Disclaimer : Niet beledigend bedoeld en in het dagelijkse leven ben ik genoeg mensen tegengekomen die mij een extreem koude ongevoelige kikker vinden.Predje schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:42:
[...]
Ik heb hier gister echt letterlijk om zitten huilen.
Zit je dan op de bank met je kapsalon 1 vandaag te kijken.
Vrouwen, kinderen, vaders uit pure angst en paniek de woestijn in gevlucht.
Bange kinderen in de oorlog. Slachtoffertjes die nergens om gevraagd hebben.
Zie je daar een meisje staan met lege pakjes drinken wat zo'n trauma van de dorst opgelopen heeft
dat ze alle pakjes drinken verzameld heeft. Dan kijk ik naar mijn meisje van 1.5 wat vredig zit te spelen.
Wat is de wereld toch een droevige helleput op sommige (zoniet de meeste) plekken!
Wat zou ik graag iets doen.. maar je kunt niks doen vanuit NL!
Natuurlijk ga ik niet daar knokken, ik ben echt niet zo stoer als Ron de biker.
Ook voel ik er niks voor ergens op straat te gaan staan schreeuwen.
Er is daar ook geen hulporgaan o.i.d. waar je aan kunt doneren.
Wat een ramp is het. En hoeveel mensen/kinderen raken niet getraumatiseerd welke de volgende generatie in die landen moet worden. Het komt daar nooit meer goed..
Maar dit soort posts vind ik toch altijd wel tranentrekkend. Ik zeg gewoon eerlijk dat ik niets wil doen en dat het mij vrij weinig boeit wat de media schrijft over verweggistan zolang het maar niet in mijn achtertuin is.
Maar zou het je wel iets doen dan heb je echt ontelbare mogelijkheden om iets te doen, het vereist alleen wat inzet en wat opoffering. Maar ga niet zeggen dat je niets kunt doen vanuit NL, dat is gewoonweg niet waar.
Je kunt je huis aan de paal gooien en dan de helft van de waarde overmaken naar het rode kruis oid, je kunt van een gemiddeld maandsalaris makkelijk meerdere vliegtickets kopen en die via facebook oid versturen naar die mensen zodat ze bij jou in huis kunnen wonen.
Je kunt van alles doen maar je wil niets doen wat je enig ongemak geeft, dat is de realiteit.
Ik blijf het altijd extreem verbazingwekkend vinden dat een bedrijf als Apple (wat alleen maar luxe-producten maakt) rustig 120 miljard omzet kan maken en mensen massaal iphone 5 en 6 kopen terwijl "men" steen en been klaagt dat ze niets kunnen doen.
Je kunt ipv een nieuwe iphone een telefoon voor een tientje kopen bij de aldi oid en dan 690 euro storten aan een goed doel, maar men wil het gewoon niet. Daar heb ik geen probleem mee, maar ga niet lopen verkondigen dat het niet kan.