna maak je hem nog een keer af. Ik vind het best lomp dat je een boss 2 1/3 keer dood moet maken... geef hem dan een grotere life bar en doe het op 1/3, 2/3 die beestjes summonen. Was voor me gevoel wel stuk fijner geweest.
Keira dan, wat een hoer, ze heeft een spell, dat als de target nog 10% life heeft dat ze hem one shot. Zo Golem kill exp en Gargoyle kill exp misgelopen(ja, heb save geladen en getest of ik exp kreeg). Ik was daarom zo blij dat ze buggde in het gevecht met Nithral. In de derde fase stond ze daar, naar een muur te kijken. Heb die fase helemaal solo gedaan en stuk makkelijker dan met haar er bij. Axii, hit, hit, Axii, hit, hit etc. Ben gewoon niet geraakt door hem in die fase
Vanavond verder met Magic Lamp.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
voxxel schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 02:06:
[...]
Ik ken het, ik wilde vroeg naar bed![]()
spoiler:Als je de golem kon verslaan dan is die gargoyle niet zo moeilijk. Tip: Laat de heks zijn aanvallen tanken en dan kan jij hem de hele tijd in de rug aanvallen.
reviews: The Witcher 3: Wild Hunt - Sterk en ambitieus
ye-roon schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 06:53:
[...]
Haha, dat is precies de quest waar ik het hier boven over hadBen nu zelf bijna level 6.
spoiler:Ik heb dus net Nithral verslagen en ben uit die kamer, toen wilde Keira dat ik haar hielp met een lamp. Toen ben ik maar gaan slapen gezien ik vroeg op moest vandaag.
Ik vond die Nithral fight wel een beetje cheap hoor. Eerst maak je hem voor 1/3 af en dan summoned hij hondjes en heeft hij full life. Dan maak je hem helemaal af, hondjes en full life. Daarna maak je hem nog een keer af. Ik vind het best lomp dat je een boss 2 1/3 keer dood moet maken... geef hem dan een grotere life bar en doe het op 1/3, 2/3 die beestjes summonen. Was voor me gevoel wel stuk fijner geweest.
Keira dan, wat een hoer, ze heeft een spell, dat als de target nog 10% life heeft dat ze hem one shot. Zo Golem kill exp en Gargoyle kill exp misgelopen(ja, heb save geladen en getest of ik exp kreeg). Ik was daarom zo blij dat ze buggde in het gevecht met Nithral. In de derde fase stond ze daar, naar een muur te kijken. Heb die fase helemaal solo gedaan en stuk makkelijker dan met haar er bij. Axii, hit, hit, Axii, hit, hit etc. Ben gewoon niet geraakt door hem in die fase
Vanavond verder met Magic Lamp.
PSN: Wauzer010
Verwijderd
Ik had een of andere merchant killer moeten achtervolgen op een paard. Jammer dat er alleen opeens 4 wolven spawnden na het filmpje. Dus killer is weg, en je kan hem nergens meer opnieuw doen. quest failed forever.
Je kan saddle bags voor je paard kopen, daarmee gaat het gewicht omhoog dat je kan dragen. De eerste ben ik pas tegen gekomen in het volgende gebied. Ik kan nu dacht ik 130 (kg?) dragenFranciscus7000 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:42:
Zojuist na een 15tal uur alles in White Orchard voltooid en genoten! Helaas loop ik continue tegen een volle inventory aan...mis ik iets of kan deze simpelweg niet worden vergroot?
Er is een auto-save net voor je met de merchant praat.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:32:
Irritatie factor gevonden. Als je een quest failed, is er geen manier om hem opnieuw te doen.
Ik had een of andere merchant killer moeten achtervolgen op een paard. Jammer dat er alleen opeens 4 wolven spawnden na het filmpje. Dus killer is weg, en je kan hem nergens meer opnieuw doen. quest failed forever.
Gewoon laden.. Ik had ook problemen met deze quest omdat het laden net voor de 'horse race' 10 seconden duurde..
Merchant was allang en breed verdwenen..

Nee, had het gekregen bij aanschaf van mijn videokaart. Ik selecteerde blijkbaar het algemene icoontje, maar moest er 1 onder zijn waar 0/5 stondStronkie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:45:
[...]
Schijnt een anti piracy ding te zijn. Heb je het spel wel origineel?.

Btw, gister een sidequest gedaan en moest een golem verslaan.. Dat ging echt nergens over dus had het maar ff op easy gezet
Verwijderd
Ik wil deze game graag gaan kopen, maar heb nooit The Witcher 1 en 2 gespeeld. Is het verhaal dan wel goed te volgen of is het een afrader om dan meteen met deel 3 te starten (weet namelijk niet of het een nieuw verhaal betreft).
Verwijderd
Ben in Velen aan het kijken wat ik nu wil doen. Tot dusverre volg ik de main questline maar even omdat elke keer waneer ik in Velen andere gebieden wil doorzoeken, ik steeds 13+ level monsters tegenkom. Begin nu het nadeel van een hele grote map in te zien, het nodigt mij teveel uit om er dan ook echt op uit te trekken en zien waar we eindigen, wat dan al snel gestopt wordt, dood op de grond.
Maarja, de laatste keer dat ik dat deed was ik nog level 4 en had mindere gear, dus wordt mijn interesse om te explorer weer vergroot :-)
Ik heb quests in mijn logboek staan met aanbevolen lvl 23....
Thnx!BartKers schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:44:
[...]
Je kan saddle bags voor je paard kopen, daarmee gaat het gewicht omhoog dat je kan dragen. De eerste ben ik pas tegen gekomen in het volgende gebied. Ik kan nu dacht ik 130 (kg?) dragen
Bekend probleem. Ik loop ook maar een kant op en zie dan wel. De vraagtekens bij the hanging tree zijn ook meteen serieus pittig. Misschien moet ik ook maar eens de main story gaan volgen. Nadeel van er zomaar op uittrekken is dat mijn voedsel voorziening zeer snel uitgeput is en helaas niet echt aangevuld wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:48:
Inmiddels level 6 en geniet volop. Enig nadeel is dat al me vrije tijd en slaap uren er nu ook aan gaan :-)
Ben in Velen aan het kijken wat ik nu wil doen. Tot dusverre volg ik de main questline maar even omdat elke keer waneer ik in Velen andere gebieden wil doorzoeken, ik steeds 13+ level monsters tegenkom. Begin nu het nadeel van een hele grote map in te zien, het nodigt mij teveel uit om er dan ook echt op uit te trekken en zien waar we eindigen, wat dan al snel gestopt wordt, dood op de grond.
Maarja, de laatste keer dat ik dat deed was ik nog level 4 en had mindere gear, dus wordt mijn interesse om te explorer weer vergroot :-)
Verwijderd
Ik ben met deel 3 begonnen zonder ook maar ooit van dit spel gehoord te hebben. Je mits niets wat je niet weet :-)Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:48:
Even een snel vraagje voor de ervaren personen hier:
Ik wil deze game graag gaan kopen, maar heb nooit The Witcher 1 en 2 gespeeld. Is het verhaal dan wel goed te volgen of is het een afrader om dan meteen met deel 3 te starten (weet namelijk niet of het een nieuw verhaal betreft).
Er is geen noodzaak om de vorige delen gespeeld te hebben, en voor zover ik weet ook geen voordeel, of in iedergeval niet noemenswaardig.
Gewoon kopen en spelen zou ik zeggen :-) Maar als je zelf liever alles wil weten wat er voor deel 3 gebeurd is, dan is het uiteraard wel een aanraden om de eerste spellen eerst te spelen. Maar nogmaals, geen noodzaak.
Alleen voor dit soort momenten heb ik de game al gekocht (PS4) verder zie ik wel, waarschijnlijk zitten er wel weer spinnen in de game maar dan moet ik maar even zien hoe ik dat oplos, als iemand zo aardig zou kunnen zijn om een dergelijke quest of omgeving aan te kunnen geven waar ze ongeveer zitten, misschien heb ik er iets aan ;-)Japser schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 00:06:
Mooiste momentje was toch wel dat Geralt op zn paard door t bos draaft met een storm waardoor alles beweegt (bomen, takken, etc) met een donkere dreigende lucht voor me en ondergaande zon achter me. Puur geniet momentje ! Zo gaaf =]
Adv dagje genomen vandaag dus maar eens beginnen aan dit avontuur.
Verwijderd
Thanks voor de reactie!Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:55:
[...]
Ik ben met deel 3 begonnen zonder ook maar ooit van dit spel gehoord te hebben. Je mits niets wat je niet weet :-)
Er is geen noodzaak om de vorige delen gespeeld te hebben, en voor zover ik weet ook geen voordeel, of in iedergeval niet noemenswaardig.
Gewoon kopen en spelen zou ik zeggen :-) Maar als je zelf liever alles wil weten wat er voor deel 3 gebeurd is, dan is het uiteraard wel een aanraden om de eerste spellen eerst te spelen. Maar nogmaals, geen noodzaak.
BartKers schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:44:
[...]
Je kan saddle bags voor je paard kopen, daarmee gaat het gewicht omhoog dat je kan dragen. De eerste ben ik pas tegen gekomen in het volgende gebied. Ik kan nu dacht ik 130 (kg?) dragen
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Maar nu zijn mijn Samum bommen op. Ik heb de ingrediënten (wat bloemetjes en saltpeter). Maar als ik via het alchemy menu op X (craft item) druk zegt hij "You already have this item".
Hoe werkt dit?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Je hoeft alleen maar te mediteren en wat sterke alcohol op zak te hebben, dan vult hij alle bommen en potions (die je eerder via alchemy hebt gemaakt/vrijgespeeld) automatisch aan.spaceboy schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:26:
Ok, toch ff een vraag. Ik snap alchemy niet. Ik heb al bommen beschikbaar (Dragon's Dream, Grapeshot, Samum). Ook al gebruikt (om monster nesten te vernietigen). So far, prima.
Maar nu zijn mijn Samum bommen op. Ik heb de ingrediënten (wat bloemetjes en saltpeter). Maar als ik via het alchemy menu op X (craft item) druk zegt hij "You already have this item".
Hoe werkt dit?
[ Voor 4% gewijzigd door BartKers op 22-05-2015 09:28 ]
Of je moet het lege flesje weggooien, dan kan je een nieuwe craftenBartKers schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:27:
[...]
Je hoeft alleen maar te mediteren en wat sterke alcohol op zak te hebben, dan vult hij alle bommen en potions automatisch aan.
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Ah, gelukt. Dat ging mooi rap. Thanks.BartKers schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:27:
[...]
Je hoeft alleen maar te mediteren en wat sterke alcohol op zak te hebben, dan vult hij alle bommen en potions automatisch aan.
interessant dat wist ik niet, dat is handig als je zonder alcohol zit en wel de ingrediënten hebt.TeGek schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:29:
[...]
Of je moet het lege flesje weggooien, dan kan je een nieuwe craften
[ Voor 3% gewijzigd door BartKers op 22-05-2015 09:30 ]
wauzer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:11:
[...]
spoiler:Vergeet met die lamp ook niet die geheime grot linksonderin ergens voordat je weggaat, is nog een sterk zwaard te vinden.
Ik herinner me inderdaad een icoontje op de map toen ik de grot voor het eerst binnenkwam. Kon er helaas niks mee toen.
lordprimoz schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:31:
[...]
spoiler:Bij het halen van de lamp bedoel je? of zodra je de lamp ontvangt van Keira bij de vervolg quest?
Ik herinner me inderdaad een icoontje op de map toen ik de grot voor het eerst binnenkwam. Kon er helaas niks mee toen.
[/quote]
PSN: Wauzer010
Teruggegaan naar map gedeelte waar je start, gepoogd een of andere haunted well quest te doen maar zelfs dat gevecht verlies ik nu (level 3 quest)
Volgens mij doe ik iets verkeerd qua speelstijl, wegrollen en choppen is niet genoeg meer...
Greetings from Earth
R3NSE schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:40:
Ik ben level 3 en ergens halverwege de barron quest. Loop nu toch wel vast omdat ik de gevechten niet aankan.
Teruggegaan naar map gedeelte waar je start, gepoogd een of andere haunted well quest te doen maar zelfs dat gevecht verlies ik nu (level 3 quest)
Volgens mij doe ik iets verkeerd qua speelstijl, wegrollen en choppen is niet genoeg meer...
Onderweg naar de quest ben ik alle vraagtekens langsgeweest. Deze geven best wel wat exp
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic