Veel van deze nummers zijn van blokken die toebehoren aan voip-serviceproviders. Dat kunnen betaalde nummers zijn, maar er zijn ook verschillende "gratis" diensten, of diensten die tijdelijk (enkele uren tot dagen) worden aangeboden. Dan kan je dus een rits "echte" nummers registreren, terwijl ze allang niet meer toebehoren aan jou (als ze dat überhaupt al gedaan hebben). Of diensten waar ze via rondslingerende inloggegevens bij kunnen en op een rits nummers whatsapp actief hebben gemaakt.AW_Bos schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:46:
Vandaag kreeg ik weer zo'n duf telefoontje met: "Hallo, ik wil je spreken. Voeg mij op Whatsapp toe!"
Nu weet ik al een halve eeuw en een dag dat telefoonnummers heel eenvoudig gespoofed kunnen worden. Maar hoe zit dit in het geval van het toevoegen op WhatsApp? Die telefoonnummers worden altijd geverifieerd met een SMS'je die onderwater gestuurd wordt. Dus dat zijn gewoon bestaande nummers, lijkt me.
Of mis ik iets?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
/f/image/5CM2f5Au4XVimUIE0UMazCVR.png?f=fotoalbum_large)