Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Gelukkig 😉
Dacht al dat ik last kreeg van waanbeelden 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Banshee schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:24:
Sinds de install van 8.4.1 valt het me op dat ik in safari 2 keer op een link moet klikken; de eerste keer wordt de link blauw, na nog een keer drukken volgt hij hem pas.
Zwaar irritant vind ik 😕
Meer mensen opgevallen?
Geen last van hier met 8.4.1. Recent wel eens gehad, weet niet zeker of dit met een publieke bèta was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Het is ook niet met elke pagina of link zo kom ik net achter.
Kan het zo snel niet nabootsen.
Kom er wel achter dat het vaak voorkomt op pagina's met foto's, als je dan op de foto drukt wordt ie eerst blauw en na nog een drukken opent hij hem echt.
Even wachten op ios 9.
Dat moet volgens apple helemaal het einde worden, dus dan is het probleem verholpen 😃
/ sarcasme modus uit 😉

[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 16-08-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb er tot nu toe alleen last van op verschillende forum pagina's (waaronder got). Op andere sites geen probleem.
Online kan ik niets over dit probleem vinden.
Raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

jurk738 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:36:
Ik heb er tot nu toe alleen last van op verschillende forum pagina's (waaronder got). Op andere sites geen probleem.
Online kan ik niets over dit probleem vinden.
Raar hoor.
Online :) https://support.apple.com/en-us/HT205030 héél veel security aanpassingen/verbeteringen.. Soms gaat dit gepaard met, zeker op websites, blokkades of iets niet direct kunnen openen. Maar.. liever goed beveiligd dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Ah, daar wringt de schoen dus.
Zojuist even goed vergeleken met de i5 van mijn vrouw die ik nog op 8.4 had laten zitten. Die heeft er geen last van. Zit hem dus idd in 8.4.1 zoals duidelijk uitgelegd in bovenstaande link.
Maar zoals gezegd, beter goed beveiligd dan... Vul maar in 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
DwightKSchrute schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Ik dacht dat ik gek werd, ik heb het inderdaad ook.
Hier ook zwaar irritant vanuit myreact bijvoorbeeld elke keer dubbel klikken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

martinusz schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:35:
[...]

Hier ook zwaar irritant vanuit myreact bijvoorbeeld elke keer dubbel klikken.
Huh vreemd, bij mij is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
GerardVanAfoort schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Huh vreemd, bij mij is dat niet nodig?
Het "mooie" is is dat het niet bij elk linkje is :? Soort van willekeur?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
Ik heb dat (met een 4S, 8.4.1) ook gewoon op de homepage van Tweakers - dus niet op GoT, maar de nieuwspagina. Zwaar irritant en niet-intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Banshee schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:23:
Ah, daar wringt de schoen dus.
Zojuist even goed vergeleken met de i5 van mijn vrouw die ik nog op 8.4 had laten zitten. Die heeft er geen last van. Zit hem dus idd in 8.4.1 zoals duidelijk uitgelegd in bovenstaande link.
Maar zoals gezegd, beter goed beveiligd dan... Vul maar in 😃
Welke uitleg bedoel je precies? Ik zie dit probleem niet 1-2-3 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Ik dacht het hier in te lezen:

WebKit

Available for: iPhone 4s and later, iPod touch (5th generation) and later, iPad 2 and later

Impact: A malicious website can make a tap event produce a synthetic click on another page

Description: An issue existed in how synthetic clicks are generated from tap events that could cause clicks to target other pages. The issue was addressed through restricted click propagation.

CVE-ID

CVE-2015-5759 : Phillip Moon and Matt Weston of Sandfield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Klinkt aannemelijk dat dat er achter zit.

Desondanks:
Homepage tweakers: twee keer klikken nodig om een nieuwsbericht te openen;
Vanuit een nieuwsartikel: slechts 1 keer klikken nodig om een interne dan wel externe link te openen;
Homepage xkcd.com: slechts 1 keer klikken nodig om een andere pagina te openen.

Je kan mij een hoop vertellen over security-updates, maar dit is aan alle kanten niet-intuitief, absoluut niet wat ik van apple zou verwachten. Had het dan consistent gemaakt, bijvoorbeeld altijd twee keer klikken.

Wat mij betreft gewoon een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:46
Ik heb geen 8.4.1 geinstalleerd en dat is maar beter ook als ik zo lees, ik heb nu 8.4 op iPad 3 (best traag ding anno 2015) en en iPhone 5S. Maar als ik goed begrijp zijn de veiligheidslekken die zijn gedicht alleen van toepassing als je apparaat is gejailbreakt? Ik heb niets gejailbreakt, heeft 8.4.1 dan een meerwaarde? (behalve de verbeteringen aan Apple Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn buurman heeft 4.8GB aan foto's / video in zijn iCloud, hoe *verplaatst* hij dit naar een Windows PC? Heb iCloud geinstalleerd op de PC maar hij download eigenlijk niks.. De documentatie lijkt ook te zeggen dat de Windows-client het niet kan maar dat het via iCloud.com moet, is dit zo?
Downloaden via de website en dan handmatig wissen lijkt me maar omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:37:
Mijn buurman heeft 4.8GB aan foto's / video in zijn iCloud, hoe *verplaatst* hij dit naar een Windows PC? Heb iCloud geinstalleerd op de PC maar hij download eigenlijk niks.. De documentatie lijkt ook te zeggen dat de Windows-client het niet kan maar dat het via iCloud.com moet, is dit zo?
Downloaden via de website en dan handmatig wissen lijkt me maar omslachtig.
OneDrive voor iOS, kies automatsch backup maken en je krijgt daardoor ook nog tig extra GB aan OneDrive opslag. Vanaf OneDrive is het daarna idd eenvoudiger om hele mappen offline op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar zijn ze dan ook van iCloud af?
Toch raar dat je hiervoor OneDrive nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:13:
Maar zijn ze dan ook van iCloud af?
Toch raar dat je hiervoor OneDrive nodig hebt.
Nee! ze zijn daarmee gelukkig niet automatisch van iCloud af. Je hebt niet per se OneDrive nodig, maar het is wel makkelijk :) En verder zijn er natuurlijk meer mogelijkheden afhankelijk van hoe de instellingen zijn.. iCloud Drive photo library enz. deze zijn tegenwoordig zo veelzijdig dat het per situatie eenvoudiger of lastiger kan zijn bestanden uit iCloud te kopiëren of backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als ze dan nog niet van iCloud af zijn, wat is dan de beste manier om iCloud op te ruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Zolang 'mijn fotostream' aanstaat komt er een kopie in iCloud voor al zijn apparaten. Zodra je een foto verwijderd gebeurt dit zowel online als offline! Ga naar foto's, albums, mijn fotostream en kies daar. Alleen mijn fotostream uitzetten bewaart de (laatste 1000? van 30 dagen?) foto's nog in iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het probleem is dat die foto's dus niet op de Windows PC terecht komen ondanks dat daar ook de iCloud client draait.
Echt efficient is het ook niet op dat allemaal via de cloud en een trage internetverbinding te doen, toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-08-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Railgunner schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:17:
Ik zou het ook fijner vinden als Apple eigen apps via de App Store zou verspreiden, aangezien ik daarmee flink wat ruimte zou besparen door ze niet te installeren. Apps als Stocks, Apple Watch, Podcasts, Health, iBooks en Voice Memos gebruik ik nooit, maar nemen wel schaarse ruimte in.
In iOS 9 is 'App Thinning' geïntroduceerd. Hou je dus dezelfde apps nog steeds, maar worden alleen de resources voor jouw apparaat geïnstalleerd.
Zie het als een app die nu data voor iPhone 4 t/m 6 plus aan boord heeft. Straks heb je alleen nog data voor bijvoorbeeld een iPhone 5. Zou enorm veel ruimte moeten schelen. Ook de update naar iOS 9 is met 1,3 GB meer dan drie keer zo klein als voorheen. Al met al wordt er wel aan gewerkt.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 14:09
Is het mogelijk om alle whatsapp media automatisch in een apart album te zetten? Krijg nu in icloud of op de pc alle foto's door elkaar te zien. Aangezien ik via whatsapp vaak onzin foto's binnen krijg, maar ik sync wel altijd alles automatisch. Daardoor krijg je niet echt een mooi overzicht

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:39
Hebben jullie ook met WhatsApp web het probleem dat als je reageert via web dat het bericht op jouw toestel blijft staan? Je zou zeggen dat, na beantwoorden van het bericht, deze ook verdwijnt van je toestel.

Werkt nu wel. Berichten verdwijnen zodra je reageert.

[ Voor 13% gewijzigd door Untouchablezz20 op 20-08-2015 12:07 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:39
G.Scholtens schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:29:
Is het mogelijk om alle whatsapp media automatisch in een apart album te zetten? Krijg nu in icloud of op de pc alle foto's door elkaar te zien. Aangezien ik via whatsapp vaak onzin foto's binnen krijg, maar ik sync wel altijd alles automatisch. Daardoor krijg je niet echt een mooi overzicht
Nee, is helaas niet mogelijk. Wellicht dat iOS 9 hier verandering in gaat brengen, maar voor nu kan het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-06 18:00
Wie heeft er nog meer last van de volgende 2 problemen in safari:
1 deze webpagina is opnieuw geladen vanwege een probleem
2 na op de home knop te hebben gedrukt en later terug te gaan naar safari laad ie de laatste pagina opnieuw zonder foutmelding op punt 1 wat wel databundel kost als je geen wifi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:57
Ik heb een probleempje met mijn filmrol, nadat ik de update had gedaan naar 8.4 voor de Watch app is er iets raars gebeurd met mijn filmrol. Normaal staat die gesorteerd op tijd wanneer de foto is opgeslagen/gemaakt op de iPhone. Maar sinds ik de update heb gedaan staat alles door de war. Als ik naar boven scrolt gaat het een tiental foto's goed, maar daarna kom ik opeens foto's tegen die ik meer dan een jaar geleden gemaakt heb.
Weet iemand toevallig hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? Behoorlijk vervelend namelijk.
Heb al wel op een aantal zoektermen gegoogled maar niks gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:42

jelle.

Product Owner
Servertje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:49:
Ik heb een probleempje met mijn filmrol, nadat ik de update had gedaan naar 8.4 voor de Watch app is er iets raars gebeurd met mijn filmrol. Normaal staat die gesorteerd op tijd wanneer de foto is opgeslagen/gemaakt op de iPhone. Maar sinds ik de update heb gedaan staat alles door de war. Als ik naar boven scrolt gaat het een tiental foto's goed, maar daarna kom ik opeens foto's tegen die ik meer dan een jaar geleden gemaakt heb.
Weet iemand toevallig hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? Behoorlijk vervelend namelijk.
Heb al wel op een aantal zoektermen gegoogled maar niks gevonden...
Heb je nog een reservekopie die je terug kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:57
jelle. schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Heb je nog een reservekopie die je terug kunt zetten?
Ja, maar de update heb ik uitgevoerd op vakantie een paar weken geleden en sindsdien zijn er meer foto's/apps enzovoort bijgekomen die dus weer verloren gaan bij het terugzetten van een reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:42

jelle.

Product Owner
Servertje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:11:
[...]

Ja, maar de update heb ik uitgevoerd op vakantie een paar weken geleden en sindsdien zijn er meer foto's/apps enzovoort bijgekomen die dus weer verloren gaan bij het terugzetten van een reservekopie.
Hm vervelend. Ik zou namelijk niet anders weten dan dat er bij het updaten iets niet goed is gegaan in (het terugzetten van) de metadata in je Filmrol... denk niet dat je daar veel aan kunt doen.

Anoniem: 456939

Ik merk sinds de update recente naar 8.4.1 op zowel een iPhone 6 als iPad Mini 2 een aantal storende 'bugs'. Het dubbelklikken op bepaalde links, zoals eerder besproken, is daar één van.

Daarnaast hangen beide devices veel vaker dan voorheen, meermaals per dag. Bijvoorbeeld iBooks. Start met een zwart scherm en vervolgens hangt alles. De app sluit zichzelf ook niet af na een tijdje, zoals normaal is bij een hangende app.
In Safari bij het invoeren van een url loopt de boel soms ook vast. Ik kon het laatst 5 keer reproduceren. Zodra Safari suggesties geeft voor bezochte sites loopt de boel vast.
Tot slot zojuist het notificatie/widget panel. Zodra ik die omlaag had gesleept reageerde mijn iPhone niet meer.

In alle gevallen werkt na een paar seconde de sleep/wake button, waarmee ik uiteindelijk weer op het homescreen beland. De homebutton van zowel iPhone als iPad doen niet zoveel op zo'n moment.
Vreemd genoeg ervaar ik geen resprings of spontaan herstartende devices. Ik heb wel handmatig beide apparaten meerde malen herstart.

Zijn er meer mensen die sinds 8.4.1 dit soort problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Anoniem: 456939 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:34:
Ik merk sinds de update recente naar 8.4.1 op zowel een iPhone 6 als iPad Mini 2 een aantal storende 'bugs'. Het dubbelklikken op bepaalde links, zoals eerder besproken, is daar één van.

Daarnaast hangen beide devices veel vaker dan voorheen, meermaals per dag. Bijvoorbeeld iBooks. Start met een zwart scherm en vervolgens hangt alles. De app sluit zichzelf ook niet af na een tijdje, zoals normaal is bij een hangende app.
In Safari bij het invoeren van een url loopt de boel soms ook vast. Ik kon het laatst 5 keer reproduceren. Zodra Safari suggesties geeft voor bezochte sites loopt de boel vast.
Tot slot zojuist het notificatie/widget panel. Zodra ik die omlaag had gesleept reageerde mijn iPhone niet meer.

In alle gevallen werkt na een paar seconde de sleep/wake button, waarmee ik uiteindelijk weer op het homescreen beland. De homebutton van zowel iPhone als iPad doen niet zoveel op zo'n moment.
Vreemd genoeg ervaar ik geen resprings of spontaan herstartende devices. Ik heb wel handmatig beide apparaten meerde malen herstart.

Zijn er meer mensen die sinds 8.4.1 dit soort problemen ervaren?
Mijn 5S is ook aardig van slag merk ik.
Inderdaad vastlopers overal, zowel safari maar ook bij instellingen. Wil ik naar iTunes en App Store, niks. De home button doet het hier dan weer wel.
Ook komen de updates bij de store hier niet door. Vanmiddag een paar minuten telefoon uitgezet. Na het inschakelen stonden er 9 updates klaar, die worden ook geen van allen geïnstalleerd. Bij de podcasts hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Renfie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:44:
[...]

Mijn 5S is ook aardig van slag merk ik.
Inderdaad vastlopers overal, zowel safari maar ook bij instellingen. Wil ik naar iTunes en App Store, niks. De home button doet het hier dan weer wel.
Ook komen de updates bij de store hier niet door. Vanmiddag een paar minuten telefoon uitgezet. Na het inschakelen stonden er 9 updates klaar, die worden ook geen van allen geïnstalleerd. Bij de podcasts hetzelfde verhaal.
Een keer uitloggen bij iCloud, alle apps afsluiten, herstart, inloggen iCloud en daarna even opladen. Tijdens dat laatste komt vaak alles weer in sync en/of hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nou heb ik sinds iOS8.4.1 op m'n iPhone 4S het (bekende) probleem van soms twee keer op een link moeten klikken in Safari om 'm te openen.
Gisteravond heb ik op mijn iPad Air-2 (geloof ik) ook iOS8.4.1 geinstalleerd - en op dezelfde website heb ik dat probleem daarbij juist niet.

Ofwel, het lijkt mij geen beveiligingsfeature te zijn, maar wellicht een device-afhankelijke bug. En wellicht dat een verse installatie (en restore van backup) het probleem ook al oplost - iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:57:
[...]

Een keer uitloggen bij iCloud, alle apps afsluiten, herstart, inloggen iCloud en daarna even opladen. Tijdens dat laatste komt vaak alles weer in sync en/of hersteld.
Zojuist gedaan. De apps zijn in ieder geval bezig nu, podcasts willen nog niet echt. Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:35:
Nou heb ik sinds iOS8.4.1 op m'n iPhone 4S het (bekende) probleem van soms twee keer op een link moeten klikken in Safari om 'm te openen.
Gisteravond heb ik op mijn iPad Air-2 (geloof ik) ook iOS8.4.1 geinstalleerd - en op dezelfde website heb ik dat probleem daarbij juist niet.

Ofwel, het lijkt mij geen beveiligingsfeature te zijn, maar wellicht een device-afhankelijke bug. En wellicht dat een verse installatie (en restore van backup) het probleem ook al oplost - iemand dat al geprobeerd?
En zojuist geprobeerd: iPhone 4S in DFU mode, iOS8.4.1 geinstalleerd en even 'kaal' gehouden, geen backup teruggezet, enkel aan m'n apple-ID gekoppeld. En de bug met dubbel op een link tappen zit er dan al in.

Ofwel, het lijkt dus typeafhankelijk te zijn. Hopelijk wordt het in iOS9 verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Dat mag ik toch van harte hopen.
Ik erger me echt groen en geel aan dat onvoorspelbare gedubbelklik.
net of ik weer een muis vast heb 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier een iPhone 6 met iOS 8.4.1, in Chrome moet ik sinds kort ook 2 maal op een link tikken om deze te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:16

koku

Tnet Devver
Iemand die iOS 9 heeft en kan bevestigen of het dubbel op een link klikken daarin is verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iphone 5S en ipad air 2 met IOS9GM, geen last van. Behalve dan als er een javascript actie als bijv. een uitklapmenutje onder zit, maar dat is logisch en altijd al zo geweest.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:32
iOS 9.1 op een iPad Mini 2 en geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Goh, en ik zou mijn iPad 3 op iOS 8.4.1 laten (leeftijd - functies :)) Zelf merk ik ook dat het iets vaker begint voor te komen. Vooralsnog vervelend maar niet storend.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 09:48
[edit]
Sorry, verkeerde topic

[ Voor 155% gewijzigd door smeerbartje op 16-09-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Deze vraag hoort wellicht niet helemaal thuis in dit topic, maar kan ook niet echt een andere geschikte plek vinden: wat zijn de ervaringen hier met Whatsapp Web icm een iPhone? Ik merk dat als ik op de pc whatsapp web open heb staan ik daar regelmatig de melding krijg dat mijn telefoon offline zou zijn, terwijl mijn iPhone (die nog op iOS 8.2 draait) gewoon wel aan staan en in principe met wifi verbonden is. Werkt dit gewoon niet lekker met een iPhone omdat ie na een tijdje de wifi uitzet of ligt dit ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:30
Voor dit soort vragen kun je gewoon een nieuw topic openen. Dit is niet echt de bedoeling :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste