Ik zie inmiddels zowel
Swype als
Swiftkey in de appstore staan. Maar ik bedenk me net dat ik 't eigenlijk maar héél eng spul vind. Swiftkey wou meteen toegang tot al m'n (Google) mail e.d. en Swype zal,
verwacht ik, iets soortgelijks (willen) doen. Swiftkey wil '
naar huis kunnen bellen' en Swype kan mogelijk dergelijk gedrag ook vertonen. En ik
snáp 't ook heel goed; als je een beetje zinnige voorspellingen wil doen zul je een fatsoenlijke bak data moeten (kunnen) analyseren.
En, sowieso, om te beginnen eens uitgerust moeten zijn met een fatsoenlijk (Nederlands) woordenboek.
Maar alles wat je typed, en ik sluit niet uit dat daar ook wachtwoorden
* of andere potentiële gevoelige informatie tussen zit, gaat dus ook gewoon doodleuk naar de makers... en, totdat ik me beter ingelezen heb en beter de mogelijkheden/limitaties begrijp, heb ik dus maar "
euh, ik dacht 't niet" geklikt en Swiftkey er meteen weer afgemikkerd. Swype heb ik zo snel niets over kunnen vinden, SwiftKey heeft
hier** en
hier wat staan. "We gaan heel omzichtig met je data om. We encrypten alles. Vertrouw ons maar". Maar, to be honest, ik heb toch heel erg een 'yeah, dat roepen ze allemaal'-gevoel. Encryptie doe je al gauw niet (helemaal) goed en, ondanks dat ik een fervent cloud gebruiker ben (van de "grotere jongens" uit de categorie Amazon, MS, Google en Apple) en bijvoorbeeld (na ook een gedegen onderzoek) mijn ziel-en-zaligheid steek in zaken als
LastPass etc., mogen SwiftKey en Nuance (makers van Swype) zich, wat mij betreft, eerst nog maar eens even bewijzen. Straks ligt er weer van 5,7 miljoen gebruikers data op straat. "Oops".
Dan maar een tpyo heir en draa.
* "Where a web site or application has identified a field as a password field we will not learn from or record in any way the text entered into that field." Ja, ik wil jullie heel graag geloven, maar ik geloof je niet zomaar op je blauwe ogen... En behalve wachtwoorden voer ik ook andere zaken in zoals bankrekeningnummers, two-factor auth. codes, privé berichten etc.
** Onder Android/iOS -> "How secure is SwiftKey cloud?"
[edit]
Ik was
Scott Hanselman nét voor 
(Kopje "Privacy concerns")
[
Voor 65% gewijzigd door
RobIII op 18-09-2014 02:39
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij