De Russen vallen pas een doel aan als het door 4(!) bronnen is gemarkeerd als hostile. Daarbij maken ze gebruik van verkenning op de grond, verkenning in de lucht en elektronische vergaring. Uiteraard zal er echt wel een keer voorkomen dat er onbedoeld een of meerdere burgers zijn geraakt - met tot op heden 6000 vluchten niet onrealistisch - maar stellen dat ze als een dolle stier in een porseleinwinkel tekeer gaan is wederom compleet uit de lucht gegrepen en ophitsing.RoD schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:34:
Het was al bekend dat de Russen en Assad tamelijk onbeholpen (ik druk me voorzichtig uit) te werk gaan bij het heroveren van het land. Dat symbool was wel degelijk een risico. De Russen hebben nooit enige interesse getoond in het voorkomen van burgerdoden, dus ook nu niet.
Ik zou me meer zorgen maken over aanvallen van de westerse coalitie op doelen waar geen uitvoerige selectie op is toegepast; zoals warthog's die aanvallen uitvoeren in Aleppo of 'friendly fire' van de VS op het Irakese leger bij Fallujah en Ramadi.
Tot op heden vind iedereen het normaal dat ISIS gegroeid is tijdens de 4 jaar dat de coalitie onder leiding van de VS aanvallen uitvoerde en nu in Syrië zijn meerdere moet erkennen. Wat een toeval. Iedereen vind het ook heel normaal dat Frankrijk pas 17 aanvallen heeft uitgevoerd terwijl het maanden geleden aankondigde actief mee te strijden.
Hele dorpen in het zuiden van Turkije zien er inmiddels uit als Aleppo. Inwoners worden door het Turkse leger op straat afgeschoten als ze oversteken. Zonder beperkingen beschietingen uitvoeren op Azaz is normaal. Tienduizenden door ISIS gevulde olietankers die vrij de grens oversteken vanuit Syrië naar Turkije. ISIS strijders die een babbeltje maken met Turkse grenswachters en materiaal uitwisselen. Journalisten die tot levenslange gevangenisstraffen worden veroordeeld als ze misstanden van hun regering publiekelijk maken. Allemaal normaal schijnbaar.
Misschien tijd dat een aantal mensen hun anti-Rusland bril afzetten en objectief kijken naar hoe wij als Westen bezig zijn. Voel me af en toe net een Duitser in 1936. Je weet dat je land in en in slecht bezig is met een defect moreel kompas maar je kunt er geen reet aan doen.
Voor de rest niet depressief hoor