djengizz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:30:
[...]
Opvallend hoe jij steeds dit draadje in komt over IS wanneer er kritiek tegen Turkije vanwege hun houding naar de Koerden wordt geuit.
Dat Turkije iedere Koerd met een wapen als een terrorist ziet is juist een teken van hoe ze denken over deze Koerden. Niemand ontkent hier dat het probleem tussen de Koerden en Turkije van twee kanten komt maar jouw opmerkingen zoals
[...]
Waarin je suggereert dat mensen die geen enkele uitweg hebben dan te vluchten over een grens van een land waar ze eigenlijk niet welkom zijn zich maar dood moeten vechten. Dit geldt overigens ook voor die 200.000 vluchtelingen die daar echt niet vrijwillig zitten en die jij gebruikt als onderbouwing voor de goede wil van Turkije. Of dit soort opmerkingen:
[...]
Omdat het mensen zijn die letterlijk voor hun ogen lagen dood te bloeden en deze genswachten besloten
allerhande beveiligings en gezondheids checks uit te voeren die in totaal uren duurde totdat ze dood waren?
[...]
Dit terwijl de grens wel open lijkt te staan voor elke IS strijder, beetje vreemde selectiviteit vind je niet?
Verder misbruikt Turkije op een misselijke manier overduidelijk de huidige situatie wat betreft Syrië en IS om een eigen agenda er internationaal door te drukken en om opnieuw de Koerden te bestrijden en direct en indirect steun te geven aan andere terroristische organisatie zoals IS.
In dat licht was de opmerking van DaniëlWW2 ook gewoon terecht en hoef je echt niet te doen alsof Turkije het beste jongetje van de klas is waar het de Koerden betreft. We weten allemaal hoe deze partijen elkaar bejegenen en dat is van beide kanten alles behalve vriendelijk.
Vind je het gek dat als ik zie dat er iets in mijn ogen niet klopt reageer? Zo raar is dat toch niet?
Er werd in draadje gesuggereerd dat Turkije Koerden over het algemeen niet goed behandeld, dus de Turkse Koerden ook. Daar doelde ik op met waarom niet elke Koerd de wapen niet opnam.
Niet de 200.000 vluchtelingen die Turkije heeft binnengelaten.
De mensen die niet binnen werden gelaten zijn in de ogen van de Turkse overheid terroristen. Het Westen noemt ze YPG/PYD militanten.
De reden waarom Nederland geen wapens naar de militanten stuurt is vanwege de kans dat ze in de handen van de PKK kunnen vallen, er is dus een verbinding tussen beide partijen. En een reden voor Turkije om de grenzen niet te openen voor de gewonden.
Jij doet alsof er gewonde Koerdische burgers aan de grens aan hun lot worden overgelaten. Maar we weten allebei dat de meeste burgers van Kobani de stad allang hebben verlaten en in Turkije verblijven.
Ik ben bereid om te leren, als jij bronnen hebt dat Turkije IS leden binnenlaat/ medisch verzorgd wil ik ze wel zien.
Dat Turkije de boel misbruikt staat buiten kijf. Turkije wilde al vanaf het begin een internationale coalitie die de boel in Syrië onder controle moest houden.
Nu is er internationale druk op Turkije waarin Turkije moet doen wat het Westen wilt omdat Kobani belegerd wordt?
Turkije vraagt zich hardop af waar het Westen was toen alle overige steden in Syrië werden gebombardeerd door Asad. Wat maakt Kobani zó speciaal dat bijna elke westers land wilt dat er ingegrepen wordt?
Turkije speelt het gewoon slim, "Als Asad weggaat dan doe ik mee."
En de opmerking van DaniëlWW2 is gewoon niet waar. Van welke kant je het ook bekijkt. Dat heb ik eerder al laten zien met zijn eigen bron.
Nogmaals, ik ben bereid om te leren, als je kan aantonen dat de gewonden die aan de grens overleden zijn normale burgers waren die in gevechten tegen de IS gewond zijn geraakt, dan graag. Of het nou Koerden/Turken of wat dan ook zijn.
De normale mensen als jij en ik worden altijd de dupe van dit soort verschrikkelijkheden.
Laat er geen twijfel over bestaan, de enige die IS als moslims zien zijn alleen zijzelf.
In elke moskee waar ik ben geweest, ieder moslim met wie ik dit onderwerp heb besproken heeft een hekel aan de IS inclusief ikzelf.