[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.673 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
wsLy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:41:
Hmm gisteren een excel-sheet gezien met nieuwe expected values... Dus ik denk dat wn8 binnenkort weer aangepast gaat worden.

Zodra ik thuis ben zal ik de sheet plaatsen voor de geïnteresseerden.
http://forum.wotlabs.net/...pdate/page-25#entry224232

Dit is hem voor de geinteresseerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:39
dramborleg schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:25:
[...]

Volgens mij ben je een beginnende speler, niet?
De russische lijn die jij gekozen hebt (van de KV-1 tot de IS-7) wordt gezien als de beste tank lijn om mee te beginnen. Dit heb ik ook gedaan en is me goed bevallen. Toch heb ik op mijn IS een winrate van 47%. Hiervoor heb ik twee aanleidingen kunnen vinden. 1. Op tier 6 heb je met de KV-1S een erg OP tank. 390 damage maakt dat je veel tanks kan 2-shotten. De IS is goed, maar niet OP. 2. Met een tier 7 tank kom je veel in tier 8 battles terecht en dat is de sweetspot waar veel goede spelers spelen. Dit heeft te maken met hoeveel credits je verdient. Als je een goede speler bent dan lukt het je om op tier 8 winst te maken. Ben je een minder goede speler dan lukt dat niet. Het gevolg van geen winst maken op tier 8 is dat je op tier 5 of 6 (de beste tiers om winst te maken) veel potjes gaat spelen. Tier 5 en 6 zijn volgens mij daarom meer gevuld met relatief minder goede spelers dan tier 8 en hoger.

De IS-3 is zeker een erg goede tank. De beste all-round tier 8 tank, als je het mij vraagt. (hoewel hij een paar patches geleden wel wat generfed is) Echter zijn alle tanks die niet full-ops zijn (dus alle modules unlocked, equipment installed en crew 100%) best vervelend om te spelen. Ik vind dat je een tank niet mag beoordelen voordat deze full-ops is. Daarom probeer ik tanks ook niet los te laten voordat in ieder geval alle modules unlocked zijn. Later opnieuw beginnen is voor mij een ramp en dan blijft de tank maar een beetje in de garage staan stoffen. De IS moet je met de 122mm spelen. Anders is de tank hopeloos. De D-2-5T heb je al unlocked vanaf de KV-1S. Daarom heb ik gewoon de turret eerst onderzocht. Dan kun je direct die lekkere 122mm er op zetten. Dan de engine en tracks om tot slot die D-25T te onderzoeken voor een iets betere reload. De hoeveelheid XP die je nu in die 100mm gun (niet voor niets wordt dat de 1D10T gun genoemt ;)) gestopt hebt is jammer. Tip: onderzoek de volgende keer eerst wat je het beste kunt unlocken. Soms heb je de tracks nodig om een betere gun er op te kunnen zetten. Soms kun je alles gewoon installeren en dat als laatst nog de tracks. Via: http://wiki.worldoftanks.com/IS kun je iets meer achtergrond lezen over de tanks.

Tweakers logo kun je niet zomaar toevoegen. Je moet toegelaten worden tot de clan "Gathering of Tanks" en hoewel de naam de link doet vermoeden heeft deze clan geen verbinding met de tweakers website. GoT bestaat uit twee clans. Via Google moet je er wel het een en ander over kunnen vinden, en zou je zeker op het forum terecht moeten kunnen komen. Daar staat bij wie je specifiek moet zijn om aan te vragen of je bij de clan mag. Vroeger moest je bijvoorbeeld minimaal een tier 5 tank hebben en een bepaald aantal potjes gespeeld ofzo. Ik nodig je uit om hier verder naar te kijken want de Gathering of Tanks clan zit vol met vriendelijke mensen die je willen helpen met het leren van de game (including me :+)

Succes met je WoT carriere, dat je er plezier in moge hebben :)
Speel nu 14 dagen ongeveer. Game heeft me positief verrast.

Bedankt voor je bericht. :)

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik twijfel echt.. of ik de 6.1ml moet uitgeven aan de E100 arty, als ik het zo vergelijk met me huidige Tiger arty is het niet eens zo speciaal om tier hoger te gaan hmm :/

http://tank-compare.com/e...39&T2=216I174I150I268I148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10

Rianata

Have you played Atari today?

Vedrano schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:45:
Ik twijfel echt.. of ik de 6.1ml moet uitgeven aan de E100 arty, als ik het zo vergelijk met me huidige Tiger arty is het niet eens zo speciaal om tier hoger te gaan hmm :/

http://tank-compare.com/e...39&T2=216I174I150I268I148
Hmm, weinig verschil idd, hij schiet wat sneller en kan 2x zoveel ammo meenemen... maar goed, zoveel zou ik nooit uitgeven aan arty, teveel leuke 'echte' tanks ;)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Goede arty's zijn echt wel leuk, als je niet de pech hebt op kut mappen te komen :)

Hier het filmpje van mijn Maus, tegen 7 tegenstanders... 0-7 achter en we wonnen met 15-7 haha.

[ Voor 11% gewijzigd door FSXnoob op 21-06-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

FFS. Ik sta net in mijn E100 te sidescrapen en heb nog 0 schade opgelopen en 2500dmg uitgedeeld. In 10sec tijd schiet mijn eigen jpzE100 en de 183 mij achter in de turret en killen mij daarmee.....

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
wontcachme schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:30:
FFS. Ik sta net in mijn E100 te sidescrapen en heb nog 0 schade opgelopen en 2500dmg uitgedeeld. In 10sec tijd schiet mijn eigen jpzE100 en de 183 mij achter in de turret en killen mij daarmee.....
GeeGee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

wontcachme schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:30:
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GKUrqCvmf8WUscIBq5KJtTxr/thumb.jpg

Ik had niet verwacht op deze tank ooit nog een ace badge te halen, maar 't is gelukt :) Nog 5K naar de 13 90, whoohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Begin de IS-3 eindelijk een beetje door te krijgen, net een mooi sidescrape potje vs een Löwe. 3600 damage blocked. :)

Zie replay: http://wotreplays.com/site/953620

Iemand nog tips kwa speelstijl?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 22:06
Ik zou op Ensk naar het midden van de stad gaan waar in dit potje het meest gevochten wordt. Daar kom je vaak de tanks tegen waar je eht met de IS-3 tegen op moet nemen. Nu heb je op de Löwe na eigenlijk vooral tier 7 heavies en een SU-152 beschadigd. Ook had je geluk dat op die Tiger I na niemand van hen je op stond te wachten aan de andere kant van de spoorlijn. Verder is 2k dmg in een IS-3 best goed.

En die GW Tiger P die hun Tiger I afschoot... lol.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Kon er gisteren niet meer tegen en de BL10 gehaald door er free exp tegen aan te gooien, geen zin om nog 10k door te grinden met de derp. Nu nog een pot krijgen waar ik de gun echt kan laten spreken.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Ik leef ook nog steeds, al is het meer dood dan levend :+
Paar potjes kunnen doen afgelopen vrijdag en nog een paar filmpies opgenomen, ik was het in ieder geval nog net verleerd!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 12:45

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

psychoclown schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:30:
Ik leef ook nog steeds, al is het meer dood dan levend :+
Paar potjes kunnen doen afgelopen vrijdag en nog een paar filmpies opgenomen, ik was het in ieder geval nog net verleerd!

[video]
Nog net verleerd :P perfecte verspreking. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Mooi, Wotlabs heeft hun nieuwe wn8 table toegevoegd. Ben met 80puntjes gestegen erdoor (:

Jammer genoeg zal ik door de Nashorn de 3k niet kunnen aantikken.
Wat een verschrikkelijke tank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Purchased: 'AMX 13 90' successfully purchased. Spent : 2.370.000

Hij is binnen :D Heeft me weer 4 potjes gekost voordat ik de 13 75 eindelijk heb weten te triplen. Heb nu ook Sixth Sense eindelijk *O*

edit:

Researched:Waffenträger auf E 100 researched.
Undistributed experience spent: 204995 
Free Experience spent: 5 

Meteen maar ff gekocht ook, Lekkel >:)

Ben nu wel ff door m'n credits heen, maar ja

[ Voor 37% gewijzigd door Mr_Size op 23-06-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Denk dat ik maar eens een paar dagen stop met spelen. Het hele weekend was dramatisch met 30% winrate als dieptepunt gisteren avond. Mijn persoonlijke dieptepunt was Ensk in mij IS-8. Was top tier en enige t9 heavy. Ik ga naar het midden van de stad en probeer daar te sidescrapen. Komt er een diep rode T28 aan die precies achter mij gaat staan en mij gewoon klem zet. Ben daar uiteindelijk wel weg weten te komen, maar die T28 blijft mij volgen en blokkeert mij constant door precies achter mij te gaan staan. Peek-a-boo en terug, nope, staat die gast precies achter mij kan niet meer terug. Dat was de eerste keer in maanden dat ik opzettelijk op iemand van mijn eigen team schoot.

Oh en WT auf E 100 moeten dood generfd worden. Die dingen doen meer damage sneller dan de oude Foch ooit deed, ze zijn compleet onzichtbaar (lichte overdrijving :)) en hebben meer hp dan menig andere tank op t10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Even weer wat schaamteloze zelfpromotie:

psychoclown heeft een potje van mij in de Conqueror op zijn kanaal gezet:

Het is hetzelfde potje dat ik zelf 5 dagen geleden er op heb gezet met 2 verschillen: psycho geeft commentaar in het Engels en de replay laat 9.1 Arctic Region zien, terwijl ik de match in 9.0 heb gespeeld. Hierdoor ziet Arctic Region er heel anders in de video dan hoe ik hem speelde begin juni. Gek genoeg is het niet overal, want het gedeelte waar ik in het begin rij is ook veranderd, maar dat zie je dan weer niet :S Een aantal schoten zien er daardoor gek uit, want het lijkt alsof ik ze dwars door een rots heen schiet. Maar je moet je dan maar ff inbeelden dat deze er op 9.0 niet waren :p

edit: oh, er is natuurlijk een 3e verschil: psycho heeft veel meer viewers :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Size op 24-06-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
Mr_Size schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:17:
[afbeelding]

Ik had niet verwacht op deze tank ooit nog een ace badge te halen, maar 't is gelukt :) Nog 5K naar de 13 90, whoohoo!
Hoe heb je zo veel gold rounds geschoten O.o

Zo moeilijk is het niet om ace te halen op de 13 75 toch? *insert random map met bosjes*, ga in een goed bosje staan en spot voor je team. Bij 13k spotting damage, rij uit je bosje en kill de overgebleven arty :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
dramborleg schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:34:
Hoe heb je zo veel gold rounds geschoten O.o

Zo moeilijk is het niet om ace te halen op de 13 75 toch? *insert random map met bosjes*, ga in een goed bosje staan en spot voor je team. Bij 13k spotting damage, rij uit je bosje en kill de overgebleven arty :+
Haha, jij bent grappig en optimistisch :z Hoe vaak ik niet in bosjes heb gestaan om vervolgens te concluderen dat niemand wat doet met de targets die ik oplicht.. Nee, in randoms is het als scout maar in heel weinig gevallen mogelijk om onderscheidend te zijn. Af en toe lukt het, en soms loop je dan per ongeluk tegen de ace aan :+

Wat betreft dat gold: ik had een 50/50 loadout, dus 18 AP en 18 APCR. Daar ben je snel doorheen, dus elk potje was vrij duur :+ Had wellicht 6 AP shells meer mee moeten nemen, maar APCR kwam toch wel vaak van pas tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:12
Mr_Size schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:46:
[...]

Haha, jij bent grappig en optimistisch :z Hoe vaak ik niet in bosjes heb gestaan om vervolgens te concluderen dat niemand wat doet met de targets die ik oplicht.. Nee, in randoms is het als scout maar in heel weinig gevallen mogelijk om onderscheidend te zijn. Af en toe lukt het, en soms loop je dan per ongeluk tegen de ace aan :+

Wat betreft dat gold: ik had een 50/50 loadout, dus 18 AP en 18 APCR. Daar ben je snel doorheen, dus elk potje was vrij duur :+ Had wellicht 6 AP shells meer mee moeten nemen, maar APCR kwam toch wel vaak van pas tbh.
Er zijn best wat mogelijkheden om onderscheidend te zijn, alleen denk ik dan al lang niet meer aan spotten van de tegenstander. Inderdaad een utopie te denken dat men wat doet met je spots (al die potjes Mountain Pass en Prokorovka), mocht je al op een map komen welke een beetje scoutvriendelijk is.

De kracht en fun ligt voor mij steeds meer in effectieve damage doen of tegenstanders afleiden. Zorgen dat je medespelers een sideshot op de turret of hull kunnen maken omdat jij de tegenstander doet draaien, of juist andersom. Door snelheid en camo kan je best vaak in posities komen waar de tegenstander je niet verwacht, waardoor je misschien niet zoveel bezig bent met spotten, maar wel beslissend zijn of een medespeler een gevecht overleeft of niet.

Misschien niet het 'pure' scouten, maar Who cares... blijft toch 1 tegen 29. Overigens wel aardig om daar 3 vs 27 van te maken, met drie scouts in platoon zet MM je nagenoeg altijd tegenover drie andere scouts, duidelijk een voordeel met bv drie 1390tjes die samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
Mr_Size schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:46:
[...]

Pfiew, daar doe je nogal een bewering. Ik denk dat Tazilon het niet met je eens is. (zie: YouTube: Tazilon voor tutorials)

Ik heb na 8.10 niet veel meer gescout (de Lorraine 40t is binnen) maar daarvoor vond ik het echt niet moeilijk om toe te voegen aan de randoms waar ik in zat. Daarnaast vind ik dat een scout geen APCR nodig heeft. Kan het me niet meer herinneren maar volgens mij had ik geen gold shells bij me op mijn 13 75. Op de 13 90 heb ik er 6 bij voor misschien aan het eind van de battle als er nog een gekreupelde E75 en een IS-7 over zijn ofzo. Dan is het wel zuur als je gaat bouncen op de zijkant. Punt is dat je als scout je niet moet focussen op damage. Schieten verraad je positie en is imho vaak helemaal niet nodig.

Mja als je een damage dealing scout wil dan heb je met de 13 90 wel een leuke gevonden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
dramborleg schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:44:

Pfiew, daar doe je nogal een bewering. Ik denk dat Tazilon het niet met je eens is.
Ik heb na 8.10 niet veel meer gescout (de Lorraine 40t is binnen) maar daarvoor vond ik het echt niet moeilijk om toe te voegen aan de randoms waar ik in zat. Daarnaast vind ik dat een scout geen APCR nodig heeft. Kan het me niet meer herinneren maar volgens mij had ik geen gold shells bij me op mijn 13 75. Op de 13 90 heb ik er 6 bij voor misschien aan het eind van de battle als er nog een gekreupelde E75 en een IS-7 over zijn ofzo. Dan is het wel zuur als je gaat bouncen op de zijkant. Punt is dat je als scout je niet moet focussen op damage. Schieten verraad je positie en is imho vaak helemaal niet nodig.

Mja als je een damage dealing scout wil dan heb je met de 13 90 wel een leuke gevonden >:)
Ja idd, is een stevige bewering. Ik ken Tazilon zijn filmpjes, is idd een erg goede scout. Maar, ook hij laat natuurlijk alleen zijn beste potjes zien. Ook hij zal vaak zat een team hebben gekregen dat niets deed met zijn spots. Kun je nog zo'n goede speler zijn, daar doe je gewoon niets aan. Dat soort filmpjes ga je natuurlijk ook niet showen.

Maar na de 12t en de 13 75 gespeeld te hebben (167 potjes totaal) weet ik wel waar ik over praat, althans wat ik heb meegemaakt. Overigens moet ik wellicht nog toevoegen dat ik geen meester scout ben en daarin nog een hoop kan leren. Los daarvan heb ik vaak zat passief zitten scouten op een goede plek. Grofweg zijn er dan 3 scenario's:
  • 1. jouw team reageert op jouw spots en doet goede dmg, pot wordt gewonnen.
  • 2. jouw team campt hard, voert geen reet uit en vertelt mij dat ik moet gaan spotten. Als ik dan vervolgens moet gaan uitleggen dat ik passief aan het spotten ben wordt dat niet begrepen. Resultaat: ingemaakt met 2-15.
  • 3. jouw team reageert überhaupt nergens op, schiet niet op targets die jij oplicht, of lemminged een verkeerde kant op (bijv. de noobvalley op Lakeville). Resultaat: snoeihard ingemaakt.
Scenario 1 heb ik misschien in 10% van de potjes meegemaakt. Vaak resulteerde dat dan in >3K spotting dmg en een 1st class badge ofzo.
Bijna alle andere potjes verlopen volgens scenario 2 en 3. En daar ligt gewoon het probleem. Zoals je zelf zegt moet je niet schieten als je passief aan het scouten bent. Maar als je de enemy steeds dichterbij ziet komen zonder dat jouw team er wat aan doet dan zul je wat moeten. Of weg rijden, gespot worden en dood gaan met 0 dmg. Of proberen toch wat dmg te doen om in ieder geval nog iets uit de pot te halen.

Natuurlijk chargeer ik een beetje in de scenario's. Ik heb ook zat potjes meegemaakt waarbij ik 2K spotting dmg had en zelf ook nog 2K dmg had gedaan en alsnog verloor. Dat soort potjes heb je gewoon en dat is verder ook niet erg, je hebt dan een lekkere pot gehad en je team heeft het echt geprobeerd.
Té vaak echter doet je team gewoon nagenoeg niets en je rijdt dan niet in een tank om dat te compenseren, omdat een scout, zoals je terecht opmerkt, niet primair bedoeld is om dmg te doen.

Maar ik heb nu de 13 90, nog wel stock, dus hopelijk wordt het dan weer beter. Je kan nu meer ammo meenemen, dus dat scheelt ook al. Verder heb ik nu eindelijk Sixth Sense getrained, waardoor ik net ff wat eerder weg kan komen als ik gespot ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Size op 24-06-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
Sixth Sense is erg lekker om te hebben. Ik had het al op de 13 75 omdat ik de ELC ook gespeeld heb. Dat heeft gemaakt dat mijn passief spel veel agressiever is geworden doordat ik nu beter weet wanneer je gespot wordt en wanneer niet.

Je chargeert inderdaad, een 57% winrate op een VK28.01 is niet weg te praten. Zeker ben je meer afhankelijk van je team dan met een heavy of all-round medium, maar je kunt echt wel de deciding factor zijn in een scout.

Lijkt me leuk om een paar 13 90 potjes te spelen samen om wat van elkaar te kunnen leren. Als je de 13 75 overleeft hebt is de 90 een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
dramborleg schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:08:
Sixth Sense is erg lekker om te hebben. Ik had het al op de 13 75 omdat ik de ELC ook gespeeld heb. Dat heeft gemaakt dat mijn passief spel veel agressiever is geworden doordat ik nu beter weet wanneer je gespot wordt en wanneer niet.

Je chargeert inderdaad, een 57% winrate op een VK28.01 is niet weg te praten. Zeker ben je meer afhankelijk van je team dan met een heavy of all-round medium, maar je kunt echt wel de deciding factor zijn in een scout.

Lijkt me leuk om een paar 13 90 potjes te spelen samen om wat van elkaar te kunnen leren. Als je de 13 75 overleeft hebt is de 90 een verademing!
Ik heb ook de ELC gespeeld, maar heb relatief weinig gegrind op de ELC en de 13 75, omdat ik de tanks meteen full ops had gemaakt met free xp. Daardoor niet zo heel veel potjes gespeeld waardoor ik pas net SS heb.
En 13 90 platoons lijken me een uitstekend plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:48

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:55:
En 13 90 platoons lijken me een uitstekend plan :)
:Y

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
APCR spammend 13 90 platoon :D

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Sinds een tijdje zit ik in UN1CA, ben in redelijk wat clans heen en weer gegaan en moet zeggen dat ik nu eindelijk m'n plekje heb gevonden in een super toffe clan. Goede mensen waar ik nog veel kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:02
http://wotreplays.com/sit...shire-windsurfboy1999-t29

Lesje van ''how to carry a tier 9 battle''.
IS was een unicum en de AT-15 een appel.
De rest was tomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Iemand anders ook last van lags vanavond? Tank besturing met een seconde vertraging en jumpende tanks ingame?
dr34m3dd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:43:
Sinds een tijdje zit ik in UN1CA, ben in redelijk wat clans heen en weer gegaan en moet zeggen dat ik nu eindelijk m'n plekje heb gevonden in een super toffe clan. Goede mensen waar ik nog veel kan leren.
Ik heb een tijd met je clan leader (Daggerheart) samengespeelt bij HARD nog. In 2012.......

* wontcachme feels old now....

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
wontcachme schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:58:
Iemand anders ook last van lags vanavond? Tank besturing met een seconde vertraging en jumpende tanks ingame?

[...]

Ik heb een tijd met je clan leader (Daggerheart) samengespeelt bij HARD nog. In 2012.......

* wontcachme feels old now....
Zat je toevallig ook in de DR community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

dr34m3dd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:03:
[...]

Zat je toevallig ook in de DR community?
Nope. Van GoT naar AreaX naar REGEN naar HARD naar AreaX naar X-R naar EFE naar PTS naar EFE en nu als laatste stop HAPE. Speel nu puur nog voor fun en cw kunnen mij momenteel gestolen worden.

En bij HARD en AreaX hebben Dagger en ik veel samengespeelt en samengewerkt (hij was FC en ik was mini FC :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Het begint op te schieten met de lorraine 40t. Momenteel 50k xp erop en als het zo doorgaat duurt het niet lang voordat ik de bat chat heb :) dan maar eens de 50 120 kopen en grinden naar de 50b.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
wsLy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:31:
Het begint op te schieten met de lorraine 40t. Momenteel 50k xp erop en als het zo doorgaat duurt het niet lang voordat ik de bat chat heb :) dan maar eens de 50 120 kopen en grinden naar de 50b.
Ben in dezelfde positie maar kan niet zeggen dat ik vind dat het op schiet 8)7
Geen premium hebben scheelt ook veel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Platoontje T30 met clanmaatje Deurmat. Vermakelijke momenten na een stroef begin...

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

dramborleg schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:20:
[...]

Ben in dezelfde positie maar kan niet zeggen dat ik vind dat het op schiet 8)7
Geen premium hebben scheelt ook veel :'(
WoT spelen zonder premium is als seks met een erectieprobleem; het gaat nooit hard :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 20:42

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Rianata schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:00:
[...]

WoT spelen zonder premium is als seks met een erectieprobleem; het gaat nooit hard :X
_O-

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
Erectieproblemen heb ik geen ervaring mee ;). WoT zonder premium wel, de dubbels/trippels zijn de moeite waard.
Het grinden gaat langzaam, daar speel ik dus ook niet voor. Probeer de lol uit de battles te halen. Voor de volgende tanks hoef ik het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ik heb inmiddels de smaak te pakken :+

Hier een filmpje van een kort potje met de M5 Stuart, ben ook nog bezig met een lekker IS potje (ja, de IS gaat stukken beter de laatste tijd :D). Die komt binnenkort ook op YT te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:32:

Hier een filmpje van een kort potje met de M5 Stuart, ben ook nog bezig met een lekker IS potje (ja, de IS gaat stukken beter de laatste tijd :D). Die komt binnenkort ook op YT te staan.

[video]
Leuk en informatief! Ik denk er nooit aan om weer terug te rijden van die scoutplek, wat vaak eindigt in een untimely death :P

Je gebruikt overigens ERG veel Engelse termen in je uitleg, dit is natuurlijk verklaarbaar omdat we ook gewoon het spel in het Engels spelen maar kan wat verwarrend klinken voor de spelers die in het Nederlands spelen (en aangezien je de replays in het NL inspreekt ga ik er vanuit dat dit je publiek is). Voorbeelden: Artillery i.p.v. Artillerie, zwaar gearmorde tanks i.p.v. bepantserde tanks, range i.p.v. bereik, en nog wel wat dingetjes. Overigens is de intonatie verder prima, duidelijk, goed te verstaan etc :)

p.s.: en die besluit te #yolo'en :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
p0st schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:44:
Leuk en informatief! Ik denk er nooit aan om weer terug te rijden van die scoutplek, wat vaak eindigt in een untimely death :P

Je gebruikt overigens ERG veel Engelse termen in je uitleg, dit is natuurlijk verklaarbaar omdat we ook gewoon het spel in het Engels spelen maar kan wat verwarrend klinken voor de spelers die in het Nederlands spelen (en aangezien je de replays in het NL inspreekt ga ik er vanuit dat dit je publiek is). Voorbeelden: Artillery i.p.v. Artillerie, zwaar gearmorde tanks i.p.v. bepantserde tanks, range i.p.v. bereik, en nog wel wat dingetjes. Overigens is de intonatie verder prima, duidelijk, goed te verstaan etc :)

p.s.: en die besluit te #yolo'en :9
Thanks voor je commentaar :)
Ik gebruik idd veel Engels, maar dat doe ik in het dagelijks leven ook wel op zich. Soms zelfs zo erg dat ik wel het engelse woord weet, maar niet het nederlandse 8)7 Maar goede tip, ik ga er op proberen te letten d:)b

Oh en YOLO-en is gewoon een perfect ingeburgerd woord geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Mr_Size schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:32:
[...]

Thanks voor je commentaar :)
Ik gebruik idd veel Engels, maar dat doe ik in het dagelijks leven ook wel op zich. Soms zelfs zo erg dat ik wel het engelse woord weet, maar niet het nederlandse 8)7 Maar goede tip, ik ga er op proberen te letten d:)b
Ik zou niet de hele boel naar het Nederlands vertalen. Sommige termen lenen zich gewoon beter in het Engels, en zo'n beetje de hele Nederlandse / Belgische bevolking kan Engels. Dingen als range kan je inderdaad makkelijk vertalen naar bereik, maar is zeker niet noodzakelijk.

En inderdaad, erg vermakelijk filmpje om naar te kijken.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk nog eens een redelijke dag gehad qua RNG (als in: niet compleet desastreus :) ). Ook mijn max xp record verbeterd, opnieuw met de Churchill III. Jammergenoeg verloren, het was dat gevecht letterlijk ik vs 15 tegenstanders. Op het einde, toen ik alleen (+ een T14 die ergens in een hoekje verstopt zat) tegen 8 of 9 tegenstanders stond, wat premium geschoten (in de hoop de ultieme kolobanov te halen), maar de vijandelijke clicker dacht daar anders over.

Defeat
Battle: Murovanka
Vehicle: Churchill III
Experience received: 3.189
Credits received: 114.068
Battle achievements: Top Gun, High Caliber, Radley-Walters's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fCWC89r.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JugTZvp.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SxwPr0A.jpg?1

Vandaag 10 battles gespeeld, en 3 keer een ace tanker gehaald (2 in de churchill III, 1 in het gedrocht van een KV-4). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Mr_Size schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:32:

[video]
Ik weet niet of andere het ook hebben, maar ik zie die randen langs het beeld. Misschien kan je het in full-hd opnemen en renderen? Volgensmij ligt dat daaraan, weet het alleen niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick53
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Zo, ik heb de behoefte om jullie eens te vertellen wat een verschrikkelijke Noob ik ben. Via de eerste dvd's van RedAlert (ben niet de jongste dus) ben ik de tankspelletjes leuk gaan vinden. Zo tipte iemand mij een paar jaar terug om WOT eens te proberen. Eerste indruk toen; verslavend en het werd wel eens later dan mijn bedoeling was. (PS: ik heb een prima baan en weinig tijd voor spelletjes). Ik speel het op beroerde laptop, geen daglicht scherm zodat ik overdag de details niet kan zien en beperk me dus tot de avonden of in een winters weekend een lekkere dag. (als m'n vrouw het toelaat).
Ik heb geregeld een slechte ping >60 ms of zelfs haperingen; rood bolletje boven in beeld. Dan stop ik er mee.
Pas na 5 K spelletjes ontdekte ik de statistiek en na 8 K spelletjes Jimbo en XVM. Met XVM ontdekte je dan weer de slechte matchmaker van WOT.
Het nut van 25 % WR voor een team ontgaat me. Ik heb geen idee hoe je die Matchmaker van WOT kan beinvloeden. Als ik 3 spelletjes een slechte WR heb of verlies stop ik er tegenwoordig ook gewoon mee.

Verder had ik in het begin niet door, dat het ook gaat om winst en prestatie cijfers. Op een goede dag had ik 35 M credits en iemand adviseerde om equipment te kopen. Wat een verrassing en m'n winstcijfers schoten omhoog. Van 45 % overwinningen ben ik met een inhaalrace nu op 50 % aangekomen. Opnieuw beginnen vind ik geen optie want dan ben je alle dingen kwijt die je hebt opgebouwd.
Maar inmiddels rijdt ik ook met bijv. de IS7 en net de T110E5 gekocht. Wat ik dan weer raar vind is de logische voortgang in de tanks. Met de aanschaf van een IS7 mis je een goede lader. En met de T110E5 na een lange lijn van Heavies heb je opeens geen Heavy tank meer. De T110E5 is meer een mid support/ flanker tank.
Ook op tear 9/10 is het samenspel en taktiek veel belangrijker.
Op dat niveau moet je alle eigenschappen van alle tanks kennen. De WT auf 100 krijg je zonder scout niet te pakken, maar hij krijgt de heavies wel te pakken. De Tortoise is met een enkel goed schot om zeep wat eigenlijk wel jammer is voor zo'n verder goede tank.
Ik kan verschrikkelijk genieten van een goede game die gelijk op gaat en op het eind nog een paar spelers van elk team over. Voorzien wat de ander doet en daarop anticiperen. Verliezen doet dan wel pijn maar een slimme tegenstander gun ik dat van harte.
Kortom een leuk spel, door vooral het interactieve deel, de korte tijd, de strategie en de wisselende deelnemers en speelstijlen.
Toch een vraag: Ik heb geen idee hoe je bij een team kan komen. Kan iemand een linkje naar de uitleg geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
T110E5 geen heavy? lol, is het zeker wel hoor. Voorkant heeft zeer goede armor en kan alles bouncen, zeker als je angled.

Met teams bedoel je clans? Kun je allemaal op de wot site vinden en ook in deze TS staat daar wat informatie over.

Vandaag ging het erg lekker:

Wins/Battles: 17 (19) (89.5%)

Efficiency/WN8: 2 293 / 2 773

Vandaag voor het eerst de WTF E100 uitgelaten, samen in platoon met p0st en Druid. Speelt lekker weg zeg!

Verder zoals beloofd hier mijn 3e filmpje, dit keer met de IS.

Sorry voor video spam vandaag, maar op woensdag ben ik altijd vrij en had dus wat tijd om 2 potjes op YT te zetten :+
SurfBoy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:58:
Ik weet niet of andere het ook hebben, maar ik zie die randen langs het beeld. Misschien kan je het in full-hd opnemen en renderen? Volgensmij ligt dat daaraan, weet het alleen niet zeker.
klopt, ik heb het zelf ook. Heeft te maken met de resolutie volgens mij. Ik kan het wel weghalen overigens, maar ik vergeet het steeds 8)7. Full HD renderen dat kan, maar dan wordt de film ook een stuk groter en duurt het allemaal wat langer. De kwaliteit is nu 720p, voldoet prima imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Size op 25-06-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-07 23:36

TRX

Mr_Size schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:27:
T110E5 geen heavy? lol, is het zeker wel hoor. Voorkant heeft zeer goede armor en kan alles bouncen, zeker als je angled.

Met teams bedoel je clans? Kun je allemaal op de wot site vinden en ook in deze TS staat daar wat informatie over.

Vandaag ging het erg lekker:

Wins/Battles: 17 (19) (89.5%)

Efficiency/WN8: 2 293 / 2 773

Vandaag voor het eerst de WTF E100 uitgelaten, samen in platoon met p0st en Druid. Speelt lekker weg zeg!

Verder zoals beloofd hier mijn 3e filmpje, dit keer met de IS.

[video]

Sorry voor video spam vandaag, maar op woensdag ben ik altijd vrij en had dus wat tijd om 2 potjes op YT te zetten :+

[...]

klopt, ik heb het zelf ook. Heeft te maken met de resolutie volgens mij. Ik kan het wel weghalen overigens, maar ik vergeet het steeds 8)7. Full HD renderen dat kan, maar dan wordt de film ook een stuk groter en duurt het allemaal wat langer. De kwaliteit is nu 720p, voldoet prima imo.
net je video bekeken. echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Weer een toffe duidelijke video! Duidelijke uitleg wat je doet en waarom!

Gelijk nog wel even wat tips :)
- Je mag sommige stukjes in de replay best op 2x of 4x afspelen, dan houd je de spanning wat meer vast in langere matches :P
- Qua UI: In Options even "Show Tier in Player Panel" even uitzetten en voor de replay je minimap iets vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ben nu bezig met de IS... Heb inmiddels alles geunlocked maar wat me echt opvalt is dat je de ene pot alles raakt met die gun en de volgende pot gaat alles er naast... Ik blijf het maar lastig vinden, dat russische materiaal.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Nja ligt niet alleen aan het russische materiaal hoor... Gisteren kon ik met mijn lorraine 40t een m103 op 75m afstand NIET raken... 6 shells geschoten en allemaal mis. Dan zit je wel even te kijken van 'wtf just happened?'.

Oh en een battle ernaar snapshot een is-7 mij bijna op 500m... Draait zijn tank en turret en schiet voordat hij stilstaat, shell slaat 2m naast me in....

[ Voor 25% gewijzigd door wsLy op 26-06-2014 07:15 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Dat schot op 5:50 van mr_size zijn replay zou wsLy op de gun van zijn friendly hebben geraakt :3
Zoveel pech heeft ie altijd.

Verder mooie replay, maar wtf. Jij hebt echt teveel informatie op je scherm;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
dr34m3dd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:41:
Dat schot op 5:50 van mr_size zijn replay zou wsLy op de gun van zijn friendly hebben geraakt :3

Ik zag dat schot ook in de replay en dacht: hmm die had makkelijk die gun kunnen raken idd :D Ik heb dat soort dingen ook vaak zat hoor, maar sommige potjes zit gewoon alles mee.

Wat vind je veel info dan? Minimap heb ik klein, hier in het topic wordt zelfs al aangegeven dat die groter moet voor de replay :p Verder is wellicht het enige dat minder kan de informatie over beide teams, maar verder is alles redelijk standaard toch?
p0st schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:47:
Weer een toffe duidelijke video! Duidelijke uitleg wat je doet en waarom!

Gelijk nog wel even wat tips :)
- Je mag sommige stukjes in de replay best op 2x of 4x afspelen, dan houd je de spanning wat meer vast in langere matches :P
- Qua UI: In Options even "Show Tier in Player Panel" even uitzetten en voor de replay je minimap iets vergroten
En jij ook weer bedankt voor je feedback :) doorspoelen doe ik ook wel, bijv. in die Conqueror replay. Maar ik had nu een hoop te vertellen in dat IS filmpje, dus ik koos er bewust voor niet door te spoelen. (wordt straks nog een 2e Jingles, die lult ook altijd 5 kwartier in een uur :+)

Wat betreft die show tier in player panel uit te zetten: zorgt dat voor minder info op het scherm, zoals dr34m3dd bedoeld? Minimap groter kan, maar dan wordt het scherm ook weer voller :p

Ik speel overigens op een 1440x900 breedbeeld scherm, dat is nogal afwijkend qua grootte. Wellicht dat het daardoor op sommigen overkomt dat het scherm 'vol' is. Ik neem aan dat de meesten van jullie op minimaal 1920x1080 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:05:
En jij ook weer bedankt voor je feedback :) doorspoelen doe ik ook wel, bijv. in die Conqueror replay. Maar ik had nu een hoop te vertellen in dat IS filmpje, dus ik koos er bewust voor niet door te spoelen. (wordt straks nog een 2e Jingles, die lult ook altijd 5 kwartier in een uur :+)

Wat betreft die show tier in player panel uit te zetten: zorgt dat voor minder info op het scherm, zoals dr34m3dd bedoeld? Minimap groter kan, maar dan wordt het scherm ook weer voller :p

Ik speel overigens op een 1440x900 breedbeeld scherm, dat is nogal afwijkend qua grootte. Wellicht dat het daardoor op sommigen overkomt dat het scherm 'vol' is. Ik neem aan dat de meesten van jullie op minimaal 1920x1080 spelen?
Y/W! Haha en je stem is wel een beetje vergelijkbaar met Jingles dus wellicht hebben we hier de Nederlandse Jingles te pakken :9

Show Tier uitzetten zorgt ervoor dat de tank icoontjes beter zichtbaar zijn, en aangezien ook bij die incoontjes rechts bovenin al de tier staat is het zowel dubbele informatie als hinderend :P .. & misschien is het al voldoende om de minimap 1 +'je te geven, dat je zeg maar de tanknamen kunt zien.

Oh en dat er veel informatie op het scherm staat is natuurlijk ook wel een beetje mijn fout :$ je gebruikt namelijk mijn modpack en aangezien ik op een scherm van 2560x1440 speel (windowed) heb ik er nooit heel veel last van dat er veel info op het scherm staat omdat het relatief aan de randen staat allemaal (zie screenshot) 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nXtlLAL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Ik speel idd op 1920x1080 en neem ook op die resolutie op. Helaas is op jouw resolutie je framerate nog vrij laag, waardoor je opnames soms < 20 fps komen. Misschien een keer een fund raiser voor een beter systeem :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Je damage annoucer. Die 2 die je hebt kan je ook samenvoegen in 1. Scheelt sowieso al veel ruimte op je schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
dick53 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:51:
...
ik 35 M credits en iemand adviseerde om equipment te kopen. Wat een verrassing en m'n winstcijfers schoten omhoog. Van 45 % overwinningen ben ik met een inhaalrace nu op 50 % aangekomen. Opnieuw beginnen vind ik geen optie want dan ben je alle dingen kwijt die je hebt opgebouwd.
...

Exact, het gaat toch om de recente winrate? Laatste 1000 spelletjes of zo geeft aan hoe goed je op het moment bent... En nu 50% gemiddeld vanaf 45% betekent dat je een stuk boven de 50% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Rianata schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:14:
Ik speel idd op 1920x1080 en neem ook op die resolutie op. Helaas is op jouw resolutie je framerate nog vrij laag, waardoor je opnames soms < 20 fps komen. Misschien een keer een fund raiser voor een beter systeem :-p
Tja, mijn systeem is inmiddels alweer 3 jaar oud. Heb een Geforce GTX 560 Ti erin zitten, op zich een prima kaartje, maar nu niet meer top notch uiteraard. Zo lang ik prima kan spelen, en dat kan ik nu, zie ik geen noodzaak om te upgraden :)
dr34m3dd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:15:
Je damage annoucer. Die 2 die je hebt kan je ook samenvoegen in 1. Scheelt sowieso al veel ruimte op je schermpje
Zoals p0st hierboven aangeeft: ik gebruik zijn modpack en hij speelt dus met een veel hogere resolutie, zoals ik al had verwacht. Vandaar dat het er bij mij wat vol uitziet. Ik ben het echter gewend en heb er geen last van tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
dr34m3dd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:41:

Niet zoveel pech als 2crashandburn gisteren. Volledig ingezoomed op een vijand, hij schiet en raakt een friendly die niet eens in de buurt stond en ver buiten de reticle was.

Met een t30 trouwens, dus geen arty.

[ Voor 3% gewijzigd door wsLy op 26-06-2014 11:31 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ik zie trouwens net dat ik volgens noobmeter nu een Unicum ben: klik. Toch leuk zo vlak voor de 10K battles :)
noobmeter heeft dus eindelijk de bug opgelost waarbij de resultaten van de Stug III en de PZ IV dubbel werden geteld. Hierdoor ben ik 2 maanden terug bijna 100 punten gedaald op noobmeter, terwijl de stats op wotlabs wel 'goed' stonden. Ingame is mijn rating van XVM zelfs nog ietsje hoger, maar NM en WL zijn nu precies gelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Mr_Size schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:54:
Ik zie trouwens net dat ik volgens noobmeter nu een Unicum ben: klik. Toch leuk zo vlak voor de 10K battles :)
noobmeter heeft dus eindelijk de bug opgelost waarbij de resultaten van de Stug III en de PZ IV dubbel werden geteld. Hierdoor ben ik 2 maanden terug bijna 100 punten gedaald op noobmeter, terwijl de stats op wotlabs wel 'goed' stonden. Ingame is mijn rating van XVM zelfs nog ietsje hoger, maar NM en WL zijn nu precies gelijk d:)b
Gefeliciteerd (:
Nu kan je hem chillen in de Elitist channel om je winrate lekker omhoog te pompen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Nog maar 70 punten en ik ben een groen appeltje na 5k games. http://wotlabs.net/eu/player/Windsurfboy1999

[ Voor 5% gewijzigd door SurfBoy op 26-06-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Het is niet dat ik iedere dag Ace tanker potjes speel :+ ik heb er toevallig nog enkele op de plank liggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
the story van vandaag.......

complete tomatenteam, rijden met 10 tanks bij elkaar. Doen totaal geen dmg en ze worden compleet kansloos afgeschoten.
En natuurlijk hadden zij met 0 dmg de grootste mond.

Ik hou het weer even voor gezien. Vanavond nog maar eens kijken.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/co2p3p67b/shot_001.jpg

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Rianata schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:20:
Het is niet dat ik iedere dag Ace tanker potjes speel :+ ik heb er toevallig nog enkele op de plank liggen 8)

[video]
Leuk filmpje weer :) Ben momenteel ook met de Panther II bezig, speelt erg lekker (zoals de hele lijn erg lekker speelt). Heb nog niet zo'n goed potje als jij gehad, ik heb nog 'maar' een 1st class, maar heb er eigenlijk bijna nooit een slecht potje mee, zelfs niet in T10 potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Mr_Size schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:59:
[...]

Leuk filmpje weer :) Ben momenteel ook met de Panther II bezig, speelt erg lekker (zoals de hele lijn erg lekker speelt). Heb nog niet zo'n goed potje als jij gehad, ik heb nog 'maar' een 1st class, maar heb er eigenlijk bijna nooit een slecht potje mee, zelfs niet in T10 potjes.
Ik kan ook niet wachten op de E50 en E50M :9~ Nog 7K xp te gaan tot de E50 geloof ik en de credits staan al klaar 8) Of zou ik toch wachten met aanschaffen tot de eerstvolgende aanbieding? 8)7 Keuzes, keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Rianata schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:01:
[...]

Ik kan ook niet wachten op de E50 en E50M :9~ Nog 7K xp te gaan tot de E50 geloof ik en de credits staan al klaar 8) Of zou ik toch wachten met aanschaffen tot de eerstvolgende aanbieding? 8)7 Keuzes, keuzes!
Persoonlijk zou ik niet wachten, wellicht tot de special van dit weekend bekend is. Niet in de korting dit weekend? Gewoon kopen! Ik kan namelijk ook niet wachten tot de E50M :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Net weer een top gesprek met iemand gehad die ik had bekritiseerd in een battle, ik zou als Tiger II maar gaan scouten ipv van de T71. Ik vraag gewoon netjes hoezo begint hij te ranten na de battle op mij van ik heb meer battles gespeeld als jou dus ik weet het beter 8)7

Echt wtf dus als je meer battles hebt gespeeld ben je beter :+ Heb ik net zijn stats opgezocht en dat zegt al genoeg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Vloekdag serieus... van de 10 potjes 10x afgeslacht... nog nooit gehad zo iets in 14k battles, durf amper nog te spelen :D

Edit... 17 verloren achter elkaar, ik kap er mee :F

[ Voor 20% gewijzigd door FSXnoob op 26-06-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/tIfaS.jpg
T49
De T49 is een tank destroyer van Amerikaanse origine. De tank is voor het eerst gedesignd in 1942 met een 57mm kanon. Een half jaar later is besloten de 57mm te vervangen voor de 75mm die kogels meer energie kon meegeven. Hierdoor werd de kans op penetratie groter.

Men verkrijgt de T49 na de M8A1 en kan uiteindelijk de Hellcat krijgen.

In deze review zullen eerst wat eigenschappen van de T49 worden besproken waarna de vuurkracht van de T49 volgt. Vervolgens zullen de bepantsering en de camouflage kort besproken worden. Hierna zal een grote kracht van de T49 worden besproken, namelijk zijn snelheid en zijn mobiliteit. De speelstijl van deze tank zal hierna worden besproken, net als de bemanningsleden en het gemiddelde inkomen. Ook wordt de technologie boom besproken. Tot slot zullen er wat aanbevelingen worden gedaan met betrekking tot de uitrusting en bemanningsvaardigheden.
In deze review zal de T49 vergeleken worden met de AMX ELC (franse tier 5 light tank). De reden hiervoor is het feit dat ze ongeveer dezelfde speelstijl kennen en beide een koepel hebben die kan draaien. Ook kennen vrij veel mensen de AMX ELC en is het dus makkelijker voor deze mensen om een beeld te krijgen van de T49.

Eigenschappen
In dit deel van de review zullen een aantal opmerkelijke eigenschappen van de T49 worden besproken.

Allereerst ziet men in tabel 1 hieronder, dat de hoeveelheid levenspunten voor een tank van tier 5 niet heel erg hoog zijn. Met 360 levenspunten zal de tank snel weggefocust worden waardoor het verstandig kan zijn niet helemaal vooraan te gaan staan. Als men verder naar de rompdikte kijkt is mijn stelling hierboven bevestigd. Je kan eenmaal geen schoten vangen met deze tank. Veel “derp” lopen (meestal kleine lompe kanons) kunnen de T49 in één keer vernietigen. Wat ook duidelijk opvalt is dat de topsnelheid vrij hoog is met 61 km/h. Dit is een sterk punt van deze tank zoals later in de review onder het kopje “snelheid” besproken zal worden. Daarentegen valt de draaisnelheid vies tegen, bij hoge snelheden zal men merken dat het lastig is om scherpe bochten te draaien. Gelukkig heeft de T49 een vrij hoog zichtsbereik. In veel gevallen kan men dus andere tanks zien terwijl ze de T49 niet kunnen zien. Op het moment dat andere tanks op de door de T49 verkende tank schieten krijg je vaak veel “schade door je assistentie”.

Als men de T49 met de AMX ELC zou vergelijken , blijkt dat: de hoeveelheid hitpoints van de T49 ongeveer hetzelfde is als die van de ELC. Ondanks dat de ELC maar over een kleine hoek kan draaien met zijn koepel (de T49 draait over 360 graden), de koepel 1/3e sneller draait dan de koepel van de T49. Het zichtsbereik is 10 meter meer bij de ELC.

Tabel 1: Eigenschappen van de T49
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/AlA1z.jpg

Vuurkracht
In dit deel van de review zal de vuurkracht worden besproken.
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/ytZJN.jpg
Voor een grotere versie: http://i.snag.gy/jjVoK.jpg
Figuur 2: De technologie boom

Een van de belangrijkste onderdelen van deze tank is zijn vuurkracht met de 75mm tier 6 kanon. Echter begint men met een 57mm kanon zoals aangegeven in figuur 2, dit kanon is de M1. Dit kanon is geen slecht kanon maar toch wil men zo snel mogelijk naar de 76mm AT Kanon M1A1. De eigenschappen van deze kanon staan in de tabel hieronder.

Tabel 2: Eigenschappen van 76 mm AT Kanon M1A1
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/OuLWA.jpg

Zoals men hierboven kan zien is de penetratie van deze 76 mm kanon vrij hoog. Zijn gemiddelde schade is daarentegen niet al te hoog, maar zijn schietsnelheid is dat daarentegen wel. Per 3.2 seconde kan er een kogel uit deze kanon komen. Met de skill wapenbroeders (brothers in arms) een medium tankkanon doorlader (medium tank gun rammer) kan dit zelfs gereduceerd worden tot 2.66 schoten per seconde! Dit zorgt voor een zeer hoge schade per minuut verhouding. Eén die zo hoog is dat hij eigenlijk niet op deze tier mag bestaan. Doordat de richttijd zo laag is zal men in veel gevallen na het draaien van de koepel al gelijk kunnen schieten en raken. Dit is een groot voordeel van de T49. Het wordt aangeraden om 5 gouden kogels mee te nemen. Dit omdat men met deze tank in tier 7 gevechten kan komen, hier zitten soms tanks tussen die lastig te penetreren zijn met de normale kogels. Echter kunnen er met de koepel “T49” en de M1A1 maar maximaal 45 kogels worden meegenomen. (In enkele gevallen kan het dus voorkomen dat je zonder kogels komt te zitten. De gouden kogels van de T49 zijn overigens APCR.

Als men dit zou vergelijken met de ELC AMX (light tank, tier 5) dan valt gelijk op dat de penetratie van de ELC AMX 40 mm hoger is dan die van de T49. Daarentegen schiet de T49 wel vier keer zo snel terwijl hij maar half van de schade van een ELC AMX doet. Als men dan kijkt naar de schade per minuut dan is deze van de T49 ongeveer twee keer zo hoog als die van de ELC AMX. De richttijd van de ELC is een stuk hoger dan die van de T49, je moet daarmee echt een tijdje wachten voordat je eenmaal wat accurater kan schieten. Wel zijn de hoeveelheid kogels van de ELC 36, maar gezien het feit dat ze 4x zo snel uit de loop geschoten worden, zal je bij de ELC eigenlijk altijd wel genoeg kogels hebben. De ELC schiet net als de T49 met APCR.

Bepantsering
In dit deel zal de bepantsering van de T49 besproken worden

De bepantsering is, zoals in tabel 1 te zien is, niet om over naar huis te schrijven. Met waardes lager dan 30 mm is de bepantsering net papier, alleen in uitzonderlijke gevallen zal je een kogel afketsen: men moet met deze tank kosten wat het kost voorkomen dat men geraakt kan worden. De bemanningsvaardigheid Zesde zintuig is hier dus cruciaal bij (zie onder het kopje bemanningsvaardigheden). Echter moet men bij deze tank de omgeving gebruiken als “bepantsering”, zie hiervoor hieronder “Camouflage”.

Ter vergelijking met de ELC AMX, de armour van de ELC AMX is net zo papier als die van de T49.

Camouflage
In dit deel zal de camouflage besproken worden van de T49.

De camouflage van de T49 is een heel erg sterk punt. Met een camouflage net op de T49 en bemanningsvaardigheden camouflage is deze tank heel lastig om te zien. Soms moet een tank op 75 meter staan om de T49 pas te zien, in het geval dat de T49 niet schiet.
Zoals eerder al gezegd kan deze tank door zijn hoge zichtbereik in combinatie met een verrekijker als ogen dienen voor de andere tanks. Hiervoor kan men erg veel ervaring krijgen.

Het is dus belangrijk om met deze tank achter een paar bomen of bosjes te gaan staan. Op deze manier wordt de camouflage waarde zodanig verhoogd dat het zeer lastig is voor vijhandige tanks je te zien. Echter door te schieten zal je camouflage heel erg naar beneden gaan sinds de update van 9.1.

Even ter vergelijking, een T49 met:
• Verrekijker
• Camouflage net
• Gold camo
• Situationele oplettendheid (bemanningsvaardigheid)
• Camouflage (bemanningsvaardigheid)
• Achter een medium bosje die minder dan 15m bij de T49 vandaan is

Tegenover een KV-1 krijgt men dan deze statistieken (tabel 3)[1]:

Tabel 3: T49 tegenover een KV-1
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/psk7L.jpg

Ter vergelijking met de ELC, zie tabel 4 hieronder.

Tabel 4: ELC AMX tegenover een KV-1
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/j6uON.jpg

Wat men duidelijk kan zien als tabel 4 en tabel 3 vergeleken worden is dat de ELC een hoger zichtsbereik heeft dan de T49. Voor de rest is de camouflage van de ELC in stilstaande toestand slechter. Daarentegen is de camouflage ELC wel beter tijdens het rijden en het schieten.

Snelheid
In dit deel wordt de (top)snelheid van de T49 behandeld.

Met een topsnelheid van 61 km/u kan de tank zich heel erg snel verplaatsen. Dit is vooral belangrijk op het moment dat de tank wordt gezien. Op dat moment moet je je gewoon verplaatsen, niet alleen om artillerie schoten te ontwijken maar ook zodat mensen niet blind gaan schieten op het bosje waar de T49 achter stond. Ook is de snelheid een belangrijk aspect omdat men zich dan in het begin van de battle al kan positioneren. Zoals in tabel 3 hierboven is te zien, wordt je veel minder snel gezien op het moment dat je stil staat.

Ter vergelijking met de AMX ELC, de ELC kan 4 km/h sneller rijden dan de T49. Dit brengt de snelheid van de ELC dus op 65 km/h. Ondanks dat zal de T49, ondanks zijn ietwat lagere snelheid dan de ELC en de hellcat, ze vaak beide voorbij rijden. Dit heeft te maken met de vermogen/gewicht verhouding van de tanks en de hoeveelheid rolweerstand (die afhangt van het gewicht van de tank).

Wendbaarheid
De wendbaarheid van de T49 zal in dit deel behandeld worden.

De wendbaarheid van deze tank is matig, de T49 draait niet zo heel erg snel met zijn draaisnelheid van 32 graden per seconde. Hierdoor zal je om scherpe bochten te kunnen maken moeten afremmen soms. Om vervolgens verder te rijden zal je weer moeten optrekken wat enige tijd kost. Echter kan men wel sneller draaien door de bemanningsvaardigheden off-road en koppelingsturing. Dit is zeer aangeraden bij deze tank.

De draaisnelheid van de ELC is met 38 graden/s een stukje sneller dan die van de T49. In de praktijk geeft dit net dat kleine beetje meer om ervoor te zorgen dat de ELC niet aanvoelt als “langzaam draaiend”. De ELC is dus net iets wendbaarder dan de T49.

Speelstijl
Er zijn twee speelstijlen voor de T49, aanvallend en defensief. Eerst zal aanvallend besproken worden, hierna defensief.

Aanvallend
Deze tank destroyer is eigenlijk niet heel erg goed in het zijn van tank destroyer. De meeste tank destroyers kunnen erg veel schade per kogel doen en zijn over het algemeen erg accuraat. De kanon van de T49 heeft beide aspecten niet. Wel heeft de T49 een heel erg goede camouflage waarde zoals men hierboven kon lezen. Hier moet men goed gebruik van maken, men kan dan vaak vooraan staan zonder gezien te worden door de tegenstander. Op het moment dat de T49 tanks begint op te lichten, kunnen tanks die achter de T49 staan deze doodschieten. Per geraakt schot door een teamgenoot krijgt de T49 dan ervaringspunten. Vaak kan de T49 zelf ook meeschieten wat zorgt voor meer ervaring. Dat de koepel van de T49 over 360 graden kan draaien komt nu goed uit, aangezien men dan in de camo van het camouflage net blijft staan en de verrekijkers actief blijven. Op het moment dat de T49 door de tegenstander gezien wordt en het zesde zintuig afgaat moet men zo snel mogelijk wegwezen. Door de lage levenspunten en de papieren romp en koepel zal de T49 heel snel gedood worden. Het is bij deze tactiek belangrijk dat de T49 zo snel als mogelijk naar een bosje rijdt en daarachter stil blijft staan.

Defensief
Soms kan men achterin blijven hangen om schoten te stelen, dit is in het begin een erg veilige manier om de T49 te leren kennen. Dan weet men hoe op de kanon te vertrouwen en te wennen aan de accuratie en richttijd ervan. Echter is het wel aangeraden om op het moment dat men over bemanningsvaardigheden beschikt zoals aangegeven in het gedeelte “bemanningsvaardigheden” aanvallend te gaan spelen (zoals aangegeven hierboven).

Inkomen
In dit gedeelte worden het netto en bruto inkomen van de T49 besproken.

Het gemiddelde netto inkomen van de T49 is 2600 credits, het bruto inkomen is 9300 credits. Dit is niet uitermate hoog voor een T49. Hoewel, als je hem speelt op de manier beschreven in “Speelstijl” zou je toch veel meer credits moeten kunnen maken.

Het gemiddelde netto inkomen van de ELC is 4600 credits, het bruto inkomen is 9100 credits. Volgens de statistieken zou men met de ELC dus meer geld kunnen verdienen dan met de T49. In de praktijk zal men, mits men de T49 redelijk speelt, ongeveer 30000 credits per potje verdienen.

Uitrusting & consumeermiddelen
In dit deel zal de uitrusting van de T49 besproken worden inclusief de consumeermiddelen.

Uitrusting
De uitrusting van de T49 bestaat uit een medium kaliber tankkannon doorlader, verrekijkers en een camouflage net. Dit zorgt ervoor dat de T49 snel op andere tanks kan schieten zonder dat de T49 gezien wordt.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/4/4a/Rammer.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/7/75/Stereoscope.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/1/18/CamouflageNet.png

Consumeermiddelen
De consumeermiddelen die door de meeste mensen gebruikt worden zijn, kleine reparatie set, kleine verbanddoos en een manuele brandblusser. Omdat de brandblusser vaak niet gebruikt wordt (nadat men op je heeft geschoten ben je vaak toch al dood), wordt deze door sommigen vervangen door een Colaatje (10% voor alle bemanningsvaardigheden) of een 100-octaan benzine.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/5/51/SmallRepairkitIcon.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/a/af/SmallMedkitIcon.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/d/d1/HandExtinguishersIcon.png

De brandblusser kan vervangen worden door: Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/e/e9/CocacolaIcon.png of Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.com/images/4/4e/Gasoline100Icon.png

Bemanningsvaardigheden
In dit deel van de review zullen de bemanningsleden van de T49 met hun vaardigheden worden besproken.

In de T49 passen 5 bemanningsleden. Dit zijn respectievelijk een commandant, een schutter, een bestuurder, een radio operateur en een lader.

Zoals al eerder aangegeven zijn zesde zintuig en camouflage de belangrijkste vaardigheden om op de bemanning van de T49 te hebben. Het is verstandig om op alle leden eerst camouflage te zetten en vervolgens de camouflage van de commandant om te trainen naar zesde zintuig. Zie voor meerdere vaardigheden hieronder tabel 5.

Tabel 5: Bemanningsvaardigheden T49
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/7Hpuj.jpg

Technologieboom
In dit deel zal de technologie boom besproken worden in combinatie met de aangeraden manier van upgraden naar de elite versie van de T49.

Zoals hieronder is de zien in figuur 2, verkrijgt men de T49 na de M8A1 en unlockt men na de T49 de Hellcat.

Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/ytZJN.jpg
Voor een grotere versie: http://i.snag.gy/jjVoK.jpg
Figuur 2: De technologie boom

De aangeraden manier van het upgraden van de T49 is:
1. De radio’s kunnen vanaf de M8A1 geïnstalleerd worden.
2. Het onderstel de T49E2 moet nu onderzocht worden.
3. De T49 koepel mag nu op de T49 komen.
4. De 3-inch AT Kanon M7 mag nu op de T49 totdat men de 76mm AT Kanon M1A1 kan kopen.
5. De 76mm AT Kanon M1A1 mag nu op de T49 komen.
6. De Wright C. R-975C4 engine mag nu worden onderzocht.

Conclusie
De T49 is niet echt een tank destroyer, hij zou meer tot een scout gerekend moeten worden. Hij heeft zo goed als geen bepantsering en moet het dus echt hebben van zijn camouflage. Het is dus aangeraden om achter bosjes te gaan staan met zesde zintuig en camouflage op de bemanning, een camouflage netje en een setje verrekijkers. Gezien de mogelijkheid om ver te kijken en niet gespot te worden zou de T49 als eerste lijn gespeeld moeten worden (vooraan staan). De T49 heeft een kanon die een middelmatige hoeveelheid schade zeer snel uitdeelt en daardoor een hoge hoeveelheid schade kan aanbrengen in een korte tijd.

Vergeleken met de ELC, schiet de T49 4x sneller met maar de helft minder schade dan bij de ELC. De camouflage is ongeveer hetzelfde als die van de T49. De koepel van de ELC kan maar over een paar graden gedraaid worden, die van de T49 kan over 360 graden draaien. In de praktijk zorgt dit ervoor dat de T49 in zijn camouflage en kan blijven staan en de verrekijkers actief blijven, waarbij de ELC had moeten draaien.

Oordeel
9

Het goede:
• Zichtbereik
• Camouflage
• Schade per minuut
• Koepel die 360 graden kan draaien

Het slechte:
• Geen bepantsering
• Lage hitpoints
• Draait relatief langzaam over de romp en de koepel

Bronnen
[1] http://wotinfo.net/en/camo-calculator

Dankwoord
Graag wil ik Vorst8 bedanken voor de tijd die hij erin heeft gestoken, mij te leren hoe om te gaan met de T49 en zijn sterke punten te benutten. Zonder hem was deze review niet mogelijk geweest.

Geschreven door Stef602

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 16:24

_Z3

T49... M'n favoriete tank, ik speel hem vooral defensief, min. 1k damage doen anders is het geen goede pot geweest :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Zo, da's een aardig stukkie review Stef! Ik moest zelf wel even wennen aan alle nederlandse termen, maar al met al een mooi uiteengezet stuk!

Wat ik me wel afvraag is waarom je 'em niet vergelijkt met bijvoorbeeld de Wolverine? Ik weet dat die minder snel is, maar de ELC is toch echt wel een hele andere tank en speelt ook wel echt anders (in my humble opinion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 09-09 23:44
Raar om een T49 met een ELC te vergelijken. (ook heeft een ELC zelfs geen draaiende turrent, dat heb ik deze week nog ontdekt toen ik hem zelf kocht, wat een teleurstelling... en een beetje fout dat ik dat niet wist na 8k games :))

De tip om cola te gebuiken ipv FE is wel een goeike! Dat ga ik direct eens proberen.
Ik gebruik dat type consumable amper, ooit eens gedaan op de Obj 140 en dan totaal uitgebrand in de 1e game die ik speelde (tijdens CW...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Inrage schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:38:
Raar om een T49 met een ELC te vergelijken. (ook heeft een ELC zelfs geen draaiende turrent, dat heb ik deze week nog ontdekt toen ik hem zelf kocht, wat een teleurstelling... en een beetje fout dat ik dat niet wist na 8k games :))

De tip om cola te gebuiken ipv FE is wel een goeike! Dat ga ik direct eens proberen.
Ik gebruik dat type consumable amper, ooit eens gedaan op de Obj 140 en dan totaal uitgebrand in de 1e game die ik speelde (tijdens CW...)
Dat heb ik ook vaak genoeg... Tanks die nooit fikken en dan haal je de FE eraf en dan fik je in 3 van de 4 battles ineens :')

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
p0st schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:39:
Zo, da's een aardig stukkie review Stef! Ik moest zelf wel even wennen aan alle nederlandse termen, maar al met al een mooi uiteengezet stuk!

Wat ik me wel afvraag is waarom je 'em niet vergelijkt met bijvoorbeeld de Wolverine? Ik weet dat die minder snel is, maar de ELC is toch echt wel een hele andere tank en speelt ook wel echt anders (in my humble opinion)
wolverine is kwa vorm meer vergelijkbaar, maar ik denk dat ik hem nog eerder met een e-25 zou vergelijken. Door zijn snelheid en manier van spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frozen schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 02:30:

T49

***lap tekst***

Geschreven door Stef602
Statpading tank, zie daar veel mensen heel veel games op hebben.
1K plus zeg maar :P

Zelf maar eens anschaffen dan 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:45:
[...]

Het was een statpadding tank voor WN7, waardoor het wat lastiger is voor geworden voor WN8. Verwachte damage en frags is vrij hoog mijns inziens. Volgens mij kan je beter de ELC rijden voor statpadden omdat daar toch aardige damage-potential in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
perpixel schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:28:
[...]

wolverine is kwa vorm meer vergelijkbaar, maar ik denk dat ik hem nog eerder met een e-25 zou vergelijken. Door zijn snelheid en manier van spel.
De E-25 heeft dan weer de vuursnelheid & mobiliteit maar mist een 360° turret, dus weer helemaal niet te vergelijken hé. E-25 kan ook nog een hit pakken en heeft preferential MM dus het verschil wordt groter.

Het is net die turret die de T49 en Hellcat zo goed maken, je moet niet bewegen dus je wordt maar heel moeilijk gespot (dat is met recente patch wel lastiger geworden, dus ik hoop ook dat ze WN8 expected values voor TDs wat laten zakken, zeker van de papieren TD's waaronder de T49 ook valt)

Ik zou de T49 nog eerder met britse mediums vergelijken dan... Comet, mobiel & snelvuren?
Riegah schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:49:
[...]
Het was een statpadding tank voor WN7, waardoor het wat lastiger is voor geworden voor WN8. Verwachte damage en frags is vrij hoog mijns inziens. Volgens mij kan je beter de ELC rijden voor statpadden omdat daar toch aardige damage-potential in zit.
Idd, gisteren enkele potjes in de ELC waarbij je met 800-900 damage (4-5 hits en je bent er al) te doen al snel 3k+ WN8 bij elkaar krijgt... Daartussen zitten dan wel potjes waarbij je 0 damage doet en voor spotting krijg je natuurlijk niet zoveel WN8. 'k heb er nog niet veel potjes op, maar ik voel dat het een tank wordt van ups&downs zonder constante...

[ Voor 29% gewijzigd door Inrage op 27-06-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
Inrage schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:55:
[...]

De E-25 heeft dan weer de vuursnelheid & mobiliteit maar mist een 360° turret, dus weer helemaal niet te vergelijken hé. E-25 kan ook nog een hit pakken en heeft preferential MM dus het verschil wordt groter.

Het is net die turret die de T49 en Hellcat zo goed maken, je moet niet bewegen dus je wordt maar heel moeilijk gespot (dat is met recente patch wel lastiger geworden, dus ik hoop ook dat ze WN8 expected values voor TDs wat laten zakken, zeker van de papieren TD's waaronder de T49 ook valt)

Ik zou de T49 nog eerder met britse mediums vergelijken dan... Comet, mobiel & snelvuren?

[...]
Volgens mij zijn de posities vanuit waar de T49 en de E-25 effectief hun damage kunnen (moeten?) doen nagenoeg hetzelfde. Maakt niet zoveel uit dat er een turret aanwezig is, ook al geeft dat uiteraard wel een voordeel aan de T49.

Ik heb zelf geen Comet, maar als ik zie hoe QB die speelt, dan denk ik dat je in een T49 vrij snel dood bent. Je camo+viewrange houden je veel beter in leven in dit tankje, en datzelfde geldt mijns inziens voor de Hellcat.

Overigens was ik m'n post ook net aan het editten voor die WN8 expected values. Ik zag dat de 268 bijvoorbeeld nog een hogere waarde had gekregen, volgens mij is het niet te doen om in z'n huidige vorm en de huidige maps nog redelijk in te presteren in WN8 termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Riegah schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:17:
Overigens was ik m'n post ook net aan het editten voor die WN8 expected values. Ik zag dat de 268 bijvoorbeeld nog een hogere waarde had gekregen, volgens mij is het niet te doen om in z'n huidige vorm en de huidige maps nog redelijk in te presteren in WN8 termen.
Jup, de 268 is helaas niet meer leuk om te spelen in termen van WN8 en de damage nerf. Tuurlijk is 750 average damage nog steeds aardig op T10, maar dan speel ik liever met de 704!

@Bean hieronder, ohja, die! Heb 'em gelijk weer gekocht, was nog op zoek naar een leuke Tier V tank om zo nu en dan mee te trollen :P

[ Voor 10% gewijzigd door p0st op 27-06-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
[...]

kan je beter een S35ca aanschaffen ;)
Echt een hele leuke tank ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
gloomyraven28 (11:24:44) I not recomend sepiroth - I have him in ignore list - hi is not normal one ;)

Zenit94 (11:13:40) lol sepiroth.. need new account for better wn8 and now you ask stronk people?

Such jelly
much love

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Klopt heren. Het beste kan hij vergeleken worden met een crusader. Echter kwam ik hier later pas achter. Dus yolo :)

Bedankt voor alle feedback en complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Vraagje: weet iemand wat voor crosshair jacqueline_wot gebruikt? Een transparante aimcircel die reload aangeeft met een klokje/andere kleur. Ziet er erg prettig uit. De crosshair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
[...]

1k.... NOOB... dan kom je net kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Vorst8 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:02:
[...]

Niet iedereen heeft al bijna 6K battles op een T49. Hoewel dat wel zou moeten eigenlijk... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorst8 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:02:
[...]

Zowiezo jouw top3 tanks qua battles..

1 T49
5,313 battles

2 M18 Hellcat
1,379 battles

3 KV-1S
1,267 battles

Ja ik ben een n00b :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Tja je moet spelen wat je wilt spelen maar alsnog wat de fakkel.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ik heb bijna de SP als meest gespeelde tank, met maar liefst zo'n ~315 battles! Jaja :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Damn, daarnet een monster van een battle gehad met mijn Black Prince. Wel goud geschoten tegen de IS-6, maarja kom daar maar eens doorheen met de standaard ammo...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZeeJs0Y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aW9VeaD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TgVEnSY.jpg

Replay: http://wotreplays.com/sit...est-coldzero-black_prince

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zouden een gezondheidswaarschuwing moeten geven bij het opstarten van WoT.
Waarschuwing: er is een enorm grote kans dat je van relaxed naar bijna hartstilstand/hartfalen gaat in de loop van 1 spel (maximum 15 minuten), door 14 totaal incompetente "mensen" waarmee je "samen speelt voor de overwinning".
Edit: hoe verlies je een gegarandeerde overwinning? Simpel, de enige top tier tank (Tier 10) in jouw team heeft deze uitstekende resultaten in T10 tanks:

En hij is niet eens een bloedrode tomaat... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IeAgNRc.jpg?1

:X

Edit 2: genoeg WoT voor mij vanavond, de teams worden er enkel slechter op (wat een hele prestatie is, om eerlijk te zijn).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Ik heb het mod pack van p0st geinstalleerd, maar weet iemand hoe je verre uit zomen kan uitschakelen. Vind dat echt heel vervelend spelen. Hiervoor wijzigde ik gewoon de <distRange>2 25</distRange> in de arcade mode in avatar_input_handler.xml, maar dit lijkt niet meer te werken.

Heeft er trouwens iemand ander last van die kleine stutters in voetbal mode?

[ Voor 12% gewijzigd door Knowuse op 27-06-2014 22:27 ]

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Knowuse schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:26:
Ik heb het mod pack van p0st geinstalleerd, maar weet iemand hoe je verre uit zomen kan uitschakelen. Vind dat echt heel vervelend spelen. Hiervoor wijzigde ik gewoon de <distRange>2 25</distRange> in de arcade mode in avatar_input_handler.xml, maar dit lijkt niet meer te werken.

Heeft er trouwens iemand ander last van die kleine stutters in voetbal mode?
Customize p0st m0ds yourself!
To edit the maximum zoom-in values in sniper view you need to edit the values in \res_mods\0.9.0\gui\ZoomX.xml

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fuetrIAl.jpg

Dikke pot in de ELC AMX om de avond af te sluiten, ik had nog nooit zoveel WN8 gehaald denk ik ;)
Dat krijg je blijkbaar met 2k damage in zo'n scoutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:08

K4F

Waarom moet je zo nodig iemand publiekelijk te kak zetten? Speel je spel en reflecteer je eigen prestatie?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:35:
Ze zouden een gezondheidswaarschuwing moeten geven bij het opstarten van WoT.

[...]

Edit: hoe verlies je een gegarandeerde overwinning? Simpel, de enige top tier tank (Tier 10) in jouw team heeft deze uitstekende resultaten in T10 tanks:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
p0st schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:02:
[...]

Customize p0st m0ds yourself!
To edit the maximum zoom-in values in sniper view you need to edit the values in \res_mods\0.9.0\gui\ZoomX.xml

:Y)
Dat is toch voor het in zoomen, ik bedoel het uitzoomen dat ik uit wil zetten.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:39
Wat bedoelen jullie met WN7 en WN8 o.a.?

Gr

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Als je dan toch al de moeite doet kun je ze net zo goed doorverwijzen naar de TS.. LMGTFY linkjes zijn nog altijd niet gewenst.

[ Voor 85% gewijzigd door psychoclown op 28-06-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
K4F schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:20:
Waarom moet je zo nodig iemand publiekelijk te kak zetten? Speel je spel en reflecteer je eigen prestatie?

[...]
Niet nodig om op zo'n manier te reageren.

Seriouzz is, tegenstelling tot de persoon die hij post, iemand die er wel degelijk iets aan doet om een battle te winnen. Maar als je idioten als deze 'wirbelwind1' in je team hebt... tja.. 38% winratio op een WFTe100 krijg je niet zomaar, daar moet je je best voor doen.

[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 28-06-2014 21:05 ]

Stichting Hobbyserver

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.