Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Meestal heeft de beller een Zuid-Aziatisch accent en spreekt gebrekkig Engels. De moedertaal (Nederlands/Duits/Frans) is al helemaal ver te zoeken.
Een scammer zal altijd vragen een remote-control programmaatje te downloaden.
Best practices:
Zo lang mogelijk aan het lijntje houden. Hoe langer ze met jou praten, hoe minder tijd ze hebben om een potentieel slachtoffer te vinden!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Al meerdere malen door gebeld (op huistelefoon).
Eerste 2x niks gehoord,
later nog eens, waarop ik schreeuwde "Stop calling!", en toen hing die ook meteen op.
En deze week nog eens een keer, toen ging ik wel even in gesprek. Was wel benieuwd waar het over ging.
Hello I'm calling for Windows blabla;
Yeah, but I've got an Apple;
Yes yes, I call for some errors on your computer;
But I've got an Apple;
Yes yes, error...
No, you said you called for Windows and I've got an Apple (eigenlijk niet, maar #care);
*tuut tuut tuut*
Wat kan ik daar eigenlijk tegen doen?
En vraag me ook af:
Kan hem zo lang mogelijk aan de lijn proberen te houden? Of bestaat er een kans dat ik moet betalen voor eventuele kosten of zo?
[Voor 11% gewijzigd door ToyotaMR2 op 03-06-2014 22:46]
Alleen als je mobiel gebeld wordt terwijl je in het buitenland zit.ToyotaMR2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:45:
En vraag me ook af:
Kan hem zo lang mogelijk aan de lijn proberen te houden? Of bestaat er een kans dat ik moet betalen voor eventuele kosten of zo?
Maar je bent zelf natuurlijk ook tijd kwijt. En mijn tijd is toch meer waard dan die van de scammer.
Je kan wel zeggen "please hold" en ze in de wacht zetten

My favorite programming language is solder.
Helemaal niets. Ik heb dit inmiddels vijf keer beleefd in korte tijd. Eén keer meldde de display Anonieme beller, de andere keren een nummer in Cambodja, China en Syrië. De eerste keer bleef het stil aan de andere kant. Ik zei tegen mijn vrouw: "Let op, dit is een automatische beller, die alleen maar controleert of een nummer bestaat". Heel handig, want zo krijgen ze binnen korte tijd een stevig aantal nummers die ze kunnen benaderen en niet bestaande nummers worden automatisch uitgefilterd. Leek te kloppen, want na een paar dagen belde een mevrouw met een Aziatisch accent me opnieuw. Een heel bla bla in het Engels over big problems on your computer etc. Ik had op dat moment niet veel tijd, dus ik antwoordde: "I'm not interested in that nonsens", waarop ze meteen de verbinding verbrak. Een paar weken later opnieuw, zelfde verhaal, waarop ik alleen maar antwoordde "impossible". Zij een beetje boos: "Why are you saying impossible". Ik "because I'm professional". Ik voegde er nog aan toe dat ik alles wist over "this nonsens" en ik memoreerde dat Microsoft nooit met individuele klanten belt. Ze gaf het toen maar op. Een paar weken later opnieuw. Mijn vrouw nam op. Die keer was het een man, die begon met "Goodmorning mrs ..... ,do you speak English? Mijn vrouw had geen zin in dat gedoe en antwoordde kortaf: "No I'm sorry" en legde op.ToyotaMR2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:45:
00557
Al meerdere malen door gebeld (op huistelefoon).
Eerste 2x niks gehoord,
later nog eens, waarop ik schreeuwde "Stop calling!", en toen hing die ook meteen op.
En deze week nog eens een keer, toen ging ik wel even in gesprek. Was wel benieuwd waar het over ging.
Hello I'm calling for Windows blabla;
Yeah, but I've got an Apple;
Yes yes, I call for some errors on your computer;
But I've got an Apple;
Yes yes, error...
No, you said you called for Windows and I've got an Apple (eigenlijk niet, maar #care);
*tuut tuut tuut*
Wat kan ik daar eigenlijk tegen doen?
.............
Bijvoorbeeld:
tip
Je kan het ook anders spelen....
Wij werden ook gebeld, na wat woorden uitwisseling, zei ik tegen hem, indiaas/engles accent, dat ie even,op speaker, moest wachten omdat de lotto trekking gaande was , natuurlijk schreeuwden mijn vrouw en ik het uit dat we gewonnen hadden, en luid zeiden dat we miljonair geworden waren, beetje overdrijven was leuk.
Ik hem weer aan de lijn/ speaker genomen en hem bedankte , dat hij een goed karma over ons had omdat juist tijdens zijn telefoontje met ons probleem, ons geld probleem ineens opgelost was.
Natuurlijk wilde wij hem bedanken met 100.000 euri's van de 10 miljoen die wij zeiden gewonnen te hebben... :
Ik zei dat ik wilde wachten of alles klopte en vroeg hem zijn naam en tel.nr.
Die kreeg ik dus makkelijk. of ze echt waren ??
Maar zijn nr. klopte wel, ik heb hem een uur later terug gebelt en kreeg hem direct aan de lijn.
Toen ik na wat bla bla zei dat ik 100.000 euri over wilde maken naar zijn account, maar dat ie eerst ff 5000 euri handelings fee moest voldoen op een Western Union account, werd het heel stil, hij brabbelde nog wat, en wij lagen in een deuk van het lachen, wat hij ook hoorde want hij begon te schelden.....
Zou ie echt een uur gedacht hebben dat ie rijk van mij werd??
Nu ff wachten totdat er 1 trapt, denk het niet maar....
Ik las op http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,558.0.html ook nog een leuke tip: blaas kei-hard op een fluit als je ze aan de telefoon hebt. Zo'n sportfluit kan best nuttig zijn om bij je telefoon te houden...
Misschien wordt het nog leuker om eerst heel zacht te praten (zetten zij 'm harder) en dan flink los te gaan op die fluit.
Ook ik ben gisteren inderdaad gebeld door het 00800 nummer. Na 10x "hello? hello!" was voor mij de lol eraf en hing ik op, overigens wist ik direct dat ik dat spelletje ging spelen, ik vertrouwde het onmiddelijk niet, maar heb dan ook wat meer ervaring met social engineering vanuit mijn werk. Omdat ze slim gebruik maken van nummerherkenning en net weer belden heb ik daarom net opgenomen met "Cyber Security Centre, goodmorning, can I help you?"... de dame was een beetje verward waarschijnlijk (gisteren had ik trouwens een man aan de lijn) en vroeg direct of ik Engels sprak. Dus "Yes mam, this is the Cyber Security Centre.... goodmorning, can I help you?" en raad eens "tuut tuut tuut".... Nu hoop ik maar dat ze slim genoeg zijn om mijn nummer uit hun systeem te verwijderen, het is namelijk niet zo verstandig voor ze om meerdere malen het NCSC lastig te vallen. Indien het niet helpt laat ik dat hier nog even weten, mijn nummer is al meerdere malen gebeld (ook al eerder in begin 2012), dus echt stoppen doen ze blijkbaar ook niet. En als het wel werkt dan hoop ik inderdaad dat anderen er ook nog iets aan hebben.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Nog eentje: "No, we are not Microsoft, but Windows-Company". Antwoord: "That company doesn't exist".
Onlangs besteedde Tros-Radar er ook een uitzending aan. "Switch on your computer". Antwoord: "It is on". Enz. enz. Mijn vrouw heeft geen zin in die flauwe kul, maar ik probeer ze als het even kan kwaad te krijgen.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

< You know, when you go online or google something or so, everytime it downloads and installs crap (of zoiets)
> Yes, I know
< So why don't you do something about that then?
Ik dacht owh, jammer, nu gaat ze me geen instructies geven, dus even stil
> Because it will explode then
Toen was zei even stil
< 'Go f*** yourself *tuut tuut tuut*
Ik vond het eigenlijk wel grappig

Ze had trouwens een erg Aziatisch accent, wilde Engels praten, en het was om ~10.30. Vrij standaard allemaal dus.
[Voor 12% gewijzigd door marcop23 op 06-06-2014 18:13]
Anoniem: 599123
Misschien eens een vm installeren en zo'n gast zijn tijd eens echt verdoen.

Ik wil ze ook graag eens aan de lijn hebben! Ik heb hier een complete backup pc staan waar ze compleet los op mogen gaan... lijkt mij idd wel eens interessant, die kunnen we achteraf dan wel nog virtualiseren en eventueel beschikbaar stellen voor geïnteresseerden.Anoniem: 599123 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 18:13:
Hier bellen ze om de dag. Telkens als ik aangeef te weten van de scam krijg ik een paar minuten lang gebrekkig engels te horen met een overvloed aan het woord fuck. Toch blijven ze keer op keer bellen.
Misschien eens een vm installeren en zo'n gast zijn tijd eens echt verdoen.
Overigens is het bij mij nooit 0055, maar 0039 en dat is Italië.
Overigens verraden ze zich wel met reacties als fuck you.
[Voor 4% gewijzigd door Techneut op 06-06-2014 18:48]
> 00557 incoming
> Cyber Security Centre goodmorning how may I help you?
> *tuut tuut tuut*
Heb nog nooit iemand zo snel de verbinding horen breken

Begin het toch wel een beetje leuk te vinden nu

Zou toch mooi zijn als ineens 50% van alle telefoontjes ineens op gaat nemen met "Cyber Security Centre, how may I help you?"ToyotaMR2 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:18:
Haha, succes!
> 00557 incoming
> Cyber Security Centre goodmorning how may I help you?
> *tuut tuut tuut*
Heb nog nooit iemand zo snel de verbinding horen breken
Begin het toch wel een beetje leuk te vinden nu

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Ik heb toch altijd wel enige nieuwsgierigheid wat ze willenRocketKoen schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:55:
[...]
Alleen als je mobiel gebeld wordt terwijl je in het buitenland zit.
Maar je bent zelf natuurlijk ook tijd kwijt. En mijn tijd is toch meer waard dan die van de scammer.
Je kan wel zeggen "please hold" en ze in de wacht zetten

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zou het kunnen dat deze bellers inderdaad maar dom zijn en zelfs in de onzin geloven? Ze hebben precies in hun instructies staan wat ze moeten zeggen. Het beoogde slachtoffer bewegen de computer in te schakelen en naar een bepaalde locatie te loodsen. Vervolgens "wat ziet u daar?" En ja, het vervolg laat zich raden, daar zie je info die iedereen daar heeft staan, alleen de meeste gebruikers weten dat niet. Dus is de "diagnose" heel voor de hand liggend "uw computer zit stikvol virussen en andere malware.
Deze bellers hoeven daar ook geen verstand van te hebben, degene die er intrapt is de sigaar als je op wat ze verder zeggen argeloos ingaat en hun instructies volgt. Een halve of hele idioot kan zo'n verhaaltje afsteken
Welke locatie? En wat is daar te zien wat de meeste niet weten?
/ook nieuwsgierig eigenlijk.
Vaak de eventlog, en daar staan natuurlijk altijd wel wat warnings etc. inToyotaMR2 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:57:
Waar leiden ze je eigenlijk naartoe?
Welke locatie? En wat is daar te zien wat de meeste niet weten?
/ook nieuwsgierig eigenlijk.
Try SCE to Aux
Komisch is dat ik daarnet door hetzelfde nummer weer werd gebeld. Opnieuw een heel verhaal over niet bestaande problemen en dat ik zijn collega vanochtend niet goed had begrepen. Het zou namelijk helemaal niets kosten, hij adviseerde me alleen om dat telefoonnummer te noteren en dat in geval van nood te bellen. Ja ja, dat zou niets kosten. Een euro per minuut of zoiets?
In elk geval proberen ze het nu naar het lijkt over een andere boeg te gooien als ze duidelijk met de andere methoden geen succes hebben. Mogelijk proberen ze op deze manier wel vertrouwen te wekken en verwachten ze dat een bepaald percentage slachtoffers daar wel intrapt. Je blijft lachen.
Mijn vrouw vraagt zich af of zo langzamerhand geen aangifte mogelijk is bij de politie. Tot nu toe was het uit China of een ander Aziatisch land en dat zal wel moeilijk zijn, maar nu is het (of lijkt het) met 00835 een Nederlands nummer. Blijkbaar hebben ze als ze (hoewel Engelstalig) inderdaad vanuit Nederland bellen ook nog nooit van het belmeniet register gehoord. En tja, "gratis" diensten aanbieden lijkt me ook niet strafbaar.
Edit:
Ik vergis me, dat 00835 is niet een Nederlands nummer, geen idee waar vandaan dan wel. Japan heeft 0081, Zuid Korea 0082, Vietnam 0084, Noord Korea 00850.
Zie onderstaande reactie, ik bedoelde niet het landnummer, maar heel even verwarde ik het met 08-nummers Puur verstrooidheid doordat het zo'n kort nummer is.
[Voor 10% gewijzigd door Techneut op 12-06-2014 14:30]
Zijn die korte nummers niet iets VOIP-achtig oid (roep maar wat hoor).
/▌
Wat voor truc zouden ze daarvoor hebben?
skinlee78 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:48:
Ik zat net een draadje op security.nl te lezen over dit onderwerp. Kwam wel een aantal erg amusante "oplossingen" tegen.
Bijvoorbeeld:
"ook nog een leuke tip: blaas kei-hard op een fluit als je ze aan de telefoon hebt. Zo'n sportfluit kan best nuttig zijn om bij je telefoon te houden...
Misschien wordt het nog leuker om eerst heel zacht te praten (zetten zij 'm harder) en dan flink los te gaan op die fluit."
Dit.
Ik heb nooit het geduld om zulke figuren bezig te houden.. Gelukkig bellen ze me ook nooit

Voor de middag 2x achtereen en 's middags 2x achtereen om dan gelukkig voor de rest van de dag ermee op te houden.
Daarvoor werd ik maanden aan een stuk gebeld door een privé nummer of was er zelf geen nummer.
Dat heb ik nu zowat alle jaren dat men mij maanden aan een stuk opbelt om er dan weer eens een paar maanden mee op te houden en dan proberen ze het weer maanden aan een stuk opnieuw.
Maar ik vertik het gewoon om op onbekende of privé nummers te reageren, ze mogen bellen tot ze erbij neervallen, ik zal NOOIT opnemen.
In mijn voicemail maak ik ook een vermelding dat ik nooit reageer op onbekende nummers en dat ze een boodschap moeten inspreken als ik terug contact moet zoeken.
Maar dat doe ik alleen maar bij bekenden.
Het is een idee om dat allemaal eens te gaan blokkeren, want ondertussen begin ik het wel grondig beu te worden.

Tussen haakjes, ik zit bij de provider Colruyt Mobile/Mobistar.
Anoniem: 602567
Zie dat de meeste provider mobistar hebben? ik heb Base.
Best niet opnemen dan bij dit nummer?
of wat word er aangeraden? ben niet echt mee.
Ik had er eerst nog wel lol in maar zo langzamerhand is de aardigheid er helemaal af. Blokkeren is geen optie, want het is steeds weer een ander. Dus zit er niets anders op om bij een onbekend buitenlands nummer laten rammelen tot hij automatisch na een halve minuut of zoiets verbreekt of eventueel wel opnemen maar meteen weer verbreken. Ik heb ondervonden dat het met ze in discussie gaan totaal niet helpt, ze drammen maar als een idioot door.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
ter info deze link. http://webwereld.nl/bevei...ckers-om-robocall-killers
Dat is al een keer gedaan en opgenomen door Troy HuntRonald8 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:09:
[...]
Ik heb nooit het geduld om zulke figuren bezig te houden.. Gelukkig bellen ze me ook nooitSommige dingen zijn wel erg leuk om te doen zoals ze laten spelen in een VM of de scammers scammen of frustreren.

Nu maar hopen dat het zo blijft.
Verleden week vrijdag kreeg ik weer eens 2x achtereen een telefoontje van die paljas, ik heb toen direct het bellen verbroken en sindsdien is het gedaan, toeval?
Ik heb het idee dat ze meerdere nummers tegelijkertijd bellen, en vervolgens ophangen als er één iemand heeft opgenomen, want vaak hoor ik Goodbye! Als je er snel bij bent, dan kan je vaak zo'n phishing-dude aan de lijn krijgen.
Ik heb gezegd dat ik een oude PC had, met Windows 95, en dat ik nog inbelde. Ook deze PC was volgens hun zeer onveilig

Op YouTube heb ik even een leuke annoying dial-up sound opgezocht en die keihard door de telefoon laten afspelen.
Opeens was de verbinding verbroken....

Later belden ze weer terug, en toen heb ik maar gezegd dat ik Linux had. Tja, toen hingen ze weer op

Man, man, man... wat blijft het heerlijk tijdverdrijf als die gasten aan de telefoon komen

Volgende keer geef ik de telefoon aan mijn neefje als die er is. Die heeft vast wel leuke verhalen te vertellen

[Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 21-06-2014 00:38]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Je kunt die rotzakken het beste terugpakken met hun eigen wapens.
Ik heb me ook steeds voorgenomen om, als ik ooit zo'n smeerlappen per ongeluk toch aan de lijn krijg, om te zeggen dat ik Linux gebruik, of zelf DOS of zoiets.

Congrat! your mobile number was selected as a winner of €2,000000.00 with Winning No 1422175/14 on FREE LOTTO. Email: freelot24@gmail.com for claims
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
T: "Can you go in front of your computer please?"
A: "Yes I am in front of my computer now." /me gaat voor Mac staan
T: "Okay, then I want you to press the Windows key and hold it, then press the R key. R as in Romeo."
A: "I don't see it, what key do you mean?"
T: "The Windows key."
A: "I still don't see it"
T: "Look closely, you must have one. It looks like a flag."
A: "Ohhh of course, the Flag key!"
T: "Yes, now press and hold the Windows key and then press R, as in Romeo."
A: "Okay, a window opens titled Run." (natuurlijk niet, want OS X, maar we spelen nog even mee...)
T: "Yes, very good. Now type in cmd, as in Charlie, Mega, Delta. Then press enter."
A: "Okay, I see a gray and black screen opening. It looks very hackerish to me."
T: "Okay that is very good. Please hold as I transfer you to my colleague who is an expert!"
* Alex) wordt gedurende een minuut (!) in de wacht geplaatst
T2 (duidelijk andere stem): "Yes, okay, hello, do you still have the black command window open?"
A: "Yes I do"
T2: "Okay, then I want you to type in the following command: attrib. Then press enter."
A: "What command, how do you spell that?"
T2: "Alpha Tango Tango Romeo India Bravo"
A: /me herhaalt
T2: "Then press enter"
A: "It says attrib: command not found"
T2: "Try again! Alpha Tango Tango Romeo India Bravo!"
A: "okay okay"
A: "It still says: command not found"
*10 seconden stilte*
T2: *scheldpartij*
T2: *bedreigingen richting mij en mijn moeder*
*tuut tuut tuut*
Dat was een goedbesteed kwartier.

We are shaping the future
Vermakelijk verhaal, komt wel een beetje overeen met mijn ervaringen. Die zijn inmiddels meer dan eens dat het lijkt alsof ze helemaal niet luisteren naar mijn tegenargumenten van "I know everything about security and this kind of criminal telephone cals" enz. enz. De juffrouw kletste aan een stuk door. Net alsof ze een bandje afdraaide. En ik heb ook het idee dat ze een uit het hoofd geleerd verhaaltje af draaien zonder ook maar iets snappen waar ze het over hebben.Alex) schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:17:
Een hele tijd terug had ik hier in huis ook last van de paljassen die in dit draadje worden besproken. Meestal eindigde zo'n gesprek al heel snel met een "No thank you" van mijn kant, maar ik heb één keer het spelletje meegespeeld.
T: "Can you go in front of your computer please?"
A: "Yes I am in front of my computer now." /me gaat voor Mac staan
T: "Okay, then I want you to press the Windows key and hold it, then press the R key. R as in Romeo."
A: "I don't see it, what key do you mean?"
T: "The Windows key."
A: "I still don't see it"
T: "Look closely, you must have one. It looks like a flag."
A: "Ohhh of course, the Flag key!"
T: "Yes, now press and hold the Windows key and then press R, as in Romeo."
A: "Okay, a window opens titled Run." (natuurlijk niet, want OS X, maar we spelen nog even mee...)
T: "Yes, very good. Now type in cmd, as in Charlie, Mega, Delta. Then press enter."
A: "Okay, I see a gray and black screen opening. It looks very hackerish to me."
T: "Okay that is very good. Please hold as I transfer you to my colleague who is an expert!"
* Alex) wordt gedurende een minuut (!) in de wacht geplaatst
T2 (duidelijk andere stem): "Yes, okay, hello, do you still have the black command window open?"
A: "Yes I do"
T2: "Okay, then I want you to type in the following command: attrib. Then press enter."
A: "What command, how do you spell that?"
T2: "Alpha Tango Tango Romeo India Bravo"
A: /me herhaalt
T2: "Then press enter"
A: "It says attrib: command not found"
T2: "Try again! Alpha Tango Tango Romeo India Bravo!"
A: "okay okay"
A: "It still says: command not found"
*10 seconden stilte*
T2: *scheldpartij*
T2: *bedreigingen richting mij en mijn moeder*
*tuut tuut tuut*
Dat was een goedbesteed kwartier.
Maar dat laatste van die scheldpartij gecombineerd met bedreigingen, was dat er echt, of verzin je dat in je enthousiasme er bij?
Edit:
Gezien onderstaande reactie, mochten er nog mensen zijn die twijfelen aan de dubieuze bedoelingen, de onderstaande bevestiging van dat die bedreiging echt was, doet dunkt me (wat wij allang weten) wel de deur dicht. Het bevestigt (ook dat wisten we allang) het niveau van die lui.
[Voor 7% gewijzigd door Techneut op 24-06-2014 22:41]
Dat weet ik wel zeker, ik werd niet voor niets 'doorverbonden met een collega'. Het is eigenlijk net een helpdesk met eerstelijns en tweedelijns, maar dan met oplichters i.p.v. mensen die je helpen.Techneut schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:01:
[...]
Vermakelijk verhaal, komt wel een beetje overeen met mijn ervaringen. Die zijn inmiddels meer dan eens dat het lijkt alsof ze helemaal niet luisteren naar mijn tegenargumenten van "I know everything about security and this kind of criminal telephone cals" enz. enz. De juffrouw kletste aan een stuk door. Net alsof ze een bandje afdraaide. En ik heb ook het idee dat ze een uit het hoofd geleerd verhaaltje af draaien zonder ook maar iets snappen waar ze het over hebben.
Dat was echt.Maar dat laatste van die scheldpartij gecombineerd met bedreigingen, was dat er echt, of verzin je dat in je enthousiasme er bij?

We are shaping the future
+44 7539 463099 (23 juni)
+44 7539 117075 (28 juni)
Dacht ik er eindelijk vanaf te zijn na mijn laatste 'Cyber Security'-actie, wordt ik nu weer door een ander nummer lastig gevallen.
00492284333118
Heylow I believe you have problem with Windows laptop yeah?
No, I use Apple.
Yes, you have Windows yeah?
No, Apple!
.... tuut...tuut....
Flikker op man gvd zeg !

In het begin vond ik het nog wel geinig, maar ik merkte meteen al dat de doorsnee gast daar geen bal verstand had van waarover hij het had. Bovenstaande conversatie bevestigt dat. De gein is er nu voor mij wel af, de laatste keer nam ik op en legde meteen weer neer. Want met argumenteren krijg je geen vat op ze, gewoon omdat ze totaal niet begrijpen waarover je het hebt. Ze draaien alleen maar hun lesje af.
Mochten er door dat steeds weer proberen toch mensen zijn die beginnen te twijfelen en denken dat deze lieden misschien toch goede bedoelingen hebben en over de streep dreigen te worden getrokken, ondanks het NEE NEE NEE van iedereen, vraag je dan eens het volgende af:
Hoe weten ze dit van mijn computer? Want dat kunnen ze niet weten. De zogenaamde signalen waarover ze kletsen bestaan helemaal niet. Door een virus of andere malware worden geen signalen uitgezonden. Verder, hoe kunnen ze weten welke computer aan welk telefoonnummer is gerelateerd? Ook dat kunnen ze niet weten.
Zo'n vergelijkbare heb ik ook gehad, net na het boeken van een vliegreis en het aanvragen van een elektronisch visum in de USA. Geen idee waar het vandaan komt. Heb het nummer maar geblokkeerd.albino71 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:00:
Ben sinds een week over naar simyo. Krijg net een sms.
Congrat! your mobile number was selected as a winner of €2,000000.00 with Winning No 1422175/14 on FREE LOTTO. Email: freelot24@gmail.com for claims
Jup.Techneut schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:27:
Ze komen overigens wel dichterbij, 0049 is Duitsland.
En ik nam de telefoon ook normaal op, omdat ik eerder die week naar de Duitse Post had gebeld.
Dacht dat dit nummer daarmee te maken had.
Boy was I wrong.
En vandaag een gemiste oproep van 005183999915.
Zelf antwoord ik meestal 'You are not trying to scam me, are you ?'
Vaak hoor ik dan een beleefd 'Fu** you sirr !' , gevolgd door een verbroken verbinding.
[Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 16-07-2014 13:09]
Veel van die Nigeriaanse Marktplaats scammers bleken ook gewoon in de Bijlmer te wonen:Techneut schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:27:
Ze komen overigens wel dichterbij, 0049 is Duitsland. Tot nu toe was het steeds een Oost-Aziatisch of Zuid-Amerikaans land. Het zou me niets verbazen dat we over niet al te lange tijd gewoon telefoontjes uit Nederland kunnen verwachten.
[..]
https://www.google.nl/sea...nigerianen+bijlmer&rls=en
Lijkt me trouwens ook wel een keer leuk om ze te trollen in een VM. Gewoon even hun gang laten gaan, en op een gegeven moment allemaal annoying dingen doen om ze tegen te werken. Af en toe even wat wegklikken, of zo'n site openen met 100.000 van die popup vensters... beetje ranzige pr0n ervoor enzo

[Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2014 13:12]
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Ach, als dat allemaal waar moest zijn dan was ik ondertussen al lang miljardair.albino71 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:00:
Ben sinds een week over naar simyo. Krijg net een sms.
Hoe dikwijls ik al niet een of andere lotto of geldprijs van miljoenen zou gewonnen hebben zonder ooit te hebben meegespeeld kan ik al niet meer tellen.
Gelukkig laat ik me door zo'n idiote dingen niet vangen.

En tot hiertoe heb ik sindsdien gelukkig niet meer van die paljassen aan de telefoon gehad die mij proberen te chanteren.
Hout vasthouden!

Geef ze een VM met een Linux GUI of alleen de commandlineThinkPadd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:11:
[...]
Veel van die Nigeriaanse Marktplaats scammers bleken ook gewoon in de Bijlmer te wonen:
https://www.google.nl/sea...nigerianen+bijlmer&rls=en
Lijkt me trouwens ook wel een keer leuk om ze te trollen in een VM. Gewoon even hun gang laten gaan, en op een gegeven moment allemaal annoying dingen doen om ze tegen te werken. Af en toe even wat wegklikken, of zo'n site openen met 100.000 van die popup vensters... beetje ranzige pr0n ervoor enzo

Als je een GUI kiest, doe dan eentje met Windows layout. Dat wordt een feest als de scammer niks door heeft en in de commandline wat Windows commands wil inrammen

[Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 01-08-2014 01:02]

Edit: Ben niet de 1e zo te zien http://www.callercenter.com/447960681914.html en http://www.callercenter.com/447584244852.html/2
Jay:
Ook ik heb zojuist deze gemiste oproep + bijbehorende SMS ontvangen. Weet iemand of de 20.000.000 belastingvrij is?

[Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2014 01:25]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
RandomD4NG3R schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:13:
Het berichtje is alweer een maand oud, maar het wonderlijke vind ik: Ik vul nooit lukraak m'n privégegevens in, dus hoe ze überhaupt aan m'n nummer gekomen zijn vind ik al een wonder.
Edit: Ben niet de 1e zo te zien http://www.callercenter.com/447960681914.html en http://www.callercenter.com/447584244852.html/2
[...]

Zo heel random is het blijkbaar niet, zie die 2e link. Vrijwel alleen maar Nederlanders. Beetje vreemd om deze te spammen/scammen met een Engels bericht.
[Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2014 01:26]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
We worden ruim een/anderhalf jaar lang gebeld af en toe. Alleen de afgelopen 3 weken gemiddeld 5/8x per dag . Meestal anoniem. Omdat veel familieleden anoniem bellen maar er ook klanten kunnen bellen (we werken beide vaak thuis), weet ik niet wie ik nu weer kan verwachten. Niet fraai om direct met het F*** woord te beginnen als oma belt wel? Het is nu 13.30 uur en al 5 telefoontjes gehad.
Alles geprobeerd: Aangegeven geen windows maar Apple of Linux, geen computer, niet Engels spreken, uitschelden tot en met, opnemen met INTERPOL, Internetsecurity desk, fluitje geblazen, haak ernaast en niets zeggen, wegdrukken, me voordoen als IT specialist werkzaam bij Microsoft, mijn man laten opnemen met tig variaties. Om gek van te worden. Dit is echt niet meer leuk

DM iemand en schakel je nummer door, laat deze Tweaker eens een VM draaien.
Wellicht krijgen ze er daarna wel genoeg van (iets met teveel tijd/moeite voor niks).
Door wie word je gebeld, waarover gaat het ?We worden ruim een/anderhalf jaar lang gebeld af en toe.
Nu kreeg ik ook weer een telefoontje

Wie van jullie is het !!!11oneee
Het was een vrouw (met een takkenherrie op de achtergrond, waarschijnlijk echt 1 grote malafide callcenter)... anyhow:
Ze wou het gebruikelijke... maar ik bleef vragen om sex

Sex?
-Uh, you speak English?
Yes... u want sex?
-Uh... no, I call for Windows.
Yes, please sex.
Toen hoorde je haar echt 'uhhhhhh....' *stilte* en toen heeft ze opgehangen

Edit:
Deze reacties kennen ze inmiddels allemaal en negeren ze gewoon. Letterlijk niets helpt tegen deze plaag, maak je daarover geen illusies. Het enige wat misschien enigszins helpt is direct afbreken, als de meerderheid dat doet, dan geven ze het mogelijk op.marijkej schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:39:
Alles geprobeerd: Aangegeven geen windows maar Apple of Linux, geen computer, niet Engels spreken, uitschelden tot en met, opnemen met INTERPOL, Internetsecurity desk, fluitje geblazen, haak ernaast en niets zeggen, wegdrukken, me voordoen als IT specialist werkzaam bij Microsoft, mijn man laten opnemen met tig variaties. Om gek van te worden. Dit is echt niet meer leuk. Hoe te handelen?????
In elk geval, degene die zei zich er op te verheugen zelf eens zo'n telefoontje te krijgen, dit was mijn gedachte aanvankelijk ook. Ik dacht ook "ik lust ze rauw". Maar ik had er door het aanhoudende domme geteut van die idioten heel gauw genoeg van. Ik zou willen zeggen: "Wacht maar af, je komt vast wel een keer aan de beurt en dan zal blijken dat je er al heel gauw van baalt".
[Voor 37% gewijzigd door Techneut op 14-08-2014 16:39]
Ik vroeg hem eerst naar zijn telefoonnummer, was iets met 00192.. (California based...)
Toen dacht ik het weer via de sex-manier te spelen

Nou

Begon wat te zeggen hoe sexy mijn moeder wel niet was en dat hij haar wou, ja dat ja, en wou een vinger bij mij naar binnen brengen.
Echt te gek voor woorden.
Maar laat ze maar lekker pissig worden

Gewoon van de domme houden tot ze hun geduld verliezen en of ophangen of hun frustraties uiten

Achtergrond: mensje is 73, heeft nog nooit van haar leven "zo'n tikketikkeding" gehad maar toch staat ze blijkaar ergens op een lijst.
Enige dat ik haar aan kon raden was de nummers opschrijven, hopen dat het dezelfde waren en daarmee naar de provider te stappen voor een blokkade. Dat heeft echter nogal wat voeten in de aarde en nummers zijn ook niet altijd openbaar.
Ja, of ze zetten je op een "high priority"-lijst en je bent elke dag aan de beurt!ToyotaMR2 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:10:
Gewoon van de domme houden tot ze hun geduld verliezen en of ophangen of hun frustraties uiten

Gelukkig moet ik niet reageren op onbekende nummers of zo, dus ik neem NOOIT op.
Wat ik wel raar vind, ik woon in België, tijdens het weekend en vandaag is het een feestdag bij ons, hoor je ze niet, dus ze kennen de feestdagen ook.
Ben benieuwd hoe lang het deze keer weer gaat duren.
Zou daar nu niets aan te doen zijn? Want dat gaat na een pauze van enkele maanden zo al een paar jaar door.

Als ze zo'n opmerking tegen mij zouden maken zou ik zeggen dat ze al een paar weken dood is, en of hij dus werkelijk een necrofiel is...ToyotaMR2 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:10:
Meh, alweer gebeld (ja, inderdaad 2x anoniem nu), maar ditmaal een man (zou die vrouw het hebben verteld?).
Ik vroeg hem eerst naar zijn telefoonnummer, was iets met 00192.. (California based...)
Noutoen werd meneer heel erg onaardig.
Begon wat te zeggen hoe sexy mijn moeder wel niet was en dat hij haar wou, ja dat ja, en wou een vinger bij mij naar binnen brengen.
Maar laat ze maar lekker pissig worden![]()
Kijken of hij dan nog steeds zo graag wil.
Evil remarks require evil answers, gna!

Ik krijg ze alleen nooit aan de lijn bij gebrek aan een vaste telefoonlijn.

Computers zijn ideaal om problemen op te lossen die je zonder computer helemaal niet hebt...
Het is niet alleen in Belgie een feestdag, er zijn meer Christelijke landen. 15 Augustus is een feestdag in België, Polen, Frankrijk, Luxemburg, Italië, Oostenrijk, Slovenië, Spanje en gedeeltelijk in Duitsland (in Saarland en gedeeltes van Beieren). In Costa Rica en in Congo is het ook een feestdag. Weekend dat doen ze ook in meer landenGoldBit schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:12:
Hier zijn we ook weer vertrokken, van verleden week vrijdag was het weer van dat, deze keer beller onbekend.
Gelukkig moet ik niet reageren op onbekende nummers of zo, dus ik neem NOOIT op.
Wat ik wel raar vind, ik woon in België, tijdens het weekend en vandaag is het een feestdag bij ons, hoor je ze niet, dus ze kennen de feestdagen ook.
Ben benieuwd hoe lang het deze keer weer gaat duren.
Zou daar nu niets aan te doen zijn? Want dat gaat na een pauze van enkele maanden zo al een paar jaar door.![]()

[Voor 82% gewijzigd door Marzman op 15-08-2014 22:21]
/▌
Waar het hart vol van is loopt de mond van over.ToyotaMR2 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:10:
Meh, alweer gebeld (ja, inderdaad 2x anoniem nu), maar ditmaal een man (zou die vrouw het hebben verteld?).
Noutoen werd meneer heel erg onaardig.
Maar laat ze maar lekker pissig worden![]()
.. is daar een engels spreekwoord voor ?
Heb er net eentje geïnstalleerd en zal eens kijken of dat iets is, maar het ziet er goed uit.
De app in kwestie heet Truecaller - Caller ID & Block en kun je gewoon downloaden via de, in mijn geval omdat ik Android heb, Google Play Store.
Preview hier.
Google Play: Truecaller - Nummerblokkering
YouTube: Truecaller - Helps You Take the Right Call
Hopelijk werkt het ook met onbekende nummers?
Ja inderdaad, hoeveel landen die dag hebben wist ik niet juist, maar weekends heb ik er maar bij gezet om het duidelijk te maken.Marzman schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:13:
Ik heb ze wel eens op mijn mobiel gehad hoor, nooit op mijn vaste lijn. Ik denk dat het nummer nergens bekend is.
[...]
Het is niet alleen in Belgie een feestdag, er zijn meer Christelijke landen. 15 Augustus is een feestdag in België, Polen, Frankrijk, Luxemburg, Italië, Oostenrijk, Slovenië, Spanje en gedeeltelijk in Duitsland (in Saarland en gedeeltes van Beieren). In Costa Rica en in Congo is het ook een feestdag. Weekend dat doen ze ook in meer landen

Ik gebruik nooit mijn thuis tel, ik heb hem alleen vor mijn adsl inet en 5 pond tel aangesloten. Lijkt me heerlijk om zon automatische veabtwoorden telkens te laten inschakelen....en de ringtone uit. Ik hoor er niets van en zij maar aankutten.
Thuis telnr zijn zo 2005
[Voor 26% gewijzigd door Seesar op 15-08-2014 22:44]
T60P Widescreen
"What the heart thinks, the tongue speaks". Maar één ding, laten we niet beginnen met droombeeldverhalen, want daar begint het een beetje op te lijken. En dan verschijnen er verhalen, het ene nog fraaier dan het andere maar over gesprekken die nooit plaats vinden.fish schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:17:
[...]
Waar het hart vol van is loopt de mond van over.
.. is daar een engels spreekwoord voor ?
Van diverse serieuze kanten verneem ik het advies om zonder ook maar enig commentaar de verbinding meteen te verbreken. Nooit iets zeggen, want dan hebben ze een ingang die ze steeds weer tot vervelends toe opnieuw bestoken. Ze weten zelf ook wel dat ze deel uitmaken van een oplichtersbende, volstrekt overbodig om ze dat te vertellen.
Maar als ik die creatieve oplossingen zo eens lees dan hoop ik dat ik er ooit een te pakken krijg

OFFLINE enkele berichten geedit
Dat dus: En sowieso bellen die lui altijd via "landlijnen" of wel middels VOIP naar/van vaste nummers. Verhalen van mensen welke lastig gevallen worden op een mobiel nummer gaan vaak ergens anders (lees: nergens) over.Techneut schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:47:
[...]
"What the heart thinks, the thong speaks". Maar één ding, laten we niet beginnen met droombeeldverhalen, want daar begint het een beetje op te lijken. En dan verschijnen er verhalen, het ene nog fraaier dan het andere maar over gesprekken die nooit plaats vinden.
Van diverse serieuze kanten verneem ik het advies om zonder ook maar enig commentaar de verbinding meteen te verbreken. Nooit iets zeggen, want dan hebben ze een ingang die ze steeds weer tot vervelends toe opnieuw bestoken. Ze weten zelf ook wel dat ze deel uitmaken van een oplichtersbende, volstrekt overbodig om ze dat te vertellen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Ik heb er ondertussen zo genoeg van dat ik ze op allerlei mogelijke manieren probeer te irriteren, zoals een 10-uur durend Trololol muziekje op te zetten of mee te werken maar een enorme leek te spelen (The start button? What is that?

mmm dat klinkt mss wel een beetje lullig maar die frequenties is het iig niet voor gemaakt
reviews: Een einde aan blikkerig bellen - hd-voice en bellen over 4g
[Voor 97% gewijzigd door Fish op 20-08-2014 17:01]
Ik deel de irritatie, maar wat je ook bedenkt, je schrikt er die lui echt niet mee af. Ook niet door ze met domme vragen te proberen aan de praat te houden of pogingen om ze te ergeren. Als ze zoiets horen, halen ze de schouders op en gaan gewoon verder naar het volgende slachtoffer. Bedenk dat het een keiharde criminele bende is die nergens van onder de indruk is. Wij hebben hier (al vaker gemeld) contact over gehad met de landelijke politie. Het fenomeen is hun volledig bekend en ze kunnen er niets tegen beginnen omdat het uit landen komt waar ze geen afspraken mee hebben. Het dringende advies dat wij kregen was om helemaal niet te reageren, ook niet met zogenaamde domme vragen of met humoristisch bedoelde opmerkingen. Dus als je zo'n vreemd buitenlands nummer op de display ziet, opnemen en meteen verbreken. En in geval van een anonieme beller, zodra je het bekende gebrabbel hoort, mijn ervaring is dat bijna altijd pas na een aantal seconden, niets zeggen maar meteen opleggen.
Edit:
Ik heb ook de indruk dat er inmiddels meerdere criminele organisaties zijn. Behalve uit Oost-Aziatische landen kreeg ik er ook een paar uit Peru. Het hoeft niet steeds de zelfde club te zijn. Merkwaardig genoeg hebben ze toch regelmatig succes ondanks de publiciteit.
[Voor 12% gewijzigd door Techneut op 20-08-2014 19:14]
Een paar maanden terug kon ik nog zeggen dat ik ze vrijwel nog nooit aan de lijn heb gehad ondanks dat ik wel regelmatig gemiste gesprekken had met lange buitenlandse nummers... maar ik had em niet afgeklopt en karma was mij niet goed gezind... ik ben zo ongeveer in de maand daarna zeer regelmatig gebeld in de avonduren. Ik ben geen enkele keer in gesprek gegaan, telkens direct opgehangen bij het horen van een veel te amicale toon van een onbekende buitenlandse stem... na een stuk of 10 keer geen telefoontjes meer gehad, nog geen gemist gesprek. Ik zou zeggen, dat advies werktTechneut schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:49:
Deze reacties kennen ze inmiddels allemaal en negeren ze gewoon. Letterlijk niets helpt tegen deze plaag, maak je daarover geen illusies. Het enige wat misschien enigszins helpt is direct afbreken, als de meerderheid dat doet, dan geven ze het mogelijk op..

Ook een hele tijd niks meer gehoord en toen begonnen ze opeens weer.
Ik ga er niet vanuit dat ze nummers wissen als ze merken dat er niks te halen valt.
Komt waarschijnlijk gewoon weer op 1 grote hoop die een andere medewerker er gewoon weer uit kan vissen.
Zou ik niet zo 123 beweren want hoe vervelende business het ook is voor ons, het is en blijft voor hun business. Als medewerkers veel tijd kwijt gaan zijn aan het bellen van nutteloze nummers dan druk je de eigen kansen ook wel flink naar beneden volgens mij... verstand spreekt het bij mij daarom tegen. Zal ook uiteraard niet gelijk gebeuren, maar een soort van meldingssysteem zal daarvoor wel bestaan vermoed ik.ToyotaMR2 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:33:Ik ga er niet vanuit dat ze nummers wissen als ze merken dat er niks te halen valt.
Komt waarschijnlijk gewoon weer op 1 grote hoop die een andere medewerker er gewoon weer uit kan vissen.
Verklaard de verschillende landnummers en gesprekskwaliteiten.
De moeite van ze hun gang laten gaan op een VM zou ik me besparen. Ze installeren gewoon een daemon waardoor je pc een zombie in een botnetje wordt en gebruikt wordt voor spam, of tegenwoordig wellicht voor DDoS aanvallen.
[Voor 27% gewijzigd door frickY op 21-08-2014 08:37]

Nadat hij ze hiermee had vertrouwt heeft hij ze via een gerenommeerde tool om het scherm over te nemen laten meekijken. Ze hebben een tijdje rond gekeken en kwamen er achter dat 'het certificaat' van zijn computer verlopen was. Ze konden alle problemen die in de eventviewer oplossen als hij even 10 dollar betaalde voor een nieuw certificaat. Dat bedrag vond mijn vader niet zo'n probleem, maar het Western Union invulformulier waar dat mee moest gebeuren wel. Nadat hij dat uiteindelijk weigerde (na in totaal anderhalf uur aan de telefoon te hebben gezeten) begon de man aan de telefoon (de 'baas' van de vriendelijke jongedame die in eerste instantie belde) te vloeken en schelden en opeens begon alles uit de openstaande verkennerschermen te verdwijnen. M'n vader heeft meteen met het stekkerblok de PC uitgezet en intussen had zijn vriendin die het niet vertrouwde mij al gebeld. Ik heb 'm de PC laten aanzetten, maar die was password protected. Hierop ben ik maar even langs gegaan.
Door de RegBackup bestanden terug te zetten heb ik de syskey beveiliging kunnen omzeilen, maar het grootste probleem was dat de hele map My Documents leeggegooid was. Ik ben bang dat z'n SSD kort na de actie een trim heeft uitgevoerd want ook met recovery tools heb ik de inhoud van de map niet terug kunnen halen. Hierdoor is zijn outlook.pst verdwenen en was de laatste backup van de mail natuurlijk een half jaar oud.
Al met al heeft het de nodige uurtjes gekost om hem verder weer gewoon te kunnen laten werken en is hij 'alleen' de mail van het laatste half jaar kwijt.. En heeft hij er wat van geleerd

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Zo was ik op m'n vorige verjaardag eventjes miljonair, 4 miljoen Britse ponden gewonnen. Dat was leuk wakker wordenGoldBit schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:13:
[...]
Ach, als dat allemaal waar moest zijn dan was ik ondertussen al lang miljardair.
Hoe dikwijls ik al niet een of andere lotto of geldprijs van miljoenen zou gewonnen hebben zonder ooit te hebben meegespeeld kan ik al niet meer tellen.
Gelukkig laat ik me door zo'n idiote dingen niet vangen.

[Voor 3% gewijzigd door Jejking op 21-08-2014 10:52]

Ja dat vrees ik ook.ToyotaMR2 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:33:
Denk dat dat gewoon onder geluk of toeval valt hoor.
Ook een hele tijd niks meer gehoord en toen begonnen ze opeens weer.
Ik ga er niet vanuit dat ze nummers wissen als ze merken dat er niks te halen valt.
Een ding moet je ze wel nageven, het zijn volhouders.
Bij mij gaat dat zeker al meer dan 2 jaar zo aan de gang via mijn smartphone.
De eerste keer hebben ze me dagelijks maanden aan een stuk lastig gevallen, dan is er even een paar maanden een pauze geweest, en dan begint dat spelletje weer van voor af aan.
Gelukkig neem ik NOOIT op.
Gisteren het laatste telefoontje gehad, vandaag eens niets.
Misschien ligt het nu weer een paar weken stil om dan, vrees ik, weer opnieuw te beginnen.
Vraag me af of Interpol daar niets aan zou kunnen doen, het is blijkbaar toch wel een echte plaag geworden, en ik ben die klootzakken kotsbeu.

Zelf die lui nog niet aan de telefoon gehad .. maarja de vaste lijn is dan ook aangesloten op /dev/null
Ja hier zit nog zo'n Britse ponden miljonair, maar dat was in den tijd nog via e-mail.Jejking schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:52:
Man, dat is wel supertriestIk denk dat ik mijn ouders ook maar even een berichtje ga sturen dat ze hier nooit in mee moeten gaan.
[...]
Zo was ik op m'n vorige verjaardag eventjes miljonair, 4 miljoen Britse ponden gewonnen. Dat was leuk wakker wordenStel gappies, het ligt er zo dik bovenop.

En mijn ouders heb ik ondertussen ook al gewaarschuwd dat ze daar nooit moeten op ingaan.

Owhh via de mail ben ik bill gates ook wel voorbij gestreeft qua vermogenGoldBit schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:28:
[...]
Ja hier zit nog zo'n Britse ponden miljonair, maar dat was in den tijd nog via e-mail.![]()

(lang leve jezelf op maillinglists begeven .. 10000 spammailtjes op 35000 echte)
heb er zelfs een apart mapje voor .. en een speciaal filter .. spamassassin .. met een flinke score op "LOTS_OF_MONEY" .. zou er toch niet aan moeten denken dat ik er eentje zou missen

[Voor 7% gewijzigd door gekkie op 21-08-2014 23:50]
't Ligt écht niet aan 't nummer... Dit is m'n zakelijke toestel wat écht gescheiden is van m'n privé nummer.GoldBit schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:28:
[...]
Ja hier zit nog zo'n Britse ponden miljonair, maar dat was in den tijd nog via e-mail.![]()
![]()
En mijn ouders heb ik ondertussen ook al gewaarschuwd dat ze daar nooit moeten op ingaan.
Zie 't verschil in nummers waar 't vandaan komt

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 21-08-2014 23:52]
Wellicht wel aan in welke contactlijstjes jij staat met je zakelijk nummer .. en wat voor apps die mensen allemaal draaien. Aangezien er nogal wat apps schijnen te zijn die je contactlist rippen.wimmel_1 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:49:
[...]
't Ligt écht niet aan 't nummer... Dit is m'n zakelijke toestel wat écht gescheiden is van m'n privé nummer.
[afbeelding]
Enige overeenkomst is dat beide nummers (mijnerzijds) beide bij KPN afgenomen worden, de zendende partij lijkt uit de UK te komen maar komt daar écht niet vandaangekkie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:51:
[...]
Wellicht wel aan in welke contactlijstjes jij staat met je zakelijk nummer .. en wat voor apps die mensen allemaal draaien. Aangezien er nogal wat apps schijnen te zijn die je contactlist rippen.

Of de overeenkomst is dat beide nummers van jou in iemands telefoon staan waarvan de contactlist dus geript is door een app. Kan zelf nog zo zorgvuldig zijn .. al bij iemand anders de handel geript wordt komt je nummer alsnog op dat soort bellijstjes.wimmel_1 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:54:
[...]
Enige overeenkomst is dat beide nummers (mijnerzijds) beide bij KPN afgenomen worden, de zendende partij lijkt uit de UK te komen maar komt daar écht niet vandaan
Da's meer waarschijnlijk, dus KPN mag uit gaan zoeken waar die "rommel" vandaan komtgekkie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:03:
[...]
Of de overeenkomst is dat beide nummers van jou in iemands telefoon staan waarvan de contactlist dus geript is door een app. Kan zelf nog zo zorgvuldig zijn .. al bij iemand anders de handel geript wordt komt je nummer alsnog op dat soort bellijstjes.

Ik zal maar niet zeggen waar ik werk en waar 't zakelijke nummer aan toe behoordgekkie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:14:
Tsja .. KPN zegt van iemand die je nummer heeft .. weten wij ook niet ... en als je echt een miljoen krijg worden we graag getipt voor deze fantastische dienst verlening .. houdoe en bedankt

"Iemand die je nummer heeft".gekkie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:14:
Tsja .. KPN zegt van iemand die je nummer heeft .. weten wij ook niet ... en als je echt een miljoen krijg worden we graag getipt voor deze fantastische dienst verlening .. houdoe en bedankt
Best mogelijk dat ze dat van sommigen hebben, maar het hoeft helemaal niet. Ik ga er van uit dat ze het meestal helemaal niet hebben. Het is namelijk heel eenvoudig, ze hebben een computer die zonder dat er een mensenhand aan te pas komt alle mogelijke nummers belt. Kost maar heel weinig en soms niets. De nummers waar niet wordt opgenomen kappen ze voorlopig af en de anderen worden automatisch in een lijst gezet. In de eerste instantie wordt de nummers op die lijst doorgaans ook automatisch door de computer gebeld.
Dat is althans heel duidelijk mijn ervaring. Toen ik er nog wel eens voor de lol opnam en er op inging was het steevast seconden lang stil, waarna zo'n muts haar verhaaltje afstak. Opvallend vaak probeerde ik haar te onderbreken, maar ze rebbelde maar door tot ik een klik hoorde en ik haar echt te spreken kreeg. Duidelijk een bandje dus.
Al met al, het "hebben" van je nummer is helemaal niet nodig. Bovendien weten ze helemaal niets van je computer, ook niet welke computer bij dat telefoonnummer hoort. En dus ook niet of je echt wel Windows hebt of sowieso een computer.
Heb ik kennelijk mazzel dat ze nog niet aan mijn mobiele nummer zijn toegekomen dan

Wel ooit zo'n gidsenkeet uit rotterdam in de bellijst gehad .. nummer was zichtbaar .. eerst maar eens door google gehaald .. kon die gelijk op de ignore lijst
Mijn vader zal hier nooit intrappen, Hij heeft geen verstand van computers en hij gebruikt ze niet. hij is van het oude stempel, pen en papier, een eenvoudige rekenmachine gaat nog netkraats schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:59:
Laatst is mijn vader er 'in getrapt'.. terwijl hij best wel kien is..

(zijn eerste rekenmachine)
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Niet dat hun er iets aan kunnen doen op dat moment, maar als het een terugkerend probleem/irritatie wordt (zoals bij ons) zullen ze er vast wel een soort van prio maken.
Net weer gebeld, door dezelfde gast als laatste 2-3 keer.
Enige wat ik deed was een boer laten en hij hing op

Wel raar was 1 van de nummers: 001123456789
Hoe cool is dat nummer!
Is het eigenlijk mogelijk om een <random> nummer/afzender te creëren/mee te sturen?
Vind beetje vreemd als iemand echt zo'n nummer heeft.
Is altijd wel leuk als iemand om je nummer vraagt, en je dan: 0 6 twaalf 3 vijfenveertig zevenenzestig 8 9 zegt.
Pas als ze het genoteerd hebben valt het kwartje