Jup, dat heb ik ook opgemerkt bij o.a. whatsapp. Tijdens het kijken van een video bijvoorbeeld. Soms ging hij dan wel automatisch weer weg na een tijdje, maar kon m niet handmatig swipen.Executor16 schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:15:
Ik kan soms een notificatie niet meer wegswipen. Deze blijft dan gewoon boven in beeld staan (in de app waar je op dat moment in zit). De app wegklikken en opnieuw openen verhelpt dat wel, maar lijkt mij een bug. Iemand anders hier ook last van?
Het scherm van mijn iPhone 5 is sinds de upgrade naar iOS 8 enorm "jumpy" (weet even geen beter woord):
- In- en uitzoomen in bijv. Maps of Google Maps is niet meer te doen (je springt bijv. opeens van Utrecht naar München op de kaart)
- Verticaal scrollen in de menus van Settings blijft hij af en toe hangen of springt weer helemaal naar boven in de lijst
- In Mail kan ik niet in mijn Inbox een mail links-swipen bijv. om te flaggen, want hij schiet door en delete de mail
Komt dit iemand bekend voor? Of een iemand een suggestie?
- In- en uitzoomen in bijv. Maps of Google Maps is niet meer te doen (je springt bijv. opeens van Utrecht naar München op de kaart)
- Verticaal scrollen in de menus van Settings blijft hij af en toe hangen of springt weer helemaal naar boven in de lijst
- In Mail kan ik niet in mijn Inbox een mail links-swipen bijv. om te flaggen, want hij schiet door en delete de mail
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Staat je locatieservices wel aan?opa_paul schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:22:
Zou graag de weer app er weer in hebben. Die is nu opeens weg?
Die stonden bij mij uit na de update naar iOS8. Ik heb ze weer aangezet en toen was de weer-widget ook terug in het notificatiescherm.
Meer mensen last van problemen met Airplay icm Apple TV 3 nieuwste software versie? Bij mijn wil het afspelen van een stream van bijv, uitzending gemist er mee stoppen als ik iets anders ga doen op m'n iPad. Onder iOS 7 nooit last van gehad
Je kan hem wel wegswipen, alleen als je het niet goed doet blijft ie staan tot je 1x op de homeknop hebt gedrukt. Is ivm de quick reply functie, maar die heeft Whatsapp nog niet geïmplementeerd.Tc-Chub schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:16:
[...]
Jup, dat heb ik ook opgemerkt bij o.a. whatsapp. Tijdens het kijken van een video bijvoorbeeld. Soms ging hij dan wel automatisch weer weg na een tijdje, maar kon m niet handmatig swipen.
Nog een bug gevonden, ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben:
Wanneer ik een filmpje open (bijvoorbeeld via facebook) en het geluid van de ipad pas aanzet nadat de video is geopend, hoor ik slechts 2 sec geluid... Daarna valt het uit.
Wanneer ik het geluid van de ipad al aan heb staan voordat ik op de link van de video klik, speelt hij hem probleemloos met geluid af...
Wanneer ik een filmpje open (bijvoorbeeld via facebook) en het geluid van de ipad pas aanzet nadat de video is geopend, hoor ik slechts 2 sec geluid... Daarna valt het uit.
Wanneer ik het geluid van de ipad al aan heb staan voordat ik op de link van de video klik, speelt hij hem probleemloos met geluid af...
check, heb hetzelfde op mijn iPhone 5.DaFreakR schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:06:
Kon het steeds niet herproduceren, maar nu jij het hebt uitgelegd lijkt het idd een bug te zijn
...less is more
Yup, hier ook last van. Daarnaast als ik op een video klik die ik wil bekijken en te snel naar landscape draai, valt het beeld soms ook weg en heb ik een zwart scherm met alleen geluid.DaFreakR schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:06:
Voor mensen met WiFi troubles net als ik, zet hem in airplane mode, en vervolgens de WiFi weer aan, je zult dan de verbinding niet meer verliezen en wordt ook niet meer traag.
Geen ideale oplossing, want niet meer bereikbaar, maar je moet wat 😕
Edit:
De jailbreak schijnt er ook al te zijn.
Zie er zelf de noodzaak er niet voor in, maar voor de geïnteresseerde:
http://cydiaapps.mobi/eva...4-8-0-5-for-download.html
Edit:
[ Voor 32% gewijzigd door Banshee op 22-09-2014 04:48 ]
Jep, hier op mijn 5s ook last van onverwachts gedrag bij de touch. Het lijkt bij mij net alsof ie te snel een tap registreert. Ik heb er namelijk last van als ik wat langzamer swipe, dan ziet ie dat als tap en dan raak ik geïrriteerd.S913 schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:19:
Het scherm van mijn iPhone 5 is sinds de upgrade naar iOS 8 enorm "jumpy" (weet even geen beter woord):
Sinds de upgrade naar iOS8 werkt een van mijn originele oplaadkabels niet meer. Nu lijkt het aan de kabel te liggen want hij doet het op de iPad ook niet meer, maar het is wel toevallig dat het precies sinds iOS8 gebeurt. Verder heb ik regelmatig crashes van apps (Whatsapp, OSM) en springt het scherm op zwart wanneer ik de camera gebruik.
Een andere irritante melding die ik krijg is 'not enough storage', waarbij aangegeven wordt dat mijn iPhone 5 niet gebackupped kan worden naar iCloud. Het vreemde hiervan is dat ik heb ingesteld dat er een lokale backup gemaakt wordt ipv iCloud.
Een andere irritante melding die ik krijg is 'not enough storage', waarbij aangegeven wordt dat mijn iPhone 5 niet gebackupped kan worden naar iCloud. Het vreemde hiervan is dat ik heb ingesteld dat er een lokale backup gemaakt wordt ipv iCloud.
Anoniem: 160183
Enige waar ik last van heb is in mijn auto... als ik een sms of een banner/notification krijg of een whatapps, is dat mijn muziek ff pauzeert van de radio en er wordt getoond op het scherm dat mijn telefoon verbinding maakt... en na een paar seconden is die melding weer weg... (in een BMW)
Hier ook een aantal issues na installatie van iOS8 op de iPad Air:
- Browser (Safari) gaat langzaam. Pagina's laden soms pas in enkele minuten
- Het draaien van het beeld verloopt niet goed bij switchen tussen apps
- Youtube app laadt filmpjes een stuk trager en reageert slecht op input
- Privé modes in Safari is naar mijn mening minder privé aangezien de laatste pagina open blijft staan na in/uitschakelen van deze modes
- Een aantal websites reageren niet op enkele toetsenbord-buttons waaronder backspace. Herladen van de website e.d. heeft geen effect
- Scrollen in apps en sites gaat minder vloeiend dan voorheen
Vanavond herstel ik de netwerkinstellingen, mocht dit niet veel verbeteren hoop ik nog een downgrade te kunnen doen
ben dit niet gewend van Apple.
- Privé modes in Safari is naar mijn mening minder privé aangezien de laatste pagina open blijft staan na in/uitschakelen van deze modes
- Een aantal websites reageren niet op enkele toetsenbord-buttons waaronder backspace. Herladen van de website e.d. heeft geen effect
Vanavond herstel ik de netwerkinstellingen, mocht dit niet veel verbeteren hoop ik nog een downgrade te kunnen doen
Ik herken niet alles, maar wel (ook een iPad Air):edmidrp schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:28:
Hier ook een aantal issues na installatie van iOS8 op de iPad Air:
Vanavond herstel ik de netwerkinstellingen, mocht dit niet veel verbeteren hoop ik nog een downgrade te kunnen doenben dit niet gewend van Apple.
- Als je e-mail notifiicaties krijgt in het lock screen en je ipad stond op landscape, roteert ie niet naar landscape als je hem oppakt. Pas na unlocken roteert ie terug. Dacht dat dit in iOS 7 wel goed ging.
- Al diverse keren gehad dat ie tijdens het laden van web pagina's boven in een melding weergeeft over "this page has been reloaded due to an error blah". Klinkt als een excuus voor een browser crash. Toch maar de volgende keer 2 GB erin proppen Apple ?
- Op zich voelt iOS 8 qua sneheid niet veel slomer dan iOS 7.
- Valt mij op dat iCloud backups vaak mislukken als je handmatig een backup wil doen. Als je hem een tijdje aan de voeding laat zitten doet ie het ineens wel zelf. Je ziet in veel gevallen "the backup could not be completed" melding. Geldt ook voor m'n iPhone 6. Of is het upgrade/update drukte bij Apple zelf.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Heb er spijt van dat ik ios8 op mijn ipad 2 heb gezet, Hij is er alleen maar traag van geworden. Meer mensen last van met hun ipad 2?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Anoniem: 619889
Problemen in mijn Ford met de telefoon.
Hij geeft aan dat de verbinding verbroken is en laat dan de telefoon 2 maal overgaan om daarna alsnog de verbinding te verbreken, ondertussen blijft de verbinding wel actief.
Hierna zie ik in 1 keer mijn eigen mobiele nummer in de display staan, vreemd mijn telefoon belt zichzelf, echter probeer ik de verbinding te verbreken met de stuurbediening, begint de auto te claxoneren!
Werkt nog niet echt lekker dus....
Hij geeft aan dat de verbinding verbroken is en laat dan de telefoon 2 maal overgaan om daarna alsnog de verbinding te verbreken, ondertussen blijft de verbinding wel actief.
Hierna zie ik in 1 keer mijn eigen mobiele nummer in de display staan, vreemd mijn telefoon belt zichzelf, echter probeer ik de verbinding te verbreken met de stuurbediening, begint de auto te claxoneren!
Werkt nog niet echt lekker dus....
Fifa 14 heeft een bug met iOS8, er kan geen verbinding gemaakt worden met de origin servers. Zonder verbinding kan er niet gespeeld worden
EA heeft nog geen patch klaar, en op internet wordt er vollop geklaagd want er is ook nog geen workaround die werkt.
http://answers.ea.com/t5/...-iPad/td-p/3538747/page/3
Het is afwachten op een patch, downgrade ga ik niet doen.
http://answers.ea.com/t5/...-iPad/td-p/3538747/page/3
Het is afwachten op een patch, downgrade ga ik niet doen.

Het lijkt bij mij opgelost door Siri uit te zetten ... *fingers crossed*RnB schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:46:
Jep, hier op mijn 5s ook last van onverwachts gedrag bij de touch. Het lijkt bij mij net alsof ie te snel een tap registreert. Ik heb er namelijk last van als ik wat langzamer swipe, dan ziet ie dat als tap en dan raak ik geïrriteerd.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Sinds iOS 8 lijkt op Tweakers niet meer gehonoreerd te worden dat ik desktop weergave in mijn profiel heb ingesteld. Sterker nog, alle opties die in te stellen zijn worden genegeerd. Nog een foutje op Tweakers, of iets van iOS 8?
Lijkt op een ios 8 issue. Pdashop werkt ook niet meer met de desktopweergave.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Op mijn iPad krijg ik hier op Tweakers met de instelling automatisch gewoon de desktop versie te zien, of bedoel je dat niet?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik krijg een mobiele versie voorgeschoteld, terwijl ik in mijn profiel ingesteld heb dat er geen automatische schaling moet plaats vinden, maar altijd de normale desktop weergave moet worden getoond.
Wellicht heeft het met een gewijzigde useragent te maken. Lijkt me het meest logisch. Dat sites de nieuwe user agent niet herkennen.
/edit
Op iPad nog niet geprobeerd.
Wellicht heeft het met een gewijzigde useragent te maken. Lijkt me het meest logisch. Dat sites de nieuwe user agent niet herkennen.
/edit
[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 22-09-2014 10:35 ]
Mijn ervaringen met iOS8 op een iPad 2:
- Extreme vertraging in het toetsenbord (na soms pas een paar woorden typen verschijnt er ook wat).
Opgelost door het toetsenbord te resetten (instellingen, algemeen, stel opnieuw in, herstel toetsenbordwoordenboek), probleem voor 80% opgelost.
- Behoorlijke algemene traagheid, flink haperende animaties (te vergelijken met de ervaring op een goedkoop Android tablet van een paar jaar oud), dit was zo irritant dat ik overwoog te downgraden, echter opnieuw opstarten hielp hier het probleem behoorlijk te verminderen (in ieder geval zo ver dat ik op dit moment niet meer overweeg te downgraden).
In z'n algemeenheid probeer ik altijd zo weinig mogelijk apps open te hebben staan, ik weet alleen niet of dit echt aan snelheid bijdraagt (wel jammer dat het nog steeds niet mogelijk is naar mijn idee alle apps in een keer af te sluiten, of direct na gebruik gewoon af te sluiten).
- Het geen geluid in video probleem waar hier over wordt geschreven is mij ook al opgevallen.
- Extreme vertraging in het toetsenbord (na soms pas een paar woorden typen verschijnt er ook wat).
Opgelost door het toetsenbord te resetten (instellingen, algemeen, stel opnieuw in, herstel toetsenbordwoordenboek), probleem voor 80% opgelost.
- Behoorlijke algemene traagheid, flink haperende animaties (te vergelijken met de ervaring op een goedkoop Android tablet van een paar jaar oud), dit was zo irritant dat ik overwoog te downgraden, echter opnieuw opstarten hielp hier het probleem behoorlijk te verminderen (in ieder geval zo ver dat ik op dit moment niet meer overweeg te downgraden).
In z'n algemeenheid probeer ik altijd zo weinig mogelijk apps open te hebben staan, ik weet alleen niet of dit echt aan snelheid bijdraagt (wel jammer dat het nog steeds niet mogelijk is naar mijn idee alle apps in een keer af te sluiten, of direct na gebruik gewoon af te sluiten).
- Het geen geluid in video probleem waar hier over wordt geschreven is mij ook al opgevallen.
Anoniem: 426395
Heeft het niet iets te maken met de Request for Desktop Site functie in safari.UltraSub schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:34:
Ik krijg een mobiele versie voorgeschoteld, terwijl ik in mijn profiel ingesteld heb dat er geen automatische schaling moet plaats vinden, maar altijd de normale desktop weergave moet worden getoond.
/edit
http://www.idownloadblog....ari-request-desktop-site/
Moet je niet per client aangeven of die geschaald moet worden of niet? Misschien is er iets veranderd in de info die tweakers daarvoor gebruikt en moet je dat gewoon even opnieuw doen.
Daar reageert Tweakers ook niet op, blijft gewoon een mobiele variant.Anoniem: 426395 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:41:
[...]
Heeft het niet iets te maken met de Request for Desktop Site functie in safari.
http://www.idownloadblog....ari-request-desktop-site/
Al lang gedaan, nogo.t-town schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:57:
Moet je niet per client aangeven of die geschaald moet worden of niet? Misschien is er iets veranderd in de info die tweakers daarvoor gebruikt en moet je dat gewoon even opnieuw doen.
Maar ik zal toch niet de enige zijn hier dan? Want dan zou het inderdaad iets bij mij zijn.
Wie test er even met een iPhone de forum weergave?
Wanneer ik onder Voorkeuren de Schermgrootte op Desktops (16" en groter) zet krijg ik de normale desktopweergave van GoT op iOS8 op de iPhoneUltraSub schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:56:
[...]
Daar reageert Tweakers ook niet op, blijft gewoon een mobiele variant.
[...]
Al lang gedaan, nogo.
Maar ik zal toch niet de enige zijn hier dan? Want dan zou het inderdaad iets bij mij zijn.
Wie test er even met een iPhone de forum weergave?
Ah! Wijzig de setting eens via je iPhone onder voorkeuren..
[ Voor 5% gewijzigd door Kroontje op 22-09-2014 12:07 ]
Wel verdomme..Kroontje schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:00:
[...]
Wanneer ik onder Voorkeuren de Schermgrootte op Desktops (16" en groter) zet krijg ik de normale desktopweergave van GoT op iOS8 op de iPhone
Heb ik het hele weekend mee liggen kloten, alle opties gehad en niets werkte. Ook schermgrootte op "Desktops (16" en groter)" dus niet. Kijk ik nu net weer naar voorkeuren omdat jij zegt dat het bij jou werkt, staat het op automatisch schalen. Ik denk he, dat had ik zeker weten niet ingesteld de laatste keer, stond op desktop. Ik zet hem nu terug op desktop en hij blijft staan en het werkt.
Wazig. Maar goed, ik ben weer happy
Dat deed ik dus van het weekend. Nog nooit aangepast op de Mac, alleen via iPhone.Ah! Wijzig de setting eens via je iPhone onder voorkeuren..
[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 22-09-2014 12:08 ]
Zelf heb ik last met het roteren van het scherm met filmpjes en foto's van externe apps wat ik onder iOS 7 niet had.
Verder heb heb ik last van het niet of moeilijk kunnen verschuiven van de afspeelbalk in YouTube... Erg irritant, vooral als het langere filmpjes zijn en je maar een stukje wilt kijken.
Anderen die dit herkennen ?
Verder heb heb ik last van het niet of moeilijk kunnen verschuiven van de afspeelbalk in YouTube... Erg irritant, vooral als het langere filmpjes zijn en je maar een stukje wilt kijken.
Daar heb ik ook last van op mijn iPad mini retina. Ik los dat nu maar op door mijn ipad 180% te draaien, dan draait het scherm wel en dan weer terug naar landscape (of portrait).wjhanegraaf schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:29:
Zelf heb ik last met het roteren van het scherm met filmpjes en foto's van externe apps wat ik onder iOS 7 niet had.
Voorheen kreeg je dacht ik een melding of je alle tabs wilde sluiten. Nu moet je de tabs handmatig allemaal afsluiten.edmidrp schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:28:
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat komt omdat je nu per tab privé kan gaan en niet alleen of alles privé of niks privé. Een zeer welkome verbetering imo
Zoals je kan lezen laatste regels, geven ze aan eind dit jaar begin 2015 de jailbreak uit te geven. Dus schijnt er al te zijn is dus nog niet van krachtBanshee schreef op maandag 22 september 2014 @ 04:33:
Voor mensen met WiFi troubles net als ik, zet hem in airplane mode, en vervolgens de WiFi weer aan, je zult dan de verbinding niet meer verliezen en wordt ook niet meer traag.
Edit:
Iemand de Skype update al uitgevoerd? Lees dat ze interactieve notificaties hebben ingebakken in de update. Had ook gelezen dat je nu binnen een andere app gelijk kunt reageren op een bericht. De vraag is of je dan naar de app gaat of een quick reply venster krijgt? Iemand dit toevallig al getest?
Dit vraag ik, omdat mij niet helemaal duidelijk is of de quick reply api beschikbaar is voor devs.
Edit; reply button stuurt je naar de app.
Dit vraag ik, omdat mij niet helemaal duidelijk is of de quick reply api beschikbaar is voor devs.
Edit; reply button stuurt je naar de app.
[ Voor 5% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-09-2014 15:04 ]
Wanneer apps nieuwe updates hebben gekregen en ik installeer de nieuwe updates, blijft de Appe Store ze aanbieden als "nieuwe update". Installeer ik ze nog een keer: gaat het cirkeltje terug naar het begin.
Na een tijdje wordt de nieuwe update wel geaccepteerd maar het klopt dus niet.
Meer mensen hier last van? Gebruik een iPad Air.
Anoniem: 467839
Nee 2,4 ghz ( deze router: http://nl.hardware.info/p...4000-x4#tab:specificaties)Anoniem: 241612 schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:36:
Voor de mensen met deze vervelende problemen is het misschien verstandig om te downgraden na 7.1.2 nu het nog kan? Niet ideaal, maar beter als aankloten tot apple een fix voor ios8 klaar heeft.
Ik heb al gedowngrade en wacht wel tot een goede fix voor ik weer naar ios 8 ga.
@TheRaven123 toevallig een 5ghz verbinding?
Net viel mijn 5S opeens uit, als ik hem aan wilde zetten kreeg ik het logo van "sluit de stroomkabel aan".
Dat gedaan, gebeurde niets, 10x in en uit, springt de 5S opeens aan, zonder het laad symbooltje.
Kabel eruit, erin, 5S uit, beeld op zwart, tandwieletje, apple logotje, dat nog 15 minuten zo en toen sprong hij weer aan met laad symbool.
Ja maar dan met iOS 7.1.2 op een iPad air.Splinter Cell schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:12:
Wanneer apps nieuwe updates hebben gekregen en ik installeer de nieuwe updates, blijft de Appe Store ze aanbieden als "nieuwe update". Installeer ik ze nog een keer: gaat het cirkeltje terug naar het begin.
Dat had ik dan niet. Maar als ik het scherm op de updates laat, lijkt hij beter de update te installeren. In het verleden kon ik gewoon verder surfen en werd de update op de achtergrond gewoon goed verwerkt.Happy2000 schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:53:
[...]
Ja maar dan met iOS 7.1.2 op een iPad air.
Pff..
Het is ook iets van de laatste paar dagen hier. En inderdaad als je niet op de achtergrond laat updaten gaat het beter.
Heb een bug ontdekt, 2 eigenlijk. Als je bijvoorbeeld een whatsapp bericht krijgt en je veegt naar beneden komt het notificatie/berichtencentrum niet altijd omlaag. En de tweede bug is als je via berichtgeving een whatsappbericht openent dat hij dan notities start. (Iphone 5S)
Dat is gek, ik heb het net gecheckt maar bij maar werkt allebei naar behoren. Ook op een 5Sdennis_rsb schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:27:
Heb een bug ontdekt, 2 eigenlijk. Als je bijvoorbeeld een whatsapp bericht krijgt en je veegt naar beneden komt het notificatie/berichtencentrum niet altijd omlaag. En de tweede bug is als je via berichtgeving een whatsappbericht openent dat hij dan notities start. (Iphone 5S)
Is bij mij ook niet heel de tijd hoor, maar vooral die bug dat hij ineens notities opent is denk ongeveer 1-2 x per dag bij mijn gebruik.
My bad 😔martijn24 schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:24:
[...]
Zoals je kan lezen laatste regels, geven ze aan eind dit jaar begin 2015 de jailbreak uit te geven. Dus schijnt er al te zijn is dus nog niet van kracht
Niet goed gelezen 😬
Ja hier heb ik ook last van.Splinter Cell schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:12:
Idem dito.. Net bij een update van Flitsmeister blijft de App Store deze aanbieden. Na een aantal keer geüpdatet te hebben zit ik ineens in de Amerikaanse App Store waarna ik een verbindingsprobleem krijg. Zelfde geldt voor Itunes Store. Na een reboot hetzelfde fenomeen en ben terug naar de Nederlandse App Store gekomen door opnieuw aan te melden met mijn iCloud account.Splinter Cell schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:12:
Maar eens een schone installatie overwegen, klote update..
Dictate functie werkt zeer mooi met oplezen van berichtjes in Nederlands in de auto voor sms of whatsapp. Veilig en functioneel. Ook telnummers herkent ie.
Wat wel vreemd is, is dat functie-woorden als komma, spatie en punt worden herkend en uitgevoerd, maar delete of backspace lukt me niet via speech.
Wellicht een speciaal herkenningswoord daarvoor? Want in plaats te backspacen typt ie gewoon het woord backspace of delete.
Wat wel vreemd is, is dat functie-woorden als komma, spatie en punt worden herkend en uitgevoerd, maar delete of backspace lukt me niet via speech.
Wellicht een speciaal herkenningswoord daarvoor? Want in plaats te backspacen typt ie gewoon het woord backspace of delete.
[ Voor 6% gewijzigd door BanglaRoad op 22-09-2014 19:58 ]
Vanmiddag contact gehad met Apple via chat, zij geven aan dat dit niet aan ios8 zal liggen, maar een hardwarematig iets dat toevallig door ios8 nu naar voren komt. Een vaag verhaal als je het mij vraagt.nanoChip schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:34:
[...]
Als ik switch van Wi-Fi netwerk dan werkt het even goed. Daarna wordt het weer traag. Zeer vreemd.
De chat werd helaas afgebroken (ik moest immers naar huis van werk
Ja dat vroeg ik mezelf ook af..BanglaRoad schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:49:
Dictate functie werkt zeer mooi met oplezen van berichtjes in Nederlands in de auto voor sms of whatsapp. Veilig en functioneel. Ook telnummers herkent ie.
En waarom moet je bij elke zin weer opnieuw het microfoontje indrukken? Ik wil gewoon door blijven kunnen praten.
Of kan dit niet?
Dat laatste heb ik persoonlijk geen last van. Ik kan na elke uitgesproken zin weer gewoon een nieuwe zin formuleren en dat blijft hij noteren zonder onderbreking. Het zou een volledig hands free ervaring worden als ze ook die delete functie inbouwen. Dan kan ik blijven corrigeren, want hij is niet feilloos. Maar wel behoorlijk goed qua vocabulaire en herkenning.
Al met al scheelt dit echt een hele hoop typen. Per saldo nog steeds veel sneller dan het handmatig intypen. Top improvement.
Al met al scheelt dit echt een hele hoop typen. Per saldo nog steeds veel sneller dan het handmatig intypen. Top improvement.
[ Voor 16% gewijzigd door BanglaRoad op 22-09-2014 20:37 ]
Anoniem: 137811
Na een paar dagen gebruik merk ik toch wel wat puntjes op. Op mijn ipad had ik traag internet, maar dat was na een reboot opgelost. Wat ik nu nog heb is dat op mijn iphone de gps van spotlight aan blijft, dat updates vaker geïnstalleerd moeten worden en dat toetsenborden van andere partijen soms niet meer werken (maar dit kan ook aan die apps liggen).
WiFi lijkt soms soort idle te worden, ff uit/aan helpt dan wel maar is vervelend.
Zo krijg ik in de ochtend als ik unlock ineens alle mail van de nacht nog binnen, lijkt er dus op dat hij snachts geen actieve verbinding houdt.
Daarbij zie ik de melding van de e-mails eerst super snel achter elkaar verschijnen, waarna ze nogmaals een keer langzamer voorbij komen
Zo krijg ik in de ochtend als ik unlock ineens alle mail van de nacht nog binnen, lijkt er dus op dat hij snachts geen actieve verbinding houdt.
Daarbij zie ik de melding van de e-mails eerst super snel achter elkaar verschijnen, waarna ze nogmaals een keer langzamer voorbij komen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vreemd, zojuist de 4s van mijn vrouw geupdate. Dacht das makkelijk, kan ze berichten sturen middels de dicteer functie, die afhankelijk is van Siri.
Dus even Siri aan zetten maar weer, is heel siri gewoon weg. Nergens meer terug te vinden.
Das raar, toestel nooit jb gehad. Met geen mogelijkheid terug te krijgen. Meer mensen die dit hebben?
Edit:
Opgelost, siri stond uit in de restricties 😃
Dus even Siri aan zetten maar weer, is heel siri gewoon weg. Nergens meer terug te vinden.
Das raar, toestel nooit jb gehad. Met geen mogelijkheid terug te krijgen. Meer mensen die dit hebben?
Edit:
Opgelost, siri stond uit in de restricties 😃
[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 22-09-2014 23:54 ]
5S, van 7.1.2 (jb) naar 8.0. Full restore gedaan.
Aantal keer opnieuw opgestart. Na 24 uur er toch weer afgegooid.
Respons is echt een stuk trager, en dat merk je. Gaat toch irriteren.
Zojuist terug naar 7.1.2 gegaan, JB er weer op. Wat een verademing, echt een stuk soepeler, sneller.
Ik hou het voorlopig bij 7.1.2
Zojuist terug naar 7.1.2 gegaan, JB er weer op. Wat een verademing, echt een stuk soepeler, sneller.
*knip*
[ Voor 117% gewijzigd door nanoChip op 23-09-2014 09:57 ]
Ik vind spraakdicteren echt super.
Alleen er gaan wel eens woorden mis.
Hoe kan je dan een correctie uitvoeren?
Het lijkt mij dat daar wel een comando voor is?
Volgens mij kan dat niet, maar indien ingeschakeld helpt autocorrect ook een beetje.melly schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 05:50:
Ik vind spraakdicteren echt super.
Het werkt echt super, behalve dat als ie eenmaal een zin niet goed begrijpt, je daarna kunt zoveel kunt dicteren als je wilt maar er helemaal niks meer op het scherm verschijnt. Je moet dan de dicteerfunctie opnieuw opstarten (Gereed > microfoontje).
Wordt niet gewoon zijn telefoon via touch id unlocked of snap ik het niet?nanoChip schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:52:
Zet Siri tijdelijk maar even uit. nanoChip's weblog: [iOS8] toegangsscherm volledig te omzeilen met Siri.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb me blog er al op aangepastkraades schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:13:
[...]
Wordt niet gewoon zijn telefoon via touch id unlocked of snap ik het niet?
Ik heb op mijn iPhone 5 sinds de update naar iOS 8 het gevoel dat een single klik op de home veel vaker dan voorheen ten onrechte wordt herkend als een dubbelklik, waardoor ik dus heel vaak naar het app switch scherm ga ipv naar het home screen. Nu werkte mijn home button voorheen ook al niet altijd helemaal 100%, maar dan was het meestal dat ie gewoon helemaal niet reageerde. Ik vraag me af in hoeverre ik me nu dingen zit te verbeelden of dat het toch door iOS 8 komt...
Apart, ik zou juist zeggen dat iOS 8 iets sneller is dan iOS 7. Maar mijn installatie ging ook al wel even mee en ik heb ook een restore gedaan. Heb ook een 5S.Rambo schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:45:
5S, van 7.1.2 (jb) naar 8.0. Full restore gedaan.
Gisteravond probeerde ik een Microsoft Surface tablet gebruik te laten maken van mijn persoonlijke hotpsot maar dat ging niet.. Als je verbinding maakte dan zag je om de seconde het blauwe balkje bovenin verschijnen, dan ging die weer weg, kwam die weer, etc..etc..
In iOS7 werkte dit nog wel
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Anoniem: 29616
Mbt IOS8 sneller dan IOS7:
Dit is alleen maar van toepassing op een paar benchmarks.
De extra functionaliteit in IOS8 kost extra CPU power en een en ander is ook nog niet door Apple geoptimaliseerd op performance. Dat zal hopelijk een volgende update release 8.0.X of 8.1.x zijn, voor IOS7 was IOS 7.1 pas een versie met prestatie verbeteringen.
Het is ook niet voor niets dat ArsTechnica IOS8 *niet* aanbeveelt in de huidige versie voor systemen met een A5 processor (iPhone 4S, iPad 2, iPad 3), dit in verband met trage response.
Dit is alleen maar van toepassing op een paar benchmarks.
De extra functionaliteit in IOS8 kost extra CPU power en een en ander is ook nog niet door Apple geoptimaliseerd op performance. Dat zal hopelijk een volgende update release 8.0.X of 8.1.x zijn, voor IOS7 was IOS 7.1 pas een versie met prestatie verbeteringen.
Het is ook niet voor niets dat ArsTechnica IOS8 *niet* aanbeveelt in de huidige versie voor systemen met een A5 processor (iPhone 4S, iPad 2, iPad 3), dit in verband met trage response.
Vanmiddag ook maar weer terug naar vorige versie met JB samen met enkele tweaks reuze snel.
Begin steeds meer te ergeren aan de trage animaties.
Iphone 5s btw
Begin steeds meer te ergeren aan de trage animaties.
Iphone 5s btw
[ Voor 5% gewijzigd door CallmeGod op 23-09-2014 14:00 ]
Voor mijn gevoel loopt mijn batterij sneller leeg, zeker met wifi aan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb een iphone 5c.
In de batterij statistieken kan je helaas niet zien hoeveel het OS gebruikt.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Hier een 4S, sinds update ook het idee dat batterij wat sneller leeg trekt (zeker bij normaal gebruik) en alles reageert net wat trager. Whatsapp openen duurt nu merkbaar langer, twijfel nog of ik terug ga naar 7 of het gewoon laat staan in de hoop dat ze het nog een beetje gaan optimaliseren. Verder geen problemen gehad met de update, afgezien dan dat hij na het downloaden bijna 1 uur bezig is geweest met de boel intstalleren.
Als je er echt last van hebt, kun je beter teruggaan naar 7.1.2 en afwachten totdat 8.x.x uitkomt. Nu kun je nog terug naar iOS 7.EcoR schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:02:
Hier een 4S, sinds update ook het idee dat batterij wat sneller leeg trekt (zeker bij normaal gebruik) en alles reageert net wat trager. Whatsapp openen duurt nu merkbaar langer, twijfel nog of ik terug ga naar 7 of het gewoon laat staan in de hoop dat ze het nog een beetje gaan optimaliseren. Verder geen problemen gehad met de update, afgezien dan dat hij na het downloaden bijna 1 uur bezig is geweest met de boel intstalleren.
Dat had ik ook, probleem heeft zichzelf opgelost. Ik heb direct toen iOS 8 beschikbaar kam geupdate, bij mij duurde het ongeveer twee tot drie dagen, nu lijkt alles weer zoals eerst te werken. Ik weet niet of de accu precies even lang mee gaat, maar direct na de upgrade hielt hij het nog geen dag vol, dat is nu een stuk beter.PB-powell schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:58:
Voor mijn gevoel loopt mijn batterij sneller leeg, zeker met wifi aan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb een iphone 5c.
Geen idee hoe het komt, ik kan mij voorstellen dat hij na een upgrade wat dingen gaat indexeren / updaten, maar dat hoeft toch geen twee dagen te duren zou ik zeggen.
Goedemiddag,
Ik weet niet of ik hier goed zit maar kan zo even nergens anders bedenken waar ik deze vraag plaats.
Op whats app krijg ik niet van iedereen meer mijn app berichten, van de 1 wel en de ander niet.
Betreft een Iphone 4s.
hoop dat iemand kan helpen, B.V.D.
Ik weet niet of ik hier goed zit maar kan zo even nergens anders bedenken waar ik deze vraag plaats.
Op whats app krijg ik niet van iedereen meer mijn app berichten, van de 1 wel en de ander niet.
Betreft een Iphone 4s.
hoop dat iemand kan helpen, B.V.D.
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Voor mensen die batterij problemen hebben check even onder algemeen->verbruik->batterijverbruik.
Dan krijg je een lijstje met wat je slurpers zijn. Mijn top 5 van de afgelopen dagen:
Dan krijg je een lijstje met wat je slurpers zijn. Mijn top 5 van de afgelopen dagen:
- Telefoon - zwak signaal - 23%
- Begin/toegangsscherm - 14%
- Mail - 8%
- Facebook - 7%
- Nike Running - 6% (op zich logisch, slurpt GPS, in totaal 3 uur gerend)
[ Voor 24% gewijzigd door Spam op 23-09-2014 16:52 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik heb de update sinds vrijdag, dus dagje later, maar vooral gisteren had ik op m'n werk aan het eind van de dag nog maar 35% waar ik normaal tussen de 60 en 70% zit...Blubber schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:24:
[...]
Dat had ik ook, probleem heeft zichzelf opgelost. Ik heb direct toen iOS 8 beschikbaar kam geupdate, bij mij duurde het ongeveer twee tot drie dagen, nu lijkt alles weer zoals eerst te werken. Ik weet niet of de accu precies even lang mee gaat, maar direct na de upgrade hielt hij het nog geen dag vol, dat is nu een stuk beter.
Geen idee hoe het komt, ik kan mij voorstellen dat hij na een upgrade wat dingen gaat indexeren / updaten, maar dat hoeft toch geen twee dagen te duren zou ik zeggen.
Ik zag wel dat mijn agenda veel batterij opstookte relatief gezien maar daar had ik niks aan veranderd sinds IOS7. Komende dagen nog even in de gaten houden dus
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
ben ik de enige die de ipad 2 mega traag, schokkerig en sloom geworden vind van de IOS8?
Ik denk dat je je moet afvragen of je wel IOS8 op een iPad 2 moet willen zetten. Het is meestal zo dat bij de laagste toegestane apparaten het altijd maar zo-zo draait. Hetzelfde verhaal hoor ik bij iPhone 4S gebruikers.bartkoper schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:26:
ben ik de enige die de ipad 2 mega traag, schokkerig en sloom geworden vind van de IOS8?
Als je snel bent kun je nog terug naar 7.1.2 want apple 'signed' die nog : http://www.onemorething.n...rade-je-naar-terug-ios-7/
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Idd slim is het niet om ios8 op een Ipad 2 te zetten. Wacht op zijn minst tot er wat updates zijn uitgebracht voor ios8. Ik heb een ipad 3 maar laat hem lekker op ios7. Ik lees teveel negatieve berichten wbt snelheid op oude devices. De ipad 3 processor is niet veel beter als van de 2, er moet bij de 3 ook een retina display aangestuurd worden. De vraag rest wat is wijsheid?Spam schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:33:
[...]
Ik denk dat je je moet afvragen of je wel IOS8 op een iPad 2 moet willen zetten. Het is meestal zo dat bij de laagste toegestane apparaten het altijd maar zo-zo draait. Hetzelfde verhaal hoor ik bij iPhone 4S gebruikers.
Als je snel bent kun je nog terug naar 7.1.2 want apple 'signed' die nog : http://www.onemorething.n...rade-je-naar-terug-ios-7/
1. De Ipad updaten naar ios8, vlak voor de release van ios9, met risico op snelheidsvermindering.
2. De Ipad niet updaten maar op iOS7 laten tot dat apps niet meer werken onder ios7.
3. Hem volgend jaar verkopen en een nieuwe kopen?
Nog meer opties?
Haha, geweldig. Ik snap niet dat je dat dan niet bedenkt.kraades schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:13:
[...]
Wordt niet gewoon zijn telefoon via touch id unlocked of snap ik het niet?
Me too!!jasjenl schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:12:
Ik heb op mijn iPhone 5 sinds de update naar iOS 8 het gevoel dat een single klik op de home veel vaker dan voorheen ten onrechte wordt herkend als een dubbelklik, waardoor ik dus heel vaak naar het app switch scherm ga ipv naar het home screen. Nu werkte mijn home button voorheen ook al niet altijd helemaal 100%, maar dan was het meestal dat ie gewoon helemaal niet reageerde. Ik vraag me af in hoeverre ik me nu dingen zit te verbeelden of dat het toch door iOS 8 komt...
(maar wel met een iPhone 4S)
Dank voor de bevestiging. Ik had al een maand of zo met iOS7 last van een iets slechter werkende home-knop, maar de laatste tijd (zeg, sinds iOS8) aanzienlijk vaker dat ik in de app switcher kom i.p.v. het home-scherm. Zwaar irritant. Heb al op iFixIt zitten kijken hoe makkelijk de homeknop de vervangen is - "difficult", helaas.
Wees voorzichtig met Family Sharing.
Al twee dagen in gebruik. Vriendin al jaren ingelogged in appstore met mijn apple id, en in icloud met haar eigen id. Share invite verstuurd en geaccepteerd op haar eigen id. Werkte allemaal goed.
Bedacht ik vandaag dat het logisch zou zijn om mijn apple id uit te loggen op haar telefoon in de appstore en in te loggen met haar eigen id. Zo gezegd zo gedaan. Ging goed. Toen naar family sharing, foutmelding dat family sharing was geactiveerd op een ander id. Ok, veranderen. Ging ook goed. Kwam toen tot conclusie dat iTunes Match niet geshared kon worden. Ai, niet goed uitgezocht van tevoren. Dus maar weer terug naar de oude situatie. Appstore weer ingelogged met mijn id, geen probleem. Family sharing weer terug veranderen van id (dus niet join/leave van family wat maar 2x per jaar mag!). Mag niet, moest 89 dagen wachten. Dus geen app sharing, geen match sharing, niks.
Toen maar leave family gedaan, en weer een invite verstuurd terwijl alles bij haar ingelogged was met haar eigen apple id. Vlekkeloos. Purchases zichtbaar, alles in orde (muv Match, maar goed, is niet anders). Ga ik net een album wat ik share bij haar downloaden, download start, meteen erna: "Unable to download, To download shared content, your Family must have a valid payment method". Huh? Staat gewoon bij Settings > iCloud > Family. Onderaan, shared payment method, mijn mastercard "Purchases initiated by family members will be billed to this payment method."
Lekker dan, hoop dat het buggy iOS8 is. Dit ziet er verder allemaal goed uit, maar toch werkt sharing niet. Benieuwd of ze nu uberhaupt apps kan updaten, laat staan downloaden. Heb weer wat shit over me afgeroepen denk ik
/edit
https://discussions.apple.com/thread/6544794
Dus in settings > appstore > view apple id.
"The country/region for your family is managed by @@hohappleID@@"
En onder Family Sharing daar:
"You are part of a Family. The payment method for your Family is managed by [?]."
Ja dat ziet er goed uit
/edit
Erase all contents and settings > restore iCloud backup, klaar. Alles opgelost.
Al twee dagen in gebruik. Vriendin al jaren ingelogged in appstore met mijn apple id, en in icloud met haar eigen id. Share invite verstuurd en geaccepteerd op haar eigen id. Werkte allemaal goed.
Bedacht ik vandaag dat het logisch zou zijn om mijn apple id uit te loggen op haar telefoon in de appstore en in te loggen met haar eigen id. Zo gezegd zo gedaan. Ging goed. Toen naar family sharing, foutmelding dat family sharing was geactiveerd op een ander id. Ok, veranderen. Ging ook goed. Kwam toen tot conclusie dat iTunes Match niet geshared kon worden. Ai, niet goed uitgezocht van tevoren. Dus maar weer terug naar de oude situatie. Appstore weer ingelogged met mijn id, geen probleem. Family sharing weer terug veranderen van id (dus niet join/leave van family wat maar 2x per jaar mag!). Mag niet, moest 89 dagen wachten. Dus geen app sharing, geen match sharing, niks.
Toen maar leave family gedaan, en weer een invite verstuurd terwijl alles bij haar ingelogged was met haar eigen apple id. Vlekkeloos. Purchases zichtbaar, alles in orde (muv Match, maar goed, is niet anders). Ga ik net een album wat ik share bij haar downloaden, download start, meteen erna: "Unable to download, To download shared content, your Family must have a valid payment method". Huh? Staat gewoon bij Settings > iCloud > Family. Onderaan, shared payment method, mijn mastercard "Purchases initiated by family members will be billed to this payment method."
Lekker dan, hoop dat het buggy iOS8 is. Dit ziet er verder allemaal goed uit, maar toch werkt sharing niet. Benieuwd of ze nu uberhaupt apps kan updaten, laat staan downloaden. Heb weer wat shit over me afgeroepen denk ik
/edit
https://discussions.apple.com/thread/6544794
Dus in settings > appstore > view apple id.
"The country/region for your family is managed by @@hohappleID@@"
En onder Family Sharing daar:
"You are part of a Family. The payment method for your Family is managed by [?]."
Ja dat ziet er goed uit

/edit
Erase all contents and settings > restore iCloud backup, klaar. Alles opgelost.
[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 24-09-2014 13:56 ]
Nee hoor, hier idem. Ben terug naar vorige versie...
bartkoper schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:26:
can you read my mind?
Ik word helemaal gek van onderstaande melding en krijg het niet voor elkaar om het probleem op te lossen.
Als ik iets uit de App store of iTunes download dan lukt dit gewoon en daarna verschijnt deze melding. Hierna komt hij zo'n beetje na iedere unlock van de telefoon terug. Welke van de 2 buttons ik ook kies. Ben ik de enige die hier tegen aanloopt?
Ook na een een DFU restore krijg ik er op een gegeven moment weer last van. Ik gebruik maar 1 Apple ID en heb geen updates of downloads meer in de pijplijn zitten.
Als ik iets uit de App store of iTunes download dan lukt dit gewoon en daarna verschijnt deze melding. Hierna komt hij zo'n beetje na iedere unlock van de telefoon terug. Welke van de 2 buttons ik ook kies. Ben ik de enige die hier tegen aanloopt?
Ook na een een DFU restore krijg ik er op een gegeven moment weer last van. Ik gebruik maar 1 Apple ID en heb geen updates of downloads meer in de pijplijn zitten.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Heb even gezocht in dit topic maar kan niks vinden. Is het iemand al gelukt om binnen de agenda gebruik te maken van de reistijd functie? Ik kan geen beginlocaties toevoegen alleen het aantal minuten doorgeven.

Beginlocatie en op locatiebasis krijg ik met geen mogelijkheid te zien. Wanneer ik een locatie invoer komen er ook geen resultaten te staan.
edit: blijkbaar werkt dit niet met exchange. Met mijn gmail account werkt het wel.

Beginlocatie en op locatiebasis krijg ik met geen mogelijkheid te zien. Wanneer ik een locatie invoer komen er ook geen resultaten te staan.
edit: blijkbaar werkt dit niet met exchange. Met mijn gmail account werkt het wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 24-09-2014 11:37 ]
Die bug met het kiezen van (oudere) foto's in WhatsApp is verholpen met een update (2.11.12). Helaas geeft het kiezen van video's nog steeds hetzelfde probleem, maargoed we weten inmiddels dat ze bij WhatsApp niet de allersnelste zijn...
Voor mijn gevoel gaat het toetsenbord in Whatsapp (versie 2.11.11) niet meer terug naar gewone tekens na het verzenden van een bericht. Hij blijft nu op leestekens staan, waardoor je bij een nieuw bericht weer zelf terug moet schakelen naar de letter weergave. Is dit specifiek voor IOS8 of herkent iemand dit bij oudere versies iOS/Whatsapp ook?
Ja! Dat herken in inderdaad. Heel erg vervelend. Ik dacht dat het iOS breed was, maar ik zie dat ie in Safari gewoon terug springt.
Ik heb al een paar keer ervaren dat het toetsenbord de eerste zin niet met een hoofdletter begint. Maar het gekke is dat het dan de volgende keer wel weer goed gaat.
Ik hoop maar dat er snel een update komt met een enorme lijst aan bugfixes.
Ik hoop maar dat er snel een update komt met een enorme lijst aan bugfixes.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja, das een leuke, krijg ik ook regelmatig te zien, terwijl er niks geupdate wordt. Sterker nog, auto update heb ik uitgezet.BillSpaarbank schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:51:
Ik word helemaal gek van onderstaande melding en krijg het niet voor elkaar om het probleem op te lossen.
[afbeelding]
Na een coldboot krijg ik hem standaard na een paar seconden te zien. Soms 2x achter elkaar.
Lijstje met bugs wordt wel langer zo, kan zo wel een a4-tje vol kliederen
Betreft een 5S in mijn geval trouwens.
Ik gebruik ook Telegram, als je dan een bericht aan het tikken bent, en je komt op de 2e regel, schuift het tekstinvoerkader ineens omhoog. Daardoor zie je heel de onderkant van je getikte tekst niet meer.
Werkte prima in iOS7, in 8 ineens niet meer, kan dus niet Telegram de schuld geven lijkt mij
Mailtje typen via Oulook Web Acces van mijn werk( in Safari) , zie je heel de getypte tekst niet. Dan moet je even naar Landscape, dan zie je de tekst weer, wat je verder tikt is dan weer onzichtbaar, totdat je weer terug kantelt naar portrait, dan komt de tekst weer terug.
De gekste schoonheidsfoutjes komen voorbij.
Voor een OS wat toch al zo lang in ontwerp zit, en toch 6 beta's heeft gehad vind ik dit eigenlijk niet kunnen.
Maar hopen dat 8.0.1 of 8.0.2 daar een einde aan maakt. 801 wordt nu al getest, dus daar zullen niet veel bugs in geplet worden denk ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Banshee op 24-09-2014 14:06 ]
Telegram moet updaten, dat is een bug die alleen zij kunnen verhelpen.
Outlook Web Access moet ook een update krijgen.
Outlook Web Access moet ook een update krijgen.
Mijn batterij liep ook sneller leeg. Ik heb vervolgens mijn netwerkinstellingen gereset, background-updates uitgeschakeld en de locatievoorzieningen bij vele apps uitgeschakeld of enkel ingeschakeld bij gebruik van apps (McDonalds app vroeg constant de locatie op, evenals Buienalarm). Verder wat overbodige systeemprocessen de toegang geweigerd.
Batterij is nu weer prima in orde
Vanmorgen na 50min intensief gebruik in de trein en wat tussendoor geneuzel op mijn werk was die nog 87% (iPhone 5/5s).
Batterij is nu weer prima in orde
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
me3vanaalten schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:45:
[...]
Me too!!![]()
(maar wel met een iPhone 4S)
Dank voor de bevestiging. Ik had al een maand of zo met iOS7 last van een iets slechter werkende home-knop, maar de laatste tijd (zeg, sinds iOS8) aanzienlijk vaker dat ik in de app switcher kom i.p.v. het home-scherm. Zwaar irritant. Heb al op iFixIt zitten kijken hoe makkelijk de homeknop de vervangen is - "difficult", helaas.
maar we zijn niet de enige:
http://ios8release.com/io...-opens-multitasking-apps/
recalibrate helpt niet (misschien voor heel eventjes)
...less is more
Dat recalibraten is echt grote onzin, de enige reden waarom dat volgens mij lijkt te werken bij een lichtelijk brakke home button is omdat je dan heel lang de home button ingedrukt houdt, waardoor ie het waarschijnlijk soms weer even wat beter blijft doen.funk-e schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:05:
[...]
me3
maar we zijn niet de enige:
http://ios8release.com/io...-opens-multitasking-apps/
recalibrate helpt niet (misschien voor heel eventjes)
Ik vermoed dat dit probleem toch een beetje een combi van hard en software is, vermoedelijk leest iOS 8 de home button net wat anders uit en pakt dat bij een home button die niet altijd helemaal 100% meer werkt verkeerd uit.
Ik heb even gezocht in dit topic op ios8 en internet maar kon het zo snel niet vinden. Ik zie veel meldingen over wifi problemen maar zijn er ook mensen die problemen hebben met het 3G netwerk? Ik heb recentelijk een iphone 5s gekocht (iOS 8 stond er al op) en ik vroeg me nu af of dit de oorzaak kan zijn.. Op mijn 4S was het bereik echt stukken beter! (En ik weet dat het netwerk gewoon in orde is op de locaties waar ik het check, KPN). Een speedtest is soms echt dramatisch, het vinden van de dichtstbijzijnde server duurt soms al 10/20 seconden..
Dus ik denk ik zal het hier eens peilen want ik twijfel om misschien terug te stappen naar IOS7 nu dit nog kan
Dus ik denk ik zal het hier eens peilen want ik twijfel om misschien terug te stappen naar IOS7 nu dit nog kan
iOS 8.0.1 is uit:
http://www.iculture.nl/ios-8-0-1-nu-beschikbaar/
http://www.iculture.nl/ios-8-0-1-nu-beschikbaar/

[ Voor 43% gewijzigd door Tourniquet op 24-09-2014 19:06 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik ben blij dat ik eerst dit topic heb gelezen in plaats van blindelings updaten naar iOS 8. Ik wacht eerst wel even af hoe goed die bugfixes van 8.0.1 zijn.
Ik wacht de ervaringen van anderen geïnteresseerd af
Ik wacht de ervaringen van anderen geïnteresseerd af
Dat klinkt raar en dat is het ook
Erg snel na de release! En gelukkig maar, zijn een hoop bugs die nodig gefixed moesten worden.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Dat is rap. Beetje in dubio of ik deze nu gelijk moet gaan installeren. Zal er niet slechter op worden toch
#team_UTC+1
als je nu al 8.0 gebruikt lijkt het me alleen maar een verbetering iddEthirty schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:16:
Dat is rap. Beetje in dubio of ik deze nu gelijk moet gaan installeren. Zal er niet slechter op worden toch
Dat klinkt raar en dat is het ook
NIET UPDATEN! IK HERHAAL: NIET UPDATEN!
''geen service'' (dus geen 3G/4G signaal en bellen) all over the place (diverse fora) + TouchID schijnt niet meer te werken na iOS 8.0.1
''geen service'' (dus geen 3G/4G signaal en bellen) all over the place (diverse fora) + TouchID schijnt niet meer te werken na iOS 8.0.1
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2014 19:26 ]
te laat.... update al gedaan... Alles lijkt hier nog te werken op mijn 5S
Linkje als bevestigingGeert1976 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:21:
NIET UPDATEN! IK HERHAAL: NIET UPDATEN!
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1788974
Ik schrik me helemaal lam want ik had al op updaten gedrukt. Ging ie niet meer aan.

edit; Awesome.. hij blijft in DFU hangen en mag nu mijn backup van een week geleden herstellen. >_<
edit2; via fabrieksinstellingen een backup van vorige week teruggezet. Verbinding doe het weer.
[ Voor 14% gewijzigd door djpdjpnl op 24-09-2014 19:53 ]
Geïnstalleerd. Loopt prima.
5s werd wel gloeiend heet tijdens het updaten 😬
5s werd wel gloeiend heet tijdens het updaten 😬
schijnt voornamelijk de nieuwe iPhone 6 en iPhone 6 Plus te zijn waar deze ''geen service'' en defecte TouchID voorkomen