Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

JB

Cédric roelt!

Untouchablezz20 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:47:
[...]

Waarom niet notificatie op banner zetten? Net getest, dan kun je gewoon ophangen als je een notificatie van je herinnering krijgt.
Dank voor de tip, niet aan gedacht! Is ook de enige bij berichtgeving onder agenda die standaard op Meldingen staat ipv Stroken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 07:30
Voor specifieke problemen graag een apart topic aanmaken. Zeker als het gaat om specifieke gevallen zoals het gebruik van een jailbreak. Dat mag worden besproken, maar wel in aparte topics. Een aantal posts zijn afgesplitst naar [iOS 8.4 Jailbreak] Uitgelicht pagina App Store werkt niet?.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 14:33

Bluebe

Roar

Mijn vriendin heeft een iPhone 5c, nu wil ze updaten via iTunes naar 8.4 omdat ze niet voldoende ruimte heeft op haar iPhone. De installatie loopt zo rond de 80% vast en zegt dan simpelweg dat de installatie niet hervat kan worden. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hebben jullie hier ook last van? Als je op een app drukt bij "Aankopen" in de App Store voor info etc, dat het laadcirkeltje soms/vaak constant niet laadt? Sluit je dat venster en open je hem opnieuw; dan laadt hij het wel meteen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 22:15
Ja, dat heb ik ook. Beetje irritant, maar de tweede keer doet hij het wel.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:49
Mx. Alba schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:50:
[...]

Heeft dus niets met "ervaringen met iOS8" te maken... :/
Heb jij dat zinnetje onder een TextExpander-tool staan ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 10:58

Mx. Alba

hen/die/zij

Nee, AutoHotkey. :+

Zullen we weer on topic gaan?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 21:38
Bluebe schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:17:
Mijn vriendin heeft een iPhone 5c, nu wil ze updaten via iTunes naar 8.4 omdat ze niet voldoende ruimte heeft op haar iPhone. De installatie loopt zo rond de 80% vast en zegt dan simpelweg dat de installatie niet hervat kan worden. Meer mensen met dit probleem?
Probeer het IPSW bestand eens te verwijderen van je PC (Google) en probeer het dan eens opnieuw. Gebruik je ook een originele kabel? Updates gingen bij mij ook wel eens fout met een B merk kabel. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 14:33

Bluebe

Roar

Erulezz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:48:
[...]

Probeer het IPSW bestand eens te verwijderen van je PC (Google) en probeer het dan eens opnieuw. Gebruik je ook een originele kabel? Updates gingen bij mij ook wel eens fout met een B merk kabel. :)
Ja gewoon met de originele kabel ;) Ik heb de update opnieuw gedownload en toen ging het wel goed, ach ja het vrouwtje ook weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe verplaats ik video's en foto's van een iPad nar een PC? Kopieëren gaat wel maar verplaatsen / verwijderen niet..
De bestanden staan op de PC (in Verkenner) ook over tig mappen verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Olaf van der Spek schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:52:
Hoe verplaats ik video's en foto's van een iPad nar een PC? Kopieëren gaat wel maar verplaatsen / verwijderen niet..
De bestanden staan op de PC (in Verkenner) ook over tig mappen verspreid.
Installeer iCloud voor pc. Dit is de enige manier om foto`s te verplaatsen en/of te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Loadjnt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:27:
[...]

Installeer iCloud voor pc. Dit is de enige manier om foto`s te verplaatsen en/of te verwijderen.
Lekker handig weer van Apple :D
Is al geinstalleerd trouwens maar zegt dat photo library niet ingeschakeld is (ofzo).

Waarom kan dat niet meer zonder iCloud?

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-07-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Sinds IOS 8.4 heb ik met mijn iPad air 2 last van dat hij soms niet wil roteren. Meer mensen last van?

Dit moet ik dan verhelpen om de iPad weer te locken en unlocken. Best irritant..

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is een bekend probleem inmiddels. Ik zag ergens een nieuwsbericht voorbij komen voor een iOS 8.4.1 maar ik ben even kwijt waar en wat het nou precies was. Wellicht een additionele bugfix waarin ze dit probleem oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier ook meer mensen die met Whatsapp problemen hebben op lockscreen? Sinds deze week krijg ik alleen nog maar groepsberichten te zien op mijn lockscreen :? Wanneer ik een 1 op 1 bericht ontvang, komt deze niet op het lockscreen. Als ik meteen na een 1 op 1 bericht een groepsbericht ontvang (test) dan verschijnt het groepsbericht ook niet op het lockscreen.

Heb Whatsapp al opnieuw geinstalleerd (en restore gedaan van chatgeschiedenis) maar bied geen soelaas. Erg vervelend dit :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Ja, ik ook. 8.4 op een 5s.
Behoorlijk irritant. Soms komt wel de melding voorbij, maar blijft het geluid achterwege.
Dacht al dat het aan mij lag 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467175

Wat moet ik allemaal doen om een iPad mini 2 terug naar out of the box te doen? Fabrieksinstellingen weet ik al, maar hoe krijg ik alle gegevens van dat ding verwijderd van iCloud en moet ik bv. Eerst iMessage en facetime enzo uitzetten vooraleer ik hem herstel? Hij gaat naar mijn vader dus indien het niet perfect is, is het niet al te erg, maar ik wil geen problemen met mijn iPhone (iMessage, iPad apps enzovoorts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Kijk eerst of je nog foto's wil exporteren, naar bv OneDrive of Dropbox..

Beschrijving hoe je iMessage en eventueel een gekoppeld mobiel nummer kan ontkoppelen:
https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

Hier kan je je apparaten losmaken van jouw Apple-ID https://supportprofile.apple.com

Daarna, na goede afwegingen, iCloud backup verwijderen, restart device.
Let op, de iCloud gesynchroniseerde mail, safari bookmarks, notities enz. kan je gewoon bewaren, dit heb je dan gelijk weer op een ander iOS device, dit staat ook los van iCloud backup. Daarna factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467175

Ik heb het ding maar 1 week in gebruik gehad dus maakt het allemaal niet veel uit. Ik wil gewoon geen issues met mijn iPhone 6 of eventueel later met een Android toestel (en dat iMessage nog aan stond op die iPad en dat daarom iedereen iMessage stuurt naar me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Banshee schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:36:
Ja, ik ook. 8.4 op een 5s.
Behoorlijk irritant. Soms komt wel de melding voorbij, maar blijft het geluid achterwege.
Dacht al dat het aan mij lag 😅
Ik heb het inmiddels op kunnen lossen :) Uiteindelijk Whatsapp weer verwijderd, vervolgens geen iCloud restore gedaan van Whatsapp history (staat toch niets boeiends in) en gekeken of mijn groepsgesprekken netjes terug kwamen. Daarna werkte alles weer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:21
ben nu al een tijdje aan het prutsen met de nieuwe versie van de muziek app op de iphone 6 . de afspeellijst staat op shuffle maar krijg deze met geen mogelijkheid meer van de shuffle af. Via Google alleen hits op de oude versies van de muziek app. Iemand die mij op weg kan helpen om dit te wijzigen op de iphone 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

edebee schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:12:
ben nu al een tijdje aan het prutsen met de nieuwe versie van de muziek app op de iphone 6 . de afspeellijst staat op shuffle maar krijg deze met geen mogelijkheid meer van de shuffle af. Via Google alleen hits op de oude versies van de muziek app. Iemand die mij op weg kan helpen om dit te wijzigen op de iphone 6?
Speciaal topic voor: [Apple Music] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:21
sorry had ik niet gezien, thnx ga daar even snuffelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Iemand ook last van het volgende:
Als ik volume + of - indruk pakt hij vaak Volume niveau terwijl ik belsignaal wil aanpassen?

Daarnaast als ik een video maak met de camera is het geluid heel zacht, met de camera in "selfie" stand krijg ik zelfs helemaal geen geluid? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met Carplay. Ik heb vandaag bij een garage voor t eerst mn iPhone 5S op een ''columbus" infotainment systeem aangesloten van Skoda. Het leek out of the box te werken alleen werd mijn iPhone in keer traag als dikke str#nt. Is dit normaal? Nu heb ik wel de beta 2 van iOS 9 draaien maar ik wilde toch even weten via dit topic of dit een algemeen probleem is met Carplay. Dus moderators ajb nog niet verplaatsen naar iOS 9 beta topic _/-\o_

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
jdiezrequejo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:31:
Sinds IOS 8.4 heb ik met mijn iPad air 2 last van dat hij soms niet wil roteren. Meer mensen last van?

Dit moet ik dan verhelpen om de iPad weer te locken en unlocken. Best irritant..
Ik heb hier ook last van sinds ik iOS 8.4 geïnstalleerd heb op mijn Air 2. Hopelijk wordt het verholpen in een volgende versie van iOS.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 08:41
Ik heb nu zelf een iPhone 5 van ongeveer 2.5 jaar oud, met iOS 7.1.2 nog draaien. Mijn zus zit nog aan de iPhone 4, maar die zei dat de overgang naar iOS 7 (voor die telefoon dus een flinke upgrade destijds) d'r telefoon eigenlijk alleen maar trager heeft gemaakt.

Nu heb ik zelf dus een heel klein aluhoedje op m'n hoofd die symbool staat voor iOS upgrades die de oudere iPhones heel traag maken :+ Vandaar dat ik eigenlijk nog niet de laatste versie van iOS 8 erop heb staan, aangezien je niet echt terug kan oudere versies mocht de nieuwe niet bevallen.

Maargoed, dit is alleen maar gebaseerd op hearsay van andere mensen.... en aangezien je vooral hoort van mensen bij wie het tegenzit begin ik dus steeds meer de neiging te krijgen om te upgraden :D

Dus, wat is jullie mening hierover?

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Een vriend van me had iOS8 op zijn 4S geïnstalleerd en die werd er behoorlijk traag van. Voor een 4S is iOS8 m.i. dus te zwaar. Zelf draai ik al behoorlijk lang iOS 8 op mijn iPhone 5 en dat werkt zonder vertraging t.o.v. iOS 7. De accuduur is ook nog steeds meer dan in orde.

Mocht je hier toch nog over twijfelen, dan kun je wellicht wat reviews/benchmarks op internet zoeken.

Overigens heeft Apple aangekondigd dat iOS 9 optimalisaties gaat bevatten en daardoor beter gaat draaien op oudere hardware. Eerst zien, dan geloven, maar dit klinkt iig veelbelovend.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Qua snelheid heb ik met iOS 8 op mijn iPhone 5 ook nooit echt wat te klagen gehad, het loopt volgens mij net zo soepel als 7 over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Als ik bel met oordopjes dan gaat mijn scherm na een tijdje uit. Dit vind ik geen probleem maar de iPhone is dan ook gelocked, dus wanneer het gesprek op zijn einde loopt moet ik eerst de telefoon unlocken. Kan dit uitgeschakeld worden? Vind dat erg vervelend.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 20-06 15:49
Dat is zoals het hoort ivm tijdens het bellen een telefoon uit de klauwen jatten.
Niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een aantal keer iets heel geks met mn ipad air 2. Soms zet ik m aan en dan is de orientatie niet goed. Dan hou ik m bv vast in landscape en staat het scherm op portrait. De orientatie gaat dan ook niet vanzelf goed, moet m dan weer even uit- en aanzetten en de orientatie is weer goed.
Alleen het gekke is, wanneer de orientatie van t scherm niet goed staat en ik de safari browser als 1e na het aandoen zie, dan zie ik altijd een oudere pagina terug die ik op dat moment niet actief heb maar enkele dagen ervoor heb bekeken. Het uit- en aanzetten laat die pagina weer verdwijnen en zie ik de pagina's die ik op dat moment actief heb in mn safari browser.
Heel bijzonder, zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je even terugleest vindt je dat je niet de enige bent en dit een bug in iOS8.4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:48
Lol, okay B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SidewalkSuper schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:25:
Dat is zoals het hoort ivm tijdens het bellen een telefoon uit de klauwen jatten.
Niks aan te doen.
Dat was eerst niet. Waarom is dat meteen "zoals het hoort"?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 20-06 15:49
Dat was eerst ook. Heb er zelf namelijk ook al tijden mee te maken.
Je kan altijd met de oordopjes weer het gesprek afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SidewalkSuper schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:35:
Dat was eerst ook. Heb er zelf namelijk ook al tijden mee te maken.
Je kan altijd met de oordopjes weer het gesprek afsluiten.
Dit was in een eerdere iOS versie niet zover ik weet. Nu gebruik ik het weer vaker, laatste keer is meer dan een half jaar terug, toen had ik daar geen last van. Weet niet meer welke iOS versie. Als ik op de speaker bel, gebeurt het ook niet... Dus dan zou diefstal als reden een beetje vreemd zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 03-08-2015 20:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 12:06
Vind de nieuwe Muziek app echt verschrikkelijk itt de oude app.
Ik ga niet aan de Apple music en wil gewoon een fatsoenlijke MP3 speler om muziek te luisteren.
In de auto gebruik ik een oude iPod. 's Avonds wil ik via mijn iPhone nog wel eens wat muziek luisteren voor het slapen, maar dat vind ik met de nieuwe app dus geen pretje.
Heeft iemand tips voor alternatieve apps? Hoeft ook niet dat fancy swipe only gebeuren te zijn. Wil gewoon duidelijk m'n library kunnen doorzoeken en sorteren op genres / artiesten etc, zonder in kleine of vage menuutjes steeds te moeten zoeken. Beat en Listen vind ik ook nog niet je-van-het en hoop dat er nog een 'simpele' app is die in de buurt komt van de oude app, met indeelbare tabs voor artiest/genre etc.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:56
Valt toch reuze mee?

Bij het opstarten van de music.app staat deze (bij mij iig) standaard op 'My Music' en 'Library'.
Dan zie je onder de 'Recently added' muziek 'Artist' staan, daar zitten je albums/genres/etc achter.

Ik vind de nieuwe app een stevige vooruitgang ten opzichte van de oude. Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 12:06
Mja, is te vinden, maar vond oud overzicht fijner / sneller.
Als een album nu is afgelopen, stopt het. Zie geen repeat all/1/album knop meer. Dan moet ik terug naar album overzicht en selecteren dat ie het album hierna moet afspelen, maar dat wil ik ook niet constant hoeven te doen. Wil ook niet steeds een play next playlist aanmaken.

Wat ik tevens vervelend vind, is de nog altijd gare shuffle functie. Als ik m'n iPhone dan in de auto aansluit, begint die altijd bij hetzelfde nummer. Erna gaat ie naar een 'random' ander nummer en artiest en zo door, maar elke keer zijn het exact dezelfde 'random' nummers die ie afspeelt. Van alle artiesten blijft ie steeds switchen tussen ca 3 artiesten. Heb geen afspeellijsten / of iets bij on-the-go staan.

[ Voor 3% gewijzigd door VincentG op 04-08-2015 12:44 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Volume limit... Kids hebben hier een eigen iPad Mini en luisteren regelmatig muziek. Dus een volume limit ingesteld. Troubleshooting dat een van de twee ipads deze setting niet lijkt te honoreren viel me op dat het volgens mij alleen werkt bij native apps en hoofdtelefoons? Dat is op zich al handig, maar toch had ik eigenlijk verwacht dat het totale volume, bij iedere app en ook zonder iets op de hoofdtelefoon uitgang te hebben, gelimiteerd zou worden tot wat ik instel.
Meer mensen die dit gebruiken?

/edit
Confirmed, het leek niet te werken omdat er geen hoofdtelefoon in zat. Met hoofdtelefoon werkt het gewoon. Jammer dat niet volledige setting is :/

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 05-08-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 14:09
weet niet of dit het juiste topic is, maar heb een Iphone 5c met ios 8.4. Nu wil ik graag alle foto's die ik maak automatisch in de icloud zetten zodat ik altijd en overal mijn foto's kan bekijken en zonder dat dit schijfruimte kost op de telefoon zelf.

Kan dit uberhaupt? Ik heb al de icloud account en icloud op windows geinstalleerd. Maar geen idee hoe nu verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06 15:32
G.Scholtens schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:02:
weet niet of dit het juiste topic is, maar heb een Iphone 5c met ios 8.4. Nu wil ik graag alle foto's die ik maak automatisch in de icloud zetten zodat ik altijd en overal mijn foto's kan bekijken en zonder dat dit schijfruimte kost op de telefoon zelf.

Kan dit uberhaupt? Ik heb al de icloud account en icloud op windows geinstalleerd. Maar geen idee hoe nu verder.
Instellingen - iCloud - Foto's - iCloud fotobibliotheek aanzetten en dan Optimaliseer iPhone opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
DwightKSchrute schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:06:
[...]

Instellingen - iCloud - Foto's - iCloud fotobibliotheek aanzetten en dan Optimaliseer iPhone opslag.
Dit heb ik zojuist aangezet. Maar zie nog niet dat ik al meer schijfruimte krijg op mijn telefoon.
Moet ik zelf nog ergens de upload naar de cloud aanzetten of gewoon geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
G.Scholtens schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:14:
[...]

Dit heb ik zojuist aangezet. Maar zie nog niet dat ik al meer schijfruimte krijg op mijn telefoon.
Moet ik zelf nog ergens de upload naar de cloud aanzetten of gewoon geduld hebben?
Wacht, volgens mij maakt hij vooral ruimte als je niet zoveel ruimte meer hebt op je telefoon. Zo lang je nog voldoende ruimte hebt, worden de originele ook gewoon op je telefoon bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
DwightKSchrute schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Wacht, volgens mij maakt hij vooral ruimte als je niet zoveel ruimte meer hebt op je telefoon. Zo lang je nog voldoende ruimte hebt, worden de originele ook gewoon op je telefoon bewaard.
Oke bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:42

jelle.

Product Owner
DwightKSchrute schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Klopt. iOS gaat er op een 'intelligente' manier mee om. Er wordt dus alleen gecomprimeerd wanneer dat nodig is. Op die manier kun je in theorie oneindig veel foto's bewaren, omdat het altijd passend wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Al gezien dat er, kort voor het uitkomen van iOS 9, nog een update naar iOS 8.4.1 is vrijgegeven? Diverse opgeloste cve's zijn toegeschreven aan TaiG Jailbreak Team, dus mogelijk dat jailbreaken na de update niet meer kan.

[quote]This release includes improvements and fixes to Apple Music.
  • Resolves issues that could prevent turning on iCloud Music Library
  • Resolves an issue that hides added music because Apple Music was set to show offline music only
  • Provides a way to add songs to a new playlist if there aren’t any playlists to choose from
  • Resolves an issue that may show different artwork for an album on other devices
  • Resolves several issues for artists while posting to Connect
  • Fixes an issue where tapping Love doesn’t work as expected while listening to Beats 1
  • For information on the security content of this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/HT1222
Update.
Het binnentrekken van de 39,2 MB grote update was in een vloek en een zucht voorbij, maar het daadwerkelijke verwerken ervan nam op mijn iPad2 totaal ca. 20 minuten in beslag. :?

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 14-08-2015 09:59 . Reden: Lange verwerkingstijd, waarom? Korte tekst releasenotes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Zowel op mijn iphone 6 en ipad air2, duurde het binnen halen van de update langer, dan het installeren. Het uiteindelijke installeren was met een minuutje of 10 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Ik vraag mij af waarom Apple Music zo hard in iOS is ingebouwd en niet gewoon een losse app in de AppStore. Lijkt mij toch onhandig als je telkens een iOS update nodig hebt om bugfixes en features toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:17:
Ik vraag mij af waarom Apple Music zo hard in iOS is ingebouwd en niet gewoon een losse app in de AppStore. Lijkt mij toch onhandig als je telkens een iOS update nodig hebt om bugfixes en features toe te voegen.
Vendor lockin.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Google wil ook graag dat je hun producten gebruikt, leveren die mee, maar ze staan wel los in de Play Store. Vind dit een veel betere manier, omdat je dan als Google zijnde gewoon je apps kan updaten wanneer je wil. Zou heel fijn zijn als Apple dit ook ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Ik zou het ook fijner vinden als Apple eigen apps via de App Store zou verspreiden, aangezien ik daarmee flink wat ruimte zou besparen door ze niet te installeren. Apps als Stocks, Apple Watch, Podcasts, Health, iBooks en Voice Memos gebruik ik nooit, maar nemen wel schaarse ruimte in.

[ Voor 17% gewijzigd door Railgunner op 14-08-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Sinds de install van 8.4.1 valt het me op dat ik in safari 2 keer op een link moet klikken; de eerste keer wordt de link blauw, na nog een keer drukken volgt hij hem pas.
Zwaar irritant vind ik 😕
Meer mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Banshee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:24:
Sinds de install van 8.4.1 valt het me op dat ik in safari 2 keer op een link moet klikken; de eerste keer wordt de link blauw, na nog een keer drukken volgt hij hem pas.
Zwaar irritant vind ik 😕
Meer mensen opgevallen?
Ik dacht dat ik gek werd, ik heb het inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Gelukkig 😉
Dacht al dat ik last kreeg van waanbeelden 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Banshee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:24:
Zwaar irritant vind ik 😕
Meer mensen opgevallen?
Geen last van hier met 8.4.1. Recent wel eens gehad, weet niet zeker of dit met een publieke bèta was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Het is ook niet met elke pagina of link zo kom ik net achter.
Kan het zo snel niet nabootsen.
Kom er wel achter dat het vaak voorkomt op pagina's met foto's, als je dan op de foto drukt wordt ie eerst blauw en na nog een drukken opent hij hem echt.
Even wachten op ios 9.
Dat moet volgens apple helemaal het einde worden, dus dan is het probleem verholpen 😃
/ sarcasme modus uit 😉

[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 16-08-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb er tot nu toe alleen last van op verschillende forum pagina's (waaronder got). Op andere sites geen probleem.
Online kan ik niets over dit probleem vinden.
Raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

jurk738 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:36:
Ik heb er tot nu toe alleen last van op verschillende forum pagina's (waaronder got). Op andere sites geen probleem.
Online kan ik niets over dit probleem vinden.
Raar hoor.
Online :) https://support.apple.com/en-us/HT205030 héél veel security aanpassingen/verbeteringen.. Soms gaat dit gepaard met, zeker op websites, blokkades of iets niet direct kunnen openen. Maar.. liever goed beveiligd dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Ah, daar wringt de schoen dus.
Zojuist even goed vergeleken met de i5 van mijn vrouw die ik nog op 8.4 had laten zitten. Die heeft er geen last van. Zit hem dus idd in 8.4.1 zoals duidelijk uitgelegd in bovenstaande link.
Maar zoals gezegd, beter goed beveiligd dan... Vul maar in 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
DwightKSchrute schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Ik dacht dat ik gek werd, ik heb het inderdaad ook.
Hier ook zwaar irritant vanuit myreact bijvoorbeeld elke keer dubbel klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

martinusz schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:35:
[...]

Hier ook zwaar irritant vanuit myreact bijvoorbeeld elke keer dubbel klikken.
Huh vreemd, bij mij is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GerardVanAfoort schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Huh vreemd, bij mij is dat niet nodig?
Het "mooie" is is dat het niet bij elk linkje is :? Soort van willekeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik heb dat (met een 4S, 8.4.1) ook gewoon op de homepage van Tweakers - dus niet op GoT, maar de nieuwspagina. Zwaar irritant en niet-intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Banshee schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:23:
Ah, daar wringt de schoen dus.
Zojuist even goed vergeleken met de i5 van mijn vrouw die ik nog op 8.4 had laten zitten. Die heeft er geen last van. Zit hem dus idd in 8.4.1 zoals duidelijk uitgelegd in bovenstaande link.
Maar zoals gezegd, beter goed beveiligd dan... Vul maar in 😃
Welke uitleg bedoel je precies? Ik zie dit probleem niet 1-2-3 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Ik dacht het hier in te lezen:

WebKit

Available for: iPhone 4s and later, iPod touch (5th generation) and later, iPad 2 and later

Impact: A malicious website can make a tap event produce a synthetic click on another page

Description: An issue existed in how synthetic clicks are generated from tap events that could cause clicks to target other pages. The issue was addressed through restricted click propagation.

CVE-ID

CVE-2015-5759 : Phillip Moon and Matt Weston of Sandfield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Klinkt aannemelijk dat dat er achter zit.

Desondanks:
Homepage tweakers: twee keer klikken nodig om een nieuwsbericht te openen;
Vanuit een nieuwsartikel: slechts 1 keer klikken nodig om een interne dan wel externe link te openen;
Homepage xkcd.com: slechts 1 keer klikken nodig om een andere pagina te openen.

Je kan mij een hoop vertellen over security-updates, maar dit is aan alle kanten niet-intuitief, absoluut niet wat ik van apple zou verwachten. Had het dan consistent gemaakt, bijvoorbeeld altijd twee keer klikken.

Wat mij betreft gewoon een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:22
Ik heb geen 8.4.1 geinstalleerd en dat is maar beter ook als ik zo lees, ik heb nu 8.4 op iPad 3 (best traag ding anno 2015) en en iPhone 5S. Maar als ik goed begrijp zijn de veiligheidslekken die zijn gedicht alleen van toepassing als je apparaat is gejailbreakt? Ik heb niets gejailbreakt, heeft 8.4.1 dan een meerwaarde? (behalve de verbeteringen aan Apple Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mijn buurman heeft 4.8GB aan foto's / video in zijn iCloud, hoe *verplaatst* hij dit naar een Windows PC? Heb iCloud geinstalleerd op de PC maar hij download eigenlijk niks.. De documentatie lijkt ook te zeggen dat de Windows-client het niet kan maar dat het via iCloud.com moet, is dit zo?
Downloaden via de website en dan handmatig wissen lijkt me maar omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:37:
Mijn buurman heeft 4.8GB aan foto's / video in zijn iCloud, hoe *verplaatst* hij dit naar een Windows PC? Heb iCloud geinstalleerd op de PC maar hij download eigenlijk niks.. De documentatie lijkt ook te zeggen dat de Windows-client het niet kan maar dat het via iCloud.com moet, is dit zo?
Downloaden via de website en dan handmatig wissen lijkt me maar omslachtig.
OneDrive voor iOS, kies automatsch backup maken en je krijgt daardoor ook nog tig extra GB aan OneDrive opslag. Vanaf OneDrive is het daarna idd eenvoudiger om hele mappen offline op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar zijn ze dan ook van iCloud af?
Toch raar dat je hiervoor OneDrive nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:13:
Maar zijn ze dan ook van iCloud af?
Toch raar dat je hiervoor OneDrive nodig hebt.
Nee! ze zijn daarmee gelukkig niet automatisch van iCloud af. Je hebt niet per se OneDrive nodig, maar het is wel makkelijk :) En verder zijn er natuurlijk meer mogelijkheden afhankelijk van hoe de instellingen zijn.. iCloud Drive photo library enz. deze zijn tegenwoordig zo veelzijdig dat het per situatie eenvoudiger of lastiger kan zijn bestanden uit iCloud te kopiëren of backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als ze dan nog niet van iCloud af zijn, wat is dan de beste manier om iCloud op te ruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Zolang 'mijn fotostream' aanstaat komt er een kopie in iCloud voor al zijn apparaten. Zodra je een foto verwijderd gebeurt dit zowel online als offline! Ga naar foto's, albums, mijn fotostream en kies daar. Alleen mijn fotostream uitzetten bewaart de (laatste 1000? van 30 dagen?) foto's nog in iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het probleem is dat die foto's dus niet op de Windows PC terecht komen ondanks dat daar ook de iCloud client draait.
Echt efficient is het ook niet op dat allemaal via de cloud en een trage internetverbinding te doen, toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-08-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Railgunner schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:17:
Ik zou het ook fijner vinden als Apple eigen apps via de App Store zou verspreiden, aangezien ik daarmee flink wat ruimte zou besparen door ze niet te installeren. Apps als Stocks, Apple Watch, Podcasts, Health, iBooks en Voice Memos gebruik ik nooit, maar nemen wel schaarse ruimte in.
In iOS 9 is 'App Thinning' geïntroduceerd. Hou je dus dezelfde apps nog steeds, maar worden alleen de resources voor jouw apparaat geïnstalleerd.
Zie het als een app die nu data voor iPhone 4 t/m 6 plus aan boord heeft. Straks heb je alleen nog data voor bijvoorbeeld een iPhone 5. Zou enorm veel ruimte moeten schelen. Ook de update naar iOS 9 is met 1,3 GB meer dan drie keer zo klein als voorheen. Al met al wordt er wel aan gewerkt.

• G.Scholtens
Is het mogelijk om alle whatsapp media automatisch in een apart album te zetten? Krijg nu in icloud of op de pc alle foto's door elkaar te zien. Aangezien ik via whatsapp vaak onzin foto's binnen krijg, maar ik sync wel altijd alles automatisch. Daardoor krijg je niet echt een mooi overzicht

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:45
Hebben jullie ook met WhatsApp web het probleem dat als je reageert via web dat het bericht op jouw toestel blijft staan? Je zou zeggen dat, na beantwoorden van het bericht, deze ook verdwijnt van je toestel.

Werkt nu wel. Berichten verdwijnen zodra je reageert.

[ Voor 13% gewijzigd door Untouchablezz20 op 20-08-2015 12:07 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:45
G.Scholtens schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:29:
Is het mogelijk om alle whatsapp media automatisch in een apart album te zetten? Krijg nu in icloud of op de pc alle foto's door elkaar te zien. Aangezien ik via whatsapp vaak onzin foto's binnen krijg, maar ik sync wel altijd alles automatisch. Daardoor krijg je niet echt een mooi overzicht
Nee, is helaas niet mogelijk. Wellicht dat iOS 9 hier verandering in gaat brengen, maar voor nu kan het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-06 18:00
Wie heeft er nog meer last van de volgende 2 problemen in safari:
1 deze webpagina is opnieuw geladen vanwege een probleem
2 na op de home knop te hebben gedrukt en later terug te gaan naar safari laad ie de laatste pagina opnieuw zonder foutmelding op punt 1 wat wel databundel kost als je geen wifi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:57
Ik heb een probleempje met mijn filmrol, nadat ik de update had gedaan naar 8.4 voor de Watch app is er iets raars gebeurd met mijn filmrol. Normaal staat die gesorteerd op tijd wanneer de foto is opgeslagen/gemaakt op de iPhone. Maar sinds ik de update heb gedaan staat alles door de war. Als ik naar boven scrolt gaat het een tiental foto's goed, maar daarna kom ik opeens foto's tegen die ik meer dan een jaar geleden gemaakt heb.
Weet iemand toevallig hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? Behoorlijk vervelend namelijk.
Heb al wel op een aantal zoektermen gegoogled maar niks gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Servertje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:49:
Ik heb een probleempje met mijn filmrol, nadat ik de update had gedaan naar 8.4 voor de Watch app is er iets raars gebeurd met mijn filmrol. Normaal staat die gesorteerd op tijd wanneer de foto is opgeslagen/gemaakt op de iPhone. Maar sinds ik de update heb gedaan staat alles door de war. Als ik naar boven scrolt gaat het een tiental foto's goed, maar daarna kom ik opeens foto's tegen die ik meer dan een jaar geleden gemaakt heb.
Weet iemand toevallig hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? Behoorlijk vervelend namelijk.
Heb al wel op een aantal zoektermen gegoogled maar niks gevonden...
Heb je nog een reservekopie die je terug kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:57
jelle. schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Heb je nog een reservekopie die je terug kunt zetten?
Ja, maar de update heb ik uitgevoerd op vakantie een paar weken geleden en sindsdien zijn er meer foto's/apps enzovoort bijgekomen die dus weer verloren gaan bij het terugzetten van een reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Servertje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:11:
[...]

Ja, maar de update heb ik uitgevoerd op vakantie een paar weken geleden en sindsdien zijn er meer foto's/apps enzovoort bijgekomen die dus weer verloren gaan bij het terugzetten van een reservekopie.
Hm vervelend. Ik zou namelijk niet anders weten dan dat er bij het updaten iets niet goed is gegaan in (het terugzetten van) de metadata in je Filmrol... denk niet dat je daar veel aan kunt doen.

Anoniem: 456939

Ik merk sinds de update recente naar 8.4.1 op zowel een iPhone 6 als iPad Mini 2 een aantal storende 'bugs'. Het dubbelklikken op bepaalde links, zoals eerder besproken, is daar één van.

Daarnaast hangen beide devices veel vaker dan voorheen, meermaals per dag. Bijvoorbeeld iBooks. Start met een zwart scherm en vervolgens hangt alles. De app sluit zichzelf ook niet af na een tijdje, zoals normaal is bij een hangende app.
In Safari bij het invoeren van een url loopt de boel soms ook vast. Ik kon het laatst 5 keer reproduceren. Zodra Safari suggesties geeft voor bezochte sites loopt de boel vast.
Tot slot zojuist het notificatie/widget panel. Zodra ik die omlaag had gesleept reageerde mijn iPhone niet meer.

In alle gevallen werkt na een paar seconde de sleep/wake button, waarmee ik uiteindelijk weer op het homescreen beland. De homebutton van zowel iPhone als iPad doen niet zoveel op zo'n moment.
Vreemd genoeg ervaar ik geen resprings of spontaan herstartende devices. Ik heb wel handmatig beide apparaten meerde malen herstart.

Zijn er meer mensen die sinds 8.4.1 dit soort problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Anoniem: 456939 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:34:
Ik merk sinds de update recente naar 8.4.1 op zowel een iPhone 6 als iPad Mini 2 een aantal storende 'bugs'. Het dubbelklikken op bepaalde links, zoals eerder besproken, is daar één van.

Daarnaast hangen beide devices veel vaker dan voorheen, meermaals per dag. Bijvoorbeeld iBooks. Start met een zwart scherm en vervolgens hangt alles. De app sluit zichzelf ook niet af na een tijdje, zoals normaal is bij een hangende app.
In Safari bij het invoeren van een url loopt de boel soms ook vast. Ik kon het laatst 5 keer reproduceren. Zodra Safari suggesties geeft voor bezochte sites loopt de boel vast.
Tot slot zojuist het notificatie/widget panel. Zodra ik die omlaag had gesleept reageerde mijn iPhone niet meer.

In alle gevallen werkt na een paar seconde de sleep/wake button, waarmee ik uiteindelijk weer op het homescreen beland. De homebutton van zowel iPhone als iPad doen niet zoveel op zo'n moment.
Vreemd genoeg ervaar ik geen resprings of spontaan herstartende devices. Ik heb wel handmatig beide apparaten meerde malen herstart.

Zijn er meer mensen die sinds 8.4.1 dit soort problemen ervaren?
Mijn 5S is ook aardig van slag merk ik.
Inderdaad vastlopers overal, zowel safari maar ook bij instellingen. Wil ik naar iTunes en App Store, niks. De home button doet het hier dan weer wel.
Ook komen de updates bij de store hier niet door. Vanmiddag een paar minuten telefoon uitgezet. Na het inschakelen stonden er 9 updates klaar, die worden ook geen van allen geïnstalleerd. Bij de podcasts hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Renfie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:44:
[...]

Mijn 5S is ook aardig van slag merk ik.
Inderdaad vastlopers overal, zowel safari maar ook bij instellingen. Wil ik naar iTunes en App Store, niks. De home button doet het hier dan weer wel.
Ook komen de updates bij de store hier niet door. Vanmiddag een paar minuten telefoon uitgezet. Na het inschakelen stonden er 9 updates klaar, die worden ook geen van allen geïnstalleerd. Bij de podcasts hetzelfde verhaal.
Een keer uitloggen bij iCloud, alle apps afsluiten, herstart, inloggen iCloud en daarna even opladen. Tijdens dat laatste komt vaak alles weer in sync en/of hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nou heb ik sinds iOS8.4.1 op m'n iPhone 4S het (bekende) probleem van soms twee keer op een link moeten klikken in Safari om 'm te openen.
Gisteravond heb ik op mijn iPad Air-2 (geloof ik) ook iOS8.4.1 geinstalleerd - en op dezelfde website heb ik dat probleem daarbij juist niet.

Ofwel, het lijkt mij geen beveiligingsfeature te zijn, maar wellicht een device-afhankelijke bug. En wellicht dat een verse installatie (en restore van backup) het probleem ook al oplost - iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:57:
[...]

Een keer uitloggen bij iCloud, alle apps afsluiten, herstart, inloggen iCloud en daarna even opladen. Tijdens dat laatste komt vaak alles weer in sync en/of hersteld.
Zojuist gedaan. De apps zijn in ieder geval bezig nu, podcasts willen nog niet echt. Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:35:
Nou heb ik sinds iOS8.4.1 op m'n iPhone 4S het (bekende) probleem van soms twee keer op een link moeten klikken in Safari om 'm te openen.
Gisteravond heb ik op mijn iPad Air-2 (geloof ik) ook iOS8.4.1 geinstalleerd - en op dezelfde website heb ik dat probleem daarbij juist niet.

Ofwel, het lijkt mij geen beveiligingsfeature te zijn, maar wellicht een device-afhankelijke bug. En wellicht dat een verse installatie (en restore van backup) het probleem ook al oplost - iemand dat al geprobeerd?
En zojuist geprobeerd: iPhone 4S in DFU mode, iOS8.4.1 geinstalleerd en even 'kaal' gehouden, geen backup teruggezet, enkel aan m'n apple-ID gekoppeld. En de bug met dubbel op een link tappen zit er dan al in.

Ofwel, het lijkt dus typeafhankelijk te zijn. Hopelijk wordt het in iOS9 verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Dat mag ik toch van harte hopen.
Ik erger me echt groen en geel aan dat onvoorspelbare gedubbelklik.
net of ik weer een muis vast heb 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier een iPhone 6 met iOS 8.4.1, in Chrome moet ik sinds kort ook 2 maal op een link tikken om deze te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 17:16

koku

Tnet Devver
Iemand die iOS 9 heeft en kan bevestigen of het dubbel op een link klikken daarin is verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iphone 5S en ipad air 2 met IOS9GM, geen last van. Behalve dan als er een javascript actie als bijv. een uitklapmenutje onder zit, maar dat is logisch en altijd al zo geweest.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
iOS 9.1 op een iPad Mini 2 en geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Goh, en ik zou mijn iPad 3 op iOS 8.4.1 laten (leeftijd - functies :)) Zelf merk ik ook dat het iets vaker begint voor te komen. Vooralsnog vervelend maar niet storend.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 09:48
[edit]
Sorry, verkeerde topic

[ Voor 155% gewijzigd door smeerbartje op 16-09-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Deze vraag hoort wellicht niet helemaal thuis in dit topic, maar kan ook niet echt een andere geschikte plek vinden: wat zijn de ervaringen hier met Whatsapp Web icm een iPhone? Ik merk dat als ik op de pc whatsapp web open heb staan ik daar regelmatig de melding krijg dat mijn telefoon offline zou zijn, terwijl mijn iPhone (die nog op iOS 8.2 draait) gewoon wel aan staan en in principe met wifi verbonden is. Werkt dit gewoon niet lekker met een iPhone omdat ie na een tijdje de wifi uitzet of ligt dit ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 07:30
Voor dit soort vragen kun je gewoon een nieuw topic openen. Dit is niet echt de bedoeling :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste