• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik heb even snel de comments doorgenomen en de mensen die er last van hebben die voorbij zijn gekomen, hebben of een 6 of een 6+.

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 20:25
Wifi lijkt gefixed, touch id werkt ook prima. Telefoon moest even naar het netwerk zoeken maar werkt gewoon.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Ik ga geen gokje wagen. 5S, maar boeiend, enkele dagen wachten dan maar ;).

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
En op mijn 6 geen mobiel netwerk en TouchID meer.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 15:43
[verwijderd]

[ Voor 88% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:50 ]

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 22:35
Hier op een 5S ook geen problemen met de update naar 8.0.1. Zowel Touch ID als netwerk doen het hier gewoon

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Testen ze überhaupt tegenwoordig nog iets?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Het lijkt ook allemaal wat soepeler te draaien op mijn 16gb 5s.
Ga zo ff kijken of ik nog bugs kan vinden van voor de update.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 20:01
Hier op de 5S/16Gb succsvolle update, TouchID werkt, netwerk & wifi zijn ook operationeel na update.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Banshee
Bij mij kwam de update ook auto binnen.
Maar ik heb dat liever zelf in de hand.
Hoe zet je dat ook al weer uit? Kan het niet meer vinden

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
OS installeert toch niet automatisch? Downloaden ok, maar installeren ook? Dacht dat alleen apps dat konden.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
je koopt een iPhone 6 (Plus), update nu naar iOS 8.0.1 en Apple geeft je er een iPod Touch voor terug! top

prutsers!!

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2014 19:47 ]

• UltraSub
Downgrade je toch, dat iemand al geprobeerd? Moet toch gewoon kunnen? Image downloaden, option|shift + restore, image kiezen, er op zetten en daarna restoren. Klaar. Tenzij het iets met de baseband heeft gedaan, die kun je niet meer downgraden. Benieuwd hoe lang voor de eerste dat heeft getest, nu kun je ook niks als je dat probleem hebt.

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:13
Lekker hoor geen bereik meer

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 21:38
Gaan wel veel dingen mis de laatste tijd bij Apple... Op MacRumors staat het er nu al vol mee. Had hem ook direct geïnstalleerd rond 19.10, hier is gelukkig niks aan de hand(iPhone 5).

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• UltraSub
Is echt alleen 6 en 6+ zo te zien.

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

xdc

kan niet meer bellen ! na update 8.0.1 !! omg hele nut van een iphone hebben
iphone 6 hier .....

geen service, touch id , defect,

slimmehotspot.nl

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 15:13

Vuvuzela

My spire is forming

xdc schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:11:
kan niet meer bellen ! na update 8.0.1 !! omg hele nut van een iphone hebben
iphone 6 hier .....

geen service, touch id , defect,
http://www.macrumors.com/...-0-1-issues-possible-fix/

I served in a company of heroes.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 21:38
Lijkt erop dat herstellen via iTunes alles weer hersteld. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
''Controle van iOS 8.0.1 mislukt, omdat u niet langer bent verbonden met het internet''

Ik heb perfecte WiFi verbinding hier. Er is altijd wel iets als Apple een patch uitbrengt

Device: 4S 32GB

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 22:15
Een gebruiker die 8.0.1 via iTunes heeft geïnstalleerd, meldt dat hij geen problemen heeft.

http://forums.macrumors.c...?p=19885749&postcount=436

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:46
Wat zou Steve hier van hebben gevonden? ;)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Jeroen O schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:15:
Een gebruiker die 8.0.1 via iTunes heeft geïnstalleerd, meldt dat hij geen problemen heeft.

http://forums.macrumors.c...?p=19885749&postcount=436
Dacht dat die gebruiker een 5/5S had ;).

• RnB
  • Nu online

RnB

Hier ook geen problemen op een 5s. :)

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:38
PersianBoy schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:14:
''Controle van iOS 8.0.1 mislukt, omdat u niet langer bent verbonden met het internet''

Ik heb perfecte WiFi verbinding hier. Er is altijd wel iets als Apple een patch uitbrengt

Device: 4S 32GB
Komt omdat ie is teruggetrokken ;).

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-06 11:35
Heb dus ook geinstalleerd en inderdaad "no service" in beeld. Ongelooflijk. Dit moet bij elke test zijn opgevallen. Hoe kan ik iOS 8 terugzetten?

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 14:34
De update is teruggetrokken door Apple. iOS 8.0.1 is dus niet meer te downloaden.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:28

Pixeltje

Woo-woohoo!

Net op tijd zo te zien. Had 8.01 gedownload op telefoon, kreeg foutmelding. Aan iTunes geknoopt en toen al niet meer beschikbaar. Daarna las ik inderdaad verhalen over geen service, touch-id problemen etc.

Weet niet waar ze mee bezig zijn geweest in Cupertino, maar Apple heeft weleens op een betere manier producten en software gelanceerd.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
waar ze mee bezig zijn geweest? vooral heel veel geld binnenharken....rest (o.a. goeie updates, pre orders,iPhone 6 Event via Apple TV) is slechts bijzaak voor Apple

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2014 20:28 ]

• CypherCell
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 22:09
Ik krijg ook de heletijd de melding dat ik niet connected ben met internet, ik blijven proberen... Lees ik nu dat die teruggetrokken is... 8)7 _O-

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Pino112 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:17:
[...]

Komt omdat ie is teruggetrokken ;).
Bedankt voor je antwoord, Ja jeetje waar is Apple mee bezig. |:(

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zelfs alle providers hebben het kunnen testen. Apple kennende wordt dit vanavond nog wel opgelost.

• UltraSub
Maar is hij nu terug getrokken voor alle devices? Of alleen 6 en 6+? Want ik heb werkelijk nergens iets gelezen over andere devices met problemen...

• CypherCell
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 22:09
5S hier en kan ook niet meer updaten dus vermoed alle devices ;)

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 15:49
Als een update errors geeft zet je gelijk alles op hold, niet voor maar een paar devices. :)

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 20:25
Hier de IPSW bestanden voor 8.0.1 (exclusief iPhone 6 en 6 Plus) voor mensen met problemen die graag willen upgraden. Vooralsnog treden 8.0.1 problemen alleen op voor iPhone 6 en 6 Plus apparaten.

iPhone 4S
iPhone 5 GSM
iPhone 5 Global
iPhone 5c GSM
iPhone 5c Global
iPhone 5s Global
iPhone 5s GSM
iPod touch 5G
iPad 2 (WiFi)
iPad 2 (3G)
iPad 2 (CDMA)
iPad 3 (WiFi)
iPad 3 (CDMA)
iPad 3 (3G)
iPad 4 (Wi-Fi)
iPad 4 (GSM)
iPad 4 (Global)
iPad Air (WiFi)
iPad Air (Cellular)
iPad mini (Wi-Fi)
iPad mini (GSM)
iPad mini (Global)
iPad mini 2 (WiFi)
iPad mini 2 (Cellular)

Links zijn direct van Apple.com dus redelijk betrouwbaar ;)

• loekf2
  • Laatst online: 08:24
nanoChip schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:08:
Hier de IPSW bestanden voor 8.0.1 (exclusief iPhone 6 en 6 Plus) voor mensen met problemen die graag willen upgraden. Vooralsnog treden 8.0.1 problemen alleen op voor iPhone 6 en 6 Plus apparaten.

iPhone 4S
iPhone 5 GSM
iPhone 5 Global
iPhone 5c GSM
iPhone 5c Global
iPhone 5s Global
iPhone 5s GSM
iPod touch 5G
iPad 2 (WiFi)
iPad 2 (3G)
iPad 2 (CDMA)
iPad 3 (WiFi)
iPad 3 (CDMA)
iPad 3 (3G)
iPad 4 (Wi-Fi)
iPad 4 (GSM)
iPad 4 (Global)
iPad Air (WiFi)
iPad Air (Cellular)
iPad mini (Wi-Fi)
iPad mini (GSM)
iPad mini (Global)
iPad mini 2 (WiFi)
iPad mini 2 (Cellular)

Links zijn direct van Apple.com dus redelijk betrouwbaar ;)
Volgens mij zijn ze gestopt met het signen van restores van 8.0.1, dus de enige optie is "downgraden" naar 8.0. Ben nu bezig om de IPSW van 8.0 te downloaden en te kijken of ik iTunes wel kan bewegen om deze restore wel te doen.

Dit is echt een major clusterf*ck van Apple, kan niet anders zeggen. Denk je een rustige avond te hebben. Natuurlijk stom om meteen te updaten, maar het is niet anders.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

xdc

daar gaat me vrije avond , zojuist restore gedaan naar 8.0 terug en nu de backup terug aan het zetten , zzzz

slimmehotspot.nl

• SidewalkSuper
Wellicht lost dit ook nog eens veel problemen op, omdat mensen nu een restore doen ipv een (OTA) upgrade ;) :+
Geluk bij een ongeluk dan.

[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-09-2014 21:16 ]

• Banshee
Haha een gedwongen restore 😆😆

• loekf2
SidewalkSuper schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:15:
Wellicht lost dit ook nog eens veel problemen op, omdat mensen nu een restore doen ipv een (OTA) upgrade ;) :+
Geluk bij een ongeluk dan.
Nee, je kunt niet restoren naar 8.0.1 om een borked OTA update naar 8.0.1 te fixen. Of beter gezegd niet meer. Dit werkte even, maar denk omdat 8.0.1 teruggetrokken hebben, dit niet meer werkt.

Ik ga nu ook proberen om mijn Iphone 6 naar 8.0 via iTunes te restoren (dus via de IPSW file). Zie anders even geen optie om toch bereikbaar te zijn. Kan me niet voorstellen dat ze dit in een paar uur opgelost hebben.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
Update 21:55

Voor diegenen met een "gebrickte" iPhone 6/6+:

- Download de juiste IPSW file voor iOS 8.0, bv van: http://www.idownloadblog.com/download/
(er is maar een file voor de 6 en eentje voor de 6+)

- Sluit je iPhone op je PC/Mac aan

- Start iTunes, klik rechtsboven op iPhone

- Doe SHIFT + Update (Windows) of OPTION + Update (Mac)

- Laad the IPSW file

- Laat iTunes en je iPhone 6 z'n werk doen

- iPhone vraagt op gegeven moment slide to upgrade (wit scherm). Doe dit en even later zie je het lock scherm. Ja.... TouchID en mobiel netwerk werken weer.

Je hoeft geen backups etc. terug te zetten, alle data en programma's zijn er nog.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 24-09-2014 22:00 ]

• SidewalkSuper
loekf2 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:17:
[...]

Nee, je kunt niet restoren naar 8.0.1 om een borked OTA update naar 8.0.1 te fixen. Of beter gezegd niet meer. Dit werkte even, maar denk omdat 8.0.1 teruggetrokken hebben, dit niet meer werkt.

Ik ga nu ook proberen om mijn Iphone 6 naar 8.0 via iTunes te restoren (dus via de IPSW file). Zie anders even geen optie om toch bereikbaar te zijn. Kan me niet voorstellen dat ze dit in een paar uur opgelost hebben.
Dus je hebt een gedwongen restore naar 8.0 wat alsnog veel problemen kan oplossen en precies wat ik in de eerste plaats bedoelde. :)

Ik denk dat de oplossing enkele uren of desnoods tot morgenochtend onze tijd op zich laat wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-09-2014 22:03 ]

• loekf2
SidewalkSuper schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:01:
[...]

Dus je hebt een gedwongen restore naar 8.0 wat alsnog veel problemen kan oplossen en precies wat ik in de eerste plaats bedoelde. :)

Ik denk dat de oplossing enkele uren of desnoods tot morgenochtend onze tijd op zich laat wachten.
Ja gedwongen restore, maar volgens mij als je update + SHIFT in iTunes doet wordt de data van je iPhone niet verwijderd. Ik heb nu 8.0 terug, was zo gepiept nadat ik de 2 GB IPSW binnen had.

Veel mensen zijn bang dat je een restore moet doen, waarbij alles eraf gaat en je een iCloud backup mag terugzetten.

Het is dus minder erg...

Kleine toevoeging... als je 8.0.1 hebt werkt restore niet. Je moet een IPSW downloaden. Waarschijnlijk om je simpelweg niet naar 8.0.1 kunt restoren, de image is weg (vermoed ik). Je kunt natuurlijk SHIFT + restore doen en een IPSW laden, maar 8.0.1 werkt dan niet. 8.0 heeft als effect dat alles er af gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 24-09-2014 22:09 ]

• SidewalkSuper
Ahhhh, ja dat klopt idd.
Oke, dan is er nog geen geluk bij een ongeluk, maar alleen ongeluk. :+

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
apple, dat zijn geen schatjes van patatjes, al twee uur zonder bereik ga ook maar eens doen wat jullie zeggen.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Apple kennende zal er wel snel een update komen naar 8.0.2.

http://www.xbmcfreak.nl/

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:13
Als ik probeer terug te gaan naar iOS 7 vanaf http://www.idownloadblog.com/download/ dan krijg ik de melding dat de firmware niet compatible is. Enig idee wat ik fout doe? Ik heb het 5s GSM model gekozen want me toch de juiste lijkt.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:39
5s Global heb je nodig.

• dieselb0y
  • Laatst online: 08:13
Thx, dat was het inderdaad. Zou toch zweren dat ik net ergens uit een tekst haalde dat ik de GSM versie moest hebben en dacht ook dat ik beide versies al had geprobeerd, achja het is al laat :O

• JB
  • Laatst online: 23:53

JB

Cédric roelt!

JB schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:52:
Krijgen mensen hier de Sleutelhanger van iCloud weer enabled? Ik krijg al sinds donderdagavond geen sms binnen om de bevestigingscode in te kunnen voeren.
Niemand hier last van? Gaat nog steeds niet hier. Krijg geen SMS binnen. Straks Apple maar weer bellen :/

Mijn boefje is liev!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
Ook ik heb daar last van. Krijg ook geen SMS binnen. Zou je mij op de hoogte willen houden van de uitkomst van het gesprek met Apple?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:28

Pixeltje

Woo-woohoo!

JB schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:13:
[...]

Niemand hier last van? Gaat nog steeds niet hier. Krijg geen SMS binnen. Straks Apple maar weer bellen :/
Hier ook, heb het maar opgegeven. Zie over een week wel weer wat ze de lucht in hebben geschoten en of het werkt, voor ik me weer waag aan een upgrade. iOS8 had ik beter ook niet kunnen doen vooralsnog, want mijn iPhone 5 is er laggy van geworden op sommige plekken, mijn photostream is kwijt (en daar baal ik echt van) en tijdens het upgraden (via USB kabel en iTunes) ook nog een error waardoor ik eerst een restore moest doen.

Zoals ik al eerder zei, Apple heeft weleens op een betere manier zijn hard- en software gereleased. Ik snap ook niet hoe fouten zoals wegvallen van bereik etc door de testperiode is gekomen; het moet toch opvallen dat alle iPhone 6 modellen ineens geen signaal meer hebben?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
Zelf zojuist telefonisch contact gehad met Apple. Blijkt dus ook door de update naar iOS 8 te komen. Enige wat ze mij konden vertellen is:" we zijn er mee bezig en verwachten het snel opgelost te hebben".

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even een crosspost van mezelf uit Magic in "Het grote Headphones topic" :

Ik gebruik sinds meer dan een jaar de configuratie ipad => lightning naar 30 pin connector => 30 pin connector naar 3,5mm => homemade objective 2 amp => sennheiser HD558

Altijd een perfect geluid gehad, tot de afgelopen weken, alle geluiden afgespeeld door mijn ipad hebben nu een echo. Ik heb het probleem tot de lightning naar 30 pin connector kunnen lokaliseren, echter uitwisselen van de connector met de versie van een collega heeft geen effect. Ik vermoed nu dat het probleem komt sinds IOS 8. Misschien heeft iemand van jullie een vergelijkbare configuratie die dit kan bevestigen?

De headphone uit geeft wel een prima geluid, maar op max volume wordt de ipad erg warm, en de batterij loopt veel sneller leeg.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• RnB
  • Nu online

RnB

homemix25 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:45:
Zelf zojuist telefonisch contact gehad met Apple. Blijkt dus ook door de update naar iOS 8 te komen. Enige wat ze mij konden vertellen is:" we zijn er mee bezig en verwachten het snel opgelost te hebben".
Dat is wel een erg makkelijk antwoord van ze.
Ik heb al problemen met iCloud keychain sinds iOS 7 , ik blijf in een reset loop hangen en wanneer ik hier eindelijk uit ben, synchroniseert ie niet tussen de devices.
En het lijkt me ook stug dat 8.0.1 het probleem met het verificatie smsje heeft veroorzaakt, want ook dit speelt al veel langer.

• JB

JB

Cédric roelt!

RnB schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:47:
[...]

Dat is wel een erg makkelijk antwoord van ze.
Ik heb al problemen met iCloud keychain sinds iOS 7 , ik blijf in een reset loop hangen en wanneer ik hier eindelijk uit ben, synchroniseert ie niet tussen de devices.
En het lijkt me ook stug dat 8.0.1 het probleem met het verificatie smsje heeft veroorzaakt, want ook dit speelt al veel langer.
Das dan mooi bagger... Ik krijg ook te horen, probeer het morgen nog een keer...

Mijn boefje is liev!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Vanochtend iOS 7.1.2 teruggezet op de iPad 2. was echt helemaal klaar met het gevoel op een goedkoop vier jaar oud Android tablet te werken :( .
Terugzetten ging vrij probleemloos, was een behoorlijke back-up aanwezig, alleen iBooks kon niet worden teruggezet, later gedownload uit de store maar wel leeg?? (niet zo'n probleem trouwens).
Apparaat draait nu weer als een zonnetje, hoor het wel als het Apple gelukt is een fatsoenlijke versie in elkaar te fröbelen, als die er tenminste komt en dit niet policy is om iedereen aan de >= iPad3 of >= iPhone 5 te krijgen.

Wel jammer van de zinloze tijd en het gedoe, had van Apple verwacht dat er behoorlijk getest zou zijn en pas vrijgave na een degelijk systeem (op alle volgens hen geschikte apparaten).

• UltraSub
Ben ik de enige die moe wordt van mensen die zitten te huilen dat het zo buggy en zo langzaam is en battery vreet en en en... Maar wel te beroerd is om even een clean install te doen? Als iemand zegt ik heb Windows Vista ff naar Windows 7 en daarna naar W8 geupgrade en het is bagger, zegt iedereen "ja hallo. Zou je niet eens een clean install doen?"

Granted, het gaat beter bij *nix omgevingen, maar ook daar van tijd tot tijd, doe jezelf een plezier. Clean install met wellicht eerst een restore om te kijken of het goed gaat, en worse case een volle clean install. Ik doe dat altijd bij major releases en heb werkelijk nooit gedonder. (ieder toestel en release gehad vanaf 3G). Overal om me heen waar advies van restore of clean install wordt gevolgd is het daarna "he, dat is een verschil zeg".

/edit
Overigens, ja, iOS 8.0 is ook bij een verse install nog niet bugfree, maar wel perfect werkbaar. Niks echt storends meer. Vergeet niet dat ook al zie je weinig aan de buitenkant, er onder water veel is veranderd.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 25-09-2014 16:00 ]

• DJBSHORT
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 21:29
Ik heb sinds het installeren van IOS 8 op iphone/ipad problemen met het resolven van .local adressen via een VPN verbinding (L2TP/IPSEC of OpenVPN) het resolved niet en de queries komen ook niet aan op mijn DNS server.

Het vreemde is dat als ik een ander domein aanmaak op mijn interne dns server bijvoorbeeld .mijnnetwerk dit wel resolved.

Meer mensen met dit probleem?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:59:
Ben ik de enige die moe wordt van mensen die zitten te huilen dat het zo buggy en zo langzaam is en battery vreet en en en... Maar wel te beroerd is om even een clean install te doen? Als iemand zegt ik heb Windows Vista ff naar Windows 7 en daarna naar W8 geupgrade en het is bagger, zegt iedereen "ja hallo. Zou je niet eens een clean install doen?"

Granted, het gaat beter bij *nix omgevingen, maar ook daar van tijd tot tijd, doe jezelf een plezier. Clean install met wellicht eerst een restore om te kijken of het goed gaat, en worse case een volle clean install. Ik doe dat altijd bij major releases en heb werkelijk nooit gedonder. (ieder toestel en release gehad vanaf 3G). Overal om me heen waar advies van restore of clean install wordt gevolgd is het daarna "he, dat is een verschil zeg".

/edit
Overigens, ja, iOS 8.0 is ook bij een verse install nog niet bugfree, maar wel perfect werkbaar. Niks echt storends meer. Vergeet niet dat ook al zie je weinig aan de buitenkant, er onder water veel is veranderd.
Persoonlijk word ik moe van mensen die alles maar rechtpraten wat er mis gaat. Genoeg mensen hebben namelijk wel degelijk een clean install gedaan van iOS8 (waaronder ik) en dat het bij jou perfect werkt en 'niet bugfree is, maar wel perfect werkbaar' vind ik erg fijn voor je. Bij mij werkt het, jazeker na 2x een clean install, voor geen meter. 50% van de tijd hangt mijn camera en vervolgens valt de iPhone uit en is de batterij zogenaamd leeg, een heleboel internet pagina's laden enorm traag en regelmatig zie ik geen iconen als ik naar mijn homescreen terug ga. Waarschijnlijk is dat voor jou ook niet de definitie van 'niet bugfree, maar wel perfect werkbaar'.

Apple heeft een baggere versie van iOS8 opgeleverd en maakt het vervolgens nog droeviger met 8.0.1. Ik begrijp dan ook niet waar jouw reactie vandaan komt.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 09:08

Mx. Alba

hen/die/zij

iOS 8 lijkt inderdaad een beetje op iOS ME of iOS Vista... Net niet.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• netvista
  • Laatst online: 15-06 09:18
Aghanim schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:18:
[...]

Persoonlijk word ik moe van mensen die alles maar rechtpraten wat er mis gaat. Genoeg mensen hebben namelijk wel degelijk een clean install gedaan van iOS8 (waaronder ik) en dat het bij jou perfect werkt en 'niet bugfree is, maar wel perfect werkbaar' vind ik erg fijn voor je. Bij mij werkt het, jazeker na 2x een clean install, voor geen meter. 50% van de tijd hangt mijn camera en vervolgens valt de iPhone uit en is de batterij zogenaamd leeg, een heleboel internet pagina's laden enorm traag en regelmatig zie ik geen iconen als ik naar mijn homescreen terug ga. Waarschijnlijk is dat voor jou ook niet de definitie van 'niet bugfree, maar wel perfect werkbaar'.

Apple heeft een baggere versie van iOS8 opgeleverd en maakt het vervolgens nog droeviger met 8.0.1. Ik begrijp dan ook niet waar jouw reactie vandaan komt.
Ik snap je frustratie, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hier ook geen problemen heb met IOS 8. ( iphone 5 ). Het lijkt dus echt exemplarisch te zijn. Maar ik zou zeggen, downgrade naar iOS 7 als dat beter werkt voor je.

[ Voor 19% gewijzigd door netvista op 25-09-2014 20:46 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
Ik ook geen problemen op iPhone 5S. Ota update.
Misschien bepaalde apps of settings die je dwarszitten?

👉🏻 Blog 👈🏻

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57

YellowCube

Wait...what?

ik lijk vooral problemen te hebben met settings die niet doen wat ze moeten doen.
Het is allemaal vrij subtiel, dus het valt niet direct op.

"Do not disturb" is bij mij ingesteld om nummers uit mijn Favorieten lijst gewoon door te laten.
Ik heb vandaag 3 telefoontjes uit die lijst gemist toen m'n telefoon op Do Not Disturb stond. Oftewel, die setting werkt niet correct.

iTunes Match staat ingesteld om geen gebruik te maken van Cellular Data.
Vandaag zat ik doodleuk te luisteren naar iCloud nummers die via Cellular afgespeeld werden.

Privacy settings lijken ook niet te werken. Zo heeft bij mij de Nu.nl app geen toestemming om m'n lokatie te gebruiken. Echter, bij gebruik van de app, toont m'n telefoon gewoon het locatie tekentje boven in het scherm.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik deed ook een clean install dus daar zal het niet aan liggen.
Eerst leek een paar keer opnieuw opstarten wat soelaas te bieden, helaas wat dat van korte duur:
- Half opgebouwde webpagina's.
- Zeer traag op aanraken reagerend scherm, op het onwerkbare af.
- Bij scrollen door webpagina's trage opbouw van het scherm.
- Schokkerige animaties.
Laat het dan exemplarisch zijn, ik ben voorlopig blij dat ik weer een versie terug ben.
Trouwens, niet bugfree maar wel perfect werkbaar vindt ik nogal een rare zin, perfect is 100% volgens mij, dan zou ie toch bugfree moeten zijn?
Of kan Apple spul ook voor 120% werken?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Klopt het trouwens dat handoff niet beschikbaar is op een ipad 3? Daar waar ik die instelling op mijn iPhone 5 zie staan, onder Instellingen -> Algemeen, ontbreekt die instelling compleet op mijn ipad 3.

• RnB
  • Nu online

RnB

Ik heb even snel gegoogled, maar hij zou het wel moeten doen (iPad 3 eerste tablet met Bluetooth 4.0). Meer dan dat er Low Energy Bluetooth voor nodig is, kan ik zo snel niet vinden.

• UltraSub
oetgrunn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:55:
Ik deed ook een clean install dus daar zal het niet aan liggen.
Eerst leek een paar keer opnieuw opstarten wat soelaas te bieden, helaas wat dat van korte duur:
- Half opgebouwde webpagina's.
- Zeer traag op aanraken reagerend scherm, op het onwerkbare af.
- Bij scrollen door webpagina's trage opbouw van het scherm.
- Schokkerige animaties.
Laat het dan exemplarisch zijn, ik ben voorlopig blij dat ik weer een versie terug ben.
Trouwens, niet bugfree maar wel perfect werkbaar vindt ik nogal een rare zin, perfect is 100% volgens mij, dan zou ie toch bugfree moeten zijn?
Of kan Apple spul ook voor 120% werken?
Lol, das inderdaad een wat rare zin ja. Laat perfect maar weg, dat moet gewoon goed werkbaar zijn. Hij is niet bugfree, maar hij crashed niet, geen traagheid enz, hij werkt gewoon. Maar ik ben met jullie eens, hij blijft beetje voelen als een late beta.

En @XeNeRgY; Ik praat helemaal niks recht. Ik zeg notabene dat het niet bugfree is. Waar het mij om gaat is dat het ieder jaar hetzelfde liedje is, mensen met grote problemen, die het vertikken om ff een clean install te doen, want: "dat gaat toch niks helpen want het is gewoon kut". Nou, dan doe je het niet. Maar stop dan ook met miepen.
Als je wel een clean install hebt gedaan, zoals jij en veel anderen hier, dan voel je ook niet aangesproken. ;)
Wat mij wel ieder jaar weer bevreemd, dat exemplarische. Dat kan ik echt niet plaatsen. Het is toch dezelfde hardware zou je zeggen :|

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat betreft de niet clean install ben ik het met je eens. Het kwam echter over alsof een clean install volgens jou alle problemen op zou lossen. Helaas is het niet zo, ondervind ik momenteel :) Komt vast wel goed, maar het is wel balen.

• Pyrone89
Daarnaast gaat Apple er prat op dat bij hun het gewoon werkt en dus zaken zoals een clean install juist niet nodig zijn.

Hoe dan ook is het de laatste tijd blunder op blunder.
Alleen deze maand al:

-U2 album gedoe (persoonlijk zit ik er niet mee, maar 100 miljoen betalen voor iets dat juist gezeur oplevert is zeer pijnlijk)
-iPhone die buigt en hun belachelijke (maar immers beruchte) 'het is niet onze fout' reactie. Ondertussen wel dezelfde dag nog een vacature plaatsen voor een engineer die juist dit soort problemen moet voorkomen.
-iOS versies die telkens zwaarder worden, terwijl de concurrent juist bij elke versie lichter wordt
-iOS 8.0.1 fiasco
-Gedoe mbt het streamen van de Keynote zelf
-CarPlay die stilletjes is uitgesteld naar 2015 en later
-Kinderlijke fouten in beveiliging iCloud, naar nu blijkt zelfs al maanden terug maar simpelweg genegeerd.

En dit is dus alleen al sinds 9 september in het nieuws gekomen, kortom. de afgelopen 16/17 dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pyrone89 op 25-09-2014 23:56 ]

• UltraSub
Ze blunderen lekker de laatste tijd inderdaad :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 16:33

Ethirty

Who...me?

Pyrone89 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:54:
-Gedoe mbt het streamen van de Keynote zelf
Voeg daar maar het streamen van iTunes festival aan toe. Of het is de IOS"8" update van de aTV.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
8.0.2 is uit!

This release contains improvements and bug fixes, including:
  • Fixes an issue in iOS 8.0.1 that impacted cellular network connectivity and Touch ID on iPhone 6 and iPhone 6 Plus
  • Fixes a bug so HealthKit apps can now be made available on the App Store
  • Addresses an issue where 3rd party keyboards could become deselected when a user enters their passcode
  • Fixes an issue that prevented some apps from accessing photos from the Photo Library
  • Improves the reliability of the Reachability feature on iPhone 6 and iPhone 6 Plus
  • Fixes an issue that could cause unexpected cellular data usage when receiving SMS/MMS messages
  • Better support of Ask To Buy for Family Sharing for In-App Purchases
  • Fixes an issue where ringtones were sometimes not restored from iCloud backups
  • Fixes a bug that prevented uploading photos and videos from Safari
For information on the security content of this update, please visit this website:
http://support.apple.com/kb/HT1222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Eerste foutmelding na update 802:

"Dit onderdeel kon niet worden gedownload "
Waar het vandaan blijft komen is me nog steeds een raadsel 😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Kan ook komen doordat bv een app teruggetrokken of zojuist nog een nieuwere versie van is gekomen. had het vorige week ook met de marktplaats app, op de ipad was ie al aan het downloaden halfweg en hoppa weg wassie uit de store.
soms als je t dan dag later nog eens probeert kan het wel.
of je gaat expliciet naar de pagina van de app door m op te zoeken met de zoek functie en klikt dan op "werk bij". soms staat ie dan nog niet als update, die flag wordt ws separaat gezet, net zoals je nieuwe apps soms niet in de app store ziet staan of kan zoeken, maar als je de directe link hebt t wel werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door LoneWolf op 26-09-2014 08:05 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Klinkt dan toch echt als een bug. Jammer dat 8.0.2 dat dan niet oplost. Was voor mij een reden om terug te gaan naar 7.1.2.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Is geen bug idd. Heeft met de store te maken. Komt zo vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Is de sleutelhanger van iCloud wel te enablen met 8.0.2 of betreft dit echt issues met iCloud zelf? Alles werkt nu redelijk naar behoren op 8.0 bij mij, dan blijf ik liever nog even daarop zitten als ik dat hier zo lees.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vriendin blijft trouwens regelmatig de vraag voor haar iCloud password krijgen. Ook na een restore op 8.0. Net geupgrade naar 8.0.2, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Misschien eens compleet instellen als nieuw device ipv backup terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Banshee schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 06:22:
Eerste foutmelding na update 802:

"Dit onderdeel kon niet worden gedownload "
Waar het vandaan blijft komen is me nog steeds een raadsel 😤
iPhone 6 net geupdate naar 8.0.2. Alles lijkt ok nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 11:50

nexhil

BAM!

Geert1976 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:21:
NIET UPDATEN! IK HERHAAL: NIET UPDATEN!

''geen service'' (dus geen 3G/4G signaal en bellen) all over the place (diverse fora) + TouchID schijnt niet meer te werken na iOS 8.0.1
Ik heb hier met mijn 5s geen problemen met 3G of de Touchid met 8.0.2

NVM net wakker

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 26-09-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
SidewalkSuper schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 02:09:
8.0.2 is uit!

This release contains improvements and bug fixes, including:
  • Fixes an issue in iOS 8.0.1 that impacted cellular network connectivity and Touch ID on iPhone 6 and iPhone 6 Plus
  • Fixes a bug so HealthKit apps can now be made available on the App Store
  • Addresses an issue where 3rd party keyboards could become deselected when a user enters their passcode
  • Fixes an issue that prevented some apps from accessing photos from the Photo Library
  • Improves the reliability of the Reachability feature on iPhone 6 and iPhone 6 Plus
  • Fixes an issue that could cause unexpected cellular data usage when receiving SMS/MMS messages
  • Better support of Ask To Buy for Family Sharing for In-App Purchases
  • Fixes an issue where ringtones were sometimes not restored from iCloud backups
  • Fixes a bug that prevented uploading photos and videos from Safari
For information on the security content of this update, please visit this website:
http://support.apple.com/kb/HT1222
Ik zou even wachten, gezien hun recente geschiedenis. Als er na 2 dagen nog niks is, dan zou ik de sprong wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-06 15:04
Ik heb een iPhone 5s, en sinds iOS 8 heb ik met FaceTime Video er last van dat het beeld donker wordt. De andere partij ziet het duidelijk, en ook op het kleine blokje van mijzelf in de app zie ik duidelijk dat het beeld heel donker is. Als ik de iPhone dan even heen en weer beweeg, en dus wat andere lichtintensiteit vangt wordt het 2 seconde goed en daarna fade hij over een tijd van 2 seconde weer naar erg donker.

Ik had dit nooit op iOS7, iemand die hetzelfde ervaart? Ik kan op google er bar weinig over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pyrone89 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:28:
[...]

Ik zou even wachten, gezien hun recente geschiedenis. Als er na 2 dagen nog niks is, dan zou ik de sprong wagen.
Mm 8.0.1 is toch wel de eerste rotte Apple (grappig he 8)7 ) die er tussen heeft gezeten.
Buiten die update is hun track record prima toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:12:
[...]

Mm 8.0.1 is toch wel de eerste rotte Apple (grappig he 8)7 ) die er tussen heeft gezeten.
Buiten die update is hun track record prima toch?
Nou nou... ze hebben er zeker meer gehad in het verleden hoor :X

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:13:
[...]

Nou nou... ze hebben er zeker meer gehad in het verleden hoor :X
Echt waar? Is me volledig ontschoten, ik vergeef zo snel :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:42

jelle.

Product Owner
Heeft iemand al ervaring met iOS 8.0.2? Lijkt me dat ze niet twee keer zo'n grove fout maken, maar ben toch benieuwd of alles goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heb 'm draaien op de 4S van mijn werk. Enige wat me tot nu toe opvalt is het wifi bereik. Ik zit 10 meter van de router (2 deuren er tussen) en geen vol bereik :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
jelle. schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:32:
Heeft iemand al ervaring met iOS 8.0.2? Lijkt me dat ze niet twee keer zo'n grove fout maken, maar ben toch benieuwd of alles goed werkt ;)
Tot nu toe wel ja (iPhone 6). Merk geen verschil behalve dat ik toch echt een KPN logootje zie en TouchID werkt....

Updaten ging supersnel, toch een verschil dat het in de US nacht is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Heb m hier op n ipad air, ipad 2, iphone 4s en iphone 5s staan, geen problems so far.
enige wat me opvalt op de ipad 2 en 4s is een zwarte safari browser ? heb ik nog niet eerder gezien vlgs mij.

edit: lijkt er op of dat door private browsing komt, staat die nu standaard aan na de update ?

[ Voor 23% gewijzigd door LoneWolf op 26-09-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
LoneWolf schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:39:
Heb m hier op n ipad air, ipad 2, iphone 4s en iphone 5s staan, geen problems so far.
enige wat me opvalt op de ipad 2 en 4s is een zwarte safari browser ? heb ik nog niet eerder gezien vlgs mij.

heb jij dat ook jb ?
Wat vind je van de performance op je iPad 2? Ik had het even draaien op m'n iPad mini maar dat liep niet echt soepel (clean install, btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Ik kom op verschillende plaatsen tegen dat de vertragingen en hogere batterij-verbruik na een grote update komen doordat er dan een nieuwe indexering (filesystem?) plaatsvindt. Ik kan me daarom voorstellen dat ,met name de wat oudere, apparaten merkbaar trager zijn na de installatie. Geen idee hoe je kan zien of die indexering nog loopt.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

t kan op sommige fronten wel iets beter, zie soms wat stotterinng bij t openen van apps of snel scrollen.
Valt me overigens alleszins mee na de verhalen, ik denk dat t zeker werkbaar is. kan ook nog beter worden, soms is net na install de boel toch nog niet heel optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Op Ipad 2 is de performance wel beter. Vooral de safari browser wat een "pain in the ass" was met 8.0..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Laatst online: 10-09-2024
8.0.2 zo'n 2 uur geleden geïnstalleerd op ipad air. Binnen 2 uur al 10% batterij verbruikt, zonder dat ik m'n ipad echt heb gebruikt.... Thnx Apple! 😠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Laatst online: 09-01 08:39
DaFreakR schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:15:
8.0.2 zo'n 2 uur geleden geïnstalleerd op ipad air. Binnen 2 uur al 10% batterij verbruikt, zonder dat ik m'n ipad echt heb gebruikt.... Thnx Apple! 😠
indexering dus?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 08:02
LoneWolf schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:39:

edit: lijkt er op of dat door private browsing komt, staat die nu standaard aan na de update ?
Viel me laatst ook op toen ik de iPhone van mijn vriendin (champagne goud) en die van mij in de hand had kort na elkaar, de safari browser past zich aan aan de kleur van je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

LOL @Scrtz... zwarte browser op witte ipad :2 ) en zwarte browser op zwarte 4S :+

Nee t heeft dus idd te maken met de private browsing, staat dus schijnbaar standaard aan na de update naar 8.02 / heb m al weer normaal op beide :D

Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste