Okee, bedankt voor je mening.
Wat valt er eigenlijk te dimmen? Ik ga tegen een mening in waar ik het niet mee eens ben, in een discussie die ik zelf niet ben aangegaan. Het is niet alsof ik hier boos briesend achter mijn PC zit, ik verdedig me. Op een bepaalde toon, granted, maar ik laat niet zomaar iets aanpraten. Tegengas geven != moeten dimmen.
Nergens voor nodig om het zo uit te spreken.
Dat is jouw mening, die ik niet deel, en geen feit.
Verwar eerlijkheid of recht voor de raap zijn aub niet met botheid of grofheid.
Als je mijn initiële opmerking bot of grof vond, dan kan ik daar weinig aan doen. Dat is jouw opinie, die ik niet deel, ik zie totaal niet in wat er grof en bot aan is, al helemaal niet a) in deze context (we hebben het over hoe iemand op een foto staat) en b) de dame in kwestie is er niet eens bij.
Van iedereen mag toch iets van een sociaal filter verwacht worden.
Tuurlijk. Maar je mag ook verwachten dat iedereen andere maatstaven heeft. Ik zet serieuze vraagtekens bij jouw sociaal filter (zie onder), maar ik verwacht niet dat jij je aan mij aanpast. Maar voor één of andere vage reden verwacht jij wel dat ik me aan jouw sociale normen aanpas? Gebaseerd op een subjectieve mening?
Niet iedereen staat op deze reacties te wachten en vooral belangrijk: niet alles hoeft altijd gezegd te worden.
Dat is een testcase topic, dus men zit
wel op reacties te wachten. Dat jij een andere mening hebt over de 'fatsoenlijkheid', dan kan. Maar ga niet proberen me de mond te snoeren, omdat jij
vindt dat een bepaald woord niet kan.
ToyotaMR2 adresseren als "vriend" op de toon die jij zet is daarbij ook ronduit onfatsoenlijk.
Dat is wederom
jouw mening.
Ik stoor me ook aan ToyotaMR2 zijn houding. Beetje verontwaardigt doen over een normaal woord. Dat mijn toon daarop een reactie is, is misschien niet sjiek, maar er zijn ergere dingen in het leven. "Ronduit onfatsoenlijk" associeer ik daar totaal niet mee.
Kortom:
Ik snap dat het makkelijk is om je mening als een feit te verkondigen, zeker als je overtuigd bent van je eigen mening (hell, ik heb het ook wel eens gedaan en werd daar dan terecht op gewezen), maar wees alsjeblieft bewust van het feit dat we hier 'discussiëren' over het verschil in optiek over de beladenheid van het woord 'dik'.
Nú is het pas klaar.
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens, want zelf doe je er een schepje bovenop:
@valandin, ik zou eerder ook uitkijken voor eventuele "cultural appropriation"... Een blank westers meisje in een indianenpakje...zeer onschuldig en niks mee bedoeld, ik weet 't, maar kijk toch uit als je er publiek mee gaat. Het kan weerstand geven.
...
Kom op zeg. Dus het woord 'dik' mag al niet en nu een indianenpakje ook al niet? Leven we daadwerkelijk in Amerika?
Besef jij (en ToyotaMR2) wat je aan het doen bent door zo te reageren? Dan doel ik dus op jullie mening over 'beladenheid' van sommige dingen en het proberen op te leggen van diezelfde
mening.
Dit heeft ondertussen weinig meer te maken met foto's en gaat ongetwijfeld verzanden in een sociaal-maatschappelijke discussie. Over het woord 'dik'
offtopic:
Het is wachten tot iemand het plaatje met "there's somebody wrong on the internet" post.