[Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
@TheFes, Goede belichting en scherpe foto, maar ik denk dat de framing wel beter kan. Misschien proberen op dezelfde hoogte als het glas te fotograferen? Oh en ik zie het touwtje aan het handvat zitten, die kun je beter wegsjoppen :P.

Hier eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/2aj8bd5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Robin522: Ja mooi. Al zou ik de wolken iets lichter maken. En de 'gouden' gloed nog wat aandikken.

Ben zelf bezig te oefenen in PS en LR op wat oude foto's.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1623/25077527294_d2fc8f6b3e_c.jpg
IMG_0973C by Vishari Beduk, on Flickr

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@Vishari Beduk Als ik de andere foto's op je flickr bekijk, zijn die beduidend sterker dan deze. Op de een of andere manier mist net de spanning. De benen van de rennende mannen onderin zijn niet zichtbaar, de dieren die het meeste werk al doen bovenin zijn net niet zichtbaar. Eigenlijk is het shot te medium. Of je had meer van het geheel moeten zien, of juist dichter bij de actie moeten zitten, dat gevoel heb ik. Als je hem wat zou croppen, wordt ie ineens wel heel spannend voor mijn gevoel. :)

@Robin522 ik heb het idee dat als je hem zou croppen met de nadruk op het licht waar de meeuw in vliegt, dat de foto een stuk sterker zou worden. Dan mag ie ook best wat vetter aangezet worden denk ik. Nu is het een vrij saaie foto m.i.

Nou ja, dan doen we zelf ook maar weer eens een duit in het zakje: lang niets gepost (tijd...) Deze ben ik zelf een soort van ambivalent over. Ergens wel tof, ergens mist er e.e.a. Dit is iets bewerkt, kleuren iets krachtiger paars vooral. Maakte een crop, maar vond die de boel vooralsnog niet sterker maken. Misschien is eigenlijk de voet van de achterliggende boom wel iets té wazig. Achteraf was het wellicht aardiger geweest een iets kleiner diafragma te kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1647/25102164703_163f76cf39_z.jpgCrocus - Trunk by Krijn Soeteman, on Flickr

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
De bloemen onderin vind ik wel leuk, maar de voet van de boom stoort me best wel. Het oogt net alsof de foto van slechte kwaliteit is (beetje JPG-artifacts-achtig), maar dat is 'ie niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die boom zo goed als wegcropped lijkt het mijn inziens al een heel stuk beter. 2/3 krokussen en 1/3 boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Volgens mij zit er redelijk wat verscherping in de plaat waardoor de boom op een nogal onprettige manier de aandacht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:15
letatcest schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:32:
Nou ja, dan doen we zelf ook maar weer eens een duit in het zakje: lang niets gepost (tijd...) Deze ben ik zelf een soort van ambivalent over. Ergens wel tof, ergens mist er e.e.a. Dit is iets bewerkt, kleuren iets krachtiger paars vooral. Maakte een crop, maar vond die de boel vooralsnog niet sterker maken. Misschien is eigenlijk de voet van de achterliggende boom wel iets té wazig. Achteraf was het wellicht aardiger geweest een iets kleiner diafragma te kiezen.

[afbeelding]Crocus - Trunk by Krijn Soeteman, on Flickr
Het lijkt wel alsof ik naar een olifantenpoot zit te kijken die liefelijke bloemetjes aan het vertrappen is. Maar dat kan ook heel goed aan mijn eigen "toestand" liggen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:05
Mooie foto. Precies het juiste moment met de vogel voor de zonnestraal. Heb me nog even afgevraagd of ik hem anders zou croppen, bijvoorbeeld zonder de skyline, maar dan wordt het net een bijbelprint. :P
Er gebeurt veel in de foto. En dat nodigt uit om er langer naar te kijken. Echt een foto waar ik een paar minuten voor neem om hem te ‘lezen’. Het aparte is dat de foto die erna komt op flickr een stuk makkelijker is. Die pakt meteen doordat de stieren op je af komen. En die trekt je ook de diepte in. Toch vind ik die niet beter dan deze. Die is heel anders qua compositie, gaat meer over de diepte dan over de breedte. Beide erg mooi en lijken net uit een journalistieke reportage te komen.
Vreemde foto. De boom lijkt inderdaad wel op een olifantenpoot. mijn aandacht wordt de hele tijd naar de boom getrokken en niet naar de krokussen.

Verder lijkt het alsof je de schaduwpartijen in de boomstronk teveel hebt opgelicht, waardoor het binnenste deel van de schaduwpartijen lichter is dan de randen. Dit ziet er onnatuurlijk uit.

Ook is de onscherpte erg onrustig met soms hele scherpe lijnen. Zo zie ik de hele tijd een rare knoest op de boom op 1/3e vanaf de linkerkant van de foto (midden). Misschien had je beter op 105mm kunnen schieten zodat de achtergrond nog wat onscherper was.

Laatste opmerking: aan de linkerkant bovenin zie ik een lichte vlek. Het zal waarschijnlijk lucht zijn, maar het kan ook iets zijn dat op de voorgrond zit. Dit is niet goed te beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
@Robin: Ik scrollde er eerlijk gezegd eerst voorbij, maar toen ik tijdens het scrollen de vogel zag trok die toch mijn aandacht. Het totaalplaatje van het silhouet met de zonnestralen en de vogel maakt het iets dat je de gehele foto gaat bekijken. :)
Kleuren mogen wat mij betreft iets meer punch krijgen, maar al met al een leuke plaat.

@Vishari: Fraai actiemoment. Mooi scherp en mooie kleuren. Jammer dat het hoofd van de koe bovenaan er niet op staat, maar goed.... dat is op dat soort momenten ontzettend lastig. Prima plaat dus! :)

@letatcest: De boom trekt mijn aandacht het meeste. Daarna de bloemen pas. De kleur van de bloemen is wel heel mooi, maar doordat de boom zo aanwezig is doet de foto mij verder niet heel veel.

--------------------------------------
Eigen inbreng
--------------------------------------

Gisteren aan de wandel gegaan in Utrecht. Daarbij liep ik tegen zonsondergang langs Tivoli Vredenburg. Het licht viel zo mooi op het pand, dat ik hier iets mee moest doen gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1611/25136526833_a5e0c4756f_c.jpg
Tivoli Vredenburg - Utrecht by Patrick de Bie, on Flickr and on 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Pdebie

Mooie kleuren en leuke compositie.
Ik vraag me af of het mooier was als-ie overal scherp was. Nu lijkt het rechtsonder onscherp door de dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik juist mooi dat het scherpe er een beetje af is. Vloeit mooi over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 12:08

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@letatcest: Bedankt voor de feedback. Wat betreft jouw krokus; ik vind dat de boom wazig juist wel mooi. Alleen die wazige krokus op de voorgrond wat minder. Ik denk dat als de foto meer schuin op de bloemen een mooier resultaat had opgeleverd.

@Kwintessens: Bedankt.

@PdeBie: Goed gezien deze foto. Mooi geworden. Al zou persoonlijk er wat meer aan de sliders van LR trekken voor wat meer contrast.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Trasos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:39:
@Pdebie

Mooie kleuren en leuke compositie.
Ik vraag me af of het mooier was als-ie overal scherp was. Nu lijkt het rechtsonder onscherp door de dof.
Dank je.
Helaas heb ik geen foto met kleiner diafragma, dus kan het je niet zeggen :)
Vishari Beduk schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:56:

@PdeBie: Goed gezien deze foto. Mooi geworden. Al zou persoonlijk er wat meer aan de sliders van LR trekken voor wat meer contrast.
Zojuist even geprobeerd in LR om te kijken wat dit zou doen, maar met meer contrast zou de onderste rand te donker worden. Ook als ik daarna de shadows iets optrek. Dus ik hou het hierbij. Toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 15:19
Hallo allen, dit is mijn eerste post hier dus ben erg benieuwd wat de feedback gaat zijn!

@letatcest: Wat er al eerder is gezegd, die boom is lastig, voor mij is ie net iets te aanwezig en zou ik m alsnog iets gecropt hebben,

@PdeBie: ik vind m mooi abstract, het feit dat een aantal tegels/platen(?) een duidelijk andere kleur hebben, vind ik tof naar voren komen.

Hier komt de mijne:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1459/25767903146_014a8f87de_c.jpgStairway to Heaven by Youp Schaacke, on Flickr

Ik probeerde de trap te laten verdwijnen/mergen met de natuur eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Laatst online: 01-09 11:39
Eerste keer een probeerseltje astrofotografie net buiten de stad Groningen (Orion nevel en een kleinbeetje paardenkop nevel). Geschoten met mijn standaard Canon 5Dm3, Carl Zeiss 85mm f1.4 en een Manfrotto be-free travel tripod. 200x5" opnames (Lights) op ISO 3200, 50xBias, 30xDarks. Bewerkt met PixInsight.
Hoewel je normaal gesproken dit met wat propere spulletjes zou doen (in bestelling :9 ) vond ik het wel leuk te proberen hoe ver ik kon komen met mijn standaard spul.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1574/25166781703_b4ff75a1c9_c.jpg

@PdeBie erg mooi gedaan, licht was super. Persoonlijk had ik hem misschien iets wijder genomen, om wat meer de kromming te accentueren, maar dat is misschien voorkeur.

@YoupS het is een mooie omgeving, dat is zeker. Maar ik vind het altijd enorm moeilijk om dit soort foto's te schieten, en het lijkt erop dat jij ook een beetje tegen hetzelfde probleem aanloopt waar ik altijd mee worstel: het vinden van een onderwerp. Op zichzelf is de trap en al het groen mooi, maar ik weet niet zo goed waar ik mijn oog moet positioneren waardoor (ondanks de vele details) de afbeelding wat "plat" lijkt. Je zou kunnen proberen in dit soort situaties meer met scherptediepte te werken (als je daar de spulletjes voor hebt), of juist een klein detail te accentueren. Maar ik blijf het moeilijk vinden in ieder geval! Het hangt van je persoonlijk voorkeur af, maar sterke vignetting (in post) zou ook nog wel kunnen "helpen"

[ Voor 50% gewijzigd door uruviel359 op 15-03-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

uruviel359 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:58:
Eerste keer een probeerseltje astrofotografie net buiten de stad Groningen (Orion nevel en een kleinbeetje paardenkop nevel). Geschoten met mijn standaard Canon 5Dm3, Carl Zeiss 85mm f1.4 en een Manfrotto be-free travel tripod. 200x5" opnames (Lights), 50xBias, 30xDarks. Bewerkt met PixInsight.
Hoewel je normaal gesproken dit met wat propere spulletjes zou doen (in bestelling :9 ) vond ik het wel leuk te proberen hoe ver ik kon komen met mijn standaard spul.

[afbeelding]
Graag ook even reageren op je voorgangers ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
YoupS schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:50:
@PdeBie: ik vind m mooi abstract, het feit dat een aantal tegels/platen(?) een duidelijk andere kleur hebben, vind ik tof naar voren komen.

Hier komt de mijne:

[afbeelding]Stairway to Heaven by Youp Schaacke, on Flickr

Ik probeerde de trap te laten verdwijnen/mergen met de natuur eromheen.
Dank je wel :)

Over jouw foto:
Ik snap wat je wilde bereiken, maar doordat de foto best druk is (er is niet een 'echt' onderwerp) komt het niet echt tot uiting.

Wellicht dat je met wat post-processing de nadruk meer op de trap kan leggen (de omliggende beplanting wat donkerder en de trap wat lichter). Dan komt je idee misschien wat meer tot zijn recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uruviel359
  • Laatst online: 01-09 11:39
Ventieldopje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:52:
[...]
Graag ook even reageren op je voorgangers ;)
Ah natuurlijk, excuses! Zie edit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupS
  • Laatst online: 12-09 15:19
Dankjewel voor de feedback, ik zal even rommelen met het licht om het onderwerp wat meer naar voren te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
@PdeBie
Erg mooi, ik vind het kleur verloop van links naar rechts erg mooi en inderdaad een mooie licht inval.

@YoupS
Ik vind het een mooi omgeving met goede belichting en de bladeren bovenin helpen je goed om naar de trap te kijken. De trap loop mooi in een bocht weg en neemt je echt mee naar het einde van de foto. Toch mis ik iets midden of op een kwart van de trap. De omgeving is prachtig maar er mist iets. Zoals PdeBie zegt wellicht wat proberen in postproces?

@uruviel359
De sterren zijn duidelijk zichtbaar, als ik de afbeelding in het groot open zie ik toch flink wat onscherpte. De shot is nu enkel gevuld met sterren, het zou me meer doen als er of een duidelijk
patroon te zien is of er een voorgrond is.

————

Ik gebruikte Lightroom eigenlijk altijd om mijn foto’s te post processen maar deed enkel de belichting wat aanpassen en lens correcties toepassen. Ik ben me meer gaan verdiepen in het post processen van foto’s en dit is mijn eerste foto waar ik dit heb gedaan. Wil daarom vooral jullie mening horen op de bewerking van onderstaande foto’s. Uiteraard de over de compositie zelf is ook nuttig :).

Zelf vind ik als ik de twee naast elkaar zie de bewerkte wat overdone, wellicht te gelig en teveel contrast/sharpness maar als ik de bewerkte los bekijk vind ik hem wel mooi…

Onbewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1471/25610282523_6f4bac0368_b.jpgDSC_6371 by Nando Donkersloot, on Flickr

Bewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1566/26146646331_1713bbfe9e_b.jpgDSC_6371-edit by Nando Donkersloot, on Flickr

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Je bewerking is wellicht iets te geel inderdaad, ik zou hem iets minder warm maken.
Hij kijkt verder wel prettiger.

Wat ik verder nog zou doen is wat van de lucht weg croppen, zodat de molens wat minder centraal staan.

Voor de rest prima dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tiwazz

Inderdaad wat gelig. Misschien een idee om het het gegradueerd- en radiaalfilter te werken? Ik speel ook altijd met hooglichten en schaduwen. Scherpte voeg ik eigenlijk alleen toe als ik wat ruis heb en dat wegwerk. Het vlakt je foto wel iets af ten koste van details.

Misschien met het mooie weer nog eens heen en dan een mooi panorama shot? Ik vind het wel een mooie foto met die molens zo.

Kleine bijdrage van mij. Vorige week zoals zo vaak in Drenthe aan de wandel geweest met het gezin. Het contrast tussen winter en lente was hier duidelijk te zien. Bewerkt in LR vanaf origineel (alle sliders op 0): contrast +17 / belichting +0,10 / hooglichten -100 / schaduw +53 / witte en zwarte tinten met linker ALT aangepast. De lenscorrecties zijn aangevinkt (staat standaard bij mij in een profiel en wordt toegepast bij het importeren). Foto is panorama gecropped met de beeldverhouding op slot.

Ik maak eigenlijk niet zo vaak foto's van het bos of bomen omdat ik er niets in kan zien. Daarom ben ik blij dat er nog een pad is :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1589/26003252772_dea82ca08f_c.jpgGrey and green by Remco van der Tuin, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

De blaadjes zien er een beetje kleurloos uit, maar dat komt overeen met de werkelijkheid. Er is niks mis met deze panorama. Hij kijkt lekker, maar toch mis ik wat oempf.

@youps: ik vind em erg druk, dat pad omhoog omringd door takken en struiken. Oogt niet zo lekker.

@tiwazz: ik vind het gelige ook niet echt mooi, maar de originele ook niet. Is ook niet perse jouw schuld aangezien het weer gewoon niet meespeelde. Hij is grijs, grauw, donker, en niet iets wat je met nabewerking echt superveel beter kunt maken.

Na een tijdje nog maar eens eentje van mij van eerste paasdag:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1674/26150611421_18dbe7b166_c.jpg
Groter
ISO800, f/8, 1/250

Tja tis nog allemaal een beetje kleurloos zonder al dat groen in de bomen...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hartelijk dank voor jullie feedback, dat helpt enorm! Het orgineel zelf is inderdaad al erg grauw, weer zat niet mee. Zal mijn collectie is doorspitten om te zien wat ik nu kan doen met een mooiere foto.

@tuintje
Ik vind het een mooie foto, het duidelijke verschil tussen links en rechts komt extra naar voren door het padje die beide splitst. Het padje loopt door naar achter en leid me dan ook naar achter in de foto, daar is echter niets. Het had misschien mooi geweest als daar ook nog iets interessants te zien was. Heb je bewust voor F11 en ISO 1000 gekozen? F8 had voldoende geweest waardoor je een lagere ISO kon gebruiken.

@Deathchant
Erg mooi gezicht, waar is dit? Prachtige belichting op de voorgrond en verder achterin de foto. Als deze shot in de herfst of zomer met meer kleuren gemaakt zou zijn wordtie nog wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja het was eerste paasdag he :) Gemaakt in Zuid-Limburg waar ik woon :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:21:
De blaadjes zien er een beetje kleurloos uit, maar dat komt overeen met de werkelijkheid. Er is niks mis met deze panorama. Hij kijkt lekker, maar toch mis ik wat oempf.

[...]

Tja tis nog allemaal een beetje kleurloos zonder al dat groen in de bomen...
Er zit inderdaad geen wow factor in. Ik heb op Flickr wel een foto staan met een pad en wat bomen en een koppel dat daar loopt. Dat is wel een foto die wat meer biedt qua compositie en onderwerp(en). Zie ook
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5617/22501778065_9dc9271d31.jpgBezinning by Remco van der Tuin, on Flickr
en
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/640/22501856565_f41e053753.jpgKamp Westerbork by Remco van der Tuin, on Flickr

Wat betreft jouw foto denk ik dat die eerste bomenrij veel afbreuk doet aan de foto/omgeving. Ik denk dat het zonder die bomenrij een veel mooiere plaat zou zijn qua landschap en huisjes. Kleuren zijn wat het hoort bij de tijd van het jaar en de belichting lijkt mij prima. We hoeven niet altijd met een zonnetje te fotograferen :P Mooi scherp ook!
Tiwazz schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:27:
Hartelijk dank voor jullie feedback, dat helpt enorm! Het orgineel zelf is inderdaad al erg grauw, weer zat niet mee. Zal mijn collectie is doorspitten om te zien wat ik nu kan doen met een mooiere foto.
Graag gedaan.
@tuintje
Ik vind het een mooie foto, het duidelijke verschil tussen links en rechts komt extra naar voren door het padje die beide splitst. Het padje loopt door naar achter en leid me dan ook naar achter in de foto, daar is echter niets. Het had misschien mooi geweest als daar ook nog iets interessants te zien was. Heb je bewust voor F11 en ISO 1000 gekozen? F8 had voldoende geweest waardoor je een lagere ISO kon gebruiken.

[...]
Klopt er is niets en er was ook niets. Mijn kids en vrouw liepen een stukje achter mij en dit was eigenlijk een quick shot. F11 gekozen voor een grotere DOF en ISO staat op auto met een max van 3200. Misscchien was F8 ook voldoende maar ik heb er niet echt over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
@Tiwazz: De lichte en donkere delen zijn zeker beter in je nabewerkte foto, maar het is wel iets te gelig.
@Tuintje: Mooie uitsnede en ook wel gaaf dat de bomen links kaal zijn en rechts niet.
@Deatchchant: Inderdaad een beetje kaal. Wel jammer dat de bomen voor de huizen staan, maar daar kan je ook niet veel aan doen ;)

Van 't weekend naar Zeeland geweest:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1566/25964669470_5b85bcefac_c.jpgKids - Explored by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Beetje heftig vignet, maar voor de rest leuke plaat. :)

[mierenn**ker]Misschien als ze wat dichter langs de plas op liepen dat de reflectie wat beter tot zijn recht kwam[/mierenn**ker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Eens. Vignetting boven zou ik weghalen. De aandacht wordt sowieso al getrokken naar het onderwerp, dat overigens erg leuk is. Leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
@Tommyz: Mooie foto kijkt lekker weg. Ik ben het wel eens met mijn voorgangers dat de vignet wel teveel aanwezig is.
@tuintje: Leuke foto, de 2e doet mij zelf iets meer. Door de kleuren vind ik hem mooier.

Zelf heb ik deze foto gemaakt:
Misschien iets grotere scherptediepte moeten pakken? (was nu f2.4)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1zbvskw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm wat aan de donkere kant vooral. Wat is de gedachte van de kadering? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik denk dat als de foto op f2.8 was geschoten de voorste stukjes bovenin net wat meer in focus waren. Het ebt mooi weg in de duistenis dat heb je goed gedaan. Het mag wel net even iets lichter zodat het er beter uit springt nu is het me net even te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Dankje voor de tips! Heb de lens pas sinds vandaag dus moet nog een beetje ontdekken met de 60mm.
@Hahn: De kadering was nogal lastig omdat het een hoop witte druifjes bij elkaar waren en ik echt één helemaal alleen op de foto wou. Ik had hem wat wijder op de foto staan maar dan had je ook nog een andere erop staan dus die heb ik er links inderdaad afgesneden.

Wat betreft donker misschien de verkeerde keuze in lightroom. Heb wel het idee dat hij hier donkerder is in jpg dan in lightroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:19
gave plaat @tommyz. leuk gezien met die reflectie

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Laatst online: 12-09 19:25
@tommyz: zeker een leuke foto. Ik vind alleen de bovenkant van de foto wat aan de donkere kant. Verder heb ik niets op te merken.

@pctje: voor mij niet echt een interessante foto. Met name vanwege de geheel donkere achtergrond.

Van mij een van de eerste resultaten geschoten met de A7Rii op de nieuwe Alta rig. Onderwerp niet heel erg spannend, gelukkig hielp de wolkenpartij dan nog een beetje.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1611/26165499132_79651b29e7_c.jpgFarmland The Netherlands by Robbert van Weelderen, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Laatst online: 01-09 20:33
Pctje91 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:07:
Dankje voor de tips! Heb de lens pas sinds vandaag dus moet nog een beetje ontdekken met de 60mm.
@Hahn: De kadering was nogal lastig omdat het een hoop witte druifjes bij elkaar waren en ik echt één helemaal alleen op de foto wou. Ik had hem wat wijder op de foto staan maar dan had je ook nog een andere erop staan dus die heb ik er links inderdaad afgesneden.

Wat betreft donker misschien de verkeerde keuze in lightroom. Heb wel het idee dat hij hier donkerder is in jpg dan in lightroom.
Hey Pctje91, Ik ben het ook wel eens met dat de foto wat te donker is en de compositie/kadering wat meer aandacht verdient. Het detail en de zijde zachte uitstraling zijn mooi en ook de focus is niet echt een ramp.

Wat betreft donkerte: Je kunt de histogram in de gaten houden in lightroom, dan zou je geen problemen moeten hebben ongeacht de export of je scherminstellingen: Onthoud dat een belichting in het midden waarschijnlijk nog steeds te weinig is omdat de bloemen wit zijn. Je kunt de exposure eventueel ook in Lightroom opschroeven.

Wat betreft kader geld het zelfde eigenlijk: hoewel je het liefst al een mooie compositie maakt in de camera (ook als het moeilijk is), kun je hem naderhand ook nog verder bijsnijden wat een hoop kan doen voor een foto. Voor wat ideeën over wat je kunt doen met compositie zie bijvoorbeeld wat tips op youtube.

verder gewoon lekker blijven fotograferen en hier je werk laten zien! :)

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@RobertVW
De foto doet me eerlijk gezegd niet zo heel veel, de toning van de foto vind ik niet echt mooi.
Wel mooie belichting op de wolken.

--

Ik ben weer wat bezig geweest in Lightroom om wat meer ervaring op te doen en ben dus mijn library door gaan spitten. Onderste twee vond ik wel mooi :). Buiten de compositie ben ik voornamelijk benieuwd wat jullie van de bewerking vinden.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1619/25689701924_69fabba4dd_b.jpg_DSC0721-2 by Nando Donkersloot, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1596/26202323972_dc5034fdc6_b.jpg_DSC0146 by Nando Donkersloot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
die laatste zou ik symmetrisch croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommyz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:58:
@Tiwazz: De lichte en donkere delen zijn zeker beter in je nabewerkte foto, maar het is wel iets te gelig.
@Tuintje: Mooie uitsnede en ook wel gaaf dat de bomen links kaal zijn en rechts niet.
@Deatchchant: Inderdaad een beetje kaal. Wel jammer dat de bomen voor de huizen staan, maar daar kan je ook niet veel aan doen ;)

Van 't weekend naar Zeeland geweest:
[afbeelding]Kids - Explored by Tom Roeleveld, on Flickr
Erg leuke foto, goed moment en leuke compositie, maar de bewerking vind ik niet heel mooi. De soft grad ND vind ik onnodig en het (kleur)contrast (of misschien is het de clarity) vind ik too much, daarnaast lijkt de foto me een tikje aan de donkere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Laatst online: 12-09 19:25
@Tiwazz: Ik vind de foto's niet erg bijzonder. Ik vind ze vooral rommelig. Mijn ogen worden niet echt ergens naar toe getrokken en daardoor weet mijn brein niet echt wat ie er mee aan moet ;)

Afgelopen dagen zoveel mogelijk met de Alta gevlogen om ervaring te krijgen en het veranderlijke weer vast te leggen. Daarbij vond ik de volgende wel erg geslaagd. Misschien is voor sommigen de voorgrond te donker, maar ik vind het zelf juist wat mysterie en sfeer toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1630/25710659663_3ed8960212_c.jpgAbove The Farmlands by Robbert van Weelderen, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door robbertvw op 08-04-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 10:04
@robbertvw, mooie plaat zo vind de donkere voorgrond niet storend zo. De aandacht gaat zo mooi uit naar de lucht. Hij oogt misschien wel wat krap. zo staan de zon en de schuur wel erg op de randen van de foto.

Een van mijn favoriete nachtfoto's. Genomen in het centrum van Helsinki
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/8xkkk9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 09:54

Polariteit

Fietsende fotografeur

MattiB schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:12:
@robbertvw, mooie plaat zo vind de donkere voorgrond niet storend zo. De aandacht gaat zo mooi uit naar de lucht. Hij oogt misschien wel wat krap. zo staan de zon en de schuur wel erg op de randen van de foto.

Een van mijn favoriete nachtfoto's. Genomen in het centrum van Helsinki
[afbeelding]
nette belichting, maar qua compo vind ik hem vooral erg druk en chaotisch.
robbertvw schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:15:
@Tiwazz: Ik vind de foto's niet erg bijzonder. Ik vind ze vooral rommelig. Mijn ogen worden niet echt ergens naar toe getrokken en daardoor weet mijn brein niet echt wat ie er mee aan moet ;)

Afgelopen dagen zoveel mogelijk met de Alta gevlogen om ervaring te krijgen en het veranderlijke weer vast te leggen. Daarbij vond ik de volgende wel erg geslaagd. Misschien is voor sommigen de voorgrond te donker, maar ik vind het zelf juist wat mysterie en sfeer toevoegen.

[afbeelding]Above The Farmlands by Robbert van Weelderen, on Flickr
Toffe kleuren. Horizon lijkt wel scheef, en misschien had ik zelf de boerderij wat meer uit de linkerrand gezet.
Tiwazz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:18:
@RobertVW
De foto doet me eerlijk gezegd niet zo heel veel, de toning van de foto vind ik niet echt mooi.
Wel mooie belichting op de wolken.

--

Ik ben weer wat bezig geweest in Lightroom om wat meer ervaring op te doen en ben dus mijn library door gaan spitten. Onderste twee vond ik wel mooi :). Buiten de compositie ben ik voornamelijk benieuwd wat jullie van de bewerking vinden.

[afbeelding]_DSC0721-2 by Nando Donkersloot, on Flickr

[afbeelding]_DSC0146 by Nando Donkersloot, on Flickr
Beiden zijn mooie landschappen, ben benieuwd waar het is? Zou ze misschien beiden wat symmetrischer gecropt hebben.

Ze lijken alleen niet helemaal scherp te zijn?

Van mij ook eentje:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1449/26021374730_ff220f58d0_c.jpgRotterdam Reflections @ sunset by Marcel Tuit, on Flickr

Bewust een wat minder softe bewerking gekozen als gewoonlijk, om de plassen wat meer uit te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
marceltuit schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:25:
[...]

nette belichting, maar qua compo vind ik hem vooral erg druk en chaotisch.

[...]

Toffe kleuren. Horizon lijkt wel scheef, en misschien had ik zelf de boerderij wat meer uit de linkerrand gezet.
[...]

Beiden zijn mooie landschappen, ben benieuwd waar het is? Zou ze misschien beiden wat symmetrischer gecropt hebben.

Ze lijken alleen niet helemaal scherp te zijn?

Van mij ook eentje:

[afbeelding]Rotterdam Reflections @ sunset by Marcel Tuit, on Flickr

Bewust een wat minder softe bewerking gekozen als gewoonlijk, om de plassen wat meer uit te laten komen.
Thanks! De eerste is flink wat gecropt dus daar zou het goed kunnen, de tweede vind ik inderdaad niet heel scherp, weet niet waardoor dat komt.. Heb nu een andere body+lenzen en scherpte zal nu beter zijn. Beide zijn in Noorwegen gemaakt, de eerste in de buurt van Rauland, de tweede bij Skjolden.

Erg mooie plaat! De kleuren en de gehele toon van de plaat is mooi. Goed gevonden de reflecties!

[ Voor 4% gewijzigd door ndonkersloot op 09-04-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MattiB
Kleuren en belichting zijn goed mijn inziens, en ik vind de groene kleuren erin mooi en het maakt het net wat aantrekkelijker om te kijken. Hij is wel druk en dat komt door die lantaarnpaal en bovenleidingen (kan jij niets aan doen).

@marceltuit
De kleuren zijn mooi van het rad en de reflectie in het water is leuk gevonden. De goot neemt je mee naar achter de foto waar niet zoveel te zien is wat verder voor mij niet storend is. Wel is het jammer dat er geen plas dichterbij het rad lag, want dan zou je meer rad op de achtergrond hebben, een mooie reflectie zoals nu, maar wel met minder klinkers op de voorgrond.

Leuke foto. Vrolijk toch wel door de kleuren en de sfeer :)

======

Ik ben vandaag zoals vaak met mijn kinderen een rondje wezen lopen. Bij ons zijn er zat boerderijen en daar lopen we geregeld de stal in want de kids zijn gek op het boerderijleven. Gelukkig maken de boeren bij ons in het dorp er geen probleem van. Nu had ik mij al eens voorgenomen een foto te maken van de half vergane trekker in de boerenstal waar mijn zoontje altijd graag even op zit. Bij het weggaan nog een foto gemaakt van de trekker.

Nikon D5200
Sigma 30.0 mm f/1.4
Aperture ƒ/1.4
Shutterspeed 1/640
ISO 200

Nabewerking in Lightroom.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1669/25752677823_5db38d47be_c.jpgOld...but still going on by Remco van der Tuin, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Netjes. Mooie belichting ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Fraai Tuintje! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:19
vind hem ook mooi. belichting is toppie

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik ben de laatste tijd vooral bezig met compositie en vind het toch altijd een leuke uitdaging om 'posterwaardige' foto's te maken. Ik ben nog niet heel goed met fotografie, maar vind van mijzelf dat ik er wel oog voor heb. Ik ben daarom benieuwd of mijn beeld klopt bij wat jullie ervan vinden. Ik ben verder nog niet heel handig met photoshop, dus ik heb alleen de kleuren ietsje meer er laten uitspringen en het contrast iets verhoogd, verder niets. Alle foto's zijn met een Panasonic G6 gemaakt met de kitlens (14-42) of met de prime 20mm lens.

Zion
Dit is een foto van Zion National Park in Amerika. Ik vind het zelf een erg mooie foto. Ik vind ook mooi dat er verschil is tussen het lichte en donkere gedeelte, alleen vind ik (ondanks het gebruik van HDR) dat het donkere gedeelte eigenlijk net te donker is en daardoor net niet posterwaardig.

*knip*

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 17:58 . Reden: Solo testcasefoto's ;) ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Denk dat je bij de 1e met wat nabewerking een heel andere foto kan ontstaan die wel aan de muur kan.
Qua compositie niets mis mee, maar je noemt HDR, maar ik denk vanuit de camera dan?
Want met een filter over het donkere deel en dan wat oplichten denk ik dat je er meer uit kan halen.Heb je 'm niet in RAW?

Bij nummer 3 zit alles te veel op de horizon met een lege voorgrond. Hierdoor werken de lijnen niet. De canyon zelf zit achter de struik en de bank is wat mij betreft niet interessant als onderwerp.

Bij nummer 2 speelt wat mij betreft hetzelfde boom vraagt veel aandacht, er piept net wat canyon omhoog. Maar de boom is wel erg gecropped om als hoofd onderwerp te dienen.

Daarnaast valt het mij op dat de fotos wat soft ogen. Mis wat scherpte. Ik kan de exifs niet zien hier op mijn werk, maar wellicht diafragma wat te veel geknepen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic zien we graag dat je commentaar geeft op andersmans foto's, daarnaast is het de bedoeling slechts één foto per keer te plaatsen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Na een lange F&V winterslaap maar weer eens postje...

@tommyz: eens met de rest, vignetting helpt echt niet. Verder mooie rustige compositie. normaal gesproken hadden de kinderen iets meer naar rechts gemogen maar in deze compositie werkt het prima zo.

@Pctje91: scherptediepte is prima hoor. Hij had wel iets krapper gekaderd mogen worden van mij. Nu heb je wat veel loze ruimte. En tikje lichter.

@Robbertvw: Die eerste plaat vind ik niet zo. De tweede is beter. Lucht is inderdaad mooi maar de voorgrond is vrij saai. Zo'n lucht verdient een betere voorgrond ;-)

@Tiwazz: Die 2e plaat is mooi. Je oog wordt mooi de foto ingezogen naar die waterval. De eerste foto heeft niet echt een onderwerp. Of eigenlijk wel. Dat rode huisje rechts onderin (met die mooie reflectie). Een foto met telelens van die heuvel, het huisje en de reflectie zou heel tof zijn. Die heb je niet toevallig liggen?

@MattiB: leuke plaat. Die kabels storen een beetje maar wat doe je er aan....

@Marceltuit: Originele compositie. Leuke foto.

@Tuitje: Heel mooi. Goed onderwerp en mooi licht. Zou de twee zijkanten nog donkerder hebben gemaakt zodat de traktor nog meer "in het zonnetje" staat.

@Luuk1983: Foto's midden op de dag blijven altijd lastig. Als je hem inderdaad in RAW heb, kun je de schaduw nog iets verder optrekken.

Goed, genoeg gekletst, een plaat van mij. Het is weer lente dus tijd voor de bloembollen. Fire away guys.

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/2/1465/26674231515_89383fbb08_z.jpg

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Qua idee vind ik hem wel leuk, zit zelf ook te azen op zoiets. Het is alleen jammer dat ze al wat uitgebloeid raken en dat je niet gewacht hebt tot de zon weg was. Waarschijnlijk had je dan veel meer diepte uit de kleuren kunnen halen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Sys64738
Bedankt voor je reactie, altijd leuk :). De tweede plaat is eigenlijk al flink gecropt, meer dan ik zou willen. De foto was gemaakt op een smalle schuine bergweg waar je niet mocht stoppen. Dit was de beste compositie die snel kon maken hangend uit een langzaam rijdende auto :+.

Ik vind jou foto goed gelukt, de kleuren, scherptediepte voor de planten en achtergrond zijn sterk! Toch vind ik de wieken van de windmolens wat onprettig/onscherp om te zien.

Ik ben zelf vorige week naar de keukenhof geweest en heb daar ook mooie foto's gemaakt. Helaas is mijn PC gesneuveld en wacht op nieuwe componenten, kan ze dan pas posten :(.

[ Voor 8% gewijzigd door ndonkersloot op 27-04-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 12:42

MazeWing

The plot thickens...

@luuk1983: Qua compositie een erg mooie foto. Qua belichting vind ik 'm wat minder. Ik vind het licht behoorlijk "hard". Ik denk dat de foto beter tot zijn recht komt als je wat met de schaduwen gaat spelen en op die manier meer contrast in de foto krijgt. Zeker als je de mogelijkheid hebt om dit lokaal te doen (lees: per plek) krijg je een erg mooie foto.

@sys64738: Zoals reeds aangegeven is het jammer dat de tulpen over hun hoogtepunt heen zijn. Dit maakt de foto toch wat minder mooi. Qua kleuren en bokeh is het echter een uitstekende foto. Wel heb ik het idee dat je iets te veel gecropt hebt. Ik denk dat wanneer je de foto breder zou maken (mits dit natuurlijk kan) het tulpenveld beter tot zijn recht komt.

Zelf heb ik ook nog een plaatje. Heb deze gisteren geschoten in een verlaten schoolgebouw in België. Zeker op de (bloedhete) zolder heb ik een paar erg sfeervolle plaatjes kunnen schieten. Onderstaande foto is dan ook op zolder genomen. Zelf vind ik 'm behoorlijk geslaagd middels het HDR effect. Ik ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden.

Klik op de foto voor de grote versie
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8BONt6o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 08-05-2016 14:18 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@tuintje: sfeervolle plaat. Mooie belichting en compositie.

@luuk: ik vind hem een beetje vlak qua kleuren. Er zou wat meer contrast in mogen. Ook is hij full size een beetje vaag, maar daar kan je misschien niet zoveel aan doen. Verder prima foto.

@mazewing: ik zou "meer" willen zien van het gebouw. Hij is zo redelijk ingezoomd. De kleuren zijn mooi zo, maar bij de derde balk zie je het HDR-effect wel een beetje te veel naar mijn mening.

Gisteren naar het bos geweest:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7469/26758462220_5d999a86b2_c.jpgDSC_1925 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is een bos inderdaad. Waarom vind je 'm zelf interessant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
@Mazewing: Mooie sfeervolle lichtinval, vind m wel mooi!

@Sj44k13: Vind de foto niet super bijzonder, het pad leidt je wel een beetje door de foto maar ik mis een duidelijk onderwerp. Beetje eentonig in de kleuren.

Deze foto twee weken geleden geschoten op een mooie avond. Had alleen mijn 70-200mm mee, omdat ik vooral dieren in mijn omgeving wilde fotograferen. Zelf vind ik dus dat dit shot nog iets wijder had gemogen, maar dat was fysiek dus niet mogelijk (stond al half in een weiland).
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7349/27038575086_928001bdda_c.jpgLentebui by Peter Soema, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Sj44k13 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:21:
*knip*

Gisteren naar het bos geweest:
[afbeelding]DSC_1925 by Sj44k13, on Flickr
Ik vind die plaat eerlijk gezegd niet echt interessant. Er is geen duidelijk onderwerp en de foto neemt je niet ergens mee naar toe.

Onderstaande foto ook van jou Flickr photo stream vind ik veel sterker.
Een onderwerp aan het einde van het bospad, het pad zelf kronkelt enig sinds en leid je goed naar het einde van je foto. De bomen en bladeren die in de buurt van het pad komen maakt het geheel wat minder statisch.

Als je wilt dat ik deze foto weg haal uit dit topic moet je het zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7121/26758632110_53cd692ff0_c.jpgDSC_1906-2 by Sj44k13, on Flickr
Viccers schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:47:
*knip*

Deze foto twee weken geleden geschoten op een mooie avond. Had alleen mijn 70-200mm mee, omdat ik vooral dieren in mijn omgeving wilde fotograferen. Zelf vind ik dus dat dit shot nog iets wijder had gemogen, maar dat was fysiek dus niet mogelijk (stond al half in een weiland).
[afbeelding]Lentebui by Peter Soema, on Flickr
De foto is wel aardig, ik stoor me er niet aan dat de foto wat krap is. De regenbui/wolken staan er mooi op, het kleine stukje belichting in de voorgrond en de belichting in de achtergrond is mooi, ik vind het centrum van de foto niet heel interessant en daar wordt ik toch steeds naar toe getrokken. Misschien dat je deze foto in post process nog wat kan dramatiseren?

[ Voor 30% gewijzigd door ndonkersloot op 17-05-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Tiwazz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:15:
[...]

Ik vind die plaat eerlijk gezegd niet echt interessant. Er is geen duidelijk onderwerp en de foto neemt je niet ergens mee naar toe.

Onderstaande foto ook van jou Flickr photo stream vind ik veel sterker.
Een onderwerp aan het einde van het bospad, het pad zelf kronkelt enig sinds en leid je goed naar het einde van je foto. De bomen en bladeren die in de buurt van het pad komen maakt het geheel wat minder statisch.

Als je wilt dat ik deze foto weg haal uit dit topic moet je het zeggen.

[afbeelding]DSC_1906-2 by Sj44k13, on Flickr

[...]

De foto is wel aardig, ik stoor me er niet aan dat de foto wat krap is. De regenbui/wolken staan er mooi op, het kleine stukje belichting in de voorgrond en de belichting in de achtergrond is mooi, ik vind het centrum van de foto niet heel interessant en daar wordt ik toch steeds naar toe getrokken. Misschien dat je deze foto in post process nog wat kan dramatiseren?
Bedankt voor je commentaar. Hij mag blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

@Tuintje lekkere foto is mooie belcihting, is prima zo. :)

@MazeWing de copositie gaat wel maar ik stoor mij meer aan het hdr effect, dus te meer omdat er alsnog diepe schaduwen en felle highlights zijn die je met een goede hdr beter belicht krijgt.

@Viccers
ik vind je foto een drukke boel, er is veel te zien, de regenbui, de wolken, de sloot, de knotwilgen, het zonverlichte stukje gras. en dan nog het huisje. de hele foto staat "vol" waardoor hij krap gekaderd lijkt.
Dit alles vind ik wat onsamenhangend, er is niet echt een onderwerp maar een boel dingen bij elkaar.

@Sj44k13 een foto van een stuk bos. Daar is niets bijzonders aan. Die zwartwit foto voegt heeft tenminste nog een mooie compositie

Bij deze dan wat zomers, een zonsondergang
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7067/26984551125_8071a83c50_c.jpgCrops by Frank Van Dijk, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 17-05-2016 22:50 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Viccers schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:47:
[...]

[afbeelding]Lentebui by Peter Soema, on Flickr
Je hebt een bijzonder moment weten vast te leggen. Qua onderwerp zit je daar in de polder voor een lastige keuze. Aan het lijnenspel is duidelijk te zien dat je je best hebt gedaan op de compositie. Jammer genoeg ligt deze kant van het schuurtje in de schaduw, wat toch wel de potentie had om een onderwerp te zijn. Blijft, dat je een bijzonder moment in beeld hebt weten te krijgen maar dat de locatie wat rommelig overkomt.
mrc4nl schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:49:
[...]

Bij deze dan wat zomers, een zonsondergang
[afbeelding]Crops by Frank Van Dijk, on Flickr
De bomenrij vormt een wazige lijn richting de zon. De zon overheerst maar is als een grote vlek in beeld. De voorgrond is te wazig om daar het oog naar toe te trekken. De kleuren zijn prima alleen vind ik dat er teveel onscherp is om de aandacht vast te houden. In mijn ogen is het van alles het dit keer net niet.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@mrc4nl
Sfeervolle plaat! De kleur en flare zijn nice, stoor me er wel aan dat de foto voor mijn gevoel zo scheef is.

Mijn bijdrage is niet origineel te noemen, helemaal in deze uitvoering. Desalniettemin ben ik toch benieuwd naar jullie mening over mijn uitvoering.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7425/26903393680_ca1b8f31e8_c.jpgDSC_7332 by Nando Donkersloot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Onderwerp lijkt mij onderbelicht. Steekt niet af van de omgeving daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Barrycade schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:21:
Thanks, zal daar eens naar kijken. Hoe zou je dat het beste kunnen doen? Radial filter over het onderwerp of gradient in de lichtere delen en vervolgens heel de foto oplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Het siert je dat je het buiten de computer wilt oplossen, maar ik zou het lekker in lightroom doen. Met een adjustment brush kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Radial filter of gradient is toch met de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
DivWhis schreef op maandag 23 mei 2016 @ 01:54:
Het siert je dat je het buiten de computer wilt oplossen, maar ik zou het lekker in lightroom doen. Met een adjustment brush kom je een heel eind.
Een radial filter en gradient zijn beide tools in lightroom, zitten naast de adjustment brush ;) . Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Goedemorgen... volgende keer zal ik iets beter lezen voordat ik een reactie plaats. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Barrycade schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:21:
Ik ben wat gaan spelen met een radial filter en adjustment brush. Persoonlijk vond ik het al snel te en heb het daarom erg subtiel gehouden. Vind jij (jullie) dit een verbetering?

Origineel:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7285/27188700106_7e0b33be22_c.jpgDSC_7332-2 by Nando Donkersloot, on Flickr

Ietjes lichter:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7425/26903393680_ca1b8f31e8_c.jpgDSC_7332 by Nando Donkersloot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb 4 keer heen en weer zitten kijken voordat ik het verschil zag, dat is naar mijn mening iets te subtiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Heb je het via flickr bekeken? Ik moet eerlijk zeggen dat ik via de thumbs ook geen verschil zie :+. In Lightroom leek het wat heftiger.

Edit: Ik heb het ietsje verder aangepast.

[ Voor 14% gewijzigd door ndonkersloot op 24-05-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Deze belichting is inderdaad beter. :)

Vind het verder ook een lekker fris plaatje. Wallpaper materiaal (and that's a good thing).

@Frank: ik ben het grotendeels met Karel V eens. Het idee van de plaat is goed, maar hij oogt wat rommelig.

------------------------------------------------------

Onderstaande foto vorige week geschoten tijdens foodfestival Trek in Utrecht.
Wat je hier ziet is hoe een aardappel in een soort wokkelvorm wordt gesneden, waarna hij de frituur in gaat en zo een heerlijke chips snack word.

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7610/27104025162_fde4139c43_c.jpg Foodfestival Trek by Patrick de Bie, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
Opzich leuke plaat. Alleen die bloemen voegen in mijn ogen niets anders toe dan een wazig obstakel. Ik snap het idee erachter opzich wel maar mij ogen trekken meer naar de bloemen dan naar wat daar achter gebeurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
@PdeBie

Thanks, leuk om te horen :)!
Ik moet ook is een keer naar een foodfestival niet alleen voor foto's maar vooral voor het eten. Lijkt me erg leuk!

Ik vind het moeilijk om je foto kritiek te geven. Ik vind het wel aardig om te zien maar ik vind het geheel niet heel interessant. Wellicht als de foto niet landscape maar portrait was genomen en de persoon er verder of helemaal op stond ik het interessanter vind.

Edit:
Ik moet wel zeggen dat ik hem beter vind worden nu ik er langer naar kijk :) .

[ Voor 9% gewijzigd door ndonkersloot op 24-05-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

@PdeBie,

vind het moeilijk om iets over die foto te zeggen... De bloemen leiden af, je ziet niet goed wat er met de aardappel gebeurt.

Tijdens het pinksterweekeinde was het Lepeltje-Lepeltje festival in Amersfoort met natuurlijk ook een hoop food-trucks. Dus barst maar los met kritiek:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7713/26474711184_e312e736e8_c.jpgP5151175.jpg by Ralph Smeets, on Flickr

knip

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 23:17 . Reden: Solo ;) ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ralph Smeets schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:16:
@PdeBie,

vind het moeilijk om iets over die foto te zeggen... De bloemen leiden af, je ziet niet goed wat er met de aardappel gebeurt.

Tijdens het pinksterweekeinde was het Lepeltje-Lepeltje festival in Amersfoort met natuurlijk ook een hoop food-trucks. Dus barst maar los met kritiek:
[afbeelding]P5151175.jpg by Ralph Smeets, on Flickr

[mbr]knip[/]
Ik zie een foto met scherptediepte. Maar als je niet bij het event bent geweest zegt dit hoopje me niks denk ik.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 23:17

Zou een goede stockfoto kunnen zijn voor een slagerij/cateraar! Kleuren spreken voor zich.
Persoonlijk zou ik geprobeerd hebben om het "hoopje" worst erachter ook scherp te krijgen zodat het er meer uitspringt.

Aangezien ik in het topic Architectuur niet echt reactie krijg met tips en tricks. Hier een poging van mij om wat te doen met de glazen bol die hier al 2 jaar ligt te verstoffen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1498/26138641404_106782f12a_c.jpgRotterdam CS captured in glass by Thijs de Jong, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zou suggereren om wat meer naar rechts te gaan zodat je het rechtse gerecht meer mee hebt en dat de infocus hoop salami(?) minder centraal gepositioneerd is (en mss kan je daardoor ook iets meer ritme in de foto krijgen).
Van mij mag er van onderen ook wat af. DoF zou ik behouden, dit soort foodpix hebben altijd weinig DoF (eg het hoopje outoffocus links is voor een kijker voldoende duidelijk te herkennen als gelijkaardig aan wat wel in focus is).
Spijtig dat het "station" niet helemaal te lezen valt in de achtergrond (om herkenning te bevorderen). Verder zou ik de bol op een 1/3 punt plaatsen of net sterk croppen zodat de bol er maar deels opstaat. Kan het zijn dat ie nogal ruizig is?
Mi staan de gebouwen links niet vertikaal. Mede daardoor lijkt het deel vh rad dat wel in beeld is, vervormd/scheef.

[ Voor 13% gewijzigd door moozzuzz op 27-05-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

@kalekat,

Dankjewel, ik was op het festival met mijn zoontje. Hij is nog geen zeven, dus vaak is het snel handelen, want hem wil je natuurlijk ook niet uit het oog verliezen. Dan verlies je oog voor de kleine details als het ware.

Het zijn de kleine details, ook in jouw foto, zo mis ik een stukje onderkant van de bol, maar vraag me tegelijkertijd af, of dat wat had toegevoegd. Wellicht in het vervolg wat ruimer nemen en achteraf kroppen? Niet alle letters van station staan erop, maar ook daar, het verandert het perspectief, het veranderd de compositie en de vraag is, hoe verandert je foto hierdoor. Blijft deze interessant?

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 23:17
moozzuzz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:05:
[...]

Ik zou suggereren om wat meer naar rechts te gaan zodat je het rechtse gerecht meer mee hebt en dat de infocus hoop salami(?) minder centraal gepositioneerd is (en mss kan je daardoor ook iets meer ritme in de foto krijgen).
Van mij mag er van onderen ook wat af. DoF zou ik behouden, dit soort foodpix hebben altijd weinig DoF (eg het hoopje outoffocus links is voor een kijker voldoende duidelijk te herkennen als gelijkaardig aan wat wel in focus is).

[...]

Spijtig dat het "station" niet helemaal te lezen valt in de achtergrond (om herkenning te bevorderen). Verder zou ik de bol op een 1/3 punt plaatsen of net sterk croppen zodat de bol er maar deels opstaat. Kan het zijn dat ie nogal ruizig is?

[...]

Mi staan de gebouwen links niet vertikaal. Mede daardoor lijkt het deel vh rad dat wel in beeld is, vervormd/scheef.
Ralph Smeets schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:47:
@kalekat,

Dankjewel, ik was op het festival met mijn zoontje. Hij is nog geen zeven, dus vaak is het snel handelen, want hem wil je natuurlijk ook niet uit het oog verliezen. Dan verlies je oog voor de kleine details als het ware.

Het zijn de kleine details, ook in jouw foto, zo mis ik een stukje onderkant van de bol, maar vraag me tegelijkertijd af, of dat wat had toegevoegd. Wellicht in het vervolg wat ruimer nemen en achteraf kroppen? Niet alle letters van station staan erop, maar ook daar, het verandert het perspectief, het veranderd de compositie en de vraag is, hoe verandert je foto hierdoor. Blijft deze interessant?
Wat betreft de compositie had ik niet veel keus. De bol staat op een paaltje langs de weg waardoor ik niet veel ruimte had om te spelen met compositie.

Ik zie net ook dat mijn reflectie zichtbaar is in de bol. Heeft iemand tips om dat te voorkomen? Anders dan een grotere afstand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 13:47
Persoonlijk vind ik het hele station wat wegvallen, op een of andere manier doet deze compositie het niet voor mij. Ik kan je op dit moment helaas niet vertellen waar het 'm precies in zit..

Wat betreft die reflectie zou je een polarisatiefilter kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
@Kalekat
De specifieke vorm van het station vervalt helemaal in de bol. Daarom werkt deze compositie niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Kalekat
Mooie kleuren en coole DoF, kwam compositie heb ik het idee dat ik boven iets teveel heb en onder iets te crap. Ik zou graag zien waar de bol op ligt.

Van mijn kant een experiment, kwam deze foto tegen in een map en dacht laat ik eens kijken wat ik er mee kan. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/8/7392/26814101373_da5b743f30_c.jpg
DSC_6640 by Nando Donkersloot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:04
Voor mijn gevoel heb je teveel op de foto willen vastleggen. Hierdoor wordt mijn oog niet echt naar een punt getrokken. Ik zie twee opties die (voor mijn gevoel) iets beters opleveren.
1. Crop hem zo dat je lucht + huizen + dijk behoudt (geen water meer)
2. Crop hem zo dat de regenboog uit het beeld verwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Persoonlijk vind ik de foto ook wat te druk ogen. De sluis er niet bij oogt denk ik beter en de lucht is denk ik iets te donker bovenin.

Qua contrast en kleuren vind ik de foto mooi verder.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 10:10
@kalekat: Heb je al geprobeerd de foto op z'n kop te zetten?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
@PdeBie,

[afbeelding]P5151175.jpg by Ralph Smeets, on Flickr

[mbr]knip[/]
Het water loopt mij inde mond! Ik had al honger zo aan het eind van de middag :) , fijne natuurgetrouwe kleuren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@kzin, Luxicon

Bedankt voor jullie feedback hier kan ik zeker wat mee :).
Vooral kwa nabewerking was het om van te leren.

[ Voor 24% gewijzigd door ndonkersloot op 08-06-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@kalekat: ik denk dat ik hem liever zonder bal had gezien :)
@Tiwazz: ik vind de onderkant helaas te veel afleiden van de rest van de foto.

Gisteren de Koppelpoort in Amersfoort gefotografeerd. Het water lag vol met afval, dus dat kostte aardig wat fotoshopwerk.
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7258/27326662830_65b356e29c_c.jpgDSC_2910 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Sj44k13 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:04:
Gisteren de Koppelpoort in Amersfoort gefotografeerd. Het water lag vol met afval, dus dat kostte aardig wat fotoshopwerk.
Grappig, was er week geleden (toevallig) ook, en maakt op vrijwel zelfde punt - vanaf de brug - ook een plaatje. Was even snel en midden op de dag. Jij nam duidelijk meer de tijd en dus is de jouwe een echte foto (geworden) en de mijne nauwelijks meer dan een snaphot (al lette ik wel op mijn compositie).

Toch leuk om te vergelijken. Bij mij is (inderdaad) de rommel in het water te zien die jij heb weggeshopt. Ik wilde meer de Koppelpoort zelf in beeld hebben en veel minder het water. Ik wilde perse ook de kerktoren in de achtergrond. Enige wat me niet lukte was een moment vinden dat er geen enkele persoon op de foto kwam - in de beschikbare tijd was dit het beste wat ik kon doen. Ach, mijn streven was ook niet meer dan een veredelde snaphot.

Afbeeldingslocatie: https://asimonis.home.xs4all.nl/photos/20160605-Amersfoort-0472.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Jammer van al die algen in het water... V

Deze heb ik vorig jaar genomen op een iets later tijdstip:
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8811/17459264773_bb893c732f_c.jpgP5241437.jpg by Ralph Smeets, on Flickr
Met dus het geluk dat er minder rotzooi in het water lag en er ook geen algen waren, dus een veel mooiere spiegeling. Tja, voor de rest niet echt spannend, want het is toch wel bijna zo'n standaard foto van Amersfoort.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@De drie boven mij met de foto's van Amersfoort :)

Nu zie je pas goed wat het tijdstip doet met een foto. Zo vind ik de foto van Ralph Smeets het meest sfeervol, maar qua licht is die van Sjaak ook erg fijn :)

Midden op de dag van Arsimo is toch net even wat minder vind ik persoonlijk.

-----------------------------------------
Mijn inzending:
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7572/26971846143_602f1fe3d4_c.jpg
Breaking the symmetry by Patrick de Bie, on Flickr

Dit is het plafond van het Centraal Station in Den Haag.
De titel van de foto is 'Breaking the symmetry'. Het lijkt op het eerste oog symmetrisch, maar wanneer je beter kijkt is het toch niet helemaal gelijk. Het gaf mij in ieder geval een lekker gevoel van 'kijken wat er allemaal te zien is'-effect.

Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
@pdebie, heel gaaf! Heel abstract en toch blijf je er naar kijken en zoeken naar de details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Erg goed pdebie, ik had hem al gezien op Flickr. Prachtig :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ralph Smeets schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:01:
Jammer van al die algen in het water... V

Deze heb ik vorig jaar genomen op een iets later tijdstip:
[afbeelding]P5241437.jpg by Ralph Smeets, on Flickr
Met dus het geluk dat er minder rotzooi in het water lag en er ook geen algen waren, dus een veel mooiere spiegeling. Tja, voor de rest niet echt spannend, want het is toch wel bijna zo'n standaard foto van Amersfoort.
Geen algen, wel een meneer die zijn blaas aan het legen is :)
PdeBie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:08:
@De drie boven mij met de foto's van Amersfoort :)

Nu zie je pas goed wat het tijdstip doet met een foto. Zo vind ik de foto van Ralph Smeets het meest sfeervol, maar qua licht is die van Sjaak ook erg fijn :)

Midden op de dag van Arsimo is toch net even wat minder vind ik persoonlijk.

-----------------------------------------
Mijn inzending:
[afbeelding]
Breaking the symmetry by Patrick de Bie, on Flickr

Dit is het plafond van het Centraal Station in Den Haag.
De titel van de foto is 'Breaking the symmetry'. Het lijkt op het eerste oog symmetrisch, maar wanneer je beter kijkt is het toch niet helemaal gelijk. Het gaf mij in ieder geval een lekker gevoel van 'kijken wat er allemaal te zien is'-effect.

Benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mooie foto. Je hebt de symmetrie goed gevonden en ik vind het een mooie zwart wit bewerking. Ik heb het plafond ook wel eens geprobeerd, maar niet zo succesvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dank je wel allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/brsk09u05/22_DSCF1786.jpg

Vanavond een rondje gemaakt door Culemborg en daar deze plaat geschoten.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals in de TS en waarschuwing te lezen is:

Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

De foto's van de koppelpoort zijn aardig, die van Ralph is toch wel het interessantst. De foto van PdeBie is gewoon fijn. Ik hou van dat soort beeld. De kermisradfoto is m.i. een beetje uit balans. Ik zou hem wat croppen.

Ik vond een camera waar een rolletje in zat. Dat rolletje zat er al minstens 18 jaar in. Maar ik ging er toch nog wat kiekjes mee schieten. Een Panasonic C-510 AF met een Kodak film (helaas niet opgeschreven welk type..) Zwart wit en werkelijk geen foto in focus, etc. Maar toch. De foto die ik hieronder zet blijft me fascineren. Geheel onbewerkt nog (blunt scan met vuescan, standaardinstellingen). Nou ja, ik kan er lang en kort over schrijven, maar:

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7260/27871336506_6dae82ce3d_z.jpg2016-06-25-0023 by Krijn Soeteman, on Flickr

Ik kan nog heel veel doen, zoals: scannen met andere instellingen, rechttrekken, etc. En nee, scherper wordt ie niet waarschijnlijk. Maar de enorme veelheid van het omliggende groen, de raarheid van de spiegeling, maakt het mijns inziens toch een interessante foto.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Brakkie: Mooie kleuren, maar de compositie is wat uit balans. Zou een stukje van de bovenkant afsnijden. Of nog beter; wat meer laten zien van rechtsonder.

@letatcest: Intrigerende foto, het heeft wat mysterieus. Zou inderdaad zoals je al zei wat rechttrekken, en wellicht het contrast wat verhogen.

Heb sinds kort een Nikon D5500 met de standaard 18-55 kit lens. Hiervoor alleen sporadisch foto's gemaakt met point-and-shoot of een iPhone. Heb de afgelopen weken honderden Youtube videos en artikelen gelezen over aperture, depth-of-field, belichting etc. Loop nog heel erg te stoeien experimenteren met alle instellingen. Zie dan ook (nog) geen verschil tussen bijvoorbeeld f/8 of f/22, behalve dan dat de sluitertijd langer wordt :+

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/Eu6Q2ISVy3La7kn2OKken5N8/full.jpg
Foto is gemaakt bovenop Castle Hill in Lancaster, Engeland, kijkend richting Heysham (klik voor groot).

Dit is de JPEG die direct uit de camera komt. Vind vooral de wolkenpartij mooi, maar heb het idee dat hier nog meer uit te halen is qua detail. Heb al lopen stoeien met Photos, ViewNX-i/Capture NX-D, darktable en RawTherapee, maar krijg er vooralsnog geen betere foto uit dan wat er standaard uit de camera komt rollen. Daarnaast had ik 'm wat scherper gewild/verwacht, maar weet niet of dit nu komt door de lens zelf of door mijn onkunde.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste

Let op:
Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.