[Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
MazeWing:
Leuke foto, niks mis mee!
Is misschien wat donker, maar als silhouet zijnde is dat dikke prima.

walletje-w:
Mooie foto hoor!
Linksboven misschien iets te licht, maar voor de rest lekker sfeertje. De zachte kleuren doen het ook goed voor mij, typisch iets voor aan de muur.

Tiwazz:
Aardige foto!
Alleen, voor mijn gevoel, te weinig groen aan de onderkant.

Eentje van mij, genomen uit een hotelkamer:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8860/28273844634_70b731e81c_c.jpgUntitled by Reno, on Flickr

Ik vond de misleiding en redelijke symmetrie wel leuk in deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Leuk effect inderdaad, echter die wit uitgebeten wolken met die grijze randen vind ik dan toch wel wat minder.
(leuk uitzicht vanuit je hotel by the way :))

@Tiwaz, ik vind em idd ook net IETSJE te krap gekaderd. Other than that is het een goeie foto. Beetje hazy, maar dat is niet erg, dat is vaker in zo'n berggebieden.

@walletje: dat is wel een sfeervolle foto ja! Ik zou het misschien niet kunnen weerstaan om de kleurtjes toch iets meer punch te geven (het geel en het groene), maar dit is een ochtendfoto, dus ik snap dat je dat niet gedaan hebt. Heel sfeervol!

@MazeWing; het silhouet is an sich geslaagd, maar ik vind het een weinig spannend silhouet, waarbij de vignetting niet veel waarde toevoegt. Kleurgebruik is wel mooi.

@PdeBie: pip = sip! Hehe, wel leuke blik. Uitgeteld :) Dat het om het hondje gaat in de foto dat snap ik wel, maar met dit soort foto's zou ik zo'n stadsdiertje altijd juist meer in de context/omgeving willen zien.

Voor mij ook nog eens een testcase foto:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7386/27457115551_897c639580_c.jpg
2048-reso

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
@Tiwaz Eens met bovenstaande dat gras wat meer ruimte mag hebben. Verder zijn de koeien mij te scherp, kan ook door flickr komen.
@ToyotaMR2 Mooie lijnen! Verder weinig toe te voegen.
@Deathchant Wolken over de bergen zien er prachtig uit. De weg in de schaduw is wat saai

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gy6JcSE.jpg

Gemaakt in een bar in Tokyo. Focus was niet perfect en er zit ook bewegingsonscherpte in, maar het moment vond ik wel leuk. De toning lijkt op dit scherm wellicht te warm, maar krijg het niet gecorrigeerd in LR. Tips hiervoor? Edit: Lijkt toch een verkeerd gekalibreerd scherm te zijn, op ipad/telefoon zie ik geen kleurzweem?

[ Voor 9% gewijzigd door thumblex. op 14-08-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:32

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@ToyotaMR2: Leuk gedaan, jammer dat die lucht uitgebeten is. Verder wel echt mooie lijnen en leuk die luikjes zo.
@Thumblex: Ik zie hier ook niet echt een kleurzweem, misschien wat koud eerder. Leuk moment en de bewegingsonscherpte valt mij niet heel erg op. De sfeer kan je wel proeven in de foto.

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7794/28903693862_6064d747bd_c.jpgIMG_9457.jpg by Karsten, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-12-2023
ToyotaMR2:
Mooi view met complementaire kleuren, misschien kan je dat in de nabewerking nog wat verduidelijken.

Deathhcant:
Gave wolken! Ik vind de verschillende lagen in de foto mooi.
Thumblex:
Leuke sfeer heb je weten vast te leggen, ik vind hem alleen een beetje chaotisch, ik weet niet precies waarom.

Mr. Pingu:
Gave foto. Ik zou denk ik wat van de bovenkant en eventueel wat van de onderkant croppen, ik vind de bergen erg donker en de lucht voegt ook niet heel veel toe.

Vanochtend net voor het werk deze foto gemaakt met opkomende zon.
Heb m in RAW+JPG geschoten, maar heb m nu alleen in JPG kunnen bewerken in Gimp.
Misschien dat ik later nog een versie maak met LR+Gimp.

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8523/29040372125_9b6a375cae_c.jpgronde_toren by Ramon Vergeer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het achterovervallen-effect is wel behoorlijk aanwezig. Zou ik iets rechter trekken, maar dan verlies je de lantaarnpaal denk ik. Misschien is dat wel goed, want hij leidt de aandacht af van de toren. Daarnaast vind ik het "instagram-effect" (waarschijnlijk splittoning met rood voor de highlights en rood-oranje voor de shadows, maar I could be wrong ;)) niet zo heel erg mooi, maar dat is een kwestie van smaak.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Thnx voor de feedback... je hebt gelijk, heb nu even een andere versie gemaakt en die ziet er idd beter uit. Zal vanavond nog een betere versie maken, dan post ik een vereterde versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 10:04
Mr Pingu
Eigenlijk niet veel op aan te merken, leuke foto. Misschien had je het diafragma iets kunnen knijpen zodat je wat meer ster effecten vanuit het dorp had gehad.

Remon_v
Mooi licht zo, maar ben het redelijk eens met DC zijn punten. Ben benieuwd hoe de andere versie eruit ziet.

Van mijn kant een foto van eind van de winter/begin vd lente. De kleuren waren redelijk dor en het licht was niet bijzonder daarom zwart wit.

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8321/28430297454_be30364325_c.jpgPäijänne by MattiB, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben een miereneuker: je hebt rechts minder ruimte over dan links en ik zou de volgende keer echt kaarsrecht onder de brug staan zodat je perfecte symmetrie hebt. De uitvoering is verder in orde.

• remon_v
Oke hier komt de nieuwe versie....

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8339/28984913301_617601c821_c.jpgronde toren4 by Ramon Vergeer, on Flickr

• MattiB
Veel beter mijns inziens, mooi hoe dat oranje eruit knalt nu. Zou de bladeren rechts nog wel weg clonen. Verder top :)

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:19
@remon_v
Leuk om een stukje Breda terug te zien hier. Mooi stukje van de stad zo bij het park.
De tweede is inderdaad veel beter, alleen bij de bomen lijkt hij iets overbelicht.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

@thumblex. goede straatfoto, helaas is de sluitertijd wel iets aan de lange kant, sommige personen zijn niet helemaal scherp.

@Mr Pingu
ik vind de lighttrails het mooiste aan je foto, aangezien de bergen zo goed als zwart zin zou ik juist daar de focus op leggen door alleen de onderste helft van de foto te gebruiken.

@MattiB
goede compositie, alleen spreekt de foto mijn niet veel aan. geen idee waarom :/

@remon_v de tweede is inderdaad een stuk beter, het verkeerslicht rechts staat er niet meer op.

Hier een fototje vanuit keulen.

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8075/29104877956_120eaa828a_c.jpgDSC02557 by Frank Van Dijk, on Flickr

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:26:
@thumblex. goede straatfoto, helaas is de sluitertijd wel iets aan de lange kant, sommige personen zijn niet helemaal scherp.

@Mr Pingu
ik vind de lighttrails het mooiste aan je foto, aangezien de bergen zo goed als zwart zin zou ik juist daar de focus op leggen door alleen de onderste helft van de foto te gebruiken.

@MattiB
goede compositie, alleen spreekt de foto mijn niet veel aan. geen idee waarom :/

@remon_v de tweede is inderdaad een stuk beter, het verkeerslicht rechts staat er niet meer op.

Hier een fototje vanuit keulen.

[afbeelding]DSC02557 by Frank Van Dijk, on Flickr
Ik zou de stof vlekjes eens weghalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sj44k13 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:00:
[...]

Ik zou de stof vlekjes eens weghalen..
Ik had de meeste al weggehaald -O-
edit bij deze dan nog meer stofjes weg...

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 22-08-2016 19:29 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@Killerdream: mooie compositie en aparte hoek zo. Jammer dat hij op volle resolutie niet zo scherp is uitgevallen.

@Mr Pingu: ik vind de bergen ook wat donker. Ik denk dat als je de hele foto iets lichter krijgt hij een stuk beter wordt.

@remon_v: de tweede bewerking is een stuk beter geslaagd. De scheve lantaarnpaal deed een beetje af aan het geheel. Je zou de boom rechts ook weg kunnen halen. Verder prima foto.

@MattiB: hij staat er mooi op. Ik ben het deels eens met deathchant met betrekking tot de symmetrie. Het stoort ook haast dat het eiland zelf niet symmetrisch is :)

@mrcnl: buiten de stofvlekjes leuke foto. De lucht zou iets meer saturatie kunnen gebruiken. Op mijn beeldscherm oogt de lucht nu een beetje vaal.

Ik kwam vanmiddag langs de Rabobank in Utrecht. De foto was in kleur niet zo geslaagd, dus heb daarom zwartwit geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8140/28875633940_27ab6a5ee5_c.jpgDSC03304-2 by Sj44k13, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Cobiwan op 22-08-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:36

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ha! Deze vind ik eigenlijk wel leuk/goed.
Al zou ik persoonlijk er nog meer blauwe lucht op zetten, dus dat die mensen dan wat meer in de hoek komen; iets minder muur.
Sj44k13 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:16:
Ik kwam vanmiddag langs de Rabobank in Utrecht. De foto was in kleur niet zo geslaagd, dus heb daarom zwartwit geprobeerd.

[afbeelding]DSC03304-2 by Sj44k13, on Flickr
Bijna, met sterker contrast zou ik het mooier vinden.
En eigenlijk moet zo'n architectuur foto helemaal strak zijn, dus alle reflecties in de ramen weg.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

De vlekken wegpoetsen, doe je dat met Lightroom of met een ander programma?

Want het werkt niet goed: de cirkels zijn te licht of te donker.
Wellicht dat de kleine donkere cirkeltjes vlekken op je sensor zijn (en je hebt dan ook een haartje op je sensor, in het midden van de wolken). Maar de lichte grote cirkels zijn duidelijk Spot Removal.

En het verbaast me eigenlijk dat je dat zelf niet ziet? (nofi!!)
Misschien kijk je van te hoog op je beeldscherm?
(bekijk de foto fullsize en kijk voor de lol met je kin op het bureau "omhoog" naar je scherm, je zal schrikken)

Just my 2 cents: het zou zonde zijn als je mooie foto's maakt (which you do) en ze "verpest" worden door een lullige Spot Removal die wonky is.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsX
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
@Matti B Mooi met de lijnen van de brug en schaduw die je naar het land leiden. Ik vraag me af hoe die er uit zou zien als je hem doormidden snijt en de rechterkant spiegelt zodat een symmetrisch beeld krijgt. Dit komt doordat die boompjes links me een beetje storen.

@remon_v Vooral met de kleurbewerking vind ik de toren er mooi uitspringen en komt het haast over alsof er een stuk is van afgehakt bij de niet ronde kant.

@Sj44k13 Mooie foto met sterke lijnen. Ik vind alleen die wolk een beetje storen bovenin. en ik heb het gevoel alsof het gebouw word afgesneden doordat de onderste lijnen niet doorlopen.

[ Voor 23% gewijzigd door ThijsX op 04-06-2018 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

.

[ Voor 99% gewijzigd door Vishari Beduk op 24-08-2016 18:41 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Wat was je gedachte erachter? Ik vind jouw nabewerking een beetje te gesatureerd, en qua compositie te leeg, dus doe mij het origineel maar :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Hahn schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:19:
[...]
Wat was je gedachte erachter? Ik vind jouw nabewerking een beetje te gesatureerd, en qua compositie te leeg, dus doe mij het origineel maar :P
Gedachte erachter? :? :X
Dat is wat ik mooi vind, smaken verschillen.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, onderbouwing van je aanpassingen in plaats van een foto te editen en 'm maar gewoon neer te plempen.
Dat is wat ik mooi vind, smaken verschillen.
Dat snap ik, maar waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Hahn schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:43:
[...]
Ja, onderbouwing van je aanpassingen in plaats van een foto te editen en 'm maar gewoon neer te plempen.

[...]

Dat snap ik, maar waarom dan?
Jammer van deze negatieve insteek; ik plemp niet zomaar wat neer.
Ik vond het origineel van Frank een interessante foto, maar ik had het gevoel dat er meer in zat.
En dat had ik in mijn eerste reactie ook aangegeven.
Een dag later leek het mij leuk om dat wat ik schreef toch eens uit te werken en het resultaat aan Frank te laten zien. Zodoende.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vishari Beduk schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:50:
[...]

Ik reageer zo omdat jij reageert met "Gedachte erachter :? :X ", wat ik ook een vrij negatieve insteek vond op een serieuze vraag van mijn kant.
Ik vond het origineel van Frank een interessante foto, maar ik had het gevoel dat er meer in zat.
Een dag later leek het mij leuk om dat wat ik schreef toch eens uit te werken en het resultaat aan Frank te laten zien. Zodoende.
Die eerdere reactie van jou had ik over het hoofd gezien, my bad.

Wat ik zag was een foto van mrc4nl, waarop jij reageerde met een bewerkte versie, zonder uitleg wat je had bewerkt of waarom (omdat ik je vorige reactie had gemist). Misschien dat dat mijn vraag iets minder raar voor jou maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Vishari Beduk schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:50:
[...]

ik had m gezien , maar vond m ook veel lege ruimte hebben. En ik ben niet zo van het shoppen, alleen croppen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@Sj44k13: Het gebouw mag er iets meer uitspringen van mij. Dat kan je doen door de lucht iets donkerder te maken of door de clarity en het contrast iets op te schroeven.
Verder zou ik hem nog een keer proberen te maken en dan symmetrisch proberen te krijgen.

@ThijsX: Het is duidelijk te zien dat het jongetje zich verveeld. Wat dat betreft goed gezien. Maar daar houdt het voor mij ook een beetje op. Verder is op klein formaat de ruis niet zichtbaar, maar zodra je hem groter bekijkt wordt de ruis toch wel wat storend.

----------

Gisteren met flitsers aan het oefenen geweest. Valt me nog niet mee, maar vergeleken met mijn resultaten van enkele maanden geleden gaat het mij al iets beter af :)

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8305/28586897793_f501534354_c.jpg
Mercedes Benz C450 AMG Sport 4Matic Estate by Patrick de Bie, on Flickr

Zelfkritiek: het witte vlak op de motorkap (softbox reflectie) is iets te heftig, alsmede links van de kenteken plaat.

Voor de rest hoor ik het graag van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@PdeBie: De auto staat er zeer goed op. En de reflecties vallen nog mee. Ja, geslaagde foto.
Alleen die achtergrond :X had je niet iets kunnen nemen zonder die masten?

weet het niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Die masten vind ik nog wel iets hebben, maar ik had liever de gebouwen er niet op gehad. Wat is trouwens die donkere vlek helemaal rechts bij de bomenrand?

De auto staat er goed op! Die reflecties doe je weinig tegen in zo'n situatie: een auto heeft altijd wel een ronding die niet uitkomt, waar je ook staat. De enige jammere reflectie, die ik zelf had weggeshopt, is die in het embleem. Puur omdat het Mercedes logo zo iconisch is, valt die reflectie extra op.

En om nit-te-picken (:P ): Dat wolkje tussen de hoogspanningsdraden trekt mijn oog, die had ik weggepoetst. En zelf had ik die ene grasspriet voor de linkervoorband even weggeduwd (maar dat soort dingen zie je 's nachts echt niet op je schermpje kan ik me voorstellen). En nu ik er langer naar kijk: de reflectie op het achterwiel 'breekt' de fade-out van de wagen. Ook de paar stippen in de auto (hoofdsteunstangen?) zou ik wegpoetsen. Maar goed, ik schroom niet om te shoppen ;)
Het is dat er zo zuur op mijn bovenganger werd gereageerd toen hij het deed, anders had ik misschien wel mijn puntjes van hierboven geshopped aan jouw foto, puur om te zien wat het verschil zou zijn.

Maar het belangrijkste: auto inflitsen is goed gelukt d:)b

Toch even Paint erbij gepakt, ben benieuwd naar de verschillen en het is tenslotte een testcase-topic (ik zou nooit 'zomaar' aan een showcasefoto gaan zitten):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AUcnmBkDCaQSrN6ncxqjE5wx/full.jpg
Origineel:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8305/28586897793_f501534354_c.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Twhomp op 24-08-2016 22:51 ]

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 10:10
Leuk, een zoek de verschillen puzzel!

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Twhomp schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:35:
Die masten vind ik nog wel iets hebben, maar ik had liever de gebouwen er niet op gehad. Wat is trouwens die donkere vlek helemaal rechts bij de bomenrand?

De auto staat er goed op! Die reflecties doe je weinig tegen in zo'n situatie: een auto heeft altijd wel een ronding die niet uitkomt, waar je ook staat. De enige jammere reflectie, die ik zelf had weggeshopt, is die in het embleem. Puur omdat het Mercedes logo zo iconisch is, valt die reflectie extra op.

En om nit-te-picken (:P ): Dat wolkje tussen de hoogspanningsdraden trekt mijn oog, die had ik weggepoetst. En zelf had ik die ene grasspriet voor de linkervoorband even weggeduwd (maar dat soort dingen zie je 's nachts echt niet op je schermpje kan ik me voorstellen). En nu ik er langer naar kijk: de reflectie op het achterwiel 'breekt' de fade-out van de wagen. Ook de paar stippen in de auto (hoofdsteunstangen?) zou ik wegpoetsen. Maar goed, ik schroom niet om te shoppen ;)
Het is dat er zo zuur op mijn bovenganger werd gereageerd toen hij het deed, anders had ik misschien wel mijn puntjes van hierboven geshopped aan jouw foto, puur om te zien wat het verschil zou zijn.

Maar het belangrijkste: auto inflitsen is goed gelukt d:)b

Toch even Paint erbij gepakt, ben benieuwd naar de verschillen en het is tenslotte een testcase-topic (ik zou nooit 'zomaar' aan een showcasefoto gaan zitten):
[afbeelding]
Origineel:
[afbeelding]
Die donkere vlek valt mij nu ook pas op. Die moet ik inderdaad even wegwerken.
De kleine aanpassingen van jou maken de foto net wat beter inderdaad.

Ik ga er nog eens voor zitten. :)

Verwijderd

St. Patricks Cathedral. Ben niet helemaal tevreden over de lichte stukken hout links, moet nog eens kijken hoe ik dat beter ga krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2iKcm9TxMKPR5GLGmiU7FfWS/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 11:28 ]

Verwijderd

Het loopt niet overal symmetrisch en daardoor kijkt hij niet helemaal lekker juist doordat je hem neer probeert te zetten als kaarsrecht. Voor het geval dat je het zelf niet ziet: die bogen in het plafond bijvoorbeeld, links zit lager dan rechts.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 14:47 ]

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:46:
Het loopt niet overal symmetrisch en daardoor kijkt hij niet helemaal lekker juist doordat je hem neer probeert te zetten als kaarsrecht. Voor het geval dat je het zelf niet ziet: die bogen in het plafond bijvoorbeeld, links zit lager dan rechts.
Klopt, al moet ik zeggen dat het echt heel minimaal is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/322pE1wI0t5LQbIrkL6yn55M/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/322pE1wI0t5LQbIrkL6yn55M/full.jpg

Wat je in Lightroom heel makkelijk kan doen: bij Lens Correction roteer je de foto om zijn verticale as. Als je er dan op let dat het linker "kroontje" half afgesneden wordt (valt het stukje witte vlag ook weg), dan zal je zien dat de bogen net een tikje hoger worden. Volgens mij ben je er dan al, misschien een beetje pielen om de foto recht te houden.

Maar het is miniem om het symmetrisch te krijgen. Want de foto is wel kaarsrecht en centraal.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Het gebouw zelf kan ook een lichte afwijking hebben, iets wat niet ongebruikelijk is. Ik vind hem wel mooi symmetrisch en dat het iets afwijkt, stoort mij niet (en ik val daar doorgaans snel over).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Hij is inderdaad niet helemaal recht. Moet zeggen dat het vreselijk lastig is om dat voor elkaar te krijgen leunend op een hekwerk met 14mm op full-frame. Lastig om je camera echt kaarsrecht te hebben op alle 3 de assen. Ik erger mij zelf vaak ook aan dingen die niet symmetrisch zijn, maar deze kon er mijn inziens wel mee door ;).

Verwijderd

Tsja, ik zeg niet dat het onacceptabel is, maar perfecte symmetrie onderscheidt imo wel de geweldige foto's van de goede foto's. Als het mij niet lukt zoiets perfect symmetrisch erop te krijgen sta ik liever wat verder van het midden af, maar dat is vast te scharen onder persoonlijke voorkeur.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb perfecte symmetrie op een tijd opgegeven. ik heb er niet het geduld voor.Ik gooi er nu express een hoek in zodat het tenminste nog wat lijkt.

ora et labora

Verwijderd

mrc4nl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:36:
Ik heb perfecte symmetrie op een tijd opgegeven. ik heb er niet het geduld voor.Ik gooi er nu express een hoek in zodat het tenminste nog wat lijkt.
We zijn niet voor niets Nederlanders ;).

ja....het komt eigenlijk uit Duitsland

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 17:45 ]

Verwijderd

Wellicht begint het wat offtopic te raken, maar is dat dan niet net zoals Pennsylvania Dutch eigenlijk gewoon Deutsch?
Had topic open staan en edits refreshen blijkbaar nog steeds niet helemaal lekker

Goede beslissing om de kerk er iig niet zo op te zetten. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
@PdeBie
Staat er erg strak op! Ik heb zelf helemaal geen ervaring met flitsers en vind het lastig om daar tips op te geven maar in mij optiek is de belichting spot on.

@Koeitje
De foto doet me niet zo veel, het staat er goed op hoor maar het geheel is wat saai. Denk dat dit komt door de belichting.

Ik heb een 3-tal macro ringen of extension tubes te leen en ben daarmee is aan de slag gegaan. Heb totaal geen ervaring met macro en ben daarom benieuwd naar jullie commentaar. Ik heb de foto uit de hand geschoten met een 50mm prime en alle 3 de ringen. Het beestje was nogal beweeglijk dus afstoppen naar f16 voor meer scherpte diepte lukte helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8596/29231089936_186d8ceede_b.jpgDSC_9324 by Nando Donkersloot, on Flickr

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1ns
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-03-2024
Hele mooie foto's, vooral die van @Universal Creations :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
f/16 ga je ook niet zomaar willen gebruiken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
NeutraleTeun schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:45:
f/16 ga je ook niet zomaar willen gebruiken eigenlijk.
Vanwege diffractie snap ik, alleen als je zo dichtbij zit heb ik liever een iets softere foto maar wel in volledig in focus dan dat het halve onderwerp wazig is :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Je zou ook kunnen stacken.
Is ook lastig. Maar hey, dat is macro.
Anders zul je inderdaad concessies moeten nemen en dan is het je eigen keuze.
Als ik moet kiezen tussen een scherpe of softe foto, dan zou mijn keuze anders zijn.
Dat is persoonlijk. Maar juist bij macro, waar je er zo dicht op zit, wil ik juist detail behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
NeutraleTeun schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:45:
Je zou ook kunnen stacken.
Is ook lastig. Maar hey, dat is macro.
Anders zul je inderdaad concessies moeten nemen en dan is het je eigen keuze.
Als ik moet kiezen tussen een scherpe of softe foto, dan zou mijn keuze anders zijn.
Dat is persoonlijk. Maar juist bij macro, waar je er zo dicht op zit, wil ik juist detail behouden.
Dit is daadwerkelijk de eerste keer dat ik macro ringen op mijn camera heb gezet en er een foto mee maak. Dus wellicht als ik meer ervaring op doe en andere technieken leer zoals stacken mijn idee erbij ook veranderd.

Maare wat vind je van de foto? Wat zou jij anders hebben gedaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:51
@Tiwazz Afgelopen zomer ook voor het eerst gaan spelen met een macrosetup en dan kom je er al snel achter dat na de innitele verbazing de algemene regels nog steeds gelden van compositie, context, belichting, etc. Bij je foto nu zie ik het meer als een testfoto waarbij de achtergrond mij niet echt aanspreekt en het onderwerp niet erg spannend gemaakt word door het in het midden te plaatsen. Wat wel goed gelukt is, is de scherpte mooi op de ogen ligt, wat belangrijk is voor een macro foto.

Hierbij dus mijn resultaat van een eerste dag spelen met de macrolens.
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8182/28359927314_be0816b5af_c.jpgzomervakantie_2016-9286 by tja_tralala, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tiwazz schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:18:
[...]
Wat zou jij anders hebben gedaan? O-)
Ik denk niks.
Focus ligt aardig op de kop, en voor de rest zou ik er (van een gevangen spinnetje) zelf ook niet veel meer van kunnen maken.

Was maar gewoon info hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:17
@PdeBie

Enorm bruut! Vind dat soort autofoto's wel de mooiste. Ik ga binnenkort ook maar eens naar zo'n handheld softbox kijken.. Verschillende situaties wel erg handig.

Aangezien ik sinds kort de 70-200 f/2.8 heb aangeschaft ben ik ook maar wat dingetjes aan het uittesten. Moet zeggen dat ik zo goed als nooit auto's heb gefotografeerd en al helemaal niet op snelheden. Heb maar het e.e.a. uitgetest en dit kwam er uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O1yqMkA.jpg

Ik vind zelf dat het snelheids gevoel er goed in zit en de auto mooi scherp gebleven is. Verder is de lichtinval op de motorkap wat te sterk en is er te veel schaduw op de zijkant. Omgeving is ook best saai. Al met al is het natuurlijk niet een erg goede plaat, maar ben toch tevreden met het resultaat voor een eerste keer uitproberen.

De reden dat ik het hier plaats is omdat ik toch graag wat tips mee wil nemen naar de volgende keer als ik iets soortgelijks wil doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Valandin goed scherp gehouden inderdaad! Ik weet niet of deze gecropt is, maar je hebt wel wat loze ruimte onderin de foto. Voor mijn oog zou het prettiger zijn als deze ruimte boven de auto te vinden is.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:04

xleeuwx

developer Tweakers Elect
@Valandin wat TKroon ook terecht zegt maar je kan ook niet zien waar de auto heen gaat (het is minimaal) voor het ook zou het mooi zijn als je wat meer voor de auto ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:45
@walletje-w: Heel gaaf, dat het insect zo even langs komt kijken. Het kleurverschil vind ik ook mooi.
Wellicht die takjes links onder even weg shoppen. Ik weet ook niet wat dat witte op de achtergrond is, maar misschien iets minder opvallend maken?

@Valandin: Knap dat je die auto er zo strak op hebt gekregen! Heb het zelf ook een paar keer geprobeerd, maar vaak zijn die shots niet heel scherp.
Het zou (denk ik) mooi zijn om iets meer van de omgeving te zien (achterkant, bovenkant en voorkant). Wellicht iets van de reflectie op de motorkap minder fel maken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
@walletjes-w: Spannende foto, je weet niet precies wat er achter de bloem zit en het is net of het je stiekem in de gaten aan het houden is. Ik vind alleen de lichte vlek links iets te storend. Misschien kan je een klein stukje van de linkerkant en een flink stuk van de bovenkant croppen?

@Valadin: Mooi gelukt om de auto scherp te krijgen, ik zou het groene van de onderkant croppen, zodat je een langwerpige foto krijgt en de foto recht trekken. Verder zou ik de persoonlijk de foto iets warmere tinten geven.

Toch nog een beetje bezig geweest met m'n ronde toren om het effect te krijgen wat ik wil. Ik denk dat hij zo iets beter geworden is t.o.v. mijn vorige versies. Bedankt nog voor de reactie, heb nu ook de boom rechts weggehaald.

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8500/29321233501_358fcfda1b_c.jpgRonde_toren by Ramon Vergeer, on Flickr

Verwijderd

Goed, we zullen dit topic maar weer eens een schop geven. Met deze mooie dagen mag je toch wel wat meer foto's verwachten hier :+

Lap tekst, persoonlijke mening :+

@Rinaldo
Ik vind het een leuke foto. Veel op te zien en te ontdekken. Ik heb er niet veel op aan te merken, misschien de hooglichten wat minder voor iets meer detail en wat minder eflecties. Mooie diepte en aangename kleuren.

@Tiwazz
Ik vind het idee erg leuk. Eindelijk eens een andere achtergrond die ook nog leuk wegkijkt. Jammer alleen dat de spin zijn poot voor de kop heeft anders zou het er een stuk beter uitzien. Leuk.

@walletje-w
Ook dit idee is leuk maar de uitkomst is jammer. Hide and seek foto's zijn leuk om naar te kijken al zou ik hier iets meer willen zien van het insect.

@Valandin
Een foto waar ik niet veel mee heb. Wel een netjes gewassen auto :) Iets meer landschap aan de bovenkant en de zijkanten zou de foto ten goede komen. Jammer dat er niet meer actie in zit.

@remon_v
Ik weet niet goed wat ik er mee moet. Ik heb de verschillende versies gezien maar als ik zou kiezen dan de één na laatste. Alhoewel die iets overbelicht is is deze te donker zoals je kan zien aan de linkerkant.

Goed. Nu mijn eigen inbreng. Ik heb de Nikon D5200 de deur uitgeslingerd en ben naar een ander kamp gegaan genaamd Pentax. Na ontzettend veel lezen en nog eens lezen uiteindelijk aangekomen bij de Pentax K-5IIs met een 50mm f/1.8 prime. Ik heb met de Nikon D5200 aardig wat foto's gemaakt maar ik heb niet eerder zulke heldere en scherpe foto's gemaakt als vandaag. En ik moet nog wennen aan het toestel.

Op de foto staat mijn dochter. Vanmiddag een rondje mee gelopen en beiden aan het fotograferen. Zijn met de compact camera ik met de dSLR. De foto heb ik bewerkt in Lightroom naar een beetje vintage. Op deze manier kwam de foto het mooiste eruit. Geen harde kleuren, maar zachte ietwat zachte/vale kleuren. Haar ogen en gezicht krijgen zo meer de aandacht die het verdiend. De foto is gecropped.

Wat ik de volgende keer anders wil doen is iets meer door mijn knieën gaan zodat ik meer op hoogte ben met het object. Verder ben ik heel erg blij met de scherpte in de foto.

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8515/29746912735_62be494fe5_c.jpgA happy daughter. by Remco van der Tuin, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 11-09 10:10
@Tuintje: Leuke uitdrukking van je dochter, de ogen en het gezicht lijken ook goed scherp. Ik vind de "vintage look" wel geslaagd maar haar gezicht lijkt wel erg gelig waardoor het er niet helemaal natuurlijk uitziet.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens. Ik heb de temperatuur iets naar het blauwe toegetrokken en hiermee is het gelige weg wat jij bedoelde. Het zou nu beter moeten zijn. Het zou nog iets beter kunnen maar dan hang ik al op het blauwe aan in Lightroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Je hebt de highlights helemaal weggehaald? Of een gradient gebruikt (of beiden)? Haar rechterarm wordt opeens donkerder richting haar hand en de achtergrond bevat totaal geen contrast en detail meer. De uitdrukking op het gezicht vind ik erg leuk en ook de houding van haar linkerhand is grappig om te zien.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat presets die ik als basis neem en er dan mijn eigen draai aangeef. Dat je achter haar geen details ziet komt omdat wij in de schaduw stonden en achter haar volop de zon scheen. Ik kreeg dat ook met de highlights helemaal naar beneden niet voor elkaar om er ook maar wat detail in te krijgen. Dat is heel erg jammer ik had ook liever een blauwe lucht gehad maar helaas :-(

De uitdrukking die ze maakt maakt het voor mij goed.

Settings die ik gebruikt heb hieronder.

LR
LR instellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZvZSV6uParVYc2Myngo9cJil/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gm6zMxGRh17bxRF5hteHoKxA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JMuAfnJk6NHOZFQ2Cvg32Df5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IA13LEb94B56YATwZTdX6LOl/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me een leuke om in het bewerkingstopic te delen, zodat je kunt kijken wat andere users er van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een linkje hebt want ik heb het idee dat je handen jeuken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:55:
Als je een linkje hebt want ik heb het idee dat je handen jeuken :+
Geen dank :>

Bewerk hier elkaars foto

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens kijken wat er gaat gebeuren. Is al wel in PS geweest en is een TIF bestand. Origineel gevonden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 01:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@ walletje-w: Erg leuk plaat, ik zou er niets meer aan doen. :)

@ Valandin: Als oefening op zich prima, maar ik mis de snelheid nog wel een beetje. Ook de kadering vind ik een beetje krap.

@ remon_v: Kijkt lekker, fijne kleuren! Hier en daar ben je in de schaduwen volgens mij wel wat detail kwijt.

@ Tuintje: Leuke uitdrukking van je dochter en daarmee op zich een leuke foto, maar ik zou de nabewerking neutraler houden. Ze is nu wel erg blauw.

Een tijdje geleden alweer was ik bij een vriend in Leiden, daar in de buurt zijn we 's middags het strand op geweest en heb ik de volgende foto gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8104/29469156110_c20975ccc9_b.jpgKite by Woutoud, on Flickr

Ik vind het minimalistische idee wel grappig, maar weet niet zo goed wat ik met de lucht aan moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Je hebt negatieve ruimte, maar dit is wel heel overdreven :D

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan niet ontkent worden dat het een grijze bewolkte dag was :+ Ik zou croppen tot de helft zodat de vlieger er ook wat meer uitspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik ben wel fan eigenlijk, er zit een leuke gradient in en toch nog een snufje kleur. Ik kan me wel voorstellen dat deze foto in het groot aan de muur hangt in iemand z'n huiskamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Mooie foto maar misschien iets teveel lucht inderdaad.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:32

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@woutoud. Het heeft wel wat, maar iets meer croppen en dan houd je alsnog een heleboel negatieve ruimte over, maar dit is een beetje te leeg. In het groot(als ik mijn monitor kantel zegmaar) dan komt ie ook een stuk beter tot zijn recht, maar nog steeds blijft het onderwerp mij iets te klein.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@PdeBie, de belichting van de auto is prachtig, en zo storend vind ik die reflecties niet, enkel die in het Mercedes logo en op de binnenspiegel. De reflecties op de lak zijn natuurlijk imho. Het is ook eerder gezegd maar die masten leiden erg veel af van het onderwerp, helemaal met deze belichting hoort de aandacht 100% naar de auto te gaan.

@Koeitje, mooie plaat en ik vind het niet storend dat hij ietsje uit het lood loopt, ik mis enkel een beetje sfeer in de foto, het is naar mijn mening iets te veel HDR.

@Valandin, Kleurbalans is fijn alleen vind ik de compositie niet heel erg sterk, de foto zou mij meer doen als hij iets meer van voren was, nu is de auto "net langs geweest"

@Remon_v, De foto doet mij niet zo heel veel, misschien dat het in zwart wit wat spannender wordt.

@Tuintje, Ik heb de foto al langs zien komen in het bewerk hier elkaars foto topic en ik vind jouw foto een tikje te roze, wel is hij goed scherp met een fijne DOF

@Woutoud, ik vind het een fijne plaat, zeker op een telefoon waar het scrollen pagina breed gaat is het effect leuk. Misschien wat onderaan de foto had het scrollen belonenswaardiger gemaakt enkel verliest de foto dan weer het "lege" karakter. Heb je hem afgedrukt?

Mijn inzending, gemaakt op de Molukken, jammer van de wolken en de lichte onscherpte maar ik was alleen en de camera balanceerde op het zadel van de motor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lWBtcfLSxUHT0Muvlz5vJRdg/full.jpg
D7100, 25s, f/2.8, iso1600 @11mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelveen
  • Laatst online: 12-09 10:49
@Brilsmurfffje: Mooi beeld en gaaf idee. Wel wat korrelig en je ziet er wat raar uit, lijkt er wel opgeplakt. Er valt een hoop te zien.

@Woutoud: Erg leuk! Verrassend. Misschien inderdaad nog beter als er onderaan de foto ook niet iets te zien zou zijn.

@Tuintje: Als vader van een dochter van 2: snap zeker dat je blij bent met een foto als deze. Verdraait lastig om die ukkies er een beetje leuk op te krijgen. Ik ben minder fan van de nabewerking (kwestie van smaak). Voor mij te blauwig en wat te heftig bewerkt.

Die van mij dan. Gemaakt op Scheveningen bij het oefenen van de prinsjesdag paarden. Zouden jullie deze anders gekaderd hebben? Heb ik hem te warm bewerkt?

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8001/29677556912_6d1f8ed6d5_c.jpgPrinsjesdag den Haag scheveningen strand 2016 by jelmer veenstra, on Flickr

• MattiB
Mooie foto en de compositie is wat mij betreft goed zo, ik had wel dat reuzerad weg gecloned die is redelijk storend. De warmere toon stoort me niet.

• Hahn
Ik vind het reuzenrad juist supervet, maakt het een heel surrealistische foto, zeker in combinatie met de oranje rook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Husky_|IA
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-04-2017
@remon_v: ik krijg de indruk dat dat gebouw bovenaan wijder is dan onderaan en een beetje naar rechts leunt.

@Tuintje: de laatste versie van deze foto in het Bewerk hier elkaars foto - topic vind ik het meest geslaagd!

@Woutoud: ik hou wel van minimalistisch, maar op deze foto staat er wel bijzonder weinig. Mocht er nu helemaal beneden nog een persoon staan die naar de kite kijkt of zo, dan krijg je volgens mij een meer interessante plaat.

@Brilsmurfffje: leuk idee en ook een goede locatie om uit te voeren, maar de uitvoering vind ik niet goed. Die persoon lijkt er inderdaad ingeplakt (o.a. door die schaduw rond de armen), er is veel licht op de voorgrond door de voorbijrijdende voertuigen en de wolken verstoren de verder wel interessante lucht.

@jelveen: tof sfeerbeeld, goede uitvoering. Het reuzenrad voegt niet echt iets toe dus ik zou dit eraf croppen (dan komt de nadruk ook wat meer te liggen op die ruiter die in jouw richting kijkt)

Ik lurk al heel lang rond op dit forum, heb ooit eens een foto gepost en ben dan weer in lurkmodus gegaan, maar nu is het de bedoeling om wat meer actief te zijn op dit forum. Deze foto heb ik genomen in het Muziekbos, dichtbij Ronse, gelegen in de Vlaamse Ardennen, een heuvelachtige streek in het Belgische Oost-Vlaanderen:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8664/28294428876_7af84ca58f_c.jpg

500px | Facebook | Flickr

• jelveen
  • Laatst online: 12-09 10:49
@Husky_: Mooie, beetje sprookjesachtige foto. Mijn ogen worden wel meteen naar de tak die op het pad ligt getrokken, die lijkt wel uitgelicht door de zonnestralen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat iets positiefs vind of niet...

Dank voor het commentaar op mijn foto, tot nu toe 2-1 tegen het reuzenrad :-) Ikzelf vond het juist ook wel leuk omdat het zo niet bij de rest van de foto past.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

+1 voor het reuzenrad. Jammer dat ie er zo krap opstaat. Wat is dat trouwens links in het water? Een paal en een balkenconstructie? Die zou ik zelf wegpoetsen.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

@jelveen: Erg mooie foto, heel origineel dat oranje! Dat reuzenrad is ook een leuke verrassing als je er iets beter naar kijkt!
@Husky_: De foto heeft een goede sfeer, maar imo een beetje erg felle lucht bovenin wat de bomen een beetje doet verdwijnen. Verder wellicht de helderheid iets te hoog staan? Ik vind het hoge contrast (het erg zwarte zwart) onderin bij de bladeren enigszins afleidend. Aan de andere kant is de lichte plek op het pad wel erg mooi!

Van mij deze foto, gemaakt op de boot naar Litouwen afgelopen vakantie.
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/6/5768/29884554035_3a7863f4e2_c.jpg
Sony RX-100, ND 102 filter, f/10, ISO 125 en 10 seconden sluitertijd. Het viel me mee dat het nog zo licht buiten was, op de terugweg was de zee nauwelijks zichtbaar zo 's nachts.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@F.West98, Ik vind hem gaaf! Geeft mooi het gevoel weer hoe het is om op dek te staan. Koud en winderig :)

@Husky, mooie licht inval, goed vastgelegd. Ik zou misschien zelf alleen wat meer een zachtere bewerking hebben gekozen. Ik vind het contrast nogal hard nu.

Van mij een herfstplaat ook uit het bos. Ik weet zelf niet zo erg wat ik ervan moet vinden. Het licht werkt goed zo, maar de lucht vind ik altijd moeilijk in zulke foto's. Nu geblend met een donkere exposure, of is het beter om hem overbelicht te laten..

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5752/29808095752_b06f0ab97f_c.jpgAutumn Light by MattiB, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door MattiB op 25-09-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Je kunt de shadows nog wat opkrikken het het oranje iets minder verzadigen en dan zou ie wel goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Heb de schaduwen iets omhoog getrokken. Is beter zo idd :)

[ Voor 8% gewijzigd door MattiB op 25-09-2016 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@MattiB
Mooie foto met fijne herfstkleuren en belichting. Ik zie dat er een meertje achter ligt maar moet wel goed kijken. Kun je dat wat meer er uit laten komen?

==========
Eén van de meest simpele foto's die ik gemaakt hebt, maar die de meeste views (2300) in een aantal dagen gekregen heeft op Flickr. Dat is niet wat ik verwacht had maar toch heel erg leuk dat de foto het goed doet. De foto is alleen in Nederlandse groepen geplaatst. Ik heb alleen de kleuren van de vlag wat opgetrokken en de hooglichten eruit gehaald.

Er gaat niets boven Groningen.

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/6/5771/29886091595_3cbaf6ef05_c.jpgEr gaat niets boven Groningen! by Remco van der Tuin, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
Ja heb je goed gezien van dat meertje, weet niet echt hoe ik dat meer tot de aandacht kan brengen. Het ging mij bij deze voornamelijk om het licht en de kleuren.

Jouw foto is mooi simpel maar toch dynamisch. Vind em ook erg sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
@MattiB
Je hebt er niks aan.. maar wauw!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X9QypwA.jpg

Help. Loop vast in het bewerken van deze foto.
Moet nog ff die schoenen er uit croppen, maar verder staat iets me tegen..ik kan er maar niet op komen wat. Zit al een dag naar deze foto te staren..

[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 26-09-2016 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Valandin schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:19:
Zit al een dag naar deze foto te staren..
Leuke foto!
Ben niet snel fan van laag contrast, maar hier past het wel :)

- Schoenen wegcroppen: zou toch proberen te fotosoepen, want anders snij je haar kont er ook af en dat is zonde.
- Het rund (is het een koe of een kalf?) staat er goed op! Heeft zelfs een betere uitdrukking dan het model :o

Was ze bang? Haar gezichtsuitdrukking is erg blanco imho. Wat doet ze met haar hand? Sowieso zou ik Schotse Hooglanders met rust laten, maar goed.
Ook vind ik het indianenpakje niet charmant: ze ziet er erg dik uit, ook door de houding.
Sowieso snap ik niet wat indianen met koeien te maken hebben, het is geen bizon ;)

Technisch vind ik de foto dus top. Maar qua verhaal en qua haar 'vibe' klopt er iets niet. Misschien is dat wat je voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Twhomp schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:10:
[...]

Leuke foto!
Ben niet snel fan van laag contrast, maar hier past het wel :)

- Schoenen wegcroppen: zou toch proberen te fotosoepen, want anders snij je haar kont er ook af en dat is zonde.
- Het rund (is het een koe of een kalf?) staat er goed op! Heeft zelfs een betere uitdrukking dan het model :o

Was ze bang? Haar gezichtsuitdrukking is erg blanco imho. Wat doet ze met haar hand? Sowieso zou ik Schotse Hooglanders met rust laten, maar goed.
Ook vind ik het indianenpakje niet charmant: ze ziet er erg dik uit, ook door de houding.
Sowieso snap ik niet wat indianen met koeien te maken hebben, het is geen bizon ;)

Technisch vind ik de foto dus top. Maar qua verhaal en qua haar 'vibe' klopt er iets niet. Misschien is dat wat je voelt?
Thanks voor de reactie. Dat zou het wel kunnen zijn. Was geheel toevallig dat we de schotse hooglander zagen grazen, dus maar snel moeten improviseren ;)

Zal vanavond even kijken of het soepen een beetje lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Twhomp schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:10:
[...]
Gewaagde uitspraak hoor.
Moeten personen (dames) dan perfect van de zijkant geschoten worden zodat ze slank(er) lijken?
En wat als het wel een persoon is met wél een plus-maatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:51
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:50:
Een tijdje geleden alweer was ik bij een vriend in Leiden, daar in de buurt zijn we 's middags het strand op geweest en heb ik de volgende foto gemaakt.
[afbeelding]Kite by Woutoud, on Flickr

Ik vind het minimalistische idee wel grappig, maar weet niet zo goed wat ik met de lucht aan moet...
Erg geslaagd. Foto's zoals deze hebben een verhaal in zich wat de verbeelding van mensen activeert. Het laat juist de ruimte open voor mensen om er hun eigen herinneringen aan te koppelen. Dat is ook waarom hij idd goed aan de muur zou passen. Maar als hij aan de muur komt te hangen moet hij wel goed scherp zijn voor mijn gevoel en dat is hij net niet. Als ik de exif data zie dan had de sluitertijd wel naar 1/500-2000 gekund en diafragma naar f4-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

I like to live dangerously!
Moeten personen (dames) dan perfect van de zijkant geschoten worden zodat ze slank(er) lijken?
En wat als het wel een persoon is met wél een plus-maatje?
Ga op een wortel knagen vriend. Het gaat hier niet om een dik iemand slank fotosoepen, zoals in de mainstream media.

Als iemand dik is, top. Als iemand slank is, ook leuk. Dat zal me aan me derrière oxideren.

Maar hier is het duidelijk dat ze niet dik is, maar door de houding en kleding wel dik lijkt. En dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wortel knagen of niet.
Gewicht en lichaam zijn zaken die erg gevoelig liggen bij vrouwelijke personen.

"Ze ziet er dik uit" vind ik aardig gewaagd en wellicht ook wel ongepast.
Ongeacht of de dame hier mee kan lezen of niet.

Je weet namelijk niet of het alleen door de houding en/of hangende kleding komt.
Wellicht is er wel degelijk een buik(je) aanwezig.

De foto is bewust met die kleding en houding gemaakt, daar zal vast en zeker wel naar gekeken zijn.
Heeft dus niks met de bewerking (en de vraag) te maken.

Ze ziet er dik uit vind IK gewoon een te grove reactie, wellicht had je het anders kunnen verwoorden.
De 'standaarden' in de huidige maatschappij zijn al aardig 'van de pot gerukt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

NeutraleTeun schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:09:
Ze ziet er dik uit vind IK gewoon een te grove reactie, wellicht had je het anders kunnen verwoorden.
Nou, IK vind het geen te grove reactie.

En verder is het wel klaar. Als je getriggerd wordt van dat soort uitspraken en je een safe zone wilt, is dat niet mijn probleem verder. Je weet dondersgoed wat ik bedoelde, ik heb het zelfs nog uitgelegd ook en toch ga je lopen zuigen om een puntje te maken. Het is goed zo vriend, maak je niet dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik vind de mening van Rinaldo redelijk kloppen hoor.
Dat de combinatie van outfit + koe weinig 'verhaal' toevoegd klopt als een bus. We deden een shoot in een bos in een indianen-thema. Heel toevallig kwamen wij dus een grazende koe tegen en besloten snel wat te improviseren.

Dat 'ziet er dik uit' is natuurlijk een gewaagde uitspraak, maar politiek correct zegt Rinaldo gewoon dat de foto niet uit een flatteuze hoek genomen is. Lichaamsvorm had er net wat beter uit kunnen komen als model een andere houding had aangenomen.

Model was trouwens inderdaad geen maat 36. Maar had wel een normaal/mooi figuur. Outfit zal waarschijnlijk niet haar vormen erg ten positieve doen. Was ook geen enorm serieuze photoshoot, gewoon voor de grap even wat rondkloten.

[ Voor 33% gewijzigd door Valandin op 26-09-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Rinaldo, ik vind ook dat je wat kunt dimmen. Nergens voor nodig om het zo uit te spreken. Verwar eerlijkheid of recht voor de raap zijn aub niet met botheid of grofheid. Van iedereen mag toch iets van een sociaal filter verwacht worden. Niet iedereen staat op deze reacties te wachten en vooral belangrijk: niet alles hoeft altijd gezegd te worden. ToyotaMR2 adresseren als "vriend" op de toon die jij zet is daarbij ook ronduit onfatsoenlijk.
Nú is het pas klaar.

@valandin, ik zou eerder ook uitkijken voor eventuele "cultural appropriation"... Een blank westers meisje in een indianenpakje...zeer onschuldig en niks mee bedoeld, ik weet 't, maar kijk toch uit als je er publiek mee gaat. Het kan weerstand geven.
Ik vind eigenlijk de magentaschaduwen (heb je splittoning gebruikt) niet zo heel mooi maar dat is mijn persoonlijke smaak. Verder deel ik de mening dat de blik van het meisje misschien niet zo goed is. Wat je ook verandert aan de foto, de verbaasde blik zal blijven. Heb je geen andere foto geschoten met een iets betere blik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Deathchant schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:18:
Rinaldo, ik vind ook dat je wat kunt dimmen.
Okee, bedankt voor je mening.

Wat valt er eigenlijk te dimmen? Ik ga tegen een mening in waar ik het niet mee eens ben, in een discussie die ik zelf niet ben aangegaan. Het is niet alsof ik hier boos briesend achter mijn PC zit, ik verdedig me. Op een bepaalde toon, granted, maar ik laat niet zomaar iets aanpraten. Tegengas geven != moeten dimmen.
Nergens voor nodig om het zo uit te spreken.
Dat is jouw mening, die ik niet deel, en geen feit.
Verwar eerlijkheid of recht voor de raap zijn aub niet met botheid of grofheid.
Als je mijn initiële opmerking bot of grof vond, dan kan ik daar weinig aan doen. Dat is jouw opinie, die ik niet deel, ik zie totaal niet in wat er grof en bot aan is, al helemaal niet a) in deze context (we hebben het over hoe iemand op een foto staat) en b) de dame in kwestie is er niet eens bij.
Van iedereen mag toch iets van een sociaal filter verwacht worden.
Tuurlijk. Maar je mag ook verwachten dat iedereen andere maatstaven heeft. Ik zet serieuze vraagtekens bij jouw sociaal filter (zie onder), maar ik verwacht niet dat jij je aan mij aanpast. Maar voor één of andere vage reden verwacht jij wel dat ik me aan jouw sociale normen aanpas? Gebaseerd op een subjectieve mening?
Niet iedereen staat op deze reacties te wachten en vooral belangrijk: niet alles hoeft altijd gezegd te worden.
Dat is een testcase topic, dus men zit wel op reacties te wachten. Dat jij een andere mening hebt over de 'fatsoenlijkheid', dan kan. Maar ga niet proberen me de mond te snoeren, omdat jij vindt dat een bepaald woord niet kan.
ToyotaMR2 adresseren als "vriend" op de toon die jij zet is daarbij ook ronduit onfatsoenlijk.
Dat is wederom jouw mening.

Ik stoor me ook aan ToyotaMR2 zijn houding. Beetje verontwaardigt doen over een normaal woord. Dat mijn toon daarop een reactie is, is misschien niet sjiek, maar er zijn ergere dingen in het leven. "Ronduit onfatsoenlijk" associeer ik daar totaal niet mee.

Kortom:
Ik snap dat het makkelijk is om je mening als een feit te verkondigen, zeker als je overtuigd bent van je eigen mening (hell, ik heb het ook wel eens gedaan en werd daar dan terecht op gewezen), maar wees alsjeblieft bewust van het feit dat we hier 'discussiëren' over het verschil in optiek over de beladenheid van het woord 'dik'.
Nú is het pas klaar.
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens, want zelf doe je er een schepje bovenop:
@valandin, ik zou eerder ook uitkijken voor eventuele "cultural appropriation"... Een blank westers meisje in een indianenpakje...zeer onschuldig en niks mee bedoeld, ik weet 't, maar kijk toch uit als je er publiek mee gaat. Het kan weerstand geven.
...
Kom op zeg. Dus het woord 'dik' mag al niet en nu een indianenpakje ook al niet? Leven we daadwerkelijk in Amerika?

Besef jij (en ToyotaMR2) wat je aan het doen bent door zo te reageren? Dan doel ik dus op jullie mening over 'beladenheid' van sommige dingen en het proberen op te leggen van diezelfde mening.

Dit heeft ondertussen weinig meer te maken met foto's en gaat ongetwijfeld verzanden in een sociaal-maatschappelijke discussie. Over het woord 'dik' :(

offtopic:
Het is wachten tot iemand het plaatje met "there's somebody wrong on the internet" post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Teveel tekst, waar ik niet overal op ga reageren (vooral omdat je alles afdoet met eigen mening, eigen optiek en eigen vinden), maar:
Dat is jouw opinie, die ik niet deel, ik zie totaal niet in wat er grof en bot aan is, [...] en b) de dame in kwestie is er niet eens bij.
Natuurlijk.
We kunnen alles zeggen als de ander er niet bij is d:)b
omdat jij vindt dat een bepaald woord niet kan.
Moet je voor de grap eens tegen de vrouwen om je heen (ook de onbekenden) zeggen dat ze dik zijn.
Of nee, dat is natuurlijk niet hetzelfde in deze context hè.
Zeg ze dan maar eens dat ze dik uitzien op een foto.
Ben benieuwd hoeveel van de dames jouw mening delen over dat dat woord gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Je wordt door 2 man op je toon aangesproken en nu ga je zin voor zin proberen te ontkrachten waarmee je alleen maar aantoont dat je dingen goed kunt afschuiven en alles andermans probleem wilt maken, zodat je zelf nergens op hoeft te letten. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

NeutraleTeun schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:47:
...

Natuurlijk.
We kunnen alles zeggen als de ander er niet bij is d:)b
Dat is niet het punt wat ik daar maakte en dat weet je zelf ook wel.
[...]
Moet je voor de grap eens tegen de vrouwen om je heen (ook de onbekenden) zeggen dat ze dik zijn.
Of nee, dat is natuurlijk niet hetzelfde in deze context hè.
Zeg ze dan maar eens dat ze dik uitzien op een foto.
Ben benieuwd hoeveel van de dames jouw mening delen over dat dat woord gewoon kan.
Ik kijk wel uit :P

Maar ik hoop dat je het verschil snapt tussen:

"Wat vind je van deze foto die ik gemaakt heb met een model?" "Het (slanke!) model ziet er erg dik uit door de kleding."
vs.
"Wat vind je van deze foto waar ik op sta?" "Jij ziet er erg dik uit door de kleding."
Deathchant schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:51:
Je wordt door 2 man op je toon aangesproken en nu ga je zin voor zin proberen te ontkrachten waarmee je alleen maar aantoont dat je dingen goed kunt afschuiven en alles andermans probleem wilt maken, zodat je zelf nergens op hoeft te letten. :w
Al wordt ik door een miljoen man aangesproken, wat heeft het aantal ergens mee te maken? Dat is een drogreden. Ik kan ook zeggen dat bijna het hele forum me niet aanspreekt, dus het is blijkbaar geaccepteerd. Zelfde drogredenering.

En ik wil niet "alles" andermans probleem maken: het was al jullie probleem, ik wil gewoon niet veranderen op jullie dwang. Ik hoef nergens op te letten.

Je wilt winnen, dat is duidelijk. Maar ik laat me niet jouw mening aanpraten. We zijn het oneens over de beladenheid, in deze situatie, van het woord "dik". Okee, dat kan.

En trouwens, met die :w doe je precies hetzelfde als ik met "vriend", dus kan jij ook even "dimmen"? Ja, of niet natuurlijk ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Twhomp op 26-09-2016 18:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Willen de dames hier de nutteloze discussie even elders voortzetten.
Rinaldo bedoelt het niet persoonlijk, maar als commentaar op de foto. Dit mag dan ook zo opgevat worden.
Het is nergens voor nodig om vrouwen in het algemeen te verdedigen, als een specifieke vrouw zich nog niet eens aangevallen voelt.
Laat staan het punt van een willekeurige meid die een indianenpakje draagt.

Als iets je tegen de borst stoot kun je een TR aanmaken en de mods een oordeel laten vellen, maar ga dan niet alsnog een discussie voeren in het topic.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@MattiB ik vind het oranje in de foto er wat raar/onnatuurlijk uitzien, alsof het geclipt is.
@Tuintje lekker simpele foto, ik zie wel een beetje teveel helderheid. maar toch geslaagde plaat.
@Valandin de blik van de meid ziet er wat raar/stoned uit. ik mis de emotie. Wel leuke toning.

ik had al een tijdje geen zelfportet meer gemaakt. dus ben ik vandaag de tuin ingegaan en deze gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8371/29929374096_1311d9b133_c.jpgHammoc by Frank Van Dijk, on Flickr

hebben jullie tips om het de volgende keer beter te doen ? (afgezien van de sub-optimale focus)

ora et labora

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De 'Wasserfall by Karsten' is idd een fraaie, rustgevende weergave van zo'n waterval ergens in de Alpen. Je komt zoiets vaak en veel tegen. De een wat fraaier belicht dan de ander. Maar deze is gewoon goed gelukt.
Idd, zoals anderen al opmerkten, de rots op de voorgrond is iets te prominent. Daar zou je wel een stukje van digitaal kunnen weghakken.

Iets heel anders, bijna abstract, maar het is gewoon de gepoetste motorkap van een oldtimer tijdens de oldtimerdag 2014.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5558/14248080200_b260c359eb_c.jpg
Oldtimerdag15062014-12 by Erik Haak, on Flickr

Het enige PS truukje wat ik gebruikt heb, is dat ik het glimmende plekje, in een fonkelsterretje heb veranderd... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Persoonlijk vind ik deze iets meer een testcase dan showcase. I mean no disrespect, maar we kijken hier naar een glimmende motorkap met een bobbel erin. Ik vind het te weinig informatie hebben om tot de verbeelding te spreken om showcase te zijn. Een showcase moet mijns inziens toch wel een beetje een wauw factor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
ehtweak schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:47:
Iets heel anders, bijna abstract, maar het is gewoon de gepoetste motorkap van een oldtimer tijdens de oldtimerdag 2014.
[afbeelding]
Oldtimerdag15062014-12 by Erik Haak, on Flickr

Het enige PS truukje wat ik gebruikt heb, is dat ik het glimmende plekje, in een fonkelsterretje heb veranderd... :)
De foto zelf is bijna een "oldtimer", maar ik zie er oprecht geen "showcase" in. Te onherkenbaar misschien? Ik mis het "verhaal" in deze foto.
Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste

Let op:
Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.