[Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPaul
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
@triplezimmie: fraai. Maar de stenen linksboven storen me net als de boom die nét over de schaduw valt (hij past juist mooi in die ronde opening).
@PdeBie: Prachtig licht. Maar ik vind de balans in de compositie minder. Misschien rechts teveel afgesneden (de grote mast en de gebouwen). Tweede optie: kies óf voor meer gebouwen óf voor meer heuvels als achtergrond. Derde optie: Als de boten dichterbij waren geweest was dit geen probleem geweest want dan had je meer diepte gehad. Hopelijk snap je me haha:p..

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/757/23254133275_1b746f29d4_c.jpgLanzarote apartments by Paul Jacobs, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

PPaul schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:11:
@triplezimmie: fraai. Maar de stenen linksboven storen me net als de boom die nét over de schaduw valt (hij past juist mooi in die ronde opening).
@PdeBie: Prachtig licht. Maar ik vind de balans in de compositie minder. Misschien rechts teveel afgesneden (de grote mast en de gebouwen). Tweede optie: kies óf voor meer gebouwen óf voor meer heuvels als achtergrond. Derde optie: Als de boten dichterbij waren geweest was dit geen probleem geweest want dan had je meer diepte gehad. Hopelijk snap je me haha:p..

[afbeelding]Lanzarote apartments by Paul Jacobs, on Flickr
Wat een mooie mix qua lijnenspel, en wat pakken grijstinten hier mooi uit _/-\o_

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@PPaul: erg mooi! Werkt heel goed zo in zwart-wit.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
Erg fijne bewerking ja, fijne toning en prettige compositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinten
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@PPaul: Lijnenspel maakt het een hele nette rustige foto. Heel erg netjes elk 1/3e van de foto opgedeeld.

@PdeBie: Setting komt goed naar voren, alleen ik denk net te veel water om te kunnen genieten van de gebouwen en belichting.

-----------

Een van de eerste foto's met mijn eerste DSLR. Doe veel in de videografie, maar heb een poging gedaan naar een foto.

Ik vind de achtergrond met de bokeh lichten te druk, maar kreeg dat niet rustiger (was de lichtste stand). Zonder die lichten werd de foto erg saai, dus ben er mee doorgegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Quinten op 29-05-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:02

bobcom

Dedicated dabbler

@triplezimmie - heb je foto tig keer bekeken, maar kom er niet uit. Het lijkt of het duin rechts ligt, gezien de kleine details (schapen? struikjes?) linksboven in het donkerdere gebied. In boom, duin en graspollen is weinig detail te herkennen, dat zet mij een tikje op het verkeerde been. Standpunt had ook wat meer naar links gemogen, zodat de boom helemaal in de uiitstulping van het duin valt. Maar het blijft een unieke plaat - wish I were there.

@PdeBie Er mist voor mijn gevoel wat Abendstimmung - wel kunstlicht maar te lichte omgeving. En misschien mag hij wat gecropt, zodat het stukje met de groothoek-vertekende mast, kraan, gestapelde huizen en wat voorgrondwater eraf valt. MIsschien het proberen waard?

@PPaul Prachtig spel van vormen en contrasten in zwart en wit. Vraag me af wat er zou gebeuren als de witte vlakken linksonder net iets minder wit zouden zijn, en de zwarte bergschaduwen boven net wat minder zwart. Denk uiteindelijk dat het wat van de spanning uit de foto weg zou halen - dus houen zo!

@Quinten Aardig spel met scherptediepte, maar geen spannend standpunt. Denk dat je er door wat door je knieen te gaat en te fotograferen met het Nespresso-apparaat op ooghoogte meer uit had kunnen halen.

En tenslotte een foto "Op hoop van zegen" Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/611/23201416159_f5f8c6c8dc_c.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de basis is het een simpele en effectieve plaat, bobcom, maar wat mij betreft nogal donker en vlak. Daar moet meer uit te halen zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Laatst online: 17:21
@ triplezimmie: Bijzonder, bijna surrealistisch beeld. Mooi :)

@Haas nl: leuk zulke abstracte beelden, mooie kleuren ook!

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/602/22886910989_431310c45d_b.jpgInch Beach Ireland by Nick Hidding, on Flickr

Van mij een zonsondergang op Inch Beach in Ierland. Super locatie voor zonsondergangen, heel breed strand met met heuvels op de achtergrond.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 15:58
Was het niet leuker van de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel. Maar daar heb ik er al zoveel van en dat soort foto's zie ik te vaak. De interactie die ze met elkaar hadden leende zich er ook niet voor om de foto van e voorkant te nemen. Ze waren te druk in hun gesprek en spel bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Eigenlijk vind ik dit juist wel leuker, het is minder voor de hand liggend en origineler. Leuke plaat.
Wel jammer dat hij iets scheef staat. Dit zeg ik aan de hand van de stand van je kinderen, het wegdek is uiteraard sowieso aflopend. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfelde ook wat betreft de horizon. Zal ik de kids er recht op zetten of de horizon. In beide gevallen geeft het een scheef beeld en in dat geval kies ik vaak voor de horizon. Het wegdek loopt daar inderdaad iets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

@PdeBie: Mooie toning zit er in de productfoto's, ga die opstelling ook zeker eens proberen :P
@PPaul: Geweldige plaat met een heerlijk contrast.
@Tosemime: mooie plaat. Wellicht niet origineel, maar dat maakt het niet minder mooi.
@bobcom: zoals Woutoud ook al zei een erg donkere en vlakke plaat. Als je het raw bestand nog hebt moet je hier zeker meer uit kunnen halen.
@Tuintje: Mooie plaat! Het standpunt zo langs achter werkt mooi met de "zelfstandigheid" de kinderen.

--------

Een kleine twee weken terug naar Blijdorp geweest. Daar deze plaat van een hyena geschoten, die bij toeval recht in de lens keek :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KFL0LgtWbobys2V4cTnpcZeF/full.jpg

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-09 20:33
@barktus Leuke foto! Het standpunt en de dof maken het dat hij er echt schattig uit ziet! De achtergrond werkt ook goed. Mooi :)

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor mij mag dit een vierkante crop worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tuintje: Hele leuke foto! Hier is niks "gemaakt" aan, dat zie je in één oogopslag.
@barktus: Gave foto! Dat de hyena in de lens kijkt maakt hem nog meer bijzonder.
De achtergrond is donker en rustig, de hyena steekt hierdoor mooi af vind ik.

Ik heb deze week een foto gemaakt van een houten staalkabel haspel. Ik ben net 3 weken bezig met fotografie en opzoek naar opbouwende kritiek en zou graag willen weten aan onderstaande foto wat goed is of wat bijvoorbeeld beter zou kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/lnc9cqdd1/Kabelrol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

@bobcom ik ben het eens met woutoud dat er meer uit valt te halen qua bewerking, de foto is erg flets/grauw en je onderwerp(de boot) springt er totaal niet uit.Wat minder schaduwen zal zeker helpen

@Tosemime, er is niets bijzonders in de voorgrond, dus ik zou m gewoon croppen tot een panorama. wel fijne kleurtjes.

@Tuintje ik vind het moeilijk om er iets constuctiefs over te zeggen, techniesh niet veel op aan te merken, maar toch doet de foto mij niet zoveel. geen idee :/

@barktus dieren die in de lens kijken vind ik niet zoveel aan, spontaan zijn ze vaak leuker, maar het is ook moeilijker om daar ongemerkt een foto van te maken.

@ericdewaal echt een leuke foto, wel ietsjes donker, probeer er wat meer hooglichten in te zetten, of de belichting in het algemeen.

Ik heb zelf een foto van wat waterdruppels, het origineel had geen kleur, ik heb het maar zwart/wit gelaten.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/659/23428135299_369afc5c52_c.jpgDroplets by Frank Van Dijk, on Flickr

ora et labora

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:50:
Ik twijfelde ook wat betreft de horizon. Zal ik de kids er recht op zetten of de horizon. In beide gevallen geeft het een scheef beeld en in dat geval kies ik vaak voor de horizon. Het wegdek loopt daar inderdaad iets af.
De horizon vind ik ook niet recht. :P

Maar ik begrijp wel je dilemma. Velen die de foto bekijken beoordelen 'recht' op voor de hand liggende zaken als een horizon. Autisten zoals ik op het onderwerp. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:40:
@tuintje: Hele leuke foto! Hier is niks "gemaakt" aan, dat zie je in één oogopslag.
@barktus: Gave foto! Dat de hyena in de lens kijkt maakt hem nog meer bijzonder.
De achtergrond is donker en rustig, de hyena steekt hierdoor mooi af vind ik.

Ik heb deze week een foto gemaakt van een houten staalkabel haspel. Ik ben net 3 weken bezig met fotografie en opzoek naar opbouwende kritiek en zou graag willen weten aan onderstaande foto wat goed is of wat bijvoorbeeld beter zou kunnen.

[afbeelding]
Hij is wat donker, en ik had hem bovenaan iets meer ruimte gegeven. Dat je de ronding van de haspel goed door ziet lopen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPaul
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
@tuintje: fraai! Alleen die net niet rechte horizon he..;). Mintpuntje vind ik de stand van de benen van je dochter.
@barktus: Top! Ik sluit me aan bij Jur_. Het onderwerp aan de rand maakt het wat spannerder en de achtergrond is perfect, dus croppen naar 1:1 vind ik geen goed idee.
@ericdewaal: goed gezien: heel veel bogen (kabels, gaatjes en lijn in het hout en rand van het hout). Jammer dat de bovenste boog wordt afgesneden inderdaad.
@mrc4nl: zo te lezen wilde je de druppels afbeelden, maar er zijn voor mij teveel zaken die de aandacht van je onderwerp afleiden (vooral aan de randen: rechtsonder het boogje en links de donkere plekken). Ik speur in mijn zoeker altijd de randjes van het beeld af om ervoor te zorgen dat er niks 'binnendringt' in de foto.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5710/23788650786_40ed1d14c5_c.jpgDown by the river by Paul Jacobs, on Flickr
(Edit: straks even dat dingetje linksboven weghalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gonadan schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:09:
[...]

De horizon vind ik ook niet recht. :P

Maar ik begrijp wel je dilemma. Velen die de foto bekijken beoordelen 'recht' op voor de hand liggende zaken als een horizon. Autisten zoals ik op het onderwerp. :+
De kinderen staan er ook scheef op hoor :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja met die opmerking begon dit verhaal dan ook. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is het een of het ander. De horizon is zo goed als recht volgens de grid in LR. We hebben geen heuvellandschap alles is plat in het Noorden. Het betonpad loopt ook scheef dus is het ook niet zo gek dat mijn kids er wat scheef op staan.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl: Thnx voor de tips! Je regendruppels foto heeft ook wel iets :)
Daywalk3r: Dankjewel, daar kan ik wel wat mee voor volgende keren.
PPaul: Ik had hem inderdaad misschien wat groter uit mogen snijden, tis net wel, net niet vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsX
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
@barktus: Ik vind vooral de reflectie van de zon mooi in het linkeroog van de hyena.
@PPaul: De rode pilaren trekken mooi de aandacht en steken goed af tegen de brug (Rondom de thames is sowieso mooi fotograferen :) )

-----

Eergister nieuwe lens binnen gekregen dus deze maar uitgeprobeerd en kwam dit wel mooie plaatje uit.
Ben nog steeds in de beginnende fase dus alle feedback is welkom :)

Tree Budding In Winter

https://flic.kr/p/Cn23ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik zou een veel grotere scherptediepte pakken, want er is nu wel heel erg weinig scherp :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je hebt de achtergrond goed wit gekregen! Helaas (of gelukkig?) wel veel verbeterpunten die ik kan benoemen:
- Scheptediepte is inderdaad te klein.
- Focus ligt ook net niet waar je 'm hebben wil (bovenste topje wil je scherp hebben, lijkt me).
- Tevens lijkt je foto een beetje bewogen te zijn, omdat in het scherpere deel van de foto alsnog niets écht scherp is.
- Dat lijk je gecompenseerd proberen te hebben door de verscherping omhoog te gooien, maar dat is niet zo mooi gelukt.
- Daarnaast nogal wat CA zichtbaar (bij het tweede topje aan de rechterkant bijvoorbeeld).
- Als klap op de vuurpijl vind ik het onderwerp zelf gewoon nogal saai.

Misschien een beetje harde feedback, maar ik denk dat er veel meer uit de foto te halen is, voornamelijk op technisch vlak. Blijven oefenen dus! Tip voor de volgende keer: werk vanaf statief met spiegel opklappen en kies een veel kleiner diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsX
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
@tobaisvs Feedback is feedback dus niks hards :) Zijn inderdaad een paar goede punten waar ik zeker over na zal denken. Dankjewel.
@Hahn Zal ik doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Ik zie graag foto's en het is een beetje stil hier, dus dan post ik maar eens wat:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DseHBhmV7zi94E8EtaeivZOo/full.jpg
Aapje kijken @ Apenheul.

Eigen input: Ik vind het zelf wel een goede foto, vooral over de scherpte en focus ben ik tevreden. Veel beter krijg ik meestal niet uit mijn 650D. Ik ben er nog niet over uit of ik de foto van verderaf moest nemen (linker oor valt ietwat weg) of moet croppen. De schaduw op het rechter oog vind ik net een beetje jammer. Wat vinden jullie?

Reactie op voorgaande foto's:
@ PPaul (foto: Lanzarote apartments): Heel gaaf, mooi lijnenspel!
@ Quinten (foto: Nespresso Coffee): De lampjes op de achtergrond leiden af van het onderwerp, zoals je zelf ook al een beetje aangeeft. Zelf had ik hem óf gecropt óf zo gemaakt dat het Nespresso apparaat er wel helemaal op staat. Voor de rest wel een leuke plaat, de focus en scherptediepte zijn goed.
@ bobcom (foto: Op hoop van zegen): Krijg er een gevoel bij dat het een zware dag was voor de vissers. Lekker. Was misschien nog net iets mooier geweest dat de boot nog wat zichtbaarder/helderder was.
@ Tosemime (foto: Inch Beach Ireland): Mooie plaat als wallpaper. Alleen de linkerkant vind ik wat te donker (zelf vignetting toegevoegd?).
@ Tuintje (foto: Brother and sister): Zoals je zelf ook al zegt, de kinderen iets dichterbij zou het net iets leuker maken. Voor de rest vind ik het toch net iets teveel een snapshot. Foto vind ik ietwat scheef, gezien de kinderen.
@ barktus (foto: hyena): Het onderwerp is mooi duidelijk, mooie foto. Persoonlijk had ik de foto ietsje helderder gemaakt.
@ ericdewaal (foto: houten staalkabel haspel): Tof! Twee dingetjes wat al is gezegd: iets meer ruimte aan de bovenkant en ietsje lichter dat de ronding van de haspel net iets beter te zien is.
@ mrc4nl (foto: Droplets): De foto doet mij niet zoveel, net iets teveel variabelen erin. Er zit ook niet echt een onderwerp in, dus ik ga kijken naar verschillende patronen in de druppels, lijnen en schaduwen.
@ PPaul (foto: Down by the river): Wel een strakke foto, maar mis een beetje 1 specifiek onderwerp. Ik zit heen en weer te switchen tussen de rode kolommen/pijlers en de 2 lopende mensen onderin.
@ ThijsX (foto: takje): Idee is leuk, maar ben het met Hahn en tobiasvs eens.

Graag gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
@ericdewaal: Niet slecht voor iemand die 3 weken bezig is! Goede omzetting naar zwart wit. Het is alleen niet zo'n boeiend voorwerp, waardoor ik iets mis om naar te kijken.

@marc4nl: Fijne plaat. Wellicht dat 'ie met een wat groter diafragma nog wat beter uitkomt.

@PPaul: De wandelende mensen geven de foto extra context, wat het gelijk een onderwerp geeft om naar te kijken. Wel vind ik de plaats iets flets overkomen en lijken de schaduwen aan de donkere kant.

Voor mij een tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb. Gisteren naar Amsterdam geweest. Hotel De L'Europe stond al een tijdje op mijn lijstje.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5766/24052713175_10cd1831e5_c.jpgHotel De L'Europe, Amsterdam - Explored by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die niet per abuis in het verkeerde topic geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ik ga 'm daar niet uit mezelf plaatsen, maar dankjewel :*)

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:15
mooie plaat tommyz! Goed belicht. Het hotel knalt er echt uit. super!
@WhiteRaver, Best goede plaat. Ik vind hem wel wat te licht.
@PPaul, ik volg het commentaar van tommyz. Aardige foto verder en belichting is prima

plaatje van mij

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1502/23982165291_e98983e26e_c.jpgThe Libary by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:25
@WhiteRaver: Door het harde licht kijkt hij voor mij niet helemaal lekker.
@tommyz: Gebouw zelf staat er lekker op alleen de reflecties van de lichten in het water zijn wat minder mooi.
@mavi86: mooi, eigenlijk niets op aan te merken

Afgelopen weekend in Zwitserland op bezoek geweest en kon het niet laten om de Inspire 1 Pro mee te nemen. Niet super veel tijd gehad om foto's te maken. De volgende vond ik zelf de meest geslaagde. Wel veel verscherping moeten gebruiken met de X5 wat een bekend probleem is/was met de firmware waar ik nog op zat. Binnenkort ook eens kijken naar wat andere lenzen voor de X5 met andere brandpuntsafstanden.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5755/23402658953_bb4ff8b038_c.jpgSwitzerland: Santis & Wadenswil by Robbert van Weelderen, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Mavi86 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:01:
mooie plaat tommyz! Goed belicht. Het hotel knalt er echt uit. super!
@WhiteRaver, Best goede plaat. Ik vind hem wel wat te licht.
@PPaul, ik volg het commentaar van tommyz. Aardige foto verder en belichting is prima

plaatje van mij

[afbeelding]The Libary by Mario Visser, on Flickr
Netjes gedaan! Ik heb op precies dezelfde locatie een paar foto's geschoten en ten opzichte van jou compositie en kleuren zijn de foto's van mij ronduit ruk. Keurig gedaan met licht en donker verhouding en ook een verstandige keuze om de foto breed te schieten. Had je geen last van een immense drukte aan toeristen om je heen?

[ Voor 3% gewijzigd door Karel V op 30-12-2015 19:24 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
@ Tommyz, wauw, wat een gave plaat. Het hotel komt er echt heel mooi uit. Kleuren zijn fijn, mooie compositie, echt een hotshot voor mij!

@Mavi86, mooie omgeving, inspirerend. Kleuren fijn, compositie mooi recht, geen opmerkingen enkel complimenten.

@ Lekker rustig uitzicht, fijne zachte kleuren heeft de foto ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

@Tommyz Heerlijke plaat! Zowel scherpte als kleur spat van het scherm :)

@robbertvw Lekker uitzicht. Die X5 heeft aardig goed dynamisch bereik, lastige lichtsituatie.

Ik wilde spelen met mijn nieuwe draadloze Nissin kit, maar met geen model voorhanden maar een zelfportretje gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1499/23776573450_8dffb06543_c.jpg#Selfie by Jeroen Diks, on Flickr

Leuke eerste ervaring met flitsfotografie. Vanuit mijn achtergrond(cameraman) ben ik alleen continue licht gewend. Vooral Dedo's met veel light modifiers en Kino's voor zacht licht. Gebruik van HSS en sluiter opent veel nieuwe creatieve mogelijk tov film. Wel even wennen met licht instellen dat je niet direct ziet wat je doet.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

@ThijsX Eigenlijk is niets scherp en is 90% van de foto 100% wit. Dat kan misschien een mooi abstract beeld opleveren, maar daar is de overige 10% niet sterk genoeg voor.

@tommyz foto die echt goed zijn recht komt wanneer je de grote versie op flickr bekijkt, en je opeens door de ramen naar binnen kunt kijken. De voyeur in mij wordt dan wakker en gaat speuren of er iets te vinden is. Technisch verder niks op aan te merken. Wellicht had ik zelf de roze en blauwe reflecties aan beide randen wat aangepast. Kan eenbeetje afleiden.

@mavi86 wat mij betreft een prima registratie. Kan zo een promo foldertje in.

@robertvw volgens mij is de hele foto zeker een stop onderbelicht. Ook mag het contrast wel een tikje omhoog, het is nu een redelijk grijs geheel.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1661/23457196124_e226c8676c_c.jpgWashington Monument by Ravnoss, on Flickr

De mensen aan de zijkant storen me, maar helaas ben ik nog niet goed genoeg in Photoshop om er wat aan te doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Don Quijote op 31-12-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

@robbertvw: Mooi plaatje! Alleen helaas in de verte wat mistig, het wordt allemaal wat minder duidelijk. Ik zou persoonlijk de bovenkant iets meer gecropt hebben om de aandacht meer op het landschap te leggen. Ik vind het nu een beetje een tweedeling.

@DivWhis: Mooie foto, maar een beetje 'kaal'. Komt wellicht ook door de tijd van het jaar. Maar omdat water en lucht erg hetzelfde zijn mis ik iets om echt naar te kijken, behalve natuurlijk het Washington Monument zelf :P Die mensen vind ik zelf dan nog juist wel wat toevoegen, dat maakt het iets minder 'clean' en wat natuurlijker en realistischer.

Zelf vanavond gemaakt. Totaal niet voorbereid om foto's te gaan maken maar kon het niet laten. Niet veel van verwacht, had geen statief bij de hand en ik fotografeerde tussen de bomen door (zoals je wel kan zien), maar ik vond het een opvallend scherpe plaat geworden. Geschoten uit losse hand, 1s sluitertijd, ISO 200, 10.4mm op f/1.8.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5724/24095099345_b91cfdee66_c.jpg

De andere foto's waren helaas niet goed scherp (lastig als je niet weet waar het komt, deze compact kan je ook niet handmatig focussen }:| ) of waren over-/onderbelicht of er viel een deel buiten het plaatje. Dit was imo de beste.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Karel V schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:23:
[...]

Netjes gedaan! Ik heb op precies dezelfde locatie een paar foto's geschoten en ten opzichte van jou compositie en kleuren zijn de foto's van mij ronduit ruk. Keurig gedaan met licht en donker verhouding en ook een verstandige keuze om de foto breed te schieten. Had je geen last van een immense drukte aan toeristen om je heen?
Dank je :)

Het was verschrikkelijk druk in het museum deze dag. Maar volgens mij is het daar nooit rustig.
In de bibliotheek was eigenlijk de enige plek waar het me lukte om de drukte te negeren. Het scheelt dat daar vrij veel doorloop is waardoor ik snel naar de juiste plek kon doorschuivelen :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@DivWhis: Ik vind hem niet verkeerd hoor, wellicht een wat korte sluitertijd en scheef. Het is jammer dat het zoveel mensen zijn, anders had je met statief en meerdere foto's wel wat kunnen wissen. ;)
Hoe maak jij je foto's eigenlijk? Je EXIF is nogal nietszeggend.

@F.West98: Had je die boom niet even kunnen kappen? ;)
Redelijk goed gelukt, ik zie wel enige beweging maar dat is niet vreemd zonder statief.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxkr

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Technisch gezien geen heel verkeerd portret. Achtergrond is inderdaad niet afleidend, de zwart-wit-omzetting is prima. Scherpte is ook prima, hoewel die wat meer rond zijn neus lijkt te liggen dan op zijn ogen. Hij had misschien iets lichter gemogen en wat meer gelijk qua lichtverdeling (nu valt er een schaduw linksonder, komt vermoedelijk door de stoelleuning). Je zou eventueel de volgende keer je onderwerp naar het grote raam toe kunnen laten kijken (wat zich nu achter hem bevindt, gok ik zo), dan krijg je wat meer gelijke belichting in het gezicht en mooiere catchlights. De huidige catchlights vind ik op de een of andere manier niet helemaal kloppen: je ziet een raam, dus verwacht ook licht vanaf de rechterkant, maar daar is het juist wat donkerder. Misschien omdat hij dichter met zijn rug naar een raam zit dan met zijn gezicht bij het raam aan de andere kan van de kamer?

Qua uitdrukking vind ik 'm dan weer helemaal niks. Lijkt bijna alsof hij het vervelend vindt op de foto gezet te zijn. Nu ken ik het onderwerp niet en misschien is dit wel hoe hij altijd kijkt, maar het valt mij gewoon op dat het een behoorlijk norse uitdrukking is.

[ Voor 39% gewijzigd door tobiasvs op 02-01-2016 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:35:
Wat zou er nog aan verbeterd kunnen worden? Ideeën altijd welkom.
Een glimlachje

[sorry-kon het niet laten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Mavi86 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:31:
[...]

Dank je :)

Het was verschrikkelijk druk in het museum deze dag. Maar volgens mij is het daar nooit rustig.
In de bibliotheek was eigenlijk de enige plek waar het me lukte om de drukte te negeren. Het scheelt dat daar vrij veel doorloop is waardoor ik snel naar de juiste plek kon doorschuivelen :)
Extra respect voor je prestatie d:)b

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
@Tuintje: je foto doet het niet meer :'(

@F.West98: zo vanuit de hand geschoten is hij nog best scherp inderdaad :)
Takjes onderin en dakgoot rechts zijn wat storend helaas.

@DivWhis: Ik vind hem wel lekker wegkijken hoor. Alleen volgens mij moet je daar echt geluk hebben wil je geen andere mensen treffen. Misschien de volgende keer een langere lens, zodat de mensen rechts/links wat wegvallen? Of wilde je de bomen er bewust bij hebben?

----------------------------------
Mijn inbreng:

Gisteren lopen spelen met een balpen (zie macro topic) en vandaag aan het oefenen geweest met foto stacking. Nog nooit gedaan, dus ik dacht "waarom niet proberen?"

Het is puur een experiment. Dus ik heb hier geen hoogstaand plaatje mee willen maken. Puur het idee van meerdere foto's samenvoegen zodat de schelp in zijn geheel scherp is. In dit geval 8 foto's. Ik vind hem best goed gelukt. Ga hier zeker meer mee oefenen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1467/23881872850_95885fb9fe_c.jpg
Photo stack experiment by Patrick de Bie, on Flickr

Was overigens prima temperatuurtje op het strand. Hoef er ook niet ver voor van huis gelukkig. Maar dat kan je in de rest van het album zien op Flickr. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Heel leuk gemaakt zo. Net echt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Patrick
Jawel,doet het weer. Ik heb er een nieuwe link ingezet omdat de foto iets aangepast is.

Ik vind het leuk gedaan die schelp. Vooral de manier waarop en net echt. Ik ben niet helemaal thuis in foto stacken, het principe ken ik wel. Ik ga dat ook eens proberen want het ziet er wel interessant uit.

Een kleine (letterlijk) inbreng van mij. Vandaag is er eindelijk sneeuw en ijzel en mijn zoon vind dat prachtig. Die heeft dan graag zijn mutsje op en dat gaf mij de gelegenheid er snel een foto van te maken. Ik heb gekozen voor zwart wit omdat ik dat erg mooi vindt omdat je wat meer met licht en donker kan werken.

De foto is bewerkt in Lightroom en Photoshop. Ik heb de ogen niet te fel willen maken, maar hij heeft wel bijna zulke blauwe ogen. Wat ik zelf jammer vind aan de foto is zijn schouder. Ik ben geen doorgewinterde Photoshopper om dat 'weg' te krijgen, anderzijds stoor ik mij er niet zo aan.

Zelf vind ik dit een van de mooiste foto's die ik tot nu toe gemaakt heb. Als ik de foto's bekijk waar ik een half jaar geleden mee begon en deze, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik er erg op vooruit gegaan ben mede dankzij alle adviezen en positieve kritieken waar ik altijd wat mee doe. Mijn dank is dan ook groot.

Ik heb mijzelf ook een logo bedacht en ontworpen. Vroeger maakte ik wel eens graffiti en de camera is dan ook met die gedachte ontworpen en geschetst.

D5200
Sigma 105.0 mm f/2.8 Macro lens (Geweldig fijne lens)
ƒ/6.3
1/125
ISO 320

Mijn zoon Loan.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1668/23548589954_936f37eab4_z.jpgWinter! Eindelijk! by Remco van der Tuin, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van het selectieve kleurgebruik, want verder is het wat mij betreft een geslaagd portret. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, ik ga weer wat leren denk ik. Wat is selectief kleurgebruik? Je bedoelt de ogen gok ik? Zou het mooier zijn als ik die ook meeneem in het zwart wit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

@PdeBie: Erg leuke foto! Geeft iets moois om naar te kijken, lekker rustig. Enige minpuntje is dat de scherpte rechts van de schelp wat rommelig is. Scherp en onscherp heeft daar weinig 'structuur', het is een beetje een soep imo.

@Tuintje: Leuke foto, alleen vielen me de gekleurde ogen niet direct op. Nu ik het zie stoort het me een beetje :P Ik vind zelf dat je dat of heel sterk moet doen of juist niet, nu is het een beetje 'half'. Verder goeie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wout en F.West98
Jullie hebben gelijk. Ik heb de ogen ook zwart wit gemaakt en dat staat inderdaad veel beter. Uiteraard ben ik blij met de complimenten.

Ik heb de foto aangepast zoals boven te zien is en op Flickr.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
F.West98 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:35:
@PdeBie: Erg leuke foto! Geeft iets moois om naar te kijken, lekker rustig. Enige minpuntje is dat de scherpte rechts van de schelp wat rommelig is. Scherp en onscherp heeft daar weinig 'structuur', het is een beetje een soep imo.
Dank je wel. Klopt van die scherpte. Dat had ik misschien iets door moeten trekken met stacken. Maar voor een eerste poging, ik mag niet klagen :)

@Tuintje: Goeie foto! Ik vind hem erg leuk. Niks op aan te merken. d:)b
Nog veel aan bewerkt? Of straight out of the camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel het een en ander bewerkt. Ik heb wat zitten schuiven met de schuifjes van 'zwart-wit mix' in Lightroom. Beetje verscherpt en ruisreductie toegepast ondanks dat er weinig ruis in zit met ISO 320. Witte tinten iets omhoog gegooid.

In Photoshop heb ik hier en daar wat vlekjes weggehaald die mij stoorden. En mijn zoon had een schaduw onder zijn onderlip die ik met de dodge tool weggehaald heb. Die schaduw was sterk aanwezig. En ik heb hem gecropped van portret naar landschap waarbij ik de verhoudingen bewaard heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
OK, maar niks spectaculairs dus. Keurig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Van mij mag ie iets minder centraal in beeld staan, maar weet niet of je nog veel "over" hebt rechts na een portret-landscape crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimte zat, maar of het er mooier op wordt? Zeg het maar mijne heren.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1668/23548589954_5cda6df3c9_z.jpgWinter! Eindelijk! by Remco van der Tuin, on Flickr

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@tuintje: Helaas doet ook deze foto het niet meer. This photo is no longer available.

Dan plaats ik zelf maar weer even een test foto. Ik ben weer bezig geweest met stacking. Dit keer van een bloem. Het was best lastig, maar ik mag niet klagen over het resultaat denk ik zo :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1484/24421503215_c95f02a7f8_c.jpg
Flower - Focus stack experiment by Patrick de Bie, on Flickr

en op 500px: https://500px.com/photo/1...tacking-by-patrick-de-bie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Maar kreeg je die bloem niet scherp op f16? Want neem aan dat je aan de slag bent geweest met statief?

Of wat is nu het theoretische diafragma getal geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee, kreeg de bloem niet in zijn geheel scherp zonder te stacken. Daarentegen wilde ik dat ook niet, want ik wilde juist ook oefenen met stacken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe je toch alleraardigst hoor! Een voor aan de wand zou ik zeggen. Ik vind het een mooi resultaat.

(Foto is weer te zien. Ander linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Gaaf PdeBie! heerlijke scherpte :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Uitstekend gelukte stackingexercitie, PdeBie! Heb je een focusrail gebruikt?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dank u allen! :)
bobcom schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:25:
Uitstekend gelukte stackingexercitie, PdeBie! Heb je een focusrail gebruikt?
Nee, dit is met de focusring van de lens gedaan i.c.m. liveview.
Ik had een focusrail, maar die is naar z'n gallemiezen (goedkoop china ebay dingetje).

Wil wel weer een focusrail kopen, maar dan een degelijke. Die dingen kosten echter flink knaken. Dus daar wachten we nog maar even mee.

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 18-01-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Goed gelukt hoor Patrick, ik vind hem gaaf. Hoe heb je het qua stacking gedaan? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gonadan schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:53:
Goed gelukt hoor Patrick, ik vind hem gaaf. Hoe heb je het qua stacking gedaan? :)
Dank je.

Ik heb de camera op statief geplaatst (duh..) en meerdere foto's gemaakt waarbij ik elke keer de focus net een stukje verder legde. Millimeter werk, maar met behulp van Live-view redelijk te doen.

Vervolgens heb ik de foto's in Lightroom bewerkt met auto-sync ingeschakeld, zodat elke foto exact hetzelfde bewerkt werd.

Hierna zijn de foto's samengevoegd in Photoshop door middel van de tutorials zoals omschreven onder het kopje 'post processing' op deze website: http://photography.tutspl...th-photoshop--photo-12621

En dat is het. Stelt niet heel veel voor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 18:41
Met focusstacken een focusrail gebruiken werkt toch ook niet? Je beweegt fysiek dichter of verder van het onderwerp waardoor elke foto een iets ander perspectief heeft. Het verschil zal minimaal zijn maar door de camera stationair te houden en alleen het focuspunt te verleggen krijg je volgens mij een beter resultaat.
Of vergis ik mij daarin?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
GWBoes schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:04:
Met focusstacken een focusrail gebruiken werkt toch ook niet? Je beweegt fysiek dichter of verder van het onderwerp waardoor elke foto een iets ander perspectief heeft. Het verschil zal minimaal zijn maar door de camera stationair te houden en alleen het focuspunt te verleggen krijg je volgens mij een beter resultaat.
Of vergis ik mij daarin?
Nee, daar heb je gelijk in :)
Bij kleine onderwerpen kan het prima, maar bij grotere niet. Ik zou de rail ook gebruiken om alleen het allereerste focuspunt exact mee vast te leggen. Dan kan je het op de millimeter bepalen.

Zie ook:
http://www.diyphotography...rails-vs-focus-variation/

Of voor een uitgebreidere uitleg:
http://zerenesystems.com/...leshooting/ringversusrail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PdeBie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:55:
Hierna zijn de foto's samengevoegd in Photoshop door middel van de tutorials zoals omschreven onder het kopje 'post processing' op deze website: http://photography.tutspl...th-photoshop--photo-12621

En dat is het. Stelt niet heel veel voor. :)
Dit stukje was ik benieuwd naar. LR ondersteunt tegenwoordig ook zelf het samenvoegen, maar vooralsnog alleen met HDR of Pano optie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Je zou ook kunnen kijken naar Zerene Stacker (http://zerenesystems.com/cms/stacker). Die schijnt ook heel goed te zijn. Heb zelf de trial nog niet geprobeerd, maar ga ik wel een keer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zelf heb ik een aantal stacks gedaan met Helicon Focus. Zitten veel geavanceerde opties in zoals bijv. handmatig de masks bijwerken. Erg professioneel en fijn programma.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Die hoor ik ook regelmatig langskomen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is inmiddels beginnen te dooien hier en dus komen er allemaal stukken ijs los zetten. Waaronder dit stuk uit een emmer met erg veel luchtbelletjes erin, die gaven een erg mooi effect vond ik zelf:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1659/24569787305_0b81e475a8_c.jpg
f/7.1 .4s, ISO 200

Ik heb hier meerdere van gemaakt, maar met f/1.8. Tijdens het bewerken zag ik pas duidelijk dat het niet goed scherp was (wellicht ook van te dichtbij geschoten) en heb dus deze nog gemaakt op f/7.1, stukken scherper. Alleen helaas de kleur niet meer zo terug kunnen krijgen (ijs was al verder gesmolten en dit is een andere hoek).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

WhiteRaver schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:02:
Ik zie graag foto's en het is een beetje stil hier, dus dan post ik maar eens wat:

[afbeelding]
Aapje kijken @ Apenheul.

Eigen input: Ik vind het zelf wel een goede foto, vooral over de scherpte en focus ben ik tevreden. Veel beter krijg ik meestal niet uit mijn 650D. Ik ben er nog niet over uit of ik de foto van verderaf moest nemen (linker oor valt ietwat weg) of moet croppen. De schaduw op het rechter oog vind ik net een beetje jammer. Wat vinden jullie?
Heel mooi hoe je dat licht in z'n oogjes gevangen hebt! De scherpte is goed, maar verder doet het de foto me niet zoveel, ik denk dat dat er mee te maken heeft dat 'ie zich in een rare bocht gewrongen heeft.
Aan de ene kant zou ik willen weten waarom 'ie zo moeilijk zit (waar kijkt 'ie naar), maar aan de andere kant staat 'ie nu maar half op de foto en dat komt ook niet zo lekker uit.
Het lastige is natuurlijk dat zulke beesten zich niet echt laten commanderen ;)
tommyz schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:21:

Voor mij een tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb. Gisteren naar Amsterdam geweest. Hotel De L'Europe stond al een tijdje op mijn lijstje.

[afbeelding]Hotel De L'Europe, Amsterdam - Explored by Tom Roeleveld, on Flickr
Eigenlijk heb ik hier maar één woord voor: Wow! _/-\o_
In mijn rare hoofd treed trouwens een bij-effect op. Door alle vlakjes (ramen, balken) begint het plaatje te dansen en tot leven te komen. (een beetje het "zwart-witte-blokjes spiraal effect)
Mooie scherpte, en een gevoel van "eindeloosheid aan het aantal boeken". Eén ding valt me op, net in het midden (verticaal voor het raam langs) hangt een soort kabel/staaf, die net het gevoel van ideale symmetrie doorbreekt.
robbertvw schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:16:
Afgelopen weekend in Zwitserland op bezoek geweest en kon het niet laten om de Inspire 1 Pro mee te nemen. Niet super veel tijd gehad om foto's te maken. De volgende vond ik zelf de meest geslaagde. Wel veel verscherping moeten gebruiken met de X5 wat een bekend probleem is/was met de firmware waar ik nog op zat. Binnenkort ook eens kijken naar wat andere lenzen voor de X5 met andere brandpuntsafstanden.

[afbeelding]Switzerland: Santis & Wadenswil by Robbert van Weelderen, on Flickr
Mooi hoe je het relief in het heuvellandschap gevangen hebt, door te wachten op een laagstaande zon!

Ik zit een beetje in tweestrijd bij deze foto. Van "het uitgestrekte weidelandschap" zie ik eigenlijk net niet genoeg, en voor "eenzame huizen in een verlaten landschap" zie ik weer te veel.
jd1987 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:15:

Ik wilde spelen met mijn nieuwe draadloze Nissin kit, maar met geen model voorhanden maar een zelfportretje gemaakt ;)

[afbeelding]#Selfie by Jeroen Diks, on Flickr

Leuke eerste ervaring met flitsfotografie. Vanuit mijn achtergrond(cameraman) ben ik alleen continue licht gewend. Vooral Dedo's met veel light modifiers en Kino's voor zacht licht. Gebruik van HSS en sluiter opent veel nieuwe creatieve mogelijk tov film. Wel even wennen met licht instellen dat je niet direct ziet wat je doet.
Sorry, maar deze foto doet me in deze uitvoering niet zo veel. Misschien had je het licht wat harder van één kant kunnen laten komen en zo een beetje met een sterke schaduwrand op je gezicht kunnen spelen, of zelfs precies je halve gezicht uitlichten.
DivWhis schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:31:

[afbeelding]Washington Monument by Ravnoss, on Flickr

De mensen aan de zijkant storen me, maar helaas ben ik nog niet goed genoeg in Photoshop om er wat aan te doen :)
Ik zou de mensen er juist op houden. In mijn beleving geeft het juist een beetje kleur aan het geheel, zonder af te leiden van het sterk de aandacht trekkende monument.

Ik weet niet precies waarom, maar iets in m'n hoofd roept heel hard dat het monument naar rechts helt. Maar dat klopt niet, je hebt 'm keurig recht staan.
F.West98 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 02:59:

Zelf vanavond gemaakt. Totaal niet voorbereid om foto's te gaan maken maar kon het niet laten. Niet veel van verwacht, had geen statief bij de hand en ik fotografeerde tussen de bomen door (zoals je wel kan zien), maar ik vond het een opvallend scherpe plaat geworden. Geschoten uit losse hand, 1s sluitertijd, ISO 200, 10.4mm op f/1.8.

[afbeelding]

De andere foto's waren helaas niet goed scherp (lastig als je niet weet waar het komt, deze compact kan je ook niet handmatig focussen }:| ) of waren over-/onderbelicht of er viel een deel buiten het plaatje. Dit was imo de beste.
Knappe timing, je weet vooraf nooit waar je precies mikken moet :P Het effect is gaaf, maar door de onderste helft van de foto oogt het wat rommelig. Misschien de onderste helft helemaal weglaten?
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:35:

Dit is eigenlijk mijn eerste serieuze zwart wit portretfoto. Het is ook de eerste keer dat ik serieus in LR aan de slag ben gegaan met ruis verwijderen (een klein beetje), radiaalfilters, gegradueerd filter en wat er al niet meer aan schuifjes is. Het is voor mij wat spelen geweest. Het resultaat vind ik zelf niet onbevredigend, maar ik twijfel of ik de foto wat lichter moet maken, of iets donkerder. Ook ben ik niet tevreden over de rechterkant van de bril, maar dat is iets waar ik niets aan kan doen.

De foto is uit de hand geschoten met de Sigma 105mm macro lens. Minimaal gecropt om te centeren. De achtergrond stoort mij niet omdat het gezicht prominent aanwezig is. Geschoten met één focuspunt op het rechteroog (links zoals je er nu tegenaan kijkt). F3 gekozen omdat ik zijn gelaat karakeristiek vond en dat op de voorgrond wilde hebben.

Wat zou er nog aan verbeterd kunnen worden? Ideeën altijd welkom.

[afbeelding]Can't smile today by Remco van der Tuin, on Flickr
De focus is geweldig, echt zo'n priemend oog wat je top op het bot raakt. Het enige wat er nog aan ontbreekt is dat het oog je ook echt loodrecht aankijkt. De achtergrond mag er best op zoals je hem nu hebt. Een mens leeft tenslotte niet in een steriel leeg hok.

Het enige puntje van aandacht vind ik de donkere vlek op zijn wang, die had van mij iets lichter gemogen.
PdeBie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:51:

Gisteren lopen spelen met een balpen (zie macro topic) en vandaag aan het oefenen geweest met foto stacking. Nog nooit gedaan, dus ik dacht "waarom niet proberen?"

Het is puur een experiment. Dus ik heb hier geen hoogstaand plaatje mee willen maken. Puur het idee van meerdere foto's samenvoegen zodat de schelp in zijn geheel scherp is. In dit geval 8 foto's. Ik vind hem best goed gelukt. Ga hier zeker meer mee oefenen.

[afbeelding]
Photo stack experiment by Patrick de Bie, on Flickr

Was overigens prima temperatuurtje op het strand. Hoef er ook niet ver voor van huis gelukkig. Maar dat kan je in de rest van het album zien op Flickr. :+
Zelfs zoals 'ie nu is kan 'ie best aan de muur hoor! Gave plaat!

Het enige vreemde aan de foto is nu het rare scherpteverloop in het zand rechts naast de schelp.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:55:
Ruimte zat, maar of het er mooier op wordt? Zeg het maar mijne heren.
[afbeelding]Winter! Eindelijk! by Remco van der Tuin, on Flickr
Op zich is het een mooi scherpe foto, maar ik mis iets (of beter, er ontbreekt iets levendigs). Probleem is echter dat ik niet precies weet wát ik nu mis.
PdeBie schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:51:

Dan plaats ik zelf maar weer even een test foto. Ik ben weer bezig geweest met stacking. Dit keer van een bloem. Het was best lastig, maar ik mag niet klagen over het resultaat denk ik zo :)

[afbeelding]
Flower - Focus stack experiment by Patrick de Bie, on Flickr

en op 500px: https://500px.com/photo/1...tacking-by-patrick-de-bie
Mooie kleuren, mooi licht en mooie focus. Experiment geslaagd dus!
...daardoor gaan echter wel individuele vlekjes op de blaadjes juist wel afleiden, zoals dat zwarte vlekje links, op ca. 1/3 van de hoogte. Maar eigenlijk mag ik niet zeuren, want ik ben nog lang niet zo ver dat ik ook zulke meesterwerkjes kan produceren :P
F.West98 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 02:04:
Het is inmiddels beginnen te dooien hier en dus komen er allemaal stukken ijs los zetten. Waaronder dit stuk uit een emmer met erg veel luchtbelletjes erin, die gaven een erg mooi effect vond ik zelf:
[afbeelding]
f/7.1 .4s, ISO 200

Ik heb hier meerdere van gemaakt, maar met f/1.8. Tijdens het bewerken zag ik pas duidelijk dat het niet goed scherp was (wellicht ook van te dichtbij geschoten) en heb dus deze nog gemaakt op f/7.1, stukken scherper. Alleen helaas de kleur niet meer zo terug kunnen krijgen (ijs was al verder gesmolten en dit is een andere hoek).
Heel mooi gevonden, en ook prachtig uitgevoerd qua belichting met die donkere achtergrond! Het takje en het groen voegen naar mijn idee iets moois toe, waardoor het niet een "een willekeurig stuk glas" is, maar echt een natuurlijk iets.

----------------------------------------------------

Afgelopen weekend ben ik met een vriendin wat aan het experimenteren geweest met off-camera flitsen. Onze insteek was "vooral lol hebben" en de resultaten waren bijzaak. Lol hadden we zeker, dus dat deel is in ieder geval gelukt.

Er kwamen wat leuke plaatjes uit, maar naar mijn mening van te lage kwaliteit en gebrek aan "een serie" om als testcase neer te zetten. (sleutelwoorden zijn waternevel en flitslicht, naast overmatige lens-flare en ruis)

Nikon D80 - Sigma 18-200 @55mm - SB700
ISO400 - 1/20sec. f/5.6

Ik wilde ook wat natuurlijk licht op het paard hebben, vandaar de relatief lange sluitertijd. Alleen wil een paard niet echt stilstaan ;)

lowres

Om heel eerlijk te zijn ben ik alleen tevreden over het concept, want technisch is 't nog lang niet volmaakt. De scherpte/focus is niet goed, de balans tussen lichte en donkere delen is niet goed en als laatste zit er zeer veel lens-flare in. En ruis, maar dat hadden jullie vast ook al ontdekt :+

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:41
Die lichtbron doet pijn aan de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
APClll schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:37:
Om heel eerlijk te zijn ben ik alleen tevreden over het concept, want technisch is 't nog lang niet volmaakt.
Ik vind dat technisch onvolmaakte juist wel passen.

Wonky compo, keihard licht, de flare, het geeft allemaal wat vervreemdend maar uiteindelijk is het geheel wel in balans. Zeker niet het standaard paard met ruiter shot en dat is in mijn ogen juist de toegevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-09 20:33

[...]

Nikon D80 - Sigma 18-200 @55mm - SB700
ISO400 - 1/20sec. f/5.6

Ik wilde ook wat natuurlijk licht op het paard hebben, vandaar de relatief lange sluitertijd. Alleen wil een paard niet echt stilstaan ;)

[afbeelding]

Om heel eerlijk te zijn ben ik alleen tevreden over het concept, want technisch is 't nog lang niet volmaakt. De scherpte/focus is niet goed, de balans tussen lichte en donkere delen is niet goed en als laatste zit er zeer veel lens-flare in. En ruis, maar dat hadden jullie vast ook al ontdekt :+
Tegen het licht in fotograferen kan in ieder geval erg mooi zijn. Zelf zou ik inderdaad zoals hierboven genoemd wordt de bron zelf net achter het paard of buiten beeld laten.

Scherpte op het gezicht, van de dame zou geholpen hebben, of als het de paard het onderwerp moet blijven is een reflector waarschijnlijk de moeite waard (lees goedkope oplossing < 20 euro) voor wat extra belichting.

Verder gewoon lekker lol blijven hebben en experimenteren. Dan komt de rest vanzelf :)

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Kijk, dit zien we hier graag. Fatsoenlijk commentaar! Wat een lijst zeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Jur_ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:45:
[...]

Tegen het licht in fotograferen kan in ieder geval erg mooi zijn. Zelf zou ik inderdaad zoals hierboven genoemd wordt de bron zelf net achter het paard of buiten beeld laten.

Scherpte op het gezicht, van de dame zou geholpen hebben, of als het de paard het onderwerp moet blijven is een reflector waarschijnlijk de moeite waard (lees goedkope oplossing < 20 euro) voor wat extra belichting.

Verder gewoon lekker lol blijven hebben en experimenteren. Dan komt de rest vanzelf :)
Lol en experimenten zijn in ieder geval gelukt, tot zover missie geslaagd dus!

Met de resultaten van afgelopen weekend willen we de leukste/mooiste resultaten nog eens iets meer doelgericht over gaan doen. Het was nu vooral "proberen van heel veel verschillende dingen". Het paard heeft niet oneindig geduld ;)

Dit hebben we nog meer geprobeerd, maar is niet echt toonbaar wegens veel te veel direct invallend licht of veel te donker. Als idee/concept wil ik er wel eens verder mee gaan spelen, in de hoop een fatsoenlijk testcase-topic te kunnen samenstellen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qDvA6Vc3kKTe5Rx3SfPbe4zP/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Fga5Afgdx3mOau7fZhb5UMzl/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NsaTicgdfSG27n4eoskSqSlS/thumb.jpg
PdeBie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:55:
[...]

Kijk, dit zien we hier graag. Fatsoenlijk commentaar! Wat een lijst zeg :)
Als je commentaar wilt ontvangen, moet je er zelf ook moeite voor doen vind ik.

Jullie ook bedankt voor het commentaar geven op mijn expriment :)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

@ Mavi86: Volgens mij heb ik mijn monitor wel goed staan qua contrast en helderheid, dan zal het wel mijn eigen voorkeur zijn van het heldere/fel licht. En ik heb eerlijk gezegd bijna niks aan de foto veranderd qua contrast en helderheid. Daar kan ik nog wat meer mee klieren. Bedankt voor de feedback.
Over jouw foto: Is de foto net niet in het midden? Dit gezien die lijnen in het midden van de balken ten opzichte van de ramen boven en op de achtergrond. Lichtelijk afleidend. Voor de rest hele goede nette foto!

@ robbertvw: Wat ik hierboven ook al aangeef, dan zal het wel mijn eigen (onderbewuste) voorkeur zijn. Blijkbaar meer mensen die het anders inzien. Bedankt voor de feedback.
Over jouw foto: APClll zegt het zoals ik het ook zie; tweestrijd. En persoonlijk ben ik bij landschap foto's veel meer fan van verhoudingen richting 16:10. Misschien dat het bij deze luchtfoto weer wat minder uitpakt, maar minder van de lucht zou het al wat spannender maken. Voor de rest een strakke plaat.
[...]
Heel mooi hoe je dat licht in z'n oogjes gevangen hebt! De scherpte is goed, maar verder doet het de foto me niet zoveel, ik denk dat dat er mee te maken heeft dat 'ie zich in een rare bocht gewrongen heeft.
Aan de ene kant zou ik willen weten waarom 'ie zo moeilijk zit (waar kijkt 'ie naar), maar aan de andere kant staat 'ie nu maar half op de foto en dat komt ook niet zo lekker uit.
Het lastige is natuurlijk dat zulke beesten zich niet echt laten commanderen ;)
<knip>
Zo had ik er zelf nog niet bij stil gestaan, dat 'ie in een rare bocht gewrongen zit. Ik was er natuurlijk zelf bij, dus dan is het lastiger inleven in wat een ander erin ziet. Bedankt voor de feedback. Netjes dat je zoveel anderen ook van commentaar voorziet!
Over jouw foto: Mooi aan het experimenteren, altijd goed. Om misschien toch nog wat van de foto te maken: klik :9 .

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@F.West98: intrigerend, jammer van die stokjes, die vind ik wel storend. Vond zelf de foto hiervoor in je reeks op flickr qua beeld het meest spannend, maar die mist idd. scherpte.

@APClll Inderdaad een leuk concept (en lastig uit te voeren) Voor mij had de flash een stukje verder naar links gemogen, zodat je menselijk model ook war minder hel verlicht was. En met een styrofoam plafondtegel (ofzo) in de hand had je ook nog een aardige reflectie aan de camerakant van het paard kunnen hebben, zodat die wat was opgelicht. Met een D80 zit je met ISO400 idd. helaas wel wat aan je limiet, zodat je sluitertijd de beperkende factor blijft.

Het paard in contourlicht biedt imo ook perspectief, de nevelexperimenten vind ik minder - middel overschreeuwt een beetje het doel van een speciale combinatie van onderwerp en licht, wat de andere twee wel hebben.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1637/24644133520_687fec03c6_c.jpg

(I.t.t. tot exif-inhoud wel geflitst (zoals in Bas' oog te zien is), met een oude SB-80DX in de A-stand op de X-E1)

[ Voor 13% gewijzigd door bobcom op 14-03-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mooie scherpte Bobcom. Ik zou met Photoshop het randje linksbovenin nog even paars maken en iets van zijn lichaam af croppen, zodat het meer een headshot word. Dan is het in mijn ogen een nog betere plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Bedankt - helaas zijn voor een retouche van dat stukje bruin mijn photoshop-skills ontoereikend (heb het geprobeerd, bedroevend resultaat) Is al een crop, twijfel nog of tussen deze uitsnede en vierkant (wat jij suggereert), ik vind het onscherpe stukje lijf wel iets toevoegen. Maar dat houdt de discussie warm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

Knappe timing, je weet vooraf nooit waar je precies mikken moet :P Het effect is gaaf, maar door de onderste helft van de foto oogt het wat rommelig. Misschien de onderste helft helemaal weglaten?
Ja dat had ik ook overwogen maar dan mis je wel de "bron" van het vuurwerk. Dus ik had dit maar laten zitten.
[...]

Heel mooi gevonden, en ook prachtig uitgevoerd qua belichting met die donkere achtergrond! Het takje en het groen voegen naar mijn idee iets moois toe, waardoor het niet een "een willekeurig stuk glas" is, maar echt een natuurlijk iets.
Bedankt!
bobcom schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:07:
@F.West98: intrigerend, jammer van die stokjes, die vind ik wel storend. Vond zelf de foto hiervoor in je reeks op flickr qua beeld het meest spannend, maar die mist idd. scherpte.
Zat helemaal vast in het ijs en die kreeg ik niet los. Dus geprobeerd die nog zo goed mogelijk te verwerken in de foto.

@bobcom: Leuke foto, alleen had ik linksboven net iets meer ruimte genomen. Het is nu een beetje krap bij het oor. Verder mooie kleuren!
@APCIII: Leuk concept, alleen zijn de contouren een beetje donker. Ik had zelf het licht achter het paard gezet, dan heb je juist erg mooie contouren. Alhoewel dit ook weer wat 'echter' aanvoelt, realistischer op één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

bobcom schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:07:
(...)
@APClll Inderdaad een leuk concept (en lastig uit te voeren) Voor mij had de flash een stukje verder naar links gemogen, zodat je menselijk model ook war minder hel verlicht was. En met een styrofoam plafondtegel (ofzo) in de hand had je ook nog een aardige reflectie aan de camerakant van het paard kunnen hebben, zodat die wat was opgelicht. Met een D80 zit je met ISO400 idd. helaas wel wat aan je limiet, zodat je sluitertijd de beperkende factor blijft.

Het paard in contourlicht biedt imo ook perspectief, de nevelexperimenten vind ik minder - middel overschreeuwt een beetje het doel van een speciale combinatie van onderwerp en licht, wat de andere twee wel hebben.
Daar heb je gelijk in. Ik moet proberen om veel meer balans in de lichtopstelling te krijgen en zorgvuldiger plannen waar welke lamp staat/vandaan schijnt.

Gelukkig is het nog geen zomer, en komen er nog genoeg lange donkere avonden O-)
[afbeelding]
Bassotto op mijn flickr
(I.t.t. tot exif-inhoud wel geflitst (zoals in Bas' oog te zien is), met een oude SB-80DX in de A-stand op de X-E1)
Afgezien van dat randje linksboven is het een hele mooie plaat! Het koppie een beetje schuin is een stuk leuker dan zo (steriel) kaarsrecht. De glanzende vacht komt ook heel mooi uit.

Ik weet niet waar het door komt, maar de (voor de kijkers) linkerkant van z'n kop, zeg maar vanaf het oog naar de overgang tussen kop en achtergrond verloopt heel raar. Alsof het een plat stuk karton is, zonder enige diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:52
@Bobcon, eens met eerdere reactie, net wat krap aan de bovenkant. Verder leuke shot.

Naast de foto hobby knutsel ik ook graag aan oude vespa, onderstaande is onderdeel van de versnellingen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1511/24614612981_4ea1d9bf17_b.jpgVespa Gears by Benny Dor, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Niet online
Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten, maar heb nog niet eerder gepost.
Er zitten hier veel goede fotografen tussen en hoop ook mijn steentje bij te kunnen dragen.

Ik heb de mogelijkheid gekregen om aan De Staat te mogen fotografen.
Een veel grotere band dan de soort bands waar ik meestal terecht kom.
Leverde naar mijn mening aardige plaatjes op.

geschoten metCanon 700D & Sigma 17-50 F2.8.
1/125, 2.8, ISO 800.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1470/24214008329_af7587862c_c.jpgDe Staat - Mezz 23/01/2016 by Bastiaan Reiters, on Flickr

[ Voor 21% gewijzigd door BasRR op 02-02-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasRR schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:59:
Er zitten hier veel goede fotografen tussen en hoop ook mijn steentje bij te kunnen dragen.
Als je het topic al een tijdje in de gaten houdt dan weet je dat er verwacht wordt dat je ook reageert op je voorgangers foto. Op die manier draag je dan inderdaad je steentje bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:02:
[...]
Als je het topic al een tijdje in de gaten houdt dan weet je dat er verwacht wordt dat je ook reageert op je voorgangers foto. Op die manier draag je dan inderdaad je steentje bij :)
Dan ga ik dat ook natuurlijk doen :)
bennyd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:09:
@Bobcon, eens met eerdere reactie, net wat krap aan de bovenkant. Verder leuke shot.

Naast de foto hobby knutsel ik ook graag aan oude vespa, onderstaande is onderdeel van de versnellingen.

[afbeelding]Vespa Gears by Benny Dor, on Flickr
De lichte reflectie onderin vind ik een erg mooie detail.
Externe flitser gebruikt om het licht vanuit een andere hoek te laten komen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

bennyd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:09:
(....)

[afbeelding]Vespa Gears by Benny Dor, on Flickr
Leuk idee, en lekker onherkenbaar voor de meesten denk ik. De "tegenstrijdige" belichting van de onder- en bovenkant (links versus rechts) geeft het geheel een wat vreemde sfeer.

Persoonlijk had ik 'm liever 90° gedraaid gezien, zodat 'ie echt lijkt te zweven. Verder vind ik 't erg grappig dat je bij deze belichting bijna niet kunt inschatten wat de werkelijke afmeting van dat ding is.
BasRR schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:59:

Ik heb de mogelijkheid gekregen om aan De Staat te mogen fotografen.
Een veel grotere band dan de soort bands waar ik meestal terecht kom.
Leverde naar mijn mening aardige plaatjes op.

geschoten metCanon 700D & Sigma 17-50 F2.8.
1/125, 2.8, ISO 800.

[afbeelding]De Staat - Mezz 23/01/2016 by Bastiaan Reiters, on Flickr
Je hebt de sfeer mooi vastgelegd, maar verder doet de foto me eigenlijk niet zoveel. Probleem is alleen dat ik niet precies weet waarom. Mogelijk omdat de gitaar wel de aandacht trekt, maar niet scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:52
APClll schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:26:

Leuk idee, en lekker onherkenbaar voor de meesten denk ik. De "tegenstrijdige" belichting van de onder- en bovenkant (links versus rechts) geeft het geheel een wat vreemde sfeer.

Persoonlijk had ik 'm liever 90° gedraaid gezien, zodat 'ie echt lijkt te zweven. Verder vind ik 't erg grappig dat je bij deze belichting bijna niet kunt inschatten wat de werkelijke afmeting van dat ding is.
Ik heb hem even snel 90 graden gedraaid en ben het me je eens. Dat maakt hem beter... dat ik daar zelf niet aangedacht heb. Hij is trouwens ongeveer 20-25 cm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Fijne plaat BasRR! Qua sfeer erg lekker, persoonlijk mis ik wel wat scherpte in de plaat.

Ik wil al tijden een rondje Veluwe in de ochtend doen om mijn nieuwe FD 300L te testen, maar het weer zit niet echt mee :(

Bij deze mooie, heldere nacht maar de maan als slachtoffer genomen. Dan valt 300mm nog vies tegen qua bereik... De A7 in cropmode gezet en daarnaast nog flink moeten croppen. Iets te veel naar mijn smaak en daardoor te veel scherpteverlies imo. Leuke test, als thumbnail en op mijn telefoon is ie nog wel te behappen :+

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1527/25221370825_808bc13a5f_z.jpgFull Moon by Jeroen Diks, on Flickr

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
@BasRR Toffe foto, en de kleuren komen goed naar voren ondanks de slechte lichtomstandigheden waarin je de foto hebt genomen.

@jd1987. Ik vind het mooie om te zien dat je toch veel details hebt gehouden op de maan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@bennyd: interessante belichting! Goed gelukt!
@jd1987: leuke honderd-in-een-dozijn testfoto. Snel naar buiten met mooi weer!

Ik heb de volgende foto gemaakt. Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet denken.
Mij sprak het grafische effect van de weerspiegeling van de bomen aan. Daarom dus ook omgezet naar zwart-wit. Wat denken jullie: werkt de compositie?

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1607/24673747544_7a6b36d4b9_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 10:10
Het zwart van de eenden lijkt nogal dichtgelopen en de eenden zijn naar mijn mening net iets te klein om een onderwerp te vormen. Het effect van de bomen in het water geeft wel een leuk effect idd, maar ik denk dat ik het een mooiere foto zou vinden wanneer de eenden er niet op zouden staan.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik ben sinds kort bezig met een fotocursus, en één van de opdrachten was het bevriezen van het beeld, ofwel foto met korte sluitertijd.

Ik vond zelf deze wel goed gelukt. Achteraf wel jammer dat er nog een stukje van de bank op staat aan de rechterkant.
Thee
Camera: FUJIFILM X-A1
Sluitertijd:1/640, F-stop f/4, ISO-2500

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:01

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

TheFes schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:40:
Ik ben sinds kort bezig met een fotocursus, en één van de opdrachten was het bevriezen van het beeld, ofwel foto met korte sluitertijd.

Ik vond zelf deze wel goed gelukt. Achteraf wel jammer dat er nog een stukje van de bank op staat aan de rechterkant.
[afbeelding]
Camera: FUJIFILM X-A1
Sluitertijd:1/640, F-stop f/4, ISO-2500
Leuk gedaan :)
Alleen de uitwerking wat rommelig. Het was leuker geweest als je de gehele achtergrond wat meer aandacht had gegeven. Eigenlijk zou je eerst een stilleven moeten maken met rustige achtergrond. En pas als dat een mooie foto oplevert de volgende stap nemen met dat touwtje.

weet het niet meer

Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste

Let op:
Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.