Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
- HDR foto's komen dubbel in album. Geen optie om dit uit te zetten. Zat wel in ios7
- Google maps. Geen mogelijkheid om achtergrond locatievoorziening uit te zetten. Kon wel on ios7
Verder werkt het prima. Merk zeer weinig verschil tov 7.
[ Voor 12% gewijzigd door DJH op 19-09-2014 21:33 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Gereset: alles werkt nu naar behoren!Djuroen schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:47:
[...]
Daar stond de mijne niet tussen...
Heb de boel gereset... Even zien wat daar mee opgelost wordt...
Vage shizzle... Maar wel blij! Haha! Op de iPad Air en iPhone 5S heb ik dit probleem blijkbaar niet gehad. alleen op de iPhone 4S...
Aahhh, ja inderdaadBillSpaarbank schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:09:
Bij instellingen -> foto's en camera kun je de dubbele foto gewoon uitzetten. Net als in iOS 7 toch?
Anoniem: 241612
Zullen ze hiermee indirect te kennen geven dat ios 8 nog niet helemaal stabiel is, daar de signing window nu echt al lang open staat.??
- over het algemeen loopt het net zo stroef als ios 7 al deed op de ipad 3
- de mail client is supersloom en niet responsief geworden, op het onbruikbare af
- erg jammer dat nu ook op ipad bij safari de titelbalk en de navigatie knoppen verdwijnen als je een pagina gaat scrollen. Dat kleine stukje scherm dat je wint weegt niet op tegen het ongemak dat de back en forward buttons niet altijd met één klik beschikbaar zijn
- de enige view die ik in de foto app gebruikte, namelijk het filmrol album, is verdwenen.
Al met al ben ik, net zoals bij de introductie van ios 7, nog niet bijster enthousiast...
Heb je al eens een compleet cleane install (zonder backup terugzetten) vanuit DFU mode geprobeerd ivm je problemen? Puur om te testen zou je dat eens kunnen doen en als het niks uitmaakt kun je altijd nog terug naar je backup.
Vervallen van de signing duurt over het algemeen drie dagen. Ik verwacht dat morgen de einddatum is voor iOS 7. Bij elke iOS update zijn er gebruikers die problemen ondervinden, dus denk niet dat ze iOS 7 langer open houden.Anoniem: 241612 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:31:
Voor de mensen die niet helemaal te vreden zijn met ios 8, je kan momenteel nog altijd terug naar 7.1.2 ..!!
Zullen ze hiermee indirect te kennen geven dat ios 8 nog niet helemaal stabiel is, daar de signing window nu echt al lang open staat.??
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Je kan nog altijd gewoon naar links en naar rechts vegen voor forward en back, of voldoet dat niet?jasjenl schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:35:
- erg jammer dat nu ook op ipad bij safari de titelbalk en de navigatie knoppen verdwijnen als je een pagina gaat scrollen. Dat kleine stukje scherm dat je wint weegt niet op tegen het ongemak dat de back en forward buttons niet altijd met één klik beschikbaar zijn
Gsteren merkte ik wel dat het scrollen, zowel horizontaal als verticaal, niet zo lekker meer gaat. Moet soms meerdere keren vegen tot er iets gebeurd. (Dit was in de 9GAG en Funda apps.)
Het naar beneden vegen van een notificatie is de nieuwe gesture voor quick reply/interactieve notificaties. Vanaf een notificatie naar het notificatiescherm gaan kan dus niet meerdennis_rsb schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:01:
Ik zit nog steeds met de twee bugs; het notificatiescherm veegt niet altijd naar beneden. Dus stel krijgt een appje, en je wil hem naar beneden vegen/sliden dan wil hij niet altijd. En als ik bv op tweakers zit met safari en ik tik op het forum een subforum aan reageert hij ook niet altijd direct. Wie herkent dit?
Je probleem met Safari herken ik niet.
Meer mensen welke hier last van hebben?
Bedankt voor de tip.Mick1990 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:16:
[...]
Vervallen van de signing duurt over het algemeen drie dagen. Ik verwacht dat morgen de einddatum is voor iOS 7. Bij elke iOS update zijn er gebruikers die problemen ondervinden, dus denk niet dat ze iOS 7 langer open houden.
Ik heb mijn ipad terug gezet naar 7.1.2.
Ik wacht wel tot er iets gedaan is aan de snelheid. Met 8 werdt mijn ipad 3 als stroop.
Bedank voor je reactie, het sliden gaat meeste keren goed. (Dus je lockscreen naar beneden vegen) maar denk je dat de meeste problemen na updates gefixt worden, of kan ik beter (nu het nog kan?) terug naad ios7 downgraden?Pimzm schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:44:
[...]
Het naar beneden vegen van een notificatie is de nieuwe gesture voor quick reply/interactieve notificaties. Vanaf een notificatie naar het notificatiescherm gaan kan dus niet meer![]()
Je probleem met Safari herken ik niet.
Anoniem: 467839
heb ik ook veel last van met m'n 5S, is bijna niet meer te doen.nanoChip schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:34:
[...]
Als ik switch van Wi-Fi netwerk dan werkt het even goed. Daarna wordt het weer traag. Zeer vreemd.
Na een paar dagen ios 8 ben ik weer terug op ios7. Wat een opluchting. Alles draait weer zoveel soepeler.
[ Voor 72% gewijzigd door Thombias op 20-09-2014 11:29 ]
Jup had het gister op mijn 4s van het werk. Leek alsof ie hing.DaFreakR schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:48:
Ik ervaar af en toe problemen met het ophangen van gesprekken, zowel op ipad als iphone. De rode 'ophang button' reageert dan nergens op..
Meer mensen welke hier last van hebben?
Verder vanuit de iPad Air gister de RTLXL app geprobeerd te streamen naar mijn AppleTV maar dit ging ook alles behalve soepel. Klapte er een paar keer uit.
Mijn boefje is liev!
Ik vind dat niet fijn werken, gestures en swipen zijn niet mijn ding, met name omdat je dan soms hebt dat je net niet de juiste beweging maakt en je het dan tig keer opnieuw moet proberen. Bovendien moet je nu ook twee keer op de titelbalk van de ipad tappen om gebruik te maken van de scroll naar boven functie binnen safari, omdat de eerste tap nu de knoppenbalk weer tevoorschijn tovert. Al met al vind ik dit allemaal een stuk onhandiger en minder foolproof en dat alleen maar om een miniem stukje extra schermruimte te creëren, waar ik op een ipad totaal geen behoefte aan heb....andries.t.net schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 04:26:
[...]
Je kan nog altijd gewoon naar links en naar rechts vegen voor forward en back, of voldoet dat niet?
Nog niet, ik heb tot nog toe altijd gewoon ge-update vanaf de eerste versie. Gedoe met backups moeten terugzetten heb ik vooralsnog willen vermijden, met name omdat ik niet zeker weet in hoeverre je makkelijk alle accountinstellingen binnen apps weer automatisch terug kunt zetten. Ik gebruik overigens geen iTunes en dat wil ik ook zo houden, alleen iCloud, dus volgens mij is DFU dan geen optie, toch?SidewalkSuper schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:00:
Heb je al eens een compleet cleane install (zonder backup terugzetten) vanuit DFU mode geprobeerd ivm je problemen? Puur om te testen zou je dat eens kunnen doen en als het niks uitmaakt kun je altijd nog terug naar je backup.
Om terug te gaan naar bijvoorbeeld ios 7 is itunes nodig. Dus dan is DFU geen optie.jasjenl schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:35:
[...]
[...]
Nog niet, ik heb tot nog toe altijd gewoon ge-update vanaf de eerste versie. Gedoe met backups moeten terugzetten heb ik vooralsnog willen vermijden, met name omdat ik niet zeker weet in hoeverre je makkelijk alle accountinstellingen binnen apps weer automatisch terug kunt zetten. Ik gebruik overigens geen iTunes en dat wil ik ook zo houden, alleen iCloud, dus volgens mij is DFU dan geen optie, toch?
Maar teruggaan naar ios7 was ik op zich niet van plan.Thombias schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:56:
[...]
Om terug te gaan naar bijvoorbeeld ios 7 is itunes nodig. Dus dan is DFU geen optie.
Blijf maar de zandloper zien.
Beide zitten op iOS 8.
👉🏻 Blog 👈🏻
Zelf een iPhone 6 besteld en mijn vriendin neemt mijn iPhone 5 over.
Heb zelf 20GB-iCloud storage gekocht en heb natuurlijk in de 6 jaar iOS veel apps gekocht.
Nu kan ik voor mijn vriendin natuurlijk een eigen Apple ID aanmaken en dr in mijn Family Sharing zetten zodat zij mijn apps/music/etc. ook kan gebruiken... alleen dus niet dan die extra iCloud-opslag.
Nu kan ze ook mijn Apple ID gebruiken op dr telefoon, maar je dan kan ze ook allemaal onzin gaan kopen/installeren die ik dan ook op mijn telefoon krijg. Ze heeft met mijn Apple ID natuurlijk wel die extra iCloud opslag...
Of zou ze aan gratis 5GB iCloud storage genoeg hebben (16GB iPhone 5 trouwens) en dus gewoon dr eigen Apple ID met mijn Family Sharing apps/muziek e.d.??
Hebben jullie iets soortgelijks? En hoe hebben jullie dat opgelost??
Anoniem: 136379
Safari op de iPad is echt een drama, traag en zeer laggy. De hele iPad 4 is zeer traag en laggy geworden (cleane install gedaan)
iPhone 5 valt mee.
WiFi issues hier ook
Neem aan dat jullie niet met Mavericks werken?
Ik had die Wifi issue ook, na het resetten van de network settings lijkt het goed te werken. Moet nog zien of het permanent is.Anoniem: 136379 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:03:
Ook bij mij krijg ik handoff niet aan de praat iPhone 5 + iPad 4.
Safari op de iPad is echt een drama, traag en zeer laggy. De hele iPad 4 is zeer traag en laggy geworden (cleane install gedaan)
iPhone 5 valt mee.
WiFi issues hier ook
Nee hoor, het behoort te werken tussen ios apparaten. Apple vermeld dit op de site en er zijn voorbeeldfilmpjes in omloopTha BasZ schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:04:
Handoff werkt alleen met iOS8 en Mac OS X Yosemite....
Neem aan dat jullie niet met Mavericks werken?
Anoniem: 137811
Bij mij werkt het super tussen iP5 en iPad Mini RetinaAnoniem: 136379 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:06:
[...]
Nee hoor, het behoort te werken tussen ios apparaten. Apple vermeld dit op de site en er zijn voorbeeldfilmpjes in omloop
Toch vreemd, bij sommigen werkt het wel en bij anderen absoluut niet.Anoniem: 137811 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:18:
[...]
Bij mij werkt het super tussen iP5 en iPad Mini Retina
Zitten beiden op zelfde WiFi, beiden bluetooth aan enz.
Dat vind ik wel redelijk on-AppleAnoniem: 136379 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:21:
[...]
Toch vreemd, bij sommigen werkt het wel en bij anderen absoluut niet.
Zitten beiden op zelfde WiFi, beiden bluetooth aan enz.
Als je het scherm locked op je ipad terwijl bijvoorbeeld e-mail open staat, zie je ook direct het icoontje op je iphone verdwijnen.
Erg bruikbaar...
[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 20-09-2014 16:14 ]
*Heb even een nieuwe Apple ID aangemaakt nu staat backup wel op automatisch, toch vreemd*
[ Voor 86% gewijzigd door dennis_rsb op 20-09-2014 17:29 ]
Zelfde verhaal hier, ios 8 icloud backup kan je blijkbaar niet meer gebruiken na een downgrade.dennis_rsb schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:24:
Als ik kijk bij instellingen staat icloud backup uit en als ik hem wil inschakelen springt ie terug op het homescreen? Ik heb nu een backup gemaakt via Itunes, maar een automatische reservekopie zou ook moeten kunnen toch.. Ik ga nu naar icloud.com en dan staat laatste reservekopie gisteren?! Hoe kan dit allemaal?
*Heb even een nieuwe Apple ID aangemaakt nu staat backup wel op automatisch, toch vreemd*
Wel een opluchting om terug te zijn op 7.1.2 overigens
Mijn boefje is liev!
En ja ik heb de telefoon helemaal leeg gemaakt en via icloud alles weer terug gezet. ( dit duurde btw ook uren) .en zo vol zat me telefoon niet 16GB versie..
Voorheen 7.1.2 met jailbreak ging alles met een speer toch beetje teleurgesteld
Je kan hier omheen werken door zelf een nieuw album "Oude Fotorol" te maken en alle oude foto's daar in te gooien. Zo zijn ze te bereiken en staan ze ook op dezelfde manier onder elkaar als voorheen.JB schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:00:
Vanuit Whatsapp een foto versturen werkt ook niet handig met die nieuwe Album weergave die iOS 8 hanteert. De wat oudere foto's kan ik niet vinden cq. selecteren vanuit Whatsapp...
http://www.apple.com/nl/ios/
Kom je op als je op de iOS8 banner klikt, en dan zie je iOS7
Hier nergens last van. Overigens heb ik compleet geen problemen, zowel niet met wifi als 3G op iPad (3rd gen) en iphone 5s.jasjenl schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:30:
Volgens mij ligt heel iCloud eruit want ik krijg alleen maar foutmeldingen in de trant van 'controle mislukt' en 'wachtwoord onjuist' als ik naar de iCloud instellingen probeer te gaan. Kan dus niet eens een reservekopie maken nu
Enige wat ik misschien een beetje merk is dat streaming video iets vaker lijkt te haperen, maar misschien verbeeld ik me dat ook?
Al met al zeer tevreden.
Extra puntje wat ik wil toevoegen aan de discussies hier; 1password... Ik ben vandaag overgegaan van KeePass naar 1Password, mede door de fingerprint unlock en de integratie met safari. Wat een fantastisch programma is dat.
http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon
Anders heeft het weinig zin om te klagen.
Helemaal mee eens, geweldig! Nu nog een BitTorrent Sync optie, want ik ga natuurlijk geen Dropbox gebruiken ervoor.kramerty88 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:24:
Extra puntje wat ik wil toevoegen aan de discussies hier; 1password... Ik ben vandaag overgegaan van KeePass naar 1Password, mede door de fingerprint unlock en de integratie met safari. Wat een fantastisch programma is dat.
[ Voor 79% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-09-2014 19:57 ]
mijn iPad with Retina (want zo heet de derde generatie) doet het anders prima onder ios8..Thombias schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:47:
Ik heb het idee dat IOS8 een beetje het Vista van Apple dreigt te worden. De ipad3 van mijn vrouw is echt super traag en zoals hierboven al werd gezegd streaming video hapert regelmatig.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik heb het wel via dropbox. Ik zie met de encryptie erop er geen probleem in dit in de cloud te hebben. Ik had Keepass ook in de cloud (DB).SidewalkSuper schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:49:
[...]
Helemaal mee eens, geweldig! Nu nog een BitTorrent Sync optie, want ik ga natuurlijk geen Dropbox gebruiken ervoor.
http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon
Syncen via wifi geen optie voor jou? Doet in principe hetzelfe als BT Sync.SidewalkSuper schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:49:
En je hebt het al eens geprobeerd met een hele schone install via DFU mode?
Anders heeft het weinig zin om te klagen.
[...]
Helemaal mee eens, geweldig! Nu nog een BitTorrent Sync optie, want ik ga natuurlijk geen Dropbox gebruiken ervoor.
Ik zie er wel problemen mee. Ik heb nu ook nog mijn oude oplossing, Keepass via BT Sync en Minikeepass, altijd gesynct bij me. Ik zal zoiets nooit op Dropbox opslaan, just to be sure.kramerty88 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:02:
[...]
Ik heb het wel via dropbox. Ik zie met de encryptie erop er geen probleem in dit in de cloud te hebben. Ik had Keepass ook in de cloud (DB).
Jawel, maar dat werkt niet buitenshuis, BT Sync wel.RnB schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:03:
[...]
Syncen via wifi geen optie voor jou? Doet in principe hetzelfe als BT Sync.
Daarom is het ook nodig dat mensen met problemen hem met DFU mode eens herstellen en instellen als nieuw apparaat, ipv een backup terug te zetten. Dat is de enige manier om goed te testen of er problemen zijn, hoe lastig en tijdrovend dat soms ook mag zijn.

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik vindt dat ook raar. Zelf geen problemen hier. Ik zit dan altijd met de vraag; een iphone 5 is toch altijd hetzelfde toestel, waarom werkt het bij de ene wel en de andere niet goed? De IOS is toch ook steeds dezelfde file die je installeert?Valderrama schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:09:
Even om het gewicht weer in het voordeel van Apple te duwen... Heb al jaren en dus ook met iOS 8 geen enkel probleem met het updaten van verschillende devices. iPhone 4, iPhone 5, iphone 5S, Apple TV3, Airport Extreme (oud en nieuw model)... Allemaal keer op keer zonder issues over op de nieuwste software. Ik blijf me verbazen over alle berichten van mensen die wel issues hebben...
Ik heb nooit gejailbreakt, toch is mijn ipad3 al sinds ios 7 een stuk trager en problematischer dan daarvoor.SidewalkSuper schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:13:
Het kan te maken hebben ermee dat mensen ooit gejailbreakt hebben. Daar kunnen altijd wat dingetjes van blijven hangen. Het zou natuurlijk ook aan een bug kunnen liggen die niet iedereen heeft.
Daarom is het ook nodig dat mensen met problemen hem met DFU mode eens herstellen en instellen als nieuw apparaat, ipv een backup terug te zetten. Dat is de enige manier om goed te testen of er problemen zijn, hoe lastig en tijdrovend dat soms ook mag zijn.
Ik dacht dat je juist op Apple producten niet van doe Windows achtige praktijken nodig zou moeten hebben als alles compleet herinstalleren, maar dat blijkt toch een illusie...
Toch lees ik op reddit dat als je quick reply gebruikt, je dan de Apple toetsenbord krijgt en niet jouw geslecteerde 3rd party keyboard. Ze geven daar ook aan dat 3rd party keyboards niet gebruikt mogen worden in de lockscreen. Dus als jij reageert vanuit de lockscreen dan krijg je dus jouw 3rd party keyboard?iAmRenzo schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:31:
[...]
Overal. Ik heb nu op mijn iPhone alleen Fleksy als keyboard. Het probleem is alleen dat ik soms geen keyboard krijg of soms ineens een Apple keyboard (die uit staat in de settings). Bug? Buggy? Buggiest!
[ Voor 7% gewijzigd door Untouchablezz20 op 21-09-2014 00:08 ]
Anoniem: 596043
Omdat Apple apps nu met elkaar laat communiceren is het ook mogelijk vanuit de standaard Foto-app foto's te bewerken met Camera Plus.
Ik heb de app camera plus gedownload
Anoniem: 426395
Anoniem: 160183
Anoniem: 596043 schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:10:
Dit las ik op nu.nl maar hoe werkt dat?
Omdat Apple apps nu met elkaar laat communiceren is het ook mogelijk vanuit de standaard Foto-app foto's te bewerken met Camera Plus.
Ik heb de app camera plus gedownload
Anoniem: 160183
mister9 schreef op zondag 21 september 2014 @ 08:52:
iPhoto is er dus wel nog in Yosemity? Dus bv fotoboeken maken (en laten printen) kan nog steeds dan?
Deze methode werkt inderdaad goed als alternatief voor de Camera Roll. Nu zit ik echter met 't probleem dat de foto's niet op chronologische volgorde zitten en dat er bijv. foto's van 5 jaar geleden bijna onderaan zitten etc. Is hier evt. ook een oplossing voor?SidewalkSuper schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:33:
[...]
Je kan hier omheen werken door zelf een nieuw album "Oude Fotorol" te maken en alle oude foto's daar in te gooien. Zo zijn ze te bereiken en staan ze ook op dezelfde manier onder elkaar als voorheen.

iCloud.com (Netherlands) ondervind problemen sinds gisterenjasjenl schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:25:
Ben nu bezig om mijn iPhone te updaten maar ik heb weer icloud problemen. Ik kom ook niet eens op icloud.com als ik dat op een ander apparaat (mij ipad) probeer. Meer mensen last van nu?

Waarom zeggen ze hier dan dat alles ok is?zxr king schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:29:
[...]
iCloud.com (Netherlands) ondervind problemen sinds gisteren
https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/
Ben er trouwens net toch even doorheen gekomen door wifi uit te schakelen en even via 3G verder te gaan, vraag me af if het niet ook deels een probleem bij mijn provider (UPC) is.
Ik heb dit probleem ook. In de app is ook de toggle bij de wekkers niet meer zichtbaar. Hoop dat er snel een update komt.engessa schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:03:
Sinds de update naar iOS 8 doet mijn Philips wake up light HF3550 het niet meer goed. Ik heb nog maar twee dagen kunnen testen maar er komt geen geluid meer uit. Het licht gaat wel gewoon branden zoals het hoort maar geen alarmgeluiden. Meer mensen last van?
Ik ervaar precies hetzelfde. Over 4G geen problemen, via UPC wil icloud.com niet laden. Andere iCloud functies op mijn iPhone en iPad werken ook niet over wifi/UPC. Via UPC ervaar ik ook lage downloadsnelheden dus er gaat iets niet goed daar.jasjenl schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:40:
[...]
Waarom zeggen ze hier dan dat alles ok is?
https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/
Ben er trouwens net toch even doorheen gekomen door wifi uit te schakelen en even via 3G verder te gaan, vraag me af if het niet ook deels een probleem bij mijn provider (UPC) is.
Ah, het is dus UPC! Ik begreep er al niks van. Kan inderdaad ook al 2 dagen geen gedeelde Fotostreams openen via de iCloud-webpagina. En in iPhoto staat "Geen verbinding mogelijk" als ik mijn Fotostream wil openen.sww89 schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:04:
[...]
Ik ervaar precies hetzelfde. Over 4G geen problemen, via UPC wil icloud.com niet laden. Andere iCloud functies op mijn iPhone en iPad werken ook niet over wifi/UPC. Via UPC ervaar ik ook lage downloadsnelheden dus er gaat iets niet goed daar.
edit: probleem kan verholpen worden door de DNS handmatig in te stellen
[ Voor 10% gewijzigd door jelle. op 21-09-2014 12:36 ]

Heb de wifi instellingen al gereset maar dat heeft niks geholpen. Zo maar eens mijn 5GHz een andere SSID geven, volgens mij las ik iets dat het daarmee te maken had.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik zou openDNS overwegen. Instellen op je router en klaar. Ik gebruik het al jaren. Het heeft een zeer hoge uptime en snellere response tijd dan de provider DNS'en.jelle. schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:28:
[...]
edit: probleem kan verholpen worden door de DNS handmatig in te stellen
http://www.opendns.com
Daarnaast begrijp ik de Photos app niet. Een foto gemaakt op iPhone is niet te bewerken op iPad tenzij er een kopie van gemaakt wordt... ?
Owner of DBIT Consultancy
Hey! Dit is mij ook opgevallen. Ik kreeg mijn aTV niet op mijn iMac te zien. Maar omdat ie later wel verscheen, zocht ik er niks achter. Maar het kan best zijn dat ie toen aanstond.iAmRenzo schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:10:
Merken jullie trouwens ook dat je Apple TV (iOS8, staat uit) niet meer tussen je AirPlay apparaten staat? Ik moet eerst de Apple TV aanzetten voordat hij zichtbaar wordt. Dit was nooit.
Ik zal het van de week eens testen, want het is wel vervelend dat ie niet verschijnt wanneer ie uitstaat.
Voorheen zag ik hem echt, ook al sliep ie. Test het maar eens.RnB schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:13:
Hey! Dit is mij ook opgevallen. Ik kreeg mijn aTV niet op mijn iMac te zien. Maar omdat ie later wel verscheen, zocht ik er niks achter. Maar het kan best zijn dat ie toen aanstond.
Ik zal het van de week eens testen, want het is wel vervelend dat ie niet verschijnt wanneer ie uitstaat.
Ik ben overigens maar fanatiek gestart met het geven van feedback bij Apple op dit soort zaken.
Vind het enerzijds vrij pijnlijk dat Apple zoveel bugs heeft bij deze release maar anderzijds is het in mijn/ons voordeel dat ze worden opgelost. Dus wellicht zijn er meer mensen die wat feedback hebben/willen geven.
PS: ik vind het popup menu met AirPlay devices ook erg klein. Ik zie 2,5 regel terwijl ik een lijst van 6 AirPlay apparaten heb....
Oh en leuk die feedback pagina, maar ik kan IOS8 niet selecteren
[ Voor 17% gewijzigd door Ethirty op 21-09-2014 13:46 ]
#team_UTC+1
Bij mij is het precies andersom. Ik zal nog eens door de instellingen browsen en hem eens opnieuw laten rebooten.Ethirty schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:45:
Heeft jullie aTV wel de laatste update? Ik had dat ook, maar er is deze week ook een update voor uitgekomen. Nu staat Airplay er permanent tussen ook al staat de aTV uit.
Oh en leuk die feedback pagina, maar ik kan IOS8 niet selecteren
//edit: ik heb de Apple TV gereset en opnieuw ingesteld. Nu zie ik hem offline ook als AirPlay device.
//edit2: de volgende dag ontbreekt Apple TV toch weer van de lijst...

[ Voor 16% gewijzigd door iAR op 22-09-2014 07:50 ]
Eigenlijk heet de iPad 3 The New iPad en is generatie 4 de iPad with Retina.RobV schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:02:
[...]
mijn iPad with Retina (want zo heet de derde generatie) doet het anders prima onder ios8..
Als ik mijn iPhone dan aansluit via USB dan begint hij gelijk muziek te spelen en kan ik ook door mijn collectie bladeren. Perfect voor mij.
Sinds ik iOS8 heb geïnstalleerd begint hij niet meer uit zichzelf te spelen, maar slaat hij gelijk op pauze. Ik moet eerst op de iPhone op play drukken voor hij begint te spelen. Wel irritant maar valt mee te leven. Als een nummer is afgelopen begint het volgende nummer ook gewoon te spelen. Maar als ik ga browsen op mijn radio en ik selecteer een nummer dan slaat hij weer op pauze. Ik moet dus weer eerst op play drukken op de iPhone voor hij begint te spelen. Dat vind ik dan wel bloedirritant. Is dit een optie in iOS8 of zal ik moeten wachten op een update van Pioneer?
Kan steeds alleen berichtgeving aanpassen. Stroken enzo.
Notificatiescherm naar beneden trekken en dan staat onderaan een optie "Wijzig"opa_paul schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:22:
Weet iemand hoe je je notificatiescherm kan aanpassen?
Snap ik maar daar kan ik niets aan wijzigen. Alleen de volgorde van de agenda, overzicht van vandaag/morgen en herinneringen. Ja en ik kan aandelen toevoegen.ZiSE schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:30:
[...]
Notificatiescherm naar beneden trekken en dan staat onderaan een optie "Wijzig"
Maar hoe kan ik er meer aan toevoegen?
Anoniem: 467839
Wifi ligt er om de minuut uit, dan weer tergend traag (15 minuten een website laden), en na 10x wifi uit en aan doet hij het weer even.
Heb de internet-instellingen gereset.
Daarnaast crashen zo'n beetje alle apps, hangt whatsapp om de 5 minuten en unlockt de gsm niet elke keer dat ik op de home of aan/uit knop druk.
Ik hoop dat ze snel met een 8.0.1 komen waarin het opgelost is!
Ik heb al gedowngrade en wacht wel tot een goede fix voor ik weer naar ios 8 ga.
@TheRaven123 toevallig een 5ghz verbinding?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 241612 op 21-09-2014 18:37 ]
Stomme vraag, maar wat heb je ingevuld in het scherm "bevestig account"? Moet ik daar nu het "gezinshoofd" account invullen of het account van een van de andere gezinsleden? Er staat als tekst: "Bevestig het account dat u gebruikt voor aankopen in iTunes, de iBooks en de App Store".M@cer schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:22:
Gisteren Family sharing aangezet. Waar we vroeger met het hele gezin op 1 Apple ID zaten voor Agenda, contacten en Safari en een eigen Apple ID voor iMessage en Facetime, wat toch voor de nodige problemen zorgde. Het was een behoorlijke klus om alles om te zetten, maar volgens mij staat nu alles goed en heeft iedereen binnen huis zijn eigen Apple ID.
Het enige probleem is nog dat mijn dochter nog als volwassene staat omdat ik haar Apple ID al had aangemaakt voordat de kind Apple ID's werden geintroduceerd. En ik zou niet weten of en hoe ik dit nog kan veranderen.. Maar dat is niet het grootste probleem
Ik ben daar ook altijd mee in de war.erik23 schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:29:
[...]
Eigenlijk heet de iPad 3 The New iPad en is generatie 4 de iPad with Retina.
Er is toch ook nog een iPad with Retina with lightning geweest?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De iPad 4 (iPad with retina display) heeft een lightning connector.
Beide hebben een retina display.
[ Voor 29% gewijzigd door Jeroen O op 21-09-2014 19:20 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik heb mijn wifi problemen schijnbaar "opgelost" door mijn 2.4 en 5Ghz netwerken nu allebei eigen SSID's te geven en te connecten met de 5GHz. Het lijkt daarmee nu al een middag stabiel te werken.
#team_UTC+1
Om het nog ingewikkelder te maken, "The New iPad" (begin 2012) aka iPad 3 had ook al een Retina scherm maar de 4e generatie (eind 2012) werd idd als "iPad with Retina display" benoemd.erik23 schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:29:
[...]
Eigenlijk heet de iPad 3 The New iPad en is generatie 4 de iPad with Retina.
[ Voor 18% gewijzigd door Tourniquet op 21-09-2014 19:42 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
* arnem_ vindt het allemaal ook tergend traag geworden.
[ Voor 7% gewijzigd door arnem_ op 21-09-2014 20:39 ]
Ja er zijn veel problemen met icloud backups mn bij UPC GEBRUIKERS,jasjenl schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:25:
Ben nu bezig om mijn iPhone te updaten maar ik heb weer icloud problemen. Ik kom ook niet eens op icloud.com als ik dat op een ander apparaat (mij ipad) probeer. Meer mensen last van nu?
Firefox - Iphone
Mijn boefje is liev!
Als je automatische app downloads uitzet heb je hier toch geen last van?Tha BasZ schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:02:
Nu kan ik voor mijn vriendin natuurlijk een eigen Apple ID aanmaken en dr in mijn Family Sharing zetten zodat zij mijn apps/music/etc. ook kan gebruiken... alleen dus niet dan die extra iCloud-opslag.
Nu kan ze ook mijn Apple ID gebruiken op dr telefoon, maar je dan kan ze ook allemaal onzin gaan kopen/installeren die ik dan ook op mijn telefoon krijg. Ze heeft met mijn Apple ID natuurlijk wel die extra iCloud opslag...
Of zou ze aan gratis 5GB iCloud storage genoeg hebben (16GB iPhone 5 trouwens) en dus gewoon dr eigen Apple ID met mijn Family Sharing apps/muziek e.d.??
Hebben jullie iets soortgelijks? En hoe hebben jullie dat opgelost??
...less is more