Telefoonscam topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AW_Bos schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:54:
Ja, je mist het feit dat deze scam al eerder genoemd is, en dat het om een bandje gaat die je hoort, waarna de verbinding wordt verbroken. Anders had ik K3 allang opgezet >:)
Dan mis ik inderdaad een stukje verduidelijking in jouw post, maar waar ze op uit zijn is dat je gaat terugbellen naar dat nummer....

De rest omschrijft @Qwerty-273 hierboven al ....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Will_M schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:59:
[...]

Dan mis ik inderdaad een stukje verduidelijking in jouw post, maar waar ze op uit zijn is dat je gaat terugbellen naar dat nummer....

De rest omschrijft @Qwerty-273 hierboven al ....
Ik heb het (Nederlandse) nummer al anoniem gebeld. Voicemail...
De scammers zetten gewoon Niet Storen aan, en gaan ongestoord lekker scammen....

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
AW_Bos schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Ik heb het (Nederlandse) nummer al anoniem gebeld. Voicemail...
De scammers zetten gewoon Niet Storen aan, en gaan ongestoord lekker scammen....
Ben benieuwd hoeveel mensen hier daadwerkelijk op ingaan. Nr toevoegen aan je contactlijst, whatsapp bericht sturen. Je moet er wat voor doen voordat je wat kan sturen.
Ik reageer er voor de lol op, is zo'n job offer scam waarbij je dingen moet liken voor crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jimster schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:32:
[...]

Ben benieuwd hoeveel mensen hier daadwerkelijk op ingaan. Nr toevoegen aan je contactlijst, whatsapp bericht sturen. Je moet er wat voor doen voordat je wat kan sturen.
Ik reageer er voor de lol op, is zo'n job offer scam waarbij je dingen moet liken voor crypto.
Waarschijnlijk zijn er dus genoeg mensen welke reageren om het (nog) rendabel te kunnen houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In de rage van de geautomatiseerde telefoontjes is er weer een dieptepunt bereikt (of een hoogtepunt voor de scammers). Je wordt dan gebeld door een 06-nummer (in mijn geval dan, zal wel weer gespoofed zijn), en vervolgens krijg je een bandje:

"Goedendag... je spreekt met de HR-afdeling van TikTok. We zoeken mensen die gratis geld willen verdienen met het bekijken van onze filmpjes"

Ik heb opgehangen, want ik had toch geen zin in dom geleuter en gewauwel. Maar ik ben wel benieuwd wat de scam is dat hierachter steekt. Dat ze geen geld krijgen, snap ik nog wel.

Daarover zeggende ben ik die ad-filmpjes op Facebook over die Chickenroad ook kots beu, waarin ze zeggen dat je spelenderwijs geld kan verdienen met een simpel dom spel. Die losers lijken nu ook gekaapte accounts te gebruiken voor hun ad's. Die kl*tekip! 🍗

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 14-06-2025 23:39 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:05

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

AW_Bos schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 23:37:
In de rage van de geautomatiseerde telefoontjes is er weer een dieptepunt bereikt (of een hoogtepunt voor de scammers). Je wordt dan gebeld door een 06-nummer (in mijn geval dan, zal wel weer gespoofed zijn), en vervolgens krijg je een bandje:

"Goedendag... je spreekt met de HR-afdeling van TikTok. We zoeken mensen die gratis geld willen verdienen met het bekijken van onze filmpjes"

Ik heb opgehangen, want ik had toch geen zin in dom geleuter en gewauwel. Maar ik ben wel benieuwd wat de scam is dat hierachter steekt. Dat ze geen geld krijgen, snap ik nog wel.

Daarover zeggende ben ik die ad-filmpjes op Facebook over die Chickenroad ook kots beu, waarin ze zeggen dat je spelenderwijs geld kan verdienen met een simpel dom spel. Die losers lijken nu ook gekaapte accounts te gebruiken voor hun ad's. Die kl*tekip! 🍗
Dezelfde scam als bij al die "Hoi, ik wil met je praten. Voeg me alsjeblieft toe aan WhatsApp"-telefoontjes: ze proberen in dialoog te komen met je, waarna de daadwerkelijke scam begint. Men zal geld en/of persoonsgegevens buit willen maken.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Yep, dat lijkt nu de trend te zijn. Ik krijg geautomatiseerde bandjes van openstaande rekeningen bij Amazon.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:09

Fiber

Beaches are for storming.

Ik een keurig bandje van de abn-amro terwijl ik bij de Rabobank zit... Niet afgewacht wat ze wilden verder. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kreeg gisteren, 18:35 uur tijdens een etentje, een belletje vanop een mobiel nummer wat m'n privé telefoon niet herkende (volgens m'n contacten) en dus liet ik dat telefoongesprek gewoon voor dat wat 't was.

Vandaag dat nummer toch maar eens anoniem (#31#) proberen terug te bellen vanop m'n zakelijke toestel....

Nummer is niet in gebruik en ik wordt doorgeschakeld naar een 'zoekdienst' welke niet gespecificeerde 'extra kosten' rekent bovenop het tarief wat m'n mobiele provider ( = tevens m'n werkgever) al berekent :P

+31 6 864 637 20

>>and it's gone...<<

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 22-06-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Waarschijnlijk geautomatiseerd een vrouw die vraagt of je haar telefoonnummer kunt toevoegen aan Whatsapp. Of dat ze een baan voor je hebben en of je het nummer aan whatsapp kon toevoegen. Die had ik gister. Beide nummers heb ik als spam aangemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zo kreeg ik op telegram het aanbod of ik wel parttime wilde werken want ze hadden wat parttime vacatures. Ik zag ook dat de naam en icon 4 dagen ervoor was aangepast dus hat niet het idee dat hier een legale recruiter achter zat.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste