Scrummie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:50:
[...]
Heb er vrij vaak en heftig last van, maar bij The Witcher nog maar 1 keer gehad, je hebt een ability waarbij je net wat meer inzoomt op je character, en als je dan gaat lopen beweegt de camera erg snel. Hierbij werd ik na even in die modus rond te lopen wat wazig. Verder totaal geen last van.
Mate van hoe erg ik er normaal last van heb; ik kan Dying Light ongeveer een kwartiertje spelen voor ik op bed moet liggen om bij te komen

Ik heb het ook, ik speel daarom nog maar weinig shooters omdat het gewoon niet altijd een pretje is. Het is wel beinvloedbaar heb ik ontdekt:
- Regelmatig even pauze nemen en weglopen/iets anders doen. Na aantal dagen treed er meer gewenning op en wordt ik minder (snel) ziek. Ook tussendoor regelmatig naar iets anders dan je scherm kijken helpt ook wel eens.
- Op meer afstand van je scherm zitten kan veel verschil maken.
- Zorgen dat je een hoge framerate hebt (meer beelden per seconde = meer vloeiende bewegingen = minder snel ziek). Input lag heeft bij VR-brillen veel invloed blijkbaar, maar voor monitoren/TV's kan ik me daar wat minder bij voorstellen. Maar misschien helpt het als deze laag is.
- Voor de Witcher 3 heb ik de muissensitiviteit wat verlaagd zodat het beeld niet alle kanten op vliegt bij elke lichte beweging. (vond ik sowieso al veel te gevoelig m.b.t. gameplay)
Bij The Witcher 3 heb ik er soms wat last van, had ik bij GTA V ook (zeker in first person mode). Portal 2 is bij mij nog koploper, die was voor mij gewoon bijna onspeelbaar en werd ik vaak snel ziek.
Dan ontopic:
Ik ben nu ook zo'n uurtje of 6 al bezig. Het is voor mij nog even wennen. Het speelt gewoon anders dan veel andere games. Eerst nadenken voordat je wat doet i.p.v. rondrennen en op zoek naar actie. Ook ik heb nog wat financiële problemen. Maar dat komt ook mede omdat ik nog te snel mijn vitality bronnen (eten) er doorheenjaag in gevechten. Ook hier moet ik weer wat slimmer worden, net als het handelen overigens. Maar het gaat steeds beter met craften, alchemy en gebruik van bommen etc.
Een aantal bugs stoorde me in het begin wel en de ALT knop om de ontwijken heb ik veranderd naar een knop die wat beter bereikbaar is. Zwemmen vind ik overigens een drama op de PC. Maar misschien komt het omdat ik andere games gewend ben waar het makkelijker gaat.