Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Dan zal Europa ook economische Turkse vluchtelingen krijgen naast die 3,6 miljoen Syrische vluchtelingen die dan naar Europa komen. Sancties maakt het juist erger.
dan laat die 3,6 mln vluchtelingen maar komen en dan gaan wij onze grenzen ook weer bewaken.
liever dat en een europa wat een keer ballen toont dan dat wij ons weer eens in een hoekje laten drijven.

• Joep
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:11
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:41:
Erdogan heeft echt dikke geduld. Als ik hem geweest zou zijn dan had ik al lang die 3,6 miljoen Syriërs naar Europe gestuurd want klaarblijkelijk weten ze alles beter in de EU en hoe ze het Syrië probleem kunnen oplossen.

Koerden willen helemaal niet dat de Syriërs terugkeren want dan kunnen ze geen ethnocentrische Koerdische staat oprichten. Het was een fout om hen te steunen. Trump is niet slim maar heeft wel gelijk in deze.

Dat hele anti Erdoganisme is ook niet gezond. Hij is geen fijne vent maar hij is de enige die dit probleem van de vluchtelingen kan oplossen. Die safetyzone is ook van belang voor Europa.
Erdogan neemt met liefde die miljoenen Syriërs tijdelijk op. Zonder vluchtelingen heeft hij geen drukmiddel om de EU het zwijgen op te leggen. De EU is helaas te slap om een hekwerk te plaatsen bij de grens bij Turkije en elke illegaal terug te sturen.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

ph4ge schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:51:
Zij zijn bijna een eeuw aan het stoken in de regio, dus zij mogen het oplossen.

Bovendien betalen wij een enorme rekening in de vorm van vluchtelingen. Ik zou niet weten welke rekening wij nog meer zouden moeten betalen.
Dat is een probleem voor Europa, niet voor Trump :p

It takes two fools to argue.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:51
Joep schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:01:
[...]

Erdogan neemt met liefde die miljoenen Syriërs tijdelijk op. Zonder vluchtelingen heeft hij geen drukmiddel om de EU het zwijgen op te leggen. De EU is helaas te slap om een hekwerk te plaatsen bij de grens bij Turkije en elke illegaal terug te sturen.
Op een paar stukjes na bijv. midden in een moeras staat er al een flink hekwerk langs die grens. Een muur of een hek houdt alleen niemand tegen die voor zijn leven vlucht.
XWB schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:02:
Dat is een probleem voor Europa, niet voor Trump :p
Mijn punt was dat we niet slaafs achter Trump's propaganda aan moeten lopen maar even zelf moeten bedenken dat we wel een enorme rekening betalen voor Amerika's Midden Oosten politiek. Nota bene klagen dezelfde Europeanen die zich telkens loyaal achter Trump scharen ook het hardst over die rekening.

ph4ge wijzigde deze reactie 10-10-2019 14:06 (30%)

SW-0040-8191-9064

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

Daar zou ik als Europeaan niet blij mee zijn. In Turkije gaat het al economisch heel slecht. De kleinste sanctie zal al zorgen voor een economische crises en hongersnood en dan kan je miljoenen Turken en Syriërs opvangen in Europa.
Om het het maar niet te hebben over de Europese banken die miljarden in Turkije geïnvesteerd hebben.

Turkije kan Europa meeslepen in crisis

Europa heeft er alle belang bij dat Turkije niet in een financiële crisis terecht komt.

• Tengri
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-10 20:21
Joep schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:01:
[...]

Waarom is Turkije verplicht om al die miljoenen vluchtelingen op te vangen maar de EU niet? Turkije kan ze doorpasen naar Europa of terugzetten in Syrië (wat ze nu gaan doen). Maar ze zijn niet verplicht om die Arabische vluchtelingen te houden zouden Koerden een ethnocentrische staat kunnen oprichten.

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Waarom is Turkije verplicht om al die miljoenen vluchtelingen op te vangen maar de EU niet?
Niet verplicht, maar dat was de afspraak die Europa met Turkije gemaakt had.

Vluchtelingendeal tussen EU en Turkije (2016)

XWB wijzigde deze reactie 10-10-2019 14:14 (21%)

• Joep
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:54:
Dan zal Europa ook economische Turkse vluchtelingen krijgen naast die 3,6 miljoen Syrische vluchtelingen die dan naar Europa komen. Sancties maakt het juist erger.
Volgens mij lossen sancties het probleem (namelijk Erdogan) juist wel op. Als de EU zich op het juiste moment uit de vluchtelingendeal terugtrekt, economische sancties oplegt aan Turkije vanwege de dictatoriale vervolging van mensen die het niet met Erdogan eens zijn en de bezetting van delen van Syrië om de Koerden te pesten en de toelating van Turkije tot de EU annuleert, wanneer er weer presidentsverkiezingen zijn in die bananenrepubliek, zal Erdogan de verkiezingen verliezen en zijn we van dat gedreig met vluchtelingen af.

• Tengri
Joep schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Volgens mij lossen sancties het probleem (namelijk Erdogan) juist op. Als de EU zich op het juiste moment uit de vluchtelingendeal terugtrekt, economische sancties oplegt aan Turkije vanwege de dictatoriale vervolging van mensen die het niet met Erdogan eens zijn en de bezetting van delen van Syrië om de Koerden te pesten en de toelating van Turkije tot de EU annuleert, wanneer er weer presidentsverkiezingen zijn in die bananenrepubliek, zal Erdogan de verkiezingen verliezen en zijn we van dat gedreig met vluchtelingen af.
Alle oppositiepartijen in Turkije zijn het eens dat veiligheid belangrijker is dan wat dan ook. Ik denk dat geen enkel land zijn veiligheid inlevert om niet gestraft te worden. Ik denk dat men onderschat hoeveel schade de Koerdische terroristen schade brengen. Een uur geleden weer een mortier op een Turkse stad. En dan kan je zeggen “ja het is oorlog”. Paar weken geleden een Koerdische autobom op de grens met meerdere slachtoffers inclusief een kind.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:38
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Waarom is Turkije verplicht om al die miljoenen vluchtelingen op te vangen maar de EU niet? Turkije kan ze doorpasen naar Europa of terugzetten in Syrië (wat ze nu gaan doen). Maar ze zijn niet verplicht om die Arabische vluchtelingen te houden zouden Koerden een ethnocentrische staat kunnen oprichten.
Europesche Unie betaald 6 miljard Euro per jaar als turkije die opvangt redenen genoeg dus 8)7

"Beautiful Clean Coal"

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:17:
[...]

Paar weken geleden een Koerdische autobom op de grens met meerdere slachtoffers inclusief een kind.
Toen er dagelijks vrachtwagens met ammoniumnitraat de grens over gingen zodat ISIS hun bommen konden maken vond Turkije dat best.

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T
Large wooden carts laden with tens of thousands of pounds of ammonium nitrate have been observed numerous times crossing the border from the Turkish town of Akcakale into ISIS controlled Tel Abyad, only to return later empty.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Joep schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Volgens mij lossen sancties het probleem (namelijk Erdogan) juist op. Als de EU zich op het juiste moment uit de vluchtelingendeal terugtrekt, economische sancties oplegt aan Turkije vanwege de dictatoriale vervolging van mensen die het niet met Erdogan eens zijn en de bezetting van delen van Syrië om de Koerden te pesten en de toelating van Turkije tot de EU annuleert, wanneer er weer presidentsverkiezingen zijn in die bananenrepubliek, zal Erdogan de verkiezingen verliezen en zijn we van dat gedreig met vluchtelingen af.
Terugtrekken is niet eens nodig, de vluchtelingendeal verloopt sowieso in 2020. Dus tenzij de deal verlengd gaat worden kan 2020 een heel interessant jaar worden voor Europa.

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Goed idee joh die deal. Er was ook niemand die dit zag aankomen d:)b Net als die verhalen over uitbuiting van vluchtelingen en geld wat overal heen gaat, behalve naar de vluchtelingen d:)b

Met dit soort vrienden hebben we geen vijanden nodig.

Erdo stuurt die vluchtelingen hier toch wel heen wanneer hij klaar met ze is, ik hoop dat de EU eens ballen gaat tonen en Turkije gaat aanpakken.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobinHood schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Goed idee joh die deal. Er was ook niemand die dit zag aankomen d:)b Net als die verhalen over uitbuiting van vluchtelingen en geld wat overal heen gaat, behalve naar de vluchtelingen d:)b

Met dit soort vrienden hebben we geen vijanden nodig.

Erdo stuurt die vluchtelingen hier toch wel heen wanneer hij klaar met ze is, ik hoop dat de EU eens ballen gaat tonen en Turkije gaat aanpakken.
Nee, hij lijkt ze juist massaal terug te willen sturen naar Syrië, naar die bufferzone om zo de Koerden te verdrijven of tenminste de demografie van de grensregio dusdanig aan te passen dat de Koerden er geen meerderheid meer vormen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Tengri
IJzerlijm schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Toen er dagelijks vrachtwagens met ammoniumnitraat de grens over gingen zodat ISIS hun bommen konden maken vond Turkije dat best.

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

[...]
Daar deed Nederland ook aan mee. Zijn we de Arabische lente vergeten of was dat alleen de schuld van Turkije? Maar ja Turkije is niet wit en niet christen dus dan geven wij alle schuld aan de Turken.

• Tengri
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Nee, hij lijkt ze juist massaal terug te willen sturen naar Syrië, naar die bufferzone om zo de Koerden te verdrijven of tenminste de demografie van de grensregio dusdanig aan te passen dat de Koerden er geen meerderheid meer vormen.
Koerden waren daar nooit een meerderheid. Niet voordat ze alle Arabieren en Turkmenen uit dat gebied hadden verdreven.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:34

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

Daar deed Nederland ook aan mee. Zijn we de Arabische lente vergeten of was dat alleen de schuld van Turkije? Maar ja Turkije is niet wit en niet christen dus dan geven wij alle schuld aan de Turken.
Voor zover ik weet heeft Nederland nooit Ammoniumnitraat aan IS geleverd :? :?
Verder sleep je er uit het niets de 'arabische lente' bij.

Verder vanuit Turks oogpunt: IS vecht tegen de Koerden.
Enemy of my Enemy...

YakuzA wijzigde deze reactie 10-10-2019 14:32 (14%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

[...]

Europa of Syrië, het kan Erdogan waarschijnlijk weinig schelen waar Turkije de vluchtelingen heen stuurt. Hij is gewoon uit op oorlog met de Koerden, en weet dat goed te verpakken.

• Tengri
YakuzA schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:30:
[...]

Voor zover ik weet heeft Nederland nooit Ammoniumnitraat aan IS geleverd :? :?

Verder vanuit Turks oogpunt: IS vecht tegen de Koerden.
Enemy of my Enemy...
Dus je ontkend dat de Arabische lente een project van de VS en EU was?

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:20

-tom-562

Oliesjeik

Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

:') jij bent bij deze officieel gediskwalificeerd

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Joep
Alle oppositiepartijen in Turkije zijn het eens dat veiligheid belangrijker is dan wat dan ook. Ik denk dat geen enkel land zijn veiligheid inlevert om niet gestraft te worden. Ik denk dat men onderschat hoeveel schade de Koerdische terroristen schade brengen. Een uur geleden weer een mortier op een Turkse stad. En dan kan je zeggen “ja het is oorlog”. Paar weken geleden een Koerdische autobom op de grens met meerdere slachtoffers inclusief een kind.
Tsja, vooral blijven onderdrukken die Koerden, dan houden ze er vast vanzelf mee op ;) Als de Turken nou wat autonomie aan de Koerden hadden gegund na de totstandkoming van de Turkse staat in de jaren 20, dan was het nooit zover gekomen, maargoed, onderdrukking en etnische zuivering is de Turken niet vreemd, dus ik kan het ze niet kwalijk nemen.

• Tengri
Joep schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Tsja, vooral blijven onderdrukken die Koerden, dan houden ze er vast vanzelf mee op ;) Als de Turken nou wat autonomie aan de Koerden hadden gegund na de totstandkoming van de Turkse staat in de jaren 20, dan was het nooit zover gekomen, maargoed, onderdrukking en etnische zuivering is de Turken niet vreemd, dus ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Zo kan je IS ook goedpraten maar ja. Ik zie de trend al in dit topic. Blijf maar lekker wijs. Fijne dag aan iedereen.

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
[...]

Wellicht, ik vertrouw 'm alleen voor geen meter, er zouden toch iets van 3 miljoen vluchtelingen in Turkije zitten? Als je er 2 miljoen naar Syrie stuurt en de anderen een ticket naar Berlijn geeft sla kr twee vliegen in 1 klap.

Maar als ie dat doet zorgt ie ook alleen maar voor meer ellende, die Koerden zullen nooit opgeven, het is [in hun ogen] hun land, het is wachten op meer aanslagen in Turkije en een guerrila-oorlog daar in Noord Syrie. Jottum :/

Irak heeft het dan, waarschijnlijk onbewust en niet geheel vrijwillig, beter aangepakt door de Koerden veel autonomie te geven. Ik hoor weinig over Koerdisch geweld in Irak.
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Zo kan je IS ook goedpraten maar ja. Ik zie de trend al in dit topic. Blijf maar lekker wijs. Fijne dag aan iedereen.
Tja, jij komt hier met nogal opvallende praatjes zonder bronnen, dan gaan mensen over je vallen.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
[...]

Een uur geleden weer een mortier op een Turkse stad. En dan kan je zeggen “ja het is oorlog”.
Dat was een respons op het bombarderen van o.a. Kamishli, een stad met 200000 inwoners.

Het gebied wat Turkije nu bestookt en binnenrijdt was niet eens oorlogsgebied, het was er gewoon rustig.

Waanzin.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Joep
-tom-562 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:33:
:') jij bent bij deze officieel gediskwalificeerd
Joh, heb je die karmagrafiek van hem al eens gezien?

Door uitspraken als deze heeft hij überhaupt nooit meegedaan.
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:37:
Ik praat de PKK nergens goed. Ik wijs je alleen op je naïve idee dat je de PKK het beste kunt bestrijden door de voedingsbodem te bezetten en te onderdrukken. De VS heeft daar ook een handje van.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:34

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:32:
[...]

Dus je ontkend dat de Arabische lente een project van de VS en EU was?
Ik zeg niks over 'arabische lente'.
Jij claimt uit het niets dat het een project van de VS en EU is? Leuk voor jou, maar dat heeft niks te maken met de strijd tussen Turkije en de Koerden en de huidige inval in Syrie door Turkije.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tengri
Dus miljoenen Syriërs mogen in Turkije blijven wat niet tot een demografische verandering zorgt maar als Syriërs naar Syrië gaan zorgt dat voor demografische veranderingen. Jullie zijn echt de kluts kwijt. Ik zit echt de comments te lezen met een wtf gezicht. Man man man. 😂

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:06
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:44:
Dus miljoenen Syriërs mogen in Turkije blijven wat niet tot een demografische verandering zorgt maar als Syriërs naar Syrië gaan zorgt dat voor demografische veranderingen. Jullie zijn echt de kluts kwijt. Ik zit echt de comments te lezen met een wtf gezicht. Man man man. 😂
Turkije is in deze natuurlijk altijd slecht. Wanneer ze vluchtelingen niet opvangen zijn ze de boosdoener, wanneer ze vluchtelingen opvangen kunnen ze niet rekenen op steun van de EU (want die houden zich niet aan de gemaakt afspraken) en wanneer ze dan vervolgens weer vluchtelingen terug sturen is het ook niet goed want; dan doen ze aan demografische beinvloeding van het grens gebied ivm de koerden.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• klaw
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:05
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:44:
1. Er is geen "jullie" je kunt het best niet met iemand eens zijn maar ga niet meteen iedereen meteen over een kam scheren.
2. Er is door een persoon gezegd dat Erdogan mogelijk de demografische samenstelling wil veranderen er is verder niets gezegd waar die vluchtelingen wel niet heen zouden moeten mogen etc.

Het zou je sieren om wat te minderen in je aannames over anderen...
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:47:
[...]

Turkije is in deze natuurlijk altijd slecht. Wanneer ze vluchtelingen niet opvangen zijn ze de boosdoener, wanneer ze vluchtelingen opvangen kunnen ze niet rekenen op steun van de EU (want die houden zich niet aan de gemaakt afspraken) en wanneer ze dan vervolgens weer vluchtelingen terug sturen is het ook niet goed want; dan doen ze aan demografische beinvloeding van het grens gebied ivm de koerden.
Nee Turkije is slecht want het zorgt voor meer oorlog en geweld in een gebied waar dat niet nodig was.

I do not forgive and I do not forget.

• Tengri
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:47:
[...]

En dan hebben sommige mensen het lef om om bronnen te vragen. Alsof ze zelf bronnen geven over alles wat ze beweren. Echt stukje kritisch denken mist echt totaal. Turkije is altijd slecht inderdaad. Ze moeten miljoenen vluchtelingen vasthouden want als ze terugkeren kunnen de vredelievende Koerden geen ethnocentrische staat oprichten. Echt. 🤯

• lasharor
klaw schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

1. Er is geen "jullie" je kunt het best niet met iemand eens zijn maar ga niet meteen iedereen meteen over een kam scheren.
2. Er is door een persoon gezegd dat Erdogan mogelijk de demografische samenstelling wil veranderen er is verder niets gezegd waar die vluchtelingen wel niet heen zouden moeten mogen etc.

Het zou je sieren om wat te minderen in je aannames over anderen...

[...]

Nee Turkije is slecht want het zorgt voor meer oorlog en geweld in een gebied waar dat niet nodig was.
Ga jij dat uitleggen aan de nabestaanden van al die PKK terror?

Wikipedia: Blue Market massacre
Wikipedia: October 2016 Istanbul bombing.
Wikipedia: February 2016 Diyarbakır bombing
Wikipedia: May 2016 Diyarbakır bombing

• klaw
Dus omdat sommige Koerden geweld gebruiken mag Turkije andere Koerden in een ander land aanvallen?
Juist ja... dat is de oplossing andere mensen ook aanvallen om de voedingsbodem van de tegenstander te vergroten welke ontelbare voorbeelden zou ik nu moeten kiezen om aan te tonen dat zoiets niet slim is...
PS even voor de duidelijkheid wat de PKK uitvreet heeft hier dus niets mee te maken.

klaw wijzigde deze reactie 10-10-2019 14:59 (4%)

• Chiron
  • Nu online
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

En dan hebben sommige mensen het lef om om bronnen te vragen. Alsof ze zelf bronnen geven over alles wat ze beweren. Echt stukje kritisch denken mist echt totaal. Turkije is altijd slecht inderdaad. Ze moeten miljoenen vluchtelingen vasthouden want als ze terugkeren kunnen de vredelievende Koerden geen ethnocentrische staat oprichten. Echt. 🤯
Dus dat legitimeert het om maar even een gebied over de grens te bombarderen, dood en verderf te zaaien, de lokale bevolking (heel convenient, voornamelijk Koerden) te verdrijven, om er die vluchtelingen te stallen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18:58
[...]

Van oorsprong vormden de Koerden geen meerderheid in de grensregio tussen Turkije en Syrië, de Assyriërs en Arameeërs waren in de meerderheid o.a. omdat ze tijdens de eerste wereldoorlog naar het gebied werden verdreven wat nu noord Syrië is.

De Turken zijn bang dat de de YPG in de toekomst machtiger en groter wordt en aangezien de YPG een aftakking van de PKK is en ook hiermee samenwerkt willen de Turken graag een bufferzone, vergelijkbaar met de Golanhoogten. Daarnaast is inderdaad het strategische plan (zoals jij al aangeeft) om de demografie van de grensregio te veranderen waar op dit moment de Koerden een meerderheid vormen. Om zo de macht en invloed van de YPG in dat gebied af te laten nemen.

• lasharor
klaw schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

Dus omdat sommige Koerden geweld gebruiken mag Turkije andere Koerden in een ander land aanvallen?
Juist ja... dat is de oplossing andere mensen ook aanvallen om de voedingsbodem van de tegenstander te vergroten welke ontelbare voorbeelden zou ik nu moeten kiezen om aan te tonen dat zoiets niet slim is...
De Turkse soevereine staat heeft bepaalde verplichtingen naar haar burgers. Een daarvan, is net zoals de Nederlandse staat dat doet, is mensen een veilig bestaan mogelijk maken. Als dat betekend dat de Turkse staat dan moet zorgen voor een bufferzone omdat Syrië niet in staat is haar eigen burgers te controleren dan is dat moet dat inderdaad maar.

• klaw
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

De Turkse soevereine staat heeft bepaalde verplichtingen naar haar burgers. Een daarvan, is net zoals de Nederlandse staat dat doet, is mensen een veilig bestaan mogelijk maken. Als dat betekend dat de Turkse staat dan moet zorgen voor een bufferzone omdat Syrië niet in staat is haar eigen burgers te controleren dan is dat moet dat inderdaad maar.
Is concreet geen bewijs dat Turkije gevaar liep? Welke diplomatieke middelen heeft Turkije geprobeerd te gebruiken? En waar in internationaal recht staat dat je recht hebt op een bufferzone?

• lasharor
klaw schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

Is concreet geen bewijs dat Turkije gevaar liep? Welke diplomatieke middelen heeft Turkije geprobeerd te gebruiken? En waar in internationaal recht staat dat je recht hebt op een bufferzone?
Diplomatieke middelen tegen wie? Assad heeft helemaal geen controle over dat gebied en net zoals de Nederlandse, VS of welke westerse overheid dan ook zal men in Turkije ook niet warm lopen van gesprekken met Terroristen (terwijl men in het verleden dit blijkbaar wel geprobeerd heeft).

Wees eens realistisch. Misschien hadden ze bloemetjes moeten aanbieden en lief moeten vragen of ze aub zouden stoppen met het vermoorden van Turkse staatsburgers.

• Tengri
[...]

Ik hoop dat je gewoon zit te trollen. Turkije gebruikt al diplomatieke middelen de afgelopen 3 jaar. Ergens houdt het op.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Zag je die lijst niet ? Wel 20 slachtoffers in 20 jaar !

• Joep
Gek hè? Waar begon het ook alweer mee? Oh ja: Wikipedia: Suruç bombing

Nog meer leesvoer:
Wikipedia: Kobanî massacre
Wikipedia: 2015 Ankara bombings

Edit: Ik heb het dan over het gezeik tussen de Koerden en Turkije sinds 2015.

Joep wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:09 (3%)

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Ik vind dat echt een absurde gedachtengang. Syrie blijft een soevereine staat, in welke vorm of staat deze moge verkeren op dit moment. Deze binnenvallen (en misschien uiteindelijk annexeren) vind jij dus geen probleem? Onbegrijpelijk.

Geen wonder dat Putin en Erdogan dikke maatjes zijn; die deed immers hetzelfde in oekraine.

Met alle mogelijke vormen van respect; volgens mij heb je wat oogkleppen op.

RodeStabilo wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:13 (8%)

• lasharor
IJzerlijm schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

Zag je die lijst niet ? Wel 20 slachtoffers in 20 jaar !
Goed er zijn ook maar 193 Nederlandse slachtoffers gevallen met MH17. Op 17,3 miljoen is ook verwaarloosbaar. Die collectieve drang om Rusland daar op aan te spreken is ook niet gegrond.

of wat dacht je van 9/11 zijn ook maar 2977 doden gevallen. op 327 miljoen stelt dat natuurlijk ook niets voor.

What.The.Fuck. 8)7

• lasharor
RodeStabilo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Ik vind dat echt een absurde gedachtengang. Syrie blijft een soevereine staat, in welke vorm of staat deze moge verkeren op dit moment. Deze binnenvallen (en misschien uiteindelijk annexeren) vind jij dus geen probleem? Onbegrijpelijk.

Met alle mogelijke vormen van respect; volgens mij heb je wat oogkleppen op.
Een soevereine staat is een staat met een duidelijk aangeduid territorium waarover die staat zowel intern als extern soevereiniteit uitoefent. Verder heeft een soevereine staat een permanente bevolking en een overheid en is hij onafhankelijk van andere staten of landen.

Zie jij hier geen conflict in? Met betrekking tot de gebieden die Turkije nu binnenvalt?

• RodeStabilo
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:13:
Zie jij hier geen conflict in? Met betrekking tot de gebieden die Turkije nu binnenvalt?
Voor je gemak pak je even dat ene woord eruit omdat het je goed uitkomt en de rest eenvoudig negerend. Maar je valt gewoon geen ander land binnen voor je eigen gewin. Dat. Doe. Je. Gewoon. Niet.

• lasharor
RodeStabilo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Voor je gemak pak je even dat ene woord eruit omdat het je goed uitkomt en de rest eenvoudig negerend. Maar je valt gewoon geen ander land binnen voor je eigen gewin. Dat. Doe. Je. Gewoon. Niet.
Wees eens concreet welk ander woord?

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:55
RodeStabilo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Je wint deze discussie toch niet. Ik zou het gewoon zo laten.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• RodeStabilo
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Je wint deze discussie toch niet. Ik zou het gewoon zo laten.
Gezien de reactie die boven die van jou staat kom ik inderdaad tot dezelfde conclusie. Dat is geen manier om te discussieren. Ergens heeft wat brainwashing plaatsgevonden vrees ik.

• lasharor
Goedzo :') stop mij maar in een hoek en ga zelf maar lekker doen alsof je "beter weet".

"Met alle mogelijke vormen van respect"

• Freshouttheoven
[...]

Ik kan goed de woede van de Turken begrijpen aangezien er wel degelijk met twee maten wordt gemeten.

Je kan geen diplomatieke middelen gebruiken tegen een staat die verscheurt is en waarvan het oorspronkelijke regime geen controle in het betreffende gebied heeft.

Israel heeft ook een bufferzone genaamd de Golanhoogten. Ja, de EU en andere landen zijn erop tegen maar het blijft altijd bij een vingertje zwaaien en 'foei' zeggen.

Ik keur de Turkse schending van de soevereiniteit en het bemoeien met de binnenlandse aangelegenheid van buurland Syrische niet goed. Net als dat ik het in de steek laten van de Koerden door de VS (of beter gezegd Trump) ook afkeur en verschrikkelijk vind. Echter wanneer de VS of een ander westers land de soevereiniteit van een ander land schent voor eigen belang en dit op ons bordje past, zeggen we niks en knijpen we een oogje toe maar zodra een ander land voor eigen belang de soevereiniteit van een andere land schent en het niet op ons bordje past schreeuwen we moord en brand. Dat is hypocrisie ten top.

Om een voorbeeld te noemen; de VS was al voordat de burgeroorlog in Syrië begon bezig met zich mengen van de binnenlandse aangelegenheden van Syrië, en ook met het schenden van de Syrische soevereiniteit door er huurlingen naar toe te sturen.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:55
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:23:
Goedzo :') stop mij maar in een hoek en ga zelf maar lekker doen alsof je "beter weet".

"Met alle mogelijke vormen van respect"
Als je zo ver uit elkaar ligt qua mening dan is het soms beter om te stoppen. Heeft niks met hoekjes te maken, maar meer iets wat volwassenen doen.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Tengri
backupdevice schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Als je zo ver uit elkaar ligt qua mening dan is het soms beter om te stoppen. Heeft niks met hoekjes te maken, maar meer iets wat volwassenen doen.
Soms is er een verschil tussen meningen en feiten. Als iemand gewoon de feiten niet wil accepteren dan kan je beter niet doorgaan. Niet dat Turkije zich zal aantrekken van meningen. Ze weten wat ze mogen volgens de internationale wet. Belangen liggen ook uit elkaar. Een Pietje uit Rotterdam geeft niet zoveel om de veiligheid van een ander land zoals Turkije terwijl hij wel wil dat iedereen naar de mening van Pietje luistert. En als Pietje zelf in de problemen komt dan moet iedereen uiteraard om de veiligheid van Pietje geven. Dan kan je inderdaad stoppen met debatteren.

Tengri wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:32 (6%)

• lasharor
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Soms is er een verschil tussen meningen en feiten. Als iemand gewoon de feiten niet wil accepteren dan kan je beter niet doorgaan. Niet dat Turkije zich zal aantrekken van meningen. Ze weten wat ze mogen volgens de internationale wet. Belangen liggen ook uit elkaar. Een Pietje uit Rotterdam geeft niet zoveel om de veiligheid van een ander land terwijl hij wel wil dat iedereen naar de mening van Pietje luistert. En als Pietje zelf in de problemen komt dan moet iedereen uiteraard om de veiligheid van Pietje geven. Dan kan je inderdaad stoppen met debatteren.
Nou goed, ik denk dat @backupdevice wel een punt heeft maar, ik was een beetje geïrriteerd omdat dit alleen aan @RodeStabilo was gericht.

Mijn excuus, ik ben het verder eens met @backupdevice .

• RodeStabilo
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Nou goed, ik denk dat @backupdevice wel een punt heeft maar, ik was een beetje geïrriteerd omdat dit alleen aan @RodeStabilo was gericht.

Mijn excuus, ik ben het verder eens met @backupdevice .
Tsjah het helpt je punt ook niet echt als je me heel cynisch citeert en/of heel selectief wat quote. Daar raak ik geirriteerd van en gaat me niet motiveren om verder met je te discussieren. Kan je wel zeggen dat we je in een hoekje duwen maar daar heb je zelf ook een groot aandeel in.

RodeStabilo wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:36 (17%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:En nu is het klaar met elkaar de maat te nemen en te beschuldigen.

Zodra in een topic meer verdeeldheid ontstaat, verwachten dat mensen extra moeite doen om de discussie beschaaf te houden en te onderbouwen met bronnen. En besef dat je in discussie niet altijd de ander kan overtuigen of je gelijk kan halen, beëindig de discussie dan gewoon met agree to disagree. Ga dus ook niet beginnen met sarcastische reacties of erger met uitlokking tot met flamebait/trolling

edit: De reacties die hieronder stonden zijn verwijderd, we beëindigen de huidige vete.

defiant wijzigde deze reactie 10-10-2019 17:37 (8%)

Climate dashboard

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryOut

Europa mag ook geen kritiek meer hebben op de invasie van Erdogan, anders stuurt hij wel even 3,6 miljoen vluchtelingen de grens over.

Klassieke chantage. Niet erg sjieke houding eerlijk gezegd.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Nou, het dreigen met open gooien van de grens voor vluchtelingen is inmiddels begonnen...

• atillicious
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:17
Gaat ie de 3,5 miljoen nou naar ons sturen of gaan er van die 3,5 miljoen er 2 naar Syrië en blijven er dan maar 1,5 miljoen voor ons over?
Dan weet ik namelijk of ik moet hamsteren.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryOut

De_Bastaard schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:45:
Nou, het dreigen met open gooien van de grens voor vluchtelingen is inmiddels begonnen...
Blufpoker. Hij gaat natuurlijk zijn kansen op een mogelijke lidmaatschap aan de EU niet vergooien.

(niet dat dat er moet komen maar dat is een persoonlijke mening)

Al weet je het met de ruggengraatloze EU nooit zeker.

Gunner wijzigde deze reactie 10-10-2019 17:56 (7%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gunner schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:55:
[...]

Blufpoker. Hij gaat natuurlijk zijn kansen op een mogelijke lidmaatschap aan de EU niet vergooien.

(niet dat dat er moet komen maar dat is een persoonlijke mening)

Al weet je het met de ruggengraatloze EU nooit zeker.
Erdogan weet net zo goed dat ie de EU niet in komt... Dus die stok achter de deur is er niet...

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-11 20:57
Gunner schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:40:
Europa mag ook geen kritiek meer hebben op de invasie van Erdogan, anders stuurt hij wel even 3,6 miljoen vluchtelingen de grens over.
[Twitter]

En al die Turken in Nederland nog beweren dat het geen dictator is :X

Ondertussen kritiek leveren op aanval gelijk de gevangenis in :')

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Let even op deze modbreak: defiant in "Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten"
Hou het dus beschaafd, dezelfde zelfbeheersing verwachten we van iedereen.

defiant wijzigde deze reactie 10-10-2019 23:05 (76%)

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:13

Don Quijote

El Magnifico

Zijnde Europa worden we toch zachtjes aan niet meer serieus genomen in het internationale theater neem ik aan? Wat Koopmans hieronder zegt, daar schieten echt de tranen van in mijn ogen. Er is een genocide ophanden, en we willen vooral niets doen wat mogelijk ons BNP kan schaden. Je vraagt je toch af waarom we ons nog vaak op de borst kloppen vanwege on ze morele superioriteit.
Wat de VVD betreft moet er hard worden opgetreden, maar moet het kabinet zich niet wagen aan economische maatregelen, vanwege de handelsbelangen met Turkije.

Economische maatregelen zouden Nederlanders kunnen raken, stelt VVD'er Sven Koopmans. "De sancties moeten effectief zijn", aldus de oud-VN-diplomaat die niet wil dat Nederlandse, maar ook Turkse burgers economisch geraakt worden.
bron: nu.nl

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
@Don Quijote Eigenlijk al sinds de 2e WO niet meer. Dekolonisatie, enz. Europa heeft niks te zeggen momenteel. Alles gaat via de 4 grote landen. US, Rusland, China en Japan. Straks nog India der bij.

Das de keerzijde van eeuwenlang het wereldtoneel te hebben mogen bepalen. Nu moeten we roeien met de riemen die we hebben. Maar dit heeft niks met Turkije te maken dus dat is iets leuks voor een ander topic.

Zelf heb ik idee wat DanielWW zegt wel eens waarheid zal worden. Bufferstaatje, Syriërs der in, Koerden der uit. Hele demografie omgooien. Bufferstaatje opbouwen, inlijven en verder eventueel uitbreiden.

Georgië, Azerbeidzjan, Armenie, Libanon, en Jordanië mogen wel oppassen. Misschien zelfs het Noorden van Irak die al geregeerd wordt door Koerden.

Als ik mijn fantasie in de loop laat van voorzie ik zelfs een 'Molotov-Ribbentrop pact' tussen Rusland en Turkije om Georgië te verdelen.

Ik ga het steeds spannender vinden.

• Tengri
atillicious schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:47:
Gaat ie de 3,5 miljoen nou naar ons sturen of gaan er van die 3,5 miljoen er 2 naar Syrië en blijven er dan maar 1,5 miljoen voor ons over?
Dan weet ik namelijk of ik moet hamsteren.
Heeft te maken met het feit dat de financiële steun voor vluchtelingen ten einde komt in 2020.

Denk je dat het gratis is om 3,5 miljoen vluchtelingen in noord Syrië te plaatsen? EU laat Turkije wel mooi ik de steek. Fijne vrienden zijn het. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

De vluchtelingen probleem is een regionaal probleem dus als er straks geen geld is dan mag Europa het terecht zelf oplossen in Europa. Turkije is niet verplicht om dezelfde Syriërs te huisvesten.

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:13

Don Quijote

El Magnifico

@Tengri nu maak je het wel heel bont. De EU die Turkije in de steek laat? Zo creatief heb ik ze hier nog niet eerder gehoord. Als we jouw logica doortrekken, waarom zijn de vluchtelingen eigenlijk het probleem van de EU? Syrië is een buurland van Turkije, niet van de EU. Of zeg je dat omdat je verwacht dat de normen en waarden binnen de EU ten aanzien van vluchtelingen net iets menselijker zijn dan in Turkije? Dus dat de EU mensen liever niet laat verhongeren en vermoorden?

Edit- never mind. Ik zie nu je postgeschiedenis; met zinnen als deze
Het probleem is dat de EU een racistische Christenclub is.
Is het wel duidelijk dat je hier niet bent voor een serieuze discussie.

Don Quijote wijzigde deze reactie 10-10-2019 19:52 (19%)

• Tengri
Don Quijote schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:48:
@Tengri nu maak je het wel heel bont. De EU die Turkije in de steek laat? Zo creatief heb ik ze hier nog niet eerder gehoord. Als we jouw logica doortrekken, waarom zijn de vluchtelingen eigenlijk het probleem van de EU? Syrië is een buurland van Turkije, niet van de EU. Of zeg je dat omdat je verwacht dat de normen en waarden binnen de EU ten aanzien van vluchtelingen net iets menselijker zijn dan in Turkije? Dus dat de EU mensen liever niet laat verhongeren en vermoorden?

Edit- never mind. Ik zie nu je postgeschiedenis; met zinnen als deze

[...]

Is het wel duidelijk dat je hier niet bent voor een serieuze discussie.
Economisch is het gewoon niet te doen. Het kost zakken met geld en het gaat slecht met de Turkse economie. Turkije hoeft die vluchtelingen niet te onderhouden want Syrië is geen grondgebied van Turkije. Dat het een buurland is is irrelevant.

• draytek2950
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06:35
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:55:
[...]

Economisch is het gewoon niet te doen. Het kost zakken met geld en het gaat slecht met de Turkse economie. Turkije hoeft die vluchtelingen niet te onderhouden want Syrië is geen grondgebied van Turkije. Dat het een buurland is is irrelevant.
Ongeveer hoe de Nederlander staat tegenover de komst van Turken en Marokkanen naar Nederland. Het levert weinig op en kost onderaan de streep alleen maar geld.

• Joep
Ivysaur schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:23:
@Don Quijote
Georgië, Azerbeidzjan, Armenie, Libanon, en Jordanië mogen wel oppassen. Misschien zelfs het Noorden van Irak die al geregeerd wordt door Koerden.

Als ik mijn fantasie in de loop laat van voorzie ik zelfs een 'Molotov-Ribbentrop pact' tussen Rusland en Turkije om Georgië te verdelen.

Ik ga het steeds spannender vinden.
Zover zal Iran het niet laten komen, zeker niet wat betreft Azerbeidzjan. En de Armeniërs passen al op sinds de eerste wereldoorlog, vandaar dat ze ook naar Rusland neigen.

• Fa1con
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 01:35
[Twitter]

Op dat vlak begrijp ik niet waarom de EU daar zo bang voor moet zijn, wij kunnen toch immers de grenzen sluiten, of simpelweg de vluchtelingen niet accepteren. De EU is politiek veel te correct en dat zien we hier in Nederland ook terug. "Vluchtelingen", alhoewel de meesten zijn eerder economische migranten, krijgen hier in Nederland toch wel heel veel gratis en voor niks. De EU heeft gezamenlijk zoveel economische macht (vergelijkbaar met de VS) en ook een aardig militair apparaat, als Turkije dreigt vluchtelingen hierheen te sturen dan kan de EU in principe toch een militaire 'muur' oprichten in Bulgarije en Griekenland bij de grens met Turkije? Zo breed is die strook niet, ongeveer 250km aan grens. Kom op zeg. De EU kan toch wel 25,000 militairen daar stationeren, dat is 100 militairen per km. We hoeven toch niet te zwichten voor dreigementen van Turkije? We hebben als EU 1,8 miljoen actieve militairen : Wikipedia: Common Security and Defence Policy

Ik zeg: de middelvinger naar Turkije, na dit dreigement.

Fa1con wijzigde deze reactie 10-10-2019 20:21 (8%)

• Chiron
  • Nu online
[Twitter]

ik heb ook nog geen openbare diepe excuses gezien van Erdo voor zijn eerdere walgelijke uitspraken.
Joep schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:00:
En de Armeniërs passen al op sinds de eerste wereldoorlog, vandaar dat ze ook naar Rusland neigen.
Het wrange is ook dat in het gebied wat de Turken nu aan het bestoken zijn, nazaten leven van de 15/16 families die de genocide hebben overleefd. Alsof de Turken het klusje nog even af willen maken :X

Chiron wijzigde deze reactie 10-10-2019 20:27 (29%)

• Tengri
Het ironische is dat Turkije het vechten helemaal niet doet maar de Arabische Syriërs zelf die hun land terugwillen uit de handen van de Koerden die hen gezuiverd hebben uit noord Syrië. Zo zwart wit is het allemaal niet. Syrië is complex en kan niet begrepen worden met one liners. Arabische strijders die een YPG militant bij de kraag vatten:
https://twitter.com/syria7ra/status/1182364545739886595?s=21

• klaw
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Ik hoop dat je gewoon zit te trollen. Turkije gebruikt al diplomatieke middelen de afgelopen 3 jaar. Ergens houdt het op.
Bewijs?
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Diplomatieke middelen tegen wie? Assad heeft helemaal geen controle over dat gebied en net zoals de Nederlandse, VS of welke westerse overheid dan ook zal men in Turkije ook niet warm lopen van gesprekken met Terroristen (terwijl men in het verleden dit blijkbaar wel geprobeerd heeft).

Wees eens realistisch. Misschien hadden ze bloemetjes moeten aanbieden en lief moeten vragen of ze aub zouden stoppen met het vermoorden van Turkse staatsburgers.
Goed de YPG heeft turkse staatsburgers vermoord? Bewijs?
lasharor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Goed er zijn ook maar 193 Nederlandse slachtoffers gevallen met MH17. Op 17,3 miljoen is ook verwaarloosbaar. Die collectieve drang om Rusland daar op aan te spreken is ook niet gegrond.

of wat dacht je van 9/11 zijn ook maar 2977 doden gevallen. op 327 miljoen stelt dat natuurlijk ook niets voor.

What.The.Fuck. 8)7
En wat doet Nederland? Die doet het via onderzoeken, bewijs en recht. (Er is ook geen andere keus voor ons maar ook al hadden we andere dan zouden we die niet moeten gebruiken)
Nederland heeft nog geen rus vermoord in represaille, Ultra scheve zinloze vergelijking,
"What.The.Fuck. 8)7 " inderaad

De Turken die hoe tragisch ook zijn gestorven krijg je niet terug. En door een paar extra spreekwoordelijke vaten olie op een vuur te gooien maak je het alleen maar erger.
Freshouttheoven schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Ik kan goed de woede van de Turken begrijpen aangezien er wel degelijk met twee maten wordt gemeten.

Je kan geen diplomatieke middelen gebruiken tegen een staat die verscheurt is en waarvan het oorspronkelijke regime geen controle in het betreffende gebied heeft.
Je kunt altijd diplomatie proberen, neem de FARC ook geen land toch is er een vrede onderhandeld.
En met whataboutisms schiet je niets mee op dan mag elk land elkaar gewoon maar aanvallen omdat ooit iemand het ook gedaan heeft. De enige plek voor whataboutisms is de prullenbak.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:52

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Turkije heeft zich inmiddels naar het niveau van chantage verlaagd, waarom willen we uberhaupt dan nog met zo'n land samenwerken? Op het gebied van handel dan he.

Heel dat zooitje opdoeken, laat Nederland/Europa een voorbeeld zijn voor de rest van de wereld en totaal geen zaken meer doen. Wij hebben Turkije niet nodig.

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• klaw
Pascalito schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:48:
Turkije heeft zich inmiddels naar het niveau van chantage verlaagd, waarom willen we uberhaupt dan nog met zo'n land samenwerken? Op het gebied van handel dan he.

Heel dat zooitje opdoeken, laat Nederland/Europa een voorbeeld zijn voor de rest van de wereld en totaal geen zaken meer doen. Wij hebben Turkije niet nodig.
Turkije heeft de Bosporus, als de Grieks-Turkse oorlog iets anders was verlopen...

• Joep
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:55:
[...]

Ik zie nog steeds de beelden voor me van IS-leden die tijdens het conflict met de Koerden de grens met Turkije overvluchtten toen de Koerden ze bij de ballen hadden tijdens de herovering van Tell Abyad, terwijl de Turkse militairen ze geen strobreed in de weg legden, maar wel de Koerdische burgers tegenhielden. Ik kan me de infiltratie van Kobani nog herinneren toen er bijna 100 terroristen van IS via de grensovergang met Turkije de stad binnenvielen om ruim 200 burgers te doden, 6 maanden nadat het beleg van Kobani was verbroken met hulp van de VS en de EU omdat Turkije het gewoon liet gebeuren, want Koerden. Ook zoiets moois; Turkije liet IS lekker z'n gang gaan in Syrië. Pas toen de Amerikanen maandenlang hadden aangedrongen om vanaf İncirlik vluchten uit te voeren tegen IS, lieten de Turken dat met tegenzin toe. En toen keerde het tij tegen IS en gingen de Koerden en SDF grondgebied heroveren. Oei, dat hadden de Turken niet voorzien en opeens was er wel de wil om IS te bestrijden, al was het maar zodat Erdogan en z'n "gematigde" vriendjes zoveel mogelijk gebied van IS konden innemen voordat de Koerden dat konden doen.

Turkije heeft liever IS als buur dan de Koerden. Turkije heeft bloed aan haar handen. Laat Turkije de vluchtelingen ten gevolge van het geweld van IS dan maar opnemen. Daar heeft Europa geen enkele schuld aan.

• Tengri
De VS lieten ook Duitsland en Rusland elkaar uitmergelen voordat ze officieel meededen aan WO2. Zo werkt het eenmaal. Het is een schaakspel. *knip* Als twee van je vijanden vechten dan kijk je gewoon toe. Dan heb je later een makkelijkere klus te klaren.

Let s.v.p. op deze modbreak: defiant in "Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten"
Als je zo'n statement maakt, dan moet je hem ook onderbouwen en je discussiepartner niet gaan diskwalificeren.

defiant wijzigde deze reactie 10-10-2019 22:40 (39%)

• Joep
Tengri schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:09:
De VS lieten ook Duitsland en Rusland elkaar uitmergelen voordat ze officieel meededen aan WO2. Zo werkt het eenmaal. Het is een schaakspel. *knip* Als twee van je vijanden vechten dan kijk je gewoon toe. Dan heb je later een makkelijkere klus te klaren.
Absolute onzin! Amerika gaf de Sovjet Unie direct bij de invasie door de Nazi's al economische en militaire hulp (Lend-Lease policy) om de Duitsers te kunnen verslaan. Dat deden de Britten ook (o.a. met convooien langs Noorwegen naar Murmansk). Bij de aanval van Japan op Hawaii verklaarde Hitler de oorlog aan de VS en begonnen de VS met het daadwerkelijk sturen van militairen naar Europa, maar ze waren al sinds het begin van de oorlog bezig met de Britten en de Sovjet Unie te steunen (liberty ships). Daarnaast is Stalin pas een vijand geworden in 1945.

De VS hebben de Duitsers nooit gesteund, Turkije IS wel.

defiant wijzigde deze reactie 11-10-2019 00:00 (3%)

• Tengri
Let s.v.p. op deze modbreak: defiant in "Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten"
Behandeld elkaar s.v.p. serieus en ga niet de andere continu de maat nemen.

defiant wijzigde deze reactie 10-10-2019 22:42 (86%)

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18:56

Amphiebietje

In de blubber

Dit gaat het echt rustiger maken in de regio:

Iranian oil tanker on fire after blast near Saudi port city – report
The explosion has caused heavy damages and oil is spilling in the Red Sea, unnamed sources told the agency, adding that experts believe it to be a terrorist attack.
Casus belli?

• RenaldoN
  • Nu online
[Twitter]

en dat is dan een Navo bondgenoot. van je vrienden moet je het hebben.
zoals ik eerder ook al zij, laat ze maar komen dan. gooien wij de grenzen ook weer dicht.
laat europa nu eens ballen tonen i.p.v. dan ze zich als makke schapen in een hoekje laten drijven en chanteren.

• ph4ge
RenaldoN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:04:
[...]

en dat is dan een Navo bondgenoot. van je vrienden moet je het hebben.
zoals ik eerder ook al zij, laat ze maar komen dan. gooien wij de grenzen ook weer dicht.
laat europa nu eens ballen tonen i.p.v. dan ze zich als makke schapen in een hoekje laten drijven en chanteren.
Er bestaat niet zoiets als even de grenzen dicht gooien. De grens met Turkije bestaat uit hekwerk en zee. Als mensen daar langs willen dan is dat geen enkel probleem, het vertraagt hooguit.

Historisch gezien zijn de enige grenzen die wel redelijk dicht zijn alleen grenzen om mensen binnen te houden, niet de grenzen om mensen buiten te houden. En de meest effectieve grensbewaking voor dergelijke regimes was om te zorgen dat mensen niet probeerden te vluchten omdat ze dan wisten dat het regime wraak zou nemen op achterblijvende familie en vrienden.

SW-0040-8191-9064

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:31
@RenaldoN
Daar zeg je wat, wat zou er voor nodig zijn een navo lid uit de navo te zetten, en wat zouden dan de eventuele gevolgen zijn? Klinkt als een mooi artikel voor iemand die daar verstand van heeft.

Schuey wijzigde deze reactie 11-10-2019 08:16 (3%)

• Ivysaur
  • Niet online
@Schuey Mijn eerste gedachte is een nieuw 'Warschaw-pact', maar dan tussen Rusland, Turkije, China, Noord-Korea en Pakistan. En wat overige landjes zoals de Stans wellicht. En dan met zen alle op annexatie-toer.

Ik geloof niet dat voormalig Oost-Blok uit de NAVO stapt dan heeft Poetin vrij spel om ze in te lijven.

• leekers
[Twitter]

Niet erg sjiek inderdaad en misschien zouden we eens moeten reageren op dezelfde manier die Erdogan doet en eens het aantal Turken dat in Europa woont moeten doorgeven aan Erdogan .

"Beautiful Clean Coal"

• Ivysaur
  • Niet online
@leekers Dat is niet te doen. De meesten hebben gewoon legaal hun huis gekocht. Gaan netjes naar hun werk. Om ze dat allemaal af te pakken en door te sturen naar Turkije gaat me te ver. Criminelen, tja. Dat is een ander soort slag. Maar die hebben net zo goed recht op een normale behandeling dan een brave burger. Er moet een grens zijn.

Ik wil ook niet als ik later in Ierland ga wonen en die Ieren denken: Ierland voor Ieren en ze gaan alle buitenlanders even deporteren. Weg huis, weg auto, weg kapitaal.

• leekers
Ivysaur schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:39:
@leekers Dat is niet te doen. De meesten hebben gewoon legaal hun huis gekocht. Gaan netjes naar hun werk. Om ze dat allemaal af te pakken en door te sturen naar Turkije gaat me te ver. Criminelen, tja. Dat is een ander soort slag. Maar die hebben net zo goed recht op een normale behandeling dan een brave burger. Er moet een grens zijn.

Ik wil ook niet als ik later in Ierland ga wonen en die Ieren denken: Ierland voor Ieren en ze gaan alle buitenlanders even deporteren. Weg huis, weg auto, weg kapitaal.
En jij trekt die grens niet bij een land wat een ander land binnentrekt en bombardeert , dorpen of steden met burgers aanvalt ?
Laten we wel bij de feiten blijven het is Turkijje wat agressief is en het is de president van Turkije die (weer eens) met dreigementen komt naar Europa toe .
Er heerst in Europa een angst voor Turkijke en het wordt eens tijd dat Europa net als Turkije regelmatig doet gewoon eens gaat optreden en zegt waarop het staat en wat er gebeurd als Turkije zich blijft gedragen als een agressor tov andere landen !

"Beautiful Clean Coal"

• RenaldoN
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:13:
[...]

Er bestaat niet zoiets als even de grenzen dicht gooien. De grens met Turkije bestaat uit hekwerk en zee. Als mensen daar langs willen dan is dat geen enkel probleem, het vertraagt hooguit.

Historisch gezien zijn de enige grenzen die wel redelijk dicht zijn alleen grenzen om mensen binnen te houden, niet de grenzen om mensen buiten te houden. En de meest effectieve grensbewaking voor dergelijke regimes was om te zorgen dat mensen niet probeerden te vluchten omdat ze dan wisten dat het regime wraak zou nemen op achterblijvende familie en vrienden.
nee ik snap ook dat dat niet iets is wat heel makkelijk te realiseren is maar wat we nu doen is ook helemaal geen optie. we laten ons gewoon in een hoekje drukken en als makke schapen afslachten/chanteren door een dictator. ik ben voorstander van dat Europa eens voor zichzelf moet opkomen en niet door de rest van de wereld laten afbluffen. kunnen wij niet als Europa materiaal/militairen naar de koerden sturen om ze te helpen :) wat gaat Erdogan straks doen als die een bufferzone heeft ? gaat die dit dan bij turkijke trekken zoals Rusland met de krim heeft gedaan.

Als ze dat gaan doen begint het op de 2e wereldoorlog te lijken. Duitsland die stukje bij beetje land inpikt en de rest van de wereld zegt alleen foei mag niet totdat het uiteindelijk teveel is en dan zeggen ze er wel wat van maar was het al veel te laat.

RenaldoN wijzigde deze reactie 11-10-2019 08:54 (15%)

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:04
@RenaldoN dat zou een prima plan zijn als niet enkele van de europese leiders meer op Erdogan dan op Rutte lijken zeg maar. Tis de ultieme paradox waar we over honderden jaren geschiedenisboeken vol kunnen schrijven: de collectief machtigste economie en als we willen militaire macht komt niet van de grond door verdeeldheid en wordt door relatief kleine en onbeduidendere landen de les gelezen ( Turkije, Rusland), simpelweg omdat ze gewoon doen.

Want tjah, de EU raakt geheid in een intern conflict zodra er inderdaad weer busladingen migranten de grens over geduwd worden. Erdogan legt de vinger precies op de zere plek.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Joep
Ivysaur schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:17:
@Schuey Mijn eerste gedachte is een nieuw 'Warschaw-pact', maar dan tussen Rusland, Turkije, China, Noord-Korea en Pakistan. En wat overige landjes zoals de Stans wellicht. En dan met zen alle op annexatie-toer.

Ik geloof niet dat voormalig Oost-Blok uit de NAVO stapt dan heeft Poetin vrij spel om ze in te lijven.
Pakistan? Valt onder de invloedssfeer van de VS. Die gaan echt niet in zee met Rusland. De overige landen zijn allemaal veel te nationalistisch en te vol van zichzelf om iets groots (en onderdanigs) als een Warschaupact aan te gaan met elkaar.

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

RenaldoN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

nee ik snap ook dat dat niet iets is wat heel makkelijk te realiseren is maar wat we nu doen is ook helemaal geen optie. we laten ons gewoon in een hoekje drukken en als makke schapen afslachten/chanteren door een dictator. ik ben voorstander van dat Europa eens voor zichzelf moet opkomen en niet door de rest van de wereld laten afbluffen. kunnen wij niet als Europa materiaal/militairen naar de koerden sturen om ze te helpen :) wat gaat Erdogan straks doen als die een bufferzone heeft ? gaat die dit dan bij turkijke trekken zoals Rusland met de krim heeft gedaan.

Als ze dat gaan doen begint het op de 2e wereldoorlog te lijken. Duitsland die stukje bij beetje land inpikt en de rest van de wereld zegt alleen foei mag niet totdat het uiteindelijk teveel is en dan zeggen ze er wel wat van maar was het al veel te laat.
Eigenlijk is alleen het gedeelte van Aleppo interessant, de rest is alleen maar woestijn. Zodra Erdogan de bufferzone bij Turkije trekt kan je Syrie gedag zeggen.

Syria heeft wel veel olievelden, ik denk voornamelijk dat Erdogan heeft besloten om maar binnen te vallen:
de Koerden zijn, daar heeft die sowieso een hekel aan.
Het feit dat er ook olie is, kan ook handig zijn voor de toekomst van Turkije, (Extra inkomsten omdat de Lira de laatste tijd toch al niet zo goed meer gaat).

Dus als Europa echt Turkije wilt straffen, gewoon veel financiele sancties geven, zodanig veel dat het niet meer interessant is zonder dat Erdogan het gaat voelen.

Pascalito wijzigde deze reactie 11-10-2019 09:40 (5%)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• Joep
De meest productieve olievelden in Syrië bevinden zich in het zuidoosten van het land, ten zuidoosten van de stad Deir-ez-Zor. Het grootste gedeelte van die olievelden bevindt zich ten oosten van de eufraat en dat gebied is in handen van de SDF en ligt ongeveer 200 km van de Turkse grens. Syrië neemt dat gebied in zodra de SDF genoodzaakt is om de Turken tegen te houden in het noorden, zoals ze al eerder geprobeerd hebben met Russische huurlingen.

Edit: Het is Turkije niet om de olie te doen.

Joep wijzigde deze reactie 11-10-2019 09:52 (5%)

• ph4ge
RenaldoN schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Het beste zou zijn als we niet zo hysterisch zouden reageren op vluchtelingen, maar het gewoon zouden accepteren als een gegeven en zouden managen. Dan zou Erdogan geen troefkaart hebben. Maarja, dat is vloeken in de populistische kerk.

SW-0040-8191-9064

• Tengri
ph4ge schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Het beste zou zijn als we niet zo hysterisch zouden reageren op vluchtelingen, maar het gewoon zouden accepteren als een gegeven en zouden managen. Dan zou Erdogan geen troefkaart hebben. Maarja, dat is vloeken in de populistische kerk.
Precies. Laten we kijken of Europa het Syrische probleem kan oplossen en ondertussen jarenlang 3,6 miljoen Syriërs onderhouden. Dat lijkt mij het einde van de EU. Dat gaat de EU echt niet managen. Een HUGE politiek gewin voor Rusland en Turkije als de EU uit elkaar valt. Putin kijkt echt lachend mee hoe NAVO Turkije distantieert.

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Tengri schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:09:
[...]

Precies. Laten we kijken of Europa het Syrische probleem kan oplossen en ondertussen jarenlang 3,6 miljoen Syriërs onderhouden. Dat lijkt mij het einde van de EU. Dat gaat de EU echt niet managen. Een HUGE politiek gewin voor Rusland en Turkije als de EU uit elkaar valt. Putin kijkt echt lachend mee hoe NAVO Turkije distantieert.
Er wonen ongeveer 513.5 miljoen mensen in de Europese Unie, 3,6 miljoen erbij is echt niks. De meesten hebben waarschijnlijk wat geld nodig om alles hier weer op te bouwen. Maar met goede programma's kunnen de meesten wel echt aan het werk geholpen worden.

Natuurlijk zijn er mensen die altijd misbruik van het systeem willen maken, maar dat is in iedere laag wel te vinden. Laten we nou niet 3,6 miljoen Syriërs over 1 kam scheren. ;)

• ph4ge
Tengri schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:09:
Nogmaals, als we niet zo hysterisch zouden zijn omdat het buitenlanders zijn dan kunnen we dat prima. Ik vind het ook niet leuk, maar het kan wel. In de periode 2015-2018 kwamen er meer dan 3,5 miljoen vluchtelingen de EU binnen. Het is puur politiek dat het lastig/onmogelijk maakt.

Het is een kwestie van keuzes maken, als je niet gepiepeld wil worden door Turkije dan moet je anders oplossen.

ph4ge wijzigde deze reactie 11-10-2019 10:21 (7%)

SW-0040-8191-9064

• Joep
ph4ge schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:57:
Ik heb geen trek in de volgende groep vluchtelingen waarvan over een paar decennia blijkt dat ze niet integreren, oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en werkloosheid, normen en waarden hebben die niet te rijmen zijn met de Nederlandse identiteit, niet meer terug willen, terwijl hun loyaliteit ligt bij het land dat ze nota bene ontvlucht zijn. Dat hebben we al een paar keer meegemaakt met o.a. de Turken en Marokkanen.

• ph4ge
Joep schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Ik heb geen trek in de volgende groep vluchtelingen waarvan over een paar decennia blijkt dat ze niet integreren, oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en werkloosheid, normen en waarden hebben die niet te rijmen zijn met de Nederlandse identiteit, niet meer terug willen, terwijl hun loyaliteit ligt bij het land dat ze nota bene ontvlucht zijn. Dat hebben al een paar keer meegemaakt met o.a. de Turken en Marokkanen.
Precies, politieke hindernissen. Dan moet je ook niet klagen dat je gepiepeld wordt door andere landen.

SW-0040-8191-9064

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ph4ge schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Precies, politieke hindernissen. Dan moet je ook niet klagen dat je gepiepeld wordt door andere landen.
Je moet dan ook niet klagen als dat gepiepel leidt tot de verkiezing van regeringen die niet alleen geen nieuwe vluchtelingen toelaten maar ook reeds aanwezigen gaan uitzetten.

• Tengri
Pascalito schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:18:
[...]

Er wonen ongeveer 513.5 miljoen mensen in de Europese Unie, 3,6 miljoen erbij is echt niks. De meesten hebben waarschijnlijk wat geld nodig om alles hier weer op te bouwen. Maar met goede programma's kunnen de meesten wel echt aan het werk geholpen worden.

Natuurlijk zijn er mensen die altijd misbruik van het systeem willen maken, maar dat is in iedere laag wel te vinden. Laten we nou niet 3,6 miljoen Syriërs over 1 kam scheren. ;)
In theorie is dat misschien zo. In praktijk ontwrichtte die paar vluchtelingen de EU bijna. Men zegt dat Turkije chanteert. Het is juist andersom. De EU chanteert Turkije om iets te houden wat niet van hun is. En nu heeft Erdogan een tegenmiddel gevonden die de EU meer pijn gaat doen dan die paar broodje aap sancties tegen Turkije. Het beste zou zijn als de EU een gezamenlijk plan en belang zou hebben in plaats van ikke ikke. Nu wordt Putin er alleen maar beter van.

• Freshouttheoven
Joep schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Ik heb geen trek in de volgende groep vluchtelingen waarvan over een paar decennia blijkt dat ze niet integreren, oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en werkloosheid, normen en waarden hebben die niet te rijmen zijn met de Nederlandse identiteit, niet meer terug willen, terwijl hun loyaliteit ligt bij het land dat ze nota bene ontvlucht zijn. Dat hebben al een paar keer meegemaakt met o.a. de Turken en Marokkanen.
Tuurlijk, lekker ongenuanceerd alles over één kam scheren. Er zijn veel fouten gemaakt in het gastarbeidersbeleid, hier zijn de Nederlandse staat en de gastarbeiders allebei debet aan geweest.

Aan de andere kant begrijp ik jou zorgen wel aangezien een gedeelte van de vluchtelingen geen moeite doet om te integreren, het heeft ook met name de achtergrond van de vluchteling te maken. Zo zal o.a. een geschoolde vluchteling eerder en makkelijker integreren.

Wanneer we kijken naar de Syrische vluchtelingen in Turkije, is daar momenteel onder de Turken ook flink wat aversie voor. Deze Syrische vluchtelingen krijgen elke maand een uitkering van de staat, een gedeelte ervan neemt banen in omdat ze tegen lager uurloon werken, en als kers op de taart gaat een gedeelte ervan elk jaar met feestdagen op familie bezoek terug naar Syrië.
Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True