Veelal met virussen en hacks hoor je toch dat het meestal te maken heeft met je apparaat niet tijdig update etc. Of ze moeten inderdaad echt gericht gaan aanvallen, maar die indruk had ik niet.Cyb schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:19:
[...]
Uiteraard kan Whatsapp op een iPhone gehackt worden. Kwetsbaarheden zitten altijd wel in dat soort software. Dat ze nog niet gepubliceerd zijn, betekent niet dat ze niet aanwezig zijn. Maar als je geen high profile target bent, en je mobiel verder up to date is, zou ik me daar niet al te druk om maken.
Duidelijk verhaal!Of het scheiden van Whatsapp Business van je prive telefoon handig is, hangt af van je privacy threat model. Als je het geen probleem vindt om zakelijk en prive door elkaar te mengen, en het geen probleem vindt apps van Meta te gebruiken, kan je het zo laten.
[quote}
Kan zijn dat het zakelijke nummer van iemand anders is geweest, waardoor je nu berichten bestemd voor iemand anders binnenkrijgt. Kan ook zijn dat scammers je proberen te testen. Des te meer je er op in gaat, des te meer van dergelijke berichten je kan krijgen. Eventueel je Whatsapp profiel zo veel mogelijk prive maken, online status etc verbergen. En dergelijke afzenders meteen blokkeren.
[/quote]
Het is ook niet mijn bedoeling om erop te reageren.
Het is een zakelijk whatsapp voor klanten, dus profiel foto, en beperkte informatie is zichtbaar.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu