• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Kuhr89 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:39:
Twijfel toch nog... Heb toch nog sterk het idee dat de animaties wat trager zijn op m'n iPhone 5 met iOS 8. Niemand die dit ook heeft? Denk niet dat een restore zal helpen.

Op sommige vlakken heb ik het idee dat de performance toch wat minder is. De app paper is soms wat trager.
Probeer een restore? Is werkelijk 10 minuten werk. Na een uurtje is alles terug, maar na 10 minuten draai je alweer. Weet je het meteen. Denken is aannemen, and though shall not assume :P

/edit
Geloof overigens best dat het een tikkie minder zal performen hoor

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 17-09-2014 22:46 ]

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
M'n eerste indruk is dat de snelheid met de 4S nogal verschilt per app. Native apps lijken vergelijkbaar met iOS7 terwijl bijvoorbeeld Facebook duidelijk slomer is.

www.jessekraal.nl

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Byee Jailbreak .. Hopen dat een Jailbreak niet meer nodig is .Binnen 3 minuten de download compleet nu aan het installeren.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ja gaat echt als een raket, moeilijkste was nog de benodigde 5,8Gb vrij te maken. Wat overigens wel steeds meer lijkt te zijn. Gelukkig vreten apps als spotify, flickr, Facebook en whatsapp gb's aan 'cache' weg, dus die tijdelijk er af pleuren doet wonderen. Wazig systeem is dat toch.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• CallmeGod
Staat erop, maar wat was ik verwend met Jailbreak en fast animaties wat voelt die nu traag aan.
Of denken jullie dat een factory default heel veel gaat schelen?

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:36
ik heb lichtelijk shit lopen verkloten denk ik. Update proberen te doen via itunes (windows pc overigens en iphone 5s). iTunes bleef continu op 'waiting for iPhone' staan en iPhone zelf bleef continu op iTunes connect scherm staan. In die tussentijd verschillende USB poorten geprobeerd, maar dit hielp voor geen kloot, iPhone bleef op dat iTunes scherm. Daarna geprobeerd in DFU te komen, aantal keer geprobeerd, weer die waiting for iPhone melding ook.

Status nu: beeld telefoon zwart, iTunes herkent niks (PC ondertussen opnieuw opgestart ook), ik krijg een 'connected' geluidje op mn PC wanneer ik de iPhone aansluit, maar verder gebeurd er niks... What to do? Of ben ik gewoon screwed?

edit: iTunes connect scherm iig weer terug.

[ Voor 3% gewijzigd door arjen9551 op 17-09-2014 23:26 ]

n.a.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Enzo Dizono schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:46:
M'n eerste indruk is dat de snelheid met de 4S nogal verschilt per app. Native apps lijken vergelijkbaar met iOS7 terwijl bijvoorbeeld Facebook duidelijk slomer is.
Ja, dat is eigenlijk de enige app waar ik me echt aan erger op m'n 4S (draai de GM nu een week). Had gehoopt dat gefixt zou zijn met de update van vanavond, maar helaas.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Update duurde hier wel lang, maar gelijk nadat IOS8 er opstond eens gekeken wat Metal nou precies inhoudt. Toevallig heeft Asphalt een update gehad naar Metal, dus die aangeslingerd. En wat merk ik tot mijn verbazing? Mijn retina Mini wordt nauwelijks meer warm waar deze voorheen redelijk warm werd van dat spel :o

Wellicht wat vroeg voor een definitief oordeel, maar het lijkt indrukwekkend. Nu snel verder spelen, want ik zie nog niet zo heel veel anders aan de oppervlakte, zelfs mijn keyboard is niks anders dan voorheen :-(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• CallmeGod
arjen9551 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:20:
ik heb lichtelijk shit lopen verkloten denk ik. Update proberen te doen via itunes (windows pc overigens en iphone 5s). iTunes bleef continu op 'waiting for iPhone' staan en iPhone zelf bleef continu op iTunes connect scherm staan. In die tussentijd verschillende USB poorten geprobeerd, maar dit hielp voor geen kloot, iPhone bleef op dat iTunes scherm. Daarna geprobeerd in DFU te komen, aantal keer geprobeerd, weer die waiting for iPhone melding ook.

Status nu: beeld telefoon zwart, iTunes herkent niks (PC ondertussen opnieuw opgestart ook), ik krijg een 'connected' geluidje op mn PC wanneer ik de iPhone aansluit, maar verder gebeurd er niks... What to do? Of ben ik gewoon screwed?

edit: iTunes connect scherm iig weer terug.
Ook een keer gehad toen had ik alleen de keus om de telefoon leeg te laten lopen ( duurde 22 uur )
Daarna kabel erin en via itunes overnieuw installeren.

• arjen9551
martijn24 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:36:
[...]

Ook een keer gehad toen had ik alleen de keus om de telefoon leeg te laten lopen ( duurde 22 uur )
Daarna kabel erin en via itunes overnieuw installeren.
Ja ik zit er eigenlijk aan te denken morgen avond maar gewoon richting Apple Store in Den Haag te gaan.. Al is dat niet de meest prettige oplossing..

edit: overigens werkt nu eindelijk die DFU modus. Ik blijf er nu iig met mn tengels vanaf :p

[ Voor 9% gewijzigd door arjen9551 op 17-09-2014 23:52 ]

n.a.

• CallmeGod
arjen9551 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:44:
[...]

Ja ik zit er eigenlijk aan te denken morgen avond maar gewoon richting Apple Store in Den Haag te gaan.. Al is dat niet de meest prettige oplossing..

edit: overigens werkt nu eindelijk die DFU modus. Ik blijf er nu iig met mn tengels vanaf :p
Ja begrijpelijk veel succes! laat het ons weten..

• arjen9551
martijn24 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:03:
[...]

Ja begrijpelijk veel succes! laat het ons weten..
Great succes! Apparaat is weer up and running. Is nu lekker alle apps weer aan het downloaden. Ik ben een blij man *O*

n.a.

• CallmeGod
arjen9551 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:09:
[...]

Great succes! Apparaat is weer up and running. Is nu lekker alle apps weer aan het downloaden. Ik ben een blij man *O*
Nice, dan ben je inderdaad een blij man ;)

Nou mijn succes heeft dus geholpen..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Glashelder schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:27:

Helaas nog niet beschikbaar.. :(

Waar zie jij Swiftkey dan? Ik zie wel Swiftkey Note maar volgens mij is dat niet wat we hier zoeken..
Ik zie inmiddels zowel Swype als Swiftkey in de appstore staan. Maar ik bedenk me net dat ik 't eigenlijk maar héél eng spul vind. Swiftkey wou meteen toegang tot al m'n (Google) mail e.d. en Swype zal, verwacht ik, iets soortgelijks (willen) doen. Swiftkey wil 'naar huis kunnen bellen' en Swype kan mogelijk dergelijk gedrag ook vertonen. En ik snáp 't ook heel goed; als je een beetje zinnige voorspellingen wil doen zul je een fatsoenlijke bak data moeten (kunnen) analyseren. En, sowieso, om te beginnen eens uitgerust moeten zijn met een fatsoenlijk (Nederlands) woordenboek.

Maar alles wat je typed, en ik sluit niet uit dat daar ook wachtwoorden* of andere potentiële gevoelige informatie tussen zit, gaat dus ook gewoon doodleuk naar de makers... en, totdat ik me beter ingelezen heb en beter de mogelijkheden/limitaties begrijp, heb ik dus maar "euh, ik dacht 't niet" geklikt en Swiftkey er meteen weer afgemikkerd. Swype heb ik zo snel niets over kunnen vinden, SwiftKey heeft hier** en hier wat staan. "We gaan heel omzichtig met je data om. We encrypten alles. Vertrouw ons maar". Maar, to be honest, ik heb toch heel erg een 'yeah, dat roepen ze allemaal'-gevoel. Encryptie doe je al gauw niet (helemaal) goed en, ondanks dat ik een fervent cloud gebruiker ben (van de "grotere jongens" uit de categorie Amazon, MS, Google en Apple) en bijvoorbeeld (na ook een gedegen onderzoek) mijn ziel-en-zaligheid steek in zaken als LastPass etc., mogen SwiftKey en Nuance (makers van Swype) zich, wat mij betreft, eerst nog maar eens even bewijzen. Straks ligt er weer van 5,7 miljoen gebruikers data op straat. "Oops".

Dan maar een tpyo heir en draa.

* "Where a web site or application has identified a field as a password field we will not learn from or record in any way the text entered into that field." Ja, ik wil jullie heel graag geloven, maar ik geloof je niet zomaar op je blauwe ogen... En behalve wachtwoorden voer ik ook andere zaken in zoals bankrekeningnummers, two-factor auth. codes, privé berichten etc.
** Onder Android/iOS -> "How secure is SwiftKey cloud?"

[edit]
Ik was Scott Hanselman nét voor :P (Kopje "Privacy concerns")

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 18-09-2014 02:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:07
RobIII schreef op donderdag 18 september 2014 @ 01:23:
[...]

Ik zie inmiddels zowel Swype als Swiftkey in de appstore staan. Maar ik bedenk me net dat ik 't eigenlijk maar héél eng spul vind. Swiftkey wou meteen toegang tot al m'n (Google) mail e.d. en Swype zal, verwacht ik, iets soortgelijks (willen) doen. Swiftkey wil 'naar huis kunnen bellen' en Swype kan mogelijk dergelijk gedrag ook vertonen. En ik snáp 't ook heel goed; als je een beetje zinnige voorspellingen wil doen zul je een fatsoenlijke bak data moeten (kunnen) analyseren. En, sowieso, om te beginnen eens uitgerust moeten zijn met een fatsoenlijk (Nederlands) woordenboek.

Maar alles wat je typed, en ik sluit niet uit dat daar ook wachtwoorden* of andere potentiële gevoelige informatie tussen zit, gaat dus ook gewoon doodleuk naar de makers... en, totdat ik me beter ingelezen heb en beter de mogelijkheden/limitaties begrijp, heb ik dus maar "euh, ik dacht 't niet" geklikt en Swiftkey er meteen weer afgemikkerd. Swype heb ik zo snel niets over kunnen vinden, SwiftKey heeft hier** en hier wat staan. "We gaan heel omzichtig met je data om. We encrypten alles. Vertrouw ons maar". Maar, to be honest, ik heb toch heel erg een 'yeah, dat roepen ze allemaal'-gevoel. Encryptie doe je al gauw niet (helemaal) goed en, ondanks dat ik een fervent cloud gebruiker ben (van de "grotere jongens" uit de categorie Amazon, MS, Google en Apple) en bijvoorbeeld (na ook een gedegen onderzoek) mijn ziel-en-zaligheid steek in zaken als LastPass etc., mogen SwiftKey en Nuance (makers van Swype) zich, wat mij betreft, eerst nog maar eens even bewijzen. Straks ligt er weer van 5,7 miljoen gebruikers data op straat. "Oops".

Dan maar een tpyo heir en draa.

* "Where a web site or application has identified a field as a password field we will not learn from or record in any way the text entered into that field." Ja, ik wil jullie heel graag geloven, maar ik geloof je niet zomaar op je blauwe ogen... En behalve wachtwoorden voer ik ook andere zaken in zoals bankrekeningnummers, two-factor auth. codes, privé berichten etc.
** Onder Android/iOS -> "How secure is SwiftKey cloud?"
Wanneer je Swiftkey installeert moet je bij volledig gebruik inderdaad alles wat je typt doorgeven aan Swiftkey (voor analyse...). Klinkt dus als een moderne keylogger omdat de controleren op transport en opslag van data niet voor ons inzichtelijk is. Swype heeft dit momenteel nog niet, ik hoop ook dat dit zo blijft.

Enige minpuntje van de avond is dat beide toetsenborden geen Nederlands ondersteunen :-(

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 17:39
Kan ik in de "gezondheid" app ook een stappenteller gebruiken. Want nu kan ik ze alleen handmatig invoeren. Ik gebruik nu de app ""moves" hiervoor,aar wil alles zo veel mogelijk op 1 plek hebben.

Ik heb een iPhone 5.

Thanks!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

had even een vraag over family sharing: betekent dat apps die aangeschaft zijn door mij, ook te gebruiken zijn door mijn vriendin (als wij dus family sharing aanzetten). dus stel ik koop tomtom (vrij prijzig), dan kan heeft zij die gratis eigenlijk, klopt dat?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 02:48
Dr C schreef op donderdag 18 september 2014 @ 06:36:
had even een vraag over family sharing: betekent dat apps die aangeschaft zijn door mij, ook te gebruiken zijn door mijn vriendin (als wij dus family sharing aanzetten). dus stel ik koop tomtom (vrij prijzig), dan kan heeft zij die gratis eigenlijk, klopt dat?
Jep alles wat je koopt wordt ook op die apparaten gezet mits jij je vriendin hebt aangemeld in family sharing.

En nu dan mijn vraag. Bij me notification center zie ik het weer niet staan terwijl overzicht van vandaag wel aan staat. Iemand die weet hoe je dat op kan lossen?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben de update nu aan het voorbereiden... Normaal ben ik meer van de kat uit de boom kijken maar tegenwoordig heb ik veel collega's met Appeltjes die ik moet ondersteunen dus dan maar early adopter om al bekend te zijn met mogelijke bugs en problemen voordat collega's erom komen vragen. :P

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Heeft iemand Family sharing al aann kunnen zetten, ik krijg een melding dat ik een geldige betaal manier moet ingeven, terwijl ik al jaren clickandbuy aan mijn Appleid heb gekoppeld.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
Swiftkey analyseert je woorden in o.a. mailtjes en berichten, zodoende leert het gaandeweg alleen bij en kan het alleen maar "verbeteren". Swiftkey weet dus hoe jij communiceert met bepaalde mensen en gebruikt dit, hiervoor is alleen wel toestemming nodig. Iets waar ik altijd erg zenuwachtig van werd bij android... :'(

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
Meer mensen die problemen hebben met de hoeveelheid vrije ruimte?

Ik zit met mijn iPad mini Retina op iOS 8 beta 5 en wil dus updaten. Eerst 5.1GB vrijgemaakt omdat dit moest, hierna gewoon kunnen downloaden maar ik kreeg de melding dat er alsnog niet genoeg ruimte vrij was.
Heb nu 7.9GB vrij maar alsnog krijg ik de melding. Updaten via iTunes wil niet omdat ie zegt dat ik de nieuwste versie al heb.

Enige oplossing dan maar is de IPSW downloaden en die installeren via iTunes?

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Electromonkey schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:54:
[...]

Swiftkey analyseert je woorden in o.a. mailtjes en berichten, zodoende leert het gaandeweg alleen bij en kan het alleen maar "verbeteren". Swiftkey weet dus hoe jij communiceert met bepaalde mensen en gebruikt dit, hiervoor is alleen wel toestemming nodig. Iets waar ik altijd erg zenuwachtig van werd bij android... :'(
Zojuist IOS 8 geïnstalleerd op mijn IPad. Ik gebruik Swiftkey op mijn Android smartphone en ben hier tot nu toe heel erg tevreden over, dus ook direct op mijn IPad geïnstalleerd. Grappig om te lezen dat een aantal hier nu al geen prettig gevoel hebben bij al de machtigingen die gevraagd worden. Welkom in de wereld van de openheid zou ik zeggen. ;)

Helaas nog geen Nederlands woordenboek te bekennen in Swiftkey. Dus wat mij betreft ook nog niet bruikbaar. :(

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ethirty schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:25:
Update duurde hier wel lang, maar gelijk nadat IOS8 er opstond eens gekeken wat Metal nou precies inhoudt. Toevallig heeft Asphalt een update gehad naar Metal, dus die aangeslingerd. En wat merk ik tot mijn verbazing? Mijn retina Mini wordt nauwelijks meer warm waar deze voorheen redelijk warm werd van dat spel :o

Wellicht wat vroeg voor een definitief oordeel, maar het lijkt indrukwekkend. Nu snel verder spelen, want ik zie nog niet zo heel veel anders aan de oppervlakte, zelfs mijn keyboard is niks anders dan voorheen :-(
De Zen Garden demo van Epic Games / Unreal 4 staat ook in de appstore. Het is niet meer dan een demo, maar ziet er verbluffend goed uit. Je moet wel een iPhone/iPad met een A7 of A8 Soc hebben (iPad Air, retina iPad mini, iPhone 5S/6/6+)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Sir Earl Grey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-02 09:09

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

Ik heb gisteren dus iOS8 geinstalleerd, door te updaten via iTunes. Ik merk vandaag dat Youtube langer moet laden en bufferen. Dit is consistent bij elke video en elke kwaliteit :-(

Ik heb youtube verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar het mocht niet baten. Wie ervaart dit probleem ook?

13" MacBook Pro | iPhone Xr

Verwijderd

Jammer dat iCloud Photo Library nog niet werkt. Was wel een functie die mij interesseerde.

• loekf2
Pino112 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:00:
Meer mensen die problemen hebben met de hoeveelheid vrije ruimte?

Ik zit met mijn iPad mini Retina op iOS 8 beta 5 en wil dus updaten. Eerst 5.1GB vrijgemaakt omdat dit moest, hierna gewoon kunnen downloaden maar ik kreeg de melding dat er alsnog niet genoeg ruimte vrij was.
Heb nu 7.9GB vrij maar alsnog krijg ik de melding. Updaten via iTunes wil niet omdat ie zegt dat ik de nieuwste versie al heb.

Enige oplossing dan maar is de IPSW downloaden en die installeren via iTunes?
Ik vond het bezopen dat ik op m'n 16 GB iPhone 5 4.6 GB moest vrijmaken om 980 MB te kunnen installeren. 5.4 GB op 13-14 GB (de echte vrij ruimte op een 16 GB iPhone) is gewoon 40% van het flash geheugen. Eerste keer dat ik het zie.

Volgende iPhone wordt echt wel 64 GB.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Die alternatieve toetsenborden zijn leuk op zich...
En zal als die een beetje goed is ook zeker wel gebruiken...

Maar iemand er al eentje tegen gekomen die gewoon NEDERLANDS als ondersteuning heeft?
Ga echt mn dingen niet in het Engels typen als dat niet nodig is...

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:50
Fleksy heeft Nederlandse ondersteuning

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 08:46
Ios 8 staat erop werkt tot nu toe erg goed
Alleen wat ik wel jammer vind, Podcasts & iBooks en Tips apps kan ik niet verwijderen :/

Weet iemand toevallig hoe dat toch mogelijk is?

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:21
Niet mogelijk.

Hier werkt het ook goed.
Ipad3 ging super snel en iPhone 5 duurde eeuwen voor de download.
Beide werken nu super.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

kimiferrari schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:23:
Fleksy heeft Nederlandse ondersteuning
Gebruik je deze zelf ook?
Ziet er namelijk in de filmpjes best wel OK uit!

• kimiferrari
Tha BasZ schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:28:
[...]

Gebruik je deze zelf ook?
Ziet er namelijk in de filmpjes best wel OK uit!
Heb hem erop staan, maar vind hem niet zo fijn

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ow das weer geen goede "reclame".
Waarom niet zo fijn dan??

• kimiferrari
Tha BasZ schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:30:
Ow das weer geen goede "reclame".
Waarom niet zo fijn dan??
Fleksy heeft geen swype mogelijkheid, kan net zo goed met het normale toetsenbord typen. Voor jou kan hij mischien wel goed zijn. Was volgens mij gratis (weet niet zeker), dus je kan hem zelf proberen.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nee nu niet meer gratis... ;)
En ja swype (en dan in het Nederlands) zou ik wel gewoon voor willen betalen!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57

...less is more

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Sir Earl Grey schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:12:
Ik heb gisteren dus iOS8 geinstalleerd, door te updaten via iTunes. Ik merk vandaag dat Youtube langer moet laden en bufferen. Dit is consistent bij elke video en elke kwaliteit :-(

Ik heb youtube verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar het mocht niet baten. Wie ervaart dit probleem ook?
YouTube heeft een update gehad in de App store vandaag. Wellicht dat dit je probleem verhelpt?

Verwijderd

kan het ook worden uitgezet dat wanneer je de homebutton dubbelklikt, boveninbeeld rondjes komen met de laatste/veelgebruikte contactpersonen? vind het maar irritant en lelijk

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
Net een leuk widget pack gevonden! Forecast+ Agenda+ & Paste+. Echt een aanrader!

https://itunes.apple.com/...get-pack/id920110246?mt=8

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:56:
kan het ook worden uitgezet dat wanneer je de homebutton dubbelklikt, boveninbeeld rondjes komen met de laatste/veelgebruikte contactpersonen? vind het maar irritant en lelijk
Ja bij instellingen, mail contacten agenda, bekijk in appkiezer

Verwijderd

Basterd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:01:
[...]

Ja bij instellingen, mail contacten agenda, bekijk in appkiezer
Thx! en props voor apple voor die mooie naam

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Voor diegene die nog niet overgestapt zijn:

Gister ook maar een clean instal gedaan met mijn Iphone 5, ik denk dat ik sinds IOS7 misschien 1x een clean install gedaan heb (maand of 10 terug). en de telefoon is nu merkbaar sneller geworden.

Het komt waarschijnlijk door de clean install (telefoon zat vol met 8.500 fotos, wat muziek en een hoop software). voorheen was de telefoon niet traag, echter nu is die weer stukken sneller.

Even bij Instellingen -> algemeen -> Toegankelijkheid -> verminder beweging -> Aan. En het gaat als een trein.

Ik zat nog te twijfelen om de Iphone 6 plus te halen maar misschien stel ik het nog een jaartje uit zo. Mij hoor je niet klagen in iedergeval.

• loekf2
Colors schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:24:
Ios 8 staat erop werkt tot nu toe erg goed
Alleen wat ik wel jammer vind, Podcasts & iBooks en Tips apps kan ik niet verwijderen :/

Weet iemand toevallig hoe dat toch mogelijk is?
Ik heb alle overbodige meuk in een iOS Utils folder gemikt en ergens achteraan Springboard gestopt.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Dr C schreef op donderdag 18 september 2014 @ 06:36:
Dr C.

Linkje met uitleg inzake Family sharing. Kan meer dan enkel apps delen:
https://www.apple.com/ios/whats-new/family-sharing/

Battle.net: NagaByrd#2844

Verwijderd

loekf2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:17:
[...]

Ik heb alle overbodige meuk in een iOS Utils folder gemikt en ergens achteraan Springboard gestopt.
ik weet t helaas ook niet, mijn "vanalles" mapje is weer groter geworden sinds ios8!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Sinds gisteravond ook iOS 8 op mijn 5s draaiend. Draait goed en de nieuwe functies/mogelijkheden kan ik zeker waarderen.

Enige minpunt: De Facebook app is echt een stuk trager geworden en lijkt regelmatig even te freezen. Dit was op iOS7 nooit het geval. Meer mensen die hier last van hebben en is hier al een oplossing voor?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

nagasy schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:18:
[...]

Dr C.

Linkje met uitleg inzake Family sharing. Kan meer dan enkel apps delen:
https://www.apple.com/ios/whats-new/family-sharing/
dank je wel. had ik ook gevonden, maar was me niet geheel duidelijk of iedereen die apps kon gebruiken, nu wel :)
willyfreak schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:13:

Even bij Instellingen -> algemeen -> Toegankelijkheid -> verminder beweging -> Aan. En het gaat als een trein.
top tip!

[ Voor 25% gewijzigd door Dr C op 18-09-2014 10:30 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Swiftkey en Swipe moet snel Dutch toevoegen! Eindelijk Swipe! :D

automation fanboy

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

homemix25 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:26:
Sinds gisteravond ook iOS 8 op mijn 5s draaiend. Draait goed en de nieuwe functies/mogelijkheden kan ik zeker waarderen.

Enige minpunt: De Facebook app is echt een stuk trager geworden en lijkt regelmatig even te freezen. Dit was op iOS7 nooit het geval. Meer mensen die hier last van hebben en is hier al een oplossing voor?
Facebook app is altijd al een drama geweest qua snelheid en freezen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Heb gister mijn 5 en iPad 2 geupdate en werken prima. Enige probleem wat ik heb is dat mijn 5 problemen heeft met mijn wifi. Bij mijn N-netwerk blijft ie op het wachtwoord zeuren, terwijl ik 100% zeker weet dat die goed is ingevuld. Dat moet ik de komende dagen nog even uitzoeken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• kdhoe
  • Laatst online: 12-09 10:26
homemix25 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:26:

Laatste versie installeren (14.9). Deze versie lost het freezen bij mij op.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
Gister geupdate naar versie 8
als ik nu applicaties sluit zie ik bovenin me scherm recent en favorieten die mensen zou ik dan kunnen bellen of een bericht sturen.
kan dit uit?
ik kan deze instelling niet vinden

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Updaten ging snel (5S), via iTunes.
Ik heb volgende dingen gezien:
- In het overzicht staat de temperatuur als --, er is blijkbaar een wijziging wie de data levert en gaat nog niet zo lekker precies
- Instellingen menu crashte vanmorgen
- Ik kan mobiele data niet inschakelen voor sommige apps: apps opnieuw moeten installeren?

De nieuwe leuke dingen:
- Antwoorden op bericht zonder berichtenapp te openen werkt goed
- Het voelt sneller aan, komt waarschijnlijk door aangepaste animaties
- Batterij etende apps zullen spoedig een update krijgen met in de changelog 'improved battery usage' :P

Een nieuwe software laden is trouwens wel een bitch als je in het professionele leven al software test ;).

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 22:21
@bartburg; letterlijk een paar post boven je staat het antwoord...

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
virofi schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:35:
@bartburg; letterlijk een paar post boven je staat het antwoord...
dat meen je niet ik dacht alles doorgelezen te hebben .... mijn excuus

• Ronnyrr
  • Laatst online: 16-02-2024
Zag vandaag bij een iPhone 5s dat het icoontje van je laatst geopende op links onderin op je lockscreen staat. Heb zelf een iPhone 5 waar ik dit niet zag. Word dit niet ondersteund door de iPhone 5 of is het een instelling die ik mis?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Airplay deed het gister niet meer na de update, blijkt dat mijn aTV nog een update tegoed had ondanks de auto-update instelling. Kennelijk zijn er meer mensen die dat nu aan het downloaden zijn, want het updaten duurt bijna 1,5u :X

Misschien heb ik het eerder over het hoofd gezien bij IOS7, maar je kan nu weeknummers in de agenda aanzetten *O*

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:26:
Heeft iemand Family sharing al aann kunnen zetten, ik krijg een melding dat ik een geldige betaal manier moet ingeven, terwijl ik al jaren clickandbuy aan mijn Appleid heb gekoppeld.
Ik krijg het ook niet aan, krijg de melding

'Voeg uw geboortedatum toe aan uw account in de iCloud-instelligngen om 'Delen met gezin' te kunnen configureren'

Maar naar mijn weten is deze gewoon toegevoegd. Op iOS kan ik deze in ieder geval met geen mogelijkheid toevoegen via iCloud-instellingen en in m'n AppleID zijn deze wel gekoppeld.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 19:25
Hier een leuk overzicht van apps die al widgets ondersteunen :) helaas nog weinig nl apps die widgets bevatten. Welke apps gebruiken jullie die al widgets hebben?

http://www.macrumors.com/...ification-center-widgets/

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Glashelder schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:10:
Ik ben zo reuze benieuwd naar Swype op iOS :( Is ie er nog niet :(
nanoChip schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:09:
Swype is beschikbaar. Alleen nog geen Nederlands :(
Tha BasZ schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:20:
Maar iemand er al eentje tegen gekomen die gewoon NEDERLANDS als ondersteuning heeft?
Ga echt mn dingen niet in het Engels typen als dat niet nodig is...
De grote 'swype' keyboards zoals Swype, Swiftkey en Touchpal X hebben alleen nog geen Nederlandse taal ondersteuning. Ik wacht op Path Input Pro die al wel NL ondersteund in de huidige iOS7 app (dus nog geen toetsenbord is) en nog naar iOS8 toetsenbord wordt omgezet. In iOS7 werkt die app al fantastisch. Kost overigens wel 1,79 euro momenteel (actie prijs).

Fleksy heeft wel NL taal ondersteuning, maar dat is geen swype keyboard.

Ik heb iOS8 overigens nog niet op mijn iPhone 4S durven te zetten na alle slechte verhalen qua snelheid.

[ Voor 56% gewijzigd door funrider op 18-09-2014 11:49 ]

• RobbieB
crazylegs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:59:
Hier een leuk overzicht van apps die al widgets ondersteunen :) helaas nog weinig nl apps die widgets bevatten. Welke apps gebruiken jullie die al widgets hebben?

http://www.macrumors.com/...ification-center-widgets/
Heb net een bundel (jeej! bundels worden ondersteunt in de AppStore) gekocht met Agenda+, Forecast+ en Paste+.. alle widgets die ik wil in 1 :). Is van een maker van een jailbreak-plugin, maar dat is nu dus niet meer nodig omdat het native ondersteunt wordt :)

Linkje:
https://itunes.apple.com/...get-pack/id920110246?mt=8

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ronnyrr schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:47:
Zag vandaag bij een iPhone 5s dat het icoontje van je laatst geopende op links onderin op je lockscreen staat. Heb zelf een iPhone 5 waar ik dit niet zag. Word dit niet ondersteund door de iPhone 5 of is het een instelling die ik mis?
Dat zie ik op mijn 5c ook niet. Misschien iets alleen voor de 5s en verder? Of toch een instelling? Geen idee...

Wat betreft widgets... Ik denk niet dat ik binnenkort widgets ga gebruiken. Ik ben er ondertussen aan gewend om alle apps in één oogopslag zichtbaar te hebben op mijn startscherm. Als ik widgets ga toevoegen dan moet ik weer met meerdere pagina's gaan werken. Wellicht dat ik dat wel weer eens ga doen maar voorlopig niet. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik snap het nog niet helemaal rondom family sharing misschien?

Voor mijn vriendin (5S+ipad mini) en ik (4>wordt een 6 en een iPad 4) heb ik 1 Apple ID voor alle apparaten, ivm apps kunnen delen. Daarnaast heb ik een Apple ID aangemaakt voor haar devices ivm mail, iMessage en FaceTime.

Alle foto's die we met een van de apparaten maken komen netjes in de fotostream. Apps kunnen we delen. Agenda kunnen we delen.

Wat is nou het voordeel van Family sharing in mijn opzet?

• --Erik--
  • Niet online
readytoflow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:09:

Voor mijn vriendin (5S+ipad mini) en ik (4>wordt een 6 en een iPad 4) heb ik 1 Apple ID voor alle apparaten, ivm apps kunnen delen. Daarnaast heb ik een Apple ID aangemaakt voor haar devices ivm mail, iMessage en FaceTime.

Alle foto's die we met een van de apparaten maken komen netjes in de fotostream. Apps kunnen we delen. Agenda kunnen we delen.

1 keer een app kopen, op meerdere devices gebruiken. Handig voor bijvoorbeeld navigatie :).

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

• RobbieB
readytoflow schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:09:

niet veel, omdat jij een methode hebt bedacht om 'hetzelfde' te bereiken die Apple nooit voor ogen had.

Het idee van Apple was dat ieder persoon één unieke Apple ID heeft. Alleen omdat mensen gierig zijn en voor een App van €1 niet 2x willen betalen, zijn ze Apple ID's gaan uitwisselen. Dit bleek conflicten te veroorzaken met iCloud en daardoor hebben ze daar weer nieuwe Apple ID's aangemaakt... Je wil niet weten hoevaak ik klanten dit heb moeten uitleggen en moeten corrigeren voor ze omdat hun kinderen of vriend(in) hun iMessage berichten konden lezen ofzo. Family Sharing is dus echt een briljante zet.

Het voordeel wat je zult hebben is dat je vriendin nu naar haar eigen AppleID kan gaan en de jouwe niet meer hoeft te gebruiken voor Apps en dus ook nog maar 1 wachtwoord hoeft te onthouden. Daarnaast zul je makkelijker gebruik kunnen maken van 2-step verification, iets wat met gedeelde AppleID's niet heel praktisch is.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 18-09-2014 11:15 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat doet hij ook, maar dan omslachtiger door een trucje.

Edit: wat RobbieB zegt dus

[ Voor 21% gewijzigd door Ethirty op 18-09-2014 11:14 ]

#team_UTC+1

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 19:25
Mx. Alba schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:07:
[...]

Dat zie ik op mijn 5c ook niet. Misschien iets alleen voor de 5s en verder? Of toch een instelling? Geen idee...

Wat betreft widgets... Ik denk niet dat ik binnenkort widgets ga gebruiken. Ik ben er ondertussen aan gewend om alle apps in één oogopslag zichtbaar te hebben op mijn startscherm. Als ik widgets ga toevoegen dan moet ik weer met meerdere pagina's gaan werken. Wellicht dat ik dat wel weer eens ga doen maar voorlopig niet. :D
Ik bedoel widgets in het lockscreen he.. Zonder je iPhone te ontgrendelen.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
bartburg schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:34:
Gister geupdate naar versie 8
als ik nu applicaties sluit zie ik bovenin me scherm recent en favorieten die mensen zou ik dan kunnen bellen of een bericht sturen.
kan dit uit?
ik kan deze instelling niet vinden
Jahoor dat kan uit
Instellingen-contacten-bekijk in app kiezer

En weg ;)

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar als je family share gebruikt? komen dan de foto's van de diverse devices wel allemaal in 1 photostream? vinden wij wel leuk namelijk!

En dan bedoel ik automatisch he. Dus niet dat je ze als handeling moet gaan delen of zo...

[ Voor 25% gewijzigd door readytoflow op 18-09-2014 11:24 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat staat vast wel ergens beschreven. Voordeel van Family share lijkt me dat je zelf bepaald welke apps je deelt en welke uniek zijn voor je eigen account. En ik gok ook dat je de Family share ook weer kan uitzetten als je ooit uit elkaar zou gaan. Scheelt weer een hoop gedoe dan :P

#team_UTC+1

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Gisteravond de update op mijn 5s geplaatst.
Werkt verder prima, alleen blijft hij maar draaien op updates in de Appstore. Gaat dus gewoon niet verder. Meer mensen hier last van ?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Banshee schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:26:
Gisteravond de update op mijn 5s geplaatst.
Werkt verder prima, alleen blijft hij maar draaien op updates in de Appstore. Gaat dus gewoon niet verder. Meer mensen hier last van ?
Dit gaat vaak niet soepel inderdaad. Heb er nu geen last meer van denk ik.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Het nieuwe notificaties center met de widgets vind ik heel fijn, maar mijn agenda widget gaf eerst een mooie tijdlijn van de dag weer, met zo'n rood lijnte dat naar beneden schuift met de tijd(zoals je krijgt als je de telefoon dwars houdt in de agenda app)
Nu heb ik gewoon blokken staan met de afspraken(zoals je onder de kalender hebt staan als je je telefoon recht houdt.)
Ik zou graag de "oude" weergave van mijn agenda terug willen, weet ieman hoe dat moet?

Ik heb de telefoon al eens herstart, en de widget verwijderd, helpen beide niet.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 15:34
Bedoel je als een soort snelkoppeling? Dat je vanuit lockscreen gelijk naar de app kan?

• Splinter Cell
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hoe krijg ik een ander toetsenbord voor de iPad Air? Algemeen -> Toetsenbord brengt niet de oplossing.
Die smilies op het standaard toetsenbord hadden ze van mij part wel weg mogen laten.

Verwijderd

wat is het trouwens voor een onzin dat er nu een aparte map is voor verwijderde foto's en dit 30 dagen duurt voordat ze verwijderd worden?

als ik op "verwijder" klik, wil ik ze toch gewoon verwijderen en niet in een andere map zetten waar ze nog 30 dagen in blijven?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Splinter Cell schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:40:
Hoe krijg ik een ander toetsenbord voor de iPad Air? Algemeen -> Toetsenbord brengt niet de oplossing.
Die smilies op het standaard toetsenbord hadden ze van mij part wel weg mogen laten.
Eerst een ander iOS8 toetsenbord via de App Store downloaden zie eerder een paar links in deze reactie. Vervolgens naar Algemeen > Toetsenbord > 'Add new keyboard' zie ook uitleg op macrumors.

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 18-09-2014 11:47 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dat is geen snelkoppeling naar de laatst geopende app, dat is Handoff. Daarmee kun je bijvoorbeeld op je mac verdergaan in een app die op een ander apparaat open had staan.
https://www.apple.com/ios/whats-new/continuity/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Al een avondje met iOS 8 mogen spelen.... Paar dingen die nog niet lekker werken tegen gekomen:
- Als je in notificatiecentrum onder agenda dan staat er onderaan 'er zijn 3 activiteiten voor morgen geplant' als je daar op drukt ga je naar de agenda app... handig maar hij opent de agenda op 'vandaag' en niet op morgen...
- Als ik in contacten een foto van iemand toevoeg en zet het gezicht in het midden van het cirkeltje dat werkt prima. Maar na verloop van tijd gaat hij toch weer het 'centrum' van de foto pakken. Volgens mij gebeurd dit nadat ik door die persoon ben gebeld. (dus bij een horizontale foto....)
- foto app al paar keer gecrashed
- app-store ook niet stabiel
- nog steeds geen fatsoenlijke werking agenda <=> google agenda (dan heb ik het over agenda uitnodigingen die ik alleen via de mail kan accepteren en niet vanuit de agenda app.
- onlangs verwijderd? Kan ik dit gewoon uitzetten? Weg is weg... zit niet te wachten op foto's die ik 30 later terug kan zien waarvan ik denk OMG....

Heb het idee dat batterij management beter is verder werkt het allemaal goed. Spraak herkenning voor typen werkt verrassend goed... volgende stap Siri?

Handoff werkt nog niet met iPad en iPhone?

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:24
Vanochtend mijn Iphone 5S geupdate, en opnieuw geconfigureerd, wel met importatie van Icloud gegevens, dus ik heb nu wel de voordelen ten opzichte van alleen updaten toch? Mijn bevindingen:

-Qua snelheid doet hij zover ik merk niets onder voor iOS8
-De camerafucntie heeft een paar handige snufjes zoals het makkelijk belichten/onderverlichten en 3&10 seconden timer
-De fotogalerie vind ik wel minder overzichtelijk helaas
-Batterijduur lijkt minder? Hoewel ik die onder iOS7 soms ook dramatisch vond (met periodes)

De Ipad 3 durf ik (nog) niet, omdat de processor maar minimaal beter is dan van de Ipad 2, en de verbeterde processor wordt veelal verbruikt aan het retina scherm, daarom ben ik bang dat iOS8 toch traag gaat lopen, misschien dat iemand zijn/haar bevindingen op een Ipad 2/3 kan delen?

[ Voor 21% gewijzigd door dennis_rsb op 18-09-2014 12:20 ]

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 17:39
Wat is er met de foto app gebeurt?! Waar zijn foto-stream en filmrol??

• yonexfreak
  • Laatst online: 20:24
heeft iemand ING app werkend gekregen onder IOS 8? (activeren/koppelen ervan)
Ik heb via de ING website een bevestiging/TAN code aangevraagd en ontvangenper sms, maarbij de app geeft ie aan dat ik een code moet aanvragen en kan niet de code invullen. :(

I don't drive fast, I only fly low!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:24
mister9 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:24:
Wat is er met de foto app gebeurt?! Waar zijn foto-stream en filmrol??
De foto's kun je niet meer netjes onder en naast elkaar overzichtelijk krijgen, nu is het echt per datum gesorteerd, en dat vind ik niet zo echt fijn.

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
Toen ik vanochtend op Schiphol liep kwam automatisch een snelkoppeling naar de Schiphol app linksonder in het beeldscherm. Heb de app zelf niet gebruikt die afgelopen weken en dus ook niet geopend. Vond het vreemd, en dat handoff verklaart het ook niet. Toeval of zou dit mbv locatie bepaling gegaan zijn?

• LukaKian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05-2021
Als ik een foto maak staat hij 2x in het foto album.

En ik merk bij verschillende apps loopt het scrollen vast. Ik heb het bij 2 foto bewerkings apps gehad.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

thumblex. schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:37:
Toen ik vanochtend op Schiphol liep kwam automatisch een snelkoppeling naar de Schiphol app linksonder in het beeldscherm. Heb de app zelf niet gebruikt die afgelopen weken en dus ook niet geopend. Vond het vreemd, en dat handoff verklaart het ook niet. Toeval of zou dit mbv locatie bepaling gegaan zijn?
Klinkt als een iBeacon achtig tafereel :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023
Best wel teleurgesteld in deze update van 1 gb. Merk in gebruik van m'n 5S vrijwel niks, enige positieve is de predictive tekst.

PSN: jannvsdvinvs

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ontzettende_Jan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:47:
Best wel teleurgesteld in deze update van 1 gb. Merk in gebruik van m'n 5S vrijwel niks, enige positieve is de predictive tekst.
Er zijn heel veel aanpassingen gedaan die gunstig zijn voor app developers. Het zal nog wel enige tijd duren voordat we daar met z'n allen de vruchten van plukken.

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ik heb net IOS8 geinstalleerd en vind alles erg fijn werken:
  • Notificatie scherm eindelijk zoals het moet zijn. Nieuwe calender view en edit optie. Eindelijk af van die stomme traffic info of de melding dat "je morgen een drukke dag hebt" en vervolgens niet melden wat :?
  • Out of office instellen in exchange mail (hehe, werd tijd!)
  • Siri is nu fatsoenlijk snel en 'hey siri' werkt top.
  • Nederlandse dictering werkt echt heel goed!
  • Voelt sneller aan. Animaties werken beter
  • Favourites vanaf multitrasking scherm
  • Overzicht van batterij verbruik per app (nut moet nog bewezen worden denk ik)
  • Mail swipe
  • Auto night mode in ibooks. Erg fijn.
Wat ik NIET fijn vind:
  • Waar is in godsnaam mn camera roll heen? Alles van fotostream en camera roll wordt nu op 1 hoop gegooid?? :(
  • Door het bovenstaande kan ik niet meer zien of mijn foto nu gesynced is met fotostream of niet.
  • Waarschijnlijk gekoppeld aan het bovenstaande: ik kan iCloud drive nog niet aanzetten totdat iedereen in de familie om is.
  • Wat gebeurd er met foto stream op IOS7 devices? Ik wil bijvoorbeeld niet mijn iPad upgraden vanwege jailbreak (XBMC, F.lux etc)
  • Het lijkt wel alsof hij nu al een hoop foto's van fotostream heeft gepleurd?
  • "hey siri" werkt ineens niet meer :'( ?
Misschien dat iemand weet hoe je met die foto's om moet gaan? Mijn god wat is dat irritant zeg |:(
thumblex. schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:37:
Ja dit is een nieuwe feature gebaseerd op geofencing. Je kunt als ontwikkelaar aangeven waar (in een straal van zoveel km) je app nuttig is en dan komt ie op je lockscreen. NS heeft ook zoiets geloof ik. En starbucks. Geweldig toch ? :9

[ Voor 32% gewijzigd door Spam op 18-09-2014 12:56 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Ontzettende_Jan
Blubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:49:
[...]

Er zijn heel veel aanpassingen gedaan die gunstig zijn voor app developers. Het zal nog wel enige tijd duren voordat we daar met z'n allen de vruchten van plukken.
Afwachten dan maar! :)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Blijkbaar is mijn iPhone op 11 september beginnen stappen tellen :p.

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

dennis_rsb schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:19:

-De fotogalerie vind ik wel minder overzichtelijk helaas
-Batterijduur lijkt minder? Hoewel ik die onder iOS7 soms ook dramatisch vond (met periodes)
-Fotogalerij vind ik ook een stuk minder.
-Batterijduur is nu ook minder, maar denk dat dat ook komt omdat ik automatisch updaten van apps e.d. heb aanstaan. En die komen nu echt met grote getale binnen.
yonexfreak schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:32:
Ik heb via de ING website een bevestiging/TAN code aangevraagd en ontvangenper sms, maarbij de app geeft ie aan dat ik een code moet aanvragen en kan niet de code invullen. :(
Bij mij deden de ING-apps het zonder opnieuw te moeten activeren, zowel op de iPad als de iPhone.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een factory reset te doen alvorens ik iOS8 op mn 4S geïnstalleerd heb.

You don't need eyes to see, you need vision

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dupje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:56:
Blijkbaar is mijn iPhone op 11 september beginnen stappen tellen :p.
Dat viel mij ook op ja, vond dat behoorlijk vaag, want rond die datum is er volgens mij geen update geweest, hoe weet dat ding wanneer hij moest beginnen met tellen?

• Ontzettende_Jan
Bij mij werken een paar oude games niet meer. De recentere games wel.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
yonexfreak schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:32:
Bij mij werkt het gewoon (activeren/koppelen ervan).

Als je via de website bij mobiel bankieren op activeer drukt krijg je een TAN code op je mobiel. Deze tan code vul je op de website ( stap 2 ) in en daarna wordt de juiste code op de website weergegeven ( stap 3 ) die je dan weer in de app moet invullen ( 6 getallen ). Dit is eenmalig.
thunder8 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:57:

Bij mij deden de ING-apps het zonder opnieuw te moeten activeren, zowel op de iPad als de iPhone.
Ik heb mijn iPhone als nieuwe iPhone geconfigureerd na de update dus dan moet je de app ( clean install ) weer activeren bij de ING.

Mijn bevindingen met IOS8: Niets anders dan positief. Nu 5 dagen in gebruik ( GM ). Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik hem redelijk "out of the box" gebruik. Weinig apps verder. De accu groot verbruikers heb ik uitgezet: vrijwel alle locatie services staan uit, apps verversen in de achtergrond compleet uit, helderheid automatisch aanpassen weer in gebruimgenomen, automatische app update uit in de store. De Facebook app is trouwens ook een energie vreter en gebruikt ook stiekem best wel veel data zag ik vandaag..

Ik moet zeggen dat mijn iPhone 5 lekker snel is.

[ Voor 39% gewijzigd door Sumuhtsop op 18-09-2014 13:14 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind de Widgets eigenlijk best wel geinig.
Ik weet dat het bij Android al jaren kan en op een andere manier werkt maar het stoort me eigenlijk niet dat ze alleen in het Notoficatie centrum zitten. Met 1 veeg haal ik ze nu "allemaal" naar voren.

Ook viel het me op dat er al best wat apps het ondersteunen. BuzzFeed, Retro (for iPad), WeatherPro, countdown.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
vraag hoe krijgen jullie die predictive tekst? dit werkt toch niet met nederlands ik zie niks verschil in mijn keyboard.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Blubber schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:00:
[...]

Dat viel mij ook op ja, vond dat behoorlijk vaag, want rond die datum is er volgens mij geen update geweest, hoe weet dat ding wanneer hij moest beginnen met tellen?
Waar kan je dit vinden? In de gezondheids app?

Master_A

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
vegetto1983 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:14:
vraag hoe krijgen jullie die predictive tekst? dit werkt toch niet met nederlands ik zie niks verschil in mijn keyboard.
Predictive tekst werkt niet in het nederlands. Alleen engels. Wat wel werkt is dictation

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste