Ja en dat is inderdaad het gevaarlijke van bombardementen, die moet je natuurlijk niet toepassen in gebieden waar veel onschuldige burgers lopen ( wat helaas wel gebeurt volgens mij ). En dat is inderdaad ook gelijk een pijnpunt want ze zitten overal, het is helaas niet zo dat ze gewoon 10 grote isis kampen hebben die je in een half uur plat hebt, ze zitten inderdaad overal verspreid tussen de normale burgers in.
Net als dat ze in Nederland en Frankrijk ergens wonen en het zo je buurman/vrouw kan zijn.
Alles is gewoon moeilijk in deze situatie doordat de isis geen eenheid vormt, in de vorm van een groot leger die je aanpakt. Het zijn allemaal individuele die wel samenwerken maar dan op ''eigen'' houtje.
Maar als we kijken naar grond troepen, dat is dus ook weer een k*t situatie. Er zullen genoeg westerse soldaten zijn die hun leven op willen offeren in deze strijd, verschil met de isis is, is dat hun zoveel mogelijk doden willen maken, al kost het hun eigen leven.
Ga je dus met 1000 man een stad in, en de kans loopt dat je 1000 man dankzij een paar bom vesten kwijt raakt, of stuur je een groepje van 10 man waarvan de kans groter is dat je ze op youtube terug ziet zonder hoofd.
Ik wil nu niet bij het ministerie van defensie zitten, het betreft hier geen ''doorsnee'' oorlog waarbij een paar legers het massaal tegen elkaar opnemen. Het is een strijd tegen terroristen die overal gevestigd zijn en zomaar je buurman of buurvrouw kan zijn; die een bom aan het maken is.
Dit is denk ik ook de reden dat het hele westen het gewoon niet voor elkaar krijgt om ze te pakken, geen enkele aanpak is goed doordat het niet een risk / stratego / stronghold / ww2 spelletje is. Het is iets wat niemand mee wilt maken.
Nu is het dus belangrijk dat je bepaalde punten oppakt: voorkomen en bestrijden, nu zal toch ook Geert Wilders vaker aan het woord komen. Zoals hij deze week voorstelde om alle mensen die naar Syrië gegaan zijn en terug willen komen geweigerd worden. Zo pak je al een groot risico aan, gewoon niemand meer binnen laten voor een (on)bepaalde tijd. De huidige inwoners die een risico vormen goed checken, zoals de meeste Nederlanders roepen: wij hebben geen privacy. Nou dan ben ik benieuwd hoe dat nou met de privacy zit, als die er niet is worden ze 1 voor 1 opgepakt.
Net als de vluchtelingen stroom ( hoe erg ik het ook vind voor de onschuldige vluchtelingen ) is dit een extreem groot risico wat Nederland / rutte toegelaten heeft. Je weet niet of en hoeveel isis strijders er tussen zitten, net als dat ik weet niet hoeveel duizenden vluchtelingen geen paspoort of een vorm van id hebben, je weet niet wie of wat het zijn.
Tijdens deze vluchtelingen instroom komen steeds meer aanslagen daar waar de vluchtelingen naartoe trekken. Dit was uiteraard te verwachten en jammer dat dit niet veel beter aangepakt is, ze komen zonder controles gewoon binnen, net iets wat je in deze tijd niet wilt hebben.
Net als 1 van de daders van Parijs, was een vluchteling, via Griekenland hier gevestigd, vlak daarna een aanslag. Dat is er pas 1.
Iets wat ook weer eng is van heel deze vluchtelingen toestand:
Mijn oma, wonend in Geleen ( zuid limburg ), ook daar zijn vluchtelingen ''opgeslagen'' in een sporthal (Laco). Het is al een paar keer voorgekomen dat ze voor het raam staan (van het huis van mijn oma) en foto's aan het maken zijn van de woonkamer en etc, ze staan gewoon met de smartphone of camera tegen het raam aan foto's te maken.
Mijn oma voelt zich extreem onveilig maar ook voor de jongeren van nu. Zij ziet flashbacks van de tijden die ze niet hoopte te krijgen ( WW2 ). En niemand die er iets tegen doet, want ze zouden gewoon nieuwsgierig zijn. Iets ervan zeggen gaat natuurlijk ook niet want ze spreken geen engels / nederlands, ondanks dat heeft mijn oma het wel geprobeerd icm gebaren, echter kreeg ze toen natuurlijk een hoop geschreeuw naar haar toe en is ze terug haar woning in getrokken. Dit doen ze trouwens niet alleen bij mijn oma, maar bij verschillende huizen in de buurt van die sporthallen. Dit heeft natuurlijk niks met nieuwsgierigheid te maken, maar met wat wel weet ik ook niet. Voor al deze Nederlanders die al genoeg meegemaakt hebben is het een ramp.
Wat het allemaal nog erger maakt is dat de woorden van Geert Wilders steeds meer werkelijkheid worden: ze willen de wereld veroveren en islamiseren. Ik heb het nooit echt met die man gehad, vooral de manier van hoe hij zich verwoord. Door de manier hoe hij zaken eruit gooit probeer ik nu doorheen te kijken, en juist te luisteren naar de kern van wat hij ermee bedoelt te zeggen. En het is gewoon verdomd eng allemaal.
Ik ben uiteraard geen racist, ik kan het met iedereen goed vinden, Marokkaans, Turks, Nederlands, Belgische het maakt me allemaal niks uit, zolang er wederzijds respect is. Maar we gaan wel op het punt komen dat we de aanpak van Geert Wilders nodig gaan hebben om een veiliger gevoel te krijgen. Ondanks dat ik altijd gehoopt heb dat het niet zover zou hoeven komen moeten we toch aan onszelf gaan denken mocht dit allemaal uit de hand gaan lopen.
En dan is Geert Wilders er nu om zoveel zaken te voorkomen, Rutte die goede oude man is leuk voor het genezen, maar laat Geert wilders eens een poging doen om het te voorkomen. Want zelfs nu vind Nederland het niet genoeg om de veiligheid aan te scherpen, het is gewoon wachten totdat iemand met een bom vest schiphol oploopt of amsterdam cs. Nu zullen op die plekken wel de beveiliging aangescherpt zijn, maar 1 stap schiphol of adam cs in en je hebt een ravage.
Indien je het nieuws bijv van vandaag erbij neemt, zijn ze al bezig met mensen hier aan te houden, sommige mochten door sommige zijn opgepakt. Ik had het nooit gedacht, maar ook ik begin een beetje naar gevoel te krijgen. Het lijkt wel een kwestie van geduld voordat er hier iets grandioos mis gaat. bah.
Bij veel oorlogen kan er onderhandelt worden, daar is nu dus ook weer geen sprake van. De isis laat zich niet omkopen en zijn ervan overtuigd hun ''doel'' te behalen.
[
Voor 85% gewijzigd door
LopendeVogel op 20-11-2015 09:15
]