Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 56 Laatste
Acties:
  • 263.404 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Overigens staan er in dit artikel nog cijfers over de Amerikaanse steun voor de inval in Irak. Op het hoogtepunt was 79% van de Amerikanen vóór. De stemming veranderde pas toen er geen WMD's gevonden werden en het geweld toenam.
A Gallup poll made on behalf of CNN and USA Today concluded that 79% of Americans thought the Iraq War was justified, with or without conclusive evidence of illegal weapons. 19% thought weapons were needed to justify the war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:32:Selectief geheugen heb je vooral zelf. In de VS was zo'n massale steun voor oorlog in Irak dat ook in het Congress vrijwel unanieme steun was onder druk van de publieke opinie. Er is wel gelogen over Irak maar het publiek vond het ook helemaal niet moeilijk om die leugens te geloven.
Toen was dat publiek nog goedgelovig en werd elke oppositie als gekkies weggezet en mochten de republikeinse haviken helemaal los met hun oorlogshitserij. Daar kan je heel veel mensen mee voor de gek houden is dus gebleken.

Het frappante is dat de mensen die toen tegen waren alsnog dubbel gelijk hebben. Met een oorlog die niet alleen financieel veels te veel gekost heeft en het land nog verder heeft achtergesteld qua infrastructuur maar ook de vele slachtoffers die het gekost heeft.
En het is ook niet alsof de bezetters daar zich zo netjes gedragen hebben na de diverse schandalen en nog meer de haat hebben gevoed.

Maar nu er een heel leger van moslimgekkies dat min of meer van naam is veranderd van Al Qaida naar IS (ze gebruiken dezelfde vlag) de hele reden waarom dat gedonder daar in de eerste plaats is begonnen een 'comeback' gaan ze er niet vol in om zo druk te zetten op de bestaande regering?
Ze laten het uit de hand lopen en spelen met vuur. Blijkbaar willen ze zichzelf nog een keer branden?
Het is voor die haatbaarden niet moeilijk om via de zuidelijke grens de VS in te komen zonder toezicht en daar terroristische aanslagen uit te voeren. Iets wat je heel ver van tevoren aan kan zien komen en de uitkomst zal zijn dat het land een nog grotere politiestaat gaat worden om de terroristische dreiging 'tegen te gaan'.

De oplossing om Irak te splitsen zal weer voor een hele nieuwe rits problemen gaan zorgen. Koerden die een eigen staat krijgen en het Turkse deel willen hebben. Iran dat een deel gaat krijgen en wat nog overblijft komt onder internationale controle te staan. Volksverhuizingen, (etnische) zuiveringen, opstanden of wellicht weer een burgeroorlog?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:19:
Maar nu er een heel leger van moslimgekkies dat min of meer van naam is veranderd van Al Qaida naar IS (ze gebruiken dezelfde vlag) de hele reden waarom dat gedonder daar in de eerste plaats is begonnen een 'comeback' gaan ze er niet vol in om zo druk te zetten op de bestaande regering?
Ze laten het uit de hand lopen en spelen met vuur. Blijkbaar willen ze zichzelf nog een keer branden?
Weet jij wel wat je wil? Als ze wel ingrepen dan zou je juist beweren dat de Amerikanen het ook nooit leren en zich weer in hetzelfde wespennest steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
http://www.nu.nl/buitenla...ezidis-liggen-straat.html

"Ook kinderen worden gedood en soms ook onthoofd. Meerdere ooggetuigen hebben gemeld dat hoofden van vermoorde kinderen op houten palen zijn gespietst."

Ik kan niet bevatten hoe ze zichzelf kunnen overtuigen dat ze gerechtvaardigd zijn om dit soort dingen te doen. Echt die lui zijn nog erger dan de nazi's... Te bizar voor woorden. Ik vind het bijzonder akelig hoe snel het allemaal gegaan is daar in Irak.

[ Voor 8% gewijzigd door Goron op 11-08-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Goron schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:33:
http://www.nu.nl/buitenla...ezidis-liggen-straat.html

"Ook kinderen worden gedood en soms ook onthoofd. Meerdere ooggetuigen hebben gemeld dat hoofden van vermoorde kinderen op houten palen zijn gespietst."

Ik kan niet bevatten hoe ze zichzelf kunnen overtuigen dat ze gerechtvaardigd zijn om dit soort dingen te doen. Echt die lui zijn nog erger dan de nazi's... Te bizar voor woorden. Ik vind het bijzonder akelig hoe snel het allemaal gegaan is daar in Irak.
De "reclame" in hun Youtube filmpjes trekt ook precies het goeie slag mensen. Namelijk de beulen die het moorden leuker vinden dan de religie. Het kan dus ook alleen maar erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik heb ook met veel afschuw en ongeloof gekeken naar de gebeurtenissen in Irak momenteel.
Zo barbaars en intens walgelijk dat woorden gewoon tekortschieten.

Normaal gesproken ben ik niet zo van geweld, maar in deze situatie zie ik echt geen andere optie dan dat deze groepering totaal gesloopt dient te worden, doen we dat niet dan gaan ze door met genocide en het vermoorden van onschuldige mensen.

Wat werkelijk bijna niet te geloven is, is dat er in Nederland blijkbaar een aanzienlijke groep mensen is die het gedachtegoed van deze barbaren delen en er zelfs voor de straat op gaan. Dit soort mensen dienen naar mijn mening direct opgepakt te worden aangezien zij een enorm gevaar voor de maatschappij vormen.

Iemand die met een nazi-vlag rondloopt wordt ook opgepakt, ik zie geen reden waarom dit anders zou moeten zijn met iemand die met een Isis vlag rondloopt (Alhoewel ik snap dat dit juridisch net wat anders ligt).

[ Voor 40% gewijzigd door Rixos op 11-08-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:19:
Het is voor die haatbaarden niet moeilijk om via de zuidelijke grens de VS in te komen zonder toezicht en daar terroristische aanslagen uit te voeren. Iets wat je heel ver van tevoren aan kan zien komen en de uitkomst zal zijn dat het land een nog grotere politiestaat gaat worden om de terroristische dreiging 'tegen te gaan'.
Over republikeinse haviken gesproken....

De eerste Moslim die illegaal zuidelijk de grens over komt moet nog gevonden worden....

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Leo1010 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:00:
[...]

Over republikeinse haviken gesproken....

De eerste Moslim die illegaal zuidelijk de grens over komt moet nog gevonden worden....
Misschien bedoelt ie de grens met Canada en heeft de mainstream media het verkeerd door dat de noordelijke grens te noemen.

De grens met Mexico zit inmiddels aardig dicht.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:09:
Volgens de overheid wel.
Volgens klokkenluiders van de grensbewaking niet.
En dat zo'n beetje alle nationaliteiten van 3e wereldlanden wel voorkomen. Me dunkt dat er ook gevluchte mensen inclusief christenen uit de conflict regios van Irak en Syrië tussen zitten.
Zoek zelf maar eens uit wat er aan de hand is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:09:
[...]

Misschien bedoelt ie de grens met Canada en heeft de mainstream media het verkeerd door dat de noordelijke grens te noemen.

En daarom moeten ze 40 duizend minderjarige opvangen dit jaar al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik snap niet waarom Obama en Putin nou niet eindelijk is een keer de handen in een sluiten om de dreiging uit het midden-oosten te stoppen. Ze verspillen nu al hun aandacht naar oekraine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Het is voor groepen met geld nu eenmaal makelijker om legaal het land in te komen.

Anders hoeft het maar net te zijn dat Terrorist #1 met z'n bom busje toevallig ergens te hard rijd, aangehouden word en gearresteerd word wegens geen papieren.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EpicPuma schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:30:
Ik snap niet waarom Obama en Putin nou niet eindelijk is een keer de handen in een sluiten om de dreiging uit het midden-oosten te stoppen. Ze verspillen nu al hun aandacht naar oekraine...
Omdat de doelstelling/belangen van VS anders zijn dan Rusland.
Groot verschil is bijvoorbeeld is Syria. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicPuma
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:39:
[...]

Omdat de doelstelling/belangen van VS anders zijn dan Rusland.
Groot verschil is bijvoorbeeld is Syria. ;)
Ik denk dat Rusland niet zit te wachten om deel uit te maken van IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EpicPuma schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:40:
[...]

Denk je nou echt dat die uberhaupt een kans maken tegen groot machten..
Is gewoon een proxy war die uit de hand is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

EpicPuma schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:40:
[...]

Alsof IS ook maar één schijn van kans maakt tegen Rusland (of welke grootmacht dan ook). Zo gek zijn die nu ook weer niet, die weten ook wel dat ze binnen een paar dagen compleet gereduceerd worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik zie IS nog niet zo snel iets doen tegen het Russische leger.

IS pist in hun broek als Rusland de reserve optrommelt. 10.000 Main Battle tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicPuma
Leo1010 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:45:
Ik zie IS nog niet zo snel iets doen tegen het Russische leger.

IS pist in hun broek als Rusland de reserve optrommelt. 10.000 Main Battle tanks.
Zelf zijn ze er wel erg van overtuigd dat ze iedereen binnen gaan vallen die hun zijn binnengevallen (USA?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:42:
[...]

Alsof IS ook maar één schijn van kans maakt tegen Rusland (of welke grootmacht dan ook). Zo gek zijn die nu ook weer niet, die weten ook wel dat ze binnen een paar dagen compleet gereduceerd worden.
Je krijgt dan net als Irak en Afghanistan en vietnam een dirty war. Gewone oorlogen kunnen de VS en Rusland makkelijk winnen. Zodra de vijand met bermbommen en andere boobytraps begint en van die hit en run aanvallen waar run in het rook opgaan betekend krijgt de VS het lastig want dan keert de publieke opinie tegen de oorlog.

Rusland zal dat langer kunnen rekken want het volk heeft het maar goed te vinden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EpicPuma schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:50:
[...]

Zelf zijn ze er wel erg van overtuigd dat ze iedereen binnen gaan vallen die hun zijn binnengevallen (USA?)
Ik zou me eerder zorgen maken dat ze geen kern materiaal kunnen bemachtigen of iets dergelijks..
Want ze hebben redelijk wat cash in de hand. (3 miljard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Leo1010 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:31:
Het is voor groepen met geld nu eenmaal makelijker om legaal het land in te komen.

Anders hoeft het maar net te zijn dat Terrorist #1 met z'n bom busje toevallig ergens te hard rijd, aangehouden word en gearresteerd word wegens geen papieren.
Het is vooral veiliger om zo het land binnen te komen. De illegale manier om vanuit Mexico de VS binnen te komen is via een lange wandeling door de woestijn. Daarbij komen veel illegalen om het leven en van de rest worden de meesten opgepakt. Wapens en explosieven meenemen is toch geen optie omdat de wandeling dan helemaal ondoenlijk wordt.
De grens is dus niet volledig gesloten maar voldoende om het risico voor terroristen te groot te maken. Het is veel makkelijker om gewoon iemand op de legale manier naar de VS te sturen en ze dan ter plekke wapens en explosieven te laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:22:
Het is vooral veiliger om zo het land binnen te komen. De illegale manier om vanuit Mexico de VS binnen te komen is via een lange wandeling door de woestijn. Daarbij komen veel illegalen om het leven en van de rest worden de meesten opgepakt. Wapens en explosieven meenemen is toch geen optie omdat de wandeling dan helemaal ondoenlijk wordt.
De grens is dus niet volledig gesloten maar voldoende om het risico voor terroristen te groot te maken. Het is veel makkelijker om gewoon iemand op de legale manier naar de VS te sturen en ze dan ter plekke wapens en explosieven te laten regelen.
De Amerikaanse grenzen worden net zo goed/slecht bewaakt als de grenzen tussen Irak en Syrië.
YouTube: James O’Keefe as Osama bin Laden crosses border from Mexico to US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:53:
De Amerikaanse grenzen worden net zo goed/slecht bewaakt als de grenzen tussen Irak en Syrië.
YouTube: James O’Keefe as Osama bin Laden crosses border from Mexico to US
Weer zo'n in scene gezet filmpje. Probleem is dat je er nog lang niet bent als je die rivier over bent. Bovendien is de waterstand in dat filmpje wel extreem laag.

Wikipedia: Migrant deaths along the Mexico–United States border

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:50

polthemol

Moderator General Chat
downtime schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:06:
[...]

Weer zo'n in scene gezet filmpje. Probleem is dat je er nog lang niet bent als je die rivier over bent. Bovendien is de waterstand in dat filmpje wel extreem laag.

Wikipedia: Migrant deaths along the Mexico–United States border
feit is ook dat een grens heel erg lang is :) Er gaan beslist mensen langs komen. In geval van ISIS trouwens: als je ziet hoeveel sympathisanten ze overal hebben, wat als ik met een NL paspoort ga ? Waterdicht krijg je het toch nooit, dat is de flaw die oa. terrorisme uitbuit.

ontopic: als je kijkt op kaarten hoe / waar ISIS zit en hoe makkelijk ze gebieden innemen / met het materiaal omgaan wat ze buit maken, bizar. Dat is een veel hoger niveau dan de standaard boze boer met een geweer :/

Vice heeft trouwens deel 2 van hun reportage "inside ISIS" online staan: https://news.vice.com/topic/isis

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 13:53

GerCor

Zonder dallen geen pieken

EpicPuma schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:30:
Omdat de VS niet zo populair is bij Moslims en de mogelijkheid bestaat dat nog meer moslims zich zullen aansluiten bij IS. En Rusland is tot weinig in staat. Konden het in Afghanistan niet eens winnen van de Taliban.

Ik vind trouwens dat de NATO massaal moet toeslaan nu het nog redelijk overzichtelijk is. De VS moet dat niet alleen doen. Volgens mij is dat IS binnen weken uit te schakelen met precisiebombardementen. Het Iraakse leger en de Koerden moeten zich afzijdig houden en dan alles wat rijdt platgooien.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GerCor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:21:

Ik vind trouwens dat de NATO massaal moet toeslaan nu het nog redelijk overzichtelijk is. De VS moet dat niet alleen doen. Volgens mij is dat IS binnen weken uit te schakelen met precisiebombardementen. Het Iraakse leger en de Koerden moeten zich afzijdig houden en dan alles wat rijdt platgooien.
Welke NATO zou dat dan moeten zijn? De helft zit zonder munitie, de andere helft zijn voertuigen werken niet en België is allebei. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

En Rusland is tot weinig in staat. Konden het in Afghanistan niet eens winnen van de Taliban.
De Taliban bestond nog niet eens toen de Russen uit Afghanistan vertrokken.
Ik vind trouwens dat de NATO massaal moet toeslaan nu het nog redelijk overzichtelijk is. De VS moet dat niet alleen doen. Volgens mij is dat IS binnen weken uit te schakelen met precisiebombardementen.
Met bombardementen kun je de zware wapens van IS uitschakelen maar dat is niet genoeg. Uiteindelijk zullen grondtroepen het zware werk moeten doen. En niemand in NATO staat te springen om die troepen te leveren dus het zal wel op de Koerden aankomen. Ik weet niet of zij dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

IS bestaat naar schatting uit 4.000 tot 6.000 man. Dat is in Nederland een dorp. Ze maken alleen indruk door extreem geweld maar stelt militair gezien niks voor.

Het budget van het Russische leger is 90 miljard per jaar, dat van de NATO 900 miljard.

En terwijl de VS doorgaat met bombardementen staat Nederland naast de zijlijn te kijken hoe de VS wel hulp biedt en wij nog niet eens begonnen zijn met een mandaat te beschrijven. Nee, in tijdens van crisis moet je geen beroep doen op Nederland want wij moeten eerst allemaal ons plasje erover doen. Je schaamt je soms echt kapot voor je eigen land.

[ Voor 58% gewijzigd door GerCor op 12-08-2014 06:24 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Omdat de VS niet zo populair is bij Moslims en de mogelijkheid bestaat dat nog meer moslims zich zullen aansluiten bij IS. En Rusland is tot weinig in staat. Konden het in Afghanistan niet eens winnen van de Taliban.

waarom NATO? Word er een NATO Land aangevallen? Als er een club is die wat moet doen is het de VN. En laat deze keer moslim landen de troepen eens leveren.

Je kunt vinden van de VS wat je wilt maar je kunt moeilijk ontkennen dat de rest van de wereld in dit soort situaties automatisch vragend richting de VS kijkt. Zij mogen het vuile werk weer opknappen en het gezeik over zich heen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen groeit het IS leger wel.
http://www.washingtonpost...4-0cfe1f974f8a_story.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

L1nt schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:14:
[...]

waarom NATO? Word er een NATO Land aangevallen? Als er een club is die wat moet doen is het de VN. En laat deze keer moslim landen de troepen eens leveren.

Je kunt vinden van de VS wat je wilt maar je kunt moeilijk ontkennen dat de rest van de wereld in dit soort situaties automatisch vragend richting de VS kijkt. Zij mogen het vuile werk weer opknappen en het gezeik over zich heen krijgen.
NATO omdat wanneer het een VN-missie zou moeten zijn er hoogstwaarschijnlijk een resolutie aan ten grondslag moet liggen en je vooraf al kunt aannemen dat Rusland en China zullen tegenstemmen. Zoals vrijwel altijd. NATO heeft een militaire structuur en kan gelijk aan de slag.

Het volk dat nu vast zit op die berg vraagt specifiek naar de VS. Irak heeft de VS toestemming gegeven voor luchtaanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 22:07
GerCor schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 05:36:
En terwijl de VS doorgaat met bombardementen staat Nederland naast de zijlijn te kijken hoe de VS wel hulp biedt en wij nog niet eens begonnen zijn met een mandaat te beschrijven. Nee, in tijdens van crisis moet je geen beroep doen op Nederland want wij moeten eerst allemaal ons plasje erover doen. Je schaamt je soms echt kapot voor je eigen land.
Als ik het goed begrijp heeft de VS ons niet om steun gevraagd. Ofschoon ik me ook kapot schaam voor mijn land verbaast het me weinig dat ons niet om hulp wordt gevraagd. Wij hebben amper defensie dus veel zoden zullen we ook niet aan de dijk zetten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

GerCor schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:47:
[...]

NATO omdat wanneer het een VN-missie zou moeten zijn er hoogstwaarschijnlijk een resolutie aan ten grondslag moet liggen en je vooraf al kunt aannemen dat Rusland en China zullen tegenstemmen. Zoals vrijwel altijd. NATO heeft een militaire structuur en kan gelijk aan de slag.

Het volk dat nu vast zit op die berg vraagt specifiek naar de VS. Irak heeft de VS toestemming gegeven voor luchtaanvallen.
En dan zijn de NATO landen weer de boeman. Nee, lekker de VN een resolutie laten aannemen en laat SA ofzo het maar oplossen.

maar ja, Moslim vs Moslim mag niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:07:
[...]

En dan zijn de NATO landen weer de boeman. Nee, lekker de VN een resolutie laten aannemen en laat SA ofzo het maar oplossen.

maar ja, Moslim vs Moslim mag niet he.
Westerse landen zijn altijd de boeman, want die zijn niet-islamitisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

GerCor schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 05:36:
IS bestaat naar schatting uit 4.000 tot 6.000 man. Dat is in Nederland een dorp. Ze maken alleen indruk door extreem geweld maar stelt militair gezien niks voor.

Het budget van het Russische leger is 90 miljard per jaar, dat van de NATO 900 miljard.

Ik denk dat het er iets meer zijn, maar zelfs al zijn het er maar een kleine 5000. Je onderschat de aanzuigende werking van extreme religie. In het westen zijn er zelfs westerlingen die zich bekeren en gaan vechten voor Allah. Die zijn vaak nog het meest extreem van allemaal want die willen laten zien dat ze bij horen.

Ik heb geen idee hoe lang ISIS dit kan volhouden maar de macht van religie moet je niet onderschatten. ISIS kan in de toekomst wel eens 20 keer doodverklaard worden en steeds weer terug komen. Er zijn zat mensen die in staat zijn om lekker te gaan moorden en plunderen wanneer het gezag volledig weg valt. Zeker in dit soort culturen. En dus ook al zijn ze bruut slecht zullen ze wel flink wat steun krijgen van iedereen die denkt dat hij hier een voordeel uit kan halen. Daar hoort geen enkele vrouw tussen, daarom ook dat onder ISIS de enige vrouwen de concubines zijn. En een rijk zoals dat van ISIS zich normaal alleen maar voortplant door verkrachting. Brrrrrr. Kwaad kan een behoorlijke grote aantrekkingskracht hebben, zeker als er wat macht achter zit.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:30:
[...]

Ik denk dat het er iets meer zijn, maar zelfs al zijn het er maar een kleine 5000. Je onderschat de aanzuigende werking van extreme religie. In het westen zijn er zelfs westerlingen die zich bekeren en gaan vechten voor Allah. Die zijn vaak nog het meest extreem van allemaal want die willen laten zien dat ze bij horen.

Ik heb geen idee hoe lang ISIS dit kan volhouden maar de macht van religie moet je niet onderschatten. ISIS kan in de toekomst wel eens 20 keer doodverklaard worden en steeds weer terug komen. Er zijn zat mensen die in staat zijn om lekker te gaan moorden en plunderen wanneer het gezag volledig weg valt. Zeker in dit soort culturen. En dus ook al zijn ze bruut slecht zullen ze wel flink wat steun krijgen van iedereen die denkt dat hij hier een voordeel uit kan halen. Daar hoort geen enkele vrouw tussen, daarom ook dat onder ISIS de enige vrouwen de concubines zijn. En een rijk zoals dat van ISIS zich normaal alleen maar voortplant door verkrachting. Brrrrrr. Kwaad kan een behoorlijke grote aantrekkingskracht hebben, zeker als er wat macht achter zit.
Hebben ze over Al Qaida ook jarenlang gezegd, dat het maar een paar duizend man zijn.
Maar het is misleidend omdat Al Qaida en IS slechts namen zijn van hetzelfde beestje: jihadisme. Dan is Al Qaida even onderdrukt, steekt er weer een andere groep zijn kop op, of liever gezegd: tientallen andere jihadistische groepen.
Stellen dat deze groepen "het" probleem zijn, is ook weer een understatement. Dat is ongeveer hetzelfde als stellen dat Shell het probleem van het kapitalisme omvat, en als je Shell opdoekt dat de problemen dan weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Geenstijl net een goed stukje geschreven over Turkije.

http://www.geenstijl.nl/m...nt_in_islamiserend_t.html

Gelukkig hebben we hier in Nederland veel Turken die niet aan de kant van Erdogan staan. Erdogan is een Putintje aan het doen, alleen met de Koran in de hand. Ook mensen die schijt aan Allah hebben kunnen veel macht verwerven als ze campange voeren vermomd onder de deugd van hun religie (wel een hele valse deugd).

In dat opzicht vind ik ook dat volgelingen van Jezus weg moeten blijven uit de landelijke en internationale politiek. Lokale politiek vind ik een goed idee. Dan kun je laten zien dat er goed en rechtvaardig te besturen valt als volgeling van Jezus. Wat ik denk dat we in de toekomst in Europa zullen zien is dat de volgelingen van Jezus zich in twee groepen gaan splitsen. Zei die blijven om te helpen, wetende wat er gaat komen. En zei die goed op tijd de oorlog ontvluchten.

Nu oorlog is niet voor morgen. Dat kan ook niet, kernwapens verhinderen dat. Maar dat Europa steeds meer problemen krijgt is zeer en zeer duidelijk. 5 jaar? 10? Ik denk dat binnen 10 jaar Europa gigantisch verandert zal zijn. Gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel 'toevallig' dat de VS gaat bombarderen vlak nadat ISIS verschillende olievelden op de Koerden heeft veroverd.
http://news.yahoo.com/isl...-witnesses-075411716.html

En wat hebben ze nou precies gebombardeerd?
http://www.ibtimes.co.uk/...nts-northern-iraq-1460366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Mwah. Die olievelden waren goed verdedigd. Dat ze toch veroverd werden bewees dat ISIS meer was dan de zoveelste groep radicale moslims. Met andere woorden, de strijd tegen ISIS was niet langer een binnenlands probleem van Irak, terwijl de Soennitische-Shiitische ruzies dat wel waren.

Ondertussen blijkt dat ISIS ook de Nederlandse overheid binnengeslopen is. Plasterk's bezuiniging op de AIVD blijkt elke dag dommer.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:58:
Wel 'toevallig' dat de VS gaat bombarderen vlak nadat ISIS verschillende olievelden op de Koerden heeft veroverd.

Die Wouter toch. Suggestief als altijd. Maar het is geen toeval. De olievelden zijn cruciaal voor de Koerden. Zonder olie geen geld en zonder geld geen Koerdisch leger. En als de Amerikanen zelf geen troepen willen sturen en ook Irak niet in handen van IS willen zien, zijn de Koerden onmisbaar.
De dame was dom en waarschijnlijk een anti-semiet maar geen aanhanger van ISIS. Je kan ISIS waarschijnlijk niet erger beledigen dan door het een zionistisch complot te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
downtime schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Weet jij wel wat je wil? Als ze wel ingrepen dan zou je juist beweren dat de Amerikanen het ook nooit leren en zich weer in hetzelfde wespennest steken.
En één pagina later om het te bevestigen:
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:16:En als de Amerikanen zelf geen troepen willen sturen en ook Irak niet in handen van IS willen zien, zijn de Koerden onmisbaar.
En dan zijn twee 500lbs bommen genoeg om heel ISIS te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:44:
[...]

En dan zijn twee 500lbs bommen genoeg om heel ISIS te stoppen?
Nee, het stoppen van ISIS laten we aan de Koerden over (althans: we hopen dat ze dat kunnen), maar die bommen zijn gebruikt om artillerie uit te schakelen die ISIS op het Iraakse leger veroverd heeft.
Artillerie om de Koerden (en Arbil) van lange afstand te bestoken is een probleem waar de Koerden geen goed antwoord op hebben omdat ze geen luchtmacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezelfde Koerden die in opstand kwamen na de Koeweit oorlog en toen in de steek werden gelaten?
Die krijgen nu een boel wapens. Af en toe help via een bombardement en dan maar hopen dat ze het lukt om ISIS tegen te houden? Dat is natuurlijk een heel solide plan om ervoor te zorgen dat het geweld nog niet verder uitmond in een groter regionaal conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:50
Totdat de Irakese Koerden genoeg wapens en geld hebben om hun Turkse lotgenoten te helpen.
En zo blijven we bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Laatst online: 03-07 23:09
Krijgen de Koerden deze wapens gratis van de boven genoemde landen of betalen ze ervoor, vraag ik me af? Is het mogelijk een lijst op het internet te vinden van welke wapens en/of voertuigen geleverd zijn aan de Koerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
MSalters schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:13:
Mwah. Die olievelden waren goed verdedigd. Dat ze toch veroverd werden bewees dat ISIS meer was dan de zoveelste groep radicale moslims. Met andere woorden, de strijd tegen ISIS was niet langer een binnenlands probleem van Irak, terwijl de Soennitische-Shiitische ruzies dat wel waren.

Ondertussen blijkt dat ISIS ook de Nederlandse overheid binnengeslopen is. Plasterk's bezuiniging op de AIVD blijkt elke dag dommer.
Ik vind het juist goed dat steeds meer moslims zich distantieren van de terroristische groep ISIS en van hun daden. Chappeau voor haar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:45

Zewatanejo

Fine Thanks!

lawkexarib schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:54:
[...]

Ik vind het juist goed dat steeds meer moslims zich distantieren van de terroristische groep ISIS en van hun daden. Chappeau voor haar!
In de eerste zin van haar tweet lijkt het er inderdaad op, dat ze dat bedoeld
ISIS heeft niets met Islam te maken...
Maar haar tweede zin slaat nergens op.
is vooropgezet plan van zionisten die Islam willen zwart maken"
Die zet die eerste in in een heel anders perspectief.
Een heel kwalijk perspectief, vind ik zelf (en ik lijkt niet de enige te zijn..)

Terecht dat ze geschorst is...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijheid van meningsuiting is er niet bedoeld om populaire standpunten te beschermen. Ze is bedoeld om onpopulaire standpunten te beschermen.

Als zij iets zegt wat wettelijk niet mag dan hoort de politie in te grijpen.
Als zij iets belasterend zegt over haar werkgever of iets compromitterend over waar ze werkt dan is het reden om haar te schorsen.
Als zij haar eigen mening uit hoe slim/dom dat ook is dan kan haar werkgever zich daar van distantiëren. Maar het staat in haar eigen recht om haar mening te uiten. Dat je daar niet iedereen blij mee maakt is haar eigen keuze waarvan ze die wellicht niet helemaal bewust heeft gemaakt.
Want als je te ver doorschiet in politiek correct denken zit je niet ver af van een gedachten politie. Iets waar je af kan vragen in hoeverre dat al van toepassing is.

In die context kan je je eerder afvragen waarom er niet echt veel aan wordt gedaan als er mensen de straat op gaan met de zwarte Al Qaida/ISIS vlag en deze oproepen tot haat en geweld. (Terwijl de Morgenster vlag aanleiding is om wel mensen op te pakken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Zewatanejo schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:04:
[...]

In de eerste zin van haar tweet lijkt het er inderdaad op, dat ze dat bedoeld

[...]

Maar haar tweede zin slaat nergens op.

[...]

Die zet die eerste in in een heel anders perspectief.
Een heel kwalijk perspectief, vind ik zelf (en ik lijkt niet de enige te zijn..)

Terecht dat ze geschorst is...
Of het de zionisten zijn die de ISIS-terroristen trainen en voorzien van geavanceerde wapens laat ik in het midden. We zullen waarschijnlijk nooit achter de waarheid komen, maar soms hoef je de logica nooit ver te zoeken!
Het is trouwens heel "toevallig" dat deze terroristen heel goed kunnen omgaan met geavanceerde wapens
en ze erover beschikken. Tevens kunnen zij goed plannen wanneer zij iets willen aanvallen. Dit alles lijkt erop dat deze gasten door een land dan wel een machtige organisatie goed getraind zijn.
Een arme rebel die nooit heeft gevochten zal zonder hulp van anderen dit nooit zal dromen. En tot op het heden hebben deze terroristen nooit publiek kenbaar gemaakt dat ze Isreal willen aanvallen. De reden waarom ik dit zeg, omdat alle andere zogenaamde islamitische groep, ook hier in NL, als eerste riepen dat ze Isreal nooit zullen erkennen en wellicht nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:56:
Dezelfde Koerden die in opstand kwamen na de Koeweit oorlog en toen in de steek werden gelaten?
Ze kregen een no-fly zone en die heeft best geholpen. Natuurlijk hadden ze meer hulp gewild maar dat zouden de Turken niet geaccepteerd hebben. Die waren toen veel meer anti-Koerdisch dan nu.
Die krijgen nu een boel wapens. Af en toe help via een bombardement en dan maar hopen dat ze het lukt om ISIS tegen te houden? Dat is natuurlijk een heel solide plan om ervoor te zorgen dat het geweld nog niet verder uitmond in een groter regionaal conflict.
Het is verre van een solide plan. Maar een solide plan is zonder de Iraakse regering niet mogelijk. We zullen dus moeten afwachten wat er in Baghdad gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wat hebben de Amerikanen te winnen door ISIS te vernietigen? Die landen daar waren al chaos sinds de Amerikanen Irak veroverde en toen de Amerikanen langzaam zich terugtrokken werd de chaos alleen maar groter. Nu kunnen ze de schuld lekker op ISIS gaan steken en wachten .... wachten ... wachten met de houding; "De wereld haat onze inmenging , maar nu zullen we eens kijken wanneer ze ons weer nodig hebben."

Maar zodra ISIS controle krijgt over de olievelden is een hele andere zaak. Dat weet ISIS zelf ook. Dus ze zullen wel wegblijven van de grotere hond. En de grotere hond USA geeft geen zak om de inwoners van het midden-oosten. Wel om de publieke opinie. Maar dat is totaal iets anders. In plaats van een genocide te verhinderen kun je makkelijker zorgen dat de media er niet meer over bericht. Bijvoorbeeld een nieuwe aanslag ergens in het westen. Dan kraait er geen haan meer naar. Je vind meer coole battle footage op internet van het conflict in Syria dan mensen die liggen te creperen. Maar er liggen dus meer mensen te creperen.

Je geeft je zoontje van 12 geen mes wanneer hij kwaad is op zijn zusje omdat zijn zusje snoepjes heeft gestolen. Het grote probleem is het bewapenen van alle partijen in het midden-oosten. Steeds maar weer. Het lont (door religie en cultuur) zal daar altijd zijn maar het word voornamelijk door het westen telkens weer aangestoken. Steeds maar weer. En de reden daarvoor? Olie, Israel en een proxyoorlog met Rusland die nu opeens ook voor de schermen zichtbaar is.

Mocht Rusland door de bevolking van de USA niet meer als een gevaar gezien worden dan
kan wel eens zo zijn dat de volgende president van de USA een stuk pacifistischer is dan Obama met zijn nobelprijs voor de vrede (ministerie van vrede 1984 anyone?)

Alle troepen naar huis haalt. En dat is dan ook geen goede oplossing meer. Want zo een kalifaat kan dus echt wel gigantisch groeien tot Israel opnieuw bedreigt word door een genocide. Gelukkig kunnen die kerels zich wel een beetje verdedigen. En landen als Iran moeten ook niks van ISIS hebben want een samenleving zoals ISIS die wil is er een van zelfvernietiging. Die kunnen hun eigen voedsel niet produceren, laat staan eigen wapens. En dus moet alles geroofd en gestolen worden. Tot het op is en dan sterft iedereen een pijnlijke dood.

[ Voor 50% gewijzigd door Kain_niaK op 13-08-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Weet je, als je een jochie van 12 een mes geeft dan is het verstandig - als gever - even in de gaten te houden wat dat jochie gaat doen. Maar als we wapens geven aan wie dan ook, dan is degene die de trekker overhaalt verantwoordelijk. Ik bedoel, wij hebben in Nederland ook een mannetje of 50.000 van defensie wapens gegeven naast de 63.000 politieagenten. Maar ik zie ze niet massaal de straat op rennen, al schietend een bloedbad aanrichten.

Verwijderd

Volgens die me mevrouw in knevel en de brink is alles een complot theorie, hier ging het over de ambtenaar van Veiligheid en Justitie die op non actief was gesteld na tweet.

Wil ermee zeggen vind wel altijd zo makkelijk alles weg te zetten als complot theorie terwijl geschiedenis ons leert, dat er best vies wordt gespeeld door externe partijen die er belang bij hebben. tot het steunen met geld media manipulatie en tot moord, noem maar op!

• Kain_niaK

Kain_niaK

GerCor schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:52:
Weet je, als je een jochie van 12 een mes geeft dan is het verstandig - als gever - even in de gaten te houden wat dat jochie gaat doen. Maar als we wapens geven aan wie dan ook, dan is degene die de trekker overhaalt verantwoordelijk. Ik bedoel, wij hebben in Nederland ook een mannetje of 50.000 van defensie wapens gegeven naast de 63.000 politieagenten. Maar ik zie ze niet massaal de straat op rennen, al schietend een bloedbad aanrichten.
Ja, en nu hetzelfde voorbeeld maar net na de bevrijding van Nederland en Belgie , toen er jacht werd gemaakt op alles en iedereen waarvan met vermoede dat ze met de Duitsers hadden geheuld. Gelukkig hebben de Amerikanen die toen geen wapens gegeven.

Maar ook dit voorbeeld is een slecht voorbeeld.

Turkije en Amerika wilden van Assad af, en daarom heeft ISIS nu wapens. En met die wapens en hun uitstekende PR (iedereen poept in de broek van angst) hebben ze nu ook flink wat wapens in Irak weten te pakken te krijgen.

Of wel is Amerika incompetent ofwel hebben ze dit laten gebeuren. Iemand een derde verklaring? Amerika heult met iedereen, vriend of vijand. In het geval van Turkije met Erdogan, maar die vind ISIS best lief. Dat je drie partijen hebt met allemaal hun eigen belangen is geen probleem voor tijdelijke allianties. Komt daar nog bij dat er vast ook wel Nederlandse zakenlui zijn die er geen problemen mee zouden hebben om voor goed geld of olie wat wapens aan ISIS te verkopen.

Drie partijen? Ik bedoel een stuk of 100. Sommige wat groter en sommige wat kleiner. Het is allemaal best complex. Maar dat is dus ook het grote probleem. NUL DE BOTTE INTEGRITEIT. En ja dan vallen er slachtoffers, maar gelukkig vooral burgers uit het midden-oosten. Die kan niemand wat schelen. Helemaal de rest van de moslims in de wereld niet want het is toch de wil van Allah?

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 14-08-2014 00:25 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kain_niaK schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:23:
Turkije en Amerika wilden van Assad af, en daarom heeft ISIS nu wapens.
Onzin. ISIS is een club die al 10 jaar bestaat, oorspronkelijk als Al Qaeda in Irak, en al tegen de Amerikanen vocht lang voordat de burgeroorlog in Syrië uitbrak. Pas toen de opstand in Syrië uitbrak en het in Irak te heet onder hun voeten werd, zijn ze naar Syrië vertrokken.

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:32:
[...]

Onzin. ISIS is een club die al 10 jaar bestaat, oorspronkelijk als Al Qaeda in Irak, en al tegen de Amerikanen vocht lang voordat de burgeroorlog in Syrië uitbrak. Pas toen de opstand in Syrië uitbrak en het in Irak te heet onder hun voeten werd, zijn ze naar Syrië vertrokken.
er zijn meerdere bronnen daar over geweest hoor, over de steun van ISIS door VS en arabische landen.
Ze gebruiken dit akefietje ook om de president van IRAK af te zetten. waarom anders komen ze nu pas met luchtsteun alleen natuurlijk voor de koerden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 00:56 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:52:
er zijn meerdere bronnen daar over geweest hoor, over de steun van ISIS door VS en arabische landen
Er zijn bronnen geweest die spreken over Syriërs die door de VS getraind zijn en die later opdoken bij ISIS. Alleen een paar conspiracy websites hebben die informatie zo gepresenteerd alsof de Amerikanen willens en wetens ISIS zouden trainen.
Ze gebruiken dit akefietje ook om de president van IRAK af te zetten. waarom anders komen ze nu pas met luchtsteun alleen natuurlijk voor de koerden.
Volg je het nieuws uberhaupt? De Amerikanen steunen de Iraakse president juist. Ze proberen van al-Maliki, de premier, af te komen.

[ Voor 24% gewijzigd door downtime op 14-08-2014 01:02 ]

• GerCor

GerCor

Kain_niaK schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:23:
[...]

Ja, en nu hetzelfde voorbeeld maar net na de bevrijding van Nederland en Belgie , toen er jacht werd gemaakt op alles en iedereen waarvan met vermoede dat ze met de Duitsers hadden geheuld. Gelukkig hebben de Amerikanen die toen geen wapens gegeven.

Maar ook dit voorbeeld is een slecht voorbeeld.

Turkije en Amerika wilden van Assad af, en daarom heeft ISIS nu wapens. En met die wapens en hun uitstekende PR (iedereen poept in de broek van angst) hebben ze nu ook flink wat wapens in Irak weten te pakken te krijgen.

Of wel is Amerika incompetent ofwel hebben ze dit laten gebeuren. Iemand een derde verklaring? Amerika heult met iedereen, vriend of vijand. In het geval van Turkije met Erdogan, maar die vind ISIS best lief. Dat je drie partijen hebt met allemaal hun eigen belangen is geen probleem voor tijdelijke allianties. Komt daar nog bij dat er vast ook wel Nederlandse zakenlui zijn die er geen problemen mee zouden hebben om voor goed geld of olie wat wapens aan ISIS te verkopen.

Drie partijen? Ik bedoel een stuk of 100. Sommige wat groter en sommige wat kleiner. Het is allemaal best complex. Maar dat is dus ook het grote probleem. NUL DE BOTTE INTEGRITEIT. En ja dan vallen er slachtoffers, maar gelukkig vooral burgers uit het midden-oosten. Die kan niemand wat schelen. Helemaal de rest van de moslims in de wereld niet want het is toch de wil van Allah?
Iemand een verklaring? Al een tijdje geen aanslagen meer op westerse doelen. De moslims moorden elkaar uit. Het is zo'n vredelievend geloof toch?

Amerika mag altijd de brandweer spelen. Irak valt Koeweit, de VS komt te hulp. Maar daarna moeten ze wel weer oprotten want 'wij zijn moslims'. Dood aan de Amerikanen.

Tis altijd hetzelfde.

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:59:
[...]

Er zijn bronnen geweest die spreken over Syriërs die door de VS getraind zijn en die later opdoken bij ISIS. Alleen een paar conspiracy websites hebben die informatie zo gepresenteerd alsof de Amerikanen willens en wetens ISIS zouden trainen.

[...]

Volg je het nieuws uberhaupt? De Amerikanen steunen de Iraakse president juist. Ze proberen van al-Maliki, de premier, af te komen.
Ach ja het is weer conspiracy :O :O ...

Die aanslag met kruisraket in jemen waar talloze burgers omkwamen en waar journalist werd vast werd gezet op aandringen van amerika ,die daar onderzoek naar deed. Is zeker ook conspiracy.

Denk je nou echt niet dat ze dat wisten dat ze zulke mensen trainde en dat de wapens in zulke handen terecht zouden komen. Hoe achterlijk denk je nou dat die amerikanen zijn.

Ze grijpen nu pas in omdat de olie toevoer in gevaar komt. Want ik zeg het nog een keer, denk je nou echt niet dat ze in de gaten hebben dat een ISIS auto konvooi over honderden kilometers uitgestrekte land rijd naar steden zomaar kan. :F

ik bedoel premier ;) daar heb ik mening al over gegeven in mijn vorige posts. "democratie nu even niet.."

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:16:
[...]

Iemand een verklaring? Al een tijdje geen aanslagen meer op westerse doelen. De moslims moorden elkaar uit. Het is zo'n vredelievend geloof toch?

Amerika mag altijd de brandweer spelen. Irak valt Koeweit, de VS komt te hulp. Maar daarna moeten ze wel weer oprotten want 'wij zijn moslims'. Dood aan de Amerikanen.

Tis altijd hetzelfde.
Ik gooi het is even over andere boeg.

"God bless america" Amerika is de meest christelijke land ooit en ook de meeste oorlogen op zijn lijstje heeft staan.

Wat een vredelievend geloof toch nu jij weer!

Amerika wordt wel heel wanhopig
YouTube: 'US weapons given to the Kurds will end up in the wrong hands' (1.05)
When assad facilitates ISIS ;w 8)7 :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 01:43 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:18:
Die aanslag met kruisraket in jemen waar talloze burgers omkwamen en waar journalist werd vast werd gezet op aandringen van amerika ,die daar onderzoek naar deed. Is zeker ook conspiracy.
Geen idee. Ik weet niet wat er in Jemen allemaal gebeurd. Het heeft mijn interesse niet.
Denk je nou echt niet dat ze dat wisten dat ze zulke mensen trainde en dat de wapens in zulke handen terecht zouden komen. Hoe achterlijk denk je nou dat die amerikanen zijn.
In welke glazen bol zouden ze moeten zien wat die mensen na hun training gaan doen? Dezelfde glazen bol die ze gebruikten toen Snowden een baan bij de NSA kreeg?
Ze grijpen nu pas in omdat de olie toevoer in gevaar komt. Want ik zeg het nog een keer, denk je nou echt niet dat ze in de gaten hebben dat een ISIS auto konvooi over honderden kilometers uitgestrekte land rijd naar steden zomaar kan. :F
Heb ik iets anders gezegd dan? Natuurlijk weten ze dat maar Obama staat niet te springen om weer troepen te sturen naar een land wat ze net drie jaar geleden verlaten hebben.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ga Russia Today, een zender betaald door het Kremlin nou alsjeblieft niet gebruiken als bron...
Dat die muts werkelijk geen idee heeft waar ze het over heeft maakt niks uit.

Oh en er zijn nog veel "ergere" christelijke landen geweest.
* DaniëlWW2 denkt aan het 16de eeuwse Habsburgrijk en mompelt iets over waardeloze geschiedenisles op scholen. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:23:
[...]
In die context kan je je eerder afvragen waarom er niet echt veel aan wordt gedaan als er mensen de straat op gaan met de zwarte Al Qaida/ISIS vlag en deze oproepen tot haat en geweld. (Terwijl de Morgenster vlag aanleiding is om wel mensen op te pakken.)
Omdat die vlag ten onrechte als isis-vlag wordt bestempeld.. want vóórdat isis populair werd, was deze vlag er namelijk ook al.. het is gewoon een vlag die de islam symboliseert en in sommige gevallen het kalifaatschap in het algemeen (witte of zwarte vlag met de islamitische geloofsgetuigenis 'er is géén God behalve Allah etc.') KSA heeft bijv. dezelfde vlag maar dan met een groene achtergrond.

Net als in Libië, was Irak (los van of Kaddafi/Saddam nou wel of geen gestoorde psychopaat waren) behoorlijk stabiel. Er waren weinig onlusten en vooral in Libië had vrijwel iedereen het goed (iedereen was geletterd, vrij onderwijs, geen daklozen of werklozen.. als, volgens mij, enig Afrikaans land)

Sinds de inval van Amerika (geldt voor beide landen) is het een puinhoop van jewelste. In Libië worden regelmatig zwarte mensen gelyncht (omdat Kaddafi huurlingen uit Tsjaad had, zijn opeens alle zwarte slecht |:( ). En Irak... dat is opeens dat land geworden waarvan het leger geen ene f*ck meer voorstelt, omdat er sinds de val van Saddam weinig tot geen aandacht meer aan werd gegeven. Terwijl het daarvoor nog één van de sterkste legers van de regio had (dan wel niet hét sterkste leger in die regio). KSA leverde maar al te graag steun aan de VS omdat ze Saddam niet zo lief vonden, maar zelf absoluut niet in staat waren om ook maar een vuist te maken, of daar zelfs aan te denken.

Zat zo'n "gek" als Saddam vandaag de dag nog stevig in het zadel, dan hadden we geen isis gehad zoals we die nu op de tv-buis zien. Maar goed, zolang er onrust heerst in die regio zijn er andere partijen die daar lekker veel baat bij hebben.

Rotterdam

• Kain_niaK

Kain_niaK

downtime schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:32:
[...]

Die twee clubs zijn echt geen goede vrienden meer. Die interne strijd heeft bijna 8 maanden geduurd voor dat ISIS won en Al Qaeda nu irrelevant geworden is. Dit is HET moment om de die baarden van Al Qaeda uit te nodigen voor een grote talkshow en ze hun verhaal te laten doen. Dan krijg je opeens relevante verhalen die verrassend genoeg betrouwbaarder overkomen dan, ik noem maar iets, zo'n dom wijf op Fox news of de BBC. (maar hun moslims zijn een veel groter probleem aan het worden dus die moeten wel gaan nadenken voor ze iets uitblaten)

Het hele punt is dat de Amerikanen altijd maar denken op zulke korte termijn dat hun oplossing een groter probleem word. Ga maar na, Bin Laden was een mujahidin. Klinkt een stuk beter dan terrorist toch? Klinkt een beetje als "buitenlandse vrijheidsstrijder". Ga maar na --> Wikipedia: Operation Cyclone

Later keerde Bin Laden zich radicaal tegen Amerika. Goh, dat had echt niemand kunnen verwachten. Als je wapens en geld geeft aan mensen die vechten met hun heilig boek in hun andere hand. Later richtte Bin Laden "De Basis" op, en daar uit is nu de Islamtische Staat ontstaan. Surival of the fitest, in dit geval de beste vechters, de beste PR lui die het geld kunnen binnen halen en de beste islamitische theologen die de achterban warm kunnen maken en houden voor oorlog. Wapens doden niet dat doen mensen. Maar wapens helpen wel. Door de geschiedenis van de Islam heen is het altijd al traditie geweest om af en toe heel erg kwaad te worden en domme dingen te doen. Maar dat is dus geen basis voor een functionerend land of een goed draaiende economie die in staat is om oorlogstuig te produceren. Zelfs Iran kan dat niet zonder olie te verkopen en met het geld slimme buitenlanders hun ding te laten doen.

Wie bracht Saddam aan de macht? Wie bracht de sjeik van Iran aan de macht (na WWII). Het westen! Hoe? Met wapens en religieuse propaganda!

Als het westen en Rusland het willen is het morgen vrede in het midden-oosten wanneer alle munitie op is. Maar ja, dan mag jij straks met je fiets naar het werk ipv met de auto. En voor je het weet is Israel 20 keer zo groot. Nog altijd beter dan een Islamtische Staat maar binnen Israel heeft een andere heilig boek ook best nog wel een hele grote invloed. Om over de Amerikanen met hun dollars met "In God we trust" nog maar te zwijgen.

En nu zijn we bij de kern van het mysterie gekomen.

Een religie, Een update, Een vervalsing om beide te verslinden en dan zichzelf te vernietigen. (want leugens vallen ook zichzelf aan)

De eerste was diehard en iedereen faalde, De update was zachtmoedig maar de mens vond het te makkelijk, De vervalsing loog en de mens was doodsbang maar toch ook wel nieuwsgierig naar dat paradijs met die 72 maagden en de beloofde oorlogsbuit hier op aarde. Klonk in ieder geval beter dan de Torah met zijn: Iedereen faalt God en vervolgens word God kwaad op je. En Jezus met zijn: Als je mij volgt kost het je alles en misschien zelfs je leven.

De eerste is van de Joden, die zitten veel in Israel. De joden hebben ooit 33% van hun ras uitgemoord gezien op een kleine 5 jaar tijd en niemand zou het ze kwalijk moeten nemen dat ze nu een beetje paranoide overkomen. Zeker niet mensen met een Koran met af en toe behoorlijk haatzaaiende teksten die aanzetten tot uitroeing van het joodse volk.

Het Christendom leek een beetje te zachtmoedig en te makkelijk voor Amerika dus hebben ze het een beetje opgespiced en Jezus een geweer gegeven. Sukkels. De Islam past het beste bij de westerse mens want die zijn het beste in liegen maar Islam had vooral interesse in de landen rondom Israel want als er iets de mensen motiveert is het wel jaloezie op het uitverkoren volk van God.

Goed, het ligt wel iets genuanceerder dan dat. Maar over het algemeen weten de meeste mensen niet eens precies te benoemen waardoor of waarom ze nu in iets of iemand geloven. Tja, het klonk wel goed .. veel verder dan dat komt het meestal niet. Je zou denken dat zulk soort mensen niet de meerderheid vormt want je hoort ze nooit. Daarom dus. Je hoort alleen de fundies en de bevechters van de fundies. Ik ben zelf ook zo'n fundie maar gelukkig volledig ongevaarlijk en dus heb ik ook geen bevechters.

Religie en voornamelijk religie is de reden dat dit conflict in het midden-oosten niet opgelost kan worden door de mens of een mens. Religie is het instrument dat het beste instaat is om de loop van de geschiedenis te veranderen. Tenminste, er zijn er sommige die dat maar blijven denken en lang genoeg succes hebben om te vergeten wat er daarna elke keer weer gebeurd. Hitler, als hij het een beetje slimmer had aangepakt had makkelijk een 1000 jarige rijk van 50 jaar kunnen hebben ipv 5 jaar. Maar communisme en socialisme en fascisme zijn in zekere zin ook een religie. Wel eens met een aanhanger van de PVDA gedebatteerd? Na de invloed van Marx en een aantal andere slimme gasten kwamen er een hoop leuke systemen die toch niet helemaal bleken te werken want de mens was er te kapot voor. Zie alle grote dictators van de 20ste eeuw. Wat er na WWII kwam was een mix van communisme en socialisme. Nog steeds gebaseerd op de 1500 jaar ervaring met het griek/romeinste systeem. En met afnemende invloeden van de religie en de update. En natuurlijk een scheiding van kerk en staat. Zeer slim idee.
Maar nu blijft alleen een uitgeholde variant over want de mens is nog steeds kapot.
Puur kapitalisme en vrije markt zonder leidende leiders. Het westen is al een chaos maar de toren is nog steeds niet volledig omgevallen. En als je denkt dat we trots kunnen zijn op de samenleving kunnen zijn die we in de 20ste eeuw hebben opgebouwd ... zonder de Nazi's was ie nooit zo sterk geweest. Want shit waren we na WWII allemaal ongelooflijk wakker. En de Romeinen hadden 1500 jaar lang een rijk. En in sommige gebieden was er een gigantische lange tijd van stabiliteit (geen vrede). Dan heb je iets om naar huis over te schrijven.

Maar de mens komt heus wel tot inkeer, alleen niet voordat alles al kapot en rood is. Daarom dat die Amerikanen absoluut nog niet de juiste motivatie hebben om wat moeilijke keuzes te maken. In hun landje lijkt alles nog redelijk te werken. Het zelfde geld voor Europa. Alles lijkt nog goed te werken.
Rusland lijkt al een keuze gemaakt te hebben maar wel onder een beetje dwang. De Chinezen hebben hun handen vol met hun eigen miljard mensen. Die vormen echt geen gevaar voor de westerse samenleving tenzij ze stoppen met het produceren van al die gadgets waar de westerse mens ondertussen verslaafd aan is.

Amerika is gewoon nog steeds heel naïef bezig. Sommige vinden het allemaal een groot complot maar ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat het gewoon allemaal idioten zijn. En als je een aandeel kwaad verdeeld over 100 man dan is ieder maar verantwoordelijk voor een klein beetje kwaad. En daar kom je mee weg in onze westerse samenleving. Want iedereen heeft een klein beetje kwaad in zichzelf. Maar niet iedereen heeft organisatie talent.

Als je denkt dat dit al chaos is wacht maar tot beloofde olie volumes opeens naar beneden worden bijgesteld. Als dat plastic zakje dat je gratis bij de supermarkt krijgt opeens niet meer gratis is weet je dat er iets staat te gebeuren.

Soms denk ik dat God echt zoiets heeft van: "mijn schepsels vinden zichzelf zo vredelievend en goed maar kennis van jezelf kun je alleen bekomen door ervaring en ik kan het weten want ik heb het bedacht. Tijd voor een nieuwe vuurdoop; tijd voor een nieuwe oorlog."

De geschiedenis herhaalt zich niet. De mens word nostalgisch en herhaalt zelf selectief de geschiedenis. Zoals ikzelf wanneer ik me wijsmaak dat ik vandaag echt maar een topic op Tweakers ga lezen voor ik ga slapen.

"Vroegah, toen gingen we nog het verzet in tegen de Duitsers" "Kom laten we eens allemaal afreizen naar Den Haag om te protesteren tegen de aanhangers van ISIS daar" "Jah goed plan, we moeten Nederland wakker schudden en hun de ware aard van de schilderswijk laten zien, desnoods forceren we dat" |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Hoe ging dat nog weer; je moet het kind niet met het badwater weggooien en de weg naar de hel is geplaveid met de beste intenties?

[ Voor 41% gewijzigd door Kain_niaK op 14-08-2014 07:52 ]

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:52:
[...]

Geen idee. Ik weet niet wat er in Jemen allemaal gebeurd. Het heeft mijn interesse niet.

[...]

In welke glazen bol zouden ze moeten zien wat die mensen na hun training gaan doen? Dezelfde glazen bol die ze gebruikten toen Snowden een baan bij de NSA kreeg?

[...]

Heb ik iets anders gezegd dan? Natuurlijk weten ze dat maar Obama staat niet te springen om weer troepen te sturen naar een land wat ze net drie jaar geleden verlaten hebben.
Nee het interesseert jou niet maar het werd wel weer afgedaan als complot theorie. dat onmogelijk werd gehouden dat het door Amerikaanse militairen werd gedaan. "jsoc"

Ben je naief?, er werd continu gewaarschuwd dat het ondersteunen/leveren van wapens dat ook gewoon terecht komt bij deze groepen. heb je helemaal geen glazen bol voor nodig
Deze glazen bol heet trouwens de inlichtingen dienst, die heel goed weet dat hun Amerikaanse partners goeie vinger in de pap hebben in ISIS qua sponsoring.

Nu geven de amerikanen zelfs Assad de schuld dat hij ISIS ondersteunt ;( "zie geposte filmpje"

Kom aub niet meer met termen als glazen bol of complot theorie want dat betekend gewoon dat jij niks van de geschiedenis heb geleerd. Wat dat zijn echt non argument in mijn hoek die telkens weer wordt gespeeld door mensen die de wereld echt iets teveel zwart en wit ziet.

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:25:
[...]

Ik gooi het is even over andere boeg.

"God bless america" Amerika is de meest christelijke land ooit en ook de meeste oorlogen op zijn lijstje heeft staan.

Wat een vredelievend geloof toch nu jij weer!

Amerika wordt wel heel wanhopig
YouTube: 'US weapons given to the Kurds will end up in the wrong hands' (1.05)
When assad facilitates ISIS ;w 8)7 :X
Zoals ik al schreef: de moslims moorden elkaar uit.

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:52:
Ga Russia Today, een zender betaald door het Kremlin nou alsjeblieft niet gebruiken als bron...
Dat die muts werkelijk geen idee heeft waar ze het over heeft maakt niks uit.

Oh en er zijn nog veel "ergere" christelijke landen geweest.
* DaniëlWW2 denkt aan het 16de eeuwse Habsburgrijk en mompelt iets over waardeloze geschiedenisles op scholen. O-)
Wil je zeggen dat die interview dan nooit heeft plaatsgevonden, door de U.S state dept. spokeperson ;)
Haha idd geschiedenlessen zijn idd waardeloos op school. Geschiedenis is toch zoveel meer dan alleen datums.

Ik bedoelde in de zin van dat amerikanen uniek zijn kwa geloofs overtuiging wat je niet ziet in andere christelijke landen.
GerCor schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:19:
[...]

De meeste zijn gevlucht hoor! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 11:54 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:41:
[...]

Wil je zeggen dat die interview dan nooit heeft plaatsgevonden, door de U.S state dept. spokeperson ;)
Haha idd geschiedenlessen zijn idd waardeloos op school. Geschiedenis is toch zoveel meer dan alleen datums.
Dat RT filmpje is geweldig, terwijl hun expert erop hamert hoe het Amerikaanse wapens zijn die alle ellende veroorzaken zie je alleen maar ISIS lui met Kalashnikovs.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Verwijderd

IJzerlijm schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:47:
[...]

Dat RT filmpje is geweldig, terwijl hun expert erop hamert hoe het Amerikaanse wapens zijn die alle ellende veroorzaken zie je alleen maar ISIS lui met Kalashnikovs.
Merendeel van de beelden waren niet over de mensen van ISIS. Maar als reporter kan je hun echt niet filmen, wel heeft VICE news exclusieve beelden en sommige dragen daar Amerikaanse wapens.

Trouwens deel 3&4&5 zijn uit mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 12:04 ]

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:02:
[...]

Merendeel van de beelden waren niet over de mensen van ISIS. Maar als reporter kan je hun echt niet filmen, wel heeft VICE news exclusieve beelden en sommige dragen daar Amerikaanse wapens.

Trouwens deel 3&4&5 zijn uit mensen.
Maar die hebben ze weer van het Iraaks leger.

Verwijderd

Leo1010 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:20:
[...]

Maar die hebben ze weer van het Iraaks leger.
En rebellen.. en groepen die zich hebben aangesloten bij ISIS etc

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
GerCor schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:19:
[...]

Divide and conquer...

Je hebt sowieso de twee traditionel groepen soennieten en sjiieten die elkaar niet kunnen luchten,
alles wat een Ottomaans luchtje heeft is helemaal inferieur.

Arabisch rijk, Perzisch en Ottomaans.
En dan hoor je fanatiekelingen nog scanderen over een islamitisch rijk :O In mijn optiek mag er veel meer aandacht worden besteed aan geschiedenis op school.
Je hebt hier een grote indo(nesische) gemeenschap waar in het verleden een grote fout mee is gemaakt,
maar ook een grote groep Turken en Marokkanen (Berbers) die hun eigen geschiedenis ook niet kennen. Die neigen ook naar allerlei extremen die helemaal niets met hun te maken hebben.

Verwijderd

Iblies schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:31:
[...]

Divide and conquer...

Je hebt sowieso de twee traditionel groepen soennieten en sjiieten die elkaar niet kunnen luchten,
alles wat een Ottomaans luchtje heeft is helemaal inferieur.

Arabisch rijk, Perzisch en Ottomaans.
En dan hoor je fanatiekelingen nog scanderen over een islamitisch rijk :O In mijn optiek mag er veel meer aandacht worden besteed aan geschiedenis op school.
Je hebt hier een grote indo(nesische) gemeenschap waar in het verleden een grote fout mee is gemaakt,
maar ook een grote groep Turken en Marokkanen (Berbers) die hun eigen geschiedenis ook niet kennen. Die neigen ook naar allerlei extremen die helemaal niets met hun te maken hebben.
Ik kies niet graag kant maar als ik zou kiezen zou ik voor de sjieten kiezen want de soennieten hebben altijd een extremistische tintje door hun geloofs overtuiging

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.famouspeopleinfo.com/wp-content/uploads/2012/05/Ruhollah-Khomeini-1.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:36:
[...]

Ik kies niet graag kant maar als ik zou kiezen zou ik voor de sjieten kiezen want de soennieten hebben altijd een extremistische tintje door hun geloofs overtuiging
O-)

Hetzelfde geld voor de soennieten,
grootste deel is 'normaal', wat het ook moge zijn,
een klein deel is ervan overtuigd dat ze moeten terugkeren naar de tijd van de profeet met alle bijbehorende gebruiken.

Ondertussen wel bellen met een mobieltje...

Verwijderd

Iblies schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:54:
[afbeelding]
[...]

O-)

Hetzelfde geld voor de soennieten,
grootste deel is 'normaal', wat het ook moge zijn,
een klein deel is ervan overtuigd dat ze moeten terugkeren naar de tijd van de profeet met alle bijbehorende gebruiken.

Ondertussen wel bellen met een mobieltje...
Heb alleen nog nooit van extreme sjieten groepen gehoord of weet jij er een? !tja de geestelijk leider krijgt alleen meer voet op de grond door die lange boycot.

Als je kinderen dood gaan omdat boycot verbied om medicijnen door te verkopen, krijg je automatische haat ervoor terug. En zodoende is weer extra motivatie voor extremisten om iemand de schuld te geven.

https://news.vice.com/vid...psule-wednesday-august-13 duidelijk Amerikaanse wapens ;)! Dit krijg je niet zomaar in handen.

Misschien moeten we de topic hernoemen de crisis in het Midden-Oosten? want ISIS gaat verder dan alleen Irak. Ze zitten zelfs nu in de buurt van Turkije :o

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:02:
Heb alleen nog nooit van extreme sjieten groepen gehoord of weet jij er een?
Hezbollah? Of is dat niet extreem genoeg?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 19:43

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:02:
Heb alleen nog nooit van extreme sjieten groepen gehoord of weet jij er een?
Als je de (Westerse) media moet geloven, dan wordt de bekendste "groep" Iran genoemd.
!tja de geestelijk leider krijgt alleen meer voet op de grond door die lange boycot.
Boycot? Zodra de shah op vakantie ging kwam Khomeini binnenzetten. Dat hij een hoop populariteit won door zich af te zetten tegen de Amerikaanse puppet, en dat de VS zo boos waren dat hun marionet eruit geschopt werd dat ze Khomeini, Iran en alles wat ermee te maken had maar zo ongeveer meteen gelijkgesteld hebben an de duivel heeft absoluut niet geholpen om het beeld van een extremistische Islamitische staat te verbeteren.

Maar goed, het is inderdaad niet echt vergelijkbaar met IS, hoewel er genoeg mensen zijn die dat verschil niet meteen gaan zien...

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Hezbollah? Of is dat niet extreem genoeg?
1980 of welk jaartal het ook was! waren het toen verzet strijders op Libanon's grond gebied toen de Israël maar bleef rondhangen op libanons grond gebied. Terwijl ze niks met PLO te maken wouden hebben zo ver ik weet ;)

Maar dat is een stukje Palestijns & Isreal geschiedenis.
Trouwens de handvest was in 2009 veranderd: (Wiki)
Dit handvest gaat gepaard met een semantische verschuiving: de Hezbollah wou oorspronkelijk de oprichting van een islamitische staat en nu strijdt ze voor een toepasselijk politiek systeem van een moderne staat met verwijzingen naar normen van het internationaal recht.

Voor de rest kan geen informatie vinden over directe inmening in externe conflict gebieden, behalve syria maar dat was logische stap lijkt me. ( ze hebben elkaar altijd geholpen)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 13:46 ]

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:15:
[...]

Als je de (Westerse) media moet geloven, dan wordt de bekendste "groep" Iran genoemd.

[...]

Boycot? Zodra de shah op vakantie ging kwam Khomeini binnenzetten. Dat hij een hoop populariteit won door zich af te zetten tegen de Amerikaanse puppet, en dat de VS zo boos waren dat hun marionet eruit geschopt werd dat ze Khomeini, Iran en alles wat ermee te maken had maar zo ongeveer meteen gelijkgesteld hebben an de duivel heeft absoluut niet geholpen om het beeld van een extremistische Islamitische staat te verbeteren.

Maar goed, het is inderdaad niet echt vergelijkbaar met IS, hoewel er genoeg mensen zijn die dat verschil niet meteen gaan zien...
Iran is redelijk vrij kwa beleving in vergelijking met landen als Saudi-Arabia etc! Daar zie je vrouwen echt niet naar de universiteit gaan :/ of auto rijden, ze hebben nauwelijks rechten.
De wereld zo hypcriet afentoe als gaat om progressie te promoten.

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:34:
Iran is redelijk vrij kwa beleving in vergelijking met landen als Saudi-Arabia etc!
Ik weet het, maar toch wordt Iran nog steeds als source of all evil gezien, terwijl SA dikke maatjes met het Westen is. Ik gaf daarom ook al aan dat een en ander afhing van je kijk op de (Westers) media :)

Het zou wel het toppunt van ironie zijn als IS erin slaagt om Iran aan "de goede kant" te krijgen, al is het maar via "the enemy of my enemy is my friend".

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:44:
[...]

Ik weet het, maar toch wordt Iran nog steeds als source of all evil gezien, terwijl SA dikke maatjes met het Westen is. Ik gaf daarom ook al aan dat een en ander afhing van je kijk op de (Westers) media :)

Het zou wel het toppunt van ironie zijn als IS erin slaagt om Iran aan "de goede kant" te krijgen, al is het maar via "the enemy of my enemy is my friend".
Zelfs de statemant the enemy of my enemy is my friend gaat echt niet gebeuren. Want deze vijand heeft geen problemen om wie dan ook af te slachten.

Ik ben eerder benieuwd of de VN resolutie ook de backers gaan aanpakken van ISIS.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:41:
[...]

Ik bedoelde in de zin van dat amerikanen uniek zijn kwa geloofs overtuiging wat je niet ziet in andere christelijke landen.
Ik ontken het niet, vandaar de domme muts.
Wat ik zeg is dat RT het gebruikt om de VS is een kwaad daglicht te zetten. Verder is het niet zozeer christendom wat zo gevaarlijk is in de VS maar iets anders. Het probleem met de VS is dat ze daar zo belachelijk nationalistisch zijn dat het normaal is geworden om mensen te vermoorden voor een symbool zoals de Amerikaanse vlag. Dat land is gewoon niet gezond met dingen zoals de "plegde of Allegiance" voor kinderen op school...

Indoctrinatie, want dat is het zou je eerder verwachten bij totalitaire staten en niet bij het land dat de halve wereld sloopt om "vrijheid" te verspreiden. Dat Amerikaanse vrijheden ook echt Amerikaans vrijheden zijn en geen universele vrijheden zoals de Amerikanen graag denken is wel duidelijk geworden. Wat daar nooit bij word gedacht is dat mensen wel eens andere ideeën zouden kunnen hebben over vrijheid. Dat kan je de gemiddelde Amerikaan nauwelijks kwalijk nemen omdat ze nauwelijks beter kunnen weten.

Het grote probleem met de VS is niet het christendom. Het christendom is maar een onderdeel van wat je naar mijn mening het beste kan beschrijven als "Murica's religion". Het is christelijk maar voornamelijk extreem nationalistisch. Nationalistisch genoeg om de VS dingen te laten doen waar de NAZI's nog trots op zouden zijn. In de VS is het normaal om landen binnen te vallen voor het minste of geringste. Het land is politiek disfunctioneel met dank aan de gestoorde Republikeinen waarvan er genoeg zijn welke niets liever zouden zien dat de hele wereld net zo gestoord zou worden als zij zijn. De Democraten zijn iets gematigder maar nog steeds niet normaal. Het grootste probleem is alleen nog wel dat het christendom een pacifistische religie is. Dat er meer dan genoeg mensen zijn welke dat vergeten is een detail. Een belangrijk detail maar wel een detail. Als de VS echt alleen maar christelijk was dan zou je heel wat meer problemen zien met landen in puin schieten. ;)

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:09:
[...]

Het probleem met de VS is dat ze daar zo belachelijk nationalistisch zijn dat het normaal is geworden om mensen te vermoorden voor een symbool zoals de Amerikaanse vlag. Dat land is gewoon niet gezond met dingen zoals de "plegde of Allegiance" voor kinderen op school.................................................
Dit kan je onder de vlag neoconservatisme scharen toch ;) ?

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:55:
Zelfs de statemant the enemy of my enemy is my friend gaat echt niet gebeuren. Want deze vijand heeft geen problemen om wie dan ook af te slachten.
Heb je het nu over Iran?

En zo niet, wat heeft het afslachten door IS te maken met de onmogelijkheid dat de vijand van IS (lees: Iran), omdat ze vijand van mijn vijand (lees: IS) zijn, mijn vriend zouden kunnen worden? Al veroverde IS hun gebieden door bloemetjes te strooien, maar zowel het Westen als Iran hebben gegronde redenen om vijanden van IS te zijn.

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

Heb je het nu over Iran?

En zo niet, wat heeft het afslachten door IS te maken met de onmogelijkheid dat de vijand van IS (lees: Iran), omdat ze vijand van mijn vijand (lees: IS) zijn, mijn vriend zouden kunnen worden? Al veroverde IS hun gebieden door bloemetjes te strooien, maar zowel het Westen als Iran hebben gegronde redenen om vijanden van IS te zijn.
Vind gewoon vergezocht dat ISIS en Iran zullen samenwerken, door talloze redenen!

Zo te zien zal de spanning er nog blijven, nu Vladimir Putin de gas en olie in roebel wil uitbetaald krijgen. Dus nu lijkt me het helemaal doelstelling om Amerikaans poppetjes te installeren in Irak.

• GerCor

GerCor

Precies, bij IS is een of andere baardmans de baas en iedereen moet hem aanbidden. Het kalifaat kent geen grenzen dus de grens met Iran wordt weggehaald. Ik denk niet dat Iran dat allemaal prima vindt.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Iran is 92% Shia en in Saudi Arabia is 15% Shia en de meerderheid Sunni.

Dat zijn de twee grote powerblocks in het Midden-Oosten buiten Israel.
Zie ook --> Wikipedia: Shia–Sunni relations

De Saudi's voeren al jaren handel met Amerika en de rest van het westen. Terwijl Iran vooral met Rusland handelt. Het is best vreemd dat de aanslag van 9/11 vooral door Saudi's werd mogelijk gemaakt. Maar niet zo gek wanneer je beseft hoe gigantisch rijk die gozers geworden zijn met hun olie en het maar een paar superrijke gozers zijn die met de Amerikanen handelen terwijl in de Moskee in de hoek dood aan Amerika en de zionisten word gepredikt. Maar Amerika heeft de olie nodig en dus is 9/11 een ingecalculeerd risico geweest en best in het voordeel van de grote wapenbedrijven in de wereld.

Een goed Tom Clancy boek is niks bij de werkelijkheid.

Dus partnership tussen Iran en ISIS? Lijkt me heel moeilijk vermits ISIS Shia gelovigen uitmoord en 92% van Iran bestaan uit Shia gelovigen. Maar in het midden-oosten kan alles.

Als de Madhi ooit opstaat en elke moslim begint inderdaad te geloven dat het de Madhi is dan kunnen al die groepen zich verenigen onder het credo van 1,6 miljard Moslims. "Er is maar een God en Mohammed is zijn profeet."

[ Voor 22% gewijzigd door Kain_niaK op 14-08-2014 21:40 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd

Hangt van de opvolger af. En het 'gedoe' wat er bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55

defiant

Moderator General Chat
Er staan een achtergrond artikel in het NRC vandaag over de Yezidi's, velen van hen waren onder het bewind van Saddam al achtergesteld en moesten op plekken wonen waar ze omringd waren door arabieren. Een bekende tactiek, zie o.a. ook Tibet waar China Han Chinezen naartoe liet migreren, om een bevolking te verspreiden en bloot te stellen aan de religie en gewoontes van de machthebbers.

Het schijnt dat nu juist de arabieren waarmee ze omringd waren de drijvende kracht zijn achter de deportaties (of erger). Juist doordat hun eigen buren ze hebben verdreven, verwachten ze ook niet meer terug te keren.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Hans Jansen in zijn column op geenstijl vandaag is het ook met de tendens van dit topic eens.

Dat het hoofdreden van de chaos in het midden-oosten de beleidswijziging van de Amerikanen is onder leiderschap van Obama.
Maar de hoofdreden voor de toename van de onrust in de straten waar moslims wonen, is de wijziging van het Amerikaanse beleid ten aanzien van het Midden-Oosten en de islam. Obama begunstigt islamitische rebellen en bestrijdt het traditionele heersersgilde dat de kurk op de fles hield. Amerika laat haar vrienden in de islamitische wereld in de steek, en geeft kopjes aan haar vijanden.

Op één punt is het Amerikaanse beleid nog niet gewijzigd. Er ligt nog steeds een Amerikaanse vloot in Napels, en daaraan hebben we te danken dat de Middellandse Zee nog niet het domein van zeerovers en piraten is geworden. De stranden langs de Middellandse Zee zijn dankzij de Amerikaanse vloot nog steeds veilig, dus snel op vakantie naar Sicilië of Kreta, voor het te laat is.
Hans linkte naar het volgende artikel --> http://americanthinker.co...onal_jihad_in_the_me.html
Since the start of this administration, Obama has plotted with jihadist forces in the Middle East to stir up conflict -- not, repeat not, to build stability. That is an essential point to understand about this administration. This column (and others) have covered the evidence for that shocking fact in great detail.

The first and worst example of Obama’s irresponsible meddling was his public attack on Egyptian president Hosni Mubarak, who kept the peace between Israel and Egypt for four decades, ever since Anwar Sadat was assassinated by the Muslim Brotherhood.

Instead of backing the peace party in Egypt, Obama actively supported Sadat’s MuBro assassins in taking over Egypt -- until, by a miracle, mainstream Egyptians themselves rose up in protest against a reactionary, anti-democratic, women-hating jihad regime. Egypt fears the jihadist past. They’ve seen it. They don’t want to go back to it.

Today, General Al Sissi, who desires peace with Israel, is in a war-to-the-death with the Muslim Brotherhood, the fundamentalist party that spawned Hamas. Israel and Egypt now have Hamas in a military nutcracker, Egypt destroying 1,600 Hamas tunnels going into Gaza from its territory, while the recent IDF campaign destroyed more than thirty attack tunnels under Israel. Egypt enforces an arms blockade against Hamas in Gaza, while Israel tries to block the flow of arms and terrorists to the best of its abilities. Meanwhile, there are reports that Hamas is hiding the leadership of the MuBros, fleeing from Al Sissi’s revenge in Egypt.

Repeat that: Obama knowingly pushed over the government of Egypt, the greatest pillar of stability and general peace in the Arab Middle East. As a direct result, the shifting kaleidoscope of Muslim alliances and enmities simply shattered. The Saudis freaked, because the U.S. defense guarantee against a nuclear Iran was callously betrayed by Obama. They prepared to import nuclear weapons to counter the Shi’ite fanatics of Iran. Using their huge oil wealth, the Saudis have supported nukes in Pakistan, which are now available to ship to them off the shelf. The Saudis also funded mainstream Egypt against Obama’s good buddies of the Muslim Brotherhood. The Saudis are now trying to buy Russian support through oil swaps, because America has betrayed their trust.

The more Obama meddles, the less influence we end up with. No sane regime trusts the United States anymore, simply because we have betrayed them.

The kaleidoscope of shifting alliances keeps rotating, and so far the ready-to-explode Middle East has not found a new, stable state. It is teetering precariously on the edge of something much worse.

The Qaidist cancer that started in the 1990s with Osama Bin Laden is now metastatizing into a self-proclaimed “caliphate” run by one Abu Baghadi, a Guantanamo recidivist, now called the Islamic State (IS) in Syria and Iraq. IS is being denounced by Al Qaida -- of all gangsters -- as “extremist,” believe it or not, apparently because it’s torturing too many Christians and Yazidis on YouTube. Al Qaida hates competition.

The Saudis are now afraid of both Shi’ite Iran and Sunni IS -- all of which is a poetic reward for Saudi sponsorship of Al Qaida itself.

Jihadi terror financing has come back to haunt the House of Saud, threatening its very life. God moves in surprising ways his wonders to perform.

The Middle East kaleidoscope keeps flipping into new crystalline patterns, click after click. Obama keeps trying to meddle, always with disastrous results. But every other player is also trying to push new alliances and enmities in their own direction: the mullahs, the Europeans, Russia, and now even China. Obama prefers to meddle using Turkey and Qatar as proxies. The terrorized Christians, Yazidis, Kurds, and other traditional victim peoples keep trying to escape Islamist murder squads, who are now tweeting decapitated victim pictures to the whole world in real time.

The Long Jihad War is the first twitter war, meaning that things are moving too fast and too dangerously for anybody to control. Certainly not Obama, who keeps wandering off to the golf course to shut out the daily horrors he has triggered.

After the failure of Obama’s meddling in Egypt he made matters worse by unilaterally invading Libya, crashing the fragile tribal confederacy run by Muammar Gadaffi. Libya is now trapped in a bloody civil war, and Gadaffi himself was assassinated by the ancient method of anal impalement, apparently to the satisfaction of this administration. In Benghazi Ambassador Christopher Stevens was murdered by Al Qaida gangs, some of the worst butchers in the Middle East. Crazily enough, Stevens was trying to smuggle vast quantities of Libyan arms, including MANPADS, to the Qaidist rebels in Syria -- the so-called “moderate Sunnis” who were trying to overthrow the dictatorship of Assad in Syria. Obama tried to buy Al Qaida to fight Assad in Syria, and in return the AQ’s brought us Benghazi. This may surprise the average voter who believed Obama’s Big Lie that Osama was dead, Al Qaida was defeated.

Some defeat.

So Obama destabilized Egypt, followed by the sadistic overthrow of Gaddaffi, followed by armed support of the Qaidist murder squads in Syria. Notice that Obama always stirs up trouble by arming and paying rebels against stabilizing regimes. The war against Assad has now notched up more than 150,000 dead in Syria, with no end in sight. (No wonder that Vladimir Putin laughs at Obama’s criticism of his piratical actions in Crimea and the Ukraine.)

And now the “moderate” Syrian Qaidists have morphed into something called the Islamic State, slaughtering and gang-raping Shi’ites, Christians, Yazidis, and any other infidels in Syria and Iraq. IS is now drawing enthusiastic volunteers from Britain, Norway, France, and all the rest, soon to go home to blow themselves up in Europe’s capital cities.

Thank you Mr. Obama, Valerie Jarrett, and John Brennan, who have all been conniving at this human catastrophe from the very start.

The United States has never had an administration as malignant as this. Never. This is an un-American administration down to its very roots, which are in Marxism and Islamism, not in our political tradition at all. There is nothing Jeffersonian about Obama’s policies.

In every single case, Obama has backed the morally ugliest forces in the Middle East. This is not just by Western standards of moral behavior -- the outrage against Obama is now shared by the “Arab Street” in Egypt, Libya, Syria, and Saudi Arabia. Obama has even managed to unify the quibblesome Israeli politicians against him.

Things are so bad that Obama’s biggest fans, hardcore Democrats and Eurosocialists, are expressing their shock and horror. Their messianic hero of yesterday is turning into the scapegoat of tomorrow. Hillary is already blasting the very policies she carried out with the help of Muslim Sister Huma Abedin, her “closest aide.” However -- Hillary is as deeply implicated in the Arab Catastrophe as anybody else.

The Saudis are frightened to death by another salient of Obama’s reckless meddling, his surrender to the Khomeinist suicide regime in Iran -- on the small matter of nukes for mullahs. The Saudis also supported mainstream Egypt against the radical Muslim Brotherhood, but the Moobers are still embedded in the Obama administration, still manipulating the United States for their own ends -- that being to build their own radical superstate in Egypt, Jordan, and Saudi Arabia.

For 1200 years warlike Muslims always want a caliphate, an empire -- and today the Turkish regime openly wants the Ottomans, the Moobers want the Abbasids, the Iranians want the Fatimids, and the sheikhs of Qatar want anything the Saudis don’t want. (Really: See here.)

To Muslim fantasists, a “caliphate” is an empire of religious unity that never was. Dozens of mutually warring caliphates have lived and died over the last 1200 years. None of them actually unified Muslims under one central command, and the Islamic fantasy state run by Abu Baghdadi is crumbling even now. This expanding gangster state is hated by every single Muslim regime in the world, by all the world’s Shi’ites, most of the Sunnis, and even the Qaidists themselves. Even Obama has decided to drop a few bombs, hopefully allowing some of the threatened civilians to escape. But by now he’s totally lost the plot, and is running an ad hoc war that he promised to end years ago. Obama is losing a world war that was only declared by our jihadist enemies around the world. The West never even declared a defensive war, not even after 9/11/01, and Obama keeps pretending he is making “Peace, peace!” But there is no peace. Just the opposite.

The kaleidoscope keeps turning, and we are now seeing the Middle East fracturing along its greatest historical fault lines: The Sunnis against the Shi’ites, the Persians against the Arabs, the Turks against the rest, all Muslims against Christians and Jews.

That little nagging dispute between Israel and the Palestinian refugees of 1948 is only a tiny crystal in that monstrous kaleidoscope.

Today’s Gaza campaign is not what liberals think it is -- it’s not just another nasty chapter in the long war between Israel and the phony “Palestinians.” No. Gaza is a proxy war between the Saudis and Egyptians on the one side, closely allied with Israel, and Iran and Qatar on the other. The majority of self-declared Palestinians are hoping that Hamas will be beaten by Israel and Egypt, so that the kleptocrats of the Palestinian Authority can stay in power.

As the scorpion said to the drowning frog: This is the Middle East.

The Muslim world always splinters into fragments in the face of these geopolitical quakes, sometimes down to tribes against tribes, cousins against cousins, brother against brother. When the cost of war and the advantages of stability become clear again, a new kaleidoscope can click into place.

So far we have not seen stability following from Obama’s ruthless meddling.

The biggest geopolitical shift triggered by Obama is a new alliance, believe it or not, between Israel, Egypt, and Saudi Arabia on the one hand, against Iran, Syria, and Qatar on the other.

Qatar has paid billions for Hamas to build its underground tunnel city, copied from Iran and North Korea. The purpose was to make trouble for Israel, Egypt, and Saudi Arabia, and to boost their enemies. The ancient logic still works: The enemy of my enemy is my friend.

(In fact, the Qataris are close desert cousins of the Saudis they are fighting against, just as you might expect.)

In response to the Iranian threat, Israel and Saudi Arabia are openly talking for the first time since 1948. For the last four decades Israel has been quietly making deals with Egypt, Jordan, Syria, Turkey, and Lebanese parties. Miraculously, the Saudis are now signaling open acceptance of Israel, being much more afraid of gruesome alternatives like Iran and IS. Soon we will see a double cheek kiss between Benyamin Netanyahu and Saudi King Abdullah.

Even Al Qaida has been telling Abu Baghdadi to stop being so “extreme.” Apparently Allah sets a limit to the supply of virgins in the hereafter, all reserved for the smoky embers of suicide bombers who kill infidels.

The only good news from the Obama years is that it’s now clear that nobody -- except the worst radicals -- wants an all-out war in the Middle East.

Yet Obama keeps talking to the most malicious characters on the block. Turkey is Obama’s closest “friend” in the region, run by a kleptocrat neo-Ottoman regime. Obama is also working with the barbarian oil sheikhs of Qatar to influence the war in Gaza -- to no avail, of course.

Now we see a whole new full-scale Qaidist reign of terror in the Middle East, the Christian-children-killing “Caliphate” (empire) run by a released mass-murderer from Guantanamo, who calls himself Abu Baghadi. (Like “Jim Jones” in English).

By now you’ve lost track of the players, as violent Islamists are peeling off and realigning from day to day. Forget the ancient desert names. Just think about colored crystals in a freely rotating kaleidoscope. It is a Hobbesian war of all against all, splitting and merging from day to day.

Here is the bottom line:

1. This administration has constantly made things worse rather than better, seeking to stir up regional instability, on the theory that it could then reshape a Middle East according to Obama’s liking.

This is what community agitators do in real life. It is not an accident. The results are easy to see in the City of Chicago and its infamous murder rate, in the State of Illinois under Obama’s political mentor, Emil Jones, and in the Obama years, at the national level. As Dr. Michael Barone has pointed out, the United States is now run by a national mafia. Better face it, or we’ll never be able to change it.

2. All of Obama’s moves so far have failed miserably at the cost of hundreds of thousands of Muslim lives. Just count up Syria, Libya, Yemen, Egypt, Somalia, Sudan, Tunisia, and all the rest.

The Muslims of the world should hate this President of the United States for very good reasons. He has conducted aggressive imperialism of the worst kind, and he keeps doing it. He never learns to stop subverting the Middle East. (Which also happens to be his domestic politics).

Obama is the most radical and brain-locked president in American history, and all our true friends in the world are hoping we will get over his political Ebola virus real soon. No normal Americans support Obama’s meddling at the cost of thousands of human lives abroad.

3. But here is the kicker. Obama is a rigid revolutionary type who keeps gambling with other people’s lives and also keeps failing to achieve any of his goals. For Obama everything goes wrong. The fundamental reason is his cult delusion, the heritage of a hundred years of Marxist governance all around the world. The Russians and Chinese are laughing at our hapless clown-in-office because they can spot all the rigid neurotic mistakes he keeps making. But the Western Left never learned the lesson of the end of the Soviet Union. The Boomer Left was bound and determined to March Through the Institutions until they controlled our culture, our educational system, our judiciary, legislatures and now the Presidency of the United States. Nothing they have ever tried has worked, but they have been able to escape the consequences -- Until Boomer Lefties gained the Presidency. Carter, the Clintons, Obama, and soon, phony Indian Liz Warren are utterly stuck in Obama’s mental rigidities. So are many European socialists. But countries that actually suffered under Communism were forced to learn or die. In the West, Marxoids stayed stuck in delusional fantasies.

Obama is the logical outcome of the Boomer Sixties. If the world can learn from his irrational actions and policies, we may yet be able to correct their consequences.

Which means that Uncle Sam wants you for the upcoming elections.
Ik ben het daar roerend mee eens. :(
En deze droplul heeft de nobelprijs voor de vrede gekregen? Alles is omgekeerd in deze wrede en slechte wereld! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55

defiant

Moderator General Chat
Je weet dat die site verre van neutraal is en artikelen post zoals:
Obama's birth certificate
Klimaat verandering
Evolutie

De situatie ligt een stuk genuanceerder en ingewikkelder om het in z'n geheel op het buitenlandse beleid van Obama te gooien. Ik vindt dus vooral een artikel met een politieke gekleurd motief in plaats van een objectieve analyse. Dat iemand op geenstijl het vervolgens overneemt verbaast me tevens niet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:32:
Hans Jansen in zijn column op geenstijl vandaag is het ook met de tendens van dit topic eens.

Dat het hoofdreden van de chaos in het midden-oosten de beleidswijziging van de Amerikanen is onder leiderschap van Obama.

[...]

Hans linkte naar het volgende artikel --> http://americanthinker.co...onal_jihad_in_the_me.html

[...]

Ik ben het daar roerend mee eens. :(
En deze droplul heeft de nobelprijs voor de vrede gekregen? Alles is omgekeerd in deze wrede en slechte wereld! :(
Wachten even Israel is banger voor Iran dan Saudi-arabia...
Saudi-arabia bevat 1000x meer relifanaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

http://www.americanthinke..._proof_in_the_layers.html

http://www.americanthinke...ort_ipcc_conclusions.html

http://www.americanthinke...arwin_said_about_god.html

Heb je deze artikels gelezen of zijn de onderwerpen genoeg om te besluiten dat zo een website niet neutraal is? Wat bekend dat; neutraal zijn. Dat je geen mening hebt? Dan zou je geen opinie stuk op een website zetten natuurlijk. Toch?

De situatie ligt genuanceerder zeg je. Hoe dan? Jij VIND het gekleurd ipv een objectieve analyse. Misschien kun je eens een tegen analyse uitschrijven?

Ik vind stukken zoals deze uiteraard niet politiek objectief. Dat bestaat niet eens. Iemand die geen politiek voorkeur heeft, wat heeft die te zeggen.

"Ik vind dat A een goed idee is."
" Oh, partij B heeft A in zijn programma. "
"Ja maar ik doe niet aan politiek"

Maar dat het daarom onmogelijk is om een objectieve analyse te plaatsen daar ben ik het me oneens. En als je mij en de mensen in het topic wilt overtuigen zul je toch iets meer moeten dan doen dat met JOUW mening komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik kreeg bijna een hartaanval. Ik dacht de Amerikanen gaan weer beginnen over die stomme geboorteakte terwijl het halve Midden-Oosten een puinzooi is en Poetin ook niet meer lief is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:26:
[...]

Saudi-Arabia is een uniek geval. Elke Sjeik met olie houdt er zijn eigen gedacht op na. Maar het land heeft een vorm van gezag en regering.

Uit het artikel
The Saudis are now afraid of both Shi’ite Iran and Sunni IS -- all of which is a poetic reward for Saudi sponsorship of Al Qaida itself.
Today’s Gaza campaign is not what liberals think it is -- it’s not just another nasty chapter in the long war between Israel and the phony “Palestinians.” No. Gaza is a proxy war between the Saudis and Egyptians on the one side, closely allied with Israel, and Iran and Qatar on the other. The majority of self-declared Palestinians are hoping that Hamas will be beaten by Israel and Egypt, so that the kleptocrats of the Palestinian Authority can stay in power.
Iran en Qatar hebben bestuurders die zich veel meer bezig houden met de Islam dan Saudi-Arabie en Egypte. Teminste in Egypte is het leger weer aan de macht en die geven meer om de stabiliteit van het land dan om de Islam. En dan heb je nog de Koptische Christenen, die haten de Joden niet zoals de Koran het voorschrijft.

In Saudi Arabie heb je zo veel mensen met olie en geld en die willen allemaal iets anders. Maar wat ze vooral willen is hun olie en geld behouden. Ja, dan maak je afspraken met Amerika en Israel. Niet met relifanaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:34:
Ik kreeg bijna een hartaanval. Ik dacht de Amerikanen gaan weer beginnen over die stomme geboorteakte terwijl het halve Midden-Oosten een puinzooi is en Poetin ook niet meer lief is. :X
Ik reageerde op Defiant die van mening is dat AmericanThinker niet neutraal. Heeft hij gelijk in maar dat is geen reden om elk stukje van die website waardeloos te vinden.

Toen ik op zijn googlelinks klikte stonden die drie artikels boven aan.
Het eerste over het geboortebewijs van Obama is van Mara Zebest en is factueel inderdaad onjuist.
Het tweede over klimaatveranderen is van Fred Stinger en is zeker niet een lulkoek verhaal --> Wikipedia: Fred Singer

Het laatste gaat niet over evolutie maar over wat Darwin schreef, en of Darwin misschien anders dacht over God dan het publieke tegenwoordig aanneemt. Met dat stuk zouden atheïsten het waarschijnlijk meer eens zijn dan Christenen. Dus ik ziet geen enkele probleem met dat stukje uit AmericanThinker over het midden-oosten beleid van Amerika. Het was goed geschreven en komt in mijn ogen overeen met de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:26:
Het atoomprogramma van Iran ligt behoorlijk voor op dat van SA.
Niet voor niets dat stuxnet werd losgelaten daar.
En mocht men voor een eigen atoom arsenaal willen gaan dan is Pakistan een interessante partner omdat die immers die kennis al heeft. (En het geld goed kan gebruiken)
defiant schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:12:
De situatie ligt een stuk genuanceerder en ingewikkelder om het in z'n geheel op het buitenlandse beleid van Obama te gooien. Ik vindt dus vooral een artikel met een politieke gekleurd motief in plaats van een objectieve analyse. Dat iemand op geenstijl het vervolgens overneemt verbaast me tevens niet.
Het artikel is vrij accuraat hoor. En het artikel geeft Obama een grote rol in het geheel maar geeft aan dat er ook meer significante spelers zijn. En Obama heeft gezien zijn achtergrond behoorlijke kennis van de islam omdat hij heel lang in Indonesië gewoond heeft. Hij spreekt zelfs redelijk Arabisch.
Zijn zogenaamde geboorteakte is inderdaad niet echt maar de 'burgerlijke stand' van Hawaï is niet echt zorgvuldig qua aanmeldingen van nieuwe geboortes dus is de claim of hij daar wel of niet geboren is moeilijk na te gaan.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 02:08 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle onderwerpen omtrent Israël/Palestina zijn hier offtopic.

Het is hier niet de bedoeling om het wel en wee van de islam/jihad/sharia te bediscussiëren.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid