ja fijn is dat wat ik al dacht en lees, ze maken je lekker met die fantastische functies maar nee werkt niet in nederlands, zelfde als dat naar beneden halen met een imessage werkt perfect maar voor whatsapp niet, is dat dan een update van whatsapp of kan ios dat niet voor whatsapp
Ja, op het Health Data tab > Fitness > Steps.Amiet01 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:16:
[...]
Waar kan je dit vinden? In de gezondheids app?
"Hey Siri" werkt alleen als het apparaat aan de voeding ligt.Spam schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:50:
Wat ik NIET fijn vind:
- "hey siri" werkt ineens niet meer
?
Is er daar een verklaring voor? Vreemde voorwaarde?
Kost misschien te veel juice?Dupje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:28:
Hier idem, iphone hersteld en geconfigureerd als nieuwe iphone. Vervolgens ING app geïnstalleerd en bij stap 2 ontvang ik de TAN code per sms, maar de app weigert om me deze te laten invullen.Postjuh schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:03:
[...]
Bij mij werkt het gewoon (activeren/koppelen ervan).
Als je via de website bij mobiel bankieren op activeer drukt krijg je een TAN code op je mobiel. Deze tan code vul je op de website ( stap 2 ) in en daarna wordt de juiste code op de website weergegeven ( stap 3 ) die je dan weer in de app moet invullen ( 6 getallen ). Dit is eenmalig.
[...]
Ik heb mijn iPhone als nieuwe iPhone geconfigureerd na de update dus dan moet je de app ( clean install ) weer activeren bij de ING.
zal de APP eens verwijderen en nogmaals installeren...
1e indruk is voor de rest positief op de 4S
I don't drive fast, I only fly low!
dat laatste.vegetto1983 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:18:
ja fijn is dat wat ik al dacht en lees, ze maken je lekker met die fantastische functies maar nee werkt niet in nederlands, zelfde als dat naar beneden halen met een imessage werkt perfect maar voor whatsapp niet, is dat dan een update van whatsapp of kan ios dat niet voor whatsapp
De ontwikkelaar zal e.e.a. aan moeten passen
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
De officiële verklaring is dat het apparaat constant moet luisteren en dat dit mogelijk een hoop van de accu vraagt. Vandaar deze voorwaarde.Dupje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:28:
Nee, hii telt al zolang als je hem hebt, hij bewaarde het alleen maar 7 dagen. Zonder het in een app op te slaan vergat hij alles na een weekBlubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:00:
[...]
Dat viel mij ook op ja, vond dat behoorlijk vaag, want rond die datum is er volgens mij geen update geweest, hoe weet dat ding wanneer hij moest beginnen met tellen?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Aha, vandaarSpike_wolf schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:35:
[...]
Nee, hii telt al zolang als je hem hebt, hij bewaarde het alleen maar 7 dagen. Zonder het in een app op te slaan vergat hij alles na een week
Als hij non stop de mic gebruikt zal dat wel te veel stroom kosten. Als je siri eenmaal aan zet kun je wel met 'het siri' opvolgende commando's geven.Dupje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:28:
Humankind… be both.
En helaas. Dat quik-reply werkt dus niet met whatsapp...
Zoals al eerder in dit topic is gezegd is dat een feature die (gelukkig) door de app developer zelf gemaakt moet worden. Je kunt er vergif op innemen dan Whatsapp dat binnenkort dan ook gaat doen.mister9 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:53:
*Nog niet!mister9 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:53:
Zal vast toegevoegd worden, daar draait IOS 8 toch om ?
Alleen de 5S/C en 6 denk ik?Blubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:24:
[...]
Ja, op het Health Data tab > Fitness > Steps.
Daar zal dan waarschijnlijk wel een update voor komen (hoop ik)mister9 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:53:
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dan kunnen ze meteen die smerige pop-up over berichtgeving verwijderen. Het is dat iedereen Whatsapp gebruikt maar het gaat echt de Facebook kant op met die appBlubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:55:
[...]
Zoals al eerder in dit topic is gezegd is dat een feature die (gelukkig) door de app developer zelf gemaakt moet worden. Je kunt er vergif op innemen dan Whatsapp dat binnenkort dan ook gaat doen.

Mijn boefje is liev!
In ieder geval 5s en 6, je hebt daar een motion coprocessor voor nodig, die is in de 5s geïntroduceerd, of hij ook in de 5c zit durf ik niet te zeggen.thunder8 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:56:
Alleen de 5S/C en 6 denk ik?
De 5S en 5C zijn echt andere toestellen. De 5C heeft geen motion co-processor.thunder8 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:56:
[...]
Alleen de 5S/C en 6 denk ik?
[...]
Daar zal dan waarschijnlijk wel een update voor komen (hoop ik)
Wat betreft Whatsapp, dat komt wel goed. iOS8 is net gisteren uitgekomen.
Zat al te kijken en besefte me inderdaad dat ik die co-processor niet heb in mijn 5. Naja zo sportief ben ik ook niet.Blubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:58:
[...]
In ieder geval 5s en 6, je hebt daar een motion coprocessor voor nodig, die is in de 5s geïntroduceerd, of hij ook in de 5c zit durf ik niet te zeggen.
Geen idee welke popup je het over hebt, maar ik ben het er zeker mee eens dat het jammer is dat iedereen die app gebruikt. Laat er alsjeblieft een goed alternatief komen.JB schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:57:
[...]
Dan kunnen ze meteen die smerige pop-up over berichtgeving verwijderen. Het is dat iedereen Whatsapp gebruikt maar het gaat echt de Facebook kant op met die app
Probleem is dat Whatsapp gratis is, dat kan nooit goed uitpakken voor je privacy, maar daar hecht men niet genoeg waarde aan blijkbaar.
Nee. Er zit geen motion co-processor in de iPhone 5C.Blubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:58:
[...]
In ieder geval 5s en 6, je hebt daar een motion coprocessor voor nodig, die is in de 5s geïntroduceerd, of hij ook in de 5c zit durf ik niet te zeggen.
In de laatste updates ( mede ivm gereed maken iOS 8 ) zit ook een geforceerde pop-up over berichtgeving. Ze hebben nu bij de laatste update de interval van die pop-up veranderd maar deze verschijnt nog steeds om de zoveel keer als je de berichtgeving niet zo hebt ingesteld zoals zij graag zien. Ik krijg deze bijvoorbeeld omdat ik groepsgesprekken op stil heb staan (zo lijkt)...Blubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:00:
[...]
Geen idee welke popup je het over hebt, maar ik ben het er zeker mee eens dat het jammer is dat iedereen die app gebruikt. Laat er alsjeblieft een goed alternatief komen.
Probleem is dat Whatsapp gratis is, dat kan nooit goed uitpakken voor je privacy, maar daar hecht men niet genoeg waarde aan blijkbaar.
Mijn boefje is liev!
Maar waarom werkt dan bv een stappenteller prima op de iPhone 5, als je een app zoals moves gebruikt?thunder8 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:00:
[...]
Zat al te kijken en besefte me inderdaad dat ik die co-processor niet heb in mijn 5. Naja zo sportief ben ik ook niet.Eerst een nieuwe iPad.
Bewegingsensoren in je telefoon werken wel, maar alleen als de app ze waarschijnlijk continu monitort? Met de co-processor kan de telefoon die op de achtergrond doen met een veel lager verbruik tot gevolg.mister9 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:07:
[...]
Maar waarom werkt dan bv een stappenteller prima op de iPhone 5, als je een app zoals moves gebruikt?
Ik vind het tot nu erg tegenvallen. Het begon gister al met het updaten: timeout, error, 5GB vrij op een iPhone 16GB? Het was werkelijk huilen met de pet op.
Toen iOS8 het wel deed viel me het volgende op:
- iCloud Drive, aardig maar ik kan losse bestanden niet in een "finder" openen op mijn iPad. Alles zit nog in Sandboxes.
- iCloud Photo's, niet aanwezig.
- Ik wist het maar nu toch weer opnieuw: Nederland wordt genegeerd: Siri, iTunes Radio, Predictive Keyboards, ...
- Health connecties met apps lijken er niet te zijn.
- Nog meer stock apps (iBooks en Podcasts gebruik ik niet en Tips... wtf?)
- Family shared apps zijn opt-in voor developers: dat duurt dus nog wel even (of komt nooit).
- Photos algemeen: wat is nu waar: lokaal, photostream (en volledige resolutie?) en worden bewerkingen bewaard? Ook voor iPhoto op de Mac?
- Oh ja BAM! iPhoto werkt niet meer, dus alles wat je daarin hebt gemaakt is per definitie al weg zonder dat ergens te kunnen bewaren.
De share-addons en widgets zijn leuk maar dat duurt nog wel even voordat die echt met vernuftige dingen komen. En vele zaken die hierboven staan zullen pas (eind) oktober een beetje worden uitgerold. Ik vind dat niet des Apples.
- iCloud Drive, aardig maar ik kan losse bestanden niet in een "finder" openen op mijn iPad. Alles zit nog in Sandboxes.
- Ik wist het maar nu toch weer opnieuw: Nederland wordt genegeerd: Siri, iTunes Radio, Predictive Keyboards, ...
- Family shared apps zijn opt-in voor developers: dat duurt dus nog wel even (of komt nooit).
- Photos algemeen: wat is nu waar: lokaal, photostream (en volledige resolutie?) en worden bewerkingen bewaard? Ook voor iPhoto op de Mac?
- Oh ja BAM! iPhoto werkt niet meer, dus alles wat je daarin hebt gemaakt is per definitie al weg zonder dat ergens te kunnen bewaren.
De share-addons en widgets zijn leuk maar dat duurt nog wel even voordat die echt met vernuftige dingen komen. En vele zaken die hierboven staan zullen pas (eind) oktober een beetje worden uitgerold. Ik vind dat niet des Apples.
Je kunt nu in het Nederlands dicteren, een maand geleden had Apple een vacature voor een Nederlandse linguist. Alles wijst erop dat Siri, ondanks de minuscule markt, in het Nederlands beschikbaar komt.iAmRenzo schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:29:
Heb dit ook ondervonden! Volgens mij gebeurt het op het moment dat je een nieuwe wijziging maakt aan een contact dat de foto daarbij weer reset naar de uitgezoomde versie.xppn schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:02:
- Als ik in contacten een foto van iemand toevoeg en zet het gezicht in het midden van het cirkeltje dat werkt prima. Maar na verloop van tijd gaat hij toch weer het 'centrum' van de foto pakken. Volgens mij gebeurd dit nadat ik door die persoon ben gebeld. (dus bij een horizontale foto....)
Dus stel ik heb een contactfoto gemaakt en het contact opgeslagen. Daarna nog eens een woonadres toegevoegd, waardoor de foto reset.
2 vragen.
Ik zoek me rot, maar waar kan ik vanaf m'n iPad een hotspot met m'n telefoon. Handmatig kan dit natuurlijk allang, maar met ios 8 kon ik het toch vanaf m'n iPad zonder m'n iohone aan te raken?
En mooi dat dicteren in het Nederlands nu op t standaard toetsenbord staat. Kan ik dat ook in Whatsapp gebruiken?
Ik zoek me rot, maar waar kan ik vanaf m'n iPad een hotspot met m'n telefoon. Handmatig kan dit natuurlijk allang, maar met ios 8 kon ik het toch vanaf m'n iPad zonder m'n iohone aan te raken?
En mooi dat dicteren in het Nederlands nu op t standaard toetsenbord staat. Kan ik dat ook in Whatsapp gebruiken?
Ik zal het in de gaten houdenSidewalkSuper schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:38:
[...]
Dus stel ik heb een contactfoto gemaakt en het contact opgeslagen. Daarna nog eens een woonadres toegevoegd, waardoor de foto reset.

Ik maak me zorgen omdat photostream is verdwenen... Ik heb nu geen idee wat er in de photostream staat. Hoe kan ik daar foto's uit verwijderen? Synct naar me iPad maar zit daar niet altijd even op te wachten

[ Voor 7% gewijzigd door xppn op 18-09-2014 14:50 ]
Nu al 6 Apps die een update hebben, maar hij doet niks. Blijft maar draaien en thats it 😐
Was voorheen niet. Alle info in Apple id nagelopen, staat allemaal goed. Wie heeft dit ook wel eens gehad ?
Merk net dat ik helemaal niks kan installeren.
Blijft maar op wachten staan. Vraagt ook niet eens om een Apple id. Niks helpt. Erg vreemd. Zal het eens bij Apple neer gaan leggen.
Was voorheen niet. Alle info in Apple id nagelopen, staat allemaal goed. Wie heeft dit ook wel eens gehad ?
Merk net dat ik helemaal niks kan installeren.
Blijft maar op wachten staan. Vraagt ook niet eens om een Apple id. Niks helpt. Erg vreemd. Zal het eens bij Apple neer gaan leggen.
[ Voor 30% gewijzigd door Banshee op 18-09-2014 15:51 ]
geen geluid meer op ipad3 na afspelen filmpje in safari... na reboot doet 'ie het weer.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Hoop dat Chrome snel een update krijgt, die lijkt toch minder soepel te werken. Scrollen hapert af en toe en als ik hier op het forum het input veld selecteer kan ik niet typen. Moet ik eerst het keyboard verbergen en nog een keer de input selecteren, dan pas kan ik een reactie schrijven.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Banshee schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:53:
Nu al 6 Apps die een update hebben, maar hij doet niks. Blijft maar draaien en thats it 😐
Ik heb dat nu met de Youtube app en de friends app
Kan je wel andere apps installeren?
Ik merk net dat ik helemaal niks kan installeren
Hier anders wel hoor. Al meerdere apps geüpdatet en zelfs 3 nieuwe gekocht en gedownload vanochtend.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja, 4 van de 6 apps zijn gelukt, alleen die 2 niet.Banshee schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:52:
Kan je wel andere apps installeren?
Hier ook geen problemen. Al 21 stuks vlekkeloos geupgrade.
Ik heb ook nergens last van. Heb al meerdere apps geïnstalleerd en geüpdatet.
Ouch, alle HealthKit apps zijn uit de store gehaald
http://www.engadget.com/2...t-bug/?ncid=rss_truncated
http://www.engadget.com/2...t-bug/?ncid=rss_truncated
#team_UTC+1
hmm wonderlijk genoeg krijg ik de ING app niet meer werkend. Al 2x de iPhone hersteld en netjes via de procedure gewerkt, krijg sms met code maar helaas de app accepteert deze niet.
ING gemaild en voor de rest even afwachten
ING gemaild en voor de rest even afwachten
Toch maar overstappen op de Rabobank dan? Mijn Rabo bankieren app heeft de upgrade vlekkeloos doorstaan... Evenals de ICS app.
[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 18-09-2014 16:24 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Over fotobeheer in iOS 8: http://www.iculture.nl/io...-camerarol-fotos-beheren/
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
@Albantar -> goede grap 
Overigens heb ik geen update gedaan, maar compleet van 0 af aan begonnen. Mijn eigen ervaring is dat ik dan de optimale snelheid behaal en zoveel werk is het niet voor me om even weer wat apps en settings te doen.
Maargoed enige 2 dingen die ik tot heden hebt gemerkt met IOS 8 zijn dat ING app niet gekoppeld krijg en dat TomTom Benelux dat iCloud data niet terug inleest. (oa favoriete locaties)
Vermoedelijk wordt dit ook nog wel opgelost.
Buiten deze 2 punten draait IOS soepel op de 4S en ben ik tot heden tevreden.
Overigens heb ik geen update gedaan, maar compleet van 0 af aan begonnen. Mijn eigen ervaring is dat ik dan de optimale snelheid behaal en zoveel werk is het niet voor me om even weer wat apps en settings te doen.
Maargoed enige 2 dingen die ik tot heden hebt gemerkt met IOS 8 zijn dat ING app niet gekoppeld krijg en dat TomTom Benelux dat iCloud data niet terug inleest. (oa favoriete locaties)
Vermoedelijk wordt dit ook nog wel opgelost.
Buiten deze 2 punten draait IOS soepel op de 4S en ben ik tot heden tevreden.
Ik zoek hier ook. Je bent niet de enige die dat mee heeft gekregen....mister9 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:47:
2 vragen.
Hier: http://www.iphonehacks.co...data-connection-ipad.html
Ja dat kan gewoon op exact de zelfde manier.En mooi dat dicteren in het Nederlands nu op t standaard toetsenbord staat. Kan ik dat ook in Whatsapp gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Psycho_Mantis op 18-09-2014 16:33 ]
Ikzelf ben met email adres a@b.com de "family owner". Nu wil ik bij m'n vriendin met email adres b@b.com instellen dat zij gebruik mag maken van mijn account. Wat moet ik nu op haar telefoon bij "bevestig welke account u wilt gebruiken om aankopen te delen" invullen? Standaard staat hier HAAR adres, maar moet dat dus MIJN adres zijn? Als ik HAAR email laat staan, dan krijg ik "betaalmethode vereist".
De vraag is dus eigenlijk: moet ik voor alle itunes ID's die "onderdeel willen zijn" van de family ID een geldig betaalmiddel instellen of kunnen ze allemaal liften op het betaalmiddel afkomstig van de family "master"?
De vraag is dus eigenlijk: moet ik voor alle itunes ID's die "onderdeel willen zijn" van de family ID een geldig betaalmiddel instellen of kunnen ze allemaal liften op het betaalmiddel afkomstig van de family "master"?
[ Voor 30% gewijzigd door smeerbartje op 18-09-2014 16:45 ]
Ja. En ik zou nog even wachten met iCloud Drive. Als je het eenmaal aanzet kan je met apparaten die een oudere versie dan iOS8 of Yosemite draaien, de iCloud Drive niet benaderenVerwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:38:
Werkt de icloud photo library alleen met icloud drive geactiveerd?
Heb zelf nog een iPhone 4 dus daar kan ik niet veel over zeggen.
Maar op mijn iPad (4) merk ik met name rondom de Safari extensies wat glitches. Icoontjes die door elkaar heenlopen alshet toetsenbord in beeld is.
Zelfde in mail. ik zag allerlei bijlagen door elkaar heen staan. Dus over elkaar geschoven zeg maar.
Jammer is het ook dat je geen verschillende handtekeningen kan maken: Nieuw + reply bijvoorbeeld.
Maar op mijn iPad (4) merk ik met name rondom de Safari extensies wat glitches. Icoontjes die door elkaar heenlopen alshet toetsenbord in beeld is.
Zelfde in mail. ik zag allerlei bijlagen door elkaar heen staan. Dus over elkaar geschoven zeg maar.
Jammer is het ook dat je geen verschillende handtekeningen kan maken: Nieuw + reply bijvoorbeeld.
Verwijderd
Hier alles soepel op de 5S. Merk weinig verschil, had vooraf alle updates van apps gemaakt.
Enige puntje van wennen is de fotofolder structuur.
Verder nog geen duidelijke verschillen kunnen ontdekken
Enige puntje van wennen is de fotofolder structuur.
Verder nog geen duidelijke verschillen kunnen ontdekken
Nee! WTF iPhoto........iAmRenzo schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:29:
Ik vind het tot nu erg tegenvallen. Het begon gister al met het updaten: timeout, error, 5GB vrij op een iPhone 16GB? Het was werkelijk huilen met de pet op.

Hey ja! Ik zie het nu ook!
'iPhoto wordt niet ondersteund op iOS8. Uw foto's en aanpassingen blijven behouden in Foto's'
Migreer - Meer info - Annuleer'
Apart om het zo maar eens te zeggen...
'iPhoto wordt niet ondersteund op iOS8. Uw foto's en aanpassingen blijven behouden in Foto's'
Werkt quick reply bij jullie? Ik krijg gewoon iMessages binnen, zie ze dan op mijn lockscreen of notification screen, dan swipe ik de notification naar rechts en niets.. Volgens verschillende websites is dat hoe het werkt. In notification screen krijg ik alleen maar een kruisje te zien..
naar beneden swipen op het bericht en dan krijg je quick reply.
Dat doet het ook niet.. Het gaat om een iPhone 5s trouwens.
Op je lock screen moet je ze naar links swipen.
Stroken bovenin me scherm moet je omlaag trekken.
Stroken bovenin me scherm moet je omlaag trekken.
Humankind… be both.
Ja dat begreep ik ook uit alle video's die ik gekeken heb, maar dat werkt niet. He wat vaag..
Heb je Voorvertoning aan staan?omgwtfbbq schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:10:
Ja dat begreep ik ook uit alle video's die ik gekeken heb, maar dat werkt niet. He wat vaag..
Als die uit staat schijn je ook alleen maar een kruisje te krijgen.
Instellingen > Berichtgeving > Berichten > Toon voorvertoning
[ Voor 24% gewijzigd door Spike_wolf op 18-09-2014 18:23 ]
Humankind… be both.
Hadden ze niet iets gezegd over dat ze iPhoto zouden uitfaseren of integreren ergens anders in? Kan de exacte context van WWDC niet meer herinneren.readytoflow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:46:
Hey ja! Ik zie het nu ook!
#team_UTC+1
Ik ben echt op zoek naar meer info over family sharing... moeten de accounts NAAST het primary account nu wel of niet gekoppeld worden aan een credit card?
Je verandert het net naar NL, iPhone staat gewoon op engels dus dat was goed hoorSpike_wolf schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:22:
[...]
Heb je Voorvertoning aan staan?
Als die uit staat schijn je ook alleen maar een kruisje te krijgen.
Instellingen > Berichtgeving > Berichten > Toon voorvertoning
Vanaf homescreen de banner naar beneden swipen werkt nu. Lock screen is nog steeds afgesloten.
(Nog een edit) Dit krijg ik dus wel voor elkaar: http://images.anandtech.com/doci/8321/IMG_2451.PNG
Dit niet: http://images.anandtech.com/doci/8321/IMG_2450.PNG <- geldt ook voor het lock screen.
[ Voor 26% gewijzigd door omgwtfbbq op 18-09-2014 18:51 ]
Is 'Hey Siri' een commando voor alleen in iOS8? of werkt deze ook op 7?
Dat is alleen voor iOS8 en dan ook alleen als 'ie aan de lader hangt.
Overigens merkte ik dat direct na de update op de 5S het wifi wel ernstig traag werd terwijl een iPad Air op hetzelfde wifi wel snel was.
Tijd voor een herstel en beginnen vanaf 0 dan maar..
Overigens merkte ik dat direct na de update op de 5S het wifi wel ernstig traag werd terwijl een iPad Air op hetzelfde wifi wel snel was.
Tijd voor een herstel en beginnen vanaf 0 dan maar..
Hoe krijg je die aan de gang? Nike+ ?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het lijkt erop dat ALLE iOS devices gekoppeld moeten zijn aan één credit card. Lees ik dat goed? Hoe hebben jullie dat gedaan?smeerbartje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:24:
Ik ben echt op zoek naar meer info over family sharing... moeten de accounts NAAST het primary account nu wel of niet gekoppeld worden aan een credit card?

(bron)
Inderdaad, link: http://www.iculture.nl/ic...tiveren-ios-8-waarom-niet.Volkan1984 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:53:
[...]
Ja. En ik zou nog even wachten met iCloud Drive. Als je het eenmaal aanzet kan je met apparaten die een oudere versie dan iOS8 of Yosemite draaien, de iCloud Drive niet benaderen
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nee. 5S. Gezondheid - gegevens - conditie - stappen.Rivanov schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:16:
Hoe krijg je die aan de gang? Nike+ ?
Die Hey Siri is trouwens geniaal!
[ Voor 8% gewijzigd door Dupje op 18-09-2014 19:19 ]
Ik had de GM al draaien op iPad en iPhone. Kan ik daar gewoon op blijven? Toekomstige updates komen dan toch gewoon binnen?
In principe is de GM gewoon exact dezelfde versie als die gisteren is uitgebracht. However, theoretisch is het mogelijk (nog nooit gebeurd) dat in de week dat de GM uit komt een dusdanige bug er in blijkt te zitten dat Apple de GA toch nog zou aanpassen. Dus gewoon 8.0, geen 8.0.1 of zo. Maar dat is te zien aan build level. Aangezien het buildlevel niet gewijzigd is (anders zou het internet ermee vol staan dat dat was gebeurd), draai je exact hetzelfde image als de GA van gisteren.
Je kan de foto's selecteren (staat rechtsboven) en alles verwijderen, of selecteren en verwijderen.xppn schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:49:
[...]
Ik zal het in de gaten houdenecht raar!
Ik maak me zorgen omdat photostream is verdwenen... Ik heb nu geen idee wat er in de photostream staat. Hoe kan ik daar foto's uit verwijderen? Synct naar me iPad maar zit daar niet altijd even op te wachten
EDIT; ik doelde op het mapje 'onlangs verwijderd', zie nu dat je het hier over photostream heb. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik doe het nu iPhoto op m'n Mac.
[ Voor 14% gewijzigd door Bushalte op 18-09-2014 20:44 ]
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ah, dus nog even en ik roep 'hey siri, put on the kitchen light' en dan.. *klik*.
Ding luistert dus altijd mee. Maar goed dat Tim Cook belooft heeft echt geen data te gebruiken om te verkopen
Ding luistert dus altijd mee. Maar goed dat Tim Cook belooft heeft echt geen data te gebruiken om te verkopen
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Over die foto's verwijderen uit photostream, dat hoeft niet meer. Is nu gekoppeld aan de "camerarol". Verwijder je een foto, dan wordt die ook meteen uit de stream verwijdert. Erg relaxed, daar je dat vroeger op twee plaatsen moest doen, in de camerarol en in de stream. Nu dus niet meer
Aha, dat is wel beter inderdaad.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Mensen, pas op met family sharing! Blijkbaar kun je een account maar twee keer per jaar toevoegen aan een 'family'. Doe het dus in één keer goed!
Wil niet de party pooper zijn, maar quick reply api is alleen beschikbaar voor iMessage. 3rd party apps kunnen wel action buttons toevoegen, maar dat is geen quick reply helaas.Blubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:55:
[...]
Zoals al eerder in dit topic is gezegd is dat een feature die (gelukkig) door de app developer zelf gemaakt moet worden. Je kunt er vergif op innemen dan Whatsapp dat binnenkort dan ook gaat doen.
Da's met mijn combi (iPhone + Mac) inderdaad erg fijn. Maar werkt het cross device ook? Foto's van een iPhone verschijnen (indien Fotostream is ingeschakeld) nu ook op een andere apparaten zonder dat je het verschil ziet tussen een lokaal opgeslagen foto en een foto uit Fotostream. Wat gebeurt er dan als je die foto verwijdert vanaf een ander apparaat? Verdwijnt die dan ook van de iPhone?UltraSub schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:42:
Over die foto's verwijderen uit photostream, dat hoeft niet meer. Is nu gekoppeld aan de "camerarol". Verwijder je een foto, dan wordt die ook meteen uit de stream verwijdert. Erg relaxed, daar je dat vroeger op twee plaatsen moest doen, in de camerarol en in de stream. Nu dus niet meer
Het meest enthousiast in iOS 8 ben ik trouwens over de dicteerfunctie, die nu ook Nederlands ondersteunt
[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 18-09-2014 21:10 ]
Ja, verdwijnt uit de stream, dus op de andere apparaten ook.
Dus.
Mijn Iphone 5 vandaag geupdate naar IOS 8. Alles verliep soepel, tot ik de telefoon weer ging gebruiken.
Ik zat vast in het lock scherm. Het touchscreen reageerde nergens op. Behalve de toets "8" kon ik indrukken. Na een aantal keer op lock en unlock gedrukt te hebben kon ik alles weer gebruiken. Ook swipen ging weer goed. Toch vervelend. Gelijk nadat de telefoon in lock ging weer bij het unclocken geen mogelijkheid gehad om te swipen of gebruik te maken van het scherm. Weer een aantal keer locken en unlucken.
Gedowngrade naar IOS 7.1.2, ook hier deed dit zich voor. Vervolgens met apple gesproken en fabrieksherstel gedaan. Hier kwamen we weer bij IOS.8.
Nu werd mij geadviseerd te wachten op een nieuwe update met bug fixes. Leuk man.... een telefoon met touchscreen die het sporadisch doet. Iemand anders ervaringen met dit probleem?
Mijn Iphone 5 vandaag geupdate naar IOS 8. Alles verliep soepel, tot ik de telefoon weer ging gebruiken.
Ik zat vast in het lock scherm. Het touchscreen reageerde nergens op. Behalve de toets "8" kon ik indrukken. Na een aantal keer op lock en unlock gedrukt te hebben kon ik alles weer gebruiken. Ook swipen ging weer goed. Toch vervelend. Gelijk nadat de telefoon in lock ging weer bij het unclocken geen mogelijkheid gehad om te swipen of gebruik te maken van het scherm. Weer een aantal keer locken en unlucken.
Gedowngrade naar IOS 7.1.2, ook hier deed dit zich voor. Vervolgens met apple gesproken en fabrieksherstel gedaan. Hier kwamen we weer bij IOS.8.
Nu werd mij geadviseerd te wachten op een nieuwe update met bug fixes. Leuk man.... een telefoon met touchscreen die het sporadisch doet. Iemand anders ervaringen met dit probleem?
Ik snap niet dat je het probleem bij IOS8 legt als het ook op IOS7 voorkomt.. Maar misschien begrijp ik je niet goed, dus ik geef je het voordeel van de twijfel: Nee, ik heb dit nooit meegemaakt.ScreamGT schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:20:
Dus eigenlijk als je een foto maakt, dan wordt het nog wel lokaal opgeslagen maar als foto in Fotostream behandelt. Interesting...UltraSub schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:12:
Zo probeerde de Apple helpdesk mij ook af te wimpelen.RobV schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:31:
[...]
Ik snap niet dat je het probleem bij IOS8 legt als het ook op IOS7 voorkomt.. Maar misschien begrijp ik je niet goed, dus ik geef je het voordeel van de twijfel: Nee, ik heb dit nooit meegemaakt.
Begrijpend lezen en goed luisteren. Nadat ik van IOS7.1.2 UPGRADE via Itunes naar IOS8 verschijnt dit probleem. Om vervolgens te hopen dat wanneer ik terug ga van IOS8 naar IOS7.1.2, geen problemen meer heb met het touchscreen. Wat dus niet zo was. Wat er dus op moet duiden dat er iets is met de IOS8 update waardoor mijn touchscreen er sporadisch mee ophoud.
Rustig maar, ik probeer je niet 'af te wimpelen'... Ik lees alleen dat je weer teruggegaan bent naar 7.1.2, en dat het probleem zich toen bleef voordoen. Op dat moment is IOS8 er af, dus lijkt het onwaarschijnlijk dat het aan IOS8 ligt. Wat ik me wél kan voorstellen dat de IOS8 update dusdanig iets aan je BIOS (of hoe dan ook mag heten in iOS termen) heeft aangepast dat het een bug geeft onafhankelijk van het OS. Mocht je tijd hebben binnenkort, maak dan een afspraak in de Genius Bar dan helpen ze je ongetwijfeld.ScreamGT schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:41:
[...]
Zo probeerde de Apple helpdesk mij ook af te wimpelen.
Begrijpend lezen en goed luisteren. Nadat ik van IOS7.1.2 UPGRADE via Itunes naar IOS8 verschijnt dit probleem. Om vervolgens te hopen dat wanneer ik terug ga van IOS8 naar IOS7.1.2, geen problemen meer heb met het touchscreen. Wat dus niet zo was. Wat er dus op moet duiden dat er iets is met de IOS8 update waardoor mijn touchscreen er sporadisch mee ophoud.
[ Voor 5% gewijzigd door RobV op 18-09-2014 21:47 ]
Au! En daarom hebben ze dus die map verwijderde foto's aangemaakt? Dat als iemand anders een foto verwijderd, je die dan weer terug kan zetten?UltraSub schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:12:
Merk net dat de app die open is op een ander iOS apparaat ook gewoon tussen de app switcher staat, helemaal links.
sms via ipad lijkt hier niet te werken, nochtans beide iOS 8. En ook nog wat problemen op mijn iPhone met iCloud, regelmatig melding "controle mislukt: De verbinding met iCloud duurde te lang". Nochtans werkt de rest van het internet wel.
sms via ipad lijkt hier niet te werken, nochtans beide iOS 8. En ook nog wat problemen op mijn iPhone met iCloud, regelmatig melding "controle mislukt: De verbinding met iCloud duurde te lang". Nochtans werkt de rest van het internet wel.
I'll do what I can, but expect very little.
Ik vond het persoonlijk wel een gemiste kans dat er geen widgets naast elkaar weer gegeven worden op de iPad. Dit moet toch makkelijk kunnen lijkt me (net zoals op de 6 Plus)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hmm, ik weet niet of het een patroon is, maar net als bij de upgrade naar IOS7 vliegt de wifi er iedere keer uit op mijn iPad. Moet ik het echt uit en weer aanzetten wil hij weer connecten. Hoop het niet, want de vorige keer was het pas opgelost na de eerste update
#team_UTC+1
Hoe zit het met iOS 8 en het voortdurend verversen van tabbladen wanneer je van tabblad of app verandert in Safari op een iPad Air? In iOS 7 word ik er horendol van, is dit in iOS 8 ook het geval?
Had ik last van op mijn iphone 5s.Ethirty schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:21:
Hmm, ik weet niet of het een patroon is, maar net als bij de upgrade naar IOS7 vliegt de wifi er iedere keer uit op mijn iPad. Moet ik het echt uit en weer aanzetten wil hij weer connecten. Hoop het niet, want de vorige keer was het pas opgelost na de eerste update
Oplossing die bij mij werkt:
Kies herstel netwerkverbinding
En dan je wifi opnieuw configureren.
Werkt sinds vanochtend enorm stabiel na update ios8
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Als je familysharing gaat gebruiken dan worden je contacten denk niet meer gesynced he?
Nu hebben wij samen 4 devices op 1 account. Voor iMessage en FaceTime gebruiken we een los ID voor mijn vriendin. Voordeel is dat alles gesynced wordt. Dus ook de contacten en bijvoorbeeld afspeellijsten van iTunes Match.
Die 2 dingen verdwijnen bij het gebruik van familysharing denk?
Nu hebben wij samen 4 devices op 1 account. Voor iMessage en FaceTime gebruiken we een los ID voor mijn vriendin. Voordeel is dat alles gesynced wordt. Dus ook de contacten en bijvoorbeeld afspeellijsten van iTunes Match.
Nee, iedereen logt in met zijn eigen apple id. De organisator van family sharing nodigt die accounts uit. En de cc van de organisator wordt geshared.
Wacht ff mijn 2 vragen zijn nogal tegenstrijd bij ja en nee...
Je bedoeld nee op de eerste zin neem ik aan?
En handoff/continuity? Werkt ook obv je Apple ID volgens mij toch? Dus dat zou dan ook niet meer werken?
Je bedoeld nee op de eerste zin neem ik aan?
En handoff/continuity? Werkt ook obv je Apple ID volgens mij toch? Dus dat zou dan ook niet meer werken?
Waarom werkt iPhoto niet meer?!?! Waar ga ik nu al m'n foto's in bewerken? Werkt iPhoto ook niet meer in Yosemity?
Hè, waarom zou je dat nou willenreadytoflow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:44:
Als je familysharing gaat gebruiken dan worden je contacten denk niet meer gesynced he?
Je kan nu foto's rechtstreeks bewerken in de photo app. Volgens mij gaat dat straks in Yosemite vergelijkbaar.mister9 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 00:22:
Waarom werkt iPhoto niet meer?!?! Waar ga ik nu al m'n foto's in bewerken? Werkt iPhoto ook niet meer in Yosemity?
[ Voor 24% gewijzigd door Ethirty op 19-09-2014 00:26 ]
#team_UTC+1
Hoe dan? Want in whatsapp zie ik alleen een microfoon om gesproken tekst in te spreken en op te sturen. Maar ik wil dus dicteren naar tekst. Hoe krijg ik dat voor elkaar?Psycho_Mantis schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:31:
[...]
Ik zoek hier ook. Je bent niet de enige die dat mee heeft gekregen....
Hier: http://www.iphonehacks.co...data-connection-ipad.html
[...]
Ja dat kan gewoon op exact de zelfde manier.
En in de link die je gaf staat volgens mij alleen hoe ik een hotspot op zet, op de manier waarop dat in iOS 7 al ging. Dus gewoon vanaf de telefoon de hotspot aanzetten, en dan vanaf de ipad verbinden. Maar het gaat er juist om om de iPhone niet te hoeven gebruiken.
Via de microfoon doe je toch dicteren?
Ik kan het in ieder geval bevestigen voor Chrome op een rMiniNvM schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:40:
Hoe zit het met iOS 8 en het voortdurend verversen van tabbladen wanneer je van tabblad of app verandert in Safari op een iPad Air? In iOS 7 word ik er horendol van, is dit in iOS 8 ook het geval?
#team_UTC+1
En voor de zekerheid: ik bedoel dus tekst inspreken die vervolgens omgezet wordt naar tekst. In het standaard ios toetsenbord kan dat nu, in whatsapp krijg ik via de microfoon alleen dat ok de ingesproken tekst, als geluidsfragment verstuur ipv als tekst.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 00:34:
Via de microfoon doe je toch dicteren?