Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 56 Laatste
Acties:
  • 263.410 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

Als je naar de afgelopen 70 jaar kijkt dan zie je bij verschillende (lokale) conflicten dat financiële en/of logistieke steun van buitenaf van zeer grote invloed is geweest en is derhalve ik dit geval niet uit te sluiten gezien de grote belangen die in het spel zijn. Alleen komt dat soort informatie vaak decennia later naar buiten.
Impliciet onderschrijf je hiermee toch wat ik stelde? De invloed van buitenaf is bij lange na niet zo groot als gedacht. Wapens, logistiek, know how, het is allemaal vrij zinloos wanneer het overgrote deel van een bevolking een bepaald bewind niet meer pruimt.

Assas heeft al laten weten dat hij bereid is terug te treden wanneer daar vrede door ontstaat. Was hij daar eerder toe genegen geweest dan was de situatie in Syrië zeer waarschijnlijk niet zo uit de hand gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:58
Russian jet 'shot down by Turkish forces after planes violated country's airspace on Syrian bombing run'
-Unconfirmed reports claim a Russian jet was shot down by Turkish forces
-Eyewitnesses on social media said they saw an explosion in northern Syria
-It was alleged that Russian fighter planes had violated Turkey's airspace
-Nato has previously warned of the 'extreme danger' of such incursions

Turkish forces are said to have shot down a Russian jet after it flew into the country's airspace, according to unconfirmed reports on social media.
It has been claimed by eyewitnesses that there was a large explosion in Huraytan, northern Syria, while three fighter planes were seen overhead.
Rumours of a jet being shot out of the sky come amid heightening tensions between Russian president Vladimir Putin and the West.

MailOnline has approached both the Russian and Turkish authorities for a comment.
A spokesman for Nato said it had so far received no reports of a plane being shot down.
Details of the reported incident emerged after the Pentagon announced that Russia had agreed to resume talks with the US on air safety during Syria bombing campaigns.
Press secretary Peter Cook said the talks were 'likely to take place as soon as this weekend'.
Nato and the US have been alarmed at violations of Turkish air space by Russian planes.

....

Volledige artikel hier:
http://www.dailymail.co.u...w-country-s-airspace.html

Hopelijk is dit een hoax..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
according to unconfirmed reports on social media
It has been claimed by eyewitnesses that there was a large explosion in Huraytan, northern Syria, while three fighter planes were seen overhead.
Gaat nergens over dus. Kan van alles zijn. Of zelfs helemaal niets. Er zijn mensen op Facebook (oid) die wat roepen en er is ergens een explosie geweest. Mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:58:
[...]

Over welk land heb je het nu? Zijn er officieel Westerse grondtroepen in Syrië?
Nee maar wel gevechtsvliegtuigen en dat is al gevaarlijk genoeg als beide partijen niet verantwoordelijk omgaan met hun strijdkrachten. Ze kunnen best naast elkaar opereren maar dan moeten er geen overduidelijke stommiteiten worden gepleegd, Rusland...

Nu maar hopen dat er echt geen Russisch toestel is neergehaald door Turkije. :/

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-10-2015 22:13 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:12:
Nu maar hopen dat er echt geen Russisch toestel is neergehaald door Turkije. :/
Juist wel, kijken wat er gebeurt...

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06

Onbekend

...

Gevechtsvliegtuigen horen niet over een bepaald land te vliegen zonder dat van tevoren bekend te maken, laat staan zonder toestemming.

Maar ik vraag mij af wat Rusland nu precies wil bereiken nu zo ook met deze oorlog mee doen. Tot zover ik de media lees, vinden de russen het minder erg dat er burgerslachtoffers vallen. Wat is hun doel precies daar? Machtsvertoon? Combineren met trainingen? Praktijktesten met hun eigen materieel?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Salvatron schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:24:
[...]

Juist wel, kijken wat er gebeurt...
Ik ben opzich wel nieuwsgierig, want het is niet iets dat Poetin heeft voorzien. Dan moet hij, met z'n machtsvertoon, namelijk wel iets terugdoen. Maar dat is meer hypothetische nieuwsgierigheid. Laten we vooral het risico op een wereldoorlog niet verder ophogen.

Anyways, het feit dat serieuze nieuwsbronnen nog niets hebben maakt al wel duidelijk dat er geen Russisch gevechtsvliegtuig is neergehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:56
Onbekend schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:41:
Gevechtsvliegtuigen horen niet over een bepaald land te vliegen zonder dat van tevoren bekend te maken, laat staan zonder toestemming.

Maar ik vraag mij af wat Rusland nu precies wil bereiken nu zo ook met deze oorlog mee doen. Tot zover ik de media lees, vinden de russen het minder erg dat er burgerslachtoffers vallen. Wat is hun doel precies daar? Machtsvertoon? Combineren met trainingen? Praktijktesten met hun eigen materieel?
Heel simpel het gat vullen wat de US achterlaat.

Tenminste dat willen ze graag en dat zie je terug in deals met Iran China en andere "landen die de US niet zien zitten "

Amerika is het zat om politie agent te zijn in de wereld ( exit Iraq / Afghanistan etc ) Rusland wil en zal een wereld macht worden of gezien worden als.

2015 / 2016 is het jaar dat we door het stof gaan of de baas worden.
Maar ik ben bang dat het schot in het midden oosten al gelost is en dat gaat in het geval van "overwinning" Syria en Rusland worden want het Westen word er nu gewoon uitgetrapt.

En als ik het voorzichtig mag zeggen het westen tegen Rusland in Ukraine is ook geen victorie voor ons

Edit : En ondertussen gaat Rusland flink los met hun clusterbommen en dergelijke
YouTube: ‫هام للإعلام | شاهد بالفديو السلاح الجديد الذي تستخدمه قوات النظام لدعم تقدمها على الارض في ريف حماة‬‎

[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 10-10-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Putin bijt van zich af. De toon is heel hard, veel harder dan voorheen. :/

http://www.liveleak.com/view?i=272_1444504275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:57:

Sja en hetzelfde als toen met het betoog tegen de UN etc over de NWO.

Hij heeft wel gelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:57:

Putin wil samen met het westen de georganiseerde criminaliteit aanpakken _O-
Onbekend schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:41:
De russen malen niet om slachtoffers, ik ben geen deskundige maar volgens mij is wat ze doen het spel zo strategisch mogelijk spelen waarbij slachtoffers op de koop toe worden genomen. Dit in tegenstelling tot het westen dat graag vrijheid en democratie wil introduceren in de rest van de wereld en wil dat er zo weinig mogelijk slachtoffers vallen, maar het tegenovergestelde bereikt door incompetentie. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen, het gaat imo niet om de bedoelingen maar om de resultaten en dan komt het westen er imo slecht vanaf aangezien de puinhoop die ze er overal van maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Salvatron op 10-10-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19

defiant

Moderator General Chat
Rusland is net zoals de VS een land met imperialistische ambities die qua uitkomst in geschiedenis net zo ongelukkig zijn uitgevallen als de VS. Ik ben dan ook totaal niet onder de indruk van het optreden van Rusland of van de kritiek van Poetin op het westen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06

Onbekend

...

Salvatron schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:40:
De russen malen niet om slachtoffers, ik ben geen deskundige maar volgens mij is wat ze doen het spel zo strategisch mogelijk spelen waarbij slachtoffers op de koop toe worden genomen. Dit in tegenstelling tot het westen dat graag vrijheid en democratie wil introduceren in de rest van de wereld en wil dat er zo weinig mogelijk slachtoffers vallen, maar het tegenovergestelde bereikt door incompetentie. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen, het gaat imo niet om de bedoelingen maar om de resultaten en dan komt het westen er imo slecht vanaf aangezien de puinhoop die ze er overal van maken.
Die slachtoffers maken hun dus niet zoveel uit, dus zouden ze onbelemmerd hun doelen kunnen treffen toch? Dan zou de oorlog wel snel afgelopen kunnen zijn. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de inmenging van Rusland géén slecht idee vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Onbekend schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:17:
[...]

Die slachtoffers maken hun dus niet zoveel uit, dus zouden ze onbelemmerd hun doelen kunnen treffen toch? Dan zou de oorlog wel snel afgelopen kunnen zijn. :)
Slachtoffers zijn inderdaad niet interessant voor Poetin, zie "cargo 200" uit Oekraïne. Alleen het Russische volk maalt er wel om. En Poetin heeft geen belang bij interne onrust, want hij is nou juist bezig zijn interne conflicten te sussen met externe conflicten. Georgië.. Oekraïne.. Syrië.. Het volk is nog nooit zo patriottistisch geweest.

Alleen voor grondtroepen voelt het Russische volk weinig. Dat was in Oekraïne al zo, en is in Syrië niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 21:48
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:27:
Ik vond de protesten begin 2011 een slecht idee. Wellicht had men toen even beter na moeten denken over de gevolgen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

cbr600f4i schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:00:
[...]

Ik vond de protesten begin 2011 een slecht idee. Wellicht had men toen even beter na moeten denken over de gevolgen.
Dekolonisatie van het Midden-Oosten was eigenlijk ook helemaal geen goed idee.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:27:
Ja, Want we weten allemaal donders goed dat dit gewoon vies spelletje van het westen is.
Of anders had je Saudi-arabia eerder kunnen aanvallen dan Syrie, waar vrouwen in het zwart moeten rond lopen omdat het voor de duivel staat .. :O Oh wacht het zijn onze vrienden haha

Als je democratie en vrijheid wilt promoten moet je het goede voorbeeld geven als land, (laten zien hoe goed het werkt) kwa welvaart, stabiliteit. In plaats van buitenlanders (huurlingen) te gaan ondersteunen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:00:
[...]

Light eraan zolang de belangen minder groot zijn dan onze principes zullen democratie als Tunesisch lukken. Of anders had Amerika allang een groep ondersteund :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:25:
Dekolonisatie van het Midden-Oosten was eigenlijk ook helemaal geen goed idee.
Het MO is misschien in militaire zin gedekoloniseerd maar in economische zin zijn de landen nog steeds een kolonie. De verbanden zijn misschien minder duidelijk op te merken maar echt autonoom zijn die landen bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
De arabieren zien ook in dat ze met Rusland om de tafel moeten.

#Putin met in Sochi with defence Minister Saud Arabia and crown Prince Muhammad bin Salman

#Putin has met with Crown Prince of Abu Dhabi Mohammed bin Zayed Al Nahyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

RoD schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:31:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-cards="hidden" lang="en"><p lang="en" dir="ltr">Hospital sources, residents say IS leaders killed in western Iraqi town, but Baghdadi not among them - <a href="https://twitter.com/Reuters">@Reuters</a> <a href="http://t.co/L7ATlCwQbn">http://t.co/L7ATlCwQbn</a></p>— Breaking News (@BreakingNews) <a href="https://twitter.com/BreakingNews/status/653215619538644992">October 11, 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
Jammer.
Inderdaad jammer maar moge hij voor eeuwig wegrotten in de hel als ie eindelijk om zeep wordt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mektheb schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:57:
De arabieren zien ook in dat ze met Rusland om de tafel moeten.

#Putin met in Sochi with defence Minister Saud Arabia and crown Prince Muhammad bin Salman

#Putin has met with Crown Prince of Abu Dhabi Mohammed bin Zayed Al Nahyan
Gaat lastig voor hem worden. Ik zie de Saoedi's niet aan de kant van Poetin gaan staan. Daarvoor hebben ze teveel tegengestelde belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:03:
[...]

Gaat lastig voor hem worden. Ik zie de Saoedi's niet aan de kant van Poetin gaan staan. Daarvoor hebben ze teveel tegengestelde belangen.
Voor hem, of hen? Saudi Arabie staat met alle support die Rusland momenteel krijgt een beetje eenzaam in die regio. De verhoudingen veranderen. Afgelopen week is er wederom een Amerikaanse parachute met wapens bedoeld voor Daesh in Iraq onderschept. De VS verknalt het echt voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:06:
[...]
Afgelopen week is er wederom een Amerikaanse parachute met wapens bedoeld voor Daesh in Iraq onderschept.
Wat voor wapens waren dat ? Zo'n enorme scoop zou massa's beeldmateriaal van moeten zijn, bij de eerdere meldingen door de Iraanse media van een neergehaalde transporthelikopter ontbrak dat opvallend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:06:
[...]

Voor hem, of hen? Saudi Arabie staat met alle support die Rusland momenteel krijgt een beetje eenzaam in die regio. De verhoudingen veranderen. Afgelopen week is er wederom een Amerikaanse parachute met wapens bedoeld voor Daesh in Iraq onderschept. De VS verknalt het echt voor zichzelf.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Ja, Want we weten allemaal donders goed dat dit gewoon vies spelletje van het westen is.
Of anders had je Saudi-arabia eerder kunnen aanvallen dan Syrie, waar vrouwen in het zwart moeten rond lopen omdat het voor de duivel staat .. :O Oh wacht het zijn onze vrienden haha

Als je democratie en vrijheid wilt promoten moet je het goede voorbeeld geven als land, (laten zien hoe goed het werkt) kwa welvaart, stabiliteit. In plaats van buitenlanders (huurlingen) te gaan ondersteunen.
Ik vind het zelf ook geen slecht idee dat Rusland zich er mee bemoeit. Het maakt het wel wat complexer voor het Westen, maar het Westen heeft zichzelf helaas aan de foute kant van de geschiedenis geplaatst met haar steun voor jihadisten. Veel Tweakers denken dat deze steun maar een complottheorie is. Tegelijkertijd zeggen diezelfde Tweakers dat de rebellen gematigd zijn en steun verdienen. Wanneer valt het kwartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Ik vind het zelf ook geen slecht idee dat Rusland zich er mee bemoeit. Het maakt het wel wat complexer voor het Westen, maar het Westen heeft zichzelf helaas aan de foute kant van de geschiedenis geplaatst met haar steun voor jihadisten. Veel Tweakers denken dat deze steun maar een complottheorie is. Tegelijkertijd zeggen diezelfde Tweakers dat de rebellen gematigd zijn en steun verdienen. Wanneer valt het kwartje?
Wanneer Rusland 2 maanden lang bombardeert, en dus nergens anders kunnen verschuilen. Dan zal het grotendeels rustig worden. Ze zullen waarschijnlijk naar andere landen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:49:
Wanneer Rusland 2 maanden lang bombardeert, en dus nergens anders kunnen verschuilen. Dan zal het grotendeels rustig worden. Ze zullen waarschijnlijk naar andere landen trekken.
Grapje zeker. Verdiep je eens in de historie. Bombarderen heeft minimale impact op guerrillagroepen. De Amerikanen hebben waanzinnige hoeveelheden munitie op Vietnam gegooid. Het resultaat ken je. De Russische bemoeienis met Afghanistan is niet veel beter afgelopen.
Guerrilla's leren snel genoeg om zich beter te verschuilen. Mooie plaatjes van ontploffende bommen op TV wil niet zeggen dat er ook iets van belang geraakt is.

Mijn voorspelling: Over 2 maanden is er niks wezenlijks veranderd. Hooguit zijn de frontlinies een paar kilometer opgeschoven. En niet persé in de goeie richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
downtime schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

Grapje zeker. Verdiep je eens in de historie. Bombarderen heeft minimale impact op guerrillagroepen. De Amerikanen hebben waanzinnige hoeveelheden munitie op Vietnam gegooid. Het resultaat ken je. De Russische bemoeienis met Afghanistan is niet veel beter afgelopen.
Guerrilla's leren snel genoeg om zich beter te verschuilen. Mooie plaatjes van ontploffende bommen op TV wil niet zeggen dat er ook iets van belang geraakt is.

Mijn voorspelling: Over 2 maanden is er niks wezenlijks veranderd. Hooguit zijn de frontlinies een paar kilometer opgeschoven. En niet persé in de goeie richting.
Ach iedereen weet nu toch ook wel dat het niet alleen bij een luchtaanval blijft ?.

In Donetsk is het active rekruten voor de oorlog in Syria allang begonnen, en dat zou in andere gebieden waar Rusland komt niet anders zijn.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CRISWqaWsAAPXX-.jpg
Groene mannetjes lopen er al genoeg en dat worden er alleen maar meer, hoe het met IRAQ afloopt is wat anders.
Syria gaat schoon geveegd worden en daarna zullen ze Iraq laten barsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

Je kan best Vietnam gaan vergelijken maar er zijn heel wat grote verschillen..
Eerst we zijn 40 jaar verder want toen was verstoppertje spelen een stuk makkelijker.
Ten tweede geografisch is vietnam totaal anders dan syrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:02:
Eerst we zijn 40 jaar verder want toen was verstoppertje spelen een stuk makkelijker.
Toen was een graafmachine en een betonmixer de jungle in krijgen een stuk makkelijker.
Daarnaast was wikipedia toen veel makkelijker toegankelijk waardoor Bunkerbouw 101, en de laatste ontwikkelingen daarvoor, niet in stoffige boeken hoefde te worden opgezocht. :+

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zijn de bombardementen van de Russen wel effectief want de 'rebellen' hebben 50 ton aan ammo drops gekregen.
http://edition.cnn.com/20...groups-ammunition-50-tons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:20:
[...]

Toen was een graafmachine en een betonmixer de jungle in krijgen een stuk makkelijker.
Daarnaast was wikipedia toen veel makkelijker toegankelijk waardoor Bunkerbouw 101, en de laatste ontwikkelingen daarvoor, niet in stoffige boeken hoefde te worden opgezocht. :+
haha, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Interview met ex isis strijder die gewoon vrij rondloopt in belgie.

Het interview is offline gehaald op de vrt site wegens de controverse rond zijn uitspraken.

Natuurlijk nog te kijken op youtube:
YouTube: De Afspraak 12 Oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:43:
Blijkbaar zijn de bombardementen van de Russen wel effectief want de 'rebellen' hebben 50 ton aan ammo drops gekregen.
En over 5 of 10 jaar zijn we met zijn allen weer verbaasd dat de rebellen zich tegen ons keren en dat die wapens hebben.

Dit is een eeuwigdurende cyclus op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Gomez12 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:22:
[...]

En over 5 of 10 jaar zijn we met zijn allen weer verbaasd dat de rebellen zich tegen ons keren en dat die wapens hebben.

Dit is een eeuwigdurende cyclus op deze manier.
Ooohhh?
Was het bewapenen van de Taliban tegen de Russen dan geen succes?

Heerlijke gedacht is dit weer he. Mensen die we totaal niet kennen, worden bewapend. Wapens die na dit conflict weer lekker circuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:43:
Ik kon niet geloven wat ik las toen dit gepubliceerd werd..

De US had een plan opgesteld om 5000 strijders op te leiden om tegen Is te vechten. Dit plan is echter zwaar mislukt omdat de mensen die zich aanboden te radicaal waren, te onbekwaam, etc.. Uiteindelijk hebben ze iets van 14mensen kunnen opleiden.

Een generaal van de US heeft bovenstaande ook openlijk toegeven, wat op zich al een prestatie is voor de US. Er werd ook vermeld dat ze zoeken naar een andere aanpak.

Met bovenstaande in gedachten dropt de US nu 50 ton aan wapens voor het free syrian army.. De betrouwbaarheid van deze groep is nihil + deze mensen hebben niets van screening gekregen maw wie weet wat met die wapens gebeurd! Het zou niet de eerste keer zijn dat wapens van de US aan de taliban/IS etc worden verkocht of gegeven aan de groeperingen die ze eindelijk had moeten bestrijden.

De US heeft in mijn ogen afgedaan in dit conflict. Hun redeneringen zijn in mijn ogen volledig ontspoord.

-------------------

In Israël gaat het ook lekker de laatste tijd:

NET BINNEN Het ziet ernaar uit dat de spanningen die in Israël de voorbije weken opgelopen zijn, vandaag helemaal tot uitbarsting gekomen zijn.

Bij minstens vier afzonderlijke gewelddadige incidenten, waaronder één gijzeling van een bus in Jeruzalem en een steekpartij in Ra'ana, vielen al zeker drie Israëlische doden.

De Israëlische eerste minister Netanyahu roept deze namiddag zijn Veiligheidskabinet samen in spoedoverleg. Intussen heeft de burgemeester van Jeruzalem aan Defensie gevraagd om de Arabische wijken af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Deze wapens zijn geleverd aan de Koerdische YPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
IJzerlijm schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:01:
Deze wapens zijn geleverd aan de Koerdische YPG.
Niet alle bronnen geven dit weer. Er is sprake van verschillende milities in meeste artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FSA als organisatie bestaat niet eens. Het is natuurlijk handig om het beeld van 'moderate rebels' in te kleuren zodat je voor de buitenwereld de situatie zodanig kleurt dat je levering van wapens en goederen kan goedpraten maar het zijn allemaal individuele groeperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:26:
De FSA als organisatie bestaat niet eens. Het is natuurlijk handig om het beeld van 'moderate rebels' in te kleuren zodat je voor de buitenwereld de situatie zodanig kleurt dat je levering van wapens en goederen kan goedpraten maar het zijn allemaal individuele groeperingen.
Het leek me makkelijker om FSA te noemen, dan 30+ verschillende groeperingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Russel88 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:16:
Was het bewapenen van de Taliban tegen de Russen dan geen succes?
Nee. De Taliban is namelijk pas ontstaan toen de Russen Afghanistan al hadden verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:41

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:02:
[...]

Je kan best Vietnam gaan vergelijken maar er zijn heel wat grote verschillen..
Ten tweede geografisch is vietnam totaal anders dan syrie.
En de Vietnamezen vechten voor hun eigen land. Bij IS merk je nu al sommigen er al klaar mee zijn. Paar maand moeten vluchten of ondergronds wonen om bommen te ontlopen zal daar misschien wel er in hakken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

L1nt schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:42:
En de Vietnamezen vechten voor hun eigen land. Bij IS merk je nu al sommigen er al klaar mee zijn. Paar maand moeten vluchten of ondergronds wonen om bommen te ontlopen zal daar misschien wel er in hakken.
Welja, een groep godsdienstfanatici die zich gespecialiseerd hebben in zelfmoordaanslagen zullen een beetje onder de indruk zijn van een beetje bombarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:52:
[...]

Welja, een groep godsdienstfanatici die zich gespecialiseerd hebben in zelfmoordaanslagen zullen een beetje onder de indruk zijn van een beetje bombarderen.
Wat allemaal leuk is als je aan de winnende kant bent en nagenoeg weinig tegenstand hebt. Zoals ik al zei lees je echter ook dat menig IS strijder met hangende pootjes terug komt omdat het toch allemaal niet zo mooi en geweldig blijkt te zijn.
Als je dan ook nog eens continue moet vluchten en schuilen voor bommen dan gaat de lol voor menig strijder er nog sneller af.

Een VC of NVA soldaat streed voor zijn eigen land en familie. Dat is een hele andere motivatie en zij vochten al decennia lang.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:52:
[...]

Het zet ieder geval meer zoden aan de dijk dan Amerikaanse/Nederlandse bombardementen vs Rusland..
Wat @l1nt net zegt "nagenoeg weinig tegenstand".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48
Onbekende drone neergehaald door de Turken in Syria: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151016_01922491

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Vietnam was een totaal andere cultuur. In Vietnam bestaan twee militairculturele tradities. De eerste is de traditionele oorlogvoering waar het leger vs leger is. De tweede is guerrillaoorlogvoering tegen een militair superieure vijand waarbij de nadruk licht op de lange adem. Vietnam was eigenlijk niet te winnen en dat vonden Kennedy, McNamara en Johnson ook voordat ze er steeds dieper ingingen. De angst voor het verlies van prestige en de dominotheorie hielden ze gecommitteerd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Nog onbevestigd, maar het zou gaan om een Russische Orlan-10.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Dit zouden foto's moeten zijn van de drone:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ajwghe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CRb39XDWEAAMesx.jpg

Lijkt toch wel heel veel op een Russische Orlan 10 UAV:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CRb39UgW0AA3DWn.jpg

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
China heeft inmiddels een aantal statements uitgegeven dat het niks te maken heeft met gewapende interventie in Syrië en dat dit zo zal blijven. Ook de komst van een vliegdekschip naar Syrië werd ontkend.
Overigens past dit dan ook prima in het staande buitenland beleid van China aangaande interventie in lopende conflicten dus weinig verassing daar.

De effecten van de interventie door Rusland en Iran lijken, behalve voor de burgerbevolking die tegenwoordig zelfs via flyer bombardementen opgeroepen wordt te vertrekken, nog steeds minimaal. Overigens loopt dit plaatje tot 13 oktober en is niet helemaal correct meer en is de rebellen pocket ten noorden van Homs inmiddels in tweeën gesneden door het regime & Co en ziet het er slecht uit daar voor de rebellen die in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Idlib / Aleppo regio niet beschikken over TOWs en slecht bevoorraad zijn. De Koerden, Iraakse troepen (die zojuist weer een nieuw offensief gestart zijn rondom de Baiji olie raffinaderij) en de alliantie onder leiding van de VS maken nog steeds de meeste winst tegen IS.

Bekeken over het afgelopen jaar is dat vooral vanuit de Koerden gezien een flinke prestatie en het noorden inclusief de Kobani regio lijkt nu vrij stevig in handen zonder directe dreiging van IS en met de intentie om ook dit gebied te gaan uitbreiden op IS.

edit:
en nog een interessant artikel van de Spiegel over de kosten voor Assad van de Iraanse hulp en waarom hij de hulp van Rusland zou prefereren boven de deels ideologische hulp vanuit Teheran en de Ayatollahs.

[ Voor 8% gewijzigd door djengizz op 16-10-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

djengizz schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:51:
en nog een interessant artikel van de Spiegel over de kosten voor Assad van de Iraanse hulp en waarom hij de hulp van Rusland zou prefereren boven de deels ideologische hulp vanuit Teheran en de Ayatollahs.
Goed verhaal. Het is logisch dat Damascus en Teheran geen "vrienden" zijn, al willen sommigen het graag zo zien. Teherans steun komt met een prijskaartje, en die prijs is hoger naarmate Assad de Iraanse steun harder nodig heeft. Zelfs als Assad de burgeroorlog wint, is de kans groot dat hij daarna door Teheran opzij wordt geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

djengizz schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:51:
edit:
Dit verklaard wel een paar gaatjes in het plaatje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:00:
[...]

Dit verklaard wel een paar gaatjes in het plaatje ja.
Bizar verhaal hoe een generaal zijn villa opblaast en het op Youtube gooit als de Iraniers die villa opeisen en hij vervolgens wordt vermoord. Assad senior was altijd heel vaardig in het tegen elkaar uitspelen van de supermachten in de Koude Oorlog, nu probeert junior blijkbaar ook dit spelletje te spelen maar dan wel met aanzienlijke militaire aanwezigheid van die partijen in zijn land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Met alle respect maar dit is niet de slag om Aleppo.

Het doet allemaal zeer Russisch aan en doet mij sterk denken aan de dagen voor het offensief in Debaltseve.
Wat je nu ziet zijn vooral heel veel prikacties aan de grenzen van gebied met daarbij kleine offensieven en over en weer gebied inname en weer verliezen. Aan de regime kant lijkt het vooral gericht op bezighouden van troepen (zeg maar bliksemafleiding), voorkomen van (her)bevoorrading en vooral het verkleinen van frontlinies. Om eerlijk te zijn lijkt dit alles eerder een opmaat naar iets groter dan dit offensief zelf. Of dit het grote offensief om Aleppo zal worden is heel goed mogelijk maar ergens anders lijkt me net zo waarschijnlijk (of zelfs waarschijnlijker gezien de Russische hand in dit alles).

Om het even te illustreren:
Afbeeldingslocatie: http://www.agathocledesyracuse.com/wp-content/uploads/2015/10/South-Aleppo-16-Oct-2015-big1.jpg

Dit waren de troepenbewegingen en de winst van het regime vandaag. Dat is niet echt het beeld wat hoort bij een groot offensief om Aleppo zelf. Misschien de komende dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hier voor een stiekem militair-historisch geheimpje. ;)

Het waren de Sovjets en niet de Duitsers die operationele kunst feitelijk hebben uitgevonden en in doctrine hebben omgezet. Wat daarmee bedoelt wordt is het niveau tussen militaire strategie (hoe je de oorlog wint) en het tactische niveau namelijk de lokale gevechten op de grond. Operationele kunst is het gebruik van al je militaire eenheden in een gevechtstheater om een militair doel te bereiken. Je kan met een offensief je strategische doel bereiken maar dat is eerder de uitzondering dan de regel. Het was het Rode Leger die als eerste dit gingen omzetten naar doctrine en het concept ging testen en verbeterde de concepten.

Toen werden in 1937 de theoretici tegen de muur gezet en doodgeschoten because Stalin. O-)

Na deze "briljante" vertoning van staatsmanschap ontstond er niet zozeer een leiderschapsprobleem maar wel een competent leiderschapsprobleem waarbij de plaatsing van NKVD officieren in alle niveaus van het Rode leger die je konden beschuldigen van anti communistische ideeën of sabotage als je als officier een verkeerde inschatting maakte niet erg bevordelijk was voor het initiatief of de besluitvaardigheid van officieren. De Winteroorlog van 1939-40 was hier een eerste voorzichtige indicatie van maar de klapper was 1941. Tegen 1944 was het Rode leger eindelijk hersteld en toen kwam op 22 juni 1944 operatie Bagration. Die moet je maar opzoeken als je interesse hebt, het was een vrij aardig staaltje operationele kunst.

Theoretisch binnen het Pruisische leger hadden gespeeld met dit concept voor de Eerste Wereldoorlog maar na veel interne weerstand werd het concept verlaten. Na de oorlog zou er een hybride conceptversie ontstaan waar improvisatie de voorkeur zou genieten boven planmatigheid. Dit noemen historici tegenwoordig Blitzkrieg. De sterkte van dit model was dat het de lessen van Clausewitz over frictie en fog of war zijn geïmplementeerd doordat de commandovoering de autoriteit heeft om te handelen naar veranderende gevechtsomstandigheden. De zwakte was dat door een gebrek aan formele planning de logistiek zwak georganiseerd was waardoor exploitatie van de tactische overwinning vaak lastig werd.

Allemaal eigenlijk niet zo relevant (moet af te toe gewoon dwangneurotisch informatie neerpennen) dus terug naar Syrië.

De Russen kennen operationele kunst nog steeds. Maskirovka speelt ook al lang een rol binnen het Russisch militaire denken. Het zou mij niks verbazen als ze doelbewust met schermutselingen en kleine terreinwinsten troepenconcentraties van Aleppo weglokken en ze vervolgens alsnog Aleppo omsingelen. Ze kunnen ook gewoon proberen om de grote, open gebieden te zuiveren. Dat zou wijzen op het gelezen hebben van Mao Zedong zijn vrij briljante geschiften over guerrillaoorlogvoering en hier een adequate reactie op hebben geformuleerd bestaande uit de nu gebruikelijke precisiemunitie gevolgd door een fysieke bezetting aangezien dat zo ongeveer het enige is dat een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Die munitie paradrops eerder deze week? Die waren blijkbaar om de YPG (en dus ook PKK te bewapenen)

Om ervoor te zorgen dat Turkije niet in de weg ging staan heeft de VS toen even snel een "Syrian Arab Coalition" bedacht tussen gematigde moslimrebellen en Koerden die in het noorden zou opereren. Maar die bestaat dus niet. De loadout was dus 100% bedoeld voor de Koerden, is nu in handen van YPG en dus mogelijk ook in die van de PKK.

En er komen nog meer wapens en munitie aan, als de resultaten van deze niet bestaande coalitie goed genoeg blijven.

Anyway, als je binnenkort een figuurlijke rookpluim ziet opstijgen vanuit het presidentiele paleis in Ankara dan weet je nu waardoor het komt.

Nogmaals voor de duidelijkheid (nouja, duidelijk...) mooi Engelstalig samengevat:
So let's attempt to sum all of this up. The US sanctioned a crackdown by Turkey on the Kurds ahead of Turkish elections in exchange for access to an air base. But allying with Turkey means Ankara won't be pleased if the US helps the Kurdish YPG in Syria because if there's anyone Erdogan hates more than Assad, it's the Kurds. Once every other "plan" for countering the regime in Syria demonstrably failed, the US wanted to send weapons to the YPG. To avoid angering Erdogan, the Pentagon created a fictional group of "Syrian Arabs" then pretended that the YPG had formed an alliance with the make believe fighters to give Washington an out in case Ankara got mad. US planes then dropped the weapons into the desert and prayed the Kurds picked them up.

[ Voor 53% gewijzigd door mindcrash op 16-10-2015 20:31 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
YPG en dus ook PKK, juist... (misschien je verdiepen in de verschillende Koerdische groeperingen als je zulke uitspraken doet).

En het klopt toch wel hoor (Syrian Arab Coalition and People's Protection Units), onderdeel geworden van deze groepering dus. Toegegeven, gelegenheidscoalitie om in aanmerking te komen voor militaire steun en als onderhandelingspartner en de verwarring zit hem waarschijnlijk in de vertaling maar feitelijk correct.

edit:
zie nu dat er ook al een Wiki pagina voor is met dezelfde uitleg: https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Democratic_Forces

[ Voor 14% gewijzigd door djengizz op 16-10-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:49:
Het zou mij niks verbazen als ze doelbewust met schermutselingen en kleine terreinwinsten troepenconcentraties van Aleppo weglokken en ze vervolgens alsnog Aleppo omsingelen. Ze kunnen ook gewoon proberen om de grote, open gebieden te zuiveren. Dat zou wijzen op het gelezen hebben van Mao Zedong zijn vrij briljante geschiften over guerrillaoorlogvoering en hier een adequate reactie op hebben geformuleerd bestaande uit de nu gebruikelijke precisiemunitie gevolgd door een fysieke bezetting aangezien dat zo ongeveer het enige is dat een beetje werkt.
Mijn gedachte: Rebellen bij Aleppo weglokken door zuidelijker aan te vallen. Dan na een paar dagen met massale luchtsteun de aanval switchen naar Aleppo. De rebellen zijn dan verzwakt in Aleppo en hun strijders moeten onder zwaar Russisch vuur terug gehaald worden. Guerrilla's zijn het kwetsbaarst als ze achterin een pickup door open terrein moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:04:
Mijn gedachte: Rebellen bij Aleppo weglokken door zuidelijker aan te vallen. Dan na een paar dagen met massale luchtsteun de aanval switchen naar Aleppo.
Er worden door de Syrische luchtmacht pamfletten gedropped ten westen van Aleppo met daarop de volgende boodschap. Nu zijn dit soort pamfletten al veel vaker gedropped en ook in andere gebieden waar kleine aanvallen hebben plaatsgevonden maar de drop locatie ten westen van Aleppo en de aanvallen vandaag in het zuiden van Aleppo zouden indicatie kunnen zijn van een aanstaande pincer beweging over de westflank. Over de oostflank open je een potentiële tweede flank langs IS gecontroleerd gebied (zie eerdere kaart) en IS heeft al eerder aangetoond gebruik te maken van de timing van aanvallen van het Syrische leger op de rebellen door zelf de aanval in te zetten.

In dat geval misschien toch (deels) een omsingeling zoals Daniël al aangaf. Frontale, op zichzelf staande aanval op een grote, verdedigde stad als Aleppo zal zeer duur worden. Het weglokken uit Aleppo is in mijn ogen wel een hele doorzichtige tactiek en niemand gaat Aleppo onverdedigd achterlaten. Ook een compleet ander doel kan ik niet uitsluiten (denk bv. ook aan de Mariupol --> Debaltseve afleiding) maar de eerdere aanvallen rondom Homs, Hama en Idlib lijken in ieder geval op een doel in het noorden te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

djengizz schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:32:
Het weglokken uit Aleppo is in mijn ogen wel een hele doorzichtige tactiek en niemand gaat Aleppo onverdedigd achterlaten.
Het is heel doorzichtig en natuurlijk laat niemand Aleppo onverdedigd achter. Maar dat wil niet zeggen dat de rebellen zich kunnen permitteren om hun mensen in Aleppo te concentreren en niet op een offensief in het zuiden te reageren. Dan zouden ze snel omsingeld zijn. Een strategie hoeft niet heel erg slim te zijn om toch te werken.

Het Syrische leger heeft nu de kans om maximaal van Russische luchtsteun te profiteren. Als het leger in verschillende sectoren aanvallen uitvoert worden de rebellen gedwongen om daarop te reageren, en rebellen die zich verplaatsen zijn een schietschijf voor de Russen, terwijl het Syrische leger alle ruimte heeft omdat zij niks uit de lucht te vrezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

djengizz schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:32:
In dat geval misschien toch (deels) een omsingeling zoals Daniël al aangaf. Frontale, op zichzelf staande aanval op een grote, verdedigde stad als Aleppo zal zeer duur worden. Het weglokken uit Aleppo is in mijn ogen wel een hele doorzichtige tactiek en niemand gaat Aleppo onverdedigd achterlaten. Ook een compleet ander doel kan ik niet uitsluiten (denk bv. ook aan de Mariupol --> Debaltseve afleiding) maar de eerdere aanvallen rondom Homs, Hama en Idlib lijken in ieder geval op een doel in het noorden te wijzen.
De omsingeling van Aleppo is gezien de frontlinies zo overduidelijk een militair doel dat je dit niet meteen kan doen omdat tenminste een deel van de rebellen bij de eerste aanval in die richting meteen zullen proberen te evacueren. Tegenwoordig zijn omsingelingen moeilijk omdat motortransport een gegeven is en je sneller kan evacueren dan aanvallen. Interdictie van een evacuatie door luchtaanvallen is ook geen garantie op succes. Het zijn geen kleine gebieden en in een pauze tussen actieve inzet van vliegtuigen kunnen rebellen ontsnappen. Als laatste factor speelt de sterkte op de grond een rol. Zijn er genoeg eenheden paraat en nog niet gecommitteerd om Aleppo nu echt te omsingelen of moeten er eerst een aantal vijandelijke sterktes weggelokt worden om de omsingeling meer kans te geven. Wat ook zou kunnen is om juist een directe aanval op Aleppo proberen vanaf het oosten, rebellen aantrekken naar de stad en dan omsingelen. Dat noemen we Stalingrad in Syrië. ;)

Stedelijke belegering hebben we al gezien in deze oorlog en het loopt niet goed af voor de belegerde partij. We hebben hier grotendeels te maken met gewone burgers met geweren en misschien wat ervaring en leiderschap die voortkomt uit deze groepen. Weinig tot geen militaire ervaring, zeker niet als het om leiding geven gaat. Perfect om met een simpele afleiding precies te laten doen wat je wilt en geslepen genoeg zijn de Russen hiervoor wel.

IS gaat waarschijnlijk niet toehappen bij zulke manoeuvres maar dat is het doel ook niet. Zorg er eerst voor dat de kleine groepen uitgeschakeld zijn, je transportmogelijkheden en achterland op orde komen en je een frontlinie kan vormen. IS pak je later aan als je troepenconcentraties bijeen kan trekken voor een sterk offensief. Of IS een offensief gaat beginnen is ook maar de vraag. Ze kunnen er ook voor kiezen om het Iraakse front te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 01:10:
Stedelijke belegering hebben we al gezien in deze oorlog en het loopt niet goed af voor de belegerde partij.
Alleen als er iets veranderd is door de invloed van Rusland / Iran.
Het gepruts van het Syrische leger als het urban warfare betreft in deze oorlog is inmiddels legendarisch.
Of IS een offensief gaat beginnen is ook maar de vraag. Ze kunnen er ook voor kiezen om het Iraakse front te versterken.
IS heeft de rebellen rondom Aleppo (en ook op andere plekken in Syrië) al meerdere keren aangevallen toen er druk uitgeoefend werd op hun door het regime. Maar inderdaad de confrontatie op de grond met het regime en hun bondgenoten lijken ze redelijk consistent uit de weg te gaan tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik betwijfel sterk of er een grootscheeps offensief gaat komen met afleidingsmaneuvres en doorbraken zoals het Russische leger dat graag ziet. In de militaire historie van het Midden-Oosten zie je steeds weer dat er te weinig coordinatie is tussen de verschillende onderdelen van de krijgsmacht die veel meer hun eigen belang dienen dan wat militair logisch is.

Zie bijvoorbeeld dit: Wikipedia: Black September in Jordan

Het Syrische leger stuurt een interventiemacht (met snel Palestijnse vlaggen erop geschilderd a la Donetsk) Jordanie in om daar hun bondgenoot de PLO te helpen. Maar de Syrische luchtmacht onder commando van Hafez Assad doet niet mee en ondanks de aanzienlijke numerieke overmacht van de Syriers worden hun troepen door de Jordaanse luchtmacht aan stukken geschoten. Het eindigt in een smadelijke nederlaag maar voor Assad een geweldige overwinning omdat het leger onder leiding van zijn rivaal is vernedered en voor het einde van het jaar is Assad de baas.

Nu is er in Syrie ook een enorm aantal strijdende partijen aan beide kanten die net zozeer bezig zijn elkaar te bestrijden als de gezamelijke vijand. Aan de kant van de regering heb je nu:
-Het Syrian Arab Army dat enorme verliezen heeft geleden door overlopers in het begin van de burgeroorlog en de strijd. Ze hebben wel al het zware materieel maar zijn niet in staat zelf een offensief uit te voeren. In Irak zie je iets soortgelijks, het reguliere leger met moderne tanks is een ondergeschikte van de milities met bewapende pick up trucks.
-De National Defense Forces milities zijn onder Iraanse supervisie opgezet en zijn de voornaamste infanterie macht die uiteindelijk de ruines in moeten gaan om de rebellen uit bijvoorbeeld Aleppo te krijgen. Maar dit is nog steeds een militie die gaat gaat plunderen in plaats van een aanval door te zetten en bestaat uit verschillende groeperingen die vaak alleen zin hebben hun eigen territorium te verdedigen en niet elders aan te vallen.
-Hezbollah valt direct onder Iraans commando en heeft op een cruciaal moment het regime geholpen maar heeft daarbij zulke zware verliezen geleden dat ze niet erg happig zijn om weer de meatgrinder in te gaan.
-De Syrische luchtmacht is traditioneel een bolwerk van de Assad loyalisten wiens eerste prioriteit het beschermen van de kustgebieden met de Alawieten is. De inlichtingendienst van de luchtmacht was ook een van de meest gevreesde en machtige organisaties in het land.
-De Russische luchtmacht is denk ik het dichtst gelieerd met de Syrische luchtmacht, ze gebruiken hun bases en inlichtingen.
-De Iraanse Revolutionaire Garde is met veel officiers aanwezig (er zijn al 9 generaals gesneuveld) om de NDF op te bouwen en de gaten te vullen die de overlopers achterlieten. De Garde is er om de Shia revolutie te helpen, niet om voor Syrie of zelfs Iran te vechten en zijn dus wel gemotiveerd om de strijd naar het Sunni territorium te verplaatsen.

In de jaren dat de Sovjet Unie de veel materieel en adviseurs in het Midden-Oosten had hebben ze geprobeerd de legers ook de Sovjet doctrines aan te leren maar dat is nooit wat geworden. De cultuur is veel meer geneigd naar kleine eenheden die aan elkaar loyaal zijn boven alles dan grote legers met divisies die een plan van het oppercommando volgen. Ideaal voor guerilla oorlogen en het soort raids dat ISIS veel doet waarbij het doel is de vijand op de vlucht te jagen met veel spektakel en aangekondigde wreedheden. Van de 28 veldslagen die Mohammed heeft gevoerd waren er maar 8 een werkelijk gevecht, bij de andere vluchtte de andere partij voor het gevecht begon. Als er nu pamfletten boven Aleppo worden gedropt is juist een teken dat ze niet de stad willen binnenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
Ter toevoeging;
Afghaanse huurlingen. Eigenlijk vluchtelingen die in Iran wonen, en door Iran worden gedwongen om te gaan vechten in Syrie.
Verder zijn er ook Cambodjanen gespot op de foto's van Asas milities

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnen zelfs Cubanen in Syrië te zijn om Assad te helpen.
Blijkbaar is deze 'burgeroorlog' een belangrijke voor veel landen.
In hoeverre lijkt dit op de Spaanse burgeroorlog? Dat was een precursor voor veel meer ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:12:
Er schijnen zelfs Cubanen in Syrië te zijn om Assad te helpen.
Blijkbaar is deze 'burgeroorlog' een belangrijke voor veel landen.
Ze zijn daar om Putin te helpen. Moskou wil het risico beperken en niet meer eigen manschappen in Syrië inzetten dan absoluut noodzakelijk. Dus doet Putin een beroep op landen die meer risico accepteren om het gevaarlijke werk op de grond te doen.
De Cubanen hebben wel in meer landen het vuile werk voor Moskou opgeknapt. Angola schiet me zo te binnen. Er zal voor de Cubanen ongetwijfeld iets tegenover staan. Er zullen de komende tijd nog wel meer Russische "vrienden" in Syrië opduiken.

Het lijkt erop dat dit een testcase begint te worden voor het Russische vermogen om "vrienden" in nood te helpen. Als Rusland ooit weer een wereldspeler wil worden, en die ambitie lijkt er wel te zijn, dan moeten ze laten zien dat ze een serieus alternatief voor de Amerikanen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door downtime op 17-10-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

'Russische strijders omgekomen in Syrië'
Zeker drie Russische strijders zijn maandag omgekomen in Syrië toen ze met granaten werden beschoten in een kamp in Nabi Younes, in de kustprovincie Latakia.

Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten heeft dat dinsdag gehoord van een hooggeplaatste militair uit het Syrische regeringsleger. Voor zover bekend is dit het eerste incident waarbij Russen zijn gesneuveld.
Niet echt een betrouwbare stroom van informatie, maar dat er dergelijke berichten naar buiten zouden komen is natuurlijk logisch. De vraag is of Moskou erin slaagt om de bevolking te overtuigen dat er geen Russen op de grond vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoD schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:25:
'Russische strijders omgekomen in Syrië'

[...]

Niet echt een betrouwbare stroom van informatie, maar dat er dergelijke berichten naar buiten zouden komen is natuurlijk logisch. De vraag is of Moskou erin slaagt om de bevolking te overtuigen dat er geen Russen op de grond vechten.
Dit waren de eerste "little yellow men". Nee, niet groen. Wie gaat nou in groene camouflage vechten in Syrië. :Y)

Verder vermoed ik dat de gewone Rus helemaal niet te horen gaat krijgen dat dit gebeurd is. Wel zo makkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er is helemaal niet zo'n circus aan de gang rond de Russische aanwezigheid in Syrie. Als er soldaten sneuvelen in gevecht met ISIS* zullen die als helden worden begraven.

*Iedereen die tegen Assad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 10-10 10:01
In dit artikel wordt iets gezegd over de reden van de Russische inmenging: http://www.refdag.nl/opin...rusland_in_syrie_1_947200

Citaat: "Poetin daarentegen is degene die echt geopolitiek en realpolitik bedrijft. De drijfveer voor alle Russische activiteiten in Syrië is niet het in het zadel houden van Assad, zoals velen denken. Het gaat Poetin om het veiligstellen van de militaire steunpunten van Rusland in Syrië. Rusland probeert koste wat het kost de situatie rond die strategische steunpunten te consolideren."

Daarop volgend wordt er gesteld: "Poetin is zich met dit nieuwe buitenlandse avontuur aan het verstrikken in de netten die het ondoorgrondelijke en sluwe Pentagon voor hem heeft gespannen. Met andere woorden: we zijn getuigen van een zeer sinister complot van Washington, met als doel Poetins ”endgame” en Ruslands finale op het geopolitieke schaakbord."

Wat vinden jullie van deze stellingname? Is het meer waarschijnlijk dat Poetin met tegenzin, alleen gedreven door eigenbelang bezig is in Syrië of dat Rusland niet meer zal terugkeren na dit 'avontuur' in het MO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zeeg schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:41:
Citaat: "Poetin daarentegen is degene die echt geopolitiek en realpolitik bedrijft. De drijfveer voor alle Russische activiteiten in Syrië is niet het in het zadel houden van Assad, zoals velen denken. Het gaat Poetin om het veiligstellen van de militaire steunpunten van Rusland in Syrië. Rusland probeert koste wat het kost de situatie rond die strategische steunpunten te consolideren."
Het lijkt me vrij logisch dat dit het primaire doel van Rusland is. Daarnaast zijn de Russen beducht dat een eenmaal gevestigd "Kalifaat" z'n ideologie op termijn ook naar andere Islamitische gebieden wil exporteren. Een deel van die gebieden liggen immers in Rusland en de ex-Sovjetrepublieken die Poetin graag weer binnen de Russische invloedsfeer wil halen.
Daarop volgend wordt er gesteld: "Poetin is zich met dit nieuwe buitenlandse avontuur aan het verstrikken in de netten die het ondoorgrondelijke en sluwe Pentagon voor hem heeft gespannen. Met andere woorden: we zijn getuigen van een zeer sinister complot van Washington, met als doel Poetins ”endgame” en Ruslands finale op het geopolitieke schaakbord."
Onzin. Dit is weer zo'n alu-hoedjes theorie die ervan uitgaat dat alle gebeurtenissen in de wereld uit de hoed van een enkele onfeilbare en onzichtbare entiteit komt, zijn het niet de Joden of Bilderberg, dan is het de CIA of het Pentagon wel. De gebeurtenissen in Irak en Syrië hebben meer met een falende buitenlandse politiek van Washington te maken dan met een briljant en sinister plan om Poetin pootje te lichten.
Wat vinden jullie van deze stellingname? Is het meer waarschijnlijk dat Poetin met tegenzin, alleen gedreven door eigenbelang bezig is in Syrië of dat Rusland niet meer zal terugkeren na dit 'avontuur' in het MO?
Beide. Eigenbelang, om die bases en de laatste bondgenoot in het MO (beter gezegd: voorbij de Bosporus) te behouden, en aangezien Assad inderdaad de laatste is, is de Russische rol in het MO voor de komende jaren uitgespeeld als Syrië verloren gaat.
Aan de andere kant kan Syrië goed gebruikt worden om de Russische invloed in het MO uit te breiden als Poetin zijn "vriend" Assad kan redden. Niet alle Amerikaanse bondgenoten in het MO zijn even blij met de Amerikanen. Sommige zouden graag Washington en Moskou tegen elkaar uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Assad is wezen buurten in Moskou (en de ring kussen van Putin).

Rusland heeft in Syrië zeer geavanceerde wapens ingezet waarmee het (radar) zicht van o.a. de NAVO zwaar verhinderd wordt. Tegen IS heeft zoiets nl. geen zin.
https://www.washingtonpos...efense-bubble-over-syria/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:30:
Rusland heeft in Syrië zeer geavanceerde wapens ingezet waarmee het (radar) zicht van o.a. de NAVO zwaar verhinderd wordt. Tegen IS heeft zoiets nl. geen zin.
https://www.washingtonpos...efense-bubble-over-syria/
Komt op mij over als vrij normale voorzorgen. Moderne jets zijn kostbaar, die omring je met luchtafweer en allerlei andere zaken, simpelweg uit voorzorg. Wat een blamage zou het zijn als de Russen bestookt werden door een deserterende Syrische piloot of een antieke jet die IS op een of andere manier vliegwaardig heeft gekregen, omdat ze te naief of arrogant waren om zich voor te bereiden. Het is een gevaarlijke en onvoorspelbare regio, daar neem je alle voorzorgen die maar mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:37
zeeg schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:41:

Als dat laatste zo zou zijn dan staan straks alleen USA en China nog overeind. Europa is inmiddels zichzelf aan het uitroeien op de lange termijn door massa import van vluchtelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:36
Kort artikel op The Atlantic.com inzake Rusland, doelen van IS in Syrie en ironie;
That Time Jimmy Carter Emailed Putin About ISIS
The former U.S. president joked that he could provide maps to help Russia target the Islamic State more accurately.

Given that their country’s humor is so steeped in subtle and sophisticated irony, Russian officials’ frequent inability to get a joke can be pretty mind-blowing.
And it appears that former U.S. President Jimmy Carter just had a good laugh at Moscow’s expense.

Speaking this weekend, the 91-year-old Carter said he had offered to provide Russia with accurate maps of Syria so its pilots could actually target Islamic State positions in the country—rather than U.S.-backed opponents of President Bashar al-Assad. Carter, who was among a group of prominent former global leaders who met Putin this past spring, said the Russian president had provided him with an email address.
...
But it appears that Moscow didn’t pick up on the joke. The Interfax news agency flashed the following: “RUSSIAN FOREIGN MINISTRY CONFIRMS THAT EX-U.S. PRESIDENT JIMMY CARTER HANDED MAPS INDICATING ISLAMIC STATE’S CURRENT LOCATIONS IN SYRIA TO RUSSIAN EMBASSY IN WASHINGTON.”
Van hetzelfde laken een pak;
The Foreign Ministry is far from the only part of official Russia that has trouble understanding contemporary humor. Back in May, prosecutors in Rostov questioned the organizer of a local spelling bee about whether he has any connections to so-called “grammar Nazis.”

Grammar Nazi, of course, is a slang term for somebody who habitually—and often annoyingly—corrects other people’s grammar.
In recent years, it has developed into a satirical Internet meme, which uses imagery that vaguely resembles swastikas.
But prosecutors in Rostov didn’t get the joke. They interrogated spelling bee organizer Aleksei Pavlovsky, asking him whether he believed people who make spelling and grammatical mistakes should be exterminated. bron

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog meer Russische grappen: 'Russische piloot omgekomen in Syrië'
In de militaire strijd in Syrie is zondag een Russische piloot omgekomen.

Dat melden verschillende media dinsdag.

Volgens Rusland heeft de piloot zelfmoord gepleegd door liefdesverdriet.
_O-

In Oekraïne konden ze nog zeggen dat er militairen waren omgekomen bij oefeningen, maar dat gaat hier natuurlijk niet lukken. Had echter wel gedacht dat ze iets beters zouden verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik lees net dit: www.politico.eu/article/k...hen-republic-russia-film/

Krijg er een meta-gevoel bij: het leest alsof hij z'n deelrepubliek (en Poetin het land) regeert als een in een post-apocalyptische Hollywood film een bende criminelen hun buurt 'regeren'. Het hele land is een film... Je gelooft gewoon niet wat je leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
ISIS voert nu ook al executies uit met tanks, het wordt steeds gekker daar.

http://www.clarionproject...r-tank-horrific-new-video

De maag staat me nog steeds omgekeerd na het zien van dat filmpje. :r
Het geeft wel aan tot hoe ver ze willen gaan om andere mensen de schrik aan te jagen.

edit..(alhoewel sommige bronnen vermelden dat het filmpje misschien fake is).....

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 27-10-2015 19:43 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:22:
ISIS voert nu ook al executies uit met tanks, het wordt steeds gekker daar.

http://www.clarionproject...r-tank-horrific-new-video

De maag staat me nog steeds omgekeerd na het zien van dat filmpje. :r
Het geeft wel aan tot hoe ver ze willen gaan om andere mensen de schrik aan te jagen.

edit..(alhoewel sommige bronnen vermelden dat het filmpje misschien fake is).....
Ze citeren de koran 2:194: "So whoever has assaulted you, then assault him in the same way that he has assaulted you."

Al Shabaab afdeling Somalie heeft zich nu ook aangesloten bij IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
Ik snap bij die filmpjes nooit waarom de gevangenen als makke schapen meewerken aan hun eigen (gruwelijke) executie. Ik zou wegrennen. Ontsnappen lukt je vrijwel zeker niet, maar dan krijg je ten minste een kogel door je hoofd in plaats van levend te verbranden, verdrinken of verbrijzeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Avalaxy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:11:
Ik snap bij die filmpjes nooit waarom de gevangenen als makke schapen meewerken aan hun eigen (gruwelijke) executie. Ik zou wegrennen.
Komt inderdaad vreemd over. Gedrogeerd misschien? Aan de andere kant zie je dit overal in de wereld en door de geschiedenis heen keer op keer bij executies gebeuren. Ook uit WO2 zijn wel foto's van massa-executies bekend waar mensen eerst (letterlijk) hun eigen graf groeven voor ze gedood werden. Een psycholoog kan dat vast verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Het is de ultieme gelatenheid waarmee je je eigen kansloze situatie en aankomende dood accepteert. Volgens mij krijg je een bizar raar gevoel over je heen. Ik hoop het nooit te hoeven meemaken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doen ze de opnames meerdere keren, pakken de beste eruit en plakken dan de executie erachter, die misschien op een andere dag plaatsvond. Lastige keus, tussen een tank of een onthoofding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Avalaxy schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:11:
Ik snap bij die filmpjes nooit waarom de gevangenen als makke schapen meewerken aan hun eigen (gruwelijke) executie. Ik zou wegrennen. Ontsnappen lukt je vrijwel zeker niet, maar dan krijg je ten minste een kogel door je hoofd in plaats van levend te verbranden, verdrinken of verbrijzeld te worden.
Achteraf zijn er twijfels of dit filmpje echt is of niet. Ten eerste zie je de man bijna expres richting de rups huppelen. Vervolgens vlak voordat de tank over z'n tenen begint de rijden verwisselt de camera positie. Nu zie je de situatie van voren, waarbij het niet duidelijk is of het een echt iemand is of een pop. Je ziet de tank wat omhoog gaan terwijl het over het lichaam rijdt. Hoe zwaar weegt zo'n tank? Minimaal 50 ton? Een pop (of mannequin) geeft meer weerstand dan een echt lichaam. Dan de beelden van het levenloos lichaam. Je ziet enkel een opengebarsten schedel, maar de rest van het lichaam lijkt redelijk intact. Met zo'n zware tank had het lichaam compleet plat en uitééngereten moeten zijn, met veel meer bloed er om heen.
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:06:
Lastige keus, tussen een tank of een onthoofding.
De tank gaat wel sneller, zo'n onthoofding duurt langer.

Het is vanuit ons perspectief eigenlijk niet te bevatten dat er mensen zijn die dit soort dingen kunnen doen bij andere mensen. Aan de andere kant, nog geen 200 jaar geleden deden ze hier in Europa ook de gekste dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 28-10-2015 13:26 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
FunkyTrip schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:53:
Het is de ultieme gelatenheid waarmee je je eigen kansloze situatie en aankomende dood accepteert.
Ik gok zo dat er al een 'behandeling' aan vooraf ging, waardoor een executie eruit kan zien als een verlossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Achteraf zijn er twijfels of dit filmpje echt is of niet. Ten eerste zie je de man bijna expres richting de rups huppelen. Vervolgens vlak voordat de tank over z'n tenen begint de rijden verwisselt de camera positie. Nu zie je de situatie van voren, waarbij het niet duidelijk is of het een echt iemand is of een pop. Je ziet de tank wat omhoog gaan terwijl het over het lichaam rijdt. Hoe zwaar weegt zo'n tank? Minimaal 50 ton? Een pop (of mannequin) geeft meer weerstand dan een echt lichaam. Dan de beelden van het levenloos lichaam. Je ziet enkel een opengebarsten schedel, maar de rest van het lichaam lijkt redelijk intact. Met zo'n zware tank had het lichaam compleet plat en uitééngereten moeten zijn, met veel meer bloed er om heen.
Dit is net zoals sommigen over 9/11 zeiden dat die torens nooit zo recht naar beneden hadden kunnen komen. Een beetje de omgekeerde wereld. Met je lekenkennis heb je bepaalde verwachtingen, die niet overeenkomen met de realiteit. Dan moet je je kennis bijstellen, niet de realiteit afdoen als nep.

Ik heb de beelden helaas ook gezien, ziet er vrij echt uit. De uitlaatgassen en schaduwen kloppen en het gedrag van die platgereden kerel vind ik ook niet ongeloofwaardig. Als de tank langzaam had gereden was die minder omhoog gekomen, je kunt nou eenmaal niet onmiddelijk een massa inpersen. Die hydrolische persen doen dat ook heel traag. Daar komt nog bij dat ik hier IS wel toe in staat zie. Al met al geloof ik het wel.

Ik ben overigens ook een leek op dit gebied dus natuurlijk kan ik het mishebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Snowwie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:24:

Het is vanuit ons perspectief eigenlijk niet te bevatten dat er mensen zijn die dit soort dingen kunnen doen bij andere mensen. Aan de andere kant, nog geen 200 jaar geleden deden ze hier in Europa ook de gekste dingen.
200? Zeg maar gerust 70-75 jaar. In WW2 is ook genoeg gebeurd wat het daglicht niet mag zien. Aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:40:
je kunt nou eenmaal niet onmiddelijk een massa inpersen.
Een schedel is sterker dan een borstkas, echter in het filmpje zie je enkel een geplette schedel en een redelijk intacte borstkas. Voor mijn gevoel had ie helemaal uit elkaar moeten liggen.

Maar goed, we moeten hier ook verder maar niet te veel over discussiëren. Of het nu echt is of niet, het is een walgelijke vorm van propaganda, en als het wel echt is, kun je er met de verstand niet bij hoeveel pijn die jongen (hij was nog maar 19) gehad moet hebben.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ratten verlaten het zinkende (woestijn)schip? Zijn dit nou terroristen of gematigde rebellen die Syrië uitgevlogen worden. En waarom zit Turkije daar ook bij?
http://www.presstv.ir/Det...sh-Yemen-Turkey-Qatar-UAE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
Is het niet een beetje toevallig dat dit voor Iran een uitgelezen kans is om z'n aartsvijanden zwart te maken?

Al zie ik de genoemde landen er wel voor aan. Het zijn stuk voor stuk landen die het niet nauw nemen met mensenrechten, en zich weinig solidair opstellen als het gaat om het dealen met de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Presstv heeft eerder al gemeld dat er Amerikaanse transportvliegtuigen vol wapens voor ISIS waren neergehaald en dat er een Israelische kolonel was gevangen genomen die een ISIS eenheid leidde. Voor geen van deze zaken is ooit enig bewijs getoond, ook hiervoor verwacht ik niets meer voor dan 'Damascus zegt...'

En over een paar weken komt de volgende losse flodder die meteen hier kritiekloos wordt gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die kolonel heb ik wel foto's gezien dus wat je beweert dat ze geen bewijzen hebben klopt niet.
En de oorlog in Yemen lijkt al net zo'n zootje te worden als Syrië en ook daar gebeuren allerlei dingen die absoluut niet door de beugel kunnen door bondgenoten van de westerse landen. En als ze daar ook 'gematigde rebellen' willen gaan gebruiken om tegenstanders te terroriseren zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:17:
Over die kolonel heb ik wel foto's gezien dus wat je beweert dat ze geen bewijzen hebben klopt niet.
Laat maar zien dan. Die kolonel die is gearresteerd in Irak in handen van Iran of hun Iraakse vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* Dit soort video's voegen niet zoveel toe...

[ Voor 85% gewijzigd door Señor Sjon op 03-11-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

L1nt schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11:
[...]

200? Zeg maar gerust 70-75 jaar. In WW2 is ook genoeg gebeurd wat het daglicht niet mag zien. Aan alle kanten.
Door alle partijen ook. oa russen die duitse vrouwen over de lengte door een cirkelzaag trekken waar normaal gesproken bomen mee verzaagd werden. Uiteraard alles terwijl ze nog leefden en zonder ze mak te krijgen met 20 try-outs. SS-ers die kinderen voor de ogen van de vrouwen uit ht dorp in de fik steken,levend, om van de vrouw die het niet trekt wiens man in het verzet zat etcetc.

maar wat ik nou mis (niet dat dit alles mijn prive tvshow is) is een soort overzicht op tv hoe het gaat met het inmekaar stampen van IS. Er zijn van die losse flodderberichten en meer niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:07

arie_papa

Running on Ubuntu

ROFLASTC schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:01:
[...]

...
maar wat ik nou mis (niet dat dit alles mijn prive tvshow is) is een soort overzicht op tv hoe het gaat met het inmekaar stampen van IS. Er zijn van die losse flodderberichten en meer niet.
Ik check deze site regelmatig http://isis.liveuamap.com/. Geeft een aardig inzicht wat er allemaal gebeurt in die regio.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Pagina: 1 ... 23 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle onderwerpen omtrent Israël/Palestina zijn hier offtopic.

Het is hier niet de bedoeling om het wel en wee van de islam/jihad/sharia te bediscussiëren.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid